Wat zijn goede oordopjes? Deel 5

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 25.265 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cap schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 22:32:
[...]

Echt onzin, de E931's hebben zat bassen, zolang ze maar een beetje in je oren zitten. Je geeft het zelf trouwens al aan dat ze het in je gewone versterker wel goed doen. Wel de foampjes gebruiken: ze moeten net als alle dopjes wel 'stevig' in je oren zitten en niet een beetje los bungelen. Daarnaast hoop ik voor je dat je iPod/Zen Micro een toonregeling heeft?
hebben wel een equalizer ja, maar die bas valt echt tegen met de E931's. heb ze dus ondertussen ook geruild, ik ga geen 26 euro betalen voor die dingen die klinken als een wekkerradio (qua laag dan :+ ) Ik ga morgen op vakantie dus ik heb geen tijd meer om andere dopjes uit te zoeken die wel goed klinken, maar als ik terugkom ga ik maar eens uitzoeken wat dan wel voldoet, wat overigens zeer lastig is omdat je niks kan proberen qua dopjes :(

En in Ear zoals die MD33 en de EX71 wil ik gewoon niet, want dan hoor ik geen reet meer en ik wil dingen die niet zo diep/strak in mn oren zitten.

Misschien haal ik wel een Sennheiser HD201 :+ Daarmee maak je pas de blits op de fiets 8)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2005 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:41
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 22:35:
[...]

_/-\o_ Laat aub zo snel mogelijk weten hoe ze bevallen. >:)
Geluid is iig tig keer beter dan sony xl blabla 71 :) Veel minder dof etc

Ik ben gelijk in het diepe gesprongen door de 3 delige pluggen te gebruiken. Misschien moet ik eerst wat rustiger beginnen want krijg ze niet diep genoeg in me oor of ik heb het truukje nog niet helemaal door ;)

Later meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wou graag de Panasonic RP-HJE50 kopen omdat er in het begin van deze topic toch redelijk goed werd gesproken over deze oordopjes. Weet iemand toevallig of je deze oordopjes kan krijgen binnen Nederland? Heb ze gezien op ebay voor rond de 15 euro. Als iemand nog andere goede oordopjes weet voor 15 euro ongeveer zou ik dat graag horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauwz
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 20:45
Heeft iemand toevallig enig idee of de Sharps nog in Nederland uit zullen komen na het succes van deze dopjes? En zijn deze zonder verlengkabel in een Iaudio X5L te stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 19:24:
Lo,

Ik heb atm de EX71 van Sony, maar ben niet geheel tevreden ermee... bij mij zijn ze gelukkig nog niet kaput oid, maar met hoge tonen kunnen ze nogal schel aanhoren (goed nl woord?) .. wat zeer onprettig is >< . Opzich zou ik zeggen dat het niet ligt aan de qualiteit van de liedjes, gewoon vanaf de originele cd geriped naar 192-256 kbps met audiograbber, en de trebble staat op 0 (Iriver IHP-120).

Ik lees hier goede dingen over de Sharp MD33, echter heb geen CC :(.

Maar ik vroeg me af.. heeft iemand ervaring met de In-ears van Philips... zag onder andere deze staan op de site:

Philips :o
of weet iemand waar je die Sharp MD33 kan krijgen, ZONDER CC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 13:40:
[...]

of weet iemand waar je die Sharp MD33 kan krijgen, ZONDER CC.
Mail Kiddyl ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GraphXfreak schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 13:05:
Heeft iemand toevallig enig idee of de Sharps nog in Nederland uit zullen komen na het succes van deze dopjes? En zijn deze zonder verlengkabel in een Iaudio X5L te stoppen?
En zijn ze zonder verlengkabel in de iRiver H10 te stoppen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

GraphXfreak schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 13:05:
En zijn deze zonder verlengkabel in een Iaudio X5L te stoppen?
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 15:26:
[...]
En zijn ze zonder verlengkabel in de iRiver H10 te stoppen??
Je kunt m er wel instoppen, maar als je ook nog geluid wilt hebben moet je beide massa polen op de mini jack doorsolderen (of aftapen met alu-tape).

Gebruik de search-button voor details....is al te vaak voorbij gekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdie_man
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-04-2024
lowfi schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 23:12:
[...]

Geluid is iig tig keer beter dan sony xl blabla 71 :) Veel minder dof etc

Ik ben gelijk in het diepe gesprongen door de 3 delige pluggen te gebruiken. Misschien moet ik eerst wat rustiger beginnen want krijg ze niet diep genoeg in me oor of ik heb het truukje nog niet helemaal door ;)

Later meer :)
Heb je ook een test-cd met sinus-toontjes van diverse frequenties? Ik heb zelf de E3c en daar vind ik het hoog niet geweldig van. Hoge boventonen ontbreken gewoon waardoor dingen als bekkens gewoon niet helder klinken zoals het moet. Dit werd bevestigd door te luisteren naar een test-cd. tot 8kHz geen probleem, 9kHz is duidelijk zwakker, 10 en 11kHz sterk verzwakt, en daarboven hoor ik niks meer met de E3c. Zonde, want het midden is heel mooi, en met de equalizer is de diepste bas ook mooi iets bij te trekken. Ik ben benieuwd of die E4c in het hoog verder doorloopt, want dat is voor mij veruit het grootste minpunt van de E3c. Of ik dan nog een meerprijs van een euro of 100 voor de E4c over zou hebben staat te bezien, maar het zou wel gaan kriebelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx aspa :) ... ik w8 nog wel ff totdat men dopjes stukgaan denk ik :p ik heb het probleem bij slechts een klein deel (ook bij 1-2 cd's van Marilyn Manson #*($(^&$^($*&^:@ .. zal eens kijken of ik iets kan fixen met anders rippen) , maar dan weet ik het iig voor de nabije toekomst :o en heb net ook Sennheiser HD201 besteld :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2005 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm.... mijn Sony EX71 zijn ook overleden :( mijn rechterdopje komt geen geluid meer uit :(

Ben nu van plan om Shure e2c's te kopen, ik neem aan dat deze een vooruitgang hebben kwa geluid..? Maar (misschien nog wel belangrijker na mijn ervaring met de sony's :P) zijn deze draadjes ook wat steviger...? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WTF, dus er zijn geen "normale" dopjes van goede kwaliteit?
Met normala bedoel ik, geen in-ear of koptelefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik heb de zoektocht ook opgegeven en mijn sennheiser px 100 koptelefoon uit de kast gehaald. Geweldig ding! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-08 19:22
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 20:59:
WTF, dus er zijn geen "normale" dopjes van goede kwaliteit?
Met normala bedoel ik, geen in-ear of koptelefoon...
Waar is dit een "antwoord" op?
Het is overigens zomaar een kreet in de lucht. Goede niet-in-ear dopjes zijn er wel degelijk. De Sony MDR-E888 behoren bijvoorbeeld tot de beste dopjes op de markt, maar hoef je niet in je gehoorgang te drukken. Verder heeft Sony heel wat meer leuke dopjes gemaakt. Uit de laatste postings in dit topic blijkt bijvoorbeeld dat je aan de E931 een heel goed setje hebt.
Lees en zoek dus even goed, dan zul je zeker wat leuks vinden...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Voor de shure eigenaars hier....

Welke dopjes gebruiken jullie? Ik kan me draai nog niet echt vinden :( Die 3 delige heb ik nauwelijks bass dus die sluiten dus niet goed af. Hoelang hebben jullie geprobeerd tot je de goeie te pakken kreeg etc etc...

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit topic een beetje doorgelezen en ik zie heel veel reacties van mensen waarvan de EX71 kapot is gegaan is door kabelbreuk, en dan weer een nieuwe kopen, en het erover hebben dat ze zo snel nieuwe oordopjes moet kopen, maar als die oordopjes binnen 2 jaar kapot gaan kan je ze toch kostenloos laten repareren of gratis nieuwe krijgen? Ik lees hier van mensen die meerdere EX71's in een jaar gekocht hebben omdat ze kapot gingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zouden mensen met een Panasonic RP-HJE50 mij meer kunnen vertellen over hun ervaringen? Ben al paar dagen op zoek maar kan geen goede winkel vinden waar ik ze kan kopen/bestellen. Mijn voorkeur gaat gewoon uit naar een winkel in Nederland maar zoals ik nu zie kan ik ze alleen maar online bestellen bij een buitenlandse winkel/Ebay buitenland. Ik wou ze graag kopen omdat de prijzen tussen de 15 en 20 euro in liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

lowfi schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 22:13:
Welke dopjes gebruiken jullie? Ik kan me draai nog niet echt vinden :( Die 3 delige heb ik nauwelijks bass dus die sluiten dus niet goed af. Hoelang hebben jullie geprobeerd tot je de goeie te pakken kreeg etc etc...
Afgelopen week heb ik hier al eens wat over gepost. In eerste instantie geschreven voor de E5’s, maar ook van toepassing op je E4’s. Misschien heb je er wat aan.... [klik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devet
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-11-2020
Ik ben op zoek naar dopjes die met name goed zitten (en klinken) tijdens het hardlopen. Is die sharp md33 daar nu wel of niet geschikt voor? Zo niet, welke zouden jullie me dan aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 21:48
hoe werken die sharps met iPod 2G, verlengsnoer nodig? of niet? en zo tezien wordt verlengsnoer gewoon geleverd bij de doppen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

Je kan ook de creatives kopen he, zijn exact identiek op wat materiaal na :)

Zit een splittertje bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Devet schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 11:38:
Ik ben op zoek naar dopjes die met name goed zitten (en klinken) tijdens het hardlopen. Is die sharp md33 daar nu wel of niet geschikt voor? Zo niet, welke zouden jullie me dan aanraden?
Niet, want het geluid van de bewegende geluidkabeltjes klinkt hard door in je oren als een zware rommelende bas. Dit is contactgeluid, en komt omdat die dingen fysiek heel erg stevig gekoppeld zijn aan je oren doordat je ze er echt vast induwt.

Met oordopjes heb je daar veel minder last van, maar deze kunnen weer - afhankelijk van de pasvorm - gemakkelijker uitvallen. Er zijn wel wat in-ear en gewone oordopjes met een clip-on systeem dat achter je oor haakt: deze blijven natuurlijk beter zitten. Maar nogmaals, vooral met die in-ears zou ik voorzichtig zijn met het contactgeluid van de bewegende draad.

En misschien moet je anders eens full-size clip-ons proberen in plaats van dopjes: die full-size dingen kunnen echt heel aardig geluid geven en blijven ook goed zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Shiverzz schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 08:39:
[...]

Afgelopen week heb ik hier al eens wat over gepost. In eerste instantie geschreven voor de E5’s, maar ook van toepassing op je E4’s. Misschien heb je er wat aan.... [klik]
Straal overheen gelezen gewoon :o Ja ik heb er wel wat aan denk ik. Je zegt alleen dat de triple flange beste seal zouden geven terwijl de site waar ik dedopjes hebt gekocht beweert dat die foam dingen de beste seal zouden geven....

Overigens heb ik nog een setej sony exl71 small en large dopjes over. Voor wie ze nodig heeft mailt u maar ik kan alleen niet garanderen dat ze ook werkelijk aankomen aangezien ik zelf in frankrijk woon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obionekanobi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-02 21:38
lowfi schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 22:13:

Deze zitten als gegoten, maar dat zijn ze dan ook.
Bij een investering in Shure oid kan dit er ook nog wel bij voor een perfect draagcomfort.

http://home.tiscali.nl/watch/Oordopjes/shure3resized.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

lowfi schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 16:35:
[...]
Straal overheen gelezen gewoon :o Ja ik heb er wel wat aan denk ik. Je zegt alleen dat de triple flange beste seal zouden geven terwijl de site waar ik dedopjes hebt gekocht beweert dat die foam dingen de beste seal zouden geven....
Je hebt me denk ik niet helemaal goed begrepen…Ik heb niet gezegd dat de tri-flanges beter sealen als de foam’s. Het verschil in seal tussen beiden verschilt imo niet zoveel. Ik vind het alleen irritant dat ik merk dat bepaalde (lagere) freq’s niet lekker doorkomen met de foam’s, terwijl ik ze met de tri flanges wel hoor/voel. De enige verklaring die ik hiervoor kan verzinnen is dat in het foam deze freq’s worden geabsorbeerd in tegenstelling tot de tri flanges, die gezien de materiaaleigenschappen beter in staat is de freq’s te laten resoneren in je gehoorgang (en dat is toch uiteindelijk het geheim voor goede weergavekwaliteit bij IEM’s)… ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Ik heb een stukje van de triflanges afgeknipt en ze zitten nu zeker als ze wat warmer zijn als gegoten :D

Ik ga deze week beetje wisselen tussen die foam dingen en de triflanges :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 21:48
waar zijn die sharps trouwens te koop? Mediamarkt den haag? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:13
Dauthi schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 21:16:
waar zijn die sharps trouwens te koop? Mediamarkt den haag? :X
Please, lees even de startpost door en je weet het; die dingen zijn niet verkrijgbaar in NL, wel bestelbaar bij een forumlid (kiddyl) hier die inmiddles al meer dan 100 setjes heeft verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 23:06:
Ik heb vandaag mijn Sharp MD33 met de �Creative kloon� van een medestudent in real life kunnen vergelijken, eindelijk. Een ding viel me ook meteen op dat de kwaliteit van de kabel bij de Creative zo bagger :r zijn, je ziet het en je voelt het :/ .
De simpele bijgeleverde oordopjes van mijn iAudio X5L en Rio Carbon zijn nog van betere kabels voorzien!!!
een beetje oude koe uit de sloot halend

is het echt zo erg? een reden om, ondanks het lange snoer, toch voor de Sharps te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Vandaag worden veel tweakers als het goed is verblijd met de Sharp oordopjes. Een ware invasie van kleine pakketjes zal over het hele land de brievenbussen op gaan zoeken. Dit is natuurlijk onder voorbehoud en gebaseerd op de verzendtijd in het verleden en bieden geen garantie voor deze keer ;)

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kiddyl schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 03:09:
Vandaag worden veel tweakers als het goed is verblijd met de Sharp oordopjes. Een ware invasie van kleine pakketjes zal over het hele land de brievenbussen op gaan zoeken. Dit is natuurlijk onder voorbehoud en gebaseerd op de verzendtijd in het verleden en bieden geen garantie voor deze keer ;)
Heey hoor ik daar ook nog bij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de mdr 931 van sony ghaald.. maar ik vind de lengte van de draad van het linker dopje tot aan het punt waar de twee draden (van het Linker en Rechter dopje) samenkomen zo kort.. bij mij is dat zo'n 7 cm.. ik weet niet hoeveel dat bij andere 931 bezitters is..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Devet schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 11:38:
En
Cap schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 14:48:
[...]

...... Er zijn wel wat in-ear en gewone oordopjes met een clip-on systeem dat achter je oor haakt: deze blijven natuurlijk beter zitten. .... full-size clip-ons proberen in plaats van dopjes: die full-size dingen kunnen echt heel aardig geluid geven en blijven ook goed zitten.
Inderdaad Nike-Philips :Y) heeft leuke setjes, niet het beste geluid (lijkt me bij ´t sporten ook van ondergeschikt belang) maar wel handig (geen foampjes / zweet bestendig / oorclips (blijfen perfect zitten))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 10:13:
ik heb de mdr 931 van sony ghaald.. maar ik vind de lengte van de draad van het linker dopje tot aan het punt waar de twee draden (van het Linker en Rechter dopje) samenkomen zo kort.. bij mij is dat zo'n 7 cm.. ik weet niet hoeveel dat bij andere 931 bezitters is..?
:? ?? Het snoertje is "handig" asymetrisch. Doppie in je linker oor, snoertje achter je nek langs naar rechterdoppie.... Blijft over ´t algemeen goed zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meest kwetsbaar bij oordopjes is ongetwijfeld de snoeren, vooral vanaf het punt waar de L/R kanalen uit elkaar gaan tot aan de oordopjes. Deze is bij de Creative kloon echt van belabberde kwaliteit. Als je deze naast de snoeren van bijv. de Cresyn oordopjes (bijgeleverd bij iAudio spelers) legt dan weet je het heel snel. Het soort kabel dat gebruikt wordt bij de Creative doet mij denken aan de kabels die ik vroeger tijdens mijn studie gebruikte bij het bouwen/testen van experimentele elektronicaschakelingen, een van het goedkoopste soort kabel! :r

Uiteraard is de duurzaamheid van je oordopjes ook voor een groot deel afhankelijk van hoe je ermee om gaat. Toch is het verstandiger om oordopjes te kopen met wat steviger, degelijker kabels.
(hiermee bedoel ik geen luidsprekerskabel of 230V elektriciteitskabel)
een reden om, ondanks het lange snoer, toch voor de Sharps te gaan?
De langere kabel bij de Creative is voor mij geen voordeel maar eerder een nadeel.
De kabel vd. AB van mijn iAudio X5L is al zo’n 80 cm (net als de meeste AB), dus liever kortere kabels van 50-60 cm. Ik kan me heel goed voorstellen dat de preferenties individueel erg verschillend kunnen zijn, maar 1,2 meter bij mijn AB is voor mij wel een beetje te veel. Mocht ik ooit behoefte hebben aan langere kabel dan is er ook nog een verlengskabel van 1 m bij de Sharp. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd, daar ben ik het mee eens. Vooral met een afstandbediening zijn de sharps ideaal (goede lengte). Gewoon ff alu modje uitvoeren waar je ook zo mee klaar bent. Velen houden volgens mij bij het maken van een keuze tussen oordopjes in hun achterhoofd dat ze bij de sharps het verlengssnoer moeten gebruiken, terwijl dat verlengsnoer easy te omzeilen is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToppY
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 09:12
Ik was als een kind zo blij om een pakketje uit Japan aan te treffen bij de post vandaag. Complimenten hoor Kiddyl!! Eerste indruk van de Sharp dopjes is uitstekend. Zitten lekker in het oor en het verschil tussen bitrates is nu nog beter hoorbaar dan bij de Sennheiser mx300 en mx400. Vanavond toch maar eens meenemen bij het hardlopen en testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 12:09:
Idd, daar ben ik het mee eens. Vooral met een afstandbediening zijn de sharps ideaal (goede lengte). Gewoon ff alu modje uitvoeren waar je ook zo mee klaar bent. Velen houden volgens mij bij het maken van een keuze tussen oordopjes in hun achterhoofd dat ze bij de sharps het verlengssnoer moeten gebruiken, terwijl dat verlengsnoer easy te omzeilen is....
mijn post was niet zo duidelijk: ik bedoelde ook dat de Sharps langer zijn. Laat iemand anders het wel voor me solderen, vind het zelf een beetje link om te doen (heb nooit een soldeerbout in m'n handen gehad :? )

@Aspa: bedankt voor het antwoord. Ik ga Kiddyl mailen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2005 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 13:18:
[...]

@Aspa: bedankt voor het antwoord. Ik ga Kiddyl mailen :)
Graag gedaan ;), daar hebben we dit forum voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 10:13:
Ik heb het even gemeten, en bij mij bedraagt de lengte 8,4 cm. Dit is gemeten vanaf het punt waar het rubber van het linker oordopje over gaat in de draad tot aan het punt waar het plastic hulsje begint dat het linker en rechter kanaal samen brengt. Dus het lijkt er inderdaad op dat de jouwe een stukje korter is. Ahum, je begrijpt wel waar ik het over heb hoop ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 09:28:
[...]

Heey hoor ik daar ook nog bij??
Deze dopjes zijn al verzonden voordat ik jou email heb gekregen ;)

Maar de post doet zijn werk weer goed zie ik en anders kan ik goed voorspellen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauwz
Met de oordopjes wacht ik nog maar even, maar ik wil graag een koptelefoontje gaan bestellen voor in de auto op vakantie. Zo'n nekbeugel lijkt me ontzettend handig, daarom kwam ik al gauw op de Sennheiser PMX60, maar mij vraag is nu of deze werkelijk mooi geluid geeft. Ik ben nu gewend aan de Sennheiser MX400 oordoppen, maar naar mijn idee kan het geluid mooier op m'n X5L. Zal de PMX60 een vooruitgang zijn qua bass tonen? want de helderheid is al prachtig. _/-\o_

Ik zag vorige week 'The Plug' dopjes van Koss liggen bij de mediamarkt, kan iemand mij vertellen hoe deze zijn in vergelijking tot de mx400? Ernaast hingen de EX51 dopjes van Sony, ik weet dat ze lijken op de EX71, maar geven ze het zelfde geluid? Is de silicone earbud het enige verschil?

GraphXfreak

[ Voor 13% gewijzigd door mauwz op 08-07-2005 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 22:54

Elektronicanet

Leds do it!

kiddyl schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 03:09:
* Elektronicanet heeft zijn dopjes binnen. Thanks kiddyl :D
Het is zeker wel even wennen, maar het bevalt nu al goed. Het geluid op m'n mp3speler vind ik beter dan de originele dopjes (Modiblu DAH-1000), maar de bas kan iets steviger wat mij betreft.
Dit blijkt echter door mijn mp3speler te komen, want als ik de dopjes op de koptelefoonuitgang van mijn stereoset aansluit, is het geluid echt heerlijk. Niet te vergelijken met de originele dopjes :)
Ik laat ze nu inspelen, kijken of dat nog scheelt.

[ Voor 30% gewijzigd door Elektronicanet op 08-07-2005 19:11 ]

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Laatst online: 14:00
Ik ben een small kwijt van mijn EX71. Zou iemand 2 large willen ruilen voor 2 small?

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluto
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-06 11:38
zag een paar posts terug de foto van de shure E4.Vond de kabel een beetje aan de schrale kant.Klopt dit?
De E5 (profesionele uitvoering) heeft supersterke "gewapende"kabel die bijna niet kapot te krijgen is.Ik weet niet hoe het met de consumer E5C gesteld is,maar zal wel hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
schraal... tja tis gewoon plastic achtig materiaal. Voelt iig stuk degelijker als die ex71 en hij is sws al veel dikker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

De impressie die ik van de kabel van de E4c kreeg in die 2 weken dat ik ze gebruikt hebt is toch wel positief…ze zijn wel een stuk soepeler als bij de E5(c)’s (die idd aandoet als een soort licht gewapende staalkabel). Bovendien heb ik nog nergens negatieve berichten gelezen over cable failures bij de E4(c)’s….dat zit dus wel goed.

Btw….het enigste verschil tussen tussen de E5 en de E5c is dat bij de laatste een ‘sound level attenuator’ (gewoon een losse volumeregelaar) wordt geleverd….maar wees niet bang, je mist er niks mee…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluto
Bij de E5 krijg je er wel een handige "gooi en smijt"case mee,om je doppen in te vervoeren.Wel zo handig als je op reis bent of ze eens mee moet nemen in je rugzak op de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Bij de e4c ook.. tenminste ik heb zon zwart ding erbij gekregen met ritsje enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij de e2c ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluto
Ik bedoel deze,voor on the road gebruik van artiesten....
Afbeeldingslocatie: http://img32.imageshack.us/img32/58/shurecase7bs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img201.imageshack.us/img201/8356/shurecase27sd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Laatst online: 09:48
Grappig, die doosjes gebruikt Shure ook voor hun draadloze verbindingsgevallen. (UHF) Zie ik veel van als ik bij een muziekbedrijf ben, zag er ook een setje E5 liggen, maar ik heb ze toch maar niet gestolen.

Helaas, ik lijk geen korting te kunnen krijgen. :P

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Een tijdje geleden las ik op head-fi een stukje over het modden van de soft flex sleeves met als doel het verbeteren van de seal eigenschappen. Samen met de tri flanges zijn dit mijn favo sleeves, mede doordat je eenvoudig en snel in en uit kunt doen (wat in bepaalde situaties toch wel handig is), en bovendien leveren ze een aardige seal….maar het kan beter….Vanmiddag heb ik t toch maar eens uitgeprobeerd….

Deze mod is (voor zover ik weet) toepasbaar op de reguliere Shure reeks (E1 t/m E5), maar met wat extra aanpassingen (foam wat korter afsnijden) zie ik niet in waarom dit ook niet voor de populaire MD33/EX71’s zou werken…ik heb het momenteel echter alleen uitgeprobeerd op de E5c’s.

Benodigheden voor de mod zijn: uiteraard de soft flex sleeves, een set Shure foam’s en een scherp klein hobbymes.

De eerste stap is eigenlijk meteen de lastigste; probeer met je hobbymes het kleine siliconen cilindervormige staafje te verwijderen zonder al teveel van het foam aan te tasten. Je kunt bijv. aan de onderkant een gedeelte van het staafje uitsnijden, en vervolgens voorzichtig proberen de rest eruit te trekken….
De rest is kinderspel; vouw de soft sleeve binnenste buiten zodat het steeltje naar boven komt. Schuif vervolgens het foampje over de steel van de soft sleeve....
Afbeeldingslocatie: http://webdisk.planet.nl/nieu3144/publiek/album/SoftFlexMod_1.jpg

…...en vouw deze weer terug in zijn oorspronkelijke vorm, en je nieuwe sleeve is klaar voor gebruik.
Afbeeldingslocatie: http://webdisk.planet.nl/nieu3144/publiek/album/SoftFlexMod_2.jpg

Mijn eerste indruk van deze sleeve is dat de mate van seal die je hiermee bereikt zeker beter is als bij de originele soft flex sleeve. Het wordt echter geen vervanger van de tri-flanges als het om de seal gaat, maar het is zeker wel een goede mod om je ‘quick-in/quick-out’ sleeves op te waarderen…....zeker het proberen waard...

Ik ben verder wel benieuwd wat het effect voor de MD33/EX71 zal zijn. Momenteel ben ik out of foam’s, dus daar kom ik voorlopig niet aan toe om uit te testen (ik kan ze overigens niet uitwisselen omdat ze nog iets verder moeten worden afgesneden om op deze doppen te passen). Maar misschien dat enkele GoT’ers zich geroepen voelen dit uit te proberen ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
pingkiller schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 20:01:
Ik ben een small kwijt van mijn EX71. Zou iemand 2 large willen ruilen voor 2 small?
Ik quote mezelf niet graag,maar ik ben echt de wanhoop nabij!

Is er niemand die wil ruilen?
Heeft iemand al een winkel in nederland gevonden waar ik ze kan bestellen? Als ik ze uit amerika laat komen kost dat minimaal 22 dollar.
Desnoods wil ik wel één paar smalls kopen van iemand mits de prijs een beetje redelijk is,

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pingkiller schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 23:41:
[...]

Heeft iemand al een winkel in nederland gevonden waar ik ze kan bestellen? Als ik ze uit amerika laat komen kost dat minimaal 22 dollar.
Desnoods wil ik wel één paar smalls kopen van iemand mits de prijs een beetje redelijk is,
In Nederland weet ik niet maar je kunt kontact opnemen met Kiddyl (een forum lid). Hij kan in Japan er wel aan complete set met 3 maten komen, kost iets van 12 Euro als ik me niet vergis ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Ja of je had ff op mijn post kunnen reageren waarin ik graties en voor niks large en small aanbood. Maar goed nu zijn ze al weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-07 21:03

jwbagger

,.-~'`'~-.,

pingkiller schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 23:41:
[...]

helas kan ik je niet helpen aan small dopjes, omdat mijn EX-71 dopjes geleverd werden met enkel een setje mediums (wat gelukkig precies mijn maat bleek te zijn).

Maar wat wil 't geval: ik ben 1 van mijn medium dopjes kwijt ;( ook niet handig natuurlijk , maar nou zat ik te hopen aangezien jij small gebruikt, dat je misschien nog een medium setje over zou hebben. (of iemand anders die dat toevallig heeft)... Hoeft niet voor niks te wezen natuurlijk :)

trouwens: voor de tijd dat je geen sleeve hebt, heb ik nog een tip (tenminste, bij mij werkt het), om de koptelefoon zonder sleeve te kunnen gebruiken:
- richt de draad-uitgang naar voren, en het geluidspuntje naar binnen je oor in, en duw het dopje zo naar binnen
- duw het meest op de "bovenkant" van het dopje
- draai het geluidspuntje op deze manier "schuin naar boven"
- de draad-uitgang wijst nu als het goed is van je hoofd af, en het dopje zit bijna ondersteboven schuin in je oor
- zet muziek aan (als je dat nog niet had) en draai wat heen-en-weer tot je net het punt van een goeie seal hebt gevonden.

bij mij werkte bovenstaande methode om toch nog een seal te krijgen zonder sleeve :)

[ Voor 29% gewijzigd door jwbagger op 10-07-2005 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Shiverzz schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 19:23:
Ik ben verder wel benieuwd wat het effect voor de MD33/EX71 zal zijn. Momenteel ben ik out of foam’s, dus daar kom ik voorlopig niet aan toe om uit te testen (ik kan ze overigens niet uitwisselen omdat ze nog iets verder moeten worden afgesneden om op deze doppen te passen). Maar misschien dat enkele GoT’ers zich geroepen voelen dit uit te proberen ... :)
Ik voel me geroepen, maar ik heb geen foams om dit uit te testen. Weet jij misschien een _echte_ winkel waar ik foampjes kan kopen? Werken die Mack's dingen als ik ze gewoon perforeer met een boortje of zo? Ik heb een gehoorzaak in de buurt, weet niet of het wat uit maakt.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

coptician schreef op zondag 10 juli 2005 @ 00:48:
[...]Ik voel me geroepen, maar ik heb geen foams om dit uit te testen. Weet jij misschien een _echte_ winkel waar ik foampjes kan kopen? Werken die Mack's dingen als ik ze gewoon perforeer met een boortje of zo? Ik heb een gehoorzaak in de buurt, weet niet of het wat uit maakt.
Je zou het kunnen proberen bij Feedback....'k heb in Utrecht weleens een setje Shure foampjes gehaald. Maar je zou het natuurlijk ook gewoon met normale gehoorbeschermers kunnen proberen....het idee is uiteindelijk gewoon om het volume aan lucht achter de sleeves op te vullen met foam. Probeer 't gewoon eens zou ik zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Shiverzz schreef op zondag 10 juli 2005 @ 01:34:
[...]

Je zou het kunnen proberen bij Feedback....'k heb in Utrecht weleens een setje Shure foampjes gehaald. Maar je zou het natuurlijk ook gewoon met normale gehoorbeschermers kunnen proberen....het idee is uiteindelijk gewoon om het volume aan lucht achter de sleeves op te vullen met foam. Probeer 't gewoon eens zou ik zeggen...
Ik zal eens kijken binnenkort, of ik wat goede dinge hier voor kan vinden, kijken of ze goed modbaar zijn. Ik heb zelf alleen maar EX-71 (Zit wel te denken aan een E2/C)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-07 21:03

jwbagger

,.-~'`'~-.,

ik heb net een sleeve van m'n EX71 gevuld met foam wat standaard in een doos zit waarin een moederbord geleverd wordt :P Zit lekker strak, in elk geval lijkt hij iets steviger te zitten :) maar meer kan ik er dus helaas niet over zeggen omdat ik maar 1 sleeve heb, en effect pas duidelijk wordt bij twee 100% gelijkwaardige dopjes....
(dus wie me daar nog deze week aan kan helpen, voordat ik op vakantie ga, is een held ;) )

[ Voor 8% gewijzigd door jwbagger op 10-07-2005 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GraphXfreak schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 17:17:
Met de oordopjes wacht ik nog maar even, maar ik wil graag een koptelefoontje gaan bestellen voor in de auto op vakantie. Zo'n nekbeugel lijkt me ontzettend handig, daarom kwam ik al gauw op de Sennheiser PMX60, maar mij vraag is nu of deze werkelijk mooi geluid geeft. Ik ben nu gewend aan de Sennheiser MX400 oordoppen, maar naar mijn idee kan het geluid mooier op m'n X5L. Zal de PMX60 een vooruitgang zijn qua bass tonen? want de helderheid is al prachtig. _/-\o_
(gaat niet helemaal over oordopjes maar toch..., misschien help het je een beetje)
De PMX60 is niet zo sterk in bass en je gaat er denk ik niet zoveel vooruit wat de bass betreft
(mijn broertje heeft deze). De PX100 en PMX40 schijnen betere (steviger) bass te hebben.
Toen ik mijn M3L nog in bezit heb, heb ik wel eens de PMX60 uitgeprobeerd en heb wel opgemerkt dat als je lekker bass wilt dan moet je de bass flink compenseren: Mach3Bass op stand 4-5.
(alle EQ regelaars op 0, ben niet zo dol op EQ namelijk)

Ter indicatie:
  • als referentie gebruik ik mijn Philips HP1000, Mach3Bass op stand 0-1.
  • met mijn Sharp MD33S, Mach3Bass op stand 1-2.
In het topic Rio Carbon is er een persoon (eswa) die zowel de PMX40 als PMX60 heeft gebruikt, misschien hebt je wat aan zijn ervaringen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauwz
Ik heb 'm besteld, maar nu staat mach bass al op 8 of 9. Ik denk dat m'n MX400 setje een beetje versleten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GraphXfreak schreef op zondag 10 juli 2005 @ 11:44:
Ik heb 'm besteld, maar nu staat mach bass al op 8 of 9. Ik denk dat m'n MX400 setje een beetje versleten is.
Het is een heel fatsoenlijke headphone, zit heel licht op je oren. Je moet alleen de bass even compenseren. ;) (maar compenseren moet je sowieso wel doen bij de meeste headphones/oordopjes)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2005 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 22:01

Chiron

Moderator Discord
Shiverzz schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 19:23:
Een tijdje geleden las ik op head-fi een stukje over het modden van de soft flex sleeves met als doel het verbeteren van de seal eigenschappen. Samen met de tri flanges zijn dit mijn favo sleeves, mede doordat je eenvoudig en snel in en uit kunt doen (wat in bepaalde situaties toch wel handig is), en bovendien leveren ze een aardige seal….maar het kan beter….Vanmiddag heb ik t toch maar eens uitgeprobeerd….

Deze mod is (voor zover ik weet) toepasbaar op de reguliere Shure reeks (E1 t/m E5), maar met wat extra aanpassingen (foam wat korter afsnijden) zie ik niet in waarom dit ook niet voor de populaire MD33/EX71’s zou werken…ik heb het momenteel echter alleen uitgeprobeerd op de E5c’s.

Benodigheden voor de mod zijn: uiteraard de soft flex sleeves, een set Shure foam’s en een scherp klein hobbymes.

De eerste stap is eigenlijk meteen de lastigste; probeer met je hobbymes het kleine siliconen cilindervormige staafje te verwijderen zonder al teveel van het foam aan te tasten. Je kunt bijv. aan de onderkant een gedeelte van het staafje uitsnijden, en vervolgens voorzichtig proberen de rest eruit te trekken….
De rest is kinderspel; vouw de soft sleeve binnenste buiten zodat het steeltje naar boven komt. Schuif vervolgens het foampje over de steel van de soft sleeve....
[afbeelding]

…...en vouw deze weer terug in zijn oorspronkelijke vorm, en je nieuwe sleeve is klaar voor gebruik.
[afbeelding]

Mijn eerste indruk van deze sleeve is dat de mate van seal die je hiermee bereikt zeker beter is als

bij de originele soft flex sleeve. Het wordt echter geen vervanger van de tri-flanges als het om de seal gaat, maar het is zeker wel een goede mod om je ‘quick-in/quick-out’ sleeves op te waarderen…....zeker het proberen waard...

he is dat foam hetzelfde spul als een herriestopper? je zou dan een herriestopper in 2en kunnen snijden met een boxcutter, de herriestopper helemaal plat drukken onder een boek, en vervolgens een papierperforator erbij pakken >:)

ik denk dat ik zometeen maar eens ga kijken of het werkt.. en of het gat niet te groot wordt

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:50
Chiron schreef op zondag 10 juli 2005 @ 12:55:
[...]

he is dat foam hetzelfde spul als een herriestopper? je zou dan een herriestopper in 2en kunnen snijden met een boxcutter, de herriestopper helemaal plat drukken onder een boek, en vervolgens een papierperforator erbij pakken >:)

ik denk dat ik zometeen maar eens ga kijken of het werkt.. en of het gat niet te groot wordt
Zo te zien is dit exact hetzelfde spul, Shure heeft er alleen een plastic huls in aangebracht en het spul doormidden gehakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Marcel schreef op zondag 10 juli 2005 @ 14:23:
[...]

Zo te zien is dit exact hetzelfde spul, Shure heeft er alleen een plastic huls in aangebracht en het spul doormidden gehakt.
Herriestoppers zijn heel, heel slecht, en volgens mij niet eens vergelijkbaar. Ik wou deze modden voo een setje Koss The Plugs, maar het was helemaal niks en na 2 keer gebruiken wouden ze ook niet meer goed in je oor. Het is ook veel harder en een ander materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluto
Ik heb een "trekontlasting"aan mijn kabel gemaakt dmv. een clip bevestigt met een ty wrap.Kijk maar op de foto een paar post terug.Zo blijven je doppen beter zitten als je je hoofd draait.
De clip bevestig je achter je hoofd aan je T-shirt of trui Ik merkte dat als ik mijn hoofd draaide dat de seal meteen minder werd,je kabel trok je zo strak.Met die clip heb ik er geen last meer van..
Werkt perfect.

[ Voor 23% gewijzigd door Bluto op 10-07-2005 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 13-09 22:01

Chiron

Moderator Discord
coptician schreef op zondag 10 juli 2005 @ 14:44:
[...]

Herriestoppers zijn heel, heel slecht, en volgens mij niet eens vergelijkbaar. Ik wou deze modden voo een setje Koss The Plugs, maar het was helemaal niks en na 2 keer gebruiken wouden ze ook niet meer goed in je oor. Het is ook veel harder en een ander materiaal.
ik denk dat jij ze dan op een andere manier geprobeerd hebt te gebruiken dan waar wij nu mee bezig zijn.. hier is het foam toch meer 'opvulling' zoals ik 't zie.. herriestoppers kun je bij 'normaal' gebruik na 1x wel weggooien ja

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Chiron schreef op maandag 11 juli 2005 @ 00:42:
[...]

ik denk dat jij ze dan op een andere manier geprobeerd hebt te gebruiken dan waar wij nu mee bezig zijn.. hier is het foam toch meer 'opvulling' zoals ik 't zie.. herriestoppers kun je bij 'normaal' gebruik na 1x wel weggooien ja
Ik heb het gedaan op mijn EX71! Maar niet met die herriestoppers, en geloof me, het gaat echt niet werken.

Ik heb mijn clip ons (voor de kenners: KSC50) een beetje bijgetrimt (Kramer mod) en kreeg daar nogal wat foam van. Heb wat gebruikt om de Shure Foam Soft Flex sleeves te gebruiken op mijn EX71. De opzetstukjes worden veel steviger, al heb ik geen idee van het geluid (Ik heb slecht gehoor)

Lijkt iets minder hoog te hebben, wat misschien komt omdat ik de filters weer heb aangepast, naar hetzelfde materiaal. Stevige, maar voor mij niet té vette bas, zelfs niet met Linkin Park.

Oh, en geen plaatjes, maar je ziet het niet, want ze zijn zwart. Voelt het wel!

Het voelt veel, veel lekkerder, en ik heb echt lol in mijn muziek! (Of zou dat Acda & De Munnik's schuld zijn?), ze zitten veel lekkerder! Geluid interesseert me niet zo erg, klein vershcil met dit. Het is voornamelijk mijn nieuwe filters die het 'm doen.

[ Voor 19% gewijzigd door coptician op 11-07-2005 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devet
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-11-2020
ToppY schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 12:45:
Vanavond toch maar eens meenemen bij het hardlopen en testen.
En hoe liepen ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

coptician schreef op maandag 11 juli 2005 @ 01:14:
[...]
Ik heb mijn clip ons (voor de kenners: KSC50) een beetje bijgetrimt (Kramer mod) en kreeg daar nogal wat foam van. Heb wat gebruikt om de Shure Foam Soft Flex sleeves te gebruiken op mijn EX71. De opzetstukjes worden veel steviger, al heb ik geen idee van het geluid (Ik heb slecht gehoor)
Hhmmm, ik denk dat het foam van de KSC50’s een te lage dichtheid heeft om echt een verschil te maken in de seal…(maar idd alsnog hulde voor kramer5150 voor zijn innovatieve mods).

Inmiddels ben ik er ook achter dat er toch nogal wat verschil zit tussen de normale gehoorbeschermers en bijv. de Shure foam’s (waarvan dus ook 2 varianten bestaan). De gehoorbeschermers, die ik zojuist heb opgepikt bij de plaatselijke bouwmarkt, zijn veel stugger als de Shure foam’s….als ik mijn soft flex sleeves hiermee opvul lijken ze uit mijn oren te willen kruipen….deze vallen voor mij dus af.
In de werkplaats bij mij op de zaak vond ik nog een ander type beschermer…een soort geplastificeerde variant. Ik moet m nog uitproberen, maar aangezien deze even stug is zal t ook wel niks zijn.

Ik heb wel een handigere manier gevonden om een gat in je foam te maken. Toevallig liep ik in mijn klushok tegen een oude radio met zo’n uitschuifantenne aan. Aangezien die antenne van metaal en hol is heb ik m er meteen vanaf getrokken en het deel met de juiste diameter eraf gezaagd. Vervolgens kun je met dit holle pijpje en een hamer het foam piercen.

Inmiddels zit ik nu zo’n 3 uur non-stop naar de gemodde soft flex sleeves (met de Shure foam’s) te luisteren, en ik moet zeggen dat het goed bevalt. Dat foam blijft er bij mij iig geval inzitten. Vanavond toch maar ff een extra doosje Shure foam’s bijbestellen…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Shiverzz schreef op maandag 11 juli 2005 @ 12:08:
[...]

Hhmmm, ik denk dat het foam van de KSC50’s een te lage dichtheid heeft om echt een verschil te maken in de seal…(maar idd alsnog hulde voor kramer5150 voor zijn innovatieve mods).
Geloof mij, de dichtheid is meer dan groot genoeg. e voelt het verschil écht wel. Het is voelbaar als je er tegen aan drukt. Dat foam is best hard.

Over dat die gehoorbeschermers anders zijn....I told you! Het is niet wat je zoekt. Dat foam van de KSC50 komt véél dichter in de buurt, en heeft ook nog de juiste dikte, dus hoef je niet zo heel veel te knippen.

Ik vind het lekkerder, omdat mijn opzetstukjes te klein zijn. (Iemand die naar Almere Stad kan komen om mij een setje Medium opzetstukjes te verkopen is welkom dit te doen. Ik bied zeker 5 euro er voor, misschien zelfs wat meer ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 19:38:
hmm.... mijn Sony EX71 zijn ook overleden :( mijn rechterdopje komt geen geluid meer uit :(

Ben nu van plan om Shure e2c's te kopen, ik neem aan dat deze een vooruitgang hebben kwa geluid..? Maar (misschien nog wel belangrijker na mijn ervaring met de sony's :P) zijn deze draadjes ook wat steviger...? :)
iemand die misschien weet of de shure bekabeling wat steviger is dan die van de sony's? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2005 @ 13:47:
[...]

iemand die misschien weet of de shure bekabeling wat steviger is dan die van de sony's? O-)
Ik weet het....Ja! Ze zijn ongeveer twee keer zo dik, en een stuk stugger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooi :) tnx voor de info :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

coptician schreef op maandag 11 juli 2005 @ 13:27:
[...]Geloof mij, de dichtheid is meer dan groot genoeg. je voelt het verschil écht wel. Het is voelbaar als je er tegen aan drukt. Dat foam is best hard.
Ik vind het lekkerder, omdat mijn opzetstukjes te klein zijn.
De enigste verbetering bij jou is dus het draagcomfort? Ik vraag me dan ook sterk af of jij, voor zover je bij de EX-71 daarvan mag spreken, wel een goede seal krijgt (ook gezien het feit dat je nu de small sleeves gebruikt en op zoek bent naar mediums….)

Misschien moet je t nog maar eens proberen met wat gemodde medium sleeves…wellicht dat je dan een verschil in weergave hoort als gevolg van de (mogelijk) betere seal.
coptician schreef op maandag 11 juli 2005 @ 13:27:
[...]
Over dat die gehoorbeschermers anders zijn....I told you!
Hey, if you don’t try…you don’t know….Right? ;) Het zou best kunnen dat er wegwerpdopjes zijn die er wel geschikt voor zijn, maar dat we ze nog niet gevonden hebben. Er is toch aardig wat variatie (aan materiaal) bij die wegwerpbeschermers…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Shiverzz schreef op maandag 11 juli 2005 @ 15:43:
[...]

De enigste verbetering bij jou is dus het draagcomfort? Ik vraag me dan ook sterk af of jij, voor zover je bij de EX-71 daarvan mag spreken, wel een goede seal krijgt (ook gezien het feit dat je nu de small sleeves gebruikt en op zoek bent naar mediums….)

Misschien moet je t nog maar eens proberen met wat gemodde medium sleeves…wellicht dat je dan een verschil in weergave hoort als gevolg van de (mogelijk) betere seal.
Het zijn hoogstwaarschijnlijk mijn oren, want ik dnek dat ik het gewoon niet hoor. Ik heb er ook niet veel tijd is gestoken. Ik merk wel dat ik meer geniet van mijn muziek.

Hoe moet het trouwens zo'n groot verschil maken als je al een goede seal hebt? Trouwens, mijn seal is niet gigantisch perfect, maar zeker niet zo slecht. Ik hou alleen van het gevoel dat er iets in mijn oren zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .zolder
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-07 16:57
Ik heb lang zitten twijfelen over de aankoop van in-ears. Na het lezen van talloze reviews is mijn keus gevallen op de UE super.fi 5 Pro (in veel reviews wordt het geluid van de Shure e4c als "flat" beschreven, terwijl het geluid van de UE's als minder nauwkeurig, maar zeer prettig wordt ervaren). Ik luister veel naar bass-heavy (electronische) muziek en naar wat blijkt is deze daar uitermate geschikt voor (icm de iPod).
Nu heb ik, om niet helemaal blind van die toch wel dure in-ears te kopen, eerst een stel Sony EX71's geleend en een tijd mee geluisterd. Ik vind het geluid dat deze produceren zeer benauwend en onprettig klinken (misschien te verwend met de Sennheisser PX-200's?) en ook de geluidsisolatie vind ik ronduit slecht. Ik heb (vooral in de bus) toch het geluid harder moeten zetten dan ik eigenlijk wilde, zodat de details in het geluid boven het omgevingsgeluid konden komen. Ik wilde dit juist voorkomen door isolerende in-ears te kopen.
Nu heeft de super.fi 5 pro een isolatie van 26dB (volgens de specs), maar van de EX71's heb ik nergens isolatiewaarden kunnen vinden (ook niet voor de Shure e4c's trouwens) en 26dB zegt mij eerlijk gezegd niet zo bijster veel.
Zijn er mensen die zowel de EX71's als de Super.fi 5 Pro's in hun bezit hebben en mij kunnen vertellen hoezeer de isolatie verschilt tussen deze 2? Dat het geluid van de UE's beter klinkt wil ik best geloven, maar waar zit em het grote verschil hierbij? Als je de PX-200 en de super.fi 5 Pro hebt zou ik daar ook graag een vergelijking qua geluidskwaliteit van horen, voor zover een vergelijking tussen headphones en in-ears mogelijk is.

Bedankt.

[ Voor 10% gewijzigd door .zolder op 12-07-2005 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:50
Aangezien de Super.fi 5 Pro pas net op de markt is, zul je nog niet veel vergelijkingsmateriaal vinden denk ik. Ik heb zelf de Shure e3 en de EX71, het verschil in geluidsisolatie is meer dan behoorlijk in het voordeel van de shure. Isolatie is wel afhankelijk van de sleeves die je gebruikt, maar zelfs met de soft flex sleeves heb ik vaak niet door dat er een conducteur naast me staat te praten, terwijl ik zachtjes muziek aan heb. Dat gebeurde me niet me de EX71's! Uit de reviews begrijp ik dat de isolatie van de Super.fi 5 Pro minstens even groot of groter is dan die van de shure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

coptician schreef op maandag 11 juli 2005 @ 17:04:
[...]Ik merk wel dat ik meer geniet van mijn muziek.
Dat is toch uiteindelijk het belangrijkste......mission accomplished ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Laatst online: 13-09 12:22
YES vandaag na lang wachten heb ik dan toch mijn e2c's ontvangen. Na een lange dag werken zag ik het pakje en ben er gelijk mee aan de slag gegaan. Ik was nog helemaal into the Cresyn sound want ik was met die doppen in naar huis gefietst. Ik pak vervolgens de e2's uit en zie ineens hoe mooi ze eigenlijk zijn.

Ik bedenk me geen minuut en stop gewoon de e2's in mijn oren met de standaard sleeves. Sluit de dopjes aan op mijn iAUDIO X5 en hoor een geluid zoals ik dat nog nooit eerder heb ervaren. Ik was Sennheiser MX series gewend, en na zeer blij verrast te zijn geweest door de Cresyns (zeer goede doppen en tig keer beter dan sennheiser MX series) was het dan de beurt aan de Shure's.

Het volume schoof ik langzamerhand omhoog en langzamerhand begon ik te genieten en hoorde 2 stereo speakers... uuh E2's jaaa ik dacht dat het gewoon speakers waren die ik hoorde want dopjes kunnen toch niet zo goed klinken?! Nou wel dus

Afbeeldingslocatie: http://img327.imageshack.us/img327/923/e27ja.jpg

Mijn X5 heeft een EQ en daar kan je alles op User instellingen zetten waardoor de speler en ook de doppen nog eens tig keren beter gaan klinken. Hoog en laag zijn gewoon geweldig te noemen. Zoals ik al zei had ik gewoon direct de standaard sleeves getest en dat klonk al erg goed.

Daarna had ik de Ultra soft sleeves (zwart/silicoon) erop gezet en merkte al dat ze gewoon lekkerder en dus comfortabler zaten. Het geluid was veel voller en meer bas. Conclusie: deze sleeves worden mijn standaard sleeves. Toch maar nog even de foams getest en ja dat zat ook lekker maar mijn voorkeur ging toch uit naar de Ultra soft sleeves.

Afbeeldingslocatie: http://img327.imageshack.us/img327/5476/e2b9bb.jpg

Ik weet dat er betere Shure's zijn, IK heb ze niet gehoord.. en ben hiermee zeer tevreden en denk voorlopig nog niet aan (duurdere) vervanging Me pa wil ze ook hebben

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb bijna dit hele topic doorgelezen, en hoor veel reactie over dat de EX71SL draadbreuken hebben, of het gehele dopje doet gewoon niets meer. :|
(Gezien ik ze ook heb gekocht)
Als er niets aan het dopje of draadje visueel te zien is, kan je dat toch gewoon verhalen op je jaar garantie die je hebt op je dopjes ?
Of heb ik het nu mis ? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .zolder
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-07 16:57
Marcel schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 11:01:
Aangezien de Super.fi 5 Pro pas net op de markt is, zul je nog niet veel vergelijkingsmateriaal vinden denk ik.
Je zal denk ik wel gelijk hebben. Bedankt voor het delen van je eigen ervaringen, daar heb ik ook wat aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Het is normaal gesproken niet de bedoeling om het hier neer te zetten, maar het leek mij wel de makkelijkste weg.

Ik heb oa via dit forum vrij veel Sharp HP-MD33S en Sony MDR-EX71SL oordopjes kunnen leveren aan forumleden. Dit was bijna non-profit en ik denk dat ik het redelijk heb gedaan. Dit kon ik alleen doen omdat ik toch altijd spullen moest hebben voor de PSP die ik ook lever, maar dat hoort ergens anders thuis.

Ik zit al een tijdje weer in NL en de jongen in Japan gaat met vakantie en stopt er mee. Dus voor iedereen die nog de Sharp HP-MD33S of Sony MDR-EX71SL oordopjes wilt hebben voor een in mijn ogen erg goede prijs heeft tot volgende week woensdag de tijd om te beslissen of hij / zij het via mij wilt regelen. Daarna weet ik niet meer wanneer ik ze weer kan leveren, maar dat zal dan zeker in de vorm van een IA zijn.

Ik zal ook over 2 weken ofzo hier plaatsen hoeveel oordopjes er nou precies verscheept zijn :p Ik weet het zelf niet, maar ik denk dat het toch wel een mooi aantal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Kiddyl, ik vind het jammer dat je je sig moet veranderen... Je hebt goed werk afgeleverd, mijn complimenten! _/-\o_ Wat was mijn muziekbeleving zonder jou? :+

Nu weet ik wel zeker dat mijn Sharps niet meer vervangen gaan worden door de zelfde (als ze ermee ophouden), maar dat er een paar Shures voor terug komen. Ooit... O-)

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Als er animo voor is wil ik ze zeker nog wel leveren, maar dan in de vorm van een IA. Is dan uiteindelijk minder werk en gaat het tenminste in een keer om grotere hoeveelheden.

Voor nog 1 week hou ik mijn sig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Na m'n Koss neckband kapot is gegaan (€15 weg) en m'n Sennheiser MX400 weer sinds een tijd (Kraken als ie hard staat en rechter oordop is veeel zachter en 'mist' wat).... wéér €15 weg, ben ik het nu wel zat. Heb nu iPod oordopjes gepakt en die klinken best goed (wel wat te 'druk') maar ik zoek eigelijk een hufterproof koptelefoon / oordopsetje die wat langer dan een halfjaar meegaat.
Iemand tips? Maar geen Sony 71's want die zijn na 2 weken dood :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Yapser schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 18:55:
Na m'n Koss neckband kapot is gegaan (€15 weg) en m'n Sennheiser MX400 weer sinds een tijd (Kraken als ie hard staat en rechter oordop is veeel zachter en 'mist' wat).... wéér €15 weg, ben ik het nu wel zat. Heb nu iPod oordopjes gepakt en die klinken best goed (wel wat te 'druk') maar ik zoek eigelijk een hufterproof koptelefoon / oordopsetje die wat langer dan een halfjaar meegaat.
Iemand tips? Maar geen Sony 71's want die zijn na 2 weken dood :+
Oef...Lastige vraag. Misschien een koss Clip-on? Die kunnen denk ik meer hebben, die neckband zal niet kapot gaan denk ik, want die zit er niet op.

Wat doe je met die dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

coptician schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 18:58:
[...]

Oef...Lastige vraag. Misschien een koss Clip-on? Die kunnen denk ik meer hebben, die neckband zal niet kapot gaan denk ik, want die zit er niet op.

Wat doe je met die dingen?
Ik denk dat die clipons geen goed idee zijn: Daar loopt zo'n verdomd draadje tussen de 2 schelpjes in...

Wat ik er mee doe? _heel_ veel gebruiken.. naar school, op school, naar huis, voordat ik ga slapen, als ik weg ben etc...

Had de Sennheisers al een halfjaartje, dat was voor m'n vorige paar ook ongeveer het gemiddelde :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 12:09
lol, je moet wat als je shool hebt he? :P

Maar even een korte vraag, ook al weet ik dat ik het zelf moet beslissen...

Ik heb laatst een AV420 gekocht ( 409 euro, ouch! >:) ) en wil bij dit fan_tas_tische apparaat goede oordopjes hebben. Ik zat te kijken naar lekkere goedkope dopjes, omdat ik al zoveel heb uitgegeven...

Dus de MX500, redelijke dopjes (betere dan standaard iig) en lekker goedkoop, 19 euries.

Maar, nu zie ik dat iemand een shure E2c heeft gekocht en dat die vele male beter zijn, beter draagcomfort hebben, etc, etc...Alleen zijn deze 89 euro op mp3man.nl..

Geef alstublieft wat argumenten voor en tegen deze aankoop. Want als de MX500 minder goed is dan shure maar toch geweldig geluid geeft....ja dan neem ik die wel ;)

gegroet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:39

Rudedadude

Maybe we were born to run

Die twee zijn onvergelijkbaar, als was het alleen maar omdat de Shures een in-ear (gehoorgang) model zijn en de MX-500 niet. De Shures isoleren dus, waardoor je rustiger kunt luisteren, ongehinderd door omgevingsgeluid. Ik zou dan ook niet durven beweren dat de MX-500 'geweldig' geluid geven. Er is simpelweg veel meer en beter op de markt om hun geluid zo te kunnen betitelen.

Zelf ben ik begonnen met de mx-400's, meer dan 1,5 jaar geleden overgestapt op de sony ex71 (in-ear) en eind deze maand hoop ik Shure e3's te hebben. Ik vond het in-ear van de EX71 al een opebaring, de belevenis dat je middenin het geluid zit. Bovendien zijn de dopjes van de mx400/500 nogal groot en zaten ze niet lekker in mijn oren. Wel geven ze een aardig helder geluid. anderen nomeen dat een gebrek aan bas ;)
Zelf denk ik dan ook dat je pas gaat horen hoe fantastisch je apparaat is als je er goede dopjes bij koopt. Hierbij kan je ook nog denken aan de Sharp md33's. Lees dit topic e.d. er maar op na, veel mensen zijn hier er tevreden over en je zit aan de helft van de prijs van de Shures (die nog wel wat beter zijn).

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
Ik heb gister ook gekeken naar de shure e2c. Alles zag er goed uit,behalve de dopjes zelf. Wat een lelijke en grote dingen zijn dat! Het ziet imho ronduit lomp uit,die dingen in je oren.

Check de plaatjes maar:
Afbeeldingslocatie: http://www.sanden-shoji.co.jp/image/headphone/shure/e2c_app_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.sannosuke.jp/images/blog-photo-1105938587.01-0.jpg

(zelf gevonden met google,kon zo snel geen beter vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

pingkiller schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 09:41:
Ik heb gister ook gekeken naar de shure e2c. Alles zag er goed uit,behalve de dopjes zelf. Wat een lelijke en grote dingen zijn dat! Het ziet imho ronduit lomp uit,die dingen in je oren.
Dude, who gives a F*** what they look like. Je koopt dergelijke doppen omdat je de weergavekwaliteit ervan waardeert.

Als je een ‘fashion statement’ wilt maken hou het dan gewoon bij je witte iPoo dopjes (no offence).

Maak gewoon die stap naar de Shures, en mss begrijp je dan waarom die kerel in het bovenste plaatje zo loopt te grijnzen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
Shiverzz schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 09:59:
[...]

Dude, who gives a F*** what they look like. Je koopt dergelijke doppen omdat je de weergavekwaliteit ervan waardeert.

Als je een ‘fashion statement’ wilt maken hou het dan gewoon bij je witte iPoo dopjes (no offence).

Maak gewoon die stap naar de Shures, en mss begrijp je dan waarom die kerel in het bovenste plaatje zo loopt te grijnzen. ;)
Maar ik ga er ook mee over straat. En nu ben ik geen fashion fictem ofzo(verre van eigenlijk) maar deze dingen vind ik gewoon te lomp. Maar ik heb er plaatjes bij gepost,dus iedereen kan voorzich bepalen wat ze van het uiterlijk van deze dopjes vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Yapser schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 19:50:
Wat ik er mee doe? _heel_ veel gebruiken.. naar school, op school, naar huis, voordat ik ga slapen, als ik weg ben etc...

Had de Sennheisers al een halfjaartje, dat was voor m'n vorige paar ook ongeveer het gemiddelde :o
Ik wil geen papa spelen, maar ik dank dat je dan je manier van gebruiken iets aan moet passen. Wat jij ermee doet, is niet veel anders dan wat ik ermee deed. En at was vooral toen ik de EX71 nog gebruikte. Die zien er nog altijd helemaal gaaf uit.
Een maar oordopjes zijn natuurlijk nooit gemaakt voor gooi en smijtwerk. Het blijft fijne elektronica, en dat kan nou eenmaal niet zoveel hebben. Misschien voldoen de Bang & Olufsen Earphones nog het meest aan jou kwaliteitseisen. Ze zijn namelijk van aluminium gemaakt...
SgtCaffran schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 07:59:
Maar, nu zie ik dat iemand een shure E2c heeft gekocht en dat die vele male beter zijn, beter draagcomfort hebben, etc, etc...Alleen zijn deze 89 euro op mp3man.nl..

Geef alstublieft wat argumenten voor en tegen deze aankoop. Want als de MX500 minder goed is dan shure maar toch geweldig geluid geeft....ja dan neem ik die wel ;)
Dan moet je de Shures kopen. Die klinken en zitten nou eenmaal beter.
Om een goede keuze te maken, zou ik dit topic (en eventueel het vorige deel) eens doorlezen. Dan kom je er ook achter wat nou echt het verschil is. Maar veel belangrijker, je leest wat de ander opties zijn. Goedkope dopjes zijn eigenlijk altijd low-end, dus voor goed geluid moet je daar niet wezen. Zonde van je geld als je dat vergelijkt met de prijs van je MP3-speler.
Als ik jou was zou ik een stapje hoger gaan, en mid-end dopjes kopen. Dan zitten de E2's in de top, ook qua prijs. Denk dus eens na over de EX71 van Sony of de MD33 van Sharp. Allebei ongeveer 40 euro, en geluid en comfort zijn en stuk beter dan de MX500. De laatste (MD33) schijnt zelfs heel dicht bij de Shure E2 in de buurt te komen.Zo heb je een mooi begin, want ik begrijp dat dit de eerste keer is dat je weloverwogen dopjes wilt kopen.
Wil je toch echt goedkoop, dan lijken de E931 van Sony ook een goede optie te zijn. Ik heb ze zelf nog niet gehoord, maar de reacties in dit topic zijn tot nog toe positief.

Als je voor woensdag kiest, dan je de EX71 en de MD33 nog goedkoop via kiddyl krijgen. Mocht je toch voor Sennheiser kiezen, zou ik de MX400 kopen. Zie ook de startpost

[ Voor 7% gewijzigd door DeeD2k2 op 14-07-2005 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

Na wat weken gewacht te hebben zijn de ES's binnen :)
Over draagcomfort gesproken, dat ik ze inheb weet ik omdat er geluid uit komt!
Het geluid, kan ik nog geen oordeel over vellen aangezien ik ze pas net heb en nog moet wennen aan het geluid, heb het idee dat het hoge wat rustiger overkomt dan de UM2's die ik naast me heb liggen. De ES2 is wel een stuk groter, maar past (uiteraard) beter in mn oor waardoor het toch minder uitsteekt.
Beide doppen zijn absolute topklasse, al merk je snel dat deze echt "elite" zijn, al is het alleen maar door de service die je krijgt en dat je naam overal opstaat.

Zodra ik meer kan vertellen over hoe ze zich echt verhouden met de UM2's kom ik terug met wat foto's en een verslag.

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Yapser schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 19:50:
[...]

Ik denk dat die clipons geen goed idee zijn: Daar loopt zo'n verdomd draadje tussen de 2 schelpjes in...

Clip Ons hebben juist helemaal niks behalve een clipje (Die bij 50 en 75 buigbaar zijn) om op je oor te hangen. Ze hbben dus niks er tussen zitten en lijken dus op groot uitgevallen oordopjes. Ze zijn in het geval de van de 50 erg stevig, liet ze net op de grond vallen, niks aan de hand (Helemaal niks, ook geen krasje of iets verbogen of zo, gewoon zoals het hoort)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

LightYears schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 13:56:
Na wat weken gewacht te hebben zijn de ES's binnen :)
Over draagcomfort gesproken, dat ik ze inheb weet ik omdat er geluid uit komt!
Het geluid, kan ik nog geen oordeel over vellen aangezien ik ze pas net heb en nog moet wennen aan het geluid, heb het idee dat het hoge wat rustiger overkomt dan de UM2's die ik naast me heb liggen. De ES2 is wel een stuk groter, maar past (uiteraard) beter in mn oor waardoor het toch minder uitsteekt.
Beide doppen zijn absolute topklasse, al merk je snel dat deze echt "elite" zijn, al is het alleen maar door de service die je krijgt en dat je naam overal opstaat.

Zodra ik meer kan vertellen over hoe ze zich echt verhouden met de UM2's kom ik terug met wat foto's en een verslag.
Congrats :) . ‘k Ben erg benieuwd wat jouw impressie ervan is (zeker tov de UM2’s). Waarom is jouw keus eigenlijk gevallen op de Westone’s en bijv. niet op de customs van UE of Sensaphonics? (wellicht vanwege de goede ervaringen met de UM2’s?).

Ik ben mezelf ook aan t oriënteren op een setje custom’s en momenteel neig ik vooral richting de Sensa’s (vooral vanwege het feit dat ze een vollere ‘soudsignature’ schijnen te hebben als de custom’s van UE). Van de ES serie heb nog weinig gehoord, dus ik wacht met smart op jouw ervaring…

Btw, hoe is de fit van je ES’s? In 1 keer goed, of denk je dat je nog een keer terug moet voor wat rework?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

Mede door de goede ervaring met de UM2's ben ik bij westone, eigenlijk variphone, gaan kijken. Van UE en Sensaphonics weet ik niet eens of ze wel in Europa leveren, de support van Variphone is zeer goed te noemen. Alex Versteegen, die de IEM's voor Nederland verzorgt is bij me thuis geweest om mn oren op te meten en weer terug gekomen om de IEM's af te leveren. Toen is tegelijk gekeken of ze goed passen, daarbij krijg je een maand garantie op de fit, dus als er iets mis is worden ze zonder kosten vervangen of aangepast.
De nieuwe ES3 serie die westone heeft uitgebracht heeft een nadruk op het 1 - 4 khz gedeelte expres voor zangers (m/v) en gitaristen (m/v). Die vielen voor mij snel af omdat ze gebruik om te genieten en luisteren naar onvolkomenheden (De ES2 zal ik veel gebruiken op Lowlands volgende maand voor de livestream).

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.