Die van mij in eerste instantie niet. Maar een NSc'er vertelde dus dat die van mij ook vervangen zou worden 
Naja, hij zal zich wel vergist hebben...
Ik wacht (samen met een aantal andere TUD'ers) ook nog op mijn accu...Nec is een beetje waardeloos wat betreft de organisatie..Vind het raard dat de TUE er wel wat aan doet, zeker nu ze in Delft zo graag iedereen aan de laptop willen.Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 10:42:
Op de TUDelft kunnen de batterijen niet zomaar omgeruild worden, van wat ik weet. Iemand uit Delft die meer weet? Wachten er nog mensen voor het ophalen van de oude batterij? Ik heb dat NEC formulier ingevuld in september. Ik vind het trouwens erg raar dat TUe wel wat doet aan het probleem en de TUD niet, ik had contact opgenomen met de laptopprojectleider, en hij zei dat ze er niets aan konden doen.
Dave
Dan weet ik het ook niet meerMBV schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 16:50:
Die van mij in eerste instantie niet. Maar een NSc'er vertelde dus dat die van mij ook vervangen zou worden
Life is not about specs, it is about joy!
Verwijderd
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2007 00:13 ]
[ Voor 42% gewijzigd door MBV op 17-11-2007 22:00 ]
Verwijderd
[ Voor 49% gewijzigd door Sibylle op 22-11-2007 16:39 ]
Ctrl+k
[ Voor 26% gewijzigd door Mr_gadget op 22-11-2007 16:46 ]
HuhSibylle schreef op donderdag 22 november 2007 @ 16:36:
mijn wear level is nu 77%, en het wordt echt lastig.
Het scheelt wel behoorlijk als ik (via RMclock) voltage lager zet, en alleen laagste multiplier laat geruiken.
0.73V blijft hij nogwel 30minuten aan (zonder wireless en donkerste beeld).
1
| CUSTOM_VTABLE="798000:828,1064000:924,1330000:1020,1596000:1068,1862000:1116" |
VPN heeft bij mij nooit lekker gewerkt. Je kan beter niet de PPTP-windows-verbinding gebruiken, maar de cisco-vpn client gebruiken. Die houdt het iets langer uit. Ook ping -t hielp niet, als ik het me goed herinnerik heb nu wel een ander probleem, TU/e VPN valt na een tijdje.
Als ik connect e bezig blijft met de VPN dan is het prima, maar als ik even niks doe met het netwerk van TU/e (geen outlook, niks downloaden van ftp ofzo) dan disconnect hij na een tijdje (10minuten ofzo).
Als ik "Use default gateway on remote network" AAN zet, dan is het voorbij, maar dan is max downloadspeed maar 100KB/s.
Iemand vergelijkbare dingen meegemaakt, of moet ik echt de huisrouter gaan mishandelen?
[ Voor 3% gewijzigd door MBV op 22-11-2007 21:03 ]
L.S.,
Volgens onze administratie bent u in het bezit van één of meerdere notebook(s) van het type NEC P550.
NEC heeft besloten alle accu's van dit type te vervangen om onrust bij gebruikers weg te nemen. Er deden geruchten de ronde dat er mogelijk gevaar voor overhitting zou zijn met dit type accu.
Zie voor het bericht vanuit NEC de volgende link http://www.nec-computers.nl/News/news.asp?id=81
We hebben, na een lang logistiek traject, de accu's nu binnen.
U kunt de in uw bezit zijnde accu(s) bij NSC komen omruilen, daarvoor is het P-nummer van belang i.v.m. registratie. U hoeft daarvoor dus niet het gehele systeem mee te brengen, genoemd nummer en de accu zijn voldoende. Bijkomend voordeel is dat deze accu ook weer nieuw is en geen tekenen van slijtage vertoont.
Ik hoop u hiermee van voldoende informatie te hebben voorzien. Wanneer dat niet het geval is verzoek ik u contact met me op te nemen.
Met vriendelijke groeten,
Marian de Vaan
I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond
Officieel mailtje naar een ieder. Maandag gelijk even gaan ophalen en kijken hoe en wat.beste student,
NEC heeft een poosje geleden een bericht doen uitgaan dat er een gevaar van overhitting zou kunnen ontstaan in de accu's van de NEC P550. Om mogelijke ongerustheid bi jgebruikers weg te nemen hebben ze besloten om deze accu's te gaan vervangen. Helaas heeft NEC logistieke problemen gehad, waardoor deze accu's nu pas bij de TU/e zijn binnengekomen, maar ze zijn nu binnen.
Zou je zo snel mogelijk met je notebook langs willen komen bij het NSC zodat we de accu kunnen omruilen.
dear student,
NEC has given notice in the apst that there could be a problem of overheating with the batteries of the model P550. Because they didn't want their users to be concerned about that, they decided to replace the batteries.
Due to logistic problems the batteries just recently have been deliverd at the TU/e, but they have arrived.
Would you be so kind to come as soon as possible to the NSC with your notebook , so that we can replace the battery.
Met vriendelijke groeten/kind regards,
Marian de Vaan
Technische Universiteit Eindhoven
Dienst ICT / Notebook service centrum
tel. nr. 040 - 247 8888
Ctrl+k
Opel Manta POWER!!! Toyota Celica RA28!!!
DealExtreme infopagina! -> deal-extreme.blogspot.com Uitleg en handige info!
Voor al je gadgets/accessoires/onderdelen die je maar kunt bedenken!
[ Voor 29% gewijzigd door I-King op 23-11-2007 20:53 ]
[ Voor 6% gewijzigd door I-King op 26-11-2007 19:35 ]
Verwijderd
Typo, ging dus in 2 dagen van 0 naar 2%. Hou ik dus wel even in de gaten.MBV schreef op maandag 26 november 2007 @ 10:04:
Van 9% naar 2% wear level? Lijkt mij prima, dat hij steeds dichter bij 0% komt
Waarschijnlijk was hij nog niet echt goed gecalibreerd, en kwam hij er na 1x leegtrekken en opladen achter dat hij beter was dan hij verwachtte
Verwijderd
En vandaag arriveerde het langverwachte pakketje van NEC. Wel "snel" geregeld opzich, mailde 12 dagen terug dat ze hem op konden halen, vorige week opgehaald en vandaag de nieuwe gekregenVerwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 18:32:
Ja heb ook de enveloppe binnen. Wel vreemd dat ze de enveloppe komen ophalen. Bovendien moet ik alleen de batterijen met de partnummers terugsturen die in de brief staan. Waar dat partnummer te vinden is weet ik niet. Heb alleen een s/n opgestuurd. Majah we proberen het maar hij is zo brak dat ik hem toch niet meer gebruik. Hoop inderdaad dat we de nieuwe batterij volgende week hebben
edit: Het zijn trouwens wel behoorlijk amateuristische gasten, die brief zit nog vol spelfouten ook. We hopen er maar het beste van ........
Mr_gadget schreef op maandag 26 november 2007 @ 12:42:
Iemand in Delft al een nieuwe accu? Of zou NEC de accu's gefaseerd omruilen?
als het goed is komen ze van dezelfde leverancier dus dat zou niet het probleeem moeten zijn.
Ik vind het behoorlijk schraal van de CEM. Het is dat je er zelf achteraan gaat. Maar stel dat de TU 200 van die laptops heeft geleverd, wat laag geschat is denk ik, dan mag je verwachtten dat ze met NEC een dealtje sluiten, lijkt me de minst mogelijke service. Je word bij servicepunt 3ME als je verteld dat je accu 3 minuten meegaat afgewimpeld met: "Ja dat heb je na 3 jaar met accu's"Frunz schreef op maandag 26 november 2007 @ 17:44:
ik heb nog helemaal niets gehoord, bij de CEM zeggen ze alleen maar dat je het zelf moet regelen en dat er dus geen collectieve omruilactie plaats zal vinden
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2007 18:07 ]
Verwijderd
Als je laptop oorspronkelijk een TU/e laptop was en daar zitten nog stickers van op de laptop dan wel misschien. Ze controleren wel wie er komt en welk nummer die laptop heeft.Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 11:45:
Als ik nog iemand op de tu weet kan ik hem dan gewoon mijn bat. mee geven?
Kan hij hem dan voor mij omruilen? En waar precies? Gratis?
En loopt vista een beetje op deze laptop, misschien ga ik t ook nog wel proberen.
Verwijderd
er zit nog een sticker op met naam/studentnummer/opleidingsandeman schreef op woensdag 28 november 2007 @ 11:51:
[...]
Als je laptop oorspronkelijk een TU/e laptop was en daar zitten nog stickers van op de laptop dan wel misschien. Ze controleren wel wie er komt en welk nummer die laptop heeft.
Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 15:09:
[...]
er zit nog een sticker op met naam/studentnummer/opleiding
alleen ik zit nu niet meer op de tu, kan ik hem dan wel laten omwisselen, als ik mijn laptop mee geef
aan iemand die nog op de tu zit?
Ehm, je vraagt om het antwoord dat 3 posts boven de jouwe staat?MBV schreef op woensdag 28 november 2007 @ 11:58:
Volgens mij heb je alleen je accu nodig, dus het zou kunnen. Maar ze controleren ook je studentnummer, dus hij/zij kan het maar 1x doen.
Tip: lever de slechtste accu in. Als jij 5min hebt, en hij 50min, moet je die van jouw laten inleveren
Verwijderd
Verwijderd
als je zoekt op mijn naam in dit topic vind je een onder andere een post over dit probleem.Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2007 @ 09:44:
En het warmteprobleemblijft maaren blijft maaren blijft maar en blijft maar.
Laptop blijft cool, maar CPU schiet bij minste gerinkste load (ook op 800MHz) al na de 90+ graden, op 1.8GHz begint ie dan direct terug te klokken.
Maandag laptop ingeleverd, gister teruggehad, gecontroleerd: vandaag met een boze kop weer ingeleberd met ongeveer dit bericht: Laptop, nog steeds kapot, zoek het verder maar uit en geef me een leenlaptop zodat ik weer even fatsoenlijk kan werken.
(Ja ik heb 100% load geregeld nodig voor mijn opleiding: Informatica moet wel eens algorithmen testen op grote invoeren en zo, en dan scheelt 200MHz <teruggeklokte door oververhitting, zo ver kan hij gaan> en 1800MHz echt wel.
Ctrl+k
Dat heb ik ook gedaan, maar dan vervalt wel je garantie gelijk.bartvl schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 17:54:
Het is belachelijk dat hij standaard 80+ graden loopt. Dan is er echt iets niet goed hoor.
Dat je het met wat tweaks weet te beperken, oke, maar je kan beter naar de bron van het probleem kijken.
Ctrl+k
1
| CUSTOM_VTABLE="798000:828,1064000:924,1330000:1020,1596000:1068,1862000:1116" |
[ Voor 12% gewijzigd door MBV op 08-12-2007 12:34 ]
Verwijderd
Als je het topic leest weet je dat ik alle batterij besparende opties al lang compleet aan heb staan.Sibylle schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 16:40:
[...]
als je zoekt op mijn naam in dit topic vind je een onder andere een post over dit probleem.
Ik gebruik rmclock (google.com -> rmclock) om mijn processor te te laten lopen op een lager voltage. Ik draai op 800MHz, met 0.73V in plaats van de standaard 0.99V.
Dat scheelt behoorlijk op de temperatuur, in mijn vorige post staat wat meer over de temperaturen.
Als je Ati Catalyst Centre opened (video-kaart driver programma) kun je bij PowerPlay instellen dat hij altijd op Optimal Battery Life staat, dat scheelt ook behoorlijk in de temperatuur.
Mijn temperaturen zijn nu zo laag dat hij amper nog blaast.
Zonder undervolten was hij ook vrijwel altijd 80+graden.
Post even of het je lukt met undervolten, en hoe laag je hem krijgt.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2007 12:07 ]
[ Voor 27% gewijzigd door MBV op 10-12-2007 13:30 ]
Verwijderd
Verwijderd
Gewoon belachelijk, ik stuur nog 1 email naar de projectleider van het laptopproject in Delft, om hem het erin te wrijven. Daarna denk ik dat ik een brief stuur naar NEC. ondertekend. Als ik hem zo niet krijg, schakel ik mijn rechtsbijstandsverzekering maar in. Want het komt erop neer dat ze een foutief product geleverd hebben en je dus recht hebt op een goed werkend product. Met 1 woord HILARISCH.WaWaWiiiiWa schreef op woensdag 19 december 2007 @ 16:36:
Wat vet dat jullie bij Eindhoven gewoon die accu's vervangen krijgen zeg. De service hier in Delft is gewoon om te huilen. (niet alleen wat betreft laptops, de wireless support is ook waardeloos) Ik heb zelf tijden geleden trouwens dat NEC battery replacement ding ingevuld, maar nooit iets van gehoord. Mijn accu houdt het nu nog welgeteld 8 minuten uit, ik zit er haast aan te denken om dat ding maar gewoon thuis te laten als ik m'n laptop meeneem, het is gewoon loze ballast geworden.
Verwijderd
Denk dat je zelf wel weet dat ik niets blokkeer.MBV schreef op woensdag 12 december 2007 @ 14:15:
Je moet ook niet je fan-aanvoer blokkerendoe ik altijd als hij op mijn notebook-standaard, die meegeleverde, staat. Ook dan is de temperatuur niet hoger dan 70-80 graden
Verwijderd
bij de TU/e heb ik alleen de accu meegenomen. Na regisratie van mijn studentnummer kreeg ik een nieuwe in ruil voor de oudeVerwijderd schreef op donderdag 20 december 2007 @ 18:11:
Ik heb vanmiddag de laptopprojectleider ge-emailed en maar weer eens mijn ongenoegen geuit, en ja, bij het CEM liggen tonnen accu's, ready to be replaced. Ik neem morgen mijn accu mee en ruil hem om, net als een paar vrienden. Even voor de vakantie dit gedoe fixen. Ze willen het volgens mij uitstellen tot na de feestdagen, is het minder druk ofzo.
Is bij het omruilen alleen de accu nodig? Of moet je ook je laptop meenemen? En misschien papieren ?
Ctrl+k
[ Voor 21% gewijzigd door MBV op 20-12-2007 20:39 ]
Opel Manta POWER!!! Toyota Celica RA28!!!
DealExtreme infopagina! -> deal-extreme.blogspot.com Uitleg en handige info!
Voor al je gadgets/accessoires/onderdelen die je maar kunt bedenken!
Verwijderd
Ctrl+k
Verwijderd
To all students with a NEC P550 laptop
Permalink 15:50:08, by Carin Salomon E-Mail , 323 views , Categories: Student
After two years, NEC has decided to replace all batteries which were delivered with the NEC P550's in 2005. These batteries are not shipped to every single student, but to IVL, the computer-supply shop at Mekelweg 6.
The IVL computer-supply shop is opened every monday to friday from 8:30 till 17:00. Students can pick up a new battery keeping in mind the following conditions:- The batteries are for the NEC P550 only- A new battery can be handed out in exchange for the old battery- Students who recently bought a new battery for their laptop can get a second battery after showing the receipt- In both cases identification with the campus card is required!
[ Voor 5% gewijzigd door Mr_gadget op 09-01-2008 22:22 ]
De laptop wordt btw in 3 jaar afgeschreven. Na 3 jaar heb je geen schuld meer bij de TU/e. Dat de meeste studies nu 5 (meestal meer) jaar durenMBV schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 19:15:
Gewoon even naar het NSC gaan. Oh wacht, TUDTja ehm, dit is gewoon een hardwareprobleem, en het kreng is minder dan 3 jaar oud, dus je zou hoe dan ook garantie moeten kunnen krijgen. Als ze zeggen van niet: hij moet volgens de fabrikant 5 jaar mee kunnen gaan, want in die termijn wordt hij afgeschreven op de TU/e, dus volgens de diverse EU/NL wetten heb je dan recht op garantie.
Daarna de garantie via NEC, 3 jaar als ik me niet vergis. Geen zin om de overeenkomst erbij te pakken.De garantievoorwaarden zijn van toepassing zolang de participatieovereenkomst van kracht is.
dat is software matig dus ik sloop dan niets ?Sibylle schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 11:40:
Hallo,
ik heb gister lekker beetje geschroefd aan me laptop. en dat wil ik graag delen met jullie.
Na het openmaken en uit elkaar schroeven heb ik de PLL-chip gevonden....![]()
De chip zit aan de ONDERKANT van het mobo, dus de laptop moest echt helemaal uit elkaar.
De gegevens van de chip:
IDT
cv125PAG
cy0514HHM
(dus fabrikant: IDT, chip: cv125)
Via deze link is een versie van setFSB te downloaden die speciaal voor deze PLL icm 915GM chipset is geschreven (link).
Ik weet niet of iemand wilt meedoen, maar ik ga over een tijd beginnen met de laptop zo hard mogelijk te klokken.
Momenteel maximum gehaald:
CPU: Pentium M 715 (mult: 15x, FSB: 100Mhz)
Voltage 1.34v (standaard)
FSB: 148.0 Mhz (48% overclock)
Via hardemod draait deze CPU sowieso al op FSB:133MHz, met veel lagere voltages. Dus echt spectaculair is dit niet.
Ik denk dat dat ligt aan de northbridge die wat warm wordt, dus over een tijdje gaat ik mijn PCMCIA slot ruilen voor een laptop cpu-cooler
Kijken hoe hoog ik dan kom, en met welke voltages.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
ja ok maar het is flashen of dergelijke grappenFrunz schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 18:18:
als je de hardware te ver klokt kan je natuurlijk iets slopen, je laat het immer buiten de specificaties van de fabrikant lopen
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Dit probleem heb / had ik ook. Oplossing van de CEM: geheugen loshalen en weer vastklikken...dan doet hij het weer een tijdje niet. Maar daarvoor moeten ze wel een monteur laten komen om het onder garantie te laten doenVerwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 17:36:
opstartprobleem laptop,
ik heb een probleem met m;n versa p550 en wilde dat even delen.
het probleem is dat sinds een week de laptop erg moeiijk aan te zetten is.
het kost meerdere pogingen, waarbij vaak de harde schijf en cd-rom drive aangaan, maar het bios-screen nooit komt.
soms gaat ook de fan aan,
soms hoor je een audio foutmelding, van 4 bieps,
soms hoor je al heel kort na het aanzetten een 'klik' waarneer de laptop zelf weer uitgaat,
alle andere keren heb ik hem zelf moeten uitzetten, d.m.v. knop of stekker eruit.
tot plots wel een keer het bios screen verschijnt en de laptop verder opstart en daarna werkt alsof er niets aan de hand is. (tot ie weer wordt uitgezet, dan zijn alle opstartproblemen er weer)
dit probleem speelt zowel op accustroom als op adapter, en ik heb sinds kort ook een nieuwe accu via de TU Delft.
hoopte dat iemand een idee had over wat de oorzaak kan zijn,
(het is niet de harder schijf, want die heb ik ge-swapt met een andere (heb een clone hdd) en probleem bleef)
lang verhaal, thanx voor de feedback
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2008 11:09 ]
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2008 18:40 ]
Verwijderd
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2008 22:30 ]
wat je in principe doet is via windows programme rechstreeks vertellen met een chipje in de laptop.icecreamfarmer schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 12:18:
[...]
ja ok maar het is flashen of dergelijke grappen
[ Voor 12% gewijzigd door Sibylle op 04-03-2008 11:46 ]
Ctrl+k
Heb zelf ook Vista erop staan, alle drivers werken in principe (Ati even modden), behalve de fingerprint...je kunt hier echter versie 5.8 halen (werkt sowieso beter):Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2008 @ 19:18:
Nog een nootje: Biometric Coproccesor heeft Vista net als XP geen drivers voor, ik durf niet te zeggen of de externe drivers op NEC site werken, ga het ook niet proberen, want heb die zut nog nooit gebruikt.
Lees misschien eens uit met CPU-z, die leest in realtime en heeft verder geen taken op de achtergrond voor overige informatie.Mr_gadget schreef op maandag 10 maart 2008 @ 20:03:
Zo ben inmiddels aan mijn derde moederbord in mijn NECje. Had geheugenproblemen maar dat is (niet hopen) opgelost door het moederbord weer te vervangen.
Alleen zit nu ik met iets vreemds: Als ik met Notebook hardware control naar de cpu clock kijk dan komt deze nooit boven de 798 mhz!Ook als ik met sisoft sandra een cpu bench draai blijft het gelijk. Weet iemand waar ik dit misschien kan aanpassen? HIj staat al op home / office desk in energie beheer en max performance in NHC.
Ctrl+k
In CPU-z verandert hij ook nauwlijks, een paar decimalen maar dat zal wel een meetfout zijn.Sibylle schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 02:57:
[...]
Lees misschien eens uit met CPU-z, die leest in realtime en heeft verder geen taken op de achtergrond voor overige informatie.
Bios is volgens mij al de nieuwste versie: 3A14Misschien staat er een andere (oudere of nieuwere) BIOS op het nieuwe mobo. Kijk eens naar de versie en settings daar.
Tijdens superPi run verandert hij ook niet. Blijft 798 mhz en 0.988V. Superpi doet er 1 minuut 27 over..Als je cpu-benchmark draait dan zou de cpu naar ~0.96v @ 1886Mhz moeten gaan (probeer ook eens een zware taak uit te voeren zoals HD-video afspelen of inzippen).
Mocht dit niet gebeuren raad ik je aan om het programma SuperPI te downloaden en te kijken hoelang je doet over 1M. Dit zou tussen de 40/50s moeten liggen.
[ Voor 16% gewijzigd door Mr_gadget op 11-03-2008 21:43 ]
Verwijderd
[ Voor 86% gewijzigd door bartvl op 25-04-2008 12:35 . Reden: Moet natuurlijk adapter zijn, niet accu ]
Verwijderd
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq