I-King schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 20:59:
Binnenkort worden alle NEC P550 accu's vervangen. Een goede vriend van mij had een kapotte laptop. Wat bleek de accu was totaal gaar van binnen. Er werd hem verteld dat we nieuwe accu's krijgen en zodra er meer bekend is, iedereen daar van gemaild wordt. Ben benieuwd!
dat klopt, zeiden ze tegen mij ook. Mijn accu had eerst een wear van ongeveer 10% tot 15% ofzo. Ik leveren hem in voor reparatie van de brander. Heeft hij opeens 22% tot 30% wear zoals ik hierboven al zei.
Awkwarding schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 15:07:
ik heb tussen de 22 en 30% wear. Als je om de zoveel tijd een paar keer battery refresh scheelt het ook al een hoop! Nou nog wachten op de nieuwe accu's

kijken of dat geen rommel is die ervoor zorgt dat je fan continu blaast
nou is mijn laptop nog een keer bij nsc geweest voor mijn brander die het slecht blijft doen, krijg ik hem terug -> 40% tot 45% wear! ik weet niet wat hun doen maar ze vern**ken mijn accu! Ik ben er vanaf het begin zuinig mee en hun.. Ik had daarom geklaagd dat ik weer een goede accu terug wou, een hoop gemail en gedoe krijg ik uiteindelijk een reactie van. Je hoeft niet meer langs te komen (ik zou langskomen voor een oplossing. De service is opzich best top! Alleen het lijkt wel alsof ik alleen maar pech heb met de laptop) maar toen zeiden ze van, alle accu's worden vervangen dus een afspraak hiervoor maken is dus niet meer nodig. Nec zal hierover nog contact opnemen.
Iemand trouwens hetzelfde probleem met de brander? bij mij gaat het verhaal zo:
- Brander brand niets meer, alleen misbranders. Het bekende probleem -> nieuwe firmware update
- paar weken later, weer alleen misbrander (veel dvd's verpest om het zeker te weten. Philips DVD+r 8x en 16x geprobeerd. Deze keer ook weer een paar kunnen weggooien. Ook DVD+RW van philips en DVD-r van MediaRange geprobeerd. Tevens ook allemaal misbranders.
- lever laptop in en krijg een nieuwe brander
- nieuwe brander doet het slecht. van de 10 zijn er 9 misbranders ofzo, dus ga maar na, weer een hoop dvd's verspeeld. En dit terwijl ik in het begin
nooit een misbrander had. Ik weer terug gegaan en verteld hoe ik het getest heb. Verschillende dvd's, zelfs dvd van dezelfde spindel van vorig jaar waar het toen wel mee lukte geprobeerd want die had ik nog een paar liggen. Ook met precies hetzelfde programma en dezelfde versie op een andere computer geprobeerd, en daar lukt het wel. Dus het ligt aan de brander. Hun hem weer ingenomen een paar dagen later mag ik hem weer ophalen. Niets veranderd, ze konden geen probleem vinden. Ik moest maar opnieuw een image eropzetten (dus ga ik dat maar
weer doen) dan ga ik weer proberen te branden. Grote kans dat ik weer een hoop dvd's verspil en ik hem dan weer terug kan brengen.
Ik ben ook superzuinig op de laptop. Die zilveren lak is zo sterk als bordmarker op een whiteboard. Het slijt ontiegelijk snel. Bij mij is dat slijten minimaal en nergens krasjes (alleen de hoeken van de laptop zijn lichtjes wit van de eerste twee weken vorig jaar. Door die klote tas die je er origineel erbij krijgt. Heb nu een eastpak laptop tas en daar nooit meer problemen mee. Zowelhet comfort als de bescherming van de laptop. Laptop is 2x ingeleverd geweest bij NSC en een aantal krassen erop. Wel kleintjes maartoch. Ze hadden het zelfs op het papier gezet dat ze voorzichtig moesten zijn omdat ze zagen hoe netjes de laptop was. Maarja, helaas..
Voor de duidelijkheid. Opzich is de service best goed bij NSC. Maar het lijkt er alleen op alsof alles bij mij fout moet gaan..
Iemand trouwens ook problemen met het kleine grijze toetsenbord wat je erbij kreeg? Ik heb vorige jaar in het begin vrijwel meteen een draadloos bruikbaar toetsenbord gekocht, dus dat grijze ding niet meer gebruikt. Nu wil ik hem een jaar later ofzo weer gebruiken, flipt heel dat ding. Als ik hem erin plug typt hij de hele tijd:
w e
w e
w e
etc...
Tenminste dat was de op mijn laptop, in msn. Ook opent hij tig keer "my computer". Deze problemen geeft hij ook op 2 andere computers. Dus misschien dat ik daar ook maar mee langs het NSC moet gaan.
Ik heb trouwens ook al niet meer mijn originele muis. Wel dezelfde maar niet degene die bij mij in de tas zat zegmaar. Want die begon telkens steeds meer en steeds heviger te flippen. Door het scherm heen schieten. Rond de randen bewegen van het scherm. Heel irritant, maar dat probleem hadden veel mensen volgens mij toen. Maar die kon ik gelukkig omwisselen na ff aandringen en laten zien dat ermee werken irriterend was
Als ik mijn verhaal zo terug lees zou ik zeggen dat ik een of andere nerd ben die niet met comptuers kan omgaan, want dat kan haast geen toeval zijn al die pech bij elkaar. Maar dat is niet zo

Enige wat bij mijn laptop wel goed ging was de ventilator. Die maakte niet zo'n herrie als bij de meeste mensen. Maar inmiddels maakt hij nu ook al een hoop meer herrie. Gister trouwens ook een mega hete acculader gehad. Hij is vaak heet. Maar dit was serieus echt héél heet. Me dekbed waar het op lag begon gewoon serieus te stinken. Dus dat ding maar gauw losgekoppeld en op de grond gelegd..
zo, dat is eruit. Moest ff mijn frustraties kwijt. Maar ik ben wel blij dat we deze laptop hebben, en niet de IBM van dit jaar, want dat is volgens mij ook niet veel soeps. Ofja.. volgens mij is het gewoon een geupgrade oude versie. Als je naar de aansluitmogelijkheden kijkt van de nec vergeleke met de nieuwe ibm.. Hun hebben geen bluetooth, geen tv-out, 1usb minder, etc.
Maargoed, een heel verhaal. Ik moest het ff kwijt