[PC] Civilization IV Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.925 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:55
Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/99phpKSXW3X.jpg
Civilization?
Civilization, wat is dat ook al weer zullen veel mensen zich af vragen. Dit is niet zo heel erg gek, want lang niet elke gamer heeft het spel ooit gespeeld. Civilization is een turnbased strategy game die geroemd wordt om haar diepgang. Veel mensen hebben het eerste en het tweede deel links laten liggen door de wat beperkte graphics. Toch is de spelserie door een grote en misschien wel de meest trouwe fanbase omarmd. Civilization wordt door deze fanbase geroemd om de diepgang, onbeperkte mogelijkheden en keuze vrijheid.

Het succes van de serie heeft er voor gezorgd dat het spel na deel 1 (1991), deel 2 (1996) en deel 3 (2000) nu toe is aan al weer het vierde deel

Verkrijgbaarheid
Sinds 2 november in Nederlandse winkels te koop!

Screenshots

System Requirements
Minimum System Requirements:
  • O S: 2000/XP
  • CPU: 1.2 GHZ processor of vergelijkbare AMD
  • RAM: 256 MB
  • VGA: 64 MB video card* with Hardware T&L support
  • Harddiskspace: 1.7 GB
  • Sound: DirectX 7 Compatible Soundcard
  • ETC: DirectX® version 9.0c (included)
Recommended System Specs:
  • O S: 2000/XP
  • CPU: 1.8 GHZ processor of vergelijkbare AMD
  • RAM: 512 MB
  • VGA: 128 MB video card with DirectX 8 support
  • Harddiskspace: 1.7 GB
  • Sound: DirectX 7 Compatible Soundcard
  • ETC: DirectX® version 9.0c (included)
Patches en updates
Links
Civilization IV Art

Afbeeldingslocatie: http://www.civfanatics.com/gallery/files/2/9/9/7/9/7GS090905.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.civfanatics.com/gallery/files/1/screen010b.jpg

Box and contents

De Nederlandse editie bevat:
  • Een Nederlandse Techposter
  • Een Nederlands ruim 200 pagina's tellend boekje
  • Een dvdcase met dvd erin
  • Een kartonnen hoes voor het boekje en de dvdcase
Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/99php8aBSvI.jpg

Op- of aanmerkingen
Heb je toevoegingen of ideeën, mail dan naar mark_plons[at]hotmail[dot]com

[ Voor 112% gewijzigd door HCMarX op 16-01-2006 17:21 ]

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
Als er mensen zijn die extra informatie hebben of die de startpost grafisch verder willen opfleuren dan moeten ze even contact op nemen met me. (Ik denk ik vraag dit niet in de startpost zelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37384

Hier kij ik wel naar uit, civ2 heel lang gespeeld. Ben benieuwd of het beter is geworden en gaaf is om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
Ikzelf heb vooral deel 1 en 2 heel erg veel gespeeld. Maar ook deel 3 op zich best vaak. Het nadeel is alleen dat het spel je echt helemaal opvreet en dat het veel tijd kost. Ik kan me nog wel de tweede klas herinneren. Toen heb ik een keer een hele herfstvakantie van vroeg tot laat een pot civilization 2 gespeeld. En na een week was ik nog niet klaar.

Gelukkig is het tegenwoordig niet meer zo erg. Met als nadeel dat één pot maanden kan duren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-04 09:57
Het concept van Civ was ooit prachtig, maar bij iedere versie die er nieuw bij is gekomen heb ik toch altijd het eerste deel beter gevonden. Als ik dit zo zie, zal het niet veel verschillen van deel3, alleen grafisch beter, maar daar speel ik zo'n spel niet voor.

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 14:39
Ik ben het niet met je eens pretorian_nl. Ik denk dat er wel degelijk dingen beter zijn geworden. Die religie lijkt me echt ubergaaf en ook dat je eindelijk alles kan handelen is wel fijn. Ook is het feit dat je alle units extra abilities kan geven erg leuk. Het maakt het wel ingewikkelder allemaal. Maar ik heb nu Civ3 (bijna) helemaal door en dit maakt het net weer iets ingewikkelder en dus leuker!

Verder vind ik dit spel er ubervet uitzien, ik kan niet wachten totdat ik het kan spelen!

Was ik maar rijk en niet zo knap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-01 06:50
Mwa deel 3 was toch wel erg goed hoor moet ik zeggen. Ik vraag me af wat de grote functionele wijzigingen en toevoegingen zullen zijn tov van deel 3, want dit is uiteindelijk het punt waarop het spel zal floppen of slagen. Dat het grafisch beter is, is bij dit spel of dit soort spellen van veel minder belang dan andere typen games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
Sjeik schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 23:21:
Ik ben het niet met je eens pretorian_nl. Ik denk dat er wel degelijk dingen beter zijn geworden. Die religie lijkt me echt ubergaaf en ook dat je eindelijk alles kan handelen is wel fijn. Ook is het feit dat je alle units extra abilities kan geven erg leuk. Het maakt het wel ingewikkelder allemaal. Maar ik heb nu Civ3 (bijna) helemaal door en dit maakt het net weer iets ingewikkelder en dus leuker!

Verder vind ik dit spel er ubervet uitzien, ik kan niet wachten totdat ik het kan spelen!
De diepgang en de uitgebreidheid van het spel is de kracht van Civilization, maar ook direct een zwakte eigenlijk. Want zoals je zelf zegt moet je flink tijd investeren om het spel goed door te krijgen. Maar ook deel IV ga ik gewoon weer kopen, want er worden wat leuke dingen toegevoegd of verfijnd volgens mij. Sid Meier is ook één van de gamedevelopers die goed weet in te spelen op de eisen van de gebruikers. Volgens mij is de binding met de twee grote fansites ook vrij goed, en bladeren ze zelf het suggestie forum ook wel door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Deel 1 en vooral 2 heb ik helemaal dood gespeeld; 2 speel ik nog steeds. Deel 3 was een van de grootste tegenvallers in de game geschiedenis voor mij; frustratie ten top, het was gewoon een compleet ander spel dan deel 2. Onbegrijpelijk dat Firaxis de lijn van deel 2 die gevolgd werd door het magistrale Alpha Centauri niet heeft doorgezet naar deel 3. Ik hoop dat deel 4 weer wat van de oude glorie zal herstellen.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55933

Voor Civ 1 en 2 was het leuk, maar het lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat het hedendaagse publiek met zulke baggergraphics genoegen neemt :P
De graphics zorgen ervoor dat het spel eruit ziet alsof het rechtstreeks uit de budgetbak van de Hema komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tettie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-11-2022

Tettie

Atheistisch agnost

Anoniem: 55933 schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 00:14:
Voor Civ 1 en 2 was het leuk, maar het lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat het hedendaagse publiek met zulke baggergraphics genoegen neemt :P
De graphics zorgen ervoor dat het spel eruit ziet alsof het rechtstreeks uit de budgetbak van de Hema komt.
Dat zegt meer over het hedendaagse publiek dan over dit spel. Nadeel is dat er tegenwoordig veel meer grafisch gelikte bagger wordt geproduceerd dan topspellen die grafisch bagger zijn. Ik speel liever nu CIV1 dan een van die vele bagger C&C achtige RTS'sen...

Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Anoniem: 55933 schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 00:14:
Ik zeg toch ook niet dat ik de graphics van Civ 2 wil behouden? Ik vind Civ 3 grafisch prima, maar de gameplay zuigt gewoon enorm i.v.m. deeltje 2. Grafisch boeit deze serie me echt niet, er zijn tig mooiere spellen om naar te kijken maar het gaat puur om de gameplay en daar laat Civ 3 het lelijk liggen. Het begint vol frustratie, het midden is saai en het endgame is te sloom voor woorden. Civ 2 is niet perfect, ook niet op gameplay gebied (vooral de A.I. is echt slecht) maar houdt na bijna 10 jaar nog steeds mijn aandacht vast voor days on end.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117064

Dr. Strangelove schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 23:52:
Deel 1 en vooral 2 heb ik helemaal dood gespeeld; 2 speel ik nog steeds. Deel 3 was een van de grootste tegenvallers in de game geschiedenis voor mij; frustratie ten top, het was gewoon een compleet ander spel dan deel 2. Onbegrijpelijk dat Firaxis de lijn van deel 2 die gevolgd werd door het magistrale Alpha Centauri niet heeft doorgezet naar deel 3. Ik hoop dat deel 4 weer wat van de oude glorie zal herstellen.
Ik heb begrepen van een interview met een van de developers dat dit meer lijkt op deeltje 2. Voor mij de grootste tegenvaller van deel 3 was dat de Advisors en de Wonder video's er gewoon niet waren. In deel 4 komt dit wel terug.

IGNPC: Though Civilization 3 was great, it lost some of the presentation that we loved in Civilization 2. While it might be naive to ask for a return to talking advisors and wonder videos, are you doing anything to add to the overall personality of the game?

Barry Caudill: We have definitely ramped up the production values in this version. The new 3D world and all that it brings will certainly up the ante over any previous version of the game, we're hiring voice talent for various parts, and I am happy to announce the return of wonder movies...we'll have over 45 spectacular movies in the game.

Ik weet zeker dat deze goed gaat worden!! :9~ :P :*) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 23:31
voor de huidige CIV groep, maakt het niet uit of het er mooi uit zien zolang als het maar NOG beter is dan Civ3 conquests.

En ja, ik zal in dat geval dit spel echt spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
Anoniem: 117064 schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 13:36:
[...]

Ik heb begrepen van een interview met een van de developers dat dit meer lijkt op deeltje 2. Voor mij de grootste tegenvaller van deel 3 was dat de Advisors en de Wonder video's er gewoon niet waren. In deel 4 komt dit wel terug.

IGNPC: Though Civilization 3 was great, it lost some of the presentation that we loved in Civilization 2. While it might be naive to ask for a return to talking advisors and wonder videos, are you doing anything to add to the overall personality of the game?

Barry Caudill: We have definitely ramped up the production values in this version. The new 3D world and all that it brings will certainly up the ante over any previous version of the game, we're hiring voice talent for various parts, and I am happy to announce the return of wonder movies...we'll have over 45 spectacular movies in the game.

Ik weet zeker dat deze goed gaat worden!! :9~ :P :*) _/-\o_
Ikzelf ben ook meer een Civilization II dan civilization III fan, toch zijn er een heleboel mensen die de structuur achter Civilization III beter vonden. Resources, Luxuries, betere AI enzovoorts. En dat de wondervideo's terug komen is niet meer dan een plicht vind ik. Die plaatjes uit Civilization III waren leuk, maar de wonder videos uit Civ II waren fenomenaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladon
  • Niet online
Ik zal het spel sowieso gaan spelen. Ik ben TBS liefhebber en CIV is nog altijd heer en meester in dat genre. Voor zover ik heb kunnen lezen in dit heb kunnen lezen gaan de vernieuwingen echt wel een heel stuk verder dan enkel grafisch.

Dit zal één van de weinige games zijn die op legale wijze het huis binnen komt. CIV games behoren namelijk tot de weinige games die me langer dan een uur of 3 kunnen boeien.

edit: de screenies en de filmpjes zijn trouwens geweldig. Misschien niet in vergelijking met de ps3 filmpjes van de laatste dagen, maar voor TBS begrippen veelbelovend!

[ Voor 16% gewijzigd door Ladon op 20-05-2005 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-06 12:37
Nu maar hopen dat de Tech-Tree zeer ingrijpend is veranderd en heel erg is uitgebreid.
Mogelijk zelfs afhankelijk van het gebied waarin je beschaving zich ontwikkeld.
Want zeg nou zelf.... hoe kan een beschaving dat nog nooit een oceaan/zee heeft gezien oorlogsschepen ontwikkelen?

Dit vind ik nog altijd de grootste minpunten voor de CIV spellen. Iedere beschaving krijgt dezelfde tech-tree en uiteindelijk heeft iedere beschaving precies dezelfde tech als elke andere beschaving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
Legion schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 15:31:
Nu maar hopen dat de Tech-Tree zeer ingrijpend is veranderd en heel erg is uitgebreid.
Want zeg nou zelf.... hoe kan een beschaving dat nog nooit een oceaan/zee heeft gezien oorlogsschepen ontwikkelen?

Dit vind ik nog altijd de grootste minpunten voor de CIV spellen. Iedere beschaving krijgt dezelfde tech-tree en uiteindelijk heeft iedere beschaving precies dezelfde tech als elke andere beschaving.
UItgebreid is hij niet volgens mij, wel ingrijpend veranderd volgens mij. Uitbreiden zou het spel 'te uitgebreid' maken denk ik. Als je het echt groter wil kun je een of andere mod downloaden, maar voor mij was dat echt te veel zeg maar.

Edit:
Your Advancements

It is not the technology that matters… It is how well you use it.
[list]
• The Technology Tree, just like its technologies, is smart and flexible. You will have the ability to research different things, but they will lead to the same level of technologies. It will offer unique paths to guide your empire along. There are no longer static eras, as in Civ III’s case
• There are different ways to discover technologies, like the already mentioned Great People, and probably by the Tech-Tree’s flexibility itself
• You will also be allowed to skip whole branches of the Tech-Tree if you wish
• Moving up the Tech Tree will also unlock Civics options like Freedom of Speech and Slavery, which will have far-reaching consequences for your entire domain.
So far the technologies we know of are as follows (there will be 85 of them in all):
• NEW! Future Technology research gives you extra health and happiness
• The first civilization to discover the technology Polytheism for example, founds Hinduism. The direction of your research will have an impact on the kind of Great People that are born. The player is free to choose any path whether it be all-military, all-science, balanced, etc. You also don’t need all the techs that connect to the one you want. A connection to it is all that is needed

Lees alle pre-release info op dit draadje op Civfanatics.com
85 technologies dus. Ik denk dat het weer even wennen wordt, maar mits goed uitgewerkt zijn het interessante verbeteringen denk ik.

Een voordeel van Civilization is volgens mij ook dat er geen miljoenen geïnvesteerd hoeven worden in super 3d graphics, en super mooie maps die tot op het laatste moment mooi, gedetaileerd en uitdagend moeten blijven. Daarom is de ontwikkeltijd volgens mij relatief kort, zijn de kosten relatief laag en kan er daarom relatief veel tijd en geld gestoken worden in een goede gameplay. En dat is precies waar de civilization community op zit te wachten. Met mooie graphics en een middelmatige gameplay heb je geen topgame, met een goede gameplay en middelmatige graphics is die kans in mijn ogen een stuk groter.

[ Voor 58% gewijzigd door HCMarX op 20-05-2005 15:44 . Reden: Techinfo toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladon
  • Niet online
Legion schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 15:31:

Ik heb nog geen bewijs gezien van een civ-specifieke techtree, maar er is zeker aan gewerkt. Je kan nu echt paths kiezen. Je kan via verschillende wegen dezelfde techs ontwikkelen. Je hebt wel een heel goed punt mbt verschillende techs voor verschillende civ's. Ik hoop dat het er idd van komt, maar ik denk het niet. Levert alleen maar extra moeilijkheden op mbt het balanceren van de gameplay

[ Voor 44% gewijzigd door Ladon op 20-05-2005 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-06 12:37
Nou als het is zoals blaatschaap zegt dan is het zeer zeker een goede verbetering.
Het hoeven niet percé 500 techs te zijn ofzo. Zolang er maar duidelijke verschillen ontstaan tussen de beschavingen naarmate het spel vordert. En zoals et er nu uit ziet blijkt dit in Civ4 het geval.
In Civ3 waren alle beschavingen gelijk op een special unit en die 2 bonussen na, en dat beperkte de herspeelbaarheid ernorm.

Als ze nu nog implementeren dat je als eilandbeschaving beter bent in naval-warfare ten opzichte van een beschaving die nog nooit een zee heeft gezien of wat dan ook, dan ben ik al behoorlijk blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:09
Ik hoop ook dat ze meer gaan doen met de verschillende emperors, zoals al aangekondigt in de startpost. Misschien dat ze voor de VS nog iets leuk met bush kunnen verzinnen. (meer militaire macht, maar een slechte economie :9 ) Zo kun je elke land een persoonlijk iets meegeven, nog meer dat het al was met 3. Hoewel ik die veranderingen, ik koos bijna altijd voor perzie vanwege industrialism (ik haat wachten op nieuwe wegen!) al een goede stap vond.
Nu nog zolang wachten totdat het uitkomt....maar dat zal de tentamenresultaten wel ten goede komen..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:01
Na Civ 1, 2 en 3 kan ik uiteraard ook niet wachten op deze nieuwe civ. Ik ben het er ook mee eens dat die tech-tree flink op de schop moet. In Civ3 kon je bijvoorbeeld iron working uitvinden, terwijl je nog nooit ijzer had gezien :*D Het zou leuker zijn dat wanneer je bv. in de buurt van een resource-tile komt, dat je dan bepaalde inventions unlocked, die je dan weer kan researchen. Ook de feature uit civ1 dat je techs van je vijand kon overnemen wanneer je een stad veroverde moet terug _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
Heeft iemand een plekje voor de plaatjes, want mijn webspace wil niet. Of dat nu komt door een datalimiet of gewoon omdat het down is weet ik niet, maar ze doen het in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:05
Bij MOO2 hadden ze wel een leuke manier om techtree enigzins dynamisch te maken je kreeg in een bepaald onderdeel drie keuzen je kon dus maar 1 van de drie researchen. De andere kon je alleen ruilen met andere civs. Er was ook 1 ras wat alles kon researchen maar dan ras had dan weer een stuk minder productie.

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
A new Civ IV article has been posted on the Civilization IV section on Firaxis' website. It is a great read, mentioning everything from some of the civilizations which will be in, to units... it even includes some new screenshots!
Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrisT
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-05 20:01
Ladon schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 15:38:
[...]

Ik heb nog geen bewijs gezien van een civ-specifieke techtree, maar er is zeker aan gewerkt. Je kan nu echt paths kiezen. Je kan via verschillende wegen dezelfde techs ontwikkelen. Je hebt wel een heel goed punt mbt verschillende techs voor verschillende civ's. Ik hoop dat het er idd van komt, maar ik denk het niet. Levert alleen maar extra moeilijkheden op mbt het balanceren van de gameplay
Er komen volgens mij geen verschillende techs per civilization, en ik vind het erg jammer dat je dus niet meer meerdere techs nodig hebt om een volgende te onderzoeken. Ook zijn er geen era's meer, je kunt dus in 1 tech-lijn doorstomen tot gunpowder bijvoorbeeld, terwijl je nog geeneens kunt schrijven.... :r (waarschijnlijk dus, ik weet niet of het zo precies geimplementeerd wordt...).

Trouwens Blaatschaap kun je http://www.dutchciv.nl toevoegen aan je startpost?

Nederlandse Civilization community DutchCiv.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
CrisT schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 14:56:
[...]
Trouwens Blaatschaap kun je http://www.dutchciv.nl toevoegen aan je startpost?
Gedaan.

Ik ga nog niet oordelen. Eerst meer informatie, en dan spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
Ik heb een link toegevoegd naar meer screenshots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Laatst online: 31-05 19:15

Dido

heforshe

offtopic:
Grote plaatjes maak je niet op die manier kleiner maar met
[url="link groot plaatje"][img]link thumb van max 600px[/img][/url]
als ik me niet vergis :)

Leuk om naar uit te kijken, dit is een van de heel weinige spellen die ik ooit veel gespeeld heb, voordat ik overstapte op AoE en AoM.

[ Voor 43% gewijzigd door Dido op 09-06-2005 12:53 ]

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

Civ is gewoon het spel dat ik nu nog steeds heel vaak speel zowel civ2 als civ3

Lekker zijn is een gave :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeder
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-05 07:46

Speeder

42 ;)

oh joepie, een nieuwe Civ :P ja daar kan ik mij uren mee vermaken zonder dat het gaat vervelen :D

[ Voor 5% gewijzigd door Speeder op 09-06-2005 13:02 ]

'I refuse to prove that I exist' says God 'for prove denies faith, and without faith I am nothing' - Douglas Adams - (The Hitchhiker's Guide To The Galaxy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05 14:55

Remy

I usually get 100% accuracy

Omg 1 van de beste games ever (imho natuurlijk) krijgt een vierde deel :D Whoohooo \o/

Blijkbaar ga ik toch meer dan 1 game kopen dit jaar (de andere is GTA:SA) :) Er is helaas nog geen specifieke launch date, maar wel dit jaar nog, koel.

Interview hier :)
ve some work contracted out and several interns coming on board for the summer. We started working on the game about 2 years ago and expect to have it in stores for the holidays.
Hmm voor kerst dus :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12316

Civilization heb ik vanaf het eerste deel enthousiast gespeeld, maar sinds ik Civilization 3 voor het laatste heb geinstalleerd ergerde ik me voor het eerst aan het combat systeem.

Het is zo oncontroleerbaar (tenzij je allerlei formules met de hand uit gaat rekenen) random dat het af en toe niet meer leuk is. Hele groepen units worden soms door een enkele verdediger in de pan gehakt. Het zou fijn zijn als je een soort van ruwe kansberekening kon zien.

Leuk dat het spel nog steeds genoeg belangstelling krijgt dat een vierde deel krijgt. Ik ben benieuwd wat ze nu weer voor nieuwe dingen hebben weten te verzinnen. De 'special resources' van deel 3 vond ik zelf wel leuk. Het maakte je soms afhankelijk van je mede-staatshoofden zodat je niet klakkeloos iedereen de oorlog kon verklaren, zelfs niet als je een sterk leger had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

Tuurlijk wel :) Wat ik altijd deed als ik een resource nodig had dan viel ik gewoon de stad binnen waar die resource was :) En dan had ik hem alsnog. Het enige nadeel was dat sommige resourcen maar ubber weinig voorkwamen. Dat vond ik zelf altijd zwaar frusty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Natuurlijk, maar dan moet je nog wel bij die stad zien te komen. Het kon wel eens even duren voordat je weer een weg naar je eigen steden vrij had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05 14:55

Remy

I usually get 100% accuracy

* Remy aait Terr :>

So anyhoe: volgens dat interview dat ik linkte wordt dezelfde game engine gebruikt als bij Pirates! (ken ik nog niet): Gamebryo engine. Dit betekent dat de wereld waarin je met je Civjes speelt, nog meer geanimeerd is dan voorheen \o/
So you will see rivers flowing, resources like horses, cattle, or elephants animating, and different animations when those resources are being "worked", etc. In addition, unit movement and combat will be much more interesting and exciting than ever before. We are also shooting for a WYSIWYG approach where you will know what city a wonder is in because you can see it in the world, along with many other aspects previously relegated to menus and screens.
Best hip, en dan als minimum specs een P3 1GHz, netjes in deze tijd :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Meer info over de GameBryo engine.

Apart, het is ook voor Morrowind gebruikt. Wat dat wil zeggen weet ik niet, maar ik zou de graphics van dit, Pirates!, Empire Earth 2, Dark Age of Camelot en Morrowind niet zo snel met elkaar vergelijken. Het enige verband wat ik zie is dat ze allemaal grote werelden hebben (bij de een wat meer dan de ander).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aal
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-05 23:19

aal

Joepie!

Ontworpen met Multiplayer in het achterhoofd!!!

Hebben ooit getracht Civ III te multiplayeren op een LAN.. En dat was echt belachelijk slecht geimplementeerd.

Zit als sinds civ I te dromen van goede multiplayer support! (Nooit civnet gespeeld)

Als dit goed gaat werken gaan dat erg lange lan parties worden :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
Er is haast bij:

Kan iemand mij helpen aan een plaats om de screenshots te hosten. Ik raak zeer binnekort namelijk mijn Tiscali webspace kwijt (en krijg geen andere webruimte)

En ik denk dat de 'tabelkennis' van de opener van het andere topic het topic wel kan helpen verfraaien?

[ Voor 26% gewijzigd door HCMarX op 09-06-2005 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

voeg me maar toe op msn :) zet ik ze op mijn t-net foto album :)

potlood_12@hotmail.com

[ Voor 17% gewijzigd door Thrillseeka op 09-06-2005 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Laatst online: 08:54
Hopen dat deze wel weer speelbaar is. Civ3 had 540 turns, en een courthouse was er meestal al 80. Dan kon je daarna met wel 3 schildjes bouwen, dus de totale effectieve productie van een stad was hooguit zo'n 500-1000 schildjes. Civ2 was vergelijkbaar in kosten, maar daar kon je 50ste stad nog rustig 20 tot 40 schildjes produceren, netto. En 50 steden was daar niet extreem veel, voor een beetje score had je er toch wel 100+ nodig.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
Maar het is natuurlijk wel zo dat je bij CIV II gewoon wat ging cruisen met je scheepjes en hier en daar een eilandje inpikte. Met een gigantisch rijk tot gevolg wat natuurlijk niet superrealistisch (maar wel leuk :P) is.

En: System requirements uit lordspacie's topic gekopiered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26474

aal schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 14:06:
Joepie!

Ontworpen met Multiplayer in het achterhoofd!!!

Hebben ooit getracht Civ III te multiplayeren op een LAN.. En dat was echt belachelijk slecht geimplementeerd.

Zit als sinds civ I te dromen van goede multiplayer support! (Nooit civnet gespeeld)

Als dit goed gaat werken gaan dat erg lange lan parties worden :Y)
CIV2 multiplayer gold is goed te multiplayeren, (okeej het is niet ideaal, je moet wel lang wachten naarmate het spel verdord) Maar leuk is het zeker.

Ik ben nu ook met smacht aan het wachten op de nieuwe CIV, ben alleen een beetje bang dat het erg veel op 3 gaat lijken, 1 en 2 vond ik nog steeds de leuskt speelbare (2 speel ik af en toe nog wel eens)..

Er is nog een preview bij ome tom, ik weet niet of die al bekend was
http://www.tomshardware.c...0808/game_preview-04.html
wat pics:

http://www.gamespot.com/p...zationiv/screenindex.html
http://media.pc.ign.com/media/620/620513/imgs_1.html

http://www.civ4.com/ is ook wel handig ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 26474 op 10-08-2005 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Laatst online: 08:54
Staat wat rotzooi achter de urrel van tom, '; om precies te zijn.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 05-06 22:25

PcDealer

HP ftw \o/

MSalters schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 22:57:
Hopen dat deze wel weer speelbaar is. Civ3 had 540 turns, en een courthouse was er meestal al 80. Dan kon je daarna met wel 3 schildjes bouwen, dus de totale effectieve productie van een stad was hooguit zo'n 500-1000 schildjes. Civ2 was vergelijkbaar in kosten, maar daar kon je 50ste stad nog rustig 20 tot 40 schildjes produceren, netto. En 50 steden was daar niet extreem veel, voor een beetje score had je er toch wel 100+ nodig.
Ik en mijn vriendin spelen nu alweer een aantal maanden Civ 3 en ik kan een Courthouse met (12) steden binnen 20 turns bouwen. Je moet je mankrachten wel zo inzetten dat ze zoveel mogelijk schilden produceren. Dus een Marketplace is handig.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

PcDealer schreef op zondag 04 september 2005 @ 18:53:
[...]

Ik en mijn vriendin spelen nu alweer een aantal maanden Civ 3 en ik kan een Courthouse met (12) steden binnen 20 turns bouwen. Je moet je mankrachten wel zo inzetten dat ze zoveel mogelijk schilden produceren. Dus een Marketplace is handig.
Steden die ver van je kapital/forbidden palace leggen hebben dit probleem zoals wat hij beschrijft.. zeker als je op een huge map speelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

In civ3 is de truc dat je dus een rijke 'kern' opbouwt zodat je je courthouses verderop kan kopen, dat scheelt tijd en uiteindelijk levert het ook geld (cultuur) op. Daarom zorg ik altijd voor een zeer sterk kerngebied van rond de 15 steden die in het eindspel de volledige wapenproductie of geldproductie kan leveren om nog 100 steden te handhaven.

Maar in Civ4 schijnt men iets tegen corruptie te doen, omdat het als spelconcept ei'k niet echt goed werkt. Men zal ook iets met reiligie kunnen doen, ik hoop dat het als een soort cultuur een vorm van grenzen heeft die niet noodzakelijkerwijs in mijn rijk liggen. Zelf vind ik vaak dat qua cultuur/infrastructuur de kleine gefloptie rijkjes naast mijn rijk gewoon zouden moeten overlopen, misschien dat met religie deze mogelijkheid bestaat, dat een klein rijk integraal overloopt omdat het religieuze karakter deze stap liever heeft dan de eigen regering. In dat geval wil ik nog wel eens actief religieus beleid voeren. Civ spelen zou namelijk leuker zijn als je echt zonder oorlog een dominante factor in de wereld kan worden. Bij Civ3 is namelijk nog steeds meer steden = meer resources dus worden agressieve spelers altijd snel sterker (zodat je zelf ook oorlog moet ondernemen om tegengewicht te kunnen bieden). En ik hoop dat men weer handelscaravanen kan maken die of geld opleveren of een centraal wereldwonder kunnen helpen bouwen.
Ik hoop ook dat oorlog sowieso anders wordt, want op den duur win je alleen nog maar als je 'armies' inzet. Om een beetje moderne stad te veroveren heb je in Civ3 wel een tiental bommenwerpers en heeeeeel veel tanks nodig. Tegenwoordig eindig ik mijn eindspelen met iets van 25 armies in actieve dienst, niet wenselijk om bv het middenspel door te komen.

Ik ben iig zelf ook benieuwd maar hoop dat er ook snel een Mac-versie van civ4 verschijnt.

[ Voor 11% gewijzigd door Delerium op 05-09-2005 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ecteinascidin schreef op maandag 05 september 2005 @ 12:27:
[...]
Maar in Civ4 schijnt men iets tegen corruptie te doen, omdat het als spelconcept ei'k niet echt goed werkt. Men zal ook iets met reiligie kunnen doen, ik hoop dat het als een soort cultuur een vorm van grenzen heeft die niet noodzakelijkerwijs in mijn rijk liggen. Zelf vind ik vaak dat qua cultuur/infrastructuur de kleine gefloptie rijkjes naast mijn rijk gewoon zouden moeten overlopen, misschien dat met religie deze mogelijkheid bestaat, dat een klein rijk integraal overloopt omdat het religieuze karakter deze stap liever heeft dan de eigen regering.
[...]
Dat is er al in 3 door middel van Courthouse en een hoeveelheid Culture. Of je zet Propaganda in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

PcDealer schreef op maandag 05 september 2005 @ 18:37:
[...]

Dat is er al in 3 door middel van Courthouse en een hoeveelheid Culture. Of je zet Propaganda in.
Dan zal Civ4 iets minder conservatief moeten zijn denk ik; soms lopen buurstadjes echt niet over, ook al ben ik 100den jaren modernder en beschaafder..... laat staan een integraal imperium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ecteinascidin schreef op Monday 05 September 2005 @ 19:11:
[...]

Dan zal Civ4 iets minder conservatief moeten zijn denk ik; soms lopen buurstadjes echt niet over, ook al ben ik 100den jaren modernder en beschaafder..... laat staan een integraal imperium.
Dat ben ik met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
Opzich is het corruptiesysteem wel goed vind ik, want in real-life is het ook niet mogelijk om zo maar de helft van de wereld onder je duim te krijgen. Het zou wel leuk zijn om de customrules zo te kunnen instellen dat je corruption op het niveau simulation, normal of world domination kunt zetten.

Voor mij was het namelijk wel een klap in mijn gezicht dat ik niet meer de hele wereld zo maar kon veroveren bij Civilization III. Het kan natuurlijk wel, maar het was verre van economische verantwoord zeg maar.

Ook zou het systeem uitgebreid moeten kunnen worden, waardoor er meer city improvements, terrain improvements en technologies zijn die invloed hebben op de corruptie. Hierbij vooral de ontwikkeling van trage communicatie tot telecommunicatie in de vorm van mobiel internet.
Dat je minder ontwikkelde buren niet naar je overlopen is niet per definitie onrealistisch natuurlijk. Landen die in een vergelijkbaar schuitje zitten willen wel verregaande samenwerking soms. (Hoever gaan economische machtsblokken als de NAFTA/EU in de toekomst met hun samenwerking) Ook landen met een achterstand zien graag een impuls door zich aan te sluiten bij een dergelijke grootmacht (Oost-Europa) Sommige landen willen echter maar wat graag hun eigen identiteit bewaren. Een model hiervoor zou echter te complex worden, en de speelbaarheid van het spel niet ten goede komen denk ik.

Plaatjes met dank aan Lordspacie weer online

[ Voor 36% gewijzigd door HCMarX op 05-09-2005 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

http://theinquirer.net/?article=26065
Civilisation IV coming your way October instead of November
By Aaron McKenna: vendredi 09 septembre 2005, 11:24

I HAVE TO drop a quick note to the editor here: Thanks to Take-Two's recent financial forecast in which it confirmed that Civilization IV is to be released in October rather than November, I’m moving forward my holiday.
Quite possibly the pinnacle of turn-based empire building (and if you don’t like it, I’ll send Take-Two, who are also the publishers of GTA, around your house to fix you up) Civilization IV has your correspondent in a bit of an anticipation fever.

On top of the release date announcement a special pre-order edition of the game has been announced, entitled rather creatively "Sid Meier's Civilization IV Pre-Order Edition." This special edition will come in a special distinguished box which will contain the games soundtrack on CD, a keyboard template, a tech tree poster and a spiral-bound manual. Ohh, and the game. Yes, can’t forget that. µ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

nl.bol.com

[ Voor 5% gewijzigd door PcDealer op 09-09-2005 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
Pre-orderen kan al gewoon bij de FRS. IK ga gebruik maken van de 3 = 2 actie. Op die manier kan ik Age of Empires III, Civilization IV en Resident Evil 4 (Gamecube) kopen voor 115 of 120 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Laatst online: 07-05 20:25

mr_obb

Lakse Perfectionist

Ik zit met spanning te wachten op de release over een maand. Ik vind het wel irritant dat de luxere pre-order editie alleen in de VS verkocht wordt. Ik heb nog geen winkel gevonden die hem voor een redelijke prijs in Nederland krijgt. Amazon.com levert niet in Nederland en EBGames.com, de andere winkel met de special edition levert in Nederland voor slecht $30 extra, niet echt een optie dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-06 11:33
Ik zit met spanning te wachten op de release over een maand. Ik vind het wel irritant dat de luxere pre-order editie alleen in de VS verkocht wordt. Ik heb nog geen winkel gevonden die hem voor een redelijke prijs in Nederland krijgt. Amazon.com levert niet in Nederland en EBGames.com, de andere winkel met de special edition levert in Nederland voor slecht $30 extra, niet echt een optie dus.
en wat heeft de luxure pre order dan wel, een alufolie blikje erom heen? als de software niet verschilt kan me dat niet zoveel schelen eigenlijk... Wat me wel opviel dat amazon al een strategy guide te koop had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

kwil niet vervelend doen maar alle thumnails uit de openingspost doen het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Bedoel je niet call to power..? dit was een nepper... Dit was niet het officiele deel 3 volgens mij?
Dr. Strangelove schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 23:52:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156706

Ik kan ook niet wachten totdat Civ IV uitkomt! Volg civfanatics.com, met actuele en uitgebreide info over de game, dan ook op de voet. Bij play.com is ie trouwens te bestellen voor 28,99 euro (incl. verzendkosten)!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
Da's bijna geen geld :). Hoewel ik tegenwoordig geen tijd meer heb om spellen te spelen (helaas), toch maar gekocht (heb Civ3 ook nog (ok budget versie) gekocht, maar nog niet uit het hoesje gehaald, hmm, MOO3 eigenlijk ook). Ach ja, deze kan bij de verzameling (en zo koop ik m'n schuldgevoel af dat ik Civ1 vele honderden uren *ahem* misschien iets minder legaal heb gespeeld dan de bedoeling is (he, ik was minderjarig en onwetend, ik pleit onschuldig :))).

Overigens, als je hem in ponden besteld bij play.com is ie nog iets goedkoper (17.99 pond = 24 euro ongeveer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
Ik ga hem sowieso wel weer kopen, hoewel ik ook weinig meer speel.

Civilization III heb ik nog best vaak gespeeld. Maar de uitbreidingen heb ik ook elke keer direct gekocht en echt weinig gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
* anandus kan ook niet wachten tot het spel uit is!

Alle Civ's een miljoen keer gespeeld, geweldig, vooral 3 :)

Overigens snap ik niet dat mensen Civ2 beter vinden dan Civ3?
In 2 kon je nog met een speermannetje een tank verslaan enzo, plus dat je geen borders, resources en uitgebreide diplomatie hebt. Maarja, dat zal ik wel zijn :P

Is er al een vaste release-datum? Of 'ergens in oktober'?

edit:
Gevonden.
Releasedatum: 03.11.2005

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26474

anandus schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 14:02:

In 2 kon je nog met een speermannetje een tank verslaan enzo, plus dat je geen borders, resources en uitgebreide diplomatie hebt. Maarja, dat zal ik wel zijn :P

edit:
Gevonden.
Tsja dat is een kwestie van smaak, ik vind civ2 ook een stuk beter dan drie, ondanks dat je met een spearmen van een tank kan winnen ;) Is wel jammer...
Maar ik ga CIV4 zeker wel kopen en proberen... :)
Het zal mij benieuwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 09:01

Basszje

Reisvaap!]

CIV3 vond ik maar moeilijk :P . Ik speel nu nog veel Civnet omdat die in windows ook lekker draait. Maar ben wel benieuwd naar een volgend deel :)

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:13

Hertog

Aut bibat, aut abeat

anandus schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 14:02:

edit:
Gevonden.
Een paar posts hoger staat: Civilisation IV coming your way October instead of November. Dan vind ik dat het eerder moet komen :)

Overigens: ik heb Civ2 best veel gespeeld en vond Civ3 ook niet veel aan. Maar ik denk dat dat komt omdat in 3 sommige dingen anders werken dan in 2. Toen was was ik vrij snel geneigd 3 maar te vergeten en 2 weer aan te zetten. Want dat kende ik, en was leuker. Dus als ik heel eerlijk ben kan ik wel zeggen dat ik 3 niet echt een eerlijke kans heb gegeven ;)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Laatst online: 17:58
Civ1 heeft mij een half jaar studie gekost, Civ2 en Civ 3 vooralsnog alleen maar een hele hoop tijd

ik ben benieuwd hoe CIV4 zal zijn

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hertog schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 17:43:
Overigens: ik heb Civ2 best veel gespeeld en vond Civ3 ook niet veel aan. Maar ik denk dat dat komt omdat in 3 sommige dingen anders werken dan in 2. Toen was was ik vrij snel geneigd 3 maar te vergeten en 2 weer aan te zetten. Want dat kende ik, en was leuker. Dus als ik heel eerlijk ben kan ik wel zeggen dat ik 3 niet echt een eerlijke kans heb gegeven ;)
Ik denk dat dit bij veel mensen zo is.
Want ik heb zowel Civ2, alsmede Civ3 helemaal gaar gespeeld, en Civ3 is by far superieur :)

Ben benieuwd hoe Civ4 wordt in vergelijking met de rest (civ's, ctp's, etc's).

Is er al ergens een tech-tree te zien opid, want daar ben ik wel benieuwd naar.

Ik weet in ieder geval wel dat het Taoïsme als religie toegevoegd is 8)
/me anandus is sort-of taoïst
Al noemen andere mensen dat meer laissez-faire :X :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Laatst online: 03-09-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156706

De officiële website van Civilization IV is inmiddels in de lucht: www.civ4.com.
Het wordt zo langzamerhand tijd om af te tellen! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Die techtree is leuk. :) Veel nieuwe ontwikkelingen vooral aan het begin zo te zien.

Wel apart: Divine Right is een technology die pas vrij laat in de tree staat, maar geen pijl ernaar toe heeft. Het zou dus iets kunnen zijn dat je alleen kan krijgen door met een bepaalde natie te spelen. De impact van het goddelijke recht op je religie is dat je tot Islamiet wordt bekeerd. :7

Owja, en fascisme is een doodlopende zaak, maar dat wisten we natuurlijk al. ;)

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
Iemand trouwens of het in NL ook mogelijk is om de special edition te kopen, want door wat andere uitgaven heb ik hem niet gepreorderd bij de frs in de 3=2 actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theshatter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-04 11:50
Hebben jullie wel eens van Freeciv gehoord (http://www.freeciv.org/index.php/Freeciv). Dit is de gratis multiplayer versie van een civilisation 2.
Is erg leuk om een keer te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10-2024
Blaatschaap11 schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 19:41:
Iemand trouwens of het in NL ook mogelijk is om de special edition te kopen, want door wat andere uitgaven heb ik hem niet gepreorderd bij de frs in de 3=2 actie.
Ja er is een winkel in r'dam in de kelder van het Ven D gebouw die importeert ook uit Amerika...kan tie vest en zeker ook met deze versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Shabbaman

Got love?

zwippie schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 17:30:Het zou dus iets kunnen zijn dat je alleen kan krijgen door met een bepaalde natie te spelen.
Dat lijkt me sterk, want hetzelfde geld voor astronomy en flight.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zwippie schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 17:30:
Wel apart: Divine Right is een technology die pas vrij laat in de tree staat, maar geen pijl ernaar toe heeft. Het zou dus iets kunnen zijn dat je alleen kan krijgen door met een bepaalde natie te spelen. De impact van het goddelijke recht op je religie is dat je tot Islamiet wordt bekeerd. :7
Apart, dus jij denkt dat in 10.000 jaar geschiedenis alleen de Islam de tech "Divine Right" zou kunnen hebben? :P

Weleens van de Spaanse Inquisitie gehoord? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viking_warlord
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:26
Recht boven in de vakjes van de uitvindingen ondere andere bij divine right, flight en astronomy staan soms nog een aantal iconen deze heb je dus ook nodig voor dat het uitgevonden kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:55
Ik had juist vooral in de eerste Civ 3 dat je met een tank soms tegen een paardje kwam te staan en dat het paardje won!? In Civ 3 Conquests hebben ze dat gelukkig wel grotendeels gefixed!

Daarnaast vind ik de border en de resources en de culture van Civ 3 zodanig leuk dat CIV 2 eigenlijk wegvalt.

Die resources zorgen ervoor dat je of veel grondgebied moet veroveren of veel moet handeldrijven, dat maakt het nog eens extra strategisch imho :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

handel drijven wat is dat?

gewoon als je mede tegenstander een resource heb met een heel leger zijn stad veroveren :)

werkt altijd :)
wel zorgen dat je die tegenstander enigszin aan kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Nu online
Ligt eraan op welk niveau je speelt, maar meestal kan je toch echt niet met iedereen oorlog gaan voeren als je niet heel snel dood wilt gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik hoop in ieder gevan wel dat het concept van 'veteran' en 'elite' erbij zit, en als het effe kan, ook leaders en armies :D
Net als in Civ3 dus (misschien Civ2 ook?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• londonertje
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-08-2024
anandus schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:07:
Ik hoop in ieder gevan wel dat het concept van 'veteran' en 'elite' erbij zit, en als het effe kan, ook leaders en armies :D
Net als in Civ3 dus (misschien Civ2 ook?)
helaas is dit niet meer....geen Armies meer :( maar ja.....

ohja op Civfanatics is een "leuk" stukkie over de Nuke :O

ligt het eigenlijk aan mij of zie ik geen republic en democratie er tussen zitten??? :( das me normale spel direct naar Repu gaan en dan verder spellen :*)

[ Voor 20% gewijzigd door londonertje op 15-10-2005 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

lordspacie schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 15:59:
gewoon als je mede tegenstander een resource heb met een heel leger zijn stad veroveren :)
Nou, zo werkt het dus niet. Indien je als prince speelt en je kan op een bepaald moment tanks bouwen en je komt erachter dat jij geen olie hebt... en je tegenstander wel, dan kan je hooguit met cavelerien aan de gang gaan tegen hun tanks om die oliebron te pakken te krijgen. Needless to say, dat soort oorlogen kun je bijna niet winnen.

Maar geen army's meer? Dat was nou de enige manier om nog een beetje normaal oorlogen te winnen op een hopog niveau? Moet je straks soms 100 bommenwerpers hebben om een beetje aanvalskracht te ontwikkelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Shabbaman

Got love?

[b]londonertje schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:54ligt het eigenlijk aan mij of zie ik geen republic en democratie er tussen zitten??? :( das me normale spel direct naar Repu gaan en dan verder spellen :*)
De "governments" zijn nu vervangen door "civics". Samengevat betekent dit dat je uit meerdere componenten zelf je "government" kan vormen.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Civ 4 is goud! :D
2k Games, een label van Take Two Interactive, heeft vandaag bekend gemaakt dat Civilization 4 goud is gegaan. Dit houdt in dat het spel klaar is en enkel nog geperst hoeft te worden, voordat het in de winkels zal belanden. Civilization 4 verschijnt in Europa op 3 november voor de PC. Civilization heeft de beproefde gameplay uit de voorgaande delen in deze reeks van turn-based strategiespellen verder geperfectioneerd en met dit vierde deel maakt de reeks eveneens de overstap naar een volledige 3D omgeving. Strategen kunnen zich weer opmaken voor een aantal lange nachten achter het beeldscherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-06 11:43

Spockz

Live and Let Live

Waar ik bang voor ben is dat civ4 uiteindelijk gewoon veel te ingewikkeld wordt en het speelveld onoverzichtelijk, een beetje hetzelfde als wat gebeurt is met Anno 1602 > Anno 1503. Het was op zich wel mooier en uitgebreider maar het plezier en de gameplay waren niet echt denderend.

Ik vind het trouwens wel goed dat de Armies eruit zijn, je kon er toch niets mee, je kon je legers er niet uit halen/upgraden dus zat je voorgoed aan die eenheden gebonden, ook niet echt bevordelijk voor je kracht natuurlijk. Bovendien zijn er zat methodes om te winnen zonder armies en zonder 100den bombers.

edit: En hopelijk kan je nu ook gewoon de resolutie van het spel aanpassen, mijn resolutie hier is 1280x800 en standaard heeft CivIII alleen 1024x768.

[ Voor 12% gewijzigd door Spockz op 20-10-2005 19:14 ]

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
Ik heb er wel vertrouwen in dat het ontwikkelteam net zoals bij voorgaande delen ondanks de uitbereiding zorgen dat alle factoren die een rol spelen in het spel goed tegen elkaar afgewogen zijn, zodat er een evenwichtige verdeling ontstaat.

Het enige nadeel is dat de toch al niet kleine leercurve door nóg meer factoren voor een beginnende speler wel erg groot wordt. Dat kan mij niet echt boeien als fervent cilvilizationspeler, maar ik kan me voorstellen dat het niet goed is voor de verkoopcijfers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyx
  • Laatst online: 04-06 12:38
Ik vind dat jullie nogal gemakkelijk doen over oorlog voeren. Voordat ik er 1 begon moest ik wel heel erg zeker zijn van mijn zaak. Omdat ik wel in veel gevallen had meegemaakt dat ik langs alle kanten werd aangevallen door andere landen, als ik een stad binnenviel.

Maar het ligt ook een beetje aan mezelf, ik speel op het begin heel economisch, dus probeer zo snel mogelijk zo vermogelijk in de techtree te geraken. En mijn steden allemaal zo goed mogelijk uitrusten, maar vervelende is dat je dan militair wat zwakker wordt. Het vervelende is ook als je gaat aanvallen, dat je zo snel mogelijk heel dat land moet veroveren en niet enkel een stadje, want die komen constant in opstand (en dan verlies je ook nog alle units die geparkeerd staan in dat stadje :( )

En ik hoop echt dat ze iets aan de fraude gedaan hebben, was gewoon niet meer leuk. Ik werkte ook met een 15-20 kernsteden, en met de rest van de steden kan je niets doen. (of toch niet veel). Het was ook zo bij civ3 dat enkel het middenstuk spannend was. Op het begin is het gewoon opbouwen. In het middenstuk is het (meestal in mijn geval) een grote tegenstander uitschakelen. En als dat eenmaal gebeurd is, ben je zo belachelijk veel sterker dan de rest, dat het gewoon saai is om het uit te spelen. (en elke turn duurt dan ook zo verschrikkelijk lang, omdat je zo veel units moet verzetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-06 11:43

Spockz

Live and Let Live

Oplossing daarvoor is elke worker op automagisch te zetten, animate enemy movements uitzetten, en je troepen in groepjes laten bewegen dmv van de group movement knop (Hoe die precies heet weet ik niet maar het zit boven je inkomsten etc. kaartje)

Wat ik wel merk is dat als je niet met America speelt dat beschavingen dan sneller geneigd zijn om je aan te vallen.

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

Sinds conquest editie heb ik eik alleen maar met nederland gespeelt :) (zoals elke goede nederlander zou doen)

Daarvoor speelde ik altijd met persia want dan kreeg je de imortal als special unit ding was heel sterk.

Wel jammer dat nederland niet in deel 4 zit :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86625

crazyx schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 10:21:
En ik hoop echt dat ze iets aan de fraude gedaan hebben, was gewoon niet meer leuk.
Inderdaad, die fraude was echt verschrikkelijk. Kijk in de middeleeuwen kan ik het me voorstellen. Het is dan gewoon niet mogelijk een land te runnen zonder dat er veel fraude als je je een eind vanaf de hoofdstad bevind. Maar als je in de 21e eeuw leeft en je met een vliegtuig in 12 uur (of hoelang dat ook moge duren) aan de andere van de planeet kunt zijn is het gewoon niet meer realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Komende de traits uit 3 ook terug trouwens?
Dat Nederland seafaring en agricultural is en Sumeria (mijn favoriet :9 ) scientific en agricultural is enzo?
* anandus vond dat wel leuk, omdat je je speelstijl aan kan passen aan het volk waarmee je speelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Nu online
Ik vind het trouwens wel goed dat de Armies eruit zijn, je kon er toch niets mee, je kon je legers er niet uit halen/upgraden dus zat je voorgoed aan die eenheden gebonden, ook niet echt bevordelijk voor je kracht natuurlijk.
Je kon er niks mee?? Zonder armies was je gewoon helemaal niks. En wat trouwens wel een leuke truuk is, als je dan het pentagon bouwt of iets dergelijks dan mag je ipv 3 units 4 units in je army zetten. Dan wacht je daarmee gewoon totdat je de high-tech tanks kan bouwen en stop je zo'n ding in je army. Is zelfs een army met 3 spearmen weer gevaarlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik spaarde mijn armies altijd op tot het moment dat ik tanks had.... kon de tegenstander eens goed in het stof bijten. En op een huge wereld met sterke tegenstanders hoef ik in de regel niet aan een oorlog te denken als ik niet minstens 5 Armies in het veld heb....... Dus ja je kan het uitspelen zonder armies door spcaships te bouwen of cultuur, maar een stad veroveren van een flinke tegenstander die ook tanks heeft kost je meestal rustig 20 tanks voor je erin kan..... en ik heb steden na 50 tanks links moeten laten liggen. Leuk dat aanvalgebeuren maar een goed opgefokte stad was zonder armies zo goed als onneembaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
Ecteinascidin schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 13:43:
Ik spaarde mijn armies altijd op tot het moment dat ik tanks had.... kon de tegenstander eens goed in het stof bijten. En op een huge wereld met sterke tegenstanders hoef ik in de regel niet aan een oorlog te denken als ik niet minstens 5 Armies in het veld heb....... Dus ja je kan het uitspelen zonder armies door spcaships te bouwen of cultuur, maar een stad veroveren van een flinke tegenstander die ook tanks heeft kost je meestal rustig 20 tanks voor je erin kan..... en ik heb steden na 50 tanks links moeten laten liggen. Leuk dat aanvalgebeuren maar een goed opgefokte stad was zonder armies zo goed als onneembaar.
Ik val aan wanneer nodig, ben altijd zelf de verst ontwikkelde qua tech, en ja, steden hebben vaak veel units nodig maar daar zijn siege units weer handig voor. Zonder armies heb ik menigeen potje eenvoudig gewonnen.

Als ik al een army heb,is dat een bonus, meestal zoek ik het niet ze te bouwen en dat is ook helemaal niet nodig.

(speel het spel vanaf Civilization (1 dus) )

[ Voor 3% gewijzigd door Tasma op 21-10-2005 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Nu online
De vraag is natuurlijk op welk niveau, op easy kan ik ook wel gemakkelijk winnen zonder armies :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
:| moeilijkste niveau. Het is vooral tactisch spelen, de juist stad aanvallen met de juiste voorbereiding etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Laatst online: 17:58
het lijkt wel een Civ III topic te worden zo ;)

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
zolang het maar CIV is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
Je moet toch wat om de tijd te doden tot over 4 dagen ;)
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.