Wat zijn goede oordopjes? Deel 5

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 25.269 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:11

Initial G

f.k.a. GKLQuake

philips zou toch zoveel bas hebben? Nou bij mij niet hoor, ben een beetje teleurgesteld in de SHE 785 dopjes. Zogenaamd in-ear, blijkt gewoon een rubbertje op de speaker te zitten. Als ze ook maar ff verdraaien hoor je bijna niks meer. Als ik L en R verwissel klinkt het veel beter ook nog. Volgende keer maar weer MX400's, alhoewel ik daar wat zere oortjes van krijg... (ik had een dopje gemold door er per ongeluk 97% alcohol overheen te laten vallen...)

[ Voor 3% gewijzigd door Initial G op 18-06-2005 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:02
Initial G schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 14:50:
philips zou toch zoveel bas hebben? Nou bij mij niet hoor, ben een beetje teleurgesteld in de SHE 785 dopjes. Zogenaamd in-ear, blijkt gewoon een rubbertje op de speaker te zitten. Als ze ook maar ff verdraaien hoor je bijna niks meer. Als ik L en R verwissel klinkt het veel beter ook nog. Volgende keer maar weer MX400's, alhoewel ik daar wat zere oortjes van krijg... (ik had een dopje gemold door er per ongeluk 97% alcohol overheen te laten vallen...)
In-Ear betekent tegenwoordig dan ook niet meer Ety, Shure, en andere echte In-Ears, maar gewoon dat ze in je oor hangen. Dit is misleidend voor de pro-consumers, maar het is niet anders.

Zelf zou ik Sony EX-51 nemen en er klaar mee zijn.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kiddyl, ik ga binnenkort waarschijnlijk een X5L halen, mocht hij binnen zijn dan geef ik wel een gilletje. Ik heb namelijk ook wel interesse in een MD33tje :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arutha
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Kunnen de Sharp HP-MD33S op een iPod Mini worden aangesloten zonder ze te modden? Ik heb namelijk gezioen dat de remote voor mijn iPod precies ook zo'n 4-polige plug heeft (er zijn 3 cirkels op de plug i.p.v. 2). Kan er iemand bevestigen of dit inderdaad klopt ?

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 4e pol van de ipod is voor de data van de remote, niet voor de ground :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coptician schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 14:46:
[...]

Nee, geen rubber en siliconen!!

Grootste verschil is inderdaad de kabel, en met je Zen Micro (Behalve als je de afstandsbedienin hebt) is de EX-51 handiger. Het verlengsnoer van de 71 is namelijk wat zwaarder, wat bij sommiggen (Bij mij trouwens niet) tot problemen kan leiden.
Ik vind het toch moeilijk om zo te kopen. Ik kan niet even passen (logisch natuurlijk) of ze lekker zitten (want het is toch apart, zo'n dopje in je gehoorgang) en dat vind ik toch zonde van mn 50 euro als ze niet lekker blijken te zitten.
Is er iets over bekend dat je tegen dit soort type dopjes moet kunnen of dat je er van moet houden oid? Of vind bijna iedereen het gewoon goed zitten zoals bij de standaarddopjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 17:07:
[...]

Ik vind het toch moeilijk om zo te kopen. Ik kan niet even passen (logisch natuurlijk) of ze lekker zitten (want het is toch apart, zo'n dopje in je gehoorgang) en dat vind ik toch zonde van mn 50 euro als ze niet lekker blijken te zitten.
Is er iets over bekend dat je tegen dit soort type dopjes moet kunnen of dat je er van moet houden oid? Of vind bijna iedereen het gewoon goed zitten zoals bij de standaarddopjes?
Er zijn mensen die niet tegen het gevoel van dingne in hun oor kunnen, maar als dat niet zo is, weet je niet meer waarom mensen gewone dopjes gebruiken, want die zitten vreselijk!

Een test die je kan uitvoeren is simpelweg een paar geluidsstoppers in je oor te douwen. Kan je daar goed tegen? Dan kan je ook in-ears kopen. Het zal even wennen zijn, de eerste drie dagen zijn je oren een beetje pijnlijk, maar daarna wordt het alleen maar beter en beter en beter.

Ik denk dat 98 procent er goed tegen kan.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:36

sjaakaq

It might get loud

In het begin voelt het raar, heel erg raar. Na een week is het gewoon...gewoon :)

Enige irritante aan mijn in-ear Sharps vind ik dat je niemand hoort...en dan ga je heel erg opletten of je niet iemand ziet die je misschien wil aanspreken en bij het minste stemgeluid dat je er toch doorheen hoort doe je gelijk je dopjes uit om te checken of dat geluid misschien voor jou bedoeld was etc. Paranoid :P

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Initial G schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 14:50:
Mijn SHE 580 geven anders wel vette bas hoor, helemaal als je equilizer afsteld :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leokennis schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 18:06:
In het begin voelt het raar, heel erg raar. Na een week is het gewoon...gewoon :)

Enige irritante aan mijn in-ear Sharps vind ik dat je niemand hoort...en dan ga je heel erg opletten of je niet iemand ziet die je misschien wil aanspreken en bij het minste stemgeluid dat je er toch doorheen hoort doe je gelijk je dopjes uit om te checken of dat geluid misschien voor jou bedoeld was etc. Paranoid :P
Als het ECHT belangrijk is, dan gaan ze net zolang door totdat ze jouw aandacht hebben hoor! Geloof me :)

Anyways..

Mijn vraag:

Is er iemand die en ervaring heeft met de Sony MDR-EX51 en de SonyMDR-EX71?

Zo ja? Kun je mij vertellen of de 71 idd beter klinkt dan men beweert?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-09 22:51
leokennis schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 18:06:

Dan was het hele in-ear verschijnsel misschien niet voor jou bedoeld :9. Hehee, juist het stille, een beetje inzelf kunnen bekeren is ideaal in mijn ogen. Je kent het vast wel, in de tram zitten twee (meestal) oudere mensen voor of achter je non-stop door te kletsen over de stomste, raarste dingen.

En *dan* ben je echt blij met je Sharp's ;). Nee hehee, goed. Probeer anders gewoon het rechteroortje op te houden, hoor je tenminste nog wat omgevingsgeluid. Doe het vaak als ik iemand mee is, maar niet zo spraakzaam is.

Website, Flickr, FB, Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:20
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 18:38:
[...]

Als het ECHT belangrijk is, dan gaan ze net zolang door totdat ze jouw aandacht hebben hoor! Geloof me :)

Anyways..

Mijn vraag:

Is er iemand die en ervaring heeft met de Sony MDR-EX51 en de SonyMDR-EX71?

Zo ja? Kun je mij vertellen of de 71 idd beter klinkt dan men beweert?

:)
/me Hoedje steekt z'n vinger op

De 71 klinkt veel beter dan de 51. Ik heb gelezen dat het enige wat anders is, de opzetdopjes zijn. Die zijn bij de 51 van plastic en de 71 van siliconen oid. Dat weet ik niet zeker, maar het geluidsverschil is echt enorm. De 71 klinken gewoon beter... en nee ik ben geen audiofiel en nee ze komen niet in de buurt van een grote koptelefoon, maar relatief gezien is het denk ik het verschil wel waard.

MAAR, ik zou nooit meer Sony dopjes kopen, ik ben er o n g e l o f e l i j k voorzichtig mee, en nog gaan ze kapot, ik heb gewoon bij allebei draadbreuk. Ik ben geen held met de soldeerbout en dan wordt het ook niet veel beter als je ze fixt. Dus ik zou je absoluut afraden om één van beide te kopen. Het is tegenwoordig bijna een consumptieproduct, ik koop gewoon twee keer per jaar nieuwe oordopjes :X .

/me Hoedje gaat waarschijnlijk zodra die weer wat geld heeft, MD33's kopen van Sharp

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:20
coptician schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 17:13:
[...]
Een test die je kan uitvoeren is simpelweg een paar geluidsstoppers in je oor te douwen. Kan je daar goed tegen? Dan kan je ook in-ears kopen. Het zal even wennen zijn, de eerste drie dagen zijn je oren een beetje pijnlijk, maar daarna wordt het alleen maar beter en beter en beter.
Ik ben het daar niet mee eens, dat is niet helemaal hetzelfde. Bij de in-ear oordopjes heb je namelijk ook alles dat tegen het draadje aankomt etc, je het ook extra in je oor hoort. Ik vind vooral dat irritant. Eten enz, hou ik wel op tot de muziek afgelopen is :D

Edit: dat had wel in één post gekunt 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 18-06-2005 20:08 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
coptician schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 14:46:
[...]

Nee, geen rubber en siliconen!!

Grootste verschil is inderdaad de kabel, en met je Zen Micro (Behalve als je de afstandsbedienin hebt) is de EX-51 handiger. Het verlengsnoer van de 71 is namelijk wat zwaarder, wat bij sommiggen (Bij mij trouwens niet) tot problemen kan leiden.
Ik heb zowel de MDR-EX51 en de MDR-EX71 en er is wezenlijk verschil in de rubbertjes/dopjes. Die van de 51's zijn minder flexibel en zitten voor de lange duur minder comfortabel dan de zachte flexibele dopjes die op de EX71 zitten. De kabel zelf is ook stugger dan die van de EX71. Ik gebruik hem vrijwel alleen met de PSP en dat is prima.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:54
kiddyl schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 23:04:
[...]

Ik heb zowel de MDR-EX51 en de MDR-EX71 en er is wezenlijk verschil in de rubbertjes/dopjes. Die van de 51's zijn minder flexibel en zitten voor de lange duur minder comfortabel dan de zachte flexibele dopjes die op de EX71 zitten. De kabel zelf is ook stugger dan die van de EX71. Ik gebruik hem vrijwel alleen met de PSP en dat is prima.
Tegenwoordig zijn de opzet stukjes bij allebei toch van hetzelfde siliconen (dit was dus eerder niet zo)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allon
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-01-2017
InsjaHH schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 19:56:
[...]

Dan was het hele in-ear verschijnsel misschien niet voor jou bedoeld :9. Hehee, juist het stille, een beetje inzelf kunnen bekeren is ideaal in mijn ogen. Je kent het vast wel, in de tram zitten twee (meestal) oudere mensen voor of achter je non-stop door te kletsen over de stomste, raarste dingen.

En *dan* ben je echt blij met je Sharp's ;). Nee hehee, goed. Probeer anders gewoon het rechteroortje op te houden, hoor je tenminste nog wat omgevingsgeluid. Doe het vaak als ik iemand mee is, maar niet zo spraakzaam is.
Hoor je met de Sharps beduidend minder omgevingsgeluid dan met de Sony's (EX-71s)? Lijkt me niet zo ideaal in het verkeer :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
  • Laatst online: 01-09 22:51
allon schreef op zondag 19 juni 2005 @ 12:20:
Hoor je met de Sharps beduidend minder omgevingsgeluid dan met de Sony's (EX-71s)? Lijkt me niet zo ideaal in het verkeer :{
Vergelijking is moeilijk te trekken, aangezien ik nooit in dezelfde omgeving eventjes switch tussen de Sony's en de Sharp's. Goed, van wat ik *denk* hebben de Sony's ietswat meer isolatie, dempen het omgevingsgeluid ietswat beter dan de Sharp's.

Ik denk echter dat ze allebei wel " even goed " isoleren, reden dat ik dit niet zeg is omdat de medium in-ear dopjes van de Sharp ietswat kleiner zijn dan de Sony's, wat dus de reden zou kunnen zijn voor ietswat mindere isolatie.

Neemt niet weg dat beide in-ear dopjes zeker wel goed isoleren t.o.v. gewone dopjes, dus begrijp mij niet verkeerd :).

Niet zo ideaal in het verkeer -> klopt, maar als dat een vereiste is dat moet je geen in-ear halen, zoals ik eerder had geopperd :9. Maar ga je vaak met het OV dan kan het zeker wel plezierig zijn (zie eerder verhaaltje).

Website, Flickr, FB, Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal met InsjaHH eens. De isolatie tussen beide modellen verschilt in principe niet. De mate van het horen van omgevingsgeluid kan echter best verschillen. Hangt helemaal af van je oren en van welke maat dopjes je gebruikt. Ik til er niet zo zwaar aan dat je minder van je omgeving hoort. Ik zette namelijk bij mijn oude dopjes het volume altijd zo hard dat ik de omgeving ook nauwelijks meer hoorde. En daarbij ben ik vast niet de enige dus ga eens na of in-ear voor jou veel verschil zou uit maken. Voor mij dus niet terwijl het comfort van de in-ear stukken en dan ook stukken beter is!

Daarnaast hangt het er natuurlijk ook helemaal vanaf wat voor soort muziek je luisterd. Toen ik laatst coldplay luisterde (rustige muziek) hoorde ik ineens iemand die achter in de bus aan het bellen was. Maar toen ik een keer in de bus 538 Dance Smash Hits draaide hoorde ik een kerel niet die al een tijdje stond te vragen of hij naast me mocht zitten :).

De mate van isolatie verschilt dus nogal, maar ga er van uit dat je weinig tot niets hoort. Dus zoals InsjaHH al zei is het horen van je omgeving een vereiste kies dan geen in-ear...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:29

Piggen

Lekker bakkie

bigmouth schreef op zondag 05 juni 2005 @ 16:06:
[...]

Over goedkoper gesproken. Wat ik nou eigenlijk niet begrijp is dat er hier totaal niet gesproken wordt over de Panasonic RP-HJE50. Op headfi.org zijn ze daar erg enthousiast over. zie o.a. http://www6.head-fi.org/forums/showthread.php?t=115194

Ik zelf heb de Sony EX71, de Sharp MD33 en de Panasonic RP-HJE50 in bezit. De Sharps hebben het beste geluid maar qua draagcomfort vind ik de Pana's de beste van de 3. Qua geluid en draagcomfort zijn voor mij de Pana's een stuk beter en degelijker dan de Sony EX71. En dan de prijs, ik heb de Pana's voor 24 Euro (incl. verzending) op Ebay gekocht. Das ongeveer de helft wat je hier in de winkel voor de EX71 betaald. Beter geluid, comfortabler dragen en de helft goedkoper. Lijkt me dus dat als je budget in-ears zoekt de Panasonic RP-HJE50 de beste keus is. _/-\o_
Ik wilde je mailen om te vragen of jij jouw medium rubbertjes tegen mijn small of large zou willen ruilen (als je ze niet gebruikt natuurlijk), want ik ben er een van mij kwijt. Alleen heb je geen e-mailadres in je profiel staan. Dan maar op deze manier. Mail je me even terug? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Mijn zoektocht van de afgelopen 4 maanden naar een (voor mij) geschikt setje high-end doppen lijkt zijn einde te hebben bereikt. En bij deze moet ik ff m’n ei kwijt.

Na veel verschillende reviews en gebruikerservaringen te hebben gelezen en meerdere luistertests te hebben ondergaan (E3/E4c/E5c/Westone’s UM-2/Ety’s ER-4P) besloot ik 2 weken geleden een setje Shure E5c’s te bestellen bij EarphoneSolutions. Vorige week dinsdag was het dan zover; Na een avondje overwerken lag er tot mijn grote verbazing een pakketje uit de US op me te wachten (ik had ze pas 4 werkdagen ervoor besteld….vandaar die verbazing).

Het eerste dat opvalt bij het uitpakken is de stylish vormgegeven metalen box waar ze inzitten. Eerst ff wat piccies voor de liefhebbers... :9 (sorry voor de steeds terugkerende hosting probs van planet internet)
[Piccie1]
[Piccie 2]

Vervolgens kan het welbekende passen en meten met de verschillende sleeves, flanges en foampies beginnen. Na een paar uur prutsen en luisteren naar de onderlinge verschillen kwam ik toch uit bij de ‘soft flex sleeves’ (vergelijkbaar met de EX-71 sleeves, maar dan iets steviger) en de ‘triple flanges’. Vooral deze laatsten geven een uitzonderlijk goede seal (na een kleine mod, waarbij ik de steel iets korter heb gemaakt zodat ze iets minder ver m’n gehoorkanaal binnendringen). Het gevolg is een bassweergave die ik tot nu toe alleen heb mogen ervaren met een set full-sized-cans. Zeker bij een stevige Drum’n’Bass track voel je werkelijk de bass door je ruggengraat heen vibreren, echt een aparte ervaring die heel verslavend werkt.
Ik heb zojuist nog een aantal triple flanges bijbesteld om wat verschillende mods op uit te voeren en te kijken wat het verschil in weergave is. Heeft er iemand bijvoorbeeld ervaring met het modden van een triple flange naar een dual flange, en wat was daarbij het gevolg voor jouw geluidsweergave?
Ook de wegwerpfoampjes leveren snel een goede seal, al heb ik het gevoel dat een deel van de bass wordt geabsorbeerd door het foam waardoor de weergave iets minder is in mijn beleving.

[Piccie E5c's up close met soft flex sleeves]

Inmiddels zijn ze ruim 100 uur ingespeeld, en het verschil begin ik langzaam aan te merken. Dit laat zich o.a. uiten in het terug eq’en van de lage freq’s om de bass niet te laten overheersen. Bovendien merk ik dat de weergave krachtiger/voller is geworden als toen ze net uit de doos kwamen; “like good wine they get better with age”.

Ook de weergave van midden en hoge frequenties is ver bovengemiddeld. Details die bij mij met de EX-71’s/MD-33’s niet opvielen komen met de E5c’s volledig tot zijn recht. Wel denk ik dat de Ety’s in staat zjin om details (vooral in het hoge gebied) beter weer te geven, maar dit maakt in mijn beleving het gebrek aan lage frequenties van de Ety’s niet goed. Het zou overigens wel kunnen dat de E5 deze details wel weergeeft, maar dat ze minder opvallen doordat ze beter zijn uitgebalanceerd over het hele frequentiebereik. Dit maakt imo de E5c tot de beste all-rounder.

Van de high-end doppen die ik heb uitgeprobeerd vind ik de E5c ook het meest comfortabel (al komt de E4c erg dicht in de buurt). Ik moet alleen nog een beetje wennen aan de zgn. ‘memory wire’ die gedeeltelijk achter je oren langs loopt en je in de gewenste vorm kan buigen en die dan ook aanhoudt.
De Ety’s gingen na verloop van tijd gewoon pijn doen in mijn oren doordat ze zo diep in je gehoorkanaal moet pushen om de gewenste geluidsweergave te bereiken. Bij de Westone’s had ik voornamelijk problemen om snel een goede seal te krijgen, en was er wel een goede seal dan was deze weer te gemakkelijk verbroken. Moet er wel bij vermelden dat ik maar een beperkt aantal sleeves erbij kreeg van degene van wie ik ze te leen kreeg.
Uiteindelijk kan ik over het draagcomfort concluderen dat de E5c’s niet zo comfortabel zijn als de EX-71’s (imo nog steeds nummer 1), maar in het high-end segment is het toch wel ‘the next best thing’.

Over de looks van de E5c valt niet veel meer te zeggen dan dat ze redelijk onopvallend zijn uitgevoerd in een soort semi-transparante molding. Niet de meest fancy doppen kwa uitstraling, maar dit was dan ook wel het laatste punt van mijn eisenpakket. Anders had ik ook wel een iPod met witte doppen gekocht ofzo (no offence btw, ieder zijn ding).
Ik krijg overigens af en toe wel vreemde blikken met de E5’s in, sommige mensen kijken je aan alsof je een gehoorprobleempje hebt oid, ach ja….their loss.

Samenvattend ben ik erg tevreden over mijn huidige mobiele setup. Iedereen die bereidt is één of meerdere spaarvarkens op te offeren voor een echte set ‘topdoppen’ kan ik de E5c’s van harte aanbevelen.
Afbeeldingslocatie: http://webdisk.planet.nl/nieu3144/publiek/album/Current_setup.JPG
Current Setup 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Shiverzz op 21-06-2005 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zat te twijfelen tussen de sharps en creative, maar ben toch voor de creative gegaan omdat ik ze snel in huis wou hebben voor de vakantie, dus ik bestel hem bij een internet shop, kijk ik niet bij de levertijd!! Het kan dus nog 2/3 weken duren voordat ik ze binnen heb. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiverzz schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 00:03:
Ik krijg overigens af en toe wel vreemde blikken met de E5’s in, sommige mensen kijken je aan alsof je een gehoorprobleempje hebt oid, ach ja….their loss.
_/-\o_

Ik ga zeer binnenkort de iAudio X5L 30 GB halen, en daarbij wil ik de E2c aanschaffen. Ik neem aan dat dit ook gewoon erg goed samen gaat, en dat de E2c ook mooier en beter geluid produceerd dan bijvoorbeeld de Sony EX-71?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 22:54

Elektronicanet

Leds do it!

Hey Shiverzz, ik krijg je plaatjes niet geopend. Upload ze eens naar imageshack.us :)

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga denk ik maar gewoon die EX-71's bestellen op ebay ofzo :) Hoor er zoveel over dat het wel goed moet zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is dit een stomme opmerking, maar bevorderen die 'in-ear' dopjes de aanslag op je gehoor niet enorm? Of kun je juist het vermogen laag houden omdat ze juist zo diep in je gehoorkanalen zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:50
Het isoleerd heel goed. dus je hoort (bijna) niks van buiten.
dus hoef je je mp3speler niet zo hard te zetten :)

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:05

Neo

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 14:38:
zat te twijfelen tussen de sharps en creative, maar ben toch voor de creative gegaan omdat ik ze snel in huis wou hebben voor de vakantie, dus ik bestel hem bij een internet shop, kijk ik niet bij de levertijd!! Het kan dus nog 2/3 weken duren voordat ik ze binnen heb. :(
Bedoel je bij mp3man.nl? Ik zat ook te twijfelen tussen de MD33's en de Sharp en ik moet ze ook snel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMD user schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 16:58:
[...]

Bedoel je bij mp3man.nl? Ik zat ook te twijfelen tussen de MD33's en de Sharp en ik moet ze ook snel hebben.
Uhm, de MD33's zijn toch Sharp? 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2005 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie helemaal geen sharp staan bij mp3man.nl? :?

edit:
lama dat wordt ook niet gezegd....

Maar welke worden nou gezien als de beste dopjes? De EX-71? Of Toch die sharps... of panasonic?

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2005 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMD user schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 16:58:
[...]

Ja ik zat te kijken bij mp3man.nl maar toen zag ik dat ze niet op voorraad waren, toen heb ik ze bij een andere site besteld perongeluk waar ze ook niet op voorraad waren :( beetje stom van me. Want mp3man.nl is denk ik wel gespecialiseerd daarin en ik heb ze besteld bij www.allesvoorjepc.nl .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo

Neo

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 17:01:
[...]

Uhm, de MD33's zijn toch Sharp? 8)7
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 17:07:
Ik zie helemaal geen sharp staan bij mp3man.nl? :?

edit:
lama dat wordt ook niet gezegd....

Maar welke worden nou gezien als de beste dopjes? De EX-71? Of Toch die sharps... of panasonic?
Sorry hele rare post. Ik bedoelde tussen de Sharp MD 33's en de Creative variant.
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 19:24:
[...]

Ja ik zat te kijken bij mp3man.nl maar toen zag ik dat ze niet op voorraad waren, toen heb ik ze bij een andere site besteld perongeluk waar ze ook niet op voorraad waren :( beetje stom van me. Want mp3man.nl is denk ik wel gespecialiseerd daarin en ik heb ze besteld bij www.allesvoorjepc.nl .
Je kan de order toch nog annuleren?Ik heb mp3man gemaild en ze zeiden dat ze niet konden zeggen wanneer ze op voorraad zouden zijn, kan dus ook 3 weken duren. Ja dan toch maar de Sharp's uit Japan.

Edit: Ik zie dat ze weer op voorraad zijn bij mp3man 8)7 ?

[ Voor 11% gewijzigd door Neo op 21-06-2005 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Elektronicanet schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 15:31:
Hey Shiverzz, ik krijg je plaatjes niet geopend. Upload ze eens naar imageshack.us :)
mmmm....ik krijg ze hier nu gewoon geopend, en op mn werk ook. Probeer anders later nog eens, af en toe trekt de webdisk van planet het niet helemaal :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 16:23:
Misschien is dit een stomme opmerking, maar bevorderen die 'in-ear' dopjes de aanslag op je gehoor niet enorm? Of kun je juist het vermogen laag houden omdat ze juist zo diep in je gehoorkanalen zitten?
Zijn wel slechter dan normale oordopjes ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 21:19:
[...]

Niet mee eens, door de isolatie kan je ze zachter houdene n je gehoor beschermen zoals gewone gehoorbeschermers ook werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 21:19:
[...]

euhh, want??

Volgens mij juist niet omdat je met in-ears juist een seal op je oren aanbrengt waardoor je beter wordt afgeschermd voor omgevingsgeluiden en zo je volume wat kan laten zakken ivgl met conventionele doppen...

Kan inderdaad wat gevaarlijk zijn in het verkeer, maar dat ze schadelijker zijn geloof ik niet. ;)

@ Phantom: you beat me to it :P

[ Voor 5% gewijzigd door Shiverzz op 21-06-2005 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben vergeten waarom, maar natuurkunde leraar had het uitgelegd... Zal volgende week wel ff vragen hoe dat precies zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Laatst online: 17:43
hmmm ze moeten dus afsluiten... dat doen die dingen van Creative dus niet :X dat spul is ook van rubber en heel dun dus niet massief 8)7 klopt dit?van dat massieve

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Can't touch me. :P ;)

Oh, en dit topic begint toch wel een beetje uit de hand te lopen. Misschien moeten we vragen voor een nieuw forum, met tiel: Koptelefoons en Oordopjes!!!!!!! (Origineel)

Dit topic staat 80 procent van de tijd gewoon lekker bovenaan....Niet leuk voor de rest van dit forum.

Ook is de E serie van Shure alsmaar populairder aan het worden, ze beginnen met de E2(C) zulke lage prijzen te vertonen dat de EX71 in _Prijs_ ingehaald gaat worden! Oh, en dat wil zeggen dat de E2C als beter wordt gezien en misschien nog wel goedkoper wordt ook. Nadeel: Kijk eens naar wat plaatjes?

Ik ben nog steeds erg blij met mijn EX71's, het zijn geweldig prettige dingen om te dragen. Ze blokkeren veel geluid (Mensen die tegen je praten moeten eens leren wachten tot je je doppies uit hebt!) en geven toch wel een leuk geluid. Maar, dat laatste wordt steeds minder, steeds irritanter als je op details gaat letten...E2C anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is nu dan de goedkoopste plek om E2c's aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

EarphoneSolutions is wel vrij cheap. Bovendien zijn ze officieel Shure dealer, wat betekent dat wanneer je probs. mocht krijgen met je doppen je ze zonder gedoe terug kan sturen naar Shure voor reparatie. Bovendien worden ze erg hoog aangeschreven door de peoples van het head-fi forum, en ik moet zeggen dat ik dat alleen maar kan beamen.

Kosten daar geloof ik $63,- .Tel daar $20,- shipping costs bij op en je bent klaar (kies als shipping method wel de standaard 'international mail' en niet via Fed-Ex, dan versturen ze je pakket als een gift met een waarde van $8,- :P zodat je geen invoerkosten hoeft te betalen). Levering is overigens ook vrij snel....mn E5c's waren binnen 4 werkdagen thuis. Volgens mij ben je op deze manier altijd nog goedkoper uit als wanneer je ze nieuw hier in NL zou kopen....

[ Voor 4% gewijzigd door Shiverzz op 22-06-2005 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tnx, maar begrijp ik het nou goed dat ze alleen CC accepteren vanuit het buitenland? Dat is net een probleem, ik heb het niet. }:O Mocht er een goedkope internationale shop zijn die ook Pay Pal accepteerd dan zou ik dat wel graag willen weten :>

EDIT: Typo

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2005 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Discountheadphones accepteert ook PayPal...maar ik zou wel even goed de verzendmogelijkheden bestuderen, anders heb je kans op ongewenste invoerkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 14:38:
Waarom heb je niet gewoon bij Creative besteld? Binnen een paar dagen heb je ze in huis, zonder verzendkosten.

Creative® EP-630 Earphones €29.40

Verzendkosten €0.00
BTW19% €5.59

Totaal €34.99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nm

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2005 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo

Neo

Cap schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 17:57:
[...]

Waarom heb je niet gewoon bij Creative besteld? Binnen een paar dagen heb je ze in huis, zonder verzendkosten.

Verzendkosten €0.00
BTW19% €5.59

Totaal €34.99
Hey bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Laatst online: 17:43
had ik dat geweten....had ik mooi 10 pleuro;s bespaard

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo

Neo

Ah man je kan alleen met creditcard betalen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:46
[...]

Verzendkosten €0.00
BTW19% €5.59

Totaal €34.99
Dat is inderdaad een hele goede tip :) Vreemd eigenlijk. Normaal ga je er helemaal niet van uit dat je bij de fabrikant de beste prijs kan krijgen :) Besteld en al !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-01 12:36
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 08:32:
Wat is nu dan de goedkoopste plek om E2c's aan te schaffen?
Ooit gehoord van www.ebay.com ? :P
daar had ik mijn Shure E3c gehaald :) vrij tevreden erover....
offtopic:
en btw, SONY S*CKS, khad 5 sony oordopjes gehad, waarvan 4 met kabel breukjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadVibes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-02-2016
Arutha schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 15:41:
Kunnen de Sharp HP-MD33S op een iPod Mini worden aangesloten zonder ze te modden? Ik heb namelijk gezioen dat de remote voor mijn iPod precies ook zo'n 4-polige plug heeft (er zijn 3 cirkels op de plug i.p.v. 2). Kan er iemand bevestigen of dit inderdaad klopt ?
4-polige plug direct aansluiten op de iPod mini lukt niet, ik heb alleen geluid links. Bij de Sharps krijg je echter een verlengkabel (welke ook echt nodig is als je geen afstandsbediening hebt) die wel gewoon 3-polig is. Dit werkt prima op de iPod mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja ebay wel gekeken, maar dan heb je natuurlijk ook geen echt goede garantie. Ik hecht daar vrij veel waarde aan.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2005 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Het is eigenlijk belachelijk dat op veel website staat vermeld dat de Shure E4's "iPod doppen" zijn.
Kijk bijv. hier: http://store.earphonesolutions.com/shureearphones.html
"Shure E4 New Earphones for iPod".

Slaat gewoon helemaal nergens op. Apple is al lang niet meer de alleenheerser en de iPod is zeker niet de beste mp3-speler op de markt. Shure zal wel een dealtje hebben gemaakt met Apple :{

[ Voor 12% gewijzigd door Mooody op 23-06-2005 11:28 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Mooooody schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 11:27:
Het is eigenlijk belachelijk dat op veel website staat vermeld dat de Shure E4's "iPod doppen" zijn.
Kijk bijv. hier: http://store.earphonesolutions.com/shureearphones.html
"Shure E4 New Earphones for iPod".

Slaat gewoon helemaal nergens op. Apple is al lang niet meer de alleenheerser en de iPod is zeker niet de beste mp3-speler op de markt. Shure zal wel een dealtje hebben gemaakt met Apple :{
Bovendien lees ik op het forum van head-fi dat de combinatie iPod/E4(c) niet echt optimaal is. Voornamelijk doordat de weergave van de lage freq's van de E4(c) niet echt denderend is levert dit icm met de iPod volgens enkele gebruikers een nogal 'plat' geluid.
In dezelfde prijsklasse schijn je met een iPod beter af te zijn met de super.fi 5Pro's van UE.

Zelf heb ik de E4c's een week in bezit gehad en ik moet zeggen dat ik er best tevreden over was (een hele vooruitgang tov van de E3) icm met de X5, al moest ik wel flink eq'en met de basweergave om een voor mij acceptabel geluid te vormen. Maar mss dat ze nog beter worden na een langere burn-in periode. Toch heb ik maar besloten ze te verkopen toen ik eenmaal de E5's gehoord had....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJKs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 12:00

PJKs

Young, Free and Single

[...]

Verzendkosten €0.00
BTW19% €5.59

Totaal €34.99
Waar dan? Ik kan ze niet vinden op http://nl.europe.creative.com/shop/

valt onder geluidsaccessoires

[ Voor 5% gewijzigd door PJKs op 23-06-2005 12:27 ]

ja, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Laatst online: 03-08 19:22
Mooooody schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 11:27:
Slaat gewoon helemaal nergens op.
Eensch.
Apple is al lang niet meer de alleenheerser ...
offtopic:
Dat dacht ik toch wel. Qua geluid vind ik het ding ook niets, maar het blijft als tijden de best verkochte MP3-speler. En met de iPod mini heeft Apple ook weer een goed zet gedaan. Die kleurtjes scoren goed. Je ziet ook dat iPod synoniem is aan HDD-MP3-Speler. Als iemand mij vraagt wat voor speler ik heb, gaat het ongeveer zo: "Ik heb een iRiver (H120)." "?" "Zo'n ding met een (20GB) harde schijf erin." "Ow! Een iPod..."
Shiverzz schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 11:49:
Zelf heb ik de E4c's een week in bezit gehad en ik moet zeggen dat ik er best tevreden over was (een hele vooruitgang tov van de E3)...
In welk opzicht is het een vooruitgang? Ik las namelijk dat de Shure E4 wat gebrekkig waren in de lage tonen en de super.fi5 Pro juist in het hoog. Hoe zit dit bij de Shure E3? Als die namelijk wat minder gedetailleerd zijn, maar alles wel in de juiste verhouding hebben, dan zou mijn voorkeur namelijk naar die doppen uitgaan. Helemaal omdat ze, met 100 euro, half zo duur zijn.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

DeeD2k2 schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 14:03:

In welk opzicht is het een vooruitgang? Ik las namelijk dat de Shure E4 wat gebrekkig waren in de lage tonen en de super.fi5 Pro juist in het hoog. Hoe zit dit bij de Shure E3? Als die namelijk wat minder gedetailleerd zijn, maar alles wel in de juiste verhouding hebben, dan zou mijn voorkeur namelijk naar die doppen uitgaan. Helemaal omdat ze, met 100 euro, half zo duur zijn.
De weergave van de E4 klinkt "voller" als dat van de E3 (alsof er meer power in zit). Het detailniveau in het midden en hoge gebied is vrijwel gelijk, maar de weergave van lage freq's is duidelijk stukken beter bij de E4. Ben je dus de E3 gewend dan zal je zeker aangenaam verrast zijn als je overstapt naar de E4. Concluderend kun je dus stellen dat de E4's beter uitgebalanceerd zijn over het hele frequentiebereik.

Edit om verwarring te voorkomen: Het is dus niet zo dat de E4's erg veel bass hebben (vond het persoonlijk alsnog wat tegenvallen), maar wel duidelijk meer als de E3.

Helaas heb ik de super.fi 5Pro/EB nog niet kunnen uitproberen aangezien nog geen enkele webshop ze kan leveren (alleen op de site van UE zelf, maar die vragen $65,- verzendkosten 8)7 ), maar afgaande op de eerste reacties schijnen de 5Pro's idd meer bass te hebben en wat minder detailweergave in het hoge gebied als de E4. Het is dus maar net waar je de meeste waarde aan hecht...

[ Voor 8% gewijzigd door Shiverzz op 23-06-2005 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik wou ze ook wel op creative bestellen maar je kan alleen met creditcard, dus ik heb ze nu op mp3man.nl besteld voor 50 euro en heb ze waarschijnlijk morgen in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij een groot bedrijf als Creative met CC dokken is toch geen groot risico neem ik aan?

is de spoel btw echt zoveel beter dan de Sharp's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Creative EP630 zijn iig een stuk goedkoper dan die EX71 van Sony.
Maar ik kan nergens wat vinden over die EP630? Is dat nou echt wat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJKs

PJKs

Young, Free and Single

Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 15:51:
Die Creative EP630 zijn iig een stuk goedkoper dan die EX71 van Sony.
Maar ik kan nergens wat vinden over die EP630? Is dat nou echt wat :?
Het zijn technisch dezelfde als de Sharp MD-33's. Alleen dan met een 3-polige plug ipv 4-polig en een ander logo erop.

ja, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PJK schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 16:23:
[...]

Het zijn technisch dezelfde als de Sharp MD-33's. Alleen dan met een 3-polige plug ipv 4-polig en een ander logo erop.
goeie dingen dus. Die ga ik bestellen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo

Neo

Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 15:26:
Bij een groot bedrijf als Creative met CC dokken is toch geen groot risico neem ik aan?

is de spoel btw echt zoveel beter dan de Sharp's?
Nee dat niet maar ik heb geen CC. Ik bestel ze wel bij MP3 man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ouders zijn nu op vakantie dus die kunnen het niet voor me doen en ik ben zelf nog geen 18, ik heb zelf ook nog niet echt veel gelezen over die creative maar ik kan er uit op maken dat ze erg op de sharps lijken, en ik merk als een leek op dit gebied dat verschil toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb bij de Mediamarkt de Philips SHE775 gekocht ( € 17,99 ).
Deze is verder gelijk aan de SHE785 maar dan zonder opbergdoosje en geen volumeregeling.

Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/catalog/SH/SHE775_00_webImageFullSize.jpg

Voordeel van deze SHE775 zijn de gedeelde snoeren 60 cm met rechte 3.5mm plug
en een verlengstuk van 60 cm met haakse 3.5mm plug.

Qua geluid vind ik de dopjes (best) goed. Muziek komt zuiver over en stemmen zijn helder/duidelijk.
De bass is goed, maar niet enorm superkrachtig zoals beschreven op de Philips site.
Het draagcomfort valt nog een beetje tegen. De dopjes blijven wel goed zitten maar na een tijdje
gaat de druk van de randen van de dopjes wat pijnlijk aanvoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
DeeD2k2 schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 14:03:
[...]
Eensch.

[...]
offtopic:
Dat dacht ik toch wel. Qua geluid vind ik het ding ook niets, maar het blijft als tijden de best verkochte MP3-speler. En met de iPod mini heeft Apple ook weer een goed zet gedaan. Die kleurtjes scoren goed. Je ziet ook dat iPod synoniem is aan HDD-MP3-Speler. Als iemand mij vraagt wat voor speler ik heb, gaat het ongeveer zo: "Ik heb een iRiver (H120)." "?" "Zo'n ding met een (20GB) harde schijf erin." "Ow! Een iPod..."

[...]
Ik ben van een iaudio m3 naar een ipod mini gegaan en ik merk eigenlijk geen verschil. Ik heb dezelfde dopjes gebruikt dus daar kan het ook niet aan liggen. Misschien ligt het aan de muziek soort die ik luister ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:11

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 21:00:
Heb bij de Mediamarkt de Philips SHE775 gekocht ( € 17,99 ).
Deze is verder gelijk aan de SHE785 maar dan zonder opbergdoosje en geen volumeregeling.

[afbeelding]

Voordeel van deze SHE775 zijn de gedeelde snoeren 60 cm met rechte 3.5mm plug
en een verlengstuk van 60 cm met haakse 3.5mm plug.

Qua geluid vind ik de dopjes (best) goed. Muziek komt zuiver over en stemmen zijn helder/duidelijk.
De bass is goed, maar niet enorm superkrachtig zoals beschreven op de Philips site.
Het draagcomfort valt nog een beetje tegen. De dopjes blijven wel goed zitten maar na een tijdje
gaat de druk van de randen van de dopjes wat pijnlijk aanvoelen.
Bij mij zitten ze te los, Ik denk dat dit een heel matig design is. Ik erger me eigenlijk kapot aan die dingen:
-verschuiven van 1mm heeft grove gevolgen voor geluid
-Asymetrisch koord= asymetrische stand van dopjes in mijn geval = asymmetrisch geluid (dit komt door "staart" van dopjes die als hefboom werkt, ze willen steeds vertikaal = bijna geen geluid)
-weinig bas, tenzij sterk in oor gedrukt
-weinig sprankelend geluid (komt waarschl door rubber afscherkapje)
-Als ik L rechts in doe en andersom dan klinkt het beter (stabieler in oor)

[ Voor 4% gewijzigd door Initial G op 23-06-2005 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 12:22
Iwes schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 09:06:
Ik ben op zoek naar nieuwe dopjes voor als ik mijn nieuwe Archos Gmini400 ga halen. Nu zat ik nog te twijfelen tussen de Sony ex71 en de Sharp. Sony is wat duurder, maar bij de Sharp heb je redelijk wat gedoe met die plug. Ik luister eigelijk vooral Trance, dus lekker wat bass is wel fijn, hoe geeft de Sharp dat weer?
Ik heb zojuist via een inkoopactie een setje van Shure besteld, de e2(c) welteverstaan. Ik heb er een setje medium sleeve bij gedaan zodat het draagcomfort goedzit. Ik heb nog nooit eerder in-ears gehad dus ben heel benieuwd hoe dit gaat klinken op mijn Gmini400 8)

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Initial G schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 21:56:
[...]

Bij mij zitten ze te los, Ik denk dat dit een heel matig design is. Ik erger me eigenlijk kapot aan die dingen:
-verschuiven van 1mm heeft grove gevolgen voor geluid
-Asymetrisch koord= asymetrische stand van dopjes in mijn geval = asymmetrisch geluid (dit komt door "staart" van dopjes die als hefboom werkt, ze willen steeds vertikaal = bijna geen geluid)
-weinig bas, tenzij sterk in oor gedrukt
-weinig sprankelend geluid (komt waarschl door rubber afscherkapje)
-Als ik L rechts in doe en andersom dan klinkt het beter (stabieler in oor)
- Te los zitten, valt bij mij gelukkig mee.
- Verschuiven viel mij ook op. Iets verdraaien en het geluid valt bijna helemaal weg.. Best irritant
- Asymetrisch heb ik geen moeite mee. Dat hadden m'n vorige dopjes ook en dat kan wel handig
zijn.
- Bas kan inderdaad beter. Heb andere Philips gehad die veel meer bas hadden.
- Algemeen kan het gewoon allemaal beter. Ze zitten niet bepaald lekker wat denk ik komt door de dikte van dat rubber. Van Philips had ik toch wel meer verwacht.
Jammer maar helaas.. Volgende keer geen Philips meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Laatst online: 15-09 13:16

Rudedadude

Maybe we were born to run

Ik ben ondertussen alweer een tijdje aan het twijfelen tussen de e2c en de e3c. Van de e3c's weet ik dat ze natuurlijk een beter geluid hebben, van de e2c's weet ik dat ze een meer 'bassig' geluid hebben. Nu ben ikzelf een liefhebber van diverse rockmuziek (maar heb in feite allerlei soorten muziek) Mijn vraag was eigenlijk: valt het 'gebrek' aan bass bij de e3c goed aan te sturen via de equaliser van een mp3speler. En natuurlijk: zijn er nog andere handige tips en/of overwegingen het waard om mee te nemen.

Overige informatie: heb nu al 1,5 jaar plezier van mijn sony ex71's, maar begin me de laatste tijd wat meer te ergeeren aan wat voor mijn gevoel een gebrek aan detail in de muziek is, waar bij weet dat het niet aan de encodering van de mp3's ligt

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Supreme
  • Niet online
Dat heb ik ook steeds meer ja, Ik dacht dat ik teveel aan de dopjes begon te wennen :P.

www.tri-state.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Rudedadude schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 13:09:
Mijn vraag was eigenlijk: valt het 'gebrek' aan bass bij de e3c goed aan te sturen via de equaliser van een mp3speler. En natuurlijk: zijn er nog andere handige tips en/of overwegingen het waard om mee te nemen.

Overige informatie: heb nu al 1,5 jaar plezier van mijn sony ex71's, maar begin me de laatste tijd wat meer te ergeeren aan wat voor mijn gevoel een gebrek aan detail in de muziek is, waar bij weet dat het niet aan de encodering van de mp3's ligt
Dat hangt er natuurlijk sterk vanaf met welk type DAP je de dopjes gaat gebruiken. De custom eq mogelijkheden verschillen nogal wat per speler. Maar hoe sterk je de lage freq’s ook naar voren brengt op de E3, je zult nooit dezelfde mate van bassweergave halen als met je EX-71’s (al zal deze wel beter gecontroleerd klinken met de E3’s, aangezien de bass van de EX-71 nogal “rommelig” is).

Heb je wat meer geld te besteden is de E4 mss een optie; wat betere weergave van lage tonen tov de E3’s en een gelijke (mss iets betere) detailweergave in midden en hoog. Over het algemeen leveren de E4’s ook een iets “voller” geluid.

In dezelfde prijsklasse als de E4 zitten ook de super.fi 5Pro’s van UE. In tegenstelling tot de E4 beschikken de super.fi’s over een dual driver systeem (1 voor laag, en 1 voor midden/hoog weergave) wat zorgt voor een krachtige, maar toch gecontroleerde weergave van lage freq’s samen met behoud details in midden en hoog (wel iets minder gedetailleerd als de E4). Uit veel verschillende gebruikerservaringen komt naar voren dat deze uitermate geschikt te zijn voor rockmuziek. Een nadeel is dat ze momenteel vrij slecht verkrijgbaar zijn aangezien ze net 2 weken op de markt zijn….

Maar als je de pijn in je portemonnee al voelt aankomen zijn de MD33's van Sharp (of de Creative equivalent) mss een optie: gewoon een uitstekende all-rounder voor z'n geld. Maar daar valt genoeg over te lezen in dit topic... ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Shiverzz op 24-06-2005 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Dank je voor je reactie :) Ik had het budget voor mijn verjaardagskado :P ongeveer vastgesteld op ongeveer de e2c tot e3c's . Ik heb al redelijk wat gelezen over de sharp en de creative op headfi, maar ik heb het idee dat dat, na de ex71's, me niet gaat leveren wat ik hoop te vinden in de e2c-e3c en dat ik dan alsnog later een keer zou willen upgraden. Aan de andere kant wodt de meer dan 200 euro voor de e4's of concurrenten van de andere merken mij ook weer wat te gortig voor iets wat een redelijk kwetsbaar poduct blijft voor het merendeel portable gebruik.

dus die pijn in mijn portemonee zou ik ieg gaan delen. verder heb ik ook wel vetrouwen in de eq mogelijkheden van mijn Xclef HD-500, volgens mij heeft die een goede equaliser en een vermindering van de hoeveelheid bass is voor mij een stuk minder belangrijk dan een schone en heldere weergave van de muziek. En dat hoop ik met de e3c's wel te vinden :)

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Rudedadude schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 16:31:
verder heb ik ook wel vetrouwen in de eq mogelijkheden van mijn Xclef HD-500, volgens mij heeft die een goede equaliser en een vermindering van de hoeveelheid bass is voor mij een stuk minder belangrijk dan een schone en heldere weergave van de muziek. En dat hoop ik met de e3c's wel te vinden :)
In dat geval zou ik iid zeggen: ga lekker voor de E3's.....you'll be amazed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-09 13:50
Na mijn e3's 2 weken te hebben gebruikt, heb ik gisteren de ex71's weer eens in m'n oren gehad. Om ze er vervolgens snel weer uit te halen :) Wat een wereld van verschil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0SmOkE0o
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dankzij de een personeelsaktie bij Sony,

bezit ik nu een NWE-405 512 Mb MP3 speler (voor €85,-) + kreeg ik net gratis de MDR-NX1 headstrap oordopjes opgestuurd :)

Tis toch wel ff wennen in-ear omdat je een beetje het gehoorbeschermings idee krijgt. Ik hoor niets meer :P

Nu van de week de kwaliteit / gebruiksgemak eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schekker
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:16
OK, ik heb De Sony MDR-EX71SL White en Creative EP630 besteld om ze te vergelijken met mijn standaard ipod dopjes en een Seidio setje dat ik bij mijn mobiele telefoon gekocht heb.

Ik zal eerlijk toegeven dat ik geen fijnproever ben qua geluid, een equalizer is aan mij al niet besteed. De dopjes moeten gewoon lekker klinken, dan ben ik al tevreden. Verder reis ik nooit met het openbaar vervoer, afsluiting voor omgevingsgeluid is voor mij dus eerder een nadeel dan een voordeel.

De Seidio klinkt in vergelijking met de ipod dopjes gewoon slecht, dus daar kunnen we kort over zijn.

De in-ear van Sony en Creative is even wennen, ik vind ze wat oncomfortabeler zitten dan de ipod dopjes, het geeft wat druk op je oren, maar ze vallen minder makkelijk uit.

Het geluid van de Sony en Creative klinkt wel wat voller dan de ipod, vooral in de lagere tonen, maar eerlijk gezegd vond ik het verschil niet echt overtuigend. Ronduit storend vond ik het geluid dat de draadjes van de in-ear dingen maken als ze langs je kleding schuren en zo. Juist omdat die in-ear dingen je oren afsluiten wordt dat gigantisch versterkt. De Sony had daar met zijn asymetrische aansluiting beduidend meer last van dan de Creative.
De Sony had wel weer een slimmery uitrusting. Zo is het snoer kort met een extra verlengstukje. Handig als je je ipod shuffle om je nek hebt hangen of als je de ipod afstandsbediening hebt. Ook zit er een klein plastic opbergdoosje bij voor de oordopjes zelf of om het snoer een beetje opgerold te houden als je hem draagt. En het komt met een stoffen zakje om hem in mee te nemen.
De Creative heeft niks van dat alles, alleem maar de drie verschillende maten (net als de Sony) om hem in je oor te passen. Het draad van de Creative is ook dunner en raakt makkelijker in de war.

Al met al denk ik toch dat de Sony en Creative straks onderin de kast verdwijnen ;( De winst is niet overtuigend, het geluid van de bewegende draadjes ronduit storend en het draagcomfort minder. Mocht iemand nog een suggestie hebben voor niet in-ear oordopjes die duidelijk beter klinken dan de standaard ipod gevallen, ik hou me aanbevolen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Vraagje: heb je ze in laten spelen (zo ongeveer 100 uur op een redelijk volume) Van de Sony ex71's wordt gezegd dat dit voor de geluidskwaliteit redelijk uitmaakt. Het geluid wordt er voller van.

Ik snap het ook niet: je reist er niet mee en toch heb je last van geluid van beweging :? Als bezitter van de ex71's heb ik nauwelijks last van bewegingsgeluid. In het begin viel het een beetje op dat je wat extra dingen hoorde (ademhaling) maar daar heb ik nu geen last meer van. Eerder andersom: als ik m'n Sennheisers mx400's indoe erger ik me aan al het geluid dat zomaar door de muziek heenkomt omdat ze het niet afschermen. Ook het draagcomfort van de ex71 ben ik zeer over te spreken.

Ik zou zeggen: probeer het nog een tijdje, er zit een stukje gewenning in het dragen van in-ear dopjes, maar veel mensen willen daarna niets anders meer. :)

[ Voor 64% gewijzigd door Rudedadude op 25-06-2005 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:03
Voor de mensen die niet zoveel voelen om te gaan solderen aan een Sharpje,

Creative EP 630

Afbeeldingslocatie: http://images.europe.creative.com/iss/images/products/main-prod11397_1_61.jpg

http://www.allesvoorjepc.nl/prodmem.odb?artcod=20780

29,-

(Op de site van creative zelf kon ik hem niet vinden in de 'shop area')

[ Voor 3% gewijzigd door Magnolia op 25-06-2005 13:10 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Laatst online: 12-09 11:16
Kan je dit mischien duidelijker uitleggen.. wat is er zo beter aan die E5? Ik heb namelijk een setje e2/3/4 en 5 besteld waarvan er 2 of 3 weggaan.
Shiverzz schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 11:49:
[...]

Bovendien lees ik op het forum van head-fi dat de combinatie iPod/E4(c) niet echt optimaal is. Voornamelijk doordat de weergave van de lage freq's van de E4(c) niet echt denderend is levert dit icm met de iPod volgens enkele gebruikers een nogal 'plat' geluid.
In dezelfde prijsklasse schijn je met een iPod beter af te zijn met de super.fi 5Pro's van UE.

Zelf heb ik de E4c's een week in bezit gehad en ik moet zeggen dat ik er best tevreden over was (een hele vooruitgang tov van de E3) icm met de X5, al moest ik wel flink eq'en met de basweergave om een voor mij acceptabel geluid te vormen. Maar mss dat ze nog beter worden na een langere burn-in periode. Toch heb ik maar besloten ze te verkopen toen ik eenmaal de E5's gehoord had....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Laatst online: 12-09 11:16
Bah ik kan niet editten, ik wilde er nog bijzetten dat ik vandaag of maandag ook een X5L bestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Magnolia schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 13:10:
...

Hier kan je hem bij Creative vinden.

shop => accessoires => geluidsaccessoires => Creative® EP-630 Earphones

oftewel

http://nl.europe.creative.com/shop/product.asp?prod=912

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben die Creative EP-630 dopjes USB?
TAC1.1 APPROVED. USB2.0+AUDIO IN/OUT IN FRONTPANEL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Magnolia schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 13:10:

Creative EP 630

[afbeelding]

http://www.allesvoorjepc.nl/prodmem.odb?artcod=20780

29,-

http://www.tweakers.net/shopsurvey/6718

Volgens de shopsurvey een goede winkel, heeft iemand hier em al daar besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

schekker schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 11:44:
OK, ik heb De Sony MDR-EX71SL White en Creative EP630 besteld om ze te vergelijken met mijn standaard ipod dopjes en een Seidio setje dat ik bij mijn mobiele telefoon gekocht heb.

...

De in-ear van Sony en Creative is even wennen, ik vind ze wat oncomfortabeler zitten dan de ipod dopjes, het geeft wat druk op je oren, maar ze vallen minder makkelijk uit.
Inderdaad, het voelt voor mij al snel alsof je in een tunnel of dalend/opstijgend vliegtuig zit. Niet te hard in je oren proppen dus, je moet niet het gevoel hebben dat je steeds wil slikken om de druk van je oren te halen .;-)
Het geluid van de Sony en Creative klinkt wel wat voller dan de ipod, vooral in de lagere tonen, maar eerlijk gezegd vond ik het verschil niet echt overtuigend.
Ik vind ze beide beduidend slechter klinken dan de Sony MDR-E931 oordopjes die ik al een tijd heb. In meer detail:

- De geluidsweergave is sterk afhankelijk van hoe je de dingen precies in je oren propt. 1mm anders/dieper/ondieper en de bas gaat van non-existent naar enorme overkill, en de hoge tonen van schel naar dof. Als ik ze zo in mijn oren heb dat ze net afsluiten maar niet gepropt zitten is het geluid het beste. De bas op mijn iRiver H320 moet dan wel behoorlijk omhoog (stand 16-18). Treble laat ik op stand 0 staan (kan helaas niet verlaagd worden naar -2 of lager).

- Als ze dan goed in je oren zitten, dan is het dus nodig flink aan de geluidsinstellingen te rommelen. Wanneer je speler geen full range EQ heeft dan is dit al snel problematisch.

- Bas: is sterk genoeg maar heeft kenmerken van de zogenaamde 'one note bass': het is vooral bas die geconcentreerd is rondom 1 middenlage frequentie, in plaats van een warme, diepe bas die de gebruik maakt van een bredere frequentierange. De MDR-E931 doet het hier beduidend beter en hebben minder basversterking nodig (stand 8-10).

- Middengebied: wordt helaas verstoord door een nogal scherpe boventoon, waarschijnlijk een piek in het 3khz gebied die ook bij minder goede gewone boxen kenmerkend is, en de oorzaak is van een schel/hard/"harsh" geluid. Dit is vooral merkbaar in de stemmen, deze zijn minder goed herkenbaar en missen warmte en detail t.o.v. de MDR-E931.

- Treble: is vergelijkbaar en in de lagere range volop aanwezig (zie middengebied), maar in de hogere range helaas juist weer iets minder aanwezig dan de MDR-E931.

Het resultaat van deze kenmerken is dat het geluid ook nog eens minder ruimtelijk klinkt (een zgn "compressed soundstage"), en dat details/nuances minder goed te horen zijn. Dit komt natuurlijk ook al omdat je oren meer bezig zijn zich te weren tegen de schelheid in het middengebied. De luisterervarig is gewoon minder ontspannend dan zou moeten.

Een pluspunt is dat de in-ear oordopjes meer dynamiek hebben dan hun gewone tegenhangers. Daarnaast sluiten ze natuurlijk het omgevingsgeluid beter af.
Ronduit storend vond ik het geluid dat de draadjes van de in-ear dingen maken als ze langs je kleding schuren en zo. Juist omdat die in-ear dingen je oren afsluiten wordt dat gigantisch versterkt. De Sony had daar met zijn asymetrische aansluiting beduidend meer last van dan de Creative.
Maar de Creative heeft daar nog steeds vele malen meer last van dan normale oordopjes.
Het draad van de Creative is ook dunner en raakt makkelijker in de war.
Dat vind ik zo heerlijk aan de Sony oordopjes van de betere klasse, deze hebben zo'n mooi omhulsel van geweven kunststofdraad, het lijkt een beetje op een dunne schoenveter. Zeer comfortabel, stevig, niet plakkerig en gemakkelijk te ontwarren.
Al met al denk ik toch dat de Sony en Creative straks onderin de kast verdwijnen ;( De winst is niet overtuigend, het geluid van de bewegende draadjes ronduit storend en het draagcomfort minder.
Same here... Ik heb ze nu een week, en zal ze nog wel wat langer 'inspelen' volgens populair geek-gebruik, maar - net als bij de andere hoofdtelefoons en boxen die ik in de loop der tijd gekocht heb - verwacht ik hierbij een verbetering die het niveau van het suggestieve en van gewenning niet zal overstijgen. Misschien dat ze nog wel eens nut hebben in een lawaaiige omgeving want ze sluiten het omgevingsgeluid natuurlijk beter buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 14:05:
Hebben die Creative EP-630 dopjes USB?

[...]
nee tuurlijk niet. gewoon zo'n hoofdtelefoon connectortje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

esox-oc schreef op zondag 05 juni 2005 @ 20:27:
ik heb laatst Sony MDR-E931LP oordopjes gekocht, het geluid bevalt me erg goed
Same here, ik heb dit al eens eerder geroepen, maar om de een of andere reden slaan deze dopjes niet aan.
maar nu is binnen 1 dag al de bedrading gebroken bij het splitspunt van links<->rechts. en nu doet mijn linker oordop het dus nietmeer... ;( op het plaatje zie je het mischien wat duidelijker
[afbeelding] nu zal ik hier waarschijnlijk geen garantie meer op hebben maar is er geen manier om die draden weer netjes vast te maken?
Dat is rot zeg... ik denk dat je pech hebt en dat het een maandagmorgen exemplaar is, want mijn E931's gaan al meer dan een jaar mee en zijn nog perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arutha
  • Niet online
Zou zelf ook de MDR-E931 willen kopen. Weten jullie toevallig nog waar jullie ze hebben gekocht en voor welk bedrag ?

thx !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Mycom kost ie maar € 14,95 :/ :9~

Iemand ervaring met de Philips SBCHS520 ?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2005 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

tflegend schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 13:10:
Kan je dit mischien duidelijker uitleggen.. wat is er zo beter aan die E5? Ik heb namelijk een setje e2/3/4 en 5 besteld waarvan er 2 of 3 weggaan.

[...]
Sorry about your wallet mate :P. Lees m'n mini review eens door op pag.13 van dit topic mocht je die niet gelezen hebben. Als je verder nog vragen hebt hoor ik t wel... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Arutha schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 16:25:
Zou zelf ook de MDR-E931 willen kopen. Weten jullie toevallig nog waar jullie ze hebben gekocht en voor welk bedrag ?

thx !
Ik heb ze zelf bij Mediamarkt gekocht voor zo'n 25 euro.

En bij raf zijn ze 26 euro:

http://www.raf.nl/webshop/product_info.php?products_id=6754

Goed te doen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De enige lastige keuze die ik dan nog heb is:
-Sennheiser MX500
-Sony MDR-E391

Mij lijkt de Sennheiser MX500 beter (trust me, ik ben echt geen audiofiel oid :) ), maar kan het kloppen dat de Sony-Dopjes iets meer bass hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJKs

PJKs

Young, Free and Single

Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 14:30:
[...]
nee tuurlijk niet. gewoon zo'n hoofdtelefoon connectortje.
Volgens allesvooejepc.nl wel:

Product omschrijving

ja, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluto
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-06 11:38
He shiverzz,welcome to the real eargasm sound.Heb de E5 nu al een maand of 7 en ze bevallen prima.Qua sound en comfort.Kan ze de hele dag inhebben op mijn werk.
Gebruik de triple flange sleeves waarvan ik het steeltje ook wat ingekort heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PJK schreef op zondag 26 juni 2005 @ 08:59:
[...]

Volgens allesvooejepc.nl wel:

Product omschrijving

aan zo'n koptelefoontje zit echt geen usb connector. Geen kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Ik heb afgelopen vrijdag een Iriver H10 5GB gekocht(grey) prachtig dingetje. Bijgeleverd zijn Sennheiser oordopjes, mijn vader heeft binnenkort oordopjes over van Cresyn, wanneer hij voor een nieuwe MP3 speler gaat, nou mijn vraag....zal ik wachten op deze Cresyn's of kan ik veel beter voor een ander merk gaan, zo ja..welke? Ik heb echt geen idee,maar ik wil mijn H10 wel optimaal gebruiken...ik hoef echt niet perse idioot veel bas,zolang je de bas maar wel hoort , misschien toch handig als ik even vertel naar wat voor soort muziek ik luister

Michael Jackson
Rap(Cypress Hill,Eminem,2Pac,Nas,etc...)
Sommige nummers van Eric Clapton,Bruce Springsteen
Sommige nummers van Evanescence en Within Temptation

Ik dacht "ach ik vermeld het er even bij " ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJKs

PJKs

Young, Free and Single

Na ruim twee weken is vorig weekend het rechterdopje van mijn Creative EP-630's plotsklaps minder volume gaan geven. Ik lag in bed, en ineens viel het volume van het rechterdopje weg. Ook nu nog (heb het 3 keer geprobeerd sindsdien) geeft het rechterdopje slechts zo'n 20% van het niveau weer; waar links het wel doet. Verder niets raars, geen beschadigingen aan het snoer ofzo. Ik lag ook stil in bed.

De dopjes heb ik omgewisseld: links in mijn rechter-oor en rechts in mijn linker. Conclusie: ik ben niet ineens doof geworden, het dopje geeft echt minder geluid. Aan mijn iPod ligt het niet, want andere dopjes doen het nog wel goed.

Heb MP3man een email gestuurd. Ben beniewd hoe ze omgaan met garantie; de levering was heel vlot in elk geval.

ja, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Bluto schreef op zondag 26 juni 2005 @ 10:52:
He shiverzz,welcome to the real eargasm sound.Heb de E5 nu al een maand of 7 en ze bevallen prima.Qua sound en comfort.Kan ze de hele dag inhebben op mijn werk.
Gebruik de triple flange sleeves waarvan ik het steeltje ook wat ingekort heb.
'k Heb afgelopen week eens een setje tri-flanges gemod naar dual-flanges omdat ik nieuwsgierig was naar het effect in weergaveverschil en comfort. Voor wat betreft het comfort maakt t voor mij weinig uit, maar de geluidskwaliteit is een wereld van verschil (in het nadeel van de dual-flanges welteverstaan)...'t was echt onmogelijk om dan nog een goede seal te krijgen. Die derde flange maakt dus echt HET grote verschil.

Bij Shure hebben ze zelf ook in de gaten dat het steeltje aan de triple flanges wel erg groot was, en eigenlijk elke gebruiker ze moest modificeren (of je moest familie zijn van de sasquatch). Als je nu dan ook triple flanges bijbesteld zit er zo goed als helemaal geen steeltje meer aan (+/- 1mm).

Gebruik je weleens de soft flex sleeves? Zeker tijdens mijn werk vind ik deze ideaal omdat ik ze makkelijk en snel in en uit kan doen (met een acceptabele seal) als er weer eens een collega komt storen. Don't get me wrong....de triple flanges zijn echt mijn eerste keus, maar het duurt gewoon ff voordat je die "magic spot" in je oren vind waarmee je jezelf afsluit voor alles en iedereen.... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluto
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-06 11:38
Vindt de soft sleeves geen goede seal hebben.Als er een collega komt zeveren,dan ram ik gewoon mijn pauzetoets in... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 01:46:
De enige lastige keuze die ik dan nog heb is:
-Sennheiser MX500
-Sony MDR-E391

Mij lijkt de Sennheiser MX500 beter (trust me, ik ben echt geen audiofiel oid :) ), maar kan het kloppen dat de Sony-Dopjes iets meer bass hebben?
MDR-E931 bedoel je neem ik aan?

Zonder enige twijfel is de MDR-E931 beter dan de MX500.

Ik heb de MDR-E931 namelijk ter vervanging gekocht voor de bij mijn iRiver mp3 speler geleverde MX400's (die technisch gelijk zijn aan de MX500, maar dan zonder volume-control in de draad). Op twee belangrijke punten is de MDR-931 beter:

1. Die is gemakkelijk: je hoeft veel minder de bas en treble range bij te regelen om een gebalanceerd geluid te krijgen.
2. Voor mij verreweg het belangrijkste aspect: de MDR-E931 zit veel comfortabeler in je oren. De dikte is geringer en de diameter van is juist iets groter dan bij de MX serie. Dit zorgt ervoor dat ze beter blijven zitten én een stuk comfortabeler zijn (Het zou misschien kunnen dat bij sommige mensen dit juist andersom is vanwege de vorm van hun oren, maar eerlijk gezegd betwijfel ik dat sterk: er wordt erg vaak geklaagd over de ergonomie van de Sennheiser MX serie). Wat daarnaast ook prettig is, is dat het gedeelte waar het dopje over gaat in de draad bij de MDR-E931 veel dunner is uitgevoerd dan bij de MX, iets dat ook bijdraagt aan het draagcomfort.

En ze zien er daarnaast ook nog veel stijlvoller uit. Hoewel dat natuulijk een kwestie van smaak is. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de MX500 bestelt :) Maar we zullen zien. Dat je de bass en treble minder hoeft te regelen is voor mij geen probleem. En van het draagcomfort > dat lijkt mij per oor verschillen he ;)
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.