Maar niemand heeft dus nog een nieuwe accu? Ik heb mijn order ingevoerd en hoor maar niks van NEC. Schijnt dat ze speciaal emailadres hebben omdat externe partij dit regelt, gemaild en hoor al weken niks..
Verwijderd
Vind het ook vreemd, want hun klantenservice antwoorden voor de accu-zaak binnen enkele uren.
Ja, wie spreek jij dan? Ik heb het techsupport nummer gebeld, zij weten niks behalve battery-exchange-roe@nec-computers.com mailen of het contactformulier gebruiken op de exchange pagina. Toen maar eens sales geprobeerd. Zij wisten ook niks, maar er was een product manager op vakantie die binnenkort terug is, en dan probeer ik het opnieuw.
Ik heb Sales opnieuw gebeld, men zegt dat Sony nogal achterligt met productie van nieuwe batterijen. Kheb gesuggereerd dat ze dergelijk nieuws best op de exchange pagina's kunnen vermelden, zeiden dat dat mss wel goed idee was. Dus we gaan lezen waarom t zo lang duurt en mss dus ook wanneer de batterijen komen
Verwijderd
Ja ik lees mijn bericht, staat er nog al krom:
Wat ik bedoelde: Dat NEC support op normaal contact (voor dat de Accu zaak speelde) vrij snel (enkele uren) op hun mails reageerde. En dat is nu niet meer (ze reageren niet meer).
Dat van Sony: was te verwachten, heb het idee dat ze productie van een jaar of anderhalf over moeten doen.
Wat ik bedoelde: Dat NEC support op normaal contact (voor dat de Accu zaak speelde) vrij snel (enkele uren) op hun mails reageerde. En dat is nu niet meer (ze reageren niet meer).
Dat van Sony: was te verwachten, heb het idee dat ze productie van een jaar of anderhalf over moeten doen.
hoe zit het nu met de accu`s want de mijne is ook vrij gaar waar ik vorig jaar nog 3/3,5 uur kon cadten houdt hij het nu max een uur vol
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Dag mensen,
ik heb weer een leuk probleempje.
Sinds gisteren avond heb ik last van allerlei paarse pixel patronen die mijn gehele scherm bedekken.
Om een idee te geven:

(voor zover ik kan zien zit het patroon ook op deze screenshot, maar dat valt natuurlijk lastig te zien op dit scherm...
Het patroon valt dus blijkbaar te print screenen, maar het lijk ook iets hardware matigs te zijn, als ik een beetje met mijn scherm beweeg verandert het patroon...
Ik ga morgen naar het NSC (zijn die nog open in de vakantie?) maar misschien heeft een van jullie alvast een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn...
Ik zal later terug checken op een andere PC, hier valt echt niet mee te werken...
ik heb weer een leuk probleempje.
Sinds gisteren avond heb ik last van allerlei paarse pixel patronen die mijn gehele scherm bedekken.
Om een idee te geven:

(voor zover ik kan zien zit het patroon ook op deze screenshot, maar dat valt natuurlijk lastig te zien op dit scherm...
Het patroon valt dus blijkbaar te print screenen, maar het lijk ook iets hardware matigs te zijn, als ik een beetje met mijn scherm beweeg verandert het patroon...
Ik ga morgen naar het NSC (zijn die nog open in de vakantie?) maar misschien heeft een van jullie alvast een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn...
Ik zal later terug checken op een andere PC, hier valt echt niet mee te werken...
Verwijderd
Probeer even bios, of dat ook zo vreemd is.
Kijk ook even met een standaard bootcd (windows installatie, ubuntu, you name it).
Zelfde problemen bij een van beide dan is het 100% zeker hardware probleem.
Kijk ook even met een standaard bootcd (windows installatie, ubuntu, you name it).
Zelfde problemen bij een van beide dan is het 100% zeker hardware probleem.
Yup, in de bios is het hetzelfde maar dan op lagere resolutie.
En in het windows XP opstartscerm ook, maar dan in 8 bits.
Het vreemde is dat het patroon reageert op software (het verandert met schermpjes mee, met de muis, ik kan er screenshots van maken) en op hardware (als ik mijn scherm of notebook beweeg verandert het helemaal).
Vage shit?
En in het windows XP opstartscerm ook, maar dan in 8 bits.
Het vreemde is dat het patroon reageert op software (het verandert met schermpjes mee, met de muis, ik kan er screenshots van maken) en op hardware (als ik mijn scherm of notebook beweeg verandert het helemaal).
Vage shit?
Verwijderd
Het is voor mij een nieuw probleem, en gok zo dat je videogeheugen ergens kapot is (of iets dergelijks). Vooral omdat het zelfs in bios is. Dus dat word een ritje naar NSC.
*Veel succes er mee
. Zal nu wel relatief snel gemaakt zijn. Lijkt me nu niet zo druk.
*Vraagt zich wel af waarom een print screen ook de fouten gaf, want ik dacht dat de screen buffer van windows los zat in het gewoon geheugen, en niet op grafische kaart. Maar zal wel even fout zitten.
*Veel succes er mee
*Vraagt zich wel af waarom een print screen ook de fouten gaf, want ik dacht dat de screen buffer van windows los zat in het gewoon geheugen, en niet op grafische kaart. Maar zal wel even fout zitten.
Ik heb hem net ingeleverd bij het NSC, zij denken ook dat er iets mis is met de videokaart en ik zit nu op een leen model met mijn eigen HD erin. Prima geregeld.
even als tip voor mensen die hem toch veel vinden blazen:
Ff openmaken en dan met wat koelpaste bewerken.
De schroefjes die je moet hebben op hem open te schroeven (openmaken, openen, losschroeven) zitten allemaal aan de bovenkant:
Haal de twee scharnieren van het scherm achter omhoog met een plasticje, je kunt dan meteen bovenste plaatje met aan/uit knop erafhalen. Dan het toetsenbord loshalen (clipje omhoog halen met je nagel/plasticje, en aan het blauwe eruittrekken).
Schroefjes loshalen en stukje plaatwerk omhoog tillen.
Je ziet dan het moederbord met de koeler en CPU (vga chip zit onder plastic van koeler).
De heatsinks zitten erop geperst met aluminumfolie, die folie zit blijkbaar niet goed erop!!!!
Ik heb de folie niet eraf gehaald omdat ik bang was dat de heatsink dan niet de chip zou raken.
Na een beetje koelpasta goed aandrukken.
Resultaat:
Voor idle: 40-50 graden
Voor stressed: 70-85 graden
Na idle: 40-45 graden
Na stressed: 50-65 graden !
Na 5minuten 100loaded met Everes stability test zat de cpu op 65graden. 20seconde na de stop van de test weer op 45graden.
Het sceelt echt veel qua blazen, hij begint al niet gelijk bij het aanzetten, en is in het algemeen veel stiller/korter lawaaierig.
Ik ga zo proberen een 715 1.5Ghz CPU erin te hangen en op 133hz (2ghz) te draaien, hopelijk nogsteeds stil dan
Happy thermal greasing!
Ff openmaken en dan met wat koelpaste bewerken.
De schroefjes die je moet hebben op hem open te schroeven (openmaken, openen, losschroeven) zitten allemaal aan de bovenkant:
Haal de twee scharnieren van het scherm achter omhoog met een plasticje, je kunt dan meteen bovenste plaatje met aan/uit knop erafhalen. Dan het toetsenbord loshalen (clipje omhoog halen met je nagel/plasticje, en aan het blauwe eruittrekken).
Schroefjes loshalen en stukje plaatwerk omhoog tillen.
Je ziet dan het moederbord met de koeler en CPU (vga chip zit onder plastic van koeler).
De heatsinks zitten erop geperst met aluminumfolie, die folie zit blijkbaar niet goed erop!!!!
Ik heb de folie niet eraf gehaald omdat ik bang was dat de heatsink dan niet de chip zou raken.
Na een beetje koelpasta goed aandrukken.
Resultaat:
Voor idle: 40-50 graden
Voor stressed: 70-85 graden
Na idle: 40-45 graden
Na stressed: 50-65 graden !
Na 5minuten 100loaded met Everes stability test zat de cpu op 65graden. 20seconde na de stop van de test weer op 45graden.
Het sceelt echt veel qua blazen, hij begint al niet gelijk bij het aanzetten, en is in het algemeen veel stiller/korter lawaaierig.
Ik ga zo proberen een 715 1.5Ghz CPU erin te hangen en op 133hz (2ghz) te draaien, hopelijk nogsteeds stil dan
Happy thermal greasing!
Ctrl+k
Dat lijkt allemaal mooi maar ik neem aan dat ze mijn notebook niet gratis hadden gerepareerd als ik hem zelf open had geschroefd en als bewisj een blob koelpaste achter had gelaten...
Kun je zoiets niet met toestemming van / door het NSC laten doen?
Ik zit trouwens op 81'C(100% stress, na 5 minuten ofzo, notebook op schoot)) met de swap laptop die ik nog even gebruik tot ik mijn eigen weer op ga halen. Van te hard blazen heb ik eigenlijk nooit last gehad, maar ik zit dan ook altijd met koptelefoon op.
Ik zit trouwens op 81'C(100% stress, na 5 minuten ofzo, notebook op schoot)) met de swap laptop die ik nog even gebruik tot ik mijn eigen weer op ga halen. Van te hard blazen heb ik eigenlijk nooit last gehad, maar ik zit dan ook altijd met koptelefoon op.
Nou, hij is gerepareerd hoor.
Alleen hebben ze het voor elkaar gekregen mijn accu te vermoorden, waar ik pas achetr kwam nadat de harde schijf weer terug was gezet, alles in het systeem was ingevoerd en ik de notebook af aan het sluiten was om hem in mijn tas te stoppen en mee naar huis te nemen.
Maar goed, ik zit nu weer lekker op mijn swap notebook en krijg misschien zelfs een hele nieuwe batterij, dat zou mooi meegenomen zijn...
Alleen hebben ze het voor elkaar gekregen mijn accu te vermoorden, waar ik pas achetr kwam nadat de harde schijf weer terug was gezet, alles in het systeem was ingevoerd en ik de notebook af aan het sluiten was om hem in mijn tas te stoppen en mee naar huis te nemen.
Maar goed, ik zit nu weer lekker op mijn swap notebook en krijg misschien zelfs een hele nieuwe batterij, dat zou mooi meegenomen zijn...
Er zijn maar weinig defecten waarbij ze het koelblok eraf halen. Alleen CPU/GPU oid.DaSchop schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 21:21:
Dat lijkt allemaal mooi maar ik neem aan dat ze mijn notebook niet gratis hadden gerepareerd als ik hem zelf open had geschroefd en als bewisj een blob koelpaste achter had gelaten...
Ik heb er nu een pentium M 715 inzitten, met pinmod draai die op 2Ghz.
Toch weer tikkeltje sneller en temperaturen zijn prima.
Wel nogsteeds dat blazen boven de 43graden, dus ik ga morgen ofzo maar eens met wat koperen plaatjes een extern koelblok maken
Garantie lijkt me niet zo'n probleem. Een andere CPU of andere koelpaste kan geen problemen veroorzaken die garantie nodig hebben.
Een kapot mobo is het enige dat ze me kunnen weigeren, maar zelfs daarover valt te redetwisten. Ik heb echt niks fout gedaan, en anders weer aluminium folie erop
Ctrl+k
Verwijderd
*Voor die paar MHz extra is het de moeite en het verlies van garantie niet waard. *en mijn laptop is tegenwoordig behoorlijk stil, koel en zuinig.
*Maar: Alles vervangen zo beetje
*Maar: Alles vervangen zo beetje
Mja, de GPU is bij mij dus net vervangenSibylle schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 18:52:
[...]
Er zijn maar weinig defecten waarbij ze het koelblok eraf halen. Alleen CPU/GPU oid.
Ik blijf hier bij de "if it ain't broke, don't fix it" theorie.
Ook maarw eer langs het NC langsgaan mijn brander weigert verder dan de helft van een cd te branden maakt niet uit wat data liedjes films.
En mijn accu is ook gaar
En mijn accu is ook gaar
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Ik zie nog steeds geen bericht op de site staan voor de accu's. Vind het toch raar voor een zakelijke laptop om je klanten zo lang te laten wachten op nieuwe accu...
Ja, ik kan me ook niet voorstellen dat ze zo hard batterijen aan het regelen zijn dat ze geen tijd hebben om de site bij te werken. Anders zouden we ze nu wel hebben gok ik..
Verwijderd
Oja: Staat wel dat in september de omwisselingsregeling stopt. Dus zemogen wel gaan opschieten van mij. Weer een mailtje gestuurd naar klantenservice.
*Nog geen bericht terug, wel weer Duitse Aandelenspam en Cailis spam. Daar word me tue account laatste maanden mee doodgegooid
*Wel netjes alles in ongewenste map dat wel
*Nog geen bericht terug, wel weer Duitse Aandelenspam en Cailis spam. Daar word me tue account laatste maanden mee doodgegooid
*Wel netjes alles in ongewenste map dat wel
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2007 14:14 ]
die spam is irritant ja, sinds ik op vakantie ben is dat heel erg geworden. Een Bayesian filter geinstalleerd in outlook, kijken of het werkt
Over die accu's: kent een van jullie iemand bij wie het wel is omgeruild? Nog wat gehoord over het gerucht dat alle accu's vervangen zouden worden? Die van mij viel namelijk niet onder de probleemaccu's
Over die accu's: kent een van jullie iemand bij wie het wel is omgeruild? Nog wat gehoord over het gerucht dat alle accu's vervangen zouden worden? Die van mij viel namelijk niet onder de probleemaccu's
Verwijderd
Ik heb inmiddels voor de verandering een bericht terug gehad van NEC, emt de verwijzing naar een tweede email adres (engelstalig), voor de omwisselactie. Houd jullie op de hoogte.
Eerste mail was in de trand van:
Hoe zit het er mee? We zouden rond maart nieuwe krijgen, tis inmiddels bijna september en dan stop te actie.
Eerste mail was in de trand van:
Hoe zit het er mee? We zouden rond maart nieuwe krijgen, tis inmiddels bijna september en dan stop te actie.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2007 14:28 ]
Ik heb zelf nog geen mail gehad...stopt de actie in september al? Hij is nog geen eens begonnen..
He, zou dat misschien juist het punt zijn! 
Ik vind de informatievoorziening inderdaad ook onduidelijk.
Overigens stiekem ook vanuit het NSC wel. Ze weten dat er geruchten gaan, ze verspreiden zelf geruchten, maar officiële berichten: ho maar!
Ik zal het vandeweek ook maar eens vragen. Moet er sowieso heen omdat mijn brander geen cd's meer brandt...
Ik vind de informatievoorziening inderdaad ook onduidelijk.
Overigens stiekem ook vanuit het NSC wel. Ze weten dat er geruchten gaan, ze verspreiden zelf geruchten, maar officiële berichten: ho maar!
Ik zal het vandeweek ook maar eens vragen. Moet er sowieso heen omdat mijn brander geen cd's meer brandt...
Life is not about specs, it is about joy!
Verwijderd
Ja mijn cd drive doet ook weer typisch, maar gebruik hem toch nooit. Dus laat dat rotding maar.
Inmiddels nog steeds geen informatie ontvangen overigens.
Inmiddels nog steeds geen informatie ontvangen overigens.
ik spreek binnenkort waarschijnlijk de directeur van de verkoopafdeling van Nec in nederland. Wat zal ik allemaal tegen hem zeggen over de laptop? Het moet wel reëel blijven.
- Dat de accu omwisseling beter moet?
- het lawaai van de ventilator?
- brakke kwaliteit lak op de laptop (3x aaien en het zilver is eraf)
- slechte kwaliteit brander?
- ...?
Misschien dat ze er iets mee kunnen voor hun volgende serie laptops, en misschien hebben we er zelf ook iets aan..
- ...?
Misschien dat ze er iets mee kunnen voor hun volgende serie laptops, en misschien hebben we er zelf ook iets aan..

Opel Manta POWER!!! Toyota Celica RA28!!!
DealExtreme infopagina! -> deal-extreme.blogspot.com Uitleg en handige info!
Voor al je gadgets/accessoires/onderdelen die je maar kunt bedenken!
Afdrukken in het scherm zijn ook typerend voor deze laptop.
Welke laptop niet? De IBM's hebben er ook last van. Gooi harde slijtage van de accu ook maar in het lijstje: waarom zit er niet een tooltje bij zoals bij IBM waarmee je het laden stopt boven de 90%?
Ik heb dit topic al een tijdje gevolgd om te kijken hoever sommige zijn gekomen met die battery replacement. Ik heb ook in april aangemeld om die batterij (circa 86% vervallen) omgewisseld te krijgen. Mijn accu komt gewoon in aamerking voor omwisseling, maar je hoort er helemaal niets meer van. Gisteren heb ik de NEC technische ondersteuning opgebeld, waar ik te horen kreeg een email te sturen in het engels naar een .com adres. Vanochtend een reply binnnen; bel uw locale helpdesk. Hier begint dus het gezeik met kastjes en muurtjes. Ze kondigen die battery replacment wereldwijd aan, maar weten geen van allen iets. Tot het natuurlijk 30 september is, want dan stopt het programma. Ik betwijfel dan ook of wereldwijd tegen die tijd 1 accu zal zijn vervangen.
Verwijderd
Slechte kwaliteit brander, lawaai, warmte problemen, slechte behuizing en daardoor schermproblemen (achterkant van scherm aanraken laat aan de voorkant alles vervormen), zeer slechte communicatie.Awkwarding schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 12:08:
ik spreek binnenkort waarschijnlijk de directeur van de verkoopafdeling van Nec in nederland. Wat zal ik allemaal tegen hem zeggen over de laptop? Het moet wel reëel blijven.
- ...?
Oja: Minder groot probleem: Oplaadcircuit (of iets dat er mee te maken heeft) op moederbord is ook bij meerdere kapot gegaan.
Zoals beloofd het vervolg op mijn communicatieavontuur bij NEC:
Ik:
Nec:Formulier
Betreffende:
http://www.nec-computers.com/page.asp?id=98&url=5
Heb me toendertijd direct aangemeld, aangezien ik zo'n Sony batterij had die veel te warm werd. De mijne werd ook direct erkend als zijnde: Om te ruilen exemplaar.
Maar ik zou rond maart horen van hoe en wat, maar inmidddels nog niets gehoord. En nu zie ik dat het omwisselprogramma stopt in September.
Hoe zit dit en waar blijft de beloofde service?
Antwoord van mij:Via mail
Onderwerp: Re:Web Contact NL
Beste <mijn naam>
In dit geval moet u een engelse mail sturen naar het volgende email adress: Supportmav@nec-computers.com
Deze zijn verantwoordelijk voor het omruilen van u battery.
Vriendelijke Groeten
<een naam>
Nec International
Antwoord van NEC:Mail Forward, met extra bericht: (Ik in mijn beste engels naar gegeven adres)
Subject: Battery Replacement Program for NEC Versa P550 - RE: Web Contact NL
Dear customer service,
This address has been given to me by the Dutch customer service, because they couldn't answer my question regarding the NEC battery replacement program.
Regarding: Battery Replacement.
I entered the data about my NEC and the battery in the tool provided at http://www.nec-computers.com/batteryrecall/, this was done before 18 February. The tool said that my battery needed to be replaced, but since then I haven't heard anything about the replacement and/or any other action.
The website concerning the battery replacement program said that the replacement would be available somewhere around March, and that the replacement program would be stopped end September. September is closing in and I still don't know where my new battery is.
Is there any information regarding the new battery, the delivery date and so on?
Battery Information:
Battery for Nec Versa P550
<typenummers en dergelijke>
Note: Several other people with the same problem have also used the battery recall tool, and none of them have gained any confirmation or otherwise information about the exchange program.
Ik weer naar NEC: (zowel naaar necsupnl als naar ander adres):Dear Customer,
i'm very sorry for the waiting.
For more answers, can you try to join our support:
020 5174 754 or necsupnl@nec-computers.com
Because there are ones to help you for a material problem.
Best regards.
<Een naam>/technical staff
Alle mailtjes bevatten natuurlijk de voorgaande historie. Ik zal morgen tijdens kantooruren het 020-nummer bellen, maar ben bang dat ik daar kastjes en muurtjes krijg te zienDear customer service,
Can someone help me with the following problem without redirecting me to other parts of you're company?
English problem description:
http://www.nec-computers.com/batteryrecall/
Concerning the Battery Replacement Program:
Is there any information regarding the new battery, the delivery date and so on?
Dutch problem description:
Omtrent het vervangingsprogramma voor batterijen:
Is er ergens informatie omtrent de nieuwe batterij, de afleverdatum en dergelijke?
edit: Antwoord, vrijdag 17-08-2007:
Nec SUPNL:
Ik naar battery-exchange:Beste <ik>,
Sorry voor deze situatie, maar ik dien u toch te vragen om uw email door te
sturen. Wij hebben verder niets met een Batterij Exchange programma te
maken. Het gene wat u dient te doen, is uw email te sturen naar
battery-exchange-roe@nec-computers.com, zij kunnen u verder helpen.
Met vriendelijke groet,
<naam van NECMENS>
Technical Support
NEC Computers International
Ik heb tenminste een email adres met battery exchange er inMailtje naar battery-exchange, klein knip-en-plakwerkje want geen zin om nog meer te typen, natuurlijk rest van mail als reply eronder (mochten ze het willen nalezen)
Dear customer service,
Can someone help me with the following problem without redirecting me to other parts of you're company?
English problem description:
This address has been given to me by the Dutch customer service, because they couldn't answer my question regarding the NEC battery replacement program.
Concerning the Battery Replacement Program:
Regarding: Battery Replacement.
I entered the data about my NEC and the battery in the tool provided at http://www.nec-computers.com/batteryrecall/, this was done before 18 February. The tool said that my battery needed to be replaced, but since then I haven't heard anything about the replacement and/or any other action.
The website concerning the battery replacement program said that the replacement would be available somewhere around March, and that the replacement program would be stopped end September. September is closing in and I still don't know where my new battery is.
Battery Information:
<typenummers en zo>
Note: Several other people with the same problem have also used the battery recall tool, and none of them have gained any confirmation or otherwise information about the exchange program.
Dutch problem description:
Omtrent het vervangingsprogramma voor batterijen:
Is er ergens informatie omtrent de nieuwe batterij, de afleverdatum en dergelijke?
<mijn naam>
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2007 17:12 ]
He dat is toevallig!
Ik kan je mededelen dat ik exact hetzelfde emailverkeer heb gehad met NEC. De technische ondersteuning van NEC (via dat 020 nummer gebeld) vertelde mij dat ik een email moest sturen in het engels naar dat supportmav adres. Als reactie kwam inderdaad hetzelfde nederlandse necsupnl adres tevoorschijn. Weer gemaild. Van die necsupnl 'helpdesk' kreeg ik als antwoord om een email te sturen naar battery-exchange-roe. Dat heb ik uiteraard gedaan. Sindsdien hoor ik er niets meer van. Beetje jammer, ik had er toch wel meer van verwacht.

Ik heb tijdens de intro dagen als papa rondgelopen en mijn tijd ook beetje gebruikt om het NSC wat te ondervragen.
Uiteindelijk is eruit gekomen dat de accu-inruil actie 100% zeker gaat gebeuren komend jaar ergens. Ze zijn er nu een half jaar ongeveer mee bezig, maar NEC is nogal de langzame partij. Wat ik heb begrepen is dat NEC een beetje meer tijd nodig heeft dan dat goed is voor zijn reputatie.
Een paar mooie punten zou idd nog zijn:
-de temperatuur+ventilator
-dv-schrijver (voorla dubbel layer) werkt 30% van de gevallen niet goed.
Over de temps:
Bij 40graden gaat mijn ventilatortje aan (maakt al pokke herrie). En mijn cpu is idle zo rond de 40graden.
Idle staat hij dus ongeveer 70% van de tijd te blazen!!!!
Voordat ik de koeler er opnieuw opzette (zie mijn post paar terug) waren de temps idle zeker 50-60graden.
Toen stond hij dus echt 90% van de tijd de blazen!!!! Loaded 100% (nu ook).
Dat is best onnodig als je vergelijkt met andere laptops....
Uiteindelijk is eruit gekomen dat de accu-inruil actie 100% zeker gaat gebeuren komend jaar ergens. Ze zijn er nu een half jaar ongeveer mee bezig, maar NEC is nogal de langzame partij. Wat ik heb begrepen is dat NEC een beetje meer tijd nodig heeft dan dat goed is voor zijn reputatie.
Een paar mooie punten zou idd nog zijn:
-de temperatuur+ventilator
-dv-schrijver (voorla dubbel layer) werkt 30% van de gevallen niet goed.
Over de temps:
Bij 40graden gaat mijn ventilatortje aan (maakt al pokke herrie). En mijn cpu is idle zo rond de 40graden.
Idle staat hij dus ongeveer 70% van de tijd te blazen!!!!
Voordat ik de koeler er opnieuw opzette (zie mijn post paar terug) waren de temps idle zeker 50-60graden.
Toen stond hij dus echt 90% van de tijd de blazen!!!! Loaded 100% (nu ook).
Dat is best onnodig als je vergelijkt met andere laptops....
Ctrl+k
Helemaal nutteloos als je naar de techspecs van Intel kijkt: ding mag 60 graden Idle zijn, waarom dan idle zo'n pokkenherrie maken? En je kan er niks aan instellen ook: er zit een microprocessor in, die toetsenbord, backlight, touchpad, ventilator en bijladen (?) regelt. Je kan dus ook niet met fan-aanstuur-troep dingen veranderen
Verwijderd
Mijn DVD speler leest dus geen DVDs meer, waaronder mijn installatie DVD van Office 2007. Erg irritant dus weer. Binnekort maar eens een nieuwe DVD speler laten plaatsen.
Dit zijn problemen:
- leest niet alle cd/dvd's goed
- schrijft niet meer
- vaak station bezet (knipperend lampje op buitenkant) zonder dat er dvd/cd in station zit
Afloop:
Vandaag bij NSC geweest, half uur daar gezeten, want de betreffende persoon geloofde niet dat de dvd-lezer/schrijver kapot was totdat hij echt alles had getest. Maar krijg een nieuwe dvd speler.
Verder: mijn scherm had een stofje <of iets> zitten rechtsonderin, dat zat onder de bovenlaaf. Gevraagt of daar naar gekeken kon worden <nee geen dode pixel: Want het was niet-vierkantvormig>.
Nu een leenlaptop (met batterij
)
Dit zijn problemen:
- leest niet alle cd/dvd's goed
- schrijft niet meer
- vaak station bezet (knipperend lampje op buitenkant) zonder dat er dvd/cd in station zit
Afloop:
Vandaag bij NSC geweest, half uur daar gezeten, want de betreffende persoon geloofde niet dat de dvd-lezer/schrijver kapot was totdat hij echt alles had getest. Maar krijg een nieuwe dvd speler.
Verder: mijn scherm had een stofje <of iets> zitten rechtsonderin, dat zat onder de bovenlaaf. Gevraagt of daar naar gekeken kon worden <nee geen dode pixel: Want het was niet-vierkantvormig>.
Nu een leenlaptop (met batterij
[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2007 13:23 ]
Ik vind het ook opvallend hoe snel gebrande cd's / dvd's errors gaan vertonen...als je er eentje met errors terug in stopt dan loopt de hele laptop zowat vast...
Verwijderd
Nou waren geen gebrande waar ik problemen mee had, maar officiele installatie dvd's van oa office.
Verwijderd
Mijn laptop schijnt klaar te zijn, morgen ophalen.
Communicatie tussen NEC en mij is niet meer, dus vandaag gebeld naar
Supportafdeling NL: 0205174754
Die kon me niet helpen, en behandelde me behoorlijk onbeschoft. Wou niet eens op een-of-andere manier meehelpen: Zijn boodschap: Ik weet van niets, kan je geen telefoonnummers geven van mensen die er ooit-wel-iets-van-gaan weten, je moet mailen naar *een mailadres* <niet eens genoemd welke>. Hij gaf me vervolgens verkoopafdeling NL.
Verkoopafdeling NL: 0246489280
Kon me vertellen: grote vertraging, nieuw personeel aangenomen in Frankrijk om met het probleem om te gaan, communicatie licht mijlenver achter, kon me zelfs een Frans telefoonnummer geven, die mij kon doorzetten naar de persoon die over de batterijomruil gaat. Maar kon me als-het-er-op-aan-komt dus ook niet verder helpen.
Gegevens zal ik hier niet openbaren, maar bellen naar Frankrijk is me even te duur.
Communicatie tussen NEC en mij is niet meer, dus vandaag gebeld naar
Supportafdeling NL: 0205174754
Die kon me niet helpen, en behandelde me behoorlijk onbeschoft. Wou niet eens op een-of-andere manier meehelpen: Zijn boodschap: Ik weet van niets, kan je geen telefoonnummers geven van mensen die er ooit-wel-iets-van-gaan weten, je moet mailen naar *een mailadres* <niet eens genoemd welke>. Hij gaf me vervolgens verkoopafdeling NL.
Verkoopafdeling NL: 0246489280
Kon me vertellen: grote vertraging, nieuw personeel aangenomen in Frankrijk om met het probleem om te gaan, communicatie licht mijlenver achter, kon me zelfs een Frans telefoonnummer geven, die mij kon doorzetten naar de persoon die over de batterijomruil gaat. Maar kon me als-het-er-op-aan-komt dus ook niet verder helpen.
Gegevens zal ik hier niet openbaren, maar bellen naar Frankrijk is me even te duur.
Info vanuit NSC: Batterijen worden binnenkort vervangen via het NSC.
De persoon achter de balie bracht mij dit dusdanig als feit dat ik hem maar gewoon geloof en afwacht.
De persoon achter de balie bracht mij dit dusdanig als feit dat ik hem maar gewoon geloof en afwacht.
Echt vaag mijn wear level is opeens gigantisch gestegen! Ik had eerst redelijk stabiel een level van 21% maar nu is het opeens gestegen naar 48%!..
Ik heb al gebeld en gemaild, je wordt verzocht naar dat adres te mailen maar die reageren weer niet..
Ik heb al gebeld en gemaild, je wordt verzocht naar dat adres te mailen maar die reageren weer niet..
Mijn accu geeft allang geen wear level meer aan. Het begon rond de 20%, klom op tot 90% en geeft nu vrolijk een wear level van 0% aan. Time remaining is een uurtje of 32(
)... maar na 7 minuten valt de laptop zonder waarschuwing uit.

je moet je accu ook nooit 100% leeg bewaren, dan slijten ze 10x zo hard 
Ik had voor het weekend een wear-level van 48%, vrijdag op zaterdag leeg laten liggen (was uitgevallen, zaterdag pas aan het net gehangen) en nu zit ik op 52%. Leuk... wanneer verzinnen ze eens wat anders ipv li-ion
* MBV kijkt om zich heen of hij NSc-ers ziet...
Mijn accu zit niet bij de 'slechte' series, maar zodra ik minder dan 1,5 uur op mijn accu kan werken ga ik er echt wat aan doen. Die li-ion cellen schijnen in China erg goedkoop te zijn...
Ik had voor het weekend een wear-level van 48%, vrijdag op zaterdag leeg laten liggen (was uitgevallen, zaterdag pas aan het net gehangen) en nu zit ik op 52%. Leuk... wanneer verzinnen ze eens wat anders ipv li-ion

* MBV kijkt om zich heen of hij NSc-ers ziet...
Mijn accu zit niet bij de 'slechte' series, maar zodra ik minder dan 1,5 uur op mijn accu kan werken ga ik er echt wat aan doen. Die li-ion cellen schijnen in China erg goedkoop te zijn...

[ Voor 30% gewijzigd door MBV op 10-09-2007 21:22 ]
geduld is een schone zaak. Accu's komen wel, maar tot die tijd baalt iedereen van een slecht product......... moet toch iets mee te doen zijn....
Btw wederom een tip voor mensen die vinden dat er teveel lawaai / geluid / blazen / ventilator / fan activiteit is:
Undervolten!!!!
Met rmclock (gratis) kun je voltages instellen voor allerlei situates, en met prime95 (gratis) kun je stabiliteit testen.
Het voltage verlagen is zeer effectief tegen warmte. Mijn resultaten:
multiplier: 15x: 1.260 V stabiel (ipv 1.34 ofzo)
multiplier: 6x: 0.732 v stabiel (ipv 0.98 ofzo)
Op multiplier 6x komt hij zelfs op 100% loaded niet boven de 50graden uit.
Als je ati Cathalyst Centre hebt en je zet de performace op Maximal Battery dan gaat je fan pas aan bij 50graden.
Mijn laptop is nu dus bij multiplier 6x geheel stil, zelfs op langere 100% loaded!!! !!!! !!!!! !!!! !!!! !!! !!
Let wel, dit is met een andere processor (Pentium M715 33% overgeclocked naar 2Ghz), met koelpaste ipv het zilverfolie standaard.
Met de standaard processor zijn denk ik lagere voltages te halen, en op mult. 6x misschien ook wel gehele stilte !!
Als je niet weet waar dit over gaat dan moet je het btw niet proberen
Btw wederom een tip voor mensen die vinden dat er teveel lawaai / geluid / blazen / ventilator / fan activiteit is:
Undervolten!!!!
Met rmclock (gratis) kun je voltages instellen voor allerlei situates, en met prime95 (gratis) kun je stabiliteit testen.
Het voltage verlagen is zeer effectief tegen warmte. Mijn resultaten:
multiplier: 15x: 1.260 V stabiel (ipv 1.34 ofzo)
multiplier: 6x: 0.732 v stabiel (ipv 0.98 ofzo)
Op multiplier 6x komt hij zelfs op 100% loaded niet boven de 50graden uit.
Als je ati Cathalyst Centre hebt en je zet de performace op Maximal Battery dan gaat je fan pas aan bij 50graden.
Mijn laptop is nu dus bij multiplier 6x geheel stil, zelfs op langere 100% loaded!!! !!!! !!!!! !!!! !!!! !!! !!
Let wel, dit is met een andere processor (Pentium M715 33% overgeclocked naar 2Ghz), met koelpaste ipv het zilverfolie standaard.
Met de standaard processor zijn denk ik lagere voltages te halen, en op mult. 6x misschien ook wel gehele stilte !!
Als je niet weet waar dit over gaat dan moet je het btw niet proberen
Ctrl+k
Zo laag krijg ik hem niet, tenmniste, niet met een veiligheidsmarge. Vergeet niet dat spanning kan fluctueren: als jij je netvoeding eruit trekt krijgt je processor een dipje, en als hij dan net iets héél belangrijks aan het doen was heb je nu een probleem. Ik weet niet meer precies hoe laag ik hem in windows heb staan, in linux (zodra ik weer een nieuwe kernel heb gebakken) draai ik op 8,28v.
veiligheidsmarge is wel in orde denk ik. Beetje dipje overleeft hij wel, zit toch vrijwel nooit op batterijMBV schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 21:03:
Zo laag krijg ik hem niet, tenmniste, niet met een veiligheidsmarge. Vergeet niet dat spanning kan fluctueren: als jij je netvoeding eruit trekt krijgt je processor een dipje, en als hij dan net iets héél belangrijks aan het doen was heb je nu een probleem. Ik weet niet meer precies hoe laag ik hem in windows heb staan, in linux (zodra ik weer een nieuwe kernel heb gebakken) draai ik op 8,28v.
Ik hoop dat je 0.828 v bedoelt, anders vind ik het erg knap ^^
Ctrl+k
Verwijderd
Zelfde prbleem als mij dus, maar iets minder erg (mijne houd het nog geen 3 minuten vol).Guidooow schreef op maandag 10 september 2007 @ 19:24:
Mijn accu geeft allang geen wear level meer aan. Het begon rond de 20%, klom op tot 90% en geeft nu vrolijk een wear level van 0% aan. Time remaining is een uurtje of 32()... maar na 7 minuten valt de laptop zonder waarschuwing uit.
Maar goed:
- Alles is undervolted (CPU, GPU)
- Alles maximaal teruggeclocked
Toch blaast ie nog steeds veel/vaak als een gek hoor.
<Niewe voeding en dergelijke + nieuwe koeling scheelde wel veel>
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2007 10:00 ]
Verwijderd
Hallo!
ik heb ook een NEC Versa P550, en ik wil graag mijn keyboard eruit halen. Hoe moet ik dat aanpassen?
dankjulliewel!
ik heb ook een NEC Versa P550, en ik wil graag mijn keyboard eruit halen. Hoe moet ik dat aanpassen?
dankjulliewel!
trek die 2 klipjes die over je scharnieren lopen los als je scherm dicht is, klap dan je scherm maximaal open. en nu kan je het balkje met de powerbutton en lichtjes lostrekken. hierna kan je gemakkelijk je keyboard loshalenVerwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 14:07:
Hallo!
dankjulliewel!
iemand al iets over de batterijen gehoord?
Of wordt het echt maart 2008?
Of wordt het echt maart 2008?

Verwijderd
Ik gok er op dat er nog niets bekend is. Anders was dat hier al wel bekend gemaakt door iemand. NEC site zecht nog niets, en eventueel NSC-participatie laat ook op zich wachten.
Verwijderd
Vanmorgen deed pc niets meer, bij opstarten crashde die kij hard. Een systeembestand was beschadigd.
Alles opnieuw geinstalleerd, format van C schijf en chkdsk daarna op C zecht:
en voor de d-schijf
Verder zit systeem log vol met dit soort berichten:
Dus ik ga uitzoeken waar mijn HD last van heeft
Edit: Tool van Hitachi vind dat me harde schijf kapot is anwege bad sectors, ga ik compleet in mee.
Verder nog een probleem: Hijs weer continu aant blazen/valt weer geregeld uit en krijg geregeld meldingen over veel te warme CPU: Koelingsproblemen zijn dus terug.
Alles opnieuw geinstalleerd, format van C schijf en chkdsk daarna op C zecht:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| 25599545 kB totale schijfruimte. 9546980 kB in 90101 bestanden. 25820 kB in 9617 indexen. 4 kB in beschadigde sectoren. 235945 kB wordt gebruikt door het systeem. Het logboekbestand neemt 65536 kB in beslag. 15790796 kB beschikbaar op schijf 4096 bytes per cluster 6399886 clusters in totaal op schijf 3947699 clusters beschikbaar op schijf |
en voor de d-schijf
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| 52540550 kB totale schijfruimte. 10113392 kB in 2229 bestanden. 1232 kB in 467 indexen. 4 kB in beschadigde sectoren. 70510 kB wordt gebruikt door het systeem. Het logboekbestand neemt 65536 kB in beslag. 42355412 kB beschikbaar op schijf 4096 bytes per cluster 13135137 clusters in totaal op schijf 10588853 clusters beschikbaar op schijf |
Verder zit systeem log vol met dit soort berichten:
code:
1
| Beschadigd blok in apparaat \Device\Harddisk0\D. |
Dus ik ga uitzoeken waar mijn HD last van heeft
Edit: Tool van Hitachi vind dat me harde schijf kapot is anwege bad sectors, ga ik compleet in mee.
Verder nog een probleem: Hijs weer continu aant blazen/valt weer geregeld uit en krijg geregeld meldingen over veel te warme CPU: Koelingsproblemen zijn dus terug.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2007 08:39 ]
Yay, heb mailtje gekregen van meid die zei de leiding bij het battery-exchange programma in handen te hebben. Ze vroeg om m'n shipping data, die waren ze blijkbaar kwijt. Misschien gaat er nu dan wat gebeuren.
Verwijderd
Ja dat mailtje heb ik ook gehad. Wel vreemd mailtje hoor zag er niet er officieel uit. Majah no harm in trying, hoop dat dat ik ook een nieuwe batterij krijg
Zelf nog niks ontvangen. Naar wie had je allemaal gemaild?
Blijf het toch niet erg professioneel vinden..
Blijf het toch niet erg professioneel vinden..
Heeft er iemand ervaring met cd's branden in Linux? Ubuntu 7.04 heeft er iig geen zin in, zowel vanuit K3B als Nautilus houdt hij ver voor het einde ermee op
Verwijderd
Kijk eens of ie het wel onder windows goed doet.
Want nogal snel een kapotte dvd speler
.
*Heb trouwens ook nog geen mail ontvangen*
Mijn vervangende laptop heeft ook een braque accu, deze gaat een kwartiertje mee
Want nogal snel een kapotte dvd speler
Mijn vervangende laptop heeft ook een braque accu, deze gaat een kwartiertje mee
Wat doe jij toch met die laptops van jouw? 1 ding weet ik zeker, jij gaat nooit mijn laptop lenen!Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 22:43:
Kijk eens of ie het wel onder windows goed doet.
Want nogal snel een kapotte dvd speler.
Mijn laptop heeft inmiddels ook alweer een kuurtje extra 
Het scherm gaat niet uit als je het ding dichtklapt
Het scherm gaat niet uit als je het ding dichtklapt
pak een spuitbus 'dust buster', en spuit het contactje schoon. Geen idee waar dat zit, waarschijnlijk in de scharnieren. Dikke kans dat dat helpt.
Zo, ik heb vandaag een enveloppe gekregen waarin ik van NEC mijn batterij moest stoppen. Er zat een velletje papier bij met inpakinstructies, en het mailadres dat ik moest mailen om een ophaalafspraak te maken. Ik krijg de nieuwe batterij als de oude ontvangen is. Ben benieuwd. Papiertje lijkt 23 oktober verstuurd, vandaag hier, als het met vergelijkbare snelheid geregeld wordt heb ik met een week ofzo de nieuwe batterij
Niet eerst ff checken bij NSC of het via de NEC weg mag?
Nee, ik studeer al een tijdje niet meer aan TU/e, heb laptop overgekocht en niks meer met NSC te maken. Maar, dit zou ook goed nieuws moeten betekenen voor TU/e-ers, want als ik nu eindelijk een nieuwe accu krijg zijn ze de achterstand misschien te boven..
Verwijderd
Ja heb ook de enveloppe binnen. Wel vreemd dat ze de enveloppe komen ophalen. Bovendien moet ik alleen de batterijen met de partnummers terugsturen die in de brief staan. Waar dat partnummer te vinden is weet ik niet. Heb alleen een s/n opgestuurd. Majah we proberen het maar hij is zo brak dat ik hem toch niet meer gebruik. Hoop inderdaad dat we de nieuwe batterij volgende week hebben 
edit: Het zijn trouwens wel behoorlijk amateuristische gasten, die brief zit nog vol spelfouten ook. We hopen er maar het beste van ........
edit: Het zijn trouwens wel behoorlijk amateuristische gasten, die brief zit nog vol spelfouten ook. We hopen er maar het beste van ........
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2007 18:34 ]
En ik werd vanmorgen al uit m'n nest gebeld door een bepaalde callcentermedewerker. GLS komt m'n enveloppe vandaag oppikken
Hier ook nog niets gelijkend op een envelop te bekennen.
Het mooie is dat ik eerst het idee had dat het wel erg irritant zou zijn als ik die accu een tijdje moest missen. Met de nu resterende capaciteit, haal ik waarschijnlijk niet eens de tien minuten meer. Dus missen doe ik de accu niet.
Het mooie is dat ik eerst het idee had dat het wel erg irritant zou zijn als ik die accu een tijdje moest missen. Met de nu resterende capaciteit, haal ik waarschijnlijk niet eens de tien minuten meer. Dus missen doe ik de accu niet.
I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond
Nou, je gaat 'm wel missen ben ik bang. Doe ik ook al. Als je laptop van stroom afhaalt zonder accu erin gaat Bluetooth aan en Wireless uit, elke keer. Vrij irritant. Mijne wordt alsnog woensdag opgehaald i.p.v. vandaag, d*mn.
Mooi dat er toch wat gaat gebeuren, heb alleen zelf nog geen envelop

Verwijderd
Ik ben ook al een hele tijd aan het proberen een nieuwe accu te krijgen, veel mails verstuurd, had weinig effect helaas. Maar vandaag werd ik gebeld door een medewerker van NEC Nederland, hij zei dat SCC (de automatiseringspartner van de TU/e) op korte termijn ('enkele weken') de accuus geleverd zou krijgen van NEC. Kerstcadeautje misschien?
Mijn brander is stuk, ook stuk verklaard door het NSC, dus hij is in reparatie. Probleem: de ruillaptop heeft ook een defecte brander 
Software kan ik me niet voorstellen: met diverse schijfjes geprobeerd, in zowel linux als windows.
Software kan ik me niet voorstellen: met diverse schijfjes geprobeerd, in zowel linux als windows.
Hij brand helemaal niet meer of is het meer de software?
Verdenk mijn brander er ook van wat problemen met dvd's, een aantal van mijn rw dvd's die kan opeens niet meer lezen op een pc..en sonic brandt altijd wel alleen dat er daadwerkelijk iets op de dvd staat zie je pas na een reboot..
Verdenk mijn brander er ook van wat problemen met dvd's, een aantal van mijn rw dvd's die kan opeens niet meer lezen op een pc..en sonic brandt altijd wel alleen dat er daadwerkelijk iets op de dvd staat zie je pas na een reboot..

ik heb ook een nieuwe brander en een heel aantal mensen van de TU delft hebben ook nieuwe branders, er zitten gewoon een stel brakke branders is. maar gewoon teruggaan naar de service desk en bij ons is het dan zo gepiept
had trouwens gezegd tegen die mensen dat ik m'n laptop niet kon missen, dus ze belden dat de brander binnen was. monteur heeft hem erin gezet en binnen 5 minuten stond ik weer buiten met m'n eigen laptop
had trouwens gezegd tegen die mensen dat ik m'n laptop niet kon missen, dus ze belden dat de brander binnen was. monteur heeft hem erin gezet en binnen 5 minuten stond ik weer buiten met m'n eigen laptop
Ach, ik zit al op mijn derde brander inmiddels. Ook gaf een dame van het NSC de tip om niet naar de nieuwste firmware up te graden. Dus te blijven op PX47 en niet 49. De tip was zelfs om terug te flashen naar 47 als 49 erin zat (wat het geval was dus)
Ehm, da's vaag. Anyway, ik heb een mailtje binnen dat ik hem mag ophalen, zal ik eens doen. Jammer dat ik geen fiets bij me heb: is 'zover' lopen naar het NSc, en vervolgens naar de fietsenmaker, terug naar de bus, en dan naar huis...
[/ot schelden op lekke band]
[/ot schelden op lekke band]
Laptop opgehaald, en een opmerking gemaakt over de goede accu (condition 90% volgens linux) in de leenlaptop. Kreeg ik een opmerking dat binnenkort alle studenten een nieuwe accu krijgen, ook degenen met een 'goede' accu zoals * MBV
Dat is nog eens goed nieuwsMBV schreef op maandag 05 november 2007 @ 19:46:
Laptop opgehaald, en een opmerking gemaakt over de goede accu (condition 90% volgens linux) in de leenlaptop. Kreeg ik een opmerking dat binnenkort alle studenten een nieuwe accu krijgen, ook degenen met een 'goede' accu zoals * MBV
Verwijderd
Mijn harde schijf (de gloed nieuwe) gaf vandaag weer meteen 2 bad sectors vanuit het niets. Hij is nu 10 dagen (aan staand) oud. Binnekort dus weer een cd met tooltjes installen om te kijken wat er mis is.
Verder: cpu word zeer warm <bij stress direct richting 80-90 graden, geregeld over 95 graden>
Verder: cpu word zeer warm <bij stress direct richting 80-90 graden, geregeld over 95 graden>
Dat is wel warm zeg. Vandeweek mijn laptop in de scherm-standaard een nachtje laten renderen. De volgende ochtend was de CPU 65 graden. Dus of de sensor deugt niet
of je kan op de onderkant van je NECcie een eitje bakken, en dat is niet echt goed.
Overigens gaat min scherm nog steeds niet uit
Heb alleen nog niet de moed genomen om de scharnieren schoon/door te spuiten met perslucht.
Overigens gaat min scherm nog steeds niet uit
Heb alleen nog niet de moed genomen om de scharnieren schoon/door te spuiten met perslucht.
een vriend van me had dat ook, hij heeft het scherm goed aangedraaid en nu doet ie het weer naar behoren
Heeft niet mogen baten bij mij.
Ik ben overigens redelijk huiverig om die kapjes eraf te halen. Ik krijg het altijd voor elkaar cruciale dingen af te laten breken
Garantie enzo wil ik toch nog wel even behouden als het even kan.
Ik ben overigens redelijk huiverig om die kapjes eraf te halen. Ik krijg het altijd voor elkaar cruciale dingen af te laten breken
Dan ga je toch weer even naar het NSc? Of ben je daar al te bekend 
Ik heb dus net een nieuwe brander, kom ik erachter dat ik in linux met geen mogelijkheid audio-cd's kan branden
De KUbuntu-iso werkt prima, maar een audio-cd kopieren doet hij niet
Vanavond of morgen maar eens in windows testen... moest ik toch zijn omdat mijn outlook-inbox weer eens leeg is, wat is dat toch met thunderbird
Ik heb dus net een nieuwe brander, kom ik erachter dat ik in linux met geen mogelijkheid audio-cd's kan branden
Verwijderd
zou iemand het instalatiebestand kunnen posten van de fingerprint, staat als t goed is op:
c:\install\FingerprintSoftware\setup.exe
ik heb hem niet meer omdat ik nu een andere xp erop heb staan, overige drivers heb ik al wel gevonden.
ik ben al wel een tijdje van de TU, maar mijn batterij sucks netzo als die van jullie,
zou ik ook aan een nieuwe batterij kunnen komen?
ik heb hem niet meer omdat ik nu een andere xp erop heb staan, overige drivers heb ik al wel gevonden.
ik ben al wel een tijdje van de TU, maar mijn batterij sucks netzo als die van jullie,
Je moet even dat kapje los wippen wat over de aan uit knop zit, en dan ff het palletje terug buigen onder het nokje, dan gaat het scherm weer uit als je hem dichtdoet. Dit komt door de schroeven achter die los gaan zitten dan daarna gaat het palletje naast het nokje, iig dat had ik.bartvl schreef op donderdag 08 november 2007 @ 21:33:
Heeft niet mogen baten bij mij.
Ik ben overigens redelijk huiverig om die kapjes eraf te halen. Ik krijg het altijd voor elkaar cruciale dingen af te laten brekenGarantie enzo wil ik toch nog wel even behouden als het even kan.
Suc6
G25 Race Wheel |G5 Mouse | G11 Keyboard | E6600 C2D |Asus P5k-E Wifi/Ap| Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 | ATI Sapphire HD2900XT|Samsung 300GB SATAII | Caviar 200GB SATA|Chieftec CA-01BL-BL-B EATX|Zalman ZM600-HP
http://www.nec-computers....mode=2000&title=DownloadsVerwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 18:27:
zou iemand het instalatiebestand kunnen posten van de fingerprint, staat als t goed is op:
Heb je een accu die in aanmerking komt voor de vervanging? Dan mag je hem sowieso omwisselen. Als je de andere hebt dan weet ik het niet. Op de tu/e worden iig alle accu's vervangen (indien gewenst natuurlijk
indien gewenst?
Dus dan zou ik even naar het service centrum om mijn accu om te wisselen? Want ik wens het wel. Terwijl de accu nu gewoon eigenlijk normaal versleten is (ongeveer 2.5 uur op een lading)
Dus dan zou ik even naar het service centrum om mijn accu om te wisselen? Want ik wens het wel. Terwijl de accu nu gewoon eigenlijk normaal versleten is (ongeveer 2.5 uur op een lading)
ja als het goed is wel ja. Maar ga er maar vanuit dat dit nog een halfjaar duurt voordat je kunt wisselen. Want dit wisselproces gaat zo snel als dikke stront door een trechter
En mijn accu is nu echt dood aan het gaan
Die protector suite voor de fingerprint verzaakt toch best vaak runtime errors, hebben jullie dat ook?

Die protector suite voor de fingerprint verzaakt toch best vaak runtime errors, hebben jullie dat ook?
Ik heb totaal geen problemen met fingerprint
Hier ook inderdaad. Echt vreemd. Ik heb er op zich weinig last van, behalve dan dat irritante popupje om de zoveel tijd. Het is bij mij toch sowieso tijd om een keer een nieuwe image erop te zetten, dus misschien dat dat scheelt.Mr_gadget schreef op donderdag 15 november 2007 @ 00:13:
En mijn accu is nu echt dood aan het gaan![]()
I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond
Verwijderd
zou iemand de software kunnen uploaden
in zip ofzo want die link werkt bij mij niet aka dood.
in zip ofzo want die link werkt bij mij niet aka dood.
een beetje zoekwerk kan geen kwaad hoor 
Maargoed dan op deze manier:
http://www.nec-computers.nl/support/main.asp
Daar Notebook > Versa > Versa P > P550
en dan downloads
Maargoed dan op deze manier:
http://www.nec-computers.nl/support/main.asp
Daar Notebook > Versa > Versa P > P550
en dan downloads
Verwijderd
Op de TUDelft kunnen de batterijen niet zomaar omgeruild worden, van wat ik weet. Iemand uit Delft die meer weet? Wachten er nog mensen voor het ophalen van de oude batterij? Ik heb dat NEC formulier ingevuld in september. Ik vind het trouwens erg raar dat TUe wel wat doet aan het probleem en de TUD niet, ik had contact opgenomen met de laptopprojectleider, en hij zei dat ze er niets aan konden doen.
Dave
Dave
niks kunnen doen? Tuurlijk wel, maar ze willen het niet betalen
Als ze het zouden willen, zou het ze €50 per student kosten, dat is ongeveer de inkoopprijs van de li-ion accu's die ik wel eens heb gezien. Dat je voor 60% wordt genaaid en die dingen voor €120 worden verkocht, is een tweede...
Helaas laat de dienst ICT van de TU/e geen prijzen zien.
Helaas laat de dienst ICT van de TU/e geen prijzen zien.
Wat ik heb begrepen is dat dit de TU/e ook geen cent kost. Het zouden gewoon alle batterijen zijn die vervangen moeten worden volgens NEC die vervangen gaan worden door de TU/e. Misschien zijn dat wel alle TU laptops.