[PC] Civilization IV Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.873 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik heb ook wer ff lopen spelen, maar militaire aanvallen zijn vaak een hel: mijn units kan ik pers tuk zo afschrijven terwijl vice versa ik zo over mij heen laat walsen. Je zou zeggen dat bv 7 knight zo doorlopen als niemand anders dat heeft, maar ik mag al blij zijn als er uberhaupt 1 stad mee te veroveren valt.

En ja, dan moet je ff weg, probeer je je safe-game te laden en dan klapt 'ie eruit. Crashes chrashes chrashes....... jammer zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-04 23:04

djidee

Mr. Slungel

Heb hem hier nu een tijdje liggen, en ook aan het spelen, direct instellingen maar wat terug geschroefd (naar 1024/768/16 en medium ( op amd2000@1666, 9200vivo en 512mb ram)). Het blijft geduld hebben met opstarten, afsluiten en alt-tabben, maar het is speelbaar. Nog geen crashes gehad.
Omdat ik vrij veel ervaring heb met de vorige civ series direct maar een earth scenario gepakt, german gepakt, en bouwen, expanden etc etc. In het begin liep ik tegen een paar dingetjes aan, maar ik leerde het spel steeds beter kennen. Wat mij opvalt is de enorme vuist die je kan maken met Culture. Zonder ook maar 1 oorlog te verklaren ben ik half Asie en het zuiden van Europa rijker (zaten wat Romeintjes en Grieken). Natuurlijk had ik hem de eerste keer op chieftain gezet, zodat ik ff kon rondloeren, maar hij is erg makkelijk, sinds ik het UnitedNations ding gebouwd heb, heb ik bijna genoeg stemmen om iets er in mn uppie door te drukken (45% wereldbevolking is duitser (ja, nl zit er nog niet in :( )).. Mn eerste nuclear plant meltdown ook meegemaakt en diverse andere leuke dingen. Religion was even wennen, maar is leuk en handig om mee te werken... SpaceRace is nu nog 1 dingetje bouwen (al een halve eeuw).. Tot nu toe: Super Verslavend, jammer dat hij hij vrij zwaar op mn sys drukt, maar ja, goed excuus voor 5 dec :)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-05 18:49

PcDealer

HP ftw \o/

djidee schreef op zondag 13 november 2005 @ 02:00:
[...]Mn eerste nuclear plant meltdown ook meegemaakt[...]
Hoe gaat dat?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik hoor wat negatieve verhalen over de stabiliteit. Daarom even een tegen geluid: Bij mij draait alles stabiel en -op het schokkende geluid in de filmpjes na- ook zonder problemen. Erg verslavend spel weer :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Hij ging het rijtje af met gebouwde dingen, en ondertussen die je links bovenin andere berichten, zoals enemy spotted, of construction has finished on granary in Kiel,blabla... En daar kwam in het rood iets van An Nuclear Meltdown has Occurred in Dortmund... Meh, ik naar die stad toe, ongeveer helft van de population uit die stad pleite, een flink aantal gebouwen weg en 1 tile had fallout (mooi geel oplichtend :)).. Beetje balen, maar ja, Coal is ook zo vervuilend, en Hydro was daar niet beschikbaar.. (Dortmund ligt zeg maar op wat in de echte wereld Engeland is...).. het hele vaste land (europa/asie/afrika) heeft hydro power (hover dam, maar dan de nieuwe naam daarvoor)...
Goed, en nu weer spelen ^^

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djidee schreef op zondag 13 november 2005 @ 10:25:
[...]
(hover dam, maar dan de nieuwe naam daarvoor)...
De Three Gorges Dam :)
Beter, vind ik, meer een wereldwonder dan de Hoover Dam (al was de Hoover Dam ook een mooi stukje engineering)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 08:34
Ecteinascidin schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 23:56:
En ja, dan moet je ff weg, probeer je je safe-game te laden en dan klapt 'ie eruit. Crashes chrashes chrashes....... jammer zeg.
Ik heb Civ4 er persoonlijk al weer afgegooid. En erg leuk, en zeer verslavend spel. Maar al die crashes halen het plezier eruit, en dat maakt dan heel erg snel plaats voor frustratie.

Ik wacht wel op de eerstvolgende patch, misschien dat het dan wat beter is

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

_Mo_ schreef op zondag 13 november 2005 @ 15:16:
[...]

Ik heb Civ4 er persoonlijk al weer afgegooid. En erg leuk, en zeer verslavend spel. Maar al die crashes halen het plezier eruit, en dat maakt dan heel erg snel plaats voor frustratie.

Vreemd overigens dat geen enkele review er melding van maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 10:04

Basszje

Reisvaap!]

Hier draait Civ IV meer dan stabiel. Geen enkele crash gehad, alleen hapert hij af en toe een beetje. In elk geval heb nu al een paar uur gespeeld, maar fijn spel moet ik zeggen! Militair nog niet veel gedaan, maar beetje je cultuur enzo laten bakken is best leuk. Alleen krijg je na een paar uurtjes wel een beetje schele ogen van al die kleuren en dingetjes. Het ziet er wel leuk uit allemaal.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-04 14:55

Spockz

Live and Let Live

Ecteinascidin schreef op zondag 13 november 2005 @ 15:36:
[...]

Bij mij krijg ik ook alleen maar crashes als ik wat verderop in het spel zit hoor. Ik kan zo zonder enige problemen van 4000 b.c. naar 1700 a.d. spelen, maar dan beginnen de crashes en wordt het ook langzamer. Misschien heeft het iets met dat geheugenlek te maken wat hier laatst gepost werd.

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Dat hij erg traag word heb ik wel last van, maar zit dan ook net boven de syseisen, maar dat ie vastnaait, nog niet 1 keer gehad... Zijn de vastlopers hier op GoT niet toevallig van voornamelijk Nvidia, of juist Ati?... Anders keer med display settings proberen ofzo...

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
djidee schreef op zondag 13 november 2005 @ 16:25:
Dat hij erg traag word heb ik wel last van, maar zit dan ook net boven de syseisen, maar dat ie vastnaait, nog niet 1 keer gehad... Zijn de vastlopers hier op GoT niet toevallig van voornamelijk Nvidia, of juist Ati?... Anders keer med display settings proberen ofzo...
Je zou een poll kunnen maken met vijf opties: Ati+ weinig ram, Ati + 2gb ram, Nvidia + weinig ram, Nvidia + 2gb en Anders :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

wat is eigenlijk t nut van een nuclear attack??? heb vanmiddag een stad gebombardeerd met een raket, mooi abom effect maar city defense stond nog doodleuk op 80%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TallManNL
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-05 11:13
_Mo_ schreef op zondag 13 november 2005 @ 15:16:
[...]

Misschien dat de crashes komen omdat je 2x AGP 6600GT in een PCIe bord hebt geprikt ? ;)

geheelonthouder met geheugenverlies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defectiv
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09-2012
Zelfde hier, vind het een schitterend spel, maar helaas is ie hier ook niet echt stabiel, eerste deel van het spel (tot 1500 ad ofzo) gaat het prima maar daarna heb ik al 2x crash gehad (periode van enkele uren). Laatste keer klapte me videodriver leek het (nvidia, laatste drivers). Me dual display werd ineens single... (na 2x een glitch waardoor ik halve kaart zwart zag en zonder units en menu, switch to desktop en terug en het was weg) En helaas het scherm met civ was dus degene die pleite was :( Vreet ook geheugen , halve gig of meer in gebruik is normaal, heb gelukkig 1 gig maar toch..

Hoop echt dat de patch snel komt...

(P4 2400/1gb/GF4 4200 just ter info, niet echt top of the range dus ;-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118498

Dag luitjes,

Ik zal ook even mijn ervaringen met het spel openbaren. Ik heb het spel gekocht bij play.com, en heb hem nu een paar dagen in bezit, en ik ben er absoluut erg blij mee. Ik moet zeggen dat ik er in tegenstelling tot de gedownloade (moet wat he, als je zit te wachten op levering) versie totaal geen problemen mee heb, zoals traagheid of crashes. Speel het spel nu elke avond en alles loopt soepel.
Wel vind ik het speel absoluut oneerlijk. Ik speelde op settler, wat als gemakkelijkste wordt beschouwd. Ik val een stad aan die wordt verdedigd door een warrior en een archer. Ik val aan met 7 chariots, 2 longbowman, en 3 axeman. Okee, ik heb de stad, maar 7 chariots, 2 longbowman, en 1 axeman minder. Beetje apart in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Je hebt inderdaad relatief veel aanvalskracht nodig om een stad te veroveren. Had je op dat moment ook beschikking over catapults?? want als zijn defense op +80% staat ofzo, dan kun je beter eerst die wegbombarderen..

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defectiv
Probeer de volgende keer catapults ofzo mee te nemen om de stad eerst te bombarden, direct met units is nu erg kostbaar vanwege de defense bonussen. Siege weapons hebben nu echt hun waarde en zijn bijna onmisbaar.

Ga trouwens me PC opnieuw installeren (voor het eerst in 2.5 jaar) kijken ofdat een verse install helpt.
(en heb een orginele civ4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:20
Ik heb nu ook de originele versie, gekocht bij CD-wow.com (28 euro incl verzenden bij de pre-order).
Heb nog geen vastlopers gehad (ben ook niet nog echt ver gekomen met spelen), en het lijkt erop dat alles net iets soepeler loopt (zelfs de introfilm wordt zonder problemen afgespeeld)

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Vastlopers, vooralsnog maak ik mij niet druk. Mijn puwe laptop heeft een Intel i855 graphics ding en geeft dan alles in het zwart weer, niet mijn keuze maar toch te sloom. Een andere PC, een Athlon64 met Radeon 9000 deed het prima, tot ik weg moest. Ik heb de boel gesaved maar iedere keer bij het laden klapt het spel gewoon direct naar de desktop.... maar dat doet 'ie ook bij alle autosaves eromheen? Raar iig.
Maar goed, een nieuwe laptop met Radeon X700 is hiervoor besteld, dus wellicht dat ;ie dan wel vlekkeloos werkt.

Catapults meesjouwen is an sich logisch, maar wel iedere keer lastig. Aan de andere kant: als je als grootste rijk iedere keer door rijk #16 wordt aangevallen en verslagen die je blijkbaar iets verkeerds.

De taktiek van iedere stad 1 unit is in dit spel feitelijk onhaalbaar. En zelfs dan moet je die units ook regelmatig upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Ik krijg wel als de intro afgelopen is/of onderbroken word, in het main menu een melding over invalid device en dan nog iets.... Wat dat precies is weet ik niet.. Geluid en beeld is gewoon goed... geen vastnaaiers, alleen wat traag soms, dus maak me er niet zo druk over, maar als iemand het wel weet, houd ik me aanbevolen

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Anoniem: 118498 schreef op maandag 14 november 2005 @ 09:50:
Dag luitjes,

Ik zal ook even mijn ervaringen met het spel openbaren. Ik heb het spel gekocht bij play.com, en heb hem nu een paar dagen in bezit, en ik ben er absoluut erg blij mee. Ik moet zeggen dat ik er in tegenstelling tot de gedownloade (moet wat he, als je zit te wachten op levering) versie totaal geen problemen mee heb, zoals traagheid of crashes. Speel het spel nu elke avond en alles loopt soepel.
Wel vind ik het speel absoluut oneerlijk. Ik speelde op settler, wat als gemakkelijkste wordt beschouwd. Ik val een stad aan die wordt verdedigd door een warrior en een archer. Ik val aan met 7 chariots, 2 longbowman, en 3 axeman. Okee, ik heb de stad, maar 7 chariots, 2 longbowman, en 1 axeman minder. Beetje apart in mijn ogen.
Dat is wel extreem.

Vergis je niet in de invloed van cultuur. Wanneer de tegenstander een zeer ontwikkelde cultuur hebben, zullen ze beter vechten. Zeker in bijvoorbeeld de hoofdstad, waar meestal wonders worden gebouwd die veel cultuur per beurt geven. Bovendien zijn de eenheden in steden vaak ingegraven (fortified) en zijn ze 25% sterker, in een stad zijn archers zelfs 50% sterker. Let ook op de positie van je eenheden. Zet deze bijvoorbeeld niet op een rivier, daar heb je 25% minder kracht.

Mijn taktiek: Ver voorlopen met technologie waardoor je legereenheden een stuk krachtiger zijn. Al je eenheden laten produceren in steden met barakken (voor gratis promoties). Zorg voor goede wegen richting de stad waar ze heen moeten. Met catapulten, kanonnen, artillery, bombers en/of stealth vliegtuigen de defenses compleet plat bombarderen. Je eenheden zet je eerst naast een stad en je gaat de volgende beurt pas aanvallen, nooit twee keer met dezelfde eenheid aanvallen in één beurt (zoals bijv een panzer). Op deze manier wordt ongeveer 10~20% van mijn eenheden gesloopt, tenzij ik erg ver voorloop qua technologie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

kan makkelijk een stad met 1 manschap verdedigen zorg enkel dat het geen stad is in de buiten omgeving van jouw land :) oftewel gewoon zorgen dat hij niet in 1 keer aanval baar is.

Mochten er dan andere troepen in de buurt komen kan je altjid nog snel draften.

Lekker zijn is een gave :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Goed systeem van Railroads en airports, zo kun je heel snel versterking sturen waar nodig, zo heb ik civ3 ook altijd gespeeld, nooit niet zoveel mil units nodig... wel is het handig om in je railroads een paar bottlenecks in te bouwen en daar een fortje met fortiefied unit erin, anders wandelen ze soms zo je hele land door mochten ze ergens erdoor heen breken..

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik heb mijn AOpen DVD1648 firmware van R14 naar R17 geüpdated, zonder succes: de dvd wordt niet herkend. Op internet nog geen oplossing gevonden. Heb een tooltje gedraaid van Microsoft die spellen met Safedisc 4 moet kunnen laten afspelen. Ik heb geen brander en ook geen software daarvoor geïnstalleerd, of het moet iTunes of WMP10 zijn.
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb em afgelopen weekend ook aangeschaft, echt een geweldig spel, civ3 vond ik zelf niet zo'n verbetering ten opzichte van civ2(eerder achteruitgang), maar deze is echt super. wel vind ik hem wel érg makkelijk op het makkelijkste niveau (civ3 kon ik dan met moeite uitspelen). natuurlijk is het wel grappig om met gunships op archers te jagen. erg jammer is dan dat de archers de gunship ook daadwerkelijk kunnen beschadigen/uitschakelen, hoewel dit de balans wel ten goede komt.

Wat ik ook erg mooi vind is het menu-muziekje (openingmenu.mp3). iemand enig idee wie dit liedje gemaakt heeft? Vaak laat ik het menu staan totdat het liedje afgelopen is zodra ik een spel begin.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-04 18:56
PcDealer schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 19:40:
Ik heb mijn AOpen DVD1648 firmware van R14 naar R17 geüpdated, zonder succes: de dvd wordt niet herkend. Op internet nog geen oplossing gevonden. Heb een tooltje gedraaid van Microsoft die spellen met Safedisc 4 moet kunnen laten afspelen. Ik heb geen brander en ook geen software daarvoor geïnstalleerd, of het moet iTunes of WMP10 zijn.
:'(
kortsluiten, nadat ik hem perongeluk kortsloot, draait het ding alles :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Balans ten goede komt??? Waar haal je dat vandaan... Al ik 4 gunships nodig heb om 7 archer units te killen dan vraag ik me af of dat de balans ten goede komt!! 8)7 Wat voor een nut hebben gunships dan?
Magic schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 21:36:
erg jammer is dan dat de archers de gunship ook daadwerkelijk kunnen beschadigen/uitschakelen, hoewel dit de balans wel ten goede komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

nou als je met archer had aangevalluh had je r 20 nodig gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26474

Darth Malak schreef op woensdag 16 november 2005 @ 11:06:
Balans ten goede komt??? Waar haal je dat vandaan... Al ik 4 gunships nodig heb om 7 archer units te killen dan vraag ik me af of dat de balans ten goede komt!! 8)7 Wat voor een nut hebben gunships dan?

[...]
Ik ben het met je eens dat die gunships vrij nutteloos zijn, je kan er 1 unit mee killen, dan een tijdje laten repareren en vervolgens weer een unit uitschakelen...
ik vindt ze vrij onhandig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
Darth Malak schreef op woensdag 16 november 2005 @ 11:06:

[...]
de archers rennen naar de gunship, klimmen er op en gaan naar binnen en schieten met hun pijlen zo de bestuurder aan gort. Einde gunship.

en tja, een archer is snel, klein, wendbaar, ja gunship niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Tasma schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 23:15:
[...]

kortsluiten, nadat ik hem perongeluk kortsloot, draait het ding alles :D
Hoe? Ik heb de stroomkabel er verkeerd om ingedaan en de pc opgestart, uitgezet en nogeens opgestart:
;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Tasma schreef op woensdag 16 november 2005 @ 11:56:
[...]de archers rennen naar de gunship, klimmen er op en gaan naar binnen en schieten met hun pijlen zo de bestuurder aan gort. Einde gunship.

Ik zou dat wel eens in het echt willen zien eerlijk gezegd 8)7 . Een stelletje middeleeuwse robinhoods die een modern schip ten gronde richten 8)7 .

Ik heb ondertussen ook mijn eerste potje uit en vooral op culture en landdominatie gewonnen. Binnenkort maar ook eens meer gaan vechten e.d. Maar het blijft wel leuk, vooral dat je op een gegeven moment echt een delta hebt van de hoofdstad met alle voorsteden wat je duidelijk ziet is goed gedaan. ipv een miljoenen stad nog steeds op 1 hokje.

Steden lijken overigens wel volledig oninneembaar. Ik had al danige moeite met barbarensteden fatsoenlijk te veroveren.

[ Voor 4% gewijzigd door Basszje op 16-11-2005 14:26 ]

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05 10:32
Magic schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 21:36:
Wat ik ook erg mooi vind is het menu-muziekje (openingmenu.mp3). iemand enig idee wie dit liedje gemaakt heeft? Vaak laat ik het menu staan totdat het liedje afgelopen is zodra ik een spel begin.
Zoek op google naar Babayetu.mp3 :)

Of nog beter... download em hier :P
http://www.civfanatics.net/downloads/civ4/music/BabaYetu.mp3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defectiv
Basszje schreef op woensdag 16 november 2005 @ 14:25:
[...]
Steden lijken overigens wel volledig oninneembaar. Ik had al danige moeite met barbarensteden fatsoenlijk te veroveren.
Wel genoeg gebombard om de defense bonus naar 0 te krijgen? Gisteren pakweg 10 steden ingenomen met infantry vs archers en later inf/tanks tegen musketiers en grenadiers en nadat ik ze eerst murm geschoten had met artillery en fighters allemaal ingenomen (1 voor 1 uiteraard) en maar 1 infantry verloren (was ook niet 100% meer toen ie aanviel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Barbarensteden heb ik absoluut geen moeite mee, daar wals je zo doorheen :) Wel handig is om je aanvalstroepen te upgraden met barracks, like city attack of iets met damage (aanvallen is ook andere units damage). En natuurlijk een batterij artillery/catapults/(stealth)bombers/battleships menemen... Vooral StealthBombers op unit attack is handig, val je aan, heeft een unit nog maar 0/15, dus instant death

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Knappe archer die 50+ meter hoog kan springen.

Misschien hadden ze het flying archer moeten noemen dan....

En waarschijnlijk zijn die gunschips ook niet kogelvrij of pijlvri dan...

Oftewel: :O :? 8)7
Tasma schreef op woensdag 16 november 2005 @ 11:56:
[...]

de archers rennen naar de gunship, klimmen er op en gaan naar binnen en schieten met hun pijlen zo de bestuurder aan gort. Einde gunship.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117217

Darth Malak schreef op woensdag 16 november 2005 @ 15:50:
Knappe archer die 50+ meter hoog kan springen.
Misschien hadden ze het flying archer moeten noemen dan....
En waarschijnlijk zijn die gunschips ook niet kogelvrij of pijlvri dan...
Oftewel: :O :? 8)7
[...]
Wel... die archer bindt een touw aan zijn pijl en vuur zijn pijl richting rotor van de heli... en met een touw in de rotor blijft die heli niet lang in de lucht. >:)
De kans op slagen is klein maar hij is er wel... als de archer dan nog defence bonussen krijgt zodat hij lang genoeg leeft om het meermaals te proberen dan vergroot de kans op succes natuurlijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Laatst online: 16:57
Jullie overdrijven wel een beetje hoor :Y)

Trouwens ook een goede tip is om naast barracks ook The Pentagon te bouwen dan krijgen alle units gebouwd in een stad met een barracks ook 6 XP waarmee ze 2 upgrades kunne uitvoeren.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

zo ie zo schiet is 10 pijlen op een helikopter bijvoorbeeld zijn ramen oid.. echt wel dat het op een gegeven moment breekt. Of als je op de achter rotor schiet op een gegeven moment verbuigt het en ben je het haastje in een heli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Stiekem weet iedereen dat het niet echt leuk zou zijn als het aanvallen te realistisch zou zijn. Een tank verliest in het echt natuurlijk ook niet van alle units die eerder zijn gemaakt (behalve een olifant oid). Degene die dan als eerste een tank heeft, heeft gewonnen. Nee dat is leuk ;).

Volgens mij herhaalt deze discussie zich trouwens elke keer.

[ Voor 11% gewijzigd door dr snuggles op 16-11-2005 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^Mo^
  • Laatst online: 19-04 08:34
Ecteinascidin schreef op zondag 13 november 2005 @ 15:36:
[...]

Wellicht komt dat omdat de crashes ook na een hele tijd spelen komen, een uur of 7 ofzo. Met grote maps. Wat het ook is, er zijn een hele boel mensen die er toch last van hebben

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Legion schreef op woensdag 16 november 2005 @ 14:34:
[...]

Zoek op google naar Babayetu.mp3 :)

Of nog beter... download em hier :P
http://www.civfanatics.net/downloads/civ4/music/BabaYetu.mp3
thanks! :)

het originele nummer is dus Baba Yetu van Talisman a Cappella

de versie die jij in de link hebt is nét ietsje anders dan in civ4 zelf, en volgens de tag is deze van christopher tin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-04 19:25
Maar komen die crashes nu ook voor bij legale versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Pino64 schreef op woensdag 16 november 2005 @ 22:22:
Ik heb er nog geen last van gehad, maar ik moet bekennen dat ik eigenlijk zelden spellen langer dan 4 á 5 uur achter elkaar speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:37
wwillem schreef op woensdag 16 november 2005 @ 16:40:
Stiekem weet iedereen dat het niet echt leuk zou zijn als het aanvallen te realistisch zou zijn. Een tank verliest in het echt natuurlijk ook niet van alle units die eerder zijn gemaakt (behalve een olifant oid). Degene die dan als eerste een tank heeft, heeft gewonnen. Nee dat is leuk ;).

Volgens mij herhaalt deze discussie zich trouwens elke keer.
In een vijandelijke stad is een tank anders behoorlijk kwetsbaar. Of je moet letterlijk alles wat je ziet eerst aan puin schieten.

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino64
Blaatschaap11 schreef op woensdag 16 november 2005 @ 22:57:
[...]

In een vijandelijke stad is een tank anders behoorlijk kwetsbaar. Of je moet letterlijk alles wat je ziet eerst aan puin schieten.
Precies, gewoon erop klimmen, deksel open, lui op de bek slaan en klaar. Hehehe, maar goed, in films steken ze de tanks ook zo in de fik, even erop klimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Laatst online: 16:57
Sowieso merk ik dat de beste taktiek een soort blitzkrieg taktiek is eigenlijk. Van te voren verdediging in stelling brengen maar niet teveel. Veel tanks en vliegtuigen bouwen en zodra je denkt dat je genoeg hebt ( je kan vergelijken met de vijand door over een stad heen te gaan met je muis ) in 1 turn zoveel mogelijk steden en units tegelijk proberen af te maken. Uiteraard eerst je vliegtuigen laten bomben alvorens met je tanks aan te vallen. En zorgen dat je veel cultuur hebt helpt ook enorm inderdaad. Ik had zoveel cultuur op gegeven moment dat mijn territorium direct grensde aan een stad van mijn vijand, das ook wel makkelijk en snel aanvallen natuurlijk :P :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• WillyF
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-04-2024
Als je dan toch op een conflict aanstuurt, dan kun je imo het beste een theocratie hebben, en je staatsgodsdienst in zoveel mogelijk steden verspreiden. Als je dan ook nog barakken in een stad hebt, krijgen je militaire eenheden 2 xp punten mee.
Zo kun je bijv. je kanonnen snel upgraden. (bijv +10% tegen steden, én +20% collateral damage... om maar iets te noemen)

The trouble of being a troubleshooter is when trouble starts to shoot back

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Ik heb nog nooit een crash gehad... Zoiezo geen enkel probleem....

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Ja.
Als ik in windowed mode speel en zonder filmpjes dan is het redelijk speelbaar (lees: af en toe 5 minuten vaststaan, sporadisch een crash naar de desktop of reboot).
Als ik hem op de standaard instellingen speel dan knalt hij er meestal na het laden van m'n savegame al uit.
Met de illegale versie heb ik dezelfde problemen.

Who is John Galt?

• Defectiv
HIer ook, ik kan hem best lang spelen maar elke avond loopt ie uiteindelijk wel een keertje de soep in, dus elke 3 a 4 uur is het minimaal 1x raak. Niet onspeelbaar dus en voor nu leef ik er maar mee. Wel gfx op medium gezet, op high leek ie crashgevoeliger te zijn en was het na 1700 bijna onspeelbaar. Dus als je een minder snel systeem hebt lijkt het dat ie op lagere gfx settings stabieler is.

• Tr!gger
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:58
Sinds dat ik em heb (meer dan een week al legaal natuurlijk) 0 crashes en het loopt allemaal prima.

"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke

• estorino
  • Laatst online: 10-03 14:19
Ik heb Civ4 origineel gekocht op de dag dat ie verkrijgbaar was, bij de MM. Hij is bij mij nog niet 1x vastgelopen, helemaal stabiel dus. Ik heb wel al een paar keer op grotere maps gehad dat de boel onspeelbaar traag werd, dat je enorm lang moest wachten voordat een beurt afgelopen was.

In het begin wist ik het nog niet zeker, maar nu ik een paar weken speel ben ik overtuigd, civ4 is de beste in de reeks. En ik heb ze vanaf civ1 op mn 286 gespeeld... Overigens vind ik het spel nog niet perfect, als zoiets überhaupt mogelijk is. Zo was ik gister die arrogante Japanners in de pan aan het hakken, wordt tot 2x toe een van mijn gunships (helicopters) uit de lucht gehaald door een ridder te paard... :) Dat is toch niet relalistisch....

Religie is een fantastische toevoeging op het spel en ik vind het hele cultuurgebeuren, met de cultural borders een stuk beter dan in civ3. In civ3 was het veel makkelijker om een stad over te nemen met jouw culturele dominantie, maar in civ4 is het leuker... Het is geweldig om een great work of art te maken in een stad vlakbij de grens... :)

https://www.strava.com/athletes/10490675

• Pino64
Dan denk ik dat ik het er maar op gok door hem ook legaal te kopen.
De illegale draait hier voor geen meter :)

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

heb tot nu toe maar 1 crash gehad en dat kwam niet door civ4 alleen :P deed ff alt tab in een trade scherm en toen ging ik ff dvd rippen en toen ik terug wou naar civ4 vond hij me niet liev :)

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Overigens las ik net dat zeer binnenkort de patch al uitkomt die wat problemen zou moeten gaan verhelpen. :)

• Bosmonster
Pino64 schreef op donderdag 17 november 2005 @ 16:50:
Dan denk ik dat ik het er maar op gok door hem ook legaal te kopen.
De illegale draait hier voor geen meter :)
Het crashen heeft niks te maken met illegaal/legaal, als je de reacties zo doorleest. Ik heb het overigens ook origineel en op de ene computer crasht ie regelmatig, op de ander nooit.

Anoniem: 37384

Heeft er ook niks mee te maken, is beide dezelfde release en de illegale werkt zonder crack enzo, is niks aan veranderd. Ben benieuwd of ze wel iets in de patch stoppen om te checken of je de originele cd\dvd hebt.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 37384 op 17-11-2005 17:52 ]

• Pino64
Maar goed, als het spel cool is en goed draait gun ik ze het wel. Even op de patch wachten dus.

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-04 14:23
Heb het spel ook maar aangeschaft. Bij mij wilde hij pas na 3 keer de tutorial opstarten. Iedere keer dat ik de optie koos knalde hij terug naar de desktop. Na 3 keer lukte het dus wel. Eerste indruk is wel goed verder. Ziet er leuk uit en speelt wel lekker. Heb zelf nog nooit CIV gespeeld en ook geen andere turnbased spellen, dus is wel even wennen en leren, maar het is tot nu toe erg vermakelijk.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino64
Dan had je beter bij 3 kunnen beginnen:) Draaide een stuk beter. Deze is echter een stukje makkelijker, echter weer een stukje verder ingezoomd op een stad. Net als de overgang van 2 naar 3, damn toen ik dat voor het eerst zag dacht ik: "ik zie maar 1 stad".............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Al de mensen die hier crahses hebben moeten maar eens goed 12 uur+ sessies memtest of prime95 draaien want volgens mij is er meer loos dan een probleem in een spel...

Zoals ik al zei: zelf nog 0 problemen gehad... en qua performance zou ik helemaal geen problemen moeten hebben (en die heb ik ook niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Darth Malak schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 08:37:
Al de mensen die hier crahses hebben moeten maar eens goed 12 uur+ sessies memtest of prime95 draaien want volgens mij is er meer loos dan een probleem in een spel...

Zoals ik al zei: zelf nog 0 problemen gehad... en qua performance zou ik helemaal geen problemen moeten hebben (en die heb ik ook niet).
Neem van mij aan dat het niet aan het geheugen van de pc's van de gebruikers ligt ;-).
Ikzelf heb geen performence problemen, maar in al die tijd heb ik wel 2 crashes gehad, tijdens civ 4, en daarvoor nog nooit (pc is anderhalf jaar oud, memtest, geen enkel probleem ;) ) prime95 ook...
Er zit gewoon een klein bugje in in combinatie met bepaalde drivers van het een of ander denk ik..
Het valt me ook op dat het meestal ati kaarten zijn waarmee de problemen zijn... dus dat wijst toch wel een beetje in de richting van de combinatie van drivers/civ4.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 26474 op 18-11-2005 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Je test met Prime95 niet alleen of je geheugen goed is, je test of je hele systeem stabiel is. En een uurtje prime draaien betekent niets maar je zegt niet hoelang je hem hebt gedraaid.

En ja, het kan ook zeker een conflict met drivers zijn....
Anoniem: 26474 schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 09:15:
[...]

Neem van mij aan dat het niet aan het geheugen van de pc's van de gebruikers ligt ;-).
Ikzelf heb geen performence problemen, maar in al die tijd heb ik wel 2 crashes gehad, tijdens civ 4, en daarvoor nog nooit (pc is anderhalf jaar oud, memtest, geen enkel probleem ;) ) prime95 ook...
Er zit gewoon een klein bugje in in combinatie met bepaalde drivers van het een of ander denk ik..
Het valt me ook op dat het meestal ati kaarten zijn waarmee de problemen zijn... dus dat wijst toch wel een beetje in de richting van de combinatie van drivers/civ4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Darth Malak schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 10:47:
Je test met Prime95 niet alleen of je geheugen goed is, je test of je hele systeem stabiel is. En een uurtje prime draaien betekent niets maar je zegt niet hoelang je hem hebt gedraaid.

[...]
Tsja ik heb memtest een nachtje, en prime95 een uurtje, maar goed het valt mij gewoon op dat er zoveel problemen mee zijn, de mijne vallen relatief mee, 2 crashes in een uurtje of 30 civven schat ik.
En bij mij draait het spel soepel, ook op de grootste map, en ik heb zeker niet de beste vid. kaart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Darth Malak schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 10:47:

[...]
er zijn gewoon te veel mensen met problemen om het op de hardware af te schuiven.

edit
het is al vaker gezegd, maar zou je toch je quotes boven je eigen bericht willen zetten?
Dat leest echt makkelijker!

[ Voor 15% gewijzigd door ikmattie op 18-11-2005 14:20 ]

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Ik zeg ook niet dat ik het niet met je eens bent maar van de 10 mensen die problemen hebben wordt waarschijnlijk de helft veroorzaakt door zelf op te lossen problemen (drivers, bios upgrade, etc.. etc..)...

Wat bijvoorbeeld bij AMD borden heel erg speelt zijn de nforce drivers. Als voorbeeld: bij bij werkt alleen de 6.66 goed. Alle andere nforce drivers geven me game crashes, BSOD's etc....

(om maar ff een voorbeeld te noemen! :) )
ikmattie schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 10:54:
[...]

er zijn gewoon te veel mensen met problemen om het op de hardware af te schuiven.

edit:
het is al vaker gezegd, maar zou je toch je quotes boven je eigen bericht willen zetten?
Dat leest echt makkelijker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdd
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-01 09:37
nou heb ik iets vaags, ik doe de eerste tutorial, stad bouwe weet je wel. en daarna wil ik dus de volgende tutorial doen, maar dat gaat niet, hoe moet ik dat doen?

of is er maar 1 tutorial? :)

[ Voor 10% gewijzigd door kvdd op 18-11-2005 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
kvdd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 12:17:
nou heb ik iets vaags, ik doe de eerste tutorial, stad bouwe weet je wel. en daarna wil ik dus de volgende tutorial doen, maar dat gaat niet, hoe moet ik dat doen?

of is er maar 1 tutorial? :)
Er is "maar" één tutorial. Mocht je al eerdere versies van Civilization hebben gespeeld, dan raad ik je aan deze tutorial over te slaan.
Darth Malak schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 11:34:
Ik zeg ook niet dat ik het niet met je eens bent maar van de 10 mensen die problemen hebben wordt waarschijnlijk de helft veroorzaakt door zelf op te lossen problemen (drivers, bios upgrade, etc.. etc..)...

Wat bijvoorbeeld bij AMD borden heel erg speelt zijn de nforce drivers. Als voorbeeld: bij bij werkt alleen de 6.66 goed. Alle andere nforce drivers geven me game crashes, BSOD's etc....

(om maar ff een voorbeeld te noemen! :) )
[...]
Pssst: Lees die kleine lettertjes eens ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Waarom moet ik de kleine letters lezen? :7 Ik heb geen problemen.... ik probeer alleen maar redenen aan te dragen waarom mensen problemen kunnen hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Darth Malak op 18-11-2005 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Laatst online: 09:47

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Darth Malak schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 14:05:
Waarom moet ik de kleine letters lezen? :7 Ik heb geen problemen.... ik probeer alleen maar redenen aan te dragen waarom mensen problemen kunnen hebben.
Je zou de lettertjes moeten lezen omdat daar een suggestie instaat die het forum wat beter leesbaar maken. Er staat dat het gewoon irritant is dat je de quotes onder in plaats van boven je reactie zet.

ontopic:
Ik heb dezelfde versie van het spel geinstalleerd op een andere pc, daar leek het helemaal goed te gaan totat windows een melding gaf van onvoldoende virtueel geheugen. Er moet wel een of ander lek inzitten aangezien die pc meer dan genoeg geheugen en hardeschijf ruimte heeft.
Hier is trouwens te lezen dat de patch er snel aan zit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

SandaX schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 14:10:
[...]

Je zou de lettertjes moeten lezen omdat daar een suggestie instaat die het forum wat beter leesbaar maken. Er staat dat het gewoon irritant is dat je de quotes onder in plaats van boven je reactie zet.

ontopic:
Ik heb dezelfde versie van het spel geinstalleerd op een andere pc, daar leek het helemaal goed te gaan totat windows een melding gaf van onvoldoende virtueel geheugen. Er moet wel een of ander lek inzitten aangezien die pc meer dan genoeg geheugen en hardeschijf ruimte heeft.
Hier is trouwens te lezen dat de patch er snel aan zit te komen.
Ah bedoel je dat.... Staat dat tegenwoordig ook al in de kleine lettertjes.... lache... grappig forum is Tweakers... 8)7 ;) Misschien moeten ze de kleine lettertjes wat groter maken dan, dan worden ze ook nog door mensen gelezen! :Y)

Enne... het is tegenwoordig standaard dat er eerst 5 patches nodig zijn voordat een spel stabiel is. Er worden veel te veel games maar afgeranseld om ze zo snel mogelijk op de markt te dumpen. Hetzelfde geldt trouwens voor de hardware van tegenwoordig.

[ Voor 40% gewijzigd door Darth Malak op 18-11-2005 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Darth Malak schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 14:18:
[...]

Ah bedoel je dat.... Staat dat tegenwoordig ook al in de kleine lettertjes.... lache... grappig forum is Tweakers... 8)7 ;) Misschien moeten ze de kleine lettertjes wat groter maken dan, dan worden ze ook nog door mensen gelezen! :Y)

Enne... het is tegenwoordig standaard dat er eerst 5 patches nodig zijn voordat een spel stabiel is. Er worden veel te veel games maar afgeranseld om ze zo snel mogelijk op de markt te dumpen. Hetzelfde geldt trouwens voor de hardware van tegenwoordig.
Oke, ik heb de kleine lettertje wat groter en duidelijker gemaakt :+ ;)

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Waar zijn ze te vinden?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
een stuk of 10 posts hierboven... 8)

let maar op een stukkie dikgedrukt tekstje

[ Voor 12% gewijzigd door ikmattie op 18-11-2005 14:32 ]

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdd
im sorry but het is een klotespel, heel de middag gespeeld op zn makkelijkst! :|
en tog overompeld worden door paarden van de vijand :/ :/
kan alleen archers maken omdat ik geen ijzer heb :/ :/

Civ 2 vind ik dan leuker, im sorry >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kvdd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 15:13:
im sorry but het is een klotespel, heel de middag gespeeld op zn makkelijkst! :|

Dan had je moeten zorgen dat je ijzer had ;) :P

Het is wel heel makkelijk om een spel, zeker een spel als Civ, te veroordelen op een middagje spelen, waarbij je je resources niet goed voor elkaar had ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
kvdd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 15:13:

Tsja, wat zal ik hierop zeggen,
veel oefenen en net zolang doorgaan tot je het onder de knie hebt en dan door naar de volgende moeilijkheidsgraad.

Ik speel nu op de 4e moeilijkheid (ik weet zo ff niet hoe dit heet), en heb al een paar keer op 5 gespeeld, maar dat lukt dus echt nog niet, terwijl 4 echt steeds beter gaat.

Tip: in het begin zo snel mogelijk resources (paarden, ijzer, brons etc) veilig stellen door er steden bij in de buurt te bouwen.
Luxuries is ook erg handig om te hebben wil je gaan handelen en om je volkje een beetje tevreden te houden

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdd
anandus schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 15:15:
[...]

Dan had je moeten zorgen dat je ijzer had ;) :P

Het is wel heel makkelijk om een spel, zeker een spel als Civ, te veroordelen op een middagje spelen, waarbij je je resources niet goed voor elkaar had ;)
ok, jij verteld waar ik dat kan vinden... :P ik had namelijk wel bergen waar zo'n hamertje uitkomt als je er een mine op zet . .

ter verduidelijking ik had 3 steden en ong 6 mine hutten

[ Voor 7% gewijzigd door kvdd op 18-11-2005 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kvdd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 15:22:
[...]

ok, jij verteld waar ik dat kan vinden... :P ik had namelijk wel bergen waar zo'n hamertje uitkomt als je er een mine op zet . .
Als je iron working hebt, in dit geval, dan komt ijzer op de kaart te staan (is een knopje voor de resources rechtsin boven de minimap).

Soms komt het voor dat in je gebied of op je eiland die resources niet zijn, dan moet je óf ergens resources vinden en daar een stad bouwen, óf een stad veroveren.
Maar het makkelijkste is gewoon resources te ruilen voor andere resources (maar daar heb je geloof ik writing ofzoiets voor nodig).

Maar je kan ook een redelijk leger bouwen zónder ijzer :)

Oh, en als dat niet je ding is, dan kan je ook nog een worldmap kiezen die helemaal eerlijk verdeeld is, al je resources zitten dan binnen 6 vakjes van je hoofdstad :)

En mine zorgt er trouwens voor dat je meer produktie in de stad hebt.

[ Voor 15% gewijzigd door anandus op 18-11-2005 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdd
anandus schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 15:24:
[...]

Als je iron working hebt, in dit geval, dan komt ijzer op de kaart te staan (is een knopje voor de resources rechtsin boven de minimap).

Soms komt het voor dat in je gebied of op je eiland die resources niet zijn, dan moet je óf ergens resources vinden en daar een stad bouwen, óf een stad veroveren.
Maar het makkelijkste is gewoon resources te ruilen voor andere resources (maar daar heb je geloof ik writing ofzoiets voor nodig).

Maar je kan ook een redelijk leger bouwen zónder ijzer :)

Oh, en als dat niet je ding is, dan kan je ook nog een worldmap kiezen die helemaal eerlijk verdeeld is, al je resources zitten dan binnen 6 vakjes van je hoofdstad :)

En mine zorgt er trouwens voor dat je meer produktie in de stad hebt.
ok, laat ik het opnieuw proberen ;)
maar een mine zorgt er dus niet voor dat je ijzer krijgt?
zo nee, wat moet ik dan bouwen om ijzer te krijgen?
kben het een beetje kwijt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdd
ok, ik zal een paar screens posten:

Afbeeldingslocatie: http://img375.imageshack.us/img375/600/civ4pic17xm.jpg

en:

Afbeeldingslocatie: http://img296.imageshack.us/img296/9122/civ4pic28fc.jpg

zoals je ziet heb ik geen iron (nooit gehad ook), waar gaat dat aan op? in de handleiding vind ik het ook nie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
is het wel ijzer en geen stone/marble dat wil er ook nog wel eens zo uitzien. Daarnaast, je KAN je -enige- resource ruilen met de ai. Kijk eens of je dat niet gedaan hebt. Het is geen bug in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
kvdd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 15:48:
ok, ik zal een paar screens posten:

[afbeelding]

en:

[afbeelding]

zoals je ziet heb ik geen iron (nooit gehad ook), waar gaat dat aan op? in de handleiding vind ik het ook nie
1 tip.... lees de handleiding!

Je hebt wel ijzer, op je 2e screen heb je 2 rode circels, op de linker zit ijzer, maar voordat die ijzer in je stad komt moet je natuurlijk wel een mine erop bouwen, ijzer komt tenslotte niet in hapklare brokken zomaar uit de grond rollen.
Als je over dat vakje zou zweven dat kun je zien welke technologie nodig is en welke tile-verbetering.

Nogmaals... lees de handleiding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdd
hmz ok, ik kom er wel uit ;) ik post nog wel wanneer het me wel lukt, het is nml wel 1 jaar geleden dat ik civ 2 gespeeld heb (ouwe goeie tijd) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Ik moest meteen aan Civilization denken toen ik dit artikel op tweakers.net las. Passen jullie wel op :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino64
Ik heb hem vanmiddag toch maar gekocht en hij is nu eindelijk helemaal crashvrij!

T.o.v. de illegale:
- geen crashes meer (uitvoerig getest op huge en na het jaar 1990)
- complete spel loopt iets vloeiender
- filmpjes draaien goed
- geen gehakkel meer met geluid etc. bij nieuwe technologie bv.

- hij vreet echter nog wel zoveel ram (600MB)
- alt-tab is weer mogelijk zonder problemen (nog wel traag, komt door ram verbruik)

Conclusie, problemen komen gewoon door het omzeilen van de beveiliging en niet door het spel. Ik vraag me af waar die patch dan voor nodig is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pino64 schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 17:23:
Conclusie, problemen komen gewoon door het omzeilen van de beveiliging en niet door het spel. Ik vraag me af waar die patch dan voor nodig is :?
Nou, omdat meerdere mensen in dit topic wel een legale versie hebben en tóch crashes hebben, misschien? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino64
Oh ja :) En de performance mag wel omhoog.

Edit:
Lol, hij is me net een keer gecrashed 8)7 Alsof de duivel meeleest.

[ Voor 49% gewijzigd door Pino64 op 18-11-2005 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Komt het niet gewoon doordat het geheugen gebruik zover oploopt dat je virtuele geheugen niet meer toereikend is?

Ik heb m'n virtuele geheugen (pagefile/wisselbestand) compleet uitgezet en bij mij crasht Civ4 niet (ben nu bij 1635 met een large map). Je pagefile uitzetten is zoiezo aan te raden, omdat Windows anders toch gaat cachen, ook al heb je ram genoeg. Leuk zijn dan de verbeterde laadtijden/performance voor zo'n beetje alles op je computer :).

Dus probeer eens je pagefile uit te zetten en te kijken of civ nog steeds crashed. Zorg wel voor genoeg geheugen. Bij mij gebruikt Civ4 normaal 600MB + 450MB virtueel en zonder pagefile dus 1050MB gewoon geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

wwillem schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 22:26:
Komt het niet gewoon doordat het geheugen gebruik zover oploopt dat je virtuele geheugen niet meer toereikend is?

Ik heb m'n virtuele geheugen (pagefile/wisselbestand) compleet uitgezet en bij mij crasht Civ4 niet (ben nu bij 1635 met een large map). Je pagefile uitzetten is zoiezo aan te raden, omdat Windows anders toch gaat cachen, ook al heb je ram genoeg. Leuk zijn dan de verbeterde laadtijden/performance voor zo'n beetje alles op je computer :).

Dus probeer eens je pagefile uit te zetten en te kijken of civ nog steeds crashed. Zorg wel voor genoeg geheugen. Bij mij gebruikt Civ4 normaal 600MB + 450MB virtueel en zonder pagefile dus 1050MB gewoon geheugen.
Pagefile uitzetten is zoiezo aan te raden? Dit is zo'n beetje het slechtste advies wat ik hier ben tegengekomen. De Windows kernel is ontwikkeld om ALTIJD een pagefile te gebruiken. Of het nu een klein beetje is of meer afhankelijk van je geheugen maar zelfs met 2+ GB RAM zal je pagefile gebruikt worden. Met een uitgeschakelde pagefile kan het even goed gaan maar vroeg of laat loop je ZEKER tegen problemen aan.

[ Voor 66% gewijzigd door Darth Malak op 18-11-2005 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Laatst online: 14-04 17:27
:D Blij dat sommige mensen niet mijn collega's zijn. RAM verspillen aan ongebruikte code/data, zodat je file cache naar de kloten gaat. Overigens is het virtuele geheugen nooit kleiner dan het fysieke geheugen (virtueel=fysiek+gebruikte swap), dus het idee dat je meer virtueel geheugen krijgt door het te verminderen is 8)7

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pesticide
  • Laatst online: 01-02 18:30

Pesticide

Competitief gamen is een sport

zeg mensen is het nu slim of niet om een stad te bouwen op een special item (luxe/recource/food)

je kan bijvoorbeeld een stad bouwen op een goudheuvel dan heb je 2 food 2 hamers en 2 gold ( fresh water)

in het begin is dat echt super want je onderzoekt 2 maal rapper en bouwt 2 maal rapper, maar is het dat waard ? want dat kan je niet meer upgraden

Manager International Partners @Electronic Sports League Europe @http://www.esl.eu/eu Linkedin Profile http://www.linkedin.com/in/pesticide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pnothy
  • Laatst online: 29-01-2024
Pesticide schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 23:31:
zeg mensen is het nu slim of niet om een stad te bouwen op een special item (luxe/recource/food)

je kan bijvoorbeeld een stad bouwen op een goudheuvel dan heb je 2 food 2 hamers en 2 gold ( fresh water)

in het begin is dat echt super want je onderzoekt 2 maal rapper en bouwt 2 maal rapper, maar is het dat waard ? want dat kan je niet meer upgraden
Ik denk niet dat dat nuttig is. Tenzij een resource echt op een plek ligt die je wel moet bebouwen als je je steden nog goed wil spreiden (doordat bijv. links water en rechts een berg zit ofzo), kun je beter je steden niet op resources bouwen.

Via het civfanatics forum (en nu ook door eigen ervaring) ben ik erachter gekomen dat op een resource bouwen je wél de resource geeft, maar niet de extra inkomsten (hamers, broodjes, muntjes). Je krijgt de resource vanaf het moment dat je de tech hebt om de improvement te bouwen (dus bijv. Calendar voor een plantation).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
wwillem schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 22:26:

CIV4 gebruikt hier 750mb, waarvan slechts 150 op de pagefile. (heb 1024mb ram), geen crashes,geen vastlopers, draait goed, en ik heb het spel nog niet gekocht (volgende maand pas). Ligt dus niet aan een crack/warez versie, en ook niet aan je pagefile.

Het is een combinatie van hardware & de driver van deze wat bij CIV4 nog wel eens voor problemen wil zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdd
mm het lukt me nu allemaal wel :)

wat pas echt irritant is, dat je overal railroads moet maken, telkens die sukkels aan het werk zette ;)
kga automatisch eens probere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37384

kvdd schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 13:13:
mm het lukt me nu allemaal wel :)

wat pas echt irritant is, dat je overal railroads moet maken, telkens die sukkels aan het werk zette ;)
kga automatisch eens probere
Die kun je gewoon auto zetten inderdaad, ik doe niet anders en gaat prima.
Ik vind het, afgezien van de crashes/performance, nog steeds een geweldig spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pesticide
  • Laatst online: 01-02 18:30

Pesticide

Competitief gamen is een sport

Pnothy schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 02:52:
[...]

Ik denk niet dat dat nuttig is. Tenzij een resource echt op een plek ligt die je wel moet bebouwen als je je steden nog goed wil spreiden (doordat bijv. links water en rechts een berg zit ofzo), kun je beter je steden niet op resources bouwen.

Via het civfanatics forum (en nu ook door eigen ervaring) ben ik erachter gekomen dat op een resource bouwen je wél de resource geeft, maar niet de extra inkomsten (hamers, broodjes, muntjes). Je krijgt de resource vanaf het moment dat je de tech hebt om de improvement te bouwen (dus bijv. Calendar voor een plantation).
en de dubbele bouw en tech research speed dan ? in de eerste 100 turns op epic is dit wel supervoordelig hoor, zeker als je al + 2 health civic hebt en op goud bouwt , krijg je gratis + 1 happy face erbij als je mining gekleerd hebt

+ ik speel als issabelle en heb altijd als eerste hinduisme dus das nog eens een extra hppy face en met wat geluk heb ik dus gelijk al plaats voor 7 bewoners als de AI nog maar aan 4/5 geraakt zonder een worker

[ Voor 19% gewijzigd door Pesticide op 19-11-2005 15:34 ]

Manager International Partners @Electronic Sports League Europe @http://www.esl.eu/eu Linkedin Profile http://www.linkedin.com/in/pesticide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Pesticide schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 13:58:
[...]

en de dubbele bouw en tech research speed dan ? in de eerste 100 turns op epic is dit wel supervoordelig hoor, zeker als je al + 2 health civic hebt en op goud bouwt , krijg je gratis + 1 happy face erbij als je mining gekleerd hebt

+ ik speel als issabelle en heb altijd als eerste hinduisme dus das nog eens een extra hppy face en met wat geluk heb ik dus gelijk al plaats voor 7 bewoners als de AI nog maar aan 4/5 geraakt zonder een worker
Bouwen op een Plains/Heuvel geeft je 3 hamertjes in plaats van 2. Ook zeer handig in het begin. Een resource kun je op bouwen als je em snel wilt hebben of er zeker van wilt zijn dat je ALTIJD toegang hebt tot die resource (vijand moet de stad innemen, ipv het vakje met resource pillagen).
Maar op het lange termijn is het slimmer om niet op een resource te bouwen maar er vlak naast ofzo, iig zodat ie in de radius van de stad valt.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.