[Mp3 Speler] Keuze advies Hi-MD/Sony HDD/Ipod

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03-2020
Jo, ik vraag me af of er ergens een Groot Mp3 Speler keuze hulp topic is, ik kon het niet vinden dus ff new topic gemaakt.
Ik heb dus nu een MZ-N1 die al zo'n 3 jaartjes is, en hij doet het nog perfect, maar ja iets nieuw is beter. :)
Nou ben ik natuurlijk wel een beetje gehecht aan Minidisc, (heb toch 25 80min discs liggen, zou handig zijn bij HiMD). Maar het nadeel bij HiMD is toch dat limiet van 1 gig, en de wat korte accutijd (N1 trekt ongeveer 40 uur, RH10 slechts 13,5 uur op mp3).
Dus dan kom ik uit bij een Hardisk Mp3 speler, die sony's zijn wel mooi de HD3 of HD5, beiden 20 gig.
Maar die Ipod vind ik ook wel erg mooi, ook omdat ie zo succesvol is zou je daar ook voor gaan, hijs blijkbaar erg goed. Dan wordt het denk ik een 6 gig Ipod Mini, iet wat langere accutijd als gewoon, en wat kleiner en 20 gig vind ik weer te veel.
Maar nu vang ik ook nog berichten op over een Ipod Video geval, klinkt interresant maar ik weet niet of ik zoiets wel nodig vind?

Edit:
Wat ik ook een belangrijke optie vind is een Audio out uitgang, echt een Line out signaal.
Dat vind ik 1 van de goede punten van mijn N1 de schakeling bij de Audio-out tussen Headphone/Line-out. Die Sony mp3 spelers hebben dat wel maar hoe zit dat met de Ipod?

[ Voor 13% gewijzigd door Boeiend op 06-08-2005 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-08 19:22
Boeiend schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 21:05:
Jo, ik vraag me af of er ergens een Groot Mp3 Speler keuze hulp topic is, ik kon het niet vinden dus ff new topic gemaakt.
Ik heb dus nu een MZ-N1 die al zo'n 3 jaartjes is, en hij doet het nog perfect, maar ja iets nieuw is beter. :)
Dat ben ik niet met je eens. Als mijn iRiver H120 (2 jaar oud model) vervangen moest worden, kwam er weer net zo een voor terug. Ik ben nou eenmaal nog niets tegengekomen dat echt beter is én aan zo veel van mijn eisen voldoet. Als dit ding het nog zo goed doet, en aan jou wensen voldoet, zou ik hem niet zomaar vervangen. Het is wel leuk om een modernere gadget te hebben, maar de kans is groot dat het toch tegenvalt.
Nou ben ik natuurlijk wel een beetje gehecht aan Minidisc, (heb toch 25 80min discs liggen, zou handig zijn bij HiMD). Maar het nadeel bij HiMD is toch dat limiet van 1 gig, en de wat korte accutijd (N1 trekt ongeveer 40 uur, RH10 slechts 13,5 uur op mp3).
Weer een reden om hem te houden. ;)
Dus dan kom ik uit bij een Hardisk Mp3 speler, die sony's zijn wel mooi de HD3 of HD5, beiden 20 gig.
Maar die Ipod vind ik ook wel erg mooi, ook omdat ie zo succesvol is zou je daar ook voor gaan, hijs blijkbaar erg goed. Dan wordt het denk ik een 6 gig Ipod Mini, iet wat langere accutijd als gewoon, en wat kleiner en 20 gig vind ik weer te veel.
Tja, flash spelers van de Blokker zijn ook erg populair, maar of ze goed zijn? Ik dacht het niet... Verkijk je er niet op, en ga vooral niet met de massa mee, zonder eerst zelf geoordeeld te hebben.
Maar nu vang ik ook nog berichten op over een Ipod Video geval, klinkt interresant maar ik weet niet of ik zoiets wel nodig vind?
Hoeveel waarde hecht je er echt aan? Heb je onderweg echt tijd en zin om een film te kijken? Daar gebruik je het ding immers; thuis kan je toch beter op je PC/DVD/TV een film kijken...
Edit:
Wat ik ook een belangrijke optie vind is een Audio out uitgang, echt een Line out signaal.
Dat vind ik 1 van de goede punten van mijn N1 de schakeling bij de Audio-out tussen Headphone/Line-out. Die Sony mp3 spelers hebben dat wel maar hoe zit dat met de Ipod?
Een snelle blik op de Apple site had uitgewezen dat-ie die niet heeft. Er zit alleen een hoofdtelefoon uitgang in. Veel spelers met een echte line-out zijn er niet. Of ze zitten in een cradle. Dan kan je ze dus niet overal zomaar gebruiken. Wat het dichtst inde buurt komt, is de iRiver H1x0. Deze hebben een line-out waar het volume wel op werkt. Daarnaast hebben ze een optische line-out voor een digitale verbinding.

Kijk dus nog even goed rond. Ook bij de minder bekende merken (iRiver, iAudio maar ook Creative) en zet goed op een rijtje wat je echt wilt en wat je leuk lijkt. Bepaal bij de laatste dingen wat je er voor over hebt en wat ervoor ingeleverd moet worden. Net als bij audio apparatuur is het altijd het beste om even te proeven. Probeer dit eventueel eens rustig in grotere elektronica zaken (zoals de Media Markt; als het kan).

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly3k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:34
Ik heb ook een MZ-N1 gehad heb daarna een iRiver gehad maar wilde toch weer een MD speler. Maar zoals je al zegt de batterij gaat niet lang mee en ik ben dus uitgekomen op de NW-HD5 van Sony.
Geluid is perfect, mooi design, zeer lange batterij tijd (iPod gaat 10-12 uur mee, NW-HD5 30-40 uur afhankelijk van de geluidskwaliteit).
Veel reviews over de NW-HD5 geven aan dat de HD5 beter klinkt dan de iPod. Moet je er wel een andere koptelefoon erbij kopen natuurlijk maar dat geldt voor elke speler.
De HD5 heeft ook een line-out net zoals de MZ-N1.
Boeiend schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 21:05:
Als iets veel verkocht wordt wil nog niet zeggen dat het goed is hoor :9.

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
Nou, ik heb de Ipod Mini besteld, met EX71 oordoppen. Ik krijg hem morgen binnen, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 12:09
heb je de reacties van deze mensen wel in je overweging meegenomen :(

loop niet altijd met de massa mee zou ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 12:01

Emiel1984

Made in NL

SgtCaffran schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 18:32:
heb je de reacties van deze mensen wel in je overweging meegenomen :(

loop niet altijd met de massa mee zou ik zeggen
Gelukkig heb ik wel wat aan dit topic :+ . Was net aan het kijken en zag deze topic ineens..

Heb zelf een MD speler, ook van sony op dit moment. Was onbewust beetje aan het kijken voor een opvolger. Dit omdat ik er niet meer tegen kan te wachten tot er een nummer weer is op de speler staat. Een snellere recorder zou ongeveer evenveel kost (nieuw dan) als een HIMD speler :p. Dus even verder kijken zoals naar de ipod of de voor mij nu interessante en in dit topic opgenomen NW-HD5.

[ Voor 12% gewijzigd door Emiel1984 op 09-08-2005 00:42 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan_va
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
heb zelf mini ipod van 4 gig, de batterijduur mag/moet je gerust delen door 2, als ie 5u speelt ben ik blij

dit is zeker geen uitzondering, in de winkel waar ik hem kocht hadden ze me dat op voorhand al gezegd. (geldt voor iedere ipod) als die batterij-duur je niet afschrikt zou ik die zeker kopen, geluidskwaliteit en gebruiksgemak zijn gewoon super, en design is ook niet mis :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
klik hier

en hier....

en hier misschien...

en als laatste hier....

nou en wat zien we dan jongens en meisjes...

De iPod is redelijk duur voor wat hij kan...285 euries...

archos Gmini: €279
Cowon iAudio X5: €340
sony HD5: €245

De archos (mijn blijvende favoriet sorry ;) ) is GOEDKOPER dan een iPod 20 Gig, heeft ook 20Gig, groter beter, en kleuren beeldscherm. Speelt films af en laat foto's zien...wat wil je nog meer?

De iAudio is wel wat duurder maar heeft ook een kleuren scherm en een goede geluidskwaliteit (en sommige mensen vinden het design mooi :r )

De sony weet ik niet zoveel vanaf maar is goedkoper, heeft een LCD scherm (kan niet zien of het kleur is, denk het niet) wat meer functies enz enz...

Over deze spelers zijn nu ook topics in "gadget talk" dus bekijk die eens en stel vragen...

doel van deze post: mensen te behoeden voor de iPod rage..... >:)

EDIT: KLIK En natuurlijk heb je nu ook nog de archos gmini 402, hoe kon ik die vergeten...voor 299€ niet al te duur met wat nieuwe features....

[ Voor 24% gewijzigd door SgtCaffran op 09-08-2005 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly3k
SgtCaffran schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 10:49:
De sony weet ik niet zoveel vanaf maar is goedkoper, heeft een LCD scherm (kan niet zien of het kleur is, denk het niet) wat meer functies enz enz...
De Sony is eigenlijk gewoon een MP3 speler. Hij speelt ze af en dat doet ie perfect. Hij klinkt beter dan mijn MZ-N1 maar ook beter dan m'n oude iRiver iFP999.
Hij heeft geen kleuren display, je kan wel zwart en wit omdraaien :9
Belangrijkste redenen voor mij waren:
- lange accu tijd
- goede geluidskwaliteit
Wat moet een MP3 speler nog meer doen?¿
SgtCaffran schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 10:49:
doel van deze post: mensen te behoeden voor de iPod rage..... >:)
Ik durfde het eigenlijk niet te zeggen... maar je hebt helemaal gelijk _/-\o_
Maar het design kan een reden zijn om hem te kopen. Ik vind het niks maar smaken verschillen :D

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
Als design voor iemand een reden is om een apparaat van 200 euro of meer te kopen.......

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan_va
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
off-topic
ik weet niet waarom je mensen wil behoeden van een Ipod-rage, de Ipod heeft ongeveer (voor de overgrote meerderheid) het beste design. is krasvrij (wat van de ander niet is te zeggen) heeft een uitstekende geluidskwaliteit, en vergeet niet dat ik nog geen enkele MP3 speler ben tegengekomen met een zelfde comfort qua bediening, niets irritanter dan lang moeten wachten als je op je fiets zit en naar een liedje wil luisteren....met het click-wheel is dat doodsimpel

on-topic
kijk wat je het belangrijkste vindt: divx films ed kunnen bekijken of het gebruiksgemak die een Ipod je biedt....the choice is yours

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
nou dat slaat een beetje nergens op...sorry.

De iPod mag dan (ook naar mijn mening) er mooi uitzien, maar ik vind hem niet veel mooier dan een iAudio of zelfs mijn archos. (mening uiteraard)

Ook zijn de huidige HDD spelers evengoed als het niet beter is qua geluidskwaliteit. Ik heb zelf geen iPod maar velen hebben gezegd dat ze na het luisteren van de iAudio 5 serie de iPod saai vonden klinken. Het is dus absoluut niet zo dat de iPod super kwaliteit levert, al betekent dat niet dat de kwaliteit niet goed is (en dat wil ik dus ook niet laten blijken).

De besturing, tja...een handig scrollwiel, maar dat heeft de Zen Touch (?) ook. En zelf heb ik geen problemen met scrollen aangezien ik mijn HDD goed orden (in tegenstelling tot mijn computer :9 )

dus dan is het: music>trance>sensation black>enter
Zoveel moeite is dat nou ook weer niet..

Overigens mag jij vinden wat je vind maar ik vind die video optie, groter (en kleuren!) scherm en tal van andere opties anders verrekte handig!

Dat is dan ook gelijk de voornaamste reden waarom ik denk dat de iPod (zeker in dit "tijdsstadium") vreselijk gehyped is. Weinig functies met een klein zwart wit scherm tegen een belachelijk hoge prijs, in vergelijking tot zijn concurrenten. Vooral als je gaat kijken naar de iPod Photo, belachelijk ding voor dat geld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:48
Verkies de Sony HD3/HD5 boven de IPod, zeker ivm de accuduur en de vervangbaarheid van de accu. Ook qua functies vind ik zelf de Sony beter, al heeft ie geen kleurenscherm wat de IPod wel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je voor Sony kiest kun je je SonicStage ATRAC geripte files direct weer op je nieuwe speler zetten :Y) HiMD spelers (NH700) kosten tegenwoordig een schijntje..... Op een gig kun je toch een hoop CD's kwijt (15 a 20 stuks) en je kunt je huidige schijfjes eventueel opnieuw groter formateren...

Verwijderd

Sony spelers zijn superieur imho, maar ik ga er geen meer kopen, omwille van de software die je er bij moet gebruiken (SonicStage).
De enige reden dat ik op dit moment nog een oude windows installatie op mijn pc moet bijhouden is die klote sonicstage.
Wat een traag/buggy/klote app is dat toch :(
Daarom ga ik de volgende keer voor een mp3 speler (liefst met ogg support).
Gewoon kwestie van drag&drop, simpel & handig.

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 12:01

Emiel1984

Made in NL

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 13:28:
Sony spelers zijn superieur imho, maar ik ga er geen meer kopen, omwille van de software die je er bij moet gebruiken (SonicStage).
De enige reden dat ik op dit moment nog een oude windows installatie op mijn pc moet bijhouden is die klote sonicstage.
Kan dat ook al niet bij de nieuwe spelers, zoals de MZ-RH10?

Vraagje trouwens over de MZ-RH10 ; moet je software hebben om hem te laten herkennen door de pc of is het "plug and play" ?

[LTS][MTS][HTS]

Verwijderd

ik wil even mijn ongenoegen uiten over dat gedoe van kleurenschermpjes op mp3-players,
iets wat in mijn ogen werkelijk nix van voordelen en alleen maar nadelen met zich meebrengt.

Pro:
-video's en foto's bekijken???? (heb je laptop voor, zie me niet meteen filmpjes bekijken op zo'n klein scherm, en voor foto's heb je display van digicam)
-mooier (hoewel...)

Contra:
-ongelofelijk slecht voor de batterijduur, zo'n kleur-lcd slurpt energie als een beest...
-ongelofelijk veel gevoeliger, veel sneller schade aan kleurenscherm dan aan simpel monochroom ding, te vergelijken met gsm's, kleurenschermen geven dode pixels, zijn veel schok- en watergevoeliger, een goeie oude 3310 bv. heeft meer dan 9 levens...
-onoverzichtelijker
-trager
-....

geef mij dus maar een monochroom toestel dat wat langer kan spelen, want daar dient zo'n mp3 toch voor: lang je favoriete muziek kunnen spelen op een overzichtelijke manier, en gemaakt om elk moment van de dag in je broekzak te zitten...

*edit: typo

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2005 16:15 ]

• FireFly3k
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 13:28:
Heb je de nieuwste versie van SonicStage al geprobeerd? (v3.2)

En als je een HD3 of HD5 hebt is er ook nog een ander programma wat je kan gebruiken.
http://www.syndetics.net/sony-hacks/sonicstage.html
Weet niet of het ook op andere spelers werkt. Het programma wordt op de speler zelf geinstalleerd, je hebt het dus altijd bij je :-).

(komt uit dit topic, SONY NW-HDx mp3 spelers)

PSN - 500px - Flickr

Verwijderd

emiel1984 schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 15:56:
[...]

Kan dat ook al niet bij de nieuwe spelers, zoals de MZ-RH10?

Vraagje trouwens over de MZ-RH10 ; moet je software hebben om hem te laten herkennen door de pc of is het "plug and play" ?
Voor ALLE sony spelers heb je de SonicStage software nodig om muziek op de speler te zetten.

• David_p3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:02
Ik heb zelf een NZ-NH700, en dat apparaat is super, (ik hoor al waarom dan)

Voor mij om de volgende reden.

Lange batterij duur,
Omdat er AA penlites in kunnen heb ik een setje AA 2300mAh gekocht en daar doe ik per AA zeker 25 uur mee als het niet langer is. een ander voordeel is dat je de speler NIET oplaat als je er liedjes opzet via de usb. Dit voorkomt het bijladen en het altijd aanwezige Memory-effect van accu's. Tevens kan je de accu vervangen wat met een iPod niet kan en die accu is niet helemaal super

Daarnaast is de speler makkelijk te bedienen en kan je ook opnemen met een microfoon of via een optische ingang.

Ook te gebruiken om bestanden te kopieren middels USB harddisk device onder XP.

Er is een accesoire die het mogelijk maakt bijna iedere flash card(SD MMC, Memory stock, etc.) te kopieren naar een md , om bijvoorbeeld tijdens vakantie je foto's te backuppen op een schijfje van slechts 6 euro. Type nummer MCMDr1

al genoemd maar nog een keer 6 euro per gigabyte is niet zo duur,

Nadelen.
Sonic stage, werkt wel aardig maar had makkelijker geweest om direct MP3 er op te zetten,

Q6600@3.29 | Gigabyte X38-DS4 | 4096MB DC PC6400 | HD3870

• SgtCaffran
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 16:14:
Pro:
-video's en foto's bekijken???? (heb je laptop voor, zie me niet meteen filmpjes bekijken op zo'n klein scherm, en voor foto's heb je display van digicam)
-mooier (hoewel...)

Contra:
-ongelofelijk slecht voor de batterijduur, zo'n kleur-lcd slurpt energie als een beest...
-ongelofelijk veel gevoeliger, veel sneller schade aan kleurenscherm dan aan simpel monochroom ding, te vergelijken met gsm's, kleurenschermen geven dode pixels, zijn veel schok- en watergevoeliger, een goeie oude 3310 bv. heeft meer dan 9 levens...
-onoverzichtelijker
-trager
-....

geef mij dus maar een monochroom toestel dat wat langer kan spelen, want daar dient zo'n mp3 toch voor: lang je favoriete muziek kunnen spelen op een overzichtelijke manier, en gemaakt om elk moment van de dag in je broekzak te zitten...
Eigenlijk het enige waar ik het met je eens ben is het energie verbruik, die is wat lager dan met een klein schermpje. Maarja wanneer ben ik nou 10 uur weg van een stopcantact ofzo.. En dan hoef je over de iPod nog geen eens te spreken, die batterijduur is nog slechter ookal heeft deze een zwart wit scherm.

Het kleurenscherm van de archos apparaten is bijzonder duurzaam gebleken, na enkele valpartijen op hard beton bleven de apparaatjes werken. Denk dus niet dat na 1 stoot het scherm kapot is. Ook blijkt dat er niet zo gauw krassen op komen, maar voor de zekerheid heb ik een schreen protector gekocht.. :)

En trouwens, een laptop voor films en foto's bekijken.....dat lijkt me veel minder handig aangezien de batterijduur van een laptop veel te laag is en hij veel te groot is om "portable" te zijn. En ja zo'n scherm is mooier :P

""-onoverzichtelijker
-trager""

Nou onoverzichtelijker slaat he-le-maal nergens op. Wat vind je overzichtelijker een mooi kleurenscherm met duidelijk aangegven titels en opvallende media player. Of een monochroom scherm dat alles in dezelfde kleurtonen aangeeft en dus minder opvalt...juist...dat dacht ik ook ;)

Trager, ik zou het niet weten maar ik heb nergens last van ^^

[ Voor 6% gewijzigd door SgtCaffran op 11-08-2005 17:38 ]

• Boeiend
Ik zit hier dus al met een Ipod Mini vanaf dinsdag avond, en ik ben best te vreden. De Geluids kwaliteit icm de EX71 is redelijk, iig beter als mijn N1 (beiden met EQ uitgeschakeld). En een kleuren scherm heb ik echt niet nodig dus dit is echt wel voldoende. En zo'n Ipod Video zou voor mij pas handig zijn als ik er me online kon en dan film trailers kijken, en dan direct op onze beamer aansluiten in de thuisbios. En ja voor mobiele films zal mijn notebook veel beter zijn.
Maar jullie hebben gelijk over het feit dat de Ipod zo'n hype is dat het dan een beetje off is voor mensen die eigenlijk best wel beter weten. Maar ik vind het nog steeds een zeer ingineus appparaat. Ik heb bv. nog nooit een mp3 speler gezien die aan gaat als je er een koptelefoon op aansluit, die Ipod doet dat dus. _/-\o_
In vergelijking met Sony is de file transfer velen malen handiger, hij synchroniseerd met iTunes, bij de mp3/atrac spelers van Sony moet je volgens mij nog steeds zelf alles transferen naar de speler.

• SgtCaffran
De iPod is onwaarschijnlijk ook een goede mp3-speler. En aangezien jij er zeer tevreden mee bent, is dat mooi. Want uiteindelijk, is het niet waarom het gaat, dat mensen tevreden zijn? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
Boeiend schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 21:05:
Ik heb bv. nog nooit een mp3 speler gezien die aan gaat als je er een koptelefoon op aansluit, die Ipod doet dat dus. _/-\o_
Ik kan je nog sterker vertellen, mijn Palm Tungsten|E2 MP3 speler gaat aan zodra ik er een SD kaart in stop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Sony flash speler (NW E407) gaat aan zodra ik op play druk :) (op zich niet zo bijzonder, maar hij geef muziek binnen een fractie van een seconde (geen opstart tijd). :Y) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
De NW E407 is dan ook een speler die met geen andere flash speler op de markt te vergelijken is ;) Imho de aller beste flashspeler around met zijn 50 uurs Li-ion accu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Black Sparrow schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 16:43:
De NW E407 is dan ook een speler die met geen andere flash speler op de markt te vergelijken is ;) Imho de aller beste flashspeler around met zijn 50 uurs Li-ion accu!
iRiver heeft ook spelers met een erg hoge batterijduur, mischien niet met in ingebouwde accu, maar alleen om de batterijduur is die speler dus zeker niet de beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly3k
RoD schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 16:48:
[...]iRiver heeft ook spelers met een erg hoge batterijduur, mischien niet met in ingebouwde accu, maar alleen om de batterijduur is die speler dus zeker niet de beste.
De iRiver iFP 99x serie heeft een ingebouwde accu en een batterijtijd van zo'n 40 uur.
Maar die heeft alleen een mappen structuur, geen artiesten, album etc. De NW-E40x en 50x hebben dat wel net zoals de NW-HDx. En dat mistte ik toch wel heel erg op die iRiver.

PSN - 500px - Flickr

Pagina: 1