[Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 2

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 16.016 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 14:31:
[...]glas helder verhaal weer :) . alleen de ZyXEL 2602H (61/63) van € 30 en die van 70 eurie bijbetalen he, het enige verschil is dus het draadloos internet? maar zit er wel voip op? want ik begrijp van me vader gister dat ie op een gegeven moment wel over wil gaan..... :> .
dus als er geen voip op zit is die van 30 eurie dus geen optie :Z . (bjck mischien, geeft iig goede uitleg >:) !!)
De 'W' in HW staat voor Wireless en dat is ook het enige verschil met de H versie. Beide hebben ze b.v. 4 switchpoorten en ja, ook hebben ze dus beide twee VOIP poorten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2005 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Klopt. Alleen gratis modem wijkt daarin af. Gratis modem heeft geen VoIP en ook geen ADSL2+ geschiktheid.

Vandaar dat ik ook zeg: Neem sowieso die van 30 of 70 euro.

Enige verschil in die €40 zit wel of niet wireless.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okey dus als ik het goed begrijp zijn ze helemaal het zelfde maar ht enige verschil is dus dat die van 70 eurie draadloos is en die van 30 eurie niet.. O-) . dus die van 30 euro is ook adsl 2+ voorbereid :) ? alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Yup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heel erg bedankt voor deze antwoorden die je me al tot nu toe gegeven! _/-\o_ . ik heb me keuze gemaakt dus. het wordt tiscali special+telefonie(ZyXEL 2602H (61/63) €30 met di. mischien als me vader die van 70 wil die dus..) ik laat jullie horen wanneer ik het heb >:) ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.O.E
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 13:48
Ik heb een raar probleem, ik heb sinds vandaag mijn 2de tiscali telefoon nummer,
want ik ben van basis naar totaal gegaan.

Maar hij is sinds vandaag geactiveerd.
Maar waneer ik mijn gegevens invul en en daarna naar system status ga zie ik dat sip 1 niet register is en dat ik daarop moet kliken maar waneer ik dat doe krijg ik na een tijdje het bericht unable to register.

maar als ik bij sip 2 met een andere sip gegevens het doe dan registreed hij wel.
ik heb mijn gegevens bij de sip configuratie helemaal goed gedaan en 3 x gecontroleerd.

Weet iemand waar het aan kan ligen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dan lijkt het dat je wachtwoord van je andere nummer niet correct is. Als die niet mag/kan registeren klopt die nummer/wachtwoord combinatie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Sinds gisteren heb ik ook Tiscali Telefonie Basis.
Als ik echter de hoorn opneem, hoor ik naast een kiestoon op de achtergrond een vrij irritant gekraak. Het is niet continue gekraak, maar een soort krr-krr-krr-krr achter elkaar.
De modem heb ik gereset, nieuwste firmware, en ook de modem verplaatst en pc's eruit. Niets helpt. ADSL doet het verder prima, topsnelheid, maar het gekraak is toch vrij irritant. Bellen en gebeld worden werkt prima, maar je hoort het aan beide kanten van de lijn.

Wie weet wat dit kan zijn, en wie weet een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
koelkast schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 21:20:
Sinds gisteren heb ik ook Tiscali Telefonie Basis.
Als ik echter de hoorn opneem, hoor ik naast een kiestoon op de achtergrond een vrij irritant gekraak. Het is niet continue gekraak, maar een soort krr-krr-krr-krr achter elkaar.
De modem heb ik gereset, nieuwste firmware, en ook de modem verplaatst en pc's eruit. Niets helpt. ADSL doet het verder prima, topsnelheid, maar het gekraak is toch vrij irritant. Bellen en gebeld worden werkt prima, maar je hoort het aan beide kanten van de lijn.

Wie weet wat dit kan zijn, en wie weet een oplossing?
Ander toestel geprobeerd? Toestel direct aan modem gehangen gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fong06
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:09
hmm, heb me adsl (abo van 4mbit + telefonie) al 2 maanden. Nergens last mee gehad, maar me adsl verbinding verbreekt nu regelmatig(nu 3e x in deze maand). Heeft er iemand hier ook dezelfde problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Kort? Lang? Moet je zelf actie ondernemen? Tijdstippen? etc etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik vraag me af of het mogelijk is om op bepaalde tijden dew router automatisch te resetten? Ik merk nl. dat na verloop van tijd er problemen komen met oa telefonie die door een reset worden opgelost.
Ik zou daarom best graag de mogelijkheid hebben om elke nacht of de router te resetten...

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:49
Deddiekoel schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 11:16:
Ik vraag me af of het mogelijk is om op bepaalde tijden dew router automatisch te resetten? Ik merk nl. dat na verloop van tijd er problemen komen met oa telefonie die door een reset worden opgelost.
Ik zou daarom best graag de mogelijkheid hebben om elke nacht of de router te resetten...
Lijkt me niet zo moeilijk.

Tijdklokje er op en iedere nacht een kwartier uitzetten en weer aan laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Is het mogelijk om een lijst te exporteren met de settings van de poort instelligen?
Ik wil een firmware upgrade gaan doen, maar het zou wel handig zijn als ik niet al de instellingen eerst op papier moet kalken.

(Ik weet dat ik geen oude config kan terug laden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Wortelsoft schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 21:06:
Is het mogelijk om een lijst te exporteren met de settings van de poort instelligen?
Ik wil een firmware upgrade gaan doen, maar het zou wel handig zijn als ik niet al de instellingen eerst op papier moet kalken.

(Ik weet dat ik geen oude config kan terug laden)
Je zal ze toch opnieuw moeten invoeren. Maak dan gewoon een printje of een screenshot en sla die op.

Oude config terugzetten bij nieuwe firmware geeft meer problemen dan elke nieuwe firmware kan oplossen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neggix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 09:41
Zo, Ik heb toch maar een hub eraan gehangen en dat werkt perfect ipv Draytek... MAAAR

Het internet word steds langzamer... Als ik de modem reset, gaat alles snel, maar na een paar dagen is het weer zo traag als dikke stront... Na de reset van de modem haal ik met gemak de 300 a 400 kb/ps, maar na een dag of 2 is het nog maar 40 kb/ps :?

Iemand enig idee...

Mario Kart FC 1590-4774-1019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
En als je de hub reset ipv je modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Je moet gewoon een kleine 5 tot 8 poorts switch nemen geen hub. Soms al voor 10 euro te koop. Is het wel een 10/100 hub? Full duplex is vaak ook een probleem. En de switch-poorten van de zyxel kun je niet instellen/vastzetten op half-duplex. Maw zeker gewoon een kleine switch aanschaffen..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neggix
Gianni Rombios schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 20:22:
Je moet gewoon een kleine 5 tot 8 poorts switch nemen geen hub. Soms al voor 10 euro te koop. Is het wel een 10/100 hub? Full duplex is vaak ook een probleem. En de switch-poorten van de zyxel kun je niet instellen/vastzetten op half-duplex. Maw zeker gewoon een kleine switch aanschaffen..!
Sorry, tis ook een switch, van 8 poorts.... kan verder op de switch niets doen natuurlijk.. tis wel 10/100... En modem staat alles ook goed. Het rare is ook dat het eerst wel snel kan maar nu na een paar uur al niet meer :?

BTW reset switch werkte ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Op de infopagina van Tiscali Telefonie staat het volgende:
Het is ook mogelijk om te kiezen voor Tiscali Telefonie Totaal zonder nummerportering. In dat geval ontvang je twee nieuwe telefoonnummers van Tiscali. Daarnaast blijf je je vaste telefoonaansluiting behouden.
Klopt het dan dat je dus 3 telefoonnummers hebt? Dus je kunt feitelijk nog een 3e nummer aanvragen als je Tiscali Basis hebt? Of is dit een foutje?

Verder heb ik nog een aantal vragen die hier volgens mij nog niet beantwoord zijn.

1. Ik wil graag 2 telefoons aansluiten op het Zyxel modem, 1 op poort 1 en 1 op poort 2. Ze gaan dan beide over (boven en beneden). Nu vraag ik me af of ik dan ook intern kan doorverbinden, of moet ik dan het hele nummer bellen? Hoe gaat dat in z'n werk? Of kan ik beter een 2e DECT-handset kopen om door te verbinden met het DECT-basisstation?

2. Stel dat ik Tiscali Telefonie Totaal aanvraag, is het dan mogelijk om deze nummers later weer te porteren naar een evt. nieuwe aanbieder na een jaar, of worden deze nummers dan gedropt?

3. Kan ik de tijd waarop de voicemail staat ingesteld (na 40 seconden niet opgenomen) ook veranderen? Ik vind 40 seconden nl. wel heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

koelkast schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 12:39:
Op de infopagina van Tiscali Telefonie staat het volgende:

[...]

Klopt het dan dat je dus 3 telefoonnummers hebt? Dus je kunt feitelijk nog een 3e nummer aanvragen als je Tiscali Basis hebt? Of is dit een foutje?
Volgens mij moet je dan voor dat 3de nummer betalen, maar dat is me nog niet duidelijk
1. Ik wil graag 2 telefoons aansluiten op het Zyxel modem, 1 op poort 1 en 1 op poort 2. Ze gaan dan beide over (boven en beneden). Nu vraag ik me af of ik dan ook intern kan doorverbinden, of moet ik dan het hele nummer bellen? Hoe gaat dat in z'n werk? Of kan ik beter een 2e DECT-handset kopen om door te verbinden met het DECT-basisstation?
Volgens de instelling van het modem kan het (niet geprobeerd), je kunt sip1 aan zowel poort 1 als 2 hangen. (er is ook een moglijkheid een tweede sip aan te sluiten). Doorverbinden kan niet voor zover ik kan zien, je kunt je zelf wel gratis bellen....Ik zou even in de handleinding bij zyxel kijken....
Dect heeft meer voordelen, niks aan te leggen, vrij keuze osptel plaats toestel, en je kunt er mee lopen .....

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-12-2016

RobbieDee

Buuf waar ben je

[...]
1. Ik wil graag 2 telefoons aansluiten op het Zyxel modem, 1 op poort 1 en 1 op poort 2. Ze gaan dan beide over (boven en beneden). Nu vraag ik me af of ik dan ook intern kan doorverbinden, of
[...]
Ja dat kan. Uit de handleiding overgenomen:
10.3 Internal Calls
Press "####" on your phone's keypad to call the other phone port.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
[...]
3. Kan ik de tijd waarop de voicemail staat ingesteld (na 40 seconden niet opgenomen) ook veranderen? Ik vind 40 seconden nl. wel heel veel.
Volgens de telefonie instellingen pagina is het aan/uit, je kunt daar niets veranderen aan die 40 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
http://operations2.tiscal...er/telefonie/340MU4D0.bin de isdn firmware is er nu ook...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:16

Arfman

Drome!

Ik heb af en toe nog problemen met Telefonie. Nog steeds heb ik soms dat als ik een nummer bel, hij niet overgaat. Dat is op te lossen door nogmaals te bellen. Erger is, is dat wij soms niet bereikbaar zijn. De telefoon lijkt dan over te gaan voor degene die belt, maar wij horen niks. Mensen bellen ons dan op de oude KPN lijn en vragen of de andere telefoon kapot is. Dat kan niet de bedoeling zijn lijkt me ?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dit klinkt als de beta firmware bijna. Weet je zeker dat je de MS5 in je modem gezet hebt (of MS4 nog) en je modem naar de factory-defaults hebt gereset na de firmware upgrade?

Anders zou je dat nogmaals kunnen doen (resetten naar fabrieks instellingen) en niets verandere behalve je telefonie gegevens invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net mijn telefonie basis werkend!

Alles als ik iemand bel die in gesprek is, hoor ik geen in gesprekstoon maar zo'n "geen geldig nummer tuut" (zo'n oplopende irritante tu du du duut 8)7 ). Klopt dit?

Ik heb de laatste firmware (van de Tiscali site) en hang rechtstreeks met een telefoon aan de modem.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2005 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

bjck schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 20:18:
Dit klinkt als de beta firmware bijna. Weet je zeker dat je de MS5 in je modem gezet hebt (of MS4 nog) en je modem naar de factory-defaults hebt gereset na de firmware upgrade?

Anders zou je dat nogmaals kunnen doen (resetten naar fabrieks instellingen) en niets verandere behalve je telefonie gegevens invullen.
code:
1
2
3
4
System Name: adsl-modem
ZyNOS F/W Version: V3.40(MS.5)D0 | 09/13/2005
DSL FW Version:TI AR7 04.01.02.00
Standard:ADSL_G.dmt

Ik zal morgen eens resetten naar fabrieksinstellingen. Is ook al gebeurd na de f/w upgrade, maar stel je voor dat het werkt :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Nog een keer flashen en helemaal opnieuw beginnen zou ook geen kwaad kunnen opzich. Stapje extra d'r voor alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Welja, u vraagt, wij draaien ;)
Ga het zodadelijk ff doen als m'n vriendin klaar is op de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neggix
weet iemand al wat mijn bovenstaande probleem kan zijn :? Ben er nog steeds niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Probleem heb je niet als je een PC direct aan 't modem hangt? En wel als je switch ertussen zet? En enigste remedi is modem herstarten toch?

Wat gebeurt er als je wel de switch ertussen zet, maar met 1 PC d'r aan. Dan treedt het ook op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
neggix schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 23:06:
weet iemand al wat mijn bovenstaande probleem kan zijn :? Ben er nog steeds niet uit
Ging het met de Draytek als switch ertussen wél goed? Probeer de netwerkkaarten van de computers eens in te stellen op half duplex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Mijn Tiscali oplevering is in stap 4. Ik verwacht per post nu een geplande opleveringsdatum. Per email wordt reeds gesproken van "in de week van 31 oktober".

Wie weet of je voorafgaand aan de technische oplevering je Tiscali email accounts al kunt aanmaken en gebruiken? Dan kan ik vrienden en bekenden reeds van de nieuwe adressen op de hoogte brengen terwijl mijn Demon.nl mail het nog doet.

Staan account gegevens soms al in de "geplande opleverbrief"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neggix
Ok. volgende getest...
Pc direct op Modem, 1 pc op siwitch naar modem, alle pc's op switch....
Blijkt echt na een reset van de modem dat deze pas weer op volle toeren kan draaien :?

Ligt dus niet aan de switch.. maar waarin de modem zit het em :?

Is er een proggie dat het hele netwerk verkeer in de gaten kan houden via 1 pc :?
Dus niet dat ik het op alles hoef te installeren.. Misschien dat dat uitkomst bied..

[ Voor 27% gewijzigd door neggix op 14-10-2005 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Zijn hier mensen waarbij heel veel sites het niet doen?
Tweakers doet het wel, maar telegraaf vb niet, en nog een belangrijk aantal usenetforums die het allemaal niet doen. Laatste tijd telkens rond het weekend een of andere storing, of je mag de modem resetten, krijgt ineens geen IP-adres meer, of een aantal sites doen het lange tijd niet.

Omgeving Tilburg-centrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snol
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Snol

Swim with me and get wet !

Iblies schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 10:50:
Zijn hier mensen waarbij heel veel sites het niet doen?
Tweakers doet het wel, maar telegraaf vb niet, en nog een belangrijk aantal usenetforums die het allemaal niet doen. Laatste tijd telkens rond het weekend een of andere storing, of je mag de modem resetten, krijgt ineens geen IP-adres meer, of een aantal sites doen het lange tijd niet.

Omgeving Tilburg-centrum.
Zelfde verhaal hier in Rotterdam, kom wel op Tweakers maar volgens mij niks op internationaals :( Is nu pas sinds vanochtend.

*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 08:31
Hier ook problemen... Lijkt wel of half internet eruit ligt bij Tiscali. Ook DNS lookups gaan zeer moeizaam tot niet.

Edit:
Oh ja, ik kom uit Roosendaal...

[ Voor 16% gewijzigd door ShadowLord op 15-10-2005 11:03 ]

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
  • Laatst online: 14-08 06:43
Zelfde hier in omgeving Utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 21:53
Same here: Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Site doet het ook niet van hun zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

DNS heeft inderdaad (weer) problemen. Overgeschakeld naar de DNS servers van m'n werk en alles draait weer als een tierelier. Hoe moeilijk is het om DNS servers te draaien, eigenlijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

Het lijkt alsof er ergens een link van NL naar buiten mist, waardoor alles via een omweg gaat... In elke trace naar een Amerikaans adres die ik probeer, mist er 1 hop ongeveer in het midden.

Sommige NL hosts (xs4all, casema bijvoorbeeld) zijn ook niet te bereiken.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier in Groningen dezelfde problemen.
@Arfman, welke DNS nummers gebruik jij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

Ik heb nu een aantal andere DNS-servers geprobeerd, heeft geen effect. Die van xs4all kan ik uberhaupt niet bereiken, en met die van HCCnet & ActiveDomain blijven de problemen hetzelfde.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Het zijn DNS servers van mijn werk, dat wordt vast niet gewaardeerd als ik die hier post en iedereen ze gaat gebruiken, ben ik bang.

Wel vreemd dat het bij anderen geen effect heeft, hier werkte meteen alles weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:06
Same here. In Geleen (Limboland). :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En het werkt nu weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Masimo schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 11:58:
Same here. In Geleen (Limboland). :'(
Heb net even via de command prompt het volgende gedaan:

Start... Uitvoeren.. cmd

Dan het volgende invoeren: :) ipconfig /flushdns

Daarna waren alle websites weer bereikbaar!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Waarschijnlijk heeft mijn vorige post niets uitgehaald, maar waren net op dat moment de dns-servers weer helemaal in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snol
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Snol

Swim with me and get wet !

Masimo schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 12:07:
Waarschijnlijk heeft mijn vorige post niets uitgehaald, maar waren net op dat moment de dns-servers weer helemaal in orde.
Hier in Rotterdam (bij mij dan) doet alles het ook weer.

*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Kan ook een netwerk probleem zijn (geweest) waardoor de DNS servers niet overal bij konden om dingen op te vragen. Servers zelf functioneerde dan natuurlijk gewoon prima, geef ze niet de schuld gelijk :+

Je ervaart dan hetzelfde, dat wel natuurlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 15-10-2005 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Either way, het waren wéér DNS-problemen. Met een VPN lijntje naar een ander netwerk had ik geen enkele problemen, het probleem lag dus waarschijnlijk bij Tiscali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Of jij kon de DNS servers niet bereiken inderdaad, of de DNS servers konden het (of deel van) internet niet bereiken. Alles is mogelijk waardoor je dit soort klachten ervaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superstudent
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-01-2022
Het vermoeden is dat een core router op de amsx er weer uit lag...Naar mijn weten niet iets specifieks met een DNS server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Superstudent schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 13:59:
Het vermoeden is dat een core router op de amsx er weer uit lag...Naar mijn weten niet iets specifieks met een DNS server.
Klinkt logischer, ook hier lag chello er een tijdje uit. Op IP kon ik wel bij m'n tiscali-router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Ik merkte vanmiddag dat mijn TIscali nummerweergave wél werkt op mijn Ranex vaste toestel, maar NIET op mijn Philips Dect 211 toestellen.
Daarom heb ik de Tiscali helpdesk gebeld: "het klopt dat nummerweergave bij sommige dect toestellen niet werkt. U moet dan maar het vaste toestel gebruiken om te bellen met Tiscali".
Ja, hallo, daar ben ik dus niet tevreden mee. En op de vraag wanneer mijn toestel dan wordt ondersteund, zeggen ze "waarschijnlijk dit jaar niet meer, dat ligt aan de firmware".

Hoe krijg ik nummerweergave nou voor elkaar? Het is toch te gek dat dat per toestel verschilt? Hoe kan dat nou? En hoe kan ik dit nou oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Huh!?

Ik heb dezelfde (alleen met antw app) Philips bijna, de DECT 215. En daar werkt het wel degelijk. Misschien is die van jou geimporteerd en standaard op een andere 'landcode' ingesteld? Kijk even in je handleiding want het is te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Laatst online: 16:52
koelkast schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 21:13:
Ik merkte vanmiddag dat mijn TIscali nummerweergave wél werkt op mijn Ranex vaste toestel, maar NIET op mijn Philips Dect 211 toestellen.
Daarom heb ik de Tiscali helpdesk gebeld: "het klopt dat nummerweergave bij sommige dect toestellen niet werkt. U moet dan maar het vaste toestel gebruiken om te bellen met Tiscali".
Ja, hallo, daar ben ik dus niet tevreden mee. En op de vraag wanneer mijn toestel dan wordt ondersteund, zeggen ze "waarschijnlijk dit jaar niet meer, dat ligt aan de firmware".

Hoe krijg ik nummerweergave nou voor elkaar? Het is toch te gek dat dat per toestel verschilt? Hoe kan dat nou? En hoe kan ik dit nou oplossen?
Niet. Gewoon wachten tot er een nieuwe firmware uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
bjck schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 21:49:
Huh!?

Ik heb dezelfde (alleen met antw app) Philips bijna, de DECT 215. En daar werkt het wel degelijk. Misschien is die van jou geimporteerd en standaard op een andere 'landcode' ingesteld? Kijk even in je handleiding want het is te veranderen.
Na even zoeken is het dan gelukt. Hij stond niet op de goede instelling voor nummerweergave (het zijn toestellen van een UPC-aktie) en die stonden voor UPC afgesteld (FSK ofzo). Het werkt nu! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Tiscali heeft nieuwe abonnementen: http://www.tiscali.nl/producten/actie/default.asp

Ziet er niet al te best uit. Had een zelfde abonn. als Wanadoo ADSL2 verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Mediacj schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 08:50:
Tiscali heeft nieuwe abonnementen: http://www.tiscali.nl/producten/actie/default.asp

Ziet er niet al te best uit. Had een zelfde abonn. als Wanadoo ADSL2 verwacht.
Wanadoo is (mijn in ziens belachelijk) aan het stunten met prijs. Je ziet toch ook dat KPN-DSL zich niets aan trekt van prijs gestunt? De snelheden worden verhoogd, maar prijs voor snelste abonnement blijft ongeveer €80 per maand. En toch hebben ze daar ruim een miljoen aansluitingen (over alle KPN-DSL ISP's gezien) en veel klachten hoor je ook niet. Alleen is de prijs wat hoger voor dezelfde snelheden bij KPN.

En ra-ra, waarom blijft het Wanadoo topic constant boven aan staan in Internet & Telefonie en zakt deze steeds weer heel ver weg... (ook Versatel topic bijft druk)

Hmm, als ik online m'n abonnement wil wijzigen zie ik nog het oude portfolio als keuzes. Zal nog wel komen dat het ook daar aangepast wordt.

[ Voor 22% gewijzigd door bjck op 19-10-2005 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik hoor alweer verwijzingen naar een nieuwe firmware. Iemand enig inzicht wanneer deze gaat komen?

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Met die nieuwe tarieven zou mijn 4 mbit connectie met ipv. 29.95 per maand 39.85 per maand gaan kosten ? :( :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 10:46
Arfman schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 10:33:
Met die nieuwe tarieven zou mijn 4 mbit connectie met ipv. 29.95 per maand 39.85 per maand gaan kosten ? :( :/
Het is inderdaad een beetje krom er neer gezet... maar het kost nog steeds hetzelfde... alleen je betaald totaal 39 euro als je kpn weg doet!

Als je KPN aanhoud met een bel budget abb. van +/- 9,80 euro dan betaal je voor tiscali 24,95
Dus bijna 5 euro goedkoper als dat het nu is!
Maar totaal weer 39 euro

Ik heb zelf gewoon nog een belbudget abb. Dan heb ik in iedergeval nog een dienst voor die 9 euro... anders betaal je 10 euro kaalkoper kosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Smarty77 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 11:07:
[...]

Het is inderdaad een beetje krom er neer gezet... maar het kost nog steeds hetzelfde... alleen je betaald totaal 39 euro als je kpn weg doet!

Als je KPN aanhoud met een bel budget abb. van +/- 9,80 euro dan betaal je voor tiscali 24,95
Dus bijna 5 euro goedkoper als dat het nu is!
Maar totaal weer 39 euro

Ik heb zelf gewoon nog een belbudget abb. Dan heb ik in iedergeval nog een dienst voor die 9 euro... anders betaal je 10 euro kaalkoper kosten!
OK, bedankt. Ik heb ook nog de KPN lijn ernaast. Blij toe, regelmatig zijn we niet bereikbaar en als we willen bellen moeten we 5 van de 10 keer 2 x (of vaker) proberen voordat de telefoon aan de andere kant overgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
ADSL Special was/is €29.95 voor 4Mbps + KPN BelBudget is dat €39.95. Tiscali Telefonie is dan gratis verder. Als je hier KPN opzegt krijg je ook €9.95 extra.

Nu Tiscali T4 is €24.95, maar Tiscali Telefonie kost nu €4.95. + KPN BelBudget komt je op zelfde bedrag per maand uit weer. Hier kan je ook Telefonie Totaal nemen a €14.95 en geen KPN meer betalen.

Als je deze twee vergelijkt (oude en nieuwe 4Mbps) weinig veranderd eigenlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Arfman schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 12:02:
[...]

OK, bedankt. Ik heb ook nog de KPN lijn ernaast. Blij toe, regelmatig zijn we niet bereikbaar en als we willen bellen moeten we 5 van de 10 keer 2 x (of vaker) proberen voordat de telefoon aan de andere kant overgaat.
Jouw klachten had ik zelf ook.... maar door de nieuwe firmware versie 5 zijn volgens mij de problemen redelijk verholpen!

Heb jij dit ook al gedaan? Firmware versie 5 laden... 20 seconden met een pen in het gaatje (knopje) aan de achterkant van het modem prikken... En dan alle settings weer goed zetten (let op geen backup terug zetten van de instellingen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
bjck schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 12:25:
ADSL Special was/is €29.95 voor 4Mbps + KPN BelBudget is dat €39.95. Tiscali Telefonie is dan gratis verder. Als je hier KPN opzegt krijg je ook €9.95 extra.

Nu Tiscali T4 is €24.95, maar Tiscali Telefonie kost nu €4.95. + KPN BelBudget komt je op zelfde bedrag per maand uit weer. Hier kan je ook Telefonie Totaal nemen a €14.95 en geen KPN meer betalen.

Als je deze twee vergelijkt (oude en nieuwe 4Mbps) weinig veranderd eigenlijk ;)
Echooooooooooo ;) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Smarty77 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 13:13:
[...]

Jouw klachten had ik zelf ook.... maar door de nieuwe firmware versie 5 zijn volgens mij de problemen redelijk verholpen!

Heb jij dit ook al gedaan? Firmware versie 5 laden... 20 seconden met een pen in het gaatje (knopje) aan de achterkant van het modem prikken... En dan alle settings weer goed zetten (let op geen backup terug zetten van de instellingen!)
Jup, al 2 x zelfs. Helpt geen drol hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Aan de helpdesk voorleggen en aangeven wat je allemaal hebt gedaan, getest en geprobeerd. Vragen of ze je een vervanging kunnen sturen om dat als laatste redmiddel te kunnen testen en mogelijk is het de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 12:25:

Alleen het modem is goedkoper geworden 40 ipv 70 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
En als je geen telefonie wilt 5 euro korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de vraag al eerder gesteld, maar geen antwoord gekregen :'( :'( :'(

Bij mijn telefonie (basis) krijg ik geen ingesprekstoon maar zo'n error toon als iemand in gesprek is. (zo'n irritante oplopende toon)

Is dit normaal?

(en zo ja, gaan ze dat fixen)

Emile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb gisteren tiscali special aangevraagd alleen nu kijk ik vandaag op de site en is ie gewoon 24,95p/maand :( . ik heb nog 6 dagen bedankt tijd, dus zal ik heb opzeggen en meteen weer opnieuwe aanvragen? want ook die modem(zyxel wired) is van 30 euro naar 0 gegaan :( :o ik baal hier dus echt giga van! wie heeft de gouden tip :+ !?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 10:38:
Ik heb de vraag al eerder gesteld, maar geen antwoord gekregen :'( :'( :'(

Bij mijn telefonie (basis) krijg ik geen ingesprekstoon maar zo'n error toon als iemand in gesprek is. (zo'n irritante oplopende toon)

Is dit normaal?

(en zo ja, gaan ze dat fixen)
Tonen die je hoort (te horen krijgt) komen niet meer zoals bij conventionele telefonie uit de centrale ofzo. Maar uit je modem vandaan ;)

Als je nieuwe firmware d'r in zet en deze juist hebt geinstalleerd (dus resetten naar fabrieks instellingen d'r na!) zou je dat niet mogen hebben die toon fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 11:02:
[...]

Tonen die je hoort (te horen krijgt) komen niet meer zoals bij conventionele telefonie uit de centrale ofzo. Maar uit je modem vandaan ;)

Als je nieuwe firmware d'r in zet en deze juist hebt geinstalleerd (dus resetten naar fabrieks instellingen d'r na!) zou je dat niet mogen hebben die toon fout.
Ik heb de nieuwste firmware, en gereset zoals op de website van tiscali staat.
Heb niet het knopje achterop geprobeerd, zou dat helpen?

Ik heb ook alle instellinge op de modem (wireless variant) nagezocht, maar kon niets vinden over tonen o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 10:48:
ik heb gisteren tiscali special aangevraagd alleen nu kijk ik vandaag op de site en is ie gewoon 24,95p/maand :( . ik heb nog 6 dagen bedankt tijd, dus zal ik heb opzeggen en meteen weer opnieuwe aanvragen? want ook die modem(zyxel wired) is van 30 euro naar 0 gegaan :( :o ik baal hier dus echt giga van! wie heeft de gouden tip :+ !?
niemand :'( ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Ik zou ze gewoon even bellen en als ze dan niet redelijk zijn dan gewoon annuleren en opnieuw aanmelden.

Geen probleem dus :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Zou ze inderdaad bellen of schrijven (of beide). Deze aanvraag annuleren en opnieuw aanvragen kan een optie zijn. Maar waarom zouden ze deze aanvraag niet gewoon laten doorlopen en dan je abonnement omzetten gelijk. Heb je ook wat je wilt hebben en ben je vast eerder online ook.

Verschil is die €30 van modem inderdaad, maar telefonie is ook niet meer gratis. En bij Special wel. Dus uiteindelijk kom je (op modem na dan) gelijk uit per maand. En je kan vanaf Special ook gewoon upgraden naar T8 of T12 straks als je dat zou willen.

* bjck zou het gewoon zo laten.

[ Voor 36% gewijzigd door bjck op 20-10-2005 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 21:49:
Huh!?

Ik heb dezelfde toestel ( DECT 215), maar bij mij werkt het niet.Hoe hebt je dit gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Wie problemen heeft met resetten (knopje achterop) bij mij wilde het helpen om daarna nog eens vanuit de webinterface reboot system te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 18:14:
[...]

Ik heb dezelfde toestel ( DECT 215), maar bij mij werkt het niet.Hoe hebt je dit gedaan?
Eigenlijk zo uit de doos werkte hij. Je kan wel even in handleiding kijken (kan hem niet vinden) want je kan het instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

N.a.v. de nieuwe prijstelling (ten opzichte van de actie die liep tot 1 oktober) denk ik toch dat er verschillen zijn als je voor Telefonie Totaal gaat, even los van de gewijzigde modemkosten.

ADSL T4 (4096/640) met Telefonie Totaal is m.i. nu 10 Euro duurder dan de tekst zo doet vermoeden omdat je ook nog voor die koperdraden moet gaan betalen die KPN bij Tiscali in rekening brengt. Tijdens de aktie waar ik het over heb betaalde je 29.95 voor de ADSL 4096/640 en was telefonie Basis gratis. En voor Totaal betaalde je alleen de porteringskosten (eenmalig 29.95). Daar zou dan ook weer 10 Euro p/m voor het koper bijkomen maar dan zit je totaal op een kleine 40 E. Als je nu een contract afsluit zit je dus op bijna 50 Euroten.

In ieder geval hoop ik maar dat ik die 14,90 niet hoef te gaan betalen als ik nu (of begin november) mijn Telefonie Totaal aanvraag. Gelukkig heb ik Basis al aangevraagd nog voor mijn ADSL is opgeleverd. Op 17 okober werd dit door Tiscali bevestigd en allom wordt Gratis geroepen in dat aardige briefje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Die koperlijn kosten/toeslag is er vermoed ik dus niet meer en zit in Telefonie Totaal pakket (tientje duurder dan Basis).
RobbieDee schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 23:18:

In ieder geval hoop ik maar dat ik die 14,90 niet hoef te gaan betalen als ik nu (of begin november) mijn Telefonie Totaal aanvraag. Gelukkig heb ik Basis al aangevraagd nog voor mijn ADSL is opgeleverd. Op 17 okober werd dit door Tiscali bevestigd en allom wordt Gratis geroepen in dat aardige briefje....
Als je op de website telefonie gaat aanvragen zie ik een tweedeling tussen Surf/Special/Live! en de nieuwe abonnementen. Zal dus ook zo zijn dat je bij de oude abonnements vormen ook de oude (dus gratis) telefonie blijft kunnen aanvragen en krijgt.

[ Voor 74% gewijzigd door bjck op 20-10-2005 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

bjck schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 23:46:
Die koperlijn kosten/toeslag is er vermoed ik dus niet meer en zit in Telefonie Totaal pakket (tientje duurder dan Basis).
[...]
Die toeslag staat er nog steeds.
Op meerdere plaatsen.

Maar ik denk dat ik geen 14.90 extra moet gaan betalen omdat overal is geregistreerd dat ik een "Tiscali ADSL Special met Telefonie" klant ben die "tijdens de Tiscali Voordeelweken gekozen heeft" etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
bjck schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 11:02:
[...]

Ik heb exact dezelfde klacht.... na de beta firm. had ik deze klacht en ook nu na deze firmw. update heb ik dezelfde klacht! Ik kan me niet herinneren of ik de in gespreks toon fout ook bij de orginele 3 firmware had.
Ik heb ook al een andere landcode geprobeert en dan veranderd alleen de kiestoon en de overgangstoon maar de ingespreks toon blijft een niet bestaand nummer toon! :(

Zijn er mensen die een normale ingespreks toon hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-09 10:09
Ik ben blij dat ik nog een "oud" ADSL Special 4096/640 abonnement heb. Als ik het goed begrijp is het nu niet meer mogelijk om je KPN lijn ernaast te behouden. Als je telefonie wil moet je volledig over op Tiscali a 14,90 per maand.
Ik heb nu voor hetzelfde bedrag (29,95 ADSL, 9,65 KPN BelBudget) hetzelfde pakket, echter heb ik mijn KPN lijn nog als backup, en kan ik daar nog op gebeld worden. KPN is tenslotte nog wel wat betrouwbaarder.
Kortom betere bereikbaarheid voor hetzelfde geld.

Ik kan mij voorstellen dat Tiscali deze mogelijkheid niet meer wil bieden omdat ze willen dat je ook gebeld wordt via hun netwerk (= inkomsten).

Skip that, het is dus nog steeds mogelijk om telefonie erbij te nemen voor 4,95.
Wat ik me dan nog wel afvraag, er staat met dikke letters: geen datalimiet, betekent dit dat ze ook geen FUP meer hebben, of blijft dat gewoon?

[ Voor 17% gewijzigd door Stiegl op 21-10-2005 11:59 ]

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Laatst online: 11-09 12:43
Geldt die snelheidsverhoging ook voor bestaande klanten? Ik heb Tiscali voordeel en mijn downloadsnelheid is nog steeds ongeveer 100 kB/s

Ook kan ik geen changelog vinden voor de laatste modemfirmware, alleen voor de firmware van mei of zo. In principe heb ik geen problemen met mijn modem, dus ben ik een beetje huiverig om de firmware te upgraden. Wat is er precies verbeterd?

[ Voor 132% gewijzigd door Byte_Me op 21-10-2005 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Byte_Me schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 11:12:
Geldt die snelheidsverhoging ook voor bestaande klanten? Ik heb Tiscali voordeel en mijn downloadsnelheid is nog steeds ongeveer 100 kB/s
Nou, ik heb ze gebeld en je abo wordt niet vanzelf geupgrade. Zo had ik volgens de dame van de helpdesk nog steeds Family (2MB meen ik) voor 41,95 in de maand (geen datalimiet).... ik moest dus wel echt doorgeven dat ik naar een nieuw abo wilde met de nieuwe snelheden/prijzen. Voor 3euro meer in de maand nu dus de T8 genomen.

Je kunt die abo-wijziging trouwens ook online doorgeven via het servicemenu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 18:14:
[...]

Kijk eens bij user reviews op kieskeurig.nl, daar staat het duidelijk omschreven (of bij de DECT 211, bijna hetzelfde). Heb ik het ook vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Laatst online: 11-09 12:43
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:55:
[...]

Nou, ik heb ze gebeld en je abo wordt niet vanzelf geupgrade. Zo had ik volgens de dame van de helpdesk nog steeds Family (2MB meen ik) voor 41,95 in de maand (geen datalimiet).... ik moest dus wel echt doorgeven dat ik naar een nieuw abo wilde met de nieuwe snelheden/prijzen. Voor 3euro meer in de maand nu dus de T8 genomen.

Je kunt die abo-wijziging trouwens ook online doorgeven via het servicemenu
net even gekeken, maar volgens mij ben ik dan wel de korting op de abbonnementskosten kwijt waar ik nog 3 a 4 maanden recht op heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassie dutch
  • Laatst online: 12:35
Hmmm Tiscali ligt er weer eens uit hier. Het is al vaker gebeurd, heldesk gebeld, alle opties doorgelopen. Geen oplossingen. Er wordt (weer) een onderzoek ingesteld, 5 tot 10 werkdagen. We horen en merken er niks van, opeens zou het het moeten doen. Ik heb echt bijna alles geprobeerd.

Op de router/modem alle opties doorgelopen. Nieuwste firmware stond er al op, toch maar nog een keer er op gezet, router gereset, alles opnieuw ingesteld. Router direct op de telefoonlijn aangesloten. Het DSL lampje knippert, Internet brandt niet, en SIP ook niet. Telefonie werkt dan ook niet.

Zijn er nog meer mensen met dit vage probleem? Ik woon in omgeving Rotterdam. Er is een storing geweest een paar dagen geleden (waar ik overigens niks van gemerkt heb) maar die zou opgelost moeten zijn. Het probleem is begonnen in de nacht donderdag op vrijdag. Exacte tijd: 0.28 uur.

Vorige keer was er bij de telefooncentrale een stekkertje vergeten om aangesloten te worden. Dit maar weer geoppert, maar de helpdesker zei dat ze daar niks mee konden, en dat het 'onderzoeks-team' ook zou kijken naar in het verleden voorgekomen problemen (en natuurlijk de oplossingen daarvan).

Als iemand nog suggesties heeft: altijd welkom!!

Tot zover, lang leve het draadloze-en-niet-beveiligde-wireless-van-de-buren... _/-\o_

I live the way I type; fast, with a lot of mistaaakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Smarty77 schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 09:03:
[...]

Ik heb exact dezelfde klacht.... na de beta firm. had ik deze klacht en ook nu na deze firmw. update heb ik dezelfde klacht! Ik kan me niet herinneren of ik de in gespreks toon fout ook bij de orginele 3 firmware had.
Ik heb ook al een andere landcode geprobeert en dan veranderd alleen de kiestoon en de overgangstoon maar de ingespreks toon blijft een niet bestaand nummer toon! :(

Zijn er mensen die een normale ingespreks toon hebben?
Lees meer mensen die dezelfde klacht hebben. Lijkt een 'foutje' in de nieuwe firmware te zijn dat er verkeerde toon wordt gegeven bij ingesprek (de niet beschikbaar toon). Zal in volgende versie vast weer rechtgetrokken worden.
Lassie dutch schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 11:10:
Hmmm Tiscali ligt er weer eens uit hier. Het is al vaker gebeurd, heldesk gebeld, alle opties doorgelopen. Geen oplossingen. Er wordt (weer) een onderzoek ingesteld, 5 tot 10 werkdagen. We horen en merken er niks van, opeens zou het het moeten doen. Ik heb echt bijna alles geprobeerd.

Op de router/modem alle opties doorgelopen. Nieuwste firmware stond er al op, toch maar nog een keer er op gezet, router gereset, alles opnieuw ingesteld. Router direct op de telefoonlijn aangesloten. Het DSL lampje knippert, Internet brandt niet, en SIP ook niet. Telefonie werkt dan ook niet.
Als DSL lampje knippert ziet hij wel 'iets' van DSL-signaal. En vaak als dit het geval is is het een individueel lijn probleem. Dan is of de apparatuur aan een kant defect van de DSLlijn of de lijn onderbroken tussen je modem en 'modem' aan de andere kant. Nu lijkt dat niet het geval gezien lampje nog knippert.

Modem al eens direct op je hoofdaansluiting gezet? Zonder splitter, zonder iets anders aangesloten met een kort kabeltje? Dit wordt ook veroorzaakt door een toestel of ander telefonie apparaat dat onjuist en voor je splitter is aangesloten bij een analoge lijn.

Of lange verleng kabels tussen je hoofdaansluiting (ISRA) en modem.

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/koffiemok/GoT/stekkerdoos.jpg

Deze opzoeken, modem direct aansluiten zonder iets anders aan je lijn.

[ Voor 50% gewijzigd door bjck op 22-10-2005 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassie dutch
bjck schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 12:01:
[...]
Als DSL lampje knippert ziet hij wel 'iets' van DSL-signaal. En vaak als dit het geval is is het een individueel lijn probleem. Dan is of de apparatuur aan een kant defect van de DSLlijn of de lijn onderbroken tussen je modem en 'modem' aan de andere kant. Nu lijkt dat niet het geval gezien lampje nog knippert.

Modem al eens direct op je hoofdaansluiting gezet? Zonder splitter, zonder iets anders aangesloten met een kort kabeltje? Dit wordt ook veroorzaakt door een toestel of ander telefonie apparaat dat onjuist en voor je splitter is aangesloten bij een analoge lijn.

Of lange verleng kabels tussen je hoofdaansluiting (ISRA) en modem.

[afbeelding]

Deze opzoeken, modem direct aansluiten zonder iets anders aan je lijn.
Dat vroeg de helpdesker ookal, ik heb de directe telefoonkabel uit de splitter gehaald en direct op de router/modem aangesloten. Half uurtje zo laten staan, maar geen veranderingen. DSL bleef knipperen. Er zat toen dus geen splitter / telefooncentrale oid tussen. Maar hielp dus ook niet.

Het rare is ook dat dat dan zomaar opeens is kapot gegaan.. :? Niemand heeft op het desbetreffende tijdstip dat alles plat ging ergens aan gezeten...
Bedankt voor je tip, though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dus geen enkel toestel in huis had ook meer een kiestoon toen je stekkertje uit 'line' losgehaald had en in je modem had gedaan?

En geen lange kabel tussen ISRA en (line) splitter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassie dutch
bjck schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 13:11:
Dus geen enkel toestel in huis had ook meer een kiestoon toen je stekkertje uit 'line' losgehaald had en in je modem had gedaan?

En geen lange kabel tussen ISRA en (line) splitter?
Nope, geen een telefoon deed het meer.

Alle kabels zijn behoorlijk kort, omdat alles in de meterkast zit. Telefoon komt daar binnen, gaat naar splitter die split naar modem/router en telefooncentrale. Al die kabels zijn korter dan 1 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Lassie dutch schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 11:10:
Tot zover, lang leve het draadloze-en-niet-beveiligde-wireless-van-de-buren... _/-\o_
Lang leve de buren. En als je dus alles al geprobeerd hebt, heb je er dan ook al een ander modem (van de buren?) tussen gehangen. Dus direct aan de ISRA?

Want als het niet aan jouw bekabeling ligt (die heb je al uitgesloten) dan kan het alleen nog aan jouw modem liggen. Als we er vanuit gaan (zoals Tiscali in eerste instantie ook) dat het bij jou zit dan moet je een defect modem uitsluiten.

Als je zelf geen reserve/test modem kunt regelen moet je omwisselen door Tiscali claimen zodra ze berichten dat ze aan hun kant (in de centrale ) niets hebben gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
-nm-

[ Voor 100% gewijzigd door Verderf op 22-10-2005 21:55 ]

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Deze was al een behoorlijke tijd vol. Geen mail ontvangen bij de moderators van I&T van iemand die wilde vervolgen naar Deel 3.

Wil via deze weg de TS van Deel 2 bedanken tevens: TweakBoy

We gaan nu verder (heb zitten knutsellen) naar [rml][ Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 3[/rml]

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Nieuwe firmware is alleen voor de 2602H61 en 2602HW61 (MS5) en ook voor de 2602H63 en 2602HW63 (MU4).

En het persé noodzakelijk om na de firmware upgrade de modem naar factory-defaults te resetten!

Dit kan via menu onder: ConfiguratIon Maintenance --> Default. of als hij aan staat met ballpoint resetknopje ingedrukt houden tot hij herstart vanzelf.

(zet ook geen oude eerder opgeslagen config terug natuurlijk!)