[PC] Civilization IV Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.021 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmuze
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-10-2024

kingmuze

so don't fear

Darth Malak schreef op maandag 07 november 2005 @ 13:03:
Ja dag!! Zijn we hier nu bezig met een disucussie over de oorlog in Irak of met Civ IV.

Leuk die achterliggende gedachtes maar de computer berekent volgs mij simpel weg de kansen uit het totale aantal hitpoints met daarbij opgeteld e.v.t. bonussen en dat afgezet tegen je tegenstander.

Het is voor mij onbegrijpelijk dat de tegenstander zonder verlies van citizens kennelijk maar infantery kan draften terwijl mij dat 2 populatie kost. Het is me meerdere keren gebeurd dat ik 3 of 4 untis omzeep heb geholpen en dat er de volgende beurt vrolijk weer 4 nieuwe aanwezig waren (en dat zonder dat de tegenstander nieuwe heeft aangevoerd via andere steden).

Qua vechtsysteem is Civ IV gewoon zwaar ongebalanceerd en is hier totaal niets aan veranderd en zeker niets innoverends...

Civ IV speelt lekker (net zoals een aantal van de vorige delen)... maar vernieuwend.. nee, wel leuk beeld.
Aanvoer vanaf andere steden zie je niet altijd hè. Wanneer ik een set met 5 units met behulp van de goto knop over rails laat lopen zie je echt niet dat ze in 1 beurt 20 tegels verplaatst worden terwijl dat toch echt gebeurt.

[gvr]muze[nl] says: fear is the mind killer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 19:00
dat zou ik niet te snel zeggen over die aanvoer.

gister had ik een oorlog met Japan, Japan had nog maar 2 steden eentje daarvan had ik omsingeld (volledig) en ik had ook troepen voor de 2e stad (niet omsingeld), in stad 1 had ik een groot deel van de vijanden afgemaakt maar 1 beurt later had hij weer 3 nieuwe archers :/
vraag ik me af waar hij die vandaan gekregen heeft.
en dit gebeurde vaker dat er plotseling na 2 beurten 4 nieuwe units in die stad waren waardoor het veroveren vna die stad erg lang duurde.
Aan het begin had ik die stad niet omsingeld maar nadat hij steeds nieuwe aanvoer kreeg omsingelde ik hem.

dus of alle tiles om een stad heen bezetten maakt niks uit en de vijanden kan gewoon door tiles heengaan die jij bezet of de AI kan echt meer dan 1 unit per beurt draften.

waar ik wel weer elke keer om moet lachen is als ik lees dat Ghandi slavernij invoert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Bigbot schreef op maandag 07 november 2005 @ 14:52:
Waarom zou het aanvoer vanaf een andere stad moeten zijn? Kun je niet versneld troepen in een stad aanmaken ten koste van goud inleveren of zo? Ik meen me zoiets te herinneren van voorgaande Civs. Oftewel: misschien wordt er helemaal niks aangevoerd, maar bouwt ie ze versneld.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Ik sluit me volledig aan bij Bigbot... Is mij gisteren ook te vaak gebeurd... Staf volledig omsingeled of in ieder geval zo dat de vijandelijke units zichtbaar moesten zijn als ze aangevoerd werden.

Over dat draften: kun je maar ZEER beperkt doen... Volgens mij kost het je 2 punten in de grootte van je stad... Ben je dus zo klaar.

En door draften was die aanvoer ook niet te verklaren tenzij de computer kan draften zonder dat het ten koste gaat van de grootte van de stad. Die bleef gewoon onverminderd hetzelfde.

@Weakling: je kunt zaken rushen maar dat kost je dermate veel hapiness en whatever dat je dat ook maar een enkele keer kunt doen. Verder heb je daar slavery voor nodig die je niet hebt tenzij je een specifiek pad gekozen hebt in je techtree.

[ Voor 20% gewijzigd door Darth Malak op 07-11-2005 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je niet draften voor gold na een bepaald wereldwonder en een bepaalde civic?
Ik weet zo gauw niet meer welke, maar dan kan het wel (doe ik ook wel eens),
mits je genoeg goud hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

@Weakling: je kunt zaken rushen maar dat kost je dermate veel hapiness en whatever dat je dat ook maar een enkele keer kunt doen. Verder heb je daar slavery voor nodig die je niet hebt tenzij je een specifiek pad gekozen hebt in je techtree.

@jv777: En zelfs al bouw je iets versneld dan bouwt de tegenstander nog geen nieuw wonder per turn of krijgt hij een "speciale persoon"... Dat gaat hier dus niet op...
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 15:20:
Kun je niet draften voor gold na een bepaald wereldwonder en een bepaalde civic?
Ik weet zo gauw niet meer welke, maar dan kan het wel (doe ik ook wel eens),
mits je genoeg goud hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inderdaad. ik heb het spel nu al 1 keer gespeeld, een half uurtje lang.
om het laagste niveau.
en meteen viel het me op dat het spel niet eerlijk verloopt.

bij stad "sparta jawel" werd veroverd door een warrior van de enemy. ik denk wat kan mij het worst weze. Ze hebben maar een gare warrior op halve sterkte daar, en ik heb nog 3 archers in de buurt. Ik pak die stad wel even terug. Dus ik meteen in de turn dat ik aan de beurt ben die stad weer aanvallen. woppa, HUH, nog maar eens, woppa, huh, ik had 3 manschappen verslagen, en nadat mijn laatste archer had verloren, bleek dat de stad gewoon alweer 4 manschappen in de stad had. Terwijl er continu maar 1 warrior unit rondom sparta liep, die het veroverd had. Ik vond het echt maar vaag en oneerlijk. En nu prompt lees ik dat jullie deze ervaring ook hebben. Hmz Hmmz en nog eens hmzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darth Malak schreef op maandag 07 november 2005 @ 15:23:

@jv777: En zelfs al bouw je iets versneld dan bouwt de tegenstander nog geen nieuw wonder per turn of krijgt hij een "speciale persoon"... Dat gaat hier dus niet op...

[...]
Je kan toch 1 unit per turn bouwen door te rushen voor gold?? (Mits je genoeg goud hebt) Mij lukt het in ieder geval wel.... (dus voor een mech inf o.i.d. ;) )

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2005 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 15:24:
...Terwijl er continu maar 1 warrior unit rondom sparta liep, die het veroverd had. Ik vond het echt maar vaag en oneerlijk. En nu prompt lees ik dat jullie deze ervaring ook hebben. Hmz Hmmz en nog eens hmzz
Misschien waren het meerdere units op 1 vakje, waarbij je alleen maar de top unit te zien kreeg en dat was toevallig de warrior?

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nah, dan zie je ze toch een voor een naar het volgende vak lopen, en niet allemaal tegelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
  • Laatst online: 09-09 11:58
trouwens in CIV3 zie je rechts onderin in het witte vakje wat info staan zoals naam van de rijk, staatsvorm, datum en nog wat van die dingen. Maar achter de naam van de rijk (bv persian democracy) staan 3 getallen bv 3/2/5.
WAT betekend dit eigenlijk? heb het spel grijs gespeeld maar dat heb ik nooit begrepen. In de handleiding kon ik ook nooit wat hierover vinden.

Is het de Aanval/verdediging/movement waarde van je totale leger gemiddeld ofzo?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Dat kan alleen als je speciale wonders bezit of als je slavery hebt geresearched.

Het is mij in de 2 of 3 potjes nog niet overkomen dat ik ook maar iets kon rushen....
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 15:27:
[...]

Je kan toch 1 unit per turn bouwen door te rushen voor gold?? (Mits je genoeg goud hebt) Mij lukt het in ieder geval wel.... (dus voor een mech inf o.i.d. ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Darth Malak schreef op maandag 07 november 2005 @ 15:52:
Dat kan alleen als je speciale wonders bezit of als je slavery hebt geresearched.

Het is mij in de 2 of 3 potjes nog niet overkomen dat ik ook maar iets kon rushen....

[...]
je moet dan een van die 'staats-vormen' onderzoeken; dan kan het wel.
Als je in het 'control-panel' op het kroontje-icoon drukt, en met je muis over de verschillende opties gaat staat het erbij.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 15:37:
nah, dan zie je ze toch een voor een naar het volgende vak lopen, en niet allemaal tegelijk?
In de vorige Civs wel, maar ik vraag me af of dat nog zo is omdat je nu ook orders aan alle units op een vak tegelijk kunt geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Grappig dat je het zegt. In mijn potje gisteren (wat zo'n 7 uur heeft geduurd) had ik alleen alle staatsvormen geresearched... maar nee hoor, niks geen rushen etc...

Of het is dus misschien een bug?
BoudewijnLinux schreef op maandag 07 november 2005 @ 15:56:
[...]

je moet dan een van die 'staats-vormen' onderzoeken; dan kan het wel.
Als je in het 'control-panel' op het kroontje-icoon drukt, en met je muis over de verschillende opties gaat staat het erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmuze
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-10-2024

kingmuze

so don't fear

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 15:37:
Je kunt ze allemaal tegelijkertijd laten lopen. (door middel van de alt-knop + click op de tegel selecteer je alle units op de tegel)

[gvr]muze[nl] says: fear is the mind killer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 01:10

Kleintje81

Blaat

Shao Kahn schreef op maandag 07 november 2005 @ 15:50:
Maar achter de naam van de rijk (bv persian democracy) staan 3 getallen bv 3/2/5.
WAT betekend dit eigenlijk? heb het spel grijs gespeeld maar dat heb ik nooit begrepen. In de handleiding kon ik ook nooit wat hierover vinden.
Volgens mij had dit met je geld indeling te maken voor tech / entertainment, ik dacht in de volgorde: technology/entertainment/gold. (het getal komt alles opgeteld ook altijd op 10 uit -> 100 %)

Civ4 sinds kort ook gespeeld, het ziet er aardig uit, de bug die ik hier las ben ik nog niet merkbaar tegengekomen. Wat wel soms irritant is, dat de archer van de vijand het wint van mijn apache of infantry door al die 'bonussen'.

BF2 stats Systemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
  • Laatst online: 09-09 11:58
Kleintje81 schreef op maandag 07 november 2005 @ 16:45:
[...]

Volgens mij had dit met je geld indeling te maken voor tech / entertainment, ik dacht in de volgorde: technology/entertainment/gold. (het getal komt alles opgeteld ook altijd op 10 uit -> 100 %)

.
Thanks!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 16:49
Heeft iemand anders ook het probleem dat het spel alt-tabben niet zo leuk vindt? (of een programma dat de focus steelt (bij mij bitdefender met zijn update :/ ) van civ4 ofzo, waardoor je terug naar desktop valt met het spel nog wel actief).

Als ik daarna weer terug ga naar het spel, zie ik alleen mijn speelveld maar geen HUD of niks. Ik zie wel vanalles bewegen. Ik kan enkel met enter de turn eindigen, meestal crasht ie dan maar soms ook niet. Dan moet ik met ctrl-alt-del het spel killen :/

Nog een geluk dat ie vaak autosaved ;)

specs | You know you are addicted to the internet when you refer 'books' as 'portable websites'. | http://radio.c64.org:8000/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hironshy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-08 18:18

Hironshy

Orooo!!!

Darth Malak schreef op maandag 07 november 2005 @ 16:32:
Grappig dat je het zegt. In mijn potje gisteren (wat zo'n 7 uur heeft geduurd) had ik alleen alle staatsvormen geresearched... maar nee hoor, niks geen rushen etc...

[...]
Het staat onder Governent als "universal suffrage". Vind dit de beste goverment civic die er is. Dit past ik vooral toe op mn nieuwe steden. Binnen 20 turns heeft de stad zowat alle gebouwen. En als je wil aanvallen gewoon al je steden 5 beurten units laten trainen. Heb je meer dan genoeg units. Heb 40k gold dus gold speelt geen rol :*)

[ Voor 5% gewijzigd door Hironshy op 07-11-2005 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de civic Nationhood, kun je 3 units per turn draften. Zou het kunnen dat dat bovenstaande situaties verklaard? Verder kun je dacht ik met de civic Universal Suffrage units rushen met gold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Darth Malak schreef op maandag 07 november 2005 @ 16:32:

[...]
Even offtopic aan Darth Malak: Zou jij je reactie onder een quote willen plaatsen ipv daarboven :? Nu lees ik eerst jouw reactie, ik vraag mij af waar die nu weer over gaat en dan zie ik dat je reageert op iets wat eronder staat. Dus eigenlijk moet ik halverwege je post beginnen met de quote, dan weer terug omhoog om je reactie te lezen en dan kan ik weer verder naar onder naar de volgende tweaker die wat post. Het is fijner wanneer je je reactie onder een quote plaatst, zodat iedereen van boven naar onder kan lezen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 14:15
Is er een manier om die aanbevelingen uit te zetten (dus die blauwe tekst "Recommended ... " en die blauwe cirkels)? Ik vind ze een beetje afleiden :/. Heb al gezocht in dit topic en op internet, maar tot nu toe niks gevonden :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KreKkeR241
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 17:56

KreKkeR241

11101001010

Bigbot schreef op maandag 07 november 2005 @ 14:52:

gister had ik een oorlog met Japan, Japan had nog maar 2 steden eentje daarvan had ik omsingeld (volledig) en ik had ook troepen voor de 2e stad (niet omsingeld), in stad 1 had ik een groot deel van de vijanden afgemaakt maar 1 beurt later had hij weer 3 nieuwe archers :/
vraag ik me af waar hij die vandaan gekregen heeft.
en dit gebeurde vaker dat er plotseling na 2 beurten 4 nieuwe units in die stad waren waardoor het veroveren vna die stad erg lang duurde.
Aan het begin had ik die stad niet omsingeld maar nadat hij steeds nieuwe aanvoer kreeg omsingelde ik hem.

dus of alle tiles om een stad heen bezetten maakt niks uit en de vijanden kan gewoon door tiles heengaan die jij bezet of de AI kan echt meer dan 1 unit per beurt draften.

waar ik wel weer elke keer om moet lachen is als ik lees dat Ghandi slavernij invoert :)
In welk jaar zat je?

Wie weet was het een combi van airport in andere stad/rush/en nog iets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Ja en 40K gold heb je ook zomaar even.... Die taktiek van jou zal best soms werken maar in lang niet alle gevallen...

Binnen 20 turns alle gebouwen... zeg zo'n 20+ gebouwen... Da's knap.. Wil wel eens zien hoe je dat voor elkaar krijgt... Of heb je het over 3 of 4 gebouwen..?
Hironshy schreef op maandag 07 november 2005 @ 17:30:
[...]

Het staat onder Governent als "universal suffrage". Vind dit de beste goverment civic die er is. Dit past ik vooral toe op mn nieuwe steden. Binnen 20 turns heeft de stad zowat alle gebouwen. En als je wil aanvallen gewoon al je steden 5 beurten units laten trainen. Heb je meer dan genoeg units. Heb 40k gold dus gold speelt geen rol :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
Darth Malak schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 08:30:
Binnen 20 turns alle gebouwen... zeg zo'n 20+ gebouwen... Da's knap.. Wil wel eens zien hoe je dat voor elkaar krijgt... Of heb je het over 3 of 4 gebouwen..?
Dan heb je het sowieso over later in het spel, als je steden erg snel groeien en veel productie hebben. Heb ook wel eens dat een stad elke turn een improvement af heeft. Maar als je zo ver bent, heb je al ongeveer gewonnen.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crashman schreef op maandag 07 november 2005 @ 17:21:
Heeft iemand anders ook het probleem dat het spel alt-tabben niet zo leuk vindt? (of een programma dat de focus steelt (bij mij bitdefender met zijn update :/ ) van civ4 ofzo, waardoor je terug naar desktop valt met het spel nog wel actief).

Als ik daarna weer terug ga naar het spel, zie ik alleen mijn speelveld maar geen HUD of niks. Ik zie wel vanalles bewegen. Ik kan enkel met enter de turn eindigen, meestal crasht ie dan maar soms ook niet. Dan moet ik met ctrl-alt-del het spel killen :/

Nog een geluk dat ie vaak autosaved ;)
Ik kan wel alt tabben, alleen duurt het erg lang voordat je je map weer kan spelen als je van de desktop terug in het spel komt..
Dat auto saven hebben ze zeker als laatste patch voor de release ingebracht ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 09:08

Spockz

Live and Let Live

Je kunt ook instellen hoe vaak hij autosaved. Dat heb ik nu maar op na iedere turn staan, zo verlies ik tenminste geen beurten.

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Hier geen ENKEL probleem met de legale versie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darth Malak schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 10:33:
Hier geen ENKEL probleem met de legale versie! :)
Gezien je systeem mag je ook geen enkel probleem hebben |:(
Op mijn systeem duurt het bvb behoorlijk lang om een savegame te laden (> 5 min). (AMD2000+ met 512Mb ram).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Ik doelde op het feit dat crashes e.d. wel eens veroorzaakt kunnen worden door het feit dat mensen de illegale versie draaien.

En ik weet zeker dat bij de eerstvolgende patch een aantal problemen gefixed zijn.... Hoop dat ze dan meteen wat aan de game balancing gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met de legale versie nu 2 keer een crash gehad, (in een hele hoop uurtjes spelen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Hironshy schreef op maandag 07 november 2005 @ 17:30:
Universal Suffrage inderdaad, dat was 'm. Heb 'm gister ook ontdekt, maar ik heb nog geen idee hoe ik nou een unit kan rushen. Raak soms behoorlijk de weg kwijt in alle opties en de handleiding. Krijg in ieder geval tijdens het spelen regelmatig het idee dat ik maar 10% van de mogelijkheden gebruik, maar goed, ik hou vol! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:14
voor de mensen die roepen dat de AI cheat:

je kan in 1 turn:

1 unit kopen, door de civic universal sufferage aan te nemen

in diezelfde turn kan je nog van CIVIC veranderen als je wilt, dus de AI heeft Nationhood ook, en draft ook nog even 3 units en hoppa, 4 units in de stad.

ipv universal sufferage, kan hij ook nog slavery gebruiken.

rushen kan gewoon, mits je genoeg geld hebt, of genoeg citizens.

overigens is het veranderen van CIVS IN je beurt enorm handig, je ziet bijvoorbeeld barbaren aankomen en hanteerd geen slavery (wil ik niet, ben ghandi ;) ) en ook geen universal sufferage, dan verander je even snel naar universal sufferage koop de unit en verander in dezelfde beurt nog terug naar je oude civic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
Weakling schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 11:32:
[...]

Universal Suffrage inderdaad, dat was 'm. Heb 'm gister ook ontdekt, maar ik heb nog geen idee hoe ik nou een unit kan rushen. Raak soms behoorlijk de weg kwijt in alle opties en de handleiding. Krijg in ieder geval tijdens het spelen regelmatig het idee dat ik maar 10% van de mogelijkheden gebruik, maar goed, ik hou vol! :P
In het stad schermpje, rechts, naast het productie selectie vakje, zitten 2 knopjes draft & hurry prod. deze lichten enkel op als je genoeg geld/mogelijkheden hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Ik ga het vanavond eens uitproberen... het lijkt met dat het 2x veranderen in een turn een exploit is die nog gefixed gaat worden met een patch.

Overigens heb ik me in mijn nu gespeelde potjes nog niet echt goed beziggehouden met wat civics en religion nu eigenlijk doen.. Zal de manual er eens op doorspitten!

Trouwens: draften doe je hooguit 1x of 2x als de nood echt erg hoog is... Dit kost je veel te veel polulatie anders..
Tasma schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 12:03:
voor de mensen die roepen dat de AI cheat:

je kan in 1 turn:

1 unit kopen, door de civic universal sufferage aan te nemen

in diezelfde turn kan je nog van CIVIC veranderen als je wilt, dus de AI heeft Nationhood ook, en draft ook nog even 3 units en hoppa, 4 units in de stad.

ipv universal sufferage, kan hij ook nog slavery gebruiken.

rushen kan gewoon, mits je genoeg geld hebt, of genoeg citizens.

overigens is het veranderen van CIVS IN je beurt enorm handig, je ziet bijvoorbeeld barbaren aankomen en hanteerd geen slavery (wil ik niet, ben ghandi ;) ) en ook geen universal sufferage, dan verander je even snel naar universal sufferage koop de unit en verander in dezelfde beurt nog terug naar je oude civic.

[ Voor 5% gewijzigd door Darth Malak op 08-11-2005 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
Darth Malak schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 12:48:
Ik ga het vanavond eens uitproberen... het lijkt met dat het 2x veranderen in een turn een exploit is die nog gefixed gaat worden met een patch.

[...]
het lijkt zeker op een exploit. mede omdat je er ook helemaal geen last door krijgt van je bevolking.. de knop om te wisselen zegt: REVOLUTION!, niets is minder waar. Je merkt er niets van :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Tasma schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 13:02:
het lijkt zeker op een exploit. mede omdat je er ook helemaal geen last door krijgt van je bevolking.. de knop om te wisselen zegt: REVOLUTION!, niets is minder waar. Je merkt er niets van :O
Mjah, in voorgaande versie braken er tenminste nog echt rellen uit in je steden als je wisselde. Misschien dat het nu alleen bij het spelen met een hoge moeilijkheidsgraad gebeurt of zo, want het zijn nu wel erg stille revoluties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Laatst online: 23-06 15:15
Darth Malak schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 10:41:
Ik doelde op het feit dat crashes e.d. wel eens veroorzaakt kunnen worden door het feit dat mensen de illegale versie draaien.

En ik weet zeker dat bij de eerstvolgende patch een aantal problemen gefixed zijn.... Hoop dat ze dan meteen wat aan de game balancing gaan doen.
Ik heb ook de legale versie... en nagenoeg hetzelfde systeem als dat jij hebt... ipv een 4200+ heb ik een 4400+, en ipv Crucial heb ik Corsair geheugen, maar zelfs de voeding is hetzelfde :P
Ook hier totaal geen problemen. Enkel met het opstarten van het spel, maar dat komt volgens mij door Alcohol 120% en z'n virtual drives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crashes van games komen bijna altijd door slechte hardware ondersteuning. Gewoon hopen dat een patch jouw probleem wel oplost. Ik had zelf een tijidje veel last van een onboard geluidskaart, die steeds voor ctd's zorgde, toen ik dat lek boven had (oude sounblaster ingezet), crashte men spellen nooit meer, tot fear, dat kennelijk geen oude sounblaster (pci 128) ondersteunde en hup, ctd bij opstarten, niets aan te doen behalve men onboard kaart weer gebruiken. Dat eeuwige gelul van mensen van dat het wel aan jezelf moet liggen en dat je systeem en drivers een zooitje zijn, echt onzin. Ik denk dat mensen die op dit forum posten ook wel netjes hun drivers op orde hebben. Cracks laten een spel ook niet crashen, veranderen namelijks niets aan de sofware, behalve tijdens het opstarten. Illegale versies werken wel of niet, maar niet iets er tussenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
*ughe*

[ Voor 99% gewijzigd door Hydra op 08-11-2005 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 15:00:
Crashes van games komen bijna altijd door slechte hardware ondersteuning. Gewoon hopen dat een patch jouw probleem wel oplost.
Civ 4 leaked bij mij gewoon enorm geheugen, ik denk niet dat 't wat met 't feit dat 'ie illegaal is te maken heeft. Sowieso gebruikt 'ie dezelfde exe (geen no-CD patch ofzo), dus dat lijkt me onzin.
Darth Malak schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 12:48:
offtopic:
Niet om 't een of 't ander, maar waarom quote je boven een bericht? Leest nogal irritant nl. :)

[ Voor 33% gewijzigd door Hydra op 08-11-2005 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14-09 19:49

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Play.com heeft uitgeleverd !!
Het is de komplete versie met dik handboek en techtree poster.
Helaas betwijfel ik of de legale versie minder vaak vastloopt dan de warez versie.
We shall see.......

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:00
Smallblock schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 15:15:
Helaas betwijfel ik of de legale versie minder vaak vastloopt dan de warez versie.
We shall see.......
CD-wow heeft mijn versie nu ook op de post gedaan,
ben benieuwd hoe lang dat nog gaat duren...

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HMM DAT KLINKT GAAF!!!

ik zit nu echter nog op kantoor,
en we zullen eens zien wat er thuis is gedropped door de lokale postbode.
duimen duimen duimen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 15:00:
... Cracks laten een spel ook niet crashen, veranderen namelijks niets aan de sofware, behalve tijdens het opstarten. Illegale versies werken wel of niet, maar niet iets er tussenin.
Nooouuu, tenzij het een slechte crack is. Sommige spellen controleren niet alleen aan het begin, maar ook gedurende het spel of het een legale versie is. Als de crackers dat ff gemist hebben kan een spel zomaar ineens crashen tijdens het spelen omdat ie functies probeert aan te roepen die door de crack zijn verwijderd. Cracks veranderen wel degelijk iets aan de software, keygens niet ...

Ik heb trouwens wel iets anders vaags met mijn legale civ4, dit is het enige spel waarbij mijn USB muis soms uitvalt en ik 'm alleen maar aan de praat krijg door 'm opnieuw te connecten. Erg erg vreemd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock

smallblock

Weakling schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 15:36:

Ik heb trouwens wel iets anders vaags met mijn legale civ4, dit is het enige spel waarbij mijn USB muis soms uitvalt en ik 'm alleen maar aan de praat krijg door 'm opnieuw te connecten. Erg erg vreemd ...
Die had ik nog niet eerder gehoord.
Hier ook een vreemde: Als ik newsleecher op de achtergrond heb draaien, stopt die soms met de waarschuwing no diskspace. Zodra Civ4 gestopt is kan ik dan gewoon weer unpausen en de download gaat vrolijk weer verder.

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coca-Cola
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 08:32
Leech naar dezelfde schijf als waar je windows pagefile staat? Civ4 is _nogal_ geheugenintensief en als je die op windows managed hebt staan dan kan die aardig in volume toenemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paknaald
  • Laatst online: 14-09 17:12
We shall see.......
Ha! Maar hoe kan dat? Ik heb bij Play net de helft betaald (E 27 na aftrekking van terugkomklantjeskorting) van de Nederlandse winkelprijs ~ en dus zelfs voor de complete editie? Wel belachelijk dat die knapen van V&D oid E 23 meer winst pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pnothy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-01-2024
paknaald schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 16:15:
[...]

Ha! Maar hoe kan dat? Ik heb bij Play net de helft betaald (E 27 na aftrekking van terugkomklantjeskorting) van de Nederlandse winkelprijs ~ en dus zelfs voor de complete editie? Wel belachelijk dat die knapen van V&D oid E 23 meer winst pakken.
Inderdaad, ook ik heb voor 29 euro een Engelse versie van het spel (te prefereren boven een Nederlandse imho) inclusief manual en techtree. :9 Het geheel zit in een doosje zonder boven- en onderkant, maar ja ach :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 10:49

Basszje

Reisvaap!]

paknaald schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 16:15:
[...]Ha! Maar hoe kan dat? Ik heb bij Play net de helft betaald (E 27 na aftrekking van terugkomklantjeskorting) van de Nederlandse winkelprijs ~ en dus zelfs voor de complete editie? Wel belachelijk dat die knapen van V&D oid E 23 meer winst pakken.
Of play opereerd buiten de marktprijs oid ( of die is overal behalve in Nederland goedkoper zoals wel vaker ).

Overigens werktdie niet :( . En ik heb weinig zin om eerst weer Civ4 eraf te pleuren, directx opnieuw erop zetten, Ati driver opnieuw fixen etc. zoals de site meldt. Maar ja ... mot maar. Ben zo benieuwd!

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr!gger
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 13:27
Bij mij is ie ook binnengekomen vandaag (besteld bij play.com) en maar besloten om eerst die tutorial te spelen. Paar uurtjes vanalles geprobeert en geen crashes. Ga er ook niet vanuit dat er 1 komt :P *knock on wood* Tis wel heel anders dan Civ3 zeg amai

"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Tr!gger schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 19:18:
Bij mij is ie ook binnengekomen vandaag (besteld bij play.com) en maar besloten om eerst die tutorial te spelen. Paar uurtjes vanalles geprobeert en geen crashes. Ga er ook niet vanuit dat er 1 komt :P *knock on wood* Tis wel heel anders dan Civ3 zeg amai
Amai dacht ik inderdaad ook. Wat een andere interface enzo. Tutorial is net af, dus nu gaat het echte werk beginnen. Ik ben er erg positief over zo ver :)

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock

smallblock

Coca-Cola schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 16:03:
Leech naar dezelfde schijf als waar je windows pagefile staat? Civ4 is _nogal_ geheugenintensief en als je die op windows managed hebt staan dan kan die aardig in volume toenemen
Nope, staat zelfs op een andere fysieke schijf. Heb trouwens een pagefile met vaste omvang.

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:38
Ja, is het nu slim om je spellen op een andere schijf te installeren dan je windows schijf. Ik heb mijn windows en wat andere dingen op een schijf staan en mijn spellen en wat anderen niet noemenswaardige spulletjes op een andere schijf.

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Weet iemand vanaf welke moeilijkheidgraad ik geen voordelen meer heb en de computer geen nadelen en we allebei gelijke kansen hebben?

Ik speel nu op Noble met de mongoliers, kan niet echt zeggen dat het moeilijk is, lig een tijdperk voor op de anderen op een large map met 4 tegenstanders.
Enkel rond het jaar 0 werd het pittig door geldtekort en research die soms niet hoger kwam dan 40%

Weet iemand hier ook hoe ik m'n eigen beschaving in elkaar kan knutselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Als je mouseover doet, bij de moeilijkheidsgraad kiezen, kan je zien wat die graad inhoud, ik dacht dat prince de eerste difficulty was, waarbij je als player handicaped was

Hier komt iets hips te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRR
  • Laatst online: 19-08-2017

RRR

goR

Het is meer dan handicapped. Bij de hogere moeilijkheidsgraden is bijvoorbeeld je eigen basis happiness (+3 op noble) laag of mogelijk zelfs negatief (nog niet uitgezocht), maar de AI heeft vanaf het begin diverse eenheden als warriors en archers en volgens mij ook een productie/culture bonus.

Overigens kwam ik er vandaag achter dat het niet zo heel moeilijk hoeft te zijn om een cultural victory te halen op noble, het is een kwestie van tijdig zo veel mogelijk religies verspreiden in je steden zodat je zo veel mogelijk kathedralen kunt bouwen (+50% culture, maar niet cumulatief helaas :) ) in je beoogde 3 'legendary culture' steden, je slider op 100% culture zetten zolang je schatkist het aankan en voorkomen dat de AI de space race wint. :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door RRR op 09-11-2005 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Laatst online: 22:52
Ik hem hem donderdag besteld bij play.com, vrijdag deden ze hem op de post, ik hoop dat hij vandaag komt.

Net ging de bel, ik storm naar de deur...kinderpostzegels :(

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
HyperMan schreef op woensdag 09 november 2005 @ 00:32:
Als je mouseover doet, bij de moeilijkheidsgraad kiezen, kan je zien wat die graad inhoud, ik dacht dat prince de eerste difficulty was, waarbij je als player handicaped was
Hmmm
Die mouseover doet het in iedergeval niet bij een "Costum Game". Bij "Play Game" doet de mouseover het wel, maar die optie gebruik ik niet. Ben daar in ieder geval wel achter gekomen dat Noble de normale moeilijkheidsgraad is.

Wat me overigens wel een klein beetje stoort.... waarom wel een Mao maar geen Stalin of Hitler?
Mao sta kwa aantal doden boven in dat lijstje :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sempy schreef op donderdag 03 november 2005 @ 11:27:
Zijn er mensen die civ4 draaiend hebben op een pc met win98? Op de doos staat 2000/XP, maar is dit echt noodzakelijk?
Heb je toevallig het antwoord hierop al gevonden? Ik ben ook benieuwd namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coca-Cola
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 08:32
Legion schreef op woensdag 09 november 2005 @ 13:03:
[...]

Hmmm
Die mouseover doet het in iedergeval niet bij een "Costum Game". Bij "Play Game" doet de mouseover het wel, maar die optie gebruik ik niet. Ben daar in ieder geval wel achter gekomen dat Noble de normale moeilijkheidsgraad is.

Wat me overigens wel een klein beetje stoort.... waarom wel een Mao maar geen Stalin of Hitler?
Mao sta kwa aantal doden boven in dat lijstje :/
Ik denk niet dat hij erin staat om de hoeveelheid doden ;) Ik denk eerder dat het met zijn ideologie te maken heeft en de impakt die dat had (heeft) op China.
Voor rusland lijkt me het dan logischer dat Lenin erin zou staan (ik kan ff niet checken of dat ook zo is, maar volgens mij hebben de russen alleen tsaar Peter?)
En voor Duitsland hebben ze terecht voor iets invloedrijkere personen gekozen uit de duitse geschiedenis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

Ik krijg de multiplayer maar niet gestart.

Die gene welk connectie probeert te maken krijgt een time out.

Ik neem aan dat ik poorten op me firewall moet gaan open zetten, maar ik heb geen idee welke poorten dit dan zouden zijn. Ook kan ik in de online documentatie niets vinden over multiplay of poorten.

Weet een van u toevallig welke poorten open moeten worden gezet voor multiplayer?

@tasma, mijn nederige excusses, ik blijk weer te ongeduldig te zijn :/

[ Voor 9% gewijzigd door Four op 09-11-2005 13:52 ]

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
Four schreef op woensdag 09 november 2005 @ 13:47:
Ik krijg de multiplayer maar niet gestart.

Die gene welk connectie probeert te maken krijgt een time out.

Ik neem aan dat ik poorten op me firewall moet gaan open zetten, maar ik heb geen idee welke poorten dit dan zouden zijn. Ook kan ik in de online documentatie niets vinden over multiplay of poorten.

Weet een van u toevallig welke poorten open moeten worden gezet voor multiplayer?
lees het topic eens door, ik heb het eerder vermeld.

edit:

gelezen? mooi, dan zeg ik het nu :P 2056.

[ Voor 5% gewijzigd door Tasma op 09-11-2005 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

@tasma:
voor mensen die continu OUT OF SYNC krijgen, voor internet games & hamachi (vpn) MOET je alsnog poort 2056 mappen naar de server. anders krijg je geheid errors.

Ik had voorheen om de paar beurten een out of sync error, met de poort gemapped nergens meer last van.
had het gelezen idd... Maar lijkt me sterk dat dit enige poort is welk open moet. Is het biede utp en tcp. En is die niet iets voor in de startpost?

[ Voor 3% gewijzigd door Four op 09-11-2005 14:09 ]

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
Four schreef op woensdag 09 november 2005 @ 14:09:
@tasma:

[...]

had het gelezen idd... Maar lijkt me sterk dat dit enige poort is welk open moet. Is het biede utp en tcp. En is die niet iets voor in de startpost?
Het is echt die poort, opgezocht op de fora. Ik heb hem geopend en alles werkt :)

voor is de startpost allicht, maar kan ik niet bij.

edit:
It might be your router, Civ4 uses port 2056 as seen in your config file, make sure its not filtered.

bron:
config file
civfanatics forum.

[ Voor 23% gewijzigd door Tasma op 09-11-2005 14:13 . Reden: info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:32
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 13:34:
[...]

Heb je toevallig het antwoord hierop al gevonden? Ik ben ook benieuwd namelijk...
Op het forum van civfanatics zijn er diverse mensen die hem onder w98 draaien. Zelf heb ik het niet draaiend gekregen. Dit lijkt echter het gevolg te zijn van mijn verouderde dvd-drive die zich in de kopieerbeveiliging verslikt (een probleem wat vaker voorkomt).

In mijn geval dus nog een maandje wachten, dan krijg ik een nieuwe pc. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Sempy op 09-11-2005 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sempy schreef op woensdag 09 november 2005 @ 14:12:
[...]

Op het forum van civfanatics zijn er diverse mensen die hem onder w98 draaien. Zelf heb ik het niet draaiend gekregen. Dit lijkt echter het gevolg te zijn van mijn verouderde dvd-drive die zich in de kopieerbeveiliging verslikt (een probleem wat vaker voorkomt).

In mijn geval dus nog een maandje wachten, dan krijg ik een nieuwe pc. :)
Oke, super, bedankt! Dan denk ik wel dat ik hem wel koop en de gok waag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Laatst online: 22:52
Hoera, onze trouwe postbode stopte net Civ4 in mijn brievenbus _/-\o_

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Overigens blijf ik maar Great Prophets aanmaken. Zo erg dat ik voor elke religie wel een eigen kerk nu heb staan in de bakermat der beschaving :P . Wat kan je er na nog mee doen? Mergen in een city tot great person oid? Wat is daar het voordeel van? Maw : Wat doen jullie met de groten der aarde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Blegh, net een game op prince-difficulty verloren, omdat ik failliet ging (-67 gold per turn met 10% research, en als je de 0 gold bereikt, gaan er in de beurten erna elke keer units weg doordat ze gedisband worden). Ik had trade technology een keertje uitgezet, en ik had nog geen courthouses etc. Best jammer, mn rijk was echt enorm aan het groeien (blijkbaar te snel aan het groeien), en ik had bijna die spleetogen ook uitgeroeid :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adonias
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 17:19

Adonias

Oe! Buttons :9

Wat mij altijd zo stoorde aan de voorgaande versies was dat de AI met toenemende moeilijkheidsgraat niet intelligenter werd. Ze kregen alleen meer voordeel doordat zij sneller konden bouwen en uitvinden omdat het ze als het ware konden cheaten. Daarmee bedoel ik dat ze gewoon minder resources nodig hadden om iets te bouwen.

Is dat in deze versie nu eindelijke verbeterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
HyperMan schreef op woensdag 09 november 2005 @ 15:22:
Blegh, net een game op prince-difficulty verloren, omdat ik failliet ging (-67 gold per turn met 10% research, en als je de 0 gold bereikt, gaan er in de beurten erna elke keer units weg doordat ze gedisband worden). Ik had trade technology een keertje uitgezet, en ik had nog geen courthouses etc. Best jammer, mn rijk was echt enorm aan het groeien (blijkbaar te snel aan het groeien), en ik had bijna die spleetogen ook uitgeroeid :D
T.o.v. oudere civs moet je uitkijken met de snel groeien. Initieel als er nog geen barbs zijn kun je wel 3-4 steden neerplanten, maar zo snel mogelijk voor 10 steden ofzo gaan is geen goed idee. Weinig grote steden 4 teh w1n. Die resources kom je toch wel bij als je borders maar ver genoeg expanden.
Adonias schreef op woensdag 09 november 2005 @ 15:57:
Wat mij altijd zo stoorde aan de voorgaande versies was dat de AI met toenemende moeilijkheidsgraat niet intelligenter werd. Ze kregen alleen meer voordeel doordat zij sneller konden bouwen en uitvinden omdat het ze als het ware konden cheaten. Daarmee bedoel ik dat ze gewoon minder resources nodig hadden om iets te bouwen.

Is dat in deze versie nu eindelijke verbeterd?
Volgens Sid cheat de AI nu niet meer. Je hebt op hogere moeilijkheidsgraden wel penalties t.o.v. de AI Civs, maar ze cheaten niet meer zo erg. In Civ 1 kreeg de AI bijvoorbeeld gratis wonders, en in Civ 2 'zag' de AI gewoon de hele map. En dat is niet meer zo.

Wel grappig trouwens, ik speelde op de earth map en was N/Z america aan het discoveren en trade m'n mpa met Egypte, en prompt ging er een Galleon met een settler op af :)

[ Voor 36% gewijzigd door Hydra op 09-11-2005 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Inderdaad Hydra.

Tis eigenlijk ook wel leuk om te zien hoe een rijk kan instorten onder zn eigen gewicht.

Weet iemand of het zin heeft om tech. trading uit te zetten, en dan zelf keihard alles op research te richten, zodat je later alle AI's owned? Of gaan die AI's zelf toch weer stiekum tech ruilen met elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Mijn vriendin heeft mij een dik pakje gegeven met...

Afbeeldingslocatie: http://pcdealer.acsp.nl/plaatjes/CivIV-voor.jpgAfbeeldingslocatie: http://pcdealer.acsp.nl/plaatjes/CivIV-achter.jpg

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

PcDealer schreef op woensdag 09 november 2005 @ 17:41:

[afbeelding][afbeelding]
Civ IV ;) gokje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding][afbeelding]
Uhoh, slecht nieuws, dan wil ze je waarschijnlijk een tijdje niet meer zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Als ik thuiskom van werk tussen zeg maar 17:00 en 20:00 ga ik eten en daarna efkes op de pc. Zij zal zelf de hele dag het spel spelen :D omdat ze tussen 05:00 en 11:00 werkt.

Hmm... cd werkt niet :'(

Maar eens bij de buren proberen.

[ Voor 16% gewijzigd door PcDealer op 10-11-2005 08:48 ]

Verwijderd

NHJ BV schreef op woensdag 09 november 2005 @ 14:53:
Hoera, onze trouwe postbode stopte net Civ4 in mijn brievenbus _/-\o_
Waar heb je deze besteld?
Want ik zag ook al dat play.com had uitgeleverd. Wordt hiermee bedoeld dat hij al thuis is aangekomen. Ik zit namelijk nog met smart te wachten, terwijl op de site werd vermeld dat hij vorige week al was verzonden. Ik heb verder geen ervaring met play.com. Kan dat even duren, of moet ik me druk gaan maken ?

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:00

[afbeelding][afbeelding]
Niet echt verstandig van je vriendin...

Mijn Flickr; Sony A7iii

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

ikmattie schreef op donderdag 10 november 2005 @ 09:01:
[...]

Niet echt verstandig van je vriendin...
Jammer dat ie bij mij niet gelezen kan worden en bij de buren wel.
Cd van MOHAA wordt vlekkeloos gelezen :(

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
het is ook een DVD 8)7

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Alleen jammer dat ze die techtree in het nederlands leveren... 8)7

Bedoel, handleiding is in het nederlands met engelse screenshots en de game zelf is ook in het engels... nou ja... snap ik geen hout van.
We shall see.......

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 22:02
Pff, die tutorial duurt best wel lang, had 'm vorige keer afgekapt en gesaved.. maar blijkbaar kan je de tutorial niet vanaf het savepunt hervatten.. de tutorial moet je blijkbaar in 1 keer doen :|

• sarinsarin
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-03 14:03
Hertog_Martin schreef op donderdag 10 november 2005 @ 13:47:
Pff, die tutorial duurt best wel lang, had 'm vorige keer afgekapt en gesaved.. maar blijkbaar kan je de tutorial niet vanaf het savepunt hervatten.. de tutorial moet je blijkbaar in 1 keer doen :|
was in 15 minuutjes klaar hoor, vond m helemaal niet lang.
had gehoopt dat t religieuze gedeelte wat verder uitgewerkt zou worden daarin...

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 22:02
sarinsarin schreef op donderdag 10 november 2005 @ 13:54:
[...]
was in 15 minuutjes klaar hoor, vond m helemaal niet lang.
had gehoopt dat t religieze gedeelte wat verder uitgewerkt zou worden daarin...
hm ok, zul je net zien dat ik 'm net voor het einde had afgesloten :P

edit; weet niet wat voor rare tijdsbeleving jij hebt :P maar ben nu na drie kwartier klaar.

[ Voor 14% gewijzigd door Hertog_Martin op 10-11-2005 15:21 ]

• Pnothy
  • Laatst online: 29-01-2024
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 08:58:
[...]

Waar heb je deze besteld?
Want ik zag ook al dat play.com had uitgeleverd. Wordt hiermee bedoeld dat hij al thuis is aangekomen. Ik zit namelijk nog met smart te wachten, terwijl op de site werd vermeld dat hij vorige week al was verzonden. Ik heb verder geen ervaring met play.com. Kan dat even duren, of moet ik me druk gaan maken ?
Ik heb hem bij play.com besteld, 2/11 werd hij verzonden en 8/11 had ik hem in mijn brievenbus liggen.
Een klein weekje kan dus zeker wel, hij moet vanuit Engeland komen he :P Het is de DVD versie met Engels boekje en Engelse techtree.

• tsjarlie
  • Laatst online: 07:41
dju, had ook de tutorail gesaved na iets meer dan 1/2 uur, zal ook mogen herbeginnen dus.
Ik ben ook van plan de officiele versie tekopen, zie dat er een nederlandstalige techtree en handleidingg bijzitten. Ook bij de versie van play.com of is dat een engelse versie ?

Intussen al juist voormij beantwoord ! da's rap

[ Voor 9% gewijzigd door tsjarlie op 10-11-2005 16:59 ]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik heb hier een DVD-film en die werkt perfect.

Verwijderd

Ik heb het spel net, maar heeft iemand een paar handige tips om je beschaving een beetje fatsoenlijk van de grond te krijgen.(ja ik heb de tutorial wel gespeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HEHE, een week na de verzenddatum, is hij ook hier gearriveerd.
Een mooi pakketje met dvd en handleiding.

Vanavond installeren, hopen dat er snel een no-dvd patch is. Dan dvd terug in de doos. En inpakken voor 5 december :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:32
PcDealer schreef op donderdag 10 november 2005 @ 19:28:
[...]

Ik heb hier een DVD-film en die werkt perfect.
Lijkt erop dat jouw dvd-drive ook last heeft met de safedisc-kopieerbeveiling. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 19:39:
Ik heb het spel net, maar heeft iemand een paar handige tips om je beschaving een beetje fatsoenlijk van de grond te krijgen.(ja ik heb de tutorial wel gespeeld)
Dat ligt er maar helemaal aan hoe jij wil spelen. Zo snel mogelijk een legermacht bouwen en proberen de rest van de kaart te vegen of alles in research stoppen en snel een technologische voorsprong opbouwen.

Ik speel meestal door meteen in het begin een stuk of 4 steden te bouwen op een redelijke afstand van elkaar er een warrior in te zetten, vervolgens allerlei gebouwen voor growth en economy in te gooien (granary in het begin bijvoorbeeld), research zo lang mogelijk op 100% en maar doorontwikkelen. Maar ja, ik win zelden dus slim zal het wel niet zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Basszje schreef op woensdag 09 november 2005 @ 15:02:
Overigens blijf ik maar Great Prophets aanmaken. Zo erg dat ik voor elke religie wel een eigen kerk nu heb staan in de bakermat der beschaving :P . Wat kan je er na nog mee doen? Mergen in een city tot great person oid? Wat is daar het voordeel van? Maw : Wat doen jullie met de groten der aarde :P
Ik gebruik ze eerst om alle religieuze techs te krijgen (Islam heel vroeg enzo), daarna Heilige Gebouwen, daarna spaar ik ze op voor Golden Ages of anders voor Super citizens, inderdaad :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sempy schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 10:41:
[...]

Lijkt erop dat jouw dvd-drive ook last heeft met de safedisc-kopieerbeveiling. :(
Goed om te weten dat ik niet de enigste ben, hier leest die em ook niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

anandus schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 13:39:
[...]

Ik gebruik ze eerst om alle religieuze techs te krijgen (Islam heel vroeg enzo), daarna Heilige Gebouwen, daarna spaar ik ze op voor Golden Ages of anders voor Super citizens, inderdaad :)
Wat is het voordeel van alle godsdiensten vroeg hebben? Kan je je niet beter op een of twee concentreren en die als de mofo gaan verspreiden als staatsreligie, maar ook om je vijanden aan te steken? En wat voor nut zijn die super citizens nou precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Basszje schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 15:50:
[...]

Wat is het voordeel van alle godsdiensten vroeg hebben? Kan je je niet beter op een of twee concentreren en die als de mofo gaan verspreiden als staatsreligie, maar ook om je vijanden aan te steken? En wat voor nut zijn die super citizens nou precies?
Het voordeel van zo veel mogelijk religies vroeg hebben is simpel: Geld.

Als je een religies gesticht hebt, kan je daar met een Great Prophet een tempel voor bouwen, en zo'n tempel levert 1 goudstuk per stad op de planeet op die die religie heeft. En nu kunnen steden meerdere religies hebben... Nou, je voelt wel waar die heengaat... Veel religies starten, veel tempels, veel missionaries all over the place, en het natuurlijke verloop van de religie-uitbreiding doet de rest /me Katsjing! *

Die super citizens leveren extra's afhankelijk van de soort citizen. paar schildjes, muntjes of research extra, en met sommige civis ook nog meer. Great Prohpets en een bepaalde civic (weet niet welke) geven net zoveel schildjes als een Great Ingeneer, maar levert wel meer geld op :)

En met 2 verschillende soort Great Persons kan je een Golden Age starten :)

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 11-11-2005 16:33 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 15:48:
[...]

Goed om te weten dat ik niet de enigste ben, hier leest die em ook niet :(
Ik heb geen brander en dus ook geen brandsoftware, zou dat het probleem veroorzaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^Mo^
  • Laatst online: 26-07 22:25
De eerste paar dagen was ik toch flink enthausiast over Civilization IV. Echter na een kleine week begin ik me toch aan de instabiliteit te ergeren. Het spel crashed om de haverklap, neemt gigantisch veel geheugen in beslag en na een crash (wat toch al gauw elke 30 min gebeurd) moet ik vaak m'n computer herstarten. Vandaag was helemaal het toppunt: Geen crash, maar ik wist dat er een crash aan zat te komen (tooltips gaan dan niet meer goed werken), dus ik save en sluit af. Echter, tijdens het afsluiten werd mijn display driver (Forceware 81.85) er compleet uitgegooid, en na een reboot bleven m'n drivers niet herkent worden.

Ik hoop dat er toch snel een patch komt die dit soort problemen voorkomt, ik lees dat het trouwens ook bij meerdere mensen voorkomt. Zeer teleurstellend hoor, het haalt heel veel plezier uit het spel.

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Er zijn ook een aantal features die ik mis in het spel.
Bijvoorbeeld... Abandon City. Soms krijg ik door culture een stad die zo ongunstig ligt dat ik deze stad wil slopen... maar dat gaat dus niet.

Ook wil ik Forests kunnen planten. Later in het spel met de Enviromentalist civic lijkt me dit zeer gunstig. Maar dit gaat nu dus niet. Dit zou goed kunnen passen bij de tech Biology.

En zo zijn er nog wat kleine zaken zoals een editor die WEL gebruiksvriendelijk is, beetje zoals die van Civ3, want die was wel makkelijk in gebruik. :(

[ Voor 4% gewijzigd door Refragmental op 11-11-2005 18:59 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.