Ik meende dat 3 november de releasedatum was, dus dat is wel iets meer dan 4 dagen......
Ecteinascidin schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 20:50:
Ik meende dat 3 november de releasedatum was, dus dat is wel iets meer dan 4 dagen......
Wie dus zo weinig geduld heeft dat hij een minder legale weg wil bewandelen om het spel te kunnen spelen, heeft daar dus waarschijnlijk al op 25 oktober de mogelijkheid voor. Moreel niet verwerpelijk imho, wanneer je 'm 3 november in de winkel koopt.quote: http://www.civfanatics.com/Great news!! 2K Games and Firaxis today announced that Civilization IV for the PC has gone gold and is off to manufacturing. The game will ship to North American retail stores on October 25th. For Europe, the game will come out a week later, on November 4th.
Ja in een winkeltje in r'dam één of andere game winkel...vertelde hij me dat ie in de week van 3 november gereleased gaat worden...dus sja...kan niet wachten:)
Mooie release datum. Kan ik eerst nog even mijn tentamens goed voorbereiden. Toch ben ik wel een beetje bang dat het me wat tegen gaat vallen. (Blijf op de een of andere manier ook Civ II prefereren boven civ III)
De eerste (online) review is er dan. IGN heeft het spel ge-reviewed:
http://pc.ign.com/articles/660/660495p1.html
aftermath schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 08:09:
De eerste (online) review is er dan. IGN heeft het spel ge-reviewed:
Behoorlijke statementwe can safely say that Civilization IV is the best version of Civilization yet.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Niet de traits uit 3, wel traits. De leiders hebben nu ieder twee karaktereigenschappen, die overeenkomen met de traits. Omdat sommige volkjes twee leiders hebben...anandus schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 13:10:
Komende de traits uit 3 ook terug trouwens?
Dat Nederland seafaring en agricultural is en Sumeria (mijn favoriet) scientific en agricultural is enzo?
* anandus vond dat wel leuk, omdat je je speelstijl aan kan passen aan het volk waarmee je speelt
Vooral industrious is imo nogal sterk, het verdubbeld de snelheid waarmee je wonders produceert.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Klinkt goed die review van IGN, denk dat ik dit spel maar eens ga aanschaffen
. Moet ik eigenlijk zowieso wel doen aangezien ik Civ 1,2,3 en Alpha Centauri _veel_ heb gespeeld ali ilegali
.
Verwijderd
Nu je het zegt, ik moet Civilization 3 + Conquests eigenlijk ook voor een habbekrats halen. De twee dingen zijn bij Bol.com 20 Euro samen.Hielko schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 13:22:
Klinkt goed die review van IGN, denk dat ik dit spel maar eens ga aanschaffen. Moet ik eigenlijk zowieso wel doen aangezien ik Civ 1,2,3 en Alpha Centauri _veel_ heb gespeeld ali ilegali
.
De review van IGN klonk inderdaad terecht positief. Er zijn fiks wat veranderingen, maar het klinkt niet alsof het de gameplay negatief benadeeld.
Het enige jammere vind ik dat knights alsnog helikopters uit de lucht kunnen vissen, maar ik vermoed dat dat gedaan is om mensen die eerst flink veel researchen het niet al te makkelijk te maken. En waarschijnlijk is het uiteindelijk vast wel te modden
/me ziet de toekomst met belangstelling tegemoet
Wat ik overigens mis in de IGN review is hoe 'uniek' de verschillende volkeren zijn. Hebben ze 1, 2 of meer unieke units, hebben ze unieke techs, andere dingen waardoor ze van elkaar verschillen?
Als het erin staat, mijn excuses, was nogal excited toen ik het artikel las
Als het erin staat, mijn excuses, was nogal excited toen ik het artikel las
Nou ja, ze hebben dus ieder 1 of 2 leiders met ieder verschillende "traits", ze hebben allemaal een andere UU en beginnen allemaal met andere techs (al zal daar wel wat overlap zitten). Al met al precies hetzelfde als civ3 dus.
Related forum topic at civfanaticsCiv IV will ship on 2 CD-ROMs to North American stores on October 25th and on a DVD to stores in Europe on November 4th.
Helikopters zijn ook wel uitermate kwetsbaar natuurlijk. Dat een ridder te paard een helikopter aankan is natuurlijk onzin, maar alles met een vuurwapen zou een kans maken tegen een helikopter. Maarja het zou dan alsnog moeten zijn dat je met alle 'niet vuurwapens' bijvoorbeeld 9 van de 10 keer geen kans maakt en zelf schade oploopt, maar dat je de 10de keer toeslaat omdat de heli aan de grond is bijvoorbeeld.Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 14:51:
[...]
Nu je het zegt, ik moet Civilization 3 + Conquests eigenlijk ook voor een habbekrats halen. De twee dingen zijn bij Bol.com 20 Euro samen.
De review van IGN klonk inderdaad terecht positief. Er zijn fiks wat veranderingen, maar het klinkt niet alsof het de gameplay negatief benadeeld.
Het enige jammere vind ik dat knights alsnog helikopters uit de lucht kunnen vissen, maar ik vermoed dat dat gedaan is om mensen die eerst flink veel researchen het niet al te makkelijk te maken. En waarschijnlijk is het uiteindelijk vast wel te modden
/me ziet de toekomst met belangstelling tegemoet
[ Voor 72% gewijzigd door HCMarX op 22-10-2005 20:55 ]
Vaaaaag...Blaatschaap11 schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 20:08:
[...]
Civ IV will ship on 2 CD-ROMs to North American stores on October 25th and on a DVD to stores in Europe on November 4th.
Op 2 CD-ROMs in de VS en een DVD in Europa?
heeft dat met cultuur(kennis) te maken, of wat?
[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 22-10-2005 21:26 ]
Geen idee, misschien dat de penetratie van dvdstations hier bijna 100 is en daar niet. Maar aan de andere kant kan ik me niet voorstellen dat je een computer van drie jaar oud hebt die geen dvdspeler heeft.
Verwijderd
De meest logische verklaring lijkt dat de Europese versie meerdere talen heeft om uit te kiezen, wat ook meer schijfruimte vraagt. Misschien kwamen ze net op 3 CD's uit en aangezien (zoals hierboven al opgemerkt) vrijwel iedereen in Europa een DVD speler heeft is dat dan de betere keus.
Zit er eigenlijk een goed boek bij met uitleg en tips etc. of gewoon zo'n dun boekje?
En? en? en? Wie heeft hem al gespeeld? 
Hoe issie?
Hoe issie?
edit:
fuck, de winkels in de VS zijn natuurlijk nog dicht
fuck, de winkels in de VS zijn natuurlijk nog dicht

Ik verwacht dat in dat boekje alleen de installatie en een paar telefoonnummers zullen staan,Pino64 schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 23:58:
Zit er eigenlijk een goed boek bij met uitleg en tips etc. of gewoon zo'n dun boekje?
de rest zal wel op de DVD staan
Mijn Flickr; Sony A7iii
Volgens mij zaten er bij Civ2 en Civ3 destijds toch behoorlijke boekwerken. 
Ik hoop dat ze de diplomatie wat verder hebben uitgebreid en met name, verbeterd hebben. Het zou wel eens leuk zijn als je tegenstanders een voorstel accepteren ipv standaard negeren, ook al worden ze er zelf veel beter van.
Ik hoop dat ze de diplomatie wat verder hebben uitgebreid en met name, verbeterd hebben. Het zou wel eens leuk zijn als je tegenstanders een voorstel accepteren ipv standaard negeren, ook al worden ze er zelf veel beter van.
Ik weet idd nog wel van II dat er een poster bij zat, maar bij 3 zaten er (bij mij iig) geen dikke boekwerken bijMiles Teg schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 10:00:
Volgens mij zaten er bij Civ2 en Civ3 destijds toch behoorlijke boekwerken.
Mijn Flickr; Sony A7iii
Oef, goeie.Miles Teg schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 10:00:
In Civ3 wilden de anderen nooit olie in de ruil doen tenzij je letterlijk in hun hol zat. En ook je hele rijk + technolgie+ leger verkopen voor 1 goudstuk, wilden ze ook vaak niet aan.
Maar vanavond zulllen de eerste mensen wel losbranden.... of juist niet
Verwijderd
is deze nouw makkelijker geworden want vroeger was ik best wel verslaafd aan de spellen maar kon ze nooit halen.
ik vind dat het grafisch niet veel mooier is geworden dan met de oudere spelen.
Who caresVerwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 10:26:
Het uiterlijk is een van de laatste dngen die belangrijk zijn voor een spel als Civ.
Zoals je ook in die recensie van een aantal replies terug kan zien zijn het maar 1 of 2 alinea's op 6 pagina's die over het beeld & geluid gaan. Beeld & geluid zijn bijzaak
* anandus wacht op Braille-Civ
Ik gok op juist niet, die zitten met hun hernieuwde caffeïneverslaving, eilanden te verkennen op zoek naar een mooie plek om een nieuwe stad te bouwen.Ecteinascidin schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 10:22:
[...]
Maar vanavond zulllen de eerste mensen wel losbranden.... of juist niet
Mijn Flickr; Sony A7iii
Ai, dan zal de Play.com versie die de 28ste binnenkomt wel de cd-rom editie bevattenBlaatschaap11 schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 20:08:
Civ IV will ship on 2 CD-ROMs to North American stores on October 25th and on a DVD to stores in Europe on November 4th.
iemand enig idee van de mogelijke resoluties? Ik wil graag 1920x1200 namelijk.
Lijkt mij dat dat wel moet lukken, het draait nu gewoon op een 3D engine... (vergelijk met die van Pirates!)pnieuwla schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 13:10:
iemand enig idee van de mogelijke resoluties? Ik wil graag 1920x1200 namelijk.
Nederlandse Civilization community DutchCiv.nl
Zat (nieuwe) spellen die een 3d engine hebben een geen breedbeeld resoluties ondersteunen, maar hopelijk is het mogelijk bij Civ 3.
Verwijderd
Civilization 3 kan in 1920x1200 gespeeld worden (keepRes=1 en evt. Refresh=60 in je Civilization3.ini (of was het Civ3.ini?) of Conquests.ini). Hopelijk kan het bij deel 4 ook
Had me dat dan een jaar eerder verteld, heb er nu niet zoveel meer aanVerwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 19:06:
Civilization 3 kan in 1920x1200 gespeeld worden (keepRes=1 en evt. Refresh=60 in je Civilization3.ini (of was het Civ3.ini?) of Conquests.ini). Hopelijk kan het bij deel 4 ook
Bij mij hangt die ook mooi in de bestelling
. Nog een paar dagen dus om sociaal leven af te wikkelen, werk te doen en vrienden af te zeggen
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
Voor de mensen die in de VS wonen: Hij is 1 dag vertraagd! 
Morgen is-ie daar in de winkel
Iemand al ontdekt hoe je met Civilization III Conquests bij de Napoleon Conquest in 1 turn als Sid kan winnen zonder te cheaten? Ik wel
[ Voor 6% gewijzigd door sdomburg op 25-10-2005 22:41 ]
Ik zie net op een ander forum dat een iemand hem al heeft... Hoe waar dat is, is natuurlijk de vraag... maar hoop doet leven zeggen ze toch altijd?anandus schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 19:41:
Voor de mensen die in de VS wonen: Hij is 1 dag vertraagd!
Was ik maar rijk en niet zo knap...
1 was makkelijk, 2 was moeilijker (op het hoogste level heb ik hem nooit uitgespeeld) en 3 was voor mij op niveau 3 al niet te winnen. Ben ook iets minder addicted dan in de civ1 en civ2 tijd, maar ik denk dat het nog steeds van vrij eenvoudig tot extreem lastig te doen is. (chieftain to deity or sid)Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 10:26:
is deze nouw makkelijker geworden want vroeger was ik best wel verslaafd aan de spellen maar kon ze nooit halen.
Verwijderd
/me is terug van een potje Civilization 3...
... en mijn motivatie voor Civ 4 is gelijk gedaald. De unit balans mag dan nog wel raar zijn, ik hoop niet dat het zo extreem is als in het vorige deel. Net weer tig moderne units verloren aan een handjevol klassieke meuk. Een beetje balans en spanning is leuk, maar als ik met diezelfde units aanval win ik niets.
... en mijn motivatie voor Civ 4 is gelijk gedaald. De unit balans mag dan nog wel raar zijn, ik hoop niet dat het zo extreem is als in het vorige deel. Net weer tig moderne units verloren aan een handjevol klassieke meuk. Een beetje balans en spanning is leuk, maar als ik met diezelfde units aanval win ik niets.
Verwijderd
Dan had jij van deel 3 zeker de budgetversie in het dvd-doosje. Mijn versie zit in een kartonnen doosje en daar zit wel een boek bij.ikmattie schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 10:03:
[...]
Ik weet idd nog wel van II dat er een poster bij zat, maar bij 3 zaten er (bij mij iig) geen dikke boekwerken bij
Verwijderd
Een Duitse fan-site heeft een pic geplaatst met de inhoud van de box: http://www.civilized.de/w...mages/civ4-german-big.jpg
Incl. boekwerk van maar liefst 220 pagina's!
Incl. boekwerk van maar liefst 220 pagina's!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2005 12:42 ]
Als je m eerder wilt hebben CIv 4 ken je het beste via play.com bestellen vanuit Engeland.
voor 29 euro heb je m thuis bezorgd en al...alleen ze hebben de collectors edition niet:( waarschijnlijk heb je m dan de 28e of 29e
voor 29 euro heb je m thuis bezorgd en al...alleen ze hebben de collectors edition niet:( waarschijnlijk heb je m dan de 28e of 29e
[ Voor 11% gewijzigd door RSD1982 op 26-10-2005 12:47 ]
Jaja, leuk zo'n dik boek, maar hoeveel CIV-fans gaan eerst dat boek helemaal lezen en dan pas de game installeren en spelen? Denk dat dat er niet zoveel zullen zijn, hup die disk erin en spelen maar!
* Remy zit nu van pure 'ellende'
CIV3 weer veel te spelen. Kan niet wachten tot 4 er is, gelijk halen in de shop
* Remy zit nu van pure 'ellende'
Ik bestel best wel vaak bij Play, maar dat is wel een groot nadeel:RSD1982 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 12:45:
Als je m eerder wilt hebben CIv 4 ken je het beste via play.com bestellen vanuit Engeland.
Ze hebben (bijna) alleen maar de versies in DVD-doosjes.
Voor Civilization IV moet je dus de Collector's Edition kopen om er een papieren handleiding + techtree bij te krijgen?
Is dit hetzelfde boek?
Civilization IV Official Strategy Guide
Dan kom je op 18 + 9 = 27 pond (€ 41,-).
De Civ IV versie van Play kost trouwens effectief maar € 27,56 (17.99 pond omgerekend volgens GWK). Wel de valuta op ponden laten staan, scheelt weer geld
[ Voor 24% gewijzigd door Speed24 op 26-10-2005 12:56 ]
Apert betaalbaar deze game, zeker met een Play.com-voucher. Hoop dat het zo goed is als de previews beloven... Kan ik dan wel 3 jaar op teren als legale game
Mijn idee, speciaal voor dit spel ga ik van Apple terugswitchen naar de PC.paknaald schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 12:53:
Apert betaalbaar deze game, zeker met een Play.com-voucher. Hoop dat het zo goed is als de previews beloven... Kan ik dan wel 3 jaar op teren als legale game
[edit]
* Delerium joined Anandus.....
Gimmie.......
[ Voor 6% gewijzigd door Delerium op 26-10-2005 13:18 ]
Ik wil ciiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiv! Jetzt!
/me zucht, waarom moet het nou in europa later komen? We leven in een mondiale samenleving, wat is er mis met een wereldwijde release?

* anandus is een beetje frusti
Overigens is hier een walkthrough te zien (door een beta-tester gemaakt):
Deel 1
Deel 2
Rechtsonderaan elke pagina staat een knopje 'next' voor de volgende pagina's. Het zijn dus 2 delen, niet 2 pagina's
/me zucht, waarom moet het nou in europa later komen? We leven in een mondiale samenleving, wat is er mis met een wereldwijde release?

Deel 1
Deel 2
Rechtsonderaan elke pagina staat een knopje 'next' voor de volgende pagina's. Het zijn dus 2 delen, niet 2 pagina's
[ Voor 16% gewijzigd door anandus op 26-10-2005 13:40 ]
Hoe komt die gast nou weer aan civ4....duurt me allemaal te lang weeranandus schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 13:10:
Ik wil ciiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiv! Jetzt!
/me zucht, waarom moet het nou in europa later komen? We leven in een mondiale samenleving, wat is er mis met een wereldwijde release?![]()
Deel 1
Deel 2
overigens het bestellen via play.com is alleen voor de gelukkigen met een credit card...waar ik dus niet onder val

Verwijderd
Wellicht is er hoop! In Duitsland blijkt Civ IV vandaag al in de schappen te liggen, check http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=132929
Ik zou niet weten.....
anandus schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 13:10:
Ja, had hem ook al gezien, maar of dat waar is?Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 13:18:
Wellicht is er hoop! In Duitsland blijkt Civ IV vandaag al in de schappen te liggen, check http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=132929
(OMG, als het waar is, dan zit ik over 2 uur in Duitsland, damnit
Neem je er ook eentje voor mij mee? Kost wel 49.99 euro en de techtree is in het duits... Maar ze liggen daar al in een aantal winkels. Ze mogen overigens officieel nog niet verkocht worden, maar dat schijnt niemand tegen te houden....anandus schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 13:29:
Ja, had hem ook al gezien, maar of dat waar is?
(OMG, als het waar is, dan zit ik over 2 uur in Duitsland, damnit)
-Edit-

[ Voor 6% gewijzigd door Coca-Cola op 26-10-2005 14:36 ]
Nog even over dat boek, is leuk voor in bed als je nog geen laptop hebt 
Bovendien merk ik dat (net als ik zelf) veel mensen het spel alleen op easy spelen.
Op een stand hoger word je direct ingemaakt. Dit kan voorkomen worden door "fine-tuning" toe te passen, vandaar dat ik hem wel wil hebben als er een dik boek bijzit, en dat is dus het geval volgens jullie
Oh ja, ik zag bij bol.com dat er ook een bord spel is
Bovendien merk ik dat (net als ik zelf) veel mensen het spel alleen op easy spelen.
Op een stand hoger word je direct ingemaakt. Dit kan voorkomen worden door "fine-tuning" toe te passen, vandaar dat ik hem wel wil hebben als er een dik boek bijzit, en dat is dus het geval volgens jullie
[ Voor 10% gewijzigd door Pino64 op 26-10-2005 14:57 ]
Waar denk je dat het computerspel vandaan komt?Pino64 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 14:56:
Komt deze niet op de Mac dan? Deel 3 is er namelijk wel voor apple.Ecteinascidin schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 13:04:
[...]
Mijn idee, speciaal voor dit spel ga ik van Apple terugswitchen naar de PC.Ik heb er zin in. En de review beloofd dat dit wel eens eeen zeer leuk, diepzinnig en toch overzichtelijk spel wordt.
Volgens mij is het andersom,anandus schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 15:13:
[...]
Waar denk je dat het computerspel vandaan komt?
het bordspel (wat al een aantal jaar bestaat) is volgens mij gebaseerd op CivII.
Het spel is trouwens een stuk duurder geworden bij CD-wow, kost nu 38 euro daar, vorige week nog 29 euro...
Mijn Flickr; Sony A7iii
De Pirates-engine van Civ4 is vooralsnog niet geport naar de Mac.....en de release vermeld het ook nergens, dus misschien dat de Macversie net als Civ3 ergens volgend jaar verschijnt.Pino64 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 15:59:
[...]
Komt deze niet op de Mac dan? Deel 3 is er namelijk wel voor apple.
Volgens het civfanatics forum lag het spel al in sommige mediamarkten in Duitsland. Heeft iemand hier al geinformeerd bij de mediamarkt?
Het wachten... De pijn...
Het wachten... De pijn...
Onvoorstelbaar!
Hier een plaatje: http://img416.imageshack.us/my.php?image=dsc004518jd.jpg. Iemand die vlakbij een Saturn winkel woont en een exemplaar (of twee) kan afleveren in Groningen?
Onvoorstelbaar!
Hoewel ik dat zelf ook altijd dacht, heb ik toch wat anders gelezen:ikmattie schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 16:02:
[...]
Volgens mij is het andersom,
het bordspel (wat al een aantal jaar bestaat) is volgens mij gebaseerd op CivII.
The first such game was the board game Civilization from Avalon Hill (actually, I believe they picked it up from another game company). Avalon Hill then later released an expansion set called Advanced Civilization.
Sid Meier liked the game, and created the computer game Civilization, which is published by Microprose.
Zoals hier boven is de eerste pc game gebaseerd op het bordspel. Echter het bordspel dat hier boven beschreven staat is volgens mij weer gebaseerd op het computer spel van sid meier. Aangezien volgens de tekst op een aantal websites veel verder in de tijd gaat dan het oude bordspel. Ook zijn er een aantal extra opties die ik mij niet kan herrineren van het oude spel zoals het bouwen van wonders.
Ik heb beide bordspellen. Die oude is niet bepaald een aanrader. De nieuwe is wel leuk, met heel veel plastic mannetjes.
Overigens, ik kan niemand aanraden geld te betalen voor welke civ strategy guide dan ook. De echte strategieën komen uiteindelijk toch wel via internet bovendrijven. Dat boekwerk dat bij vanilla civ3 zit is trouwens behoorlijk belabberd, zit vol met fouten.
Overigens, ik kan niemand aanraden geld te betalen voor welke civ strategy guide dan ook. De echte strategieën komen uiteindelijk toch wel via internet bovendrijven. Dat boekwerk dat bij vanilla civ3 zit is trouwens behoorlijk belabberd, zit vol met fouten.
Hij is inmiddels ook al in het illegale circuit verschenen.
Komt Civ IV uberhaupt uit in DVD doosje? Want dat zou ik wel heeel erg zonde vindenspeed24 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 12:51:
[...]
Ik bestel best wel vaak bij Play, maar dat is wel een groot nadeel:
Ze hebben (bijna) alleen maar de versies in DVD-doosjes.
Ik zie trouwens dat Play.com nu pas de releasedate heeft aangepast naar 4/11. Gister stond deze nog op 28/10
Maar als het een versie in DVD doosje is overweeg ik om mijn order te cancellen. Civ IV wil ik wel volledig namelijk.
[ Voor 26% gewijzigd door KreKkeR241 op 26-10-2005 21:48 ]
Als je het spel pre-ordert bij de dynabyte, bol.com, play.com of welke winkel dan ook, krijg je dan de editie met mooie doos, boek, poster etc.? Of gaat het hier om alleen een dvd-hoesje? Het staat bij geen enkele site vermeld namelijk.
Onvoorstelbaar!
ik heb het spel net een kwartiertje gespeeld en DAMN wat is het mooi, ik had het niet zo mooi verwacht 
Ik moet er wel weer ff inkomen want het is een tijdje geleden dat ik CIVIII gespeeld heb
Ik moet er wel weer ff inkomen want het is een tijdje geleden dat ik CIVIII gespeeld heb
Je kunt het aan de prijs wel zien, zo tegen de 50 euro zou compleet moeten zijn denk ik....
heb het ff met civ gehad.. net liepen ze 4 steden in die beveiligt waren met infantery en hun vielen met horse men aan 
had 2 infantery per stad
en nu kwamen met 3 paarden gemiddeld
had 2 infantery per stad
en nu kwamen met 3 paarden gemiddeld
Lekker zijn is een gave :)
Hmm ik wil natuurlijk wel de kartonnen doos. Ik vreeste al dat het dvd-case only zou zijn/
Verwijderd
Tis anders maar ook weer het zelfde
Net ff half uurtje gespeeld maar m'n ogen willen niet meer moet slapen
Zeker wel de moeite waard om te kijken of het me weer net zo verslaafd kan maken als 1, 2 en 3

Is dit een leuk spel, kan iemand mij overtuigen ? Ik hou normaal gesproken niet van ingewikkelde turn based games, maar zoiets als advance wars vind ik wel leuk. Rome total war vond ik ook niet zo leuk na een tijdje omdat de grote map zo ingewikkeld wordt en je had daar ook veel tegenstanders.
Verwijderd
Civilization 1 en 3 (2 vond ik minder) heb ik meer gespeeld dan welke strategie-games dan ook. Vreselijk verslavend. 
Als IGN deze de beste uit de reeks vindt ben ik hartstikke benieuwd!
Als IGN deze de beste uit de reeks vindt ben ik hartstikke benieuwd!
Verwijderd
iemand enig idee of de versie van bol.com de MET boek editie is?
er staat nl. bij verpakking: amaray. Dit zegt mij dan weer geen ene ...
maar na wat zoekwerk (thnx 2 google) ben ik er achter dat amaray de naam is voor de plastic dvd hoes.
Echter lijkt mij 50 euro voor de plastic hoes versie erg prijzig, maarja je weet maar nooit bij bol.com.
ben ook op zoek naar de MET boek versie, anders maar gewoon wachten tot ik hem uit de lokale intertoys kan plukken. Alleen dat zal wel weer wat langer duren vrees ik
er staat nl. bij verpakking: amaray. Dit zegt mij dan weer geen ene ...
maar na wat zoekwerk (thnx 2 google) ben ik er achter dat amaray de naam is voor de plastic dvd hoes.
Echter lijkt mij 50 euro voor de plastic hoes versie erg prijzig, maarja je weet maar nooit bij bol.com.
ben ook op zoek naar de MET boek versie, anders maar gewoon wachten tot ik hem uit de lokale intertoys kan plukken. Alleen dat zal wel weer wat langer duren vrees ik
[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2005 08:55 ]
civ3Pino64 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 23:49:
Welke versie?
Lekker zijn is een gave :)
bartosiej schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 22:28:
ik heb het spel net een kwartiertje gespeeld en DAMN wat is het mooi, ik had het niet zo mooi verwacht
Vertel! Hoe is-ie??Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 01:57:
Tis anders maar ook weer het zelfdeNet ff half uurtje gespeeld maar m'n ogen willen niet meer moet slapen
Zeker wel de moeite waard om te kijken of het me weer net zo verslaafd kan maken als 1, 2 en 3
* anandus wil meer weten!
Screenshot, user-reviews, gimme
Verwijderd
Leef je uit.anandus schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 09:20:
[...]
[...]
Vertel! Hoe is-ie??
* anandus wil meer weten!
Screenshot, user-reviews, gimme
Wat een game.
Speelt gewoon grandioos
Ken ik al
sterker nog: Die had ik eerder ergens in dit draadje gepost
Meer user-reviews ergens?
Ik denk dat ik hem binnenkort ook maar eens ga proberen, heb nog nooit een CIV game gespeeld maar ik houd wel van dat soort spellen.
I am the great Cornholio!
What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)
Verwijderd
Aha dan ben ik niet de enige.... ggggrrrrrrNvidiot schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 09:49:
ATI DX9 kaarten doen het dus niet met CIV4. Erg slordig geweest met testen dus...
Welke kaarten zijn dat onder andere? De X800 serie? Of valt de 9800 serie daar ook al onder?Nvidiot schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 09:49:
ATI DX9 kaarten doen het dus niet met CIV4. Erg slordig geweest met testen dus...
Aangezien alle Atikaarten vanaf de 9500 DX9 zijn kan ik mij zo'n bug niet voorstellen, die moet door iedere reviewsite zijn opgevallen.
Wellicht dat de illegale downloads wel die bug bevatten, maar da's dan terecht.
Wellicht dat de illegale downloads wel die bug bevatten, maar da's dan terecht.
[ Voor 24% gewijzigd door Delerium op 27-10-2005 10:55 ]
Verwijderd
Dynabyte heeft de releasedatum weer teruggeschoven; was eerst 28 oktober, toen een tijdje 2 november, en nu is het 31 oktober!
ik heb een 9800 pro en dus ook die minder frisse versie en hij doet het perfect!
offtopic:
Voor dat iedereen gaat schelden... Ja ik heb hem al besteld
Voor dat iedereen gaat schelden... Ja ik heb hem al besteld
[ Voor 35% gewijzigd door LtMarx op 27-10-2005 11:16 ]
Ik wil Play.com mailen om te vragen of mijn pre-order de editie met dvd-doos bevat. Want dan ga ''m alsnog annuleren (of ik koop 'm evt.voor de verjaardag van een vriend van me, heb ik meteen iemand om online mee te spelen
).
Ik kan alleen nergens op die site een email adres vinden. Iemand wel eens via de mail gecorrespondeerd met de mensen van Play.com? Zo ja, welk email adres?
Ik kan alleen nergens op die site een email adres vinden. Iemand wel eens via de mail gecorrespondeerd met de mensen van Play.com? Zo ja, welk email adres?
Ow, Deel 3 van die walkthrough is uit 
Echt geweldig, ik blijf me verbazen over de briljante verbeteringen in het spel, vergeleken met vorige versies.
En begrijp nu waarom IGN zei dat je "safely can say it's the best game in the series"
Bijvoorbeeld dat je kan zien welke tech je met wie kan traden1, en wonders kan versnellen, dat je daadwerkelijk je gebouwen op de kaart kan zien2, het religie-aspect en het feit dat je je eigen regering kan samenstellen met civics3. Geweldig!
1

2

3

Grrrr... kan niet wachten
Echt geweldig, ik blijf me verbazen over de briljante verbeteringen in het spel, vergeleken met vorige versies.
En begrijp nu waarom IGN zei dat je "safely can say it's the best game in the series"
Bijvoorbeeld dat je kan zien welke tech je met wie kan traden1, en wonders kan versnellen, dat je daadwerkelijk je gebouwen op de kaart kan zien2, het religie-aspect en het feit dat je je eigen regering kan samenstellen met civics3. Geweldig!
1

2

3

Grrrr... kan niet wachten
[ Voor 31% gewijzigd door anandus op 27-10-2005 11:46 ]
Dat laatste is wel een koningse micromanagement verbetering.
Paknaaldia in de dop
Vrije economie, onderdrukking en slaverij
Paknaaldia in de dop
Verwijderd
Eerste indruk is erg positief. Alleen me pc resette toen ik "show me the big picture" deed, kan ook aan de overkloks liggen
Okee, er zijn meer recensies uit:
• Gamespot (9.4)
/me slaat paar pellets koffie in
• Gamespot (9.4)
• Eurogamer (9.0)If you have even a passing interest in strategy games, world history, or getting less sleep at night, you owe it to yourself to give Civilization IV a try.
• Yahoo (4½ uit 5 sterren)The only problem that remains is whether I can actually make it to bed and not start another game. Bodies need sleep. I’m sure I read it somewhere.
• 1Up (9.0)Cons: A few interface quibbles; A lot of late nights
Hmmz.. FuckAnd, in that it stayed true to that which made it one in the first place, the perfect way for old and new alike to lose track of the days as they play just one more turn.
Verwijderd
Vooral die laatste is erg typerendHmmz.. Fuck
Bij deel I t/m III was het ook steeds "Ach, nog 1 turn en dan naar bed" en voor je het weet is het weer ochtend.
De graphics overtuigen me niet, (ik ben ook de laatste die om graphics geeft) Gezien de reviewcijfers lijkt Civilization IV functionele graphics te hebben en een uitmuntende gameplay.!!
Volgende week de shops elke dag afstropen tot ik hem heb.
Edit:
Als je ook zo je map kunt instellen ben ik ook blij. Krijg je bijna het CIV 1 gevoel terug.
Volgens mij lezen de ontwikkelaars ook veel op fora. Kijk alleen al naar de mogelijkheid om een echte OCC te spelen bijvoorbeeld.
Volgende week de shops elke dag afstropen tot ik hem heb.
Edit:
Als je ook zo je map kunt instellen ben ik ook blij. Krijg je bijna het CIV 1 gevoel terug.
Volgens mij lezen de ontwikkelaars ook veel op fora. Kijk alleen al naar de mogelijkheid om een echte OCC te spelen bijvoorbeeld.
[ Voor 39% gewijzigd door HCMarX op 27-10-2005 12:55 ]
Geen tijd om reviews te lezen, maar hoe is ie t.o.v. van Civ III? Ik heb I en II helemaal stukgespeeld, maar III vond ik geen moer aan... saai en moeilijk.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Het is een zeer goede verbetering van Civ3.Dr. Strangelove schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 12:52:
Geen tijd om reviews te lezen, maar hoe is ie t.o.v. van Civ III? Ik heb I en II helemaal stukgespeeld, maar III vond ik geen moer aan... saai en moeilijk.
Cultuur is meer uitgebreid en nu is er naast cultuur ook religie, welke een zeer groot aspect is.
Er is vooral héél erg veel gedaan om de diplomatiek te verbeteren, ik denk dat dat bij far de grootste verbetering is.
Verder veel playability verbeteringen, minder micromanagement, meer manieren om je civ te spelen.
Overigens, een recensie is in 5 minuten gelezen, dus geen tijd is een beetje overdreven
Zeg dan gewoon: Geen zin
edit:
Overigens, voor de Ati-mensen:
Het schijnt een of ander driver probleem te zijn. Ik heb her en der vernomen dat het soms kan helpen als je de Omega drivers installeert.
Dus je kan dat even proberen?
Het schijnt een of ander driver probleem te zijn. Ik heb her en der vernomen dat het soms kan helpen als je de Omega drivers installeert.
Dus je kan dat even proberen?
[ Voor 16% gewijzigd door anandus op 27-10-2005 13:49 ]
Ik heb de game net gedraaid met de laatste Omega drivers, en heb geen enkel probleem ondervondenanandus schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 13:05:
[...]
Het is een zeer goede verbetering van Civ3.
Cultuur is meer uitgebreid en nu is er naast cultuur ook religie, welke een zeer groot aspect is.
Er is vooral héél erg veel gedaan om de diplomatiek te verbeteren, ik denk dat dat bij far de grootste verbetering is.
Verder veel playability verbeteringen, minder micromanagement, meer manieren om je civ te spelen.
Overigens, een recensie is in 5 minuten gelezen, dus geen tijd is een beetje overdreven
Zeg dan gewoon: Geen zin
edit:
Dus je kan dat even proberen?![]()
Ik vond de game helemaal niks, maar heb de andere delen ook nooit wat aangevonden, mij veels te saai
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Verwijderd
pff en ik hier kan niet wachten tot hij in de winkel ligt.
dan ben ik waarschijnlijk meteen weer 50 eurootjes armer
dan ben ik waarschijnlijk meteen weer 50 eurootjes armer
Mijn special edition zit als het goed is volgens UPS op dit moment in het vliegtuig opweg naar mijn computer ..... Kan niet wachten....
Ik ben trouwens bezig met een vertaling van de walkthrough van Sulla (die al eerder genoemt is). Ik denk niet dat er hier mensen zijn die daaraan behoefte hebben, maar als je liever Nederlands leest dan Engels -> hier staat het eerste deel.
Ik ben trouwens bezig met een vertaling van de walkthrough van Sulla (die al eerder genoemt is). Ik denk niet dat er hier mensen zijn die daaraan behoefte hebben, maar als je liever Nederlands leest dan Engels -> hier staat het eerste deel.
Nederlandse Civilization community DutchCiv.nl
Verwijderd
Die walkthrough van Sulla is echt wel aangenaam leesvoer om de tijd te doden terwijl je aan het wachten bent op Civ IV.
Als ik de reviews lees op de verschillende game-sites is het moeilijk om niet uit te kijken naar dit spel. 9.4 op gamespot... da's lang niet slecht
Als ik de reviews lees op de verschillende game-sites is het moeilijk om niet uit te kijken naar dit spel. 9.4 op gamespot... da's lang niet slecht
Ik voel er weer een verslaving aan komen. 
Lang geleden dat ik heb ge-Civ-ed, maar binnenkort....
Lang geleden dat ik heb ge-Civ-ed, maar binnenkort....
Dit topic is gesloten.