vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
Ati radeon 9500 pro trouwens.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
AMD XP2000+, 512MB Ram, G4Ti 4400.
Spel loopt in het begin erg soepel, maar na verloop van tijd, nadat je meerdere beschavingen hebt gevonden begint het wat minder soepel te lopen. Af een toe beetje haperen van het beeld. Vooral als je uitzoomd wil dat gebeuren. Filmpjes haperen ook. Verder heel cool spel.
Zijn er ook een soort van 'missies'. Het halen van levels oid? Ik speel nu iedere keer Continental missies, maar kan niet zien of ik een bepaald level aan het spelen ben.
[gvr]muze[nl] says: fear is the mind killer
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Lijkt me een driverprobleem: heb dezelfde kaart, met de laatste Omega's gesoftmod naar 9700 en nergens last van. loopt als een trein...Gizz schreef op donderdag 03 november 2005 @ 10:03:
Hier scrambled filmpjes (de eerste seconde zie ik alleen maar vlakjes, in alle kleuren van de regenboog). Verder niet echt storend, want daarna loopt hij meteen goed verder.
Ati radeon 9500 pro trouwens.
Wat me ook verbaast is dat de ene keer heel schokkerig loopt als je beweegt met de muis. Doe je eff alt-tab dan en weer terug, dan loopt het supersoepel
Verwijderd
een minuut wachten, dan hangt ie ff ofzo

Heb zelf een AMD 2700+ met 1 gig en een Ti4200. Loopt wel goed genoeg om
te kunnen spelen, alleen naarmate het spel vordert en je worldmap groter wordt,
dus dat zwarte weg omdat je het hebt ontdekt, wordt het slomer.
Was bij Civ 2 ook al trouwens. (Toen op een mindere pc dan nu alleen)
En @Sempy: wat dacht je zelf??? Ja, dat is het...
6600GT, 1GB RAM, wel probssarinsarin schreef op donderdag 03 november 2005 @ 10:43:
6600GT, 1 GB RAM, no probs
81.85 WHQL
De vraag is minder voor de hand liggend dan die lijkt. W2000/XP staan namelijk gemeldt als supported operating systems. Vraag is of dit betekent dat een ander OS per definitie niet werkt of dat het wel mogelijk is maar dat men geen support geeft bij problemen met een ander OS?Darth Malak schreef op donderdag 03 november 2005 @ 13:22:
En @Sempy: wat dacht je zelf??? Ja, dat is het...
XPENG G9 Performance 2024
Verwijderd
anders ga je het zelf proberen en ons vertellenSempy schreef op donderdag 03 november 2005 @ 13:58:
[...]
De vraag is minder voor de hand liggend dan die lijkt. W2000/XP staan namelijk gemeldt als supported operating systems. Vraag is of dit betekent dat een ander OS per definitie niet werkt of dat het wel mogelijk is maar dat men geen support geeft bij problemen met een ander OS?
AMD64 3200+, Asus A8N-E, 1 Gb ram, Ati X-1300 pro 256 Mb --> filmpjes schokken niet, crasht wel regelmatig, soms naar de desktop, soms met een keiharde reboot.
Geluid:
Nforce 4 onboard met de laatste drivers
Ik wil ook een patch
[ Voor 13% gewijzigd door ikmattie op 03-11-2005 14:50 ]
Mijn Flickr; Sony A7iii
24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?
Misschien wil hij het spel niet kopen als hij er niet zeker van is dat het werkt onder zijn huidige operating system.Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 14:28:
[...]
anders ga je het zelf proberen en ons vertellen
Ik ga eens kijken of ik iets aan de startpost kan doen. Ik heb het spel zelf ook op de kop getikt voor 39 euro bij de mediamarkt (Amsterdam)
Dit spel geeft geen problemen in den beginne, maar idd, naarmate het veld groter wordt, durft ie af en toe wat te schokken....Zeker als er veel units op m'n mapke staat.....
Voor de rest -> bangelijk spel. speelde vroeger Civ2 ontzettend veel....3 effe overgeslagen en nu uuuuuren in een andere wereld

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet
Klopt het dat nukes eigenlijk niet zo sterk zijn?
Welke victory hebben jullie het meest? Al mijn potjes zijn beslist met een spaceracevictory.
Dus ik zou niet zo snel firaxis de schuld geven alleen omdat jullie systeem niet optimaal werkt. Zoek het eerst eens bij jezelf.
ikmattie schreef op donderdag 03 november 2005 @ 14:28:
Dan zal ik mijn specs ook maar posten:
AMD64 3200+, Asus A8N-E, 1 Gb ram, Ati X-1300 pro 256 Mb --> filmpjes schokken niet, crasht wel regelmatig, soms naar de desktop, soms met een keiharde reboot.
Geluid:
Nforce 4 onboard met de laatste drivers
Ik wil ook een patch
Verwijderd
'k had zelf iets van een 50% van de stemmen (60% required) maar met de hulp van mijn goede vrienden (de mongolen) had ik bij de eerste stemming direct de nodige aantal stemmen. Niemand was opgewassen tegen de technologische voorsprong van mijn rijk... en de evil americanen hebben dat hardleers moeten ondervinden
Ik heb een groot gedeelte van mijn systeem net, heb alles zoveel mogelijk geupdate, en aangezien het bij veel mensen gebeurt (kijk maar eens op het forum van civfanatics) vind ik in ieder geval dat het probleem niet alleen bij de gebruiker gezocht moet worden.Darth Malak schreef op donderdag 03 november 2005 @ 16:14:
Als je keiharde reboots krijgt heeft dat over het algemeen geen ruk met het spel te maken maar meer met een conflict, driver probleem... Zou dus maar eens goed mijn systeem gaan monitoren (temperatuur etc...)... Verder je drivers maar eens updaten en niet te vergeten je bios.
Dus ik zou niet zo snel firaxis de schuld geven alleen omdat jullie systeem niet optimaal werkt. Zoek het eerst eens bij jezelf.
[...]
Mijn Flickr; Sony A7iii

Realisme ten top soms

Verwijderd
Je moet ook heel goed in de gaten houden wat voor bonussen ze hebben. Voorbeeldje:Blackminister schreef op donderdag 03 november 2005 @ 16:28:
pfff...ik sta ontzettend ver vóór in technologie, doch nog altijd geen winst. Ben 1 rijk aan het 'demolishen' en wow, duurt da lang eer ik een stadje plat krijg. Best wel irriterend als je daar met de 'modern tank' afkomt naar een stad, staan daar 3 longbows die m'n tank naar de hemel sturen?!![]()
Realisme ten top soms
Modern armor heeft 20 str(weet niet heel zeker, maar dacht 20)
longbow heeft 6 str
60% city bonus(met grote cultuur waarde)
25% fortify bonus
25% city garison upgrade bonus
110% totaal
13 strength dus uiteindelijk voor een longbow.
Als je dan ook nog over een rivier aanvalt(-25% attack) dan had je tank maar 15 strength. Dus zo gek is het niet dat je verloor. En natuurlijk heb je altijd nog kans op een unlucky roll.
Me dunkt dat ik er dus gewoon veel te rap doorga, zonder al te goed te kijken wat nu net de bonusses zijn en zo

Verwijderd
Me and my dear friend General Protection-Error will invade your computer with our mighty army of Bugs. We will avoid the Firewall at the Gates of your PC by entering through your Windows.
Si vis pacem, para bellum
Verwijderd
Ik begrijp nog steeds niet waarom het hele battle systeem in de civ reeks niet verbeterd is. Een tank is een aanvals unit. Maar zonder backup uit de lucht, van artillerie of raketten is het onmogelijk een moderne stad in te nemen met alleen tanks.Blackminister schreef op donderdag 03 november 2005 @ 16:28:
pfff...ik sta ontzettend ver vóór in technologie, doch nog altijd geen winst. Ben 1 rijk aan het 'demolishen' en wow, duurt da lang eer ik een stadje plat krijg. Best wel irriterend als je daar met de 'modern tank' afkomt naar een stad, staan daar 3 longbows die m'n tank naar de hemel sturen?!![]()
Realisme ten top soms
Om nog maar eens op civ ctp terug te komen. Daar kon je tijdens een aanval gewoon je artillerie mee de strijd in gooien. Of beter nog, je bombardeert met je afstandswapens de stad een aantal turns (en hoopt dat de er in die stad geen vijandelijke artillerie is) om daarna een verzwakte stad aan te vallen.
Civ4 is er qua diplomatieke regels een enorm stuk op vooruit gegaan (afgaande op de reacties) maar Sid Meier heeft voor de rest niet veel moeite gedaan om een evenwichtiger en vooral ook uitgebreider battle systeem te maken. En dat na 4 delen vind ik dat toch een hele prestatie.
Kies de juiste units met bonus afhankelijk van de soorten units die de vijand heeft...and overwhelm them with your units
Steden overnemen is een piece of cake
Misschien is dit oud nieuws voor velen, maar ik vond het een nuttige tip...
Ik heb in ieder geval nog nooit in zo'n korte tijd zoveel steden weten te stichten.
https://www.strava.com/athletes/10490675
Kan het bij het verkeerde eind hebben, maar een settler wordt toch gevormd door food, niet door hamertjes? Daarom kan de stad ook niet groeien als je een settler produceert.GoldieLox schreef op donderdag 03 november 2005 @ 23:07:
Zodra je worker klaar is, laat je deze bos kappen (geen jungle) in de directe nabijheid van je stad, je settler (of elk ander project) zal veeeel sneller klaar zijn.
Nou, als ik en legertje heb met bijv archers/warriors en catapults, laat ik eerst de catapult de defenses omlaag gaan, plus de collateral damage en dan val ik aan met archers/warriorsVerwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 22:13:
Om nog maar eens op civ ctp terug te komen. Daar kon je tijdens een aanval gewoon je artillerie mee de strijd in gooien. Of beter nog, je bombardeert met je afstandswapens de stad een aantal turns (en hoopt dat de er in die stad geen vijandelijke artillerie is) om daarna een verzwakte stad aan te vallen.
Werkt prima voor mij hoor
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Verwijderd
Even op een rij zetten:
- Je kan met ranged units een stad bestoken? Op units of op onderdelen in de stad?
- Als je aanvalt kun je met een groep aanvallen die bijvoorbeeld bestaat uit een attacker en een ranged unit die beiden hun aandeel in de strijd leveren.
Bijvoorbeeld: In een vijandelijke stad zit een archer en een legion. Jij valt aan met een een archer en een tank.
Dan zou er zoiets moeten gebeuren:
Enemy archer vuurt eerst op sterkste aanvaller (tank). Jouw archer vuurt op sterkste defender (legion). Als de archer de legion niet gekilled heeft komt de tank in actie.
Dit is het battlesysteem wat ctp gebruikt (nog niet helemaal ideaal want je kan nooit je ranged unit uit de strijd halen) en ik vind dit een erg geslaagd en speelbaar systeem.
Als civ4 net zoiets heeft dan moet ik misschien wat geld in een bepaalde sector gaan pompen.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2005 00:44 ]
Food EN hamertjesGizz schreef op donderdag 03 november 2005 @ 23:23:
[...]
Kan het bij het verkeerde eind hebben, maar een settler wordt toch gevormd door food, niet door hamertjes? Daarom kan de stad ook niet groeien als je een settler produceert.
HeheBlackminister schreef op donderdag 03 november 2005 @ 16:28:
Realisme ten top soms
Aka, die longbows hoeven die bogen helemaal niet te gebruiken, dat is alleen voor ons gemak zo gedaan
pc kan het spel niet maar aan elke keer wanneer mijn turn voorbij is zit ik te duimen dat hij niet crashed, en dan vooral als ik weet dat er een research of een wonder klaar is
graphics al een stuk lager gezet en nog gebruikt mijn volledige werkgeheugen en cpu..... kan maar beter upgraden

heb nu trouwens een Club 3d Radeon 9500, AMD Sempron 2800+ 1GB ram
verder is het een super spel!
ik wil het graag nog wel een keer online proberen!
hmm 1850.. rockets...en archers...
[ Voor 6% gewijzigd door Black_Mage op 04-11-2005 11:20 ]
Goed, gisteren geinstalleerd, had even geen zin in WoW en was toe aan potje Civ. Nou, nieuw land gestart, Workertje bouwen, settlertje bouwen, zelfde eigenlijk als in Civ/Civ2/Civ3/FreeCiv. Dum die dum, beetje researchen, ziet er allemaal wel lekker uit ook. Ah! M'n eerste buurtman, de japanners. Wat? Je wil je borders niet openstellen? Nou jongen, dan doe ik 't toch voor je? Zo, eerste Civ uitgeroeid. Oh, nog twee buren tegengekomen, gezellig, beetje traden. Ah, 23:50, bijne bedtijd, paar turns nog. Ooh, Knight units, yay! Beetje rondvaren met scheepje, ah, dag nieuwe buurman. Amerikanen. Blij dat die op een ander continent zitten. Wat? Je wil nu al een tech van me hebben? We kennen mekaar net! Oh, en ook pissig dat ik Christianity bij je verspreidt? Vette pech jongen! Weet je wat, hier, ik neem je hoofdstad wel van je over. En de rest van je steden ook. En nu begint Ghandi te zeiken dat ik aan z'n buurman zit, prima, gaan de paarse legertjes d'r ook aan en ik steek fijn al je steden in de fik.
Hmm. 2 uur 59. Kut...
1844, Modern Armour versus mounted archers van de tegenpartijBlack_Mage schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 10:21:
hmm 1850.. rockets...en archers...
Je moet altijd eerst de city defenses bombarderen, en zorgen dat je units op full health zijn. Die 80% defence die veel steden hebben is gewoon behoorlijk pijnlijk. Als de stad die je binnenwil dan defensive units heeft, en een hoge defense, kunnen je units aardig beschadigd raken.anandus schreef op donderdag 03 november 2005 @ 23:36:
Nou, als ik en legertje heb met bijv archers/warriors en catapults, laat ik eerst de catapult de defenses omlaag gaan, plus de collateral damage en dan val ik aan met archers/warriors
Nee, het is niet realistisch dat een Modern Armour verliest van een Mounted Archer, maar dat is gewoon game balance. Ze zijn al sterk genoeg. Als je ze laat healen voordat ze verder trekken zul je over het algemeen wel winnen.
Iedere keer als je worker een bos kapt, krijgt de meest dichtbijzijnde stad iets van 30 bonus production (hamertjes). Wat je dan aan het bouwen bent, is dan veel sneller af. In het begin van het spel is het belangrijk snel te expanden. Je moet zo snel mogelijk een stuk of 6 steden hebben in de eerste push.Gizz schreef op donderdag 03 november 2005 @ 23:23:
Kan het bij het verkeerde eind hebben, maar een settler wordt toch gevormd door food, niet door hamertjes? Daarom kan de stad ook niet groeien als je een settler produceert.
Ik heb helemaal zin om dit MP te gaan doen trouwens. We hebben al een hele tijd geen FreeCiv weekend meer gedaan
[ Voor 53% gewijzigd door Hydra op 04-11-2005 12:15 ]
https://niels.nu
En wat is er dan kut aanHydra schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 11:57:
Wat een kutspel
......
over het algemeen wel winnen.
kingmuze schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 12:12:
En wat is er dan kut aanHet lijkt dat je heel positief bent?
Het enige wat er 'kut' aan is, is dat het extreem verslaven is, en daarna turn based. 'Nog een turn' is iets wat de meeste mensen wel bekend voor zal komen
Het spel ziet er goed uit en speeld ook lekker. Het enige wat ze mogen veranderen is de rekentabellen voor de units. Het is een beetje vreemd als archers een tank kunnen verslaan. Mocht je dat IRL proberen ben je een beetje kansloos.kingmuze schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 12:12:
[...]
En wat is er dan kut aanHet lijkt dat je heel positief bent?
Verwijderd
Maar denk je nou echt dat dit IRL voor kan komen? Denk dat er dan niemand wint, want een tank zal nooit raak schieten op personen die los rondlopen binnen een stad.cardinal808 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 12:17:
[...]
Het spel ziet er goed uit en speeld ook lekker. Het enige wat ze mogen veranderen is de rekentabellen voor de units. Het is een beetje vreemd als archers een tank kunnen verslaan. Mocht je dat IRL proberen ben je een beetje kansloos.
Je moet de dingen wat abstracter bekijken. Als je goed naar ded statistieken kijkt dan komen dit soort dingen bijna niet voor. (Dus idd alle defences wegschieten eerst en zelf een plekje kiezen met def bonus, hills ofzo).
Ik kan me voorstellen dat je tanks de eigenschap "tank armour" geeft, wat ze 100% bonus vs alles beneden gunpowder units geeft ofzo. Dat maakt het alweer realistischer.
Om maar even aan te geven dat het niet altijd zo zwart wit is
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Als je het zo realistisch gaat maken zit je gewoon met het probleem dat de eerste die tanks uitvindt gewoon meteen wint. Het moet welk leuk blijven. Je moet een tank ook niet als tank zien, maar als unit met strength X en bonus Y. Het is en blijft een strategische sim.cardinal808 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 12:17:
Het spel ziet er goed uit en speeld ook lekker. Het enige wat ze mogen veranderen is de rekentabellen voor de units. Het is een beetje vreemd als archers een tank kunnen verslaan. Mocht je dat IRL proberen ben je een beetje kansloos.
Verwijderd
Vervolgens kies ik een aantal settings van de wereld en daarna begin ik op de kaart met mijn settlertje....
alleen mijn kaart blijft zwart snik snik......Ik kan alleen wat ijs zien en af en toe een walvisje dat (dan waarschijnlijk) in de zee rondspringt. Ook wat resources, mijn units, de stad, de wegen en mijn zijn wel zichtbaar....... aklleen de rest niet... geen bomen, geen heuvels helemaal niks.
Heb de graphics al verhoogd en verlaagd.... geen effect....
Ook de units verplaatsen lukt wel, maar met vertraging. Units van de tegenstanders zijn wel zichtbaar als ik in de buurt van ze kom.
specs..... athlon 2400+, 512 MB DDR, ATI Radeon All-in-wonder.....

Verwijderd
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2005 14:06 ]
Verwijderd
Tja, je hebt een Ati, daar zijn wel meer problemen mee. Ik zou als ik jou was ff dit topic doorstruinen en wat andere fora over Civ4. Er zijn vast wel mensen met hetzelfde probleem die een oplossing hebben gevonden.Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 14:04:
Ja normaal gesproken wel... maar zodra ik ga lopen blijft alles zwart..... De ontdekte wereld blijft ook zwart.... (behalve dan het ijs en de visjes etc na) Het lijkt net of er een soort mist over de hele wereld hangt... Het terrein blijft zwart......ik zal anders vanmiddag wel ff een screenshot plaatsen...
Verwijderd
het is echt om moe van te worden.
je zou bijna wensen dat ati en nvidia samen gingen werken..
zo ontwikkelingskosten bezuinigen, en zo voor een lagere prijs produceren.
en ook al vragen ze net zo veel, en stoppen ze meer in hun eigen zak, dan is de compabiliteit in ieder geval 1000 keer beter. Ik zit al met zorgen te wachten totdart civ hier op de duurmat valt met mijn x800pro.
Toch bizar...ik heb een ati 9800pro....niks van problemen (met uitzondering wanneer de map zeeeer groot is, beetje lag dan) Lijkt me toch 1 of ander errorke te zijn, maar om dat de linken naar Ati zelf?.... misschien 1 of andere verkeerde instelling, kan ik inkomen. Gisteren was m'n muziek ook opeens weg (constant een storing) en moest ervoor heropstarten om terug in orde te zijn....zo opeens....spel heeft rariteiten héVerwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 14:18:
[...]
Tja, je hebt een Ati, daar zijn wel meer problemen mee. Ik zou als ik jou was ff dit topic doorstruinen en wat andere fora over Civ4. Er zijn vast wel mensen met hetzelfde probleem die een oplossing hebben gevonden.
Verwijderd
Je krijgt bij het starten een "nVidea, the way it's meant to be played" logo te zien, is voor mij altijd al zo iets van "ah, minder". Ze zullen wel veel 'hulp' van nVidea (ofzo) gehad hebben.Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 14:39:
Tsja het zal wel aftellen zijn tot de eerste patch uitkomt, volgens mij is het niet al te beste reclame voor fireaxis... (of zoiets)
Zelf overigens een Ati 9800 Pro, en geen problemen.
Verwijderd
Tsja ik heb wel een nvidia kaart, en inderdaad geen problemen, maar als je dit draadje volgt en civfanatics, dan is het maar goed dat ik hem gekocht had, want anders had ik zeker gewacht tot de problemen voorbij waren.Hydra schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 14:42:
[...]
Je krijgt bij het starten een "nVidea, the way it's meant to be played" logo te zien, is voor mij altijd al zo iets van "ah, minder". Ze zullen wel veel 'hulp' van nVidea (ofzo) gehad hebben.
Aan het begin wacht ik meestal met mijn eerste settler bouwen als hij 3 is, en dan een reeks settlers, doen jullie het ook zo ongeveer? (daarvoor warriors ed)
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2005 15:02 ]
hmm als ze nvidia als nVidea spellenHydra schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 14:42:
[...]
Je krijgt bij het starten een "nVidea, the way it's meant to be played" logo te zien, is voor mij altijd al zo iets van "ah, minder". Ze zullen wel veel 'hulp' van nVidea (ofzo) gehad hebben.
kan ik het me voorstellen
Viel te verwachtenM55 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 15:15:
hmm als ze nvidia als nVidea spellen
kan ik het me voorstellen
De truc was Daemon tools stoppen

Who is John Galt?
Ik had voorheen om de paar beurten een out of sync error, met de poort gemapped nergens meer last van.
City Warfare is ook heel erg lastig. Het lukt je misschien wel om de stat te 'veroveren', maar het realiseren van fatsoenlijke controle kan heel lang duren. Zeker als je als 'democratische' macht vecht tegen rebellen en terroristen. Kijk als je een of andere keiharde mongol raider bent dan draai je gewoon elke nek om die je niet aanstaat. Maar als geciviliseerd land kan dat natuurlijk niet. En los daarvan blijkt de mongolian empire bijvoorbeeld ook geen stand gehouden te hebben. Dus een echte sim zou world dominatie niet toe staan. Nu is dat in de loop van de Civ Serie natuurlijk ook wat moeilijker geworden.Ramon de Jesus schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 12:34:
Ik weet nog dat ze een lange tijd terug met russische tanks (was het niet?) een stad in tsjetsjenie (oid) binnenrolden waarop de rebellen benzine op de straten gooiden en daarna met molotov cocktails de weg in de fik stoken. De tank was niet kapot, maar de inzittende vluchtten voor het vuur, en dan heb je ook gewonnen.
Om maar even aan te geven dat het niet altijd zo zwart wit is
http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=137477
Ben alleen benieuwd wát er precies gefixed wordt.
XPENG G9 Performance 2024
Verwijderd
Verder een toppertje, zit weer een hoop uitdaging in
Goed nieuws!KRaMoN schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 23:36:
Patch komt volgende week, woei
http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=137477
Ben alleen benieuwd wát er precies gefixed wordt.
Verwijderd
Nope, ik heb hem woensdag besteld dus denk dat die rond maandag binnenkomt..Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 11:06:
Iemand z'n bestelling van Play.com al binnen? Wacht al zo lang![]()
Verder een toppertje, zit weer een hoop uitdaging in
had gehoopt dit weekend al te kunnen spelen, maar helaas.
Verwijderd
ik heb een all-in-wonder 7500 (schijnt geen l&b ondersteuning te hebben)
iemand enig idee of daar een patch voor komt? anders breng ik hem weer terug naar de winkel
met genoeg animo minimaal 4? start ik wel een server
Wel graag doorspelen tot het einde (mits we saven voor later) niet stoppen als het niet 'lekker/goed/zoals je wilde' gaat...
[ Voor 40% gewijzigd door Tasma op 05-11-2005 14:26 ]
Ik weet niet wat je met I&b bedoelt maar ik neem aan dat je TnL bedoelt? ( Transform and Lighting oid ) Als het goed is heeft een 7500 dat wel trouwens. Maar kan het fout hebben.Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 14:25:
Ik zie mijn probleem al.....
ik heb een all-in-wonder 7500 (schijnt geen l&b ondersteuning te hebben)
iemand enig idee of daar een patch voor komt? anders breng ik hem weer terug naar de winkel
Maar is net niet een beter idee om eerst ff te troubleshooten ipv meteen terug te brengen? En anders koop je toch voor 80 euro een kaart die wel TnL heeft? Die zijn er zat voor een zacht prijsje.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
een 7200 heeft het wel, maar een 7500 heeft wel vaker problemenRamon de Jesus schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 14:44:
[...]
Ik weet niet wat je met I&b bedoelt maar ik neem aan dat je TnL bedoelt? ( Transform and Lighting oid ) Als het goed is heeft een 7500 dat wel trouwens. Maar kan het fout hebben.
Maar is net niet een beter idee om eerst ff te troubleshooten ipv meteen terug te brengen? En anders koop je toch voor 80 euro een kaart die wel TnL heeft? Die zijn er zat voor een zacht prijsje.

Zelfs op chieftan level duurt het 10 turns voordat je city defenses naar 0% hebt en zelfs dan heb je nog minimaal 3 tanks nodig... En dan heb ik over het innemen van een stad met een tegenstander die zelf nog niet eens tanks kan maken!!
Hironshy schreef op donderdag 03 november 2005 @ 23:05:
Ik vind de battlesysteem wel goed. Eerst met je kanonnen(of air units) de city defence omlaagbrengen tot 0%. Dan probeer je de units te verzwakken met stealth bomber of jet fighter, hopen dat ze geen anti-air hebben anders sla ik deze stap over.
Kies de juiste units met bonus afhankelijk van de soorten units die de vijand heeft...and overwhelm them with your units![]()
Steden overnemen is een piece of cake
Als je tanks hebt dan heb je vast ook artillery. Ik neem er 4 mee en de def is meestal in een (of twee) beurt(en) 0%. Je tank kan dan wel sterk zijn maar als hij wordt aangevallen door 2 units sam-infantry dan overleeft hij het ook niet hoor.Darth Malak schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 16:52:
Yeah right...
Zelfs op chieftan level duurt het 10 turns voordat je city defenses naar 0% hebt en zelfs dan heb je nog minimaal 3 tanks nodig... En dan heb ik over het innemen van een stad met een tegenstander die zelf nog niet eens tanks kan maken!!![]()
[...]
Ik laat nooit een unit 2 keer achter elkaar aanvallen, want dat overleeft die niet. Nadeel is wel dat je meer units nodig hebt dan de tegenstander, maar zo is mn verlies wel minimum (meestal 1-2 tanks per stad). Daardoor stijgen mn units snel in levels
Let op de health en bonussen van je units.
[ Voor 17% gewijzigd door Hironshy op 05-11-2005 19:05 ]
Dat je tijdens het werk aan Civ denkt, of als je gaat slapen? Best irritant af en toe
De defenses krijg je zo snel naar beneden als dat je bombers/f16/artillery/kanonnen hebt. Drie kanonnen twee beurten lang laten vuren en je bent klaar. In het begin heb je zelfs geen kanonnen nodig, dan is de city defense zo laag dat het niet zoveel meer boeit. Meestal lig je technologisch gezien toch ver voorDarth Malak schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 16:52:
Yeah right...
Zelfs op chieftan level duurt het 10 turns voordat je city defenses naar 0% hebt en zelfs dan heb je nog minimaal 3 tanks nodig... En dan heb ik over het innemen van een stad met een tegenstander die zelf nog niet eens tanks kan maken!!
Zoals 5 minuten per turn wachten. Dit dan omdat de harde schijf staat te swappen.
Iemand nog tips om het geheugenverbruik wat in te perken?
512mb is natuurlijk niet super, maar je zou verwachten dat je daar toch wel aardig mee moet kunnen spelen
specs: xp3000+, 512mb ddr, nvidia geforce fx5900xt
1
2
| 54 ; Enable Trilinear Filtering for the Minimap 55 MinimapTrilinearFilter = 1 |
De 1 dus in een 0 veranderen.
C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8
Verwijderd
hier het zelfde probleem,SiErRa schreef op zondag 06 november 2005 @ 10:19:
Ik heb nogal wat performance problemen als ik een groot deel van de kaart zichtbaar heb.
Zoals 5 minuten per turn wachten. Dit dan omdat de harde schijf staat te swappen.
Iemand nog tips om het geheugenverbruik wat in te perken?
512mb is natuurlijk niet super, maar je zou verwachten dat je daar toch wel aardig mee moet kunnen spelen
specs: xp3000+, 512mb ddr, nvidia geforce fx5900xt
Verwijderd
Hier ook met 1 gig geheugen. Zal wel in de patch opgelost worden, denk zelf ook dat het een memory leak is. Je hoort inderdaad je HD swappen (wat ook een tekort aan geheugen kan aanduiden, 512 is weinig hoor) maar daarna blijft ie hier ook nog hangen een tijdje.
For the record, mijn laptop heeft het probleem ook.... en die heeft de Intel geintegreerde graphics, de i855 om precies te zijn.......Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 14:18:
[...]
Tja, je hebt een Ati, daar zijn wel meer problemen mee. Ik zou als ik jou was ff dit topic doorstruinen en wat andere fora over Civ4. Er zijn vast wel mensen met hetzelfde probleem die een oplossing hebben gevonden.
Raar spel trouwens, ik heb nu iets van 10 steden en de science en gebouwen stromen zo snel binnen dat er helemaal niets te plannen valt..... misschien moet ik maar met een grotere wereld spelen, want een Civ3 beleving van 20 min per beurt zie ik zo niet zo snel gebeuren.
En sjeeeess. wat zijn er ontzettend veel wonderen..... en ik bouw ze allemaal..... ff oefenen met welke nu echt nutttig zijn dus.
Het helpt ook als je de snelheid op Epic zetEcteinascidin schreef op zondag 06 november 2005 @ 15:52:
[...]
For the record, mijn laptop heeft het probleem ook.... en die heeft de Intel geintegreerde graphics, de i855 om precies te zijn.......
Raar spel trouwens, ik heb nu iets van 10 steden en de science en gebouwen stromen zo snel binnen dat er helemaal niets te plannen valt..... misschien moet ik maar met een grotere wereld spelen, want een Civ3 beleving van 20 min per beurt zie ik zo niet zo snel gebeuren.
En sjeeeess. wat zijn er ontzettend veel wonderen..... en ik bouw ze allemaal..... ff oefenen met welke nu echt nutttig zijn dus.
Doen we zo wel: huge world en dan EPic...... Civ3 deed ik ook regelmatig een 24-uurspotje (als in, de game zelf geeft aan dat het 24 uur duurde).anandus schreef op zondag 06 november 2005 @ 16:00:
[...]
Het helpt ook als je de snelheid op Epic zet
Serieus, 't was half 6 's morgens toen ik op de klok keek, maar voor mijn gevoel had ik maar 1 of 2 uurtjes gespeeld o_o; ziek spel dit.
Maar wat anders, als ik de world op large of huge zet, is het op het einde echt niet meer te spelen =( 't draait dan met 5 fps ofzo. op standard gaat t wel lekker. Vind ik wel jammer dat het zo'n verschil maakt. Een huge world op epic speelt juist zo lekker lang =/
specs | You know you are addicted to the internet when you refer 'books' as 'portable websites'. | http://radio.c64.org:8000/
Ik bedoel een archer die een gunship neerhaalt?? Lache.. met wat... een pijl dit tussen de wieken is blijven steken?
Verder lijken de odds een beetje tegen te keren.. Ik weet niet of de computer cheat maar ik krijg nog niet de helft van de units gebouwd in de tijd die hij d'r over doet... Eg jammer. Het innemen van een stad (zelfs met stealth bommenwerpers en nukes duurt veeeeeelllllsss te lang... ook opmerkelijk dat de city defenses geen enkele schade oplopen nadat je er een nuke opgooit...
Qua gameplay is er bar weinig aan toegevoegd, het is een erg leuke game laten we daar geen misverstand over bestaan... Diplomacy is nog zo brak als alle delen daarvoor en lijkt totaal niet veranderd te zijn. Wat relegie nu werkelijk toevoegt is me ook niet geheel duidelijk.
Buiten de leuke graphics zie ik nog niet zoveel innoverends.... Ander vervelend iets: je kunt niet eens de hoeveelheid tegenstanders en welke tegenstanders instellen. Dit kon in Civ 1 al.. Nu zit je met z'n 10'en op zo'n frot stukje grond... Of heb ik iets gemist?
[ Voor 10% gewijzigd door Darth Malak op 07-11-2005 11:14 ]
Ik heb gisteren met 3 stealth bombers continue city defenses en de units in de stad lopen bombarderen... Er waren zo'n 16 units in de stad aanwezig (hoe is dat mogelijk met bijna alle gebouwen gebouwd??? volgens mij cheat de computer behoorlijk)...
Weet je hoelang het duurt om 16 units te bouwen in 1 stad en toch je research en de hoeveelheid gebouwen op orde te houden?
Hironshy schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 18:50:
[...]
Als je tanks hebt dan heb je vast ook artillery. Ik neem er 4 mee en de def is meestal in een (of twee) beurt(en) 0%. Je tank kan dan wel sterk zijn maar als hij wordt aangevallen door 2 units sam-infantry dan overleeft hij het ook niet hoor.
Ik laat nooit een unit 2 keer achter elkaar aanvallen, want dat overleeft die niet. Nadeel is wel dat je meer units nodig hebt dan de tegenstander, maar zo is mn verlies wel minimum (meestal 1-2 tanks per stad). Daardoor stijgen mn units snel in levels![]()
Let op de health en bonussen van je units.
Verwijderd
de computer cheat pas vanaf moeilijkheid prince dacht ik zo
Je hebt iets gemist... namelijk de Custom Game optie.Darth Malak schreef op maandag 07 november 2005 @ 10:07:
Deze game is zwaar ongeblanceerd zeker tot aan het moment dat je de modernere units kunt bouwen...
Ik bedoel een archer die een gunship neerhaalt?? Lache.. met wat... een pijl dit tussen de wieken is blijven steken?
Verder lijken de odds een beetje tegen te keren.. Ik weet niet of de computer cheat maar ik krijg nog niet de helft van de units gebouwd in de tijd die hij d'r over doet... Eg jammer. Het innemen van een stad (zelfs met stealth bommenwerpers en nukes duurt veeeeeelllllsss te lang... ook opmerkelijk dat de city defenses geen enkele schade oplopen nadat je er een nuke opgooit...Zelfs de units blijven grotendeels intakt terwijl de tegenstander geen bunker of shelters heeft.
Qua gameplay is er bar weinig aan toegevoegd, het is een erg leuke game laten we daar geen misverstand over bestaan... Diplomacy is nog zo brak als alle delen daarvoor en lijkt totaal niet veranderd te zijn. Wat relegie nu werkelijk toevoegt is me ook niet geheel duidelijk.
Buiten de leuke graphics zie ik nog niet zoveel innoverends.... Ander vervelend iets: je kunt niet eens de hoeveelheid tegenstanders en welke tegenstanders instellen. Dit kon in Civ 1 al.. Nu zit je met z'n 10'en op zo'n frot stukje grond... Of heb ik iets gemist?
Daar kun je best veel instellen.
Alleen jammer dat je geen eigen custom ras kunt maken. Dat mis ik nog steeds in Civ.
Diplomacy is ietwat verbeterd in mijn ogen, er is namelijk meer info te vinden over de standing en vooral belangrijk WAAROM iemand die standing tegen jou heeft.
Religie is ook tricky maar kan behoorlijk belangrijk zijn in de latere periode van een game.
Je krijgt namelijk als stichter van een Geloof de mogelijk om met de prophet een religieus gebouw te bouwen waardoor je +1C per stad dat dat geloof heeft.
Verder ben ik het wel eens met het ongebalanceerde... is het nou echt zo moeilijk om te programeren dat Armor niet kan worden verwond door bepaalde eenheiden en niet kan worden vernietigd maar wel verwond door andere units? Ik heb dat altijd al een hele erge grove grote fout gevonden van de Civ spellen.
Zelfs als je een berg Panzers hebt is een stad met 4 archers nog pittig om in te nemen, en dat is gewoon bullshit!
Verwijderd
Je moet het zo zien: Die archers gebruiken niet enkel hun pijl en boog om die tanks aan te vallen... ze gebruiken alles wat ze voor handen hebben. Onlangs was in het nieuws nog te zien dat een woedende menigte in Irak een britse tank onder handen nam... de bestruurder van de tank moest het op een lopen zetten. Eens een tank in de fik staat wordt het behoorlijk warm daarbinnen. Je kan ook zo'n rookgordijn aanleggen of de tank zo bedekken dat de bestuurder niks meer ziet... dan kan je ook inpakken met je tank.Legion schreef op maandag 07 november 2005 @ 11:24:
Verder ben ik het wel eens met het ongebalanceerde... is het nou echt zo moeilijk om te programeren dat Armor niet kan worden verwond door bepaalde eenheiden en niet kan worden vernietigd maar wel verwond door andere units? Ik heb dat altijd al een hele erge grove grote fout gevonden van de Civ spellen.
Zelfs als je een berg Panzers hebt is een stad met 4 archers nog pittig om in te nemen, en dat is gewoon bullshit!
het is bv de vietnamezen ook gelukt met veel minder middelen de Amerikanen met hun moderne oorlogsvoering te verslaan.
Mijn Flickr; Sony A7iii
Als ik iemand met een Tank aanval dan zorg ik dat die persoon of menigte niet in m'n buurt komt. Voor zover ik weet kunnen tanks nog altijd sneller rijden dan dat mensen kunnen rennen. Overigens is de vergelijking redelijk krom, in Irak had de tankbestuurder niet de keus om over de mensen heen te rijden. In een oorlogssituatie natuurlijk wel.Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 11:29:
[...]
Je moet het zo zien: Die archers gebruiken niet enkel hun pijl en boog om die tanks aan te vallen... ze gebruiken alles wat ze voor handen hebben. Onlangs was in het nieuws nog te zien dat een woedende menigte in Irak een britse tank onder handen nam... de bestruurder van de tank moest het op een lopen zetten. Eens een tank in de fik staat wordt het behoorlijk warm daarbinnen. Je kan ook zo'n rookgordijn aanleggen of de tank zo bedekken dat de bestuurder niks meer ziet... dan kan je ook inpakken met je tank.
Dat dacht die Amerikaan Brit in die tank in Irak waarschijnlijk ook,Legion schreef op maandag 07 november 2005 @ 11:38:
[...]
Als ik iemand met een Tank aanval dan zorg ik dat die persoon of menigte niet in m'n buurt komt. Voor zover ik weet kunnen tanks nog altijd sneller rijden dan dat mensen kunnen rennen. Overigens is de vergelijking redelijk krom, in Irak had de tankbestuurder niet de keus om over de mensen heen te rijden. In een oorlogssituatie natuurlijk wel.
totdat die Molotov in zijn tank uiteenspatte.
HInderlaagje leggen is zo gedaan...
Mijn Flickr; Sony A7iii
En dat is dan wel weer correct geimplementeerd in Civ4.ikmattie schreef op maandag 07 november 2005 @ 11:35:
precies,
het is bv de vietnamezen ook gelukt met veel minder middelen de Amerikanen met hun moderne oorlogsvoering te verslaan.
Voertuigen hebben geen defence bonussen, terwijl units met bijvoorbeeld woodsman I of Guerilla I wel voordelen hebben.
De vietnamezen hadden overigens ook gewoon beschikking tot machinegeweren en terrein dat onbegaanbaar was voor zwaar materiaal.
Hadden de vietnamezen enkel pijl en boog en speren dan was de oorlog vrij snel afgelopen.
Het waren britten.ikmattie schreef op maandag 07 november 2005 @ 11:40:
[...]
Dat dacht die Amerikaan in die tank in Irak waarschijnlijk ook,
totdat die Molotov in zijn tank uiteenspatte.
HInderlaagje leggen is zo gedaan...
Neemt niet weg van het feit dat het zo ongebalanceerd als de tering is.
Verwijderd
Een tank is sneller dan een mens... in een open veld... niet in de stad... en dat is nou net precies wat je aan het aanvallen bent met je tank in Civ IV.Legion schreef op maandag 07 november 2005 @ 11:38:
Als ik iemand met een Tank aanval dan zorg ik dat die persoon of menigte niet in m'n buurt komt. Voor zover ik weet kunnen tanks nog altijd sneller rijden dan dat mensen kunnen rennen. ...
Beeld je een oude stad in met vele kleine steegjes waar een tank niet eens door kan... dan kan die tank weinig doen tegen een stel boogschutters die zich verschuilen in die kleine straatjes. De tankbestuurders moeten dan uit hun tank om die evil boogschuttertjes te kunnen verslaan maar worden dan robinhoodsgewijs afgemaakt
Alsof die pijlen door het pantser van die tank heenkomen...Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 11:48:
[...]
Een tank is sneller dan een mens... in een open veld... niet in de stad... en dat is nou net precies wat je aan het aanvallen bent met je tank in Civ IV.
Beeld je een oude stad in met vele kleine steegjes waar een tank niet eens door kan... dan kan die tank weinig doen tegen een stel boogschutters die zich verschuilen in die kleine straatjes. De tankbestuurders moeten dan uit hun tank om die evil boogschuttertjes te kunnen verslaan maar worden dan robinhoodsgewijs afgemaakt
https://www.strava.com/athletes/10490675
Nooit de vorige Civs gespeeld?GoldieLox schreef op maandag 07 november 2005 @ 12:43:
Alsof die pijlen door het pantser van die tank heenkomen...Nee, over het combat systeem ben ik nog steeds niet tevreden. Het is een van de weinige punten van kritiek die ik overigens heb op dit geweldige spel...
Het is een strategische sim. Een dobbelspel dus. Als jij een dusdanige technologievoorsprong hebt dat jij armour hebt terwijl je tegenstander een paar archers heeft, dan win je sowieso wel. Misschien moet je er rekening mee houden dat die 80% defence bonus van zo'n stad aardig wat uitmaakt. Helemaal als je tanks al beschadigs zijn van vorige aanvallen kunnen ze dan moeite hebben met lichte units in fortified steden.
M'n laatste AI potje was het Modern Armour tegen Musketmen. Eerst de steden bombarderen totdat ze 0% defence hadden, en daarna met m'n Armour naar binnen. Geen enkele tank verloren. Als je tanks verliest aan simpele units doe je echt zelf iets fout. Je kunt niet stomweg een stad binnenwalsen.
Als je in het begin net Knights hebt, heb je ook erg sterke units. Maar die dan gewoon een stad binnen laten rennen is niet aan te raden. Altijd een zooi catapults meenemen.
[ Voor 9% gewijzigd door Hydra op 07-11-2005 13:01 ]
Leuk die achterliggende gedachtes maar de computer berekent volgs mij simpel weg de kansen uit het totale aantal hitpoints met daarbij opgeteld e.v.t. bonussen en dat afgezet tegen je tegenstander.
Het is voor mij onbegrijpelijk dat de tegenstander zonder verlies van citizens kennelijk maar infantery kan draften terwijl mij dat 2 populatie kost. Het is me meerdere keren gebeurd dat ik 3 of 4 untis omzeep heb geholpen en dat er de volgende beurt vrolijk weer 4 nieuwe aanwezig waren (en dat zonder dat de tegenstander nieuwe heeft aangevoerd via andere steden).
Qua vechtsysteem is Civ IV gewoon zwaar ongebalanceerd en is hier totaal niets aan veranderd en zeker niets innoverends...
Civ IV speelt lekker (net zoals een aantal van de vorige delen)... maar vernieuwend.. nee, wel leuk beeld.
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
Verwijderd
Mja, je moet ook wel eerst even wat research doen voor je zo'n spel koopt. Zeker als je de voorgaande delen (of een enkele) al hebt. Zeker bij de Civ reeks heb ik het gevoel gehad dat Sid één keer een goed spel heeft gemaakt en blijft doen alsof hij iets geweldigs heeft gemaakt terwijl hij al tijden geleden voorbij is gestreefd. Het is leuk als Civ4 je eerste civ spel is maar verder heeft het geen enkele toegevoegde waarde.Darth Malak schreef op maandag 07 november 2005 @ 13:03:
Civ IV speelt lekker (net zoals een aantal van de vorige delen)... maar vernieuwend.. nee, wel leuk beeld.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2005 13:27 ]
Ikzelf heb alle turn based strategy games wel gehad zo'n beetje... Civilization I, II, CTP, III, Colonization, Railroad tycoon (!!!!! god wat heb ik die grijsgespeeelllllddd), Master of Orion I, II, III (niet was een flop)... niet te vergeten Master of Magic trouwens (
Misschien dat het voor mij of voor anderen met mij wat duidelijker is wat er ontbreekt of eerder: hoe weinig vernieuwend het is. Misschien kan het gewoon niet meer beter, ik weet het niet.
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 13:27:
[...]
Mja, je moet ook wel eerst even wat research doen voor je zo'n spel koopt. Zeker als je de voorgaande delen (of een enkele) al hebt. Zeker bij de Civ reeks heb ik het gevoel gehad dat Sid één keer een goed spel heeft gemaakt en blijft doen alsof hij iets geweldigs heeft gemaakt terwijl hij al tijden geleden voorbij is gestreefd. Het is leuk als Civ4 je eerste civ spel is maar verder heeft het geen enkele toegevoegde waarde.
[ Voor 4% gewijzigd door Darth Malak op 07-11-2005 13:32 ]
Dit topic is gesloten.