[Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 2

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 16.021 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Zou ze inderdaad bellen of schrijven (of beide). Deze aanvraag annuleren en opnieuw aanvragen kan een optie zijn. Maar waarom zouden ze deze aanvraag niet gewoon laten doorlopen en dan je abonnement omzetten gelijk. Heb je ook wat je wilt hebben en ben je vast eerder online ook.

Verschil is die €30 van modem inderdaad, maar telefonie is ook niet meer gratis. En bij Special wel. Dus uiteindelijk kom je (op modem na dan) gelijk uit per maand. En je kan vanaf Special ook gewoon upgraden naar T8 of T12 straks als je dat zou willen.

* bjck zou het gewoon zo laten.

[ Voor 36% gewijzigd door bjck op 20-10-2005 12:09 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 21:49:
Huh!?

Ik heb dezelfde (alleen met antw app) Philips bijna, de DECT 215. En daar werkt het wel degelijk. Misschien is die van jou geimporteerd en standaard op een andere 'landcode' ingesteld? Kijk even in je handleiding want het is te veranderen.
Ik heb dezelfde toestel ( DECT 215), maar bij mij werkt het niet.Hoe hebt je dit gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wie problemen heeft met resetten (knopje achterop) bij mij wilde het helpen om daarna nog eens vanuit de webinterface reboot system te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 18:14:
[...]

Ik heb dezelfde toestel ( DECT 215), maar bij mij werkt het niet.Hoe hebt je dit gedaan?
Eigenlijk zo uit de doos werkte hij. Je kan wel even in handleiding kijken (kan hem niet vinden) want je kan het instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-12-2016

RobbieDee

Buuf waar ben je

N.a.v. de nieuwe prijstelling (ten opzichte van de actie die liep tot 1 oktober) denk ik toch dat er verschillen zijn als je voor Telefonie Totaal gaat, even los van de gewijzigde modemkosten.

ADSL T4 (4096/640) met Telefonie Totaal is m.i. nu 10 Euro duurder dan de tekst zo doet vermoeden omdat je ook nog voor die koperdraden moet gaan betalen die KPN bij Tiscali in rekening brengt. Tijdens de aktie waar ik het over heb betaalde je 29.95 voor de ADSL 4096/640 en was telefonie Basis gratis. En voor Totaal betaalde je alleen de porteringskosten (eenmalig 29.95). Daar zou dan ook weer 10 Euro p/m voor het koper bijkomen maar dan zit je totaal op een kleine 40 E. Als je nu een contract afsluit zit je dus op bijna 50 Euroten.

In ieder geval hoop ik maar dat ik die 14,90 niet hoef te gaan betalen als ik nu (of begin november) mijn Telefonie Totaal aanvraag. Gelukkig heb ik Basis al aangevraagd nog voor mijn ADSL is opgeleverd. Op 17 okober werd dit door Tiscali bevestigd en allom wordt Gratis geroepen in dat aardige briefje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Die koperlijn kosten/toeslag is er vermoed ik dus niet meer en zit in Telefonie Totaal pakket (tientje duurder dan Basis).
RobbieDee schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 23:18:

In ieder geval hoop ik maar dat ik die 14,90 niet hoef te gaan betalen als ik nu (of begin november) mijn Telefonie Totaal aanvraag. Gelukkig heb ik Basis al aangevraagd nog voor mijn ADSL is opgeleverd. Op 17 okober werd dit door Tiscali bevestigd en allom wordt Gratis geroepen in dat aardige briefje....
Als je op de website telefonie gaat aanvragen zie ik een tweedeling tussen Surf/Special/Live! en de nieuwe abonnementen. Zal dus ook zo zijn dat je bij de oude abonnements vormen ook de oude (dus gratis) telefonie blijft kunnen aanvragen en krijgt.

[ Voor 74% gewijzigd door bjck op 20-10-2005 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

bjck schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 23:46:
Die koperlijn kosten/toeslag is er vermoed ik dus niet meer en zit in Telefonie Totaal pakket (tientje duurder dan Basis).
[...]
Die toeslag staat er nog steeds.
Op meerdere plaatsen.

Maar ik denk dat ik geen 14.90 extra moet gaan betalen omdat overal is geregistreerd dat ik een "Tiscali ADSL Special met Telefonie" klant ben die "tijdens de Tiscali Voordeelweken gekozen heeft" etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 10:46
bjck schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 11:02:
[...]

Tonen die je hoort (te horen krijgt) komen niet meer zoals bij conventionele telefonie uit de centrale ofzo. Maar uit je modem vandaan ;)

Als je nieuwe firmware d'r in zet en deze juist hebt geinstalleerd (dus resetten naar fabrieks instellingen d'r na!) zou je dat niet mogen hebben die toon fout.
Ik heb exact dezelfde klacht.... na de beta firm. had ik deze klacht en ook nu na deze firmw. update heb ik dezelfde klacht! Ik kan me niet herinneren of ik de in gespreks toon fout ook bij de orginele 3 firmware had.
Ik heb ook al een andere landcode geprobeert en dan veranderd alleen de kiestoon en de overgangstoon maar de ingespreks toon blijft een niet bestaand nummer toon! :(

Zijn er mensen die een normale ingespreks toon hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-09 10:09
Ik ben blij dat ik nog een "oud" ADSL Special 4096/640 abonnement heb. Als ik het goed begrijp is het nu niet meer mogelijk om je KPN lijn ernaast te behouden. Als je telefonie wil moet je volledig over op Tiscali a 14,90 per maand.
Ik heb nu voor hetzelfde bedrag (29,95 ADSL, 9,65 KPN BelBudget) hetzelfde pakket, echter heb ik mijn KPN lijn nog als backup, en kan ik daar nog op gebeld worden. KPN is tenslotte nog wel wat betrouwbaarder.
Kortom betere bereikbaarheid voor hetzelfde geld.

Ik kan mij voorstellen dat Tiscali deze mogelijkheid niet meer wil bieden omdat ze willen dat je ook gebeld wordt via hun netwerk (= inkomsten).

Skip that, het is dus nog steeds mogelijk om telefonie erbij te nemen voor 4,95.
Wat ik me dan nog wel afvraag, er staat met dikke letters: geen datalimiet, betekent dit dat ze ook geen FUP meer hebben, of blijft dat gewoon?

[ Voor 17% gewijzigd door Stiegl op 21-10-2005 11:59 ]

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 12:43
Geldt die snelheidsverhoging ook voor bestaande klanten? Ik heb Tiscali voordeel en mijn downloadsnelheid is nog steeds ongeveer 100 kB/s

Ook kan ik geen changelog vinden voor de laatste modemfirmware, alleen voor de firmware van mei of zo. In principe heb ik geen problemen met mijn modem, dus ben ik een beetje huiverig om de firmware te upgraden. Wat is er precies verbeterd?

[ Voor 132% gewijzigd door Byte_Me op 21-10-2005 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Byte_Me schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 11:12:
Geldt die snelheidsverhoging ook voor bestaande klanten? Ik heb Tiscali voordeel en mijn downloadsnelheid is nog steeds ongeveer 100 kB/s
Nou, ik heb ze gebeld en je abo wordt niet vanzelf geupgrade. Zo had ik volgens de dame van de helpdesk nog steeds Family (2MB meen ik) voor 41,95 in de maand (geen datalimiet).... ik moest dus wel echt doorgeven dat ik naar een nieuw abo wilde met de nieuwe snelheden/prijzen. Voor 3euro meer in de maand nu dus de T8 genomen.

Je kunt die abo-wijziging trouwens ook online doorgeven via het servicemenu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 18:14:
[...]

Kijk eens bij user reviews op kieskeurig.nl, daar staat het duidelijk omschreven (of bij de DECT 211, bijna hetzelfde). Heb ik het ook vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 12:43
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:55:
[...]

Nou, ik heb ze gebeld en je abo wordt niet vanzelf geupgrade. Zo had ik volgens de dame van de helpdesk nog steeds Family (2MB meen ik) voor 41,95 in de maand (geen datalimiet).... ik moest dus wel echt doorgeven dat ik naar een nieuw abo wilde met de nieuwe snelheden/prijzen. Voor 3euro meer in de maand nu dus de T8 genomen.

Je kunt die abo-wijziging trouwens ook online doorgeven via het servicemenu
net even gekeken, maar volgens mij ben ik dan wel de korting op de abbonnementskosten kwijt waar ik nog 3 a 4 maanden recht op heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassie dutch
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 12:35
Hmmm Tiscali ligt er weer eens uit hier. Het is al vaker gebeurd, heldesk gebeld, alle opties doorgelopen. Geen oplossingen. Er wordt (weer) een onderzoek ingesteld, 5 tot 10 werkdagen. We horen en merken er niks van, opeens zou het het moeten doen. Ik heb echt bijna alles geprobeerd.

Op de router/modem alle opties doorgelopen. Nieuwste firmware stond er al op, toch maar nog een keer er op gezet, router gereset, alles opnieuw ingesteld. Router direct op de telefoonlijn aangesloten. Het DSL lampje knippert, Internet brandt niet, en SIP ook niet. Telefonie werkt dan ook niet.

Zijn er nog meer mensen met dit vage probleem? Ik woon in omgeving Rotterdam. Er is een storing geweest een paar dagen geleden (waar ik overigens niks van gemerkt heb) maar die zou opgelost moeten zijn. Het probleem is begonnen in de nacht donderdag op vrijdag. Exacte tijd: 0.28 uur.

Vorige keer was er bij de telefooncentrale een stekkertje vergeten om aangesloten te worden. Dit maar weer geoppert, maar de helpdesker zei dat ze daar niks mee konden, en dat het 'onderzoeks-team' ook zou kijken naar in het verleden voorgekomen problemen (en natuurlijk de oplossingen daarvan).

Als iemand nog suggesties heeft: altijd welkom!!

Tot zover, lang leve het draadloze-en-niet-beveiligde-wireless-van-de-buren... _/-\o_

I live the way I type; fast, with a lot of mistaaakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Smarty77 schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 09:03:
[...]

Ik heb exact dezelfde klacht.... na de beta firm. had ik deze klacht en ook nu na deze firmw. update heb ik dezelfde klacht! Ik kan me niet herinneren of ik de in gespreks toon fout ook bij de orginele 3 firmware had.
Ik heb ook al een andere landcode geprobeert en dan veranderd alleen de kiestoon en de overgangstoon maar de ingespreks toon blijft een niet bestaand nummer toon! :(

Zijn er mensen die een normale ingespreks toon hebben?
Lees meer mensen die dezelfde klacht hebben. Lijkt een 'foutje' in de nieuwe firmware te zijn dat er verkeerde toon wordt gegeven bij ingesprek (de niet beschikbaar toon). Zal in volgende versie vast weer rechtgetrokken worden.
Lassie dutch schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 11:10:
Hmmm Tiscali ligt er weer eens uit hier. Het is al vaker gebeurd, heldesk gebeld, alle opties doorgelopen. Geen oplossingen. Er wordt (weer) een onderzoek ingesteld, 5 tot 10 werkdagen. We horen en merken er niks van, opeens zou het het moeten doen. Ik heb echt bijna alles geprobeerd.

Op de router/modem alle opties doorgelopen. Nieuwste firmware stond er al op, toch maar nog een keer er op gezet, router gereset, alles opnieuw ingesteld. Router direct op de telefoonlijn aangesloten. Het DSL lampje knippert, Internet brandt niet, en SIP ook niet. Telefonie werkt dan ook niet.
Als DSL lampje knippert ziet hij wel 'iets' van DSL-signaal. En vaak als dit het geval is is het een individueel lijn probleem. Dan is of de apparatuur aan een kant defect van de DSLlijn of de lijn onderbroken tussen je modem en 'modem' aan de andere kant. Nu lijkt dat niet het geval gezien lampje nog knippert.

Modem al eens direct op je hoofdaansluiting gezet? Zonder splitter, zonder iets anders aangesloten met een kort kabeltje? Dit wordt ook veroorzaakt door een toestel of ander telefonie apparaat dat onjuist en voor je splitter is aangesloten bij een analoge lijn.

Of lange verleng kabels tussen je hoofdaansluiting (ISRA) en modem.

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/koffiemok/GoT/stekkerdoos.jpg

Deze opzoeken, modem direct aansluiten zonder iets anders aan je lijn.

[ Voor 50% gewijzigd door bjck op 22-10-2005 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassie dutch
bjck schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 12:01:
[...]
Als DSL lampje knippert ziet hij wel 'iets' van DSL-signaal. En vaak als dit het geval is is het een individueel lijn probleem. Dan is of de apparatuur aan een kant defect van de DSLlijn of de lijn onderbroken tussen je modem en 'modem' aan de andere kant. Nu lijkt dat niet het geval gezien lampje nog knippert.

Modem al eens direct op je hoofdaansluiting gezet? Zonder splitter, zonder iets anders aangesloten met een kort kabeltje? Dit wordt ook veroorzaakt door een toestel of ander telefonie apparaat dat onjuist en voor je splitter is aangesloten bij een analoge lijn.

Of lange verleng kabels tussen je hoofdaansluiting (ISRA) en modem.

[afbeelding]

Deze opzoeken, modem direct aansluiten zonder iets anders aan je lijn.
Dat vroeg de helpdesker ookal, ik heb de directe telefoonkabel uit de splitter gehaald en direct op de router/modem aangesloten. Half uurtje zo laten staan, maar geen veranderingen. DSL bleef knipperen. Er zat toen dus geen splitter / telefooncentrale oid tussen. Maar hielp dus ook niet.

Het rare is ook dat dat dan zomaar opeens is kapot gegaan.. :? Niemand heeft op het desbetreffende tijdstip dat alles plat ging ergens aan gezeten...
Bedankt voor je tip, though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dus geen enkel toestel in huis had ook meer een kiestoon toen je stekkertje uit 'line' losgehaald had en in je modem had gedaan?

En geen lange kabel tussen ISRA en (line) splitter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassie dutch
bjck schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 13:11:
Dus geen enkel toestel in huis had ook meer een kiestoon toen je stekkertje uit 'line' losgehaald had en in je modem had gedaan?

En geen lange kabel tussen ISRA en (line) splitter?
Nope, geen een telefoon deed het meer.

Alle kabels zijn behoorlijk kort, omdat alles in de meterkast zit. Telefoon komt daar binnen, gaat naar splitter die split naar modem/router en telefooncentrale. Al die kabels zijn korter dan 1 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Lassie dutch schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 11:10:
Tot zover, lang leve het draadloze-en-niet-beveiligde-wireless-van-de-buren... _/-\o_
Lang leve de buren. En als je dus alles al geprobeerd hebt, heb je er dan ook al een ander modem (van de buren?) tussen gehangen. Dus direct aan de ISRA?

Want als het niet aan jouw bekabeling ligt (die heb je al uitgesloten) dan kan het alleen nog aan jouw modem liggen. Als we er vanuit gaan (zoals Tiscali in eerste instantie ook) dat het bij jou zit dan moet je een defect modem uitsluiten.

Als je zelf geen reserve/test modem kunt regelen moet je omwisselen door Tiscali claimen zodra ze berichten dat ze aan hun kant (in de centrale ) niets hebben gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
-nm-

[ Voor 100% gewijzigd door Verderf op 22-10-2005 21:55 ]

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Deze was al een behoorlijke tijd vol. Geen mail ontvangen bij de moderators van I&T van iemand die wilde vervolgen naar Deel 3.

Wil via deze weg de TS van Deel 2 bedanken tevens: TweakBoy

We gaan nu verder (heb zitten knutsellen) naar [rml][ Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 3[/rml]

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Nieuwe firmware is alleen voor de 2602H61 en 2602HW61 (MS5) en ook voor de 2602H63 en 2602HW63 (MU4).

En het persé noodzakelijk om na de firmware upgrade de modem naar factory-defaults te resetten!

Dit kan via menu onder: ConfiguratIon Maintenance --> Default. of als hij aan staat met ballpoint resetknopje ingedrukt houden tot hij herstart vanzelf.

(zet ook geen oude eerder opgeslagen config terug natuurlijk!)