[TU/e laptop 2005/2006] NEC Versa P550 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 11 ... 16 Laatste
Acties:
  • 40.189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trage branden geen probleem mee, kon niet branden, maar inmiddels nieuwe cpu-fan, nieuwe dvd brander, nieuwe toetsenbord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:44

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 13:51:
Trage branden geen probleem mee, kon niet branden, maar inmiddels nieuwe cpu-fan, nieuwe dvd brander, nieuwe toetsenbord...
En een rekening, of dat niet?

Was jouw probleem met de koeling van de laptop? Slechte ventilatie? Want dat heeft die van mij ook. Hoop niet dat ik er nog mee terug moet, is zonde van mijn tijd :P

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:59

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Koeling is beetje in elke NEC niet optimaal. Bij blaast hij nog steeds constant als hij op netstroom zit...Misschien moet ik hem eens uitblazen met perslucht ofzo...
En ik hoor nu ook af en toe een piepje, alleen mijn vader hoort het dus niet. Dus als ik er wat aan zou willen laten doen horen ze het waarschijnlijk bij het servicepunt ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou bij mij was ventilator kapot, en daardoor blaaste ie dus continue, en verbrande ik me kloten nog steeds...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
Is er trouwens onderhand een oplossing voor dat trage opstarten als je niet aan het TU netwerk hangt :P? Hiervoor hadden we in mijn studentenhuis een internetverbinding via de TU, dus dat was geen probleem, maar tegenwoordig hebben we Orange ADSL.

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:39
herinstallatie zonder domein enzo, en klaar is kees. Heb er zelf de moeite nog niet voor genomen *schaam*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Ik heb vorige week een herinstallatie gedaan. Helaas niet volgens het boekje, hij hangt nu maar half in het domein.
*schaam*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon herinstallatie en uit het domein, wel computernaam je s-nummer, en je kan overal bij <wel moet je dan ook op de TU voor sommige dingen je VPN open slaan, zoals de printers in HG. >

<alleen toetsenbord koste geld, 28 euro en wat cent, maar zou waterschade zijn, dus eigen schuld dikke bult>

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2006 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mijn laptop is sinds vandaag in de reparatie. Uiteindelijk vonden ze wel dat de brander het niet goed deed. Dus hopelijk volgende week een fatsoenlijke brander :)

De leenlaptop die me als eerste werd aangeboden gaf echter BSOD's. Maar gelukkig hadden ze nog een andere :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11-2023

Awkwarding

Rommel

Ik ga deze week denk ik maar eens heel de laptop leeghalen en zelf alles installeren. Geen TU/e image.. ik verwacht dat hij dan stukken sneller zal worden.
Om toch op de TU/e gebruik te kunnen maken van je laptop hoef je dan toch alleen ff langs het servicecenter te gaan? Die veranderen een paar instellingen en hoppa toch.
Hoe gaat het gebruk van het TU/e netwerk dan? Moet ik dan op school zelf VPN doen? Nee toch? Dat zou anders betekenen dat ik niet op dc++ kan ;)

iemand trouwens die ooit de computer heeft geupdate?
( http://help.nec-computers...mode=2000&title=Downloads )

Opel Manta POWER!!! Toyota Celica RA28!!!

DealExtreme infopagina! -> deal-extreme.blogspot.com Uitleg en handige info!
Voor al je gadgets/accessoires/onderdelen die je maar kunt bedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr_gadget schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 19:07:
Om dit topic maar weer eens wat leven in te blazen:

Ik heb op mijn Nec weer een nieuw image laten zetten, hij is weer veel sneller. Maar ik wou nu ook maar eens overstappen op firefox alleen de fingerprint software werkt er niet mee samen. Als ik bij settings > password bank> firefox aanvink staat er "firefox module installation failed".. en bij details brower not supported...Iemand een oplossing hiervoor?
Waarom zou je die fingerprint software willen gebruiken...dat is totaal bullshit, en het kost alleen maar tijd :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Awkwarding schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 08:24:
Ik ga deze week denk ik maar eens heel de laptop leeghalen en zelf alles installeren. Geen TU/e image.. ik verwacht dat hij dan stukken sneller zal worden.
Om toch op de TU/e gebruik te kunnen maken van je laptop hoef je dan toch alleen ff langs het servicecenter te gaan? Die veranderen een paar instellingen en hoppa toch.
Hoe gaat het gebruk van het TU/e netwerk dan? Moet ik dan op school zelf VPN doen? Nee toch? Dat zou anders betekenen dat ik niet op dc++ kan ;)

iemand trouwens die ooit de computer heeft geupdate?
( http://help.nec-computers...mode=2000&title=Downloads )
DC++ weet ik niet, die filtert volgens mij op je school IP, dus da zal wel goed zitten.

Rest weet ik wel:
Computernaam == s-nummer
Voor kabelvast: LAN op DHCP (duh)
Voor kabellos: nieuw profiel aanmaken:
Koppeling tabblad:
SSID: tue
Verificatie tabblad:
EAP-type: Beveiligde EAP (PEAP) <klik vervolgens Eigenschappen, kies uit die lijst GTE CyberTrust Global Root, klik vervolgens op Configureren (onderin), als er verbinding word gemaakt: Geen vinkje bij zetten. Ok klikken,
Onder de zojuist gekozen Configureren knop: Snel opnieuw verbinding maken inschakelen: vinkje voor doen.

Vervolgens Ok, nog eens Ok, en draadloos doet het ook.
Je krijgt dan bij je systray een klein geel ballonetje, klik op doen, en dan gebruikersnaam = s-nummer, wachtwoord = je wachtwoord, domain = TUE.

Verder: TUE VPN connectie is nodig: Maar alleen voor alle windows-share dingen heb ik dat nodig. Rest vraagt mooi je gebruikersnaam/wachtwoord. En dan zet je voor je gebruikersnaam TUE\, en dan werkt dat ook allemaal.

Zal ook vast met die shares werken :P maar die gebruik ik nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 09:59:
[...]

Waarom zou je die fingerprint software willen gebruiken...dat is totaal bullshit, en het kost alleen maar tijd :P.
Ik vind het erg relaxt werken, zet mijn laptop aan (wacht totdat F-secure eindelijk is opgestart) en met de fingerprint reader open ik dan gelijk snel mijn gmail, blackboard en outlook web acces zonder iets te hoeven invoeren.
Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 14:35:
Nou bij mij was ventilator kapot, en daardoor blaaste ie dus continue, en verbrande ik me kloten nog steeds...
Kwam er nog wel lucht uit aan de achterkant of helemaal niet meer? Bij mij blaast ie ook permanent...
icecreamfarmer schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 12:44:
Voor alle mensen die problemen met het trage branden moeten eens kijken of hun dma aanstaat want dat was bij mij de oorzaak
Waar kan je dat zien? Kon het niet vinden in het bios...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:28

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 11:24:
[...]

DC++ weet ik niet, die filtert volgens mij op je school IP, dus da zal wel goed zitten.

Rest weet ik wel:
Computernaam == s-nummer
Voor kabelvast: LAN op DHCP (duh)
Voor kabellos: nieuw profiel aanmaken:
Koppeling tabblad:
SSID: tue
Verificatie tabblad:
EAP-type: Beveiligde EAP (PEAP) <klik vervolgens Eigenschappen, kies uit die lijst GTE CyberTrust Global Root, klik vervolgens op Configureren (onderin), als er verbinding word gemaakt: Geen vinkje bij zetten. Ok klikken,
Onder de zojuist gekozen Configureren knop: Snel opnieuw verbinding maken inschakelen: vinkje voor doen.

Vervolgens Ok, nog eens Ok, en draadloos doet het ook.
Je krijgt dan bij je systray een klein geel ballonetje, klik op doen, en dan gebruikersnaam = s-nummer, wachtwoord = je wachtwoord, domain = TUE.

Verder: TUE VPN connectie is nodig: Maar alleen voor alle windows-share dingen heb ik dat nodig. Rest vraagt mooi je gebruikersnaam/wachtwoord. En dan zet je voor je gebruikersnaam TUE\, en dan werkt dat ook allemaal.

Zal ook vast met die shares werken :P maar die gebruik ik nooit.
Klopt. Ik werk al jaren zo op de laptop van generatie 2003 en VPN heb je niet nodig als je op het TU/e netwerk zit. Alle domein dingen worden vanzelf wel wachtwoorden voor gevraagd en dan inderdaad gewoon TUE\s-nummer + password opgeven.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwam zat lucht uit, die kookte alleen :s best wel vaag.
En DMA: Dees Computer>rechtermuisklik>eogenschappen>Hardware>Apparaatbeheer>IDE ATA/ATAPI-controler>Primair IDE-kanaal> Geavanceerde Instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 19:26:
Kwam zat lucht uit, die kookte alleen :s best wel vaag.
En DMA: Dees Computer>rechtermuisklik>eogenschappen>Hardware>Apparaatbeheer>IDE ATA/ATAPI-controler>Primair IDE-kanaal> Geavanceerde Instellingen
Die staat bij mij standaard op: DMA if available

[ Voor 0% gewijzigd door bartvl op 14-10-2006 20:48 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoort ie op te staan :). Voor beide apparaten <zowel je HD as je DVD>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Weet iemand trouwens waar de Fn F6 voor is? Ik heb geen idee wat het voor moet stellen, maar er komt wel een piepje van de laptop als je dat ding gebruikt :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
systeemspeaker uit en aan zetten, geloof ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Dan werkt ie bij mij niet :P Daar had ik namelijk ook wel aan gedacht. (of komen de Workpace piepjes wel gewoon uit de speakers als ik heb ingesteld dat ik geen geluidsweergavedinges heb?)

[ Voor 45% gewijzigd door bartvl op 17-10-2006 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Nog iemand die workspace gebruikt dus :+ Ik dacht dat iedereen dat er al vanaf gegooid had, behalve ik :P

Maareh, dan werkt het knopje dus anders dan ik had gedacht. Zat er niet ooit een handleiding bij ofzo? Op je harde schijf?

[ Voor 38% gewijzigd door MBV op 18-10-2006 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

het zou op zich wel voor de computerspeaker kunnen zijn hoor, ik zou het anders ook niet weten.
Ik gok er op dat ik eigenlijk nog nooit geluid heb gekregen uit die speaker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:38
Klik met links op je PC-speaker icoontje en verzet het volume. Normaal gesproken piept hij dan als je het schuifje weer loslaat. Is dat van de pc speaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guidooow
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:31
Heeft iemand hier een idee hoe je het beste stickers van de bovenkant van de laptop kunt halen :o

Stickerverwijderaar werkt goed, ook handig als je liever een witte laptop hebt, de zilverkleur overleeft dat namelijk niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo wil je stickers eraf halen...ga je 'em terugverkopen :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
waarschijnlijk worden ze, net als bij mij, lelijk. Het zijn van die metaal-achtige stickers, dus ik denk dat je heel voorzichtig een mes ertussen kan zetten. Echt mooi zal je laptop er niet van worden, gok ik...

Op een normale pc zou ik zeggen: Pak een fohn, maar dat werkt niet met een plastic laptopje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*heel leuk, sinds de reparatie van mijn laptop heeft de batterij een wear-level van 36%, hij gaat ineens nog maar een dik uur op een accu door, heb inmiddels al weer geklaagt. Zal wel nix uithalen.

*Nec krijgt van mij gratis de levenslange-boycot award. Goede god, al die rommel die ik tot nu toe al heb gehad met dit kutding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas zit er geen garantie op de batterij.
Ontlaad de batterij een keer volledig, door hem echt helemaal leeg te laten lopen, en vervolgens goed opladen.
Het kan zijn dat de batterij op dit moment niet goed weergeeft wat zijn wearlevel is. En hierdoor ook niet langer gebruikt kan worden.
Wanneer je hem volledig ontlaad en oplaad, kan dit meestal een verbetering geven.

Vertrouwen je voldoende te hebben geinformeerd,

Met Vriendelijke Groet
NSC Centraal
Me god, dat neem je toch niet serieus. Die mensen willen dat ik me batterij nog verder ga verkrachten :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Nee hoor, dat is vrij normaal, om je batterij weer eens wakker te schudden. Zo eens in de zoveel tijd moet je 'm een keertje helemaal leeg laten lopen en weer goed opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Inderdaad, dit is dé manier om het te verbeteren, niet dat het heel veel verbeterd geloof ik, maar wel iets.
Er was toch ook iets met een vriezer en accu's enzo? Of was dat om ze langere tijd op te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad het is een sprookje, zoals ik al melde.
Me wearlevel is wel weer procent hoger :P.

Maar goed, als ze der nix aan willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Tsja, dat hoort er helaas bij bij accu's. Zolang ze niet ontbranden ben ik al heel blij :P En wanneer zit ik nou op de accu? Op de TU gebruik toch eigenlijk altijd de netvoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
er zit in het bios een functie 'battery refresh'. Dat zou beter moeten werken dan ontladen. Maar ook na die refresh geeft linux het volgende aan:
martin@martin-laptop:~$ cat /proc/acpi/battery/BAT1/info present: yes
design capacity: 4800 mAh
last full capacity: 3521 mAh
...
:(
Nog vervelender: sinds een zekere update geeft hij de batterijinfo pas na je iets hebt veranderd: pak-em-beet AC eruit en erin, of accu eruit en erin :( Handig als je in de trein zit |:(
Nog leuker: standby werkt ook niet. Zal vast niet met elkaar te maken hebben ofzo :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Standby wil nog wel eens geblokkeerd worden door bluetooth of een brand-programma [/ervaringsmodus :X ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
in Linux? Maakt niet uit trouwens, hij doet het ook niet als ik uitgelogd ben, en volgens mij had ik het zelfs zonder X-server geprobeerd :(

Dat windows het zelfs op een screensaver kan blokkeren was mij al wel bekend. Hier gaat het volgens mij om een fout in de ACPI-implementatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitrain
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:26
MBV schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 15:07:
in Linux? Maakt niet uit trouwens, hij doet het ook niet als ik uitgelogd ben, en volgens mij had ik het zelfs zonder X-server geprobeerd :(
Aan die batterij status bug wordt gewerkt (http://bugzilla.kernel.org/show_bug.cgi?id=7200).
Suspend werkt bij mij met 2.6.16 en 2.6.18 maar niet met de andere versie (zelfde voor hibernate).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
ok, ik ga een upgrade doen naar 6.10 (nadat ik gecheckt heb of de rest er stabiel werkt dus :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:19

icecreamfarmer

en het is

Er is een bios update die zegt tussen de 10 en 20% verbetering van het batterijleven te zorgen (minder lekstroom).

mijne zit momenteel op 20% wear

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
klinkt interessant, alhoewel ik niet inzie hoe een bios de lekstroom kan verminderen :? Waarschijnlijk iets minder stroomverbruik in standby door meer uitgeschakelde apparaten ofzo, of een beter oplaadproces :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op het moment recenste bios al, die aanbeveling kreeg ik inderdaad van NEC ook al :)
Geld overigens geen garantie op accu naar half jaar, en de batterijen zijn niet bij NEC bekend als zijnde in europa verkocht. Maar verder konden ze niets voor me doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

MBV schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 20:48:
klinkt interessant, alhoewel ik niet inzie hoe een bios de lekstroom kan verminderen :? Waarschijnlijk iets minder stroomverbruik in standby door meer uitgeschakelde apparaten ofzo, of een beter oplaadproces :)
het leek mij ook vreemd maar zo stond het op de site.

verder waar in bios kan ik het wear level van de accu vinden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
geen idee. Ik gebruik linux, en in windows kan NHC het ook uitrekenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob555
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-05-2024
Heeft een van jullie ook problemen met de dvd-brander in de Nec? Een maand geleden heb ik mijn dvd-brander laten vervangen omdat hij geen dvd-rw's brandde. Ook brande hij audio-cd's niet goed. Nu met de nieuwe dvd-brander en nieuwe firmware PW49 heb ik nog steeds hetzelfde probleem met de audio-cd's.., vooral als ik audiocd's brand waarbij geen pauze tussen de tracks zit. Als brandsoftware gebruik ik Nero 7 (heb ook al andere software geprobeerd).
Werkt bij jullie het branden van audiocd's zonder pauzes tussen de tracks wel??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij was cd/dvd lezer en schrijver kaduk, dies vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zo te merken is die dvd drive echt slecht. Studiemaat heeft ook zijn laptop ingeleverd om de dvd drive te laten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Bij mij doet ie het wel goed, leest zelfs oude dvd's die de andere pc niet meer pakt...

Heeft iemand eigenlijk ooit het probleem met de ventilatie opgelost? Bij mij blaast ie na diverse reinstalls nog steeds continu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
continue op de lage of hoge stand? (hoge stand= full load) Staat je windows energiebeheer toevallig op 'always on'? Wat zegt NHC ervan, helpt het om het voltage op de laagste snelheid nog wat terug te schroeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Continu blazen + lage load + hoge temps: dan zou ik de fans eens laten nakijken. Ook die worden nog wel eens vervangen met een defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Hij blaast gewoon bijna continu, ik geloof niet op verschillende niveau's. Hij begint gewoon te blazen en slaat dan niet meer af. Alleen als ik hem standby zet en weer aan is hij uit alleen op een gegeven moment gaat hij weer aan en dan blaast ie weer doorlopend...als ik bv ga defragementeren of iets anders zwaars gaat hij niet harder blazen, dus het is echt een stand.

Energie beheer staat niet op 'always on'. Voltages wou ik maar niet aan gaan zitten. Nog niet gevraagd bij het servicepunt (TU Delft) want waarschijnlijk krijg ik dan een "je zult er maar mee moeten leven" antwoord..maar misschien toch maar eens proberen.

Wat is een goeie tool om de temps te checken ( mobo en hd)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Notebook hardware control

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Dat is wel een handig tooltje idd, ik heb het net geprobeerd. Hij geeft 36C aan voor de CPU en 30 voor de hd. Lijkt me best netjes, alleen hij staat dan wel continu te blazen.
Ik kon met dit tooltje ook zien dat de fan direct aangaat nadat de CPU belasting boven de 4% komt en ook als het weer hersteld naar onder 4% niet uitgaat.. |:(
Hij staat overigens wel op dynamic switching..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
bios-updates al geprobeerd? Bij mij slaat hij aan bij 40 graden ofzo (in linux, dus kan niet testen voor windows) onafhankelijk van de belasting. Bij een bepaalde temperatuur gaat hij sneller draaien, ook onafhankelijk van de belasting.
Staat powerplay van ATi soms verkeerd, zodat je videokaart te warm wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Nee hij draait gewoon vrolijk bij een CPU temp van 34 graden en een hd temp van 28 graden...

Ik heb powerplay al ff teruggezet naar balanced maar dat maakt niks uit...Maar het zal wel ergens idd niet goed staan want hij is wel stil als hij op de accu zit..dan slaat hij vrij snel af..

Maar denk dat morgen maar naar het servicepunt ga, hoewel ik denk dat ze ook niet veel kunnen / willen doen...

edit: bij het servicepunt geweest. zeg daar "maar volgens een programma'tje wordt hij niet echt warm"..reactie van die man: "kan dat dan?" |:( Maar het zijn wel aardig mensen..
Maar zou hem dan moeten inleveren en de imageserver lag ook op zijn gat dus dan zou ik lang zonder laptop zitten. Dus laat het nog maar ff wachten..

[ Voor 29% gewijzigd door Mr_gadget op 03-11-2006 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

Ik wil mijn laptop aansluiten op mijn tv (Philips 32PW9503) en crt projector (Sony VPH-1041QM). Maar naar welke resolutie moet ik de laptop aanpassen, want als ik hem op de tv aansluiten komt niet het hele beeld op de tv. Als ik de muis beweeg kan ik door het beeld heen scrollen (beweeg ik bijvoorbeeld de muis naar rechts, dan schuift het beeld op naar links)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Je ATi driver heeft door dat je TV niet hoger dan (waarschijnlijk) 800*600 kan, en zal dus 800*600 weergeven. Je kan gewoon proberen welke resolutie hij niet meer schuift, lijkt mij erg logisch. Zal waarschijnlijk 800*600 zijn. Wat makkelijker is: theater mode instellen in de drivers, zodat je filmpje altijd full-screen op de TV komt ongeacht de ingestelde resolution :)

[ Voor 4% gewijzigd door MBV op 06-11-2006 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

waar moet ik die theater mode instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
ben je tweaker of niet? ;)

Ik zit niet op windows, dus ik kan je er niet doorheen leiden. Klik rechts op je bureaublad, klik op eigenschappen, ga naar het 'advanced' ofzo tabblad (meest rechter), klik op advanced (rechts onderin, boven OK). Daar ga je alle tabbladen af met het ATi logo erop. Op een van die tabbladen staat een knop 'theatre mode' ofzo, en daar kan je instellen dat alle 'overlay' dingen full-screen op je 2e scherm komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeRa
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-04 10:28

JeRa

Authentic

Vandaag heb ik 'm voor het eerst naar het NSC gebracht voor reparatie, de brander brandde alleen maar defecte cd's en dat is niet zo ontzettend handig. De dame bij het NSC vertelde me dat er meer dergelijke klachten over de DVD-brander binnen waren gekomen en dat ze waarschijnlijk gewoon een nieuwe brander zouden plaatsen.

Heeft iemand dit al laten doen en zo ja, krijg je dan een nieuwe (revisie van de) brander? :)

ifconfig eth0 down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
JeRa schreef op maandag 06 november 2006 @ 20:30:
Vandaag heb ik 'm voor het eerst naar het NSC gebracht voor reparatie, de brander brandde alleen maar defecte cd's en dat is niet zo ontzettend handig. De dame bij het NSC vertelde me dat er meer dergelijke klachten over de DVD-brander binnen waren gekomen en dat ze waarschijnlijk gewoon een nieuwe brander zouden plaatsen.

Heeft iemand dit al laten doen en zo ja, krijg je dan een nieuwe (revisie van de) brander? :)
heb hetzelfde, moet alleen ook nog eens langs NSC, nog geen zin in gehad.

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Ik heb dat ook laten doen, net als menig ander persoon in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeRa
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-04 10:28

JeRa

Authentic

bartvl schreef op maandag 06 november 2006 @ 20:40:
Ik heb dat ook laten doen, net als menig ander persoon in dit topic.
Kreeg je exact dezelfde, een nieuwere revisie of een andere brander terug?

ifconfig eth0 down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Ik geloof dat het een nieuwere revisie is, sowieso met de nieuwste firmware.
Toen ik mijn laptop voor het eerst opstartte gaf windows aan dat er 'nieuwe hardware' was gevonden, dus volgens mij is het een nieuwere revisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij ook nieuwe hardware toen brander vervangen was. Nou heeft deze af en toe dat ie gaat lezen <of iets dergelijks> terwijl er niets inzit <vanuit het niets>

Verder: De klacht van de dag, vandaag vond ik een schroefje bij mijn voeten, bleek dus een schroef uit mijn laptop gevallen te zijn. Dus, morgen moest ik toch al naar TU/e, mogen ze hem daar bij het NSC er weer netjes in gaan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

lol, waar ontbreekt ie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is ergens uit de onderkant gevallen. Kan em opzoch wel terugdraaien, maar dat ding valt er niet zomaar uit, en zit vrij diep die schroeg <boven de accu>. Dus ze kijken der maar even naar. (hpef toch maar een kwartier naar school).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik heb mijn laptop alweer terug moeten verkopen aan de TUe (niet school zoals hierboven genoemd...). Wegens het stopzetten van mijn studie :).

Momenteel werk ik een jaartje, en daarvan ga ik o.a. zelf een laptop kopen. Eentje waar je wel fatsoenlijk op kan gamen, dus geen 64 of 128 mb video geheugen zoals deze laptop of de IBM van dit jaar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

School/Universiteit: Boeiend. Ik leef deze laptop nog wel evem dit jaar uit, en dan kan ik hem nog altijd verkopen aan de Unie of schenken aan mijn zusje of wat dan ook. Maar ik zal op termijn zowieso een andere kopen die aan enkele belangrijke eigenschappen voldoen (namelijk: stil, zuinig, lang op batterij, virtualisatie technologie, en dergelijke) Maar dat is voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens de NSC medewerker: Door gebruik van een laptop gaan allerlei schroefjes los zitten, ook schroefjes die zitten op plekken waar geen beweging te bespeuren is (de onderkant) gaan daardoo los zitten. Dat totdat ze er uit vallen.

Mevrouw heeft alle schroefjes aangedraaid. En ik merk inderdaad dat het scherm weer 'vast' zit (als in: hij blijft op de stand zitten als ik een beetje de computer beweeg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Dat laatste zal wel weer wat los komen over een paar weken. Wat je dan moet doen is het schroefje op de achterkant van het scharnier een beetje aandraaien. Er kan volgens mij niks bij mis gaan en je scherm staat gegarandeert weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

Is er iemand die de TouchPad driver heeft geinstalleerd?
http://help.nec-computers...&mode=default&source=2007
Ik heb namelijk de computer compleet opnieuw geinstalleerd zonder TU/e meuk (herstarten duurt 39 seconden, dat wil dus zeggen afsluiten, opstarten en inloggen :)) Ik ben nu alle drivers aan het installeren. Maar ik zou niet weten wat ik van de TouchPad driver (zie link) zou moeten installeren :? geen van de executebles is een installatie/setup exe (de meeste kun je niet eens openen omdat hij dan met de melding komt "DLL could not be opened")
iemand..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
als je naar apparaatbeheer gaat en je touchpad opzoekt, dan denk ik dat je de driver daarvan met die zip kan updaten. 'k heb even geen windows bij de hand om dat voor je uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga binnekort WEER naar het NSC, wear-level van mijn accu is inmiddels 86%, en de stroomstekker in de laptop word voort gloeiend heet, en heel die laptop is nog steeds gloeiend heet, en hij maakt nog steeds een kutherrie.

Verwijderd

Ik heb het volgende probleem, tijdens het opladen van mijn laptop of 100% cpu gebruik stopt mijn wireless met werken. De verbinding ligt er dan gedurende enkele seconden uit waardoor de laptop opnieuw naar een wireless verbinding moet gaan zoeken.

Het probleem lijkt er aan te liggen dat gedurende het opladen of 100% cpu gebruik de / een fan hard begint te draaien. Deze veroorzaakt mogelijk storing voor de wirelss verbinding... Heeft er iemand anders dit probleem ook al gehad? En weten op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag ingeleverd bij NSC met deze klachten:
- Stroomstekker word gloeiend warm
- Stroomstekker valt steeds los
- Computer kan niet meer werken op accu (want op volle accu, dan zet windows al de computer uit, das het gevolg van wearlevel van 94%)
- Ik wensde een permanente oplossing voor het los gaan van alle schroeven (ze worden vastgedraaid, maar binnen een uur alweer helemaal los).
- Ik wou dat ze kijken naar (nogmaals) naar de herrie en de warmte die er nog steeds van af kwam.

Overigens 'geen garantie op de accu', dus ik ben wat dat betreffende genaaid, zonder accu, en dus zonder werkbare mobiele oplossing, en dus zonder benodigde lesapperatuur tijdens lessen zonder stroomaansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
@Hel Gast: ik zou me meer zorgen maken om mijn harde schijf, als ik jouw was. Die kunnen ook niet goed tegen hitte. Dat je accu zo slecht is heeft waarschijnlijk o.a. te maken met de temperatuur, en anders met het stroomverbruik. En als je op tijd je problemen hebt aangegeven m.b.t. stroomverbruik en hitte, moeten ze je ook (een gedeelte van) je nieuwe accu betalen, aangezien die extreem hard is versleten dankzij dat stroomverbruik. Ter vergelijking:
code:
1
2
3
4
5
cat /proc/acpi/battery/BAT1/*
alarm:                   unsupported
present:                 yes
design capacity:         4800 mAh
last full capacity:      3290 mAh
Dat is dus 68%, dus ze zouden minstens de helft van je nieuwe accu moeten betalen, zodra het probleem met het stroomverbruik is verholpen. Wees wat dat betreft redelijk: gratis een nieuwe accu is dat niet, gratis 2/3 is dat wel, en wees heel blij als ze de helft geven :) (blijft er waarschijnlijk nog meer dan 50 euro's over, maar altijd beter dan over de 100).
En ik mag hopen dat je adapter losvalt en warm wordt, want zodra je stekker warm wordt is er iets helemaal niet goed :X Doe jij toevallig Tema of Technische Innovatiewetenschappen ofzo? O-) Als je Electro, Informatica of Natuurkunde studeert mag je je wel eens achter je oren gaan krabben :+
Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 12:27:
Ik heb het volgende probleem, tijdens het opladen van mijn laptop of 100% cpu gebruik stopt mijn wireless met werken. De verbinding ligt er dan gedurende enkele seconden uit waardoor de laptop opnieuw naar een wireless verbinding moet gaan zoeken.

Het probleem lijkt er aan te liggen dat gedurende het opladen of 100% cpu gebruik de /een fan hard begint te draaien. Deze veroorzaakt mogelijk storing voor de wirelss verbinding... Heeft er iemand anders dit probleem ook al gehad? En weten op te lossen?
Nou, ik wordt gek ervan dat hij continue zijn wireless kwijt is (helemaal leuk onder linux, mag ik weer handmatig mijn dhcp request versturen :() Nooit de relatie met 100% load gezien trouwens.

[ Voor 4% gewijzigd door MBV op 18-12-2006 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ik heb het ook redelijk vaak dat ie zijn wireless kwijt is zeker in het begin. Ook lijkt het dat als je heel hard download dat ie daarna te heet is ofzo want dan is het internet traag..

Ik heb trouwens ook best veel hd activiteit..om de 10 seconden af en toe met alleen firefox..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

informatica en aansluitstekker laptop aan word zo warm, weet dat et niet goed is, maar als e er nix aan doen, houd et voor mij ook mee op.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2006 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
aanslutistekker laptop aan?

Is dat het ding in het stopcontact, dat zwarte ding in het midden, of dat kleine stekkertje aan je laptop vast? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kleine stekker aan je laptop. Bij de vervanglaptop die ik nu heb word ie lauw/warm, wat op zich niet zo vreemd is. Maar bij mijn andere laptop <mijn eigenste> werd die zelfde aansluitstekker echt zo warm dat je jezelf eraan kon verbranden. Daarom wist ik zeker dat dat niet goed was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

Hoe kan ik het wearlevel van mijn accu achterhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
diverse manieren. Met NHC, linux, en waarschijnlijk nog 100.000 tools :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
echt irritant, het wearlevel van me batterij is afgelopen week met 6% toegenomen.

Designed Capacity 71040 mWh
Fully Charged Capacity 37577 mWh
Current Capacity 37577 mWh (100 %)
Voltage 18980 mV
Wear Level 47 %
Power State AC Line, Discharging

Denk dat ik maar een nieuwe ga halen over niet al te lange tijd. Kan er nu gelukkig toch nog 2uur mee doen (zonder wireless en scherm intensiteit op laagst).
Afgelopen week wel video's geconvert in de trein, met scherm dicht!!! was batterij leeg in een uur..... is toch niet de bedoeling dacht ik zo :S

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Video's converten kost ook wel een hoop rekenkracht en dus batterij...

Mijn wear level is gelukkig lager: 11%
hoewel het voltage ook lager is..bij een volle accu 18860 mV...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
2 uur in linux lukt me nog, en dat is lager dan in windows. En met scherm op 90% ofzo (2 stapjes onder het maximum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

Kunnen wij onze accu nu gratis laten vervangen van onze laptop?
http://www.nec-computers....ws.asp?ID_NEWS=81&CNT=113
Dit bericht stond naast de specificaties van de P550

Mijn wear level is 19% al :/
Mijn full capacity: 56936 mWh
Maar was er nou een programma of iets waarmee je je wear level kunt verlagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop het, want met een wear level van 93% en een giga warmte die van me notebook afkomt heb ik ZOWIESO een probleem ergens mee <maar NSC zegt alles ok>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

Ik wil deze Bios Flash branden op cd (http://help1.nec-computer...&mode=default&source=2006) maar het branden mislukt de hele tijd. Komt dit omdat het bestand zo klein is of ligt het ergens anders aan?

Bij het NSC moest ik langskomen voor een update van mijn dvd-brander. Ik dacht wel dat ze gewoon de firmware update deden runnen van de site maar ik ben er toch maar ff langsgegaan. Daar hebben ze de firmware update PX47 geinstalleerd en niet de PX49. Weet iemand waarom? Ik had dat toen gevraagd, maar ik weet niet meer wat de reden was. Hij gaf toen een omslachtig raar antwoord..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Awkwarding schreef op zondag 24 december 2006 @ 20:58:
Kunnen wij onze accu nu gratis laten vervangen van onze laptop?
http://www.nec-computers....ws.asp?ID_NEWS=81&CNT=113
Dit bericht stond naast de specificaties van de P550

Mijn wear level is 19% al :/
Mijn full capacity: 56936 mWh
Maar was er nou een programma of iets waarmee je je wear level kunt verlagen?
Gaaf! Lekker een nieuwe accu omdat sony de QA verprutst heeft :Y)
http://www.nec-computers.com/page.asp?id=98&url=1
Even wachten op meer info (en meer slijtage, hoe later vervangen hoe langer de nieuwe meegaat :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Zouden wij een Sony accu hebben? En zouden we dit persoonlijk op moeten lossen of zal het dan via NSC gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Ik heb geen flauw idee, ik gok op zelf regelen. Ik zal het eens aan iemand die bij het NSc werkt vragen :)

edit:
Google doet aardig zijn best: http://www.google.nl/sear...r+level&btnG=Zoeken&meta=
3x raden wat er bovenaan staat... 8)7

[ Voor 50% gewijzigd door MBV op 26-12-2006 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

He

Ik heb een probleem met de fingerprint software hij weigerd menusw voor langer dan 10 sec te draaien.
(dit terwijl hij het altijd gedaan heeft?

Ik heb al gekeken of ik de laatste versie had en of het aan de virusscanner ligt maar dat maakt allemaalniets uit.

weten jullie hier meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Volgens mij is het gewoon een Nec accu, tenminste dat zeggen tooltjes..
Edit: oke zie nu dat het ook de p550 betreft. Maar waarschijnlijk hadden ze de laptops al voor July 2005 besteld. Maar nieuwe accu is mooi, weer minder slijtage.
Maar hij zou theoretisch kunnen ontploffen dus :|

Nog een vraag: ik vraag me nog steeds af of mij fans nou teveel draaien. Hebben jullie dat als je gewoon zit te werken (Word / internet ofzo) met netstroom, dat de fans continu draaien of af en toe blazen?

[ Voor 5% gewijzigd door Mr_gadget op 26-12-2006 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Mr_gadget schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 15:00:
Volgens mij is het gewoon een Nec accu, tenminste dat zeggen tooltjes..
Edit: oke zie nu dat het ook de p550 betreft. Maar waarschijnlijk hadden ze de laptops al voor July 2005 besteld. Maar nieuwe accu is mooi, weer minder slijtage.
Maar hij zou theoretisch kunnen ontploffen dus :|

Nog een vraag: ik vraag me nog steeds af of mij fans nou teveel draaien. Hebben jullie dat als je gewoon zit te werken (Word / internet ofzo) met netstroom, dat de fans continu draaien of af en toe blazen?
af en toe maar misschien heb jij ingesteld dat als hij op de netspanning ligt dat hij dan altijd op vol vermogen werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigen laptop: Volcontinu, ding is ook altijd giga warm
Alle leenlaptops: Die hoor je echt NOOOOIIITT. Dus licht aan je laptop.
Stel wel effe in dat ie altijd om energiezuinig moet draaien. Als ie dan nog continu zuigt, gewoon naar NSc, dat hoort namelijk niet. Mischien dat ze er dan eens iets permanents aan gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
in windows steeds een halve minuut, elke 2 minuten ofzo (oftewel: superirritant). Maar continue is idd niet goed. Draait hij dan op de hoogste stand, of gaat hij nog een stand hoger met volle belasting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Zet voor de gein eens ATI Powerplay op de laagste settings. Ik denk dat als je hem op netspanning aansluit de GPU weer harder gaat fietsen en daardoor warmer wordt. Over het algemeen hoor ik de mijne sneller blazen als ik dualscreen draai (en Powerplay daardoor uitgaat), dan bij grote belasting van de CPU. Dat tegenover bijna nooit als Powerplay op het laagst staat, dan is ie vaak heel lang stil.
En het helpt ook om de CPU te undervolten met Notebook Hardware Control..

[ Voor 10% gewijzigd door BèR op 27-12-2006 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
@Hel Gast: heb jij ooit water over je laptop gehad ofzo? Ik heb gisteravond even ge-MSN't met iemand van het NSc, en die gaf dat als suggestie. iets van kortsluiting ergens in je laptop.

(of cola/melk/bier/wijn/rum/whatever, alles wat geen pure alcohol is ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een keer in het scherm, maar dat was puur alleen het scherm. <ook geen doordruppen in rest, want twas op scherm gegaan dat water, en scherm is daarna niet meer dicht geweest>. Daarvoor is ie ook compleet onderzocht en gerepareerd.

Ik hoor em overigens nooit "nog harder draaien". Hij draait qua CPU altijd Max Battery <omdat er anders niet mee te werken viel, aangezien stekker lossig zat (was beetje aan de kapotte kant, aan de kan van de laptop dan, daarvoor is ie in reparatie>: dan hij op accu, en accu met 93% wear werkt niet>. En PowerPlay ook altijd compleet op zijn laagste, want gebruik nooit graphics.

<en leenlaptop draait op zelfde settings als gewone laptop. En daarbij hoor je nooit iets>

Maar goed hij is er voor de derde keer ter reparatie met onder andere deze klachten. En voorgaande keren hebben ze alleen gevonden dat de CPU fan kapot was (en daardoor raakte toendertijd de cpu over verhit en viel PC vaak uit. Maar dat is niet meer, nu word ie alleen nog maar voor de rest gloeiend warm.

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2006 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Het maakt niet uit of ik de virusscan uitzet of de instelling naar max battery zet....Het rare is wel dat niet goed reproduceerbaar is. Als ik op de accu werk heb ik er geen last van, dus op het moment dat ik naar de servicedesk ga kan ik het probleem niet zomaar demonsteren. Hoewel ik nu ook een raar piepje hoor nu ik even op de accu werk... |:(
Het is gewoon irrant alleen ik als ik hem inlever loop wel het risico dat ik hem lang kwijtben en misschien komt ie slechter terug :/ (Op de TUD komt eens in de zoveel weken een expert langs, de rest is minder geschikt)..
Hij gaat niet harder draaien geloof ik als ik spel speel of iets anders intensiefs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidsmit
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-08 04:37
Morgen is het NSC toch weer open, kan iemand er langs gaan?

Mijn accu werkt nog maar 4 minuten :*) Gratis een nieuwe sla ik niet af

En dan ff mn bestanden backuppen en wegbrengen voor een verse install. Heeft iemand dat ooit gedaan? Door Daemon Tools is mn Windows XP corrupt (ik heb geen boot). Dus dan kopieer ik mn dingen er af en mogen hullie het oplossen :)

Bij mij hadden ze trouwens een vage reparatie uitgevoerd. Mn schuifje (dat boven je beeldscherm) was afgebroken, vervingen ze gelijk ook maar het "systeembord" meldden ze 8)7
Pagina: 1 ... 11 ... 16 Laatste