Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

tflegend schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 13:47:
E5 kabels = 1.2 meter.. halve meter stop ik gewoon weg in mijn broek:-P
Tegen de tijd dat het draad via mn rug is afgezakt naar mn middel, alweer die deels door de lusjes naar de voorkant wordt geleid om in aanraking te komen met de AB van mn M3 heb ik met 1.2M net genoeg, perfecte lengte voor de "over de oor en achter langs" koptelefoons

[ Voor 3% gewijzigd door LightYears op 17-08-2005 19:40 ]

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 13:55:
Ik heb nu sinds kort een MP3 speler, heel leuk ding, maar ik heb daar een paar oordopjes bijgekregen. Nu iedere keer als ik fiets hoor ik de wind meer dan de muziek. Kan iemand mij een koptelefoon aanraden waarvan ik daar dan geen (of bijna geen) last meer van heb.
Technics RP-dj1200 _/-\o_

(een koptelefoon dus)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2005 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 09:50
Zijn die sharp doppies nou al in Nederland verkrijgbaar of niet. Ik wil volgende week een iAudio x5 bestellen en wil daar ook een paar goeie niet al te dure doppies bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 12:09
voor de zoveelste keer...zoek ff contact met TfLegend....of kijk even op stiekum....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-08 19:22
Kan je dat onderbouwen? Zo portable is dat ding namelijk niet, dus wat is het enorme voordeel waarom deze boven andere gekozen moet worden? :P
Ik heb nu sinds kort een MP3 speler, heel leuk ding, maar ik heb daar een paar oordopjes bijgekregen. Nu iedere keer als ik fiets hoor ik de wind meer dan de muziek. Kan iemand mij een koptelefoon aanraden waarvan ik daar dan geen (of bijna geen) last meer van heb.
Wat heb je zelf al gevonden/op het oog?

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]DeeD2k2 schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 21:29:
[...]
Kan je dat onderbouwen? Zo portable is dat ding namelijk niet, dus wat is het enorme voordeel waarom deze boven andere gekozen moet worden? :P
[...]
quote]

Tsja..tot die conclusie kom ik nadat ik half jaar lang diverse forums heb afgestruint en ook zelf de technics heb vergeleken met andere koptelefoons zoals de welbekende sony, pioneer, stanton.
Wel moet ik erbij vermelden dat de pioneer wel ongeveer hetzelfde geluid levert alleen is deze een flink stuk duurder en zit hij bij veel mensen niet lekker. Wel is het design heel mooi maar daar is de prijs dan ook naar ;)
Je zou evt. ook de stanton kunnen proberen, deze is nog goedkoper dan de technics en daar waren hier en daar ook goede verhalen over, maar ik houd het toch bij de technics.
Het is niet echt een argument maar als je regelmatig in clubs en op feesten komt dan zul je de technics erg vaak tegenkomen (samen met de pioneer).

Een tijdje geleden was ik op zoek naar oordopjes die dit geluid konden evenaren maar ik ben bang dat ik die niet ga vinden...iig niet in een prijsklasse tot 300 euro . Nu ik de creatives heb ben ik toch aangenaam verrast dat er door zulke kleine dingetjes toch zulk goed geluid geproduceerd kan worden, desondanks als ik echt kritisch ga vergelijken dan komen ze bij lange na niet in de buurt van de technics, helaas. Misschien dat er shures zijn die dit wel kunnen maarja..dat is voor mij alleen maar beetje gissen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2005 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Houd er wel rekening mee dat je nu DJ hoofdtelefoons aan het vergelijken bent met HiFi-oordopjes. Daar zit sowieso een enorm verschil in. In DJ-hoofdtelefoons wordt bijvoorbeeld vaak de nadruk gelegd op de lage tonen, dat zal je bij een HiFi setje niet snel tegenkomen. Ik denk dus dat je erg uit moet kijken met het aanraden van een dergelijke hoofdtelefoon. Zij produceren namelijk een geluid dat erg smaak afhankelijk is. Hiermee wil ik zeker gaan (top)DJ's de grond in praten qua geluidssmaak. Deze hoofdtelefoons zijn gewoon gemaakt om tijdens het mixen te gebruiken en zijn daar volledig op afgestemd. Ook qua geluid.
Vergelijk maar eens een HiFi- met een DJ-hoofdtelefoon (uit de zelfde prijsklasse). De enige overeenkomst is dat het twee schelpen heeft en er een draad aan zit... ;)

edit:

@hier onder:
Ik ga ervan uit/hoop dat er "niet meer dan eens" moest staan? :P

[ Voor 9% gewijzigd door DeeD2k2 op 17-08-2005 23:23 ]

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 22:53
Ik kan het niet meer eens zijn met DeeD2k2: ik heb zelf ook de Technics RP-dj1200, maar daarnaast heb ik ook een AKG K-501. Letterlijk dezelfde prijsklasse, maar qua geluid niet te vergelijken. De technics is een dijk van een koptelefoon voor het doel waar hij voor gemaakt is, maar dat is de AKG ook. De Technics zul je mij echter niet zien gebruiken als ik thuis rustig muziek wil luisteren, daar gebruik ik enkel de AKG voor. Als ik op pad ben heb ik altijd m'n shure E3's bij me.

Maar goed, we hadden het over oordopjes ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Marcel op 17-08-2005 23:18 ]

Verwijderd

Ik denk dat je wel gelijk hebt ja, DeeD2k2. Dat soort koptelefoons zijn misschien idd meer voor het 'inmixen' en misschien vinden sommigen (die bijv. meer van klassiek houden om maar wat te noemen) ze helemaal niet zo goed en zullen ze bijv. eerder voor een studio-koptelefoon gaan. Denk dat ik hier misschien ook meer PA aan het vergelijken ben met HIFI :)

Maargoed, peschi...als je dus van NIET RUSTIGE muziek houdt dan raad ik je alsnog de technics aan, in de andere gevallen kun je misschien beter toch iets anders kiezen :P

2Marcel: ik ben nu toch wel heel nieuwsgierig...weet niet van wat voor soort muziek je houdt...maar als je dus die technics vergelijkt met de shures...wat zijn dan de grote verschillen?? (ik ben luisteraar van vooral trance, hardhouse en hardstyle maar dat terzijde)

2Rest: sorry dat ik af en toe zo offtopic ga, zal niet meer gebeuren :)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2005 00:04 ]

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 22:53
[off topic]
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 00:00:

2Marcel: ik ben nu toch wel heel nieuwsgierig...weet niet van wat voor soort muziek je houdt...maar als je dus die technics vergelijkt met de shures...wat zijn dan de grote verschillen?? (ik ben luisteraar van vooral trance, hardhouse en hardstyle maar dat terzijde)
Het grote verschil is laagweergave en middentonen: de Technics biedt veel meer (sub)laag en heeft in het algemeen meer ballen, nog even afgezien van het feit dat het ding in staat is om in no-time je gehoor definitief te beschadigen (max 3,5 watt per oorschelp, met een erg hoog rendement en dat rechtstreeks op je oren...). Het middengebied is wat terughoudend. De shure is een heel ander beestje: veel beschaafder laag, met weinig echt sublaag. Het middengebied vind ik daarentegen veel duidelijker, meer doortekend, dan de Technics.

De AKG die ik heb, is de neutraalheid zelve. Veel mensen vinden hem ontzettend saai om naar te luisteren; zeer beschaafd laag, een geweldig middengebied en duidelijk maar niet te sprankelend hoog. Naar het schijnt is niet elke hoofdtelefoonuitgang in staat om dat ding aan te sturen, maar ik ben tevreden.

House doe ik trouwens niet aan, maar wel elektro/drum 'n bass/alternatief gitaargeweld en af en toe wat rootsie americana/country achtig werk.

[/off topic]

Verwijderd

Lekker, en dan hoor je ook niet meer de claxon van de vrachtwagen die dankzij jou vol in de remmen moet :(

• TWeaKLeGeND
  • Laatst online: 12-09 11:16
Dan moet je kanaaldopjes hebben voor meer informatie mag je me mailen.. let wel.. het is gevaarlijk in het verkeer om jezelf af te sluiten van de buitenwereld! maar voor thuis of in de bus etc etc is het heerlijk;-)

• DeeD2k2
tflegend schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 02:33:
Dan moet je kanaaldopjes hebben voor meer informatie mag je me mailen..
En wij dan? Wij willen jou informatie ook graag... :P

@peschi
Met in-ear dopjes heb je inderdaad nagenoeg geen last meer van de wind. Om het toch een beetje veilig te houden, raad ik je aan geen Shures te kopen. Als je bijvoorbeeld de Sharp MD33 met de Shure E2 vergelijkt, blijkt het meest opvallende verschil de isolatie van de Shures te zijn. Die is veel beter. Ondertussen lijkt het geluid dat uit de MD33 komt bijna net zo goed als dat uit de E2. Ondanks dat ze bijna half zo duur zijn. Zowel voor je veiligheid als je portemonnee lijkt me dat een geschikte keuze.

Verwijderd

Ik heb nu sinds kort de Sennheiser MX 350. Die waren NOG goedkopren dan de mx 400, maar het geluid is erg mooi en helder. Er zit alleen niet zoveel bas in, maar er is goede kwaliteit.

Verwijderd

Hee Legend,

die oordoppen van Sharp, heb je die gewoon op voorraad of moet je ze bestellen?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2005 14:47 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 13:18:
Hee Legend,

die oordopen van Sharp, heb je die gewoon op voorraad of moet je ze bestellen?

en voor welke prijs verkoop jij ze?
Dit is geen verkoopforum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net met koopavond in almere setje koss gekocht.

Specs:

Merk: Koss.
Type: P4
Model: In-th-ear ??
Frequency: 70-20.000HZ
Impendance: 32ohms

Prijs : €5.99

Opbergdoosje meegeleverd.

Mening:
Goeie oordopje voor die prijs.
Is geen el Cheapo ofzo...

de ex-71 moet ik nog steeds kopen... :(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2005 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NITRORC
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-06-2022
dit topic is inmiddels zo lang geworden en heb geen zin om m weer opnieuw te lezen
mijn vraag: ik meen te hebben gelezen dat de sleeves van shures ook op de sharps passen? kan iemand dit bevestigen zo nee zou ik graag weten waar je extra sleeves voor de sharp md 33 kunt bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

NITRORC schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 17:08:
dit topic is inmiddels zo lang geworden en heb geen zin om m weer opnieuw te lezen
mijn vraag: ik meen te hebben gelezen dat de sleeves van shures ook op de sharps passen? kan iemand dit bevestigen zo nee zou ik graag weten waar je extra sleeves voor de sharp md 33 kunt bestellen
Misschien een idee hoor... rechts bovenaan : Quick Search dit forum?

BTW ik heb mijn Sharp al 4 keer op de grond laten vallen en 2 keer zelfs met mijn schoenen getrapt. :D Gelukkig is die niet kapot en ik heb maar een klipje van mijn oude mobiel gepakt en op de kabel gedaan. Verder heb ik nog meer oordopjes mogen testen en laatste was die van SE W800i... Sharp klinkt beduidend beter.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NITRORC
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-06-2022
nou de zoekmachine werkt goed, maar t is geen wonder apparaat ik kan echt niet vinden of sleeves van de shures op de sharp md33 passen veelste specifiek

maarja je kunt altijd zeggen gebruik de zoekfunctie jah middag zoeken met geluk vind je t dan en als je pech heb kijk je er dan alsnog over heen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liosnel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-08 14:00
Ervaringsvraag... Ik ben op zoek naar een stel 'dopjes' voor gebruik op de motor:
Sinds een week of 4 heb ik een iPod, vooral voor op de motor. Ik moet regelmatig lange stukken rijden op dat ding, dan heb je wel genoeg windgeruis gehoord... Echter, de standaard hoofdtelefoon van de iPod gaan goed irriteren na anderhalf uur onder die helm: graag dus wat kleiners.
* Geluidskwaliteit is véél minder belangrijk, als ik echt goed wil luisteren ga ik wel thuis zitten.
* Beetje demping is wel welkom! Het kabaal met 140 op de snelweg is dodelijk... Moet natuurlijk niet zo zijn dat ik helemaal níets meer hoor (Stop politie...)

De uiteindelijke vraag: Is er iemand die ervaring heeft met het gebruik van in-ear oortelefoontjes onder een helm? Of moet ik misschien toch op zoek naar iemand die een headset kan inbouwen in m'n helm (waarna ik eigenlijk alsnog oorbescherming moet gaan gebruiken voor de wind..beetje tegenstrijdig!) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Shure Sleeves passen niet op de Sharp.

Voor de motor kan ik Sharps of Shures aanraden, beiden http://www.inkoopactie.net/ia/8cq89f69 te verkrijgen (sharps straks pas). Aan de andere kant raad ik het ook weer af omdat je dan niks meer hoort behalve je muziek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper7
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-07 20:15
Hallo tweakers, ik zit hier met een vraag.

Ik heb een Philips AX2100 Discman met Sony oortjes (de goedkoopste, 12 euro). Nou heb ik het idee dat de kwaliteit achteruit gaat, want ze zijn al een aantal keer nat geweest enzo. Daarom zoek ik nieuwe oortjes van goede kwaliteit maar niet beter dan de discman. Maw, ze hoeven niet beter te zijn dan de discman aan geluid kan weergeven. Welke kan ik dan het beste kopen? Bvd

- Specs -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Viper7 schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 15:46:
Hallo tweakers, ik zit hier met een vraag.

Ik heb een Philips AX2100 Discman met Sony oortjes (de goedkoopste, 12 euro). Nou heb ik het idee dat de kwaliteit achteruit gaat, want ze zijn al een aantal keer nat geweest enzo. Daarom zoek ik nieuwe oortjes van goede kwaliteit maar niet beter dan de discman. Maw, ze hoeven niet beter te zijn dan de discman aan geluid kan weergeven. Welke kan ik dan het beste kopen? Bvd
Hoeveel geld wil je uitgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

:D Doe maar Sharp ... ik heb al 8 keer laten vallen ... 2 keer met mijn schoenen getrapt 3 keer aan kabel getrokken en het is nog steeds geheel en geluid is echt goed. :) Mooie reclame voor tflegend.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJkim schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 17:19:
[...]

Misschien een idee hoor... rechts bovenaan : Quick Search dit forum?

BTW ik heb mijn Sharp al 4 keer op de grond laten vallen en 2 keer zelfs met mijn schoenen getrapt. :D Gelukkig is die niet kapot en ik heb maar een klipje van mijn oude mobiel gepakt en op de kabel gedaan. Verder heb ik nog meer oordopjes mogen testen en laatste was die van SE W800i... Sharp klinkt beduidend beter.
Wat was er mis met die van de w800i dan? Waar kan je ze mee vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 15:38
liosnel schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 19:45:
Ervaringsvraag... Ik ben op zoek naar een stel 'dopjes' voor gebruik op de motor:
Sinds een week of 4 heb ik een iPod, vooral voor op de motor. Ik moet regelmatig lange stukken rijden op dat ding, dan heb je wel genoeg windgeruis gehoord... Echter, de standaard hoofdtelefoon van de iPod gaan goed irriteren na anderhalf uur onder die helm: graag dus wat kleiners.
* Geluidskwaliteit is véél minder belangrijk, als ik echt goed wil luisteren ga ik wel thuis zitten.
* Beetje demping is wel welkom! Het kabaal met 140 op de snelweg is dodelijk... Moet natuurlijk niet zo zijn dat ik helemaal níets meer hoor (Stop politie...)

De uiteindelijke vraag: Is er iemand die ervaring heeft met het gebruik van in-ear oortelefoontjes onder een helm? Of moet ik misschien toch op zoek naar iemand die een headset kan inbouwen in m'n helm (waarna ik eigenlijk alsnog oorbescherming moet gaan gebruiken voor de wind..beetje tegenstrijdig!) ?
Ik heb al met sony SL-71's als passagier meegereden op mn broers motor (BMW RT1200) en dat ging heel goed. Je hoort natuurlijk wel gebulder maar dat is heel wat minder én je moort muziek :9 . Het enige moeilijke is de helm aandoen, het is namelijk moeilijk om je oortjes op de plaats te houden tijdens het helm-opzet-proces. Misschien als je een bivakmuts hebt voor onder de helm dat dat beter gaat, maar dan zit je weer met de damp van je adem enzo |:( . Maar het is wel een aanrader, het dempt en je hebt muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het raaar om rechts een andere sleeve te hebben dan links ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper7
  • Laatst online: 21-07 20:15
Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 19:49:
[...]

Hoeveel geld wil je uitgeven?
Ik zat te denken aan een euro of 20-30

- Specs -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 01:57:
[...]

Wat was er mis met die van de w800i dan? Waar kan je ze mee vergelijken?
Die oordopjes van SE W800i klonkt beduidend zachter en Bass was ook veel minder terwijl ik dopjes toch op aantal posities heb geprobeerd. Verder Mid geluid was niet zo duidelijk als bij Sharp.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Viper7 schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 10:59:
[...]

Ik zat te denken aan een euro of 20-30
Voor rond de 15 euro heb je Sennheisers MX500, en voor rond de 20 euro kun je ook 'The Plug's' van Koss proberen, dat zijn in-ears. Voor rond de 40 euro kun je de Sharp MD33's kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euc-
  • Laatst online: 05-03-2013
Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 12:52:
[...]

Voor rond de 15 euro heb je Sennheisers MX500, en voor rond de 20 euro kun je ook 'The Plug's' van Koss proberen, dat zijn in-ears. Voor rond de 40 euro kun je de Sharp MD33's kopen.
Waar kun je die Sharp MD33's kopen? Met de verlengkabel (geef ik niet zoveel om, rol hem op, plakbandje erom en je hebt er geen last meer van).

In nederland dan.. Of bestellen bij een webwinkel in nederland?

Ik zit erg te twijfelen, ik wil maximaal een euro of 80 uitgeven aan in-ear oordopjes, iemand nog suggesties? (of iemand die zijn shure’s/etymotic’s kwijt wilt?) (en kom nou niet voor 9 euro meer heb je nieuwe e2’s, ik wil er maximaal 80 euro aan uitgeven, klaar).

Heuj!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
ehmmm? heb je uberhaubt wel even een stukje gelezen?

LINK

De e2c voor 74 euro en de sharp kan je bij de organisator kopen, TFlegend op tweakers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euc- schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 17:30:
[...]

Waar kun je die Sharp MD33's kopen? Met de verlengkabel (geef ik niet zoveel om, rol hem op, plakbandje erom en je hebt er geen last meer van).

In nederland dan.. Of bestellen bij een webwinkel in nederland?

Ik zit erg te twijfelen, ik wil maximaal een euro of 80 uitgeven aan in-ear oordopjes, iemand nog suggesties? (of iemand die zijn shure’s/etymotic’s kwijt wilt?) (en kom nou niet voor 9 euro meer heb je nieuwe e2’s, ik wil er maximaal 80 euro aan uitgeven, klaar).
Nou ja, die kan je niet in Europa kopen. Kiddyl heeft ze een tijd lang naar Nederland gestuurd, hij is daar nu mee gestopt, en zal dit in de toekomst misschien nog doen via een Inkoopactie(.net). Op die site staat ook een inkoopactie voor Shures, waar je dacht ik de Sharps ook kunt bestellen.. Wil je per se in Nederland iets kopen, kun je ook de Sony EX71 halen, die kost bij bv. Dixons 45 euro, maar hij schijnt iets minder te zijn dan de Sharps.. (zie startpost).
kuchdezekuch dus.. (maximaal 80 euro toch? Shure E2C kost daar 72)
edit: oeps, woytek was eerder..

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2005 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 11:54:
Ik heb nu sinds kort de Sennheiser MX 350. Die waren NOG goedkopren dan de mx 400, maar het geluid is erg mooi en helder. Er zit alleen niet zoveel bas in, maar er is goede kwaliteit.
Waar heb je die vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euc-
SgtCaffran schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 18:10:
ehmmm? heb je uberhaubt wel even een stukje gelezen?

LINK

De e2c voor 74 euro en de sharp kan je bij de organisator kopen, TFlegend op tweakers...
Ik heb de 1e 3 topics helemaal gelezen, toen heb ik er de brui aangegeven en dat bericht gepost :D

Heuj!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
hahaha sorry, maar je had beter de laatste 5(?) pagina's van deze kunnen lezen, er waren veel mensen die info wilden over dopjes (vooral de nieuwere sharps en creatives) En er werd talloze keren gezegd dat je bij TFlegend moest zijn :P Maar ik vind het, in tegenstelling tot anderen, niet zo heel erg om zo'n vraag te beantwoorden. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb zojuist de audio technica ath-ck5 (in de aanbieding bij warehouse123.com) besteld voor m'n vriendin, indien deze goed zijn ga ik ze ook voor mezelf kopen ipv die irritante sony ex71. Zodra ze binnen zijn laat ik weten hoe ze klinken en blijven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:09
off topic : Nekbanden horen hier niet maar ik zag dit laatst :d Draadloos
draadloze headphone blauwe tanden

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht een handige link voor mensen de Shure dealers zoeken:

http://www.tmaudio.nl/leesmeer.aspx?id=542

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordi.c
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-11-2023
Hallo,

Ik ben sinds vandaag de blije bezitter van een Ipod Mini 6GB.
Ik heb op dit topic gelezen dat de oordopjes van apple bagger zijn.
Nu ben ik van plan om beter dopjes te kopen voor een bedrag van circa 50 euro.
Mijn ipod is zilver dus de kleur is niet zo belangrijk.

>Welke dopjes raden jullie mij aan?<

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
De Sharps zijn zilver en passen in je budget:-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordi.c
tflegend schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 22:35:
De Sharps zijn zilver en passen in je budget:-P
Ok, dus jullie raden me die sharps aan, boven de Sony EX71SL?

Kan ik die ook in NL bestellen en krijg ik geen problemen met die 4 pole stekker??

Mijn ipod mini is namelijk 3 pole (als ik me niet vergis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euc-
jordi.c schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 00:04:
[...]

Ok, dus jullie raden me die sharps aan, boven de Sony EX71SL?

Kan ik die ook in NL bestellen en krijg ik geen problemen met die 4 pole stekker??

Mijn ipod mini is namelijk 3 pole (als ik me niet vergis).
Via www.inkoopacties.net kun je ze voor net iets boven de 40 euro incl. verzenden bestellen bij iemand in Nederland, met een beetje geluk heb je ze dan binnen 2 dagen in huis :)

(en wat betreft die 3 pole, er zit een converter bij, helaas ook weer direct een meter draad extra, maar dat moet je dan maar oprollen :) )

Heuj!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:20
is er nou echt zo extreem veel verschil tussen de sharp en de sony.. ik ben geen audiofiel, maar als het verschil echt duidelijk is dan vind ik het zonde om een ex71 te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordi.c
Op inkoopacties.net kan ik ook voor maar 70 euro de Shure E2c kopen.

Nu zit ik te twijfelen tussen de sharp MD-33 en shure E2c, welke is volgens jullie beter?

[ Voor 91% gewijzigd door jordi.c op 23-08-2005 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jordi.c schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 09:16:

Nu zit ik te twijfelen tussen de sharp MD-33 en shure E2c, welke is volgens jullie beter?
De shure vind ik persoonlijk beter klinken maar ze zijn wel wat groter. Dus je moet dit geen bezwaar vinden. Ik adviseer wel de zachte oordoppen er bij te bestellen. De harde kunnen op de duur gaan irriteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

jordi.c schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 09:16:

Lees 2 bladzijdes terug. Shures heeft betere isolatie en Sharp iets minder tov Shures maar qua geluid vinden sommige Sharp helemaal niet slecht. En ik heb Sony ook geprobeerd maar Sharp klinkt gewoon beter en zit ook lekker in je oren... bij mij in ieder geval.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Shure E2 = Beter, zowel isolatie als geluid
Sharp = UITSTEKENDE dopjes, al helemaal voor het geld.
Sony = Aangeprezen voor bassheads, maar als je het mij vraagt is de shure bas echt wel krachtiger en dan nog niet eens overpowered, het neemt het feit niet weg dat de sonys weldegelijk hele goede dopjes zijn.

Beiden zitten comfortabel zolang je de siliconen sleeves of foams gebruikt. De harde sleeves vind ik persoonlijk ook wel goed maar voor velen is siliconen veel beter.

[ Voor 29% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 23-08-2005 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:08
Ik zit nu een middagje te lezen, en neig toch naar de E3-dopjes van Shure. Ik kan alleen nergens terugvinden of het uiteinde L-vormig is, of recht (zo dus: |) Zoekfuncties enz gebruikt, maar helaas zonder resultaat :(

Wie helpt mij met het antwoord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stefangrp schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 16:48:
Ik zit nu een middagje te lezen, en neig toch naar de E3-dopjes van Shure. Ik kan alleen nergens terugvinden of het uiteinde L-vormig is, of recht (zo dus: |) Zoekfuncties enz gebruikt, maar helaas zonder resultaat :(

Het is L-vormig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor degene met een Zen Micro die op zoek zijn naar Creative EP630, is het accesoirepakket bij Bol (samen met extra batt. en stekker) misschien iets. €40

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2005 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Stefangrp schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 16:48:

Waarom is dit voor jou belangrijk? heb je bijv een DAP met een plug aan zijkant dat alstie recht is dat t niet in je broek past? of juist een met plug bovenin en vind je rechte plug fijner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
Ik heb een iRiver H120 met afstandsbediening.. Daar past een L-vormige wel in, maar slechts op 1 manier. Een rechte plug kan er op alle mogelijke manieren in, je kunt m gewoon draaien als ie erin zit enzovoort. Met een gehoekte kan dat niet want dan draai je m eruit.

Dus de rechte plug blijft beter zitten, zodoende :)
Maargoed ik zit nooit uit verveling aan mn plugje te draaien, dus ik ga de Shure E3's denk ik sowieso wel halen.
Daarnaast stoort de AB er nogal doorheen (te horen met goede dopjes), dus de kans bestaat dat ik, wanneer ik de AB mee wil, ik goedkopere dopjes (Sennheiser MX400) gebruik die de storing van de AB niet laten horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Wie heeft problemen gehad met het inklikken van het plugje van de Sharp oordopjes in de meegeleverde verlengsnoer en hoe opgelost? Ik weet van een aantal dat ze problemen hadden, maar dat was uiteindelijk zeer simpel opgelost door gewoon harder te drukken.

Nu heeft een Gotter problemen met om het plugje in de verlengsnoer te drukken en wil hier graag vragen hoe jullie dat hebben kunnen oplossen.

Wie heeft hier trouwens beweert dat de Sharp's zonder verlengsnoer op een iPod 4G werken? Dit is niet het geval namelijk.

Als er trouwens nog animo voor deze dingen zijn komt er wellicht een IA, maar dan niet bij IA.net en hopelijk bij het dan beter werkende SK.net.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proetman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-06-2024
Hallo, ik zou graag wat advies willen krijgen over het aanschaffen van oordopjes.

Ik ben een arme student en heb na al mijn vakanties nog maar tot maximaal 50 euro (het liefst goedkoper) te besteden. Nu zou ik dus graag nieuwe oordopjes hebben aangezien ik mijn huidige Creative oordopjes (meegeleverd bij de Zen Touch) niet meer in een al te beste staat verkeren.

Daarnaast heb ik nog een probleem: één van mijn oorschelpen is al sinds mijn geboorte een beetje misvormd geweest. Daarom passen de meeste oordopjes niet echt goed in mijn oor. Nu ben ik benieuwd of dat problemen kan veroorzaken met in-ear oordopjes of juist niet.

Iemand advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

juist niet, ik heb (sinds mijn hele slechte standaard ipod oordopjes na een half jaar stuk waren) de apple in-ear-headphones gekocht. Mede omdat daar een doosje bij zat om ze in te bewaren en je dus minder kans hebt op een draadbreuk. Er zitten 3 maten schelpjes in om er op te doen, dus ze passen altijd wel. Die dingen zijn trouwens van heel buigzaam, dun rubber, dus als je misvormde oren hebt, passen ze juist perfect. De geluidskwaliteit is zeer goed, je voelt niet dat je ze in hebt, en ze zijn zeer geluidsdempend: zowel je omstanders horen jouw muziek niet en jij hoort niks om je heen. Perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proetman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-06-2024
Zo'n vermoeden had ik inderdaad al, maar de prijzen zijn ietwat aan de hoge kant.

Ik heb een hoop uiteinlopende reacties over "Koss The Plug" gelezen, dus ik zit nu te twijfelen of ik die nu zal gaan kopen. Andere mogelijkheid is om nog even te sparen en dan meteen fatsoenlijke Sony MDR-EX71 of MDR-EX51 te kopen.

Ik weinig andere goede alternatieven gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Proetman schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 15:58:

... weinig andere goede alternatieven gezien.
Als je maar max. 50 Euro te besteden hebt, is de Sharp MD33 mss. een optie.
Naar mijn bescheiden mening (en velen hier op het forum) is deze Sharp MD33 echt het beste wat je kan krijgen voor zo'n 40 Euro. (als het om muziekweergave gaat) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:04

13art

Moderator Mobile
kiddyl schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 14:54:
Als er trouwens nog animo voor deze dingen zijn komt er wellicht een IA, maar dan niet bij IA.net en hopelijk bij het dan beter werkende SK.net.
Misschien stom maar IA.net weet ik dat is inkoopacties.net
Maar SK.net?????

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kiddyl schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 14:54:
Nu heeft een Gotter problemen met om het plugje in de verlengsnoer te drukken en wil hier graag vragen hoe jullie dat hebben kunnen oplossen.
Precies zoals je zelf al zegt, gewoon harder drukken.. Ik was zelf bang dat ik hem kapot drukte, maar hij moet gewoon klik zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook de sharp md 33's en was er echt enorm tevreden over ...

tot gisteren mijn rechteroortje veel stiller gaat en hoge tonen bijna niet meer doorkomen :s
ben er altijd erg voorzichtig mee geweest en vind dit toch wel enorm vervelend.. heb al getest op andere audio-bronnen, met en zonder verlengsnoer. Ik heb zelf dopje open gemaakt om te zien of er een verbinding stuk was maar niets gevonden ...
nog iemand hier die dit heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 17:14:
[...]

Precies zoals je zelf al zegt, gewoon harder drukken.. Ik was zelf bang dat ik hem kapot drukte, maar hij moet gewoon klik zeggen ;)
Dit heb ik hem al vele malen proberen duidelijk te maken, maar blijkbaar lukt het hem dus niet. Er is 2 mm speling mailde hij mij en dat is duidelijk het probleem aangezien er wel geluid uit de dopjes komt afhankelijk hoe hij het plugje in een contact stopt.
DjWannaB2002 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 16:27:
[...]

Misschien stom maar IA.net weet ik dat is inkoopacties.net
Maar SK.net?????
Dat is samenkopen.net. Aangezien het met inkoopacties.net nu heel slecht lijkt te gaan wordt er een nieuwe site gemaakt die beter zal zijn in alle opzichten. Dat laatste zijn niet mijn woorden, maar van de nieuwe initiatiefnemers.

[ Voor 30% gewijzigd door kiddyl op 24-08-2005 19:11 ]

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 17:28:
ik heb ook de sharp md 33's en was er echt enorm tevreden over ...

tot gisteren mijn rechteroortje veel stiller gaat en hoge tonen bijna niet meer doorkomen :s
ben er altijd erg voorzichtig mee geweest en vind dit toch wel enorm vervelend.. heb al getest op andere audio-bronnen, met en zonder verlengsnoer. Ik heb zelf dopje open gemaakt om te zien of er een verbinding stuk was maar niets gevonden ...
nog iemand hier die dit heeft?
Het gaatje waar het geluid uitkomt zit toevallig niet verstopt? Dit had ik met mijn ex71. Het gaat is wel verdomde klein,maar het is te zien.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

• Wobcat
  • Laatst online: 09-09 09:16
Wobcat schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 13:29:
Heb net de Creative EP-630 besteld. Vond ze online, via Google bij "Allesvoorjepc.nl"
Staan daar op de site voor €29 ex verzendkosten, totaalbedrag incl. verzendkosten (vooruitbetaling) kwam op €34,75. Mooie prijs volgens mij.

http://www.allesvoorjepc.nl/prodmem.odb?artcod=20780
Gisteren mailtje gekregen met track & trace nummer van alles voor je pc, EP-630's zitten nu in de verzend route, verwacht ze dus vandaag of morgen :)

Maar na aanleiding van de enigzins negatieve feedback hier ben ik wat verder gaan neuzen op internet, en heb via Ebay een paar Sony Fontopia MDR-EX71SL 'gewonnen' Totaal bedrag incl. verzendkosten kwam op €29, had ze in 4 dagen in huis, en het zijn gewoon goeie oordopjes, zitten erg goed, goed geluid. Nu kan ik ze dus mooi vergelijken met de EP-630.

Ebay veilingen voor de Sony's
Kijk wel even goed naar de verzendkosten, loopt uiteen van $9 tot $35 !

*edit* paar spelfoutjes...

[ Voor 10% gewijzigd door Wobcat op 25-08-2005 09:00 ]

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

• DJkim

DJkim

www.allesvoorjepc.nl in Rotterdam heeft ook EP630 binnengekregen. Ik heb al Sharp dus als iemand het wilt hebben, moet je snel bestellen.

Lucky Goldstar

• jordi.c
Ik weet echt niet wat ik moet bestellen na uren dit topic doorgelezen te hebben |:(

Mischien kan iemand hier mij advies geven?

Mijn belangrijkste doel is joggen met de dopjes, dus ik moet geen last van gebonk krijgen zoals sommige hebben met de Sony's. Is dit werkelijk zo vervelend??

Ik heb een Ipod Mini waar ze op komen (niet echt belangrijk)

Sharp is ook geen optie want die zijn hier niet leverbaar (kiddyl heeft niets op voorraad) en dan moet ik de verlengkabel eraan doen, wordt wel erg lang

Maximaal 50 euro.

Groetjes

[ Voor 24% gewijzigd door jordi.c op 25-08-2005 13:29 ]

• Stefangrp
Sennheiser MX 400?
Ik zou namelijk geen in-ear nemen, want je hoort geen omgevingsgeluid. Vrij gevaarlijk als je aan het joggen bent ;)

Verder zijn de Sennheisers niet erg duur, ze zitten best redelijk en het geluid is vast niet slechter dan je iPod :P

• jordi.c
Omgevingsgeluid is niet zo belangrijk ik jog toch alleen maar in het bos :) .

Die sony's is dat zo vervelend met het joggen m.b.t . bonken geluid??

Kan hier namelijk witte krijgen voor 54 euro Sony EX71SL 8)

[ Voor 25% gewijzigd door jordi.c op 25-08-2005 13:49 ]

• DJkim

DJkim

jordi.c schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 13:27:
Ik weet echt niet wat ik moet bestellen na uren dit topic doorgelezen te hebben |:(

Mijn belangrijkste doel is joggen met de dopjes, dus ik moet geen last van gebonk krijgen zoals sommige hebben met de Sony's. Is dit werkelijk zo vervelend??

Sharp is ook geen optie want die zijn hier niet leverbaar (kiddyl heeft niets op voorraad) en dan moet ik de verlengkabel eraan doen, wordt wel erg lang

Maximaal 50 euro.

Groetjes
Ik zou meteen die Creative EP630 bestellen. Creative Ep630=Sharp en waarom Creative omdat kabel van Creative niet verlengd hoeft te worden en Sharp wel en omdat het beetje te lang is zit het gewoon in de weg.... Daarom Creative. En qua geluid is het beter dan Sony en je kan het nu bestellen bij www.allesvoorjepc.nl voor 29 euro +5 euro verzendkosten of bij Creative zelf.

Lucky Goldstar

• Shiverzz
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Feit blijft dat (semi) in-ears (EX71, MD33, EP630) een irritant bonkend geluid geven tijdens joggen. Bovendien zijn de kabels van de EX71/MD33 (en ongetwijfeld ook die van de EP630) erg gevoelig voor microphonics.

Normale doppen (zoals bijv. de MX serie van Sennh.) hebben nogal snel de neiging om uit te vallen tijdens hardlopen. Mss moet je een clip-on variant met soft pads in overweging nemen, zoals bijv. de KSC75 van Koss. Je zult dan wel wat moeten inboeten voor wat betreft de geluidskwaliteit (ivgl. met bovengenoemde in-ears), maar je zult minder snel geïrriteerd raken door de ‘bijgeluiden’ van de in-ears tijdens het hardlopen.

Verwijderd

Deze niet in-ears doppen
Afbeeldingslocatie: http://www.p4c.philips.com/files/s/sbchs750_00/sbchs750_00_tlf_.jpg
gebruik ik tijdens het sporten (joggen, MT-biking). Helemaal geen last van het gebonk, geen snoeren aan de voorkant (bij je oren) en met heel redelijk geluid. ;)
(hoewel je moet het niet gaan vergelijken met dure Shure oordoppen)
De bass bij dit model is in tegenstelling tot vele Philips oordoppen niet overheersen.

Edit: photo toegevoegd

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2005 16:46 ]

Verwijderd

Koss SportaPro misschien? €15 bij Free Record Shop.
In Ear Monitors lijkt me niet fijn als ze echt zoveel geluid tegenhouden.
jordi.c schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 13:27:

Maximaal 50 euro.

Groetjes

Verwijderd

jordi.c schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 13:45:
Omgevingsgeluid is niet zo belangrijk ik jog toch alleen maar in het bos :) .

Die sony's is dat zo vervelend met het joggen m.b.t . bonken geluid??

Kan hier namelijk witte krijgen voor 54 euro Sony EX71SL 8)
Ik zou zeker niet voor in-ears gaan. Geloof me, dat bonken is echt geen pretje :) (Test : druk je oren dicht en ga dan lopen.. en daarbij heb je nog geluid van je snoertje tegen je kleding..)

Wat dacht je bijvoorbeeld van een Nike-Philips in ears of nekband koptelefoon ? Deze geven een redelijke geluid, blijft over het algemeen goed zitten (bij mij wel iig), zijn redelijk robuust en zijn bestendig tegen zweet (en nattigheid) (Ze hebben geen foampjes oid).

Het geluid vind ik niet echt om over naar huis te schrijven maar geluidskwaliteit lijkt me bij ´t sporten toch iets minder van belang... Ze klinken wel lekker maar zeker niet gedetailleerd. (nekband model heeft een stevige bas, de in-ears beugels minder). ´t maar net wat je belangrijk vindt..

• DJkim

DJkim

Ik ren ook met mijn Sharp maar hier geen last van Bonken hoor. Misschien ligt het aan jullie oren? :D

Lucky Goldstar

• DeeD2k2
Dat kan verschillende redenen hebben. De oren kunnen daar één van zijn. Misschien dat een betere of slechtere seal wat uitmaakt. Daarnaast speelt ook de manier van lopen waarschijnlijk een rol. Ik varwacht dat naarmate je de voeten afrond, je minder last van "gebonk" zult hebben.
Helaas is, zoals te vaak bij oordopjes, de enige manier om erachter te komen of dat bij jou ook het geval is, het zelf uitproberen. De goedkoopste manier is een paar herriestoppers o.i.d. kopen een paar keer gaan lopen terwijl je die in je oren hebt. Houd er dan wel rekening mee dan het slechts een benadering is. Als er muziek uit komt, zal het waarschijnlijk weer anders klinken. Zo kan ik, met de MD33 in mijn oren een gewoon gesprek voeren als er geen muziek door speelt. Zodar dat wel het geval is, wordt het een stuk lastiger.
Ik zou het er in ieder geval niet op gokken en clip-ons of neckbands kopen. Ook omdat alle oordopjes last hebben van zweet waardoor ze (sneller) uit de oren glijden. Goede hoofdtelefoons voor portable gebruik zijn hellaas wel wat duurder dan oordopjes... Kijk voor meer informatie en vragen eens in Wat zijn goede headphones? deel 1.

Verwijderd

Ik heb sinds een paar weken de Shure E2c's.
Er komt een super geluid uit, ik zit alleen met het probleem dat mn oren volgens mij iets te klein zijn. Het uiteinde van de dopjes horen eigenlijk onder die rand in je oorschelp. Dat gaat bij met net niet. En daarom steken ze uit. Die rand is bij mij ook nog best hoog dus steken ze best ver uit. Daardoor is mijn seal niet helemaal goed. Hebben hier meer mensen last van?
Mocht er iemand zijn die ze van me over wil nemen, bramknaapen at gmail punt com

• 13art

13art

Moderator Mobile
Morgen maar de creatives bestellen denk ik. Geen geklooi met het verlengsnoer wat niet altijd werkt, en nog goedkoper ook....... Tja vind ze qua design minder mooi, maaruh.....................................................BOEIEND, gaat tenslotte om het geluid. En voor die paar keer dat ik via die doppen muziek luister, zijn de creatives meer dan voldoende denk ik en hoef ik geen 'dure' Shures te kopen.

• Shapeshifter
  • Laatst online: 07-09 21:38

Shapeshifter

Get it over with

Ik ben vandaag overgestapt van de Sennheiser MX-500 doppen naar de Sony MDR-EX71SL en ik snap werkelijk niet dat ik het geluid van de Sennheisers ooit heb kunnen waarderen :)

Zoals al eerder verteld had ik met de Senheissers _enorm_ last van wind als ik fietste (wat ik al gauw 2,5 uur doe per dag) dus besloot ik om in-ear doppen te nemen. Ik heb deze nog niet getest op de fiets, ik kreeg ze namelijk vandaag pas binnen. Maar ik heb mijn broertje tegen me laten lullen en die kon ik niet meer verstaan :) Dus ik hoop dat ze goed genoeg afsluiten.

Wat geluid betreft overtreffen ze de Sennheisers op alle gebieden, de bas is opmerkelijk veel beter en de hoge tonen zijn lekker helder. Ik ben zeer blij dat ik deze doppen gekocht heb voor maar €40,- bij deze inkoopactie

Zeer aan te bevelen dus :)

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb net de Sharp Md33 gekregen. Ik vind het geluid op dit moment zwaar tegenvallen in vergelijking met mijn Sony MDR-A44

Ik zal ze eerst maar een dag of wat laten inspelen en ik zou eigenlijk ook niet weten of ik een goeie seal heb.

Als je die doppen in je oor zitten, moeten ze dan echt heel vast in je oren zitten? Ik hoef bij mij maar een klein rukje aan de kabels geven en ze vallen er al uit.

Misschien nog tips om een goeie seal te krijgen?

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 16:34:
Als je die doppen in je oor zitten, moeten ze dan echt heel vast in je oren zitten? Ik hoef bij mij maar een klein rukje aan de kabels geven en ze vallen er al uit.(
Nee, dat moet zeker niet. Ze redelijk stevig in je gehoorgang zitten. Begin bij Small en ga, als het nodig is een stapje hoger. Wees overigens niet bang de Large eventueel ook te proberen. Ze lijken erg groot, maar raar is het toch om (voor het eerst) wat in je oren te drukken. De eerste keer durfde ik het zelfs nauwelijks.
Een goede seal bij de Sharps (of Sony's) betekent trouwens niet dat je meteen niet meer hoort. Bij deze dopjes gebeurt dat pas als je de muziek aanzet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:40
DeeD2k2 schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 17:08:
[...]
Nee, dat moet zeker niet. Ze redelijk stevig in je gehoorgang zitten. Begin bij Small en ga, als het nodig is een stapje hoger. Wees overigens niet bang de Large eventueel ook te proberen. Ze lijken erg groot, maar raar is het toch om (voor het eerst) wat in je oren te drukken. De eerste keer durfde ik het zelfs nauwelijks.
Een goede seal bij de Sharps (of Sony's) betekent trouwens niet dat je meteen niet meer hoort. Bij deze dopjes gebeurt dat pas als je de muziek aanzet...
bij die Sharp Md33 heb je toch geen sleeves nodig? :? Dat is toch alleen bij de Shures?

Ik wil ook die Sharp's bestellen maar ben nu weer aan het twijfelen of het wel goed geluid is. Heb nu de normale Apple dopjes (van de Ipod Mini).... :/ :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
MaStar schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 17:46:
bij die Sharp Md33 heb je toch geen sleeves nodig? :? Dat is toch alleen bij de Shures?
Zoals bij alle in-ears heb je sleeves nodig. Niemand heeft een gelijk formaat gehoorgang, dus het is noodzaak. Bij mid-end modellen zoals deze krijg je alleen maar drie maten van één type waarmee je niet zo'n enorme keuze hebt als bij bijvoorbeeld Shure.
Ik wil ook die Sharp's bestellen maar ben nu weer aan het twijfelen of het wel goed geluid is. Heb nu de normale Apple dopjes (van de Ipod Mini).... :/ :X
Waarom twijfel je daaraan? Natuurlijk kan het altijd beter. Daarvoor moet je alleen wel een stuk dieper in de buidel tasten. Dat jij een dopje dat niet in Europa verkrijgbaar is kent zegt volgens mij al genoeg. Het model is hier niet voor niets zoveel besproken. Het is, helemaal voor zijn prijs een fantastisch product...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
DeeD2k2 schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 18:50:
[...]
Zoals bij alle in-ears heb je sleeves nodig. Niemand heeft een gelijk formaat gehoorgang, dus het is noodzaak. Bij mid-end modellen zoals deze krijg je alleen maar drie maten van één type waarmee je niet zo'n enorme keuze hebt als bij bijvoorbeeld Shure.

[...]
Waarom twijfel je daaraan? Natuurlijk kan het altijd beter. Daarvoor moet je alleen wel een stuk dieper in de buidel tasten. Dat jij een dopje dat niet in Europa verkrijgbaar is kent zegt volgens mij al genoeg. Het model is hier niet voor niets zoveel besproken. Het is, helemaal voor zijn prijs een fantastisch product...
ow oke, het zijn dus wél goede dopjes? (moet ook wel voor die prijs) ;) Maar die sleeves voor de MD-33 waar zou ik die moeten kopen? of krijg je 3 maten erbij? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaStar schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 19:15:
[...]

ow oke, het zijn dus wél goede dopjes? (moet ook wel voor die prijs) ;) Maar die sleeves voor de MD-33 waar zou ik die moeten kopen? of krijg je 3 maten erbij? :?
ja klopt, die zitten er standaard bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil ff mijn mening kwijt over de Sennheiser mx 300 die iedereen zo aanprijst.

De oordoppen klinken redelijk voor 12€ al vind ik mijn Sony MDR-E838LP van 15€ mooier klinken. Maar deze zijn wel al een halfjaar lang elke dag gebruikt, waardoor deze ingespeeld is.

De duurzaamheid vind ik echter erg slecht voor een merk zoals Sennheiser. De bas viel weg na 2 maanden, nadat ik deze had ingeruild had ik precies het zelfde probleem na een week weer. Nu heb ik weer nieuwe gekregen deze werken tot nu toe goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 19:28:
[...]

ja klopt, die zitten er standaard bij :)
oow oke mooi dan :) gewoon alle 3 'passen' en kijken welke het fijnst zit..

Nu mijn laatste vraag: Moeten die sharp's ook 'ingespeeld' worden of produceren die 'direct' al GOED geluid (want die Sharp's schijnen wel goed te zijn voor de prijs/kwaliteit toch?) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaStar schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 20:37:
[...]

oow oke mooi dan :) gewoon alle 3 'passen' en kijken welke het fijnst zit..

Nu mijn laatste vraag: Moeten die sharp's ook 'ingespeeld' worden of produceren die 'direct' al GOED geluid (want die Sharp's schijnen wel goed te zijn voor de prijs/kwaliteit toch?) :)
Ze zijn op dit moment bezig met inspelen, dus het eindresultaat weet ik nog niet. Maar als je de rest van het forum bekijkt, dan kun je lezen dat ze wel ingespeeld moeten worden. Ik laat wel weten of het straks allemaal beter klinkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

MaStar schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 20:37:
[...]
Moeten die sharp's ook 'ingespeeld' worden of produceren die 'direct' al GOED geluid
Niets moet natuurlijk ingespeeld worden. Er zijn geen regels voor opgesteld oid. Maak je voor het eerst de overstap naar de midden of high categorie doppen dan zul je ongetwijfeld al positief verrast zijn door de weergavekwaliteit van je nieuwe aanwinst die vers uit de doos komt. Wil niet zeggen dat de meeste doppen niet beter gaan klinken na een bepaalde ‘burn-in’ periode, maar verwacht geen wonderen door ze eerst 100+ uur in te laten spelen voordat je ze echt gaat gebruiken (je hebt dan ook weinig referentie meer met hoe ze aanvankelijk klonken). Ga gewoon lekker luisteren en ‘be your own judge’ over het feit of ze na verloop van tijd beter gaan klinken….. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Shiverzz op 26-08-2005 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Vandaag de creative doppen besteld bij allesvoorjepc.nl :-) Ben benieuwd wanneer ik ze binnen heb en wat ik er van ga vinden. Hou jullie wel op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zal al wel de zoveelste vraag zijn, maar ik heb dit topic toch aardig doorgelezen !
Ik ben op zoek naar nieuwe oordoppen, voornamelijk voor mijn telefoon ( K-750i ) om natuurlijk muziek te luisteren ;) Ik ben zelf eigenaar van een Sony MDR V-700 voor het DJ'en en ik moet zeggen dat het geluid van deze koptelefoon mij uitstekend bevalt ! Het liefst wil ik dus ongeveer net zo'n geluid ! Ik zit nu zelf te twijfelen tussen de Sharp HP-MD33 en de Shure E2C. Ik ben van plan de oordoppen te gebruiken voor op de fiets en af en toe sporten. Als ik op de fiets zit wil ik dus zo min mogelijk last hebben van de wind, maar ook wel weer wat kunnen horen zodat ik het andere verkeer in de gaten kan houden ! Mijn vraag is dus wat ik het beste kan doen ? De sharps liggen in mijn prijsklasse, maar van de ene kant denk ik weer : voor 35 euro heb je een Shure waar je misschien veel meer plezier van kan hebben ! Wat raden jullie me aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
Het is een telefoon, kan die wel goed geluid produceren? Zodat je dopjes geen "overkill" zijn voor de mp3 speler. Dat ozu namenlijk zonde zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee volgens mij niet, voor mijn gevoel zit er op de K-750i een goede mp3-speler !!
Ik heb er nog wel een, een oude Philips met 8 cm cd'tjes, hij doet het nog steeds en ik moet zeggen dat daar wel strak geluid uit komt !! Ik ga er vanuit dat er geen overkill op zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euc-
Ik heb sinds eergister de MD33's icm de k750i, vandaag ook zo een plugje binnen gekregen van k750i aansluiting > 3,5mm jack plug, en ik vind ze (nu al) fantastisch klinken, kan alleen maar beter worden. Gebruik ze op de fiets/bus/trein en heb nergens last van, seald goed af.

Heuj!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:20
Ik gebruik nu sinds eergister de Sony EX71SL en moet zeggen deze ordopjes zijn geweldig icm mijn Dell x50v. Vooral de bass klinkt lekker. Ben gen audiofiel, dus voor mensen die'standaard dopjes gewend zijn, zijn de sony's een hele verbetering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euc- schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 16:25:
Ik heb sinds eergister de MD33's icm de k750i, vandaag ook zo een plugje binnen gekregen van k750i aansluiting > 3,5mm jack plug, en ik vind ze (nu al) fantastisch klinken, kan alleen maar beter worden. Gebruik ze op de fiets/bus/trein en heb nergens last van, seald goed af.
Je hebt geen last van overkill?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Hoe kan hij dat bepalen? Het is voor het eerst dat hij de dopjes hoort. Hij weet in ieder geval niet hoe de dopjes zullen gaan kinken (na inspelen) en waarschijnlijk ook niet of er met een andere bron meer uit gehaald wordt.
Overigens kan je geen "last van overkill" hebben. Iets ís overkill. Dat is het geval als iets te veel van het goede is en zijn doe voorbij streeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euc-
DeeD2k2 schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 21:27:
Hoe kan hij dat bepalen? Het is voor het eerst dat hij de dopjes hoort. Hij weet in ieder geval niet hoe de dopjes zullen gaan kinken (na inspelen) en waarschijnlijk ook niet of er met een andere bron meer uit gehaald wordt.
Overigens kan je geen "last van overkill" hebben. Iets ís overkill. Dat is het geval als iets te veel van het goede is en zijn doe voorbij streeft...
Moet ze idd nog eerst laten inspelen, verder kan ik ze vergelijken op een marantz sr7200 (mijn eigen) en een onkyo NR900E, genoeg vergelijkingsmateriaal dus. Vind ze tot nu toe het beste klinken op de Onkyo, daarna de Marantz daarna de Iriver IMP-550 en daarna de K750i. Je zou dus wel kunnen spreken van overkill, MAAR, tegenover de bijgeleverde oordopjes, sennheiser mx300 en 400 oordoppen is dit vele malen beter. Denk dat je met deze doppen het beste geluid uit je telefoon krijgt. Ze kunnen uiteraard meer, maar geloof me als ik zeg dat ze zeer nuttig gebruikt gaan worden :)

Heuj!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Nieuwe topicstart komt eraan: tot die tijd blijft deze gewoon open :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 20:55
De sleeves van de nx1, ex51 en ex 71 zijn krak hetzelfde, het is dus mogelijk onderling te wisselen. Het is dus ook bullshit dat de ex71 beter zouden zitten dan de ex51, zoals in een van de startposten werd beweerd.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.