AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl
Verwijderd

eerste foto vind ik erg leuk! Origineel, alleen had de bovenkant m.i. nog wat scherper gekunt.
tweede foto zou ik wat minder scherpte-diepte gebruiken zodat je een wazigere achtergrond krijgt; het is allemaal erg druk nu...
derde foto; erg leuk, misschien had je iets vanaf links/rechts kunnen schieten zodat je zijn "hier prik ik je lek mee"-staaf beter ziet dan zo van voren....
Nice foto's!
Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker
Verwijderd
Hierbij mijn bijdrage van "deze maand", deze Koningin dacht op een zonnige dag weg te kunnen vliegen. Maar eerst ff op de foto. Beestje tussen duim en wijsvinger genomen. De mooiste foto tot op heden met mn macro lens. Ben op voorhand met jullie eens: de kompositie is bagger, maar het gaat mij om de beestjes.

Verwijderd
getrokken met een inmiddels oeroude Madion MD 5995 (heb hem tweedehands gekocht deze maand...)

Vind ik gewoon mooi, is zo'n klein stekkerboomke...

Vind de kleuren mooi, en t feit dat ie op de basis heeft gefocust, ipv de voorgrond...

Vind ik zalige foto, al zeg ik t zelf

Hier zie je een detail van een printplaat van een HD, met rechts mijn doorgebrande chip...
Wil iemand zijn / haar mening geven???
Dank je wel...
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2005 18:52 . Reden: Foto doorgebrande chip toegevoegd... ]
Verwijderd
Sluit ik mij helemaal bij aan, ik kan er eerlijk gezegd ook weinig van maken. Ik vind er weinig boeiends aan.Aesculapius schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 18:55:
foto 1-3 vind ik persoonlijk helemaal niks. Geen compoisitie, niks scherp en ik zou je niet eens kunnen vertellen wat erop staat ...

Verwijderd
[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2005 22:25 . Reden: de tekst was weg??? ]
AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl
Verwijderd
Check, nou zie ik hetVerwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 22:22:
die 2 middelste zijn edelstenen, waar ik een heel klein stukje uit genomen heb...
Voortaan gewoon even erbij zetten wat het is
Jahoor:lammmetak schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 23:00:
nog iemand commentaar op de mijne?
Foto 1 is naar mijn idee geen macro. Ook totaal niet interessant (tenzei je er een in je poromonee hebt)
Foto 2 is dan wel weer aardig, alleen mist het scherpte en is de DOF te klein.
Foto 3 is geloof ik nergens scherp.
In het algemeen zie ik hier eigenlijk dat 90% van de foto's alleenmaar "dichtbij" foto's zijn. Croppen doet ook een hoop wonderen.
Gadgets FTW!
Verwijderd
Zal ik in gedachten houden...Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 23:28:
[...]
Voortaan gewoon even erbij zetten wat het is
Lammetak, ik vind ze wel mooi, vooral de spin en libelle/waterjuffer... Maar je jpeg-comprimatie is echt wel slecht... Spijtig, zou graag de foto's zien in vol ornaat, zonder kwaliteitsverlies...
Verwijderd
vanaf wanneer is een foto dan macro? Zijn dit bvb macro's? (P.S. binnenste van een Harde Schijf... Met name de leeskop (1 ervan...))Ursamajor schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 12:33:
[...]
In het algemeen zie ik hier eigenlijk dat 90% van de foto's alleenmaar "dichtbij" foto's zijn. Croppen doet ook een hoop wonderen.

of is enkel de derde er 1?
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2005 13:07 . Reden: foto's bijgevoegd ]
Verwijderd
Ja, wat is macro, ongeveer de meest gestelde vraag in dit topic. Macro zijn minimaal 1:1 foto's dwz onderwerp:afbeelding op het negatief danwel opname chip. Mijn macrolens geeft bij 1:1 de foto's van de mier een paar berichten eerder. Dus formeel is alles wat minder uitvergroot is, strict gesproken geen macro. Maar dat mag de pret niet drukken zou ik zeggen.Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 12:44:
[...]
vanaf wanneer is een foto dan macro? Zijn dit bvb macro's? (P.S. binnenste van een Harde Schijf... Met name de leeskop (1 ervan...))
of is enkel de derde er 1?
[ Voor 91% gewijzigd door b03tz op 24-07-2005 15:18 ]
BYD Tang Final Edition | 2x Marstek Venus 5.12KW | HW P1 | Homey Pro 2023
Bloedzuiger: (?)
Str*ntvlieg:
Bij/wesp oid:
Libelle??:
Bij oid:
Ik ben echt heel benieuwd naar commentaar op mijn pics, ik ben
nog maar kort begonnen met foto's maken en ben echt benieuwd
wat jullie 'pro's' er van vinden! 't Zullen wel niet zulke erg beste foto's
zijn
Commentaar erg welkom! :-)
Je kunt eventueel nog thumbnails maken, zodat je alsnog de grote versie kan tonen:
1
| [url=http://url-grootplaatje][img]http://url-kleinplaatje[/img][/url] |
[ Voor 72% gewijzigd door Silent Thunder op 24-07-2005 15:33 ]
2. Vind ik ze niet echt scherp
3. De kleuren kunnen wat meer punt gebruiken
4. Hier en daar een beetje bijcroppen kan ook wat toevoegen
heb ze gecropped en geresized...toch maar nieuwen maken dan
missed oneb03tz schreef op zondag 24 juli 2005 @ 16:54:
Ok sry mensen![]()
heb ze gecropped en geresized...toch maar nieuwen maken dan
Maar die kleuren kunnen wel wat extra aandacht gebruiken imo
'k Snap et niet *begint net met fotografie*
Beter zo?
Ja 'k begin net he...maar voor een beginner zijn ze redelijk vond ik zelf
Maar zal dan wel aan mij liggen

k Ben gewent aan mega snelle replies hier
Ben echt benieuwd naar nog wat maar commentaar op mn pics ^^
GreetZ
Verwijderd

p.s. zijn mijn eerste "macro" foto's met een vandaag gekochte Powershot a510 en zijn niet geshopt, gecropt of wat dan ook.

let op pics zijn klikbaar en 500+ kB groot
De randen van de eerste pic is wat wazig, dat is niet de cam ofzo, maar de nootjes liggen in een plastic bakkie...
[ Voor 56% gewijzigd door OcNewB op 25-07-2005 23:36 ]
Verwijderd
hommel

vliegje (crop)

Geschoten met de Sigma 70-300 APO Macro op de 350D. Av stand, brandpunt 200mm, f/8, iso400, RAW. Wel gecropt.
Verwijderd
Euh... persoonlijk vind ik ze niks waard... enkel mooie kleuren, maar vind ze niet macro, en zeker geen mooie onderwerpen...OcNewB schreef op maandag 25 juli 2005 @ 23:19:
Ik weet niet of deze als macro mogen worden bestempeld maar ik vond ze in ieder geval wel aardig.
p.s. zijn mijn eerste "macro" foto's met een vandaag gekochte Powershot a510 en zijn niet geshopt, gecropt of wat dan ook.
[afbeelding]
[afbeelding]
let op pics zijn klikbaar en 500+ kB groot
De randen van de eerste pic is wat wazig, dat is niet de cam ofzo, maar de nootjes liggen in een plastic bakkie...
Zou ik ook blij mee zijn... mooi gedaan...Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 10:02:
Twee macro's waar ik erg blij mee was.
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 17:04:
[...]
Euh... persoonlijk vind ik ze niks waard... enkel mooie kleuren, maar vind ze niet macro, en zeker geen mooie onderwerpen...
Dus jij wil graag weer de zoveelste bloem, druppel en insecten foto's..
Leek me weer eens wat anders![]()
[...]
Zou ik ook blij mee zijn... mooi gedaan...
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom
Verwijderd
Heb ik niet gezegd... zelf heb ik ook al foto's ingestuurd die niet geapprecieerd worden, oa omdat ze niet wisten wat het was (edelstenen en zo...) maar bvb die nootjes, die zien eruit alsof ze uit je maag komen... al is het wel een heel mooie rode kleur... en jah... voel je niet beledigd... als jij ze mooi vindt, das t belangrijkste, want 1: wie ben ik... en 2: smaken verschillen hé...OcNewB schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 17:12:
Dus jij wil graag weer de zoveelste bloem, druppel en insecten foto's..
Leek me weer eens wat anders
grtz
miereneuk modus: kijk linksonder eens
btw....
bij hetzelfde tuincentrum wezen shoppen toevallig ?b03tz schreef op zondag 24 juli 2005 @ 17:44:
Laten we het hopen he!
Ik heb hier nog een foto van een bloem:
*klikbaar*
[afbeelding]
*oja klikbaar*
Deze vond 'k wel tof
[ Voor 69% gewijzigd door ETM op 27-07-2005 10:40 ]
G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2
Verwijderd
Ik zal het eens even wegpoetsen..
edit 1: zo, nu beter?
edit 2: wel gvd... nog een pixel vergeten...
edit 3: nee hoor, niet het zelfde tuincentrum, de mijne komt gewoon uit onze tuin.
edit 4: en toen waren alle rode pixels buiten de bloem foetsie
edit 5: maareh, wat vind je eigenlijk van de foto's zelf?
[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2005 10:57 ]
Verwijderd
Inderdaad een leuke foto, je moet er maar opkomen he!
De kleuren van die dop steken mooi af tegen de ondergrond. (aanrechtblad ofzo?)
Het grootste deel van de foto's zijn gewoon close-ups.
Het lijkt een beetje op "Goh, er zit ook een macroknop op mijn camera'tje, laat ik eens wat oninteressante foto's gaan maken".
alles bij elkaar vind ik dus alleen foto 1 en 4 het leukst/ mooist (zou bijna een schande zijn als ik niet had gezegd dat ik foto 1 er uit vond springen...na al je edit'sVerwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 10:19:
Wel, ook ik heb pas een Canon Powershot A510 gekocht, en wilde even laten zien wat ik ermee geschoten heb:
[afbeelding]
na alle edit's ......mooi![]()
[afbeelding]
niet echt schokkend
[afbeelding]
same as the lambo
[afbeelding]
eigenlijk stiekem vind ik dit de leukste foto van het stel....puur omdat dat ding compleet uit z'n verband is gerukt (m.b.t. grootte)
[afbeelding]
2x op een pagina..bijna teveel van het goede
Uiteraard klikbaar!
Met je eens dat sommige foto's de titel macro niet echt mogen dragen. Maar als mensen niks proberen zullen ze ook niks lerensuspect schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 11:36:
Persoonlijk vind ik de kwaliteit nu wel heel erg slecht worden, en heeft het weinig meer met macro te maken.
Het lijkt een beetje op "Goh, er zit ook een macroknop op mijn camera'tje, laat ik eens wat oninteressante foto's gaan maken".
[ Voor 20% gewijzigd door ETM op 27-07-2005 11:58 ]
G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2
Verwijderd
Dat was inderdaad ook de bedoeling. Al is het bij nader inzien misschien nog niet echt dichtbij genoeg om het een macro te kunnen noemen.eigenlijk stiekem vind ik dit de leukste foto van het stel....puur omdat dat ding compleet uit z'n verband is gerukt (m.b.t. grootte)
Pfft, heb ik al dat werk gelukkig niet voor niks gedaanalles bij elkaar vind ik dus alleen foto 1 en 4 het leukst/ mooist (zou bijna een schande zijn als ik niet had gezegd dat ik foto 1 er uit vond springen...na al je edit's )
Inderdaad! Volgende foto's zullen van dichterbij zijn hoor!Met je eens dat sommige foto's de titel macro niet echt mogen dragen. Maar als mensen niks proberen zullen ze ook niks leren

't valt me op dat vooral de bloemetjes en bijtjes hier gewaardeerd worden.. dan zal ik toch maar eens een keer opzoek gaan naar wat ongedierte, jammer dat het vandaag zo'n slecht weer isPersoonlijk vind ik de kwaliteit nu wel heel erg slecht worden, en heeft het weinig meer met macro te maken.
[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2005 12:10 ]
Maar vaak zijn andere onderwerpen die hier geplaatst worden te groot voor een macro, of gewoon oninteressante voorwerpen.
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
Auto in 1:18 was het eerste dat ik probeerde toen ik m'n 350D gekocht had.Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 11:19:
Dat dacht ik nou ook bij mijn fakkel, autootje en parasolstok!
Inderdaad een leuke foto, je moet er maar opkomen he!
De kleuren van die dop steken mooi af tegen de ondergrond. (aanrechtblad ofzo?)
Uiteraard klikbaar!!
Comments please? 'k hoor nie wat over mijn pics
hihi
[ Voor 5% gewijzigd door b03tz op 27-07-2005 18:08 ]
Verwijderd
Alleen had de achtergrond misschien iets spectaculairder kunnen wezen.
Persoonlijk vind ik het irritant dat hij er af valt zeg maar, er missen delen. Compositie vind ik niet zo prettig zob03tz schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 18:07:
[afbeelding]
Uiteraard klikbaar!!
Comments please? 'k hoor nie wat over mijn pics![]()
hihi

Gemaakt met de s5500. En eerdaags maar eens opzoek naar een goede macro lens hiervoor.
[ Voor 9% gewijzigd door Justawitte op 27-07-2005 20:37 ]
1.

regendruppels op de motorkap van m'n auto
2.

3.

4.

5.

6.

Verwijderd
Zou ik ook zijn als ik jou was. erg mooie foto's, vooral die tweede!!!Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 10:02:
Twee macro's waar ik erg blij mee was.
hommel
[afbeelding]
vliegje (crop)
[afbeelding]
Geschoten met de Sigma 70-300 APO Macro op de 350D. Av stand, brandpunt 200mm, f/8, iso400, RAW. Wel gecropt.
Verwijderd
De foto's zijn geresampled met Irfanview.
1) Voorzichtig beginnen met een plant

2) idem

3) Rups op steen

4) 4-eyes bleef van schrik stilzitten, meestal zijn ze mobieler. De spin is helaas niet geheel scherp, maar de locatie was wel grappig.

Commentaar is uiteraard welkom.
Prima shots, maar met uitzondering van misschien de eerste foto vind ik het niet echt macro's, meer close-ups... desalniettemin leuke objecten, jammer van die spin ook ja; ik had hem nog wat groter genomen....Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 17:07:
Hierbij een kleine bijdrage van mij. De foto's zijn genomen met een C-7070 van olympus, op de macro of supermacro stand.
De foto's zijn geresampled met Irfanview.
1) Voorzichtig beginnen met een plant
[afbeelding]
2) idem
[afbeelding]
3) Rups op steen
[afbeelding]
4) 4-eyes bleef van schrik stilzitten, meestal zijn ze mobieler. De spin is helaas niet geheel scherp, maar de locatie was wel grappig.![]()
[afbeelding]
Commentaar is uiteraard welkom.
Hier mijn allereerste foto's:
http://home.planet.nl/~ba...ttings_nozoom_noflash.jpg
http://home.planet.nl/~ba...ttings_nozoom_noflash.JPG
Alle vier supermacro foto's op hoge MPixel, je moet dus wel ff op de foto's klixz0rzen om de plaatjes in zijn geheel te zien.
Graag wil ik jullie commentaar op dingen wat ik kan verbeteren. Ik ben een n44b op foto gebied en moet nog alles leren ontdekken. Met name die shutterspeeds en apertures.
[ Voor 110% gewijzigd door Grrrrrene op 31-07-2005 18:00 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
De hele layout is verrot nu.
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
[ Voor 111% gewijzigd door Deathchant op 30-07-2005 17:38 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Ik gebruik altijd deze manier:Deathchant schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 17:35:
ja ik heb het gedaan zoals in die FAQ van tweakers stond
Plaatjes omzetten naar plaatjes van 600 piksels breed, en dan de groote én kleine versies uploaden.
[ url=http://sitewaarfotostaat.nl/grooteversie.JPG ][ img ]http://sitewaarfotostaat.nl/kleineversie.JPG[ / img ][ / url ]
Dan de teveel aan spaties tussen de haakjes weghalen
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

De laatste vind 'k wel heel grappig omdat het beeste vliegt ^^
Hij vloog stil voor mn lens...dus *knip* ^^
Commentaar welkom
http://img63.imageshack.us/img63/332/img12433fp.jpg
in achtertuin
[ Voor 32% gewijzigd door Grrrrrene op 31-07-2005 18:01 ]
De foto's zijn 's-avonds gemaakt, vandaar dat de belichting niet ideaal is (enkele tl licht met klein lees lampje). Klik op de plaatjes voor de full-size foto's [+/- 1,4mb p/st], ik hoor graag reacties.
Persoonlijk vind ik 3 het beste geworden.
1
2
3
4
[ Voor 7% gewijzigd door Snowwie op 31-07-2005 23:49 ]
Dat ben ik helemaal met je eens.
1. Vind ik namelijk te donker.
2. Is leuk om de ware grootte van de mot te zien, maar verder niet echt boeiend ofzo.
3. Is van deze serie zeker het beste gelukt.
4. Focus ligt teveel op de achterkant van de vlinder. Ik weet niet welk diafragma je hebt gebruikt, maar als je de hele vlinder scherp op de foto wilt hebben dan moet je een zo klein (groot f getal) kiezen en dan op het hoofd van de vlinder focussen.
Verwijderd
Ik heb pas net mijn digicam (nikon 4600) en was een beetje aan het prutsen met mijn tulp mode toen ik dit topic zag.
Een paar wat meer tweakerigge foto's (transistor en twee schuifregisters)
Ik vind de onderste het mooist, ook al staat hij scherp gesteld op het pootje.
Hier meer
Geen idee welk diafragma, alles stond op automatisch. Helaas is de vlinder vervlogen, dus een herhaling zit er niet in. Focus ligt niet speciaal op de achterkant, die vlinder wou niet beter poseren, en ik kon em niet echt van de andere kant benaderen. Het beestje was wel verdomd nieuwsgierig, hij heb dan ook de rest van de avond op m'n schouder enzo rondgehuppeld.justawitte schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 00:01:
[...]
Dat ben ik helemaal met je eens.![]()
1. Vind ik namelijk te donker.
2. Is leuk om de ware grootte van de mot te zien, maar verder niet echt boeiend ofzo.
3. Is van deze serie zeker het beste gelukt.
4. Focus ligt teveel op de achterkant van de vlinder. Ik weet niet welk diafragma je hebt gebruikt, maar als je de hele vlinder scherp op de foto wilt hebben dan moet je een zo klein (groot f getal) kiezen en dan op het hoofd van de vlinder focussen.

en ik ben er ook achter dat een bloem een stuk makkelijke te fotograferen is als een huisdieren. of ze schrikken van het geluid dat de camera maakt als ie scherpstelt, of ze eten de camera t liefst op.
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
Heb de camera van mijn ouders gebruikt , in afwachting van mijn D50 (hij is verzonden !!!)
fotos zijn *klik*baar
[1]

Bruin blauwtje
[2]

Groot koolwitje
[3]

Grassprietdikkopje
C&C pls.
http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl
Verwijderd
Mooie foto's, mijn favo onderwerp. Foto 2 is de mooiste, koolwitje zit precies in het scherpe vlak van de foto. De andere twee helaas een tikje wazig waar je het graag scherp zou willen hebben. Ik weet hoe lastig of het is om het goed te krijgen. Je kunt uren achter die beesten aanzitten en nog geen goed resultaat krijgen!!!LittleWan schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 21:08:
Vandaag ook nog eens op stap geweest. Dit zijn de mooiste.
Heb de camera van mijn ouders gebruikt , in afwachting van mijn D50 (hij is verzonden !!!)
fotos zijn *klik*baar
[1]
[afbeelding]
Bruin blauwtje
[2]
[afbeelding]
Groot koolwitje
[3]
[afbeelding]
Grassprietdikkopje
C&C pls.
Verwijderd
Eerste twee foto's heel mooi, vooral die rode kleur springt eruit. De laatste twee wat minder.Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 10:07:
Fotos geschoten te Noorderdierenpark Emmen
1
2
3
4
Comments welkom!
Gebruik je een speciale macrolens, of kan je camera dit standaard?
Verwijderd
Foto's zijn geschoten met HP945 + Raynox DCR250 macrolens en een uv filtertje.Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 21:50:
[...]
Eerste twee foto's heel mooi, vooral die rode kleur springt eruit. De laatste twee wat minder.
Gebruik je een speciale macrolens, of kan je camera dit standaard?
Alle fotos uit de hand geschoten en niet nabewerkt ( enkel het kader dan )
Foto 1 en 4 zijn met behulp van digitale flits ( handige functie op de cam )
Nog een voorbeeldje van deze combinatie ( +/- 3/4 max zoom )

Verwijderd
Zeer nette "plaat" zo.tweakraiser schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 17:23:
Ik ben ook maar weer opstap gegaan met m'n cameraad.
Simpel bloemetje met een Sony F707, ernstig bewerkt met PS, Levels, Saturation, Contrast, USM.
helaas een beetje overbelicht.
Fraaie compositie.
Jammer van de overbelichting in het blad idd.
Ga zo door!
Dank je johand!Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 23:57:
[...]
Zeer nette "plaat" zo.
Fraaie compositie.
Jammer van de overbelichting in het blad idd.
Ga zo door!
Verwijderd

Commentaar natuurlijk alrijd welkom.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2005 15:08 ]
Mooie platen!Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 15:00:
Hier eens een keer weer een paar macrootjes van mij.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Commentaar natuurlijk alrijd welkom.
Wel wat onscherp, met name foto 3.
Verwijderd
Ook nummer 1tweakraiser schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 16:02:
[...]
Mooie platen!
Wel wat onscherp, met name foto 3.
Volgens mij ligt de scherpte net iets voor het onderwerp. In dit geval de bloem dus.
Met wat voor toestel is dit geschoten? welke lenzen etc?
Verwijderd
Mijn toestel is een Canon Powershot A80.Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 17:20:
[...]
Ook nummer 1
Volgens mij ligt de scherpte net iets voor het onderwerp. In dit geval de bloem dus.
Met wat voor toestel is dit geschoten? welke lenzen etc?
De scherpte afstand is best wel moeilijk te bepalen met een bewegend object, dit was een drukke hommel. Het kleine macro venster van mijn camera maakt het er niet makkelijker op.
Verwijderd
Ik ken je toestel niet hoor , kan je je focus ook zelf bedienen? manual zegmaar?Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 17:43:
[...]
Mijn toestel is een Canon Powershot A80.
De scherpte afstand is best wel moeilijk te bepalen met een bewegend object, dit was een drukke hommel. Het kleine macro venster van mijn camera maakt het er niet makkelijker op.
Dan kan je namelijk gewoon door je camera naar voor en naar achteren te bewegen scherp stellen.
Ideaal !
Succes
Jammer dat hij zo onscherp is. Vooral met die camera en lens.Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 13:52:
Gisteren eens zitten spelen met de macro functie van mijn Sigma 70-300 APO lens. Een voorbeeldje:
[afbeelding]
Canon EOS 350D
Sigma 70-300 APO DG Macro
190 mm Focal length
1/200 Sluitertijd
F/13
ISO 400

Dit is trouwens een soortgelijke libelle. Foto gemaakt met een Canon G3

Nikon Coolpix 4500, uit de losse hand.
[ Voor 90% gewijzigd door Grrrrrene op 07-08-2005 16:01 ]
Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.
Het is jammer dat de bloem er maar half op staat. Heb je geen foto waar ie in z'n geheel op staat? Of in ieder geval de kern in z'n geheel?Raveon schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 11:42:
[afbeelding]
Nikon Coolpix 4500, uit de losse hand.
public void ik()
Nee helaas, was een "lucky shot" maar de bloem staat in m'n voortuin en ga zo snel het weer het toelaat nog eens wat shots maken.Daantjuh schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 18:21:
[...]
Het is jammer dat de bloem er maar half op staat. Heb je geen foto waar ie in z'n geheel op staat? Of in ieder geval de kern in z'n geheel?
Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.
Ik vind hem eerlijk gezegd niet zo mooi.Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 18:05:
Ik heb mijn canon Ixus 40 nu 2 weken erg tevreden over, lekker snel!
Even een macro foto nouja is het wel macro, nou ik vind m wel mooi
Het enige wat ik heb gedaan is een beetje van de bovenkant van de foto afgehaald verder geen bewerkingen.....
Klikbaar 650K !
[afbeelding]
Het is nogal donker en de weerspiegeling van je arm hoort er niet op. Het onderwerp spreekt mij ook niet zo aan.
Wanneer je een scherpe foto maakt (met makro functie), hoeft het niet meteen te betekenen dat de foto zelf ook mooi is.
Probeer wat kritischer te zijn bij je foto's, het publiek heeft altijd meer kritiek
[ Voor 14% gewijzigd door keanu_ op 06-08-2005 18:49 ]
Verwijderd
even mn camera uittesten en dacht ik laat hem even zien hierkeanu_ schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 18:45:
[...]
Ik vind hem eerlijk gezegd niet zo mooi.
Het is nogal donker en de weerspiegeling van je arm hoort er niet op. Het onderwerp spreekt mij ook niet zo aan.
Wanneer je een scherpe foto maakt (met makro functie), hoeft het niet meteen te betekenen dat de foto zelf ook mooi is.
Probeer wat kritischer te zijn bij je foto's, het publiek heeft altijd meer kritiek
Verwijderd
Verwijderd
Beetje aan het experimenteren met alles wat hij kan en vooral het inzoomen is erg leuk. Dit zijn echter macro-foto's. Ik wil graag wat commentaar over hoe het beter kan.
BVD
bloem uit de tuin, beetje gefotoshopt (brightness, contrast)
beeld van castlefest (bijeenkomst voor gothics enzo)
Haha grappig beeldje
http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl
ps. geen crop
[ Voor 30% gewijzigd door kwakke01 op 10-08-2005 11:09 ]
https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410
Materiaal: Nog steeds m'n Minolta Dimage Z1 met supermacrolens van Raynox
Edit: link naar orgineel gefixed.
[ Voor 9% gewijzigd door Mud.Starrr op 11-08-2005 17:01 ]
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Ik vond ze best wel aardig gelukt al zeg ik 't zelf. Anyway, laatst ook eens insecten proberen te doen, maar dat viel me vies tegen; takken/bladeren waar ze op zitten bewegen veel en zelf zitten ze ook niet echt stil

Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Zeker. Als je er nu ook nog een pola bijkoopt, kun je deze serie helemaal perfect makenAbbadon schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 19:13:
Ik vond ze best wel aardig gelukt al zeg ik 't zelf.
This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Dit topic is gesloten.