[TU/e laptop 2005/2006] NEC Versa P550 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste
Acties:
  • 40.001 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Nou, bij mij werkte het ook niet probleemloos als ik me aan de 128GB hield hoor. Nog steeds (héél af en toe, dat wel, maar dat is voor mij irritant genoeg) BSOD's, freezes, en dus vaker een bad sector. Dezelfde schijf doet het nu in een framepje probleemloos, en ik heb haar ook meerdere malen door volledige diagnostics gehaald.
(Bad sectors zijn ook weer unflagged en werken dus feilloos nu.)

[ Voor 9% gewijzigd door BèR op 17-01-2009 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-06 15:48
Erg raar, kennelijk werkt de HDD controller niet met jouw HDD. Welk merk was het? Met mijn Samsung HM160HC heb ik geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:40
Anoniem: 84120 schreef op zondag 11 januari 2009 @ 02:11:
Vandaag Windows 7 geinstalleerd op deze laptop, werkt erg soepel (soepeler als Vista). Wel enkele driver problemen:
Audio, Modem -> Windows XP driver van nec-computers.com
Wireless -> Kies Windows XP driver van intel.com
Videokaart -> Kies Vista Desktop Grafische drivers van ati.com en gebruik de mobility modder.

De laagste score van systeemtest was een 1.5, en dat was voor mijn 798MHz processor.

Edit: Memory = 4.1, Graphics = 2.0, Gaming Graphics= 3.5, Primary Hard Disk = 2.9
Ik heb inmiddels ook Windows 7 draaiende, bedankt voor je tips! Werkt lekker soepel moet ik zeggen. Ik loop nu tegen 2 problemen aan, ik krijg VPN niet werkend, en op het moment kan ik wel op wireless internet, maar niet op bekabeld internet op de TU. Heb jij daar toevallig een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84120

VPN heb ik nog niet ingesteld, onder Vista was het zo:
Stel in op TU campus, dan werkt ie thuis ook (thuis instellen, kreeg ik hem niet werkend).
Linkje: http://w3.tue.nl/nl/diens...oft_vpn_in_windows_vista/
Noot: Onder Windows 7 zitten sommige dingen anders, secutity is voort een keuzelijst.

Bekabeld: Ik gok dat dat dezelfde regels zijn als voor bekabeld onder XP/Vista, Computernaam = s0<jenummer> en ip op DHCP. Maar ik heb nog nooit mijn kabel gebruikt op de TU.

Verder: Wireless gister ingesteld --> ging heerlijk, niets hoeven instellen alleen paar keer op ok. VPN instellen lukte toen niet (op campus) omdat VPN er toen semi-uitlag (onder XP deed ie het ook niet).Volgende week zit ik weer redelijk full time op de TU, dan zal ik zowel kabel als VPN even uit gaan roken waarom die het wel/niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
MBV schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 15:32:
Erg raar, kennelijk werkt de HDD controller niet met jouw HDD. Welk merk was het? Met mijn Samsung HM160HC heb ik geen problemen.
Het was een Samsung HM160HC, nu jij weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
BèR schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 13:25:
[...]

Het was een Samsung HM160HC, nu jij weer ;)
Retour sturen, 't kreng werkt niet :? Bij mij geen enkel probleem met bad sectors ofzo.

Misschien dat een van de kanalen slecht contact maakte, en was je vorige schijf iets toleranter (of zat net iets anders zodat het geen problemen gaf). Ding eruit trekken, beetje contact spray erop, en weer erin stoppen?

[ Voor 30% gewijzigd door MBV op 20-01-2009 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:40
Nevermind

[ Voor 98% gewijzigd door I-King op 28-01-2009 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een Leuk iets. Ik heb laatst een scheur ontdekt in mijn scherm, bij een schanier. Dus ik zo spoedig mogelijk naar het NSC. Ook meteen gegaan omdat ie weer erg warm wordt.

Eerste observatie: Ik kon geen reden bedenken, dus het was voor eigen kosten (rare logica maar ja).

Aan de andere kant: als ik het liet bekijken, en ik repareerde het niet (terwijl de onderzoekers het nodig achte) dan verloor ik de garantie, en koste het onderzoekskosten. Als ik het wel liet repareren koste het gewoon reparatiekosten.

Verder had de servicemedewerker verzonnen: warmte kon worden opgelost, en dan kon gratis wel gekeken worden waarom er een barst in de behuizing scherm zit, dan kon ik later nog kiezen voor: geen reparatie, want niet ermstig, wel reparatie want niet al te duur of geen reparatie en geen garantie meer.

Maar goed: toen kwam een ander probleem bovendrijven: Mijn harde schijf werkt niet samen met andere leenlaptops :s --> daar starte Windows XP/Windows 7 wel op, maar vrij vroeg in het opstarrtgedoe (voor het is aan het starten icoontje) crashde dat en deed ie helemaal niets meer.

Dus nou kan me laptop niet eens in reparatie (zal eerst me harde schijf moeten backuppen en dan gaan ze daarna kijken waaarom me harde schijf nu weer zo moeilijk doet in andere laptops).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Lever je laptop in, vraag het resterende geld terug, en koop een nieuwe of 2e hands laptop :? Ik snap echt niet dat je dit gedonder zo lang accepteert 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Hooglander1 schreef op woensdag 17 december 2008 @ 16:44:
Heeft iemand hier ervaring met een groot extern scherm aan de laptop? Ik kan me herinneren dat het niet geheel soepel liep bij full-hd resoluties.

Ervaringen?
Om even zelf antwoord te geven :P

Het is niet heel scherp, maar het is heel goed te doen. En als tweede beeldscherm voor films en je standaard meuk erg goed te doen hoor. Zeker het proberen waard :)

Getest met LG M227WD

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292529

Heej allemaal,

Ik heb (helaas) ook zo'n Versa. Brander en accu waren standaard flut, maar nu heeft ook iets anders het begeven.

Als ik opstart, gebeurt er niets. CD en soms HD worden geprobeerd te lezen, maar het bios showt niet. Dan volgt een klikje (spanning valt weg ofzo?) en gebeurt er niets meer. Soms start de fan nog wel.

Eerder in dit topic zei iemand RAM eruit en opnieuw proberen. Dat hielp niet.

1 keer kreeg ik 'm wel aan de praat, geen idee hoe ik dat gedaan heb. Maar daarna 50 keer niet meer.

Iemand een idee wat het kan zijn?

Groeten en alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
TU student? Gewoon langs het NSc rijden, dan fixen ze hem waarschijnlijk wel. Als je bios het niet doet, en het ligt niet aan je RAM, dan is er iets op je moederbord grondig stuk. En op eigen kosten zou ik die niet vervangen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292529

Bedankt voor het antwoord

Ja TU student maar m'n garantie is al vervallen (Delft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

* Hooglander1 is dan blij met Eindhoven.

Ik heb nog dik een jaar garantie :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Anoniem: 292529 schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 13:32:
Bedankt voor het antwoord

Ja TU student maar m'n garantie is al vervallen (Delft)
Ik zou er toch even langslopen en vragen wat ze eraan kunnen doen. Eerst je HDD backuppen, dat als ze zeggen "€200 onderzoekskosten of wij houden de laptop" je geen probleem hebt met het laatste :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Anoniem: 292529 schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 10:20:
Heej allemaal,

Ik heb (helaas) ook zo'n Versa. Brander en accu waren standaard flut, maar nu heeft ook iets anders het begeven.

Als ik opstart, gebeurt er niets. CD en soms HD worden geprobeerd te lezen, maar het bios showt niet. Dan volgt een klikje (spanning valt weg ofzo?) en gebeurt er niets meer. Soms start de fan nog wel.

Eerder in dit topic zei iemand RAM eruit en opnieuw proberen. Dat hielp niet.

1 keer kreeg ik 'm wel aan de praat, geen idee hoe ik dat gedaan heb. Maar daarna 50 keer niet meer.

Iemand een idee wat het kan zijn?

Groeten en alvast bedankt!
ik had ongeveer hetzelfde probleem. Hij starte eigenlijk vrijwel nooit meer op (op een enkele keer na, vraag niet waarom dan wel) Maar uiteindelijk na veel moeite van me gegevens een backup kunnen maken en laten repareren. Resultaat: moederbord, hdd en brander zijn vervangen (TU/e dus gelukkig nog onder garantie _/-\o_) en dat terwijl ik superzuinig met de laptop omga...
Mijn brander was waarschijnlijk al eerder kapot en mijn hdd is nooit goed geweest (hdd swap gaf bijna altijd problemen)
Hoogst waarschijnlijk is dus jou moederbord kapot. Dus kun je het beste bij jezelf de vraag stellen of deze laptop jou het reparatiegeld nog wel waard is.. (ik weet niet wat de kosten daarvan zijn..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Zijn er hier nog steeds mensen die Ubuntu draaien? Ik wil mezelf er ook aan gaan wagen maar kan wel wat hulp gebruiken ;)
Wordt gek van windows..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Zoek eens terug in dit topic, ik weet zeker dat we het hier al vaker over linux-ondersteuning hebben gehad. Korte samenvatting: gewoon installeren, 't werkt perfect, inclusief Wifi op de TU/e.

zoekopdracht
30 resultaten ofzo :X

[ Voor 43% gewijzigd door MBV op 04-03-2009 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Maar de videokaart werkend krijgen is toch een verhaal apart? Ik las net in het andere topic over de indeling van de partities dus dat ga ik alvast doen. En dan zie ik vanzelf wel tegen wat voor ATI problemen ik aanloop 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Single-screen werkt direct, zonder problemen. Dual screen werkt niet (makkelijk) samen met 3d-desktop (compiz). Hij start met 8.10 direct op met 3d-desktop, als ik me niet vergis. Wanneer je dual-screen wilt, zoals ik, dan moet je dat eerst uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Maar je hebt toch ook drivers nodig? Ik sprak pas iemand die ook de P550 heeft met ubuntu en die wou Return to Castle Wolfenstein: Enemy Territory (linux versie) spelen maar moest daarvoor eerst de drivers voor zijn videokaart installeren. Of zoiets herinner ik me. En dat was met de huidige versie van Ubuntu (8.10)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
De GPL-drivers (radeon) zitten standaard bij Ubuntu. De GPL-versie werkt goed, maar niet echt snel. Waarschijnlijk heeft die persoon de laatste versie van de ATi binaries (fglrx) geïnstalleerd, zijn gewoon op de frontpage te krijgen. Zolang je geen dual-screen wilt, zijn die drivers best makkelijk te installeren: downloaden, executable maken, dubbelklikken, en werkt. Dual-screen werkte niet echt lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:21

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

hebben jullie ook met de " nieuwe" touchpaddriver dat als je scrolled in word je pc heel traag wordt?
Voor de mensen die de NX PAD driver nog niet kennen: met deze driver van de nec site kan je de rechterkant van je touchpad als scrollstrook gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Geen idee, in Linux werkt dat vanzelf :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Mijn accu heeft de camping (met hoge temperaturen in de tent) niet overleefd, hij houdt het nu een kwartier uit onder load. Nu wil ik de aankoop van een (bijna) nieuwe laptop nog even uitstellen, en zit daarom te kijken hoe ik een voordelige nieuwe accu kan krijgen. Heeft er iemand tips? Of zin om verzendkosten uit pak-em-beet China te delen?

edit:

http://cgi.ebay.nl/BATTER...es_PC_Portables_Batteries
Dit lijkt erg interessant, €40 inclusief verzendkosten. Gevonden door zoeken op het typenummer van de accu (EUP-K2-2-24).

[ Voor 29% gewijzigd door MBV op 23-08-2009 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vandaag Windows 7 geinstalleerd op deze laptop, werkt erg soepel (soepeler als Vista). Wel enkele driver problemen:
Videokaart -> Kies Vista Desktop Grafische drivers van ati.com en gebruik de mobility modder.

De laagste score van systeemtest was een 1.5, en dat was voor mijn 798MHz processor.

Edit: Memory = 4.1, Graphics = 2.0, Gaming Graphics= 3.5, Primary Hard Disk = 2.9
Gister de software van mijn laptop laten halen (lees een compleet nieuwe image) maar ik heb er thuis gelijk maar Win 7 op gezet. En jou post hielp hier zeker bij :)
Audio en Video waren wat lastig, maar werkt nu ook, inclusief Aero.
Processor: 3.6
Memory: 4.2
Graphics: 2.1
Gaming Graphics: 3.5
Hard disk: 4.3
Nog niet eens zo slecht dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mocht je met dingen vast lopen: Ik heb ook ooit Vista geinstalleerd, die post is wel ergens te vinden. Had vooral problemen met VPN opzetten: Dat gaat stuk makkelijker als je dat op de campus zelf opzet; en later gebruikt (dan deed ie het bij mij wel). Als ik thuis alles instelde pakte ie hem gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ik studeer maandag af, dus heb die VPN eigenlijk niet meer nodig ;) Daarnaast heb ik al een nieuwe laptop gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Panther
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-01 21:13
Ik heb zojuist het hele topic doorgespit, maar heb niet overal antwoord op gevonden. Vandaar een aantal vragen ;)

Ter informatie, ik heb net een nieuwe (3e) accu bestelt bij IVL (TUD). Kosten zijn geschat op 90-100 euro, maar dat kan nog iets afwijken.

Ik heb besloten om toch nog maar een nieuwe accu te halen, omdat de laptop eigenlijk nog minimaal een jaar mee moet en ik zonder accu gewoonweg niet kan werken (niet altijd stopcontact bij de hand e.d.).

Om het gebruik komend jaar iets aangenamer te maken dacht ik eraan de 1GB RAM te vervangen voor 2GB (maximum ondersteund door de laptop), aangezien DDR SO-DIMM's tegenwoordig ook niet al te duur meer zijn. Ik vroeg me af of er mensen zijn die dit al gedaan hebben en in hoeverre dit zinvol is (dwz, issie er echt sneller van geworden?). Verder, er zit nu 2x512MB 333MHz geheugen in, weet iemand of bv 400MHz ook ondersteund wordt?
De 7200rpm schijf (Hitachi 100Gb) die ik er 2 jaar geleden in gezet heb vond ik in ieder geval een aanzienlijke verbetering. Bedoeling is om er gewoon XP op te blijven draaien, dat werkt en daar heb ik vrede mee :)

Daarnaast wil ik deze accu toch echt zo lang mogelijk goed houden en ik heb inmiddels ondervonden dat (korte) perioden van hitte de accu geen goed doen. Aangezien ik toch al NHC gebruik leek het me daarom een idee om toch eens te kijken naar het bijstellen van de voltages. Daar heb ik echt 0 ervaring mee en om nu 3 weken lang te gaan experimenteren zie ik niet echt zitten als het niet hoeft. Verder heb ik het gevoel dat het wiel al eens is uitgevonden op dit gebied, en dat er een heel aantal gebruikers stabiel werken op lagere voltages.

Ik ben halverwege het topic wel wat instellingen van anderen tegengekomen, o.a. 0,748V voor 6x, en 1,148V voor 14x. Zijn er mensen die kunnen bevestigen dat dit daadwerkelijk stabiel werkt? Of is er misschien iemand die zo vrijgevig zou willen zijn, zijn/haar stabiel werkende instellingen te delen? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij heb ik ooit mijn stabiele instellingen gegeven. *gaat even voor je het topic doorlopen*. Maar inderdaad, rond de 0.748V zou het toendertijd wel kunnen zijn geweest

Maar kan het zo niet vinden. Ik vond RMClock zelf een handiger programma.

Procedure: (NHC): gewoon van boven naar beneden gaan, als je te laag gaat crashed je pc direct --> twee/drie stappen hoger als dat niveau ongeveer.

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 84120 op 23-12-2009 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Flying Panther schreef op woensdag 23 december 2009 @ 17:49:
Ik ben halverwege het topic wel wat instellingen van anderen tegengekomen, o.a. 0,748V voor 6x, en 1,148V voor 14x. Zijn er mensen die kunnen bevestigen dat dit daadwerkelijk stabiel werkt? Of is er misschien iemand die zo vrijgevig zou willen zijn, zijn/haar stabiel werkende instellingen te delen? >:)
undervolten is niet zoveel werk hoor, als die .1 volt je niet zoveel uit maakt ben je na een uurtje klaar

bovendien: de waarden zijn voor elke sample anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Panther
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-01 21:13
Klinkt alsof het een stuk gemakkelijker en 'op gevoel' gaat dan ik dacht. Ik zal eens proberen of ik over mn koudwater-vrees heenkom en er tijdens de kerst een beetje mee spelen. Als ik dan de nieuwe accu heb kan ik gelijk goed beginnen :)

zolang je de waarden niet achterlijk hoog zet (1.5v...) moet je heel erg je best doen al wil je wat stukmaken :)

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:50
Centrino ondervolt topic!

Ik denk dat je hier een heel end mee zult komen. Zelf draait mijn processor hetzelfde als die in de topicstart alleen 14x staat 1 hoger (1.068v).

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Hoe heb je dat gedaan met de videokaart? Ik volg het desktop en het modder gedeelte niet.. Wat is de mobility modder?
Via windows update heb ik een driver voor de x300 gedownload

Alleen geluid werkt nog niet.. ik heb de xp audio-drivers geïnstalleerd, maar die werken niet...

[ Voor 10% gewijzigd door Markos op 11-02-2010 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik_ben_Mark3 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 22:24:
[...]

Hoe heb je dat gedaan met de videokaart? Ik volg het desktop en het modder gedeelte niet.. Wat is de mobility modder?
Via windows update heb ik een driver voor de x300 gedownload

Alleen geluid werkt nog niet.. ik heb de xp audio-drivers geïnstalleerd, maar die werken niet...
Audio drivers moet je installeren met de hand; en dan kan je die ergens wel forceren *precies weet ik het nu niet; maar Vista/7 pakte de Windows XP driver*

http://www.hardwareheaven.com/modtool.php is de tool waar ik het over had (als die niet meer nodig is: gewoon vergeten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Anoniem: 84120 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 08:49:
[...]

Audio drivers moet je installeren met de hand; en dan kan je die ergens wel forceren *precies weet ik het nu niet; maar Vista/7 pakte de Windows XP driver*

http://www.hardwareheaven.com/modtool.php is de tool waar ik het over had (als die niet meer nodig is: gewoon vergeten).
yes het werkt. Ik heb dezelfde driver nu via apparaatbeheer gedaan en dan zelf naar de driver map gaan, ipv de setup te gebruiken die bij de driver geleverd wordt.
Die modtool, kan het zijn dat die beter is dan die door windows wordt geleverd voor de x300? Is daar een manier om achter te komen? Of zou dat allemaal geen verschil uitmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toendertijd was het beter <PowerPlay options had ik niet met de Windows-Update driver>. Hoe het nu is: meten-is-weten zeggen ze soms wel :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212141

Net het ding maar eens gecleaned...fan was enorm vies en luchttoevoer was helemaal dicht geslipped...vond het al raar dat ie zo warm werd terwijl ik van buitenaf geen stof zag zitten.. ;)

Afbeeldingslocatie: http://img443.imageshack.us/img443/3923/27062010066.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Kan je die stukjes plastic op de scharnier er makkelijk af halen? Wil hem ook eens schoonblazen van binnen maar ben bang hem te beschadigen..staat er toevallig ergens een handleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beugeldop
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-06 12:03
Mr_gadget schreef op zondag 27 juni 2010 @ 15:44:
Kan je die stukjes plastic op de scharnier er makkelijk af halen? Wil hem ook eens schoonblazen van binnen maar ben bang hem te beschadigen..staat er toevallig ergens een handleiding?
Het gaat heel gemakkelijk. klap je scherm omlaag (tot ie bijna dicht is) dan kan je aan de achterkant met een spits voorwerp (mes-punt ofzo) die 2 klemmetjes loswippen. Dan doe je het scherm helemaal open, en dan pak je de onderdelen er zo af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn laptop doet het wel aardig de laatste tijd. Maar nu zit ik toch weer met een probleem. De kabel van de voedingsadapter (dus tussen laptop en voedingsblok) is aan het slijten. Daardoor valt stroom soms uit, en dat is niet handig met een 5 minuten accu. Bij de Dienst ICT kost een nieuwe adapter: 24188 Adapter NEC P550 stuk € 85,09 (vroeger €12.50..., maar het zijn wel echte NEC-parts tegenwoordig, zelfs in een NEC-parts doos!). Dus dat gaan we niet doen (aangezien ik op het moment een compleet nieuwe laptop plan). De vraag van vandaag: weet iemand een vervangend model/heeft iemand ervaring met een vervangend model? Ik weet dat het kan (heb vroeger tijdje gedraaid op een adapter van de laptop van mijn vader); maar het is een beetje onhandig lukraak adapters te kopen van 19V/3.42A om er vervolgens achter te komen dat ik hem niet in me laptop kan prikken. Op http://www.gemwon.com/Pro...egory=adapter&brand=brand zag ik bijvoorbeeld meerdere adapters met goede specificaties en prijzen, maar niet precies de zelfde aansluiting. Dus: als iemand een idee heeft, dan daarvoor dank!

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 84120 op 24-08-2010 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

die DX dingen staan erom bekend spontaan te ontbranden...
overigens, kan je geen adapter overkopen van een medestudent? ik neem aan dat er redelijk wat mensen zijn die hun notebook onlangs hebben afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
@Hel gast: stuur maar een PB, ik heb ooit een 2e gekocht toen ze nog 2 tientjes waren, om bij mijn ouders neer te leggen (nadat ik hem een keer was vergeten en echt direct mijn laptop nodig had ;)). En anders hebben ze bij Paradigit&co wel universele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Is het iemand eigenlijk ooit gelukt de wifi kaart op kanaal 13 te krijgen? Wil dit kanaal gaan gebruiken omdat het helemaal niet wordt gebruikt in de omgeving maar de NEC ziet het niet. Net een 'channel changer for yapanese law' gerunt die kanaal 14 zouden disablen en hoopte ik kanaal 13 zou enablen maar dat werkt dus niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119056

Ik maak nog steeds dagelijks gebruik van deze laptop, en kan nog steeds alles draaien wat ik nodig heb (Adobe Creative Suite pakket, SolidWorks). Wat een topding! Ondertussen wel de batterij vervangen voor 40 euro (http://cgi.ebay.co.uk/ws/...iewItem&item=290435409783), werkt perfect, houd het 2 uur vol tijdens het kijken van een film. Ook de lader had het begeven, heb ik vervangen met een andere 19V lader die ik had liggen en de plug daar aan gesoldeerd.

Nu is het zo dat mijn backlight wel erg donker begint te worden, heeft iemand ervaring met het vervangen hiervan? Winkel, kosten, instructies?

• banus19
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-06 23:18
Mijn broer heeft 5 of 6 jaar geleden een half jaartje op de TU-Delft gezeten, ook de NEC Versa P550 gekocht en is daarna in de kast beland. Vorig jaar heb ik hem weer uit de kast gevist: accu z.g.a. kapot natuurlijk. Maar verder werkte hij prima op netstroom, totdat:

M'n zusje hem beneden liet slingeren en onze nieuwe hond het kabeltje van de lader half door-beet. M'n zusje is hem gewoon verder gaan gebruiken, af en toe viel de laptop wel uit (wat me vrij logisch leek omdat hij kortsluiting maakte). Tot hij het niet meer deed.

Nu heb ik er een kroonsteentje tussen gezet, en de laptop wilde af en toe nog wel opstarten, maar zelfs dat doet hij nu niet meer.

Als ik de stekker in de laptop (en in het stopcontact steek) gaat het blauwe lichtje knipperen dat de accu vol is. Als ik dan op de aan knop druk gaat dit blauwe lichtje uit en start hij niet op. Ik hoor niet eens een tik of een poging van de hardeschijf om te gaan draaien.

Ook als ik de accu eruit laat doet hij het niet. Ik heb de lader even nagemeten, en de spanning die eruit komt is alles behalve constant: van 18,9 tot 19,5 volt.

Van de week kan ik even een laptop lader van iemand lenen die ook 19v geeft en dezelfde stekker aansluiting heeft om te kijken of hij dan wel werkt.

Als hij met een nieuwe adapter niet werkt, wat zal er dan stuk zijn?

gr

EDIT:
Heb nu m'n nieuwe adapter binnen van Asus (de volgende: http://www.topadapters.nl...19v-342a-55mm-x-25mm.html)
Zelfde aansluiting etc. en hij werkt weer prima :)

[ Voor 6% gewijzigd door banus19 op 06-12-2010 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185410

Sinds vanmorgen is mijn voeding dood. Aangezien deze zijn gelijmd kan ik geen pogingen doen om hem te repareren. Wie heeft er nog een voeding liggen die ik (het liefst vandaag nog) op kan halen rond/in Delft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Mycom heeft universele laptopvoedingen, anders de Mediamarkt. Eigenlijk elke laptopvoeding van 19V met minstens hetzelfde amperage en een stekker die past...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185410

Ja, het is niet anders. Ik moet vandaag werken op het notebook dus ik heb maar een "iGo Slimline laptop Wall Charger" gehaald. 45 euro lichter, maar met het scala aan verloopjes komt hij in de toekomst vast nog van pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banus19
Anoniem: 185410 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 09:04:
Sinds vanmorgen is mijn voeding dood. Aangezien deze zijn gelijmd kan ik geen pogingen doen om hem te repareren. Wie heeft er nog een voeding liggen die ik (het liefst vandaag nog) op kan halen rond/in Delft?
Ik heb vandaag mijn adapter binnen gehad van een Asus, ook voor de NEC Versa P550.

gewoon 19 volt 3,42A en zelfde aansluiting. Ik heb hem hier vandaan:

http://www.topadapters.nl...19v-342a-55mm-x-25mm.html

succes!

• Noob6
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-12-2024
Heb zojuist windows opnieuw geinstalleerd op dit oudje.
Is er iemand weet waar ik de juiste drivers voor de touchpad vind? (ik kan de scrollfunctie niet gebruiken en dat vind ik een groot gemis)
Ik heb de NX pad drivers van de nec site gedownload maar als ik die wil installeren zegt hij 'dll not found'.

Ooit had ik hier een andere (niet nec) driver voor alleen ben ik deze op de een of andere manier kwijtgeraakt.

AMD Athlon 2 X2 260, Asus M5 A78l USB3, A-DATA 4GB Ram, XFX Geforce 8600GT XXX 256mb, 1×80GB Samsung IDE, 1×160GB Seagate Barracuda SATAII, Pinnacle PCTV Stereo, 350W CoolerMaster PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banus19
Noob6 schreef op donderdag 16 december 2010 @ 22:26:

Is er iemand weet waar ik de juiste drivers voor de touchpad vind? (ik kan de scrollfunctie niet gebruiken en dat vind ik een groot gemis)
Ik heb hetzelfde probleem... kan hem niet vinden helaas:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Is dat dan geen universele synaptic-driver? In linux werkt hij zonder problemen, dus Ubuntu installeren lost waarschijnlijk je problemen op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unneoetech
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-06 16:16
MBV schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 17:59:
Is dat dan geen universele synaptic-driver? In linux werkt hij zonder problemen, dus Ubuntu installeren lost waarschijnlijk je problemen op :P
Heb laatst Ubuntu 1010 geinstalleerd maar na de installatie starte de xserver niet na t booten... Veilige xmodus werkt prima... Dus zo foutloos gaat het ook weer niet. Loopt wel nog steeds als een tiet op dit oud beestje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Hebben ze de videokaart-driver weer gesloopt? :z Tja, nadeel van een oudere laptop, AMD's proprietry drivers ondersteunen de videokaart niet meer, en in open source is het ook een ondergeschoven kindje (dual screen + compiz werkte al nooit). Je kan eens proberen kernel mode setting (KMS) uit te schakelen, dat was bij 9.04 of 9.10 ook nodig.

* MBV is over op macbook + OS/x, geen enkel probleem met dat soort idngen :*)

[ Voor 17% gewijzigd door MBV op 23-01-2011 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:50
Noob6 schreef op donderdag 16 december 2010 @ 22:26:
Is er iemand weet waar ik de juiste drivers voor de touchpad vind?
banus19 schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 12:14:
Ik heb hetzelfde probleem... kan hem niet vinden helaas:(
Dit zou het goede bestand moeten zijn, is dit ook degene die je gebruikt hebt?

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banus19
Als ik zo'n .exe wil openen, zegtie:

'DLL could not be opened'

Op Windows XP Home Edition Engels

EDIT:

Gelukt :) Het werkt!:D

[ Voor 15% gewijzigd door banus19 op 03-02-2011 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Full_hyperion
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-05 22:19
Mijn laptop scherm is onlangs helaas gesneuveld, verder is het inderdaad nog altijd een prima laptop.

Heeft iemand van jullie misschien nog zo'n laptop waar iets anders mee mis is zodat ik het scherm over kan zetten?

Nieuwe scherm kopen voor zo'n oud ding lijkt me namelijk ook niet de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucask
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:36
Ik denk dat ik een van de laatste ben die deze laptop nog actief gebruikt. Heb er ondertussen wel Windows 7 op gezet (met alle instellingen op 'performance'). Zolang ik geen twee grote programma's tegelijk opstart werkt alles nog verbazingwekkend soepel. Heb er ooit 2GB geheugen ingezet, maar de BSOD's (gemiddeld één per uur) leken erop te wijzen dat het ergens niet helemaal compatibel was. Heb het vanaf toen maar gewoon bij het vertrouwde 1GB gehouden. Ik erger me echter nog het meeste aan de lawaaierige fan.

Ik heb ooit één keer een kapotte voeding gehad. Deze is toen binnen de garantie vervangen. Ook doet m'n cd/dvd brander het niet, maar hier kwam ik pas na de garantieperiode achter (dat zegt iets over hoe vaak ik die brander gebruik!). Accu houdt het nog ongeveer 15 minuten uit.

Zodra de Ivy Bridge notebooks op de markt zijn ga ik 'm toch vervangen denk ik. Bovenop de snelheid gaat het gewicht er (met waarschijnlijk 1 kilo) ook op vooruit.

Al met al, het waren 7 goeie jaren met deze NEC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unneoetech
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-06 16:16
Heeft iemand nog een adapter liggen die hij/zij voor een zacht prijsje wel kwijt wil? Deze heb ik nodig om mijn projectje af te maken :) PM me even!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:30
lucask schreef op zondag 29 januari 2012 @ 23:29:
Ik denk dat ik een van de laatste ben die deze laptop nog actief gebruikt. Heb er ondertussen wel Windows 7 op gezet (met alle instellingen op 'performance'). Zolang ik geen twee grote programma's tegelijk opstart werkt alles nog verbazingwekkend soepel. Heb er ooit 2GB geheugen ingezet, maar de BSOD's (gemiddeld één per uur) leken erop te wijzen dat het ergens niet helemaal compatibel was. Heb het vanaf toen maar gewoon bij het vertrouwde 1GB gehouden. Ik erger me echter nog het meeste aan de lawaaierige fan.

Ik heb ooit één keer een kapotte voeding gehad. Deze is toen binnen de garantie vervangen. Ook doet m'n cd/dvd brander het niet, maar hier kwam ik pas na de garantieperiode achter (dat zegt iets over hoe vaak ik die brander gebruik!). Accu houdt het nog ongeveer 15 minuten uit.

Zodra de Ivy Bridge notebooks op de markt zijn ga ik 'm toch vervangen denk ik. Bovenop de snelheid gaat het gewicht er (met waarschijnlijk 1 kilo) ook op vooruit.

Al met al, het waren 7 goeie jaren met deze NEC :)
Zojuist om te testen even Win 8.1 erop gezet: draait niet slecht voor een oud beesie.
Voor touchpad en audio de XP drivers gebruikt, de rest ging automagisch.
Enige probleem is dat de TU/e VPN client niet lijkt te werken met 8.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucask
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:36
Voor iedereen die geïnteresseerd is:
Ik heb onlangs Mint 17.1 xfce geïnstalleerd (ondertussen geüpdatet naar 17.2) zonder enige problemen. Dit gewoon vanaf een USB stick. Alles werkt vlot (relatief) en stabiel. Enkele programma's multitasken is geen probleem, net zoals bijvoorbeeld fullscreen Youtube.

Wat mij betreft kan deze nog jaren mee _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Hahaha, doet hij het nog? Ik ben alweer twee generatie laptops verder en de NEC is daadwerkelijk versleten door mijn schoonzus. Die is allang weer verwerkt in nieuwe elektronica
Pagina: 1 ... 15 16 Laatste