Het is meer (technische) natuurkunde. Als je daar op de TU een docent (technische) natuurkunde, velden theorie of vergelijkbare vakken tegen komt, moet je hem even bij zijn kraag grijpen

Maar het komt dus door een slechte(re) geleiding van de GND (bovenste twee polen, R- en L-) dat ik vervorming en echo uit mijn dopjes hoor? Klopt deze stelling? Zoals je zelf aangeeft, zou dit verschijnsel niet door het verlengstukje moeten komen.
Nee, waarschijnlijk niet. Je hebt met je oude oordopjes (niet de MD33) toch ook geen last van vervorming en echo?

Als dat het geval is, zou dat betekenen dat er (te weinig alluminium?) in de folie zat. Maar goed, zoals je zelf zei gaat het geluid door de R+ en L+ polen, dan zou de GND's toch geen invloed moeten spelen op het geluid wat uit de dopjes komt

.
* InsjaHH is confused.
Ik kan me wel voorstellen! De ground (GND = 0) is het referentieniveau, alle veranderingen in het muzieksignaal in (m)Volt zijn gemeten vanaf het referentieniveau (GND = 0).
Met andere woorden: als het referentieniveau onstabiel is door slechte(re) geleiding
(GND niet altijd precies 0 is) zijn alle veranderingen in het muzieksignaal in (m)Volt niet meer goed te meten. Het oorspronkelijke signaal is vervormd, en als dit signaal je oren bereikt via je oordopjes dan hoor je het

. Ik weet dat dit erg droog is maar zo is het nu een maal, moest vroeger wel leren en slagen voor temtamens vandaar

Vandaag heb ik enkel een hele *grote* rol alluminiumtape gevonden in een winkel, maar zo op het oog te zien was dat veels te dik per laag om het om de twee polen te doen, dus maar niet gekocht. Werd op advies van de verkoper om even de stad in te gaan; hij vermoed dat een winkel zo'n 4 pole naar 3 pole verlengstukje wordt verkocht... goed; dat gaan we morgen eens uitzoeken.
Hier is een lijst met adressen in Nederland waar je terecht kan voor electronica onderdelen. Misschien zit er eentje in de beurt
[
Voor 5% gewijzigd door
Verwijderd op 03-06-2005 18:57
]