[TU/e laptop 2005/2006] NEC Versa P550 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 3 ... 16 Laatste
Acties:
  • 40.175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 09:33:
Ik heb nog niks op het gebied van usernames/passes gekregen. Ik vraag me af hoe het ophalen wordt gecontroleerd.
Heb je nog geen brief gekregen met onder andere NT-account informatie? (TU/e)

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 10:13

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Topicstarter
2_05 schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 09:53:
[...]

Op je laptop krijg je een extra schijf te zien zodra je aan het tue-netwerk hangt. Weet ook niet hoe je die anders kan benaderen.
Ja, dat doet ie dus zodra je inlogt met een "net use g: //servernaam/s123456" commando, en dit moet dus, mits je in het domein hangt (wat ik dus deed), ook gewoon thuis lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
XiN-eViL schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 02:35:
Lichtelijk off-topic, maar toch:

ik heb inmiddels mn gebruikersnaam ook binnen enzo \o/
Ik heb het al voor elkaar gekregen om via VPN in te loggen op het TU/e netwerk.
Het is me zefls gelukt op m'n VMWare win2k pc in het domein te hangen (ik kan nu leuk alle pcs daar zien :P ).
M'n mail werkt nu ook \o/ (n[dot]l[dot]a[dot]m[dot]gerritsen[at]student[dot]tue[dot]nl :+ )
Alleen weet ik niet waar ik m'n TU/e netwerkschijf moet vinden... Iemand?
Doe btw de studie Technische Informatica @ faculteit wiskunde en Technische informatica :P
onder welk besturingssysteem heb jij dat voorelkaar gekregen? Ik probeer ht momenteel met de mac client van VPN van sisco zelf. Ik heb port 10000 TCP geforwarredd aangezien ik IPsec met transparant tunneling gebruik. Maar ik kan maar niet connecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt_veerhoek
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-09 11:46
zirus schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 10:23:
[...]

onder welk besturingssysteem heb jij dat voorelkaar gekregen? Ik probeer ht momenteel met de mac client van VPN van sisco zelf. Ik heb port 10000 TCP geforwarredd aangezien ik IPsec met transparant tunneling gebruik. Maar ik kan maar niet connecten.
Mij is het ook gelukt, met de standaard VPN-client van Windows XP. Met behulp van deze pagina heb ik alles in kunnen vullen. Daar wordt ook de VPN client van Cisco beschreven (maar dan wel voor Windows)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Topicstarter
Cpt_veerhoek schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 12:17:
[...]

Mij is het ook gelukt, met de standaard VPN-client van Windows XP. Met behulp van deze pagina heb ik alles in kunnen vullen. Daar wordt ook de VPN client van Cisco beschreven (maar dan wel voor Windows)
Mij is het ook via die pagina en dan onder XP en onder 2000 gelukt :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Topicstarter
Off-topic:

Iedereen veel succes, plezier en andere ongein tijdens de Intro :P.
Misschien zie ik jullie nog wel (Technische Informatica, naam = Nicky Gerritsen, zie je niet zo supervaak bij een man dus kan niet missen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensl
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Hoe gaan de mensen die bij een studenten(gezelligheids)vereniging gaan, het regelen met de laptop, als ze die donderdag dan daarmee op kamp zijn?

[ Voor 6% gewijzigd door laurensl op 19-08-2005 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je die later ook op kunt halen, of door iemand anders misschien?

Lang leve de Kapitein();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 21:24:
Ik denk dat je die later ook op kunt halen, of door iemand anders misschien?

Lang leve de Kapitein();
Neeh man, de Pilsevangertjes van Hamelen zijn veel beter :P .
Maar iemand (ik dacht Maarten) zei dat je dan iemand anders kunt machtigen dat ding op te laten halen. Hoe weet ik niet precies, maar dan kun je vast met het NSC mailen of bellen ofzo ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Nu online

bartvl

Aah, bekomen van de Intro en eindelijk een site gevonden die de P550 erkoopt:
http://www.misco.nl/
M740 + 512 MB + 15" SXGA + 60 GB + DVD-RW + Win XP Pro voor 1250 euro (incl)
Best aan de prijs dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
bartvl schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 19:44:
Aah, bekomen van de Intro en eindelijk een site gevonden die de P550 erkoopt:
http://www.misco.nl/
M740 + 512 MB + 15" SXGA + 60 GB + DVD-RW + Win XP Pro voor 1250 euro (incl)
Best aan de prijs dus.
Niet helemaal dezelfde he,

andere proc, wij hebben meer geheugen, grotere hdd...

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hannos
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-05-2024

hannos

pardon me

Vette specs! Alleen een beetje jammer van dat design :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

over een week kunnen de mensen van Eindhoven hem al ophalen toch? Laat dan even weten wat er wel en niet mee kan?! Cs:s? NFSU(2)? 3dmark05 score? etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jep Donderdag.

(En pff. op de kapitein(); na waren er vrijdagochtend nog weinig introkids over (op en) rond de bunker!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:47
Mijn groepje was best wel schraal. sporten overgeslagen ("he shit, nu zijn we te laat" zeiden intropapa en mama), ik was donderdag vergeten een wekker te zetten :X en vrijdag, tja, 4 uur naar huis en 12 uur afgesproken bij GEWIS. Ik weet niet wat de eindscore was van mijn groepje, dacht 1-na-laatste van GEWIS. Ach, ik heb lol gehad.
Die pokkeherrie waar je doof van wordt bij Demos, ESC enz hoef ik toch niet. Ga dan liever bij het Eskafe naar de piano luisteren.

kunnen we niet een slowchat-topic over de intro openen in SG ofzo?

[edit]Welke groep is de kaart trouwens kwijt geraakt tijdens de kroegentocht? Ik wil ze nog ff bedanken voor het gratis bier 8) :7 [/offtopic]

[ Voor 15% gewijzigd door MBV op 21-08-2005 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
  • Laatst online: 14-09 14:55
Hier nog wat plaatjes, o.a. van de achter/bovenkant heb ik tijdens de intro niet kunnen zien. In het echt ziet hij er mooier uit ;) :
Afbeeldingslocatie: http://www.bull.cz/img/P550%20final.jpg
En het stukje uit de intro cursor:
Even een huishoudelijke mededeling: donderdag 25 augustus vanaf 13.00 uur kunnen de eerstejaars hun nieuwe notebook afhalen in het Auditorium. Het gaat om een fonkelnieuwe NEC Versa P550 met een fluisterstille Intel Pentium M 750 processor in het vooronder, die draait op een kloksnelheid van 1.86 Ghz, ondersteund door een cache van 2 MB en een Frontside Bus die de bits verwerkt op 533 Mhz. De harde schijf (80 GB) spint op 5400 toeren en met een gig werkgeheugen kan er ook daadwerkelijk gewerkt worden. De draadloos opgesponste data kan dual layer worden weggeschreven met de DVD-brander en met de Mobility Radeon X300 (64 MB dedicated memory) kan in ieder geval een spelletje Unreal gespeeld worden. Data uitwisselen kan via infrarood, bluetooth, PCMCIA (type II), Firewire en USB 2.0. Het geheel weegt nog geen 2,9 kilo en wordt beveiligd met fingerprint security. Veel plezier ermee!
MBV schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 01:26:
[edit]Welke groep is de kaart trouwens kwijt geraakt tijdens de kroegentocht? Ik wil ze nog ff bedanken voor het gratis bier 8) :7 [/offtopic]

offtopic: had je nog niet genoeg dan :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
offtopic:
Ik op zich wel, de rest van mijn groepje niet. En het is knap dom om zo'n kaart op de bar te laten liggen, toch?

Ik vind hem er wel echt el cheapo uitzien, beetje Jewel-achtig enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodyman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06-2024

Rodyman

chillend

mwa ik moet hem donderdag maar eens in het echt bekijken.. ben heel benieuwd.. plaatjes vind ik er persoonlijk niet heel slecht uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Het gaat om een fonkelnieuwe NEC Versa P550 met een fluisterstille Intel Pentium M 750 processor in het vooronder
Na een jaar wordt er eerder "reutel, reutel, reutel" of zelfs aquarium-geluiden gemaakt door de versleten laptop ventilators.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
rapture schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 15:31:
[...]

Na een jaar wordt er eerder "reutel, reutel, reutel" of zelfs aquarium-geluiden gemaakt door de versleten laptop ventilators.
achjah erger dan mijn medion van 3 jaar oud zal het niet zijn :X , die fan draait gewoon constant

[ Voor 7% gewijzigd door DeoDupke op 21-08-2005 17:43 ]

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Nu online

bartvl

Overigens kun je op de TU een port replicator kopen voor de P550: €85,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:02
Nog 8 dagen voor Hogeschool Zuyd leerlingen :D

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSchop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07-2015

DaSchop

Hallo, ik ben Bastiaan

Even een snel vraagje:

Ik krijg komende donderdag ook zo'n mooi laptopje en ik wil er een externe harde schijf bij kopen.

Nou zit ik te twijfelen tussen twee schijven van LaCie, de Porsche 250GB firewire schijf en de USB versie:

Firewire:
http://www.lacie.com/products/product.htm?pid=10384

USB 2.0:
http://www.lacie.com/products/product.htm?pid=10468

kwa prijs is en USB versie iets goedkoper maar kwa snelheid heb ik geen idee welke sneller is en vooral wat de laptop dan precies aan kan.

Ik hoor namelijk dingen over verschillende Firewire varianten "hi-speed" USB 2.0 aansluitingen en ik ben een beetje in de war.

Ik ben maar een simpele ID-er, geen informatica student ofzo dus kan iemand mij helpen? Iemand?

EDIT:
hmm.. waar zit het delete knopje?

Nou goed, ik heb net bedacht dat de pc waar mijn up-te-backen data nu op staat niet eens een firewire poort heeft... dat wordt dus toch maar de USB en dat is mooi want die is ook nog eens goekoper. Delete dit ofzo, modje?

[ Voor 19% gewijzigd door DaSchop op 23-08-2005 00:01 . Reden: Ik ben lomp. ]

>> Bastiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

DeoDupke schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 17:43:
[...]

achjah erger dan mijn medion van 3 jaar oud zal het niet zijn :X , die fan draait gewoon constant
Ken het probleem, gewoon effe met perslucht schoonblazen en het is opgelost....

Stofophoping heeft ELKE laptop last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Fairy schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 00:00:

Dat is de jaarlijkse onderhoud van een laptop. Met perslucht bedoelen we lucht uit een compressor en dus niet van die spuitbusjes die veel te zacht blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
Fairy schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 00:00:
[...]

euhm, dat zal niet gaan helpen, zit een desktop procje in wat gewoon nogal warm wordt. Uiteraard even uitblazen op zijn tijd kan geen kwaad ( ik weet nog vorige zomer dat hij er gewoon mee stopte, een keer uitblazen deed wonderen )

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reul
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-09 21:22
Eiríkr schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 13:55:
Nog 8 dagen voor Hogeschool Zuyd leerlingen :D
Nog 7 :)

In welke CMD-klas zit jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
CMD1C volgens de fotolijsten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reul
Aah ok, ik in CMD1A... Maargoed, genoeg off-topic gelul :)
bartvl schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 11:21:
Overigens kun je op de TU een port replicator kopen voor de P550: €85,-
Zijn er van deze port replicator ook al specs bekend? En nog belangrijker, is deze ook voor niet TU/e-studenten te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Laatst online: 12-09 12:30
reul schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 15:46:
[...]

Aah ok, ik in CMD1A... Maargoed, genoeg off-topic gelul :)

[...]

Zijn er van deze port replicator ook al specs bekend? En nog belangrijker, is deze ook voor niet TU/e-studenten te koop?
Voor niet studenten te koop, ach. Gewoon connecties zoeken :P In theorie kun je ze bij de tu/e-winkel alleen maar kopen als je student of medewerker bent, in praktijk kun je er nog steeds wel aankomen :)

En de specs staat in deze .pdf :)
En dat is dus:
• PS/2
• VGA (externe monitor)
• seriele port
• Parallele port
• 4x USB 2.0
• RJ45 / Lan
• Audio Out
• Power Supply
• Kensington slot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Klinkt goed. Misschien dat wij op Hogeschool Zuyd dit ook kunnen krijgen, Hogeschool Zuyd koopt tenslotte samen met TU/e de laptops in. Eventjes navragen volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdemon
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 21:46
Ik heb zo het idee dat het wel eens heel erg druk kan gaan worden. Ook al voor 13.00 uur. Allemaal van die mensen die heel graag de laptop willen hebben en niet een uur willen wachten.

Mijn trein komt in ieder geval om half 1 aan dus ik kan niet anders dan vroeg zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Nu online

bartvl

Ik hoop dat het niet ál te lang gaat duren, ik onderbreek er namelijk een jublileumsfeest voor. Hopen dus dat het hooguit een halfuurtje wachten is... (na half vier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodyman

Rodyman

chillend

Tja ach ik ga gewoon ff kijken om een uur of 1.. is het te druk ga ik wel ff eerst mijn nieuwe sportkaart ophalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
Krijg ik m'n collegekaart ook morgen?

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• cpt_veerhoek
[off-topic]
Solomon schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 22:56:
Krijg ik m'n collegekaart ook morgen?
Als het goed is krijg je je collegekaart thuisgestuurd, eind augustus zou je hem moeten hebben (ik moet hem ook nog krijgen). Ik verwacht hem dus binnen een week op de mat.

[/off-topic]

Verwijderd

blackangel schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 16:10:
[...]

Voor niet studenten te koop, ach. Gewoon connecties zoeken :P In theorie kun je ze bij de tu/e-winkel alleen maar kopen als je student of medewerker bent, in praktijk kun je er nog steeds wel aankomen :)
Sterker nog, gewoon naar "de Hal" (een gebouw) gaan op de TU\e. Dan zoek je het 'magazijn ICT'. Daar kun je dat soort dingen gewoon (zonder opgaven van studentnummer/pas) halen... ;)

• ericafterdark
Ok mensen, ik wil foto's, filmpjes, reviews ;)
Moet nog tot dinsdag wachten, maak me gek :D

Verwijderd

Duurt lang zeg. De flappies zijn (meen ik) in Eindhoven al uitgedeeld en ik zie nog geen 3dmark05 scores, Pifasts ed. laat even weten of het het geld waard is geweest!

• ericafterdark
Idd, anders wordt het een zuur weekend en geen leuke dinsdag voor mij :D

• -db-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 16:57

-db-

Hoi

Ik heb hem hier, werkt lekker en zal zo 3dmark gaan draaien. Maar krijgen jullie die fingerprint werkend? Als ik scan dan zegt hij alleen too fast of skewed. Ik heb alleen goede scans gekregen door vreemde dingen te doen als de vinger niet bewegen of in de verkeerde richting bewegen.

• ericafterdark
Spannend :D

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Fingerprint werkt hier prima, gewoon rustig je hele vingerkootje erover halen (beetje drukken, vinger plat houden).

Ik heb meteen die RSI-programma's verwijderd, maar nu zegt ie als ik opstart dat ie de bijbehorende exe's zoekt en niet kan vinden. Hoe kun je ook al weer aangeven dat ie die exe's niet moet starten?

Edit: opstarten met fingerprint is echt spacey: Please scan... scan completed... *ACCES GRANTED*
Het werkt in ieder geval erg fijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Bozozo op 25-08-2005 17:57 ]

TabCinema : NiftySplit

• Rodyman

Rodyman

chillend

hier stond onzin :)

[ Voor 79% gewijzigd door Rodyman op 25-08-2005 18:00 ]

Verwijderd

@Bozozo: dan staat er waarschijnlijk nog een snelkoppeling van het programma in het start menu bij programma's en dan de map opstarten.

• Jdemon
* Jdemon is stom bezig geweest

Ik had van tevoren bedacht: ik ga niet als volmachtige user werken om de kans op probleempjes te voorkomen van virussen etc. Dus ik stel dat vrolijk ik, denk ik daarna: shit ik weet het admin wachtwoord niet, dus ik heb een aantal dingen geprobeerd maar niets werkte.

Ik baal nu ontzettend want ik kan met mijn gewone user account dus niet meer installeren etc.

Iemand tips hiervoor?

BTW. ik vind dat de tu al van tevoren teveel dingen heelft willen regelen, het zal wel ff duren voordat ik het naar mijn zinnen heb gemaakt.

• -db-

-db-

Hoi

fingerprint werkt hier nu ook.
Tip: zorg dat je vinger vochtig genoeg is.

En heb geen tijd voor 3Dmark helaas, moet zo weg en download was net mislukt.

Ik had ook graag gezien dat ze alle software en licences apart leverden, dan kon ik alles naar eigen wens installeren.

[ Voor 29% gewijzigd door -db- op 25-08-2005 18:01 ]

• Rodyman

Rodyman

chillend

Jdemon schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 17:58:
* Jdemon is stom bezig geweest

Ik had van tevoren bedacht: ik ga niet als volmachtige user werken om de kans op probleempjes te voorkomen van virussen etc. Dus ik stel dat vrolijk ik, denk ik daarna: shit ik weet het admin wachtwoord niet, dus ik heb een aantal dingen geprobeerd maar niets werkte.

Ik baal nu ontzettend want ik kan met mijn gewone user account dus niet meer installeren etc.

Iemand tips hiervoor?

BTW. ik vind dat de tu al van tevoren teveel dingen heelft willen regelen, het zal wel ff duren voordat ik het naar mijn zinnen heb gemaakt.
gewoon inloggen als user: 'admin' op je lokale pc met je wachtwoord wat in je brief stond

• Jdemon
Je bent mijn held!!

Ik probeerde het op het TUE domein.

* Jdemon voelt zich opeens weer heel erg noobish.

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

@ kuppus, bedankt!

De scroll functie van de fingerprintsensor vind ik trouwens erg handig. Simpel maar doeltreffend :)

TabCinema : NiftySplit

Verwijderd

- heb het al -

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2005 18:35 ]

• Rodyman

Rodyman

chillend

Jdemon schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 18:04:
Je bent mijn held!!

Ik probeerde het op het TUE domein.

* Jdemon voelt zich opeens weer heel erg noobish.
No problem.. is het weer gelukt?

Het viel me trouwens op dat er geen ingebouwde microfoon in zit, klopt dit?

[ Voor 15% gewijzigd door Rodyman op 25-08-2005 18:45 ]

• Awkwarding
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11-2023

Awkwarding

Rommel

Ik heb de laptop ook vandaag gehaald. Ik wil thuis ook zo'n wireless netwerk hebben maar ik heb al een netwerk met een gewone router.. Wat is een redelijke en goedkope manier om toch draadloos te kunnen? Moet je dan perse een nieuwe draadloze router kopen of kan het ook anders?

Opel Manta POWER!!! Toyota Celica RA28!!!

DealExtreme infopagina! -> deal-extreme.blogspot.com Uitleg en handige info!
Voor al je gadgets/accessoires/onderdelen die je maar kunt bedenken!

• soganta
Hebben jullie ook dat de fan om de 20 sec ofzo begint te draaien, ook als je niets doet :?

edit:
Bozozo schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 17:51:
Ik heb meteen die RSI-programma's verwijderd, maar nu zegt ie als ik opstart dat ie de bijbehorende exe's zoekt en niet kan vinden. Hoe kun je ook al weer aangeven dat ie die exe's niet moet starten?
ga naar Start -> All Programs -> Startup en verwijder daar Workpace.

[ Voor 69% gewijzigd door soganta op 25-08-2005 19:41 ]

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Waar zit dat fingerprint security programmaatje bij jullie op de laptop eigenlijk?

Die staat er bij mij standaard niet op heb ik het idee namelijk.

Of moet ik dat doen als de lapper opstart?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Verwijderd

Hooglander1 schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 19:51:
Waar zit dat fingerprint security programmaatje bij jullie op de laptop eigenlijk?

Ja ergens in je bios denk ik, bij het opstarten van je laptop
soganta schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 19:37:
Hebben jullie ook dat de fan om de 20 sec ofzo begint te draaien, ook als je niets doet :?
Ja heb ik ook

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2005 19:56 ]

• Unneoetech
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 10:10
Hooglander1 schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 19:51:

Moet je c:\install\fingerprintsoftware\setup.exe eerst in je run balkje typen
Dan kun je die wizard volgen.

Heej maar hebben jullie ook dat als je firefox instalt je geen textbalkjes hebt om wat in te typen? De adresbalk werkt niet en bijvoorbeeld om op tweakers in te loggen werkt niet, google balkje onvindbaar etc.

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ah. dankjewel.

Ik heb dat probleem in firefox niet trouwens. De Engelse versie is hier ge-installeerd.

//EDIT

Nu dus wel, na het installeren van de fingerprint security add-on voor firefox.

Installeer deze dus NIET!!!

[ Voor 38% gewijzigd door Hooglander1 op 25-08-2005 20:23 ]

Verwijderd

nog niemand die 3dmark05 heeft geinstalleerd of cs:s of NFSU2 heeft getracht te spelen?

• soganta
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 20:23:
nog niemand die 3dmark05 heeft geinstalleerd of cs:s of NFSU2 heeft getracht te spelen?
3dmark01SE zit tegen de 10000 aan.

• Unneoetech
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 10:10
Hooglander1 schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 20:13:
Ah. dankjewel.

Ik heb dat probleem in firefox niet trouwens. De Engelse versie is hier ge-installeerd.

//EDIT

Nu dus wel, na het installeren van de fingerprint security add-on voor firefox.

Installeer deze dus NIET!!!
Weet je hoe je hem weg krijgt? :)

• Rodyman

Rodyman

chillend

Unneoetech schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 20:55:
[...]

Weet je hoe je hem weg krijgt? :)
moet je even over de vingerscanner halen zodat er een menu verschijnt, als je daarna in de settings bij password bank firefox uitvinkt werkt de balk weer naar behoren.

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Gewoon firefox de-installeren en de map in program files verwijderen.

Opnieuw installeren en het werkt weer goed.

• MBV
Weet iemand hoe je binnen de TU/e aan extra software komt? Er zijn wat dingen die ik wil installeren (evt illegaal, ook al ben ik daar niet kapot van) maar als het legaal en bijna gratis kan ben ik daar helemaal voor. Zoals bijvoorbeeld Visual Studio .NET géén flamewar a.u.b., 'k zat te denken richting baantje krijgen

Andere vraag is de fedora-installatie: Op D:\ staat bij informatica een image van fedora. Is er een slimme manier om dat op te starten, of moet je dat eerst branden en daarna pas laten werken?

• bitrain
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:08
MBV schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 22:01:
Weet iemand hoe je binnen de TU/e aan extra software komt? Er zijn wat dingen die ik wil installeren (evt illegaal, ook al ben ik daar niet kapot van) maar als het legaal en bijna gratis kan ben ik daar helemaal voor. Zoals bijvoorbeeld Visual Studio .NET géén flamewar a.u.b., 'k zat te denken richting baantje krijgen

Andere vraag is de fedora-installatie: Op D:\ staat bij informatica een image van fedora. Is er een slimme manier om dat op te starten, of moet je dat eerst branden en daarna pas laten werken?
Krijg je woensdag te horen hoe het moet. Komt erop neer dat je de iso moet branden. De lege partitie weg moet doen en fedora opstarten met "linux nopcmcia" Let erop dat je de nopcmcia toevoegt anders schijnt de installer te crashen.

• cpt_veerhoek
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 20:23:
Ik heb nog geen benches gedraait, maar Half Life 2 draait hier als een zonnetje (echter wel zonder FSAA en AF) op de native resolutie (1400*1050). Als je dit echter op batterij-kracht doet wel even powerplay bijstellen (GPU maximaal gebruiken op batterypower), anders wordt het wat traag (uiteraard hou je het niet lang vol op batterijen, 1 tot 1,5 uur schat ik met wat ik tot nu toe heb geprobeerd).

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Maar met office gebruik kan je er wel een uurtje of 3 mee, dat is ook wel aardig.

• MBV
Ik doe de schakelklas HBO->CSE, dus ik krijg dat niet op woensdag te horen, vermoed ik :)

Oh ja, belangrijkste vraag was ik vergeten te stellen: welk share-programma wordt op de TU/e het meeste gebruikt? :D hopelijk valt dat niet buiten de policy ;)

• xantus
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:37
he, ik heb vandaag ok mijn notebook gehaald ben heb geen flauw idee hoe ik dat draadloos netwerk kan aanzetten, krijg steeds een melding van "The Intel PRO/Wireless Network Connection is still disabled. Use your hardware switch to enable it".

Weet iemand waar die switch zit? kan niets op de nec site vinden en bij intel verwijzen ze me door naar nec...

Verwijderd

ik heb een vraag..

ik heb bij de computer instellingen wat veranderd..Ik had geprobeerd thuis internet aan te sluiten en toen heb ik het domain en de werkgroep veranderd.. toen ik de laptop opnieuw opstarte kon ik niemand inloggen met mijn tu s nummer, maar alleen nog met admin. Nu wildei k dit weer terug veranderen maarik krijg niets meer ingevuld in het domain. Ik krijg steeds een error.

ik wil graag de oude instellingen terug.

gr S

• DaSchop
  • Laatst online: 28-07-2015

DaSchop

Hallo, ik ben Bastiaan

xantus schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 22:37:
he, ik heb vandaag ok mijn notebook gehaald ben heb geen flauw idee hoe ik dat draadloos netwerk kan aanzetten, krijg steeds een melding van "The Intel PRO/Wireless Network Connection is still disabled. Use your hardware switch to enable it".

Weet iemand waar die switch zit? kan niets op de nec site vinden en bij intel verwijzen ze me door naar nec...
Fn (blauwe knopje) + F2

Heeft bij mij ook even geduurd voor ik dat zag.

>> Bastiaan

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Je kan een flyer ophalen bij het NSC in de hal. Daar staat hoe dat moet.

Die switch zit bij fn-f2, maar dat wist je al ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Hooglander1 op 25-08-2005 22:47 ]

• xantus
  • Laatst online: 14:37
DaSchop schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 22:46:
[...]

Fn (blauwe knopje) + F2

Heeft bij mij ook even geduurd voor ik dat zag.
kan je _/-\o_ heb er uren naar gezocht (letterlijk)

• Rodyman

Rodyman

chillend

Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 22:38:
ik heb een vraag..

ik heb bij de computer instellingen wat veranderd..Ik had geprobeerd thuis internet aan te sluiten en toen heb ik het domain en de werkgroep veranderd.. toen ik de laptop opnieuw opstarte kon ik niemand inloggen met mijn tu s nummer, maar alleen nog met admin. Nu wildei k dit weer terug veranderen maarik krijg niets meer ingevuld in het domain. Ik krijg steeds een error.

ik wil graag de oude instellingen terug.

gr S
Gewoon vpn opbouwen onder je admin account, dan opnieuw aanmelden op het TUE domein en dan ben je weer zo goed als klaar. Als het niet lukt kun je gewoon het Notebook service centrum bellen.
Oh ja, belangrijkste vraag was ik vergeten te stellen: welk share-programma wordt op de TU/e het meeste gebruikt? :D hopelijk valt dat niet buiten de policy ;)
dc++ op de surfnet hub :)

[ Voor 13% gewijzigd door Rodyman op 25-08-2005 22:56 ]

• MBV
ff downloaden dan maar, zal vast sneller gaan dan mldonkey thuis :+

Waarom staat dat formulier uit het service centrum niet gewoon op internet?

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
was ook alleen een hint voor de vraagsteller :)

Wat maakt die laptop trouwens een rotherrie man! Als ik dat had geweten had ik wel 3x nagedacht of ik hem wilde hebben...
1. geen valbescherming HDD
2. €2000? €1700 echte waarde, gok ik voor een vergelijkbare notebook + rugtas van betere kwaliteit (wat een foeilelijk gammel ding is dat :X)
3. rotherrie
4. vorige nec's waren niet echt geweldig dacht ik...

offtopic:
Damn, was ff vergeten hoeveel werk het is om alle plugins, players enz op een laptop te zetten. 10 extentions van firefox, flash, shockwave, ffdshow, quicktime, realplayer, winamp, ga maar verder. Wat ben ik nu nog vergeten? 8)7 Volgens mij gooi ik hem net zo vol met zooi als mijn oude, waardoor hij alsnog niet vooruit te branden is... :)
ondertussen ook nog mijn oude laptop schoonvegen, en herinstalleren voor mijn zusje (levert weer geld op :) ). Ben morgen nog wel ff bezig...

[ Voor 25% gewijzigd door MBV op 26-08-2005 00:26 . Reden: rotherrie enzo toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Rotherrie? Ik had gehoopt dat hij "stil" zou zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
Eiríkr schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 08:17:
Rotherrie? Ik had gehoopt dat hij "stil" zou zijn :(
Er zit een soort timer op de fan; als je helemaal niks doet is hij steeds precies 20 s stil en dan gaat de fan weer een tijdje draaien, enz. Naar mijn idee overbodig want er komt gewoon koele lucht uit en is idd wel een herrie vergeleken met andere notebooks. Als je gaat gamen oid is hij constant aan het koelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdemon
Ik denk: ik ga even een paar spellen intsalleren die ik vroeger nooit gespeeld heb. Dus ik installeer prince of persia sands of time. Blijkt het niet te spelen te zijn omdat het allemaal retesnel gaat :S

Alles draait echt 2x te snel ofzo.
Iemand tips hiervoor of moet ik gewoon zwaardere spellen gaan spelen :P

Wat me ook opviel was dat ik van de 1 gig RAM nog maar 600 mb overhad terwijl ik maar voor 80mb had draaien. Bleek dus dat de videokaart 320 mb ram gebruikt. Weinig videokaarten die dat doen :P

Edit: nu wordt het gewooon niet leuk meer. Ik speel een MMORPG (pristontale) en die had ik dus geïnstalleerd. Er was al bekend dat dat spel bij en aantal processors niet wilde opstarten omdat het anti-hack progje dacht dat er een speedhack werd gebruikt omdat de processor zo snel is. dat s nu dus ook het geval bij deze laptop. Enige manier om de laptop op een lagre speed te laen werken ofzo?

[ Voor 29% gewijzigd door Jdemon op 26-08-2005 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
ja, die is er. Kies een ander energieprofiel (minimaal energieverbruik oid). En over 2x zo snel: waarschijnlijk checkt het spel aan het begin de proc-snelheid. Dat zal door speedstep 1.0GHz zijn. Dan gaat hij van alles vragen, en wordt het 1.86GHz. Maar dat spel denkt nog aan 1.0GHz... Hiervoor kan "altijd aan" helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-

-db-

Hoi

3Dmark03 : 2572

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Wie komt met het eerste progje om de fan te modden jongens? :P

Iemand speedfan al geprobeerd?

[ Voor 22% gewijzigd door Hooglander1 op 26-08-2005 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:44

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik gebruik dit al 2,5 jaar op m'n eigen Centrino laptop:

http://www.diefer.de/speedswitchxp/

Maakt 'm erg stil en heeft veel betere controle dan het power management van Windows zelf :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb em ook sinds gisteren, ben er goed tevreden over :)

alleen de hdds zijn geformat als FAT32, dat heb ik omgezet naar NTFS :)

voor de rest werkt alles goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
@jasper: vaag, bij mij is alleen E: geformatteerd als FAT32 (omdat die toch weg gaat voor linux). Vond ik juist raar, had zelf D: als FAT32 geformatteerd zodat je er vanuit linux bij kan.

@Exirion: ga ik zo ook maar uitproberen, wordt hier echt gek van! aan/uit/aan/uit...

edit:
oeps, D: ook. Gelukkig maar, ik dacht al. Eens uitzoeken hoe je dual boot op moet zetten met fedora, tot nu toe alleen met debian sarge gewerkt. Ik doe de schakelklas vanaf hbo dus zal waarschijnlijk geen linux-basics krijgen...

[ Voor 31% gewijzigd door MBV op 26-08-2005 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitrain
MBV schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 12:06:
@jasper: vaag, bij mij is alleen E: geformatteerd als FAT32 (omdat die toch weg gaat voor linux). Vond ik juist raar, had zelf D: als FAT32 geformatteerd zodat je er vanuit linux bij kan.
Bij mij is D: ook geformatteerd als fat32.

Hoe kan je het makkelijkst de E: weggooien? Heeft windows daar tools voor of moet ik knoppix er bij gaan zoeken? (heb windows al sinds juni niet meer aangehad en dit is mijn eerste dual boot systeempje) De fedora installer kan alleen bij een manual install bepaalde partities weggooien. Maar als ik dat doe dan weet ik niet precies hoe ik de partities het beste kan maken.

edit: laat maar, heb het al gevonden

[ Voor 3% gewijzigd door bitrain op 26-08-2005 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walliewop
  • Laatst online: 13:50
hoi.. ik heb gister ook mijn laptopje opgehaalt:) alleen nu heb ik een probleempje. Ik heb hier een wireless netwerk met een router, maar mijn Laptop vind hem niet en kan dus ook niet connecte of iets dergelijks.

Mijn broer heeft de TU/e Laptop van vorig jaar en die kan gemakkelijk op het wireless..

we hebbe al verschillende dinge geprobeerd.. (mac adress.. network key etc...)

kan iemand mij helpe? :'(

thnx _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt_veerhoek
walliewop schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 12:26:
hoi.. ik heb gister ook mijn laptopje opgehaalt:) alleen nu heb ik een probleempje. Ik heb hier een wireless netwerk met een router, maar mijn Laptop vind hem niet en kan dus ook niet connecte of iets dergelijks.
Ik had hetzelfde probleem, maar dan op het netwerk van de TU/e in het auditorium. Het probleem was dat de radio uitgeschakeld was. Dit is te verhelpen door op Fn (linksonder, blauw) te drukken en tegelijkertijd op F2. Op dezelfde manier kun je ook een aantal andere functies aan en uit zetten of aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MBV schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 12:06:

@Exirion: ga ik zo ook maar uitproberen, wordt hier echt gek van! aan/uit/aan/uit...
E: ?

ik C: , D: als schijven, E: als dvd brander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitrain
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 12:38:
[...]

E: ?

ik C: , D: als schijven, E: als dvd brander
Bij informatica, elektrotechniek en wiskunde alleen, is een partitie voor linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik doe elektrotechniek :)

mn C is trouwens 19,3 GB
D = 43,9 GB

= 63,2 GB

ik weet niet precies hoe groot een 80 GB schijf is , maar 63 GB is wel erg klein, volgens mij heb ik nog ergens ongepartioneerde ruimte?

/me uitzoekend

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2005 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Wat ik echt maf vond: er liepen van die gasten van het notebook service centre rond om te helpen enzo. Die wisten niet eens van het bestaan van Fn-F2 af :X
"ja, ga maar naar boven, daar heb je beter ontvangst" 8)7

@jasper: jij mist de E-partitie, die is 6,14 GB groot. Daarmee zit je aan 74,44 GB, wat gelijk is aan 80GiB (74,4*1024^3 = 80*1000^3)

[ Voor 27% gewijzigd door MBV op 26-08-2005 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij uitleggen hoe ik die infrarood poort aan de gang kan krijgen? Ik heb een mobieltje die ook iets met infrarood kan, hoe werkt dit allemaal enzo :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.pandemic.nl/~vash/partities.JPG

ik maak dus maar van die 9.58 GB een FAT32 E: schijf :)

//edit

hijs niet ongepartioneerd, hij is al gepartioneerd als iets wat windows niet herkent... linux neem ik aan, maar wel vaag dat jullie em gewoon kunnen zien en ik niet

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2005 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
@slindenau: eerst in het bios (F2 met opstarten) aanzetten, daarna in windows denk ik. ik hoor tzzzzoem wat betekent dat windows mijn telefoon ziet

@jasper: Vaag dat ze da zo doen bij electro, bij ons was dat al fat32
@exiron: helpt niet echt tegen de herrie. Weet iemand een truc om die fan continue op 20% te laten draaien, ipv 5% van de tijd 100%?

[ Voor 24% gewijzigd door MBV op 26-08-2005 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walliewop
  • Laatst online: 13:50
Cpt_veerhoek schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 12:30:
[...]

Ik had hetzelfde probleem, maar dan op het netwerk van de TU/e in het auditorium. Het probleem was dat de radio uitgeschakeld was. Dit is te verhelpen door op Fn (linksonder, blauw) te drukken en tegelijkertijd op F2. Op dezelfde manier kun je ook een aantal andere functies aan en uit zetten of aanpassen.
thnx fixed eheheh:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt_veerhoek
Ik heb wat foto's gemaakt voor degene die geinterreseerd zijn.
Afbeeldingslocatie: http://www.student.tue.nl/R/j.m.veerhoek/fotos/mDSCN2925.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.student.tue.nl/R/j.m.veerhoek/fotos/mDSCN2926.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.student.tue.nl/R/j.m.veerhoek/fotos/mDSCN2927.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.student.tue.nl/R/j.m.veerhoek/fotos/mDSCN2929.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.student.tue.nl/R/j.m.veerhoek/fotos/mDSCN2931.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.student.tue.nl/R/j.m.veerhoek/fotos/mDSCN2933.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.student.tue.nl/R/j.m.veerhoek/fotos/mDSCN2934.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.student.tue.nl/R/j.m.veerhoek/fotos/mDSCN2935.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.student.tue.nl/R/j.m.veerhoek/fotos/mDSCN2937.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.student.tue.nl/R/j.m.veerhoek/fotos/mDSCN2939.JPG

[ Voor 77% gewijzigd door cpt_veerhoek op 26-08-2005 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
als het iets is dat windows niet herkent, zou ik er lekker vanaf blijven, waarschijnlijk ext3 ofzo. Kijk maar eerst met knoppix wat erop staat. Te laat? ach, daarvoor heb je dat image toch? :P

Qua uiterlijk vind ik de laptop nogal el-cheapo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reul
MBV schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 13:31:
Qua uiterlijk vind ik de laptop nogal el-cheapo
Nu ik deze foto's zie ook ja... Nu maar hopen dat hij er in het echt iets beter uit ziet :) Achja, en anders het gaat meer om de inhoud dan om de buitenkant...

Weet trouwens iemand of wij, de Hogeschool Zuyd-studenten, ook de Fingerprint-security hebben ingebouwd? Aangezien hierover in onze specificaties niets werd verteld...
Pagina: 1 ... 3 ... 16 Laatste