[TU/e laptop 2005/2006] NEC Versa P550 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 12 ... 16 Laatste
Acties:
  • 40.186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mijn leenlaptop inruilen. Mijn eigen laptop is weer goed zeggen ze. Uit de leenlaptop viel gister nog een schroefje.

Dacht dat ik met 10 minuten ver weg was met me accu. 4 Minuten is helmaal erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist bij het NSc geweest, nouja. Tussen 8:15 en 9:30 was ik daar. Conclusie, mijn gerepareerde laptop was inmiddels ergens anders kapot, de PCMCIAA aansluiting/slot aan de zijkant. Deze word gerepareerd.

Status:
- DVD station vervangen
- Moederbord vervangen
- Toetsenbord vervangen
- Scherm gerepareerd
- Koelling vervangen
- Accu defect geconstanteerd <willen ze nog niets aan doen>
- Nu ter reparatie: De behuizing/PCMCIAA poort

Verder: Schroeven blijven veel te los zitten, is niet te verhelpen. Zal periodiek aangedraait moeten worden om schade te voorkomen. Ook moet ik nog kijken als ik mijn laptop terug heb of warmte problemen opgelost zijn.

edit:
Vergeten: De oplader, die draad met stopcontact, is natuurlijk ook defect en vervangen. Binen een paar maanden.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2007 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:29
LMAO. Misschien moet je iets doen met wat ik via DM heb gezegd, je hebt hem nu langer niet dan wel gehad lijkt het wel :+

En dan wel wat voorzichtiger zijn met je nieuwe laptop O-)

* MBV rent weg ;)

[ Voor 25% gewijzigd door MBV op 08-01-2007 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merendeel van de schade lag niet aan mij hoor :P Ik wacht eerst totdat dat ding klaar is, dan zal ik aan de hand van de door hun aangeboden opties mijn besluit maken. *Ja en dat die mensen mijn laptop sllopen tijdens reparatie ken ik ook nix aan doen*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:29

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Zo blijf je wel bezig zeg...Ze boden je niet gelijk een -op het oog- stevigere Thinkpad aan? :P

Ga binnenkort iets aan de koeling laten doen zoals ik al eerder berichtte. Maar ik dit soort verhalen hoor |:( dan kan ik misschien wel leven met het continue geblaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Hel Gast is in dit geval dr. Murphy: ik ken niemand bij wie de laptop zo slecht is bevallen, en waar zoveel reparaties aan zijn gedaan :P. Meestal is de laptop weer beter na de operatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Me laptop terug, nieuw moederbord er in en PCMCIAA poort werkt helemaal <fysiek>.
Alleen mijn batterijinformatie vertrouw ik niet helemaal van Notebook Hardware Center:
Voltage: 18840mV
Capacity: 9383mWh <neemt toe>
Full Capacity: 969859mWh << Is dat niet een beetje veel?
Wear Level: 0% << En dat niet een beetje weinig?

Heb ik een nieuwe: Nee, absoluut niet. Want de huidige heeft zelfde serienummers als die ik tijdje geleden heb gemaild naar NEC voor wat informatie. Dus laad hem verder op en dan zie ik wel wat ie doet.
edit:
<las laatst dat topics maar 500 posts mochten worden>, er zou dus een deel 2met fatsoenlijke startpost moeten komen :P.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2007 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11-2023

Awkwarding

Rommel

Awkwarding schreef op zondag 24 december 2006 @ 20:58:
Kunnen wij onze accu nu gratis laten vervangen van onze laptop?
http://www.nec-computers....ws.asp?ID_NEWS=81&CNT=113
Dit bericht stond naast de specificaties van de P550

Mijn wear level is 19% al :/
Mijn full capacity: 56936 mWh
Maar was er nou een programma of iets waarmee je je wear level kunt verlagen?
hier had ik nog "maar" 19% wear, begin deze week was het al 22% en nu is het opeens 27% !!?? Hoe kan het dan hij nu opeens zo snel stijgt? Kan ik hier iets aan doen?
(ik gebruik de laptop nu iets meer zonder netvoeding, dus dat hij helemaal ontlaad telkens. Elke keer tot hij ongeveer nog 17 minuten nog aan kan blijven. Dan stop ik de voeding er weer in. Dit moet toch juist beter zijn voor de laptop? Bij mij lijkt het juist averechts te werken.. :/ )

Opel Manta POWER!!! Toyota Celica RA28!!!

DealExtreme infopagina! -> deal-extreme.blogspot.com Uitleg en handige info!
Voor al je gadgets/accessoires/onderdelen die je maar kunt bedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb altijd gehoord dat dat bij Lithium Ion niet erg goed was. Kreeg dat idee van een NSC er, om te doen. Koste me in een klapt 3% wear :P Dus ik raad het niet aan. Maar verder. Hij is nog steeds aan het laden :S. Zegt vijf procent, en nu zit er 46842mWh in, maar er lijkt niets meer bij te kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

ik ben nu battery refresh aan het doen, ben benieuwd wat voor invloed dat heeft.. duurt wel verrekkes lang als de accu nog bijna vol was :P (hij was nog 87% vol)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scheelde bij mij precies 1 procent wear :). Hoop voor je dat het bij jouw meer werkt.
edit:
Hij haalt nu weer de 35 minuten. Is toch alweer een verbetering. Hij valt uit als ie nog een capaciteit heeft van 38Wh ongeveer.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2007 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Ik denk dat ze de chip in de batterij een reset hebben gegeven o.i.d., zodat hij nu verder bijlaadt tot het echt niet meer kan.

@awkwarding: dat was zo met nimh en nicd. Alhoewel ik een collega heb met een paradigit-laptop die het vanaf het begin zo doet, en die accu werkt nog steeds 4,5 uur na een jaar (elke werkdag helemaal leegtrekken :s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand zich eigenlijk al aan Vista gewaagd???

Ik heb hem al wel gedownload (jaja, we kunnen de business editie in Delft gratis krijgen, zie hier en hier), maar heb hem er nog maar niet op gezet. Hij kan op onze laptopjes wel draaien (inc. aero aldus de upgrade advisor), maar ik ben toch een beetje bang dat veel drivers nog niet beschikbaar zijn (b.v. voor het vingersensortje). Misschien toch maar even wachten tot alle vista versies uit zijn of hem op een andere partitie gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
laat die vingersensor lekker in de stront zakken, zonder kan je toch ook prima? Verder is hij erg standaard, centrino + ati hardware, dus dat loopt wel los. En Vista moest standaard alle hardware ondersteunen geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

Hoe serieus moet ik die wear-level nemen? Want mijn computer goocheld met zijn wear-percentage. Het begon met 19% (de eerste keer dat ik erna keek) dat werd snel 22% nog sneller 27% toen 25% daarna 26% toen weer 29% later weer 22% toen 23% toen 25% en nu staat hij nog steeds op 25%...

Het gaat ook niet echt geleidelijk aan die stappen. Hij blijft ff op een bepaald percentage hangen en dan opeens knalt hij naar een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Wear level hangt af van hoeveel stroom de lader in de accu kan duwen. Als je een keer de accu goed leeg trekt zal dat percentage veranderen, maar normaal schommelt dat niet zo sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:02
Ik heb mijn Linksys WRT54GL ingesteld op kanaal 13. Mijn Apple MacBook Pro heeft er geen problemen mee maar de Nec Versa P550 van mijn broertje kan er niet op connecten. Is dit een known issue? Kan er niet echt iets over vinden. Zowel in Windows XP SP2 al in Ubuntu werkt het niet. In Windows zie je het netwerk niet eens. Moet helaas dit kanaal gebruiken omdat *iets* van elektronische apparatuur bij de buren vreselijk stoort. Heb het idee dat het de draadloze telefoon centrale is. Alle andere kanalen werken niet, ziet het netwerk niet ookal zit ik vlak naast de Linksys. Echt behoorlijk sterke storing.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:19

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Vreemd. Nergens last van eigenlijk. Maar ik weet niet of ik wel eens op kanaal 13 heb gezeten. Ergens hier in het topic zijn driver updates te vinden voor de wireless kaart. Je kan ze ook op de Intel site opzoeken.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
ik heb ook eens met een linksys op 13 proberen te connecten, same result, de buurman vond het nodig om op hetzelfde kanaal zijn wireless in te richten waardoor hij bij ons steeds eruit knalde. Toen op 13 ( dacht, daar heeft niemand hem op ) geprobeerd, maar kon hem ook niet zien met mijn nec, toen weer omlaag gegooid en dat werkte goed.

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Wikipedia:
The maximum number of available channels for wi-fi enabled devices are: – 13 for Europe - 11 for North America - 1 for Japan (Channel 14)

Schijnbaar hebben we dus een Ameriaakns device.
Bij apparaatbeheer (device manager) kan je inderdaad alleen kanaal 1 tot en met 11 selecteren. 12 en 13 ontbreken volledig :S
Misschien een driverissue?

Heel ff kort gezocht en niet geprobeerd of geanalyseerd:
http://h10025.www1.hp.com...=en&os=228&product=502099

[ Voor 20% gewijzigd door bartvl op 22-01-2007 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightTwi
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-05-2024
8)7 srry

[ Voor 98% gewijzigd door LightTwi op 23-01-2007 22:54 . Reden: gereageerd op super oud bericht maar niet door gehad ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSchop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07-2015

DaSchop

Hallo, ik ben Bastiaan

Hallo collega TU-ers.

Heeft er hier iemand onformatie over de het terug verkopen van deze notebook aan de TU? Ik weet dat je een bepaald inruil bedrag krijgt als je met je studie stopt maar ik neem aan dat zo los ook wel mogelijk moet zijn.

En voor je er over begint, de tue site is uitgepluisd en wel maar ik zal wel heel scheel zijn ofzo want ik kan er niets over vinden.

>> Bastiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
DaSchop schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 00:58:
Hallo collega TU-ers.

Heeft er hier iemand onformatie over de het terug verkopen van deze notebook aan de TU? Ik weet dat je een bepaald inruil bedrag krijgt als je met je studie stopt maar ik neem aan dat zo los ook wel mogelijk moet zijn.

En voor je er over begint, de tue site is uitgepluisd en wel maar ik zal wel heel scheel zijn ofzo want ik kan er niets over vinden.
Staat dat niet in je contract?

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Staat er idd in. Tot de zomer krijg je er 500 euro voor terug. Mits compleet natuurlijk.

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
DaSchop schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 00:58:
Hallo collega TU-ers.

http://w3.tue.nl/nl/diensten/stu/notebook/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodyman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06-2024

Rodyman

chillend

Heeft iemand de tv out al aan de praat gekregen? Zo ja kun je dan even aangeven wat voor kabeltje je daarvoor gebruikt hebt. Het lukt mij alleen maar met een tv waar ook digitale ingang in zit, wanneer ik een verloopstekkertje gebruik naar een composiet ingang lukt het me niet op beeld op mijn tv te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
er zit geen digitale uitgang op je laptop :S Geen DVI ofzo. Ik heb het gewoon met een s-video kabeltje werkend gekregen. Als je een converter naar composiet hebt (van het goedkope soort) kan het zijn dat je zwart/wit beeld krijgt, maar hij moet een beeld geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met hierboven: electroboer, vraag svideo naar composiet kabel/verloopstekker, composietkabeltje er tussen, en het werkt.
Wel even natuurlijk tweede monitor aanzetten. Via config->beeldscherm->Instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 12:58:
Heeft iemand zich eigenlijk al aan Vista gewaagd???

Ik heb hem al wel gedownload (jaja, we kunnen de business editie in Delft gratis krijgen, zie hier en hier), maar heb hem er nog maar niet op gezet. Hij kan op onze laptopjes wel draaien (inc. aero aldus de upgrade advisor), maar ik ben toch een beetje bang dat veel drivers nog niet beschikbaar zijn (b.v. voor het vingersensortje). Misschien toch maar even wachten tot alle vista versies uit zijn of hem op een andere partitie gooien.
Wil het wel gaan proberen maar het is me nog niet gelukt om via Ma3d vista te krijgen..De servers zijn continu overbelast.
Je kan Vista ook natuurlijk eerst in een virtual machine proberen. Is het trouwens mogelijk de partities aan te passen zodat Vista op een aparte partitie kan? Of kan je dan geen image meer laten terugzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodyman

Rodyman

chillend

Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 13:15:
Met hierboven: electroboer, vraag svideo naar composiet kabel/verloopstekker, composietkabeltje er tussen, en het werkt.
Wel even natuurlijk tweede monitor aanzetten. Via config->beeldscherm->Instellingen
Ik bedoel inderdaad zo'n verloopkabeltje, dit heb ik met 3 verschillende verloopkabeltjes getest, en op 2 verschillende tv's, maar bij beiden wordt de tv niet herkend. Welke drivers gebruiken jullie? Via een svideo kabeltje werkt het wel met één tv dus de tvout is niet kapot.

[ Voor 6% gewijzigd door Rodyman op 14-02-2007 08:57 ]

• MBV
Wat is dan precies het probleem? Geeft hij slecht beeld (== te goedkope kabel ;)), geen beeld, of kan je het vinkje niet aanzetten bij de driver? Dat laatste was een hack voor.

• Rodyman

Rodyman

chillend

ik kan het vinkje niet aanzetten, en inderdaad daar is een hack voor, maar met die 'hack' geeft hij nog steeds geen beeld. De tv's worden gewoon niet herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Iemand Vista al naast XP geïnstalleerd?
Ik wil van mijn D partitie een stukje afhalen er daar Vista opzetten. Maar het is niet zonder ricisco. Ik wil gewoon de software voor mijn studie blijven gebruiken en daarom zet ik er niet helemaal Vista op. Maar misschien dat ik het dan maar eerst in een VM probeer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Het NEC battery replacement tooltje is in place. Geef nu alvast je gegevens door, voor als rond maart de verwachte nieuwe batterijen van Sony komen.
http://www.nec-computers.com/batteryrecall/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-11-2020
BèR schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 21:00:
Het NEC battery replacement tooltje is in place. Geef nu alvast je gegevens door, voor als rond maart de verwachte nieuwe batterijen van Sony komen.
Jup, heb twee weken geleden op aanraden van iemand bij het NSC, mijn replacement-aanvraag ook maar ingediend. Het enige gare aan het plan is dus wel dat je een tijdje je huidige accu kwijt bent. Onderdeel van de ruilactie is namelijk dat jij je huidige accu terugstuurt en dat zij dan een nieuwe opsturen. Het kost je niets, alleen het wachten, en uiteindelijk krijg je er gewoon een goede batterij voor terug. Daarom heb ik ook maar beslist dat ik best een tijdje zonder accu moet kunnen als mijn laptop daarvoor een verjongingskuur van 1.5 jaar krijgt. :)
Bij elektrotechniek had ongeveer 80% de gare accu van het type SMP, dus het kan best zo zijn dat dit bij andere studies hetzelfde zal zijn.

I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
Lijkt me wel, wordt massaal ingekocht en random verdeeld. Leuk om te weten dat je nog leeft Erik, Hubert de Limbo hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:) Werk toch al maanden zonder mijn SMP KUTBEEST, aangezien NSC en ik zelf besloten heben dat dat gevaarlijk is (hij gaf compleet foute waarden af met het uitlezen, werd gigantisch warm en had geen capaciteit meer).

Ik krijg een nieuwe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ik heb er ook een van het type SMP. Maar het valt me wel op dat als je het nr invult het verschil 0 of o kan bepalen of het een slechte of goede is..
Hoe lang duurt het ongeveer voordat je batterij terug is? En krijg je echt een nieuwe of wordt de chip alleen bewerkt?

Hel gast: werd je laptop echt warm of heet en altijd of bij het laden? Ik heb namelijk nog steeds last van de fans die de hele tijd aanstaan misschien komt dat bij ook door de batterij. Ik heb er nog niks aan gedaan omdat ik mijn laptop momenteel echt nodig heb (voor simulatie en Cad)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn laptop was altijd bloedheet, totdat ik de accu eruittrok. Nu valt het voort wel mee. Maar draai dus zonder accu, stroom aansluitpunt en accu werden bijde extreem warm. Aansluitpunt sinds reparatie stuk minder,

Waardoor zag ik dat mijn batterij stuk was:
- Wear level van > 95%
- Verkeerde uitlezingen via batterij uitleestools <zie eerder in topic>
- Levenstijd van nog geen 15 minuten
- Enorm warm worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

BèR schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 21:00:
Moeten we dit zelf doen of gaat dit ook via NSC (garantie en verzekerin 'gezeur'/boekwerk enzo?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
Je kunt het via 't NSC doen, maar ik heb de laptop na t stoppen met m'n studie overgekocht van de TU/e, dus ik moet wel via NEC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Hmm, ik heb een SAY-ding (CSE = IT). Da's balen, ik heb nu 3040mAh/4800mAh over, en ik krijg geen nieuwe :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodyman

Rodyman

chillend

JeRa schreef op zondag 15 januari 2006 @ 03:18:
[...]

Het gaat in dit geval dus over de buitenste pinnetjes en tv's die alleen composiet slikken :)
Ik heb nu dus een verloopkabeltje wat mij zwart wit beeld geeft. Hoe fix ik dit nu naar kleur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
Een SCARTblokje kopen en S-video gebruiken? (flauw, maar veel laptops willen niet anders dan zo goed TV-beeld geven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodyman

Rodyman

chillend

Dat werkt dan wel met deze laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
yep. Maar het probleem is dat je een te goedkope s-video kabel hebt: je moet er een hebben die het kleur-signaal 'mixt' met het z/w-signaal. Dat kost €0.15 extra, daarom zie je ze niet zo vaak. Als je tv ook via de scart geen SVideo slikt heb je dat probleem alsnog, tenzij je een scart-converter hebt die het wel mixt.

Bij paradigit hebben ze daar het goede blokje voor gehad. Vraag er wel specifiek naar, de was 2x zo duur als de 'gewone'. En als ze je niet snappen zal ik een intranet-linkje aan je geven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodyman

Rodyman

chillend

MBV schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 12:33:
yep. Maar het probleem is dat je een te goedkope s-video kabel hebt: je moet er een hebben die het kleur-signaal 'mixt' met het z/w-signaal. Dat kost €0.15 extra, daarom zie je ze niet zo vaak. Als je tv ook via de scart geen SVideo slikt heb je dat probleem alsnog, tenzij je een scart-converter hebt die het wel mixt.

Bij paradigit hebben ze daar het goede blokje voor gehad. Vraag er wel specifiek naar, de was 2x zo duur als de 'gewone'. En als ze je niet snappen zal ik een intranet-linkje aan je geven :+
Zou je me het intranetlinkje (of een artikelnummer) kunnen sturen naar [paradigit at sportbets punt nl] ? Ik zou graag een verloopstekkertje hebben wat werkt, maar een scart blok is ook goed :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Ik zit niet op mijn werk, anders zou ik het je geven :). Ik werk niet meer in de winkel, dus ik heb geen idee welk artikel wel en niet werkt in deze situatie. Ik weet wel dat ze het in de winkel zouden moeten weten, dus loop even langs en vraag het ze.
"Hallo, ik heb ergens een el-cheapo verloopkabeltje gekocht, en nu heb ik z/w beeld. Hebben jullie kabeltjes die wel werken?"

edit:
Kans is aanwezig dat die converters uit het assortiment zijn. Probeer anders eerst een verloopje SVideo naar scart, soms werkt dat wel :).

[ Voor 16% gewijzigd door MBV op 21-02-2007 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodyman

Rodyman

chillend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Het lijkt er wel op :) Gewoon online bestellen, als hij het niet doet terugsturen :P

[ Voor 58% gewijzigd door MBV op 01-03-2007 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodyman

Rodyman

chillend

Het werkt!
Dus voor iedereen die zwart/wit beeld krijgt, koop even bovenstaande omzetter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan die kabeltjes ook redelijk eenvoudig zelf fixen: http://www.weethet.nl/dutch/video_connect_pc2tv.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSchop

DaSchop

Hallo, ik ben Bastiaan

Of bij de Madia Markt halen..

>> Bastiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
probleem met 'mediamarkt-kabels' is vaak dat ze het kleursignaal er niet bij mixen, waardoor je dus het beschreven z/w-beeld krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Goed nieuws voor linux-gebruikers: er blijkt een officiële howto te zijn voor network-manager op het TU/e netwerk :Y)
:murb: in "evolution en de TU/e"

waarom heb ik die niet eerder gezien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
Iemand die aan de NEC battery recall meedoet al wat van ze gehoord over een nieuwe batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-11-2020
BèR schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 12:54:
Iemand die aan de NEC battery recall meedoet al wat van ze gehoord over een nieuwe batterij?
Nope, nog niets gehoord. Ik hoop eigenlijk wel dat ze een beetje opschieten, want mijn accu is erg dood aan het gaan nu.
MBV schreef op maandag 19 maart 2007 @ 10:30:
Goed nieuws voor linux-gebruikers: er blijkt een officiële howto te zijn voor network-manager op het TU/e netwerk :Y)
:murb: in "evolution en de TU/e"

waarom heb ik die niet eerder gezien :(
Geweldig nieuws! Zit hier draadloos via Ubuntu in de kantine van Potentiaal/E-hoog en het werkt allemaal prima :*).

I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Iemand inmiddels al iets gehoord over de accu's?
In het registratiemailtje zeiden ze dat ze in maart nieuwe accu's zouden krijgen, het is nu inmiddels al ruim april maar nog niks gehoord.. :/

Binnenkort ook maar weer een nieuwe image erop, windows is weer teveel gesleten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Mr_gadget schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 19:46:
Binnenkort ook maar weer een nieuwe image erop, windows is weer teveel gesleten :(
Mijn ubuntu doet het anders nog steeds prima, en mijn windows slijt totaal niet meer :P

edit:
@hieronder:Wine? :P VmWare? >:)

[ Voor 6% gewijzigd door MBV op 11-04-2007 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSchop

DaSchop

Hallo, ik ben Bastiaan

Ik kan echt niet aan de Ubuntu wegens wat specifieke software die ik echt niet kan missen dus er gaat binnenkort weer een verse Windows op komen. Is er geen manier om XP met de tue licence te installeren op een vers geformateerde schijf, zonder die hele image dus?

>> Bastiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
Jawel, gewoon XP Pro Corporate gebruiken, en vantevoren even de serial uitlezen in je huidige install. Is niet moeilijk, maar de licenties van de andere prog's overzetten is misschien minder makkelijk. Denk aan dingen als Matlab enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSchop

DaSchop

Hallo, ik ben Bastiaan

Zolang je op het TU/e domein zit kun je volgens mij al die software gewoon van tue.nl halen, inclusief licentie en alles.

Maar goed, gelukkig doe ik ID dus of matlab wel of niet draait zal mij een zorg wezen :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door DaSchop op 14-04-2007 17:51 ]

>> Bastiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
DaSchop schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 17:48:
Zolang je op het TU/e domein zit kun je volgens mij al die software gewoon van tue.nl halen, inclusief licentie en alles.

Maar goed, gelukkig doe ik ID dus of matlab wel of niet draait zal mij een zorg wezen :Y)
* MBV lalt: THEMA, THEMA, THEMA is KUT! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 10:13

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Topicstarter
MBV schreef op zondag 15 april 2007 @ 20:43:
[...]

* MBV lalt: THEMA, THEMA, THEMA is KUT! :P
ID is niet TeMa, dat is TIW toch ? ID zit bij ons onder in HG, TIW / TeMa zit o.a. in het paviljoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSchop

DaSchop

Hallo, ik ben Bastiaan

Ja, Tema IS kut. En die leus hebben wij verzonnen :)

En nu ik toch W/In-ers spreek, waarom gebruiken jullie complete iMacs als slideshow-display-monitors in de hal van vloer 8? Ik bedoel, leuk dat je als faculteit veel geld hebt maar kom op, je kunt ook overdrijven..

>> Bastiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W/In as in Wiskunde Informatica mensjes? Uhhh weet niet :P Laatste keer dat ik op vloer acht kwam hadden ze daar gelukkig nog geen iMacs :P. Ik zal ter zijner tijd wel eens kijken wat daar dan allemaal voor zooi staat. *Zit momenteel in een semi-zomervakantie deel van zijn Propedeuse, 12 uur les per week ofzo (ja dit jaar andere studie dan vorig jaar ;))*

Maar back ontopic:
Al iemand iets gehoord van de batterijen?
Ik zit nu namelijk nog steeds zonder, en das onhandig met dit weer ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2007 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
XiN-eViL schreef op zondag 15 april 2007 @ 22:02:
[...]

ID is niet TeMa, dat is TIW toch ? ID zit bij ons onder in HG, TIW / TeMa zit o.a. in het paviljoen
Oh, ik had het toen iemand gevraagd en die zei dat het ID was ofzo. Ach, 'k bedoel er verder niets mee.
Ook zo'n leuke opmerking van tijdens de introweek: "Ja, tema heet nu anders, omdat de naam een negatieve lading had gekregen. Ze hoopten zo meer leerlingen te krijgen. Maarja, dan hadden ze het beter vrouw-wetenschappen ofzo kunnen noemen..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrijdag is mijn adapter overleden (alreeds de tweede).
Nu nieuwe moeten kopen, heb nu een compleet ander merk (Had Liteon, nu Delta Electronics),en das dus dezelfde as me vader heeft.

Voordelen: Minder ingangsvermogen, zelfde uitvoervermogen. Dus hoop dat deze niet gaat koken (mijn oude blok werd altijd enorm warn, paar keer mijn vingers aan gebrand).

Nu nog aan het wachten op een nieuwe accu, en hopen dat ik verder niet meer zo veel pech heb met deze bak.
offtopic:
Iedereen succes met zijn tentamens deze week

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2007 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 14:32:
Vrijdag is mijn adapter overleden (alreeds de tweede).
Nu nieuwe moeten kopen, heb nu een compleet ander merk (Had Liteon, nu Delta Electronics),en das dus dezelfde as me vader heeft.

[...]
Ik vertrouw Delta wel.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

alle accu's worden door Nec vervangen. Dit zal Nec binnenkort bekend maken als het goed is. Ik kreeg tenminste van insiders te horen dat iedereen een nieuwe accu kreeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeRa
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-04 10:28

JeRa

Authentic

Awkwarding schreef op maandag 07 mei 2007 @ 18:16:
alle accu's worden door Nec vervangen. Dit zal Nec binnenkort bekend maken als het goed is. Ik kreeg tenminste van insiders te horen dat iedereen een nieuwe accu kreeg :)
Dus ook de laptops zonder accuproblemen? Een accuverversing lijkt me nooit verkeerd :)

ifconfig eth0 down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
alle laptops hebben inmiddels een accuprobleem: ik zit inmiddels maar op 60%, ik weet niet hoeveel jij over hebt. Op linux is dat ongeveer 100 min, wat echt te weinig is :/

* MBV moet echt de energie-besparing van de videokaart aan zien te slingeren met ubuntu :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeRa
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-04 10:28

JeRa

Authentic

MBV schreef op maandag 07 mei 2007 @ 20:46:
alle laptops hebben inmiddels een accuprobleem: ik zit inmiddels maar op 60%, ik weet niet hoeveel jij over hebt. Op linux is dat ongeveer 100 min, wat echt te weinig is :/

* MBV moet echt de energie-besparing van de videokaart aan zien te slingeren met ubuntu :(
In Kubuntu haal ik 2:00, 2:15 nog wel (dat is h:mm voor de wiseguys :P) en in Windows haal ik met NHC aan (voltages verlaagd) zeker 2:30 tot soms wel 3:00. Maar het is toch niet meer dan normaal dat een accu na verloop van tijd gaat verzwakken?

[ Voor 8% gewijzigd door JeRa op 07-05-2007 20:50 ]

ifconfig eth0 down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ik neem aan dat jullie wel weten dat NEC de accu's van een aantal series sowieso zou terugnemen. Omdat dit dezelfde waren als die Dell plof accu's. Op de site staat een wizard om te kijken of je accu van dat type is.

Volgens het batterij icoontje zou ik nu nog 3 uur halen maar dat is waarschijnlijk niet betrouwbaar...
MBV schreef op maandag 07 mei 2007 @ 20:46:

Hij laad niet meer dan tot 60% ofzo?

[ Voor 55% gewijzigd door Mr_gadget op 07-05-2007 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, nou accu zou er eind maart zijn. Ik heb inderdaad een Dell plofbeest van sony, en die is echt defect. 10 minuten meegaan, word zo warm dat je je handen er aan verbrand. Dus ik zit al 4 maanden zonder accu, en dat is heel erg vervelend. Hoop dat ze opschieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

ik heb al een paar keer gemaild maar niks gehoord..best wel slecht. Maar als ze alle acu's gaan vervangen dan zullen ze daar wel op wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Mr_gadget schreef op maandag 07 mei 2007 @ 20:53:
Ik neem aan dat jullie wel weten dat NEC de accu's van een aantal series sowieso zou terugnemen. Omdat dit dezelfde waren als die Dell plof accu's. Op de site staat een wizard om te kijken of je accu van dat type is.

Volgens het batterij icoontje zou ik nu nog 3 uur halen maar dat is waarschijnlijk niet betrouwbaar...

[...]

Hij laad niet meer dan tot 60% ofzo?
Daar komt het op neer ja. Met NHC (en met linux) kan je uitlezen hoever je accu de laatste keer is opgeladen, en dat is vrij triviaal om te rekenen naar een percentage.

Maar ik heb net mijn kernel gepatched voor undervolten, dus misschien helpt dat iets :Y)
$ cat /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/op_points_table 
798000:828,1064000:924,1330000:1020,1596000:1068,1862000:1116

ja, dat is nogal conservatief ;). Ik ga hem misschien ook wel hacken om alle 8 modes te gebruiken, maar dat zal niet echt veel schelen gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb inderdaad ook al gemaild, niets van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 06:34
Iemand trouwens toevallig al iets gehoord van het nieuwe notebook voor aankomend jaar (07-08) ?
Ben wel benieuwd waar ze nu mee op de proppen komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Mijn accu gaat nog maar een half uurtje mee :S Hoop dat de de nieuwe snel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
mijn accu doet er nu nog 40min over om te legen, zonder draadloos, geluid etc. CPU geclocked op de helft max. en beeldscherm laagste intensiteit.

Ik heb beetje dingetjes via via gehoord dat ze er iets aan willen doen, maar details ontbreken.
Weet iemand misschien ongeveer hoe en wat?
Want ik wil graag een nieuwe accu, maar ga er geen kopen als ik er strax gratis een krijg natuurlijk.

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
cpu op de helft geclocked? Waarom niet op 800MHz? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

ik heb tussen de 22 en 30% wear. Als je om de zoveel tijd een paar keer battery refresh scheelt het ook al een hoop! Nou nog wachten op de nieuwe accu's :) kijken of dat geen rommel is die ervoor zorgt dat je fan continu blaast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
refreshen heb ik vaak genoeg gedaan, leegtrekken tijdens gebruik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Full capacity van mijn batterij: 9990 mWh :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
MBV schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 15:36:
refreshen heb ik vaak genoeg gedaan, leegtrekken tijdens gebruik ook.
Is leegtrekken juist niet ontzettend fout bij deze batterijen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens NSC is dat nou juist goed, volgens mij is het redelijk slecht. Maar mijn ervaringen zijn niet rewpresentatief, aangezien mijn accu zowieso defect was tijdens mijn ervaringen.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2007 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
leegtrekken maakt niet uit bij li-ion. Zolang je ze maar niet leeg bewaart. Voor bewaren is 50% het beste, 100% minder en 0% het slechtst
Refresh doet ook niks anders dan helemaal leegtrekken vziw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Binnenkort worden alle NEC P550 accu's vervangen. Een goede vriend van mij had een kapotte laptop. Wat bleek de accu was totaal gaar van binnen. Er werd hem verteld dat we nieuwe accu's krijgen en zodra er meer bekend is, iedereen daar van gemaild wordt. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

I-King schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 20:59:
Binnenkort worden alle NEC P550 accu's vervangen. Een goede vriend van mij had een kapotte laptop. Wat bleek de accu was totaal gaar van binnen. Er werd hem verteld dat we nieuwe accu's krijgen en zodra er meer bekend is, iedereen daar van gemaild wordt. Ben benieuwd!
dat klopt, zeiden ze tegen mij ook. Mijn accu had eerst een wear van ongeveer 10% tot 15% ofzo. Ik leveren hem in voor reparatie van de brander. Heeft hij opeens 22% tot 30% wear zoals ik hierboven al zei.
Awkwarding schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 15:07:
ik heb tussen de 22 en 30% wear. Als je om de zoveel tijd een paar keer battery refresh scheelt het ook al een hoop! Nou nog wachten op de nieuwe accu's :) kijken of dat geen rommel is die ervoor zorgt dat je fan continu blaast
nou is mijn laptop nog een keer bij nsc geweest voor mijn brander die het slecht blijft doen, krijg ik hem terug -> 40% tot 45% wear! ik weet niet wat hun doen maar ze vern**ken mijn accu! Ik ben er vanaf het begin zuinig mee en hun.. Ik had daarom geklaagd dat ik weer een goede accu terug wou, een hoop gemail en gedoe krijg ik uiteindelijk een reactie van. Je hoeft niet meer langs te komen (ik zou langskomen voor een oplossing. De service is opzich best top! Alleen het lijkt wel alsof ik alleen maar pech heb met de laptop) maar toen zeiden ze van, alle accu's worden vervangen dus een afspraak hiervoor maken is dus niet meer nodig. Nec zal hierover nog contact opnemen.

Iemand trouwens hetzelfde probleem met de brander? bij mij gaat het verhaal zo:
- Brander brand niets meer, alleen misbranders. Het bekende probleem -> nieuwe firmware update
- paar weken later, weer alleen misbrander (veel dvd's verpest om het zeker te weten. Philips DVD+r 8x en 16x geprobeerd. Deze keer ook weer een paar kunnen weggooien. Ook DVD+RW van philips en DVD-r van MediaRange geprobeerd. Tevens ook allemaal misbranders.
- lever laptop in en krijg een nieuwe brander
- nieuwe brander doet het slecht. van de 10 zijn er 9 misbranders ofzo, dus ga maar na, weer een hoop dvd's verspeeld. En dit terwijl ik in het begin nooit een misbrander had. Ik weer terug gegaan en verteld hoe ik het getest heb. Verschillende dvd's, zelfs dvd van dezelfde spindel van vorig jaar waar het toen wel mee lukte geprobeerd want die had ik nog een paar liggen. Ook met precies hetzelfde programma en dezelfde versie op een andere computer geprobeerd, en daar lukt het wel. Dus het ligt aan de brander. Hun hem weer ingenomen een paar dagen later mag ik hem weer ophalen. Niets veranderd, ze konden geen probleem vinden. Ik moest maar opnieuw een image eropzetten (dus ga ik dat maar weer doen) dan ga ik weer proberen te branden. Grote kans dat ik weer een hoop dvd's verspil en ik hem dan weer terug kan brengen.

Ik ben ook superzuinig op de laptop. Die zilveren lak is zo sterk als bordmarker op een whiteboard. Het slijt ontiegelijk snel. Bij mij is dat slijten minimaal en nergens krasjes (alleen de hoeken van de laptop zijn lichtjes wit van de eerste twee weken vorig jaar. Door die klote tas die je er origineel erbij krijgt. Heb nu een eastpak laptop tas en daar nooit meer problemen mee. Zowelhet comfort als de bescherming van de laptop. Laptop is 2x ingeleverd geweest bij NSC en een aantal krassen erop. Wel kleintjes maartoch. Ze hadden het zelfs op het papier gezet dat ze voorzichtig moesten zijn omdat ze zagen hoe netjes de laptop was. Maarja, helaas..

Voor de duidelijkheid. Opzich is de service best goed bij NSC. Maar het lijkt er alleen op alsof alles bij mij fout moet gaan..

Iemand trouwens ook problemen met het kleine grijze toetsenbord wat je erbij kreeg? Ik heb vorige jaar in het begin vrijwel meteen een draadloos bruikbaar toetsenbord gekocht, dus dat grijze ding niet meer gebruikt. Nu wil ik hem een jaar later ofzo weer gebruiken, flipt heel dat ding. Als ik hem erin plug typt hij de hele tijd:
w e
w e
w e
etc...
Tenminste dat was de op mijn laptop, in msn. Ook opent hij tig keer "my computer". Deze problemen geeft hij ook op 2 andere computers. Dus misschien dat ik daar ook maar mee langs het NSC moet gaan.

Ik heb trouwens ook al niet meer mijn originele muis. Wel dezelfde maar niet degene die bij mij in de tas zat zegmaar. Want die begon telkens steeds meer en steeds heviger te flippen. Door het scherm heen schieten. Rond de randen bewegen van het scherm. Heel irritant, maar dat probleem hadden veel mensen volgens mij toen. Maar die kon ik gelukkig omwisselen na ff aandringen en laten zien dat ermee werken irriterend was

Als ik mijn verhaal zo terug lees zou ik zeggen dat ik een of andere nerd ben die niet met comptuers kan omgaan, want dat kan haast geen toeval zijn al die pech bij elkaar. Maar dat is niet zo :?
Enige wat bij mijn laptop wel goed ging was de ventilator. Die maakte niet zo'n herrie als bij de meeste mensen. Maar inmiddels maakt hij nu ook al een hoop meer herrie. Gister trouwens ook een mega hete acculader gehad. Hij is vaak heet. Maar dit was serieus echt héél heet. Me dekbed waar het op lag begon gewoon serieus te stinken. Dus dat ding maar gauw losgekoppeld en op de grond gelegd..

zo, dat is eruit. Moest ff mijn frustraties kwijt. Maar ik ben wel blij dat we deze laptop hebben, en niet de IBM van dit jaar, want dat is volgens mij ook niet veel soeps. Ofja.. volgens mij is het gewoon een geupgrade oude versie. Als je naar de aansluitmogelijkheden kijkt van de nec vergeleke met de nieuwe ibm.. Hun hebben geen bluetooth, geen tv-out, 1usb minder, etc.

Maargoed, een heel verhaal. Ik moest het ff kwijt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Hey, dit vind ik interressant! Ik heb ook sinds 2005 een NEC versa P550 (van de TU Delft), en mijn accu is nu zodanig dat hij het nog maar net iets meer dan een uur uithoudt :'( (vroeger 3.5 uur). Is dit ook te wijten aan een slechte batterij, en zou hij dus vervangen moeten worden? (en is daar al meer over bekend?)

Ik bedoel, ik heb wel altijd m'n laptop in een stopcontact als die in de buurt is, zonder de batterij er uit te halen, en ik weet dat dat slecht is, maar na iets meer dan anderhalf jaar een accu waar ik vrij weinig mee kan is toch wel erg extreem denk ik zo.

Verder brandt mijn dvd brander helemaal niks meer, als ik ga branden kruipt hij terug naar 1x speed ofzo, en duurt het een eeuwigheid om iets te branden wat vervolgens niet eens op de dvd of cd terug te vinden is. En bij sommige cd-roms/dvd's lezen maakt hij een beetje een ratelend, schrapend geluid, dit lijkt mij ook niet echt in orde. Ben benieuwd of meer van jullie dit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het is stom, maar ik ga ook maar roepen dat mijn accu opeens een stuk slechter is geworden. Tot twee weken terug deed hij het perfect (3 tot 3.5 uur op een volle accu). De wear was hooguit een paar procent. Maar nu opeens 25%. Hij valt ook al uit na 2 uur ofzo.
Hopelijk gaat dat vervangen van die accu snel, want er wordt al veel langer over gesproken. Ben dus benieuwd wanneer het er echt van komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Jongens, waar praten jullie over! 'Maar twee uur'
Die van mij gaat op zijn hoogst echt niet langer mee dan 25-30 minuten en met normaal gebruik hooguit een kwartiertje!
Jullie moeten blij zijn met twee uur :P
(uiteraard ben ik wel benieuwd naar waarom mijn accu zo ontzettend f*ckedup is terwijl er dus ook nog een boel rondlopen waarvan het dus op zich nog wel meevalt.)

[ Voor 28% gewijzigd door bartvl op 24-06-2007 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
heb je hem soms een paar weken 100% leeg = 0% vol laten liggen? Daar kunnen ze slecht tegen. Verder heb je gewoon exemplarische verschillen.

Ik zal binnenkort eens een testje doen op windows, linux is max 1,5 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Nee, dat is niet echt het geval geweest. De laptop is hooguit een keer 5 dagen niet gebruikt geweest.
De rest van de tijd érg intensief gebruik en veel op accu - op netspanning - op accu - op netspanning.
En maar een paar keer echt helemaal leeggetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Accu: Is dood, driedubbel helemaal dood. Houd het nog geen 5 minuten uit, word giga heet en heeft een wear van 0%, en een capaciteit waar die 3 weken op draait (die laatste twee sinds reparatie van herlader bij NSC).

Mijn DVD-Brander: Ga ik binnekort voor terug naar NSC: Hij doet wee vreemd, zit continu te lezen, zelfs als er geen media inzit, schrijven geeft allemaal fouten, laat doordat ie continu bezet is af en toe de hele pc vastlopen.

Verder laatste tijd geen nieuwe problemen. De laatste twee reparatieronden hebben hem goed gedaan. Alleen word af en toe vrij warm, maar dat is een heel stuk minder als vroeger.

Alleen een probleem: Zit dus al meer als een half jaar zonder accu, en ik zou graag willen dat ik weer zonder stroomkabel kan werken. De omruilactie zou rond maart rond zijn, maar dat halen ze *net* niet ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 19:43:
Mijn DVD-Brander: Ga ik binnekort voor terug naar NSC: Hij doet wee vreemd, zit continu te lezen, zelfs als er geen media inzit, schrijven geeft allemaal fouten, laat doordat ie continu bezet is af en toe de hele pc vastlopen.
dit heb ik ook. Van dat lezen zonder media heb ik pas problemen mee sinds ik een nieuwe brander erin heb zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oeps..

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2007 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Awkwarding schreef op zondag 24 juni 2007 @ 20:03:
[...]

dit heb ik ook. Van dat lezen zonder media heb ik pas problemen mee sinds ik een nieuwe brander erin heb zitten.
Ik heb ook een nieuwe, sinds een drie kwart jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
bartvl schreef op zondag 24 juni 2007 @ 16:54:
Jongens, waar praten jullie over! 'Maar twee uur'
Die van mij gaat op zijn hoogst echt niet langer mee dan 25-30 minuten en met normaal gebruik hooguit een kwartiertje!
Jullie moeten blij zijn met twee uur :P
(uiteraard ben ik wel benieuwd naar waarom mijn accu zo ontzettend f*ckedup is terwijl er dus ook nog een boel rondlopen waarvan het dus op zich nog wel meevalt.)
Dat ben ik opzich best ja en ik weet ook dat accu's in de loop van tijd minder worden. Maar in mijn geval vind ik het dus raar dat dat ineens gebeurt.
Maar jij hebt waarschijnlijk ook dat andere type wat over het algemeen al slechter is. (Ik heb een SAY)
Pagina: 1 ... 12 ... 16 Laatste