Wat zijn goede oordopjes? Deel 5

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 25.266 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allon
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-01-2017
Hier een review van een serie in-ear earphones:
  • Etymotic Research ER·6 Isolator
  • Shure E3c
  • Shure E4c
  • Ultimate Ears super.fi 5EB
  • Ultimate Ears super.fi 5Pro
  • Koss The Plug
http://www.extremetech.com/article2/0,1558,1830668,00.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 00:43:
En van het draagcomfort > dat lijkt mij per oor verschillen he ;)
Ja, maar ik probeer juist uit te leggen dat de MX serie bij veel mensen niet goed in de oren past (althans, dit maak ik zowel bij kennissen van me mee als hier op het forum) en dat ik dat van de Sony dopjes nog niet gehoord heb. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SONY MDRED21LP
Afbeeldingslocatie: http://www.bcc.nl/data/images/719/188526/17983.jpg
zijn dees kwaliteit prijsverhouding een beetje goed .. of niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Ik vind het draagcomfort van die dingen niet optimaal. Dit type dopjes geeft wel veel bas, het is maar wat je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Ter informatie: veel bass is niet hetzelfde als goede bass of een evenwichtig geluid :)

[ Voor 18% gewijzigd door Mooody op 28-06-2005 01:16 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

allon schreef op maandag 27 juni 2005 @ 01:33:
Hier een review van een serie in-ear earphones:
  • Etymotic Research ER·6 Isolator
  • Shure E3c
  • Shure E4c
  • Ultimate Ears super.fi 5EB
  • Ultimate Ears super.fi 5Pro
  • Koss The Plug
http://www.extremetech.com/article2/0,1558,1830668,00.asp
Ben alleen niet echt te spreken over de reviews en het niveau van de algehele site, maar wel altijd leuk om te lezen natuurlijk!

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascoa341
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:45
Even een vraagje over het draagcomfort van die in-je-oor-plugjes. Ik zit zelf te twijfelen tussen de Creative ep 630, de Koss P9, de Koss KSC-75 en de Sony MDR 931. Ik wil ze op mijn werk gebruiken, voor tijdens het hardlopen en gewoon in de trein.

Ik heb wat rondgekeken en hoop dat jullie wat weten over de volgende voor- en nadelen!

Voordeel van de Creative is het geluid wat hier behoorlijk geprezen wordt. Nadeel is dan weer het feit dat het je oren afsluit. Hoe veilig is dit in het verkeer en hoe comfortabal zit het als je ze langere tijd in hebt (meerdere uren achter elkaar). De Koss KSC-75 schijnt ook wel goed geluid te hebben. Het ziet er alleen niet uit (persoonlijk, maar toch) en ik vraag me af hoe die doppen achter je oren zitten als je ze langere tijd aan hebt. De Koss P9 heeft slechts een frequentiebereik van 40 -20000. Hoor ik dat echter wel (ik ben een behoorlijk ongeoefende luisteraar die vrij veel mp3tjes in 128 kb heeft). De Sony MDR 931 is een redelijk safe optie, na verloop van tijd zitten die dopjes toch wel wat minder (het is nog niet zo erg als bij Sennheisers, maar toch :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pascoa schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 11:02:
Even een vraagje over het draagcomfort van die in-je-oor-plugjes. Ik zit zelf te twijfelen tussen de Creative ep 630, de Koss P9, de Koss KSC-75 en de Sony MDR 931. Ik wil ze op mijn werk gebruiken, voor tijdens het hardlopen en gewoon in de trein.

Ik heb wat rondgekeken en hoop dat jullie wat weten over de volgende voor- en nadelen!

Voordeel van de Creative is het geluid wat hier behoorlijk geprezen wordt. Nadeel is dan weer het feit dat het je oren afsluit. Hoe veilig is dit in het verkeer en hoe comfortabal zit het als je ze langere tijd in hebt (meerdere uren achter elkaar). De Koss KSC-75 schijnt ook wel goed geluid te hebben. Het ziet er alleen niet uit (persoonlijk, maar toch) en ik vraag me af hoe die doppen achter je oren zitten als je ze langere tijd aan hebt. De Koss P9 heeft slechts een frequentiebereik van 40 -20000. Hoor ik dat echter wel (ik ben een behoorlijk ongeoefende luisteraar die vrij veel mp3tjes in 128 kb heeft). De Sony MDR 931 is een redelijk safe optie, na verloop van tijd zitten die dopjes toch wel wat minder (het is nog niet zo erg als bij Sennheisers, maar toch :-).
In ear´s sluiten je goed af van je omgeving (je hoort dus (bijna) niets meer) en zijn dus in mijn ogen minder geschikt voor in het verkeer. Voor hardlopen zou ik ook geen in ears nemen. (dreunt aardig door (je hoort elke stap dreunen) / geluid van de draad schuren tegen kleding). Heb zelf ook de EX51 en gebruik ze om die reden dus nauwelijks.

Comfort hangt helemaal van je oren af.....

De Sony´s MDR931 lijkt mij inderdaad een veilige keus of de Sennheisser MX500/550 of 750 als ze goed in je oor blijven zitten (ben zelf erg tevereden over de MX750 welke een veel gedetailleerder geluidsbeeld geven dan de 931´s. De bas weergave van de 931 is wel beter (gebruik de 750 met EQ en de 931 zonder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nacho_Man
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 07:15
KLOTE!
Na ruim anderhalf jaar is de rechter plug ermee opgehouden van m'n Sony MDR-EX71.
Het breekpunt bevindt zich in die splitsing dingetje want als ik dat ding met een bepaalde hoek vasthoud dan doet ie het weer.
En ik dacht dat ik hiermee echt jaren zou kunnen doen. Jammer... Dat stomme zachte dunne draad ook!

Is er nog een manier om het te fixen (zonder het helemaal te slopen)?

Heeft de nieuwe versie van de mdr-ex71 een beter/hardere draadje of kan ik dan beter voor de sharp md33 gaan? Maar de Sharp MD33 heeft een minder bassbereik en ik ben nogal een 'bass-loving mannetje'. Ga ik het verschil kunnen merken tov de Sony?

En MediaMarkt heeft deze sharps gewoon? (ik wil namelijk voordat ik de trein instap gewoon weer muziek kunnen luisteren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schekker
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 20:06
pascoa schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 11:02:
Voordeel van de Creative is het geluid wat hier behoorlijk geprezen wordt. Nadeel is dan weer het feit dat het je oren afsluit. Hoe veilig is dit in het verkeer en hoe comfortabal zit het als je ze langere tijd in hebt (meerdere uren achter elkaar).
Heb net toevallig vandaag die Creative eens uitgeprobeerd op de fiets. En het viel me eigenlijk wel mee. De afsluiting van je oren scheelt vooral in de hoge tonen (i.e. de kwebbelende meiden bij het stoplicht), de auto's hoor je nog steeds wel van achteren komen.

Wel storend vond ik bij deze dopjes het geruis van de wind langs je oren, dat klonk best luid. En ook vind ik het snoer maar niks. Het is geen soepel snoer en had de neiging om zich steeds achter mijn MP3 player vast te draaien, zo het snoer naar mijn oor strak trekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ze vandaag ook binnen gekregen, ik dacht eerst wat een kut dingen en er zit geen flikker bass in maar je moet ze dus helemaal in je oor raggen om de bass echt goed te horen en dat is het echt een prachtige ervaring als je die gare sonys gewend bent van 5 jaar oud voor 5 euro.
Ik moet het nog even testen in het verkeer en even wennen aan het in-ear want dat is nu allemaal heel raar (krijg ze ook nog niet echt snel in mijn oor, kan me gehoor gang niet zo snel vinden :P)
Maar iig een mooi dingetje

Edit: ohja het zijn de creative's ;)
Het draad is trouwens wel sloeberig en klein daar moet ik denk ik wel voor oppassen, en voor die kut rechte aansluiting, daar heb ik 2 oordopjes mee gemold :( snap niet dat bijna alle oordopjes een rechte aansluiting hebben i.p.v. een haakse.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2005 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Nacho_Man schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 13:35:
Maar de Sharp MD33 heeft een minder bassbereik en ik ben nogal een 'bass-loving mannetje'. Ga ik het verschil kunnen merken tov de Sony?
Ga je zeker merken. De Sony's zal je uitkotsen na het horen van de Sharps :P

De EX71 heeft inderdaad meer bass, zoveel meer dat het geluid modderig en totaal uit balans klinkt i.v.m. betere dopjes. En dan hebben we het nog helemaal niet over het schelle hoog en het ontbrekende middengebied. Iedereen die zowel de EX71's als de MD33's heeft geluisterd, zal de Sony's direct weggeven aan zijn kleine broertje :)

Ik ben geen Sony hater ofzo, maar het zou jammer zijn als mensen nu nog EX71's zouden kopen, terwijl je voor hetzelfde geld (en minder - zie de Creative variant) veel betere dopjes kan kopen.
Maar goed, dit is allemaal al zovaak verteld. Het zou eigenlijk in de openingspost moeten staan.

[ Voor 35% gewijzigd door Mooody op 28-06-2005 15:16 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nacho_Man
Het staat inderdaad in de openingspost maar het gehoor is voor ieder mens toch uniek. En ik wilde met name over het bass weten of ik een verslechtering/verbetering ervan zou merken.

Nou, dan is de keuze snel gemaakt: Sharp MD33!
Zijn deze gewoon bji MediaMarkt te koop?

Wil namelijk na werk en voordat ik huiswaarts trek meteen die dopjes halen. In de trein zitten zonder musica is echt een kwelling geworden voor mij.

Thanks voor de reply(ies)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Als je zo op de hoogte bent van de openingspost, had je ook geweten dat de MD33's niet te koop zijn in NL :)

Elk gehoor is inderdaad anders, maar als de fysieke weergave van de muziek gewoon niet klopt, is dat een feit en heeft niets te maken met smaak of geluidservaring. De MD33's (en vele andere dopjes) zijn gewoon beter, omdat ze het geluid beter weergeven. Of je meer van de "Sony sound" houdt of niet, is weer een ander verhaal....

Oplossing is de Creative ep630 die voor 29 euro in NL te koop zijn....

[ Voor 54% gewijzigd door Mooody op 28-06-2005 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nacho_Man
Goed lezen is ook een kunst. :P

Anyways, bedankt... Even wat info inwinnen over deze Creative dopjes en vooral waar ze te halen zijn, dan haal ik die maar... Mochten ze in een 'normale' winkel te koop zijn.

Bedankt Moooody!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Creative site zelf zijn ze het goedkoopst, ff online met CC betalen dus. En du bist fertig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
devilsnight schreef op zondag 26 juni 2005 @ 14:05:
Ik heb afgelopen vrijdag een Iriver H10 5GB gekocht(grey) prachtig dingetje. Bijgeleverd zijn Sennheiser oordopjes, mijn vader heeft binnenkort oordopjes over van Cresyn, wanneer hij voor een nieuwe MP3 speler gaat, nou mijn vraag....zal ik wachten op deze Cresyn's of kan ik veel beter voor een ander merk gaan, zo ja..welke? Ik heb echt geen idee,maar ik wil mijn H10 wel optimaal gebruiken...ik hoef echt niet perse idioot veel bas,zolang je de bas maar wel hoort , misschien toch handig als ik even vertel naar wat voor soort muziek ik luister

Michael Jackson
Rap(Cypress Hill,Eminem,2Pac,Nas,etc...)
Sommige nummers van Eric Clapton,Bruce Springsteen
Sommige nummers van Evanescence en Within Temptation

Ik dacht "ach ik vermeld het er even bij " ;)
Kom op, iemand met de Iriver H10 5gb, welke oordopjes zijn echt aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluto
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-06 11:38
De Shure E5's... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
devilsnight schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 18:56:
[...]

Kom op, iemand met de Iriver H10 5gb, welke oordopjes zijn echt aan te raden?
Als je we je budget weten gaat het adviseren meestal makkelijker :9 :> ?

Die reviewsite wat hierboven ergens staat is ook niet echt een superreview, je geeft oordopjes geen cijfer 2, zo slecht vind ik de koss dopjes nog geeneens.

[ Voor 11% gewijzigd door heracles op 28-06-2005 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:50
Ik ken die Koss phones zelf niet, maar vind de keuze van een paar budget dopjes nogal ongelukkig als je de prijs en reputatie van de rest van het testveld ziet. Geen faire vergelijking imho, al ben het ik als shure gebruiker natuurlijk wel eens met hun oordeel over de shure e3c ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nacho_Man schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 13:35:

Heeft de nieuwe versie van de mdr-ex71 een beter/hardere draadje of kan ik dan beter voor de sharp md33 gaan? Maar de Sharp MD33 heeft een minder bassbereik en ik ben nogal een 'bass-loving mannetje'. Ga ik het verschil kunnen merken tov de Sony?

En MediaMarkt heeft deze sharps gewoon? (ik wil namelijk voordat ik de trein instap gewoon weer muziek kunnen luisteren)
Als de EX71's je bevielen zou je de Sony MDR-NX1 kunnen proberen. Dat zijn (lijken ?? :? ) EX-51 met een ander snoer. Ben ze hier nog niet echt tegengekomen. Als je speler er aan past is het een goed alternatief :)
MediaMark heeft ze vlgs.mij gewoon liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het verschil tussen de Sony MDR-E931LP/N en MDR-E931LP/S ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_Os
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-11-2014

Def_Os

Erjuh!

Even mijn recente ervaringen delen:

Na onherstelbare draadbreuk in mijn 1 jaar oude Sony EX-51's (waar ik verder geweldig over te spreken was, aangezien het mijn eerste in-ear plugs waren, en bovendien mijn eerste uitstapje boven het budget-segment), heb ik kortgeleden de Sharp MD33's besteld bij Audiocubes (Japan). Niet duur, vind ik, en ze waren zeer snel binnen. Ze zijn inmiddels goed ingespeeld; geweldig geluid komt er uit, zeg! Iets minder bass dan ik gewend was, maar is de equalizer op mijn nieuwe Rio Carbon voor. :P

De draad van de MD33's vind ik te kort als ik hem mod, en te lang als ik dat niet doet. Maar ik bundel het snoer een beetje en ben bereid er mee te leven in ruil voor het comfort van in-ear plugs en de voortreffelijke geluidskwaliteit. Het snoer voelt trouwens ook echt zeer stevig aan, dus ik heb goede hoop op een langere levensduur dan de Sony's.

Aanrader!

Anyone who's ever played a part // They wouldn't turn around and hate it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb zeld ook een Iriver H10 5GB (grey) en ik heb de sharps die zijn echt aan te raden.
en anders moet je voor die basdoppen gaan.ik heb ook verschillende keren cresyn doppen geprobeert maar dat vond ik nix. ik zoe dan gaan als ik jouw was voor die basdoppen van sony gaan.
een echte aanrader is de : Sony MDR-ED21LP of Sony MDR-ED31LP je moet natuurlijk wel wat over hebben voor die oordoppen ik vind dat cresyn stinkt en sony goed is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schekker
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 20:06
OK,

Ik heb thuis nog maar eens een ultieme test voor mezelf gehouden:
- mijn standaard ipod oordopjes
- de creative in-ears
- de Sony MDR-EX71SL
- de shure e3c (kon ik van een vriend lenen)
- ter referentie: Een Sennheiser PX-100 die ik ooit eens vanwege goede reviews voor mijn PC had aangeschaft.

De shures klonken zonder meer het beste, maar de vriend had ze al in de kast liggen omdat ze gewoon te oncomfortabel waren voor dagelijks gebruik, en ik moet hem daarin gelijk geven. Het kan best zijn dat als je je oren voldoende mishandeld je eraan gewend raakt, maar ik heb dat er eerlijk gezegd niet voor over. Ze zitten gewoon niet fijn en je kan dus ook niet lekker ontspannen van de muziek genieten.

Hoewel ik vanmiddag op de fiets daar nog anders over dacht moest ik bij een directe vergelijking toch concluderen dat de creative beter klonk dan de Sony. De Sony was doffer. Wat jammer was, want in alle andere opzichten was de Sony juist veruit superieur aan de Creative. De Creative past slecht in mijn oren, zit dus bijzonder oncomfortabel, geeft ontzettend veel windgeruis op de fiets en heeft een waardeloos snoer.

De uiteindelijke winnaar is voor mij dan ook mijn oude vertrouwde ipod dopjes, die qua geluid niet echt onderdoet voor de creative (alleen wat minder bas) maar wel een stuk comfortabeler zit. Hij klinkt beter dan de Sony en ook de mindere afsluiting voor het omgevingsgeluid is in mijn geval (fiets) een duidelijk pluspunt. 99 euri armer ben ik uiteindelijk dan ook tevreden met wat ik al had ;)

En die Sennheiser. Ik altijd maar denken dat dat best een aardige koptelefoon was. Mooi niet dus. Tijd voor een volgend projectje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
Ik begrijp dat pasvorm erg persoonlijk is, maar ik vind de e3c bepaald niet ongemakkelijker zitten dan de sony. In het begin is het even wennen, kan niet anders zeggen, maar na een aantal dagen werkt het systeem perfect. Hoef je je oren niet voor te mishandelen. Maar goed, het zal van persoon tot persoon erg verschillen. De doppen gaan in ieder geval een stuk verder je gehoorgang in dan bijvoorbeeld de sony's.
De pasvorm is ook erg afhankelijk van de soort sleeves die je gebruikt.In het begin kon ik niks met de soft-flex sleeves (ik gebruikte toen de transparante flex-sleeves), terwijl ik ze nu niet meer wil missen. Met de meegeleverde schuimpjes kan ik nog steeds helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb van die iPod Ear-In oordopjes gekocht vandaag. Ik heb ze op mijn iPod aangeslote en er kwam niet echt een sterk geluid aan. Net sloot ik hem aan op mijn pc en hoorde weer niks, alle volumeregelaars (pc en boxen) helemaal opengezet --> kom er nog steeds een zwak pis geluid uit...
Heeft iemand zoiets eerder gehad? of moet ik die oordopjes tot aan mijn trommelvliezen erin duwen zodat ik dan wel wat hoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

schekker schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 22:08:
De shures klonken zonder meer het beste, maar de vriend had ze al in de kast liggen omdat ze gewoon te oncomfortabel waren voor dagelijks gebruik, en ik moet hem daarin gelijk geven. Het kan best zijn dat als je je oren voldoende mishandeld je eraan gewend raakt, maar ik heb dat er eerlijk gezegd niet voor over. Ze zitten gewoon niet fijn en je kan dus ook niet lekker ontspannen van de muziek genieten.
Tja, das natuurlijk doodzonde om die dingen te laten wegstoffen in de kast. Ik weet niet of jullie al geprobeerd hebben de E3’s met de draad over je oren te dragen. Op deze manier kun je de trekkracht door de draad aan je oor wat verminderen, wat bij sommigen duidelijk voor een beter comfort zorgt.

En net zoals Marcel al opmerkte zorgen de soft flex sleeves voor een wereld van verschil tov bijv. de transparante flex sleeves voor wat comfort betreft.
Je moet nu eenmaal niet denken dat je van de ene op de andere dag zonder gewenning over kunt gaan op de Shures…. Je moet ze ‘leren’ dragen; vraag jezelf enkele dingen af: welke sleeve past goed bij mij?, hoe kan ik ze het beste mijn oor inschuiven? Die 'gebruiksaanwijzing' is voor iedereen verschillend. Probeer bijv. voordat je ze indoet eens de bovenkant van je oor schuin omhoog te trekken zodat je gehoorgang ‘in-lijn’ komt met de E3’s. Je kunt ze dan wat verder tegen je gehoorgang drukken, zodat de behuizing wat minder je oorschelp belast (als je wat kleinere oren hebt).
Ik zou de E3’s iig nog niet afschrijven en gewoon nog verder experimenteren, ze verdienen namelijk wel beter. Trust me…als je er eenmaal aan gewend bent dan wil je niets anders meer…. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Laatst online: 03-08 19:22
Wil-ie ze niet verkopen? ;) :Y)

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

DeeD2k2 schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 12:44:
[...]
Wil-ie ze niet verkopen? ;) :Y)
lol....DeeD2k2 voelt een upgrade aankomen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
We hebben een paar oordopjes in kunnen kopen:

Afbeeldingslocatie: http://img223.exs.cx/img223/8913/sharps6hi.jpg

We hebben er 20 en ze komen volgende week in NL aan. Zijn al ingepakt namelijk:

Afbeeldingslocatie: http://img238.imageshack.us/img238/4601/sharpverpakt8tx.jpg

Dat was het dan weer.

[ Voor 55% gewijzigd door kiddyl op 30-06-2005 13:37 ]

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Shiverzz schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 13:32:
lol....DeeD2k2 voelt een upgrade aankomen... :P
Tuurlijk. Ik blijf op zoek naar beter. Ik moet alleen wel rekening blijven houden met de financiën.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Kiddyl, Dat is goed nieuws _/-\o_ ! Zit de mijne er ook tussen >:) ?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2005 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke zijn dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 13:39
Sharp MD33's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net de Sony MDR-E931 gehaald bij de MM, en ze klinken heerlijk. Inspelen bij dit soort oordopjes is niet echt nodig toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 13:49:
@Kiddyl, Dat is goed nieuws _/-\o_ ! Zit de mijne er ook tussen >:) ?
Iedereen die heeft besteld en heeft betaald krijgt er een opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit de startpost:
Ik heb een mooie witte iPod, en daar staan die zwarte Sony EX71 dopjes niet bij. Wat nu?
Geen nood. Ik het buitenland kan je ze ook in het wit krijgen! Kijk eens op i-shopping4u of Audiocubes . Zij sturen ze ook naar Nederland. (Je moet alleen wel betalen via PayPal of creditcard.)
Misschien iets voor het volgende deel: mp3man.nl heeft ze al een tijdje in het assortiment voor 54 eurie inclusief verzendkosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
Is hier al eerder gezeggd, maar de witte ex71 doppen zijn ook bij Dixons te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een Iriver H320 gekocht. Dat ding is helemaal te gek! (navigatie wat wennen maar voor de rest een top ding) En ik heb een paar jaar lang een xlcef HD-500 gehad met een Sony MDR-G42LP
Afbeeldingslocatie: http://productimages.sony-europe.com/IM_MDR-G42LP.jpg daar ben ik lang tevreden mee geweest, maar in samenwerking met de Iriver vind ik de Sennheiser MX-300 doppen die erbij zitten beter. De treble is goed maar soms te 'hissig' , Het midden is wat achtergesteld, maar de bass is helder en vrij hard (niet zo goed als mijn sony). Het nadeel vind ik alleen dat het 'oordoppen' zijn. Mijn sony zit heerlijk,leg je makkelijk in je nek, hij heeft maar 1 draadje en er raakt niks in de knoop. En daarom ben ik opzoek naar andere oordoppen/koptelefoon. In-ear oortelefoons ga ik denk ik voor.

Ik heb begrepen dat de Sony EX51 en 71 aardig zijn, maar dat de EX81 (die ook om je oor zitten) een stuk beter zijn. En Koss the plug oortelefoon heb ik positieve en negatieve dingen over gehoord. verder ben ik benieuwd naar de Sony NX1.

Hebben jullie suggesties voor oortelefoons die beter zin dan mijn MX-300's en die goed in je oor (of om je oor) zitten?
En een goed(kop)e zaak die ze verkoopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 22:54

Elektronicanet

Leds do it!

kiddyl schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 14:26:
[...]

Jeuj :9~

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Het heeft even geduurt, maar we kunnen nu makkelijker aan grotere hoeveelheden komen. De manager had ons laatst gespot en wil graag meewerken om beter te kunnen leveren >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

kiddyl schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 19:42:
[...]
Het heeft even geduurt, maar we kunnen nu makkelijker aan grotere hoeveelheden komen. De manager had ons laatst gespot en wil graag meewerken om beter te kunnen leveren >:)
Goed nieuws voor iedereen in dit topic ;)

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 14:27:
Uit de startpost:
Misschien iets voor het volgende deel: mp3man.nl heeft ze al een tijdje in het assortiment voor 54 eurie inclusief verzendkosten...
Marcel schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 14:42:
Is hier al eerder gezeggd, maar de witte ex71 doppen zijn ook bij Dixons te koop.
Ik weet het. Er zitten inmiddels wel meer "foutjes" in. Er is veel gebeurd vlak na het openen van dit topic ;) . Zodra ik weer tijd heb, zal ik hem updaten. Eventuele suggesties daarvoor zijn natuurlijk altijd welkom via e-mail...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

OK,

Ik heb thuis nog maar eens een ultieme test voor mezelf gehouden:
- mijn standaard ipod oordopjes
- de creative in-ears
- de Sony MDR-EX71SL
- de shure e3c (kon ik van een vriend lenen)
- ter referentie: Een Sennheiser PX-100 die ik ooit eens vanwege goede reviews voor mijn PC had aangeschaft.

....

De uiteindelijke winnaar is voor mij dan ook mijn oude vertrouwde ipod dopjes, die qua geluid niet echt onderdoet voor de creative (alleen wat minder bas) maar wel een stuk comfortabeler zit. Hij klinkt beter dan de Sony en ook de mindere afsluiting voor het omgevingsgeluid is in mijn geval (fiets) een duidelijk pluspunt. 99 euri armer ben ik uiteindelijk dan ook tevreden met wat ik al had ;)
Ik zou zeggen: probeer in jouw geval nog eens wat reguliere oordopjes uit de betere klasse: je zou wel eens aangenaam verrast kunnen worden over het geluid én het draagcomfort...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 11:39:
[...]De Sony´s MDR931 lijkt mij inderdaad een veilige keus of de Sennheisser MX500/550 of 750 als ze goed in je oor blijven zitten (ben zelf erg tevereden over de MX750 welke een veel gedetailleerder geluidsbeeld geven dan de 931´s. De bas weergave van de 931 is wel beter (gebruik de 750 met EQ en de 931 zonder).
Ik ben wel benieuwd naar het geluid van de MX750... helaas lijken ze wat vorm betreft erg op de MX400/500, en die zijn voor mij niet comfortabel. Is het geluid wel duidelijk beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 20:03:
ik heb zeld ook een Iriver H10 5GB (grey) en ik heb de sharps die zijn echt aan te raden.
en anders moet je voor die basdoppen gaan.ik heb ook verschillende keren cresyn doppen geprobeert maar dat vond ik nix. ik zoe dan gaan als ik jouw was voor die basdoppen van sony gaan.
een echte aanrader is de : Sony MDR-ED21LP of Sony MDR-ED31LP je moet natuurlijk wel wat over hebben voor die oordoppen ik vind dat cresyn stinkt en sony goed is :)
Bedankt voor het advies maar ik wacht eerst even, morgen krijg ik als het goed is de Cresyn Iaudio oordopjes van m'n vader, ben erg benieuwd hoe het zal klinken, ben ik er niet tevreden over dan kan ik altijd verder kijken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 14:13:
Ik heb net de Sony MDR-E931 gehaald bij de MM, en ze klinken heerlijk. Inspelen bij dit soort oordopjes is niet echt nodig toch?
Told yo so! ;-) Wat dat 'inspelen' betreft, als het al helpt, dan helpt het bij elk dopje. En volgens mij houdt het niets anders in dan het soepeler maken van de drivers, en... je raadt het al... dit gebeurt -als het al gebeurt- vanzelf tijdens het gebruik van je dopjes. Met andere woorden ze spelen 'vanzelf' in bij gebruik. Kan je nagaan hoe mooi ze zullen klinken als ze 'ingespeeld' zijn (of je oren/brein straks nog beter gewend zijn aan het geluid, het is maar hoe je het ziet). Ik ken ook hifi gekken die zweren bij NIEUWE apparatuur.. die willen juist dus juist luisteren naar iets wat nog NIET is ingespeeld... oei, wat nu... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 13:00:
Wat is het verschil tussen de Sony MDR-E931LP/N en MDR-E931LP/S ? :?
De N heeft een kleurencombinatie zwart/champagne/chroom, bij de S is dat zwart/zilver/chroom. Technisch zijn ze identiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cap schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 01:21:
[...]
Told yo so! ;-) Wat dat 'inspelen' betreft, als het al helpt, dan helpt het bij elk dopje. En volgens mij houdt het niets anders in dan het soepeler maken van de drivers, en... je raadt het al... dit gebeurt -als het al gebeurt- vanzelf tijdens het gebruik van je dopjes. Met andere woorden ze spelen 'vanzelf' in bij gebruik. Kan je nagaan hoe mooi ze zullen klinken als ze 'ingespeeld' zijn (of je oren/brein straks nog beter gewend zijn aan het geluid, het is maar hoe je het ziet). Ik ken ook hifi gekken die zweren bij NIEUWE apparatuur.. die willen juist dus juist luisteren naar iets wat nog NIET is ingespeeld... oei, wat nu... ;-)
Haha, ok dan. Ik heb opzich wel een vrij gevarieerde muzieksmaak, dus ze spelen wel lekker in denk ik. Als het al helpt ;) Ik luister vooral R&B en Hip-Hop, maar soms zijn bepaalde Rock of Pop ook goed om naar te luisteren. Komt wel goed dus 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iwes
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-04 15:04

Iwes

Blaat

Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 14:15:
[...]

http://www.tweakers.net/shopsurvey/6718

Volgens de shopsurvey een goede winkel, heeft iemand hier em al daar besteld?
Ik heb de 25e gelijk de oordopjes besteld bij allesvoorjepc.nl. Geld was er 3 dagen geleden al af, en nog niks van ze gehoord. Gister daarom maar een mailtje gestuurd met de status van de order. Inmiddels is de vermelding in de pricewatch verdwenen en staat de levertijd van de oordopjes op niet leverbaar. Ik heb dus een maar een mailtje gestuurd om mijn bestellling te annuleren (hopen dat ze hier wel op reageren, zou anders nogal zonde zijn van 't geld).

Ik denk dat ik toch maar voor de Sharps ga :P

Blaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand nog een advies voor mij? ik heb de thread gelezen maar ben er nog niet helemaal uit. (Check mijn vorige post daar staat wat ik ongeveer zoek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cap schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 00:46:
[...]
Ik ben wel benieuwd naar het geluid van de MX750... helaas lijken ze wat vorm betreft erg op de MX400/500, en die zijn voor mij niet comfortabel. Is het geluid wel duidelijk beter?
Heb geen idee of ze beter klinken dan de MX500 of 550 want die heb ik niet (dacht altijd Sony oortjes te hebben). Ik was benieuwd en wou ze toch eens proberen dus had ik Sennheisser gebeld om te informeren naar de verschillen tussen de 550 en de 750 (ook omdat er erg weinig over te vinden is op het net). De 750 is dus een jubileum model van Sennheisser Nederland en schijnt een verbeterde weergave in het hoog te hebben.
En ik moet zeggen, na een tijdje ingespeeld te zijn, dat de detaillering inderdaad verbazingwekkend goed is (veel beter bijv. dan de E931/E848/EX51´s). Ze zijn ook erg efficient (klinken hard dus). De basweergave is in mijn beleving iets te zwak (dus de EQ bas een streepje hoger..). Trouwens, een gouden stekkertje had niet mistaan voor hun "high-end" model O-) ... Ze passen mij prima (Sony is wel comfortabeler..), dus ben er al met al meer dan tevreden mee :Y)
Als ze je passen zeker doen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kom hier net te laat geloof ik :( ik ben ook wel benieuwd naar die sharp HP-MD33. Is er nog een inkoopactie? of een andere zaak waar ik ze (snel) kan halen?
Edit: Ik heb een tijdje gezocht maar ik kan ze alleen vinden bij audiocubes. Weet iemand nog een andere (internet)shop

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2005 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cap schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 01:21:
[...]
Ik ken ook hifi gekken die zweren bij NIEUWE apparatuur.. die willen juist dus juist luisteren naar iets wat nog NIET is ingespeeld... oei, wat nu... ;-)
Toch een dure hobby, kun je steeds weer iets nieuws kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 13:20:
kom hier net te laat geloof ik :( ik ben ook wel benieuwd naar die sharp HP-MD33. Is er nog een inkoopactie? of een andere zaak waar ik ze (snel) kan halen?
Edit: Ik heb een tijdje gezocht maar ik kan ze alleen vinden bij audiocubes. Weet iemand nog een andere (internet)shop
Je hebt het niet helemaal goed begrepen, denk ik. ;) Je kunt, voor zover ik weet, sowieso bij kiddyl bestellen. Hij koopt ze, in Japan, in een gewone winkel. Je kunt hem altijd even mailen...
Als je trouwens "gewoon even wilt luisteren", en je woont/werkt/studeert in Groningen, dan kan je altijd even contact met me opnemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor het aanbod, maar ik woon in Zoetermeer en Studeer in Utrecht. Helaas niet in de buurt dus. Ik zal contact opnemen met kiddyl. Hoeveel hebben jullie ervoor betaald? Zijn de Creative EP630 dopjes hetzelfde als de sharps? Want ik lees dat het een clone is dus houdt dat in de de geluidskwaliteit hetzelfde is? voor deze prijs? vrij ongelofelijk, maar laat maar komen als het zo is.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2005 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Laatst online: 12-09 11:16
Ik ben toch wel een beetje bezorgd om mijn oren.. want ik heb ook een e5 en de triple flange moet er bij mij ZO ENORM diep in om een goede seal te krijgen dat het echt PIJN doet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
tflegend schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 02:02:
Ik ben toch wel een beetje bezorgd om mijn oren.. want ik heb ook een e5 en de triple flange moet er bij mij ZO ENORM diep in om een goede seal te krijgen dat het echt PIJN doet..
Moet je vooral ook zover door gaan drukken |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Dat doe ik dus niet omdat het anders pijn doet, m.a.w ik krijg gewoon geen seal met die dingen, zijn mijn oren te groot ofzo, zijn mijn oren niet diep genoeg? bovenste flange afknippen en steel inkorten of het gewoon houden bij foampjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Probeer wat je zelf het beste vind. Wij hebben niet jou oren en kunnen er dus niets over zeggen. Zorg er in ieder geval voor dat het geen pijn meer doet, want dat heb je niet voor niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tano
  • Laatst online: 08-09 19:30
kiddyl schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 14:26:
[...]

thx!! alleen jammer dat ik net weg ben op vakantie. En om ze nu naar m'n hotel te laten sturen... nah.. toch maar niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Niemand kan me een bepaalde mod aanraden of iemand die mischien ook hezelfde heeft als mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
Je hebt het over de tri-flange sleeves, werken de andere meegeleverde sleeves ook niet goed? Ik vind de soft-flex sleeves heerlijk met m'n e3's, die krijg je toch ook bij de e5's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

tflegend schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 12:55:
Dat doe ik dus niet omdat het anders pijn doet, m.a.w ik krijg gewoon geen seal met die dingen, zijn mijn oren te groot ofzo, zijn mijn oren niet diep genoeg? bovenste flange afknippen en steel inkorten of het gewoon houden bij foampjes?
Zoals ik al eerder heb gezegd is de overgang van conventionele doppen naar een setje ‘high-end’ doppen (voor de meeste gebruikers) vooral een kwestie van gewenning. En vooral in het begin moet je dit niet forceren, anders kun je erg gefrustreerd raken over het feit dat je met jouw dure IEM’s niet bereikt waar je op gehoopt had.

Misschien is echter wel een goed idee om eerst met de soft flex sleeves te beginnen. Ze leveren over het algemeen een behoorlijk goede seal (geen tri-flange niveau echter) en vooral in het begin kun je je oren goed laten wennen aan je nieuwe doppen (meteen overgaan op tri-flanges is misschien een te extreme overgang voor je oren).

Over het algemeen is bekend dat je met de tri-flanges een uitzonderlijk goede seal kunt bereiken alleen de manier hoe je die seal bereikt verschilt nogal per gebruiker. Bij mij is het meer een kwestie van op en neer draaien ipv ‘drukken totdat ik niet meer dieper kan’. Nog iets wat goed werkt is het optillen van je oorschelp voordat je ze indoet; doordat je gehoorgang onder een lichte neergaande hoek naar beneden loopt trek je als het ware je gehoorgang recht met als gevolg dat je de tri-flanges beter positioneert. Mocht het dan nog niet lukken kun je proberen om ze een klein beetje vochtig te maken, zodat ze met iets minder wrijving naar binnen kunnen.
Het is overigens ook een feit dat naarmate de tri-flanges warmer worden je een betere seal kunt bereiken; stop ze normaal in je oor en laat ze een minuut of 5-10 zitten zodat ze de temp. van je gehoorgang aannemen. Probeer ze vervolgens nog een beetje aan te drukken en draai ze een paar keer rond….tik daarna eens licht op de dopjes….en als je dan zo’n diep ‘thumping’ geluid hoort weet je dat de seal goed zit.

Probeer enkele van de bovenstaande opmerkingen gewoon eens te combineren en uit te vinden hoe je het beste jouw ‘magic spot’ in je oren kunt vinden.

Het zou trouwens kunnen dat de tri-flanges die je erbij kreeg nog van de ‘oude’ soort zijn (was bij mij ook); dus nog met de lange steel (die nieuwe hebben praktisch geen steel meer). Ik kan dus wel aanraden om deze af te knippen tot de gewenste lengte (ik gebruik nu de nieuwe met een steeltje van +/- 1 mm).
Om ze te modden naar bi-flanges kan ik niet aanraden….t was echt onmogelijk om dan nog een goede seal te krijgen, en aangezien mijn oren al vrij klein zal het bij jou nog moeilijker zijn je oren te sealen.

Tja, verder is het vooral een kwestie van oefenen, passen, meten, en vooral ‘leren’ je doppen te dragen. Bij mij heeft dit proces ook zo’n twee weken geduurd voordat ik pas echt tevreden was met mijn ‘fit’, sound en comfort. En dan wordt opeens duidelijk waarom je zo diep in de buidel heb moeten tasten voor de E5’s….. _/-\o_
Inmiddels kan ik zonder problemen 8 uur lang non-stop naar de tri-flanges luisteren zonder het gevoel dat iets irritants in m’n oor zit...It just takes time… ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Bedankt voor de uitleg ;-) Ik zal om te beginnen maar eens de steel afknippen, en gewoon in mijn oren stoppen, een hele dag lang kijken of ik op een of andere manier die 'magic spot' kan vinden.

ps. de foams moet ik niet samenpersen, die gaan gewoon heel normaal in mijn oor net als gewone softs etc, gefrustreerd? Het enige dat frustrerend is is dat mijn broertje WEL makkelijk een seal krijgt met de tri's :-P Overigens ben ik gewone in ears (sony) wel gewend)

'draai ze een paar keer rond' ik denk dat dat heeft geholpen:o alleen als ik ze op mijn e5 doe kan ik niet draaien:-P maargoed het gaat al beter.

We hebben trouwens dezelfde gear:P op de sharp na en ik heb meer dan alleen e5

Heb je nog wat gemerkt van inspelen trouwens? de mijne hebben nu zon 50 uurtjes achter de rug

update: ik heb een goede seal zonder pijn, maar wel irritatie van iets vreemds in mijn oren, steeltje nog niet afgeknipt, hoop dat het een kwestie van wennen is. Moet eigenlijk toegeven dat ik niet veel verschil merk tussen geluid. (heb momenteel foam in 1 oor en tri in andere)

WOW! steeltje afknippen scheelt veel!, ik steek ze nu in mijn oren en heb DIRECT een seal.
het irritante gevoel ook met 50% afgenomen (nu maar bij 1 oor en iets minder erg bij dat oor)

[ Voor 65% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 03-07-2005 02:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

tflegend schreef op zondag 03 juli 2005 @ 01:56:
update: ik heb een goede seal zonder pijn, maar wel irritatie van iets vreemds in mijn oren, steeltje nog niet afgeknipt, hoop dat het een kwestie van wennen is. Moet eigenlijk toegeven dat ik niet veel verschil merk tussen geluid. (heb momenteel foam in 1 oor en tri in andere)

WOW! steeltje afknippen scheelt veel!, ik steek ze nu in mijn oren en heb DIRECT een seal.
het irritante gevoel ook met 50% afgenomen (nu maar bij 1 oor en iets minder erg bij dat oor)
Die irritatie die je nu nog voelt zou te maken kunnen hebben met het feit dat het huisje van de E5 achter tegen je oorschelp aanschuurt. Ik weet niet hoever je het steeltje nu hebt afgeknipt, maar als je nog wat over hebt zou ik m gewoon helemaal afknippen (tot +/- 1mm)...ze komen dan iets dieper in je oor te liggen zonder tegen de achterkant van je oorschelp aan te leunen.
Moet eigenlijk toegeven dat ik niet veel verschil merk tussen geluid. (heb momenteel foam in 1 oor en tri in ander oor)
Weet je wel zeker dat de seal van je tri-flange goed zit? Het verschil tussen foam's en de tri's is goed te merken bij diepe bassweergave...de foam's absorberen een deel van de lage freq's, terwijl ze bij de tri's (mits een goede seal) perfect resoneren in je gehoorgang (dan merk je pas goed dat je met de E5's muziek niet alleen hoort, maar ook voelt... >:) )
Heb je nog wat gemerkt van inspelen trouwens? de mijne hebben nu zon 50 uurtjes achter de rug
Ik heb inmiddels wel gemerkt dat de E5's zeker wel gevoelig zijn voor 'burn-in'. Het duurde alleen wel vrji lang voordat ik het echt merkte (150-200 uur). De algehele weergave wordt nog krachtiger, de bass nog dieper en voller, alleen in het hoge gebied wordt voor m'n gevoel weinig winst geboekt (maar dat kan ook komen doordat ik nooit naar muziek luister waar de nadruk op de hoge freq's ligt... :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels contact gehad met Onze hofleverancie van Sharp dopjes en daar ben ik erg over te spreken. Maar ik ga ook nog even kijken naar de clones van Creative... ik heb begrepen dat deze hetzelfde zijn (zonder de 4 polen en korter snoer en meer leverbaar)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2005 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 15:19
Ik ben zo'n siliconen dopje van mijn Sony EX71 kwijt.

Waar kan ik van die dingen goedkoop bestellen?

Ik heb ze gevonden mij audiocubes maar dan kosten ze $10,- + $12,-(verzendkosten) = $22,- = € 18,-

Voor die prijs kan ik alweer bijna nieuwe EX71's halen :'(

Weet iemand een goedkopere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil rond de 40 euro besteden.. Wat kan ik het beste kopen, Sharp MD33, Sony EX71 of Sennheiser PX100??
ik heb nu MX500 maar die zijn kwijt, vandaar..

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2005 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de Sharps worden van deze 3 het meest aangeraden zie ik in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Djarune schreef op maandag 04 juli 2005 @ 12:39:
Ik ben zo'n siliconen dopje van mijn Sony EX71 kwijt.

Waar kan ik van die dingen goedkoop bestellen?

Ik heb ze gevonden mij audiocubes maar dan kosten ze $10,- + $12,-(verzendkosten) = $22,- = € 18,-

Voor die prijs kan ik alweer bijna nieuwe EX71's halen :'(

Weet iemand een goedkopere oplossing?
Ik heb nog small en grote dopjes over. Dus als jij toevalig medium niet gebruikt kunnen we ruilen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 13:29:
[...]

Ik heb nog small en grote dopjes over. Dus als jij toevalig medium niet gebruikt kunnen we ruilen :D
Ik heb nog een paar medium over, ruilen tegen large? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee.. de Sharp HP-MD33 lijkt me wel wat, maar net zag ik ook de Sennheiser MX750.. Welke zou beter klinken? De 750 is niet zo heel bekend, ik heb hem alleen bij
spoiler:
MMPort
gezien..
en bij
spoiler:
mp3spelers.nl

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2005 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 14:33:
Okee.. de Sharp HP-MD33 lijkt me wel wat, maar net zag ik ook de Sennheiser MX750.. Welke zou beter klinken? De 750 is niet zo heel bekend, ik heb hem alleen bij gezien..
en bij
Ik heb de MX750. Ben er zeer te spreken over. Zie een paar berichtjes terug in dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 14:08:
[...]

Is goed, mail me maar, beetje off-tropic, francesco aapje home puntje nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:41
spoiler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Misschien bedoelt hij dat je beter je geld niet kan "spoilen" aan die Sennheisers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net de E931 van Sony gehaald en dat is echt een verademing als je eerst gewoon die Creative dopjes gebruikt hebt die bij mn zen micro zaten.
Ze zitten ook nog eens zeer comfortabel dus ik ben heel tevreden met deze dingen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht, ik mag vast geen webshops noemen hier (SPAM) :P Maar wat is meer aan te raden: Sharp MD33, Sennheiser MX750 of Sony EX71??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
zolang je er niet zelf werkt wordt het niet als spam gezien maar juist aangeraden om mede gebruikers niet onnodig veel laten betalen bv ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 21:26:
Ik dacht, ik mag vast geen webshops noemen hier (SPAM) :P Maar wat is meer aan te raden: Sharp MD33, Sennheiser MX750 of Sony EX71??
Ik zou voor de sharps gaan, maar dan nog liever voor die Creative in-ear oordopjes, die zijn en geheel gelijk aan die sharps, en goedkoper.

Sennheiser mx750 vind ik wat lage tonen missen, en de Sony EX71 is het draad niet super van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 15:19
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 14:08:
[...]

Ik ben mijn medium kwijtgeraakt. Ik wil ze dus ruilen voor een paar large. Moet ze alleen ff terugvinden want ik ben het zakje met die dopjes kwijt (ligt ergens op mijn kamer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 20:07:
Ik heb net de E931 van Sony gehaald en dat is echt een verademing als je eerst gewoon die Creative dopjes gebruikt hebt die bij mn zen micro zaten.
Ze zitten ook nog eens zeer comfortabel dus ik ben heel tevreden met deze dingen :Y)
Da's heel mooi! Maar ik dacht dat je voor de EX-71 dopjes wilde gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb weer een miskoop erbij hoor :( Vanmiddag de Sony E931 gekocht, maar er zit gewoon totaal geen bas in die dingen. Op mn zen micro klinkt het zo bagger zonder die lage tonen, en als ik de standaard iPod dopjes op mn zen zet dan klinkt die bas echt veel voller en dieper. Dag 25 euro voor die kutdopjes :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heracles schreef op maandag 04 juli 2005 @ 21:51:
[...]

Ik zou voor de sharps gaan, maar dan nog liever voor die Creative in-ear oordopjes, die zijn en geheel gelijk aan die sharps, en goedkoper.

Sennheiser mx750 vind ik wat lage tonen missen, en de Sony EX71 is het draad niet super van.
De MX750 en EX71 zijn in Nederland te koop, dat is in ieder geval handiger met garantie.. De MX750 is wel goedkoper, is de EX71 zijn geld waar?? Wat is het typenummer van de Creatives??

edit: ik zie op mmport dat er in de MX750 een speciaal basswind systeem zit.. en jij zegt dat de lage tonen niet zo goed zijn ?? ik heb laatst kennis gemaakt met sennheisers NoiseGardsysteem maar dat viel erg tegen, zal het basswindsysteem ook alleen een marketingterm zijn, of is de bass erg goed??

edit2: misschien aardig om te zeggen: ik luister veel Moby, The Gorillaz, Fat Boy Slim, Chemical Brothers, zulk soort dingen.. Wat voor oordopjes passen daarbij ??

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2005 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag mijn Sharp MD33 met de “Creative kloon” van een medestudent in real life kunnen vergelijken, eindelijk. Helaas is een oordopje van de Creative defect en ik kan dus geen directe geluidsvergelijking maken, (geeft soms heel zacht en soms geen geluid: kabelbreuk vermoed ik).
Visueel zijn ze identiek afgezien van de kleur en het logo. Een ding viel me ook meteen op dat de kwaliteit van de kabel bij de Creative zo bagger :r zijn, je ziet het en je voelt het :/ .
De simpele bijgeleverde oordopjes van mijn iAudio X5L en Rio Carbon zijn nog van betere kabels voorzien!!!

Als die gasten toch bezig zijn met klonen (of dergelijke praktijken), doen dat dan een beetje fatsoenlijk, zal je denken/verwachten. Het zegt trouwens iets over de innovatiekracht en engineeringcapaciteit van de fabrikanten achter dergelijke kloonproducten.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2005 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 22:38:
Ik heb weer een miskoop erbij hoor :( Vanmiddag de Sony E931 gekocht, maar er zit gewoon totaal geen bas in die dingen. Op mn zen micro klinkt het zo bagger zonder die lage tonen, en als ik de standaard iPod dopjes op mn zen zet dan klinkt die bas echt veel voller en dieper. Dag 25 euro voor die kutdopjes :(
ligt het mss gewoon aan de zen micro? ik ken meerdere mensen die klagen over lage tonen op een zenmicro en ze hebben allemaal verschillende dopjes :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lowfi schreef op maandag 04 juli 2005 @ 23:16:
[...]

ligt het mss gewoon aan de zen micro? ik ken meerdere mensen die klagen over lage tonen op een zenmicro en ze hebben allemaal verschillende dopjes :S
ja dat dacht ik ook, maar de E931 doen het op mn gewone versterker wel goed, maar als ik ze in een iPod 20 gig steek valt die bas ook weer zwaar tegen.
Het ligt dus gewoon aan de 931, want met de standaard creative dopjes of standaard iPod dopjes is de bas een stuk beter als ik ze op mn zen aansluit. Maar eens zien of ik die dingen nog kan ruilen...

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2005 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 20:07:
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 22:38:
Hoe een mening in 2 uur tijd kan veranderen :P
Hopelijk kan je ze idd nog ruilen, maar ik vrees van niet :/

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elektronicanet schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 00:50:
[...]

[...]

Hoe een mening in 2 uur tijd kan veranderen :P
Hopelijk kan je ze idd nog ruilen, maar ik vrees van niet :/
klopt ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 23:17:
[...]

ja dat dacht ik ook, maar de E931 doen het op mn gewone versterker wel goed, maar als ik ze in een iPod 20 gig steek valt die bas ook weer zwaar tegen.
Het ligt dus gewoon aan de 931, want met de standaard creative dopjes of standaard iPod dopjes is de bas een stuk beter als ik ze op mn zen aansluit. Maar eens zien of ik die dingen nog kan ruilen...
iPodjes staan ook niet echt bekend om hun volle krachtige basweergave... Je zegt zelf dat ze op je stereo wel goed klinken. 8)7 Ik heb ook de 931´s en heb over bassen niets te klagen (op MD en Flash spelers). Laat ze anders eerst even inspelen.. verbeterd de bas ook, anders zijn Philips doppies misschien iets voor je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Laatst online: 14:00
Dit gaat niet direct over oordopjes,maar heeft er zeker wel mee te maken.
Hoor je met een Sony MDR-EX71SL het verschil tussen een soundblaster live5.1 en een audigy 2 ZS geluidskaart? Ik luister namelijk vooral mp3 op mijn computer,en zit eraan te denken om mijn geluidskaart eens te upgraden.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pingkiller schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 12:08:
Dit gaat niet direct over oordopjes,maar heeft er zeker wel mee te maken.
Hoor je met een Sony MDR-EX71SL het verschil tussen een soundblaster live5.1 en een audigy 2 ZS geluidskaart? Ik luister namelijk vooral mp3 op mijn computer,en zit eraan te denken om mijn geluidskaart eens te upgraden.
Ik zou zeggen van niet. Off topic : Kijk voor betere kaarten eens op het AV forum :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze konden na een half uur praten en zeuren uiteindelijk toch geruild _O_
Mediamarkt ^O^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
EINDELIJK binnen :D

Afbeeldingslocatie: http://lowfi.nl/doppen.jpg

Shure e4c oordopjes. Na een boel gezeik met doaune en vertragingen en weet ik wat allemaal zijn ze in me bezit :D

Ook heb ik de 50 euro invoerbelasting niet betaald :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lo,

Ik heb atm de EX71 van Sony, maar ben niet geheel tevreden ermee... bij mij zijn ze gelukkig nog niet kaput oid, maar met hoge tonen kunnen ze nogal schel aanhoren (goed nl woord?) .. wat zeer onprettig is >< . Opzich zou ik zeggen dat het niet ligt aan de qualiteit van de liedjes, gewoon vanaf de originele cd geriped naar 192-256 kbps met audiograbber, en de trebble staat op 0 (Iriver IHP-120).

Ik lees hier goede dingen over de Aiwa MD33, echter heb geen CC :(.

Maar ik vroeg me af.. heeft iemand ervaring met de In-ears van Philips... zag onder andere deze staan op de site:

Philips :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 23:17:
[...]

Echt onzin, de E931's hebben zat bassen, zolang ze maar een beetje in je oren zitten. Je geeft het zelf trouwens al aan dat ze het in je gewone versterker wel goed doen. Wel de foampjes gebruiken: ze moeten net als alle dopjes wel 'stevig' in je oren zitten en niet een beetje los bungelen. Daarnaast hoop ik voor je dat je iPod/Zen Micro een toonregeling heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lowfi schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 18:52:
EINDELIJK binnen :D

[afbeelding]

Shure e4c oordopjes. Na een boel gezeik met doaune en vertragingen en weet ik wat allemaal zijn ze in me bezit :D

Ook heb ik de 50 euro invoerbelasting niet betaald :+
_/-\o_ Laat aub zo snel mogelijk weten hoe ze bevallen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 22:56:
[...]

De MX750 en EX71 zijn in Nederland te koop, dat is in ieder geval handiger met garantie.. De MX750 is wel goedkoper, is de EX71 zijn geld waar?? Wat is het typenummer van de Creatives??

edit: ik zie op mmport dat er in de MX750 een speciaal basswind systeem zit.. en jij zegt dat de lage tonen niet zo goed zijn ?? ik heb laatst kennis gemaakt met sennheisers NoiseGardsysteem maar dat viel erg tegen, zal het basswindsysteem ook alleen een marketingterm zijn, of is de bass erg goed??

edit2: misschien aardig om te zeggen: ik luister veel Moby, The Gorillaz, Fat Boy Slim, Chemical Brothers, zulk soort dingen.. Wat voor oordopjes passen daarbij ??
Iemand nog ??
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.