Ik heb zojuist het hele topic doorgespit, maar heb niet overal antwoord op gevonden. Vandaar een aantal vragen
Ter informatie, ik heb net een nieuwe (3e) accu bestelt bij IVL (TUD). Kosten zijn geschat op 90-100 euro, maar dat kan nog iets afwijken.
Ik heb besloten om toch nog maar een nieuwe accu te halen, omdat de laptop eigenlijk nog minimaal een jaar mee moet en ik zonder accu gewoonweg niet kan werken (niet altijd stopcontact bij de hand e.d.).
Om het gebruik komend jaar iets aangenamer te maken dacht ik eraan de 1GB RAM te vervangen voor 2GB (maximum ondersteund door de laptop), aangezien DDR SO-DIMM's tegenwoordig ook niet al te duur meer zijn. Ik vroeg me af of er mensen zijn die dit al gedaan hebben en in hoeverre dit zinvol is (dwz, issie er echt sneller van geworden?). Verder, er zit nu 2x512MB 333MHz geheugen in, weet iemand of bv 400MHz ook ondersteund wordt?
De 7200rpm schijf (Hitachi 100Gb) die ik er 2 jaar geleden in gezet heb vond ik in ieder geval een aanzienlijke verbetering. Bedoeling is om er gewoon XP op te blijven draaien, dat werkt en daar heb ik vrede mee
Daarnaast wil ik deze accu toch echt zo lang mogelijk goed houden en ik heb inmiddels ondervonden dat (korte) perioden van hitte de accu geen goed doen. Aangezien ik toch al NHC gebruik leek het me daarom een idee om toch eens te kijken naar het bijstellen van de voltages. Daar heb ik echt 0 ervaring mee en om nu 3 weken lang te gaan experimenteren zie ik niet echt zitten als het niet hoeft. Verder heb ik het gevoel dat het wiel al eens is uitgevonden op dit gebied, en dat er een heel aantal gebruikers stabiel werken op lagere voltages.
Ik ben halverwege het topic wel wat instellingen van anderen tegengekomen, o.a. 0,748V voor 6x, en 1,148V voor 14x. Zijn er mensen die kunnen bevestigen dat dit daadwerkelijk stabiel werkt? Of is er misschien iemand die zo vrijgevig zou willen zijn, zijn/haar stabiel werkende instellingen te delen?