[TU/e laptop 2005/2006] NEC Versa P550 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 10 ... 16 Laatste
Acties:
  • 40.190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Op de NEC site staat een nieuwe firmware update voor de dvd-speler. Firmware 49. Deze is alleen niet meer te downloaden :S (link in Support werkt niet)
Verbeteringen: zou het lezen van bepaalde cd's en dvd's verbeteren (volgens de handleiding van dezelfde update voor een gateway laptop)

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:59

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

bartvl schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 12:38:
Ik weet inmiddels wat het is: Bij mij duurde vanmiddag een dvd branden ook een half uur. Reden:
Ik heb nero een snelheidstest laten doen, daaruit bleek dat de aanvoersnelheid van de data te laag was, waardoor Nero terugging van 8x branden naar 4x branden. Daarbij is een dergelijk lange tijd wel normaal.
Dat de data-aanvoer zo laag was, komt denk ik door de fragmentatie op mijn schijf.
Zou ook kunnen dat de hardeschijf niet super snel is...Ik merk dat als ik met bitcomet flink aan het downloaden ben dat heel windows trager gaat lopen. Terwijl de cpu het niet echt zwaar heeft, alleen de pagefile stijgt naar over de 500 Mb...dus waarschijnlijk zorgt de hd ervoor dat het traag wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb vanmiddag geprobeerd een paar potjes battle for middle earth the spelen, maar de laptop viel hele tijd na een tijd spelen uit. Nou vermoed ik dat het komt door oververhitting. Want hij heeft het eerder helemaal goed gedaan.

Met speedfan wordt er wel wat uitgelezen, maar de temperatuur schommelt tussen de 60 en 90 graden, die vertrouw ik dus niet echt. En met MBM kanik niet uitlezen, want ik moet een moederboard kiezen, maar heb geen idee welke ik zou moeten kiezen.

Meer mensen last van oververhitting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Nu online

bartvl

Ga eens op zoek naar Centrino Hardware Control, deze levert wel goede readings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:39
NHC bedoel je, Notebook Hardware Control. Werkt prima. En bij 50 graden slaat je ventilator aan, even als referentie. 60-90 graden vind ik dus niet zo vreemd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
De firmware PX49 van de DVD-RW lijkt al weer te downloaden te zijn, maar de zipfile bevat alleen het flashtooltje, de image ontbreekt.. Bij Packard Bell is bij andere notebooks met de SDVD-8441 alleen nog PX47 beschikbaar, lijkt op een beetje 'n rommeltje tot nu toe..

En Notebook Hardware Control is inderdaad ideaal, zeker voor dit notebook. Gebruikte het al in oktober. Kun je ook mooi je CPU undervolten, wordt ie minder warm en gaat de batterij langer mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Nu online

bartvl

MBV schreef op zondag 07 mei 2006 @ 23:40:
NHC bedoel je, Notebook Hardware Control. Werkt prima. En bij 50 graden slaat je ventilator aan, even als referentie. 60-90 graden vind ik dus niet zo vreemd :)
Ah, inderdaad, ik zie net dat het sinds kort Notebook Hardware Control heet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
MBV schreef op zondag 07 mei 2006 @ 23:40:
wel als hij van 60 ineens naar 90 schiet ;) niet echt betrouwbaar.

ik ga dat tooltje even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Jelte schreef op zondag 07 mei 2006 @ 19:45:
Meer mensen last van oververhitting?
Misschien, hij is af en toe niet helemaal stabiel. Soms heeft mijn nec kuren (start raar op, heel soms) en de wifi valt naar mijn mening vaak uit...

Ik weet niet de Eindhovense gebruikers ook F-secure als virusscan er bij hebben, maar in Delft krijg je er dus F-secure bij als virusscanner. Alleen vertraagd deze de boel nogal vindt ik. Laptop is al helemaal opgestart maar dan duurt het nog een tijdje voordat de scanner opkomt...Erg irrant als snel bv je mail wil checken mbv de fingerprintreader, je moet namelijk wachten op de virusscan. Hebben jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Nu online

bartvl

Wij hebben mcafee erop zitten. Hoezeer dit de boel vertraagt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McAfee zorgde voor mij voor enorme vertraging met opstarten (enkele minuten soms zelfs), verder boeid het niet qua performance.

Heeft nu met tool alle voltages met tool omlaag gezet.
6 - 0,7
8 - 0,78
9 - 0,828
10 - 0,860
11 - 0,908
12 - 0,940
13 - 0,988
14 - 1,052

Multiplier - Voltage instellingen nu :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2006 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Ik heb alleen 6 omlaag gezet, da's de enige die hij gebruikt op accu. Ook op 220v zit hij zelden op de hogere voltage's, dus daar maak ik me niet zo druk om :)

Oh ja, 14 heb ik ook gedaan, voor tijdens games :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hij draait hier zowieso 99,9% van de tijd op 800MHz, en de rest van de tijd idd op 14. Laat het nu even draaien om te kijken of ie stabiel blijft zo. Heb volgens mij wel af en toe nu clitches (bij weergave van plaatjes), maar das iets heel anders.
offtopic:
Krijg dus direct met posten een BSOD :P, toch maar even me voltage een stap hoger

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2006 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Je moet checken met dat tooltje tot welk voltage hij stabiel door de test heen komt, en dan het voltage 1 à 2 stapjes hoger zetten voor een stabiel systeem :)

Ik heb hem trouwens op 0,748V voor 6x, en 1,148V voor 14x :Y). Ik zal direct de multiplyers tot 14x op dat laatste voltage zetten, beetje vaag dat hij nu op 10x meer spanning geeft dan op 14x :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja goed, heb nu dus effe alles op default staan, want merkte dat er toch paar kleine bugs zijn (ben op moment dingen aant doorrekenen die maar 1 soort berekening doen, en dan paar minuten lang), en hij werd instabiel.

Nu staat ie op standaard en haald mijn CPU steeds de temperatuur van 90+ graden celcius. Heb die tool er even afgegooid. Als dit blijft morgen een schone windows, en anders naar NSC ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Je zou ook kunnen overwegen om het voltage gewoon iets hoger te zetten, 1,2 voor 14x ofzo :? Die tool zorgt er voor zover ik weet niet voor dat hij crasht (of rekenfouten maakt), alleen een te laag voltage. 90+ graden is volgens NHC? Da's bij mij ook zo (na 30sec 85 graden C). Moet ik wel zeggen dat hij zijn lucht niet kwijt kan aan de onderkant. op 1,148, bij mij stabiel, wordt hij niet warmer dan 75 :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Net even mijn cpu druk bezig laten zijn en idd veel warmer dan die 75 wordt die niet. maar dat is dus wel met wat aangepaste voltages.
Ik vraag me af als ik een spel ga spelen of hij de warmte van de GPU dan ook wel kwijt kan, maar dat merken we dan wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb op moment nix speciaals: 54 graden (even via everest), zonder notebook hardware control, en alsk em stressed gaat ie gewoon 80-90 graden doen, volcontinu. Heeft volgens mij niet veel met nhc te maken.

Houd et wel in de gaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Dat zijn de gewone temperaturen voor Centrino, maak je dus maar geen zorgen. Bij 50 gaat je ventilator aan, bij 80 of zoiets gaat hij voluit blazen. NHC zorgt, door lagere voltages, voor een lagere temperatuur, en dus minder hitte.
Je had het over crashes. Bij welk voltage (bij de hoogste snelheid) was dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja op het laatst toen ie boven de 90 graden vloog bij standaard voltage. En probleem was dat ik gister NIETS hoorde blazen. Nu wel gelukkig. Kijk daarom vertrouwde ik het niet.

*Maar vandaag schone instal windows erop. Het is weer een samengeklutterde rommel geworden. Daarna mijn harde schijven leeg mikken (aka: opruimen), en dan ga ik weer verder met werken.

*Verder werkt ie met aangepaste voltages enorm goed, mits ze niet te laag zijn natuurlijk. Bij te lage voltages wil hij onder maximale belasting van een rekenkundig scriptje van mij naar een paar minuten toch wel er de brui aan geven, maar dat is normaal.

Mijn voltages staan overigens ergens hierboven al. Maar denk dat ik op nieuwe install inderdaad alleen de 6 MP en 14MP fix, want rest gebruik je toch nooit. Dan zorg ik er meteen voor dat die twee onder stressed rockstabiel zijn.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2006 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
toch raar dat ze die voltages niet standaard wat naar beneden gooien dan. Zeker als ze gewoon stabiel blijken te zijn (bij mijn in ieder geval wel). Het bespaart stroom, alles wordt minder warm enzovoort.
Raadselachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Een klein vraagje: de fan van m'n notebook draait nu continu ook al is 'ie idle (dus vanaf het aanzetten, niks opgestart).

Is dit normaal, kan ik hier iets zelf aan doen of moet ik naar het NSC?

[ Voor 4% gewijzigd door Ruzor op 16-05-2006 13:32 ]

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 10:38:
Ja op het laatst toen ie boven de 90 graden vloog bij standaard voltage. En probleem was dat ik gister NIETS hoorde blazen. Nu wel gelukkig. Kijk daarom vertrouwde ik het niet.

*Maar vandaag schone instal windows erop. Het is weer een samengeklutterde rommel geworden. Daarna mijn harde schijven leeg mikken (aka: opruimen), en dan ga ik weer verder met werken.

*Verder werkt ie met aangepaste voltages enorm goed, mits ze niet te laag zijn natuurlijk. Bij te lage voltages wil hij onder maximale belasting van een rekenkundig scriptje van mij naar een paar minuten toch wel er de brui aan geven, maar dat is normaal.

Mijn voltages staan overigens ergens hierboven al. Maar denk dat ik op nieuwe install inderdaad alleen de 6 MP en 14MP fix, want rest gebruik je toch nooit. Dan zorg ik er meteen voor dat die twee onder stressed rockstabiel zijn.
Ik heb de tussenliggende voltages ook even op het 14x voltage gezet, voor zover ze hoger waren. Scheelt weer wat herrie van de fan, zodra hij zijn snelheid omhoog gooit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen is het precies een jaar geleden dat dit topic gestart werd. Is er al een tweaker die weet wat de specs van de laptop van schooljaar 2006/2007 zijn? (Ik hoop volgend schooljaar namelijk ook rond te lopen op de TU/e!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steven Seagal's Roundhouse kick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
die moet je even uitleggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:13
Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 14:31:
Morgen is het precies een jaar geleden dat dit topic gestart werd. Is er al een tweaker die weet wat de specs van de laptop van schooljaar 2006/2007 zijn? (Ik hoop volgend schooljaar namelijk ook rond te lopen op de TU/e!)
Precies dezelfde vraag hier :P. Als het een goede laptop wordt wil ik hem nog wel overwegen, maar ik heb eigenlijk al een andere laptop op het oog :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sourcey
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 15:31
welke? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Dell Inspiron 6400 :P. Dual core, redelijke videokaart, goed scherm, goedkoop :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sourcey
Hmmm.. Ik hoop dat de mensen die deze laptop samenstellen er een redelijke videokaart in stoppen (en geen low-end geval zoals vorig jaar) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Sourcey schreef op maandag 29 mei 2006 @ 20:47:
Hmmm.. Ik hoop dat de mensen die deze laptop samenstellen er een redelijke videokaart in stoppen (en geen low-end geval zoals vorig jaar) :D
Verwacht er maar niet teveel van. Ik hoop dual core + X1400 + 1GB geheugen + 15,4 breedbeeld met glaslaag voor een respectabele prijs, maar dat zal wel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Daarbij wil ik eraan toevoegen dat die 15,4" Breedbeeld dan wel de hoge resolutie breedbeeld moet zijn, 1400x1050 is wel zo prettig. Als breedbeeld betekent dat je naar 1280x800 gaat, vind ik dat een achteruitgang. 1440x900 lijkt me daarentegen wel lekker :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Nu online

bartvl

Ach, serieus: ik heb nu dus de x300, en hij bevalt prima, nog nergens last van. En door het eerste jaar heen ga je toch steeds minder gamen :( dus uiteindelijk zal het je niks bommen. Wil je echt gamen, doen moet je maar een gamesysteem ernaast hebben staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog niet echt last gehad met gamen, maar ik speel dan ook niet de aller modernste spellen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sourcey
bartvl schreef op maandag 29 mei 2006 @ 22:05:
... En door het eerste jaar heen ga je toch steeds minder gamen :( ...
Omdat... je het te druk hebt met studeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hihi, dat zou wel moeten...maar het gaat gewoon vervelen.

Zelf ben ik na 3/4 jaar met mn studie gestopt, en zit nu elke dag in mn studentenhuis te niksen...maar gamen doe ik al lang niet meer op mn laptop.

Ik ga trouwens volgend jaar Scheikunde doen, zijn hier nog meer aanstaande SK-eerstejaars?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2006 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSchop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07-2015

DaSchop

Hallo, ik ben Bastiaan

Hmm..

Ik heb net water over dat platte externe toetsenbordje dat bij de P550 zat gegooid en nu heeft hij besloten maar niet meer te werken.

Hoe groot achten jullie de kans dat ze me een nieuwe geven bij de NSC? In het kader van RSI preventie enzo..

>> Bastiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Nu online

bartvl

DaSchop schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 00:30:
Hmm..

Ik heb net water over dat platte externe toetsenbordje dat bij de P550 zat gegooid en nu heeft hij besloten maar niet meer te werken.

Hoe groot achten jullie de kans dat ze me een nieuwe geven bij de NSC? In het kader van RSI preventie enzo..
Niet gebruiken, op de verwarming leggen*, dag of wat wachten, en hij doet het waarschijnlijk weer.

*in de zin van, op een warmeplek leggen.

[ Voor 5% gewijzigd door bartvl op 30-05-2006 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSchop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07-2015

DaSchop

Hallo, ik ben Bastiaan

Ok, hij werkt nu weer behalve de \, de Enter en de backspace. Op zich toch toetsen die ik redelijk vaak gebruik.

Ik snap trouwens ook geen ruk van hoe zo'n toetsenbord werkt, je zou denken dat die toetsen werken als die op een tv abstandsbediening maar het ziet er toch wat anders uit.

Anyway, iemand een idee hoe ik dit nog kan fixen? Of kan ik maar beter meteen een nieuwe halen? Weet iemand in dat geval dan misschien waar ik dat het beste kan doen? De TU zoek functie is redelijk hopeloos..

>> Bastiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TorpedoX_88
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 22:10
Zit ik even te snuffelen op de TU/E site, zie ik dat de notebook voor volgend jaar een IBM gaat zijn. Geweldig toch, iig geen rommel van NEC.

Zie hier de link:

http://w3.tue.nl/fileadmi...NSC/flyer-notebook_NE.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TorpedoX_88 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 17:31:
Zit ik even te snuffelen op de TU/E site, zie ik dat de notebook voor volgend jaar een IBM gaat zijn. Geweldig toch, iig geen rommel van NEC.

Zie hier de link:

DAMN! WAT EEN UBERDING!

Jammer dat ik voor eerste keus tandheelkunde heb gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:40

Garyu

WW

De T60 hebben we hier op het werk ook rondlopen, maar dan het kleine broertje ervan. Erg mooi apparaat in ieder geval :D.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-11-2020
TorpedoX_88 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 17:31:

Zie hier de link:

Dan hoop ik voor de nieuwelingen dat Lenovo wat betere moederborden etc. heeft, want dat is bij de T42 schijnbaar minder goed gegaan (zoals ik afleidt uit de reacties van de huidige tweedejaars).

I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkere laptop hoor! en nog mooier: ik krijg deze dus eind augustus!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Tof ding!

Krijgt de TU Delft dezelfde laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarcoC schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 17:44:
Tof ding!

Nee volgens mij niet, daar hebben ze niet zo'n notebookregeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Volgens mij wel, vorig jaar had de TU Delft iig dezelfde laptops als de TU/e.

[ Voor 64% gewijzigd door MarcoC op 31-05-2006 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexius
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-11-2023
En hoeveel duur gaat dit schatje voor studenten en (niet-studenten) kosten?

[ Voor 12% gewijzigd door Alexius op 31-05-2006 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjenl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 19:29
Alexius schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 17:50:
En hoeveel duur gaat dit schatje voor studenten en (niet-studenten) kosten?
zoals altijd: 1000 euro voor de nieuwe eerstejaars student en 1000 euro schuldbekentenis bij de TU/e die wordt kwijtgescholden als je lang genoeg aan de TU/e blijft studeren.
Bovendien 2000 euro voor studenten die derdejaars of hoger zijn en die nog geen twee keer hebben deelgenomen aan de notebookregeling.

"Do not worry about your difficulties in mathematics; I can assure you that mine are still greater" - Albert Einstein (1879-1955)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjenl
MarcoC schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 17:44:
Tof ding!

niet vanzelf ofzo. kan dat ze ervoor kiezen, maar 't is niet een 3TU-brede regeling o.i.d.

"Do not worry about your difficulties in mathematics; I can assure you that mine are still greater" - Albert Einstein (1879-1955)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Waar vind je zoiets trouwens op de site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
bartjenl schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 17:56:
[...]

niet vanzelf ofzo. kan dat ze ervoor kiezen, maar 't is niet een 3TU-brede regeling o.i.d.
Jammer :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjenl
MarcoC schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 17:57:
Waar vind je zoiets trouwens op de site?
dat vraag ik me idd ook af :P
ik heb vorige week of 2 weken geleden ofzo nog rond de tafel gezeten met mensen van het STU (Onderwijs & Studenten Service Centrum, die dit soort dingen regelen) en die vertelden mij dat ze nog aan 't testen waren.. en nu dit O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TorpedoX_88
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 22:10
Staat bij tue.nl, studentenzaken en dan NSC, staat ie in de linker groep met links, ook een Engelse versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe snel is de processor van de nieuwe laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
1,83ghz dual core (T2400).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sourcey
ik heb een topic gestart voor de nieuwe laptop - [rml]Sourcey in "[ TU/e laptop 2006/2007] IBM (lenovo) Thi..."[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodyman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06-2024

Rodyman

chillend

Krijgen jullie Knoppix of Ubuntu live aan de praat op deze laptop?

Knoppix blijft hangen bij het booten bij PCMCIA. En Ubuntu live komt wel in een desktop, maar die doet dan helemaal niets (geen iconen, alleen maar bruin rode achtergrond).

Is het iemand wel gelukt op deze laptop om linux vanaf een cd te booten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel linux kunnen booten, maar dat was geen echte build om mee te werken zegmaar ;).
Alleen ging dit ook met moeite ja.

Dit was de Auditor security collection bootdisk, een verzameling van crack & scan software op een KNOPPIX build.

Hier had ik geen speciale bedoelingen mee overigens O-).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2006 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
KUbuntu deed het wel bij mij. De speciale nieuwe kernel voor intel Wlan (was toen nog een custom build) zorgt ervoor dat het starten van KDE bleef hangen op PCMCIA. Ik zal binnenkort eens een recentere versie proberen, want zonder WLan vind ik dat hele linux-verhaal maar niks ;)
Doet windows trouwens ook met een CF-card in je PCMCIA-slot met opstarten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodyman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06-2024

Rodyman

chillend

Bedankt, ik zal Kubuntu vanavond eens even proberen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
eerlijk gezegd denk ik niet dat er een groot verschil is tussen ubuntu en kubuntu. Maar proberen kan geen kwaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guidooow
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:31
Is er hier toevallig iemand die zijn bijgeleverde S-board (toetsenbord-ding) niet gebruikt en wil verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
is hier iemand die dat baggerding dan wil kopen?
€50 :Y) ;)

stuur maar een mailtje, ik neem toch nooit dat toetsenbord mee. En om lang aan te werken vind ik hem toch niet ideaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ze hebben al zeker twee jaar dezelfde laptops dus ik denk dit jaar weer...

TU Delft koopt ze volgens mij gewoon gezamelijk in. Maar ze willen het nu in Delft een breder project maken. Het was eerst alleen Werktuigbouw, IO, martiem en TB die mee mochten doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Maakt niet uit, ga toch werktuigbouwkunde doen :P. Enig idee waneer de Delft-laptop (ook al is het dezelfde :+) ook daadwerkelijk bekend wordt gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

MarcoC schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 21:24:
Maakt niet uit, ga toch werktuigbouwkunde doen :P. Enig idee waneer de Delft-laptop (ook al is het dezelfde :+) ook daadwerkelijk bekend wordt gemaakt?
Ik zelf had een topic voor mijn Nec in juni gestart maar ik kreeg gewoon een brief met de aanbieding...dus ik denk ik rond die tijd ongeveer, als je je hebt ingeschreven.

NEC versa P550 (aanbieding TU Delft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Ik heb me vorige week ingeschreven, dus zal ook wel ergens deze maand komen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reul
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-09 21:22
Zojuist NEC maar eens gebeld om mijn P550 te komen ophalen..

Apparaat wil niet meer laden, ook niet met een andere lader... Achja, hij heeft het nog lang volgehouden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Nu online

bartvl

hmmm... Mijn brander heeft volgens mij de geest gegeven.
Het branden van cd's gaat niet zoals het hoort. Tot een klein aantal MB gaat het allemaal goed, maa als ik cd's wil branden met enkele honderden mb's, dan geeft ie een schrijffout aan, of als ik met alcohol 120% brand, dan lukt het wel, maar bevat de cd heel veel fouten. Dvd's branden lukt wel, maar alles gebeurd op uitermate lage snelheid (0,2 - 0,5x) terwijl de dataaanvoer de snelheid makkelijk aan moet kunnen, aangezien deze getest is op zo'n 14 mbyte/s
Iemand enig idee wat ik er aan kan doen? Heb firmware PX47 erop staan, PX49 lukt me niet. PX47 is een update van de standaard firmware, maar ik denk eigenlijk dat het probleem um daar wel in zit.
Heeft iemand nog een mooie optie, of zal ik dan maar langs het NSC gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
het branden van dvd's gaat perfect, alleen met cd's lijkt hij nogal moeite te hebben. Gaat regelmatig fout helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guidooow
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:31
Dat heb ik ook gehad. DVD's branden ging perfect, maar cd-r en cd-rw lukte eigenlijk nooit. NSC heeft er vorige week een nieuwe brander ingezet, die doet het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Nu online

bartvl

Bij mij wordt er ook een nieuwe brander ingezet, geen probleem dus. Schijnt toch vrij vaak voor te komen, en toch ook het enige échte probleem met de laptop te zijn.

*update*

Ook bij mijn leensysteem was het probleem aanwezig, ff aangekaart bij NSC, verder gewoon mee doorgewerkt. Afgelopen vrijdag mijn eigen laptop weer opgehaald, brander al weer een paar keer op de proef gesteld. Hij werkt nu goed.
Firmware PX49 zit erin, is ook van nec site te downloaden, maar die kreeg ik er niet in vorige week :S
(het is dus wel een nieuwe brander)

[ Voor 55% gewijzigd door bartvl op 10-08-2006 14:04 ]

• Jelte
  • Niet online
Wat hebben jullie geroepen zodat jullie een nieuwe brander kregen?
Want de mijne wijgert helaas ook cdtje te fikken :( En een dvdtje wat ik 3 weken terug heb gebrand werkt ook niet meer. Terwijl hij gewoon schoon en zonder krassen is :(

• bartvl
  • Nu online

bartvl

Gewoon dat ie het niet doet. Als je slim bent sla je nog een paar logs op en laat je die zien. Ze hebben daar ook nog een test dvd-rw liggen.
Je zegt gewoon dat ie het niet meer doet, en vervolgens laat je hun alles checken enzo.

Verwijderd

Ik ga nu naar de tudelft en heb een laptop nodig ikd oe echter TN ;O
MAre ik vind die prijs van 1200 eigenlijk helemaal niet zo goedkoop :S in winkel zie ik toch voor 700 ongever zelfde laptop mischien minder extras maja zie niet echt het goedkope erin?
Eingenlijk zat ik te dneken aan een macbook ik hoorde vna mensen dat die een iegne studenten regeleing hebben :O heeft iemand hie rgebruik van gemaakt of weet er meer van? (naast die ipod actie bedoel ik)

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:30

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 22:46:
Ik ga nu naar de tudelft en heb een laptop nodig ikd oe echter TN ;O
MAre ik vind die prijs van 1200 eigenlijk helemaal niet zo goedkoop :S in winkel zie ik toch voor 700 ongever zelfde laptop mischien minder extras maja zie niet echt het goedkope erin?
Eingenlijk zat ik te dneken aan een macbook ik hoorde vna mensen dat die een iegne studenten regeleing hebben :O heeft iemand hie rgebruik van gemaakt of weet er meer van? (naast die ipod actie bedoel ik)
Eh, je zit waarschijnlijk bij het verkeerde jaar te kijken of kijk ik nou fout? Je zoekt
\[TU/e laptop 2006/2007] IBM (lenovo) Thinkpad T60
waarschijnlijk :) hoewel die ook van de tue is en nie tavn de tu delft.

Verwijderd

Ah crap toch verkeerd :X
Umm is er geen tudelft topic omdat er weinig op dit forum zitte ofzo? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Om dit topic maar weer eens te kicken:
Toen ik laast in het bios bezig was viel het me op dat de harddisk in 32 bit disabled modus staat. In een oud topic begrijp ik dat dit de compatibiliteitsmodus is die trager is. Maar ik zie wel dma aanstaan...dus dan zou het niet uitmaken..
Hebben jullie dit ook? En is het verstandig dit aan te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
waar staat dat? Ik kan hem zo gauw niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

In je bios moet je in het hoofdscherm naar je hd navigeren en dan op enter drukken geloof ik. Maar als je uit je bios gaat altijd discard changes voor dat je iets fout veranderd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
als ik eraan denk zal ik er met de volgende keer opstarten op letten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die mij een Xorg.conf kan geven zodat ik Xorg helemaal perfect krijg? Ik krijg hem namelijk niet op 1400x1050 EN 24bits kleuren, aangezien ik refresh rates van monitor niet weet (FreeBSD).

Verder iemand informatie over hoe wireless moet? (akawaar haal ik voor freebsd dat GTE CyberTrust Global Root certificate vandaan?)

Verder ga ik morgen naar het NSC, want cd/dvd doet het niet altijd, vaak zelfs niet. Verder word hij te vaak te weinig, ventilator staat continu aan. Allemaal gedoe (gewoon windows).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 10:13

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 20:57:
Iemand die mij een Xorg.conf kan geven zodat ik Xorg helemaal perfect krijg? Ik krijg hem namelijk niet op 1400x1050 EN 24bits kleuren, aangezien ik refresh rates van monitor niet weet (FreeBSD).

Verder iemand informatie over hoe wireless moet? (akawaar haal ik voor freebsd dat GTE CyberTrust Global Root certificate vandaan?)

Verder ga ik morgen naar het NSC, want cd/dvd doet het niet altijd, vaak zelfs niet. Verder word hij te vaak te weinig, ventilator staat continu aan. Allemaal gedoe (gewoon windows).
Voor wireless: zorg dat je de ipw drivers hebt (zitten voortaan al in de kernel).
zorg dat je in je modules-auto-load-opties (verschilt per distributie):
code:
1
options ipw2200 hwcrypto=0

hebt staan (daarna rebooten, of de module opnieuw laden).
Daarna moet je zorgen dat je wpa_supplicant hebt, en http://files.xin-evil.com/wpa_supplicant.conf downloaden, hier even je user (sxxxxxx) + pass invullen, en dan kun je via http://files.xin-evil.com/tue_wlan.sh (even aanpassen, en je kan t ook anders doen natuurlijk :P) je wireless starten :) .
Dit werkt iig onder (k)ubuntu 6.06 (wat ik gebruik) en fedora 5, verder weet ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Nu online

bartvl

Inderdaad, het koelen is een behoorlijk "probleem" volgens mij. Bij mij staat ie ook continu te blazen ook bij 0% processor gebruik... Erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Heb ik geen last van. Wat is de temperatuur van je proc? Bij mij (o.a. dankzij Notebook Hardware Control) 47 graden. Helaas gaat de fan iets te snel aan, bij 48 graden slaat hij aan, wat hij dus regelmatig haalt. Pingelen tussen wel/niet, en de 'zachte' stand van de ventilator maakt al veel te veel herrie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
XiN-eViL schreef op zondag 10 september 2006 @ 21:08:
[...]

Voor wireless: zorg dat je de ipw drivers hebt (zitten voortaan al in de kernel).
zorg dat je in je modules-auto-load-opties (verschilt per distributie):
code:
1
options ipw2200 hwcrypto=0

hebt staan (daarna rebooten, of de module opnieuw laden).
Daarna moet je zorgen dat je wpa_supplicant hebt, en http://files.xin-evil.com/wpa_supplicant.conf downloaden, hier even je user (sxxxxxx) + pass invullen, en dan kun je via http://files.xin-evil.com/tue_wlan.sh (even aanpassen, en je kan t ook anders doen natuurlijk :P) je wireless starten :) .
Dit werkt iig onder (k)ubuntu 6.06 (wat ik gebruik) en fedora 5, verder weet ik het niet.
Net een clean install van Ubuntu 6.06 gedaan. Welk bestand bedoel je met modules-auto-load? Ik kan dat zo gauw niet vinden.
Ook werkt ACPI nog niet. Heb je daar ook een beschrijving voor? * MBV is alvast erg dankbaar :)

Om de een of andere mysterieuze reden is ACPI het gaan doen toen ik stand-by inschakelde, hij geeft nu iig de batterijstatus aan etc. Ook doet je scriptje het nu ik FN+F2 heb ingetoetst :X. Misschien trouwens handig om de -d optie weg te laten, dan is het wat sneller duidelijk dat hij geen netwerk kan vinden, ipv 3 schermen met loze debug-info daarover :)

Oftewel: Standby, hibernate, TU/e Wifi, geluid en 1400x1050 doen het zonder veel problemen met Ubuntu. Schakel standby in, zet je laptop in standby, kom terug en hij weet wat je accu doet :? :Y)
TU/e netwerk heb je alleen dat scriptje en instellingenbestand nodig. Die module die geladen moet worden gaat vanzelf goed :)

[ Voor 25% gewijzigd door MBV op 11-09-2006 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitrain
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:26
MBV schreef op maandag 11 september 2006 @ 13:29:
[...]
Oftewel: Standby, hibernate, TU/e Wifi, geluid en 1400x1050 doen het zonder veel problemen met Ubuntu. Schakel standby in, zet je laptop in standby, kom terug en hij weet wat je accu doet :? :Y)
TU/e netwerk heb je alleen dat scriptje en instellingenbestand nodig. Die module die geladen moet worden gaat vanzelf goed :)
Of de stekker erin/uit halen voor de battery status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb inmiddels inderdaad draadloos werkend <had alleen die wpa_supplicant.conf nodig). Heb sonds vamndaag andere laptop (leenlaptop) want mijn normale is in reparatie met volgende klachten: Scherm zit los (is alreeds aangedraaid met schroevendraaier :P), hij word echt VEEEL te warm (ja over de 100 voor de proc bedoel ik dan), hij zit volcontinu te blazen, en de cd drive was braq :)

*Gnome draait op moment wel goed, weet alleen niet of ie alles goed ingesteld heeft, en ga zo effe geluid fixxen. Daarna kijken ofk ergens mooi proggie kan vinden voor batterijgebruik :)

*Huh... Valt die leenlaptop ineens uit. Jaaa Jaaa...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2006 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
bitrain schreef op maandag 11 september 2006 @ 18:53:
[...]

Of de stekker erin/uit halen voor de battery status.
Dat zou het ook kunnen zijn.

Ik heb zelfs dual-screen nu aan de praat: externe monitor via VGA aangesloten. Lang gezocht, zit in je xorg.conf (waar anders ;)) bij het eerste device, daar moet je
code:
1
Option "MonitorLayout" "LVDS, CRT"
hebben staan, want hij detecteert je scherm niet :(
Nu nog ff fixen waarom mijn rechterscherm links staat, maar morgen weer een dag dat ik het 1e moet beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ook ik heb deze laptop. Er zit alleen allemaal software troep op, het liefst zou ik de complete harde schijf wissen en er verse windows opzetten, home is prima. Op de laptop zit dus een XP PRO nu, kan ik volstaan met het aanschaffen (netjes dus) van een windows xp home update pakket (a 129,-)?

Alvast bedankt!

Bij de laptop namelijk geen besturings cd gekregen, logisch maar stom..

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2006 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 15:03:
Hoi, ook ik heb deze laptop. Er zit alleen allemaal software troep op, het liefst zou ik de complete harde schijf wissen en er verse windows opzetten, home is prima. Op de laptop zit dus een XP PRO nu, kan ik volstaan met het aanschaffen (netjes dus) van een windows xp home update pakket (a 129,-)?

Alvast bedankt!

Bij de laptop namelijk geen besturings cd gekregen, logisch maar stom..
Zit je op de TUE? dan kun je hier lezen hoe je aan de images kunt komen voor een schone installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, ik zat op de TUDelft. Je kunt daar bij de Technische dienst een nieuwe image op je laptop streamen, duurt een kwartiertje, maar dan krijg je alle onnodige en overige troep mee, wat ik beslist niet wil. Ik ben ook best bereid een XP pakket te kopen, maar mijn vraag is of dat kan? Update pakket of retail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jonge, kijk eens op surfspot.nl, voor goedkopere media

En verder, zit onderop al niet een licentiestikker? Ik zou zeggen fix gewoon een cd en gebruik die licentie, je hebt er zowieso al voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
@viss0r: Alles wat je uitgeeft aan XP Home is teveel: je hébt al betaald voor een XP Home licentie, getuige je sticker op je laptop. Wil jij €129 doneren, dan weet ik wel een beter doel dan MS :X Leen van iemand een XP cd'tje, installeer hem met de licentiecode die jij hebt staan, en je bent aan alle kanten legaal bezig :)
offtopic:
Ik wist wel dat Informatica daar niet het Eindhovense niveau heeft, maar dat het zo slecht is... :+

@Hel Gast: Op sufspot staat geen WinXP Home, wel een upgrade naar Pro vziw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dat kan dan ook zowieso wel, als je al een home licentie hebt <die op de onderkant zit>

<en zowieso als Home voldoet, dan Pro ook :)>

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2006 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Om dit topic maar weer eens wat leven in te blazen:

Ik heb op mijn Nec weer een nieuw image laten zetten, hij is weer veel sneller. Maar ik wou nu ook maar eens overstappen op firefox alleen de fingerprint software werkt er niet mee samen. Als ik bij settings > password bank> firefox aanvink staat er "firefox module installation failed".. en bij details brower not supported...Iemand een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*Mijn laptop licht al weer vijf weken ter reparatie, wat was er kapot:
Scherm zat los, CD speler deed het niet, ventilatie/koelingsproblemen.

Kreeg nog mailtje dat ook me toetsenbord kapot was, dus die word ook gemaakt.

*duurt maar en duurt maar*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:19

icecreamfarmer

en het is

Voor alle mensen die problemen met het trage branden moeten eens kijken of hun dma aanstaat want dat was bij mij de oorzaak

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Pagina: 1 ... 10 ... 16 Laatste