En dat gebeurt dan regelmatig.
Het spel is leuk maar het aanvallen van steden is zwaar unbalanced.
Hopen dat de komende patch dit gaat verbeteren. Want ik krijg het idee dat als zij mij aanvallen dat het vaker goed gaat (voor de aanvallende partij) dan als ik hun aanval.
Ik stink niet, ik ruik gewoon anders
Anoniem: 37384
Nou ik beleef het helemaal niet zo. Dacht eerst van wel, maar je moet ff goed kijken waarvandaan je aanvalt, of dat geen defence penalty geeft ofzo (rivieren etc). Soms heb je een stukje land wat juist defence geeft, dan moet je daarop staan. Als ze geen defence hebben in de stad die je aanvalt omdat je die heb weggebombardeerd, dan kunnen ze nog wel cultural defence hebben geloof ik, misschien dat het dat is.nhimf schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 15:55:
Wat ik zo irritant vind is de brute overmacht die je nodig hebt om een stad aan te vallen. Ook na het bombarderen van de city defence moet je of het aantal aan defence * 4 hebben (minimaal) of units die vele malen sterker zijn. Ik heb zelfs gehad dat (meerdere) Mordern Armors(sterkste land units) verloor tegen pikemen...
Hopen dat de komende patch dit gaat verbeteren. Want ik krijg het idee dat als zij mij aanvallen dat het vaker goed gaat (voor de aanvallende partij) dan als ik hun aanval.
Dacht dat je door ALT in te drukken kan zien hoe de kansen liggen qua aanvallen. Misschien dat eens wat meer gebruiken om uit te vinden hoe het wel goed moet?
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Een stad aanvallen moet je natuurlijk wel op de goede manier doen, eerst *altijd* defenses naar 0 krijgen, bombarden met assault wapens, en dan met catapult de stad zelf aanvallen, die raak je dan of kwijt of hij retreat zwaarbeschadigd, maar als je hem de goede bonus geeft doet ie 20% meer "collateral" damage, dus beschadigd niet alleen het leger welke hij aanvalt maar ook de andere gelegerde units in de stad, doe dit met 2 tot 5 catapulten/cannons en je verzwakt de verdediging in zijn geheel. met 20-50%. Vervolgens selecteer je alle units en kiest ie zelf welke units de best kansen hebben tegen de verdediging. Je units raken over het algemeen wel beschadigd maar je wint zo meestal wel, en met winnen komt experience en dus betere kansen in toekomstige gevechten...
Dit is denk ik het grootste punt waar men zich op verkijkt, de tegenstandige units hebben ook upgrades, dus als jij een stad aanvalt met walls en castle is de defense sowieso al 50%, de stad is op heuvel gebouwd en heeft een archer welke foritfied is.
komt neer op:
tile bonus(hills): 25%
unit: 25% city 25 % hill en 25% fortified defense
city improvement: 50%
unit promotie: 10% sterker + 20% citydefense (of speciaal voordeel tegen een bepaald type legereenheid)
dan heb je dus een archer met een first strike heeft en 100%-150% voordeel omdat ie in een stad staat!!
vindt je het dan gek dat je deze niet zomaar verslaat?
Maar het is inderdaad wennen omdat je nu zeer makkelijk een (je) leger verliest en dan bouw je niet zo snel een nieuw leger op!
Dat heb ik nog niet onder de knie geloof ik, ik krijg het niet voor elkaar om voor het jaar 1000 een goed leger samen te stellen en daadwerkelijk overwicht te hebben om steden van andere beschavingen aan te vallen ... beetje door hun gebied hun resources pillagen lukt wel maar steden zijn teveel van het goede meestal...
Haal het steeds net niet om een stad te veroveren en te behouden
Dat is extra zuur omdat dat meestal mijn meest ervaren units zijn en ben daar erg verzwakt terwijl de tegenstanders units net extra experience krijgen door het verslaan van mijn legers...
Wel mooi is het om te zien dat als je oorlog verklaard ze eerst je resources proberen te blokken door die tiles te pillagen!!
Iemand suggesties?
Wat er ook gebeuren moogh...
Ik baal er ook ontzettend van dat het Nederlands is aangezien ik nu dingen niet kan vinden. Zoals:Michali schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 15:45:
Ongeloofelijk hoe slecht de manual is vertaald naar het nederlands. Volgens mij hebben ze dat in een avondje gedaan oid. Heb nog nooit een manual gelezen waarin zo veel fouten staan. Ik heb het dan over de versie van 224 pagina's. Geen idee hoe de kleinere in elkaar zit.
Egyptische rijk, favoriete staatsvorm: successie
WTF is successie in het spel? (dus in het Engels)
[ Voor 3% gewijzigd door Pino64 op 19-11-2005 18:10 ]
Omdat ik niet de beroerste ben en jij na 84 subtiele verzoekjes onder een quote reageert, zal ik je voor deze ene keer een search opdracht besparenDarth Malak schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 23:10:
[...]
Pagefile uitzetten is zoiezo aan te raden? Dit is zo'n beetje het slechtste advies wat ik hier ben tegengekomen. De Windows kernel is ontwikkeld om ALTIJD een pagefile te gebruiken. Of het nu een klein beetje is of meer afhankelijk van je geheugen maar zelfs met 2+ GB RAM zal je pagefile gebruikt worden. Met een uitgeschakelde pagefile kan het even goed gaan maar vroeg of laat loop je ZEKER tegen problemen aan.
De Windows kernel zal altijd je pagefile gebruiken, tenzij je conservative caching aanzet of je pagefile uitzet. Met veel geheugen heb je dus een snelheidsvoordeel als je je pagefile uitzet. Meer info kun je hier vinden.
Misschien was ik niet helemaal duidelijk. Je krijgt natuurlijk niet meer geheugen als je je pagefile uitzet. Maar mijn redenatie is: Ik heb geen pagefile en geen problemen in Civ4, misschien is er een verband dus probeer dat ook eens.MSalters schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 23:13:
Blij dat sommige mensen niet mijn collega's zijn. RAM verspillen aan ongebruikte code/data, zodat je file cache naar de kloten gaat. Overigens is het virtuele geheugen nooit kleiner dan het fysieke geheugen (virtueel=fysiek+gebruikte swap), dus het idee dat je meer virtueel geheugen krijgt door het te verminderen is
Verder heb je natuurlijk gelijk dat virtueel gelijk is aan fysiek + swap. Uiteraard heb je geen gelijk met het feit dat je altijd ram "verspilt" aan ongebruikte code/data". Zie ook de link die hier een stukje boven staat. Btw, probeer niet te flamen, je reactie is nu tamelijk genant te noemen. Geeft niet, je bent hier om te leren.
De Engelse manual is op internet te vinden. Misschien is het handig om die even te downloaden?Pino64 schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 18:07:
Ik baal er ook ontzettend van dat het Nederlands is aangezien ik nu dingen niet kan vinden. Zoals:
[ Voor 11% gewijzigd door dr snuggles op 19-11-2005 18:25 ]
Anoniem: 13428
Gokje: Hereditary rule (Erfopvolging). Daar successie ook erfopvolging betekent. (Alhoewel ik voor erfopvolging gekozen zou hebben als vertaling).Pino64 schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 18:07:
[...]
Ik baal er ook ontzettend van dat het Nederlands is aangezien ik nu dingen niet kan vinden. Zoals:
Dat is niet hier t geval hoor. Het maximum dat ik kan halen is 2 food 2 hamers en 2 gold ( op een luxe heuvel met fresh water)Legion schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 15:38:
[...]
Bouwen op een Plains/Heuvel geeft je 3 hamertjes in plaats van 2. Ook zeer handig in het begin. Een resource kun je op bouwen als je em snel wilt hebben of er zeker van wilt zijn dat je ALTIJD toegang hebt tot die resource (vijand moet de stad innemen, ipv het vakje met resource pillagen).
Maar op het lange termijn is het slimmer om niet op een resource te bouwen maar er vlak naast ofzo, iig zodat ie in de radius van de stad valt.
Ook al bouw je op een +3 food recource of 3 hamer heuvel je town zal maar 2 food opbrengen of 2 hamers, Dik kut als je t mij vraagt
Manager International Partners @Electronic Sports League Europe @http://www.esl.eu/eu Linkedin Profile http://www.linkedin.com/in/pesticide
Ach kom op zeg, waar maak je je druk om. Bovendien lijkt het mij wel vrij logisch dat de opbrengst minder is als er in hetzelfde gebied nog ruimte moet zijn voor een miljoenenstad. Je landbouwveldje bijvoorbeeld is dan ook minder hectare groot.Pesticide schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 21:03:
Dat is niet hier t geval hoor. Het maximum dat ik kan halen is 2 food 2 hamers en 2 gold ( op een luxe heuvel met fresh water)
Ook al bouw je op een +3 food recource of 3 hamer heuvel je town zal maar 2 food opbrengen of 2 hamers, Dik kut als je t mij vraagt
Je hoeft mij niet in te lichten over hoe de kernel werkt of wat wel werkt en wat niet werkt. Je hoeft me niet te geloven of je hoeft niets aan te nemen van me. Zet jij gewoon lekker je pagefile uit, je komt er vanzelf wel achter. Je draait waarschijnlijk zeker ook een ramdisk om snelheidswinst te boeken? Uit zeer uitgebreide discussies in het verleden op diverse forums is gebleken dat het gewoon bad practice is.wwillem schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 18:21:
[...]
Omdat ik niet de beroerste ben en jij na 84 subtiele verzoekjes onder een quote reageert, zal ik je voor deze ene keer een search opdracht besparen:
De Windows kernel zal altijd je pagefile gebruiken, tenzij je conservative caching aanzet of je pagefile uitzet. Met veel geheugen heb je dus een snelheidsvoordeel als je je pagefile uitzet. Meer info kun je hier vinden.
En zelfs die thread die jij in je post linkt geeft al hetzelfde aan.
[ Voor 5% gewijzigd door Darth Malak op 20-11-2005 01:07 ]
Dan heb je een rare Civ4.Pesticide schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 21:03:
[...]
Dat is niet hier t geval hoor. Het maximum dat ik kan halen is 2 food 2 hamers en 2 gold ( op een luxe heuvel met fresh water)
Op een Hills/Plains dus niet een Hills/Grassland of Hills/ietsanders, krijg je 3 hamertjes.
Manager International Partners @Electronic Sports League Europe @http://www.esl.eu/eu Linkedin Profile http://www.linkedin.com/in/pesticide
Bij de groene pijl zie je een Hills/Plains, die krijgt 2 food, 2 hamers en 1 gold itt tot alle andere steden op de foto.

Met een food resource kun je zelfs 3 food krijgen, maar wel maar 1 hamer en 1 gold.
quote:"When Bananas, Rice, Sugar, Sheep, Corn, Cows, and Pigs are on Grassland Tiles Only(no hills)
you are able to produce One Extra Bread Slice more than normal when you settle on top of them."

quote:"When Coal, Copper, Iron, Marble, Oil, Stone, Aluminum, Horses, and Ivory are on Plains Tiles Only(no hills) you are able to produce One Extra hammer more than normal when you settle on top of them."

quote:"Now if these same resources are on a PLAINS/HILL tile you can produce Two Extra Hammers more than normal."

quote:"When Dye, Gold, Gems,Incense, Fur, Silk, Silver, Spice, and Wine are next to a river, you will receive One Extra Commerce more then normal when you settle on top of them."
Ligt er dus puur aan wat je wilt.
Standaard is:
2 food, 1 hamer, 1 gold
Verder zijn er nog mogelijk:
2 food, 2 hamer, 1 gold (Op een hills/plains)
2 food, 2 hamer, 1 gold (Op een plains met general resource)
2 food, 3 hamer, 1 gold (Op een hills/plains met een general resource)
2 food, 2 hamer, 2 gold (Op een hills/plains met een luxe resource naast een rivier)
2 food, 1 hamer, 2 gold (Op een ??? met een luxe resource naast een rivier) (edit)
3 food, 1 hamer, 1 gold (Op een grassland met een food resource)
Lees die guide maar eens door, heel erg handig
Edit: 1 regeltje toegevoegd + layout beetje aangepast
[ Voor 8% gewijzigd door Refragmental op 20-11-2005 21:32 ]
Vreemd detail net gezien: de Duitsers werden uitgeroeid en toch bleven ze bestaan gedurende een jaar of 50... incl onderhandelingen.
Astublief zeg, civilization is juist puur rekenen op hogere levels en maakt dit spel nou juist net zo fijn. wat een onnozele posts is dat hier toch , een beetje wiskinde en iedereen loopt hier te jankenRamon de Jesus schreef op zondag 20 november 2005 @ 21:53:
Alsjeblieft zeg... het is een spel, geen wiskundige berekening. Van mij hoeft al die analyse echt niet.

strategy = nadenken met een vleugje wiskunde, hoort er nu eenmaal bij
legion thx for the info, i needed that bad
[ Voor 6% gewijzigd door Pesticide op 21-11-2005 01:21 ]
Maar eh 2 dingen:
1. Was het niet zo dat je vroeger van die upgrades voor je kasteel kreeg na bepaalde dingen (dan kon je een mooi kasteel voor jezelf bouwen)? Ik heb dat nergens terug kunnen vinden.
2. Als je eenmaal de ruimte in was, dan kon je vroeger onderdelen voor je spaceship in elkaar bouwen. Dat zie ik ook nergens terug.
Haal ik verschillende games door elkaar, mis ik een optie of wat doe ik verkeerd?
2) Je hebt nog steeds de spacerace. Dus onderdelen bouwen voor je spaceship heb je nog steeds. Alleen is het volgens mij (ik heb nog nooit 1 onderdeel van een spaceship gebouwd) zo dat je de afweging snel/aankomstkans/groot niet meer kan maken.
Nog 1 domme vraag dan. Ik wilde graag gewoon doorspelen na m'n overwinning. Dat kon ook wel, maar nu komt ie met 'nog X' turns te gaan....
Daarna zal het spel dus alsnog aflopen. Is dat te voorkomen? 'vroegah' kon je toch ook eeuwig doorspelen (al liep de tijd niet meer verder)
Bij victory-optiopns de Time uitschakelen. Ik zit nu in 2166 en het potje is nog onbeslist.kreator schreef op maandag 21 november 2005 @ 13:16:
Thx.
Nog 1 domme vraag dan. Ik wilde graag gewoon doorspelen na m'n overwinning. Dat kon ook wel, maar nu komt ie met 'nog X' turns te gaan....
Daarna zal het spel dus alsnog aflopen. Is dat te voorkomen? 'vroegah' kon je toch ook eeuwig doorspelen (al liep de tijd niet meer verder)
Anoniem: 12316
Helaas ben je niet de enige in dit topicRamon de Jesus schreef op zondag 20 november 2005 @ 21:53:
Alsjeblieft zeg... het is een spel, geen wiskundige berekening. Van mij hoeft al die analyse echt niet.
Er is geen reden om dit soort discussies niet toe te laten. Als er onduidelijkheid over is, dan mag dat best uitgelegd worden. Wel het verzoek om termen als 'janken' weg te laten, die horen hier niet thuis.
Als een post je niet bevalt, plaats dan een topic report. Ga er niet in het topic op in, want daar verpest je het topic alleen maar mee.
Maar goed dat ik daarom maar een verzameling tanks heb staan.
Anoniem: 80186
Na crash: USB poorten niet herkent op nieuwe windows
Mijn computer wordt op dit moment gemaakt, maar ik ben er toch een beetje wantrouwig over om CIV IV er zomaar weer op te zetten, want misschien gebeurt hetzelfde straks weer.
Iemand anders ook een zelfde ervaring?
speelde op noble ga nu natuurlijk een wat hogere level doen. Modern Armor is zeer bruut en de carrier's ook. ik heb eigenlijk alle civilization versies gespeeld behalve centauri ofzo 1,2,3, en nu 4. en ik kan zeggen dat ik 4 beter of minimaal even goed als 3 vind. de graphics zijn niet state of the art maar dat hoeft ook niet. het is alleen maar leuk met mooiere graphics maar het hoeft niet overdreven te worden. Ook beter voor de andere civ fans. Wat ik wel merkte ik speelde civ 4 in 2,3 dagen uit en ik speelde heus niet extreem paar uurtjes per dag ongv 3 ofzo voor 3 dagen dat is best snel (al helemaal voor een 14 jarige
resource aangevinkt had. (dan bouw je alles sneller naar mijn weten)
Ik denk dat je moelijkheidsgraad hier ook een impact op heeft op welke moelijkheids graad speel je eigelijk als ik vragen mag.nhimf schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 15:55:
Wat ik zo irritant vind is de brute overmacht die je nodig hebt om een stad aan te vallen. Ook na het bombarderen van de city defence moet je of het aantal aan defence * 4 hebben (minimaal) of units die vele malen sterker zijn. Ik heb zelfs gehad dat (meerdere) Mordern Armors(sterkste land units) verloor tegen pikemen...
Mijn kameraad had ook vele crashes en problemen met civ 4 en hij zij ook dat het een beetje unbalanced was.
iig wachten op die patch
Hier heb ik juist andere ervaringen mee. Zelf toen ik precies hetzelfde deed na het loaden, werd mij ineens niet meer de oorlog verklaard. Dus waarschijnlijk heb jij gewoon heel veel slechte relaties met dat buurland (Veel rode dingen, weinig/geen groene) en close borders enzo, want dan ontkom je er heel moeilijk aan. Dit vind ik juist een pluspunt aan Civ IV.Ecteinascidin schreef op maandag 21 november 2005 @ 14:36:
Wat mij echt mateloos irriteert is dat men je de oorlog kan verklaren. Indien je dan een oude savegame oplaadt en dan elk jaar je buurman probeert te lijmen door technologie, geld, goederen enz cadeau te doen, dan verklaart die je toch alsnog op dezelfde dag de oorlog. Ronduit slecht IMHO en zo kan je blijkbaar echt geen oorlog afwenden.
Maar goed dat ik daarom maar een verzameling tanks heb staan.
Ik werk eigenlijk standaard met closed borders.Anoniem: 37384 schreef op maandag 21 november 2005 @ 17:16:
[...]
Hier heb ik juist andere ervaringen mee. Zelf toen ik precies hetzelfde deed na het loaden, werd mij ineens niet meer de oorlog verklaard. Dus waarschijnlijk heb jij gewoon heel veel slechte relaties met dat buurland (Veel rode dingen, weinig/geen groene) en close borders enzo, want dan ontkom je er heel moeilijk aan. Dit vind ik juist een pluspunt aan Civ IV.
Ten eerste hou ik er niet van dat de tegenstander vrolijk door mijn land kan lopen en daarnaast weten ingesloten civilizations toch voorbij mijn eigen land weer een kolonie te starten.
De closed borders zorgen ervoor dat ik kleine vijanden makkelijk kan overnemen, omdat ze geen kant op kunnen, daarnaast geeft het aanvallen van deze mensen geen problemen met mijn buren omdat ze er al tijden geen contact mee hebben.
In mijn laatste spel heb ik op deze manier zonder problemen drie vijanden in de pan kunnen hakken en op deze manier 50% meer territorium in beslag kunnen nemen.
* Cardinal is niet altijd een goedzak
Men kan hier de Blue Marble textures voor civ4 halen
This program allows the installation of new graphics for Sid Meier's Civilization IV™, based on satellite images of the NASA Blue Marble project. The graphics installer is accompanied by a small scaling tool, making it possible to adjust the dimensions of many 3D objects and the strength of clouds. Y[...]
The Civilization IV users now can discover their Worlds with a special Blue Marble
texture set modelled from this material. Have a lot of fun with it!
[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 21-11-2005 17:37 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ja, zeer frustrerend dit (uiteraard maakt dit het spel wel uitdagender en ook leuker). Maar heeft iemand enig idee hoe hier goed mee om te gaan?BitBit3r schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 17:33:
Wel mooi is het om te zien dat als je oorlog verklaard ze eerst je resources proberen te blokken door die tiles te pillagen!!
Units verspreid over het landschap ofzo? Meestal ben ik net wat te laat met m'n units.
Gewoon je belangrijke resources standaard 1 of 2 verdedigers opzetten. Dan heb je altijd wat tijd om er andere units heen te sturen.KreKkeR schreef op maandag 21 november 2005 @ 21:54:
[...]
Ja, zeer frustrerend dit (uiteraard maakt dit het spel wel uitdagender en ook leuker). Maar heeft iemand enig idee hoe hier goed mee om te gaan?
Units verspreid over het landschap ofzo? Meestal ben ik net wat te laat met m'n units.
24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?
Mja ok, maar los van speciale resources heb ik meestal ook nog eens zoveel voorsteden en andere improvements. Daar heb ik nooit genoeg manschappen voor om die te verdedigen. En zeker bij zo'n voorstadje vind ik het altijd zo zonde wanneer de boel verwoest wordt. Duurt weer 5 beurten ofzo voor de boel is opgebouwd.Mike78 schreef op maandag 21 november 2005 @ 22:59:
[...]
Gewoon je belangrijke resources standaard 1 of 2 verdedigers opzetten. Dan heb je altijd wat tijd om er andere units heen te sturen.
[ Voor 13% gewijzigd door KreKkeR241 op 21-11-2005 23:31 ]
Ik bedoelde eigenlijk met close borders, dat zijn steden dicht op die van de tegenstander stondencardinal808 schreef op maandag 21 november 2005 @ 17:25:
[...]
Ik werk eigenlijk standaard met closed borders.
Ten eerste hou ik er niet van dat de tegenstander vrolijk door mijn land kan lopen en daarnaast weten ingesloten civilizations toch voorbij mijn eigen land weer een kolonie te starten.
De closed borders zorgen ervoor dat ik kleine vijanden makkelijk kan overnemen, omdat ze geen kant op kunnen, daarnaast geeft het aanvallen van deze mensen geen problemen met mijn buren omdat ze er al tijden geen contact mee hebben.
In mijn laatste spel heb ik op deze manier zonder problemen drie vijanden in de pan kunnen hakken en op deze manier 50% meer territorium in beslag kunnen nemen.
* Anoniem: 37384 is niet altijd een goedzak
Maar trouwens ook wat jij zegt, als ze je al een altijd keer vragen om open borders en jij weigert steeds, denken ze dat je ze niet vertrouwt en kunnen ze ook kwaad worden.
Dit was in Civ III ook al zo.KreKkeR schreef op maandag 21 november 2005 @ 21:54:
[...]
Ja, zeer frustrerend dit (uiteraard maakt dit het spel wel uitdagender en ook leuker). Maar heeft iemand enig idee hoe hier goed mee om te gaan?
Wanneer een paar units komen, zelf de aanval kiezen voor ze bij je stad zijn en je resources.Units verspreid over het landschap ofzo? Meestal ben ik net wat te laat met m'n units.
Ik snap 1 ding niet helemaal van mijn steden en grenzen. Ik heb een stad die direct naast z'n stadsgrens ook de landsgrens heeft, namelijk met RUsland. Nou zijn het oude Russische steden met veel cultuur en ik kan mij indenken dat deze wel een rijkweidte heeft van 4 velden.... maar mijn stad heeft ook veel cultuur, produceert wel 200 eenheden per beurt en staat nu 3 in het totaalklassement met iets van 15000 stuks..... dus waarom ligt die grens zo onredelijk?
En ja, ik ga die russen niet aanvallen, die zijn veel te sterk.
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
Hoop dat ie snel uitkomt weer, want mijn game gaat zo langzaam nu.

Ik heb ff snel dit topic doorgebladerd maar kon geen antwoord vinden, met google ook niet
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Sommige dvd-roms hebben problemen met safedisk 4.6. Firmware updaten kan helpen.ph4ge schreef op woensdag 23 november 2005 @ 17:15:
Ik heb hem ook eindelijk, zowaar eens een keer een spel legaal. Nu krijg ik steeds dat hij de cd niet kan vinden, terwijl het installen goed gingIemand hier een oplossing voor?
Ik heb ff snel dit topic doorgebladerd maar kon geen antwoord vinden, met google ook niet
Welke cd of dvd-rom gebruik je? Probeer ook eens daemon tools etc uit te schakelen.
Enige oplossing die ik heb gevonden is om zelf een image bestand te maken en die te laden met deamontools, alleen heb ik geen idee hoe dat moet, en lijkt me ook niet te bedoeling aangezien ik een legale versie heb.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Kijk ff op dit forum, heb het een paar keer voorbij zien komen.ph4ge schreef op woensdag 23 november 2005 @ 17:57:
Ik heb een nog vrij schone install zonder programma's als deamon. Ik heb een ouwe sony dvd speler (crx175a1), sowieso al een onding omdat er nergens drivers voor te vinden waren en windows hem niet vanzelf herkent als een dvd speler. echter na lang zoeken toch een driver gevonden, en het werkte, kon ook civ4 installen, alleen spelen lukt niet
Enige oplossing die ik heb gevonden is om zelf een image bestand te maken en die te laden met deamontools, alleen heb ik geen idee hoe dat moet, en lijkt me ook niet te bedoeling aangezien ik een legale versie heb.
Uit het raam ermee!! Een computer die civ4 goed kan draaien zou ook een goede dvd rom moeten hebben.ph4ge schreef op woensdag 23 november 2005 @ 17:57:
Ik heb een nog vrij schone install zonder programma's als deamon. Ik heb een ouwe sony dvd speler (crx175a1), sowieso al een onding omdat er nergens drivers voor te vinden waren en windows hem niet vanzelf herkent als een dvd speler. echter na lang zoeken toch een driver gevonden, en het werkte, kon ook civ4 installen, alleen spelen lukt niet
Ik heb 1 GB, zou dat ook te weinig zijn? Gaat namelijk wel vaak langzaam.Ecteinascidin schreef op woensdag 23 november 2005 @ 18:15:
Van 512 Mb naar 1.5 Gb ... wat een wereld van verschil. Weg diashow.
Je kan ze vinden op de volgende locaties:
- FileShack
- Gamershell
- 3DGamers
Bij elkaar weegt de demo zo'n 314 MB, best bescheiden dus voor zo'n spel. Veel plezier ermee!
Hmm, ik heb hetzelfde, alleen het gekke is (en voor mij prettige) dat ie daarna wel gewoon het spel start alsof er niks aan de hand is ...ph4ge schreef op woensdag 23 november 2005 @ 17:15:
Ik heb hem ook eindelijk, zowaar eens een keer een spel legaal. Nu krijg ik steeds dat hij de cd niet kan vinden, terwijl het installen goed gingIemand hier een oplossing voor?
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
Jejking schreef op woensdag 23 november 2005 @ 19:35:
Ik kan wat gemist hebben,
joh
Misschien heb ik wat gemist, maar ik speel volgens mij het hele spel alweer een paar weekjes...wals me er niet op plat, maar ik las net dat de demo van Civ4 uit is!
Je kan ze vinden op de volgende locaties:
- FileShack
- Gamershell
- 3DGamers
Bij elkaar weegt de demo zo'n 314 MB, best bescheiden dus voor zo'n spel. Veel plezier ermee!
Ik heb wat gemist dus...
[ Voor 16% gewijzigd door ikmattie op 24-11-2005 08:39 ]
Mijn Flickr; Sony A7iii
ik vermaak me voorlopig wel met het lezen van het boekje
Dus je geeft het spel de schuld omdat ie het niet doet op een oude DVD-speler die niet herkend wordt door windows? Heel slim!ph4ge schreef op woensdag 23 november 2005 @ 23:43:
gvd ik kom er echt niet uit, ik heb mailtje gestuurd voor support, maar ook daar heb ik weinig vertrouwen in. dit is de laatste keer dat ik een spel koop, downloaden werkt altijd (toevallig; civ4 werkt gedownload ook steeds niet)
ik vermaak me voorlopig wel met het lezen van het boekje
Misschien maar eens een tijdje sparen voor een goede DVD-speler die tegenwoordig al voor 50 euro te krijgen is.
Demo is pas sinds vandaag uit hoor, dus na de release van het spel. Gebeurt wel vaker.ikmattie schreef op woensdag 23 november 2005 @ 23:08:
[...]
![]()
![]()
![]()
joh
[...]
Misschien heb ik wat gemist, maar ik speel volgens mij het hele spel alweer een paar weekjes...
(Hèhè, eindelijk)
Leuke lamp, overigens !!
Anoniem: 26474
Is ie niet los te downloaden? Ik heb namelijk thuis (ivm verhuizing) ff geen internet, op het werk of bij mijn ouders wel..Smallblock schreef op donderdag 24 november 2005 @ 02:10:
Via de interne update van Civ is de 1.09 patch verkrijgbaar.
(Hèhè, eindelijk)
hier staat ie ook los online
http://www.civfanatics.com/civ4/patch/
leukste update : Global performance update
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 26474 op 24-11-2005 09:03 ]
Zo oud is hij niet, anderhalf jaar, plus dat het een sony is, toch wel een goed merk. daar komt bij dat er nergens bij de systeemeisen stond dat je dvd speler niet ouder dan een jaar mag zijn. Installen gaat gewoon wel goed, dus dat spel loopt gewoon te kutten. En helaas heb ik niet zomaar 50 euro over voor een nieuwe.Legion schreef op woensdag 23 november 2005 @ 23:49:
[...]
Dus je geeft het spel de schuld omdat ie het niet doet op een oude DVD-speler die niet herkend wordt door windows? Heel slim!
Misschien maar eens een tijdje sparen voor een goede DVD-speler die tegenwoordig al voor 50 euro te krijgen is.
Maar, gelukkig door middel van wat minder illegale middelen toch aan de praat gekregen, blijft voorlopig weer de laatste keer dat ik een spel koop.
ph4ge schreef op donderdag 24 november 2005 @ 09:15:
Maar, gelukkig door middel van wat minder illegale middelen toch aan de praat gekregen, blijft voorlopig weer de laatste keer dat ik een spel koop.
Wel ironisch.
Het is niet het spel wat foutief is, maar het is de kopieerbeveiliging die moeilijk doet. Juist het feit dat mensen zo weinig een spel kopen moeten ze iets doen tegen piraterij, wat ze dus doen door kopieerbeveiliging.
M.a.w. je snijdt eigenlijk jezelf in de vingers als je niet meer een spel koopt, omdat de kopieerbeveiliging voor toekomstige spellen nog moeilijker zal worden en (bijvoorbeeld) je DVD-rom nog minder spelletjes zal kunnen draaien.
Overigens dat je hem via minder illegale middelen (je bedoelt minder legale middelen?) aan de praat gekregen. Dan ben je nog wel legaal bezig, aangezien je het spel gekocht hebt, lijkt mij? Je omzeilt alleen de kopieerbeveiliging/cd-check.
een nieuwe kost 20! euro, geen 50.ph4ge schreef op donderdag 24 november 2005 @ 09:15:
[...]
Zo oud is hij niet, anderhalf jaar, plus dat het een sony is, toch wel een goed merk. daar komt bij dat er nergens bij de systeemeisen stond dat je dvd speler niet ouder dan een jaar mag zijn. Installen gaat gewoon wel goed, dus dat spel loopt gewoon te kutten. En helaas heb ik niet zomaar 50 euro over voor een nieuwe.
Ik ben volgens mij niet de enige die problemen heeft met deze patch, op civfanatics zijn er meer met problemen. Ik ben alleen benieuwd of deze problemen hier ook spelen.
Anoniem: 117217
hoe doe je dit?? ben me suf aan het zoeken maar nog niks gevondenAnoniem: 37384 schreef op maandag 21 november 2005 @ 13:50:
[...]
Bij victory-optiopns de Time uitschakelen. Ik zit nu in 2166 en het potje is nog onbeslist.
Dat is inderdaad niet oud, maar ik heb mijn twijfels over sony. Maar inderdaad, een nieuwe kost 20 euro ofzo, of 40, dan heb je een dubbellaags brander.ph4ge schreef op donderdag 24 november 2005 @ 09:15:
[...]
Zo oud is hij niet, anderhalf jaar, plus dat het een sony is, toch wel een goed merk.
(Ik heb 3 jaar geleden zo'n pioneer slot-in gekocht, draait nog steeds super).
Zoals hier boven al gezegd is, bij custom game. Ik zit nu in 2302 en nog onbeslistSYQ schreef op donderdag 24 november 2005 @ 14:40:
[...]
hoe doe je dit?? ben me suf aan het zoeken maar nog niks gevonden
een derde van de wereld nu met in totaal nog 6 andere civs. Ben nu bezig met strategische oorlogen. Rond 2450 zal ik wel alles hebben. Ik moet zeggen dat het na de patch wel iets beter loopt, ook iets kortere wachttijden tussen de turns door. Het is echter nog niet zoals ik gehoopt had.
Hoe dan?ph4ge schreef op donderdag 24 november 2005 @ 09:15:
[...]
Anoniem: 116693
Als hij dat zegt, of als iemands anders zoals ik dat gaat zeggen, dan tornen we de Tweakers policy. En dat wilt niemand. Geloof me.
Eigenlijk is Civ4 een heel stupide spelletje.Het hele concept is nog dodelijk eenvoudig ook. Het is 1 groot schaakbord in de diepte.
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 116693 op 24-11-2005 23:49 ]
Edit; ik durf eigenlijk wel te stellen dat HET kenmerk van een goed spel eigenlijk een eenvoudig concept is.
[ Voor 12% gewijzigd door Hielko op 25-11-2005 00:28 ]
Anoniem: 161358
[ Voor 81% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 25-11-2005 13:54 ]
Anoniem: 161358
CTD? Was da?Ramon de Jesus schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 09:42:
Ik heb zelfs na de patch nog voortdurend een CTD. Valt me beetje tegenWachten op de volgende patch dan maar....
Dan deed hij het nog steeds niet, maar met het downloaden van een "mini img" in combinatie met safedisk 4 hider en deamon is het wel gelukt. Hopelijk laten de mods dit toe.Anoniem: 161358 schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 09:40:
[...]
Dit probleem heb ik ook gehad. Het betreft hier een beveiligingsissue. Wat je nodig hebt is het programma SafeDisk4Hider. Deze verbergt je virtuele drives. Als deze zijn verborgen zal CIV niet maar vragen "insert right cd/dvd"..
Programma is hier te downloaden
http://cdmediaworld.com/h...cd_utils_8.shtml#SafeDisc 4 Hider
Anoniem: 116693
[ Voor 85% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 25-11-2005 19:53 ]
Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black
Wat is jullie strategie met fighters en bombers trouwens? Zijn die fighters nou alleen maar goed voor intercepten boven eigen terrein? Ik krijg het niet voor elkaar om bv een dogfight boven iemands stad te doen oid? En zo verlies je toch aardig wat bombers. Heeft het zin om te groupen oid? ( en wat heeft dat voor zin als elke unit toch maar apart kan aanvallen ) .
[ Voor 6% gewijzigd door Basszje op 25-11-2005 19:21 ]
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
Je hebt inderdaad een verbeter puntje te pakken met de diplomacy. Alhoewel deze wel ontzettend is verbeterd ten opzichte van de vorige Civilization spellen, is het gemis aan dreigen met oorlog jammer. Als je nu met 20 tanks om een stad staat met cavalry geven ze je hoogstens wat geld, maar geen stad. Maar gelukkig kun je nu wel van te voren zien hoe ze reageren. Bij de vorige reeksen moest je altijd eerst heel lang proberen wat ongeveer het maximum was wat ze wilden ruilen. Nu is dat makkelijker.Basszje schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 19:20:
Ben een paar potjes verder ondertussen en heb een goed idee gekregen van het nieuwe deel. Ik vind het in elk geval erg goed gelukt allemaal. Toch een paar minpuntjes. Diplomacy is veel te voorspelbaar en bovendien kan je niet dreigen met bv oorlog of andere drukmiddelen. Daar had meer in gezeten. Zelfde beetje voor de UN. Daar kan je alleen maar afdwingen dat iedereen in de hoogste civics gaat zitten, maar niet op een ander spoor oid brengen. Het lijkt mij leuk als ik / wij via de UN bv andere civ met andere civics in de economische malaise kunnen gooien oid. Dus iets niet alleen maar positief
Wat is jullie strategie met fighters en bombers trouwens? Zijn die fighters nou alleen maar goed voor intercepten boven eigen terrein? Ik krijg het niet voor elkaar om bv een dogfight boven iemands stad te doen oid? En zo verlies je toch aardig wat bombers. Heeft het zin om te groupen oid? ( en wat heeft dat voor zin als elke unit toch maar apart kan aanvallen ) .
Dog fights kun je proberen te realiseren door je fighters te laten patrouilleren boven een stad, volgens mij werkt dat zo. Het groeperen heeft vooral zin als je veel eenheden tegelijkertijd wil verplaatsen of "fortify-en".
[ Voor 12% gewijzigd door dr snuggles op 25-11-2005 21:58 ]
Religie.... wanneer kan je nu wel of geen religie verspreiden in je eigen steden? Want soms gaat het mis maar soms wel heel erg mis. En indien een andere religie zich vanzelf verspreid in je eigen rijk dan hoef je blijkbaar niet te proberen een andere ervoor in de plaats te doen. Schijnbaar hebben steden nog een prioriteit.
Jonge steden. Mooi gevonden dat een stad bij Settlerbouw niet groeit, dan investeer je tenminste initieel in units of gebouwen en bouw je pas veel later je vervolgsteden. Zodoende heb je nog enige units. En over units... het is buitengewoon raadzaam om deze te onderhouden mbv upgrades ipv steeds nieuwe bouwen. Dan behouden ze hun ervaring en dat geld doet anders toch alleen maar niets.
Cultuur vind ik lastig deze keer. Het is handig maar ook nogal oncontroleerbaar. Indien je een stad in vijandelijk gebied veroverd zullen de vijandelijke grenzen deze geheel insluiten. Indien je dan vrede sticht ligt de stad echter nog steeds ingesloten en zelfs een cultuurbom van 4000 extra doet dan niets daaraan.... raar. En ook een culturele overwinning zie ik niet snel gebeuren: 3 steden boven de 100k is namelijk echt absurd. Die steden moeten behoorlijk produceren om ook de goede wereldwonderen te pakken en dan nog is het onwaarschijnlijk. Misschien dat je meer Great People moet toevoegen aan de stad, maar praktisch....
Oorlogen, ik word er nog steeds Gallisch van. Indien je buurland nooit oorlog heeft gevoerd kan je ervan op aan dat deze een enorm leger heeft lopen stapelen. Denk je met een dozijn moderne tanks binnen te lopen, krijgen je 100 cavelerien terug en die slopen op den duur alles wel. Pas als de stroom op is kan je rustig beginnen met platgooien........
Toch mooie balans, graphics en ook geluid in het spel.
Edit: Het wel of niet slagen van een missionaris lijkt bij mij vooral aan de happiness te liggen van de bevolking in een stad.
Btw, een upgrade vind ik juist erg duur. Ik heb dan ook nooit geld, aangezien ik altijd zo snel mogelijk probeer te researchen. Hoe kom jij aan veel geld dan Ecteinascidin?
[ Voor 10% gewijzigd door dr snuggles op 26-11-2005 20:37 ]
Anoniem: 147867
De 1.09 verholp bij mij trouwens die memory leak, het spel wordt nu niet meer traag na een tijdje spelen.
Check trouwens dit erg grappige Civ4 reclamespotje.
Het is idd erg lastig om je staatsreligie de absolute nummer 1 te laten zijn, dat is ook niet echt realistisch. Ik mis nog een civic ws die godsdienstgekte introduceerd. Zoiets als de inquisitie. Anders gelovigen? Hop weg ermeeEcteinascidin schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 12:32:
Religie.... wanneer kan je nu wel of geen religie verspreiden in je eigen steden? Want soms gaat het mis maar soms wel heel erg mis. En indien een andere religie zich vanzelf verspreid in je eigen rijk dan hoef je blijkbaar niet te proberen een andere ervoor in de plaats te doen. Schijnbaar hebben steden nog een prioriteit.
Idd. En met geld kan je idd verder weinig moet ik zeggen. Vroeger kon je nog wel 's wat kopen, nu moet je daar echt een civic voor hebben. En het maak echt een wereld van verschil of je unit nog een groentje is of met 5 upgrades.Jonge steden. Mooi gevonden dat een stad bij Settlerbouw niet groeit, dan investeer je tenminste initieel in units of gebouwen en bouw je pas veel later je vervolgsteden. Zodoende heb je nog enige units. En over units... het is buitengewoon raadzaam om deze te onderhouden mbv upgrades ipv steeds nieuwe bouwen. Dan behouden ze hun ervaring en dat geld doet anders toch alleen maar niets.
Je moet 50k hebben. En dat is voor 2 steden nog best te doen, drie steden is met recht een overwinning want dat is echt lastig.Cultuur vind ik lastig deze keer. Het is handig maar ook nogal oncontroleerbaar. Indien je een stad in vijandelijk gebied veroverd zullen de vijandelijke grenzen deze geheel insluiten. Indien je dan vrede sticht ligt de stad echter nog steeds ingesloten en zelfs een cultuurbom van 4000 extra doet dan niets daaraan.... raar. En ook een culturele overwinning zie ik niet snel gebeuren: 3 steden boven de 100k is namelijk echt absurd. Die steden moeten behoorlijk produceren om ook de goede wereldwonderen te pakken en dan nog is het onwaarschijnlijk. Misschien dat je meer Great People moet toevoegen aan de stad, maar praktisch....
Daar heb ik nog geen last van gehad, maar ik speel ook nog maar op niveau 2. Overigens werkt het heel goed als je een vijand aanvalt door eerst alle belangrijke resources te pillagen waar mogelijk ( stealth bombers rule! ) , dan kunnen ze ook weinig meer bijbouwen. Vooral zaken als iron, copper, oil etc etc zijn vrij belangrijk om hun te ontnemen. Daarnaast moet je wellicht een beetje strategisch zijn in het maken van vrienden en vijanden.Oorlogen, ik word er nog steeds Gallisch van. Indien je buurland nooit oorlog heeft gevoerd kan je ervan op aan dat deze een enorm leger heeft lopen stapelen. Denk je met een dozijn moderne tanks binnen te lopen, krijgen je 100 cavelerien terug en die slopen op den duur alles wel. Pas als de stroom op is kan je rustig beginnen met platgooien........
Maar idd verder; leuk spelletje
Religie is super belangrijk imho: als je staats religie hebt en met great prophet wonder bouwt krijg je +1 gold per stad waar je religie founded is(moet je doen in de "geboorte stad" van je religie), combineer dit met een great merchant en een wonder als bv. wallstreet en je krijgt bergen geld binnen!
En als je nog een religie found kan je, in dezelfde of andere stad heel dit gebeuren herhalen, dit neemt je geldzorgen grotendeels uit handen.
Ik speel altijd met closed borders en zorg dat er weinig road connecties zijn met vijanden en zet daar dan een paar units, dat vertraagd ze redelijk en houd de situatie goed onder controle bij oorlog!
Blijf het nog steeds jmmr vinden dat je voor 1000 niet echt aan knokken toekomt...
Diplomacy is beter maar idd verre van optimaal, het is nu wel makkelijker om friendly genoeg te zijn om hulp in te roepen als jou de oorlog verklaard wordt, dit werkt prachtig, 2 naties lopen te knokken ik bouw leger op kijkend vanaf de zijlijn, en blitzkrieg over beide heen
Razen probeer ik te voorkomen, dan vernietig je ook wereld wonderen, dat vind ik zonde
Maar als je tegen een veel sterkere tegenstander vecht is het een idee om met een groot deel van je leger een belangrijke stad van hem aan te vallen en te razen, dan willen ze over het algemeen weer vrede
Over dat ze je op vaste tijd aanvallen: ik heb het idee dat dit getriggerd wordt door 2 dingen,
1 De tijd, voor longbowmen en maceman wordt je amper aangevallen tenzij jij aggressor bent
2 Je culture border, als je land van andere beschaving afsnoept vallen ze je eerder aan (zo ervaar ik het iig) Dit gebeurd ook zo rond de tijd dat alle steden gebouwd zijn en als er geen vrij land meer te vinden is.
Vind het briljant spel
Wat er ook gebeuren moogh...
* Delerium heeft nu een huge wereld die dus rond 1400 nog steeds deels onbewoond is.
En ja, 3 religies in mijn rijk. Ook vanaf beurt 2 de 3 steden aanwijzen die de cultuur moeten binnenhalen werkt wel zo goed......
* anandus probeert zoveel mogelijk religies te starten, al lukt Buddhism vaak niet.Ecteinascidin schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 19:15:
Voordeel van religie is dat je ook meerdere religies kan stichten. Indien je er meer dan 1 in je rijk hebt kan je elke religie gebruiken om extra cultuur en extra geld te genereren. ZO kan je in je eigen rijk 3 keer zoveel geld ophalen en ook meer kloosters enz bouwen. Ik denk dat als je dat goed uitspeelt religie alleen de noodzakelijke voorsprong kan opleveren.
* anandus heeft nu een huge wereld die dus rond 1400 nog steeds deels onbewoond is.
En ja, 3 religies in mijn rijk. Ook vanaf beurt 2 de 3 steden aanwijzen die de cultuur moeten binnenhalen werkt wel zo goed......
Maar religie starten, tempel bouwen, GreatProphet -> volgende religie, etc. Net zolang tot ik de Islam heb.
Daarna kies ik een religie om mijn staats-religie te maken, en stuur ik van die religies missionaries naar alle andere spelers, zodat zij die religie hebben en hopelijk adopteren.
als dat gelukt is maak ik voor alle andere religies missionaries en die stuur ik naar mijn eigen steden, zodat elke stad zoveel mogelijk religies heeft.
Ondertussen ga ik door met de 'normale' Civ. Vaak als al mijn religies in al mijn steden zijn enzo, kom ik al snel bij free religion, stuur ik een mix aan missionaries van de overgebleven religies naar de andere spelers en dan is alles zen
Zo verdien ik zoveel mogelijk (elke stad op de planeet met een door mij gestartte religie moet geld aan mij betalen), hou ik de religie monopolie, en omdat ik in het begin maar 1 religie heb gepromoot heb ik dus een hoop vrienden
[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 26-11-2005 19:23 ]
Grappige spotjeAnoniem: 147867 schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 16:11:
Fantastisch spel... hele nacht gespeeld...![]()
De 1.09 verholp bij mij trouwens die memory leak, het spel wordt nu niet meer traag na een tijdje spelen.
Check trouwens dit erg grappige Civ4 reclamespotje.
Tnx voor die tip. Ik upgrade meestal wat random. Ik zal er eens op lettenBitBit3r schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 18:06:
bij het vechten moet je zorgen dat je ook medics hebt, scheelt een hoop in de repair tijd waardoor je het initiatief kan houden en kan blijven aanvallen, tegenstander verdedigt dan en pillaged jouw terrein amper!
Dus als ik het goed begrijp is het beter om meerdere religies in een stad te hebben? Ik heb altijd één state religie die ik zelf heb uitgevonden en overal verspreid. Maar meerdere religies is dus beter?anandus schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 19:22:
Ondertussen ga ik door met de 'normale' Civ. Vaak als al mijn religies in al mijn steden zijn enzo, kom ik al snel bij free religion, stuur ik een mix aan missionaries van de overgebleven religies naar de andere spelers en dan is alles zen
[ Voor 26% gewijzigd door dr snuggles op 26-11-2005 20:42 ]
Per religie per stad 1 goudstuk. Dus als jij 10 steden hebt kan je daar 10 goudstukken per religie uithalen..... dus met 5 religies zit je al op 50 stuks......wwillem schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 20:39:
Dus als ik het goed begrijp is het beter om meerdere religies in een stad te hebben? Ik heb altijd één state religie die ik zelf heb uitgevonden en overal verspreid. Maar meerdere religies is dus beter?
Ok, op zo'n fiets. Puur vanuit het oogpunt van geld berekent. Ik hoopte op meer hapiness met meer gelovenEcteinascidin schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 21:44:
[...]
Per religie per stad 1 goudstuk. Dus als jij 10 steden hebt kan je daar 10 goudstukken per religie uithalen..... dus met 5 religies zit je al op 50 stuks......
Klein puntje: Je krijgt toch pas geld voor een geloof als je een Shrine hebt gebouwd? Die kost een Great Prophet en voordat je voor elk geloof een Shrine hebt gebouwd ben je wel een flink aantal eeuwen verder. Door inflatie wordt meerdere geloven hebben steeds minder interessant omdat de hoeveelheid goudstukjes constant blijft. Ik moet toch maar eens zoeken waar het optimale resultaat ligt met geloven. Ipv 5*10=50 missionarissen kun je natuurlijk ook weer flink wat militaire units bouwen of andere mooie dingen.
Btw, wat ik net zat te lezen en je misschien nog van pas komt voor je missionaris:
Verder hangt het verspreiden ook nog af van de civics.Note that you can spread religion into your own cities as well as foreign cities; in fact, religions spread more easily into other cities within the missionary’s civilization. It is easier to spread a religion into a city with few or no religions already present; each resident religion decreases the odds of success.There is no limit to how many religions may be present in a single city. The missionary is consumed in the conversion attempt, successful or not.

De resterende hammers (vroeger shields) worden dan omgezet in geld, kan wel oplopen tot 1500. Een andere manier om een bak geld binnen te krijgen is met een Great Merchant, die loop je naar een buitenlandse grote stad toe (hoe verder weg hoe beter) en dan kun je een handelsmissie opzetten, in een klap 4000 erbij
Ik gebruik mijn geld vooral om vrijwel continue minder geld binnen te krijgen dan ik uitgeef aan onderzoek en cultuur, en om sommige oudere units de upgraden naar nieuwe (ze houden nl. hun promoties).
Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n
Als je Free Religion hebt zorgt elke religie in je stad voor meer happiness, dus dan loont het juist om meerdere religies te hebbenwwillem schreef op zondag 27 november 2005 @ 11:15:
[...]
Ok, op zo'n fiets. Puur vanuit het oogpunt van geld berekent. Ik hoopte op meer hapiness met meer geloven. Met je state religion krijg je namelijk wel extra hapiness + extra culture in een stad.
De clue is dat met elke great temple je ook meer Great Prophet-punten je krijgt, zeker als je meerdere religies in dezelfde stad hebt gekregen. dan kan je echt in sneltreinvaart great Prophets en dus nieuwe religies (als je de tech kiest) en/of great temples bouwen.Klein puntje: Je krijgt toch pas geld voor een geloof als je een Shrine hebt gebouwd? Die kost een Great Prophet en voordat je voor elk geloof een Shrine hebt gebouwd ben je wel een flink aantal eeuwen verder.
Owja, Free Religion had juist dat voordeel. Maar dan heb je weer geen 25% bouw voordeel. Heerlijk zo'n strategie spel waarbij er niet altijd maar één beste manier isanandus schreef op zondag 27 november 2005 @ 12:16:
[...]
Als je Free Religion hebt zorgt elke religie in je stad voor meer happiness, dus dan loont het juist om meerdere religies te hebben
Ok, dat klinkt goed[...]
De clue is dat met elke great temple je ook meer Great Prophet-punten je krijgt, zeker als je meerdere religies in dezelfde stad hebt gekregen. dan kan je echt in sneltreinvaart great Prophets en dus nieuwe religies (als je de tech kiest) en/of great temples bouwen.
Lekker zijn is een gave :)
Anoniem: 131484
Alleen kan ik de magie nog niet ontdekken. Het ziet er allemaal wat 'simpel' uit. Maar misschien ga ik het licht nog wel zien
Bij Rome: Total War duurde het ook ff
Op wel niveau speel je?Anoniem: 116693 schreef op zondag 27 november 2005 @ 20:13:
ik zie er de magie ook nog niet van in. Alles lijkt te simpel.
Mijn Flickr; Sony A7iii
Ik heb nu 3 steden op 1000 cultuur-punten per beurt blazen en net hebben ze de 50k gehaald..... niets dus.Basszje schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 16:46:
Je moet 50k hebben. En dat is voor 2 steden nog best te doen, drie steden is met recht een overwinning want dat is echt lastig.
Ik zal de komende 25 beurten nog eens kijken, want op sommige fora hebben mensen het over 75k dus die culturele overwinning ga ik wel boeken. Ik denk dat ik in de tussentijd maar een wereldoorlogje ga ontketenen, militaire overmacht is dus ook afschuwelijk.
Ik speel dit spel echter wel als warlord, dus voortaan speel ik maar een niveau hoger.. echte uitdagingen kom je niet tegen op niveau 1 of 2, dus misschien moeten anderen ook maar kijken op niveau 3,4 of 5 voor enige uitdaging.
Het is ook gewoon 75k en is mij ook al eens gelukt om zo te winnen (Cultural victory).Ecteinascidin schreef op maandag 28 november 2005 @ 15:22:
[...]
Ik heb nu 3 steden op 1000 cultuur-punten per beurt blazen en net hebben ze de 50k gehaald..... niets dus.
Ik zal de komende 25 beurten nog eens kijken, want op sommige fora hebben mensen het over 75k dus die culturele overwinning ga ik wel boeken. Ik denk dat ik in de tussentijd maar een wereldoorlogje ga ontketenen, militaire overmacht is dus ook afschuwelijk.
Ik speel dit spel echter wel als warlord, dus voortaan speel ik maar een niveau hoger.. echte uitdagingen kom je niet tegen op niveau 1 of 2, dus misschien moeten anderen ook maar kijken op niveau 3,4 of 5 voor enige uitdaging.
Je ziet toch als je met je muis op je stad richt hoeveel culture hij heeft en nog moet?
Daar staat 75000, dan heeft ie legendary status.
50K geld bij normal game speed. Dat staat in de handleiding.Ecteinascidin schreef op maandag 28 november 2005 @ 15:22:
[...]
Ik heb nu 3 steden op 1000 cultuur-punten per beurt blazen en net hebben ze de 50k gehaald..... niets dus.
Ja, maar Epic niet.M55 schreef op maandag 28 november 2005 @ 19:18:
[...]
50K geld bij normal game speed. Dat staat in de handleiding.
Dit topic is gesloten.