Heb hem hier nu een tijdje liggen, en ook aan het spelen, direct instellingen maar wat terug geschroefd (naar 1024/768/16 en medium ( op amd2000@1666, 9200vivo en 512mb ram)). Het blijft geduld hebben met opstarten, afsluiten en alt-tabben, maar het is speelbaar. Nog geen crashes gehad.
Omdat ik vrij veel ervaring heb met de vorige civ series direct maar een earth scenario gepakt, german gepakt, en bouwen, expanden etc etc. In het begin liep ik tegen een paar dingetjes aan, maar ik leerde het spel steeds beter kennen. Wat mij opvalt is de enorme vuist die je kan maken met Culture. Zonder ook maar 1 oorlog te verklaren ben ik half Asie en het zuiden van Europa rijker (zaten wat Romeintjes en Grieken). Natuurlijk had ik hem de eerste keer op chieftain gezet, zodat ik ff kon rondloeren, maar hij is erg makkelijk, sinds ik het UnitedNations ding gebouwd heb, heb ik bijna genoeg stemmen om iets er in mn uppie door te drukken (45% wereldbevolking is duitser (ja, nl zit er nog niet in

)).. Mn eerste nuclear plant meltdown ook meegemaakt en diverse andere leuke dingen. Religion was even wennen, maar is leuk en handig om mee te werken... SpaceRace is nu nog 1 dingetje bouwen (al een halve eeuw).. Tot nu toe: Super Verslavend, jammer dat hij hij vrij zwaar op mn sys drukt, maar ja, goed excuus voor 5 dec