[Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 2

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste
Acties:
  • 16.030 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

72 KB/S .... ook niet echt een voorruitgang 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 15:56:
72 KB/S .... ook niet echt een voorruitgang 8)
Niet? Wat heb je besteld voor abonnement dan? Als je Special hebt besteld is het 640Kbps upstream. Tiscali stelt iets hoger in dus 704Kbps upstream. Komt overeen (delen door 10 ruwweg) met 65 a 70KByte/s.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oeps sorry... mis gerekent :P ...nouw alles werkt, nieuwe firmware erop en nu maar wachten tot telefonie actief is.. bedankt voor je hulp bjck... ik denk dat andere ook wel wat hebbe aan mijn problemen en aan de foto's..

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Doe nog een foto dan van hoe het wel moet met je splitter, anders gaan mensen straks de mist in door die foto ;)

Misschien kan je dan de kabels duidelijker laten zien van DSL & PHONE waar die heen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zal die zo even maken.. ben nu aan het vogelen weer met mijn mailbox..
ik kom er niet in via de tiscali site...hij zegt dat de gebruikersnaam niet actief is

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2005 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 16:50:
zal die zo even maken.. ben nu aan het vogelen weer met mijn mailbox..
ik kom er niet in via de tiscali site...hij zegt dat de gebruikersnaam niet actief is
Zei ik toch al ;) Duurt een paar dagen na oplevering van je DSL lijn voordat de rest administratief ook gereed en werkend is. Anders zou je alles kunnen aanvragen instellen ook als DSL toch technisch niet mogelijk blijft achteraf bijvoorbeeld.

Zelfde geldt voor telefonie aanvragen, kan dan ook pas als je account administratief gereed gemeld is helemaal.

[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 17-07-2005 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 10:47

ReLight

echo("What Now ? !")

axis schreef op zondag 17 juli 2005 @ 13:18:
[...]

En als je je firewall uitzet? (Heb qua zyxel alleen ervaring met de 2602H, de niet-draadloze, maar goed), komt ie er dan wel doorheen?
Yep, het werkt nu maar het is erg vreemd. Alhoewel alle fw spul uit stond komt de smtp check van GRC.com SHIELDS UP er niet doorheen, lijkt wel of er toch nog een soort statefull inspectie wordt gedaan (ook na reboot router) Maar een echte smtp incoming session werkt nu wel.

Hierna stukje bij beetje de firewall weer aangezet, en nu werkt alles.

Het was extra complex hier omdat ik mijn oude wireless router nu als Infrastructure Station gebruik en de pc;s daarop (inc server) nu via de oude wireless router naar de nieuwe Zyxel gaan draadloos.

adsl-kpn ->> Zyxel FW&NAT --<> Draadloos link --<>--Sweex --PC's

Dit omdat het kpn isra punt erg ongelukkig ligt ten opzichte van mijn oude kabel spul

toch bedankt allemaal :) Ik ben erg blij met Tiscali.
20 Euro per maand besparing to Chello classic, zelfde speed
+ nu maar een rekening van 13 Euro van KPN voor alle normaal bellen en 2Euro voor alles wat we met tiscali hebben gebeld.

Ik denk dat ik de overzetting naar ADSL Tiscali er (incl teruggave tiscali) er bijna in 1 maand uit heb.
_/-\o_ _/-\o_ >:)

Update: 22:00 postcode gebied 3225 ADSL ligt eruit, rood lampje op de router, meer mensen ?

[ Voor 6% gewijzigd door ReLight op 17-07-2005 22:11 ]

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
ReLight schreef op zondag 17 juli 2005 @ 17:21:
[...]

Update: 22:00 postcode gebied 3225 ADSL ligt eruit, rood lampje op de router, meer mensen ?
Dat is Hellevoetsluis... Reset je modem en dat helpt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

Nee, het blijkt een ergens een ongelukkige combi van settings te zijn, als ik die instel en de router moet zich reseten (of ik doe dat) dan hangt de dsl lijn, en krijg ik geen ip van tiscali.

Zodra ik een oude Config terug restorde deed hij het weer bleek. En zodra ik de 'foute' config erin zet dan hangt hij.
Enige verschil is een 128Bit WEP key instelling....

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 12:37:
Hoi mensen.

Ik wil mijn ervaringen delen met jullie over mn Zyxel modem.

Ik heb altijd slechte ervaringen over de het bereik van de WLAN. Ik heb een call bij de distribiteur geplaatst die vervolgens met Zyxel in Taiwan heeft gecommuniceerd:

Download niet alle Zyxel firmware op de router. ivm telefonie moet er een sleciaal voor Tiscali bedoelde versie draaienop de 2602HW-61, nu is dat 340MS4d0.bin

Er zijn nogal wat klachten bekend dat in de router het antenne kabel los raakt. Maar pas op. De connector zit op een uiterst breekbaar printplaat-module. Mij hielp het om de antenne connector los te halen en beter vast te zetten.

Aanloggen met Telnet levert meer instel mogelijkheden op. 1 die niet is gedocumenteerd, is "power":
"wlan power <getal>" waarbij waarde de volgende waarden kan aannemen:

1 19 dbm
2 18 dbm
3 16 dbm
4 15 dbm
5 14 dbm

Daarnaast geeft deze site nuttige tips en uitleg:
http:www.zyxel.nl/support/a005.html

Veel suc6 ermee.
Leon
Dit ga ik dalijk meteen uitproberen. Wat is de standaard waarde eigenlijk? en is er gevaar als ik hem op 19dbm zet?

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
ReLight schreef op maandag 18 juli 2005 @ 00:15:
Nee, het blijkt een ergens een ongelukkige combi van settings te zijn, als ik die instel en de router moet zich reseten (of ik doe dat) dan hangt de dsl lijn, en krijg ik geen ip van tiscali.

Zodra ik een oude Config terug restorde deed hij het weer bleek. En zodra ik de 'foute' config erin zet dan hangt hij.
Enige verschil is een 128Bit WEP key instelling....
Dit kan ook komen als je een config restored die je hebt opgeslagen met een oudere/eerdere firmware. Dat kan/mag niet en geeft problemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

Deddiekoel schreef op maandag 18 juli 2005 @ 10:45:
[...]

Dit ga ik dalijk meteen uitproberen. Wat is de standaard waarde eigenlijk? en is er gevaar als ik hem op 19dbm zet?
In dit geval, meer = beter

Zie uitleg etc hier : http://huizen.deds.nl/~pa...n_budgetcalcnl.html#Power

standaard Wlan = 15dbm = ongeveer 50 mW
19 dbm = ongeveer 90mW

Maar het is altijd de wet van de zwakste schakel in je link budget berekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Enige nadeel is dus dat ik meer stroom verbruik, wat uiterst logisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe lang het in vredesnaam duurt voordat je kunt bellen met Tiscali Telefonie, heb het op 2 juli ofsow aangevraagd, heb enkel een brief van BEDANKT ontvangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Laatst online: 08-09 11:41
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 20:21:
Weet iemand hoe lang het in vredesnaam duurt voordat je kunt bellen met Tiscali Telefonie, heb het op 2 juli ofsow aangevraagd, heb enkel een brief van BEDANKT ontvangen!
Tip voor mensen die nog lang wachten op hun telefonie-codes:
Mijn tip in deze post helpt je eruit.

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TweakBoy schreef op maandag 18 juli 2005 @ 20:30:
[...]

Tip voor mensen die nog lang wachten op hun telefonie-codes:
Mijn tip in deze post helpt je eruit.
Deze melding krijg ik nu:

Check the telephone connections and telephone wire. Make sure you have the Voice SIP Settings screen properly configured. If your registration still fails, contact your VoIP service provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje. Ik heb nu Isdn beneden en de router met voip boven. Nu wil ik dus ook graag dat, als er gebeld word, dat dit automatisch via de voip lijn gaat.
Ik heb dus het AX520 kastje op het oog, alleen is denk ik mijn probleem dat de router niet naast mijn isdn centrale staat.
Maakt dit uit? Moeten de isdn lijn en de voip lijn direct in het AX520 kastje?

Bij voorbaat dank voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook pas internet via tiscali met een Zyxel 2602 modem (niet draadloos) en de telefonie werkt perfect.
De lampjes dsl en internet gaan aan en uit en vaak valt de verbinding weg waardoor P2P niet werkt.
Nieuwe firmware gedownload en de modem een reset gegeven maar geen resultaat.
Van tiscali het advies gekregen om de splitter er tussenuit te halen maar geen resultaat.
Heeft iemand meer info over de nieuwe type voeding die tiscali schijnt te versturen (voltage en ampere)
Want dan is het even makkelijk te testen met een andere voeding of het hieraan ligt.
Gaarne jullie reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Adapter is 18V gelijkspanning 1A (18W).

DSL & Internet knipperen altijd als er dataverkeer is. Alleen als ze uit gaan en alleen DSL gaat knipperen wordt de verbinding opnieuw opgebouwd.

Niet na de firmware update & reset-to-factory een eederopgeslagen configuratie terug gezet? Dan krijg je het probleem ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok dat klopt dus, maar waarom werkt het p2p niet of bijna niet?

Na een paar minuten, wordt de verbinding continue onregelmatig verbroken. Dan komt er een pop-up met de tekst 'Één van de netwerkkabels is niet aangesloten' en nog geen seconde later staat er 'Er is nu een LAN-verbinding'. Oorzaak? iemand een idee?

heeft iemand de voeding al vervangen met resultaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Slechte ethernet kabel? Ruzie tussen poort van ZyXEL en jou netwerk kaart? Zet netwerk kaart eens vast op een bepaalde snelheid (ter test 10Mbit-halfduplex) etc etc etc.

Andere poort op de ZyXEL proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok andere poort en andere kabel proberen lukt wel maar "Zet netwerk kaart eens vast op een bepaalde snelheid (ter test 10Mbit-halfduplex)" zou ik niet weten hoe?
Ik kan met een pc werken maar maar dit gaat wat verder.
Ik zou wel verwachten van tiscali dat je gewoon een werkend produkt krijgt en er anders met wat ondersteuning een oplossing krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dan moet je de helpdesk bellen, maar 't probleem bij 't modem neerleggen als de verbinding tussen PC & modem steeds wegvalt is wel een sterke aanname zomaar natuurlijk.

Kan zijn dat modem defect is, maar ook netwerk kabel, netwerk kaart, netwerkkaart stuurprogramma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

On je advanced properties van je netwerk kaart kan je in de lijst 'MediaType' kiezen. Dan krijg je in de drop down lijst een aantal opties. Auto, 10HalfDuples,10Full Duplex,100 HD, 100FD.

Als je echt alleen 1 pc op de router hebt en geen andere pc's is 10 Half duplex bij wijze van spreken al genoeg. (het internet is langzamer dan je LAN)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok daar kan ik wat mee ik zal de kabel en netwerkkaart vervangen.
Tiscali werkt niet echt mee.
Dit volgende moet ook wel lukken ik draai maar met 1 pc.

On je advanced properties van je netwerk kaart kan je in de lijst 'MediaType' kiezen. Dan krijg je in de drop down lijst een aantal opties. Auto, 10HalfDuples,10Full Duplex,100 HD, 100FD.

Alvast bedankt voor de hulp.
Zal evt. ook weer contact opnemen met de helpdesk kijken of ze nu wat meer moeite doen nadat ik dit soort oplossingen geprobeerd heb.

Nog meer tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 15:01:
Ok dat klopt dus, maar waarom werkt het p2p niet of bijna niet?

Na een paar minuten, wordt de verbinding continue onregelmatig verbroken. Dan komt er een pop-up met de tekst 'Één van de netwerkkabels is niet aangesloten' en nog geen seconde later staat er 'Er is nu een LAN-verbinding'. Oorzaak? iemand een idee?

heeft iemand de voeding al vervangen met resultaat?
Ik had hetzelfde probleem, softwareupdate heeft het verholpen. Eerst geeft 'ie het nog even aan, daarna nooit meer last van gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 14:10:
Ik heb ook pas internet via tiscali met een Zyxel 2602 modem (niet draadloos) en de telefonie werkt perfect.
De lampjes dsl en internet gaan aan en uit en vaak valt de verbinding weg waardoor P2P niet werkt.
Nieuwe firmware gedownload en de modem een reset gegeven maar geen resultaat.
Van tiscali het advies gekregen om de splitter er tussenuit te halen maar geen resultaat.
Heeft iemand meer info over de nieuwe type voeding die tiscali schijnt te versturen (voltage en ampere)
Want dan is het even makkelijk te testen met een andere voeding of het hieraan ligt.
Gaarne jullie reactie
Gewoon exact dezelfde..! (behalve een wat nieuwer serienummer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels ben ik iets verder.
Dit is nu niet meer voorgekomen:
Na een paar minuten, wordt de verbinding continue onregelmatig verbroken. Dan komt er een pop-up met de tekst 'Één van de netwerkkabels is niet aangesloten' en nog geen seconde later staat er 'Er is nu een LAN-verbinding'.

Maar p2p werkt niet of nauwelijks. Het volgend heb ik al geprobeerd.

*netwerkkaart + kabel verwisseld
*netwerk kaart vastgezet op een snelheid 10Mbit-halfduplex
*verschillende poorten geprobeerd
*splitter eruit gelaten
*firmware geupdate + modem een reset gegeven
*pc opniew geinstalleerd (schoon van evt. spyware en virussen)
*Tiscali doet nog steeds vaag over dit probleem (zucht) en denkt dat het aan spyware e.d. ligt maar duidelijk niet ik heb een schone pc.

Ik vind het wel raar dat zelfs de lampjes "dsl/ en internet" knipperen terwijl de netwerkkabel eruit is?

Iemand nog een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
..+ modem een reset gegeven

Reset naar factory defaults of alleen herstart?

Ik vind het wel raar dat zelfs de lampjes "dsl/ en internet" knipperen terwijl de netwerkkabel eruit is?

Klopt, je lijn blijft immers draaien en er is altijd wel wat verkeer naar elk IP adres (virussen etc die proberen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja volgens de handleiding van tiscali de firmware vervangen en een reset gegeven zie:
http://www.tiscali.nl/helpdesk/handleiding.asp?id=3471

Dus dat moet kloppen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Wie van de mensen hier gebruikt Shareaza voor P2P? Bij mij is dit progje nl. de oorzaak voor de problemen die ik heb. Als mijn verbinding moeilijk doet hoef ik Shareaza maar uit te zetten en alles werkt. Nu hoop ik dat de problemen die er zijn in een nieuwe firmware worden opgelost maar tot die tijd wil ik Shareaza wel blijven gebruiken. Weet hier iemand welke instellingen ik zou moeten gebruiken waardoor mijn verbinding bruikbaar blijft en ook shareaza bruikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 10:07:
Ja volgens de handleiding van tiscali de firmware vervangen en een reset gegeven zie:
http://www.tiscali.nl/helpdesk/handleiding.asp?id=3471

Dus dat moet kloppen toch?
Dan heb je het juist gedaan inderdaad. Als 't met twee netwerk kaarten en op 10Mbit-half 't zelfde blijft kan de ZyXEL ook gewoon defect zijn natuurlijk. 't Is niet goed dat de netwerk verbinding tussen modem & PC steeds verbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan me aub vertellen wat ik fout doet.
Ik heb localhost draaien met apache en alles.. en met de nieuwe zyxel blokkeert hij de boel..

Ik heb wel de boel geforwared,
Zie printscreen:
http://dylan19.myftp.org/Hosting/Screen-005.jpg

Heb ik wat fouts gedaan?
Lokaal werkt het wel zo.. maar voor buitenaf niet..
Als ik gewoon het 'buiten ip' invoer werkt hij ook niet..

Wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Je firewall blokkeert die poorten nog. Zet die eens uit en alles op 'forward' in dat zelfde scherm van je firewall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

-Nat instellen
-FW rule instellen WAN -> LAN
-Dan echt van buiten af testen.

voor locale access via het zelfde ip moet je via telnet ' nat loopback' aanzetten menu 24 (syst maintenance) -> 8 voor command line interface

locall kan je natuurlijk ook altijd je webserver bereiken dmv http://127.0.0.1

[ Voor 8% gewijzigd door ReLight op 20-07-2005 11:30 . Reden: menu nr fout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deddiekoel schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 10:19:
Wie van de mensen hier gebruikt Shareaza voor P2P? Bij mij is dit progje nl. de oorzaak voor de problemen die ik heb. Als mijn verbinding moeilijk doet hoef ik Shareaza maar uit te zetten en alles werkt. Nu hoop ik dat de problemen die er zijn in een nieuwe firmware worden opgelost maar tot die tijd wil ik Shareaza wel blijven gebruiken. Weet hier iemand welke instellingen ik zou moeten gebruiken waardoor mijn verbinding bruikbaar blijft en ook shareaza bruikbaar is?
Je moet poorten open zetten, softwareupdate van je modem is ook voldoende meen ik...

Hier doet ie het gewoon... ik weet alleen ff niet meer wat ik ervoor gedaan heb :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 19:24:
[...]
Je moet poorten open zetten, softwareupdate van je modem is ook voldoende meen ik...
Hier doet ie het gewoon... ik weet alleen ff niet meer wat ik ervoor gedaan heb :(
Raar, ik mijn poorten open staan, vuurmuur is uit en de F/W is up to date...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 10:53:
Je firewall blokkeert die poorten nog. Zet die eens uit en alles op 'forward' in dat zelfde scherm van je firewall.
laat maar.. al gelukt :P

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2005 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Mensen,

Ik heb een vraag:

Ik heb dus Tiscali+voip,met de router Prestige 2602H-63.

Ik wil graag een game server hosten,maar ik zou niet weten hoe ik mijn poorten moet openzetten?
Als iemand er verstand van heeft,en tijd en zin heeft het,het mij misschien kunnen uitleggen(mailen svp)(Ik weet zelf welke poorten er open moeten)Maar de vraag is hoe en waar? ik dacht zelf bij NAT maar weet dit niet zeker.

Alvast bedankt,

Sander Walraven

E-mail: sander.walraven@tiscali.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Het is in dit topic volgens mij al meerdere keren langs gekomen. Lees het topic even door, door ?limit=999 achter de url te zetten krijg je alles mooi op 1 errug grote pagina.

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
't Duurt even met laden van de pagina maar 't kan inderdaad.

Lees gelijk ook even de FAQ: http://gathering.tweakers.net/forum/faq

't Is geen mail die je stuurt hier, anhef en 'alvast bedankt,' is niet nodig en ook niet gewenst. Email adres neerzetten op een forum is compleet overbodig. 't Mooie is juist dat de antwoorden ook publiek zijn en beschikbaar blijven voor elk ander die er ook iets aan heeft.

Misschien wil Dylan19 wel een korte how-to schrijven over hoe poorten te forwarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk al 100 keer gevraagd maar kan het zo snel niet vinden (of kijk er ongelofelijk overeen)
Ik ga Tiscali special (met telefonie) bestellen en nu kan ik van voor niks een Draytek 2200VG krijgen maar hier komt mijn vraag; werkt deze Draytek ook met Tiscali en zo ja waar kan ik de instellingen vinden?
Heb wel een beetje zitten forum browsen maar mensen posten meestal alleen iets als het niet werkt, en wil juist weten of het wel werkt en hoe het dan werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Werkt wel, staat ergens in de thread(s).

Je kan dan bij Tiscali 't gratis modem nemen en in bridge-mode zetten. Of je kiest toch voor de €30 ZyXEL met telefonie en zet die in bridge. Heb je hem iig wel voor weinig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 23:32:
Werkt wel, staat ergens in de thread(s).

Je kan dan bij Tiscali 't gratis modem nemen en in bridge-mode zetten. Of je kiest toch voor de €30 ZyXEL met telefonie en zet die in bridge. Heb je hem iig wel voor weinig ;)
leest op forum dat ZyXEL nog wel wat probleempjes heeft, spontaan reset,uitvallen enz.
als ik dus die ZyXEL in bridge zet (hoe dat dan ook zou moeten) dan heb je toch nog steeds die problemen met die ZyXEL?
is het ook mogelijk im alleen die draytek te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 12:43
volgens mij zijn de meeste problemen met de zyxel wel opgelost met de nieuwste firmware. ik heb er in ieder geval nog geen last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

bjck schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 22:01:
't Duurt even met laden van de pagina maar 't kan inderdaad.

Lees gelijk ook even de FAQ: http://gathering.tweakers.net/forum/faq

't Is geen mail die je stuurt hier, anhef en 'alvast bedankt,' is niet nodig en ook niet gewenst. Email adres neerzetten op een forum is compleet overbodig. 't Mooie is juist dat de antwoorden ook publiek zijn en beschikbaar blijven voor elk ander die er ook iets aan heeft.

Misschien wil Dylan19 wel een korte how-to schrijven over hoe poorten te forwarden?
In de zyxel manual staat het best netjes geschreven hoor:
http://www.zyxel.com/prod...indexFlagvalue=1075687935

rechterkant staan allemaal guides.
Byte_Me schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 11:18:
volgens mij zijn de meeste problemen met de zyxel wel opgelost met de nieuwste firmware. ik heb er in ieder geval nog geen last van gehad.
Not,.. Moet je maar eens All Seeing Eye opstarten en een full server scan doen of bv battlefield2 servers... Pof Dood, reset router..
Voor grotere Azureus lijsten gaat het ook niet. Het lijkt alsof ze de limit gewoon hebben gefixt, maar hij is nog steeds niet erg tolerant. Wel verbeterd voor normaal gebruik.

[ Voor 29% gewijzigd door ReLight op 21-07-2005 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Zyxel werkte op zich wel, met één uitzondering. Online gaming bij www.teamxlink.co.uk kreeg ik met geen mogelijkheid aan de praat. Uiteindelijk heb ik de Draytek 2510V gekocht en werkte alles direct nadat ik UP poort 30000 had geforward.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 10:46
Not,.. Moet je maar eens All Seeing Eye opstarten en een full server scan doen of bv battlefield2 servers... Pof Dood, reset router..
Voor grotere Azureus lijsten gaat het ook niet. Het lijkt alsof ze de limit gewoon hebben gefixt, maar hij is nog steeds niet erg tolerant. Wel verbeterd voor normaal gebruik.
Ik zal het je zeggen... ze hebben zeker weten een limiet van 1000 ingeklopt!!! Ik heb de patch van BF2 geladen... en dan gaan de serverlijsten wat langzamer... hij gaat tot 1000 dan moet ik em weer resetten... dan weer 1000 erbij.... IK WORDT ER NIET GOED VAN!!! En dat dus tig keer... Voor dat dat KL@te ding gereboot is ben ik 5 min. verder... dat betekent dus dat mijn server dus 5 min niet online is en dat dus alle mail voor dat domein gewoon lomp gebounched (geboundsed??) word. :( :(

Ik heb er geen geld voor over om een nieuwe modem te kopen.... dus een beetje een pat-stelling!
Ik hoop dat er gauw aangepaste firmware komt... Heeft iemand er al meer zicht op?? :'( :'(

Even voor de herhalers onder ons... modem heeft nieuwste firmware en is gereset naar factory defaults!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

Mailservers die niet online zijn daar wordt de mail voor ge-requeued. Goede mailservers doen dat ten minste.

Je kan het probleem oplossen door de filters te gebruiken, dan heb je geen last. In ASE heb ik een subset van de servers naar favorites verplaatst. Bijvoorbeeld alle UK, multiplay.co.uk servers etc.
Enkel al al die USA servers uit de lijts scheelt al een hoop, die zijn toct te ver weg voor een goede ping.

Maar 1 ding is wel duidelijk Zyxel is nog niet klaar met de 2602H

Uit de support documentatie:
11.What is SUA? When should I use SUA?

SUA (Single User Account) is a unique feature supported by Prestige router which allows multiple people to access Internet concurrently for the cost of a single user account.

When Prestige acting as SUA receives a packet from a local client destined for the outside Internet, it replaces the source address in the IP packet header with its own address and the source port in the TCP or UDP header with another value chosen out of a local pool. It then re-computes the appropriate header checksums and forwards the packet to the Internet as if it is originated from Prestige using the IP address assigned by ISP. When reply packets from the external Internet are received by Prestige, the original IP source address and TCP/UDP source port numbers are written into the destination fields of the packet (since it is now moving in the opposite direction), the checksums are recomputed, and the packet is delivered to its true destination. This is because SUA keeps a table of the IP addresses and port numbers of the local systems currently using it.
Ik vermoed dat het deze pool is of de interne table welke een te lage limiet heeft. Lekker slim..

[ Voor 58% gewijzigd door ReLight op 21-07-2005 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik het zo hoor lijkt het mijn beter om met die draytek aan de gang te gaan ;)
iemand een link waar staat hoe precies in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reg. datum: 20 juli 2005
Ik heb de 2602 van de meest recente firmware voorzien, maar het probleem dat - zo nu en dan - de verbinding met internet wordt beëindigd blijft bestaan. Na de resetknop op de 2602 te hebben gehanteerd komt de verbinding met internet weer tot leven.

Graag zou ik willen weten of jullie dit verschijnsel ook kennen en of er wat aan te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 19:27:
Reg. datum: 20 juli 2005
Ik heb de 2602 van de meest recente firmware voorzien, maar het probleem dat - zo nu en dan - de verbinding met internet wordt beëindigd blijft bestaan. Na de resetknop op de 2602 te hebben gehanteerd komt de verbinding met internet weer tot leven.

Graag zou ik willen weten of jullie dit verschijnsel ook kennen en of er wat aan te doen is.
Ik zou zeggen, lees deel 1 en deze 19 pagina's eens door en kom dan terug of er iets voor je tussen zit. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:16

Arfman

Drome!

Zo, de handel is administratief aan het rollen ;)

SurfSnel opgezegd, kreeg 12 augustus als beeindigingsdatum van het abbo. Ik naar T for Telecom, zelfde verkoper weer. Heeft voor mij eerst naar Tiscali gebeld (om te vragen of dit nu echt de juiste procedure was omdat ik bleef zeuren :+) en daar bevestiging van gekregen. Toen naar NLnet (SurfSnel) om te verifieren of alles goed was gegaan qua opzegging (het moest een "administratieve" opzegging zijn, het ADSL signaal moest nog niet van de lijn af), dit was het geval. Toen weer naar Tiscali gebeld welke datum hij nu moest nemen, 12 of 13 augustus. Tot mijn verbazing zei de technische meneer aan de lijn dat hij dan de 13e moest nemen, omdat op 12 augustus er nog "SurfSnel ADSL signaal" op kon zitten. Daarna weer gecheckt bij SurfSnel (NLnet dus) en deze antwoordde bevestigend dat dit correct was.

Heel verhaal, maar als het goed is heb ik vanaf 13 augustus 4 mbit + telefonie 8)7

Alle lof aan de verkoper van T for Telecom, hij heeft voor mij echt veel meer gedaan dan ik ooit voor mogelijk had gehouden bij een GSM-toko.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dan snapt die persoon bij Tiscali 't ook niet. Misschien had je beter de administratie kunnen bellen.

Maar goed, als SurfSnel je lijn niet opzegt, je abonnement de 13de afloopt en je overstap de 14de zou gebeuren is ook nog geen man over boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 14:45
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 11:10:
[...]

leest op forum dat ZyXEL nog wel wat probleempjes heeft, spontaan reset,uitvallen enz.
als ik dus die ZyXEL in bridge zet (hoe dat dan ook zou moeten) dan heb je toch nog steeds die problemen met die ZyXEL?
is het ook mogelijk im alleen die draytek te gebruiken?
Ik gebruik een zyxel 650R-31 in bridge-mode, daarachter een Draytek 2200V (zonder wireless).
Werkt perfekt hier, ik wacht alleen nog op een firmware die de nummerherkenning regelt, die is toegezegd. de draytek heeft een loopthrough voor de gewone KPN-lijn, je krijgt dus alles op een toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-09 10:09
Tja, het modem... Ik heb een ZyXEL 2602H-61, ben er nog niet echt weg van. Het is beter dan het Sagem USB/Ethernet modem dat ik bij mijn eerste abonnement kreeg, maar echt betrouwbaar, nee.
Ik heb nu het probleem dat wanneer ik Enemy Territory wil spelen, op het moment dat ik met een server wil verbinden, gaat het modem hangen. 'k Ga morgen Tiscali bellen :( . Die helpdesk kennende zullen ze wel tot de conclusie komen dat ik spyware heb (NOT!), maar goed, niet geschoten...

Ik heb overigens wel de laatste firmware.
Iemand die (nog) met dergelijke problemen zit?

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Ik ken echt geen problemen met online gamen, heb enkel de firewall uit staan en alles op forward gezet op die pagina. Verder is setup helemaal standaard in de ZyXEL.

netwerk storing meerdere locaties, opgelost ondertussen weer.

[ Voor 19% gewijzigd door bjck op 22-07-2005 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Cheese:"'k Ga morgen Tiscali bellen :( . Die helpdesk kennende zullen ze wel tot de conclusie komen dat ik spyware heb (NOT!), maar goed, niet geschoten...

Ik heb overigens wel de laatste firmware.
Iemand die (nog) met dergelijke problemen zit?"

Einde citaat.

Bij mij valt de internetverbinding, plotseling, weg en slechts het uitzetten en het weer aanzetten van de 2602 doet de internetverbinding weer terugkomen.

En - INDERDAAD - geeft tiscali als reden hiervoor dat jouw systeem - beslist - onder the bugs moet zitten!!! En hiermee moet je het maar mee zien te doen :( :( :(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2005 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Als je nieuwe firmware hebt, je hebt hem daarna netjes naar factory-defaults gezet zoals in de handleiding staat. Je hebt geen (onder oude firmware) eerder opgeslagen configuratie terug gezet daarna.

Dan kan het zijn dat jouw exemplaar niet helemaal 100% is. Gewoond duidelijk uitleggen wat je gedaan hebt al.

Zeker als 't zomaar uit het niets voor komt is het vreemd. Als je op 5 PC's aan het gamen bent (server lijst listen) of op een paar PC's tegelijk P2P software hebt draaien en het gebeurt dan kan ik me er nog iets bij voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
Het lijkt weer opgelost na het uitschakelen en weer inschakelen van de firewall, heb Tiscali dus maar niet gebeld, want ik weet hoe vervelend het is als mensen bij je komen met een niet reproduceerbaar probleem. Overigens deed het probleem zich gisteren wel elke keer voor.
Ik heb inmiddels ervaring met 4 verschillende ADSL modems waarvan 2 van Tiscali, en juist deze 2 hebben het probleem dat ze wel eens volledig vastlopen, goedkoop=duurkoop?. Maar goed, alles lijkt nu weer te werken. hopelijk komt ZyXEL binnenkort met een nieuwe firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Er wordt druk samen gewerkt momenteel tussen ZyXEL en Tiscali voor nieuwe firmware. Staan aadig wat puntjes op de lijst met 'to-fix' en beter de hele lijst dan een aantal toch?

ZyXEL is in DSL apparatuur nooit goedkoop geweest en toch echt een van de betere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 13:42
Mensen, mijn vader heeft nu Tiscali Telefonie en volgende week wordt de KPN lijn overgenomen door Tiscali. Nu waren we aan het zoeken hoe je kon doorverbinden bij tiscali (zoals *21 bij KPN). Nu konden we dit niet vinden op de website van Tiscali, dus belden we de helpdesk. Zeggen ze daar dat het niet kan bij Tiscali... |:( |:( :? :? Klopt dit? Kan me dit nauwelijks voorstellen... Als dit klopt, kan ik dan iets doen waardoor ik dit WEL kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Martijn schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 21:41:
Mensen, mijn vader heeft nu Tiscali Telefonie en volgende week wordt de KPN lijn overgenomen door Tiscali. Nu waren we aan het zoeken hoe je kon doorverbinden bij tiscali (zoals *21 bij KPN). Nu konden we dit niet vinden op de website van Tiscali, dus belden we de helpdesk. Zeggen ze daar dat het niet kan bij Tiscali... |:( |:( :? :? Klopt dit? Kan me dit nauwelijks voorstellen... Als dit klopt, kan ik dan iets doen waardoor ik dit WEL kan?
Wachten tot ze die feature gaan aanbieden/implementeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
bjck schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 22:35:
[...]

Wachten tot ze die feature gaan aanbieden/implementeren?
Dit is dus gewoon serieus WAAR?? :? :? :? Nou, dat is dus ongelofelijk kut. Dat is gewoon een basisfeature waarbij ik gewoon helemaal vanuit ben gegaan dat ie er zou zijn... Ik heb zelf VoDSL en daarbij werkt het ook gewoon... Wat een bagger service zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
waarom zou je dit doen? is dat goedkoper als KBN belbudget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Byte_Me schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 23:16:
[...]

waarom zou je dit doen? is dat goedkoper als KBN belbudget?
Nee, maargoed, leek me pa handiger, dan komt tenminste alles op de zelfde lijn binnen. Als we dat niet willen moet er weer een extra kastje gekocht worden enzo, dat schiet ook niet op... Is toch zwaar bagger dat tiscali dit niet aanbiedt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:16
"Zwaar bagger" is mischien ook wel een beetje overdreven?

En tja, als je zoiets nodig hebt moet je van te voren even informeren of dat kan. Niet direct aanvragen en dan achteraf komen huilen dat het niet is wat je verwachtte ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Martijn schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 22:55:
[...]

Dit is dus gewoon serieus WAAR?? :? :? :? Nou, dat is dus ongelofelijk kut. Dat is gewoon een basisfeature waarbij ik gewoon helemaal vanuit ben gegaan dat ie er zou zijn... Ik heb zelf VoDSL en daarbij werkt het ook gewoon... Wat een bagger service zeg...
Bagger service...

Als je nu zou schrijven dat je ervanuit was gegaan dat die optie er gewoon was en dat het tegen valt okee. Goed opletten en informeren is ook een optie.

't Mooie van VoIP is dat je in princiepe doorschakeling helemaal niet meer nodig zult hebben. Je krijgt straks mobieltje waar je gewoon je nummer + wachtwoord in zet en als je dan bij vrienden bent die en wireless netwerk hebben je gewoon bereikbaar bent.

Dat je overal je eigen nummer mee neemt. Dat je zelfs op de zaak die login + wachtwoord kan invullen op je computer of VoIP toestel en dan daar bereikbaar bent etc etc etc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

='virtual presence'

softphone op je pda met wifi, en bellen maar naar Klara.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
bjck schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 23:44:
[...]

Bagger service...

Als je nu zou schrijven dat je ervanuit was gegaan dat die optie er gewoon was en dat het tegen valt okee. Goed opletten en informeren is ook een optie.

't Mooie van VoIP is dat je in princiepe doorschakeling helemaal niet meer nodig zult hebben. Je krijgt straks mobieltje waar je gewoon je nummer + wachtwoord in zet en als je dan bij vrienden bent die en wireless netwerk hebben je gewoon bereikbaar bent.

Dat je overal je eigen nummer mee neemt. Dat je zelfs op de zaak die login + wachtwoord kan invullen op je computer of VoIP toestel en dan daar bereikbaar bent etc etc etc ;)
OK OK, zwaag bagger is een beetje overtrokken, excuus... ;) maar de situatie die jij schets is voor de meeste mensen nog niet echt realistisch. De telefonie dit Tiscali aanbiedt mag dan VOIP zijn, de meeste klanten zullen niet eens weten wat dat is, en zullen er dezelfde verwachtingen van hebben als van KPN. En dus ook verwachten dat doorschakelen werkt... Dat ze ergens anders met een softphone of hardware voip phone kunnen inloggen weten alleen wij tweakers. Tiscali roept dat namelijk ook niet rond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
't Is wel de toekomst natuurlijk, niet meer locatie,netwerk, medium, verbinding gebonden zijn ;)

Dat er nog wat problemen zijn omdat je netnummers niet buiten een nummergebied mag gebruiken okee. 't Is lastig dat je die optie veel gebruikt en die straks er niet meer is. Misschien dat Tiscali die nog gaat aanbieden als het mogelijk is natuurlijk. Je zou de helpdesk een mail kunnen sturen met het verzoek of ze dit bij de juiste mensen willen weerleggen.
Smarty77 schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 11:59:
[...]

Ik zal het je zeggen... ze hebben zeker weten een limiet van 1000 ingeklopt!!! Ik heb de patch van BF2 geladen... en dan gaan de serverlijsten wat langzamer... hij gaat tot 1000 dan moet ik em weer resetten... dan weer 1000 erbij.... IK WORDT ER NIET GOED VAN!!! En dat dus tig keer... Voor dat dat KL@te ding gereboot is ben ik 5 min. verder... dat betekent dus dat mijn server dus 5 min niet online is en dat dus alle mail voor dat domein gewoon lomp gebounched (geboundsed??) word. :( :(

Ik heb er geen geld voor over om een nieuwe modem te kopen.... dus een beetje een pat-stelling!
Ik hoop dat er gauw aangepaste firmware komt... Heeft iemand er al meer zicht op?? :'( :'(

Even voor de herhalers onder ons... modem heeft nieuwste firmware en is gereset naar factory defaults!!!
Owkee, hier nu ook BF2 aangeschaft en probleem is volledig reproduceerbaar. Router is compleet onbenaderbaar op dat moment. Wat wel opvalt is dat een lopende FTP transfer gewoon doorgaat. Gaat puur om nieuwe connecties die blijkbaar moeten wachten tot andere een time-out hebben gegeven.

Gaat mis bij >1000 servers listen zowel in BF2 als in BF(DC) merk ik hier.

Tijdelijke oplossing gevonden ook gelijk:

Tijdens 't listen rond de 800 op 'lan-game' klikken bovenaan in menu. Dan terug naar internet en je list is blijven staan. Je mist er best een aantal, maar je kan wel gelijk spelen. Servers aan je favorites toevoegen steeds meer en alleen die laten listen (BF werkt het iig).

[ Voor 64% gewijzigd door bjck op 24-07-2005 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

Ik wou dat er nog eens zo'n InkoopActie gehouden werd voor die lijnbundel kastjes Artec AX520. >:)

http://www.inkoopacties.net/ia/bp2fjn83
Met deze switch kun je je KPN en VOIP telefoonlijnen koppelen. Zowel KPN als VOIP werken naast elkaar, onafhankelijk maar niet gelijktijdig, en heb je fijn gewoon weer 1 telefoon apparaat, enkel nu met 2 kiesbare lijnen. 8)
Normaal uitbellen met Tiscali, #1 als je zo nodig wilt bellen met KPN, en altijd je inkomende telefoontjes ook gewoon op je eigen zelfde toestel binnenkrijgen.
Alleen nummerherkenning doet het nier van kpn hiermee.

Afbeeldingslocatie: http://www.artech.com.tw/html/english/ax520/ax520_D.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Volgens mij kan dit wel hoor. Via internet weliswaar, maar ik meen dat je daar kan instellen dat hij doorschakeld naar een ander nummer...
Ik dacht dat het hier stond maar dat is helaas niet zo. Tijdens de beta test kon het nog wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
ReLight schreef op zondag 24 juli 2005 @ 00:27:
Ik wou dat er nog eens zo'n InkoopActie gehouden werd voor die lijnbundel kastjes Artec AX520. >:)
[afbeelding]
Als die er is doe ik mee!
Heeft iemand trouwens ervaringen met inkoopacties, en met dit kastje? Hoe is de inkoop gegaan en werkt alles naar tevredenheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Nu online
Zijn er trouwens hier mensen met tiscali telefonie en een vodaphone gsm? Met de vodaphone gsm kan ik niet naar mijn tiscali nummer bellen. Hij gaat 1 keer over en hangt dan op. Ook vanaf mijn werk kan ik niet naar mijn huis nummer bellen. Die zecht steeds dat het nummer in gesprek is.

Lijkt me toch wel essentieel dat je gebeld kunt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

The Cheese schreef op zondag 24 juli 2005 @ 08:35:
[...]

Heeft iemand trouwens ervaringen met inkoopacties, en met dit kastje? Hoe is de inkoop gegaan en werkt alles naar tevredenheid?
Goed da's dus al animo :2
De inkoop ging (gezien het inkoopacties forum ) erg goed, en iedereen was wel tevreden. De aansluitvolgorde bleek het belangrijkste euvel.
Ik wil mijn kpn nummer bij kpn houden icm belbudget, dus van niet gebeld worden vanaf vodaphone of waar dan ook heb ik geen last.

Misschien een Poll Houden of dit interesant is voor meer Tiscali (of anders) mensen hier ? (Animo check ?) Ik heb zelf geen tijd om dit allemaal te organiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaman144
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-01 12:36

megaman144

waarom ik weet het niet

Ik heb nu 2 maanden tiscali telefonie maar ik vind de kwaliteit van de lijn nog niet goed genoeg om KPN op te zeggen . Ik heb last van ruis of gekraak . Heb ik alleen hier last van ? Of heb ik iets niet goed staan?

amd64 3000+ 939 9800@pro 19"tft G7muisie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 19:57
Op pagina 49 van de Prestige User's Guide lees ik dat de Prestige automatisch de firmware kan upgraden als Tiscali een auto-provisioning server geconfigureerd heeft. Hebben ze dit, of wordt 't iedere maand de online helpdesk checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik heb een vodafone abonnement en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
roderickvd schreef op zondag 24 juli 2005 @ 14:29:
Op pagina 49 van de Prestige User's Guide lees ik dat de Prestige automatisch de firmware kan upgraden als Tiscali een auto-provisioning server geconfigureerd heeft. Hebben ze dit, of wordt 't iedere maand de online helpdesk checken?
Wordt niet gedaan. 't Heeft voordelen maar ook veel nadelen die optie. Dus even checken op de website inderdaad. Zal ook wel in de nieuwsbrief staan straks natuurlijk en hier weet je het vaak als eerste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Nu online
Ik heb het gevonden wat het is met vodaphone, en dit zal niet provider afhankelijk zijn. Ik heb nummer zenden uit staan. Als ik hem aan zet gaat het gelijk goed. In de instellingen van telefonie staat hier echter niets over. Echt handig is dir niet, maandag eens over bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Wortelsoft schreef op zondag 24 juli 2005 @ 15:37:
Ik heb het gevonden wat het is met vodaphone, en dit zal niet provider afhankelijk zijn. Ik heb nummer zenden uit staan. Als ik hem aan zet gaat het gelijk goed. In de instellingen van telefonie staat hier echter niets over. Echt handig is dir niet, maandag eens over bellen.
Toch wel op de configuratie pagina uitgezet en niet in je modem? In je modem werkt 't helemaal niet meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Nu online
Op mijn gsm uitgezet. Wil echter geen nummer mee zenden bij mijn gsm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 10:46
The Cheese schreef op zondag 24 juli 2005 @ 08:35:
[...]

Ik heb meerdere ervaringen met inkoopakties en ik heb ervaring met het AX520 kassie.....

Beide ervaringen zijn helemaal toppie... Ik moet wel erbij zeggen dat de kwaliteit van de inkoopaktie bepaald worden de initiator!! Over het algemeen gaat het redelijk tot super goed...

Over het kastje... het werkt helemaal super, echt te gek! Ik wordt gebeld op mijn KPN nummer en bel via mijn Tiscali lijn (gratis dus). Ik heb nog niet geprobeerd om te bellen via mijn kpn lijn dan moet je volgens mij #2 in toetsen en dan het normale nummer... Ik heb mijn bel basis van kpn om laten zetten naar bel budget... Laat je niks wijs maken door kpn mensen die zeggen dat er geen nummerherkenning meer mogelijk is op een belbudget.. het tegendeel is waar... Om laten zetten en alles werkt nog gewoon. Het schijnt alleen als je het aansluit zo als mij dat je dan geen nummer herkenning hebt op inkomende gesprekken op je VOIP/Tiscali lijn...

Dit ligt aan dat de lijn overgaat en dan als het ware door wordt geschakeld naar de primaire lijn en dan dus naar je telefoon... het dtmf signaal (nummer herkenning) is dan al geweest. het dtmf signaal schijnt alleen verzonden te worden voordat de telefoon voor de eerste keer over gaat...
Maar in principe heb je hier geen last van.
====================================
:X :X Sorry ik kan het niet binnen houden!!
Wat me ff van het hart moet is het volgende... kunnen de mensen die blijven zeggen dat de modem geen probleem heeft met meerdere connecties en niet vastloopt op battlefield... of het durven beweren dat mensen hun modem niet hebben gereset naar factory defaults, een eigen draadje openen?? Daar kunnen jullie dit soort dingen dan kwijt!! |:( |:( |:( Probeer op het modem wat wel schijnt te werken een applicatie die genoemd is in één van de draadjes... All seeing eye is er één van die je gratis kunt downloaden en kunt testen.....

Het is nu helemaal bekend dat je de nieuwste firmware moet hebben en dat je het modem moet resetten.... KLAAR!! Resultaat ==> VASTLOPERS!!! :(

Zooo, en nu ga ik weer verder met hopen op de nieuwe firmware of dat oplossingen gauw bekend worden.v :) :Z :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

offtopic:
Frustie ?, neem een smarty terwijl u wacht.

Wie wil die inkoopactie houden ?

[ Voor 40% gewijzigd door ReLight op 25-07-2005 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
ReLight schreef op maandag 25 juli 2005 @ 00:12:
offtopic:

waarom jij niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

Ehh, 2 posts terug ?:
Misschien een Poll Houden of dit interesant is voor meer Tiscali (of anders) mensen hier ? (Animo check ?) Ik heb zelf geen tijd om dit allemaal te organiseren.
..druk, nwe baan, gezin, te veel om op te noemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb nu al meerdere malen gehad dat we niet te bereiken zijn via de tiscali voip lijn
en krijg ik voicemail berichtjes in me postvak .van personen die me gebeld hebben
dat wederom me lijn kaduk is .

als ik dan naar me modem loop ,zie ik een rood ledje oplichten.met de text phone ernaast

wel internet .maar geen telefoon dus .

tot ik me modem reset ,dan werkt het weer

maar das ook de manier niet :(

iemand enig idee wat het evt kan zijn ,
erg lullig als je 06 leeg is . 8)
dus bellen met tiscali is op dit moment geen optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Oude firmware nog in je modem? Instellingen aan je firewall veranderd? Porten geforward die toevallig voor VoIP zijn?

ik merge hem met bestaande thread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
ReLight schreef op maandag 25 juli 2005 @ 00:12:
offtopic:

Ik wil ook wel zo'n apparaatje ;) nog meer animo dus ;), maar ook weinig tijd, sorry...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik wil me graag aanslauiten bij de woorden van Smarty77. Ik heb nog steeds problemen. Nieuwe firmware verhelpt het probleem dat de modem er helemaal uit vliegt maar ik heb nog steeds een onbetrouwbare verbinding als ik er P2P open staat. Dit resultaart ook in een slechte bereikbaarheid met telefonie. Ik ook wacht dus met smart op de nieuwe firmware!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:19
Wat zijn jullie ervaringen van de ZyXEL 2602 modem en nummerweergave?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
bredend schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 03:25:
Wat zijn jullie ervaringen van de ZyXEL 2602 modem en nummerweergave?
Werkt perfect gewoon met de DTMF standaar die KPN ook gebruikt voor nummerweergave. Dus elk normaal toestel of nummer melder werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

Hehe, ik dacht dat dat op Voip Tiscali niet werkte, maar inderdaad zeg op de voip lijn zit ook gewoon nummer weergave :)) (ook 2602HW hier)

Ik vind het echt super balen dat met dat kastje die nummerweergave naar de donder gaat op de kpn lijn. Natuurlijk kan je de kpn lijn als de primaire lijn nemen (dan werkt het wel) maar dan bel je dus standaard uit met kpn ipv VOIP, en dat zal ongetwijfeld weer tot betaalde gesprekken leiden...
Ik hou alles in de gaten met de online rekening overzichten van tiscali/kpn, maar de volgende kpn rekening gaar echt een feest worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Same here :D

Ik heb de bevestigingsbrief van Tiscali binnen, mijn volgende KPN rekening wordt 19.90 voor 2 maanden BelBudget ipv. 80 euro + nu :D

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
ReLight schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 11:22:
Hehe, ik dacht dat dat op Voip Tiscali niet werkte, maar inderdaad zeg op de voip lijn zit ook gewoon nummer weergave :)) (ook 2602HW hier)

Ik vind het echt super balen dat met dat kastje die nummerweergave naar de donder gaat op de kpn lijn. Natuurlijk kan je de kpn lijn als de primaire lijn nemen (dan werkt het wel) maar dan bel je dus standaard uit met kpn ipv VOIP, en dat zal ongetwijfeld weer tot betaalde gesprekken leiden...
Ik hou alles in de gaten met de online rekening overzichten van tiscali/kpn, maar de volgende kpn rekening gaar echt een feest worden :D
Langzaam gaan steeds meer mensen je op 't nieuwe nummer bellen. Staat hier nog wel een toestel op de splitter (kpn-lijn) maar alleen van die tele-sales belt er nog op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

bjck schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 11:51:
[...]

Langzaam gaan steeds meer mensen je op 't nieuwe nummer bellen. Staat hier nog wel een toestel op de splitter (kpn-lijn) maar alleen van die tele-sales belt er nog op ;)
Wij hebben express tot nu toe uitgaande voip nummerweergave uit gezet, en worden dus enkel gebeld op het kpn nummer. Tiscali zal toch een behoorlijke track-record moeten opbouwen bij me voordat ik de nummerpoortering laat uitvoeren. Voordat dat gaat gebeuren zet ik het eerst over naar Bel-budget (nu belbasis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovaal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-08 12:17

ovaal

Een balletje kan vreemd rollen

Mijn laatste KPN rekening was inderdaad een feestje :D
In plaats van belbasis nu belbudget ---> 10 Euri per maand.
Gratis bellen naar vast ---> 8 Euri per maand.
Uiteindelijk ruim een halvering op de 2 maandelijkse rekening. Dus voor 5 euro per maand 18 euro per maand bespaard. In 2 maanden heb ik dus GTA San Andreas "verdiend". ;)

Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik heb uitgerekend dat met ons belbedrag we 40 euro per maand besparen, puur op internet en bellen naar vast. (bovendien wordt mijn internetverbinding 4 x zo snel). We besparen dus 40 euro minues wat we naar GSM verbellen, maar dat is never nooit niet 40 euro per maand, hooguit een tientje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Martijn schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 00:40:
[...]

Ik wil ook wel zo'n apparaatje ;) nog meer animo dus ;), maar ook weinig tijd, sorry...
Je kunt hem ook zo bestellen, dat kost ca 45 euro. De laatste IA zat dacht ik rond de 40 euro, de eerste rond 38 inclusief verzend kosten (ca 32 ex).

Kijk even in het topic over het doosje in Artech AX 520 2-Line Switch

Everything is better with Bluetooth

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Nieuwe firmware is alleen voor de 2602H61 en 2602HW61 (MS5) en ook voor de 2602H63 en 2602HW63 (MU4).

En het persé noodzakelijk om na de firmware upgrade de modem naar factory-defaults te resetten!

Dit kan via menu onder: ConfiguratIon Maintenance --> Default. of als hij aan staat met ballpoint resetknopje ingedrukt houden tot hij herstart vanzelf.

(zet ook geen oude eerder opgeslagen config terug natuurlijk!)