[TU/e laptop 2005/2006] NEC Versa P550 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 5 ... 16 Laatste
Acties:
  • 40.177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:53
aanschaffen? OSS bestaat ook nog, weet alleen ff niet meer de naam van dat gelijkwaardige systeem. Nadeel is dat iedereen nu denkt dat die software niet bestaat..

Aan de andere kant: dit kan iedereen gebruiken zonder veel problemen. Bij andere software kost dat soms wat moeite. En het is zwaar gesubsidieerd door MS, dus qua geld boeit het ook niet.

offtopic:
'Trust is a weakness': je bedoelt dat Trust gammel is? :+

[ Voor 11% gewijzigd door MBV op 29-08-2005 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

· De Nec Versa p550 mini-Faq

Vanaf eind Augustus 2005 worden er door verschillende universiteiten laptops aangeboden tegen een keurige prijsreductie.
Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/news/versap550.jpg

Q: Wie kan hem allemaal kopen?
A: De laptop wordt tegen verschillende prijzen geleverd via de universiteiten van Endhoven en Delft. Ook Hogeschool Zuyd krijgt de prijsreductie.

Q: Wat kost de laptop dan?
A: De studenten van Eindhoven betalen 1000€. In Delft betaalt men 1250€ en aan de Hogeschool betaal je 1400€

Q: Wat zijn de specs van de laptop en accesoires?
A: NEC Versa P550
· Intel Pentium M 750 processor (1.86 Ghz, 2 MB cache, 533 Mhz FSB)
· 1024 MB (2*512 MB) intern geheugen (waarvan >300 mb voor videogeheugen)
· 80 GB harddisk, 5400 rpm
· DVD-RW (Dual layer DVD brander)
· 15" SXGA TFT monitor, resolutie 1400x1050
· ATI Mobility Radeon X300 grafische kaart, 64 Mb dedicated memory (Hyper Memory)
· Integrated intel 802.11 a/b/g wireless netwerk adapter
· onboard 10/100/1000 netwerk adapter
· onboard 56K/ v.92 modem incl. aansluitkabel
· PCMCIA slot: 1 x type II
· 4 x USB 2.0
· S-video
· Firewire IEEE 1394
· Bluetooth
· Infrarood poort
· Fingerprint security
· Afmetingen (mm): 36 x 330 x 268; gewicht: 2.9 kg
· Inclusief alle benodigde software
· 5 jaar garantie en ondersteuning gedurende studie
· 5 jaar verzekering gedurende studie
· geleverd met Targus rugtas, Bakker Elkhuizen anti-RSI pakket (notebook standaard + los toetsenbord), Microsoft muis, beveiligingskabel en netwerkkabel

Q: Wat is de performance van het systeem?
A:
3Dmark01SE zit tegen de 10000.
3Dmark03 : +/- 2600
Op accu weet de laptop een 3dmark05-score neer te zetten van +/- 750 punten en op 220V doet de laptop het wat beter met +/- 950 punten. Dit is volgens menig TU/e’er genoeg om lekker te kunnen cs’en (1.6) en er wordt zelfs beweerd dat Half-Life 2 lekker draait.

Q: Is het een solide stevige laptop?
A: De laptop was het beste uit de valtesten gekomen en volgens TU/e’ers voelt hij vrij stevig aan.

Q: Is het een stille laptop?
A: Als de fan niet draait wel, maar als de fan WEER eens aanschakelt blijkt het vrij rumoerig te zijn op de werkplek. Overigens is het geluid uit de geluidskaart wel ok!: “Volgens mij zit er ook een gruwelijk goede geluidskaart in. Ik heb echt 0,0 ruis, terwijl dat toch wel heel anders is bij mijn desktop.”

Q: Zit er een port-replicator bij of docking?
A: Nee, maar deze is wel te koop:
"Docking kost €85 ofzo bij de TU/e in de HAL "
óf via de Nec-emailcontacten:

Beste R.,
Naar aanleiding van je mail met Gert mail ik het volgende.
Wij kunnen de Port replicator/Docking Station p550 leveren. Het staat niet op onze site. De prijs is 95 euro excl. BTW. Daarbij hebben wij 12.5 verzend en administratie kosten.
Ik hoop van je te horen als je dit wil bestellen
Gr. Ady
Ady Lobatto, Account manager MKB
Tel: +31 (0)20 - 547 05 95
Fax: +31 (0)20 - 647 30 32
Email: Ady@misco.nl
www.misco.nl

Voor de luie mensen: Dat is dus 125,55 € totaal! of 85 € via de TU

Q: Hoe werkt de Fingerprint module?
A: Fingerprint werkt hier prima, gewoon rustig je hele vingerkootje erover halen (beetje drukken, vinger plat houden). Tip: zorg dat je vinger vochtig genoeg is.

Q: Ik heb meteen die RSI-programma's verwijderd, maar nu zegt ie als ik opstart dat ie de bijbehorende exe's zoekt en niet kan vinden. Hoe kun je ook al weer aangeven dat ie die exe's niet moet starten?
A: ga naar Start -> All Programs -> Startup en verwijder daar Workpace.

Q:Waar zit dat fingerprint security programmaatje bij jullie op de laptop eigenlijk? Die staat er bij mij standaard niet op heb ik het idee namelijk. Of moet ik dat doen als de lapper opstart?
A:Moet je c:\install\fingerprintsoftware\setup.exe eerst in je run balkje typen
Dan kun je die wizard volgen.

Q: Ik krijg steeds een melding van "The Intel PRO/Wireless Network Connection is still disabled. Use your hardware switch to enable it". Weet iemand waar die switch zit?
A: Fn (blauwe knopje) + F2 óf met de software van intel: icoontje dat links van het klokje zit, een soort van waaier met 3 ringen.

Q: Alles draait echt 2x te snel ofzo. Iemand tips hiervoor of moet ik gewoon zwaardere spellen gaan spelen?
A: Waarschijnlijk checkt het spel aan het begin de proc-snelheid. Dat zal door speedstep 1.0GHz zijn. Dan gaat hij van alles vragen, en wordt het 1.86GHz. Maar dat spel denkt nog aan 1.0GHz. Hiervoor kan "altijd aan" helpen! ( bevestigd! )

Q: Ik heb een probleempje, nadat ik ingelogd heb op de laptop dmv fingerprint of wachtwoord, duurt het heel erg lang voordat het bureaublad zichtbaar wordt. Dit deed hij in het begin niet. Oplossingen ?
A: voordat je inlogt even Fn + F2
Wireless uitschakelen dus

Q: Hoe laat ik de videokaart op volle toeren draaien?
A: Door naar de eigenschappen van de grafische kaart te gaan (rechts klikken op een leeg stuk achtergrond --> Properties --> Settings --> Advanced --> Powerplay). Hier moet je dan bij de tweede optie iets van Maximum Performance ofzo kiezen, zodat je ook op batterij kracht de grafische kracht op volle kracht laat werken.

Q: Waarom biedt bakker Elkhuizen een RSI-pakket aan?
A: Omdat hij bang is dat RSI-"slachtoffers" geen brood meer kunnen smeren en daardoor geen broden kopen.

Voorlopig is dit de mini-faq van deze laptop. Als mensen zich geroepen vinden om Q/a's toe te voegen kunnen ze die posten waarna ik ze toe zal voegen. Fouten zullen er vast nog wel in zitten en ik heb de vrijheid genomen om mensen te quoten. Indien die vrijheid niet gewenst is kun je me daar natuurlijk op aanspreken.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2005 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
3 puntjes:
• Q: Alles draait 2x zo snel: antwoord is nog niet gecheckt bij mijn weten. Was een mix van programmeerervaring en verhalen bij dosspellen
• Docking kost €85 ofzo bij de TU/e in de HAL (zelfde gebouw waar notebook service center zit)
• wlan kan je ook in/uit schakelen met de software van intel: icoontje dat links van het klokje zit, een soort van waaier met 3 ringen. Daar kan je ook switchen tussen intel controlled en windows controlled (intel staat standaard niet goed ingesteld voor de TU/e campus, dus daar is windows controlled het beste)

nieuwe Q: Waarom biedt bakker Elkhuizen een RSI-pakket aan? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:02
Cool, thnx !

Voor ons Hogeschool Zuyd leerlingen slecht nieuws, de levering van de laptops is van dinsdag naar woensdag verplaatst. Onder voorbehoud.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

MBV schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 11:35:
Ik heb de geluidskaart niet uitgebreid kunnen testen. Geen ruis is niet de enige kwalificatie voor geluidskwaliteit, sommige laptops hebben ook de neiging tot vervormen enzo.

offtopic:
lange tijd niet meer zo'n slowchat topic met allemaal noob-opmerkingen op GoT gezien :)
Ook dat is me nog niet veel opgevallen hier, anders zou ik ook zo'n opmerking niet maken hoor :>

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodyman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06-2024

Rodyman

chillend

(jarig!)
Wie weet hoe ik het wireless op school moet instellen met die Intel tool? Met het windows wireless systeem werkt het wel, maar ik heb het ook graag draaiend met die intel tool. Volgens mij heb ik precies dezelfde instellingen. Iemand misschien een documentje hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitrain
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-09 18:08
XiN-eViL schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 21:14:
[...]

k, jij bent bezig onder linux :P heb jij de wlan en het geluid werkend gekregen onder linux?
Waarschijnlijk moet je voor geluid de snd-hda-intel (voorheen snd-azx) module hebben van alsa (www.alsa-project.org) maar tot nu toe heb ik het nog niet werkend gekregen. Bij mij pakt hij de snd_intel8x0m module, wat voor module word er bij jou geladen?

[ Voor 3% gewijzigd door bitrain op 29-08-2005 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenes
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-01-2024
Ik zit zelf op de TU/e en heb vandaag m'n laptop naar het notebook service point gebracht omdat m'n laptop zomaar wilde uitvallen tijdens het gamen (wow / fear demo). Ik denk dat de temperatuur gewoon te hoog werd.. Nu heb ik tijdelijk een leen laptop (met m'n eigen harde schijf) best netjes.. Alleen toen ik hem net van m'n standby afhaalde sloeg hij weer uit. Iemand anders die voor me in de rij stond bij het service point had hetzelfde probleem.. Heeft nog iemand problemen met de x300?

impreson.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:12

Luke!

#Treinbaas
Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 23:50:
[...]
Wie ben jij in het Practicum rooster (groep en nummer)? Of hoef je geen practicum meer te doen?
1e jaars-practicum hoef ik niet meer te doen idd. Voeg me evt. maar toe op msn (luc bij limburglos punt nl), dit wordt wel erg slowchat ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als ik uitlog, om via een ander account in te loggen, loopt winlogon.exe vast en moet ik rebooten, iemand anders hier ook last van?
En gister had ik ook een system error (BSOD)

Verder nergens last van hoor, maar dit soort dingen moeten natuurlijk niet te vaak gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 10:13

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Topicstarter
bitrain schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 19:51:
[...]

Waarschijnlijk moet je voor geluid de snd-hda-intel (voorheen snd-azx) module hebben van alsa (www.alsa-project.org) maar tot nu toe heb ik het nog niet werkend gekregen. Bij mij pakt hij de snd_intel8x0m module, wat voor module word er bij jou geladen?
Dezeflde ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er geen tooltjes voor Thunderbird om die Outlook folders te kunnen openen? Nu moet ik steeds outlook opstarten die zichzelf steeds default mail progje maakt... :z
En het grappige is, die optie kan je niet uitvinken in outlook... :+

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2005 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
configuratie scherm->add/remove software -> in de linker balk op "program access and defaults" of zoiets klikken, en daar kan je het wel stellen. Als dat niet werkt, zou ik eens een brief naar de EU sturen, krijgt MS een dikke boete :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 17:23
Hadden ze dit jaar niet eens een virus standaard geïnstalleerd? Dat was namelijk twee jaar geleden wel het geval 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
McAfee staat er bij mij standaard op. Niks aan gedaan verder.

Heb alleen de instellingen van Workpace een beetje aangepast. micropauze elke 10 min, pauze elk uur, is wel erg ruim (te ruim voor mijn vingertjes :'()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdemon
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 21:46
MBV schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 15:51:
3 puntjes:
• Q: Alles draait 2x zo snel: antwoord is nog niet gecheckt bij mijn weten. Was een mix van programmeerervaring en verhalen bij dosspellen
Sorry dat ik hier niet meer direct op gereageerd heb, maar de power settings op always on zetten hielp.
Dan kan dat ook als een vaststaand feit in de mini-Faq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11-2023

Awkwarding

Rommel

Wat moet ik allemaal installeren om een film van me digi filmrecorder op de laptop in te laden? (is zo'n Medion ding..)

En weet iemand misschien ook meteen een paar leuke bewerk programma's die ik dan kan gebruiken?

hoort niet helemaal in dit topic thuis maar ik denk dat er wel meerdere mensen met deze laptop zijn die daar ook wel benieuwd naar zijn?

hebben trouwens meerdere mensen er last van dat de muis opeens wegschiet in het beeld :? dit gebeurd met de losse muis en met de muis van de laptop..

Opel Manta POWER!!! Toyota Celica RA28!!!

DealExtreme infopagina! -> deal-extreme.blogspot.com Uitleg en handige info!
Voor al je gadgets/accessoires/onderdelen die je maar kunt bedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitrain
Awkwarding schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 18:36:
Wat moet ik allemaal installeren om een film van me digi filmrecorder op de laptop in te laden? (is zo'n Medion ding..)

En weet iemand misschien ook meteen een paar leuke bewerk programma's die ik dan kan gebruiken?

hoort niet helemaal in dit topic thuis maar ik denk dat er wel meerdere mensen met deze laptop zijn die daar ook wel benieuwd naar zijn?

hebben trouwens meerdere mensen er last van dat de muis opeens wegschiet in het beeld :? dit gebeurd met de losse muis en met de muis van de laptop..
Ja, heb ik ook last van. Ligt waarschijnlijk toch aan die muis. Het gebeurde vorig jaar namelijk ook heb ik gehoord.

Een programma voor films af te spelen zit er al op, power cinema. Ik weet niet of je daar wat aan hebt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
[snip]hier stond bagger[/snip]
Als het goed is heb je niks nodig. Je hebt Moviemaker in windows XP zitten, die moet dat allemaal al kunnen. Uiteraard zijn er ebetere programma's qua bewerking, maar dat maakt niet uit voor het overhalen, toch? :)

Mijn situatie: ik heb mijn oude notebook thuis, waar mijn zusje op wil kunnen werken. Windows zat er al op, dus dat is per definitie legaal. Uiteraard moet er Office en een virusscanner op. Beide dingen zijn via surfspot te krijgen, of via \\campusmp.
vraag 1: is het legaal om de software te downloaden en gebruiken? Laptop verkoop ik aan mijn ouders zodra alles erop staat
vraag 2: Zo ja: is er een manier om alleen de activatie via de TU/e te laten verlopen? Ik heb namelijk nog ergens een (legale) installatiecd voor Office liggen
vraag 3: Wat is error 742 bij de VPN verbinding opzetten? Windows zegt iets over de codering ofzo. Ja, dat laatste ga ik nog zelf uitzoeken :)

[ Voor 14% gewijzigd door MBV op 30-08-2005 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reul
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-09 21:22
MBV schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 19:42:
vraag 1: is het legaal om de software te downloaden en gebruiken? Laptop verkoop ik aan mijn ouders zodra alles erop staat
Ik denk het niet, aangezien deze dan niet voor studiedoeleinden worden gebruikt.
MBV schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 19:42:vraag 2: Zo ja: is er een manier om alleen de activatie via de TU/e te laten verlopen? Ik heb namelijk nog ergens een (legale) installatiecd voor Office liggen
Waarom zou je de activatie dan via de TU/e willen laten lopen? Dit kun je eventueel met een VPN doen.
MBV schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 19:42:vraag 3: Wat is error 742 bij de VPN verbinding opzetten? Windows zegt iets over de codering ofzo. Ja, dat laatste ga ik nog zelf uitzoeken :)
Geen idee, sorry :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MBV schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 13:34:
configuratie scherm->add/remove software -> in de linker balk op "program access and defaults" of zoiets klikken, en daar kan je het wel stellen. Als dat niet werkt, zou ik eens een brief naar de EU sturen, krijgt MS een dikke boete :)
Dankje, dat werkt inderdaad.
Toch vreemd dat het niet in Outlook zelf kan :S
MBV schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 17:31:
McAfee staat er bij mij standaard op. Niks aan gedaan verder.

Heb alleen de instellingen van Workpace een beetje aangepast. micropauze elke 10 min, pauze elk uur, is wel erg ruim (te ruim voor mijn vingertjes :'()
Workpace? Oh dat, gelijk bij de 1e keer verwijderd. Irritante shit. Ik zit al 6 jaar met een slechte houding bijna 24/7 aan een PC, en ik merk niks van RSI of whatsoever.

En dat pauze systeem vind ik vrij belachelijk, in het kwartier pauze tussen de colleges doe ik wel wat anders :D.

En over die muis, ik wil dat mn touchpad uitgaat zodra ik een USB muis erin plug...deze optie had ik ergens gevonden, maar nu is ie weer uitgeschakeld...en in de wirwar van opties in XP kan ik deze nu niet meer vinden? Weet iemand hier waar deze optie zit?
Ik kan nog herinneren dat je drie keuzes had ergens:
-Touchpad altijd gebruiken
-Touchpad gebruiken als geen muis aanwezig
-Touchpad niet gebruiken

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2005 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oe is trouwens de muis+los toetsenbord wat er bij zit? Is dit bruikbaar of kan ik beter een oude van thuis meenemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 19:24
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 20:09:
En over die muis, ik wil dat mn touchpad uitgaat zodra ik een USB muis erin plug...deze optie had ik ergens gevonden, maar nu is ie weer uitgeschakeld...en in de wirwar van opties in XP kan ik deze nu niet meer vinden? Weet iemand hier waar deze optie zit?
Ik kan nog herinneren dat je drie keuzes had ergens:
-Touchpad altijd gebruiken
-Touchpad gebruiken als geen muis aanwezig
-Touchpad niet gebruiken
Doe eens rechterklik op het Touchpad icoontje in de systray, daar staan die keuzes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
offtopic:
RSI-software is bij mij heel ernstig noodzakelijk. Ik had er eerst ook nooit last van, maar als ik nu niet oplet (ook door houding, ik weet het) krijg ik continue tintelende vingers, last van mijn nek/schouders enz. Ik zet liever Workpace erop dan dat ik arbeidsongeschikt wordt.

Workpace kan heel nuttig zijn, het zorgt ervoor dat je niet uren achter elkaar achter je pc blijft zitten. De instellingen vanuit de TU/e zijn alleen irritant met gamen, maar verder loop ik er nooit tegenaan. Heb hem strenger gezet omdat mijn vingers nu tintelen...

Muis/toetsenbord is bruikbaar. Ik vind de logitech OEM beter dan de microsoft die erbij zit, maar dat is smaak. Het toetsenbord is een laptoptoetsenbord, wat ik erg irritant vind: geen numpad, nog steeds onhandige home/end/pageup/down enz toetsen. Maar het is handig mee te nemen, en ik heb het angstige vermoeden dat ze willen dat je het meeneemt naar school (gezien bovenstaand verhaaltje misschien niet onverstandig :X)
reul schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 20:09:
[...]
Ik denk het niet, aangezien deze dan niet voor studiedoeleinden worden gebruikt.
Toch wel, aangezien mijn zusje MBO doet. Is alleen niet mijn studie, en bij MBO hebben ze geen surfspot
[...]
Waarom zou je de activatie dan via de TU/e willen laten lopen? Dit kun je eventueel met een VPN doen.
Omdat ik geen key heb, en ik die niet op de site kan vinden ofzo. Dat bedoelde ik dus eigenlijk :) Waarom die zooi installeren via internet, als het anders kan? 600MB over ADSL binnenslurpen is niet handig als ik een office CD heb liggen. En via sufspot duurt ook weer lang, en kost €15 terwijl het net zo semi-legaal ;) is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

soganta schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 20:26:
[...]

Doe eens rechterklik op het Touchpad icoontje in de systray, daar staan die keuzes ;)
Dat zal het zijn ja, dat icoontje heb ik op magische wijze laten verdwijnen. Dat komt hier op neer; ik kan em niet meer vinden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 20:56:
[...]

Dat zal het zijn ja, dat icoontje heb ik op magische wijze laten verdwijnen. Dat komt hier op neer; ik kan em niet meer vinden :).
Bij instellingen van de muis dan ;)

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee daar staat het vreemd genoeg niet.
Edit: Aha, ik heb het al. Het programma van de NEC NX mousepad zat onder de zeer logische naam "Apoint" onder Programma's :).

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2005 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonflyslayer
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-08 23:54
Weet toevallig iemand van HS Zuyd Heerlen of morgen de laptops binnen zijn?
want ik kan dat nergens vinden en tijdens de introductie gister zeiden ze dat ze t ergens neer zouden zetten op de c-md site
ik moet om 9:00 daar zijn dus heb geen zin om daar voor niks te staan :P

grtz

[ Voor 3% gewijzigd door dragonflyslayer op 30-08-2005 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reul
dragonflyslayer schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 21:54:
Weet toevallig iemand van HS Zuyd Heerlen of morgen de laptops binnen zijn?
want ik kan dat nergens vinden en tijdens de introductie gister zeiden ze dat ze t ergens neer zouden zetten op de c-md site
ik moet om 9:00 daar zijn dus heb geen zin om daar voor niks te staan :P

grtz
Op de C-MD site staat nog niets vermeld, ik ben er dan ook om 9 uur gewoon bij :) En als de laptops er niet zijn uhhh, dan wordt ik boos ofzo :9

Edit: Ter verduidelijking, er is verteld dat wanneer er niets op de website zou verschijnen de notebooks morgen gewoon zouden worden uitgereikt.

[ Voor 12% gewijzigd door reul op 30-08-2005 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonflyslayer
aha tnx zou ik wel niet zo goed begrepen hebben dan
jippie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Yep, ik pas om 14.00 uur grrrr hehehehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reul
Eiríkr schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 23:55:
Yep, ik pas om 14.00 uur grrrr hehehehe.
Als ik hem om 9 uur nog niet krijg, zal ik wel even wat posten, hoef je om 2 uur niet voorniets te gaan :) Achja, en anders heb ik al 5 uurtjes plezier ervan gehad, voordat jij hem krijgt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Hehehe ok, ik houd het topic in de gaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reul
Zo, heb mijn notebook nu in mijn bezit :) En moet zeggen, op het eerste gezicht bevalt hij me wel.

Zal straks als ik thuis ben hem wel eens wat uitgebreider testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Is het alleen notebook afhalen of ook nog iets anders? Moest je een digi cam meenemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reul
Is de fingerprintsoftware ook online te vinden? Aangezien wij als hogeschool zuyd-studenten deze setup niet op de harde schijf hebben staan, maar speciaal moeten aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens de informatie-formulieren zou er een los toetsenbord + muis bij zitten. Is dat echt prut of zit er dergelijke muis en toetsenbord bij?
ps. Zit er trouwens 5.1 geluid op???

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2005 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt_veerhoek
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-09 11:46
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 12:40:
Volgens de informatie-formulieren zou er een los toetsenbord + muis bij zitten. Is dat echt prut of zit er dergelijke muis en toetsenbord bij?
ps. Zit er trouwens 5.1 geluid op???
Het toetsenbord is een notebooktoetsenbord (dus dezelfde kleine toetsen) en de muis is een standaard microsoft optische muis (in ieder geval op de TU/e). Ik maak vanmiddag nog wel een paar foto's.
reul schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 11:50:
Is de fingerprintsoftware ook online te vinden? Aangezien wij als hogeschool zuyd-studenten deze setup niet op de harde schijf hebben staan, maar speciaal moeten aanvragen.
Ja, de software staat op de website van NEC (specifiek: http://www.nec-online.com/support/support_home.asp en dan zoeken op P550)

[ Voor 25% gewijzigd door cpt_veerhoek op 31-08-2005 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee of deze laptop ook voor mensen die niet op de TU/ HSZ zitten te koop is? Bij NEC kan ik hem niet vinden op de website.
Ik wil in elk geval een laptop die minstens zo goed is als deze en ook met fingerprint security. Heeft iemand hier tips over voor me?
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitrain
Het geluid op fedora werkt bij mij inmiddels, je moet blijkbaar eerst de sound module rmmod'en en dan insmod'en.

Als je sudo ingestelt hebt, kan je het zo doen:

sudo /sbin/rmmod snd-intel8x0
sudo /sbin/insmod /lib/modules/2.6.12-1.1398_FC4/kernel/sound/pci/snd-intel8x0.ko

Aangenomen dat je de 2.6.12-1.1398 kernel draait, anders moet je even de map veranderen. Waarschijnlijk gaat het ook met modprobe, dus: sudo /sbin/modprobe snd-intel8x0
Dit laatste weet ik niet zeker. Je moet ook alle geluidsprogramma's, zoals kmix, xmms, artsd afsluiten voor het bovenstaande werkt.

Helaas moet je deze 2 regels na iedere reboot draaien, ik zoek nog een betere oplossing, maar het werkt in ieder geval. Je kan het eventueel ook automatisch laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luccus schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 21:20:
[...]

1e jaars-practicum hoef ik niet meer te doen idd. Voeg me evt. maar toe op msn (luc bij limburglos punt nl), dit wordt wel erg slowchat ;).
Als je dan ook eens online komt :)?

Iig, had jij vandaag ook Calculus instructie? Met die onverwachte toets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeXocide
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-11-2013
Hoe heb je je VPN aan de gang gekregen (neem hierbij aan dat dat onder linux is)

• Noob6
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-12-2024
Ik heb de NED P550 ook via de HsZ.
Werkt allemaal perfect ook Wireless LAN enzo.
De geluidskaart is ook zeer goed!! :9
Maar ik heb toch een paar opmerkingen; jammer dat we windows in het Engels hebben, en er zit geen muis/keyboard/beveiligingskabel bij in tegenstelling tot het pakket van beide TU's.
Vorig jaar kregen de CMD'ers wel een muis en Windows XP NL :(

Maar waar ik me nog het meest aan erger is de sticker met het nummer die boven [Esc], [F1] en [F2] zit. Dat verpest de hele notebook, het lijkt net of hij gehuurd is ofzo :|
Beetje jammer, als er zo nodig een nummer op moet doe dat dan aan de onderkant of iets minder opvallend iig.
Iemand die dat ding al eraf gehaald heeft?

Voor de rest, top apparaat _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Noob6 op 01-09-2005 09:01 ]

AMD Athlon 2 X2 260, Asus M5 A78l USB3, A-DATA 4GB Ram, XFX Geforce 8600GT XXX 256mb, 1×80GB Samsung IDE, 1×160GB Seagate Barracuda SATAII, Pinnacle PCTV Stereo, 350W CoolerMaster PSU

• Noob6
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 17:05:
Iemand enig idee of deze laptop ook voor mensen die niet op de TU/ HSZ zitten te koop is? Bij NEC kan ik hem niet vinden op de website.
Ik wil in elk geval een laptop die minstens zo goed is als deze en ook met fingerprint security. Heeft iemand hier tips over voor me?
Bedankt!
gewoon op de site van NEC hoor:

http://www.nec-computers.nl/Configurator/configuratordoc.asp?Id_ProDis=943

AMD Athlon 2 X2 260, Asus M5 A78l USB3, A-DATA 4GB Ram, XFX Geforce 8600GT XXX 256mb, 1×80GB Samsung IDE, 1×160GB Seagate Barracuda SATAII, Pinnacle PCTV Stereo, 350W CoolerMaster PSU

Verwijderd

Die is een stuk minder snel, maar bij Misco.nl ofzo, zou je hem wel geheel naar wens kunnen configureren. Ik ben ze nu aan het bellen, maar ik kom er niet echt doorheen.

• Awkwarding
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11-2023

Awkwarding

Rommel

Als ik aan het downloaden ben (DC++) en het beeld gaat uit of ik klap hem dicht stopt ook het downloaden (de verbinding wordt vebroken neem ik aan?)
Wat moet ik veranderen zodat hij gewoon blijft doorgaan met downloaden?

Opel Manta POWER!!! Toyota Celica RA28!!!

DealExtreme infopagina! -> deal-extreme.blogspot.com Uitleg en handige info!
Voor al je gadgets/accessoires/onderdelen die je maar kunt bedenken!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 15:00
Awkwarding schreef op donderdag 01 september 2005 @ 10:42:
Als ik aan het downloaden ben (DC++) en het beeld gaat uit of ik klap hem dicht stopt ook het downloaden (de verbinding wordt vebroken neem ik aan?)
Waarschijnlijk gaatie dan op stand-by mode. Dat moet je ergens even zien te veranderen :)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Verwijderd

Dat moet je inderdaad veranderen, wanneer je je laptop dicht doet gaat deze naar standby. Ergens in windows zit wel een optie zodat het beeldscherm alleen uit gaat als je em dichtklapt, dat heb ik nu ook. Weet niet meer precies waar.

Waarschijnlijk staat bij power control "enter standby" na 5 min op DC power. Dit moet je dan op "never" zetten.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2005 11:37 ]

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Topicstarter
Awkwarding schreef op donderdag 01 september 2005 @ 10:42:
Control panel --> Power options --> Advanced --> "when I close the lid of my computer" op "Do nothing zetten" :) ;)

Verwijderd

Dan doet ie dus wel iets, het scherm wordt zwart, maar dat valt dan niet onder 'monitor uitschakelen'. Het scherm gaat nl. gewoon weer aan zodra je de klep open doet.

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 12:45:
Dan doet ie dus wel iets, het scherm wordt zwart, maar dat valt dan niet onder 'monitor uitschakelen'. Het scherm gaat nl. gewoon weer aan zodra je de klep open doet.
Mja ok, maar dat is niet erg, dan gaat alles gewoon door enzo :).
Dat was de één van de eerste settings die ik veranderde, want ik werd er gek van :P.

Verwijderd

Noob6 schreef op donderdag 01 september 2005 @ 09:00:
Ik heb de NED P550 ook via de HsZ.
Werkt allemaal perfect ook Wireless LAN enzo.
De geluidskaart is ook zeer goed!! :9
Maar ik heb toch een paar opmerkingen; jammer dat we windows in het Engels hebben, en er zit geen muis/keyboard/beveiligingskabel bij in tegenstelling tot het pakket van beide TU's.
Vorig jaar kregen de CMD'ers wel een muis en Windows XP NL :(

Maar waar ik me nog het meest aan erger is de sticker met het nummer die boven [Esc], [F1] en [F2] zit. Dat verpest de hele notebook, het lijkt net of hij gehuurd is ofzo :|
Beetje jammer, als er zo nodig een nummer op moet doe dat dan aan de onderkant of iets minder opvallend iig.
Iemand die dat ding al eraf gehaald heeft?

Voor de rest, top apparaat _/-\o_ _/-\o_
Windows XP UK vind ik persoonlijk juist prettig aangezien de meeste software die ik gebruik tevens engelstalig is.
Op de rugzak zat ook een stickertje, dat heb ik aan de onderkant geplakt. Ik weet alleen nog neit zeker of ik die bovenop ook weg kan halen, ik wel het wel doen want zo ziet het er niet uit inderdaad. Voor de rest wel een leuk ding, alleen het scherm is minder en de software die erop zat. Ik hoef geen gratis dvd players, brandsoftware en anti rsi :X

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Hebben jullie niet ook de neiging dat die helemaal leeg te gooien en de software erop te zetten die je zelf wil? :P Alleen ben ik dan die voorgeinstalleerde zooi van de TU kwijt.

• ST3V3N
  • Laatst online: 28-06 08:07
Ach, zo slecht is het helemaal niet. De hardware vind ik prima en er staat bij mij al een redelijke hoeveelheid software op. Allen die microsoft muis loopt soms een beetje te trippen. Zo gaat dat ding ineens een hoek van het scherm in... Iemand die weet hoe dat komt??

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Dat heb ik bij meer optische muizen ja. Volgens mij ligt dat aan je ondergrond..?

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 13:39

icecreamfarmer

en het is

GsJosh schreef op donderdag 01 september 2005 @ 16:32:
Dat heb ik bij meer optische muizen ja. Volgens mij ligt dat aan je ondergrond..?
ja ik gebruik nu de handleiding van de laptop als muismat en dat werkt niet altijd even goed

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• Noob6
ik heb nog even 2 vraagjes

ïk kan de optie "wizard netwerk instellen" nergens vinden.
Ik wil namelijk mijn laptop aanmelden in het thuisnetwerk zodat ik een aantal bestanden van mijn pc kan overzetten op de laptop.
En stel dat ik deze wizard uitvoer dan kan ik toch gewoon ook nog op het schoolnetwerk he?

Af en toe maakt mijn laptop een heel hoog zoemend of piepend geluid, het komt ergens van de linkerkant. In de buurt van die 2 USB connecters. Hebben jullie dit geluidje ook? Het is echt vreselijk irritant als je er een tijdje achter zit.

• Freek-Hendrik
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-10-2024
Noob6 schreef op donderdag 01 september 2005 @ 17:01:

Af en toe maakt mijn laptop een heel hoog zoemend of piepend geluid, het komt ergens van de linkerkant. In de buurt van die 2 USB connecters. Hebben jullie dit geluidje ook? Het is echt vreselijk irritant als je er een tijdje achter zit.
Klopt, dat probleem heb ik ook, maar heb nog niet uit kunnen vinden wanneer het nu wel of niet optreed. Eerst dacht ik dat het weg was als je geen USB apparaten gebruikt maar dat maakt (helaas) geen verschil.

• ST3V3N
Dat netwerk ja, als het goed is staat ie erwel ergens tussen bij het configuratie scherm (ik heb m ook gevonden uiteindelijk) Soms vind ik dit ding wel echt te traag. Ik ben een 4 jaar oude pc gewend, maar soms lijkt het net alsof deze nieuwe laptop voor een seconde of 10 er geen zin in heeft en lijkt te crashen... Nog niet helemaal vastgelopen, maar wel een paar keer bijna. :/

• Noob6
Freek-Hendrik schreef op donderdag 01 september 2005 @ 17:25:
[...]

Klopt, dat probleem heb ik ook, maar heb nog niet uit kunnen vinden wanneer het nu wel of niet optreed. Eerst dacht ik dat het weg was als je geen USB apparaten gebruikt maar dat maakt (helaas) geen verschil.
ik ben er wel achter dat je het geluidje even niet hoort als hij even moet "nadenken"

• Noob6
ST3V3N schreef op donderdag 01 september 2005 @ 17:25:
Dat netwerk ja, als het goed is staat ie erwel ergens tussen bij het configuratie scherm (ik heb m ook gevonden uiteindelijk) Soms vind ik dit ding wel echt te traag. Ik ben een 4 jaar oude pc gewend, maar soms lijkt het net alsof deze nieuwe laptop voor een seconde of 10 er geen zin in heeft en lijkt te crashen... Nog niet helemaal vastgelopen, maar wel een paar keer bijna. :/
nee het staat er bij mij echt niet of zou dat komen doordat ik Service Pack 2 nog niet erop heb staan?

• dragonflyslayer
kheb m nu ff een dagje maar ik vind sommige dingen best traag gaan
ik noem intenetten ik heb een 4mbit verbinding en als ik niks doe dan zit ik nog steeds naar een wit firefox schermpje te kijken en dan opeens springt de site in een keer open zeer irri

en dan de mcafee virusscan dat ding is continue aant scannen en zou niet weten hoe ik t kan veranderen want als ik naar properties in t popup menuutje ga dan is alles grijs en mag niks instellen :S
hoe wel? <--moet t unlocken met een password :/

en whatsup met de firewall kan geen enkele vinden zelfs die van windows nie ben ik nu gek ofzo?
tis wel af entoe lastig dat engels maja ff wennen maar dan (Denk aan uw pauze?)<- had iedereen al uit gezet toen we m kregen :P .

grt maar de rest oke

ps hoe krijg ik dat lelijke in/uitlog achtergrondje van windows xp weg bahhh

[ Voor 9% gewijzigd door dragonflyslayer op 01-09-2005 18:58 ]

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 02:15
mijn vraag gaat niet zo zeer uit naar de laptop zelf, maar naar de bijgeleverde tas. Zelf zit ik niet op TU/e en heb wel de tassen gezien die men erbij krijgt geleverd. Ik ben op zoek naar een goede laptoptas waar ook meer in kan dan een laptop ;) De tas die bij deze laptop zit kan me wel bevallen.

Is er iemand op dit forum die zijn tas voor een (zacht) prijsje weg wil doen? Eventueel ook te ruilen tegen een (bijna) nieuwe eastpak tas, zo'n old-school model, in kleur donkerbruin.

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 12:30
Ghannes schreef op donderdag 01 september 2005 @ 18:54:
mijn vraag gaat niet zo zeer uit naar de laptop zelf, maar naar de bijgeleverde tas. Zelf zit ik niet op TU/e en heb wel de tassen gezien die men erbij krijgt geleverd. Ik ben op zoek naar een goede laptoptas waar ook meer in kan dan een laptop ;) De tas die bij deze laptop zit kan me wel bevallen.

Is er iemand op dit forum die zijn tas voor een (zacht) prijsje weg wil doen? Eventueel ook te ruilen tegen een (bijna) nieuwe eastpak tas, zo'n old-school model, in kleur donkerbruin.
Ik zal je alvast geruststellen, er past geen flikker in die tas. Wel wat, maar verwacht niet dat je laptop + 2 zichzelf respecterende boeken + standaard zooi erin kwijt kunt hoor :)

maar ik hoef maar 1 boek maximaal mee te nemen per dag, en dat past er (net) wel in, dus voor mij (net) genoeg. Misschien wil iemand een kwijt, maar ik kan hem ook nog verpatsen aan me zus, en dat gebeurt voorlopig nog niet :P

• Bozozo
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Twee boeken gaat wel; calculus en physics iig zijn twee enorme boeken maar als je ze allebei op hun kant leg pas het nét. Waarom ze de tas niet gewoon wat groter hebben gemaakt is mij ook een raadsel.

Vreemde kuren laptop:
- error bij afsluiten 'menusw.exe kon niet worden afgesloten' waarna het een eeuw duurt voor de laptop uit gaat (gebeurt niet elke keer, maar ik weet niet welk programma de oorzaak is)
- foutmelding, elke keer na het afsluiten van bittorrent :P
- ineens hele lage snelheid, schijnbaar zonder reden, tijdens gewoon gebruik
- wireless gaat af en toe ineens uit en weer aan, gebeurt zowel in auditorium als in N-laag
- laptop trilt als een gek als je er een draaiende cd-rom in hebt zitten

Ook vind ik het niet echt slim dat de fingerprint scanner helemaal onderaan de flaptop zit; dan kun je niet inloggen als je je standaard gebruikt.

Verder ben ik erg tevreden }:O

TabCinema : NiftySplit

• Noob6
ST3V3N schreef op donderdag 01 september 2005 @ 17:25:
nog steeds niet gevonden hoor :(
Ik kan nu geen bestanden delen met mijn pc :( :(

Heb jij de laptop van de HS Zuyd of via de TU?

• ST3V3N
Nee, ik heb het ook nog niet echt werkend (rustig aan) Ik zit op Tu in delft en wij hebben allemaal met service pack 2 en alles geinstalleerd....
Ik kan nu mijn laptop niet gebruiken... vat er geen hol van; plaats de laptop in standaard en sluit extern toetsenbord aan. Start windows op en vervolgens zijn alle toetsen compleet anders (terwijl toets instellingen voor landen gewoon goed staan ingesteld!!!) Ik heb dus nu onder de P een 5 en alle klinkers zijn cijfers. Iemand die me ff kan helpen hiermee, want reboot en systeem herstel shit helpt niet. Daarmee bedoel ik dus ook, dat het externe toetsenbord allang is afgesloten :/ :/ :/ :/

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
ST3V3N schreef op donderdag 01 september 2005 @ 21:37:
Nee, ik heb het ook nog niet echt werkend (rustig aan) Ik zit op Tu in delft en wij hebben allemaal met service pack 2 en alles geinstalleerd....
Ik kan nu mijn laptop niet gebruiken... vat er geen hol van; plaats de laptop in standaard en sluit extern toetsenbord aan. Start windows op en vervolgens zijn alle toetsen compleet anders (terwijl toets instellingen voor landen gewoon goed staan ingesteld!!!) Ik heb dus nu onder de P een 5 en alle klinkers zijn cijfers. Iemand die me ff kan helpen hiermee, want reboot en systeem herstel shit helpt niet. Daarmee bedoel ik dus ook, dat het externe toetsenbord allang is afgesloten :/ :/ :/ :/
Zorg dat je de numlock uit hebt staan. De numpad zit vaak onder de letter-toetsen namelijk :P

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• ST3V3N
JAA, hehehehehe. Stom stom stom :P :P . Foutje, bedankt.... je merkt wel dat ik nooit een laptop heb gehad...

Edit; dat gare losse toetsenbordje geeft bij mij meer kramp dan het gewone laptop toetsenbord...

[ Voor 32% gewijzigd door ST3V3N op 01-09-2005 22:08 ]

Verwijderd

Heb vandaag ook me laptop op kunnen halen, ik zit alleen met 1 probleem. Ik krijg met geen mogelijkheid die bluetooth aan de gang. Ik kan wel dingen vanaf mijn laptop versturen naar mijn gsm, maar andersom niet. Ze zien elkaar ook gewoon, maar als ik iets wil verzenden vanaf me gsm komt er gelijk verbinding mislukt te staan....

Gr Mike

• reul
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 22:53:
Heb vandaag ook me laptop op kunnen halen, ik zit alleen met 1 probleem. Ik krijg met geen mogelijkheid die bluetooth aan de gang. Ik kan wel dingen vanaf mijn laptop versturen naar mijn gsm, maar andersom niet. Ze zien elkaar ook gewoon, maar als ik iets wil verzenden vanaf me gsm komt er gelijk verbinding mislukt te staan....

Gr Mike
Ach, je mag van geluk spreken dat dat al werkt... Ik krijg hier bluetooth helemaal niet aan de praat, de drivers vinden (ook na her-installatie) de bijbehorende hardware niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Eh gewoon Bluetooth enablen in de device manager. Stond nog op disabled bij mij.

Maar hoe krijg ik die verschrikkelijke Windows XP achtergrond weg tijdens het inloggen? Voor hogeschool zuyd leerlingen geldt dat alleen denk ik. Dat uitvergrootte XP logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 18:22:
[...]

Als je dan ook eens online komt :)?
Iig, had jij vandaag ook Calculus instructie? Met die onverwachte toets?
Huh, niemand heeft me toegevoegd op msn.... Probeer nog eens, en anders mail ff naar dat adres. Calculus heb ik ook binnen, vectorrekening niet ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob6
reul schreef op donderdag 01 september 2005 @ 23:14:
[...]

Ach, je mag van geluk spreken dat dat al werkt... Ik krijg hier bluetooth helemaal niet aan de praat, de drivers vinden (ook na her-installatie) de bijbehorende hardware niet....
en ik wil nog wel een bluetooth muis gaan kopen ..
iemand met een goede sugestie misschien? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob6
Eiríkr schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 02:01:
Maar hoe krijg ik die verschrikkelijke Windows XP achtergrond weg tijdens het inloggen? Voor hogeschool zuyd leerlingen geldt dat alleen denk ik. Dat uitvergrootte XP logo.
Dat vind ik ook vreselijk irrittant inderdaad (heb hem ook via HSZ). Ik ben er nog niet achter hoe je dat weg krijgt. Dat CTRL+ALT+DEL bij het opstarten heb ik ook nog niet kunnen verwijderen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht via TweakXP,daarmee kan je de achtergrond van een bepaalde user weergeven tijdens het inloggen?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2005 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob6
Noob6 schreef op donderdag 01 september 2005 @ 17:01:
Niemand anders met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
niemand die zijn tas dus kwijt wil? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitrain
Noob6 schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 10:05:
[...]
Niemand anders met dit probleem?
ja, soms wel, maar ik ben er nog niet achter wanneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:49
Ghannes schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 10:31:
mail maar effe naar info [at] driekes [punt] nl

ik ken iemand die heeft de tas al vervangen voor een notebook tas, en ik weet dat hij die andere tas in principe wel kwijt wil. Ik kan dus wel voor je bemiddelen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Noob6 schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 08:25:
[...]

en ik wil nog wel een bluetooth muis gaan kopen ..
iemand met een goede sugestie misschien? :*)
Ik ga deze denk ik halen. pricewatch: Trust MI-5300m Bluetooth Optical Mini Mouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 13:21
Ik zit nou ook lekker draadloos op mijn laptopje, bevalt prima (op die fouten af en toe - winlogon fout gevolgd door blauw scherm, of blijven hangen tijdens afsluiten enzo)
Maar ik wou eigk mijn laptop aansluiten op mijn tv, voor films enzo, maar ik krijg dat niet echt aan de praat.
Ik heb gewoon zo'n composite naar s-video converter stekkertje derin gestopt, en dan zo'n kabel die van de camera naar tv loopt gebruikt. Maar ik kan in de instellingen bij mijn 3d kaart niet mijn 2de beeldscherm gebruiken. Bij het menuutje Displays blijft de knop bij de tv grijs. Een 2de monitor heb ik al wel kunnen gebruiken. Weet iemand hoe ik dat wel aan de praat kan krijgen?

Barry (Elektro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bozozo schreef op donderdag 01 september 2005 @ 20:42:
Ook vind ik het niet echt slim dat de fingerprint scanner helemaal onderaan de flaptop zit; dan kun je niet inloggen als je je standaard gebruikt.
Jewel hoor. Het voorstel deel van de standaard kun je gewoon wegklappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bozozo schreef op donderdag 01 september 2005 @ 20:42:
Vreemde kuren laptop:

- ineens hele lage snelheid, schijnbaar zonder reden, tijdens gewoon gebruik
- wireless gaat af en toe ineens uit en weer aan, gebeurt zowel in auditorium als in N-laag
Heb ik ook last van. Wireless komt denk ik doordat het bereik gewoon slecht is, maar dat hij soms zonder reden blijft hangen is echt HEEEEEL irritant. 30 seconden moeten wachten totdat "deze computer" of winamp op wordt gestart (geen HD en cpu activity), waarna er opeens 4 schermen openen is erg vervelend. Gewoon een probleem waar iedereen last van heeft, of zijn wij de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 12:35
Ghannes schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 10:31:
Dacht dat ze die ook los verkochten op de tu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Noob6 schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 08:27:
[...]
Dat CTRL+ALT+DEL bij het opstarten heb ik ook nog niet kunnen verwijderen..
Control panel > User accounts > Advanced > "Require users to press Ctrl+Alt+Delete", hoewel dat bij mij niet uit te schakelen is (IBM Thinkpad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob6
bitrain schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 11:59:
[...]

ja, soms wel, maar ik ben er nog niet achter wanneer.
Gisteren had ik oordopjes in maar ik had het geluid gemute. Ik kwam er toen achter dat als je muziek afspeelt je het geluid niet hoort maar zo gauw als je op pauze/stop klikt hoor je het weer.
wanneer je op vorig/volgende nummer klikt hoor je ook heel even dat geluidje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
2_05 schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 22:38:
[...]

Dacht dat ze die ook los verkochten op de tu.
hmm en aan welke prijs moet je dan denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 21:28:
[...]

Heb ik ook last van. Wireless komt denk ik doordat het bereik gewoon slecht is, maar dat hij soms zonder reden blijft hangen is echt HEEEEEL irritant. 30 seconden moeten wachten totdat "deze computer" of winamp op wordt gestart (geen HD en cpu activity), waarna er opeens 4 schermen openen is erg vervelend. Gewoon een probleem waar iedereen last van heeft, of zijn wij de enige?
Het lijkt aan de fingerprintsoftware te liggen. Windows + R zou normaal binnen een fractie van een seconde een 'Run' venster moeten geven, maar zelfs idle duurt het soms tientallen seconden, zo lang ik de fingerprint heb geinstalleerd. Verder reageert Quick Launch onder dezelfde omstandigheden ook soms zo traag. Uninstall van Protector Suite QL: weg problemen. Dus denk dat t niet alleen voor een bepaalde studie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misbehavingman schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 15:17:
[...]

Het lijkt aan de fingerprintsoftware te liggen. Windows + R zou normaal binnen een fractie van een seconde een 'Run' venster moeten geven, maar zelfs idle duurt het soms tientallen seconden, zo lang ik de fingerprint heb geinstalleerd. Verder reageert Quick Launch onder dezelfde omstandigheden ook soms zo traag. Uninstall van Protector Suite QL: weg problemen. Dus denk dat t niet alleen voor een bepaalde studie is.
hoop dat het dat inderdaad is, was vanmorgen niet meer mee te werken...elke keer ongeveer 30 seconden moeten wachten voor de simpelste dingen. Dacht zelf dat het aan de virusscanner lag, maar het bleef als je hem uitschakelde. Heb hem er nu afgegooid, wel jammer, want het was erg makkelijk met inloggen van windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 12:35
Ghannes schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 10:10:
[...]

Geen idee, ik hoorde van mn studiegenoot dat die er op die manier aangekomen was. Kunt altijd ff vragen bij t nsc of zow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Ik heb dat ding gewoon geinstalleerd staan, en totaal geen problemen daarmee. Wel last van een slechte router hier, maar mijn lokale website reageert bijna altijd binnen 0,1 sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
Ghannes schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 10:10:
[...]

Ik meen ergens gehoord te hebben dat de tas van 2004 hetzelfde is als die van 2005. Als dat zo is kun je rekenen op een bedrag van exact 57,60 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob6
blackangel schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 22:11:
[...]

Ik meen ergens gehoord te hebben dat de tas van 2004 hetzelfde is als die van 2005. Als dat zo is kun je rekenen op een bedrag van exact 57,60 :)
De HSZ had vorig jaar een andere tas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Noob6 schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 08:27:
Dat CTRL+ALT+DEL bij het opstarten heb ik ook nog niet kunnen verwijderen..
Windows NT/2K/XP binnen een domein vraagt altijd om Ctrl+Alt+Del voor inloggen, dat kun je niet uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ook met een lokale account inloggen :). Dan kan je je pc uit het domein halen, en met wat aanpassingen nog steeds gebruikmaken van het wireless en je netwerkschijf (mail maar naar [mijn nick]@gmail.com als je problemen hebt).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2005 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
Noob6 schreef op zondag 04 september 2005 @ 08:40:
[...]

De HSZ had vorig jaar een andere tas
Ik zit zelf op de TU/e en ik kan daarbij de prijzen opzoeken van onze computerzutwinkel. Daarin kan ik de prijslijst opvragen, op zoek gaan naar tassen en een "jaargang 2004" tas vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
MBV schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 19:36:
Ik heb dat ding gewoon geinstalleerd staan, en totaal geen problemen daarmee. Wel last van een slechte router hier, maar mijn lokale website reageert bijna altijd binnen 0,1 sec.
Het gaat ook niet om browsegedrag, maar de Windows GUI die hangt, voornamelijk als explorer een ander proces moet starten. Probeer maar eens een paar keer snel achter elkaar dingen uit je Quick Launch te starten en weer af te sluiten. Of Windows+R te doen in de hoop dat er snel een Run-box verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodyman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06-2024

Rodyman

chillend

(jarig!)
Hee heeft er iemand al de tv-out aan de praat gekregen? Moet ik hiervoor nog speciale software/drivers installeren, want ik heb hem met een convertertje naar een composite kabel naar mijn tv gelegd, en mijn gewone pc doet dit perfect, maar bij mn laptop blijft hij aangeven TV "not connected".

Iemand misschien al gelukt om dit aan te sluiten? Of moet ik hem ergens nog 'aanzetten' ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 21:23

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

tv out werkt meestal niet direct:

De grote tv-out FAQ (niet meer in gebruik)

Die fingerprintsecurity is erg vet maar als ik hem instel voor boot dan gaat het fout. Ik moet dan een fingerprint geven bij het starten maar als windows in het aanmeld scherm zit moet ik hem nog een keer geven. Alleen geeft hij dan een error. Dan moet ik gewoon mijn password invoeren bij de admin account. Waarschijnlijk komt het doordat ik een wachtwoord heb opgegeven bij de admin account....
Iemand een idee?

Ik vind het ook mooi dat je al je tien vingers kan invoeren en die kunt gebruiken, dus als je bv je vinger snijd kan je nog een andere vinger gebruiken ;) wordt alleen lastig als je al je vingertopjes verbrand... |:(
Je kan je vingerafdruk trouwens op het scherm zien met het programmatje...ook geinig 8)
Moet alleen niet het criminele pad opgaan en mijn laptop verliezen, dan hebben ze gelijk al mijn vingerafdrukken })
Pagina: 1 ... 5 ... 16 Laatste