Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
[ Voor 85% gewijzigd door FDMK op 05-06-2005 20:53 ]
Een paar stukjes krimpkous en een beetje solderen moet toch kunnen?esox-oc schreef op zondag 05 juni 2005 @ 20:27:
ik heb laatst Sony MDR-E931LP oordopjes gekocht, het geluid bevalt me erg goed maar nu is binnen 1 dag al de bedrading gebroken bij het splitspunt van links<->rechts. en nu doet mijn linker oordop het dus nietmeer...op het plaatje zie je het mischien wat duidelijker
[afbeelding] nu zal ik hier waarschijnlijk geen garantie meer op hebben maar is er geen manier om die draden weer netjes vast te maken?
Koop anders een paar goedkope dopjes en knip het snoer eraf (vlak onder de dopjes)
en soldeer dat aan je Sony's.
geniaaal idee!! ik heb nog een stuk of 2 oude oordopjes liggen van sony waarvan de oordoppen kapot zijn maar het draad nog intakt! heel erg bedanktobionekanobi schreef op zondag 05 juni 2005 @ 21:10:
[...]
Een paar stukjes krimpkous en een beetje solderen moet toch kunnen?
Koop anders een paar goedkope dopjes en knip het snoer eraf (vlak onder de dopjes)
en soldeer dat aan je Sony's.
Verwijderd
Zou ik dit met dopjes als de Creative EP630 hebben opgelost of is het handiger een nekbeugelhoofdtelefoon als de Sennheiser PMX40/PMX60 te nemen?
Verwijderd

Gisteravond in slaap gevallen met (Sharp) dopjes nog in en Xclef nog aan.
Gelukkig heb ik blijkbaar erg rustig geslapen, want vanochtend zaten de dopjes nog steeds in mn oren en lag mn Xclef nog steeds in mn bed en was alles nog heel
lucky uVerwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 11:44:
![]()
Gisteravond in slaap gevallen met (Sharp) dopjes nog en in Xclef nog aan.
Gelukkig heb ik blijkbaar erg rustig geslapen, want vanochtend zaten de dopjes nog steeds in mn oren en lag mn Xclef nog steeds in mn bed en was alles nog heel

Ik slaap de laatste tijd heel vaak in door mn MP3 speler op te zetten. Meestal ff de timer instellen op 40 minuten, relaxte muziek aan en oogjes dicht.Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 11:44:
![]()
Gisteravond in slaap gevallen met (Sharp) dopjes nog in en Xclef nog aan.
Dan word ik snachts een keer wakker, leg ik mn MP3 speler naast mn bed en pit ik weer verder.

Het liefst haal ik ze ergens op; kent iemand een winkel die ze heeft???
(ga vrijdag op vakantie).
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
ik denk niet dat je dat gaat lukkenVideopac schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 13:36:
Weet iemand hoe ik uiterlijk donderdag a.s. aan de Panasonic RP-HJE50 kan komen?
Het liefst haal ik ze ergens op; kent iemand een winkel die ze heeft???
(ga vrijdag op vakantie).
Verwijderd
Na een tijdje inspelen (echt nodig, klinkt in´t begin hol en wollig)) moet ´k zeggen dat ik er uitermate enthousiast over ben.
Mooi gedetailleerd, iets magere bas maar prachtig in ´t midden en hoog. Lijkt net alsof je een open hooftelefoon op heb.
Ken verders de MX series niet, maar ze klinken zeker beter dan de EX51 of de MDRE848 !
De doppies zitten mij trouwens ook perfect (dacht altijd Sony oortjes te hebben).
Iemand die een winkel in Portugal (Algarve) weet?
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Aldus Google PortugalNão foram encontrados resultados no(s) idioma(s) escolhido(s). Seguem-se resultados da pesquisa de panasonic rp-hje50 noutros idiomas.
Verwijderd
Niet mee eens, de geluidskwaliteit is maar matig voor de prijs die je betaalt. Net zoals de duurzaamheid dusVerwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 17:35:
Is iedereen het er mee eens dat de geluidskwaliteit van Sony's oordopjes ronduit goed is maar er gebreken zijn aan de houdbaarheidsdatum, om het zo maar even te noemen.
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Nee, ik heb de mijne nu bijna een jaar, gooi ze altijd los in mijn tas en val er ook wel eens mee in slaap, en ze zijn nog steeds geen spoor van kabelbreuk. In de loop der tijd ben ik wel een opzetstukje kwijtgeraakt, maar heb daar inmiddels een nieuw setje voor geruild. Ik ben dus zeer positief over het geluid (voor z'n prijsklasse iig) en ook over de kwaliteit.Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 17:35:
Is iedereen het er mee eens dat de geluidskwaliteit van Sony's oordopjes ronduit goed is maar er gebreken zijn aan de houdbaarheidsdatum, om het zo maar even te noemen.
Ik had de Sharp HP-MD33, de Sony MDR-EX71SL en de Sennheiser MX400RC (van iRiver) met elkaar vergeleken. Ik heb meteen mijn nieuwe aanwinst, een Philips SBC-HP890 hoofdtelefoon, meegenomen. Dit alles aangestuurd door een iRiver H120. Een kleine impressie van mijn waarnemingen wil ik jullie niet onthouden.
Sharp MD33: Gaan het hards van het stel. Het enige setje waar ik doof van kan worden. Alle geluiden zijn strak en aanwezig. Al me al zorgt dir voor een bijna agressieve weergave. Doordat ook het middengebied goed vertegenwoordigd is, is het echter niet onaangenaam om te horen.
De lage tonen hebben toch de overhand. Deze zijn strak en treffend. Er wordt bass weergegeven wanneer het nodig is. Het album van Paul van Dijk dat ik aan het luisteren was, was zodoende een stevig dansalbum.
Sony EX71: In vergelijking met de Sharps een dof geluid. Zoals al bekend was zijn, de lage tonen nadrukkelijk aanwezig. Midden en hoog zijn wat gematigd. Al met al niet onaangenaam, maar minder dan de Sharps.
De bass is zoals je dat ook uit een (betaalbare, film) subwoofer verwacht. Het 'rolt wat meer door'. Het heeft wat meer impact. Voor echt lage tonen in muziek (bepaalde nummers van bijv. Mauro Picotto) vind ik dit niet onaangenaam. Omdat ik toch het idee had dat het zelfde album wat oud en bijna stoffig was, niet mijn eerste keus.
Sennheiser MX400: Bass gaat tot 20Hz, niet tot 200! Hier zit weinig diepte in(, in vergelijking met de rest). Verder zijn de tonen zuiver en heeft het hoog de overhand. Je hoort zeker dat je een goed dopje in je oor hebt (als-ie blijft zitten.
Philips HP890: Als koptelefoon zijnde hoort hij hier niet thuis, maar het is een leuke referentie. Ik heb hem nu een dag, dus ik weet niet of inspelen veel uit zal maken. Nu moet ik hem wat harder zetten dan in graag zou willen. Dan geeft-ie echter wel het beste geluid. Goed diep en vrij constant tot in het hoog. Zo mooi als de karakteristiek die Philips op de doos heeft afgedrukt zal het alleen niet zijn:

De weergave is niet zo agressief als die van de Sharps. Zo heeft Paul van Dijk in een (veel) rustiger album gemaakt. Dit is tot nu toe mijn topper!
Niet "ronduit goed", maar gewoon goed. Er is namelijk beter (in de zelfde prijsklasse), zoals je hierboven kunt lezen.Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 17:35:
Met de "houdbaarheidsdatum" heb ik nooit problemen gehad. Na een half jaar intensief gebruik ben ik alleen maar wat lak kwijt, verder is alles nog perfect. Ik heb ze vaak opgerold, los in een zak gedrukt en uit de knoop moeten halen...
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
Verwijderd
Philips HP1000 is een broetje van de HP890, ook 32 Ohm, 50 mm drivers en een vergelijkbare
frequentiekarakteristiek. Inspelen heeft zeker wel zin, je merkt het vooral bij kleine signalen in de muziek bij normale volumes. (heb ik opgemerkt bij rustige nummers van bijv. Dire Straits).
Voor relatief weinig geld biedt het een geluid die echt niet te overtreffen is met (populaire) oordopjes.

en ook nog eens 4 meter kabels overal heen meesjouwen?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2005 22:00 ]
Verwijderd
Ik heb deze 2 ook en... I agree!DeeD2k2 schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 19:46:
Sharp MD33: Gaan het hards van het stel. Het enige setje waar ik doof van kan worden. Alle geluiden zijn strak en aanwezig. Al me al zorgt dir voor een bijna agressieve weergave. Doordat ook het middengebied goed vertegenwoordigd is, is het echter niet onaangenaam om te horen.
De lage tonen hebben toch de overhand. Deze zijn strak en treffend. Er wordt bass weergegeven wanneer het nodig is. Het album van Paul van Dijk dat ik aan het luisteren was, was zodoende een stevig dansalbum.
Sony EX71: In vergelijking met de Sharps een dof geluid. Zoals al bekend was zijn, de lage tonen nadrukkelijk aanwezig. Midden en hoog zijn wat gematigd. Al met al niet onaangenaam, maar minder dan de Sharps.
De bass is zoals je dat ook uit een (betaalbare, film) subwoofer verwacht. Het 'rolt wat meer door'. Het heeft wat meer impact. Voor echt lage tonen in muziek (bepaalde nummers van bijv. Mauro Picotto) vind ik dit niet onaangenaam. Omdat ik toch het idee had dat het zelfde album wat oud en bijna stoffig was, niet mijn eerste keus.
De Sony's klinken soort van doffer, niet eens veel slechter vind ik maar vooral anders.
Verwijderd
Geldt dat niet voor alle kop/oortelefoons/boxen ?Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 22:14:
[...]
Ik heb deze 2 ook en... I agree!
De Sony's klinken soort van doffer, niet eens veel slechter vind ik maar vooral anders.

Off topic, wat dat betreft vind ik de Philips HP1000 onovertroffen voor de prijs.
En die conclusie trek je na het luisteren van 30 verschillende koptelefoons?Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 10:46:
Off topic, wat dat betreft vind ik de Philips HP1000 onovertroffen voor de prijs.
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Verwijderd
´k zou niet durfen. Ben pas bij de 29 aangelandMooooody schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 11:02:
[...]
En die conclusie trek je na het luisteren van 30 verschillende koptelefoons?
´t mooie van koptelefoons is dat je ze veelal kunt luisteren in de winkel, doppies is altijd gokken (mag je veelal niet ruilen ivm hygieene (is wat voor te zeggen trouwens)) en af gaan op meningen van andere...
Verwijderd
Qua detaillering (sound stage), maar we raken een beetje off topic geloof ik...Mooooody schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 11:56:
Als je 29 koptelefoons goed hebt beluisterd, kom je niet tot de conclusie dat de Philips HP1000 de beste koop is

Schipholweg 275
1171PK Badhoevedorp
Tel: 020 6581911 > www.sony.nl
waarna ik werd doorverbonden met de klantenservice. Daar kreeg ik te horen dat het dus wel mogelijk is om ze apart te bestellen, maar dan kost dat wel even 5,99 per dopje. oftuwel voor 10 euro heb jij wel een setje nieuwe doppies.. En dan heb ik nog niet eens naar de verzendkosten gevraagd, die er waarschijnlijk nog wel bij komen.
www.maartenlangelo.nl
PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw
Verwijderd
Geldt dat ook voor de sharps? Opzich geen gek idee als je bijvoorbeeld (een extra paar) medium wil om ook twee mensen te zoeken die een (een extra paar) large en small willen dan kan je de prijs met zijn 3en delen. Das nog wel te doen....kiddyl schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 19:56:
In Japan kan je reserve dopjes kopen met alle 3 maten in een verpakking. Ik heb ze alleen in het zwart gezien. Denk dat de prijs op 12 euro komt incl verzendkosten.
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
Verwijderd
In het begin was het even pielen met de beschikbare sleeves en ik ben er ook nog niet uit welke van de 3 types me het beste gaat bevallen. Op dit moment gebruik ik de flex-sleeves, maar ik verwacht op dit vlak nog wel wat te experimenteren.
PSN: djmurcielago
deze witte dopjes van sony kun je ook gewoon in NL krijgen bij mp3man.nlIk heb een mooie witte iPod, en daar staan die zwarte Sony EX71 dopjes niet bij. Wat nu?
Geen nood. Ik het buitenland kan je ze ook in het wit krijgen! Kijk eens op i-shopping4u of Audiocubes . Zij sturen ze ook naar Nederland. (Je moet alleen wel betalen via PayPal of creditcard.)
Na diverse soorten sleeves uitgeprobeerd te hebben, oa de tripple flange earsleeves, die allemaal na verloop van tijd gingen irriteren, ben ik gaan experimenteren met de via mijn werk in mijn bezit zijndeMarcel schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 00:16:
Ik ben sinds een paar uur in het bezit van de Shure e3 (niet de c variant, lekker onopvallend grijs dus), wat een verademing ten opzichte van m'n EX71's ! De doppen moeten nog inspelen, dat wel, maar het verschil is nu al duidelijk hoorbaar: bas is minder nadrukkelijk aanwezig, maar veel strakker en beter in balans. Bovendien hoor ik nu eindelijk weer het o zo belangrijke middengebied!
In het begin was het even pielen met de beschikbare sleeves en ik ben er ook nog niet uit welke van de 3 types me het beste gaat bevallen. Op dit moment gebruik ik de flex-sleeves, maar ik verwacht op dit vlak nog wel wat te experimenteren.
op maat gemaakte oordoppen.
Ik moet zeggen dat dit qua draagcomfort en geluid werkelijk alles slaat.
Voor een foto zie een van mijn eerdere posts in dit topic.
1. Zorg dat je een setje EX-71's zonder fitler hebt, en een normaal schuimpje voor doppies zoals de MX400 van Senn.
2. Knip een klein (niet te klein) stukje van het schuimpje af en druk het in het buisje van de EX-71's.
3 (optioneel) doe nog een groter stukje schuim er op, maar durk het niet in het buisje. Doe nu je opzetstukje er op.
Herhaal voor andere kant
Druk in je oor.
Minder hoog? Warmer geluid? Goed gedaan!
Alle andere mods zijn er nu af, ga misschien nog nieuwe Ety opzetstukjes kopen, that's it.
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
Verwijderd
coptician schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 23:46:
........
Minder hoog? Warmer geluid? Goed gedaan!
Somige mensen hebben het zelfs over een dof geluid !!!

Eigenlijk is het hoog vaak 'schel' genoemd. De bass is er in hoge hoeveelheid, maar die haal je weg met wat tape/plakband op de achterzijde (Bij de gaatjes)Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 10:01:
[...]
![]()
![]()
Maar zoals bekend bij velen hier in dit topic zijn het midden en hoog van de Sony EX-71's wat gematigd, terwijl de lage tonen nadrukkelijk aanwezig, erg veel BOOM.
Somige mensen hebben het zelfs over een dof geluid !!!
Het hoog kan pijnlijk zijn, en persoonlijk hou ik niet zo van veel hoog. Dus is deze mod er erg goed voor.
(Ik heb trouiwens niet een perfect gehoor)
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
Nu dacht ik zo van ' Als ik nou eens die Shure's koop, waar blijkbaar garantie op het snoer zit, dan heb ik die problemen niet meer'.
Dus mijn vraag is:
Is de Shure E2C garantie ook van toepassing bij huis-tuin-en-keuken gebruik? Ik heb mijn oordopjes altijd om en gebruik ze dus niet als monitor oid. Maar is het snoer ook zo sterk dat hij niet kapot gaat als het snoer dubbelgeklapt in mijn broekzak zit?
En voor het geval dat er toch iets mee mis gaat, kent iemand een goede, betrouwbare webwinkel/winkel in Utrecht waar ik er zeker van ben dat ik hem kan laten maken/vervangen en ook een mooie prijs heeft? Want eerlijkgezegt vond ik mijn huidige met 40 euro al duur.
Zijn ze ook makkelijk om je nek te hangen oid als ze niet in gebruik zijn?
Met duidelijke antwoorden van een ervaren gebruiker zou ik heel erg blij zijn!
Bij voorbaat dank, Koen
Zijn deze oordopjes ook op straat te gebruiken, dus dat als iemand mijn naam roept dat ik hem wel hoor en niet dat mijn hele gehoorgang dicht zit door die oordopjes. Ik lees zojuist dat ze juist erg goed omgevingsgeluid isoleren. hmmmm.... Soms een voordeel, maar ook een nadeel voor mijn gebruik.
[ Voor 23% gewijzigd door koenderks op 11-06-2005 18:07 ]
Ik wil wel een extra paar small... (edit: Sharp, of in mijn geval Creative that is...)Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 22:42:
[...]
Geldt dat ook voor de sharps? Opzich geen gek idee als je bijvoorbeeld (een extra paar) medium wil om ook twee mensen te zoeken die een (een extra paar) large en small willen dan kan je de prijs met zijn 3en delen. Das nog wel te doen....
Heb namelijk net de Creatives gekocht. Inderdaad: na het inspelen gaan ze een stuk beter klinken. Ze zijn fantastisch!
Enige kritiekpunt is, omdat ze zo in je oren zitten: als de kabel ergens lang schuurt (bv langs de boord van je shirt) dan klinkt dat heel erg door.
[ Voor 32% gewijzigd door PJKs op 11-06-2005 22:14 ]
ja, graag!
Gaat dit over na inspelen of zou het een fabricagefout zijn?
de sony ex71sl zijn WEL te koop in nederland. bij de dixons wel te verstaan
maar btw.. weet iemand welke oordopjes max. 20/25€ die het geld waard zijn? de sennheisers vind ik niet echt heel goed aangezien ik hier de mx300/400 heb liggen. sony prefereer ik vanwege de draadconstructie(links kort, rechts lang) , het liefst geen inears
edit: zelf dacht ik zelf aan de sony mdr 838 of 931 maar ik weet niet hoe duur ze zijn.. iemand ervaring met deze dopjes?
[ Voor 56% gewijzigd door k5052 op 13-06-2005 12:39 ]
Verwijderd
Had je die MX750's wel goed ingespeeld overigens? Ik heb ze zelf en ik ben er zelf bijzonder tevreden over.musicfreak schreef op zondag 12 juni 2005 @ 21:40:
Na mijn slechte ervaring met de MX-750 (zie een stukje terug) besloot ik 2 bol.com waardebonnen in te wisselen voor de MX-500 die ik reeds eerder in mijn bezit heb gehad. Helaas vind ik de dopjes slechter klinken dan ze in mijn herinnering waren. Ze zijn wat schel en hoewel ik de S-Bass schakeling op mijn Aiwa-radiootje niet aan heb staan vervormd de bas wat.
Gaat dit over na inspelen of zou het een fabricagefout zijn?
Ik heb nog wel een paar ongebruikte small dopjes liggen... wil ze wel ruilen tegen een setje medium. mail me maar ff, staat in mijn profiel...PJK schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 21:04:
[...]
Ik wil wel een extra paar small... (edit: Sharp, of in mijn geval Creative that is...)
Heb namelijk net de Creatives gekocht. Inderdaad: na het inspelen gaan ze een stuk beter klinken. Ze zijn fantastisch!
ff mezelf quoten, wat is nou beter, een set van de dopjes uit dit topic of mijn sony mdr-g52 neckband?djmurcielago schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 14:25:
ik zit dit topic nu al ene tijdje te lezen, en zit er aan te denken om maar ff mee te doen en toch een paar goede dopjes te kopen. Nu is mijn vraag: hoe verhoud de geluidskwaliteit zicht tot mijn sony neckband mdr-g52? dus dopjes vs. neckband
Verwijderd
Ik denk dat je je vraag ff anders moet stellen. Welke dopjes maakt nog al uit (mx serie van sennheiser of shures)? Daarnaast is koptelefoon heel anders dan dopjes en niet altijd makkelijk te vergelijken. Hangt er natuurlijk ook vanaf wat je met beter bedoelt. Geluidskwaliteit? Draagcomfort? Duurzaamheid? Misschien dat je eerder antwoord krijgt als je iets precieser bent....djmurcielago schreef op maandag 13 juni 2005 @ 11:18:
[...]
ff mezelf quoten, wat is nou beter, een set van de dopjes uit dit topic of mijn sony mdr-g52 neckband?
is de geluidskwaliteit van een sony ex71 beter dan die van een mdr-g52 neckband
ik weet dat het niet zo goed te vergelijken is, vooral omdat dopjes nogal wat kleiner zijn, of zit ik dan meer aan shures omdat die nog beter zijn? ik bedoel dus in-ear
[ Voor 5% gewijzigd door Murcielago op 14-06-2005 16:03 ]
Verwijderd
Ik zou zoiezo niet voor de e931 gaan, ze geven wel een aardig geluidje, maar ik kreeg al een draadbreuk na een weekkenny89 schreef op zondag 12 juni 2005 @ 22:25:
goed nieuws![]()
de sony ex71sl zijn WEL te koop in nederland. bij de dixons wel te verstaanop het macox.nl/forum heeft een user gemeld dat hij ze daar heeft gekocht..
maar btw.. weet iemand welke oordopjes max. 20/25€ die het geld waard zijn? de sennheisers vind ik niet echt heel goed aangezien ik hier de mx300/400 heb liggen. sony prefereer ik vanwege de draadconstructie(links kort, rechts lang) , het liefst geen inears
edit: zelf dacht ik zelf aan de sony mdr 838 of 931 maar ik weet niet hoe duur ze zijn.. iemand ervaring met deze dopjes?
kan ik je echt niet overhalen om een in-ear te laten kopen?
Verwijderd
Iemand ervaringen? Ik heb zelf EX71's, maar daar kan je niet mee hardlopen
(bonk-bonk-bonk bij iedere stap)
Mijn broertje en vader hebben ook dopjes van sony die heel aardig klinken met zo'n uitstulping die een stukje je oor ingaat, maar ik weet niet precies welk type dat is.
nee ik woon niet meer thuis, dus kan niet even kijken
Over dat draadbreuk gedoe.. ik lees wel van mensen die na twee dagen ofzo een draad van sony's mollen, maar ik heb het idee dat die mensen gewoon veel te lomp omgaan met hun spullen.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2005 19:41 ]
volgens mij heb ik ooit de 838 gehad bij aankoop van mijn discman... het was iig het fijnste paar oordopjes dat ik heb gehadChuckiej schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 18:31:
[...]
Ik zou zoiezo niet voor de e931 gaan, ze geven wel een aardig geluidje, maar ik kreeg al een draadbreuk na een weekook heb ik de e838 gehad, deze waren imo zelfs nog iets beter. de e931 was iig 25 euro bij de mediamarkt.
offtopic:
kan ik je echt niet overhalen om een in-ear te laten kopen?
btw , is het verschil groot tussen de 838/931 en de apple standaard oordopjes? want ik vind de apple dopjes nogal waardeloos op dit moment.
[ Voor 9% gewijzigd door k5052 op 15-06-2005 00:01 ]
die dopjes die in de startpost staan kan iemand mij vertellen of deze een lang en een kort stukje hebben aan de oordopjes?
De meeste oordopjes die je bij je speler erbij krijgt hebben een korte linker en een langere rechter kabel. maar als je ze in de winkel koopt zijn ze meestal evenlang.
Ik ben bij verschillende zaken langsgeweest of ze hadden het niet of ze durfden het niet met zekerheid te zeggen.
Ik heb vroeger een keer een sony gekocht bij vogelzang koste me 95 gulden waren fijne dopjes maar die zijn inmiddels al gesneuveld en ik weet niet meer welke serie dat was(en tja vogelzang is er ook niet meer)
Iemand een idee voor zulke dopjes?
(betreft budget die andere die ik had gekocht waren 95 gulden dus budget nu ongeveer 45 euro zo ongeveer)
[ Voor 7% gewijzigd door jazzVL op 15-06-2005 14:39 ]
"If u do something do it with style, or do it at all."
creative in-ear doppen ! ik vind ze zeer fijn zitten en er komt al goed geluid uit ( ben ze nog aan het instpelen) 45 eurojazzVL schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 14:38:
het topic dat ik nodig heb:) maar kan jammer genoeg niet direct het antwoord vinden.
die dopjes die in de startpost staan kan iemand mij vertellen of deze een lang en een kort stukje hebben aan de oordopjes?
De meeste oordopjes die je bij je speler erbij krijgt hebben een korte linker en een langere rechter kabel. maar als je ze in de winkel koopt zijn ze meestal evenlang.
Ik ben bij verschillende zaken langsgeweest of ze hadden het niet of ze durfden het niet met zekerheid te zeggen.
Ik heb vroeger een keer een sony gekocht bij vogelzang koste me 95 gulden waren fijne dopjes maar die zijn inmiddels al gesneuveld en ik weet niet meer welke serie dat was(en tja vogelzang is er ook niet meer)
Iemand een idee voor zulke dopjes?
(betreft budget die andere die ik had gekocht waren 95 gulden dus budget nu ongeveer 45 euro zo ongeveer)
[ Voor 3% gewijzigd door kiddyl op 15-06-2005 23:50 ]
Blaat!

"We set sail on this new sea because there is new knowledge to be gained and new rights to be won." - John F. Kennedy - USS Valiant NCC-74210 dedication plaque
nee want deze hebben WEL een 3pole (recht)stekkertje zonder verlengsnoer . prettige dingenhoorMrData schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 09:58:
Hmm ik zat ook te denken om die Creative dopjes aan te schaffen. Weet iemand of deze nu werkelijk gelijk zijn aan de MD33's?
Ja goed, maar ik bedoel de geluidskwaliteit. Andere stekker/snoer dat had ik al op de plaatjes gezien.spyros schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 10:00:
[...]
nee want deze hebben WEL een 3pole (recht)stekkertje zonder verlengsnoer . prettige dingenhoor
"We set sail on this new sea because there is new knowledge to be gained and new rights to be won." - John F. Kennedy - USS Valiant NCC-74210 dedication plaque
Verwijderd
Dat "gedoe met de plug" is makkelijk op te lossen met de allu mod (tenminste dat vond ik). Ik heb de sharps en vind de bass echt heel goed. Ik zou de bass niet nog aandrukkelijker aanwezig willen hebben, vooral omdat het in-ear dopjes zijn en die rechtstreek op je trommelvlies projecteren. Maar dat is persoonlijk, de sony's zouden dan ook niets voor mij zijn. Omdat het bij trance niet alleen om de bas maar ook de hoge en middentone erg belangrijk zijn raad ik echt de sharps aan. Ik kan wat betreft de bass van de sharps het niet beter verwoorden dan DeeD2k2:Iwes schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 09:06:Ik ben op zoek naar nieuwe dopjes voor als ik mijn nieuwe Archos Gmini400 ga halen. Nu zat ik nog te twijfelen tussen de Sony ex71 en de Sharp. Sony is wat duurder, maar bij de Sharp heb je redelijk wat gedoe met die plug. Ik luister eigelijk vooral Trance, dus lekker wat bass is wel fijn, hoe geeft de Sharp dat weer?
DeeD2k2 schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 19:46:
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2005 12:11 ]
Verwijderd
Ik denk dat dit het enigste is waar je op dit moment vanuit kunt gaan. Ik geloof eerlijk gezegd niet dat ze precies hetzelfde zijn. Hoe kunnen twee verschillende organisatie los van elkaar precies dezelfde oordoppen creeren? Verder wil ik ook hier weer verwijzen naar een eerdere post van DeeD2k2. Wil je zekerheid ga dan voor de sharps.MrData schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 09:58:
Hmm ik zat ook te denken om die Creative dopjes aan te schaffen. Weet iemand of deze nu werkelijk gelijk zijn aan de MD33's?
Het wordt in dit topic tijd voor een grondige vergelijking tussen de sharps en de creative's
Wie o wie....
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2005 12:13 ]
Bedankt voor je reactie. Die post op head-fi.org kwam ik ook op uit. De persoon die een setje heeft claimt:Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 11:40:
[...]
Ik denk dat dit het enigste is waar je op dit moment vanuit kunt gaan. Ik geloof eerlijk gezegd niet dat ze precies hetzelfde zijn. Hoe kunnen twee verschillende organisatie los van elkaar precies dezelfde oordoppen creeren? Verder wil ik ook hier weer verwijzen naar een eerdere post van DeeD2k2. Wil je zekerheid ga dan voor de sharps.
Het wordt in dit topic tijd voor een grondige vergelijking tussen de sharps en de creative's
Wie o wie....
Maar om echt zekerheid te hebben moet iemand natuurlijk een complete vergelijking doen. Zo gek vind ik het trouwens niet dat ze exact hetzelfde kunnen zijn, in de fabriek gaat een deel naar Sharp en een deel naar Creative die hun eigenlijk logotje erop plakken. Als ze iets minder klinken dan de MD33's zou ik het ook nog geen ramp vinden omdat ik het verschil toch niet zou merkenit IS the clone of sharp md33. they have the same sound signature.
heb je misschien een linkje waar je ze kan halen?spyros schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 15:33:
[...]
creative in-ear doppen ! ik vind ze zeer fijn zitten en er komt al goed geluid uit ( ben ze nog aan het instpelen) 45 euro
"If u do something do it with style, or do it at all."
De MX400 komt 2 varianten: eentje met een lang en eentje met een kort snoer. Die met het korte snoer heeft in ieder geval helemaal nix om de kabel in op te rollen. Ik ga verder opzoek naar goede oordopjes, want deze vind ik tegenvallen.Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 03:41:
Klopt het overigens dat de MX500 een automatisch oprol houder heeft, en de MX400 niet?
Ik zoek toch iets met een harde bass, misschien die Philips of sony's....
Verwijderd
http://www.mp3man.nljazzVL schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 12:50:
[...]
heb je misschien een linkje waar je ze kan halen?
jup heb ik ze ook gekocht :d snelle levering

zo dan! dat zijn er een hoopkiddyl schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 23:48:
Ik heb vanavond even snel geteld en er zijn al ong 100 Sharp oordopjes via mij naar NL gevlogen. Niet gedacht dat er zoveel vraag naar zou zijn. Ik heb trouwens nog steeds leveringsproblemen sinds het starten van deel 5 van deze topic
dat winkeltje zal toch wel moeten denken van wat gebeurt hier
toch raar dat de betreffende dopjes officieel niet in NL te koop zijn
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Verwijderd
Ik kan een vriend Ipod oordopjes voor 15 euro bemachtigen (nieuw, hij heeft 2 setjes), nou heb je ook nog Sony EX71 voor 40 euro en wou het verschil weten tussen de ipod oordopjes en die Sony EX71
In de winkel is de prijs niet echt een verschil, ik wil best 40 euro uitgeven voor die Sony als die echt een stuk beter zijn (wil ook is iets anders proberen, heb de ipod oordopjes al een keer gehad) of zeggen jullie die prijs/kwaliteit voor 15 euro is veeel beter.
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2005 15:58 ]
In dit geval zou ik voor een setje Sennheisers gaan. iPod oordopjes zijn echt slechte dopjes en over The Plugs hoor je ook niet veel positieve reacties, dit in tegenstelling tot de Sennheiser MX-serie.Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 15:49:
Ik had ff een vraagje:
Ik kan een vriend Ipod oordopjes voor 15 euro bemachtigen (nieuw, hij heeft 2 setjes), nou heb je ook nog Koss The Plug's voor 25 euro en wou het verschil weten tussen de ipod oordopjes en die Koss The Plug's.
Zeggen jullie van dit is niet om te twijfelen, ga meteen voor die ipod oordopjes. Ik zie ook dat de prijs van ipod oordopjes 2x zo hoog is, maar daar zit ook nog een afstand bediening bij en je betaalt natuurlijk voor de service van apple.
Verwijderd
Sorry ik pakte de verkeerde (had me reactie nog geedit) ik bedoelde de sony's,Poekoek schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 15:59:
[...]
In dit geval zou ik voor een setje Sennheisers gaan. iPod oordopjes zijn echt slechte dopjes en over The Plugs hoor je ook niet veel positieve reacties, dit in tegenstelling tot de Sennheiser MX-serie.
Maar sennheissers zijn voor mij geen optie meer, die had ik hiervoor maar ze zitten echt heel kut in mijn oor (en zijn ook kapot gegaan)
het draagcomfort van THE plug is echt een horrorVerwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 15:49:
Ik had ff een vraagje:
Ik kan een vriend Ipod oordopjes voor 15 euro bemachtigen (nieuw, hij heeft 2 setjes), nou heb je ook nog Sony EX71 voor 40 euro en wou het verschil weten tussen de ipod oordopjes en die Sony EX71
In de winkel is de prijs niet echt een verschil, ik wil best 40 euro uitgeven voor die Sony als die echt een stuk beter zijn (wil ook is iets anders proberen, heb de ipod oordopjes al een keer gehad) of zeggen jullie die prijs/kwaliteit voor 15 euro is veeel beter.
Verwijderd
Ok daar wou ik dus ookal niet voor gaan maar wat zeggen jullie van de sony's, in vergelijking met die ipod's voor 15 euro?>spyros schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 16:46:
[...]
het draagcomfort van THE plug is echt een horror
Verwijderd
Wachttijd bedraagt momenteel wel zo'n 3 weken, maar is de moeite (hopelijk
[ Voor 28% gewijzigd door Elektronicanet op 16-06-2005 22:40 ]
Nederlander in België
Verwijderd

Lucky Goldstar
Verwijderd
En hoe zit dat nou met die sharps, waarom moet je die mod uitvoeren van 4 pole naar 3 poles?
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2005 09:42 ]
Het is uitsluitend nodig als je 'm met verlengsnoer eraan te lang vindt.
En van 4 naar 3 is nodig omdat 99% van de mp3spelers met een 3 polige plug werkt, dit is een nieuw soort aansluiting waarbij zowel het linker als het rechterkanaal een gezamelijke 0/ground hebben. Normaal gesproken hebben die plugjes maar 1 ground.
Nederlander in België
De specs weet ik niet, maar vind je ze echt zo goed klinken? Ik vond geluid eerlijk gezegd echt helemaal niks. Ik heb zelf trouwens de Sony MDR-EX51 voor mijn PSP en de Sony MDR-EX71 voor mijn iPod.DJkim schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 23:01:
Hoi effe vraagje tussendoor. Ik had MX400 toen vond ik hem niet echt dus heb ik mijn PSP oordopjes gepakt en ik moet zeggen het klinkt echt 10x beter. Weet iemand specs van deze witte oordopjes van PSP?
Verwijderd
De Sharp HP-MD33S zijn oorspronkelijk ontworpen voor Sharp portable players en die gebruiken 4-polen plug vanwege gescheiden massa (GND) voor de 2 stereokanalen wat theoretisch een betere kanaalscheiding oplevert. (zoals bij high-end equipments: 2 mono-eindversterkers leveren betere kanaalscheiding en ... op)Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 23:23:
En hoe zit dat nou met die sharps, waarom moet je die mod uitvoeren van 4 pole naar 3 poles?
De mod op deze dopjes is eigenlijk heel simpel, dat kan mijn oma ook
Ik heb de Sharp MD33 afgelopen dinsdag via Kiddyl binnengekregen
Een nacht laten inspelen en
Als je niet wilt/kan solderen dan is er nog altijd de keuken aluminiumfolie truc.
Uitgebreide beschrijvingen staan in de posts van een paar weken terug!
Verwijderd
MX200
MX250
MX300
MX350
MX400
MX450
MX500
MX550
MX750
Dan ga ik maar voor de MX750, aangezien ik de hardste bass wil
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2005 01:28 ]

Er is wel wat meer dan het relatieve volume van de bass wat de kwaliteit van een set oordopjes bepaalt. Natuurlijk komt hier smaak bij kijken, maar verkijk je niet op de andere kwaliteiten die oordopjes voor jou kunnen of moeten hebben zoals bijvoorbeeld de natuurgetrouwheid van middentonen ,de strakheid va de bas of de pasvorm in je oren. Dan heb ik het nog niet eens over de hogere frequentiegebieden.
Maar goed, smaken verschillen...
Verwijderd
Maar mijn PMX60 heeft een prachtig vol geluid, maar trekt het soms net niet qua bass + dat ik ivm. laptop-gebruik dopjes wil. Vandaar dat ik een alternatief zoek voor mijn PMX60
Die winkel kent deze topic niet, maar ik had zelf niet verwacht dat het zoveel vraag kon creeren, als ze eens wisten ..........
Hopelijk zit ik erbij, woeikiddyl schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 11:55:
Dit weekend voor de zoveelste keer achterelkaar de hele voorraad Sharp HP-MD33S leeggekocht en weer niet genoeg voor alle uitstaande bestellinkjes.
[ Voor 39% gewijzigd door Elektronicanet op 18-06-2005 12:37 ]
Nederlander in België
Verwijderd
ow ik zie het al, rubber en siliconen
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2005 13:30 ]
Nee, geen rubber en siliconen!!Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 13:11:
Ik moet ook nieuwe dopjes hebben voor mn Zen Micro, want die standaard dopjes zuigen echt. Ik hoor goede dingen over die MDR-EX71SL dus die ga ik dan maar kopen. Maar is het enige verschil met de MDR-EX51LP dat die laatste een snoer heeft uit 1 stuk, terwijl de 71 zo'n stekker er tussen heeft? Want dan koop ik namelijk de MDR-EX51LP.
edit:
ow ik zie het al, rubber en siliconen
Grootste verschil is inderdaad de kabel, en met je Zen Micro (Behalve als je de afstandsbedienin hebt) is de EX-51 handiger. Het verlengsnoer van de 71 is namelijk wat zwaarder, wat bij sommiggen (Bij mij trouwens niet) tot problemen kan leiden.
Dit topic is gesloten.