Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 15:38
Nee, ze zijn nog niet kapot of zo hoor :D, ik heb ze nog maar 2 dagen, dat zou echt niet mogen.
maar stel dat ze dus kapot gaan, dan kan ik de draadjes misschien vervangen door draadjes van andere oortjes. Dat moet heel gemakkelijk zijn als je de dopjes openkrijgt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05 21:56
MMach schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 19:42:
Even terzijde: is er iemand al in geslaagd om de dopjes van sony te openen? Eens ze open zijn is het geen moeite meer om de draadjes te vervangen door hogere kwaliteit draadjes. Iemand die wil proberen met zijn kapotte sony's?
Mijn EX71 doppies zijn eergisteren overleden.. Dus kan wel wat proberen. Heb overigens weer nieuwe ex71 doppies.. witte deze keer :P

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-09 22:51
MMach schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 20:48:
Nee, ze zijn nog niet kapot of zo hoor :D, ik heb ze nog maar 2 dagen, dat zou echt niet mogen.
maar stel dat ze dus kapot gaan, dan kan ik de draadjes misschien vervangen door draadjes van andere oortjes. Dat moet heel gemakkelijk zijn als je de dopjes openkrijgt natuurlijk.
Wat wordt er bedoelt met "draadjes" in deze zinnen? Daar heb ik nu nog steeds geen antwoord op (gekregen) 8)7.

Het zwarte, beschermende omhulsel (== draad) of het draad dat je geluid "overdraagt" naar je dopjes, zeg maar de gekleurde draadjes.

Website, Flickr, FB, Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote][b][message=23511157,noline]InsjaHH schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 19:32

Ik vraag mij af, kan dit kloppen? Met wat voor tape werkt de mod 100% naar behoren :?. Ik kan mij goed begrijpen dat je in geluidskwaliteit verliest door deze mod, maar goed dat kan ik dan voor lief nemen.

Ik heb niet met alluminiumtape gewerkt dus heb ook geen idee wat voor soort tape het goed doet.
Ik denk dat je last van slecht contact hebt, vandaar die "gare geluid" (vervorming, echo :r ).
Heb je geen soldeerbout in de beurt? :?
Ik heb de mod voor een collega uitgevoerd met heel klein beetje SMD-soldeertin
(soldeer met een wat dikkere stif: snel heet plaatselijk, korte soldeertijd)
Geluidskwaliteit verliest door deze mod is misschien wel meetbaar (kanaalscheiding)
maar echt niet hoorbaar. Ervoor en erna hoor ik echt geen verschil!
Ik wacht nu ook nog op mijn Sharp MD33, ook via Kiddyl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 22:05:
Ik heb niet met alluminiumtape gewerkt dus heb ook geen idee wat voor soort tape het goed doet.
Ik denk dat je last van slecht contact hebt, vandaar die "gare geluid" (vervorming, echo :r ).
Heb je geen soldeerbout in de beurt? :?
Ik heb de mod voor een collega uitgevoerd met heel klein beetje SMD-soldeertin
(soldeer met een wat dikkere stif: snel heet plaatselijk, korte soldeertijd)
Geluidskwaliteit verliest door deze mod is misschien wel meetbaar (kanaalscheiding)
maar echt niet hoorbaar. Ervoor en erna hoor ik echt geen verschil!
Ik wacht nu ook nog op mijn Sharp MD33, ook via Kiddyl.
Helaas geen werkende soldeerbout hier. Verder zijn mijn soldeerskills ook niet echt je-van-het :X.

Ik denk dat je ook gelijk hebt, last van slecht contact tussen de twee "ringen" die links en rechts scheiden. Mijn vermoeden is toch het slechte, goedkope Euroshopper alluminiumfolie :|.

Verder mag ik aannemen dat je zo'n speciale, super kleine soldeerbout nodig zou hebben i.v.m. het kleine oppervlak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
InsjaHH schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 21:48:
[...]

Wat wordt er bedoelt met "draadjes" in deze zinnen? Daar heb ik nu nog steeds geen antwoord op (gekregen) 8)7.

Het zwarte, beschermende omhulsel (== draad) of het draad dat je geluid "overdraagt" naar je dopjes, zeg maar de gekleurde draadjes.
Komaan zeg :D , als je zegt 'electriciteitsdraad', dan bedoel je toch ook de isolatie (de gekleurde draadjes volgens jou), en de kern (de koperdraad) tegelijk. Met de 'draadjes' bedoel ik dus het geheel, oftewel de slierten die aan de dopjes hangen :). Het spreekt voor zich dat beide niet te scheiden zijn, je kan niet enkel het omhulsel van de draad vervangen he.

[ Voor 3% gewijzigd door MMach op 02-06-2005 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:52
InsjaHH schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 19:32:
Uit "Wat zijn goede oordopjes? Deel 4" gehaald:
[...]
Nu heb ik bovenstaande mod uitgevoerd, de twee bovenste polen met een stukje alluminiumfolie en wat plakband met elkaar verbonden, maar dan klinkt het echt *gaar*. Een betere beschrijving: ik hoor alle achtergrondmuziek (gitaren, drums, keyboards etc.) allemaal helder en duidelijk, maar (alle) stem(men) van de vocalist hoor je vervormd en in een soort van echo :/.
Misschien een open deur, maar je kunt nooit weten:
je bedoelt met de bovenste twee polen, toch wel de twee polen die het dichtst bij het snoer zitten? In dit plaatje moet je dus L- en R- aan elkaar verbinden volgens die mod...
Afbeeldingslocatie: http://sharp-world.com/products/1-bit/common/fcut_3pole.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet je dan wel eerst die plastic ringetjes eruithalen ? en dan pas dicht solderen en dan pas aluminium tape erover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 22:54:
moet je dan wel eerst die plastic ringetjes eruithalen ? en dan pas dicht solderen en dan pas aluminium tape erover?
Ja, eerst die plastic ringetjes eruithalen met een Stanley mes of zoiets.
Dan hebt je de keuze tussen solderen en aluminium folie/tape.
Mogelijke probleem met aluminium folie/tape is slecht contact doordat die gaat schuiven.
Met een beetje soldeertin dan zit het (de R- en L-) altijd goed vast. ;)
Als je gesoldeerd hebt dan is aluminium folie/tape niet meer nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
jorikc schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 22:27:
Misschien een open deur, maar je kunt nooit weten:
je bedoelt met de bovenste twee polen, toch wel de twee polen die het dichtst bij het snoer zitten? In dit plaatje moet je dus L- en R- aan elkaar verbinden volgens die mod...
[afbeelding]
Yup gelukkig, ik had en heb het goed; die twee stukjes bedoelde ik ook.
Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 23:08:
Ja, eerst die plastic ringetjes eruithalen met een Stanley mes of zoiets.
Dan hebt je de keuze tussen solderen en aluminium folie/tape.
Mogelijke probleem met aluminium folie/tape is slecht contact doordat die gaat schuiven.
Met een beetje soldeertin dan zit het (de R- en L-) altijd goed vast. ;)
Als je gesoldeerd hebt dan is aluminium folie/tape niet meer nodig!
Hmm, waarom moet dat tussenringetje dan ook eruit " gesloopt " worden, ik zie daar het nut niet echt van in zeg maar :?. Of had het daarnet daaraan gelegen, want ik had gewoon goedkoop Euroshopper alluminiumstukje met plakband erop gedaan, zonder dat ringetje eerst weg te halen met een stanleymes.

Maar goed, kan iemand aangeven of dit dus de oorzaak was? En als je dat ringetje verwijderd hebt, kun je in geval van nood nog altijd het bijgeleverde (lange) verlengsnoer van Sharp zelf nog gebruiken als je niet wilt / kunt solderen en het trucje met het folie/tape niet werkt?

Aangezien ik op dit moment erg blij ben met het geluidskwaliteit van de dopjes en er zo lang op gewacht had, zou ik er niet aan moeten denken om ze de eerste dag al naar de knoppen te modden :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, waarom moet dat tussenringetje dan ook eruit " gesloopt " worden, ik zie daar het nut niet echt van in zeg maar :?. Of had het daarnet daaraan gelegen, want ik had gewoon goedkoop Euroshopper alluminiumstukje met plakband erop gedaan, zonder dat ringetje eerst weg te halen met een stanleymes.
Met dunne alluminiumfolie kunt je ook over de R- en L- plakken zonder eerst het tussenringetje eruit te slopen. Het gaat er om dat de R- en L- aan elkaar geknoopt worden en een gezamelijke ground vormen (otw. GND = 0)
Het ringetje weghalen is alleen noodzakelijk als je gaat solderen, er moet ruimte worden gemaakt voor een beetje soldeertin ;)

Maar goed, kan iemand aangeven of dit dus de oorzaak was? En als je dat ringetje verwijderd hebt, kun je in geval van nood nog altijd het bijgeleverde (lange) verlengsnoer van Sharp zelf nog gebruiken als je niet wilt / kunt solderen en het trucje met het folie/tape niet werkt?
Na de mod kunt je nog altijd het bijgeleverde (lange) verlengsnoer van Sharp gebruiken, ook als het ringetje verwijderd is, don't worry ;)

Aangezien ik op dit moment erg blij ben met het geluidskwaliteit van de dopjes en er zo lang op gewacht had, zou ik er niet aan moeten denken om ze de eerste dag al naar de knoppen te modden :9.[/quote]

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2005 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 23:34:
Met dunne alluminiumfolie kunt je ook over de R- en L- plakken zonder eerst het tussenringetje eruit te slopen. Het gaat er om dat de R- en L- aan elkaar geknoopt worden en een gezamelijke ground vormen (otw. GND = 0)
Het ringetje weghalen is alleen noodzakelijk als je gaat solderen, er moet ruimte worden gemaakt voor een beetje soldeertin ;)

Na de mod kunt je nog altijd het bijgeleverde (lange) verlengsnoer van Sharp gebruiken, ook als het ringetje verwijderd is, don't worry ;)
Dank dank voor de snelle reply.

Ik snap dan niet waar het aan lag... stomme Euroshopper alluminiumfolie :X. Morgen maar eens wat Toppits spul gaan halen en/of wat alluminiumtape en het nogmaals proberen. Iemand enig idee of dat te verkrijgen is bij de betere doe-het-zelf zaak? Klinkt zo stom en heb er zelf nooit van gehoord... om het dan te gaan vragen :9. In de directe omgeving heeft er niemand er ooit over gehoord, maja het zal wel bestaan ;).

Overigens, het maakt toch niet veel uit of je de glazende kant of matte kant op het plugje zet? Of is 1 dun laagje wellicht te weinig om goed contact te maken (en dat ik dus indirect dat echo, vervormd geluid kreeg?) :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 22:54

Elektronicanet

Leds do it!

InsjaHH schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 23:53:
[...]
... dat ik dus indirect dat echo, vervormd geluid
Dat klinkt herkenbaar, de ground maakt dan geen goed contact :)
Dit herken ik van "gewone" audiokabeltjes tussen de cdspeler en versterker bijvoorbeeld, maar het zal hier niet anders zijn

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:23

J-P

Syntax erro....

Als ik het dus goed begrijp is de Sharp HP-MD33 niet in Nederland verkrijgbaar :( :( :r

Hoe kom ik er dan het makkelijkste aan, en hoe zit dat met de garantie, je wipt niet zomaar binnen in de winkel als je m in Amerika besteld hebt.

Want ik denk dat ik mn zin heb gezet op de MD33

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:37
Bogey Dope schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 00:24:
Als ik het dus goed begrijp is de Sharp HP-MD33 niet in Nederland verkrijgbaar :( :( :r

Hoe kom ik er dan het makkelijkste aan, en hoe zit dat met de garantie, je wipt niet zomaar binnen in de winkel als je m in Amerika besteld hebt.

Want ik denk dat ik mn zin heb gezet op de MD33
Je kunt ze voor € 37,- bij Kiddyl bestellen en uit Japan laten overkomen, dit duurt een weekje of zo. Je kunt ook zeggen: ik leg € 8,- bij, bestel de Creative EP630 die het zelfde geluid schijnen te geven, gewoon 3-polig zijn, waardoor je geen mod hoeft uit te voeren en het snoer standaard een lengte heeft van 1.2 m., welke wat mij betreft de perfecte lengte is voor het stuk broekzak -> oren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

Poekoek schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 00:32:
[...]

Je kunt ze voor € 37,- bij Kiddyl bestellen en uit Japan laten overkomen, dit duurt een weekje of zo. Je kunt ook zeggen: ik leg € 8,- bij, bestel de Creative EP630 die het zelfde geluid schijnen te geven, gewoon 3-polig zijn, waardoor je geen mod hoeft uit te voeren en het snoer standaard een lengte heeft van 1.2 m., welke wat mij betreft de perfecte lengte is voor het stuk broekzak -> oren.
MMM daar heb je idd wel een goed punt mee, alleen jammer dat ze dan weer meteen 45euro zijn terwijl de MD33 in de US 37 dollar zijn. Maar goed, wie iets moois wilt horen moet in de buidel scoren :? :X

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Ik zou de Creative variant nemen. Dat lange snoer en converter van de Sharps zijn erg irritant....

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
Bogey Dope schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 09:40:
[...]

MMM daar heb je idd wel een goed punt mee, alleen jammer dat ze dan weer meteen 45euro zijn terwijl de MD33 in de US 37 dollar zijn. Maar goed, wie iets moois wilt horen moet in de buidel scoren :? :X

:+
Ze kosten op Audiocubes.com $ 39 en dan komt er nog $ 15 ofzo verzendkosten overheen. Bij Kiddyl zijn ze gewoon € 37,- incl. verzending dus niet $ 37,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn voorkeur gaat uit naar de Sony MDR-ED31LP ( De ED31SP kan ik nergens vinden in NL ).
Deze LP versie heeft zo'n L-vormige 3,5mm plug.

Omdat die L-vormige plug niet goed zou passen in m'n mp3-speler zit ik er aan te denken om die plug gewoon te vervangen door een rechte plug die ik ergens bij één of andere handyman of andere onderdelenwinkel kan krijgen.
Nu is alleen de vraag... Is zo'n plug eenvoudig te vervangen. Gaat hierdoor de kwaliteit van de oordopjes achteruit... heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Er zijn zat betere dopjes met rechte plug. Waarom persé die nogal brakke Sony's?
De hele ED-serie klinkt sowieso minder dan de goedkopere MX-serie van Sennheiser.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 11:22:
Mijn voorkeur gaat uit naar de Sony MDR-ED31LP ( De ED31SP kan ik nergens vinden in NL ).
Deze LP versie heeft zo'n L-vormige 3,5mm plug.

Omdat die L-vormige plug niet goed zou passen in m'n mp3-speler zit ik er aan te denken om die plug gewoon te vervangen door een rechte plug die ik ergens bij één of andere handyman of andere onderdelenwinkel kan krijgen.
Nu is alleen de vraag... Is zo'n plug eenvoudig te vervangen. Gaat hierdoor de kwaliteit van de oordopjes achteruit... heeft iemand hier ervaring mee?
Nou ik heb de draadjes van mijn EX71 dopjes een keer vervangen voor mx draadjes. In principe is dat eigenlijk wat jij ook wilt doen. Je knipt de plug eraf en maakt er een nieuw stukje aan? Bij mij was de geluidskwaliteit voor mijn gevoel niet verslechterd..

Ik heb trouwens mijn overleden ex71 dopjes een beetje 'opengemaakt'. Ze zijn niet gewoon open te maken, dus gewoon huppa tang erop en kapotgeknepen. Als je er een hele nieuwe draad wilt hebben moet je het zilveren bovenstuk eraf knijpen of misschien zagen? Daar zitten de draadjes vast gesoldeerd. Zal binnenkort even foto's maken. Overigens deed mijn oortje het nog wel na deze behandeling.. :P (Nog maar 1 oortje deed het)

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Maarten L schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 11:55:
[...]

Nou ik heb de draadjes van mijn EX71 dopjes een keer vervangen voor mx draadjes. In principe is dat eigenlijk wat jij ook wilt doen. Je knipt de plug eraf en maakt er een nieuw stukje aan? Bij mij was de geluidskwaliteit voor mijn gevoel niet verslechterd.
De geluidskwaliteit hangt niet af van de draad of de plug hoor. Als je alles netjes hebt bevestigd gaat de stroom er net zo hard doorheen als er voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil dus die L-vormige plug gewoon eraf knippen en daarvoor in de plaats zo'n rechte 3.5mm plug zetten, dus hoef geen extra stuk kabel ofzo er tussen te plaatsen.

Of de Sony brak is t.o.v. de Sennheiser weet ik niet. Standaard zaten bij m'n MP3 speler Sennheiser MX 300 oordopjes. De kwaliteit van de MX 300 vind ik niet slecht, maar die dingen blijven gewoon niet goed zitten, dus vandaar bijv. m'n keuze voor de MDR-ED31.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Maarten L schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 11:55:
[...]

Nou ik heb de draadjes van mijn EX71 dopjes een keer vervangen voor mx draadjes. In principe is dat eigenlijk wat jij ook wilt doen. Je knipt de plug eraf en maakt er een nieuw stukje aan? Bij mij was de geluidskwaliteit voor mijn gevoel niet verslechterd..

Ik heb trouwens mijn overleden ex71 dopjes een beetje 'opengemaakt'. Ze zijn niet gewoon open te maken, dus gewoon huppa tang erop en kapotgeknepen. Als je er een hele nieuwe draad wilt hebben moet je het zilveren bovenstuk eraf knijpen of misschien zagen? Daar zitten de draadjes vast gesoldeerd. Zal binnenkort even foto's maken. Overigens deed mijn oortje het nog wel na deze behandeling.. :P (Nog maar 1 oortje deed het)
Laat het volgens mij nu net eenvoudig zijn om dat zilveren stuk er uit te halen. Als je het harde rubber van de oortjes zelf, een beetje open trekt aan de randen van dat zilveren stukje, dan zie je dat het zilveren stukje met 2 platte voetjes vastzit in het omringende rubber. Als je het omringende rubber voorzichtig lostrekt, dan moet het zilveren stuk zeker loskomen. Ik durf het igg niet proberen met mij nu nog in perfecte staat verkerende dopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
W0W, ik zie dat wij op t werk ook de EX71 in het assortiment hebben zitten. Mijn prijs is overigens €42,70. Valt toch wel mee d8 k zo toch? :)

Of is dat duur te noemen in vergelijking met andere winkels :?

[ Voor 19% gewijzigd door Ibidem op 03-06-2005 13:18 ]

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Tekn0z schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 13:06:
W0W, ik zie dat wij op t werk ook de EX71 in het assortiment hebben zitten. Mijn prijs is overigens €42,70. Valt toch wel mee d8 k zo toch? :)

Of is dat duur te noemen in vergelijking met andere winkels :?
Nee, dat valt best wel mee. Over het algemeen zijn ze elders verkrijgbaar vanaf 50+ euro (naar mijn weten).
Elektronicanet schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 00:21:
Dat klinkt herkenbaar, de ground maakt dan geen goed contact :)
Dit herken ik van "gewone" audiokabeltjes tussen de cdspeler en versterker bijvoorbeeld, maar het zal hier niet anders zijn
De ground, daarmee bedoel je de bovenste twee polen die niet goed contact met elkaar maken? Of het kleine verlengsnoertje (bijgeleverd bij de H140) die voor het slechte geluid zorgt?

Als het dat laatste is (wat ik hier nog niet heb uitgesloten), dan moet ik driftig ook nog eens naar een ander verlengstukje gaan kijken/zoeken... :X.
InsjaHH schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 23:53:
Overigens, het maakt toch niet veel uit of je de glazende kant of matte kant op het plugje zet? Of is 1 dun laagje wellicht te weinig om goed contact te maken (en dat ik dus indirect dat echo, vervormd geluid kreeg?) :?.
Heeft iemand hier wellicht inzicht op? Ik neem aan dat er verschillen is tussen bepaalde merken en kwaliteit (hoeveelheid alluminium) dat in de folie / tape zit? Hoe minder, des te slechter het contact kan brengen tussen de twee polen is mijn conclusie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

Poekoek schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 10:47:
[...]

Ze kosten op Audiocubes.com $ 39 en dan komt er nog $ 15 ofzo verzendkosten overheen. Bij Kiddyl zijn ze gewoon € 37,- incl. verzending dus niet $ 37,-
ja maar ik heb nu een vriendin in Amerika zitten die over twee weken terug komt, dus kon ik het op die manier doen. Maar dan zit ik idd weer met het probleem dat de plug niet mee wil werken :(
Ik denk dus toch dat het de Creative EP630 wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Bogey Dope schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 13:49:
ja maar ik heb nu een vriendin in Amerika zitten die over twee weken terug komt, dus kon ik het op die manier doen. Maar dan zit ik idd weer met het probleem dat de plug niet mee wil werken :(
Ik denk dus toch dat het de Creative EP630 wordt
Keep in mind dat het geluidskwaliteit wellicht een stukje minder is dan de Sharp's. Persoonlijk hoor ik hier tussen de EX71SL's en de MD33's toch een stuk verschil in het midden en hoog gebied. En nee, dit is niet speculatie door veel mensen, maar het is echt zo.

Tuurlijk, om het te geloven moet je het eerst zelf horen (als je het verschil uberhaupt hoort, verschilt van persoon tot persoon), maar misschien iets waar je rekening mee kunt houden.

Wat betreft die mod, ach ik ga zo eens richting Gamma en andere zaken, op zoek naar alluminiumtape en/of folie en ga weer aan de slag. Heb daar wel vertrouwen in, zal het hier ook later posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InsjaHH schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 13:30:

De ground, daarmee bedoel je de bovenste twee polen die niet goed contact met elkaar maken? Of het kleine verlengsnoertje (bijgeleverd bij de H140) die voor het slechte geluid zorgt?
De ground (GND) is inderdaad de bovenste twee polen (R- en L-) die mogelijk niet goed contact met elkaar maken. Via de andere 2 positieve polen (R+ en L+), daar lopen de muzieksignalen door,
de negatieve polen (R- en L-) dienen dus als het referentie groundniveau (GND = 0 Volt)
Als het dat laatste is (wat ik hier nog niet heb uitgesloten), dan moet ik driftig ook nog eens naar een ander verlengstukje gaan kijken/zoeken... :X.
Ik denk dat dit niet nodig is ;)
Heeft iemand hier wellicht inzicht op? Ik neem aan dat er verschillen is tussen bepaalde merken en kwaliteit (hoeveelheid alluminium) dat in de folie / tape zit? Hoe minder, des te slechter het contact kan brengen tussen de twee polen is mijn conclusie...
Misschien weten mensen die al met alluminium folie/tape gemod hebben er wat meer van. :/
In theorie gaan de elektrische signalen (electronen kruipen...) vooral door het oppervlak van een geleider. Een laag alluminium folie/tape hoeft niet perse slechter geleiding te betekenen. Het gaat immers om het oppervlak van een geleider. Onder de metalen geleiders is alluminium ook niet de beste, koper, zilver of ehhh... goud doen het wel stukken beter, maar hoe komen we daar aan ? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
MMach schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 12:54:
[...]

Laat het volgens mij nu net eenvoudig zijn om dat zilveren stuk er uit te halen. Als je het harde rubber van de oortjes zelf, een beetje open trekt aan de randen van dat zilveren stukje, dan zie je dat het zilveren stukje met 2 platte voetjes vastzit in het omringende rubber. Als je het omringende rubber voorzichtig lostrekt, dan moet het zilveren stuk zeker loskomen. Ik durf het igg niet proberen met mij nu nog in perfecte staat verkerende dopjes.
Nee, dat werkt niet. Alles zit gegoten. Helaas, had ik al geprobeerd :P

voor foto's van mijn operatie:

*klik* (zit geen pass op)

[ Voor 11% gewijzigd door Maarten L op 03-06-2005 15:18 ]

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
InsjaHH schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 14:04:
[...]

Keep in mind dat het geluidskwaliteit wellicht een stukje minder is dan de Sharp's. Persoonlijk hoor ik hier tussen de EX71SL's en de MD33's toch een stuk verschil in het midden en hoog gebied. En nee, dit is niet speculatie door veel mensen, maar het is echt zo.

Tuurlijk, om het te geloven moet je het eerst zelf horen (als je het verschil uberhaupt hoort, verschilt van persoon tot persoon), maar misschien iets waar je rekening mee kunt houden.

Wat betreft die mod, ach ik ga zo eens richting Gamma en andere zaken, op zoek naar alluminiumtape en/of folie en ga weer aan de slag. Heb daar wel vertrouwen in, zal het hier ook later posten.
Creative EP630 schijnen dezelfde kwaliteit te hebben als de Sharp MD33s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

InsjaHH schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 14:04:
[...]

Poekoek schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 15:30:
[...]

Creative EP630 schijnen dezelfde kwaliteit te hebben als de Sharp MD33s
Ze maken het je wel moeilijk :P :P

Tanx voor de adviezen mensen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05:56
Bogey Dope schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 15:44:
[...]

[...]

Ze maken het je wel moeilijk :P :P

Tanx voor de adviezen mensen
heeft de sharp wel een rechte plug?

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 14:17:
De ground (GND) is inderdaad de bovenste twee polen (R- en L-) die mogelijk niet goed contact met elkaar maken. Via de andere 2 positieve polen (R+ en L+), daar lopen de muzieksignalen door,
de negatieve polen (R- en L-) dienen dus als het referentie groundniveau (GND = 0 Volt)

Ik denk dat dit niet nodig is ;)

Misschien weten mensen die al met alluminium folie/tape gemod hebben er wat meer van. :/
In theorie gaan de elektrische signalen (electronen kruipen...) vooral door het oppervlak van een geleider. Een laag alluminium folie/tape hoeft niet perse slechter geleiding te betekenen. Het gaat immers om het oppervlak van een geleider. Onder de metalen geleiders is alluminium ook niet de beste, koper, zilver of ehhh... goud doen het wel stukken beter, maar hoe komen we daar aan ? O-)
Mooi, ik heb dat volgens mij nooit tijdens natuurkunde (of is het meer scheikunde?) lessen (niet uitgebreid) gehad.

Maar het komt dus door een slechte(re) geleiding van de GND (bovenste twee polen, R- en L-) dat ik vervorming en echo uit mijn dopjes hoor? Klopt deze stelling? Zoals je zelf aangeeft, zou dit verschijnsel niet door het verlengstukje moeten komen.

Als dat het geval is, zou dat betekenen dat er (te weinig alluminium?) in de folie zat. Maar goed, zoals je zelf zei gaat het geluid door de R+ en L+ polen, dan zou de GND's toch geen invloed moeten spelen op het geluid wat uit de dopjes komt :?. * InsjaHH is confused.

Vandaag heb ik enkel een hele *grote* rol alluminiumtape gevonden in een winkel, maar zo op het oog te zien was dat veels te dik per laag om het om de twee polen te doen, dus maar niet gekocht. Werd op advies van de verkoper om even de stad in te gaan; hij vermoed dat een winkel zo'n 4 pole naar 3 pole verlengstukje wordt verkocht... goed; dat gaan we morgen eens uitzoeken.

Misschien dat een mede MD33 gebruiker die de mod met succes heeft uitgevoerd wat tips kan geven welk alluminiumfolie/tape werkt en waar het verkrijgen is :X. Blijkbaar is daar ook verschil in.

[ Voor 5% gewijzigd door InsjaHH op 03-06-2005 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spyros schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 17:16:
[...]

heeft de sharp wel een rechte plug?
Ja, alleen het verlengsnoer niet.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:39
Arutha schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 23:24:
Juist op mp3man.nl gezien dat daar de nieuwe Sennheiser MX 750 worden aangeboden. Dit model staat echter nog niet op de site van Senneheiser en googelen levert ook niet veel op.
Zijn er hier mensen die meer over deze oortjes weten ?
birdie_man schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 13:48:
Ik heb er een paar van besteld. Om het kort samen te vatten: ik ben er niet echt van onder de indruk. Ik heb ook de MX 400, en vind deze 750 niet wezenlijk beter klinken (maar smaken kunnen verschillen natuurlijk). Het snoertje van de 750 is erg dun, duidelijk dunner dan van de 400. De meerprijs tov de 400 vind ik ze niet waard in ieder geval. Er zit een hele kleine volumeregelaar in het snoer van de 750. Op zich wel handig, al schijnt het dat ze kunnen gaan kraken na verloop van tijd.
Ik heb de MX 750 ook gehad, en vond ze slechter d.w.z. klinken dan de MX 500 (de MX 400 ken ik niet). Zowiezo vind ik de x50-serie slechter dan de x00-serie. De MX 750 vond ik in ieder geval schel en niet gedetailleerd klinken. Ook misten ze het wat "hogere hoog". Ik kon ze bij Mediamarkt niet meer ruilen (zijn nl. hygienische produkten) maar dankzij de uitstekende service van Sennheiser heb ik er een HD 477 voor teruggekregen. Klasse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InsjaHH schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 17:17:
[...]

Mooi, ik heb dat volgens mij nooit tijdens natuurkunde (of is het meer scheikunde?) lessen (niet uitgebreid) gehad.
Het is meer (technische) natuurkunde. Als je daar op de TU een docent (technische) natuurkunde, velden theorie of vergelijkbare vakken tegen komt, moet je hem even bij zijn kraag grijpen ;)
Maar het komt dus door een slechte(re) geleiding van de GND (bovenste twee polen, R- en L-) dat ik vervorming en echo uit mijn dopjes hoor? Klopt deze stelling? Zoals je zelf aangeeft, zou dit verschijnsel niet door het verlengstukje moeten komen.
Nee, waarschijnlijk niet. Je hebt met je oude oordopjes (niet de MD33) toch ook geen last van vervorming en echo? :?
Als dat het geval is, zou dat betekenen dat er (te weinig alluminium?) in de folie zat. Maar goed, zoals je zelf zei gaat het geluid door de R+ en L+ polen, dan zou de GND's toch geen invloed moeten spelen op het geluid wat uit de dopjes komt :?. * InsjaHH is confused.
Ik kan me wel voorstellen! De ground (GND = 0) is het referentieniveau, alle veranderingen in het muzieksignaal in (m)Volt zijn gemeten vanaf het referentieniveau (GND = 0).
Met andere woorden: als het referentieniveau onstabiel is door slechte(re) geleiding
(GND niet altijd precies 0 is) zijn alle veranderingen in het muzieksignaal in (m)Volt niet meer goed te meten. Het oorspronkelijke signaal is vervormd, en als dit signaal je oren bereikt via je oordopjes dan hoor je het :r . Ik weet dat dit erg droog is maar zo is het nu een maal, moest vroeger wel leren en slagen voor temtamens vandaar :7
Vandaag heb ik enkel een hele *grote* rol alluminiumtape gevonden in een winkel, maar zo op het oog te zien was dat veels te dik per laag om het om de twee polen te doen, dus maar niet gekocht. Werd op advies van de verkoper om even de stad in te gaan; hij vermoed dat een winkel zo'n 4 pole naar 3 pole verlengstukje wordt verkocht... goed; dat gaan we morgen eens uitzoeken.
Hier is een lijst met adressen in Nederland waar je terecht kan voor electronica onderdelen. Misschien zit er eentje in de beurt ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2005 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InsjaHH schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 17:17:
[...]

Misschien dat een mede MD33 gebruiker die de mod met succes heeft uitgevoerd wat tips kan geven welk alluminiumfolie/tape werkt en waar het verkrijgen is :X. Blijkbaar is daar ook verschil in.
Ik had hem binnen 10 minuten gemod. Kheb mijn mams ff gevraagd en die koopt alluminiumfolie gewoon bij de supermarkt. En haar kennende was het de goedkoopste ;). Ik denk echt niet dat het uitmaakt wat voor soort folie je hebt. Hoe dunner hoe beter/handiger dat wel, dat maakt het aansluiten op de speler wat makkelijker. Maar ik denk dat de plakband die je gebruikt eerder een probleem vormt, wat betreft de dikte. Ik heb gewoon van dat normale doorzichtige plakband gebruikt waar je cadeautjes ook mee inpakt. Lekker dun en blijft prima zitten. Kwou ook ff een foto plaatsen maar je moet hem eerst online zien te krijgen? Dat wordt me te lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door: Roest_m
Bekijk myReact van Roest_mBerichten: 122
Reg. datum: 20 april 2003
--------------------------------------------------------------------------------
Ik lees dat er mensen zijn met kapotte ex71 dopjes. Is er echt niemand die mediumdopjes overheeft? Ik wil er ook wel een kleine vergoeding voor betalen.

Mail me maar met je voorstel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 18:52:
Het is meer (technische) natuurkunde. Als je daar op de TU een docent (technische) natuurkunde, velden theorie of vergelijkbare vakken tegen komt, moet je hem even bij zijn kraag grijpen ;)
Hehee, ik zal eens kijken, die docenten ken ik natuurlijk helemaal niet; dus bij zijn kraag grijpen gaat dan moeilijk worden :9.
Nee, waarschijnlijk niet. Je hebt met je oude oordopjes (niet de MD33) toch ook geen last van vervorming en echo? :?
Nope, met mijn EX71SL's heb ik daar geen last van. Nu moet ik er wellicht bij zeggen dat het met de lange verlengsnoer die bij de Sharp is meegeleverd, ik de vervorming en echo ook niet constateer. Het ging mij dus om dat na de mod met alluminiumfolie van de Euroshopper, ik dus die verschijnselen constateer.
Ik kan me wel voorstellen! De ground (GND = 0) is het referentieniveau, alle veranderingen in het muzieksignaal in (m)Volt zijn gemeten vanaf het referentieniveau (GND = 0).
Met andere woorden: als het referentieniveau onstabiel is door slechte(re) geleiding
(GND niet altijd precies 0 is) zijn alle veranderingen in het muzieksignaal in (m)Volt niet meer goed te meten. Het oorspronkelijke signaal is vervormd, en als dit signaal je oren bereikt via je oordopjes dan hoor je het :r . Ik weet dat dit erg droog is maar zo is het nu een maal, moest vroeger wel leren en slagen voor temtamens vandaar :7
Kijk, dat valt redelijk te volgen, dank voor je heldere uitleg.
Hier is een lijst met adressen in Nederland waar je terecht kan voor electronica onderdelen. Misschien zit er eentje in de beurt ;)
Hmm, ik ga eens kijken, bellen en zoeken. Jammer dat in het lijstje " natuurlijk " weer net omgeving Zuid-Holland / randstad bij, laat ik toevallig net daar wonen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Om reacties helder te houden, hier reactie op een quote van iemand anders.
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 19:06:
Ik had hem binnen 10 minuten gemod. Kheb mijn mams ff gevraagd en die koopt alluminiumfolie gewoon bij de supermarkt. En haar kennende was het de goedkoopste ;). Ik denk echt niet dat het uitmaakt wat voor soort folie je hebt. Hoe dunner hoe beter/handiger dat wel, dat maakt het aansluiten op de speler wat makkelijker. Maar ik denk dat de plakband die je gebruikt eerder een probleem vormt, wat betreft de dikte. Ik heb gewoon van dat normale doorzichtige plakband gebruikt waar je cadeautjes ook mee inpakt. Lekker dun en blijft prima zitten. Kwou ook ff een foto plaatsen maar je moet hem eerst online zien te krijgen? Dat wordt me te lastig...
Hmmz, zou je mij een favour willen doen en vragen welk merk dat precies is/was?

Dunner hoe handiger, dat is zeker waar. Ik heb hier verder ook gewoon doorzichtig plakband gebruikt, dat je inderdaad voor cadeautjes inpakken gebruikt. Zou je de foto wellicht naar mij kunnen e-mailen? Dan kan ik 'm wel online gooien en in deze thread posten, ook handig voor andere (toekomstige) mede MD33 gebruikers. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja rune
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 10:07
Ik heb de aluminium-mod uitgevoerd op de Sharp MD-33's. Hiervoor heb ik gewoon een smal reepje aluminiumfolie (gewoon een huis-tuin-keuken aluminiumfolie) gebruikt. Eerst heb ik met een klein stukje normaal (alweer huis-tuin-keuken) plakband het ene uiteinde van het reepje aluminumfolie vast gezet op de plug. Daarna het reepje om de plug heen gedraaid en weer met een klein stukje plakband vastgezet, zodat hij vast blijft zitten. Omdat ik de gelukkige eigenaar ben van een Iriver H120 heb ik ook zo'n kort (a 12 cm) verlengstukje tot mijn beschikking. Hier heb ik de plug van de MD-33 vervolgens ingedaan en daarna aangesloten op mijn H120. Nu hoor ik gewoon uit beide oordopjes geluid komen en naar mijn mening met hetzelfde volume als voor de mod en alweer naar mijn mening zonder vervorming o.i.d. van het geluid. Hierbij een viertal foto's van het 'modden'.

De foto's zijn klikbaar
Afbeeldingslocatie: http://img120.echo.cx/img120/5146/img00023yt.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img120.echo.cx/img120/6237/img00086co1.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img120.echo.cx/img120/5578/img00133dk.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img14.echo.cx/img14/9452/img00165uv.th.jpg

Het is alleen jammer dat de draad met het verlengstukje voor mij toch net iets te kort is. Als ik mijn Iriver H120 in mijn rechter broekzak heb zitten en ik beweeg mijn hoofd wat verder naar links, dan trekt de kabel wat aan het oordopje.

[ Voor 10% gewijzigd door ja rune op 03-06-2005 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel net gedaan _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
ja rune schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 23:10:
Ik heb de aluminium-mod uitgevoerd op de Sharp MD-33's. Hiervoor heb ik gewoon een smal reepje aluminiumfolie (gewoon een huis-tuin-keuken aluminiumfolie) gebruikt. Eerst heb ik met een klein stukje normaal (alweer huis-tuin-keuken) plakband het ene uiteinde van het reepje aluminumfolie vast gezet op de plug. Daarna het reepje om de plug heen gedraaid en weer met een klein stukje plakband vastgezet, zodat hij vast blijft zitten. Omdat ik de gelukkige eigenaar ben van een Iriver H120 heb ik ook zo'n kort (a 12 cm) verlengstukje tot mijn beschikking. Hier heb ik de plug van de MD-33 vervolgens ingedaan en daarna aangesloten op mijn H120. Nu hoor ik gewoon uit beide oordopjes geluid komen en naar mijn mening met hetzelfde volume als voor de mod en alweer naar mijn mening zonder vervorming o.i.d. van het geluid. Hierbij een viertal foto's van het 'modden'.

De foto's zijn klikbaar
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Het is alleen jammer dat de draad met het verlengstukje voor mij toch net iets te kort is. Als ik mijn Iriver H120 in mijn rechter broekzak heb zitten en ik beweeg mijn hoofd wat verder naar links, dan trekt de kabel wat aan het oordopje.
Mijn complimenten voor je goede beschrijving en foto's.
Kijk, heb ik toch weer een klein verschilletje gezien: ik had plakband over de gehele alluminiumfolie gedaan., dus helemaal omwikkeld.

Zit het plakband bij jou dus maar op kleine plekjes? ik neem aan dat het plakband ook een stukje op je plugje zit, dus zeg maar plakband zowel op je stukje folie als op het gele oppervlak neem ik aan, toch? Anders blijft het ding niet meer zitten...

Morgen het nogmaals eens proberen met een langer stukje alluminiumfolie. Je wikkelt hem 3 a 4 maal omheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja rune
Ik heb het plakband er niet helemaal omheen gewikkeld, hierdoor zal het geleidend vermogen flink afnemen. Dit zal het geluid niet ten goede zal komen. Eerst heb ik een klein miniscuul plakbandje vastgezet op de plug in het midden over het plastic ringetje (zie bovenste tekening) en na één omwikkeling heb ik met weer een klein miniscuul plakbandje aan het eind het geheel vastgezet aan zichzelf (zie onderste tekening).
Verder heb ik het reepje aluminiumfolie er dus maar één keer helemaal omheen gewikkeld, anders wordt het geheel denk ik te dik en past het niet meer in mijn verlengstukje.

Klikbaar
Afbeeldingslocatie: http://img205.echo.cx/img205/962/plaatje9ia.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
ja rune schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 23:56:
Ik heb het plakband er niet helemaal omheen gewikkeld, hierdoor zal het geleidend vermogen flink afnemen. Dit zal het geluid niet ten goede zal komen. Eerst heb ik een klein miniscuul plakbandje vastgezet op de plug in het midden over het plastic ringetje (zie bovenste tekening) en na één omwikkeling heb ik met weer een klein miniscuul plakbandje aan het eind het geheel vastgezet aan zichzelf (zie onderste tekening).
Verder heb ik het reepje aluminiumfolie er dus maar één keer helemaal omheen gewikkeld, anders wordt het geheel denk ik te dik en past het niet meer in mijn verlengstukje.

Klikbaar
[afbeelding]
Mooi. Ik weet nu precies wat ik morgen ga proberen :).

Overigens, ik heb ze daarnet ook al vergroot, maar je focus zat niet op het juiste punt en mede daardoor zag ik in elk geval niet het plakbandstukje. Wellicht foto nog eens nemen, maar goed, ik begrijp wat je bedoelt met dat overzichtsplaatje.

Dus er zit wel degelijk een klein stukje plakband op het plugje zelf? En daarna weer een klein plakbandje op het uiteinde van de folie en op de folie zelf? Just to be sure.

[ Voor 8% gewijzigd door InsjaHH op 04-06-2005 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja rune
Dat klopt. Er zit ook een klein stukje over het plastic ringetje en er naast, dus ook op het plugje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 22:53
Wordt het niet tijd voor een apart Sharp MD-33 mod-topic? Leuk om te zien wat jullie met deze oordopjes en hun pluggen doen, maar het begint IMHO wel ver af te staan van het oorspronkelijke onderwerp. Of lul ik nu in de ruimte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:29
Na een half jaar heeft het linker dopje het spontaan begeven.( Sony EX71) :'(
Vind ik toch wel zwak voor een paar oordopjes waar ik € 52 voor heb betaald.
Heb het zilveren kapje er voorzichtig afgesneden met een stanleymes maar het is echt stuk.
Alhoewel ik het geluid echt super vond koop ik deze dus nooit meer.
Ik zou dus tegen iedereen willen zeggen kijk ook eens naar een ander merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
pinojo123 schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 10:06:
Na een half jaar heeft het linker dopje het spontaan begeven.( Sony EX71) :'(
Vind ik toch wel zwak voor een paar oordopjes waar ik € 52 voor heb betaald.
Heb het zilveren kapje er voorzichtig afgesneden met een stanleymes maar het is echt stuk.
Alhoewel ik het geluid echt super vond koop ik deze dus nooit meer.
Ik zou dus tegen iedereen willen zeggen kijk ook eens naar een ander merk.
Heb jij netjes het kapje eraf gekregen? Gewoon met een stanleymes? Bij mij ging dat niet zo makkelijk, heb het er met een tang afgeknepen. Maar als je dat stukje er toch af hebt, waarom probeer je er dan niet alsnog een nieuwe draad aan te maken? Je hebt niks te verliezen nu...

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arutha
  • Niet online
Ik ben opzoek naar nieuwe oordopjes voor men ipod maar ben er nog niet helemaal uit. Ik ben vooral geintreseerd in gewone oortjes en niet zozeer de 'in-ear' modellen (zoals de ex71).
Kandidaten tot nu toe zijn:

- Sennheiser MX 500 of 750 (niet veel goeds over gelezen)
- Sony MDR-E931 of MDR-E888
- Creative EP-880

Zijn er hier mensen die goede/slechte ervaringen hebben met een van deze oortjes, of mij iets anders kunnen aanraden ?

Thx !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
Voor diegene met een wat ruimere beurs: Feedback heeft sinds kort een uitgebreider assortiment in-ear monitors. Naast de Shure e2 hebben ze nu ook de e3 en de e4. Bovendien verkopen ze nu ook Etymotic, en wel met de ER6 (helaas niet de i-versie) en de ER4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja rune schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 23:56:
Ik heb het plakband er niet helemaal omheen gewikkeld, hierdoor zal het geleidend vermogen flink afnemen. Dit zal het geluid niet ten goede zal komen
Kun je dat uitleggen? Waarom neemt dan het geleidend vermogen af? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 12:03:
Ten eerste dank Coldplayer voor je mail en foto's. Ik begrijp dat ze niet helemaal representatief zijn met het gebeuren dat je werkelijk hebt gedaan.

Verder kan ik melden dat ik op de manier van ja rune het nu wel werkend heb gekregen: ik hoor als het goed is (bijna?) geen verlies in geluidskwaliteit en al helemaal geen vervorming of echo. Manier bedoel ik dat ik maar hele kleine stukjes plakband heb gebruikt om de folie (nog steeds dat goedkope spul van de Euroshopper :9) vast te zetten op het plugje (uiteinden van de folie).

Het was bij de tweede keer gelukt om het plugje samen met de folie heel in het verlengsnoertje te krijgen. Wellicht een tip voor als het niet lukt: gewoon eventjes met een oude set dopjes de female connector wat wijder krijgen door wat heen en weer met het oude plugje te gaan.

Als ik het goed heb, dan neemt het geleidend vermogen af doordat plakband natuurlijk totaal niet geleid. Zodra er minder tot geen contact is tussen het folie, het plugje zelf en de binnenkant van de female connector, dan krijg je rare geluidseffecten zoals vervorming en echo uit je oordopjes.

Let wel, ik doe geen (technische) natuurkunde, dus er is ook geen onderbouwing, maar meer mijn logica van wat ik denk dat er gebeurt. Wellicht is er iemand die het wel kan onderbouwen (Aspa?).

[ Voor 6% gewijzigd door InsjaHH op 04-06-2005 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arutha schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 11:47:
Ik ben opzoek naar nieuwe oordopjes voor men ipod maar ben er nog niet helemaal uit. Ik ben vooral geintreseerd in gewone oortjes en niet zozeer de 'in-ear' modellen (zoals de ex71).
Kandidaten tot nu toe zijn:

- Sennheiser MX 500 of 750 (niet veel goeds over gelezen)
- Sony MDR-E931 of MDR-E888
- Creative EP-880

Zijn er hier mensen die goede/slechte ervaringen hebben met een van deze oortjes, of mij iets anders kunnen aanraden ?

Thx !
Sennheiser MX 750 en Creative EP-880 heb ik geen ervaringen mee.
Creative EP-880 lijkt overigens heel sterk op het topmodel van Cresyn dat al bijna 2 jaar op de markt is, erg toevallig. :X

Van de andere 3 modellen wat geluidskwaliteit betreft, steekt de MDR-E888 met kop en schouder erboven uit, helaas ook de prijs. :/ Ik heb deze nu al 1,5 jaar, weet niet of het nog goed leverbaar is.
De MDR-E931 geeft ivm. MDR-E888 relatief veel bass, als je daar van houdt.
De Sennheiser MX 500 heeft mijn broertje, zit voor geen meter, valt heel makkelijk uit mijn oren ! |:(
(wel de goedkoopste van de 3 modellen)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2005 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Marcel schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 11:57:
Voor diegene met een wat ruimere beurs: Feedback heeft sinds kort een uitgebreider assortiment in-ear monitors. Naast de Shure e2 hebben ze nu ook de e3 en de e4. Bovendien verkopen ze nu ook Etymotic, en wel met de ER6 (helaas niet de i-versie) en de ER4.
Ben benieuwd hoeveel de Shure E4's daar kosten.
In de US kun je ze al voor $179 kopen, dat is minder dan 150 euro....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obionekanobi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-02 21:38
Misschien een tip voor de Sharp modders, de verbinding tussen de 2 - ringen kan ook gemaakt worden met zilverlak, dit wordt in de electronica gebruikt om printplaten te repareren.
De isolatie een beetje wegvijlen met een driehoekig sleutelvijltje en een druppeltje zilverlak ertussen.
Na droging gladschuren en klaar zonder solderen.
Nu alleen nog iemand met zilverlak zien te vinden in de kennissen kring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
Ga anders je Sharpje modden op school als studieproject Natuurkunde ofzo :P Kan je er nog punten voor krijgen ook en je hebt dan de deskundige leiding van een toa naast je staan :) :P

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
Mooooody schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 12:22:
[...]

Ben benieuwd hoeveel de Shure E4's daar kosten.
In de US kun je ze al voor $179 kopen, dat is minder dan 150 euro....
Even opgezocht in het feedback magazine wat ik deze week kreeg. Schrik niet:
e2: 89,-
e3: 179,-
e4: 299,-

Standaard (hoge) prijzen voor nederland dus...
Ach, ze hebben altijd nog Turbosound Easphones van 29,95 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

300 euro :{
De E3's zijn momenteel voor $129 te koop, dat is iets meer dan 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
Yep, dat wordt waarschijnlijk toch ebay voor mij. Jammer want Feedback staat niet echt bekend als een dure winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 12:03:
[...]

Wat ja rune en insjaHH bedoelen is kennelijk:

als je het plakband NIET helemaal er omheen gewikkeld hebt, dan blijft er meer geleide oppervlak over voor het contactveertje (contactpuntje) binnen de female connector. De kans op 100% goed contact neemt dus toe. ;)

Met andere woorden als je het plakband er WEL helemaal omheen gewikkeld hebt, bestaat er de kans dat het contactveertje (contactpuntje) binnen de female connector geheel of gedeeltelijk op het plakband(wat niet geleiden is) komt te zitten. De kans op slecht of geen contact neemt op deze manier dus toe.

ja rune heeft op zijn manier het aluminiumfolie reepje goed strak om het geleide oppervlak van de R- en L- ringen gewikkeld, wat resuteerde tot een goed gezamenlijke ground (GND = 0).
Dus geleide oppervlakken die goed contact met elkaar maken ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Volgens mij heeft Coldplayer gewoon niet door dat die 2 vlakjes niet alleen onderling contact moeten maken, maar óók goed contact moeten maken met de plug waar hij in gaat :D

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Zo. Omdat ik niet geheel tevreden was met de uitkomst (het geluid klonk ietsjes minder met alluminiumfolie), ben ik de Gamma binnengestapt en zag daar, jawel: alluminiumtape! :>.

Ondanks de hoge prijs (5,99 euro, 10 meter, 50 mm breed, merk tesa) heb ik 'm toch maar gehaald. En zeker niet voor niets! Ik hoor echt duidelijk verschil tussen het oude alluminiumfolie + plakband en deze " nieuwe oplossing ". Zeker een aanrader voor de mensen die niet het ringetje willen weghalen en daarna solderen, maar wel beter resultaat willen hebben.

* InsjaHH is helemaal blij :). Oh en voor de duidelijkheid, ik kan (in sommige omstandigheden) gewoon zonder problemen en enig merkbare geluidsverlies het lange verlengkabeltje (van Sharp) nog eens aan het verlengkabeltje (van iRiver) zetten als ik de speler achterop in mijn rugzakje wil doen. Raar denk je? Nee hoor, als het hartje zomer is en ik zonder jas zit moet ik men speler ergens laten :9. Binnenzak van een jas is er dan niet, dus een klein rugzakje achter :).

Maare, genoeg over deze mod :). Final woorden: zoek je kwalitatief goede in-ear dopjes en ben je huiverig voor de Sony EX71SL's geworden vanwege het slechte kwaliteit van de kabel: met een beetje geduld (bestelling bijv. via kiddyl of zelf bestellen?) zijn de Sharp MD33's zeker de moeite waard om te overwegen. Mogelijke nodige mods moeten je niet aan het twijfelen brengen: dat was mijn eerste fout toen ik de EX71SL's had aangeschaft.

Oh en de Sharp's zijn daarbij ook nog eens goedkoper ook! Dus wat wil de gemiddelde Nederlander nu nog meer :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elektronicanet schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 14:35:
Volgens mij heeft Coldplayer gewoon niet door dat die 2 vlakjes niet alleen onderling contact moeten maken, maar óók goed contact moeten maken met de plug waar hij in gaat :D
Dat lijkt me logisch 8)7 Maar het begon ermee dat insjaHH vroeg of je het plakband helemaal over de alluminium folie moest doen ofniet. Dat maakt volgens mij niet uit. Ik begrijp ook wel dat de nul-polen ook nog contact moeten maken met de binnenkant van het "stekkergat" en dat je dus niet met het plakband beide nul-polen helemaal moet bedekken. Maar het allumium folie hoeft toch geen contact met de binnenkant van het stekkergat mee te maken, dat de nul-polen dat doen is toch voldoende? Het alluminiumfolie is er om de polen met elkaar te verbinden en de nulpolen maken gewoon contact met de binnenkant van het "stekkergat". Hmmz nog te volgen? :9

Of heb ik dat verkeerd? Ik heb het plakband gewoon geheel over de allu folie gedaan en op zo'n manier op de plug geplakt dat de nul-polen nog wel contact maken met het contactveertje (contactpuntje) binnen de female connector. Ik heb prima geluid. Mijn vraag was dan ook waarom je beter geluid zou hebben als het allu folie zelf contact maakt met het contactveertje (contactpuntje) binnen de female connector?

edit: sorry insjaHH. Ik poste precies op het zelfde moment als jij en had dus niet gelezen dat je genoeg had van de info over de mod :P

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2005 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 15:43:
Dat lijkt me logisch 8)7 Maar het begon ermee dat insjaHH vroeg of je het plakband helemaal over de alluminium folie moest doen ofniet. Dat maakt volgens mij niet uit. Ik begrijp ook wel dat de nul-polen ook nog contact moeten maken met de binnenkant van het "stekkergat" en dat je dus niet met het plakband beide nul-polen helemaal moet bedekken. Maar het allumium folie hoeft toch geen contact met de binnenkant van het stekkergat mee te maken, dat de nul-polen dat doen is toch voldoende? Het alluminiumfolie is er om de polen met elkaar te verbinden en de nulpolen maken gewoon contact met de binnenkant van het "stekkergat". Hmmz nog te volgen? :9

Of heb ik dat verkeerd? Ik heb het plakband gewoon geheel over de allu folie gedaan en op zo'n manier op de plug geplakt dat de nul-polen nog wel contact maken met het contactveertje (contactpuntje) binnen de female connector. Ik heb prima geluid. Mijn vraag was dan ook waarom je beter geluid zou hebben als het allu folie zelf contact maakt met het contactveertje (contactpuntje) binnen de female connector?

edit: sorry insjaHH. Ik poste precies op het zelfde moment als jou en had dus niet gelezen dat je genoeg had van de info over de mod :P
Heh, nee joh genoeg gehad is ook weer zo negatief. Maar om deze thread niet te erg te " vervuilen " met deze discussie dacht ik, kom ik neem het initiatief.

Om terug te komen op je commentaar; ik gok zelf toch wel dat de alluminiumfolie/tape wel de binnenkant van de female connector moet raken voor het het beste geluidskwaliteit. Toen ik dus geheel over de folie met een plakbandje ging, kreeg ik niets meer dan vervorming en echo terug uit mijn oordopjes. Conclusie is dan zo gemaakt als ik wel goed geluid kreeg toen ik slechts een klein deel met plakband de folie vast had gezet en met het gebruik van alluminiumtape *nog* beter geluid had verkregen (althans voorzover waarneembaar imho).

In ieder geval dank allen voor de informatie en uitleg en wellicht hebben andere (toekomstige) MD33 gebruikers er wat aan als zij voor het fenomeen staan :Y).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 07:37
Marcel schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 12:40:
[...]

Even opgezocht in het feedback magazine wat ik deze week kreeg. Schrik niet:
e2: 89,-
e3: 179,-
e4: 299,-

Standaard (hoge) prijzen voor nederland dus...
Ach, ze hebben altijd nog Turbosound Easphones van 29,95 ;)
ik heb de e4c voor 236 dollar gekocht. 110 dollar ofzo bespaard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Okee sorry Coldplayer, ik postte het alleen maar voor de zekerheid ;)
Ik heb voor mezelf en een klasgenoot ook de Sharp MD33 besteld via Kiddyl. Ik zal mijn ervaringen hier posten zodra ik ze binnen heb!

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obionekanobi
Hier even een tip voor de geluksvogels die in het bezit zijn van op maat gemaakte gehoorbescherming van het merk Elacin flexcomfort: Als je de filtertjes verwijderd kan je er oordopjes op monteren.
Ik heb dit getest met Shure E3, Apple In Ear dopjes en Sony 51 en 71 series.
Voor de Shure's moet je het tuutje opdikken, dit kan met bv een stukje ader isolatie of het afgeknipte stukje van je triple flange adapters.
De Apple en Sony dopjes klikken zo in het kamertje van de filters.
In combinatie met de Shure's is het draagcomfort en het geluid grandioos.
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/watch/Oordopjes/shure2resized.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
ziet er wel onsmakelijk uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obionekanobi
Ze zijn ook niet om in je mond te stoppen, en heb je weleens een paar triple flange earsleeves gezien na een paar keer gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog ff wat tips voor mensen die hun Sharp MD33 willen modden met solderen

-gebruik een soldeerbout van 16watt
-gebruik niet de dikke soldeertin maar die dunne electrisiteits soldeertin
-het ringestje is het makkelijkst te verwijderen met een nagelknipschaartje(de zijkanthoekjes)
-zorg ervoor dat je niet in de buurt komt van het andere ringetje van het plugje want dan gaat het
opbobbelen en dan past hij niet meer in de mp3/mini jack kabeltje
-en als je het soldeertin net hebt aangebracht en per ongeluk net te veel erop hebt gedaan meteen eraf halen want anders heb je kans dat je het andere ringetje beschadigd.

ik hoop dat je hier wat aan hebt
je moet er wel een beetje geduld in hebben, maar voor mijn gevoel gaat het dan heel anders klinken dan dat je aluminium folie gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 19:16:
je moet er wel een beetje geduld in hebben, maar voor mijn gevoel gaat het dan heel anders klinken dan dat je aluminium folie gebruikt
Dat kan ik zeker bevestigen, met alluminiumtape klinkt het al totaal anders (stukken beter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-07-2022
Mijn oordopjes waren dus na 2 maanden al kapot (Sony EX71 ) :/ ik heb geprobeert om er nieuwe draden op te solderen, 1 kant doet het maar de andere kant doet helemaal niks :/ die kapjes gaan er met een beetje voorzichtigheid gemakkelijk af hoor, ik heb het met een klein plat schroevendraaiertje gedaan. Ik ga denk ik maar sparen voor Sharp e2c ofzo :)

BramBoterham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LJ LIGHTNING schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 20:07:
Ik ga denk ik maar sparen voor Sharp e2c ofzo :)
U bedoeld Shure e2c geloof ik :/ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 19:16:
InsjaHH schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 20:05:
[...]

Dat kan ik zeker bevestigen, met alluminiumtape klinkt het al totaal anders (stukken beter).
Met allu folie klinkt het net als met verlengsnoer. Tenminste voor zover ik dat kan horen. Vandaag nog ff uitgetest...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2005 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Even voor iedereen die Koss the Plugs heeft, waarbij ze neit goed passen.

Voordat je ze indoet. Maak de schuimpjes een beetje vochtig (lees: lik er een beetje aan rondomheen ))

Klinkt misschien raar, maar dan blijven ze stukken beter zitten ;) .

[ Voor 17% gewijzigd door heracles op 05-06-2005 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-07-2022
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 20:21:
[...]

U bedoeld Shure e2c geloof ik :/ ?
oh :+ Sharp/ Shure/ Sony... allemaal met een S eh :P
ik bedoel idd Shure :)

BramBoterham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik deze sennheiser koop, krijg ik dan een goede koptelefoon in huis??? Lijkt me een kwaliteitskoptelefoon, immer sook 29 euro, aanbieding :)

Wil 'm graag bestellen, maar wil ook wel even advies hierover horen :P

http://www.mp3man.nl/product/11693

Sennheiser PMX60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
Dit topic gaat over oordopjes
Het lijkt vanzelfsprekend, maar er worden tegenwoordig ook neckband- en clip-onheaphones verkocht. Deze zijn, net als (de meeste) dopjes en in tegenstelling tot normale hoofdtelefoons, gemaakt voor portable gebruikt. Aan de andere kant maken ze, net als hoofdtelefoons, gebruik van een speaker die op de oorschelp rust en er niet (zoals bij oordopjes) in zit. Het is dus moeilijk te bepalen waartussen ze thuishoren. Daarom kunnen we het hier het beste bij de oorspronkelijke vraag houden en het enkel over oordopjes hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet ik dan een nieuw topic daarvoor aanmaken? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
er zit een doos om je post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2005 @ 13:44:
Als ik deze sennheiser koop, krijg ik dan een goede koptelefoon in huis??? Lijkt me een kwaliteitskoptelefoon, immer sook 29 euro, aanbieding :)

Wil 'm graag bestellen, maar wil ook wel even advies hierover horen :P

http://www.mp3man.nl/product/11693

Sennheiser PMX60
Ik zou zeggen kijk ff in deel 4 van het "Wat zijn goede oordopjes topic?" topic en dan zoeken "PMX60". Zo te lezen wel een goed ding. Maar spyros heeft gelijk, het is hier eigenlijk alleen een oordopjes topic. Misschien kan je de gebruikers van de sennheiser uit deel 4 mailen voor advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2005 @ 14:19:
moet ik dan een nieuw topic daarvoor aanmaken? :/
Kijk even hier ;)
In de vorige delen (3 en 4) van dit topic staan er ook een aantal posts over dit ding, zoek even daarin op PMX60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
Je moet het immers subtiel verpakken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigmouth
  • Laatst online: 12-06 16:25
InsjaHH schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 15:43:

Oh en de Sharp's zijn daarbij ook nog eens goedkoper ook! Dus wat wil de gemiddelde Nederlander nu nog meer :9.
Over goedkoper gesproken. Wat ik nou eigenlijk niet begrijp is dat er hier totaal niet gesproken wordt over de Panasonic RP-HJE50. Op headfi.org zijn ze daar erg enthousiast over. zie o.a. http://www6.head-fi.org/forums/showthread.php?t=115194

Ik zelf heb de Sony EX71, de Sharp MD33 en de Panasonic RP-HJE50 in bezit. De Sharps hebben het beste geluid maar qua draagcomfort vind ik de Pana's de beste van de 3. Qua geluid en draagcomfort zijn voor mij de Pana's een stuk beter en degelijker dan de Sony EX71. En dan de prijs, ik heb de Pana's voor 24 Euro (incl. verzending) op Ebay gekocht. Das ongeveer de helft wat je hier in de winkel voor de EX71 betaald. Beter geluid, comfortabler dragen en de helft goedkoper. Lijkt me dus dat als je budget in-ears zoekt de Panasonic RP-HJE50 de beste keus is. _/-\o_

Liever geen bloemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
bigmouth schreef op zondag 05 juni 2005 @ 16:06:
[...]

Over goedkoper gesproken. Wat ik nou eigenlijk niet begrijp is dat er hier totaal niet gesproken wordt over de Panasonic RP-HJE50. Op headfi.org zijn ze daar erg enthousiast over. zie o.a. http://www6.head-fi.org/forums/showthread.php?t=115194

Ik zelf heb de Sony EX71, de Sharp MD33 en de Panasonic RP-HJE50 in bezit. De Sharps hebben het beste geluid maar qua draagcomfort vind ik de Pana's de beste van de 3. Qua geluid en draagcomfort zijn voor mij de Pana's een stuk beter en degelijker dan de Sony EX71. En dan de prijs, ik heb de Pana's voor 24 Euro (incl. verzending) op Ebay gekocht. Das ongeveer de helft wat je hier in de winkel voor de EX71 betaald. Beter geluid, comfortabler dragen en de helft goedkoper. Lijkt me dus dat als je budget in-ears zoekt de Panasonic RP-HJE50 de beste keus is. _/-\o_
En waar kan je ze nog meer kopen behalve eBay?
En zijn de kabels beetje sterk?
En zoals op die site te zien krijg je er dan ook zo'n snoeren winkel bij ? ( als ik het goed zie )

[ Voor 6% gewijzigd door FDMK op 05-06-2005 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De specs van de Panasonic RP-HJE50 ziet er best fraai uit trouwens. :9

Specifications:

Impedance: 16 ohms at 1 kHz
Sensitivity: 104 dB/mW
Power handling capacity: 200mW
Frequency Response: 6 - 25,000Hz
1.0m Factory Extension Cord
3 Different Size Caps - Small / Medium / Large
Maar het gaat uiteindelijk om de geluidskwaliteit natuurlijk !
En ze zijn in 2 kleuren: zilver en zwart.

Komt Kiddyl deze jongens wel eens tegen in Japan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:59

Piggen

Lekker bakkie

Ik heb ze ook en ze bevallen mij ook goed. Het geluid vond ik ook minder dan de Sharps (die ik ook heb gehad), maar beter dan de Sony (die ik eveneens heb gehad). Het draagcomfort is inderdaad beter vanwege lichtere kabels en de afwezigheid van dat 4-pole systeem. Er zit een verlengsnoer bij en 3 maten rubbertjes.

Ik heb de mijne ook van eBay, want daar zijn ze het goedkoopst. Audiocubes verkoopt ze ook en deze Duitse shop heeft ze ook. Verder zijn ze in Engeland ook te koop, moet je maar even Googlen :)

Ik heb Kiddyl er al eens over gemaild, maar hij kon ze niet goedkoper leveren dan de Sharps en zo was het voor mij voordeliger om ze via eBay te kopen.
Ook in het blauw. Althans, op eBay wel :)

[ Voor 19% gewijzigd door Piggen op 05-06-2005 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zien er idd niet verkeer uit. De Panasonic RP-HJE50 zijn ook al even ter sprake geweest in deel 4. Volgens mij heeft MPmad ze gekocht. May be dat hij wat over zijn ervaringen met de dopjes kan vertellen?

Edit: Te Laat :D

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2005 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
MPmad schreef op zondag 05 juni 2005 @ 17:26:
Ik heb ze ook en ze bevallen mij ook goed. Het geluid vond ik ook minder dan de Sharps (die ik ook heb gehad), maar beter dan de Sony (die ik eveneens heb gehad). Het draagcomfort is inderdaad beter vanwege lichtere kabels en de afwezigheid van dat 4-pole systeem. Er zit een verlengsnoer bij en 3 maten rubbertjes.

Ik heb de mijne ook van eBay, want daar zijn ze het goedkoopst. Audiocubes verkoopt ze ook en deze Duitse shop heeft ze ook. Verder zijn ze in Engeland ook te koop, moet je maar even Googlen :)

Ik heb Kiddyl er al eens over gemaild, maar hij kon ze niet goedkoper leveren dan de Sharps en zo was het voor mij voordeliger om ze via eBay te kopen.

[...]

Ook in het blauw. Althans, op eBay wel :)
Ik vind ebay niet echt betrouwbaar , of heb ik nou een verkeerd beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MPmad schreef op zondag 05 juni 2005 @ 17:26:
Dus jou ranglijst is ook:

1. Sharp
2. Panasonic en
3. Sony
Verder zijn ze in Engeland ook te koop, moet je maar even Googlen :)
Mijn broertje woont en werkt in Engeland, komt er mooi van pas als ik ooit van plan ben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:59

Piggen

Lekker bakkie

spyros schreef op zondag 05 juni 2005 @ 17:38:
[...]

Ik vind ebay niet echt betrouwbaar , of heb ik nou een verkeerd beeld?
Ja, want ik geloof dat eBay de koper beschermt. Met bemiddeling enzo. Verder moet je gewoon goed kijken naar de feedback die de verkoper heeft, want feedback is heel belangrijk op eBay. Verkopers willen niet graag negatieve feedback en zullen dus hun best wel doen.

Ik heb de mijne besteld bij de eBay store profelectronics en dat is allemaal prima verlopen en het is een van de goedkoopsten. Maar die andere verkopers zullen ook wel allemaal goede feedback hebben.
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigmouth
  • Laatst online: 12-06 16:25
MPmad schreef op zondag 05 juni 2005 @ 18:01:
Ik heb de mijne besteld bij de eBay store profelectronics en dat is allemaal prima verlopen en het is een van de goedkoopsten. Maar die andere verkopers zullen ook wel allemaal goede feedback hebben.

[...]

:P
De mijne komen ook van profelectronics op Ebay. Ik had ze in 4 dagen in huis.

Eerste wat me opviel is dat ze zo lekker in m'n oren zaten, beter dan de Sony (had toen de Sharp nog niet). Die overwelmende BOOM bass van de Sony was er niet, gewoon een lekker mooi gedetaileerd basje, mid gewoon lekker goed en hoog klonk me in het begin iets te schel. Na "inburnen" kwam er voor mijn gevoel wat meer bass en het schelle hoge is nu weg. Bekabeling is steviger dan van de Sony, alhoewel de Sony's er iets chiquer uitzien.

Na "inburnen "is de ranglijst qua geluid is voor mij:

1 Sharp
2 Pana's
3 Sony

qua draagcomfort;

1 Pana's
2 Sony's
3 Sharps

Tuurlijk is dat persoonlijk, we hebben niet allemaal dezelfde oren ;)
Een prima aanrader die Pana's dus, zeker voor de prijs.

Liever geen bloemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esox-oc
  • Niet online

esox-oc

atec

ik heb laatst Sony MDR-E931LP oordopjes gekocht, het geluid bevalt me erg goed maar nu is binnen 1 dag al de bedrading gebroken bij het splitspunt van links<->rechts. en nu doet mijn linker oordop het dus nietmeer... ;( op het plaatje zie je het mischien wat duidelijker
Afbeeldingslocatie: http://img161.echo.cx/img161/9766/cimg05798pc.jpg nu zal ik hier waarschijnlijk geen garantie meer op hebben maar is er geen manier om die draden weer netjes vast te maken?

http://specs.tweak.to/10443

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
hoezo geen garantie ? ze zijn 1 dag oud :| Op een setje philips heb je 1 jaar garantie dus deze dingen zullen dat ook wel hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
esox-oc schreef op zondag 05 juni 2005 @ 20:27:
ik heb laatst Sony MDR-E931LP oordopjes gekocht, het geluid bevalt me erg goed maar nu is binnen 1 dag al de bedrading gebroken bij het splitspunt van links<->rechts. en nu doet mijn linker oordop het dus nietmeer... ;( op het plaatje zie je het mischien wat duidelijker
[afbeelding] nu zal ik hier waarschijnlijk geen garantie meer op hebben maar is er geen manier om die draden weer netjes vast te maken?
Ik heb niet de manier om ze weer vast aan elkaar te maken, maar wel een vraag; hoe krijg je dit voor elkaar binnen 1 dag?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
Dacht je dat ze gebroken waren en toen maar het hele draad aan gort getrokken
? of heb je een hond :9
Vind het zeer wonderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esox-oc
  • Niet online

esox-oc

atec

spyros schreef op zondag 05 juni 2005 @ 20:33:
hoezo geen garantie ? ze zijn 1 dag oud :| Op een setje philips heb je 1 jaar garantie dus deze dingen zullen dat ook wel hebben :D
maarja die dingen zijn uiteindelijk door mijn toedoen kapot gegaan...ookal werd er niet hard aan getrokken.. :( maar ik heb het vrij druk de laatste tijd en de winkel waar ik ze gekocht heb is een aardig stukje fietsen, dus bedacht ik mij dat als ze makkelijk de maken waren ik het zelf wel zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esox-oc
  • Niet online

esox-oc

atec

spyros schreef op zondag 05 juni 2005 @ 20:39:
Dacht je dat ze gebroken waren en toen maar het hele draad aan gort getrokken
? of heb je een hond :9
Vind het zeer wonderlijk.
schaamte hier...ik weet op een of andere manier altijd wel iets te slopen, in dit geval was het zwarte stukje dat over de splitsing zit een stukje omhoog geschoven waardoor de splitsing zichtbaar werd, dus ik wil dat stukje weer naar beneden schuiven...trek ik dat kabeltje aan gort...

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.