· De Nec Versa p550 mini-Faq
Vanaf eind Augustus 2005 worden er door verschillende universiteiten laptops aangeboden tegen een keurige prijsreductie.
Q: Wie kan hem allemaal kopen?
A: De laptop wordt tegen verschillende prijzen geleverd via de universiteiten van Endhoven en Delft. Ook Hogeschool Zuyd krijgt de prijsreductie.
Q: Wat kost de laptop dan?
A: De studenten van Eindhoven betalen 1000€. In Delft betaalt men 1250€ en aan de Hogeschool betaal je 1400€
Q: Wat zijn de specs van de laptop en accesoires?
A: NEC Versa P550
· Intel Pentium M 750 processor (1.86 Ghz, 2 MB cache, 533 Mhz FSB)
· 1024 MB (2*512 MB) intern geheugen (waarvan >300 mb voor videogeheugen)
· 80 GB harddisk, 5400 rpm
· DVD-RW (Dual layer DVD brander)
· 15" SXGA TFT monitor, resolutie 1400x1050
· ATI Mobility Radeon X300 grafische kaart, 64 Mb dedicated memory (Hyper Memory)
· Integrated intel 802.11 a/b/g wireless netwerk adapter
· onboard 10/100/1000 netwerk adapter
· onboard 56K/ v.92 modem incl. aansluitkabel
· PCMCIA slot: 1 x type II
· 4 x USB 2.0
· S-video
· Firewire IEEE 1394
· Bluetooth
· Infrarood poort
· Fingerprint security
· Afmetingen (mm): 36 x 330 x 268; gewicht: 2.9 kg
· Inclusief alle benodigde software
· 5 jaar garantie en ondersteuning gedurende studie
· 5 jaar verzekering gedurende studie
· geleverd met Targus rugtas, Bakker Elkhuizen anti-RSI pakket (notebook standaard + los toetsenbord), Microsoft muis, beveiligingskabel en netwerkkabel
Q: Wat is de performance van het systeem?
A:
3Dmark01SE zit tegen de 10000.
3Dmark03 : +/- 2600
Op accu weet de laptop een 3dmark05-score neer te zetten van +/- 750 punten en op 220V doet de laptop het wat beter met +/- 950 punten. Dit is volgens menig TU/e’er genoeg om lekker te kunnen cs’en (1.6) en er wordt zelfs beweerd dat Half-Life 2 lekker draait.
Q: Is het een solide stevige laptop?
A: De laptop was het beste uit de valtesten gekomen en volgens TU/e’ers voelt hij vrij stevig aan.
Q: Is het een stille laptop?
A: Als de fan niet draait wel, maar als de fan WEER eens aanschakelt blijkt het vrij rumoerig te zijn op de werkplek. Overigens is het geluid uit de geluidskaart wel ok!: “Volgens mij zit er ook een gruwelijk goede geluidskaart in. Ik heb echt 0,0 ruis, terwijl dat toch wel heel anders is bij mijn desktop.”
Q: Zit er een port-replicator bij of docking?
A: Nee, maar deze is wel te koop:
"Docking kost €85 ofzo bij de TU/e in de HAL "
óf via de Nec-emailcontacten:
Beste R.,
Naar aanleiding van je mail met Gert mail ik het volgende.
Wij kunnen de Port replicator/Docking Station p550 leveren. Het staat niet op onze site. De prijs is 95 euro excl. BTW. Daarbij hebben wij 12.5 verzend en administratie kosten.
Ik hoop van je te horen als je dit wil bestellen
Gr. Ady
Ady Lobatto, Account manager MKB
Tel: +31 (0)20 - 547 05 95
Fax: +31 (0)20 - 647 30 32
Email: Ady@misco.nl
www.misco.nl
Voor de luie mensen: Dat is dus 125,55 € totaal! of 85 € via de TU
Q: Hoe werkt de Fingerprint module?
A: Fingerprint werkt hier prima, gewoon rustig je hele vingerkootje erover halen (beetje drukken, vinger plat houden). Tip: zorg dat je vinger vochtig genoeg is.
Q: Ik heb meteen die RSI-programma's verwijderd, maar nu zegt ie als ik opstart dat ie de bijbehorende exe's zoekt en niet kan vinden. Hoe kun je ook al weer aangeven dat ie die exe's niet moet starten?
A: ga naar Start -> All Programs -> Startup en verwijder daar Workpace.
Q:Waar zit dat fingerprint security programmaatje bij jullie op de laptop eigenlijk? Die staat er bij mij standaard niet op heb ik het idee namelijk. Of moet ik dat doen als de lapper opstart?
A:Moet je c:\install\fingerprintsoftware\setup.exe eerst in je run balkje typen
Dan kun je die wizard volgen.
Q: Ik krijg steeds een melding van "The Intel PRO/Wireless Network Connection is still disabled. Use your hardware switch to enable it". Weet iemand waar die switch zit?
A: Fn (blauwe knopje) + F2 óf met de software van intel: icoontje dat links van het klokje zit, een soort van waaier met 3 ringen.
Q: Alles draait echt 2x te snel ofzo. Iemand tips hiervoor of moet ik gewoon zwaardere spellen gaan spelen?
A: Waarschijnlijk checkt het spel aan het begin de proc-snelheid. Dat zal door speedstep 1.0GHz zijn. Dan gaat hij van alles vragen, en wordt het 1.86GHz. Maar dat spel denkt nog aan 1.0GHz. Hiervoor kan "altijd aan" helpen! ( bevestigd! )
Q: Ik heb een probleempje, nadat ik ingelogd heb op de laptop dmv fingerprint of wachtwoord, duurt het heel erg lang voordat het bureaublad zichtbaar wordt. Dit deed hij in het begin niet. Oplossingen ?
A: voordat je inlogt even Fn + F2
Wireless uitschakelen dus
Q: Hoe laat ik de videokaart op volle toeren draaien?
A: Door naar de eigenschappen van de grafische kaart te gaan (rechts klikken op een leeg stuk achtergrond --> Properties --> Settings --> Advanced --> Powerplay). Hier moet je dan bij de tweede optie iets van Maximum Performance ofzo kiezen, zodat je ook op batterij kracht de grafische kracht op volle kracht laat werken.
Q: Waarom biedt bakker Elkhuizen een RSI-pakket aan?
A: Omdat hij bang is dat RSI-"slachtoffers" geen brood meer kunnen smeren en daardoor geen broden kopen.
Voorlopig is dit de mini-faq van deze laptop. Als mensen zich geroepen vinden om Q/a's toe te voegen kunnen ze die posten waarna ik ze toe zal voegen. Fouten zullen er vast nog wel in zitten en ik heb de vrijheid genomen om mensen te quoten. Indien die vrijheid niet gewenst is kun je me daar natuurlijk op aanspreken.
[
Voor 9% gewijzigd door
Verwijderd op 30-08-2005 18:56
]