• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-03 16:58
http://www.techzine.nl/f/g/99phpKSXW3X.jpg
Vorige delen
[PC] Civilization IV
Civilization?
Civilization, wat is dat ook al weer zullen veel mensen zich af vragen. Dit is niet zo heel erg gek, want lang niet elke gamer heeft het spel ooit gespeeld. Civilization is een turnbased strategy game die geroemd wordt om haar diepgang. Veel mensen hebben het eerste en het tweede deel links laten liggen door de wat beperkte graphics. Toch is de spelserie door een grote en misschien wel de meest trouwe fanbase omarmd. Civilization wordt door deze fanbase geroemd om de diepgang, onbeperkte mogelijkheden en keuze vrijheid.

Het succes van de serie heeft er voor gezorgd dat het spel na deel 1 (1991), deel 2 (1996) en deel 3 (2000) nu toe is aan al weer het vierde deel. Er is nu ook een Sid Meier's Civilization Chronicle met alle vorige delen erin.
Verkrijgbaarheid
Sinds 2 november in Nederlandse winkels te koop!

Screenshots

System Requirements
Minimale systeemvereisten:
  • CPU: 1,2GHz processor of vergelijkbare AMD
  • RAM: 256MB
  • VGA: 64MB videokaart met hardwarematige T&L support
  • Harddiskruimte: 1,7GB
  • Geluid: DirectX 7 geschikte geluidskaart
  • Overige: DirectX® 9.0c (meegeleverd)
Geadviseerde systeemvereisten:
  • CPU: 1,8GHz processor of vergelijkbare AMD
  • RAM: 512MB
  • VGA: 128MB videokaart, DirectX 8 geschikt
  • Harddiskruimte: 1,7GB
  • Geluid: DirectX 7 geschikte geluidskaart
  • Overige: DirectX® 9.0c (meegeleverd)
Patches en updates
Altijd de nieuwste patches op Civfanatics.com, of 2K Games, of Firaxis Games.
Links
Civilization IV Art

http://www.civfanatics.com/gallery/files/2/9/9/7/9/7GS090905.jpg
http://www.civfanatics.com/gallery/files/1/screen010b.jpg

Box and contents

De Nederlandse editie bevat:
  • Een Nederlandse Techposter
  • Een Nederlands ruim 200 pagina's tellend boekje
  • Een dvdcase met dvd erin
  • Een kartonnen hoes voor het boekje en de dvdcase
http://www.techzine.nl/f/g/99php8aBSvI.jpg

Reviews
http://www.gamer.nl/doc/1970/1
Officiële uitbreidingen
Sid Meier's Civilization IV: Warlords
Voor een adviesprijs van EUR 29,99 biedt het nieuwe scenarios, civs, wonderen, units, resources en verbeteringen. Natuurlijk ook de Warlord: een nieuwe Great person.

OFFICIAL FACT SHEET:
Sid Meier's Civilization IV: Warlords is the first expansion pack for the award-winning game that has become an instant world-wide hit. Paying homage to some of history’s greatest military leaders, the expansion will deliver six unique and interesting scenarios, giving players the chance to change the course of history with the help of their new powerful "warlord" unit. Civ IV: Warlords will include new civilizations, leaders, units, and wonders that will offer even more fun and exciting ways for players to expand their civilization’s military power as they strive for world domination.

Warlords: A new great person type called the Warlord will be an indispensable asset to any player bent on world domination.

Vassal States: You no longer need to obliterate an enemy to defeat them. Conquer your enemies and subjugate them to your rule.

Game Scenarios: The expansion will deliver six new historical scenarios spanning Alexander's conquests through Genghis Khan's dominance of Asia, in addition to other scenarios that challenge the way that you currently play the game.

New Civilizations: Six new civilizations will be included, giving you even more options when planning your domination of the world.

Civilization Leaders: Ten new leaders will be provided, including leaders for the new civilizations as well as additional leaders for existing civilizations.

Leader Traits: In addition to the many existing leader traits in Civilization IV, two new leader traits accompany the expansion.

New Wonders: There will be three new awe-inspiring wonders, all contributing new benefits and culture to your civilization.

Unique Buildings: Players will now be able to construct buildings unique to each civilization as well as their unique unit.

Units, Resources, and Improvements: Many new items not available in the core game will be introduced in the new scenarios.

Core Game Tweaks and Additions: Expanded features and gameplay tweaks will be made to the core game.

Post-Release Patches and Game Upgrades: The pack will contain all of the patches and game additions (pit boss, etc.) yet released for Sid Meier's Civilization IV.
http://www.tothegame.com/game.asp?id=5168

Reviews:
http://pc.gamespy.com/pc/...iv-warlords/721865p1.html
http://igo.ampednews.com/gamehub/2548/reviews/782/
http://www.gamesradar.com...seId=20060317155819605061
http://pc.ign.com/articles/722/722151p1.html
http://www.cgonline.com/i...g=Thanks+for+your+vote%21

Algemene info:
http://www.firaxis.com/games/game_detail.php?gameid=13
http://www.2kgames.com/civ4/warlords/warlords.html

Sid Meier's Civilization IV: Beyond the Sword
Launching July 2007

Sid Meier's Civilization IV: Beyond the Sword is the second expansion pack for Civilization IV - the 2005 PC Game of the Year that has become a world-wide hit. The expansion will focus on the time periods after the invention of gunpowder and will deliver 12 unique and challenging scenarios created by the development team at Firaxis as well as some esteemed members of the Civ Community. Civ IV: Beyond the Sword will also include ten new civilizations, sixteen new leaders, five new wonders, and a variety of new units that will offer even more fun and exciting ways for players to expand their civilization’s power as they strive for world domination.

Expanded Epic Game: We’ve added more new units, buildings, and technologies to the epic game with a tremendous amount of effort focused on the late game.

New Game Scenarios: The expansion will deliver 12 new scenarios custom designed by the team at Firaxis and some members of the Civ Fan Community.

New Civilizations: The pack will provide 10 new civilizations, such as Portugal, Babylonians, and Netherlands and their associated unique units and buildings.

More Civilization Leaders: Sixteen new leaders will be provided. The list will include leaders for the new civilizations as well as additional leaders for existing civilizations. Leaders such as Hammurabi of the Babylonians, Abraham Lincoln of the United States, and Sitting Bull of the Native Americans will provide the player with even more choices on who they want to play.

Corporations: A new gameplay feature similar to religion that allows players to found companies and spread them throughout the world. Each corporation provides benefits in exchange for certain resources.

Espionage: Now available earlier in the game, this feature offers players many new ways to spy on opponents. Each civilization has the opportunity to fund espionage development, which will allow them to gain intelligence, sabotage structures, poison water supplies, cause rebellions, and much more.

Events: New random events challenge players with unique ways of interacting with the world. Players are presented with interesting decisions to make when faced with events such as natural disasters, pleas for help, or demands from their citizens.

New Wonders: There will be five new wonders including the Statue of Zeus, Cristo Redentor, Shwedagon Paya, the Mausoleum of Maussollos, and the Moai Statues.

Expanded Space Victory: Winning a space ship victory will now require more strategic planning and tactical decision making.

Apostolic Palace: The United Nations will become available earlier in the game providing a way for players to win a diplomatic victory earlier. New resolutions will also be added which will expand the available diplomatic options.

Advanced Starts: A major fan request, this new feature will enable players to "buy" components of a custom-tailored empire and begin play in the later part of the game, allowing them to experience many of the new features of the expansion in a shorter amount of time.

Enhanced AI: The AI has received many enhancements making it tougher to beat on the higher difficulty levels. The ways in which the AI will attempt to achieve victory have also been expanded.
Civilization maakt nu ook deel uit van
With more than six million units sold, Sid Meier’s strategy and simulation-driven Civilization is recognized as one of the greatest gaming franchises of all time, and now for the first time, the entire series is compiled in one behemoth package. The Civilization series has a long and critically acclaimed lineage and Sid Meier's Civilization Chronicles is a showcase of Sid Meier's brilliant franchise that will include extras and additions that fans will love.

Sid Meier's Civilization Chronicle bestaat uit:

Every Version of Civilization:
  • Sid Meier’s Civilization I
  • Sid Meier’s Civilization II
  • Civilization II: Fantastic Worlds
  • Civilization II: Conflicts in Civilization
  • Civilization II: Test of Time
  • Sid Meier’s Civilization III
  • Sid Meier’s Civilization III: Play the World
  • Sid Meier’s Civilization III: Conquests
  • Sid Meier’s Civilization IV
  • [b]Civilization:[/] The Card Game: An original tabletop card game designed by Civilization IV lead designer Soren Johnson, featuring more than 250 custom cards and rules based on Civilization IV. [b]The Chronicles of Civilization:[/] A 96-page book containing the history of Civilization, as told through interviews with past Civilization designers, an interview with Sid Meier and lead designer Soren Johnson, an article by journalist and author Steven L. Kent on the significance of the series in the computer gaming industry, and other original literature. [b]Video DVD:[/] DVD content includes a detailed presentation by lead designer Soren Johnson and artist Dorian Newcomb about the creation of Civilization IV, complemented by gameplay footage of every iteration of the game, game trailers from the Civilization series and more. [b]Even more![/] Other exciting extras for fans and newcomers alike include printed tech tree posters from each game, wallpaper images, podcast MP3s and more!
Credits
TS schaamteloos gejat van Blaatschaap11
Op- of aanmerkingen
Heb je toevoegingen of ideeën, stuur dan een DM.

[Voor 171% gewijzigd door PcDealer op 31-03-2007 13:05]

LinkedIn WoT Cash Converter

Anoniem: 156634

Is dit spel vergelijkbaar met Age Of Empires? :)

[Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 156634 op 01-08-2006 14:08]

• jv777
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-03-2014
Misschien is het handig om een linkje naar het vorige deel in je starpost te zetten?
[PC] Civilization IV

En het lijkt niet op age of empires, ;)
Het grootste verschil is dat je turn based een beschaving op moet bouwen. Maar het is zeker wel een heel erg leuk spel ;) (alleen deel 2 blijft mijn favoriet ;) )

[Voor 32% gewijzigd door jv777 op 01-08-2006 14:13]

Here i am

• PcDealer
jv777 schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 14:10:
Misschien is het handig om een linkje naar het vorige deel in je starpost te zetten?
[PC] Civilization IV
[...]
Done.

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:19

Shabbaman

Got love?

Misschien moet je wat over die ""geweldige" uitbreiding Warlords in de startpost opnemen.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• PcDealer
Shabbaman schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 14:36:
Misschien moet je wat over die ""geweldige" uitbreiding Warlords in de startpost opnemen.
Zie onderaan TS :)

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Natuurlijk bedoel ik "iets meer" ;)

Bijvoorbeeld dat het € 29,99 kost, en dat je hier een review kan lezen.

• PcDealer
Shabbaman schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 16:24:
Natuurlijk bedoel ik "iets meer" ;)

Bijvoorbeeld dat het € 29,99 kost, en dat je hier een review kan lezen.
Done.

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:22
Ik heb Civ 4 nog steeds niet gespeeld. Sterker nog ik heb eigenlijk helemaal geen spellen gespeeld. OP zich natuurlijk zonde dat ik een spel alleen getest heb (5 minuten) als ik er de volle mep voor betaald heb. Maar mocht ik ooit tijd over hebben (vele uren) dan ga ik het zeker alsnog proberen :)

Edit: En mijn TS jatten is niet erg hoor, netjes dat je een emailtje stuurde. En zeker als het op tweakers gebruikt wordt heb ik er geen enkel probleem mee. Zelf ben ik op het moment toch niet zo into games.

[Voor 26% gewijzigd door HCMarX op 01-08-2006 19:45]

Gamecube (games) kopen of ruilen??

• PcDealer
Heb met een tiny world een time victory gewonnen zonder te crashen in 9 uur nog wat. Ik ga eens een nieuw spelleke starten.

[Voor 18% gewijzigd door PcDealer op 02-08-2006 10:10]

• Operations
  • Laatst online: 19-03 13:58
Goed ik ben na Civ 2 ook afgehaakt, maar heb civ4 waar is geprobeerd. Wat ik alleen niet snap ik mis steeds me workers en units. Zou het kunnen dat ze dood gaan door voedsel gebrek ofzo (zet bijvoorbeeld een warrior op een stad ter defense maar die stad wordt dan toch ingenomen zonder slag of stoot)? En ik speel hem op warlord maar de andere beschavingen komen me steeds aanvallen met archers enzo, en als ik ook me archers die kant op stuur schieten die van hun steeds iets sneller. Met andere woorden alle 3 mijn archers gaan dood zonder een pijl te hebben afgevuurd.

En qua leger units lopen de andere beschavingen steeds een stuk voor, maar goed dat zal wel aan me verkeerde keuze liggen.

PC1: ASUS Prime X570-Pro -- 3900X incl. X72 -- 64GB PC4-25600 -- WD Black SN850 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x Supermicro X9SRL-F -- E5-2690 v2 -- 192GB PC3-12800 -- Synology DS3617xs: 8x1,92TB SSD RAID F1 -- 3x8TB WD Purple RAID5

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:22
Weet iemand waar ik de images zonder rotzooi eronder kan neerplanten?

Gamecube (games) kopen of ruilen??

TheGeneral schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 12:08:
Goed ik ben na Civ 2 ook afgehaakt, maar heb civ4 waar is geprobeerd. Wat ik alleen niet snap ik mis steeds me workers en units.Zou het kunnen dat ze dood gaan door voedsel gebrek ofzo
Volgens mij niet? Staan ze niet gewoon in de stad ofzo? Heb je ze überhaupt gebouwd? :P
Check je military advisor, dan kan je zien waar je units en workers zijn :)
(zet bijvoorbeeld een warrior op een stad ter defense maar die stad wordt dan toch ingenomen zonder slag of stoot)?
Misschien werd je eerst bombarded door een catapult ofzo? Of heb je de vecht-animaties uitstaan?
En ik speel hem op warlord maar de andere beschavingen komen me steeds aanvallen met archers enzo, en als ik ook me archers die kant op stuur schieten die van hun steeds iets sneller. Met andere woorden alle 3 mijn archers gaan dood zonder een pijl te hebben afgevuurd.
Waarschijnlijk hebben die archers een extra first strike upgrade ofzo?
En qua leger units lopen de andere beschavingen steeds een stuk voor, maar goed dat zal wel aan me verkeerde keuze liggen.
Begin trouwens maar op chieftain en dan langzaam omhoog werken :)
Blaatschaap11 schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 15:06:
Weet iemand waar ik de images zonder rotzooi eronder kan neerplanten?
imageshack.us ofzo? :)

Anoniem: 37384

TheGeneral schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 12:08:
Goed ik ben na Civ 2 ook afgehaakt, maar heb civ4 waar is geprobeerd. Wat ik alleen niet snap ik mis steeds me workers en units. Zou het kunnen dat ze dood gaan door voedsel gebrek ofzo (zet bijvoorbeeld een warrior op een stad ter defense maar die stad wordt dan toch ingenomen zonder slag of stoot)? En ik speel hem op warlord maar de andere beschavingen komen me steeds aanvallen met archers enzo, en als ik ook me archers die kant op stuur schieten die van hun steeds iets sneller. Met andere woorden alle 3 mijn archers gaan dood zonder een pijl te hebben afgevuurd.

Wat vaker spelen en op een lager niveau. Weet niet precies hoe hoog warlord is uit m'n hoofd, maar begin dan wat lager als het niet lukt. Ik heb civ2 grijs gespeeld vroeger, was ik gek van, maar Civ4 is nog een stuk beter! Volhouden.

• RobLemmens
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-03 21:51
Civ4 is echt de beste uit de reeks tot nu toe, ben nu bezig op monarch en wil maar niet verder komen dan rond 1500 ad, constant lig ik onder vuur vooral door die mafketel van een montezuma :(
Vanaf het moment dat ik hem tegenkom heb ik oorlog met hem, op de een of andere vage manier elk potje weer. Je moet echt zorgen dat alles perfect in balans is wil je overleven en mijn keuze om zonder religie te werken helpt niet echt mee al ben ik niet van plan om dit te veranderen, ook al wordt het stuk makkelijker om in vrede een sterk rijk op te bouwen om later je buren te verpletteren.
Op de een of andere manier krijgt je tegenstander het klaargespeeld om gewoon een constante stroom van units aan te leveren om slag te leveren tegen men grenssteden, op een gegeven moment ben je enkel bezig met je verdediging op pijl houden, de rest kan er af en toe tussendoor. Soms kan ik even adem halen met een tijdelijke vrede (waarbij ik elke keer weer flink wat tribute weet te vangen) maar nog geen 20 beurten later staat er alweer een leger klaar en ik vertik het om een religie te nemen omdat iemand anders dat wil of om tribute te betalen. Ik probeer nu met 5 steden een klein maar geavanceerd rijk (wat heel goed gaat met 2 kuststeden met veel clam en fish) op te zetten zodat mijn units 1 of 2 generaties voorliggen op die van hem maar het is net alsof hij er dan gewoon 2 keer zoveel units heeft. Wanneer ik voor een wat groter rijk ga eindig ik op een gegeven moment met een flink sterk rijk met veel military units (die ook echt nodig zijn) maar hang ik op het randje van faillisement waardoor ik alles op alles moet zetten om niet bankroet te gaan wat er weer voor zorgt dat ik een flinke achterstand in de science oploop. Tussen de groot en klein in is ook lastig, het is belangrijk de juiste balans te vinden en in de voorgaande delen van civ was dit echt veel makkelijker. Minder leuk is dat terwijl bv montezuma zig kapot loopt op mijn verdediging zijn aanvalskracht minder wordt maar ik telkens te laat ben met hem terug te pakken terwijl het nog gaat, het is dat of iemand anders op zijn tijdelijke zwakte inspeeld of die ander probeert bij mij een stad weg te kapen waardoor ik alweer in de verdediging zit.
Hoe gaan jullie hiermee om op de hogere hardheden? Gewoon ontieglijk veel units bouwen met het risico dat je later zwaar achterloopt met andere dingen of proberen net genoeg tegengewicht te geven en zo snel mogelijk proberen sterkere units uit te vinden om dan later je buren te overrompelen? of ... ??
Ik merk wel dat de maps veel beter zijn uitgebalanceerd, in civ3 kon je op hogere hardheden nauwelijks een begin maken als je een kut map had. In deel 4 heb ik dit probleem niet, het is een stuk makkelijker om een voet aan de grond te krijgen maar daarna is het ineens echt stukken moeilijker.
Het is en blijft een geweldig pokke spel, geweldig omdat het me zolang weet bezig te houden en pokke omdat het zo moeilijk is om te stoppen ook al wordt je er zo zwaar gefrustreerd van dat je het liefst je monitor door het raam naar buiten gooit.. en dan toch nog 1 beurt doorspelen.....

• PcDealer
RobLemmens schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 15:12:
Ik ben op hoog niveau een spel aan het spelen, maar kan het niet winnen zonder gebruik te maken van alle mogelijkheden.
Life sucks en missing alinea's ook. :>

[Voor 4% gewijzigd door PcDealer op 04-08-2006 10:26]

• Shao Kahn
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-03 06:56
@Roblemmens:

Ik snap precies wat je bedoelt, maar hier ligt ook de crux van Civ. Constant overwegingen maken. Ik snap ook niet hoe de AI zoveel units heeft altijd. Ik vind oorlog voeren maar kut want veel verplaatsen van units plus het maken van units kost gewoon teveel tijd. Ik ben echt een bouwer (van wonderen enzo.)

Ben je net lekker bezig, komt Montezuma of Bismarck weer eens oorlog voeren. Weg mooie cultuurplannen :(

Dit is echter net wel de verslavende factor van Civ denk ik...

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-03 22:04

djidee

Mr. Slungel

af en toe chieftain tussendoor is dan wel zo lekker, fijn in vrede opbouwen, 50% van de wereld en met futuretech 1 starten als de rest net bij gunpowder zit, dan alles van science af en op culture gooien en dan langzaam alles opslokken, komt vanzelf 1 in het nauw die een domme fout begaat, en dan ligt mijn expidionary (ofzo) force als klaar voor zijn kust met een paar dozijn stealthbombers als vegers

"Mekker, blaat"

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Ik snap niet wat daar de uitdaging van is. Dat is ongeveer net zo spannend als simcity.

@roblemmens: het klinkt een beetje alsof je op een te hoge moeilijkheidsgraad speelt. Noble of prince een goed niveau om het spel te leren. Als je daar makkelijk kan winnen, probeer dan een moeilijkheidsgraad hoger, maar met een kleinere map. Sowieso denk ik dat je je speelstijl een beetje aan moet passen: zelf probeer ik per definitie zo snel mogelijk een buurman uit te schakelen. Dit geeft je genoeg ruimte, en je hebt gelijk wat eenheden met ervaring (erg belangrijk in civ4). Een tip waar je vooral op hogere moeilijkheidsgraden voordeel van hebt: gebruik de zweep. Met slavery kan je bevolking opofferen voor productie. Je krijgt rond de 30 hamers voor 1 ventje. De truuk is om dat te doen als iets op bijvoorbeeld 5 hamers na afgebouwd is, zodat je je volgende build begint met 25 hamers.

Overigens denk ik dat de uitbreiding warlords voor jou, en voor de pure builders onder ons, iets bevat wat het een stuk makkelijker maakt: leiders met protective. Dan beginnen al je boogschutters en buskruiteenheden met City garrison I en Drill I. Nou, dan hoef je je echt niet meer zorgen te maken over weenie rushes...

• PcDealer
Probeer ook de juiste leider te kiezen voor het starten van een spel. Let op de persoonlijke eigenschappen en maak daarop je keuze. Neem voor de grap zelf eens Montezuma ;)

* anandus speelt meestal met de Kelten. Charismatic en Spiritual :)

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik snap niet dat iemand actief zonder religie speelt. Dat is bijna de sleutelrol om te winnen. Als je zelf een religie sticht, verdient die stad goud en hoe meer steden je bekeert, hoe meer je ophaalt (zodat je meer science kan draaien). Vandaar dat ik ook actief religie bij iig mijn eigen steden verspreid. En heb je 2 religies, dan heb je 2 heilige steden en evenveel geld.
En dan nog, per stad biedt een religie bonussen om de boel tevreden te houden. iig 1 extra happy, dus met 2 religies heb je al 2 happies. En dat is precies datgene waarom ik niet te beroerd ben om andermans religie ook te verspreiden binnen mijn rijk, hoe meer hoe beter. Om nog maar over de bonussen van religieuze gebouwen op het gebied van cultuur en science maar te zwijgen.

En de klap op de vuurpijl is het aannemen van een staatsreligie, je civics kan je daaromheen bouwen. Civics met 100% great-person births is gewoon machtig, met organized religion bouw je gebouwen 25% sneller en als je geen zin heb kan het 10% extra science per stad opleveren en dan ben je van je statsreligie af.
En erger nog, indien je zelf een goede religie sticht die succesvol blijkt te zijn en goed verspreid, heb je de kans dat de hele wereld op een dag die religie aanhangt. Behalve kassa is iedereen blij omdat je dezelfde religie hebt (+5 diplomatie) waardoor oorlog vrijwel uitgesloten is.

Religie biedt zoveel meerwaarde dat het spelen zonder echt het actief afbinden van 2 benen is. Het kan, maar je maakt het jezelf wel ontzettend moeilijk.

Jammer dat er bepaalde combo's niet voorkomen (ijverig/fylosofisch) bestaat, die zou bijna alles wegvegen. Maar met de inca's kom je een heel einde.
Ecteinascidin schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 11:04:
Ik snap niet dat iemand actief zonder religie speelt. Dat is bijna de sleutelrol om te winnen. Als je zelf een religie sticht, verdient die stad goud en hoe meer steden je bekeert, hoe meer je ophaalt (zodat je meer science kan draaien). Vandaar dat ik ook actief religie bij iig mijn eigen steden verspreid. En heb je 2 religies, dan heb je 2 heilige steden en evenveel geld.
En dan nog, per stad biedt een religie bonussen om de boel tevreden te houden. iig 1 extra happy, dus met 2 religies heb je al 2 happies. En dat is precies datgene waarom ik niet te beroerd ben om andermans religie ook te verspreiden binnen mijn rijk, hoe meer hoe beter. Om nog maar over de bonussen van religieuze gebouwen op het gebied van cultuur en science maar te zwijgen.

En de klap op de vuurpijl is het aannemen van een staatsreligie, je civics kan je daaromheen bouwen. Civics met 100% great-person births is gewoon machtig, met organized religion bouw je gebouwen 25% sneller en als je geen zin heb kan het 10% extra science per stad opleveren en dan ben je van je statsreligie af.
En erger nog, indien je zelf een goede religie sticht die succesvol blijkt te zijn en goed verspreid, heb je de kans dat de hele wereld op een dag die religie aanhangt. Behalve kassa is iedereen blij omdat je dezelfde religie hebt (+5 diplomatie) waardoor oorlog vrijwel uitgesloten is.

Religie biedt zoveel meerwaarde dat het spelen zonder echt het actief afbinden van 2 benen is. Het kan, maar je maakt het jezelf wel ontzettend moeilijk.

Jammer dat er bepaalde combo's niet voorkomen (ijverig/fylosofisch) bestaat, die zou bijna alles wegvegen. Maar met de inca's kom je een heel einde.
Het hangt heel erg af hoe je speelt.
Ik speel ook heel vaak potjes zonder religie, dan kan ik op andere punten een voorsprong behalen.
Allerlei moeite, geld en schildjes die je in religie stopt kan je dan voor andere dingen gebruiken.

Daarnaast kies ik vaak de religie die het meest gebruikt wordt, om diplomatisch het beste ervoor te staan.

Ik vind religie zoals jij het stelt zelfs overrated. Religie kan een leuk extraatje zijn, maar is allesbehalve essentieel om te winnen.

Moet ik wel zeggen dat religie vaak in de schoot geworpen wordt, omdat je een bepaalde tech toch moet hebben en dan opeens een religietje erbij krijgt.

Don't get me wrong, ik speel ook heel vaak mét religie, maar het is niet zo essentieel als je het brengt :)
Handig, fijn en leuk: Ja. Noodzakelijk: Niet persé.

Oa. daarom speel ik ook met de Kelten, kan ik twee kanten op ;)
(Charismatic regelt de happiness zonder religie, Spiritual voor als ik wel aan religie doe)

[Voor 6% gewijzigd door anandus op 04-08-2006 11:19]

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03 14:57
Newbie vraag.
Als enthousiast civ 1 en 2 speler en ook wel civ 3, ben ik zojuist begonnen aan deelte 4 :)
Ik loop echter al gelijk vast bij elk spel omdat ik na 10 turns verlies of win wegens een time victory?
Misschien kijk ik scheel, maar ik zie niet hoe ik dit uit kan schakelen.

Wie helpt?

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

• PcDealer
dirkjesdirk schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 21:57:
Newbie vraag.
Als enthousiast civ 1 en 2 speler en ook wel civ 3, ben ik zojuist begonnen aan deelte 4 :)
Ik loop echter al gelijk vast bij elk spel omdat ik na 10 turns verlies of win wegens een time victory?
Misschien kijk ik scheel, maar ik zie niet hoe ik dit uit kan schakelen.

Wie helpt?
Loopt vast? Heb je de laatste update?

• dirkjesdirk
het spel loopt niet vast, maar stopt na 10 turns vanwege een time victory. 8)7
Ik heb overigens alle updates

dirkjesdirk schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 12:38:
het spel loopt niet vast, maar stopt na 10 turns vanwege een time victory. 8)7
Ik heb overigens alle updates
En heb je hem ook gekocht? ;)
(Het is of een gekraakte versie, of je hebt een no-cd crack gebruikt. Met de normale versie en zonder no-cd crack doet-ie het wel prima :) )

Oh, en dat staat notabene in de eerste hit op Google :)

[Voor 28% gewijzigd door anandus op 06-01-2007 12:49]

• dirkjesdirk
Ja, het spel is legaal gekocht, maar ik gebruik idd wel de no cd patch.
Die hit op google kan ik overigens niet vinden. Welke zoekcriteria gebruik je?

dirkjesdirk schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 12:53:
Ja, het spel is legaal gekocht, maar ik gebruik idd wel de no cd patch.
Die hit op google kan ik overigens niet vinden. Welke zoekcriteria gebruik je?
Dan zonder de no-cd patch draaien, en je bent helemaal okee :)

Oh, en ik zocht op: civ4 "10 turns" "time victory"

• dirkjesdirk
Tnx, ik heb het gevonden. Eens even kijken of ik dan tenminste wel via deamon tools kan regelen dat de DVD er niet in moet

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-03 15:31
Mooi moment om dit topic weer eens omhoog te schoppen:

Er is een nieuwe uitbreiding aangekondigd (de 2e), release staat gepland voor juli:
http://www.2kgames.com/civ4/beyondthesword/

De belangrijkste toevoegingen:

-Expanded Epic Game: Firaxis Games has delivered a massive increase in new units, buildings, and technologies to the epic game with a tremendous amount of effort focused on the late game.

-New Game Scenarios: The expansion will deliver 12 new scenarios, many containing themes never seen in Civilization, custom designed by the team at Firaxis and some members of the Civ Fan Community.

-New Civilizations: The pack will provide 10 new civilizations, such as Portugal, Babylonians and Netherlands and their associated unique units and buildings.

-More Civilization Leaders: Sixteen new leaders will be provided. The list will include leaders for the new civilizations, as well as additional leaders for existing civilizations.

-Corporations: A new gameplay feature similar to religion that allows players to found companies and spread them throughout the world. Each corporation provides benefits in exchange for certain resources.

-Espionage: Now available much earlier in the game, this expanded feature offers players many new ways to spy on opponents, stir citizen unrest and defend your own government's secrets.

-Events: New random events - such as natural disasters, pleas for help, or demands from their citizens - challenge players with obstacles that must be overcome for their civilizations to prosper.

-New Wonders: Five new wonders await discovery including the Statue of Zeus, Cristo Redentor, Shwedagon Paya, the Mausoleum of Maussollos, and the Moai Statues.

-Expanded Space Victory: Winning the race to Alpha Centauri will now require more strategic planning and tactical decision making.

-Apostolic Palace: The United Nations will become available earlier in the game providing a way for players to win a diplomatic victory earlier. New resolutions will also be added which will expand the available diplomatic options.

-Advanced Starts: A major fan request, this new feature will enable players to "buy" components of a custom-tailored empire and begin play in the later part of the game, allowing them to experience many of the new features of the expansion in a shorter amount of time.

-Enhanced AI: The AI has received many enhancements making it tougher to beat on the higher difficulty levels. The ways in which the AI will attempt to achieve victory have also been expanded.

Sid Meier's Civilization IV: Beyond the Sword from 2K will require the full version of Sid Meier's Civilization IV to play and will be released for PC in July 2007, retailing for $29.99. For more information please visit http://www.civilization.com/.

Paar artwork plaatjes:

http://www.2kgames.com/civ4/beyondthesword/images/art_1.jpg

http://www.2kgames.com/civ4/beyondthesword/images/art_4.jpg

http://www.2kgames.com/civ4/beyondthesword/images/art_6.jpg

Een van de leukste toevoegingen is natuurlijk dat Nederland er als Civ bijkomt!

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

• Zephyer
  • Laatst online: 20-03 23:50
Hmm..
* Zephyer vraagt zich af hoe Bea of Balkie eruit zullen zien als ´leider´ van de clan... :P

MW | BF1 Stats

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-11-2022

odan

The dark side is within all!

denk dat het gewoon weer willem word :P

Pulse mee voor GoT!

• PcDealer
TS aangepast vanwege het uitkomen van Sid Meier's Civilization Chronicles per direct, verwachte juli 2007 release van de uitbreiding Sid Meier's Civilization IV: Beyond the Sword en vele andere aanpassingen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Alle features (niet de civs) van warlords komen ook in BTS, erg aardig voor diegene die warlords niet heeft.

• Damon
Shabbaman schreef op zondag 01 april 2007 @ 11:36:
Alle features (niet de civs) van warlords komen ook in BTS, erg aardig voor diegene die warlords niet heeft.
Waar heb je deze info vandaan? Op Civfanatics zijn hier verschillende discussies over, maar het staat nergens (?) duidelijk aangegeven.

• odan

odan

Heb van de week de Chronicles besteld en hoop hem volgende week binnen te hebben.

dat worden weer wat nachten niet slapen met alle versies.

Pulse mee voor GoT!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Damon schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 16:32:
[...]

Waar heb je deze info vandaan? Op Civfanatics zijn hier verschillende discussies over, maar het staat nergens (?) duidelijk aangegeven.
linkerdelink. Komt uit een chatlog.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:25
Even een vraagje hier. Ik ben geinteresseerd geraakt in de Civilization reeks en daarom zit ik te overwegen om te beginnen aan Civ 4 of Civ 3 Conquest. Alleen ik heb geen overzicht m.b.t. deze spellen en weet niet zo goed waar ik mee zou beginnen. Bij Civ 4 had ik het idee dat het een beetje versimplificeerd was om het toegankelijker te maken dan Civ 3. Maar bij Civ 3 heb ik meer het gevoel dat dit het 'echte' werk is.

Beetje vaag verhaal, maar misschien kunnen jullie het verschil tussen de delen een beetje uitleggen? Multiplayer is trouwens ook belangrijk voor me. Ik neem aan dat je bij Civ 4 en Civ 3 Conquest gewoon MP kan saven?

Nog een vraag. Hij installeert Conquest bij mij in een aparte map van Civ 3, klopt dit? Het lijkt nu net of ik 2 spellen heb waarvan 1tje in de map van de andere staat. Ik zie b.v. ook geen tutorial optie in Conquest.

[Voor 22% gewijzigd door MailMan op 06-05-2007 16:23]

Acties:
  • 0Henk 'm!
MailMan schreef op zondag 06 mei 2007 @ 15:33:
Even een vraagje hier. Ik ben geinteresseerd geraakt in de Civilization reeks en daarom zit ik te overwegen om te beginnen aan Civ 4 of Civ 3 Conquest. Alleen ik heb geen overzicht m.b.t. deze spellen en weet niet zo goed waar ik mee zou beginnen. Bij Civ 4 had ik het idee dat het een beetje versimplificeerd was om het toegankelijker te maken dan Civ 3. Maar bij Civ 3 heb ik meer het gevoel dat dit het 'echte' werk is.

Beetje vaag verhaal, maar misschien kunnen jullie het verschil tussen de delen een beetje uitleggen?
Tja, zoek wat Civ4-reviews op (en/of Civ3) en dan zal je wel lezen wat het verschil is.

Al moet ik zeker dat ik over het algemeen vaker Civ3 dan Civ4 speel, maar dat betekent niet dat Civ4 slechter is, natuurlijk.
Multiplayer is trouwens ook belangrijk voor me. Ik neem aan dat je bij Civ 4 en Civ 3 Conquest gewoon MP kan saven?
Yups, ik geloof dat dat geen probleem is :)
Nog een vraag. Hij installeert Conquest bij mij in een aparte map van Civ 3, klopt dit? Het lijkt nu net of ik 2 spellen heb waarvan 1tje in de map van de andere staat. Ik zie b.v. ook geen tutorial optie in Conquest.
Klopt, als je de Gold-collectie hebt, dan heb je volgens mij ook PTW in een apart mapje. Je kan gewoon Conquests nemen, geloof ik :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:25
Ok thx voor de info so far!

Ik ben al beetje begonnen, half de manual doorlezend. Maar nou zit ik een beetje in oorlog met de Grieken. Nou wordt mn stad aangevallen door 1 pijl en boog mannetje, en daarbij verlies ik mijn horseman, mijn pijl en boog mannetje en mijn kattapult :/

Heeft hij iets dat ik niet heb? Wanneer ik zijn town aanval, verlies ik vaak ruim. Of heeft dit te maken dat hij verschuilt zit in de bossen?

Ander voorbeeld. Mijn town staat vol met ventjes die fortified zijn. Ik wordt aangevallen door een archer, mijn archer verdedigd maar verliest zonder ook maar 1 schade bij de ander te doen? Ik snap dat een archer beter is in aanval dan verdediging maar toch.

[edit] ffs dit is echt zwaar frustrerend. Kan met 6 verschillende poppetjes niet winnen van 2 andere.

[Voor 30% gewijzigd door MailMan op 06-05-2007 18:49]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
odan schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 17:38:
Heb van de week de Chronicles besteld en hoop hem volgende week binnen te hebben.

dat worden weer wat nachten niet slapen met alle versies.
Vorige week zag ik hem bij Dixons staan voor 60 euro (iets in die buurt) nog even getwijfeld of ik hem zou kopen of niet. De orginele versie op diskette heb ik namelijk niet meer en de extra's zijn natuurlijk wel heel gaaf.

Maar ja, alle andere versies en uitbreidingen heb ik hier liggen dus dan is het wel weer een leuk bedrag. Tel daarbij de komende uitbreiding op... :(

Hoe zijn de extra's is het de aanschaf waard?

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0Henk 'm!

• odan

odan

enigste extra die ik heb kunnen bekijken tot nu toe is het kaartspelletje wat erbij zat. maar dat vond ik niet echt geweldig om eerlijk te zijn. beetje erg simpele versie van bijv magic etc.

zogauw ik tijd heb ga ik alle extra's eens goed bekijken dan zal ik wel even er wat over vertellen.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PcDealer
dizzytal schreef op zondag 06 mei 2007 @ 19:13:
[...]

Vorige week zag ik hem bij Dixons staan voor 60 euro (iets in die buurt) nog even getwijfeld of ik hem zou kopen of niet. De orginele versie op diskette heb ik namelijk niet meer en de extra's zijn natuurlijk wel heel gaaf.
[...]
Volgens mij heb ik hem bij een bekende keten voor EUR 39,95 gezien. Kan best Dixons zijn geweest.

Edit:
Yep

[Voor 22% gewijzigd door PcDealer op 06-05-2007 22:57]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Zit Warlords ook bij Chronicles? Civ4 wel zo te zien :)

En zoals eerder al iemand zei: Zijn de extra's de moeite waard?

(Al is €29,99 echt geen geld voor zo'n pakket! Kan mooi naast mijn C&C First Decade :) )

[Voor 3% gewijzigd door anandus op 06-05-2007 23:21]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• odan

odan

nee die zit er niet bij.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PcDealer
Zie TS:
Sid Meier's Civilization Chronicle bestaat uit:

Every Version of Civilization:

* Sid Meier’s Civilization I
* Sid Meier’s Civilization II
* Civilization II: Fantastic Worlds
* Civilization II: Conflicts in Civilization
* Civilization II: Test of Time
* Sid Meier’s Civilization III
* Sid Meier’s Civilization III: Play the World
* Sid Meier’s Civilization III: Conquests
* Sid Meier’s Civilization IV
Warlords kun je daar meteen halen :)

[Voor 87% gewijzigd door PcDealer op 06-05-2007 23:52]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-01 21:57

Thrillseeka

Let love rule

vraagje werkt civ1 nu wel onder winxp? ik heb het nooit goed draaiend gekregen.

Heb civ1 officieel op cd-rom :D

tot nu toe heb ik eik alle versies die hier boven staan op cd-rom.

Maaruh is warlords echt nuttig om te kopen? zitten daar nu echt vernieuwende dingen in?

Lekker zijn is een gave :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PcDealer
MailMan schreef op zondag 06 mei 2007 @ 17:30:
Ok thx voor de info so far!

Ik ben al beetje begonnen, half de manual doorlezend. Maar nou zit ik een beetje in oorlog met de Grieken. Nou wordt mn stad aangevallen door 1 pijl en boog mannetje, en daarbij verlies ik mijn horseman, mijn pijl en boog mannetje en mijn kattapult :/
Heb je je poppetjes in verdediging staan?
Heeft hij iets dat ik niet heb? Wanneer ik zijn town aanval, verlies ik vaak ruim. Of heeft dit te maken dat hij verschuilt zit in de bossen?
Ja, dat scheelt veel %: zie de manual en als je een mouseover doet op zijn stuk perceel en die van jou, zie je verschillen.
Ander voorbeeld. Mijn town staat vol met ventjes die fortified zijn. Ik wordt aangevallen door een archer, mijn archer verdedigd maar verliest zonder ook maar 1 schade bij de ander te doen? Ik snap dat een archer beter is in aanval dan verdediging maar toch.
Het heeft ook te maken met hoeveel ervaring een poppetje heeft en of die door de ervaring upgrades heeft gehad, zie ook manual.
[edit] ffs dit is echt zwaar frustrerend. Kan met 6 verschillende poppetjes niet winnen van 2 andere.
Inderdaad vervelend, maar heel normaal.
lordspacie schreef op maandag 07 mei 2007 @ 08:24:
vraagje werkt civ1 nu wel onder winxp? ik heb het nooit goed draaiend gekregen.
Zou wat zijn: wel uitbrengen, maar niet op huidige systemen kunnen draaien...
Heb civ1 officieel op cd-rom :D

tot nu toe heb ik eik alle versies die hier boven staan op cd-rom.

Maaruh is warlords echt nuttig om te kopen? zitten daar nu echt vernieuwende dingen in?
Zie de TS voor info over Warlords.

[Voor 55% gewijzigd door PcDealer op 07-05-2007 10:13]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
PcDealer schreef op zondag 06 mei 2007 @ 22:56:
Volgens mij heb ik hem bij een bekende keten voor EUR 39,95 gezien. Kan best Dixons zijn geweest.

Edit:
Yep
Dat is wel een verschil 29,99 of 59,95. Daarstond ie nog voor de 'oude' prijs, zie hem nu op internet meer voor de 'nieuwe' prijs van 30 euro. Dat is het overwegen waard :9~ , vind het wel jammer dat Warlords er niet bij zit. Koop je nu de verzameling is ie niet eigenlijk niet compleet.

Even samenvatten:

BOL.com 29,99 (voorraad)
Gameorder.nl 29,99 (voorraad?)
Dim Plus 54,99 (voorraad)
Nedgame 54,99 (voorraad)
Dixons 29,99 (niet leverbaar)

Scheelt dus aardig wat, PCdealer thnx.
Als je WL nog niet hebt zou ik even wachten op de nieuwe uitbreiding (met de Nederlanders _/-\o_ , in CivIII zo'n beetje het populairste volk) Ik verwachte netzo als bij PTW en Conquest voor CivIII dat WL daar ook wel weer bij in zit. scheelt je weer een 20 euro.

[Voor 18% gewijzigd door dizzytal op 07-05-2007 11:55]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-01 21:57

Thrillseeka

Let love rule

PcDealer schreef op maandag 07 mei 2007 @ 10:11:
[...]
Zou wat zijn: wel uitbrengen, maar niet op huidige systemen kunnen draaien...

[...]

Zie de TS voor info over Warlords.
jah maar vraag meer om jullie mening?

als ik zo die lijst zie met nieuwe dingen is het niet echt het kopen waard.

enige dat mij leukt lijk is dit :
Vassal States: You no longer need to obliterate an enemy to defeat them. Conquer your enemies and subjugate them to your rule.

naar mijn vrije vertaling haal ik hier uit dat je nu kan zeggen geef je compleet over en we laten je leven anders vernietegen we je.

Waardoor je dus zonder 90% te veroveren al hun steden en dergelijke kan overnemen.

Lekker zijn is een gave :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PcDealer
dizzytal schreef op maandag 07 mei 2007 @ 11:52:
[...]

Dat is wel een verschil 29,99 of 59,95. Daarstond ie nog voor de 'oude' prijs, zie hem nu op internet meer voor de 'nieuwe' prijs van 30 euro. Dat is het overwegen waard :9~ , vind het wel jammer dat Warlords er niet bij zit. Koop je nu de verzameling is ie niet eigenlijk niet compleet.

Even samenvatten:

BOL.com 29,99 (voorraad)
Gameorder.nl 29,99 (voorraad?)
Dim Plus 54,99 (voorraad)
Nedgame 54,99 (voorraad)
Dixons 29,99 (niet leverbaar)

Scheelt dus aardig wat, PcDealer thnx.

[...]
Ik zou het in de winkel halen. Vorige week volop voorraad (in Velhoven althans).

Acties:
  • 0Henk 'm!
dizzytal schreef op maandag 07 mei 2007 @ 11:52:
Als je WL nog niet hebt zou ik even wachten op de nieuwe uitbreiding (met de Nederlanders _/-\o_ , in CivIII zo'n beetje het populairste volk) Ik verwachte netzo als bij PTW en Conquest voor CivIII dat WL daar ook wel weer bij in zit. scheelt je weer een 20 euro.
Ik wist niets eens dat er een nieuwe uitbreiding aankwam *O*

Even voor de goede orde:
Sid Meier's Civilization IV: Beyond the Sword is the second expansion pack for Civilization IV - the 2005 PC Game of the Year and major commercial success. The expansion will focus on the late-game time periods after the invention of gunpowder and will deliver 12 challenging and decidedly different scenarios created by the development team at Firaxis Games, as well as some esteemed members of the Civilization Fan Community. Sid Meier's Civilization IV: Beyond the Sword will also include 10 new civilizations, 16 new leaders, 5 new wonders, and a variety of new units that will offer even more fun and exciting ways for players to expand their civilization’s power as they strive for world domination.

* Expanded Epic Game: Firaxis Games has delivered a massive increase in new units, buildings, and technologies to the epic game with a tremendous amount of effort focused on the late game.
* New Game Scenarios: The expansion will deliver 12 new scenarios, many containing themes never seen in Civilization, custom designed by the team at Firaxis and some members of the Civ Fan Community.
* New Civilizations: The pack will provide 10 new civilizations, such as Portugal, Babylonians and Netherlands and their associated unique units and buildings.
* More Civilization Leaders: Sixteen new leaders will be provided. The list will include leaders for the new civilizations, as well as additional leaders for existing civilizations.
* Corporations: A new gameplay feature similar to religion that allows players to found companies and spread them throughout the world. Each corporation provides benefits in exchange for certain resources.
* Espionage: Now available much earlier in the game, this expanded feature offers players many new ways to spy on opponents, stir citizen unrest and defend your own government's secrets.
* Events: New random events - such as natural disasters, pleas for help, or demands from their citizens - challenge players with obstacles that must be overcome for their civilizations to prosper.
* New Wonders: Five new wonders await discovery including the Statue of Zeus, Cristo Redentor, Shwedagon Paya, the Mausoleum of Maussollos, and the Moai Statues.
* Expanded Space Victory: Winning the race to Alpha Centauri will now require more strategic planning and tactical decision making.
* Apostolic Palace: The United Nations will become available earlier in the game providing a way for players to win a diplomatic victory earlier. New resolutions will also be added which will expand the available diplomatic options.
* Advanced Starts: A major fan request, this new feature will enable players to "buy" components of a custom-tailored empire and begin play in the later part of the game, allowing them to experience many of the new features of the expansion in a shorter amount of time.
* Enhanced AI: The AI has received many enhancements making it tougher to beat on the higher difficulty levels. The ways in which the AI will attempt to achieve victory have also been expanded.

lordspacie schreef op maandag 07 mei 2007 @ 12:08:
[...]
enige dat mij leukt lijk is dit :
Is het ook, maar door die vassal-states (en de bijbehorende AI) krijg je hele interessante spanningsbogen.

Denk aan de situatie in Europa vlak voor de Eerste Wereldoorlog, zoiets.

En dat maakt het spel echt heel erg leuk! :)

[Voor 6% gewijzigd door anandus op 07-05-2007 12:15]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
PcDealer schreef op maandag 07 mei 2007 @ 12:11:

Ik zou het in de winkel halen. Vorige week volop voorraad (in Velhoven althans).
Dixons Apeldoorn was 'ie vorige week nog 59,99 misschien nog niet gewijzigd ofzo, maar als ik hem haal laat ik hem wel bij BOL.com vandaan komen. (lekker makkelijk :) )

Voor de uitbreiding staat ook een datum 'vast' 2 juli in de USA, nu maar hopen dat die datum ook voor EU geldt.

[Voor 22% gewijzigd door dizzytal op 22-07-2007 01:03]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Malthus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-07-2022
anandus schreef op zondag 06 mei 2007 @ 17:26:
[...]
Tja, zoek wat Civ4-reviews op (en/of Civ3) en dan zal je wel lezen wat het verschil is.

Al moet ik zeker dat ik over het algemeen vaker Civ3 dan Civ4 speel, maar dat betekent niet dat Civ4 slechter is, natuurlijk.

[...]
Grappig, want met Civ3 ben ik juist compleet afgehaakt, terwijl ik met Civ4 weer redelijk wat gespeeld heb. Bij Civ3 had ik, naast al die nieuwe soorten resources, vooral het idee dat de balans tussen de verschillende units helemaal zoek was. Toen ik met mijn mech. infantry in de woestijn verloor van een boogschutter, heb ik Civ3 van mijn computer gegooid. Met Civ4 ben ik dit soort vreemde dingen gelukkig nog niet tegengekomen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Damon
En nog wat nieuwe info:
-The title “Beyond the Sword” suggests that the expansion gives more depth to the second half of the game, and also implies players will have more options when it comes to building up their empire through peaceful means.

-There are large numbers of random events in Beyond the Sword. They don’t all occur in every game, so each game feels unique. Some events simply ask the player how to deal with a situation that has arisen, but other events are quite intricate, sending the player on quests in order to receive some reward, for example.

-The graphics will be more polished and the look of the game has been completely transformed for some of the scenarios.

-Space race now allows you to customize your 3D spaceship before you send it off to Alpha Centauri.

-Apostolic Palace, a new Wonder, allows you to leverage your diplomatic standing to manipulate the world like never before. Build it and civilizations sharing your religion can vote on resolutions you put forth, like stopping and starting wars, enforcing trade embargos, or even assigning cities to their "rightful" owner.

-Queen Boudica (Traits: charismatic and aggressive) of the Celts is one of the new leaders.

-Privateers and Paratroopers have returned, and the AI knows how to use them.

-The scenarios are not part of single-player campaigns and have very high replay value. They range from fantasy to hardcore WWII simulations and range in time from the Renaissance to centuries into the future. Some are played on random maps, while others are played on historical maps.

-In multiplayer front, it's now possible to select any leader-civilization combination. This new option likely will give Civs and leaders that were previously unpopular in multiplayer new attention. The traditional sequential turn play mode has been improved so all players on the same team take their turns simultaneously.

-More game mechanics have been exposed to XML and Python, making it possible to do things that you couldn’t previously do with just Civ4. You can now completely alter the look of the interface, and have civilization-specific graphics for the same unit.

-The AI has been improved and no longer needs hefty bonuses to compete with a smart human.

-Firaxis will release demos showcasing two of the scenarios.

-The expansion has been in development since the release of Warlords last summer.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Noteer in jullie agenda's:
May 11, 2007 - Today 2K announced the second expansion for Civilization IV, Beyond the Sword, will be released the week of July 23 in the U.S. The rest of the civilized world will move Beyond the Sword at the end of July. The pack will be the largest expansion in the history of the Civilization franchise.

Beyond the Sword delivers 12 new scenarios created by both the development team at Firaxis Games and members of the Civilization fan community.
:9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PcDealer
Volgens bol.com 20 juli.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
Volgens Amazon.com, DVD-crave ook 20 juli. 2K zegt ook: in de week van 23 juli, dat zal dus gewoon de 20ste zijn (aangezien de release dates op verschillende sites)

De prijs mag BOL.com wel zo houden die staat me wel aan.

Afgelopen donderdag de Civ Chronicles set van mn vriendin gekregen :9 Staat mooi op de boekenkast te pronken, "Civ the Card-game-kaartjes" zitten nog in plastic, maar zien er een beetje cheap uit. Lijkt me, als ik de benopte even lees, wel een beetje op Catan kaartspelletje.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PcDealer
dizzytal schreef op zondag 13 mei 2007 @ 20:55:
[...]

Volgens Amazon.com, DVD-crave ook 20 juli. 2K zegt ook: in de week van 23 juli, dat zal dus gewoon de 20ste zijn (aangezien de release dates op verschillende sites)

De prijs mag BOL.com wel zo houden die staat me wel aan.
Ach, over een half jaar is het EUR 14,95, of EUR 9,99.

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-03 09:56

Flake

No longer contributing

Ik heb Civ 4 ook via Steam in huis gehaald. Erg tof spel moet ik zeggen, hoewel ik het zwaar teleurstellend vind dat ieder potje crasht zodra je verder raakt in het spel. Met name als je satellites hebt wordt het kennelijk toch erg zwaar en houdt hij er altijd mee op. Vind ik niet tof als je al de moeite neemt om een spel te kopen :(

I stopped posting.

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Dat ligt dan voorkomen aan jezelf: of je videokaart is te brak, of je hebt speelt te grote maps. Ik heb een athlon 2600 met 1 GB en een geforce 6600, en zelfs daarmee heb ik nog maar een enkele keer een crash gehad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PcDealer
Flake schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 20:26:
Ik heb Civ 4 ook via Steam in huis gehaald. Erg tof spel moet ik zeggen, hoewel ik het zwaar teleurstellend vind dat ieder potje crasht zodra je verder raakt in het spel. Met name als je satellites hebt wordt het kennelijk toch erg zwaar en houdt hij er altijd mee op. Vind ik niet tof als je al de moeite neemt om een spel te kopen :(
Heb je de laatste patch ook? Laatste videodrivers? Verder kunnen wij niet aangeven waar het aan ligt, aangezien je niets over je systeem meldt.
Shabbaman schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 21:10:
Dat ligt dan voorkomen aan jezelf: of je videokaart is te brak, of je hebt speelt te grote maps. Ik heb een athlon 2600 met 1 GB en een geforce 6600, en zelfs daarmee heb ik nog maar een enkele keer een crash gehad.
1GB is te weinig voor grote maps m.i.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Groot gaat nog wel, maar nog groter wordt minder prettig met zo weinig geheugen. Maar ook dan crasht het niet (wel af en toe even koffie zetten).
Heeft iemand de nieuwste screenshots op IGN gezien? Zijn die gerenderd of niet? Ik zou zeggen van wel... maar als ze ingame kunnen renderen, kunnen ze ook de grafische kwaliteit opschroeven?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-03 09:56

Flake

No longer contributing

Shabbaman schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 21:10:
Een 7800GT met 1GB RAM. Ik zat zelf eerder aan het RAM te denken dat misschien te weinig is, die maps zijn huge en het gebeurt alleen als je tegen het einde van het spel aan zit. ForceWare 77.77, zal vast heel oud zijn maar draait zo stabiel als een huis onder alle games. En ik ben een groot fan van de stelling if it ain't broke, don't fix it :)

Verder draai ik via steam, dus dan kun je er wel vanuit gaan dat het spel recent is.

[Voor 6% gewijzigd door Flake op 25-05-2007 18:59]

I stopped posting.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Hm, ik zou toch eens kijken of hij wel gepatcht is. Je kan ingame patchen. En die driver is wel antiek, ik heb zelf 81.98. 1 GB ram is wel weinig voor een huge map, maar dan hoort het nog steeds niet te crashen. Maar als het pas aan het eind van het spel is, op een huge map, zou ik toch echt niet denken dat het aan je videokaartdriver ligt.

Hier staat een previewtje op Gamespot van BTS :)

• Tooms
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-10-2020
Een nieuwe uitbreiding kijk ik wel erg naar uit. Civ4 speel ik zo nu en dan nog weleens. Ben heel erg benieuwd, kan niet wachten tot die uitkomt.
Gelukkig duurt het niet nog een jaar voordat die uitkomt. Ik vind dat het irritants, nieuwe game/exp. wordt aangekondigd en komt dan pas over een jaar uit. Tuurlijk is er tijd nodig, maar kan dan niet wachten totdat die uitkomt.

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03 18:50
Ik betreur me nog steeds de verkoop van civ2 test of time dus heb dit spel maar even gehaald.
Verschrikkelijk verslavend en o zo goed. Ik zou enkel als godsdienst nog Asatru willen zien ^^.

Tot zover het positieve nieuws. Negatief: het spel gaat steeds neer na een tijdje. Hiernet in een earth scenario in de classic age en bam, mooie CTD. Ik heb de laatste patch en het spel draait hier op mijn dell XPS lappie.

• PcDealer
Jormungandr schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 15:05:
Ik betreur me nog steeds de verkoop van civ2 test of time dus heb dit spel maar even gehaald.
Verschrikkelijk verslavend en o zo goed. Ik zou enkel als godsdienst nog Asatru willen zien ^^.

Tot zover het positieve nieuws. Negatief: het spel gaat steeds neer na een tijdje. Hiernet in een earth scenario in de classic age en bam, mooie CTD. Ik heb de laatste patch en het spel draait hier op mijn dell XPS lappie.
Had dan http://www.firaxis.com/games/game_detail.php?gameid=14 gekocht.

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-03 02:52

Brons

Fail!

Heb ik het goed dat als je chronicles, warlords en Beyond The Sword koopt dat je alle Civ games hebt? Of hoef je alleen Beyond The Sword te kopen voor de warlords content?

En weet iemand of je je gekochte spellen ook in steam kan toevoegen? Steam rekent namelijk belachelijk veel geld voor Civ maar online distributie is wel geweldig.
Brons schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 16:42:
Heb ik het goed dat als je chronicles, warlords en Beyond The Sword koopt dat je alle Civ games hebt? Of hoef je alleen Beyond The Sword te kopen voor de warlords content?
volgens mij moet je zowel WL als BTS kopen naast Chronicles. Maar dan heb je inderdaad alles :)
En de site is up! :)

De unique unit vande Netherlands is zo te zien niet de Swiss Pikeman maar een VOC-boot :)
Verder zien de nieuwe civs er heel interessant uit!

En ik heb net gelezen in een interview dat BTS alle features van Warlords ingebouwd zal hebben, alleen niet de scenario's.
Dus in principe heb je met vanilla + BTS alle features en alle (34!) civs :)

Leuke scenarios ook. Civ in space anyone?

[edit]
nextwar" may be played in two ways. you may play the scenario, in which you are faced with a pre-created situation in the near-future, where earth is divided into five mega-empires locked in an escalating struggle for dwindling resources. or you can play this as a mod, in effect playing a standard civilization game where you can access the futuristic weapons of nextwar when you achieve the appropriate tech levels.
Jeeej, bring on the Mechs! :)

[Voor 44% gewijzigd door anandus op 28-06-2007 13:59]

• Ottooo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:39

Ottooo

Vuurvlieg

Hier staan nog vééél meer details over de add-on.

Special building voor de Nederlanders: De Dijk >:)

En dat is weer een vervanger voor een nieuw gebouw in Civ4: De Levee
Dutch
Leader: Willem van Oranje - Creative, Financial
Starting Techs: Fishing, Agriculture
Unique Unit: East Indiaman (Galleon), +2 strength and one extra cargo space, can also explore rival territory.
Unique Building: Dike (Levee), grants +1 production from all water tiles.
Hier staat ongeveer alles over BTS :)
In dit filmpje kan je horen hoe de Nederlandse units klinken...

Edit @ 6 juli (ik ga niet triple posten :P ):
Hier is de trailer te vinden.
Die extra scenario's zien er ook interessant uit. Even iets anders :P

Pics uit de trailer.

De advanced start:
http://img488.imageshack.us/img488/9837/advancedqp8.jpg

Afterworld scenario:
http://img46.imageshack.us/img46/9493/afterhc8.jpg

Schieten met raketten in de ruimte :P
http://img105.imageshack.us/img105/1737/nis1dr8.jpg

Paratroopertjes (en links anti-tank infantry, rechts zeppelin):
http://img505.imageshack.us/img505/1566/pararm1.jpg

[Voor 75% gewijzigd door anandus op 06-07-2007 01:41]

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Creative en financial, dat is eigenlijk wel prima. Ik ben de laatste tijd helemaal "into creative", maar de combinatie met financial maakt dit een prima optie voor multiplayer.

• Ottooo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:39

Ottooo

Vuurvlieg

anandus schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 03:05:
In dit filmpje kan je horen hoe de Nederlandse units klinken...
Haha, humor. Hebben ze die rechtstreeks uit Soldaat van Oranje geplukt ofzo. >:)
Ottooo schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 22:20:
[...]

Haha, humor. Hebben ze die rechtstreeks uit Soldaat van Oranje geplukt ofzo. >:)
Zo klinkt het wel, hè?
Of als de man van het Polygoonjournaal in z'n jongere jaren :P

[Voor 11% gewijzigd door anandus op 12-07-2007 22:25]

Civilization IV: Gold Edition will arrive on July 17th in North America, a full week before the availability of the Beyond the Sword expansion hits store shelves and starts shipping in that continent. It contains CivIV and its manual, the first expansion Warlords, and the following three bonus items:

# Exclusive fantasy-style poster from world-famous artist Greg Hildebrandt
# Behind-the-scenes DVD with developer interviews, insight into the CivIV development process and a short feature on Sid Meier`s video game history
# Tech-tree poster featuring the paths to researching and discovering all of the technologies needed to advance in CivIV

• Softmore
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-03 07:27
Klein kikje

Voor degene die Civilization III of IV wil kopen:

Civilization Chronicles staat extreem goedkoop op proxis :

http://oas2000.proxis.be/...LS&mi=6209855&si=96997997

• PcDealer
Softmore schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 11:06:
Klein kikje

Minder dan EUR 5,00 is inderdaad extreem goedkoop. Enige logische verklaring die ik kan verzinnen is dat er een nieuwe versie van Chronicles komt. Maar dan nog...

• writser
  • Laatst online: 21:01
Klein kikje

Wow, dat moet haast wel een fout zijn? Heb je 'm zelf al gekocht daar?

Onvoorstelbaar!

Klein kikje

Ik denk dat daar een 0 vergeten is ofzo. Chronicles heb ik óf voor 60 of voor 30 euro gezien, her en der. Lijkt mij dat het 39,99 is, ipv 3,99.

Overigens is dat kaartspel wat erbij zit héél goed bedacht en speelt het nog aardig Civ-achtig, met groeiende steden, etc. Laats met wat vrienden een avondje aan besteed.

Overigens is BTS op de minder legale kanalen te vinden (en ook al heb ik hem gepre-ordered, ik kon mezelf niet bedwingen :X Maar BTS is echt onwijs goed! :D )

• writser
  • Laatst online: 21:01
Ik heb 'm maar besteld op proxis. Ben benieuwd :)

Onvoorstelbaar!

• Algurgazan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-01 21:51

Algurgazan

Ome Bob

kan iemand me vertellen of de beyond the sword versie op korte termijn ook in de mac variant uitkomt? ik kan het tot nu toe nergens vinden, maar misschien kijk ik er wel overheen..

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak

• PcDealer
Weer wat nieuws, voor 2008:
http://firaxis.com/games/game_detail.php?gameid=17
http://www.civilizationrevolution.com/

* PcDealer installed nu opnieuw Civ IV en voor het eerst ook Warlords en ziet dat Civ automatisch wordt gepatched en cancelled download van v1.61 :)

Wel ff patch voor Warlords gedownd. Intussen kindje wakker maken om te gaan eten.

[Voor 50% gewijzigd door PcDealer op 19-07-2007 18:20]

Vandaag ligt Beyond The Sword in de winkel.

Het is echt een onwijs toffe expansionpack! :)
Grote aanrader. Zeker in de tweede helft van het spel is het spel een stuk leuker geworden :)

En, heeft iemand al iets ontvangen van Proxis?

• PcDealer
Ik krijg xml-errors bij het laden van de Defaultmod. Anderen ook?

PcDealer schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 11:38:
Ik krijg xml-errors bij het laden van de Defaultmod. Anderen ook?
Defaultmod?

Ik heb nergens (XML-)errors, alles goed geïnstalleerd?

[Voor 13% gewijzigd door anandus op 20-07-2007 11:42]

• PcDealer
anandus schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 11:39:
[...]
Defaultmod?

Ik heb nergens (XML-)errors, alles goed geïnstalleerd?
Civ 4 + Warlords. In het hoofdmenu is een optie "Load mod". Daar staat de optie "None" en anderen en 'Default". Bij het laden van de mod, komen de tig schermen met een foutmelding. Heb mod weer "Unload".

Verder werkt mijn game nu al heel goed. Is wel al 3x heeeeeeel traag geweest.

[Voor 18% gewijzigd door PcDealer op 20-07-2007 14:34]

Anoniem: 177141

Wow BTS ziet er eerg goed uit. Meer info plz van mensen die hem al gekocht hebben. Ik twijfel nog. Ik heb net warlord exp gekocht maar dat viel een beetje tegen. BTS lijkt me veel interesanter. Voor een warfare game speel ik wel starcraft.
Anoniem: 177141 schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 19:31:
Wow BTS ziet er eerg goed uit. Meer info plz van mensen die hem al gekocht hebben. Ik twijfel nog. Ik heb net warlord exp gekocht maar dat viel een beetje tegen. BTS lijkt me veel interesanter. Voor een warfare game speel ik wel starcraft.
Bij Dynabyte is-ie 16,99 geloof ik

En BTS is voor Civ-spelers zéker de moeite waard, de late helft van de game wordt een stuk leuker, de extra civs enzo zijn ook heel fijn. Daarnaast zit Nederland er nu tussen.

Plus, je krijgt een paar geweldige en uitgebreide scenario's erbij waar je nog wel een flink tijdje zoet mee bent.
Voor die kleine 2 tientjes is het geen miskoop :)

Als iemand er nog (gerichte) vragen over heeft wil ik ze wel beantwoorden.

• PcDealer
anandus schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 21:10:
[...]
Bij Dynabyte is-ie 16,99 geloof ik

En BTS is voor Civ-spelers zéker de moeite waard, de late helft van de game wordt een stuk leuker, de extra civs enzo zijn ook heel fijn. Daarnaast zit Nederland er nu tussen.
Dat is voldoende! ;)
Voor die kleine 2 tientjes is het geen miskoop :)
Over twee maanden is het 9,99, koop het dan wel :) Heb Warlords bij Dixons voor EUR 9,99 gehaald, twee maanden geleden.

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:37
Lost Beyond the sword ook eventuele memory problemen op?
Ik ben nu namelijk bezig met warlords en ik merk dat in een grote kaart met veel spelers, mijn geheugen na een tijdje op is. En dat terwijl ik toch 1 GB ram heb, dat zou toch voldoende moeten zijn?
Heeft 1 van jullie hier ervaringen mee?

• PcDealer
gustaveau schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 12:17:
Ik ben nu namelijk bezig met warlords en ik merk dat in een grote kaart met veel spelers, mijn geheugen na een tijdje op is. En dat terwijl ik toch 1 GB ram heb, dat zou toch voldoende moeten zijn?
De meningen in dit topic zijn verdeelt over of 1GB wel genoeg is bij grotere mappen dan Standard. Lees het maar eens na.

gustaveau schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 12:17:
Ja, dat probleem is in BTS opgelost :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• king of rats
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:24
Heb civ IV ook gekocht, best wel leuke game maar het duurt zo f*cking lang, zelfs op quicke mode :P. Komt mischien wel doordat ik eerst alles 3 keer moet lezen om het nut er van te snappen. Maar het is zeker erg leuk. Heeft iemand hier mischien nog tips om te winnen, goede volgordes van upgrades, gewoon het begin een beetje.

Wii \\ xbox 360 \\ samsung 32a656 \\ pc: e6400, hd3870, p5w dh deluxe

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PcDealer
king of rats schreef op zondag 22 juli 2007 @ 00:35:
Heb civ IV ook gekocht, best wel leuke game maar het duurt zo f*cking lang, zelfs op quicke mode :P. Komt mischien wel doordat ik eerst alles 3 keer moet lezen om het nut er van te snappen. Maar het is zeker erg leuk. Heeft iemand hier mischien nog tips om te winnen, goede volgordes van upgrades, gewoon het begin een beetje.
Lees het vorige deel eens door. :)

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:37
king of rats schreef op zondag 22 juli 2007 @ 00:35:
Wat voor mij altijd werkt is om in het begin een religie te stichten. Maakt niet uit welke. Na verloop van tijd kun je met behulp van de missionarissen deze religie verspreiden zodat je, in combinatie met het speciale wonder dat je kunt bouwen, voldoende geld hebt om je rijk uit te breiden.
Iets dat ook handig is, is dat je bij sommige technologieen je een bepaalde bonus krijgt. Zoals bijvoorbeeld een free technology. Zoek uit welke deze zijn, en zorg ervoor dat je als eerste deze onderzoekt. Daarna kun je met de free technology een hele dure uitkiezen, wat je heel wat tijd bespaard!
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee