[TU/e laptop 2005/2006] NEC Versa P550 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 2 ... 16 Laatste
Acties:
  • 40.030 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
Ik heb me dus vorige week ingeschreven bij de ib-groep, omdat ik nu in australie zit voor mijn afstuderen en ik dus redelijk laat was met inschrijven, en op de site had gelezen dat je het beste ff kon bellen naar service centrum had ik gevraagd aan mijn vader of die ff kon bellen.

Hij vertelde me dat ze de inschrijfpakketten volgende week beginnen te sturen en dat ze die gegevens dus via de ib-groep krijgen, heb je na volgende week nog niks, ff bellen met studenten service centrum ( meestal alleen als je laat was met aanmelden, zoals ik )

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:27

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

DeoDupke schreef op zondag 26 juni 2005 @ 08:25:
Ik heb me dus vorige week ingeschreven bij de ib-groep, omdat ik nu in australie zit voor mijn afstuderen en ik dus redelijk laat was met inschrijven, en op de site had gelezen dat je het beste ff kon bellen naar service centrum had ik gevraagd aan mijn vader of die ff kon bellen.

Hij vertelde me dat ze de inschrijfpakketten volgende week beginnen te sturen en dat ze die gegevens dus via de ib-groep krijgen, heb je na volgende week nog niks, ff bellen met studenten service centrum ( meestal alleen als je laat was met aanmelden, zoals ik )
Keej, bedankt. Ik heb me overigens ergens eind november ingeschreven, dus dat is wel op tijd denk ik :P

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:49
Hmm.. ook TU/e student over 2 maanden (BMT)..

Ik ga ook maar voor de notebookregeling. Aangezien ik niet zo'n gamer ben, maar meer met muziek klooi (producen etc.) is de videokaart voor mij niet zo belangrijk, het interne geheugen daarentegen wel :D.. en dat zit helemaal goed.

Overigens vind ik dat hier wel erg veel gezeken wordt over een laptop die eigenlijk nog niemand in handen heeft gehad, maar goed..

[ Voor 3% gewijzigd door RobbieB op 27-06-2005 14:02 ]

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-06 11:24

Garyu

WW

PcDealer schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 08:26:
[...]

De TU/e wil de notebook echt "verkopen" en zich indekken tegen negatieve publiciteit. Waarom is dat en waarvoor wordt laptop gebruikt aangezien men hier klaagt over mogelijk slechte performance van de losse videokaart?
Mijn idee:
  • De TU/e doet haar best om er voor haar studenten een zo goed mogelijke deal uit te slepen. Zij willen gewoon dat al hun studenten kunnen profiteren van een goede en relatief goedkope laptop.
  • De mensen die die laptop namens de TU/e uitgekozen hebben, zijn de mensen die aan het woord komen in zo'n artikel. Dat betekent uiteraard dat ze hun eigen werk (terecht) willen verdedigen. Zij hebben immers een keuze gemaakt voor een apparaat dat door ongeveer 1200 studenten de komende vijf jaar gebruikt gaat worden. Dan wil je wel een goede keuze maken, eentje waar je zelf achter staat.
  • Er is wel eens wat misgegaan met eerdere generaties van de TU/e laptops. Zo was er de generatie 1999 (mooie Fujitsu-laptops maar bergen RMA's) en de generatie 2002 (mooie Toshiba-laptops, maar er waren er meer in reparatie dan aan het werk). Dit heeft natuurlijk enigzins negatieve publiciteit opgeleverd, maar de vervolgacties die erop genomen zijn liegen er niet om. De hele generatie 2002 laptops zijn teruggenomen en vervangen door de NECs zoals ook de generatie 2003 ze heeft. De Fujitsulaptops worden gewoon vijf jaar lang zonder zeuren gerepareerd en de testprocedure is aanmerkelijk uitgebreid. Degelijkheid topprioriteit :).
  • Het zijn gewoon mooie laptops, de TU/e mag best een beetje trots zijn op die dingen en ze verdedigen! Zeker als je de prijs en garantievoorwaarden daarbij in aanmerking neemt!
  • De laptop wordt gebruikt door alle studenten, voor alles wat zij willen doen. Dit is natuurlijk erg afhankelijk van de faculteit waar je studeert. Doe je bouwkunde, dan moet je aardig wat uurtjes (zeker in het eerste jaar) met CAD verbrengen. Doe je wiskunde, reken op Matlab. Of Mathematica, SPSS of soortgelijk. Afgezien van bouwkunde boeit de 3d-kaart dus weinig. Nou is bouwkunde wel de grootste faculteit aan de TU/e en dus wel een factor van belang, maargoed. De videokaart is dan ook niet slecht ofzo, en CAD zal die prima aan kunnen. En gamen, tsja, daar is die laptop dus in eerste instantie niet voor bedoeld.
Tenslotte is de Cursor in eerste instantie het interne nieuwsblad. De mensen die dit lezen zijn óf medewerkers, óf studenten die al een laptop hebben. Waarom zouden ze zich per sé willen verdedigen :?. Zo lees ik het artikel ook niet direct...

[ Voor 7% gewijzigd door Garyu op 27-06-2005 14:52 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensl
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Heeft iemand nou al een inschrijvingsformulier voor z'n laptop gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt_veerhoek
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-06 15:30
Nope nog niet, ik verwacht het volgende week ergens (eind juni, begin juli zouden de inschrijvingspaketten verstuurd worden heb ik ergens op de site van de TU/e gelezen, heb zo geen linkje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Laatst online: 19:03

rapture

Zelfs daar netwerken?

Garyu schreef op maandag 27 juni 2005 @ 14:50:
[...]

Mijn idee:
  • De TU/e doet haar best om er voor haar studenten een zo goed mogelijke deal uit te slepen. Zij willen gewoon dat al hun studenten kunnen profiteren van een goede en relatief goedkope laptop.
  • De mensen die die laptop namens de TU/e uitgekozen hebben, zijn de mensen die aan het woord komen in zo'n artikel. Dat betekent uiteraard dat ze hun eigen werk (terecht) willen verdedigen. Zij hebben immers een keuze gemaakt voor een apparaat dat door ongeveer 1200 studenten de komende vijf jaar gebruikt gaat worden. Dan wil je wel een goede keuze maken, eentje waar je zelf achter staat.
  • Er is wel eens wat misgegaan met eerdere generaties van de TU/e laptops. Zo was er de generatie 1999 (mooie Fujitsu-laptops maar bergen RMA's) en de generatie 2002 (mooie Toshiba-laptops, maar er waren er meer in reparatie dan aan het werk). Dit heeft natuurlijk enigzins negatieve publiciteit opgeleverd, maar de vervolgacties die erop genomen zijn liegen er niet om. De hele generatie 2002 laptops zijn teruggenomen en vervangen door de NECs zoals ook de generatie 2003 ze heeft. De Fujitsulaptops worden gewoon vijf jaar lang zonder zeuren gerepareerd en de testprocedure is aanmerkelijk uitgebreid. Degelijkheid topprioriteit :).
  • Het zijn gewoon mooie laptops, de TU/e mag best een beetje trots zijn op die dingen en ze verdedigen! Zeker als je de prijs en garantievoorwaarden daarbij in aanmerking neemt!
  • De laptop wordt gebruikt door alle studenten, voor alles wat zij willen doen. Dit is natuurlijk erg afhankelijk van de faculteit waar je studeert. Doe je bouwkunde, dan moet je aardig wat uurtjes (zeker in het eerste jaar) met CAD verbrengen. Doe je wiskunde, reken op Matlab. Of Mathematica, SPSS of soortgelijk. Afgezien van bouwkunde boeit de 3d-kaart dus weinig. Nou is bouwkunde wel de grootste faculteit aan de TU/e en dus wel een factor van belang, maargoed. De videokaart is dan ook niet slecht ofzo, en CAD zal die prima aan kunnen. En gamen, tsja, daar is die laptop dus in eerste instantie niet voor bedoeld.
Tenslotte is de Cursor in eerste instantie het interne nieuwsblad. De mensen die dit lezen zijn óf medewerkers, óf studenten die al een laptop hebben. Waarom zouden ze zich per sé willen verdedigen :?. Zo lees ik het artikel ook niet direct...
Bij ons in het PIH houdt ook rekening met de gamers, anders zie je stapels Acers in de klassen. Ik zou beter een aparte topic beginnen over de MCT laptop 2005.

Waarschijnlijk hebben ze door dat de laptop niet aan de eisen van de student voldoet?

[ Voor 4% gewijzigd door rapture op 02-07-2005 04:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120441

Ik krijg deze laptop ook maar nu heb ik een vraagje; Zit er ook een seriële poort COM 9 pins op. Dan kan ik zo'n infrarood ontvanger er opzetten namelijk.

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt_veerhoek
Anoniem: 120441 schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 12:42:
Ik krijg deze laptop ook maar nu heb ik een vraagje; Zit er ook een seriële poort COM 9 pins op. Dan kan ik zo'n infrarood ontvanger er opzetten namelijk.

Bij voorbaat dank.
Op de flyer staat niets over een COM poort, maar voor een infrarood ontvanger is dat niet nodig toch, er zit namelijk standaard al een infrarood ontvanger in?
(zie http://w3.tue.nl/fileadmi...er-2005_definitief_NE.pdf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cpt_veerhoek schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 14:10:
[...]

Op de flyer staat niets over een COM poort, maar voor een infrarood ontvanger is dat niet nodig toch, er zit namelijk standaard al een infrarood ontvanger in?
(zie http://w3.tue.nl/fileadmi...er-2005_definitief_NE.pdf)
Maar kan ik hiermee ook met een afstandsbediening de laptop bedienen ik dacht namelijk van niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt_veerhoek
Ik heb geen ervaring met het gebruik van afstandsbedieningen, maar waarschijnlijk zit het infraroodoogje aan de achterkant en is het dus niet erg praktisch om te gebruiken idd.
Ik ga er eigenlijk vanuit dat er geen com-poort meer op zit aangezien dit ondertussen antiek is. Misschien is dan een USB-infrarood adapter een idee (http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/309)?
Op de voorganger van dit model (de P520) zat echter nog wel een com-poort, dus misschien op dit model ook nog wel (http://www.nec-online.com...atordoc.asp?Id_ProDis=920).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensl
  • Niet online
volgens mij zat er wel een com poort op het docking station toch? of krijg je dat er niet standaard bij?

offtopic:
iemand al z'n inschrijfformulier gehad ondertussen?

ik heb het trouwens gevonden:
Op http://www.trustedreviews.com/article.aspx?art=1524 staat:

On the connectivity side of things there’s a wealth of options as well with Bluetooth, Wireless 802.11b/g, 10/1000Mbps Ethernet, V92 modem, TV Out, FireWire, four USB2.0 ports and Infrared. Further expansion is available if you pick up a docking station which adds serial, parallel, PS/2, AC-in and cable lock connections.
zit dus een COM poort op het docking station

[ Voor 61% gewijzigd door laurensl op 06-07-2005 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke en dan kan ik gewoon zo'n infrarood ontvanger op aansluiten want via een verloopstekker van usb-->serieel lukt het namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-11-2020
laurensl schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 16:41:
offtopic:
offtopic:
Nope, nog niet

I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werkbouwtuig
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Tegen mij is door het STU (Studenten Service Centrum) verteld dat de inschrijfpaketten rond half july komen, nog even wachten waarschijnlijk dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-06 21:58
laurensl schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 16:41:
volgens mij zat er wel een com poort op het docking station toch? of krijg je dat er niet standaard bij?

offtopic:

ik heb het trouwens gevonden:

[...]

Docking station zit er niet standaard bij. Die dingen kunnen 100 tot 300 euro kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitrain
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:23
Ik heb het inschrijfpaket vanochtend gekregen.

[ Voor 48% gewijzigd door bitrain op 08-07-2005 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105769

ik ook, doe hem vanmiddag weer op de bus :-)
natuurlijk bestel ik hem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Anoniem: 105769 schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 13:49:
ik ook, doe hem vanmiddag weer op de bus :-)
natuurlijk bestel ik hem
Bij mij hetzelfde waarschijnlijk.
Overigens wel een beetje knullig gepland van die TU hoor.
Ik denk dat er een hele grote groep mensen in de komende weken op vakantie gaat.
Die hebben dan nu ongeveer een dag om alles te lezen en te beslissen (niet iedereen hangt rond op GoT en weet dus van de Laptop af) en vervolgens ga je drie weken op vakantie en heb je nog maar ene paar dagen om alles af te handelen. Iets eerder had van mij dus wel gemogen eigenlijk.
Maar ja, invullen, opsturen, op vakantie en daarna zien we wel verder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensl
  • Niet online
Ik vind het ook belachelijk laat komen. Morgen ga ik op vakantie, dus ik ben blij dat ik nu vrijwel alles kan regelen. Alleen om de renteloze lening te openen moet ik naar het kantoor in Eindhoven, wat niet op zaterdag open is. Voor mij is dat dus al geen optie meer, omdat ik pas de dag voor de intro terug kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

bartvl schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 16:31:
[...]

Bij mij hetzelfde waarschijnlijk.
Overigens wel een beetje knullig gepland van die TU hoor.
Ik denk dat er een hele grote groep mensen in de komende weken op vakantie gaat.
Die hebben dan nu ongeveer een dag om alles te lezen en te beslissen (niet iedereen hangt rond op GoT en weet dus van de Laptop af) en vervolgens ga je drie weken op vakantie en heb je nog maar ene paar dagen om alles af te handelen. Iets eerder had van mij dus wel gemogen eigenlijk.
Maar ja, invullen, opsturen, op vakantie en daarna zien we wel verder :P
Heh, niet om de TU/e te verdedigen ofzo, maar noem mij eens een universiteit die zijn studentenadministratie wél op orde heeft? :X

Overigens kan ik wel begrijpen waarom ze het pas zo laat opsturen. Met name HBO-studenten hebben pas net hun diploma op mogen halen, en willen zich dan pas inschrijven voor een nieuwe opleiding. De ervaring leert dat studenten zich later en later inschrijven, met als gevolg dat alle 'eerstejaars-zaken' pas op het laatste moment afgehandeld kunnen worden. Dus ga je medestudenten straks maar schoppen die zich zo laat ingeschreven hebben ;).

En anders krijg je je laptop een weekje later, ook geen man overboord zou ik zeggen...

[ Voor 21% gewijzigd door Garyu op 08-07-2005 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensl
  • Niet online
heeft iemand trouwens meer informatie over het dockingstation? Is het de moeite waard om die aan te schaffen? Ik neem trouwens aan dat er gewoon een VGA aansluiting op de laptop zelf zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93730

Ik heb zelf al even gezocht naar mogelijke dockings, maar tot dusver heb ik er nog geen gezien die specifiek voor nec's zijn. Overigens vind ik de >100 € die ze er veelal voor vragen belachelijk want het is gewoon een uitgebreide stekkerdoos. Of zit er ook nog elektronica in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148870

Heeft iemand enig id hoellang de accu het doet zonder op 230V te zijn aangesloten???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
Anoniem: 148870 schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 18:18:
Heeft iemand enig id hoellang de accu het doet zonder op 230V te zijn aangesloten???
Uurtje of 2 waarschijnlijk. Hangt ervan af hoe intensief je hem gebruikt in de tussentijd. Ga je een spel spelen dan ben je zo leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
2_05 schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 22:23:
[...]

Uurtje of 2 waarschijnlijk. Hangt ervan af hoe intensief je hem gebruikt in de tussentijd. Ga je een spel spelen dan ben je zo leeg.
Ik denk wel wat langer hoor.. Accu's zijn behoorlijk vooruit gegaan de laatste tijd. Ik denk dat je een uur of 4 wel haalt bij normaal gebruik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
RobbieB schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 13:44:
[...]

Ik denk wel wat langer hoor.. Accu's zijn behoorlijk vooruit gegaan de laatste tijd. Ik denk dat je een uur of 4 wel haalt bij normaal gebruik..
Bij laptops kan het nog best wel tegen vallen. Ik zit zelf al op de TU en gebruik de ibm, als je je adapter n keer vergeet en je heb een les van 3 uur met de laptop werken dan moet je het laatste kwartier toch ff een adapter van een ander lenen, ook al werk je zo zuinig mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:24
Uurtje of drie bij een centrino-laptop met een goeie accu is wel te doen. Zeker als je energiebeheer goed instelt. Maar vergeet niet dat processoractiviteit en ook GPU activiteit energie slurpt. Ach, zolang ze niets verzinnen op TFT-schermen zal het niet echt beter worden met het energieverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107069

Hier is ie dan 3dmark2005 score: 743
Ik ben geen 3d freak, maar ff een kijkje in de scores hier op het forum, laat zien dat het geen snel beestje is, is dan ook laptop. Zal voor de vergelijking ook ff op ibm t42 draaien, dan zien we zo of we hier op de TU/e er op achteruit boeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-06 11:17
He wat maf, een X300 met 64 mb (notebookeditie) haalt meestal rond de 800-900 3dmark05 puntjes.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Ok, ik sta voor een lastig dilemma. Ik kan voor minder dan €1400 een Paradigit Rocksolid krijgen (2e hands ofzo ;)), die dus semi-ruggedized is. Harde schijf in rubbers gehangen, spatwaterdicht enz. Op RTL5 hebben we er met de rallywagen overheen gereden, en in een recent computerblad heeft hij de val van een bureau overleefd.
Waar ik een beetje mee zit zijn de specs: ik heb die gelijk getrokken met de TU/e notebook, op de processor en videokaart na. Proc is een Pentium-M 1.7 GHz, videokaart een 9600 64mb.

Ik zit dus met de volgende afweging: stel dat ik mijn studie ga afbreken na een paar maanden, dan zit ik in het geval van de TU/e notebook met een laptop van €2000. Maak ik hem af, dan maar €1000. Paradigit is €1400. Ook weet ik bij de Paradigit zeker dat het een semi-ruggedized model is, iets wat ik bij de NEC niet terugzie. Wat is wijsheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Laatst online: 19:03

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ik ben benieuwd hoe MCT-proof die laptop is. Hier zijn nog netwerkkaarten opgeblazen door een schroevendraaier in allerlei gaatjes van de laptop te steken. "Val van bureau terwijl Winamp rustig een muziekje aan het spelen is bestendigheid" wordt door IBM default gegarandeerd, dus niks speciaals. Afgestudeerden beweren weleens dat geen enkele laptop in hun tijd MCT-proof was.

Het is wel een raar systeem dat de prijs afhankelijk is van je studie, waarschijnlijk willen ze voorkomen dat stoppende studenten hun laptops doorverkopen.

semi-ruggedized? Hierover kan ik pas oordelen als het bij ons gekeurd (lees: bewerkt) word.

De processor en grafische kaart is genoeg zolang je niet te zware gamerseisen stelt aan die laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Weet ff niet meer welk blaadje, computer totaal ofzoiets. Die hadden op de paradigit notebook vocht getest (water en koffie), vallen op de hoek en vlak op de grond (alleen displaybehuizing losgeklikt, na terugklikken weer prima), en vriestest. Prima laptop als hij dat kan overleven.
Ik heb alleen niets gezien over harddiskrubbers en beschermend folie in de NEC. Weet iemand (misschien van de TU? ) hoe goed de notebooks door zo'n test heen komen?

Over de specs: ik weet dat een proc 8% langzamer is, daar kom ik wel overheen. Ik ben alleen benieuwd naar snelheidsverschil tussen de X300 en de 9600. Bij geheugenintensieve spellen denk ik dat die wel op gaan vallen. Ach, als NFSU2 e.d. lekker draait ben ik tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74892

Misschien een beetje off-topic, maar ik ga komend studiejaar Technische Natuurkunde doen in Delft en heb nog niets gehoord over een notebook.. iemand die hier wel iets van weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Ik denk dat ik toch voor de TU/e laptop ga, voor een stukje zekerheid. Zal ik wel goed moeten uitleggen bij mijn baas, maar goed :) Snellere videokaart, snellere proc, lagere prijs en een makkelijkere service (hopelijk). Paradigit zit ook in Eindhoven, maar volgens mij was dat niet makkelijk met OV te bereiken.

Wat het zou kosten als ik na drie maanden zou stoppen moet ik even uitzoeken (kan/wil ik de opleiding doen beslis ik na de schakelklas), maar staat ongetwijfeld in de documentatie.
Een vraag blijft er staan: Wat gebeurt er met je garantie als je van de TU afgaat? Hou je 3 jaar garantie, valt dat terug naar 1, hoe zit dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
  • Laatst online: 18-06 15:35
MBV schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 22:05:
Ik denk dat ik toch voor de TU/e laptop ga, voor een stukje zekerheid. Zal ik wel goed moeten uitleggen bij mijn baas, maar goed :) Snellere videokaart, snellere proc, lagere prijs en een makkelijkere service (hopelijk). Paradigit zit ook in Eindhoven, maar volgens mij was dat niet makkelijk met OV te bereiken.

Wat het zou kosten als ik na drie maanden zou stoppen moet ik even uitzoeken (kan/wil ik de opleiding doen beslis ik na de schakelklas), maar staat ongetwijfeld in de documentatie.
Een vraag blijft er staan: Wat gebeurt er met je garantie als je van de TU afgaat? Hou je 3 jaar garantie, valt dat terug naar 1, hoe zit dat?
is allemaal terug te vinden op de site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ashwin911
  • Laatst online: 21-01 23:10
Anoniem: 74892 schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 21:13:
Misschien een beetje off-topic, maar ik ga komend studiejaar Technische Natuurkunde doen in Delft en heb nog niets gehoord over een notebook.. iemand die hier wel iets van weet?
Je krijgt deze aanbieding alleen bij de opleidingen: Industrieel Ontwerpen, Maritieme Techniek, Werktuigbouwkunde en Technische Bestuurskunde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST3V3N
  • Laatst online: 09-06 23:29
Offtopic: Weet iemand of er een bevestiging komt als je hebt besteld? Ik heb al 4 weken geleden de formulieren opgestuurd, maar heb nog niets van betalingen ofzo gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74892

ST3V3N schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 15:12:
Offtopic: Weet iemand of er een bevestiging komt als je hebt besteld? Ik heb al 4 weken geleden de formulieren opgestuurd, maar heb nog niets van betalingen ofzo gekregen.
Dat meen je niet ;(. Ik dacht dat er voorgaande jaren steeds TU-breed een notebook geleverd werd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb deze (natuurlijk) ook besteld en heb 1 simpel vraagje:
Als ik de laptop thuis via mijn eigen pc draadloos wil kunnen internetten, heb ik dan genoeg aan een wireless netwerk adapter in mijn pc? of moet daar persé een acces point bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81352

Je kunt een adhoc netwerk maken, maar over wat voor afstanden praat je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
adhoc netwerk?
en afstand binnen een studentenkamer. ik hoef er niet mee te gaan lopen of iets dergelijks. Gewoon simpel kunnen internetten/netwerken zonder geklooi met draadjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
  • Laatst online: 18-06 15:35
Jelte schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 11:07:
adhoc netwerk?
en afstand binnen een studentenkamer. ik hoef er niet mee te gaan lopen of iets dergelijks. Gewoon simpel kunnen internetten/netwerken zonder geklooi met draadjes
een adhoc is tussen 2 pc's, zonder router oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149384

ST3V3N schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 15:12:
even langs de STU gaan, (begane grond hoofdgebouw) of bellen, die weten alles..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST3V3N
Offtopic: Bedankt, maar ik zit op de TU Delft en niet in Eindhoven... Handig dat er geen telefoonnummer of email-adres op het inschrijfformulier staat he! Krijgt de rest wel een bevestiging of acceptgiro? Anders ga ik toch maar eens op zoek naar een contactpersoon die meer weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
ST3V3N schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 22:54:
Offtopic: Bedankt, maar ik zit op de TU Delft en niet in Eindhoven... Handig dat er geen telefoonnummer of email-adres op het inschrijfformulier staat he! Krijgt de rest wel een bevestiging of acceptgiro? Anders ga ik toch maar eens op zoek naar een contactpersoon die meer weet.
Ik heb dan zeg maar via die rabobank actie gedaan, maar heb ook nog niks te horen gekregen.. wel heb ik vandaag een brief in de bus gekregen voor het inschrijven van de sportkaart.. dus ik neem aan dat mijn inschrijving wel binnen is gekomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Ford
  • Laatst online: 21-02-2022
Ik hoor de woorden TU Delft en laptop..

Ik heb niets gehoord van een laptopactie van de TU Delft, en dat terwijl ik me al lang heb ingeschreven.

Hoe hebben jullie er van gehoord? En geldt deze actie voor alle studie-richtingen?

M6Va: P-M 750, 1024MB, 80GB 5400rpm, X700 128MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitrain
  • Laatst online: 21:23
RobbieB schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 17:44:
[...]
Ik heb dan zeg maar via die rabobank actie gedaan, maar heb ook nog niks te horen gekregen.. wel heb ik vandaag een brief in de bus gekregen voor het inschrijven van de sportkaart.. dus ik neem aan dat mijn inschrijving wel binnen is gekomen..
Die kaart heb ik ook gekregen, terwijl ik de inschrijving pas gister heb weggedaan. Maar ik heb me niet voor die kaart opgegeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST3V3N
Opgelost! Kreeg vandaag post van de TU Delft. Geld moet worden overgemaakt op een girorekening en op 1 september kan je hem ophalen (Tu delft dan he).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88062

bitrain schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 18:34:
[...]
Die kaart heb ik ook gekregen, terwijl ik de inschrijving pas gister heb weggedaan. Maar ik heb me niet voor die kaart opgegeven...
idd ik heb de papieren zelfs nog thuis liggen, maar ik kreeg dat formulier ook opgestuurd vandaag.. dus dat heeft nix met het binnenkomen van de aanmelding te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodyman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06-2024

Rodyman

chillend

Ik heb mijn inschrijving al rond, en een mail ontvangen dat ik 25 augustus de laptop op kan halen! ben benieuwd!

[ Voor 66% gewijzigd door Rodyman op 22-07-2005 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob6
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-12-2024
Op de HS-Zuyd betaal je 1466,- voor precies dezelfde laptop als eerste jaars.
Als je de HBO binnen 4 jaar haalt krijg je geloof ik nog 25% van het bedrag terug.

[ Voor 13% gewijzigd door Noob6 op 23-07-2005 18:25 ]

AMD Athlon 2 X2 260, Asus M5 A78l USB3, A-DATA 4GB Ram, XFX Geforce 8600GT XXX 256mb, 1×80GB Samsung IDE, 1×160GB Seagate Barracuda SATAII, Pinnacle PCTV Stereo, 350W CoolerMaster PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonflyslayer
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-05 20:51
hey,

ik heb zelf een acer aspire 1362LMi
specs:
Computer:
Computertype ACPI Uniprocessor-pc
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Professional

Moederbord:
CPU Type Mobile AMD Sempron, 1600 MHz (8 x 200) 2800+
Moederbordnaam Acer Aspire 1360
Moederbord Chipset VIA K8M800, AMD Hammer
Systeemgeheugen 512 MB (DDR SDRAM)
BIOS Type Phoenix (09/13/04)
Communicatiepoort ECP-printerpoort (LPT1)

Scherm:
Video kaart GeForce FX Go5200 (64 MB)
Video kaart NVIDIA GeForce FX Go5200 (64 MB)
3D-Versneller nVIDIA GeForce FX Go5200
Monitor Plug en Play-monitor [NoDB]

Multimedia:
Geluidskaart VIA AC'97 Enhanced Audio Controller

Opslag:
Harde schijf TOSHIBA MK4025GAS (40 GB, 4200 RPM, Ultra-ATA/100)
Harde schijf WDC WD25 00JB-00GVA0 USB Device (232 GB, USB)
Optische Station Slimtype DVDRW SOSW-852S

ik ben in overweging om de NEC P550 te kopen aan de hogeschool zuyd
maar ik weet niet of ik dat moet doen gezien de reacties op de nec
wat moet ik doen? / welke is beter?

grtz

[ Voor 61% gewijzigd door dragonflyslayer op 28-07-2005 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
Anoniem: 107069 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 10:19:
Hier is ie dan 3dmark2005 score: 743
Ik ben geen 3d freak, maar ff een kijkje in de scores hier op het forum, laat zien dat het geen snel beestje is, is dan ook laptop. Zal voor de vergelijking ook ff op ibm t42 draaien, dan zien we zo of we hier op de TU/e er op achteruit boeren.
Had op mijn t42 een score van 587. Toch weer een argument ´voor´ erbij.

[ Voor 11% gewijzigd door 2_05 op 31-07-2005 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Nog maar een paar weken...

[ Voor 84% gewijzigd door bartvl op 30-07-2005 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Heeft iedereen van de TU eindhoven al een mail ontvangen dat ze hun laptops al op kunnen halen?
Ik heb namelijk nog niets :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 19:26
Ik ga C-MD doen aan de Hogeschool Zuyd in Heerlen en heb de papieren vorige week op de bus gedaan maar ook nog niks gehoord. Vast door de vakantie periode.

Ligt het trouwens aan mij of is er echt nog heel erg weinig te vinden over deze laptop op internet?

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Eiríkr schreef op zondag 31 juli 2005 @ 15:10:
Ik ga C-MD doen aan de Hogeschool Zuyd in Heerlen en heb de papieren vorige week op de bus gedaan maar ook nog niks gehoord. Vast door de vakantie periode.

Ligt het trouwens aan mij of is er echt nog heel erg weinig te vinden over deze laptop op internet?
Heel erg weinig ja, in mijn posts is zo goed als alles wat erover te vinden is al opgesomd :9
De notebook/laptop is nog niet vergkrijgbaar, dus vandaar, maar ik had eigenlijk stiekem al wel een persbericht van NEC verwacht omdat de laptop toch binnenkort op de markt komt.

Overigens:
Ik kan mijn mail van de TU/e niet bekijken... op studyweb kan ik (met dezelfde gegevens) wel inloggen, maar ook vanuit die portal kan ik ook niet in mijn mail komen (unauthorized use)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Nou ik heb ergens een pers bericht gezien van NEC inclusief foto's van alle nieuwe modellen maar de NEC sites zelf zijn nog niet aangepast en ik dacht te herinneren dat hij vanaf juli leverbaar is. Vreemd.

Mail van TU/e kan ik je niet mee helpen, mijn Outlook Web Access van Hogeschool Zuyd werkt overigens ook niet goed. Als ik kies voor reply komt er geen venster. Niet met IE, niet met Firefox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
bartvl schreef op zondag 31 juli 2005 @ 17:38:
[...]
Overigens:
Ik kan mijn mail van de TU/e niet bekijken... op studyweb kan ik (met dezelfde gegevens) wel inloggen, maar ook vanuit die portal kan ik ook niet in mijn mail komen (unauthorized use)
Waarschijnlijk nog niet volledig geactiveerd. Maar je kunt het ook via hier proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guidooow
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:23
Weet iemand toevallig of Studyweb en OWInfo volledig compatible zijn met Opera? Dat zou namelijk wel mooi zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:50

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

In firefox werkt het hele zootje in ieder geval naar behoren volgens mij. OWInfo in ieder geval wel.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Uit de Studyweb-FAQ:
5.1.11. Kan ik Studyweb ook met Mozilla of Netscape gebruiken?

Ja. Studyweb is te gebruiken met Internet Explorer 5.5 Service Pack 2 (SP2) en hoger, Netscape vanaf versie 7 en met Mozilla. Het kan zijn dat het met sommige andere browsers ook werkt, maar dat kunnen we niet garanderen.
Niet volledig compatible, maar op zich wel bruikbaar dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
En nog steeds geen nieuwe informatie over de laptop zelf. Vreemde zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Eiríkr schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 22:33:
En nog steeds geen nieuwe informatie over de laptop zelf. Vreemde zaak.
Ik geloof dat ik ergens gelezen had dat wij de laptop zouden krijgen voordat deze officieel te koop was in de winkels. Dat zou een hoop verklaren, maar dan nog is het raar dat er niks officieels te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
ah, goedkope bèta-testers dus. Vraag me af wie de alfa-test mocht doen, zit daar ergens een talenstudie in de buurt? ;)

Begin nu toch wel benieuwd te worden hoe het allemaal zal gaan, met de introductie enzo. 'k heb nog geen slaapplaats geregeld, iemand tips?

[ Voor 5% gewijzigd door MBV op 03-08-2005 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
bartvl schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 13:19:
[...]

Ik geloof dat ik ergens gelezen had dat wij de laptop zouden krijgen voordat deze officieel te koop was in de winkels. Dat zou een hoop verklaren, maar dan nog is het raar dat er niks officieels te vinden is.
Ja precies, bedoel ik kan niet wachten totdat ik 'm mag afhalen dus dan ga je op zoek maar je vindt vrijwel niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Tsja, dat is eigenlijk elk jaar wel zo. Het zijn spiksplinternieuwe modellen. Dat moet ook wel, als ze een model nemen dat nu al in de winkel ligt enw aar alle specs en prestaties enzo al van bekend zijn, betekent dat automatisch dat het op het moment dat jij hem krijgt alweer flink verouderd is.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
MBV schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 17:31:
Begin nu toch wel benieuwd te worden hoe het allemaal zal gaan, met de introductie enzo. 'k heb nog geen slaapplaats geregeld, iemand tips?
Offtopic: Maak je geen zorgen, gewoon slaapspullen meebrengen en je intropappa zorgt dat het goed komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zit nu nog in de auto naar huis (ter hoogte van Lyon), maar ik ben eigenlijk al de afgelopen 10 dagen aan het ergeren aan het feit dat ik geeninstemmingen kan doen en dat ik de post betreft de laptop niet kan lezen. Als ik morgen thuis kom gaan als eerst de enveloppen van Delft open om te kijken wanneer ik hem kan ophalen.

Ps. Mocht iemand een kamer hebben voor een mede-got'er hoor ik het wel! (Toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ik had gister even het STU gebeld en het bleek dat ik nog wat vergeten was op te sturen. Ze hadden wel wat teruggestuurd maar ik had niets gekregen :( Dus als je nog geen bericht hebt gehad maar wel al begin juli het zooitje hebt teruggestuurd: even bellen.

En ik kan helemaal niets van de intro meemaken, want ik ga morgenochtend op vakantie tot de 22e :S Dus drink maar een biertje namens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nieuws: de officiele release van Nec:
bron: http://www.nec-online.nl/...ws.asp?ID_NEWS=58&CNT=113

Een fragment uit het bericht:
"Nieuwste technologie

De drie notebooks hebben gezamenlijke kenmerken, zoals een verbeterd vermogen voor optimale autonomie. De NEC VERSA M350 en P550 hebben beide de nieuwste Intel Sonoma-architectuur. Zo zijn ze uitgerust met Intel Centrino Mobile-technologie met Intel Pentium M 730 processor met 2 MB cache (of Intel Celeron M 350 processor met 1 MB cache). Ook hebben beide een 5400 rpm harde schijf met maximaal 80 GB geheugen, DDR-geheugen en de mogelijkheid om een dual layer DVD-brander te integreren.

Ieder notebook heeft ook eigen specifieke kwaliteiten. De NEC VERSA P550 springt eruit door de grafische mogelijkheden, dankzij de ATI Radeon X300 videochip en het hoge resolutie scherm (1400x1050). De NEC VERSA M350 heeft is gebaseerd op de nieuwste Intel i915GM chipset met geïntegreerde video. De C250 is uitgerust met de AMD Turion 64-processor. De C250 profiteert van AMD PowerNow-technologie voor een langere werktijd van de batterij. Het 15-inch TFT XGA-scherm en 64 GB videogeheugen garanderen uitstekend kijkcomfort.

De VERSA notebook lijn is de professionele range van NEC, welke een productlevenscyclus heeft van meer dan 12 maanden, gegarandeerde image stabiliteit en volledig configure to order is te bestellen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Ah, dat werd eens tijd NEC, nu nog prijzen en plaatjes aub :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Laatst online: 21:43

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Afbeeldingslocatie: http://www.nec-online.nl/LocalFiles/Products/Notebook/versa_p550_200x200.jpg

alstublieft :*)

en de produktsheet :http://www.nec-online.nl/...%20NEC%20Versa%20P550.pdf

Vind het trouwens wel jammer dat tweakers op de frontpage alleen aangeeft dat het voor TUE is en niet ook voor de TU Delft terwijl beiden universiteiten samen de laptops hebben aangekocht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Mr_gadget schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 20:27:
[afbeelding]

Vind het trouwens wel jammer dat tweakers op de frontpage alleen aangeeft dat het voor TUE is en niet ook voor de TU Delft terwijl beiden universiteiten samen de laptops hebben aangekocht....
Hmms... Die had ik stiekum allebij weken geleden al gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Mr_gadget schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 20:27:
[afbeelding]

Het is ook voor de Hogeschool Zuyd, die doet ook mee 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Overigens ben ik erg benieuwd naar de geluidskwaliteit van de lijnuitgang van de laptop, ik wil um namelijk aansluiten op mijn yamaha receiver, ik wil dus wel een beetje zuiver duidelijk (mooi) geluid, en niet zoals bij mijn pa's (5 jaar oude) HP laptop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Dat is één van de eerste dingen die ik ga testen zodra ik 'm heb mogen afhalen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
ach.. gewoon een externe usb geluidskaart erop aansluiten.. kmoet alleen nog een goede vinden. Iemand tips?? budget is +- 150 euri..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST3V3N
Creative heeft van dat usb spul voor geluid :). Wow, er zijn er dus al die de laptop morgen kunnen ophalen?? Voor TU Delft is dat pas van 1 september meen ik. Nog ff wachten dus... Laat even weten (degenen die de laptop ophalen morgen) wat de eerste impressies zijn van deze laptop!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Creative heeft mooi spul, da's waar. Maar mijn laptop werd er zo instabiel als de *** van, dus sindsdien gebruik ik een ander systeem voor line-in opnames (sony's net-MD kan nog steeds niks náár de PC sturen :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Ik heb op de TU/e laptop van twee jaar terug (ook een NEC) een Philips USB geluidskaart aangesloten. Werkt prima, mooi geluid en 5.1. Qua mogelijkheden en meegeleverde software enzo bij lange na niet zo uitgebreid als een Creative Audigy 2 NX, maar scheelt ook wel 50 euro ofzo. Ik zie alleen dat ze die Philips Aurilium niet meer verkopen bij Informatique. En dat was toendertijd al zo'n beetje de enige waar ie standaard te krijgen was.
ST3V3N schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 00:18:
...Wow, er zijn er dus al die de laptop morgen kunnen ophalen??...
En waar maak je dat uit op :?

[ Voor 30% gewijzigd door Orion84 op 08-08-2005 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt_veerhoek
Ik denk dat ST3V3N het onderstaande fragment verkeerd heeft gelezen (morgen ipv mogen.)
Eiríkr schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 20:24:
Dat is één van de eerste dingen die ik ga testen zodra ik 'm heb mogen afhalen :-)
Bij de TU/e worden de laptops op 25 augustus uitgedeeld, dus ook voor ons nog even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1 september is voor mij de dag dat ik hem kan ophalen samen met mijn boekenpakket etc. Nu even kijken of het zin heeft om Halflife2 silver te kopen want ik vrees dat het voor geen meter zal draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST3V3N
Ik denk dat ST3V3N het onderstaande fragment verkeerd heeft gelezen (morgen ipv mogen.)
Offtopic; Haha, sorry, idd verkeerd gelezen. Foutje bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Anoniem: 93730 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 11:32:
1 september is voor mij de dag dat ik hem kan ophalen samen met mijn boekenpakket etc. Nu even kijken of het zin heeft om Halflife2 silver te kopen want ik vrees dat het voor geen meter zal draaien.
Heb dat al eens geprobeerd op een x300 en nee, dat is idd niet om over naar huis te schrijven, laat staan op een mobile x300 met een pentium M ipv een 3ghz prescott. Het draait wel, maar de resos en details enzo die je daar voor moet instellen zijn niet echt fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
  • Laatst online: 18-06 17:33
Anoniem: 93730 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 11:32:
Volgens mij valt dat nog wel mee, het draait gewoon op de T42'ers van vorig jaar, en qua hardware is deze niet slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
  • Laatst online: 18-06 17:33
Orion84 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 12:16:
[...]

Heb dat al eens geprobeerd op een x300 en nee, dat is idd niet om over naar huis te schrijven, laat staan op een mobile x300 met een pentium M ipv een 3ghz prescott. Het draait wel, maar de resos en details enzo die je daar voor moet instellen zijn niet echt fijn.
De mobility radeon x300 maakt gebruik van HyperMemory en kan dus ook gebruik maken v/h geheugen v/h systeem, 64 MB is alleen wat ie on-board heeft. Weet niet of jij ook een had met HyperMemory want dat maakt wel verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Geen idee, was een pc die de TU/e beschikbaar had gesteld voor Software Engineering Project. Waren socket 775 systemen met een 3GHz proc ofzo, met een PCI-e x300.
Zou best kunnen dat het speelbaar is hoor, heb het maar heel ff geprobeerd en ik vond het tegenvallen. Maarja, ik ben een athon 64 3200+ met x800 xt-pe gewend als gamebak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Orion84 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 12:16:
[...]

Nu zeg je dus dat de 3 ghz Prescott erg veel prestatieverschil zou hebben t.o.v. een Pentium M. Echter blijkt uit tests e.d. dat de "netto" snelheid elkaar uiterst weining ontloopt.
offtopic:
Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
klopt voor de hogere snelheden. Pentium M 1.6Ghz is net zo snel als een P4 2.4GHz, en de P-M2.13 is een van de snelste processors die Intel ooit gemaakt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Mja, ok, daar heb je opzich ook wel weer een punt. Misschien is het een idee om het gewoon een keer te proberen met iemand anders z'n halflife cd's of steam account, als het dan tegenvalt bespaar je je iig toch een aardig bedrag.

Mocht je niemand kennen die je daarmee kan helpen en je zit @ TU/e dan moet je mij maar een keer contacten ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Orion84 op 08-08-2005 21:16 ]

• RobbieB
Ehm.. ik speel hier half-life 2 op een Pentium4 1.7Ghz met een GeForce 3 en 512MB intern. Dus die laptop kan het dan ook wel draaien denk ik..

• bartvl

bartvl

Overigens snap ik de foto in de datasheet niet.
Deze laptop is de P550 namelijk helemaal niet. Dat kun je zien aan de onderste rand van het beeldscherm (heb ik al eerder gepost) bij de P550 loopt die namelijk niet egaal door maar wordt een soort cilinderrand om het maar zo te noemen.
Verder ontbreekt een deel (:S) van de Fx rnad (F1, F2...) Die houdt namelijk ergens halverwege de F3 op... Een vreemd gerenderde foto dus...
Een juiste foto is de volgende:
Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/news/versap550.jpg

• blackangel
  • Laatst online: 15:18
Woei, 25 augustus alweer. En (natuurlijk) in het Auditorium. Helaas mag ik het pas zo'n beetje al laatste ophalen van de nieuwe studenten. Om 13:00 mag Industrial Design, Scheikunde, Informatcia, Tema, Natuurkunde en Wiskunde hem ophalen. Om 14:15 BMT, Bedrijfskunde en Werktuigbouwkunde. En om 15:30 pas Bouwkunde en Elektro, waarvan de laatste de reden is dat ik zo lang moet wachten :/ :P

Overigens zal ik het hier maar alvast melden. Je moet legitiamtie (paspoort of indentiteitskaart) meenemen. Rijbewijs is niks over gemeld, OV mag niet! En je moet je brief met je nt-account en pincode meenemen. Waarschijnlijk zul je dus nog ter plekke in moeten loggen en even controleren/bevestigen dat alles klopt :) Dat was iig 2 jaar geleden, toen mijn zus haar laptop in ontvangst mocht nemen wel zo :) Al hoewel het ook als extra controlle kan dienen, dus die zou ik ook maar niet vergeten :P

• bartvl

bartvl

blackangel schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 20:56:
Woei, 25 augustus alweer. En (natuurlijk) in het Auditorium. Helaas mag ik het pas zo'n beetje al laatste ophalen van de nieuwe studenten. Om 13:00 mag Industrial Design, Scheikunde, Informatcia, Tema, Natuurkunde en Wiskunde hem ophalen. Om 14:15 BMT, Bedrijfskunde en Werktuigbouwkunde. En om 15:30 pas Bouwkunde en Elektro, waarvan de laatste de reden is dat ik zo lang moet wachten :/ :P

Overigens zal ik het hier maar alvast melden. Je moet legitiamtie (paspoort of indentiteitskaart) meenemen. Rijbewijs is niks over gemeld, OV mag niet! En je moet je brief met je nt-account en pincode meenemen. Waarschijnlijk zul je dus nog ter plekke in moeten loggen en even controleren/bevestigen dat alles klopt :) Dat was iig 2 jaar geleden, toen mijn zus haar laptop in ontvangst mocht nemen wel zo :) Al hoewel het ook als extra controlle kan dienen, dus die zou ik ook maar niet vergeten :P
Bouwkunde of Elektrotechniek?
(ik bouwkunde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Laatst online: 15:18
ik die ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-06 14:21

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Topicstarter
Lichtelijk off-topic, maar toch:

ik heb inmiddels mn gebruikersnaam ook binnen enzo \o/
Ik heb het al voor elkaar gekregen om via VPN in te loggen op het TU/e netwerk.
Het is me zefls gelukt op m'n VMWare win2k pc in het domein te hangen (ik kan nu leuk alle pcs daar zien :P ).
M'n mail werkt nu ook \o/ (n[dot]l[dot]a[dot]m[dot]gerritsen[at]student[dot]tue[dot]nl :+ )
Alleen weet ik niet waar ik m'n TU/e netwerkschijf moet vinden... Iemand?
Doe btw de studie Technische Informatica @ faculteit wiskunde en Technische informatica :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nog niks op het gebied van usernames/passes gekregen. Ik vraag me af hoe het ophalen wordt gecontroleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
XiN-eViL schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 02:35:
Alleen weet ik niet waar ik m'n TU/e netwerkschijf moet vinden... Iemand?
Op je laptop krijg je een extra schijf te zien zodra je aan het tue-netwerk hangt. Weet ook niet hoe je die anders kan benaderen.

[ Voor 50% gewijzigd door 2_05 op 12-08-2005 09:54 ]

Pagina: 1 2 ... 16 Laatste