Life is not about specs, it is about joy!
Ja, dat doet ie dus zodra je inlogt met een "net use g: //servernaam/s123456" commando, en dit moet dus, mits je in het domein hangt (wat ik dus deed), ook gewoon thuis lukken.2_05 schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 09:53:
[...]
Op je laptop krijg je een extra schijf te zien zodra je aan het tue-netwerk hangt. Weet ook niet hoe je die anders kan benaderen.
onder welk besturingssysteem heb jij dat voorelkaar gekregen? Ik probeer ht momenteel met de mac client van VPN van sisco zelf. Ik heb port 10000 TCP geforwarredd aangezien ik IPsec met transparant tunneling gebruik. Maar ik kan maar niet connecten.XiN-eViL schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 02:35:
Lichtelijk off-topic, maar toch:
ik heb inmiddels mn gebruikersnaam ook binnen enzo \o/
Ik heb het al voor elkaar gekregen om via VPN in te loggen op het TU/e netwerk.
Het is me zefls gelukt op m'n VMWare win2k pc in het domein te hangen (ik kan nu leuk alle pcs daar zien).
M'n mail werkt nu ook \o/ (n[dot]l[dot]a[dot]m[dot]gerritsen[at]student[dot]tue[dot]nl)
Alleen weet ik niet waar ik m'n TU/e netwerkschijf moet vinden... Iemand?
Doe btw de studie Technische Informatica @ faculteit wiskunde en Technische informatica
Mij is het ook gelukt, met de standaard VPN-client van Windows XP. Met behulp van deze pagina heb ik alles in kunnen vullen. Daar wordt ook de VPN client van Cisco beschreven (maar dan wel voor Windows)zirus schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 10:23:
[...]
onder welk besturingssysteem heb jij dat voorelkaar gekregen? Ik probeer ht momenteel met de mac client van VPN van sisco zelf. Ik heb port 10000 TCP geforwarredd aangezien ik IPsec met transparant tunneling gebruik. Maar ik kan maar niet connecten.
Mij is het ook via die pagina en dan onder XP en onder 2000 geluktCpt_veerhoek schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 12:17:
[...]
Mij is het ook gelukt, met de standaard VPN-client van Windows XP. Met behulp van deze pagina heb ik alles in kunnen vullen. Daar wordt ook de VPN client van Cisco beschreven (maar dan wel voor Windows)
Iedereen veel succes, plezier en andere ongein tijdens de Intro
Misschien zie ik jullie nog wel (Technische Informatica, naam = Nicky Gerritsen, zie je niet zo supervaak bij een man dus kan niet missen
[ Voor 6% gewijzigd door laurensl op 19-08-2005 20:48 ]
Verwijderd
Lang leve de Kapitein();
Neeh man, de Pilsevangertjes van Hamelen zijn veel beterVerwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 21:24:
Ik denk dat je die later ook op kunt halen, of door iemand anders misschien?
Lang leve de Kapitein();
Maar iemand (ik dacht Maarten) zei dat je dan iemand anders kunt machtigen dat ding op te laten halen. Hoe weet ik niet precies, maar dan kun je vast met het NSC mailen of bellen ofzo
http://www.misco.nl/
M740 + 512 MB + 15" SXGA + 60 GB + DVD-RW + Win XP Pro voor 1250 euro (incl)
Best aan de prijs dus.
Niet helemaal dezelfde he,bartvl schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 19:44:
Aah, bekomen van de Intro en eindelijk een site gevonden die de P550 erkoopt:
http://www.misco.nl/
M740 + 512 MB + 15" SXGA + 60 GB + DVD-RW + Win XP Pro voor 1250 euro (incl)
Best aan de prijs dus.
andere proc, wij hebben meer geheugen, grotere hdd...
No worries m8

Verwijderd
Verwijderd
(En pff. op de kapitein(); na waren er vrijdagochtend nog weinig introkids over (op en) rond de bunker!)

Die pokkeherrie waar je doof van wordt bij Demos, ESC enz hoef ik toch niet. Ga dan liever bij het Eskafe naar de piano luisteren.
kunnen we niet een slowchat-topic over de intro openen in SG ofzo?
[edit]Welke groep is de kaart trouwens kwijt geraakt tijdens de kroegentocht? Ik wil ze nog ff bedanken voor het gratis bier
[ Voor 15% gewijzigd door MBV op 21-08-2005 01:28 ]

En het stukje uit de intro cursor:
MBV schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 01:26:Even een huishoudelijke mededeling: donderdag 25 augustus vanaf 13.00 uur kunnen de eerstejaars hun nieuwe notebook afhalen in het Auditorium. Het gaat om een fonkelnieuwe NEC Versa P550 met een fluisterstille Intel Pentium M 750 processor in het vooronder, die draait op een kloksnelheid van 1.86 Ghz, ondersteund door een cache van 2 MB en een Frontside Bus die de bits verwerkt op 533 Mhz. De harde schijf (80 GB) spint op 5400 toeren en met een gig werkgeheugen kan er ook daadwerkelijk gewerkt worden. De draadloos opgesponste data kan dual layer worden weggeschreven met de DVD-brander en met de Mobility Radeon X300 (64 MB dedicated memory) kan in ieder geval een spelletje Unreal gespeeld worden. Data uitwisselen kan via infrarood, bluetooth, PCMCIA (type II), Firewire en USB 2.0. Het geheel weegt nog geen 2,9 kilo en wordt beveiligd met fingerprint security. Veel plezier ermee!
[edit]Welke groep is de kaart trouwens kwijt geraakt tijdens de kroegentocht? Ik wil ze nog ff bedanken voor het gratis bier
offtopic: had je nog niet genoeg dan
Ik op zich wel, de rest van mijn groepje niet. En het is knap dom om zo'n kaart op de bar te laten liggen, toch?
Ik vind hem er wel echt el cheapo uitzien, beetje Jewel-achtig enzo.
Na een jaar wordt er eerder "reutel, reutel, reutel" of zelfs aquarium-geluiden gemaakt door de versleten laptop ventilators.Het gaat om een fonkelnieuwe NEC Versa P550 met een fluisterstille Intel Pentium M 750 processor in het vooronder
achjah erger dan mijn medion van 3 jaar oud zal het niet zijnrapture schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 15:31:
[...]
Na een jaar wordt er eerder "reutel, reutel, reutel" of zelfs aquarium-geluiden gemaakt door de versleten laptop ventilators.

[ Voor 7% gewijzigd door DeoDupke op 21-08-2005 17:43 ]
No worries m8
Hier had uw reclame kunnen staan.
Ik krijg komende donderdag ook zo'n mooi laptopje en ik wil er een externe harde schijf bij kopen.
Nou zit ik te twijfelen tussen twee schijven van LaCie, de Porsche 250GB firewire schijf en de USB versie:
Firewire:
http://www.lacie.com/products/product.htm?pid=10384
USB 2.0:
http://www.lacie.com/products/product.htm?pid=10468
kwa prijs is en USB versie iets goedkoper maar kwa snelheid heb ik geen idee welke sneller is en vooral wat de laptop dan precies aan kan.
Ik hoor namelijk dingen over verschillende Firewire varianten "hi-speed" USB 2.0 aansluitingen en ik ben een beetje in de war.
Ik ben maar een simpele ID-er, geen informatica student ofzo dus kan iemand mij helpen? Iemand?
EDIT:
hmm.. waar zit het delete knopje?
Nou goed, ik heb net bedacht dat de pc waar mijn up-te-backen data nu op staat niet eens een firewire poort heeft... dat wordt dus toch maar de USB en dat is mooi want die is ook nog eens goekoper. Delete dit ofzo, modje?
[ Voor 19% gewijzigd door DaSchop op 23-08-2005 00:01 . Reden: Ik ben lomp. ]
Ken het probleem, gewoon effe met perslucht schoonblazen en het is opgelost....DeoDupke schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 17:43:
[...]
achjah erger dan mijn medion van 3 jaar oud zal het niet zijn, die fan draait gewoon constant
Stofophoping heeft ELKE laptop last van...
Dat is de jaarlijkse onderhoud van een laptop. Met perslucht bedoelen we lucht uit een compressor en dus niet van die spuitbusjes die veel te zacht blazen.Fairy schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 00:00:
Ken het probleem, gewoon effe met perslucht schoonblazen en het is opgelost....
euhm, dat zal niet gaan helpen, zit een desktop procje in wat gewoon nogal warm wordt. Uiteraard even uitblazen op zijn tijd kan geen kwaad ( ik weet nog vorige zomer dat hij er gewoon mee stopte, een keer uitblazen deed wonderen )Fairy schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 00:00:
[...]
Ken het probleem, gewoon effe met perslucht schoonblazen en het is opgelost....
No worries m8
Aah ok, ik in CMD1A... Maargoed, genoeg off-topic gelul
Zijn er van deze port replicator ook al specs bekend? En nog belangrijker, is deze ook voor niet TU/e-studenten te koop?bartvl schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 11:21:
Overigens kun je op de TU een port replicator kopen voor de P550: €85,-
Voor niet studenten te koop, ach. Gewoon connecties zoekenreul schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 15:46:
[...]
Aah ok, ik in CMD1A... Maargoed, genoeg off-topic gelul
[...]
Zijn er van deze port replicator ook al specs bekend? En nog belangrijker, is deze ook voor niet TU/e-studenten te koop?
En de specs staat in deze .pdf
En dat is dus:
• PS/2
• VGA (externe monitor)
• seriele port
• Parallele port
• 4x USB 2.0
• RJ45 / Lan
• Audio Out
• Power Supply
• Kensington slot
Mijn trein komt in ieder geval om half 1 aan dus ik kan niet anders dan vroeg zijn
V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE
Als het goed is krijg je je collegekaart thuisgestuurd, eind augustus zou je hem moeten hebben (ik moet hem ook nog krijgen). Ik verwacht hem dus binnen een week op de mat.Solomon schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 22:56:
Krijg ik m'n collegekaart ook morgen?
[/off-topic]
Verwijderd
Sterker nog, gewoon naar "de Hal" (een gebouw) gaan op de TU\e. Dan zoek je het 'magazijn ICT'. Daar kun je dat soort dingen gewoon (zonder opgaven van studentnummer/pas) halen...blackangel schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 16:10:
[...]
Voor niet studenten te koop, ach. Gewoon connecties zoekenIn theorie kun je ze bij de tu/e-winkel alleen maar kopen als je student of medewerker bent, in praktijk kun je er nog steeds wel aankomen
Moet nog tot dinsdag wachten, maak me gek
Verwijderd
Ik heb meteen die RSI-programma's verwijderd, maar nu zegt ie als ik opstart dat ie de bijbehorende exe's zoekt en niet kan vinden. Hoe kun je ook al weer aangeven dat ie die exe's niet moet starten?
Edit: opstarten met fingerprint is echt spacey: Please scan... scan completed... *ACCES GRANTED*
Het werkt in ieder geval erg fijn.
[ Voor 20% gewijzigd door Bozozo op 25-08-2005 17:57 ]
[ Voor 79% gewijzigd door Rodyman op 25-08-2005 18:00 ]
Verwijderd
Ik had van tevoren bedacht: ik ga niet als volmachtige user werken om de kans op probleempjes te voorkomen van virussen etc. Dus ik stel dat vrolijk ik, denk ik daarna: shit ik weet het admin wachtwoord niet, dus ik heb een aantal dingen geprobeerd maar niets werkte.
Ik baal nu ontzettend want ik kan met mijn gewone user account dus niet meer installeren etc.
Iemand tips hiervoor?
BTW. ik vind dat de tu al van tevoren teveel dingen heelft willen regelen, het zal wel ff duren voordat ik het naar mijn zinnen heb gemaakt.
Tip: zorg dat je vinger vochtig genoeg is.
En heb geen tijd voor 3Dmark helaas, moet zo weg en download was net mislukt.
Ik had ook graag gezien dat ze alle software en licences apart leverden, dan kon ik alles naar eigen wens installeren.
[ Voor 29% gewijzigd door -db- op 25-08-2005 18:01 ]
gewoon inloggen als user: 'admin' op je lokale pc met je wachtwoord wat in je brief stondJdemon schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 17:58:
* Jdemon is stom bezig geweest
Ik had van tevoren bedacht: ik ga niet als volmachtige user werken om de kans op probleempjes te voorkomen van virussen etc. Dus ik stel dat vrolijk ik, denk ik daarna: shit ik weet het admin wachtwoord niet, dus ik heb een aantal dingen geprobeerd maar niets werkte.
Ik baal nu ontzettend want ik kan met mijn gewone user account dus niet meer installeren etc.
Iemand tips hiervoor?
BTW. ik vind dat de tu al van tevoren teveel dingen heelft willen regelen, het zal wel ff duren voordat ik het naar mijn zinnen heb gemaakt.
Ik probeerde het op het TUE domein.
* Jdemon voelt zich opeens weer heel erg noobish.
De scroll functie van de fingerprintsensor vind ik trouwens erg handig. Simpel maar doeltreffend
No problem.. is het weer gelukt?Jdemon schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 18:04:
Je bent mijn held!!
Ik probeerde het op het TUE domein.
* Jdemon voelt zich opeens weer heel erg noobish.
Het viel me trouwens op dat er geen ingebouwde microfoon in zit, klopt dit?
[ Voor 15% gewijzigd door Rodyman op 25-08-2005 18:45 ]
Opel Manta POWER!!! Toyota Celica RA28!!!
DealExtreme infopagina! -> deal-extreme.blogspot.com Uitleg en handige info!
Voor al je gadgets/accessoires/onderdelen die je maar kunt bedenken!
edit:
ga naar Start -> All Programs -> Startup en verwijder daar Workpace.Bozozo schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 17:51:
Ik heb meteen die RSI-programma's verwijderd, maar nu zegt ie als ik opstart dat ie de bijbehorende exe's zoekt en niet kan vinden. Hoe kun je ook al weer aangeven dat ie die exe's niet moet starten?
[ Voor 69% gewijzigd door soganta op 25-08-2005 19:41 ]
Die staat er bij mij standaard niet op heb ik het idee namelijk.
Of moet ik dat doen als de lapper opstart?
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Verwijderd
Ja ergens in je bios denk ik, bij het opstarten van je laptopHooglander1 schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 19:51:
Waar zit dat fingerprint security programmaatje bij jullie op de laptop eigenlijk?
Ja heb ik ooksoganta schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 19:37:
Hebben jullie ook dat de fan om de 20 sec ofzo begint te draaien, ook als je niets doet
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2005 19:56 ]
Moet je c:\install\fingerprintsoftware\setup.exe eerst in je run balkje typenHooglander1 schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 19:51:
Waar zit dat fingerprint security programmaatje bij jullie op de laptop eigenlijk?
Dan kun je die wizard volgen.
Heej maar hebben jullie ook dat als je firefox instalt je geen textbalkjes hebt om wat in te typen? De adresbalk werkt niet en bijvoorbeeld om op tweakers in te loggen werkt niet, google balkje onvindbaar etc.
Ik heb dat probleem in firefox niet trouwens. De Engelse versie is hier ge-installeerd.
//EDIT
Nu dus wel, na het installeren van de fingerprint security add-on voor firefox.
Installeer deze dus NIET!!!
[ Voor 38% gewijzigd door Hooglander1 op 25-08-2005 20:23 ]
3dmark01SE zit tegen de 10000 aan.Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 20:23:
nog niemand die 3dmark05 heeft geinstalleerd of cs:s of NFSU2 heeft getracht te spelen?
Weet je hoe je hem weg krijgt?Hooglander1 schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 20:13:
Ah. dankjewel.
Ik heb dat probleem in firefox niet trouwens. De Engelse versie is hier ge-installeerd.
//EDIT
Nu dus wel, na het installeren van de fingerprint security add-on voor firefox.
Installeer deze dus NIET!!!
moet je even over de vingerscanner halen zodat er een menu verschijnt, als je daarna in de settings bij password bank firefox uitvinkt werkt de balk weer naar behoren.
Opnieuw installeren en het werkt weer goed.
Andere vraag is de fedora-installatie: Op D:\ staat bij informatica een image van fedora. Is er een slimme manier om dat op te starten, of moet je dat eerst branden en daarna pas laten werken?
Krijg je woensdag te horen hoe het moet. Komt erop neer dat je de iso moet branden. De lege partitie weg moet doen en fedora opstarten met "linux nopcmcia" Let erop dat je de nopcmcia toevoegt anders schijnt de installer te crashen.MBV schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 22:01:
Weet iemand hoe je binnen de TU/e aan extra software komt? Er zijn wat dingen die ik wil installeren (evt illegaal, ook al ben ik daar niet kapot van) maar als het legaal en bijna gratis kan ben ik daar helemaal voor. Zoals bijvoorbeeld Visual Studio .NET géén flamewar a.u.b., 'k zat te denken richting baantje krijgen
Andere vraag is de fedora-installatie: Op D:\ staat bij informatica een image van fedora. Is er een slimme manier om dat op te starten, of moet je dat eerst branden en daarna pas laten werken?
Ik heb nog geen benches gedraait, maar Half Life 2 draait hier als een zonnetje (echter wel zonder FSAA en AF) op de native resolutie (1400*1050). Als je dit echter op batterij-kracht doet wel even powerplay bijstellen (GPU maximaal gebruiken op batterypower), anders wordt het wat traag (uiteraard hou je het niet lang vol op batterijen, 1 tot 1,5 uur schat ik met wat ik tot nu toe heb geprobeerd).Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 20:23:
nog niemand die 3dmark05 heeft geinstalleerd of cs:s of NFSU2 heeft getracht te spelen?
Oh ja, belangrijkste vraag was ik vergeten te stellen: welk share-programma wordt op de TU/e het meeste gebruikt?
Weet iemand waar die switch zit? kan niets op de nec site vinden en bij intel verwijzen ze me door naar nec...
Verwijderd
ik heb bij de computer instellingen wat veranderd..Ik had geprobeerd thuis internet aan te sluiten en toen heb ik het domain en de werkgroep veranderd.. toen ik de laptop opnieuw opstarte kon ik niemand inloggen met mijn tu s nummer, maar alleen nog met admin. Nu wildei k dit weer terug veranderen maarik krijg niets meer ingevuld in het domain. Ik krijg steeds een error.
ik wil graag de oude instellingen terug.
gr S
Fn (blauwe knopje) + F2xantus schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 22:37:
he, ik heb vandaag ok mijn notebook gehaald ben heb geen flauw idee hoe ik dat draadloos netwerk kan aanzetten, krijg steeds een melding van "The Intel PRO/Wireless Network Connection is still disabled. Use your hardware switch to enable it".
Weet iemand waar die switch zit? kan niets op de nec site vinden en bij intel verwijzen ze me door naar nec...
Heeft bij mij ook even geduurd voor ik dat zag.
Die switch zit bij fn-f2, maar dat wist je al
[ Voor 23% gewijzigd door Hooglander1 op 25-08-2005 22:47 ]
kan jeDaSchop schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 22:46:
[...]
Fn (blauwe knopje) + F2
Heeft bij mij ook even geduurd voor ik dat zag.
Gewoon vpn opbouwen onder je admin account, dan opnieuw aanmelden op het TUE domein en dan ben je weer zo goed als klaar. Als het niet lukt kun je gewoon het Notebook service centrum bellen.Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 22:38:
ik heb een vraag..
ik heb bij de computer instellingen wat veranderd..Ik had geprobeerd thuis internet aan te sluiten en toen heb ik het domain en de werkgroep veranderd.. toen ik de laptop opnieuw opstarte kon ik niemand inloggen met mijn tu s nummer, maar alleen nog met admin. Nu wildei k dit weer terug veranderen maarik krijg niets meer ingevuld in het domain. Ik krijg steeds een error.
ik wil graag de oude instellingen terug.
gr S
dc++ op de surfnet hubOh ja, belangrijkste vraag was ik vergeten te stellen: welk share-programma wordt op de TU/e het meeste gebruikt?hopelijk valt dat niet buiten de policy
[ Voor 13% gewijzigd door Rodyman op 25-08-2005 22:56 ]
Waarom staat dat formulier uit het service centrum niet gewoon op internet?
Wat maakt die laptop trouwens een rotherrie man! Als ik dat had geweten had ik wel 3x nagedacht of ik hem wilde hebben...
1. geen valbescherming HDD
2. €2000? €1700 echte waarde, gok ik voor een vergelijkbare notebook + rugtas van betere kwaliteit (wat een foeilelijk gammel ding is dat

3. rotherrie
4. vorige nec's waren niet echt geweldig dacht ik...
Damn, was ff vergeten hoeveel werk het is om alle plugins, players enz op een laptop te zetten. 10 extentions van firefox, flash, shockwave, ffdshow, quicktime, realplayer, winamp, ga maar verder. Wat ben ik nu nog vergeten?

ondertussen ook nog mijn oude laptop schoonvegen, en herinstalleren voor mijn zusje (levert weer geld op
[ Voor 25% gewijzigd door MBV op 26-08-2005 00:26 . Reden: rotherrie enzo toegevoegd ]
Er zit een soort timer op de fan; als je helemaal niks doet is hij steeds precies 20 s stil en dan gaat de fan weer een tijdje draaien, enz. Naar mijn idee overbodig want er komt gewoon koele lucht uit en is idd wel een herrie vergeleken met andere notebooks. Als je gaat gamen oid is hij constant aan het koelen...Eiríkr schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 08:17:
Rotherrie? Ik had gehoopt dat hij "stil" zou zijn
Alles draait echt 2x te snel ofzo.
Iemand tips hiervoor of moet ik gewoon zwaardere spellen gaan spelen
Wat me ook opviel was dat ik van de 1 gig RAM nog maar 600 mb overhad terwijl ik maar voor 80mb had draaien. Bleek dus dat de videokaart 320 mb ram gebruikt. Weinig videokaarten die dat doen
Edit: nu wordt het gewooon niet leuk meer. Ik speel een MMORPG (pristontale) en die had ik dus geïnstalleerd. Er was al bekend dat dat spel bij en aantal processors niet wilde opstarten omdat het anti-hack progje dacht dat er een speedhack werd gebruikt omdat de processor zo snel is. dat s nu dus ook het geval bij deze laptop. Enige manier om de laptop op een lagre speed te laen werken ofzo?
[ Voor 29% gewijzigd door Jdemon op 26-08-2005 09:59 ]
Iemand speedfan al geprobeerd?
[ Voor 22% gewijzigd door Hooglander1 op 26-08-2005 11:41 ]
http://www.diefer.de/speedswitchxp/
Maakt 'm erg stil en heeft veel betere controle dan het power management van Windows zelf
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
alleen de hdds zijn geformat als FAT32, dat heb ik omgezet naar NTFS
voor de rest werkt alles goed
@Exirion: ga ik zo ook maar uitproberen, wordt hier echt gek van! aan/uit/aan/uit...
oeps, D: ook. Gelukkig maar, ik dacht al. Eens uitzoeken hoe je dual boot op moet zetten met fedora, tot nu toe alleen met debian sarge gewerkt. Ik doe de schakelklas vanaf hbo dus zal waarschijnlijk geen linux-basics krijgen...
[ Voor 31% gewijzigd door MBV op 26-08-2005 12:47 ]
Bij mij is D: ook geformatteerd als fat32.MBV schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 12:06:
@jasper: vaag, bij mij is alleen E: geformatteerd als FAT32 (omdat die toch weg gaat voor linux). Vond ik juist raar, had zelf D: als FAT32 geformatteerd zodat je er vanuit linux bij kan.
Hoe kan je het makkelijkst de E: weggooien? Heeft windows daar tools voor of moet ik knoppix er bij gaan zoeken? (heb windows al sinds juni niet meer aangehad en dit is mijn eerste dual boot systeempje) De fedora installer kan alleen bij een manual install bepaalde partities weggooien. Maar als ik dat doe dan weet ik niet precies hoe ik de partities het beste kan maken.
edit: laat maar, heb het al gevonden
[ Voor 3% gewijzigd door bitrain op 26-08-2005 13:01 ]
Mijn broer heeft de TU/e Laptop van vorig jaar en die kan gemakkelijk op het wireless..
we hebbe al verschillende dinge geprobeerd.. (mac adress.. network key etc...)
kan iemand mij helpe?
thnx
Ik had hetzelfde probleem, maar dan op het netwerk van de TU/e in het auditorium. Het probleem was dat de radio uitgeschakeld was. Dit is te verhelpen door op Fn (linksonder, blauw) te drukken en tegelijkertijd op F2. Op dezelfde manier kun je ook een aantal andere functies aan en uit zetten of aanpassen.walliewop schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 12:26:
hoi.. ik heb gister ook mijn laptopje opgehaalt:) alleen nu heb ik een probleempje. Ik heb hier een wireless netwerk met een router, maar mijn Laptop vind hem niet en kan dus ook niet connecte of iets dergelijks.
Verwijderd
E: ?MBV schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 12:06:
@jasper: vaag, bij mij is alleen E: geformatteerd als FAT32 (omdat die toch weg gaat voor linux). Vond ik juist raar, had zelf D: als FAT32 geformatteerd zodat je er vanuit linux bij kan.
@Exirion: ga ik zo ook maar uitproberen, wordt hier echt gek van! aan/uit/aan/uit...
ik C: , D: als schijven, E: als dvd brander
Bij informatica, elektrotechniek en wiskunde alleen, is een partitie voor linux.Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 12:38:
[...]
E: ?
ik C: , D: als schijven, E: als dvd brander
Verwijderd
mn C is trouwens 19,3 GB
D = 43,9 GB
= 63,2 GB
ik weet niet precies hoe groot een 80 GB schijf is , maar 63 GB is wel erg klein, volgens mij heb ik nog ergens ongepartioneerde ruimte?
/me uitzoekend
[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2005 12:48 ]

"ja, ga maar naar boven, daar heb je beter ontvangst"

@jasper: jij mist de E-partitie, die is 6,14 GB groot. Daarmee zit je aan 74,44 GB, wat gelijk is aan 80GiB (74,4*1024^3 = 80*1000^3)
[ Voor 27% gewijzigd door MBV op 26-08-2005 12:57 ]
Verwijderd
Verwijderd
ik maak dus maar van die 9.58 GB een FAT32 E: schijf
//edit
hijs niet ongepartioneerd, hij is al gepartioneerd als iets wat windows niet herkent... linux neem ik aan, maar wel vaag dat jullie em gewoon kunnen zien en ik niet
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2005 12:58 ]
@jasper: Vaag dat ze da zo doen bij electro, bij ons was dat al fat32
@exiron: helpt niet echt tegen de herrie. Weet iemand een truc om die fan continue op 20% te laten draaien, ipv 5% van de tijd 100%?
[ Voor 24% gewijzigd door MBV op 26-08-2005 13:02 ]
thnx fixed eheheh:)Cpt_veerhoek schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 12:30:
[...]
Ik had hetzelfde probleem, maar dan op het netwerk van de TU/e in het auditorium. Het probleem was dat de radio uitgeschakeld was. Dit is te verhelpen door op Fn (linksonder, blauw) te drukken en tegelijkertijd op F2. Op dezelfde manier kun je ook een aantal andere functies aan en uit zetten of aanpassen.
[ Voor 77% gewijzigd door cpt_veerhoek op 26-08-2005 13:23 ]
Qua uiterlijk vind ik de laptop nogal el-cheapo
Nu ik deze foto's zie ook ja... Nu maar hopen dat hij er in het echt iets beter uit zietMBV schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 13:31:
Qua uiterlijk vind ik de laptop nogal el-cheapo
Weet trouwens iemand of wij, de Hogeschool Zuyd-studenten, ook de Fingerprint-security hebben ingebouwd? Aangezien hierover in onze specificaties niets werd verteld...