Acties:
  • 0 Henk 'm!
Softmore schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 11:06:
Klein kikje

Voor degene die Civilization III of IV wil kopen:

Civilization Chronicles staat extreem goedkoop op proxis :

http://oas2000.proxis.be/...LS&mi=6209855&si=96997997
Order is gecancelled, helaas.
Nou, het was te proberen, in ieder geval :)

Dit weekend wel een heerlijk potje civ gespeeld.
Dit keer met unrestricted leaders. Dat is wel even wennen, maar ook wel leuk :)

BTS is ook merkbaar sneller in de latere delen van het spel :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
anandus schreef op maandag 23 juli 2007 @ 12:09:
[...]
Order is gecancelled, helaas.
Nou, het was te proberen, in ieder geval :)
Is er een reden opgegeven?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PcDealer schreef op maandag 23 juli 2007 @ 12:12:
[...]

Is er een reden opgegeven?
Nee, er werd niet eens vermeld dat het gecancelled was. Ik had er wat andere dingen bij besteld, kreeg daar een confirmation van en zag toen pas (aan het eindbedrag) dat BTS er niet bijzat. Inloggen bij Proxis en toen zag ik pas dat het gecancelled was :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

BTS speelt lekker weg, en ik kan weer zonder problemen huge maps spelen, ook later in de game (amd athlon @ 1666mhz, 1gb corsair xms en een x1600pro)..
De wijzigingen zijn tot nu toe goed bevallen, al is het vrij makkelijk om de andere landen als Vassal State te krijgen.. Het nut van de cooperaties ontgaat me nog even. Wel al wat gebouwd, en ook uitgebreid naar andere landen toe (oa mijn vassal states), maar ik kan het net zo goed niet doen volgens mij... Er zijn nog wat extra units bijgekomen op het eind (sub met missles, stealth destroyers, mobile sam en artillery), dat is wel fijn, en natuurlijk met NL spelen _/-\o_

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-12-2023
djidee schreef op maandag 23 juli 2007 @ 13:24:
BTS speelt lekker weg, en ik kan weer zonder problemen huge maps spelen, ook later in de game (amd athlon @ 1666mhz, 1gb corsair xms en een x1600pro)..
De wijzigingen zijn tot nu toe goed bevallen, al is het vrij makkelijk om de andere landen als Vassal State te krijgen.. Het nut van de cooperaties ontgaat me nog even. Wel al wat gebouwd, en ook uitgebreid naar andere landen toe (oa mijn vassal states), maar ik kan het net zo goed niet doen volgens mij... Er zijn nog wat extra units bijgekomen op het eind (sub met missles, stealth destroyers, mobile sam en artillery), dat is wel fijn, en natuurlijk met NL spelen _/-\o_
BTS is inderdaad top. Zelden zo'n expansion pack gezien dat zoveel meerwaarde biedt. Performance is goed op mijn systeem. Ik ben nu met een 18 Civ game op een huge Terra map aan het spelen en de laadtijd tussen de turns zijn nog acceptabel.

Het spel is wel een stuk moeilijker geworden. Ik speel normaal op Noble en meestal win of verlies ik nipt, maar ben nu met een nieuwe game bezig en ik sta op het punt om dik te verliezen en zit nog niet eens in modern era :D. Ik heb een eerste aanval van 2 andere Civs kunnen afslaan maar er komt nu een goed uitgebalanceerde megastack op me af en ik niet dat ik die aanval kan afslaan en ik krijg geen andere Civ zover dat ze mij willen helpen :'(.
Defensief is de AI ook veel beter. Ze voeren ook counterattacks en ze blijven niet veilig in hun stadje zitten totdat jij ze kapotgecatapulteerd hebt, ze halen ook gewoon versterkingen uit andere steden.

Vanavond maar eens opnieuw beginnen, maar dan een level lager en dan ga ik maar eens wat rommelen met die nieuwe features zoals spionage en de nieuwe volken. Ik ga maar eens de wereldzeeen veroveren met Nederland. _/-\o_.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PirE schreef op maandag 23 juli 2007 @ 14:11:
[...]
Het spel is wel een stuk moeilijker geworden. Ik speel normaal op Noble en meestal win of verlies ik nipt, maar ben nu met een nieuwe game bezig en ik sta op het punt om dik te verliezen en zit nog niet eens in modern era :D. Ik heb een eerste aanval van 2 andere Civs kunnen afslaan maar er komt nu een goed uitgebalanceerde megastack op me af en ik niet dat ik die aanval kan afslaan en ik krijg geen andere Civ zover dat ze mij willen helpen :'(.
Defensief is de AI ook veel beter. Ze voeren ook counterattacks en ze blijven niet veilig in hun stadje zitten totdat jij ze kapotgecatapulteerd hebt, ze halen ook gewoon versterkingen uit andere steden.
En het mooie is: De AI is zodanig verbeterd dat het nauwelijks bonussen krijgt :)
Maar ik merkte ook dat het wat pittiger is geworden. Ik stond echt met open mond te kijken toen ik genuked en gebombardeerd werd, en daarna ook nog een amphibious aanval op een coastal stad kreeg.

Het spel is in de latere rondjes echt een stuk leuker geworden, de AI blijft maar z'n best doen (in tegenstelling tot eerst, waarbij je op een gegeven moment overwicht hebt en dat het daarna toewerken naar een overwinning naar keuze werd. Nu dus niet. Er is niets pijnlijker dan verliezen op een cultural victory (door W. van Oranje nota bene :/ )

[ Voor 14% gewijzigd door anandus op 23-07-2007 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:52

Steffy

Ayreonaut

Ik ben ook sinds een paar dagen bezig maar kan niet echt zeggen dat ik het spel nou geweldig vind, het is er eerder 5x op achteruit gegaan vergeleken met deel 2. Waar is de verslavende gameplay van Civ gebleven. Ik begin altijd verkeerd, de map deugt van geen kanten, overal woestijnen en toendra waar je ook nog een niks tegen kunt doen ook. Bergen soms enorme gebieden bij elkaar. Ik vraag me af wat het doel is van dit spel, speelplezier heeft het mij nog niet gegeven |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:57
CIV 4 heeft inderdaad een aantal tekortkomingen die behoorlijk storend zijn. Zo vind ik persoonlijk de 'diplomatie' echt heel lomp en beperkt. Een deal maken die echt voor beide volken te doen is is niet mogelijk. Je kan niet meer dreigen met je nukes, en niemand is er ook bang voor.
Wat ik ook jammer vind is dat je voor resources geen outposts meer kan bouwen zoals in civ 3, maar je moet een stad erbij in de buurt bouwen of veel culture hebben en je grenzen uitbreiden. Wat ik me kan herinneren van Alpha Centauri is dat de diplomatie een stuk verbeterd was. Alleen vind ik de techtree en de units van Alpha Centauri weer een stuk minder.

Wat ik eigenlijk zou willen is civ 2 maar dan met grenzen :P

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Ramon schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 15:10:
CIV 4 heeft inderdaad een aantal tekortkomingen die behoorlijk storend zijn. Zo vind ik persoonlijk de 'diplomatie' echt heel lomp en beperkt. Een deal maken die echt voor beide volken te doen is is niet mogelijk.
Ik maak anders continu deals. Als ze het niet willen lukt het ook niet. Als ze je niet mogen (omdat ik bijvoorbeeld weiger open borders te geven) dan kun je inderdaad niet dealen, dan zijn de items rood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
PcDealer schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 17:14:
[...]

Ik maak anders continu deals. Als ze het niet willen lukt het ook niet. Als ze je niet mogen (omdat ik bijvoorbeeld weiger open borders te geven) dan kun je inderdaad niet dealen, dan zijn de items rood.
typisch dat er één dingetje uit m'n post gepakt wordt om op te reageren.

Voorbeelden:
mijn laatste potje wilden ze iron tegen allemaal luxuries ruilen, nutteloos - want ik heb zelf al 4 iron bronnen. en ze blijven het elke 3 turns proberen. Wordt je ook wel zat na 20 turns.
En die open borders is ook leuk, dat proberen ze ook weer elke 5 turns ofzo. Saaaai.
En als je alles denied dan zeggen ze "we'll remember this" maar dat merk je helemaal niet. Wat ik bedoel wat ik mis is meer de werelddiplomatie zoals die in 2007 bedreven wordt, in principe via de media en elke actie kan een potentieel schandaal worden.

Overigens had ik ook wel gehoopt/gedacht dat je met die coorporaties een soort van extra macht in een ander land zou kunnen krijgen, dat is ook niet zo. Weer jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Ik vind de uitbreiding wel weer fijn. Zodra ik UN heb, proberen de nukes uit het spel te halen, vind ik altijd beetje jammer als ze daarmee gaan gooien. De paratroopers zijn wel fijn. Laatst de chinezen opgerold die heel irritant op een archipel zaten met op elk eilandje een dorpje.. Beetje van eiland naar eiland hoppen met ondersteuning van wat misslecruisers, een carrier en wat marines... Zit nu wel in de problemen, had 1 van mijn in het begin veroverde eilanden maar als proef op de som een colony gemaakt, en die keren zich nu tegen mij (probleem is dat ze technologisch en in kracht gelijkwaardig aan me zijn en naast mijn eigen hoofdeiland liggen, en ik dus alles terug moet halen). Cooperations geven een flinke boost aan je inkomen als je er goed mee omgaat. Open Borders sluiten, en uitrollen die handel... Spy's zijn wel irritanter geworden. Word er ook vanaf de andere kant mee doodgegooid, en om de haverklap mis ik weer spul, maar handig zijn ze ook wel, civic afdwingen (universal sufferage ipv heditary rule) en direct problemen/riots in alle steden van de tegenstander _/-\o_

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Ramon schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 18:01:
[...]

typisch dat er één dingetje uit m'n post gepakt wordt om op te reageren.
Omdat ik het daar niet mee eens ben. Ik maak toch zelf uit waar ik op reageer?
Voorbeelden:
mijn laatste potje wilden ze iron tegen allemaal luxuries ruilen, nutteloos - want ik heb zelf al 4 iron bronnen. en ze blijven het elke 3 turns proberen. Wordt je ook wel zat na 20 turns.
En die open borders is ook leuk, dat proberen ze ook weer elke 5 turns ofzo. Saaaai.
En als je alles denied dan zeggen ze "we'll remember this" maar dat merk je helemaal niet. Wat ik bedoel wat ik mis is meer de werelddiplomatie zoals die in 2007 bedreven wordt, in principe via de media en elke actie kan een potentieel schandaal worden.
In het diplomacy scherm kun je zien wat je lopende deals zijn (+-en) en wat je hebt geweigerd (--en) hoe meer -, hoe groter de kans dat ze je de oorlog verklaren. Hoe groter en machtiger de tegenstander en hoe hoger je gamelevel, hoe meer kans.
Overigens had ik ook wel gehoopt/gedacht dat je met die coorporaties een soort van extra macht in een ander land zou kunnen krijgen, dat is ook niet zo. Weer jammer.
Misschien moet je Vassal States proberen te verkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orky
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-07-2013
Ramon schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 18:01:
Ik heb nog geen BtS gespeeld, maar ik heb nog nooit gehad dat de AI's mij iets aanboden dat ik al had. Had je misschien je ijzer zelf allemaal weggeruild, of heb je er geen mijnen met wegen naar je hoofdstad op gebouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:22
Orky schreef op zondag 29 juli 2007 @ 22:33:
[...]

Ik heb nog geen BtS gespeeld, maar ik heb nog nooit gehad dat de AI's mij iets aanboden dat ik al had. Had je misschien je ijzer zelf allemaal weggeruild, of heb je er geen mijnen met wegen naar je hoofdstad op gebouwd?
In BtS kan het vanwege de nieuwe corporaties nuttig zijn om zoveel mogelijk eenheden van een bepaalde grondstof te bezitten, dus je kunt nu inderdaad dingen ruilen die je al hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anakha schreef op zondag 29 juli 2007 @ 23:05:
[...]

In BtS kan het vanwege de nieuwe corporaties nuttig zijn om zoveel mogelijk eenheden van een bepaalde grondstof te bezitten, dus je kunt nu inderdaad dingen ruilen die je al hebt. :)
Inderdaad, het is juist zaak om zoveel mogelijk resources te krijgen omdat die door corps omgezet worden :)

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 29-07-2007 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

anandus schreef op zondag 29 juli 2007 @ 23:13:
[...]
Inderdaad, het is juist zaak om zoveel mogelijk resources te krijgen omdat die door corps omgezet worden :)
Jup, mijn eigen irak oorlog aan het voeren (eilandje overpakken waar 2 goud, een zilver en een gems mine op liggen), om er daarna een cooperatie op te krijgen (kreeg toch geen open borders met hem omdat hij mij niet lief vind)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
  • Laatst online: 07-12-2023
djidee schreef op zondag 29 juli 2007 @ 00:47:
Ik vind de uitbreiding wel weer fijn. Zodra ik UN heb, proberen de nukes uit het spel te halen, vind ik altijd beetje jammer als ze daarmee gaan gooien.
Ik vind de uitbreiding ook wel grappig. Net een Earth AD1000 scenario uitgespeeld met Louis XVI. Alle omringende landen hebben hetzelfde geloof in het begin, dus je kan in het begin rustig wonders bouwen. Daardoor duwde ik het Holy Roman Empire (Duitsland/Italie) gewoon deels weg en ik nam nam zelfs London over :D. Met Mansa Munsa als tech-buddy liep ik op den duur een tech voor op de rest. Met astronomy heb ik gelijk heel Noord-Amerika gekoloniseerd na een korte oorlog en daar twee productiesteden gemaakt. Heb daar een boel nukes geproduceerd zodra ik rocketry had. Normaal ga ik dan maar voor een diplomatieke overwinning en de nukes hou ik achter de hand. Dat had makkelijk gekund, maar ik wilde weleens anders winnen. Heel de productie omgegooid naar war en de oorlog verklaard aan Isabella. Barcelona nam ik vrij snel over en de nukes had ik niet eens nodig.
1 beurt later: Asoka, Peter, Ragna en Charlemagne declare war en Peter stond gelijk aan mijn oostgrens met een monsterstack van een stuk of 50 units. Ben toen maar gaan nuken. Kostte me in totaal 4 nukes om zijn stack kapot te maken :) . Heb daarna nog een boel nukes gegooid (stuk of 30) op diverse steden van de aanvallende mogendheden :D en met tanks razendsnel de steden overnemen. Asoka was na 1 nuke overtuigd en hij werd gelijk vassal. Peter en Charlemagne vochten door en dat was niet handig. 15 beurten later was het dag Peter, Isabella en Charlemagne. Resultaat Domination victory maar wel veel steden die last hebben van het broeikaseffect :D en een boel fall-out vakjes :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

PirE schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 10:12:
[...]
Heel verhaal over het bewust creeren van het broeikas effect
Bekend verhaal inderdaad, nu met een kennis bezig een multiplayer te doen, met zijn 2en (beide dutch) aan het teamen tegen 5 tegenstanders, islands map, met veel kleintjes om te kunnen hoppen. Grappige is dat je tech en je view direct deelt, wat ervoor zorgt dat je veel sneller ontwikkeld dan tegenstanders. Probeer zo snel mogelijk een paar steden op hun islands te krijgen, zodat ik in een later stadium mbv airports de nodige legers daar kan krijgen (tevens is met culture een hoop te regelen :) ).. Multiplayer valt het wel op, dat het deels turnbased is, je bent beide tegelijk bezig, en het is niet de 1 na de ander, pas op het eind van je turn moet je wachten. Als team zijnde geen probleem, maar als je tegen de ander vecht, lijkt het me wel irritant (dan is het wel snel reageren, net zoals in elke andere game)
Singleplayer bezig met WW2 scenario in europa, als Duitsland zijnde... Echt zaak om wanneer je eerst Polen, daarna Noorwegen/Denemarken en daarna Frankrijk/Engeland zo snel mogelijk die hele rits in je bezig te hebben, omdat je daarna echt alles nodig hebt voor het oost front... Laat je delen van Frankrijk/Engeland onveroverd voordat je gedonder krijgt met de russen, ben je het haasje en eindig je net zoals het in 1945 eindigde.... Nu heb ik Rusland op de knieen, moet ik nog een deel van de britten uit Irak jagen, maar heb ik verder alles in Europa, en heb ik het erg druk om de amerikaanse troepen de kelderen voordat ze mijn kusten bereiken (ondertussen zelf een invasievloot aan het opbouwen in noorwegen)

[ Voor 26% gewijzigd door djidee op 13-08-2007 11:12 ]

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:38

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

mijn vrouw heeft civ 4 net geinstalleerd (en zit nu te spelen) het draait opzich prima onder vista (versie 1.09) maar ik kan bij de opties geen resolutie van 1650x1050 selecteren?

1600x100 was de hoogste te selecteren reso. is dit aan te passen? want op de natice resolutie van het tft scherm ziet het er vast beter uit.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Chaoss schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 23:39:
mijn vrouw heeft civ 4 net geinstalleerd (en zit nu te spelen) het draait opzich prima onder vista (versie 1.09) maar ik kan bij de opties geen resolutie van 1650x1050 selecteren?

1600x100 was de hoogste te selecteren reso. is dit aan te passen? want op de natice resolutie van het tft scherm ziet het er vast beter uit.
Er zijn een aantal configfiles in de My Documents folder. Kijk daar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 23:39:

Civ IV heeft als laatste patch versie 1.61 die best veel toevoegt. Heb je wel eens CHECK UPDATES geprobeerd in het hoofdmenu? Kan jammer genoeg niet checken naar die resolutie. :'( Ben gebonden aan 1280x1024. 8)

Civilization Chronicles is nu te koop bij Bol.com voor maar 25 euro. _/-\o_
http://www.nl.bol.com/is-..._OWNER_ID=1&lgl_Section=1

EDIT: De laatste patch is na het uitkomen van BtS 1.74: http://www.ausgamers.com/files/details/html/29723

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2007 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeiedag,

Ik heb een probleem met civilization IV versie 1.74
Hij draait niet op mijn computer. Dat wil zeggen ik start hem op, krijg geen beeld maar hoor wel schokkend geluid van het openingsscherm.
Ik heb ditzelfde probleem met Bioshock, ook niet aan de praat te krijgen. (beiden 2kgames?)

Ik draai op een Vista 32bit laptop dual core T7400, 2gig, ATI x1600 256.

Iemand die enig idee heeft wat mijn probleem kan zijn?
Het enige wat ik kan bedenken is drivers.
Draai de laatste catalyst drivers bij gebrek aan ati mobility voor vista.
Heb ook de ati hotfix voor Bioshock geprobeerd zonder resultaat.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen, heb al heel wat topics en forums doorgelezen over dit probleem, maar geen oplossing gevonden.

Groeten Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 15:41:
Goeiedag,

Hij draait niet op mijn computer. Dat wil zeggen ik start hem op, krijg geen beeld maar hoor wel schokkend geluid van het openingsscherm.
Ik heb ditzelfde probleem met Bioshock, ook niet aan de praat te krijgen. (beiden 2kgames?)

Draaien ze wel onder XP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 11:58
check hier eens:http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=185623

Meerdere mensen met Vista problemen. Verschillende, dus wellicht staat er iets nuttigs bij.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:34
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 15:41:
Goeiedag,

Het enige wat ik kan bedenken is drivers.
Draai de laatste catalyst drivers bij gebrek aan ati mobility voor vista.
Heb ook de ati hotfix voor Bioshock geprobeerd zonder resultaat.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen, heb al heel wat topics en forums doorgelezen over dit probleem, maar geen oplossing gevonden.

Groeten Martijn
Download de nieuwste update voor DirectX, en plaats de directx<getal>.dll bestanden in de map van Civ4 en in /Windows/System32. Zelf kreeg ik Warlords pas op vista aan de praat toen ik de .dll's van Beyond the Sword gebruikte :-/

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coktatli
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-08 16:45
Heeft iemand een idee hoe ik dit spel op een andere partitie kan installeren? Bijvoorbeeld D:\Games\Firaxis Games

Tijdens install krijg ik geen optie om het op een andere plek te installeren (alleen bij expansions heb ik geen optie, maar wel bij civilization IV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:08

odan

The dark side is within all!

hij wordt gewoon in de directory geinstalled waar je civ4 hebt staan. zou geen probleem moeten zijn dus.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coktatli
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-08 16:45
odan schreef op maandag 03 september 2007 @ 14:13:
hij wordt gewoon in de directory geinstalled waar je civ4 hebt staan. zou geen probleem moeten zijn dus.
Deel 1 Civilization IV kon ik wel op D: installeren, maar als ik een expansion installeer dan komt die in C:\Program Files

Al opgelost was wel raar want een gedeelte word op C: geinstalleerd en een gedeelte op D: :S
Ach jah :+

[ Voor 13% gewijzigd door coktatli op 03-09-2007 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Een kritische vraag...

Waarom kan je bij Duitsland niet kiezen voor Adolf Hitler? Niet dat ik zo graag met hem wil spelen, maar Mao en Stalin zitten er ook in. Dat slaat ook echt helemaal nergens op.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:08

odan

The dark side is within all!

Captain Pervert schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 08:43:
Een kritische vraag...

Waarom kan je bij Duitsland niet kiezen voor Adolf Hitler? Niet dat ik zo graag met hem wil spelen, maar Mao en Stalin zitten er ook in. Dat slaat ook echt helemaal nergens op.
omdat hitler wordt gezien als erg slecht mens en een stalin die misschien wel ergere dingen gedaan heeft wordt enkel gezien als slecht mens.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Captain Pervert schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 08:43:
Een kritische vraag...

Interessant.
Heb je een mod gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Laatst online: 05-03 12:19
LOL, bestaat die? :o
Nee nou ja waar het om gaat is dat Hitlert natuurlijk 6 miljoen Joden heeft uitgeroeid (even los van de WO2 slachtoffers in totaal, die natuurlijk aan hem te wijten zijn), terwijl Stalin 20 miljoen (vermeende) tegenstanders van zijn regime heeft laten verdwijnen, maar dat Mao nog altijd recordhouder is (enkele tientallen miljoenen meer dan Stalin). Tuurlijk het zijn allemaal schattingen, maar hey. Hoe beoordeel je iemands slechtheid? Op basis van cijfers? Blijkbaar niet, anders had Adolf er wel in gezeten. Maar ze horen alledrie niet thuis in een spel. Doe dan gelijk Idi Amin, Pol Pot en Saddam er ook bij.

In die zin is het leuk om in de Civilopedia te kijken naar het onderwerp "Religion". Hoe de makers (Firaxis) zich indekken voor religieuze beledigingen. "We hebben geen van de religies beter gemaakt dan de andere, omdat we niemand willen beledigen" en "we willen met dit spel op geen enkele manier de ene religie beter afschilderen dan de andere".

Als je daar dan zo goed over nadenkt, waarom dan niet over welke dictator je toevoegt en welke niet?

[ Voor 3% gewijzigd door Captain Pervert op 23-01-2008 12:29 ]

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
Heeft soms ook met duitse wetgeving te maken, die verbied veel dingen over ww2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Captain Pervert schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 12:28:

[...]

In die zin is het leuk om in de Civilopedia te kijken naar het onderwerp "Religion". Hoe de makers (Firaxis) zich indekken voor religieuze beledigingen. "We hebben geen van de religies beter gemaakt dan de andere, omdat we niemand willen beledigen" en "we willen met dit spel op geen enkele manier de ene religie beter afschilderen dan de andere".

Als je daar dan zo goed over nadenkt, waarom dan niet over welke dictator je toevoegt en welke niet?
Dat vind ik een vreemde vergelijking. Religies liggen dichter en gevoeliger bij mensen dan de daden van historische figuren. Er zijn maar weinig mensen die Civilization 4 spelen en zich persoonlijk aangevallen zullen voelen door de daden van Pol Pot en Stalin, maar de religies in het spel worden nog steeds beoefend op een heel persoonlijk niveau.

Vanuit een gameplay perspectief kun je ook veel makkelijker een eigenschap aan een leider hangen (militaristisch, industrieel, religieus) dan aan een geloof, de geschiedenis kan je zo vertellen wat Stalin voor invloed heeft gehad. Waarschijnlijk kan niemand beargumenteren dat iemand met het Christelijke geloof +1 happiness meer heeft dan volgeling van het Confucianisme, zeker niet zonder dat iemand zich persoonlijk aangevallen voelt.

Dat Duitsland geen Hitler in het spel heeft is waarschijnlijk om dezelfde reden dat de Duitse Wolfenstein 3D geen afbeeldingen van Hitler erin had: stukje censuur vanwege die nare geschiedenis. Dan zou je een aparte versie voor Duitsland moeten maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2008 12:57 . Reden: Stukje verkeerd gelezen, laatste alinea aangepast :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmzaniac
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08-2023

Hmzaniac

Evil Admin

Captain Pervert schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 12:28:
LOL, bestaat die? :o
Nee nou ja waar het om gaat is dat Hitlert natuurlijk 6 miljoen Joden heeft uitgeroeid (even los van de WO2 slachtoffers in totaal, die natuurlijk aan hem te wijten zijn), terwijl Stalin 20 miljoen (vermeende) tegenstanders van zijn regime heeft laten verdwijnen, maar dat Mao nog altijd recordhouder is (enkele tientallen miljoenen meer dan Stalin). Tuurlijk het zijn allemaal schattingen, maar hey. Hoe beoordeel je iemands slechtheid? Op basis van cijfers? Blijkbaar niet, anders had Adolf er wel in gezeten. Maar ze horen alledrie niet thuis in een spel. Doe dan gelijk Idi Amin, Pol Pot en Saddam er ook bij.

Omdat een spel waarin je in naam van een bekende dictator die nogal wat voeten in de aarde heeft bij het gemiddelde publiek mogelijk wat slechte publiciteit zou kunnen krijgen, terwijl als je de gemiddelde persoon naar een stalin of een mao vraagt ze hem wel kennen maar niets over zn regime weten.

En tsjah, als je er zo naar kijkt moet je ook een Montezuma, Genghis Khan, Julius Caesar eruit halen, want de vraag is maar of die zoveel beter zijn dan de eerder genoemde voorbeelden.

edit:
Verkeerde post gereply'ed :x

Ik heb een WOS-post!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
Hallo,

Weet iemand hoe ik nu een coorperation kan stichten? Ik voldoe aan de benodige eisen:
-heb coorperations+ de bijbehorende tech geresearched
-city heeft toegang tot de desbetreffende resource

maar als ik dan de daarvoor bedoelde Great Person in de stad zet kan ik nog steeds geen coorp bouwen dwz in het city screen blijft de desbetreffende coorperatie "greyed-out".

Heb echt geen idee wat ik fout doe.
Iemand een idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shao Kahn schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 15:39:
Hallo,

Weet iemand hoe ik nu een coorperation kan stichten? Ik voldoe aan de benodige eisen:

maar als ik dan de daarvoor bedoelde Great Person in de stad zet kan ik nog steeds geen coorp bouwen dwz in het city screen blijft de desbetreffende coorperatie "greyed-out".

Iemand een idee??
Kan het zijn dat iemand anders al die corporation gesticht heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
Ik voldoe aan de benodige eisen:
Je zit niet toevallig in State Property, een staatsvorm die corporations verbiedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:30
Hallo,

Iemand een idee??
Kan dacht ik alleen gebouwd worden door een great person; egineer, prophet, artist etc...
Afhankelijk van het type persoon die je krijgt, kan je een type cooperation bouwen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
-nee de coorperation was nog niet gebouwd
-ik heb ook de juiste GP

Maar State Property had ik volgens mij wel actief. Dat zou het idd wel eens kunnen zijn.
Straks eens checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Ik ben net begonnen met spelen. Op een gegeven moment vroeg een buur mij of ik hem een technology wilde verkopen. Nu weet ik niet wat de gevolgend daarvan zijn. Behoud ik de technologie of moet ik hem opnieuw ontwikkelen. Ik had hem verkocht en volgens mij heb ik hem gewoon behouden, ik weet het niet zeker.
Verder is het een verdomd goed spel, alleen wel erg verslavend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Laatst online: 19:37

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Je houdt de technologie zeker wel, zodra je iets hebt onderzocht raak je het niet meer kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Je raakt een technologie ook niet kwijt als je hem verkoopt.
Het enige nadeel wat je eraan ondervindt is dat je je concurrentie verder helpt.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Een handigheidje is dat je een geavanceerde techniek natuurlijk aan meerdere buren tegelijk verkoopt. Dat doen ze onderling uiteindelijk toch wel maar als je zelf 1 techniek aanwijst en aan 5 of 6 buren verkoopt kan je met de winst vaak je tech zo hoog zetten dat je ook qua tech de buren voorblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Hebben jullie ook altijd dat je de religion techs vermijdt totdat iemand anders deze heeft uitgevonden totdat je Theology (Christianity) kan doen (en daarna de andere weer vermijden :P )...

Verder had ik laatst een pot waarbij ik erg hard ging mbt de technologische voorsprong (was 1650 ad ofzo). Op gegeven ogenblik werden de britten wel wat annoyed en vervelende eisen stellen, dus had al wat extra troepen uit voorzorg die kant op gestuurd. Ik alles een beetje verdelen langs die grens (wat helicopters/tanks en mobile sam's), merkt mijn vriendin droog op: Waarom zet je luchtafweergeschut neer als die andere nog poppetjes met pijl en boog heeft 8)7

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

djidee schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 09:20:
Hebben jullie ook altijd dat je de religion techs vermijdt totdat iemand anders deze heeft uitgevonden totdat je Theology (Christianity) kan doen (en daarna de andere weer vermijden :P )...

Verder had ik laatst een pot waarbij ik erg hard ging mbt de technologische voorsprong (was 1650 ad ofzo). Op gegeven ogenblik werden de britten wel wat annoyed en vervelende eisen stellen, dus had al wat extra troepen uit voorzorg die kant op gestuurd. Ik alles een beetje verdelen langs die grens (wat helicopters/tanks en mobile sam's), merkt mijn vriendin droog op: Waarom zet je luchtafweergeschut neer als die andere nog poppetjes met pijl en boog heeft 8)7
Probeer eigenlijk altijd zo snel mogelijk judisme te krijgen. Zodat je dat als state religion kan doen.. en meer culture krijgt.

Daarna altijd christianity en voor de rest doe ik niks meer met religions.

Lekker zijn is een gave :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Thrillseeka schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 09:43:
[...]

Probeer eigenlijk altijd zo snel mogelijk judisme te krijgen. Zodat je dat als state religion kan doen.. en meer culture krijgt.

Een holy city kan zeker in mid game voor een leuk inkomen zorgen hoor :) Hangt er ook vanaf hoe je speelt natuurlijk.

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:07
Ik ben Civ IV een maand of twee geleden gaan spelen, maar omdat het spel zo ontzettend instabiel is (ik krijg continu memory errors) ben ik gestopt. Zelfs onder schone installaties van XP en Vista blijft het crashen. Onder Vista is het bovendien verschrikkelijk traag.

Voordeel is wel dat dit dan maar de clincher is om mijn PC te upgraden. Op zich jammer, want qua performance is het niet nodig, als het draait, draait het goed (onder XP althans).

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Heb je wel gepatched naar de laatste versie?
De eerste versies waren bij mij ook vreselijk instabiel (amd x2 4200+, xp), maar de latere en BTS zijn helemaal stabiel.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:07
Ik heb de ultimate editie ofzo, met BTS op de disc. Maakt allemaal niets uit.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Nu online

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Thrillseeka schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 09:43:
[...]

Zonde! Met beyond the sword moet je eens proberen met Ghandi bijvoorbeeld om je geloof te verspreiden en te focussen op de bouw van een apostolic palace (Theology). Als je hierbij zorgt dat je een great prophet krijgt (stonehenge is voor mij vaak favoriet als ik een niet cultured civ speel) dan stroomt het geld binnen en kan je zelfs enorm vroeg een diplomatic victory winnen!

Het allerleukste aan CIV is dat je meer lol uit het spel haalt als je op andere manieren en met andere volken weet te winnen. Een potje space race is zo anders als een cultuur overwinning of een diplomatic. Ik begon CIV met alleen maar space races (meest recht-toe-recht aan) overwinning, maar zet space race eens uit als mogelijke overwinning en probeer dan eens een civilizatie op te bouwen!

Welke moeilijkheid spelen jullie? Ik speel vaak nu Monarch op een mixed in map met kleine eilanden. Ook een leuke tip is om alleen maar eilandjes te hebben. Dan moet je je heel erg gaan focussen op zeevaart wat weer een heel andere game teweegbrengt.

Laatste tip: Rhyes and fall of civilizations mod (zit standaard bij BTS). Alle volken hebben hier naast de normale victories ook unique victory conditions. Als nederland moet je bijvoorbeeld de wereld omvaren als eerste (oid), Een kolonie hebben in indonesie en nog iets. Je wordt dus beloond voor het historisch correct spelen met je volk! Erg gaaf!

[ Voor 24% gewijzigd door LtMarx op 19-08-2008 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 19:28
Over komische voorvallen..
In Civ III ooit een keer (zonder patch) een lange afstands raket uit de lucht geschoten door een bowman .. :X

* Zephyer is toen heeeeel snel de patch gaan installeren.

Voor de rest speel ik altijd met alle soort 'victories' aan..
Valt me wel op dat sommige vijanden van de ene op de andere dag me wel eens aanvallen.. 8)7
Sindsdien een goed aantal verdedigers neergezet bij grens gebieden.

Echter, ik krijg vaak meldingen dat er spionnen 'opgemerkt danwel gepakt' zijn...
Het spel reageert hier voor de rest niet op, ik bedoel.. als de VS in het 'echie' een spion heeft bij het kremlin...en die wordt gepakt.. zwaait er ook wat ? :|

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The DenMan
  • Laatst online: 12-09 16:58

The DenMan

PSN ID: Thedenman

Ik ben dit spel ook is gaan spelen. Ook al is het misschien wat verouderd, maar
het heeft me toch al flink wat uren zoet gehouden.

Maar misschien een hele domme vraag. Hoe kan je het beste een snelle victory krijgen?
Bedoel als je een beetje grote map hebt wordt conquest wel erg lastig lijkt me zo. De space race ben ik altijd zo rond de 1980 pas mee klaar en de culture schiet al helemaal niet op bij mij.

Iemand tips?

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

The DenMan schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 08:03:
Ik ben dit spel ook is gaan spelen. Ook al is het misschien wat verouderd, maar
het heeft me toch al flink wat uren zoet gehouden.

Maar misschien een hele domme vraag. Hoe kan je het beste een snelle victory krijgen?
Bedoel als je een beetje grote map hebt wordt conquest wel erg lastig lijkt me zo. De space race ben ik altijd zo rond de 1980 pas mee klaar en de culture schiet al helemaal niet op bij mij.

Iemand tips?
Kijk eens bij de guides op civfanatics.com, daar staat een bulk aan info en tips in (en previews van de nieuwe colonization _/-\o_ (op de civ4 engine)) .

Ik zelf breid in het begin vrij snel uit (als een olievlek), nieuwe stad, direct settler+worker bouwen, stonehedge voor free monument (en dus culture), en vrij snel een aantal steden naar productiehokken omzetten... Vaak rond 1300-1400 dat ik met buskruit mannetjes komt, 1600-1650 voor tanks/vliegtuigen en 1750 voor spacerace victory. Diplomatic red ik vaak voor 1700 wel door het snelle uitbreiden in het begin, waardoor ik snel op de helft van de wereldbevolking zit, dan is het kwestie van een vassal krijgen (of afdwingen :> ) of wat handig traden om de 2/3de meerderheid te krijgen

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Nu online

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Wat ook een leuke tactiek is, is om met de romeinen te spelen. Zorgen dat je iron hebt en met slavery axeman rushen en daarna praetorians. Als je dit goed doet kan je zo al twee volken uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Lt. Marx schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 15:39:
Wat ook een leuke tactiek is, is om met de romeinen te spelen. Zorgen dat je iron hebt en met slavery axeman rushen en daarna praetorians. Als je dit goed doet kan je zo al twee volken uitschakelen.
Of een aantal van de eerste aanvallers die je hebt de omgeving verkennen wanneer je met een kleine planeet speelt :)
Kun je meteen zoeken naar villages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

PcDealer schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 15:59:
[...]

Of een aantal van de eerste aanvallers die je hebt de omgeving verkennen wanneer je met een kleine planeet speelt :)
Kun je meteen zoeken naar villages.
Dr gaat zowieso een explorer/worker het eiland asap over om zoveel mogelijk villages te kapen (geld, maar liever workers/units maar vooral settlers en techs _/-\o_ ).. Vind het wel jammer trouwens dat ik gemiddeld 1 op de 5 potjes Civ4 zo'n Quest (bouw dit en dat 15x en krijg dit) krijg, want dat is best wel leuk.. Had her en der al wat tweaks en hints gevonden, iemand anders daar ervaringen mee?

"Mekker, blaat"

• LtMarx
  • Nu online

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Die quest hangen van veel condities af. Ergens op civfanatics zwerft een lijst rond van alle quest en waaraan voldaan moet worden voordat je zo'n quest krijgt. Het verschilt per map/tijdperk/volk/tech/alles eigenlijk.

• Anakha
djidee schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 10:08:
[...]
Ik zelf breid in het begin vrij snel uit (als een olievlek), nieuwe stad, direct settler+worker bouwen, stonehedge voor free monument (en dus culture), en vrij snel een aantal steden naar productiehokken omzetten... Vaak rond 1300-1400 dat ik met buskruit mannetjes komt, 1600-1650 voor tanks/vliegtuigen en 1750 voor spacerace victory. Diplomatic red ik vaak voor 1700 wel door het snelle uitbreiden in het begin, waardoor ik snel op de helft van de wereldbevolking zit, dan is het kwestie van een vassal krijgen (of afdwingen :> ) of wat handig traden om de 2/3de meerderheid te krijgen
Uit je opmerking dat je uit hutjes settlers haalt, maak ik op dat je nog niet op een hoog niveau speelt. Het is wel praktisch voor anderen om te weten op welk niveau je speelt, om je bovenstaande tactiek en jaartallen in perspectief te kunnen plaatsen. Op hogere niveau's maak je jezelf met die olievlek-techniek namelijk vrij snel bankroet, en schuiven de jaartallen vaak wat naar achteren omdat alles wat langer duurt.

De jaartallen hangen ook af van de opties die je aanvinkt en of je bijvoorbeeld normal of epic snelheid kiest. En als je tech brokering uitschakelt (dan kunnen techs die je via trade verkregen hebt niet met anderen worden doorgeruild; een optie die ik meestal kies), duurt het langer voor jij en de AI het einde van de tech tree bereiken.

• The DenMan

The DenMan

Heb gisteravond een nieuw potje gestart met de olie vlek techniek op niveau chieftain.

Het werkt opzich wel redelijk, alleen je loopt idd tegen dat geld probleem aan. Als je eenmaal courthouse kan bouwen loste dat zichzelf wel weer op. Alleen werd er toen opeens uit het niets de oorlog met me verklaard. Hier ben ik grandioos de mist in gegaan. Ik had best veel legers gebouwd alleen toen ik het land inviel en hun steden wilde veroveren bleken die steden allemaal op een rots te liggen en aan een rivier. Ik was dus kansloos.

Is het in zo'n geval handiger om eerst al hun tiles kapot te maken?Want anders krijg je die steden haast nooit. Of je moet 3x zoveel legers mee nemen als daar in de stad aanwezig is.

Mijn iRacing Profiel

• Anakha
The DenMan schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 07:48:
Heb gisteravond een nieuw potje gestart met de olie vlek techniek op niveau chieftain.

Het werkt opzich wel redelijk, alleen je loopt idd tegen dat geld probleem aan. Als je eenmaal courthouse kan bouwen loste dat zichzelf wel weer op. Alleen werd er toen opeens uit het niets de oorlog met me verklaard. Hier ben ik grandioos de mist in gegaan. Ik had best veel legers gebouwd alleen toen ik het land inviel en hun steden wilde veroveren bleken die steden allemaal op een rots te liggen en aan een rivier. Ik was dus kansloos.

Is het in zo'n geval handiger om eerst al hun tiles kapot te maken?Want anders krijg je die steden haast nooit. Of je moet 3x zoveel legers mee nemen als daar in de stad aanwezig is.
Zorg voor een lading catapults. Daarmee bombardeer je eerst de extra verdediging weg en vervolgens laat je ze aanvallen. Daar verlies je er een paar mee, maar door de collateral damage die die veroorzaken kun je de stad daarna eenvoudig innemen met weinig of geen verder troepenverlies. Voordat je catapults hebt heeft steden aanvallen meestal alleen zin als je met grote overmacht komt (of steden zonder cultural defense aanvalt).

Pillagen is alleen handig als het om een strategic resource gaat, tenzij je verwacht dat je de stad niet zult kunnen innemen. Anders neem je een stad in en moet je vervolgens eerst weer met je workers aan de slag.

• LtMarx
  • Nu online

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Je kan wel kiezen voor een uitputtingsslag. Gewoon alles pillagen zodat je hun hele economie om zeep helpt. Je wint er geen steden mee, maar het geeft jou geld en hun een achterstand in zo ongeveer alles. Dat zomaar oorlog verklaren zie toch meestal wel aankomen. Je kan kijken naar alle + en - tjes die je met elk volk hebt. Daarnaast is het ook handig om te kijken naar de leider. Ghandi valt bijna nooit aan, maar isabella (spanje) valt altijd aan, dit ook voor genghis kahn (mongolie) en saladin (als je een ander geloof hebt dan). Elk karakter heeft echt een eigen speelstel in Civ waar je rekening mee kunt houden. Tokugawa is heel protective en is lastig om open borders mee te krijgen terwijl mansu musa vaak zich erg richt op tech ontwikkeling (vaak tech leader). Dit soort info kan je helpen om reacties van je buren aan te zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The DenMan

The DenMan

Heb gisteravond het is geprobeerd met de catapults. Dat werkt opzich wel een stuk beter.
Alleen kost het je enorm veel catapults.

Heb het daarna nog is geprobeerd door alleen maar op tech te gaan en zodra ik rifleman kan bouwen
die te gaan gebruiken samen met cannonen. Hiermee gaat het een stuk makkelijker.

Ik weet alleen niet hoe dit zal uitpakken op de wat hogere niveau's.

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
The DenMan schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 12:42:
Heb gisteravond het is geprobeerd met de catapults. Dat werkt opzich wel een stuk beter.
Alleen kost het je enorm veel catapults.
Hoezo kost het catapults? Die zet je op dezelfde tile als je verdediging/aanval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Misschien gebruikt hij niet de bombardeer functie van de catapults maar valt hij er gewoon mee aan.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
justmental schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:41:
Misschien gebruikt hij niet de bombardeer functie van de catapults maar valt hij er gewoon mee aan.
Dat is niet handig. Dan kun je beter stacken en met de stack aanvallen. Wel eerst odds op winsucces bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Ik bombardeer meestal tot dicht bij de 0%, daarna val ik met de catapulten aan voor de collateral damage. Hierna kunnen je aanvallers makkelijk de stad innemen.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The DenMan

The DenMan

PcDealer schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:47:
[...]

Dat is niet handig. Dan kun je beter stacken en met de stack aanvallen. Wel eerst odds op winsucces bekijken.
Zorg eerst dat de city defense zo rond de 0 % is. Dan offer ik wat catapults op (collateral damaga) net zolang ik bij de odds voor sta. Maar voor dat zover is kost me dat dus meestal wel 4/5 catapults per stad.

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
The DenMan schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 14:29:
[...]

Zorg eerst dat de city defense zo rond de 0 % is. Dan offer ik wat catapults op (collateral damaga) net zolang ik bij de odds voor sta. Maar voor dat zover is kost me dat dus meestal wel 4/5 catapults per stad.
Maar je valt toch niet een stad binnen met catapults? Dat doe je met aanvallers, niet met antidefence zoals catapults, bommenwerpers en raketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Catapults/cannons/artillerie hebben een withdrawal kans, je raakt ze dus meestal niet kwijt en je verzwakt de units in de stad er behoorlijk mee.
Bommenwerpers en raketten kun je natuurlijk niet gebruiken om een stad mee binnen te vallen.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Laatst online: 18:51
PcDealer schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 15:20:
[...]

Maar je valt toch niet een stad binnen met catapults? Dat doe je met aanvallers, niet met antidefence zoals catapults, bommenwerpers en raketten.
Eerst gebruik je ze om de defense omlaag te halen, daarna val ik er wel eens mee aan. Ze gaan lang niet altijd dood en ze doen collateral damage, wat vet handig is als je tegenstander een grote stack poppetjes heeft.

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:05

Shabbaman

Got love?

PcDealer schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 15:20:
[...]

Trebuchets zijn er juist voor gemaakt om aan te vallen. Met een paar trebs kan je iedere stad pakken. Als de tegenstander longbows heeft wordt het al lastig om het met conventionele units te doen. Catapults werken ook prima, maar zijn toch wat minder.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

In een later stadium uiteraard de Mobile Artillerie gebruiken. Niet alleen kunnen ze de defenses mooi opruimen maar zijn met 28 hitpoints ook in staat een aanval met succes te overleven. Een beetje de stad uitdunnen en je kan probleemloos de stad inwandelen.
Het kost uiteraard wel resources, een redelijk leger defenders, aanvallers en catapults naar een vijandige stad te sturen. Maar uiteindelijk valt de stad wel. Afhankelijk van de mapgrootte zijn steden veruit het belangrijkste bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:10
Wat mij al een hele tijd leuk lijkt om te doen is de techtree wijzigen zodat je niet verder kan dan de middeleeuwen. Ik vind het gewoon veel leuker spelen met zwaardmannetjes enzo. Nu heb ik dat zelf wel eens geprobeerd, maar dan crasht de game steeds. Niet echt een succes. Heeft iemand anders dit al eens geprobeerd?

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Technische problemen horen in Spielerij - Problemen & Vragen. Lees voor het openen van een topic wel even Spielerij - Problemen & Vragen FAQ door :).

[ Voor 88% gewijzigd door PromoX op 01-09-2008 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Zie hierboven.

[ Voor 94% gewijzigd door PromoX op 01-09-2008 23:32 ]

Binnenkort heb ik een LAN, en ik vroeg me af of met Civ4 een soort centrale server mogelij was. Kan dat met het 'Pitboss'-programma? Iemand aar ervaring mee? :)

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Met pitboss kan, maar je kan net zo goed op een computer een game hosten. Gaat prima. Pitboss heeft vooral voordelen als je over het internet wilt spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Laatst online: 18:20
Ik ben nu ook weer lekker bezig met civ4.
Alleen zijn er uberhaupt mensen die wel eens op deity spelen? En dan ook nog kunnen winnen?
Ikzelf heb al grootse moeite met noble, de kans dat ik win is meestal 50/50.
Ik kan voor de moeilijkere graden maar geen goede tactiek vinden/bedenken, wat ik ook probeer.

Bijvoorbeeld ipv snel heel veel steden bouwen, maar 5 steden bouwen en dan alles op military gooien, maar ook zorgen dat je winst blijft maken. Dan komt de vijand toch eens aan met een leger waartegen je bijna niets kan. ik snap dat niet, hoe is dit met de AI geregeld, kunnen ze dan bijvoorbeeld een militair binnen 1 turn completen, waar ik er 5 over doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

De AI draft volgens mij vrij vaak.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Met "militair" bedoel je "infantry" of bedoel je gewoon "unit"? Als je aan het begin van het spel alle bomen kapt en flink de zweep er over legt kan je best winnen op deity. Probeer eens wat kleinere maps met hooguit vier tegenstanders en speel met de romeinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een vreemde vraag maar in Civ II had je dat je onderdanen een paleis voor je gingen renoveren als je het goed deed. Vond ik een leuk element. Nu speel ik sinds kort Civ IV en daar ben ik zoiets nog niet tegengekomen. Dat terwijl ik op de screenshots in de OP toch wel zoiets zie staan.. Wie weet hoe het zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Laatst online: 18:20
Shabbaman schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 15:37:
Met "militair" bedoel je "infantry" of bedoel je gewoon "unit"? Als je aan het begin van het spel alle bomen kapt en flink de zweep er over legt kan je best winnen op deity. Probeer eens wat kleinere maps met hooguit vier tegenstanders en speel met de romeinen.
met militair bedoelde ik unit in het algemeen inderdaad.
Ik hou alleen zo van grote (huge) maps met veel tegenstanders. De relaties en intriges tussen alle vijanden en vrienden vind ik juist zo'n leuk element van het spel. Het liefst had ik bijvoorbeeld ook een optie dat je ervoor kon kiezen om bijvoorbeeld het bed te delen met een vrouw van een leider. en m daarna lekker de oorlog verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Een unit bouwen in een enkele beurt is niet zo'n prestatie. Je hebt gewoon een stad nodig met wat mijnen en bonusresources, en natuurlijk productieverhogende gebouwen zoals forge. Heroic epic helpt ook zeker.

@thorgrem: die plaatjes waar je op doelt komen uit de filmpjes die je te zien krijgt als je een wonder bouwt. Waar jij op doelt zit er helaas niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
johan12 schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 16:18:
[...]

met militair bedoelde ik unit in het algemeen inderdaad.
Ik hou alleen zo van grote (huge) maps met veel tegenstanders. De relaties en intriges tussen alle vijanden en vrienden vind ik juist zo'n leuk element van het spel. Het liefst had ik bijvoorbeeld ook een optie dat je ervoor kon kiezen om bijvoorbeeld het bed te delen met een vrouw van een leider. en m daarna lekker de oorlog verklaren.
Ik vind die relaties juist het meeste kutte aan het spel. Je kan het nooit goed doen en er is geen mogelijkheid om relaties tussen anderen te verbeteren. Daarnaast vinden ze je alleen aardig als je met alles wat zij vragen instemt. Diplomatic victory is mij dan ook nog nooit gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shabbaman schreef op donderdag 11 september 2008 @ 17:03:
Met pitboss kan, maar je kan net zo goed op een computer een game hosten. Gaat prima. Pitboss heeft vooral voordelen als je over het internet wilt spelen.
Maar als je een game host op een comp[uter moet dat toch ook een speler zijn?

Ik wil graag een losse server die alleen de AI doet, zodat de clients alleen de Human spelers hoeft te doen.

Of maakt dat niet uit?
En en ander vraagje:
Wat zijn de must-have mods?

Ik kan door de bomen het bos niet zien qua ethnically diverse dingen (er zijn er zoveel), en wat zijn leuke mods?

Ik vond Revolution leuk, maar is niet helemaal geschikt voor Huge maps, al vond ik het feit dat Barb cvs normale civs worden heel leuk, ook het feit dat de namen verandren vind ik heel gaaf.

Verder zo ik extra events willen, weet iemand daar een leuke mod voor?
Wat voor mods gebruiken julie verder? (Naast natuurlijk Blue Marble en Civscale (die van mij standaard bij BTS hadden mogen komen))

Of moet ik aan de WoC? :?

[ Voor 37% gewijzigd door anandus op 14-09-2008 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Ik kan me vrij weinig redenen indenken waarom je met de AI zou willen spelen. Maar ook dan, nee, dat maakt niet uit. Alleen als je met de AI speelt moet je geen sim moves doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shabbaman schreef op zondag 14 september 2008 @ 21:20:
Ik kan me vrij weinig redenen indenken waarom je met de AI zou willen spelen. Maar ook dan, nee, dat maakt niet uit. Alleen als je met de AI speelt moet je geen sim moves doen.
Volgens mij begrijpen we elkaar niet helemaal :)

Ik vraag me dus af of het zou schelen op een lan als er een dedicated server de AI doet, in plaats van degene die de game host.
(Of wordt de AI door alle spelers gedaan? (Wat ik betwijfel)).
Of je reageerde niet op mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Als je op zeer grote maps speelt zal het wel uitmaken, de AI draait inderdaad op de host/pitboss. Op kleinere maps maakt het niet zo veel uit, een beetje nieuwe computer kan dat wel aan. En ik begrijp wel wat je zegt, ik probeer het je alleen uit het hoofd te praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shabbaman schreef op maandag 15 september 2008 @ 09:33:
Als je op zeer grote maps speelt zal het wel uitmaken, de AI draait inderdaad op de host/pitboss. Op kleinere maps maakt het niet zo veel uit, een beetje nieuwe computer kan dat wel aan. En ik begrijp wel wat je zegt, ik probeer het je alleen uit het hoofd te praten.
Waarom?
Dus een dedicated server met alleen pitboss voor de AI zou niet handig zijn voor een LAN? Of zelfs onhandig?

Normaliter nemen we de snelste computer van de lan als host (meestal de mijne :P ), maar na anderhalve dag duren de turns toch aardig lang.

We spelen meestal met z'n zessen, 12 AI, huge map, epic speed.

Ik heb nu een redelijk vlotte laptop, maar mijn PC is nog steeds snelst, dus ik wilde op mijn laptop gamen en dan de PC is pitboss-AI host inzetten. Maar dat is niet handig dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Het is maar wat je leuk vindt. Voor wat jij wil is het wel handig; wij spelen liever 4 potjes in een weekend, op kleine maps. En zonder AI, want dan speel je tegen elkaar. Ik vind het ook niet echt leuk om een heel weekend te spelen als je al snel uit de running bent. Vandaar korte snelle potjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shabbaman schreef op maandag 15 september 2008 @ 11:10:
Het is maar wat je leuk vindt. Voor wat jij wil is het wel handig; wij spelen liever 4 potjes in een weekend, op kleine maps. En zonder AI, want dan speel je tegen elkaar. Ik vind het ook niet echt leuk om een heel weekend te spelen als je al snel uit de running bent. Vandaar korte snelle potjes.
Ah :)

Wij spelen meestal Space Victory of Time Victory (gewoon kijken wie de meeste punten heeft).

Wij spen vaak ook meer om te spelen, dan om van elkaar te winnen.
Je kan het ook meer zien als een aantal single player pojes op dezelfde kaart :)

Weet iemand trouwens een leuke mod voor extra events? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 09:22
Civ IV Complete is nu erg goedkoop te krijgen (€10,-).. Mijn vraag: Kopen of niet? Het spel heeft me weleens bezig gehouden zonder de uitbreidingen, maar zijn de uitbreidingen de moeite waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Malandro schreef op maandag 17 november 2008 @ 14:00:
Civ IV Complete is nu erg goedkoop te krijgen (€10,-).. Mijn vraag: Kopen of niet? Het spel heeft me weleens bezig gehouden zonder de uitbreidingen, maar zijn de uitbreidingen de moeite waard?
Een volmondig JA.

Warlords niet zo, maar Civ 4 zou ik niet meer zonder Beyond The Sword kunnen spelen :)

Overigens, wil je met ons delen waar we het zo goedkoop zouden kunnen kopen? :)
Tien euro voor Civ4 Complete is echt een prikkie.
Ik zou zeggen: Koop er 10 en deel uit aan je vrienden :P

[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 17-11-2008 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

Hoe zit het met de compatibiliteit? Ik heb de oude Civ IV en die moet ik onder Vista draaien in compatibiliteitsmodus en met no-cd crack, want anders werkt hij niet. De beveiliging geeft bij mij altijd aan dat de CD er niet in zit. Zet ik de compatibiliteit niet aan, dan start het helemaal niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 09:22
Bij de Bart-Smit. Goede vraag over spelen in Vista. Kan dat? Blijf je de DVD nodig hebben>

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mr_obb schreef op maandag 17 november 2008 @ 14:07:
Hoe zit het met de compatibiliteit? Ik heb de oude Civ IV en die moet ik onder Vista draaien in compatibiliteitsmodus en met no-cd crack, want anders werkt hij niet. De beveiliging geeft bij mij altijd aan dat de CD er niet in zit. Zet ik de compatibiliteit niet aan, dan start het helemaal niet op.
Beyond The Sword is Games For Windows-certified, dus zou moeten werken op Vista, toch? :)
Vergeet niet de laatste patch te installeren! Ik geloof 3.17 :)

Overigens kan ik op de site van Bart Smit niets vinden?

[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 17-11-2008 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottooo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-09 22:29

Ottooo

Vuurvlieg

mr_obb schreef op maandag 17 november 2008 @ 14:07:
Heb ik totaal geen last van gehad. Volgens mij heb ik de originele versie nooit onder Vista gespeeld, maar beide add-ons wel en daar heb ik nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Malandro schreef op maandag 17 november 2008 @ 14:00:
Mag ik vragen waar :) Lijkt mij een goede om aan de Sint te vragen.

Edit: Play.com heeft het voor 14 euro nogwat.

[ Voor 17% gewijzigd door Biobakker op 17-11-2008 14:29 ]

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Biobakker schreef op maandag 17 november 2008 @ 14:28:
[...]

Mag ik vragen waar :) Lijkt mij een goede om aan de Sint te vragen.
Bart Smit, zegt-ie, maar ik kan op de site niets vinden, in ieder geval.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste