[TU/e laptop 2005/2006] NEC Versa P550 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 4 ... 16 Laatste
Acties:
  • 40.176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantus
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:48
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 20:23:
nog niemand die 3dmark05 heeft geinstalleerd of cs:s of NFSU2 heeft getracht te spelen?
heb een 3dmark05 score van 749

settings:
resolution: 1024x768
anti-aliasing: none
filtering: optimal
hsls vs target: 2_0
hsls ps target: 2_0
fixed framerate: off

en alle test gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Draadloos heb ik werkend gekregen met een asus WL-138G PCI kaartje in mijn pc, maar internet sharing nog niet. Het lijkt alsof het op mijn pc wel goed staat, maar op de laptop zie ik nergens waar ik het kan instellen. Iemand een idee?

edit: Nevermind het is al gelukt... hoe weet ik eigenlijk ook niet...

[ Voor 14% gewijzigd door Jelte op 26-08-2005 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met het aan het werk krijgen van internet op mijn laptop. Ik wil graag de internetkabel van mijn huidige computer in de laptop steken. Als ik dat probeer is de laptop even aan het denken en dan krijg ik deze foutmelding:

"limited or no connectivity"

you might not be able to access the internet or some network recources. This problem occured becasue the network did not assign a network address to the computer.

iemand een idee wat ik hieraan kan doen?

ik heb @home broadband, ik weet niet of dat er toe doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
zit die 'oude' pc direct op je modem? zoja, dan heeft die dus ook een computernaam die door @home is opgegeven, in dat geval zou je dus ook je laptop zo moeten noemen... ( waarschijnlijk werkt je laptop dan niet meer in tue domein en moet je dus dat verhaaltje volgen om je laptop weer in het domein te krijgen )

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm.. is het niet mogelijk dit op een makkelijke manier steeds te veranderen?
Als je de netwerkinstellingen van je pc aan wilt passen tbv een thuisnetwerk, zorg er dan voor dat je bij de netwerksetting de pc nooit van het domein afhaalt. Dit gebeurt n.l. automatisch als je hem in een workgroup zet. Mocht dit al gebeurd zijn, kun je dit laten corrigeren door de facultaire notebook service centra (zie gele kaarten) of door het centrale notebook service centrum
dus veranderingen aanbrengen aan het domein of werkgroep is dus niet zo'n goed idee, is er geen andere manier om internet aan het werk te krijgen.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peleccotur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-03 14:12
Ik heb waarschijnlijk een probleem met de videokaart. Als ik ga gamen (WoW, BF2, UT2k4 geprobeerd) dan schakeld de laptop zich na een tijdje gewoon uit, bij WoW leek dat gewoon random te gebeuren. Bij UT2k4 gebeurde me dat steeds als ik hetzelfde probeerde (game starten) en bij BF2 in een game nadat ik de instellingen wat hoger had gezet en was gaan spelen.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen (ben neit bekend met ATI kaarten)

[ Voor 10% gewijzigd door Peleccotur op 26-08-2005 17:11 ]

Diablo III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 16:28:

[...]

dus veranderingen aanbrengen aan het domein of werkgroep is dus niet zo'n goed idee, is er geen andere manier om internet aan het werk te krijgen.?
routertje kopen...

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
Peleccotur schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 17:10:
Ik heb waarschijnlijk een probleem met de videokaart. Als ik ga gamen (WoW, BF2, UT2k4 geprobeerd) dan schakeld de laptop zich na een tijdje gewoon uit, bij WoW leek dat gewoon random te gebeuren. Bij UT2k4 gebeurde me dat steeds als ik hetzelfde probeerde (game starten) en bij BF2 in een game nadat ik de instellingen wat hoger had gezet en was gaan spelen.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen (ben neit bekend met ATI kaarten)
wordt hij te warm?

edit: achterafgezien had dit ook wel in 1 post gekund, sorry

[ Voor 6% gewijzigd door DeoDupke op 26-08-2005 17:12 ]

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peleccotur
DeoDupke schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 17:11:
[...]

wordt hij te warm?

edit: achterafgezien had dit ook wel in 1 post gekund, sorry
Zou niet zo moeten zijn iig. Ik heb neits bijzonders gedaan, de laptop staat gewoon op een tafel op de pootjes. Daarbij komt dat de laptop steeds neit even lang aan staat als hij zich uit schakelt. Ik dacht ook in eerste instantie dat het iets van warmte zou zijn, maar dat lijkt me nu niet zo logisch.

Diablo III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 10:13

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Topicstarter
Call me a noob, maar hoe verander ik de grootte van de Hyper Memory van de ATI kaart? Ik kan het nergens vinden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:24
Het zou in de BIOS moeten meen ik, maar daar kan ik het niet vinden (staat sowieso bar weinig). 320 MB vind ik een beetje teveel van het goede ook al draaien spelletjes vloeiend, maar wie o wie weet waar je dat kunt instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
hmjah ik heb hem helaas nog niet ( moet nog een paar weekjes wachten ) dus kan jullie hierbij niet helpen denk ik

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Topicstarter
soganta schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 18:07:
Het zou in de BIOS moeten meen ik, maar daar kan ik het niet vinden (staat sowieso bar weinig). 320 MB vind ik een beetje teveel van het goede ook al draaien spelletjes vloeiend, maar wie o wie weet waar je dat kunt instellen?
Ik kon idd ook weinig vinden in de BIOS, en 320 mb heb ik echt niet nodig hoor.

Had btw 1000 3dmark05 puntjes met standaard-settings en alle tests ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
Ik heb een probleempje, nadat ik ingelogd heb op de laptop dmv fingerprint of wachtwoord, duurt het heel erg lang voordat het bureaublad zichtbaar wordt. Dit deed hij in het begin niet. Oplossingen ?

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitrain
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:08
Solomon schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 18:29:
Ik heb een probleempje, nadat ik ingelogd heb op de laptop dmv fingerprint of wachtwoord, duurt het heel erg lang voordat het bureaublad zichtbaar wordt. Dit deed hij in het begin niet. Oplossingen ?
Heb ik ook. Maar ik heb geen fingerprint geinstalleerd. Ik heb fedora ook nog geinstalleerd en daar gaat alles wel zoals het hoort. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
bitrain schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 18:33:
[...]

Heb ik ook. Maar ik heb geen fingerprint geinstalleerd. Ik heb fedora ook nog geinstalleerd en daar gaat alles wel zoals het hoort. :)
Zal wel te maken hebben met het inloggen op he TU netwerk (dat er niet is), iemand die een oplossing heeft? Want dit is vrij storend, duurt nml wel erg lang steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSchop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07-2015

DaSchop

Hallo, ik ben Bastiaan

Solomon schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 18:29:
Dit heb ik ook. Ik zie dan een minuut lang ofzo (niet getimed maar het duurt heel lang) mijn desktop achtergrond (die mooie foto van het HG/AU), zonder ikoontjes of taakbalk. Hetzelfde geldt als ik ctrl+alt+del voor ik dat log off/task manager/change password/etc. schermpje krijg en als ik de computer unlock (via fingerprint). Volgens mij had hij dit ook al voor ik het fingerprint gebeuren installeerde dus het lijkt mij niet dat het daar aan ligt...

>> Bastiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Topicstarter
DaSchop schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 18:56:
[...]

Dit heb ik ook. Ik zie dan een minuut lang ofzo (niet getimed maar het duurt heel lang) mijn desktop achtergrond (die mooie foto van het HG/AU), zonder ikoontjes of taakbalk. Hetzelfde geldt als ik ctrl+alt+del voor ik dat log off/task manager/change password/etc. schermpje krijg en als ik de computer unlock (via fingerprint). Volgens mij had hij dit ook al voor ik het fingerprint gebeuren installeerde dus het lijkt mij niet dat het daar aan ligt...
* XiN-eViL heeft ook last van dat probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
Iedereen heeft er last van :P Maandag massaal naar het NSC ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voordat je inlogt even Fn + F2 :)

wireless uitschakelen dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ruilen met mijn 2000 model ? :D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unneoetech
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 10:10
Probleem.... Was ik net een beetje aan het kloten met de netwerkinstellingen en zo kan ik niet meer in loggen. Na het opnieuw opstarten schuif ik men vinger over dat ding zoals ik dat altijd deed maar in plaats van direct in te loggen krijg ik nu nog een login scherm te zien :? Hier moet ik ook een username en password invullen (Username is hetzelfde en kun je niet aanpassen). Maar het probleem is nu dat als ik het gewone wachtwoord invul hij zegt: The Windows NT logon refused the user credentials with the following explanation: logon failure: inknown username or bad password.
Nu heb ik dus ieder mogelijk wachtwoord geprobeerd maar niks lukt :'(
Heeft iemand eig idee wat ik hier moet invullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11-2023

Awkwarding

Rommel

Unneoetech schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 19:33:
Probleem.... Was ik net een beetje aan het kloten met de netwerkinstellingen en zo kan ik niet meer in loggen. Na het opnieuw opstarten schuif ik men vinger over dat ding zoals ik dat altijd deed maar in plaats van direct in te loggen krijg ik nu nog een login scherm te zien :? Hier moet ik ook een username en password invullen (Username is hetzelfde en kun je niet aanpassen). Maar het probleem is nu dat als ik het gewone wachtwoord invul hij zegt: The Windows NT logon refused the user credentials with the following explanation: logon failure: inknown username or bad password.
Nu heb ik dus ieder mogelijk wachtwoord geprobeerd maar niks lukt :'(
Heeft iemand eig idee wat ik hier moet invullen?
ik dacht dat je dat je dan dit moest doen:
http://w3.tue.nl/nl/diens...otebook_in_domain_zetten/

Wordt de laptop trouwens per faculteit voorbereid? Want ik doe bijvoorbeeld technische natuurkunde en een maat van me technische bedrijfskunde en bij hem is o.a. de lay-out standaard anders. zijne was windows classic en mijne was windows xp.. (maar dat is dus inmiddels ook alweer classic :))

Opel Manta POWER!!! Toyota Celica RA28!!!

DealExtreme infopagina! -> deal-extreme.blogspot.com Uitleg en handige info!
Voor al je gadgets/accessoires/onderdelen die je maar kunt bedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unneoetech
Awkwarding schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 19:55:
[...]

ik dacht dat je dat je dan dit moest doen:
http://w3.tue.nl/nl/diens...otebook_in_domain_zetten/

Wordt de laptop trouwens per faculteit voorbereid? Want ik doe bijvoorbeeld technische natuurkunde en een maat van me technische bedrijfskunde en bij hem is o.a. de lay-out standaard anders. zijne was windows classic en mijne was windows xp.. (maar dat is dus inmiddels ook alweer classic :))
Hmm ja maar ik kom niet eens tot men bureau blad... Ik ga de image maar ff opnieuw derop zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:12

Luke!

#Treinbaas
Awkwarding schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 19:55:
[...]
Feest der herkenning, hier eentje die TN doet en hierboven eentje uit Echt. Ja, er is verschil in de images per faculteit.

@ Echtenaar: kun je niet inloggen met username "Admin" of "Administrator" en je password?

[ Voor 8% gewijzigd door Luke! op 26-08-2005 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unneoetech
Luccus schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 19:58:
[...]

Feest der herkenning, hier eentje die TN doet en hierboven eentje uit Echt. Ja, er is verschil in de images per faculteit.

@ Echtenaar: kun je niet inloggen met username "Admin" of "Administrator" en je password?
Jawel maar het domein ofzo kan ik niet opnieuw instellen omdat ik niet op de tue zit en verder kan ik ook geen account vinden ofzo waar ik mijn wachtwoord weer kan herstellen. Maar ik kan zo in ieder geval al wel weer in windows zelf komen dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat het lang duurt om in te loggen kan te maken hebben met netwerk zoeken, ook het zoeken van draadloos bijvoorbeeld. Dit heeft echter niks te maken met de nieuwe laptops, want ik heb die van vorig jaar en die hebben er ook allemaal 'last' van. Dus ik denk niet dat ze echt blij worden bij het nsc als iedereen er langs gaat met dat probleem. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-11-2020
Hetzelfde 'probleem' gehad vanmorgen, maar is ondertussen alweer gesolved.

De solutie:
- inloggen als 'Admin' of 'Administrator' met hetzelfde wachtwoord als je s-account
- VPN opzetten met de TU/e
- Proberen jezelf volgens deze link weer terug in het domein te hangen.

En als het goed is is het dan weer opgelost, bij mij iig wel.

Ik kreeg zo'n mailtje van het NSC waarin stond dat ik het alleen terug kon zetten als ik op de campus aanwezig was. Dus ik dacht: "Waarom zou het met een VPN niet gaan?". Ik probeerd het en het werkte.

I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unneoetech
Ik heb hem nou weer terug door middel van een herstelpunt :) Niet dat ik zo kapot ben van herstelpunten maar het werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:30

-db-

Hoi

Ik heb thuis geen draadloos netwerk, maar toen ik vanmidag mijn laptop in de woonkamer aanzette vond hij een onbeveiligd netwerk waar ik moeiteloos op kon inloggen en internetten. Ik ga er vanuit dat een van mijn buren een draadloos netwerk heeft. Maar is het nou illegaal om via hun netwerk te internetten zonder dat zij het weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:53
Ik heb iets irritants gemerkt aan de VPN verbinding: hij routeert al het verkeer via de TU/e, wat niet helemaal optimaal is. Denk niet dat het mijn snelheid beinvloed ofzo, maar 'k wil de TU/e ontlasten ;) (oftewel ben bang voor netwerkproblemen 'binnenshuis')

Is er iemand die een simpele truc weet waardoor alleen het TU/e subnet over de VPN gaat?

[edit]geen idee of dat echt illegaal is. Pakkans is nihil, en zolang je het alleen bij 'netjes' internetten houdt, zal niemand je ervoor aanklagen vermoed ik. Het komt wel overeen met over iemands eigen terrein lopen, maar hij heeft vergeten het bordje 'verboden toegang' te plaatsen :)

[ Voor 31% gewijzigd door MBV op 26-08-2005 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Topicstarter
MBV schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 21:38:
Ik heb iets irritants gemerkt aan de VPN verbinding: hij routeert al het verkeer via de TU/e, wat niet helemaal optimaal is. Denk niet dat het mijn snelheid beinvloed ofzo, maar 'k wil de TU/e ontlasten ;) (oftewel ben bang voor netwerkproblemen 'binnenshuis')

Is er iemand die een simpele truc weet waardoor alleen het TU/e subnet over de VPN gaat?

[edit]geen idee of dat echt illegaal is. Pakkans is nihil, en zolang je het alleen bij 'netjes' internetten houdt, zal niemand je ervoor aanklagen vermoed ik. Het komt wel overeen met over iemands eigen terrein lopen, maar hij heeft vergeten het bordje 'verboden toegang' te plaatsen :)
Bij verbindingsvenster van vpn (dus inlogding) --> properties --> tabblad Networking --> Internet Protocol (TCP/IP) --> Properties --> Advanced --> Use default gateway on remote network uitvinken --> ok totdat je een ons weegt --> verbinden maar :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
@XiN-eViL: thnks! That works, scheelt weer 6 ms op een ping naar tweakers.net :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Topicstarter
MBV schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 22:38:
@XiN-eViL: thnks! That works, scheelt weer 6 ms op een ping naar tweakers.net :Y)
:+ ik heb het ergens van de site van het nsc bij vpn voor thuis oid :D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guidooow
  • Registratie: April 2004
Ik heb hier ook een onbeveiligd netwerk gevonden, ik kan connecten, ontvangst is goed. Maar hoe kan ik nu internetten! Volgens IE moet ik nog gewoon verbinding maken.

*jaja ik snap er weinig van, volgende week ga ik aan de slag met m'n nieuwe speedtouch 580:)*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantus
  • Laatst online: 21:48
XiN-eViL schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 18:19:
[...]

Ik kon idd ook weinig vinden in de BIOS, en 320 mb heb ik echt niet nodig hoor.

Had btw 1000 3dmark05 puntjes met standaard-settings en alle tests ;)
had je de stekker erin, als ik hem op de batterij heb krijg ik rond de 500 en op netspanning rond de 950 (gemiddelde wat ik had tussen op netspanning en een 50% volle accu was 750)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Topicstarter
xantus schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 23:19:
[...]

had je de stekker erin, als ik hem op de batterij heb krijg ik rond de 500 en op netspanning rond de 950 (gemiddelde wat ik had tussen op netspanning en een 50% volle accu was 750)
was idd met stekker erin, zonder niet getest </lam is>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodyman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06-2024

Rodyman

chillend

(jarig!)

[...]

Bekijk de volgende applicaties eens:
Netswitcher
Mobile Net Switch

Dat zijn 2 tools die het in ieder geval moeten kunnen, gebruik het zelf nu ook en werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

[...]

Twee verschillende users aanmaken, eentje in het domein van de TU/e en de andere in de werkgroep thuis.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodyman

Rodyman

chillend

(jarig!)
Hooglander1 schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 05:03:
[...]

Twee verschillende users aanmaken, eentje in het domein van de TU/e en de andere in de werkgroep thuis.
Nadeel hiervan is dat elke 2 profielen hun eigen instellingen hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf heb ik ook wat zitten kloten met het inloggen. Als de domein instellingen gewoon goed staan kan je inderdaad wel inloggen, maar dan duurt het laden erg lang.

Nu heb ik via een hack cd een lokale account aan kunnen maken (eerst Admin account inschakelen), nu log ik dus gewoon lokaal in. Kan ook gewoon internetten etc, en de desktop staat er in 2 seconde :).
Heb nu wel een werkgroep ingesteld, maar dit zal ik Maandag op de TUe veranderen. Even kijken of mijn lokale account het dan nog steeds doet :).
Guidooow schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 23:03:
Ik heb hier ook een onbeveiligd netwerk gevonden, ik kan connecten, ontvangst is goed. Maar hoe kan ik nu internetten! Volgens IE moet ik nog gewoon verbinding maken.

*jaja ik snap er weinig van, volgende week ga ik aan de slag met m'n nieuwe speedtouch 580:)*
Hehe, ik heb ook al lopen Wardriven ;). Ik kon gewoon wel het internet op. Maak gebruik van het windows programma 'Network Stumbler' 0.4, daarmee kan je onbeveiligde netwerken snel opsporen.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2005 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 21:01

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Voor alle mensen die ruzie hebben met het thuisgebruik van hun domain account:

Gebruik gewoon geen domain account. Ik werk al een paar jaar met een tu/e laptop en sinds ze het hebben geblokkeerd dat je vanaf thuis op het domein kunt gebruik ik enkel nog een lokale user. Start (ook op de tu) vele malen sneller op en alles werkt gewoon, ook thuis. En je hebt niet het gekloot met twee users.

Die domain account heb je in principe nergens voor nodig. Alle netwerk schijven etc. kun je toch wel aan, alleen zul je af en toe een keer extra moeten inloggen. Inloggen gebeurt dan met user: TUE\s... en bijbehorend password. Door dat TUE\ log je in als domain user en wordt je gewoon herkent als iemand die rechten heeft op de betreffende netwerkschijf ofzo.

[ Voor 4% gewijzigd door Orion84 op 27-08-2005 11:14 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
Dat traag opstarten is verholpen door voor het inloggen op Fn+F2 te drukken zoals iemand in het topic al verteld :) Vervolgens de draadloze verbinding weer aanzetten als de laptop weer opgestart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Topicstarter
Exirion schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 11:46:
Ik gebruik dit al 2,5 jaar op m'n eigen Centrino laptop:

http://www.diefer.de/speedswitchxp/

Maakt 'm erg stil en heeft veel betere controle dan het power management van Windows zelf :)
Hoe zorg ik er nu bij dit programmaatje voor dat hij continue zachtjes blaast ipv af en toe hard en dan weer niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Hmm, geen idee of dat kan. Bij mijn NEC P520 (van twee jaar terug dus) gebruik ik ook dit programma, maar je kan niet echt je fans controleren hè, en mijn laptop doet niet echt aan zachtjes blazen.
Zodra een bepaald temperatuurniveau wordt overschreden blaast hij voluit totdat het weer is afgekoeld. Het enige wat je hieraan kunt doen is je cpu constant op de laagste snelheid houden, dan blaast hij hier eigenlijk helemaal nooit meer. Maar dat is natuurlijk niet in alle situaties bruikbaar.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peleccotur
Heb me probleem gevonden, zodra ik me laptop aan de stroom hang en de processor volledig benut wordt (voor videokaart heb ik dat al veranderd) en ik ga gamen valt de laptop uit. Daarbij komt dat het ventilatortje een teringherrie maakt, alsof hij steeds tegen de rand loopt. Nou is mijn vraag of iemand enig idee heeft hoe ik kan zorgen dat de processor ook aan de stroom een lagere snelheid houdt...voor de videokaart kon ik dat al instellen int display venster maar processor hebk nergens gevonden. Ik zou mijn laptop namelijk graag nog gebruiken voordat ik maandag eens bij het service centrum langs ren om te klagen over het fannetje

Diablo III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Dat kan dus prima met SpeedSwitchXP.

[ Voor 40% gewijzigd door Orion84 op 27-08-2005 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 13:39

icecreamfarmer

en het is

XiN-eViL schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 12:59:
[...]

Mij is het ook via die pagina en dan onder XP en onder 2000 gelukt :) .
hee nicky met maikel hier.

heb een paar problemen.
traag opstarten
en de computers herkennen elkaar niet als ik een netwerk maak. (wou bestanden en de printer sharen)
outlook werkt niet

start menu komt pas als ik taskmanger een keer gedraaid heb :? (krijg dus alleen een achtergrond te zien.

[ Voor 4% gewijzigd door icecreamfarmer op 27-08-2005 14:56 ]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Cpt_veerhoek schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 22:25:
[...]

Ik heb nog geen benches gedraait, maar Half Life 2 draait hier als een zonnetje (echter wel zonder FSAA en AF) op de native resolutie (1400*1050). Als je dit echter op batterij-kracht doet wel even powerplay bijstellen (GPU maximaal gebruiken op batterypower), anders wordt het wat traag (uiteraard hou je het niet lang vol op batterijen, 1 tot 1,5 uur schat ik met wat ik tot nu toe heb geprobeerd).
hoe stel je dat bij ?

en mijn k700i krijgt hem niet gevonden via bleutooth (en ja die staat dan aan)

doe trouwens bouwkunde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

icecreamfarmer schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 14:33:
[...]

hee nicky met maikel hier.

heb een paar problemen.
traag opstarten
en de computers herkennen elkaar niet als ik een netwerk maak. (wou bestanden en de printer sharen)
outlook werkt niet

start menu komt pas als ik taskmanger een keer gedraaid heb :? (krijg dus alleen een achtergrond te zien.
Dat is gewoon traag osptarten, dat startmenu komt wel, maar duurt gewoon heel lang. (keertje op ENTER drukken wil ook wel eens helpen). De rest is dus vrij normaal, aangezien je laptop aan het tu/e domein hangt, en dat is niet echt te combineren met werkgroepen thuis. En outlook werkt alleen als je aan het domein zit verbonden, en dat kan dus thuis niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt_veerhoek
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-09 11:46
Door naar de eigenschappen van de grafische kaart te gaan (rechts klikken op een leeg stuk achtergrond --> Properties --> Settings --> Advanced --> Powerplay). Hier moet je dan bij de tweede optie iets van Maximum Performance ofzo kiezen, zodat je ook op batterij kracht de grafische kracht op volle kracht laat werken.

[Offtopic]Ik doe trouwens Technische Natuurkunde[/offtopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

kunnen jullie op IRC komen met de laptop trouwens?

Ik dus niet, en de fout ligt echt ergens in een firewall instelling, maar niet aan die van windows, want als die uitstaat werkt het nog niet.

[ Voor 60% gewijzigd door Hooglander1 op 27-08-2005 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-11-2020
Hooglander1 schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 17:48:
kunnen jullie op IRC komen met de laptop trouwens?

Ik dus niet, en de fout ligt echt ergens in een firewall instelling, maar niet aan die van windows, want als die uitstaat werkt het nog niet.
Datzelfde merkte ik vanmorgen ook, maar het is simpel op te lossen gelukkig.

Zoek het blauw/rode icoontje van de VirusScan op in je systeembalkje, dan een rechterklik erop en open de VirusScan Console. Als je hierin zit kun je bij Access Protection in de properties instellen dat het IRC verkeer niet geblokkeerd moet worden.

I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Danku, waarom ze dat nou weer ingesteld hebben 8)7

Misschien om de mensen aan het werk te krijgen en niet alleen maar te laten IRC'en :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peleccotur
Ik heb met het SpeedswitchtXP progje het probleem met het fannetje tijdelijk op kunnen lossen...hopelijk kunnen ze bij het NSC er meer mee doen.

bdw mijn opleiding: Scheikundige Technologie

Diablo III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat ze mijn probleem met Maple op kunnen lossen, want ik ben niet van plan steeds op het netwerk in te loggen. Ik log wel lokaal in met mn eigen account :). Die heb ik net het hele weekend zitten configgen, dat ga ik niet nog eens doen met mn netwerk account ;).

Ik kan nu dus alleen Mathlab opstarten, want Maple zit te zeuren over een of andere activatie...dat werkt zeker alleen via het netwerk daar.
Oh, en ik krijg Outlook (werkt op de TU/e zelf wel, maar hier thuis niet) en Thunderbird niet aan de gang voor mn TU/e email adres. Dan maar via de webmail hoor...

Mijn opleiding: Technische Natuurkunde.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2005 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt je tu/e email ook ophalen via pop eventueel..

Zie http://w3.tue.nl/nl/diens...ons/outlook_instellingen/

Let vooral op de omslachtige username die je moet gebruiken!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2005 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 20:10:
Oh, en ik krijg Outlook (werkt op de TU/e zelf wel, maar hier thuis niet) en Thunderbird niet aan de gang voor mn TU/e email adres. Dan maar via de webmail hoor...
Krijg je een foutmelding te zien? Wat werkt er precies niet? Dat webmail zuigt vind ik. Af en toe traaaaag....
Mijn opleiding: Technische Natuurkunde.
offtopic:
Sjeeh, nog een! Tot komende week dan of zo, ik moet nog wat eerstejaars vakken doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek-Hendrik
  • Laatst online: 06-10-2024
Hoe moet je SpeedSwitchXP instellen zodat die fan zich een beetje blijft gedragen? Ik heb al allerlei instellingen geprobeerd maar hij blijft om de 20 seconden blazen als een idioot. Snap overigens niet dat een dergelijke laptop überhaupt gekozen wordt. Mijn inmiddels 3 jaar oude Asus laptop met desktop P4 1,6 houdt zich gemiddeld een stuk rustiger :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrEvil1986
  • Laatst online: 29-07 11:43
Ik moet zeggen dat die fan 100% meevalt. Een andere laptop die ik heb die loopt echt constant 100% te loeien, en loopt regelmatig vast ivm overhitting.
Deze wordt wel warm, maar niet dusdanig heet.

En die P 1.6ghz die is a. niet zo snel als deze CPU b. waarschijnlijk niet zo energie zuinig...
misschien stonden prestaties en batterijduur voorop boven eventuele geluiden?

Maar is dat geluid dan echt zo erg bij jullie? Ik hoor idd het ding wel aanslaan, maar echt last van het geluid heb ik niet. Daar is het te zacht voor.

Ohja, nog een paar dingetjes:
-Warcraft III en frozen throne lopen natuurlijk netjes.
-Splinter Cell 2 ook.
-3d01: ~9850 3dm03 ~2600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek-Hendrik
  • Laatst online: 06-10-2024
DrEvil1986 schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 20:59:
En die P 1.6ghz die is a. niet zo snel als deze CPU b. waarschijnlijk niet zo energie zuinig...
Ben het er helemaal mee eens dat die P4 langzamer en niet zo zuinig is, maar het gaat mij erom dat die blijkbaar minder koeling nodig heeft en dat zonder speedstep. Afgezien daarvan vind ik het nog veel vreemder dat die fan gewoon om de zoveel tijd begint te blazen, ook al is de laptop compleet idle, zelfs met alle niet noodzakelijke processen gekilled. Ik vind het in ieder geval niet normaal dat als je rustig een boek aan het lezen bent je laptop spontaan om de zoveel tijd begint te blazen. Misschien is mijn kamer dan zo stil maar ik vind het behoorlijk storend.
Het lijkt alsof de fan wat al te gevoelig is afgesteld. Als je in SpeedSwitchXP op "Detect max. speed" klikt begint de fan meteen terwijl die hele korte piekbelasting toch best zonder moet kunnen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Dat is iets van de intel chipset of zoiets, heeft een HP notebook met centrino (type kan ik opzoeken) ook last van. Als de CPU naar 100% gaat, gaat de fan 100%. Maar die bleef tenminste stil zolang dat niet het geval was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luccus schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 20:21:
[...]

Krijg je een foutmelding te zien? Wat werkt er precies niet? Dat webmail zuigt vind ik. Af en toe traaaaag....

[...]

offtopic:
Sjeeh, nog een! Tot komende week dan of zo, ik moet nog wat eerstejaars vakken doen
Nouja, bij Mozilla krijg ik bij de instellingen van de TUe site met elke combinatie van username en wachtwoord te zien dat deze niet klopt. En als ik Outlook op wil starten zegt deze dat ie geen verbinding kan maken met een of ander netwerk (eigenlijk start outlook helemaal niet op, deze loopt gelijk vast, maar als ik in de taakbalk op 'Cancel Server Request' druk krijg ik de melding 'Unable to open your default e-mail folders. Server not available' en dan sluit outlook weer af).

Wie ben jij in het Practicum rooster (groep en nummer)? Of hoef je geen practicum meer te doen?
DrEvil1986 schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 20:59:
Ik moet zeggen dat die fan 100% meevalt. Een andere laptop die ik heb die loopt echt constant 100% te loeien, en loopt regelmatig vast ivm overhitting.
Deze wordt wel warm, maar niet dusdanig heet.

Maar is dat geluid dan echt zo erg bij jullie? Ik hoor idd het ding wel aanslaan, maar echt last van het geluid heb ik niet. Daar is het te zacht voor.

Ohja, nog een paar dingetjes:
-Warcraft III en frozen throne lopen natuurlijk netjes.
-Splinter Cell 2 ook.
-3d01: ~9850 3dm03 ~2600
Nou, ik moet zeggen dat deze laptop ook flink warm kan worden :). Persoonlijk is dit mijn eerste laptop, maar ik zou het toch echt heet noemen.

Zelf heb ik alleen Age Of Empires geinstalleerd en op MSN gaming zone gespeeld, dat gaat natuurlijk allemaal lekker...AoE heeft dan ook maar een 75 MHz CPU nodig ofzo :7.
Verder alleen wat programma's, heb even een DVD bekeken met PowerDVD 6.0 Pro, dat ging wel goed.

Zelf heb ik ook even dat SpeedSwitchXP gedownload, is wel handig. Voor browsen en winamp heb ik natuurlijk geen 1.8 GHz nodig :).

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2005 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Als je Outlook start moet je wel met VPN verbonden zijn, staat ook in de leesmij.pdf op je bureaublad. Daar staat ook hoe je eventuele foutmeldingen kan verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, en ik dacht die bestandjes niet nodig te hebben....outch ;).
Heb ze nog net niet verwijderd ;).

Aha, het werkt nu. Grappig, nu ziet GoT me opeens met een ander ip. Kan ik nu via VPN ook op mijn netwerkschijf komen?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2005 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Ik kan ook niet in mn webmail. Best lastig, want ik weet niet in welke practicum groep ik zit en volgens mij staat dat in je mailbox.

Technische natuurkunde btw

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
Bozozo schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 00:43:
Ik kan ook niet in mn webmail. Best lastig, want ik weet niet in welke practicum groep ik zit en volgens mij staat dat in je mailbox.

Technische natuurkunde btw
Als je even een mailtje met je naam naar jan_cortenbach@hotmail.com stuurt, zoek ik t voor je op ;) Ook TN nml.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben deze week zelf een hele tijd bezig geweest om mn mail werkend te krijgen in Thunderbird en het is uiteindelijk gelukt, dus hier voor jullie de instellingen :)

Voor iemand met s00000000 en n.naam@student.tue.nl

Email type: IMAP
E-Mail: n.naam@student.tue.nl
Server name: studentweb.student.tue.nl
User name: tue/s00000000/n.naam
Password: t00000000

En voor de geïnteresseerden, ik ga Industrial Design doen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2005 02:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IMAP dus hè, werkt POP(3) helemaal niet?
En dat password, t0000000...wat bedoel je daarmee?

Iig bedankt, het werkt nu :). Bij de NSC stand tijdens het ophalen wisten ze ook niet waarom ie het via POP3 niet deed. GoT ownt NSC 8) _/-\o_ .
Solomon schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 01:10:
[...]

Als je even een mailtje met je naam naar jan_cortenbach@hotmail.com stuurt, zoek ik t voor je op ;) Ook TN nml.
Grappig, jij bent nummer 5 in mijn practicum groep. Ik ben nummer 14 :).

[ Voor 120% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2005 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 09:26:
IMAP dus hè, werkt POP(3) helemaal niet?
En dat password, t0000000...wat bedoel je daarmee?
Je hebt een brief gekregen waar je password bij zit. Dat password begint met een "t" geloof ik en hoort bij je studentnummer (sxxxxxx) en dat is het password dat je ook gebruikt om in te loggen. Maar dat kun je gewoon veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh, dat heb ik al veranderd ja. En dat briefje ben ik kwijtgeraakt op de TUe, maar een zeer aardig persoon heeft het gevonden en belde me op (iemand hier toevallig?). Alleen ben ik weer vergeten waar 'ie het af zou geven.

Oh, ik zit nu trouwens op een 48.0 kbps verbinding, heb even ingebeld naar de TU...lollig. Gaat best traag, vooral als je bedenkt dat ik op 3 meter afstand een 10x zo snelle verbinding heb liggen (500kbps @home). Maarja, mn ma wil geen kabels door de huiskamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 11:01:
Oh, dat heb ik al veranderd ja. En dat briefje ben ik kwijtgeraakt op de TUe, maar een zeer aardig persoon heeft het gevonden en belde me op (iemand hier toevallig?). Alleen ben ik weer vergeten waar 'ie het af zou geven.

Oh, ik zit nu trouwens op een 48.0 kbps verbinding, heb even ingebeld naar de TU...lollig. Gaat best traag, vooral als je bedenkt dat ik op 3 meter afstand een 10x zo snelle verbinding heb liggen (500kbps @home). Maarja, mn ma wil geen kabels door de huiskamer.
daarvoor hebben ze zoiets als wireless uitgevonden toch?

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

n00b mode: waar kun je dan je wachtwoord veranderen? En veranderen dan meteen de wachtwoorden voor email, netwerk én notebook account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Ik heb tot nu toe mohaas call of duty en act of war geinstalleerd en het loopt allemaal soepel op multiplayer na daar schiet mijn ping regelmatig naar de 999.
(ik denk dat het aan mijn wireless verbinding ligt, maar toch blijf ik het vreemd vinden want hij doety het zelfs als de verbinding execelent is iemand hier een oplossing voor?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bozozo schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 12:10:
n00b mode: waar kun je dan je wachtwoord veranderen? En veranderen dan meteen de wachtwoorden voor email, netwerk én notebook account?
Ctrl+Alt+Del als je op het domein zit, dan 'Change password' button. Dan verandert je wachtwoord overal - e-mail, netwerk, notebook etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodyman

Rodyman

chillend

(jarig!)
icecreamfarmer schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 12:22:
Ik heb tot nu toe mohaas call of duty en act of war geinstalleerd en het loopt allemaal soepel op multiplayer na daar schiet mijn ping regelmatig naar de 999.
(ik denk dat het aan mijn wireless verbinding ligt, maar toch blijf ik het vreemd vinden want hij doety het zelfs als de verbinding execelent is iemand hier een oplossing voor?)
Check het dan even met een kabel, ik heb zoiets ook een keer gehad, lag toen aan de wireless zero configuration manager van Windows XP, toen ik de tool/drivers van mijn wifi kaartje gebruikte was dit probleem opgelost. Elke minuut verloor ik 1 seconde de verbinding, en dat is niet echt heel fijn gamen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeoDupke schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 11:10:
[...]

daarvoor hebben ze zoiets als wireless uitgevonden toch?
Als je 60 euro voor een AP hebt wel ja, maar ik zit momenteel wat krap. Volgende maand krijg ik weer StuFi :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
30 euro voor een wireless PCI netwerk kaartje gaat ook werken hoor :)

Bij mij teminste wel

En ik weet het niet zeker, maar volgens mij heb ik thuis de mail gewoon via POP3 in Thunderbird binnengehaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Rodyman schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 13:18:
[...]

Check het dan even met een kabel, ik heb zoiets ook een keer gehad, lag toen aan de wireless zero configuration manager van Windows XP, toen ik de tool/drivers van mijn wifi kaartje gebruikte was dit probleem opgelost. Elke minuut verloor ik 1 seconde de verbinding, en dat is niet echt heel fijn gamen :|
heb het idd alleen met de wireless mijn pc die met een draadje vast zit doet het gewoon. jij denk dat ik het intel programma moet gebruiken ipv windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodyman

Rodyman

chillend

(jarig!)
icecreamfarmer schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 13:46:
[...]

heb het idd alleen met de wireless mijn pc die met een draadje vast zit doet het gewoon. jij denk dat ik het intel programma moet gebruiken ipv windows
Als het precies elke minuut of elke 2 minuten geloof ik was, zou het best daaraan kunnen liggen. Je kunt heel gemakkelijk switchen tussen het intel tooltje en het windows systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jelte schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 13:45:
30 euro voor een wireless PCI netwerk kaartje gaat ook werken hoor :)

Bij mij teminste wel

En ik weet het niet zeker, maar volgens mij heb ik thuis de mail gewoon via POP3 in Thunderbird binnengehaald...
In principe zou POP3 ook moeten werken. Dit waren echter de gegevens waarmee ik het werkend heb gekregen, vandaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de website van de TUe staat dat met deze gegevens POP3 ook zou moeten werken, maar dat doet het dus niet bij mij. IMAP gelukkig wel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Rodyman schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 13:48:
[...]

Als het precies elke minuut of elke 2 minuten geloof ik was, zou het best daaraan kunnen liggen. Je kunt heel gemakkelijk switchen tussen het intel tooltje en het windows systeem.
nee het is gewoon altijd als ik in aktie moet komen schieten. denk dat het aan de router ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

en ik krijg het ook niet voor elkaar een adhoc bleutooth verbinding te maken zodat ik de printer kan sharen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitrain
Heeft er iemand drivers gevonden voor de fingerprint reader onder linux?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Topicstarter
bitrain schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 20:44:
Heeft er iemand drivers gevonden voor de fingerprint reader onder linux?
k, jij bent bezig onder linux :P heb jij de wlan en het geluid werkend gekregen onder linux?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super n00b mode: ON
Zit er geen normaal volumeknopje op deze laptop? Fn-F10/F11 ken ik maar gewoon een normaal knopje zoals op mijn oude Toshiba was wel erg handig moet ik zeggen.
Heb ik iets over het hoofd gezien? :?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiN-eViL schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 21:14:
[...]

k, jij bent bezig onder linux :P heb jij de wlan en het geluid werkend gekregen onder linux?
Ik heb de Auditor Security boot cd (knoppix/linux) gedownload (verzameling van 100den hacks en cracks om o.a. mee te wardriven), en die herkent de wlan kaart ook niet. Via de intel site kan je wel linux drivers downloaden voor deze kaart, maar die krijg ik niet geinstalleerd met een viritueel OS :) (alles wordt in het RAM geladen, niks op de HD).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2005 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitrain
XiN-eViL schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 21:14:
[...]

wlan wel, geluid (nog) niet.
voor wlan moet je de ipw2200 drivers voor hebben. als je fedora hebt, dan kun je yum gebruiken om ze te installeren. Anders moet je ze even met google zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Topicstarter
bitrain schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 22:17:
[...]

wlan wel, geluid (nog) niet.
voor wlan moet je de ipw2200 drivers voor hebben. als je fedora hebt, dan kun je yum gebruiken om ze te installeren. Anders moet je ze even met google zoeken.
Woei wlan werkt idd :D
En omg waarom heeft Konqueror spellingscontrole als ik een bericht post op GoT :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmegens
  • Laatst online: 11-09 14:29
Ik wil alle thunderbird gebruikers niet uit een mooie droom helpen, maar vanaf morgen gaan jullie allemaal outlook nodig hebben. Afspraken plannen ed gebeurt via outlook. jammer gasten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Waren er geen open standaarden voor dat soort dingen? :X
edit:
en kijk eens naar de dag boven je bericht: heb je geen afspraken nodig op maandag? :+

[ Voor 48% gewijzigd door MBV op 29-08-2005 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmegens
  • Laatst online: 11-09 14:29
outlook werkt thuis ook als je een vpn verbinding instelt. Check het abc op de nsc site hoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Heb ik thuis al werkend. Maar dat werkt niet onder linux, lijkt mij zo... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Volgens mij zit er ook een gruwelijk goede geluidskaart in. Ik heb echt 0,0 ruis, terwijl dat toch wel heel anders is bij mijn desktop. :9~

* Hooglander1 luistert de hele dag muziek en dan is geen ruis wel zo prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:02
Jongens, morgen mogen wij van de Hogeschool Zuyd 'm eindelijk ook ophalen. Het wachten heeft lang genoeg geduurd hehe.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reul
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-09 21:22
Eiríkr schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 09:50:
Jongens, morgen mogen wij van de Hogeschool Zuyd 'm eindelijk ook ophalen. Het wachten heeft lang genoeg geduurd hehe.
Ja inderdaad :)

Achja eerst maar eens een introductiedagje vandaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Ik heb de geluidskaart niet uitgebreid kunnen testen. Geen ruis is niet de enige kwalificatie voor geluidskwaliteit, sommige laptops hebben ook de neiging tot vervormen enzo.

offtopic:
lange tijd niet meer zo'n slowchat topic met allemaal noob-opmerkingen op GoT gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cmegens schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 00:45:
outlook werkt thuis ook als je een vpn verbinding instelt. Check het abc op de nsc site hoe!
Outlook werkt inderdaad vrij simpel thuis, maar ik vind het toch wel ietwat vreemd dat wij Microsoft software gewoon moeten gebruiken (okè, WinXP ook, maar daar heb ik niet zoveel problemen mee. Outlook wel).

Hadden ze geen apart systeem voor afspraken etc kunnen aanschaffen?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2005 12:54 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 16 Laatste