[Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 2

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 16.015 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-09 11:41

/me Het Tiscali ADSL + Telefonie Ervaringentopic Deel 2

Afbeeldingslocatie: http://www.tiscali.nl/gfx/4/areas/chome.gif
Doel van dit topic:

Dit topic is bedoeld om ervaringen over Tiscali producten uit te wisselen. Onlangs heeft Tiscali een leuke aanbieding gedaan met telefonie in het adslpakket en vele mensen hebben zo'n abbo afgesloten. Net als de topicstarter 8)

Tot nu toe was niet niet zoveel bekend over de geleverde pakketten en waren de eerste kinderziektes alweer gevonden wat betreffende het voedingsblok van de VoIP-Modem. Wij willen deze hier allemaal uitgebreid bespreken onder leiding van onze moderator bjck die ons uit de brand kan helpen.

Graag ontopic blijven en maak hier geen opsomtopic van je snelheden!

Vorige delen

Topics helemaal lezen kan ook door dit achter de url te zetten (op de eerste pagina zonder /1):
?limit=999

De Producten

Afbeeldingslocatie: http://www.tiscali.nl/gfx/4/areas/producten.gif

ADSL via Tiscalinetwerk (voormalig BabyXL)

SmartFamilyLive!
DL204840966016
UL320640736
Datalimietgeengeengeen
Maandprijs*EUR 29,95EUR 39,95EUR 49,95
Aansluitkosten**EUR 74,95EUR 74,95EUR 0,00

offtopic:
*) De prijzen op moment van schrijven.
**) De aansluitkosten kunnen worden teruggevraagd nadat deze zijn betaald mits er een actie hiervoor loopt èn je via het Tiscali netwerk surft. Tiscali sluit mensen ook aan op het KPN-Netwerk waar Tiscali geen dekking heeft, hierbij is men aangewezen op acties die KPN houdt op dat moment.

De eerste ervaringen met Tiscali & Telefonie

Persoonlijk was mijn eerste indruk op de verbinding:
  • Stabiel (Internet)
  • Snel (Internet)
  • Goedkoop (Internet)
  • Ruisloos (VoIP)
  • Goede aanbieding ( :D )
Hierover later meer, nu eerst de startpost afmaken :P

Ervaringen volgen.... wie durft?

Telefonie

Telefonie BasisTelefonie Totaal
Gratis bellen*jaja
Nieuwe nummers1 behouden +1 nieuw1 meenemen +1 nieuw
Kosten per maand0,000,00
Eenmalige kosten0,0029,95
KPN kosten?Belbudget**9,95*

offtopic:
*) Alleen gratis bellen naar vaste nummers in Nederland en 0800-nummers. Kosten voor mobiele nummers en servicenummers worden wel in rekening gebracht tegen een lager tarief dan wat KPN hanteert. (tot 5% goedkoper)
**) Je huurt eigenlijk een kpnkoperlijn a 9,95 p/m met behoud van je huidige KPN-telefoonummer.

Tip voor mensen die nog lang wachten op hun telefonie-codes:
Mijn tip in deze post helpt je eruit.

Hardware

De Modem: ZyXEL Prestige 2602H(W)

Zonder een modem heb je helemaal niets aan je internetverbinding, daarom hier een vermelding van de modem die door Tiscali geleverd wordt bij de telefonie abbonnementen. De modem is trouwens niet gratis mocht je dat denken. Tiscali geeft de de actie periode EUR 69,00 korting op aan te schaffen modem. Mocht je kiezen voor de wat goedkopere model (ZyXEL 623R (T1/T3) dan is die gratis, maar dan verlies je wel de mogelijkheid om VoIP via de modem te doen. Je zou dan extra hardware moeten aanschaffen voor VoIP mocht je dat ooit willen gebruiken i.c.m. met je abbonement (anders had je geen VoIP abonnement genomen 8) )

De ZyXEL Prestige 2602H(W)(61/63)
meer info volgt

Korting?
Ja, inderdaad korting. Want je kunt kiezen uit 4 pakketten:

ZyXEL 623RZyXEL 2602HZyXEL 2602HZyXEL 2602H DLX
PSTN/IDSNT1/T3-61/-63-61/-63-61/-63
Router/Switch-/-ja/jaja/jaja/ja
Ethernet poorten+wan1+14+14+14+1
WiFi--jaja
VoIP-jajaja
VoIP poorten-222
VoIP DTFM/FSK-ja/jaja/jaja/ja
USB WiFi Adapter---ja
Prijs*69,0099,00139,00169,00

* Op de site staat een bedrag samen met de aansluitkosten, hier staat de prijs enkel van de modem
Nadat je eerste factuur betaald is moet je je factuur dat je per e-mail hebt ontvangen of per brief indien je via het KPN netwerk op Tiscali zit op sturen naar het onderstaande adres:
Tiscali B.V.
o.v.v. Tiscali ADSL Actie
Antwoordnummer 54016
3504 VB Utrecht (postzegel niet nodig)
Let wel: Doe dit betaling van je eerste factuur en binnen 5 maanden na betaling. Anders wordt dit niet gecrediteerd.

Huidige problemen met de modems:

Er zijn van een partij modems (niet allemaal) bekend dat ze spontaan resetten tijdens het surfen of zelf wanneer er geen verkeer is!

Gerapporteerd door enkele mede-tweakers:
1) Instabiele voeding van het modem (inmiddels al oplossing voor)
2) Modem klapt eruit door vele verkeer, met name p2p waar veel poorten worden opengemaakt.
3) Spontaan tijdens het bellen met VoIP

Oplossingen:
1) Er zijn inmiddels vanuit Tiscali uit voedingsadapters verstuurd naar de mensen die een modempakket hebben gekregen in de periode waar de meeste "probleemadapters" zijn verzonden. Hopelijk is dit probleem hiermee opgelost. Het probleem zat in de bijgeleverde voedingsadapter die bepaalde pieken niet aankon en daarbij soms een kort onderbreking kon veroorzaken wat de modem na later blijken niet pretig vond.
2) Er is een nieuwe firmware beschikbaar, zie hieronder bij de FAQ
3) idem aan #2, maar is nog niet helemaal opgelost

FAQ

Voor handleidingen en veel gestelde vragen ga je naar de helpdesk site van Tiscali
Open de site

Q: Waar kunnen wij de nieuwste firmware van het net plukken voor onze modem van Tiscali?
A: Zie hier: Installeren nieuwe Firmware Zyxel 2602H en HW (Analoog & ISDN) op deze site staat uitgelegd hoe en waarom je een firmware update moet uitvoeren. Stap voor stap wordt je begeleid naar de update.

Uiteraard kun je hier onder al je vragen en problemen bespreken, voor op en aanmerkingen op dit startpost kun je mij mailen op het adres dat je vind in mijn profiel.

Dank aan bjck die voor informatie zorgde over de modems.

[ Voor 26% gewijzigd door TweakBoy op 18-07-2005 20:29 ]

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
gereserveerd

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Door wat kleine administratieve problemen is dit 'deel 2' geworden, excuses voor het ongemak.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 17:05
Als toevoeging op de startpost met betrekking tot het Zyxel 2602-modem: Er is via de Tiscali Online helpdesk een nieuwe firmware-update te krijgen. Na lang zoeken zijn hiermee al mijn problemen met betrekking tot p2p-netwerken opgelost!!!

[ Voor 3% gewijzigd door jswinkels op 17-05-2005 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
jswinkels schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 11:17:
Als toevoeging op de startpost met betrekking tot het Zyxel 2602-modem: Er is via de Tiscali Online helpdesk een nieuwe firmware-update te krijgen. Na lang zoeken zijn hiermee al mijn problemen met betrekking tot p2p-netwerken opgelost!!!
Installeren nieuwe Firmware Zyxel 2602H en HW (Analoog & ISDN)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 11:32
Ik krijg met de firmware update geen betere resultaten. Zodra ik in Enemy Territory (Online game) een lijst met gameservers binnenhaal, loopt het modem vast. Aan de lampjes is niets te zien, maar met de browser is geen internetsite en de webconfigurator zelf meer te benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Mickman schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 12:36:
Ik krijg met de firmware update geen betere resultaten. Zodra ik in Enemy Territory (Online game) een lijst met gameservers binnenhaal, loopt het modem vast. Aan de lampjes is niets te zien, maar met de browser is geen internetsite en de webconfigurator zelf meer te benaderen.
Wel reset naar factory-defaults gedaan na de update?

(en niet een oude, eerder opgeslagen config terug gezet?)

Je zou eens kunnen proberen de firwall uit te zetten, of de treshold waardes allemaal op 100 te zetten in je modem onder firewall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfde problemen als Mickman, (zie topic 1) firewall uitzetten helpt niet... Ook gereset naar default, Probleem doet zich bij mij voor in combinatie met Edonkey2000. Zodra ik die aan zet is nauwelijks meer een site te bereiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
Het slaat toch nergens op dat ik zelf m'n modemconfiguratie moet aanpassen om te zorgen dat hij niet vast loopt. Als dit nog even zo doorgaat dan bel ik Tiscali op en ga ik effe spuien. Dit is gewoon klote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FF iets heel anders.
Ik heb de zyxel 2602 en telefonie en alles werkt perfect, maar nu wil ik de voip telefonie ook op de aangesloten pc's mogelijk maken. Er is tenslotte een voip account en dit zou via de normale netwerklijnen bereikbaar moeten zijn. Ik heb al progs als x-lite en sjphone geinstalleerd, maar krijg het maar moeizaam werkend vanwege het gezoek vwb de instellingen en dan nog de vraag hoe de zyxel met dit soort verkeer om te laten gaan.
Zijn er al mensen die pogingen in deze richting doen?
Als het mogelijk is dan zou je vanaf elke pc in het netwerk, gewoon via de geluidskaart Voip gesprekken met vast nummers moeten kunnen voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn problemen lijken na het installeren van een nieuw modem 2602H verleden tijd. Inmiddels ben ik 83 uur probleemloos online en heb zwaar getest. Dus, niet te vroeg juichen, lijkt het modem de oorzaak van de ervaren problemen zoals anderen die ook hebben.
Het probleem was dat de internetverbinging niet meer werkte maar er wel een werkende ADSL verbinding was. Kon gewoon pingen en de helpdesk kon mijn modem traceren en doormeten.
Hoop dat anderen met hetzelfde probleem ook snel geholpen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 22:50:
Mijn problemen lijken na het installeren van een nieuw modem 2602H verleden tijd. Inmiddels ben ik 83 uur probleemloos online en heb zwaar getest. Dus, niet te vroeg juichen, lijkt het modem de oorzaak van de ervaren problemen zoals anderen die ook hebben.
Het probleem was dat de internetverbinging niet meer werkte maar er wel een werkende ADSL verbinding was. Kon gewoon pingen en de helpdesk kon mijn modem traceren en doormeten.
Hoop dat anderen met hetzelfde probleem ook snel geholpen worden.
Idd niet te vroeg juichen, want ik had toen een uptime van ongeveer 260 uur en toen klapte het opeens eruit..

Nu ik de voedingsadapter vervangen heb ben ik weer overnieuw begonnen met tellen.. ik hou het ongeveer eens in de 6 uur bij van hoe lang hij al aanstaat + noteren van informatie van wat er nou aanstaat en wat de activiteiten zijn

Nieuw probleem: Soms worden bepaalde interne ip's onbereikbaar wanneer ze een groottal data verzonden wordt naar elkaar (80 - 95 Mbit/s) na ongeveer 10 GB verkeer of soms 4 GB verkeer al.

Deze 2 ip's (of soms 1) zijn dan niet meer via andere computers bereikbaar en deze computers kunnen het net niet meer op( dwz: pingen, tracert, msn, web, ftp, ssh etc ), ook niet op de router te komen met deze ip's. Zelfs al stel je een ander ip in, lukt het ook niet. blijkbaar een ban op MAC niveau.

goed, sluit je pc af en start over 5 min weer op werkt alles weer. Aan windows xp kan het niet liggen want een linux bak heeft hetzelfde probleem, evenals een xbox-bak met xbmc of evox.

Het gekke is dat de firewall niet aan staat op de router :S Maar goed, zodra ik er meer over weet/ te weten kan komen kan ik het bij de helpdesk rapporteren

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Videopac

Rommelt wat aan.

Nog een ander Tiscali probleem: de DNS servers zijn zeer slecht.
Zie: http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=14665

Ik heb al wekenlang problemen met traag of niet ladende pagina's. Het enige dat echt hielp was het handmatig opgeven van DNS servers van een andere provider.

Uit de reacties van anderen lijkt het dat de hd van Tiscali de problemen niet echt serieus neemt...

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:48
Ik zit nu bij Tiscali via KPN en wil eventueel overstappen. Het is best interessant voor het studentenhuis waar ik woon.

Een belangrijke vraag betreft de downloadlimiet die wordt gehanteerd. Tiscali zegt dat er geen downloadlimiet is maar ik herinner me van een paar maanden terug dat Tiscali een limiet hanteerde van 50 GB bij zog. onbeperkt downloaden (via BAbyXL/Tiscali netwerk). Dus eigenlijk een soort FUP.

Kortom waar licht de grens van onbeperkt downloaden bij een ADSL Live abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Heb nog niemand gelezen die er iets over heeft gehoord. Denk dat je je daar niet echt druk om hoeft te maken.
Videopac schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 23:15:
Nog een ander Tiscali probleem: de DNS servers zijn zeer slecht.
Zie: http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=14665

Ik heb al wekenlang problemen met traag of niet ladende pagina's. Het enige dat echt hielp was het handmatig opgeven van DNS servers van een andere provider.

Uit de reacties van anderen lijkt het dat de hd van Tiscali de problemen niet echt serieus neemt...
Ik heb toch echt geen last meer met ns1.tiscali.nl en ns2.

[ Voor 106% gewijzigd door bjck op 17-05-2005 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
EricJH schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 23:19:
Ik zit nu bij Tiscali via KPN en wil eventueel overstappen. Het is best interessant voor het studentenhuis waar ik woon.

Een belangrijke vraag betreft de downloadlimiet die wordt gehanteerd. Tiscali zegt dat er geen downloadlimiet is maar ik herinner me van een paar maanden terug dat Tiscali een limiet hanteerde van 50 GB bij zog. onbeperkt downloaden (via BAbyXL/Tiscali netwerk). Dus eigenlijk een soort FUP.

Kortom waar licht de grens van onbeperkt downloaden bij een ADSL Live abonnement?
ooit was die er (meen vorig jaar rond augustus nog van toepassing), na de 2 laatste invoeringen van nieuwe abbonementen zijn die regeltjes opeens verdwenen.

Ik zit namelijk op 3 weken actieve lidmaatschap en zit momenteel op ongeveer 3x jouw genoemde datalimiet :P Tiscali vind het blijkbaar ook niet zo erg, want als ik inlog op de site en bekijk mijn statistieken over het dataverkeer wordt er helemaal niets bijgehouden!

Afbeeldingslocatie: http://home.e-sensei.nl/got/geendataverkeerlogged.jpg
van 17-03-05 tot 01-05-05 is er trouwens ook geen verkeer gelogged :P

Waarom zou er de mogelijkheid zijn om je dataverkeer af te kopen voor 1,99? (bij goedkopere abbo's)
Ter informatie: ik heb een Tiscali Special Abbo met telefonie à 29,95 p/m

[ Voor 8% gewijzigd door TweakBoy op 18-05-2005 00:30 ]

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
TweakBoy schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 23:44:
[...]

ooit was die er (meen vorig jaar rond augustus nog van toepassing), na de 2 laatste invoeringen van nieuwe abbonementen zijn die regeltjes opeens verdwenen.

Ik zit namelijk op 3 weken lidmaatschap en zit momenteel op ongeveer 3x jouw genoemde datalimiet :P Tiscali vind het blijkbaar ook niet zo erg, want als ik inlog op de site en bekijk mijn statistieken over het dataverkeer wordt er helemaal niets bijgehouden!

Waarom zou er de mogelijkheid zijn om je dataverkeer af te kopen voor 1,99? (bij goedkopere abbo's)
Ter informatie: ik heb een Tiscali Special Abbo met telefonie à 29,95 p/m
Aangaande niets bijhouden: ik zat eens het verbruik te bekijken en toen zou er geen verkeer geweest zijn gedurende een aantal dagen. Dat klopte dus niet. De piek in het verbruik na die paar zogewnaamde verkeerloze dagen was hoog genoeg om opvallend te zijn. Wellicht dat ze een paar dagen data bij elkaar geveegd hebben..... Ergo: geloof de statistieknen niet als nauwkeurig van dag tot dag.....

Drie weken is te kort om al een waarschuwing te krijgen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Videopac

Rommelt wat aan.

bjck schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 23:29:
Heb nog niemand gelezen die er iets over heeft gehoord. Denk dat je je daar niet echt druk om hoeft te maken.

[...]

Ik heb toch echt geen last meer met ns1.tiscali.nl en ns2.
Hmm... ik heb die servers niet handmatig ingevuld in het modem. Wellicht dat ie i.h.g. dat er niet ingevuld is nog via de oude brakke DNS servers gaat?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Week geleden had ik twee avonden op rij dat ik van DHCP geen DNS servers doorkreeg. Uiteindelijk via GPRS even ingebeld, IP nummer van een VPN server opgevraagd, en dan via VPN uitvogelen welke IP adressen ik moest hebben...

Maar voor de normale gebruiker is het dus gewoon: geen internet.

Overigens heb ik wel het idee dat als je in je OS direct de DNS servers hard-code opgeeft, het een positieve uitwerking heeft op de snelheid met surfen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Misschien kunnen adressen als de dns, webmail, link algemene voorwaarden etc in de start post worden opgenomen

Ook is link in deel nog naar het verkeerde deel 2. Waarom zijn er eigenlijk 2 delen 2?

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
jeanj schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 21:25:

Ook is link in deel nog naar het verkeerde deel 2. Waarom zijn er eigenlijk 2 delen 2?
Das mijn fout. Excuses daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Toch nog een Azureus-probleempje...
Ik ben en blijf niet-connectable. Ik heb de firewall uit en portforwarding (6991) aangezet op de 2602 (zoals bjck uitlegde in deel 1), uiteraard ook Azureus op dezelfde poort gezet, en toch geen verbinding. De pest is dat, wanneer ik kijk via bv. www.auditmypc.com, de poort ook als dicht/niet bestaand wordt gegeven. Wat doe ik verkeerd?

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren ook mijn 4 mbit lijn van Tiscali. 2 dagen te vroeg aangesloten. Lijn is wel stabiel moet ik zeggen met downloaden. Alleen krijg ik met de newsgroepen geen verbinding met newz.tiscali.nl. Iemand een oplossing? Verders vind ik de service van Tiscali echt zuig. Stuur je een email, 14/21 dagen later pas antwoord. De telefonische helpdesk is meer een telefonische werkjetegen desk. Wil ik van de 30 dagen niet goed, geld terug actie gebruik maken, staat op de site, dan zeggen ze dat die actie nou toevallig net niet meer geldig is. Waarom staat het dan op de site vraag ik me af. Is het niet zo dat als het daar staat, zonder beperkende condities, ze verplicht zijn om mij gebruik te laten maken van die opzeg actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Brabo-Joossie schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 10:21:
Ik ben en blijf niet-connectable. Ik heb de firewall uit en portforwarding (6991) aangezet op de 2602 (zoals bjck uitlegde in deel 1), uiteraard ook Azureus op dezelfde poort gezet, en toch geen verbinding. De pest is dat, wanneer ik kijk via bv. www.auditmypc.com, de poort ook als dicht/niet bestaand wordt gegeven. Wat doe ik verkeerd?
Als je de poort hebt geforward moet ook je firewall dit weten dat hij deze moet doorlaten. (of je zet hem uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Heb allebei de mogelijkheden (doorlaten en uit) al geprobeerd, helaas... Allebei werken niet.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 10:56:
Ik heb sinds gisteren ook mijn 4 mbit lijn van Tiscali. 2 dagen te vroeg aangesloten. Lijn is wel stabiel moet ik zeggen met downloaden. Alleen krijg ik met de newsgroepen geen verbinding met newz.tiscali.nl. Iemand een oplossing? Verders vind ik de service van Tiscali echt zuig. Stuur je een email, 14/21 dagen later pas antwoord. De telefonische helpdesk is meer een telefonische werkjetegen desk. Wil ik van de 30 dagen niet goed, geld terug actie gebruik maken, staat op de site, dan zeggen ze dat die actie nou toevallig net niet meer geldig is. Waarom staat het dan op de site vraag ik me af. Is het niet zo dat als het daar staat, zonder beperkende condities, ze verplicht zijn om mij gebruik te laten maken van die opzeg actie?
Probeer een Omega.tiscali.nl voor binaries, en news.tiscali.nl voor plain-text (ze werken bij mij perfect)

Wat betreft de helpdesk: communicatie via de e-mail was al een tijdje afgeschaft volgens mij. iig voor de administratieve deel. Daarom is het altijd beter om te bellen.

De op http://www.tiscali.nl/helpdesk/service.asp?id=1548 vermelde tekst is enkel van toepassing indien er bij de abonnement op moment van aansluiten die niet goed geld terug garantie is gegeven. Indien je een special abbonnement hebt genomen gelden de actievoorwaarden.

Ik denk dat je dit moet lezen:

Tiscali Actievoorwaarden
Ik haal hier 2 punten uit:
Voorwaarden kunnen tussentijds gewijzigd worden.

Algemeen
Een Tiscali ADSL-abonnement wordt aangegaan voor een periode van 12 maanden of 24 maanden. Het abonnement wordt steeds stilzwijgend voortgezet voor dezelfde contractperiode, tenzij de overeenkomst met inachtneming van de opzegtermijn is beëindigd. Je kunt het abonnement niet tussentijds beëindigen. Beëindiging van het abonnement kan door minimaal 1 maand voor afloop van de contractsduur telefonisch of schriftelijk per brief op te zeggen bij Tiscali onder vermelding van 'Beëindiging ADSL-abonnement'. Op een Tiscali ADSL-abonnement zijn de Algemene Abonnementsvoorwaarden van Tiscali van toepassing. Er vindt geen restitutie plaats van reeds betaalde bedragen.
Je hebt hier natuurlijk voorgetekend, tot nu toe zijn de alg. voorwaarden niet veranderd. Dus jij hebt voor deze getekend.

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TweakBoy schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 12:25:
[...]

Probeer een Omega.tiscali.nl voor binaries, en news.tiscali.nl voor plain-text (ze werken bij mij perfect)
Je moet neem ik aan voor omega je user/pas invulen. Bij die user, heb jij daar @tiscali.nl achter staan of alleen het eerste gedeelte voor de @?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 13:40:
[...]

Je moet neem ik aan voor omega je user/pas invulen. Bij die user, heb jij daar @tiscali.nl achter staan of alleen het eerste gedeelte voor de @?
je gehele inlognaam:

adslxxxxxx@tiscali.nl
en je wachtwoord...

dit kan enkel met je gegevens van je hoofdaccount.. dus die je per brief hebt gekregen, varieerend van de tijdstip kun je met 3 - 6 simultane verbindingen connecten.

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Laatst online: 09:28
Alleen adsl****** is voldoende.

edit: hm, lijkt allebei te werken :P

[ Voor 40% gewijzigd door DJTimo op 19-05-2005 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJTimo schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 13:54:
Alleen adsl****** is voldoende.

edit: hm, lijkt allebei te werken :P
Hmmmm, met beide werkt het dus niet. Dacht al dat ik achterlijk werd. 8)7
Maar hoe dan ook, werken wilt het niet. O, ja, geen typefouten gemaakt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 14:01:
[...]

Hmmmm, met beide werkt het dus niet. Dacht al dat ik achterlijk werd. 8)7
Maar hoe dan ook, werken wilt het niet. O, ja, geen typefouten gemaakt. ;)
hoe lang ben je al lid van Tiscali? de meeste gebruikers kunnen pas 3 - 7 dagen na de activatie van hun verbinding inloggen tot de server.. in mijn geval was het per direct

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TweakBoy schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 14:47:
[...]

hoe lang ben je al lid van Tiscali? de meeste gebruikers kunnen pas 3 - 7 dagen na de activatie van hun verbinding inloggen tot de server.. in mijn geval was het per direct
Dan zal dat het zijn denk ik. Ik wacht nog een paar daagjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Brabo-Joossie schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 10:21:
Ik heb ook Azureus, op een ander poort. Als ik die site specifiek op die poort laat zoeken dan vind hij bij mij ook niks. Dus daar ligt het niet aan.
Op de multipc modem, standaard firmware, moet ik 3 dingen doen om het werkend te krijgen
1. Definieer je NAT/poortforwarding
2. Zet je firewall uit (dit ivm met de onstabiele firmware voor p2p)
3. Maak onder firewall/rule summary, een rule aan voor het doorlaten van het verkeer naar je poort voor zowel tcp/udp

Die 3de is echt nodig zelfs als je de firewall uit hebt staan 8)7
Mocht het dan nog niet lukken, kies dan een andere poort, misschien blokt Tiscali het ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
jeanj schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 00:57:
[...]

Ik heb ook Azureus, op een ander poort. Als ik die site specifiek op die poort laat zoeken dan vind hij bij mij ook niks. Dus daar ligt het niet aan.
Op de multipc modem, standaard firmware, moet ik 3 dingen doen om het werkend te krijgen
3. Maak onder firewall/rule summary, een rule aan voor het doorlaten van het verkeer naar je poort voor zowel tcp/udp

Mocht het dan nog niet lukken, kies dan een andere poort, misschien blokt Tiscali het ...
En niet vergeten in Windows in te stellen dat je een vast intern IP adres hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
jeanj schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 00:57:
[...]

Ik heb als enige toevoeging ook nog:

"Allow Asymmetrical Route" aangevinkt staan
en daar onder (bij de firewall settings) alles op forward gezet ipv de onderste twee op blocked. Laatste firmware en poort gefirward (dus geen firewall rule) en alles werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hee weer een adaptor in de bus
echter ditmaal in een mooi doosje ,en netjes bezorgd door de koerier

echter heb ik er nu 3 in huis .

nu weet ik waarom het zolang duurt waarom die startkosten terugestort worden
ze moeten de koeriers een flinke vergoeding geven :D

uiteraard ben ik niet de flauwste en retoeneer ik de overige adaptors ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Kijk, dat zijn nog eens replies! ;)
Dank allemaal. Ik zal het zo eens gaan proberen met de combi van jeanj en bjck. Een vast ip-adres had ik al ingesteld. Lekker logisch dat je je fw moet configureren wanneer je 'm niet in gebruik hebt... :?

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Ik heb eergisteren mijn eBay lijn-combineer-doosje binnen gekregen. Lijkt prima te werken en kostte mij maar een fractie van de AX520, met dank aan de lage dollar. 14 euro was ik kwijt, inclusief verzendkosten.

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr1542
  • Laatst online: 12-01-2024
Verbal Kint schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 09:47:
Ik heb eergisteren mijn eBay lijn-combineer-doosje binnen gekregen. Lijkt prima te werken en kostte mij maar een fractie van de AX520, met dank aan de lage dollar. 14 euro was ik kwijt, inclusief verzendkosten.
Kun je ons wellicht deelgenoot maken van merknaam / typenummer? Dan kunnen wij zelf ook eens goochelen om te zien of er nog zo'n wonderdoos bestaat. Ik las dat de nummerweergave op de VOIP lijn niet werkt met de AX520. Werkt deze bij jouw gadget wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...ame=STRK%3AMEWA%3AIT&rd=1

Dit was het item, de verkoper bied ze regelmatig aan. Ik heb de mijne gekocht met een "second chance offer". Of nummerweergave werkt weet ik niet, ik gebruik dat nooit (is mijn telefoon ook niet toe in staat dacht ik).

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is volgens mij de combine-a-line.
Deze heeft geen externe stroomvoorziening en volgens mij schakelt dit kastje bij het "uitbellen" niet automatisch naar een lijn, maar gebruikt het de laatst gebruikte lijn tenzij je handmatig schakelt. Dus moet je voor je zelf belt nog even handmatig de VOIP lijn kiezen. Niet echt automatisch dus. Er zal wel een bistabiel relais inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Gadverpielekes, het werkt nog steeds niet! :(
Denk dat ik 'm morgen maar even een reset geef zodat ie terug is naar fabrieksinstellingen, en dan nog maar eens een poging wagen. Takke...

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Heb je al UPnP geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryske_Apoc
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-12-2024

Fryske_Apoc

[- Apoc -]

Verbal Kint schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 12:56:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...ame=STRK%3AMEWA%3AIT&rd=1

Dit was het item, de verkoper bied ze regelmatig aan. Ik heb de mijne gekocht met een "second chance offer". Of nummerweergave werkt weet ik niet, ik gebruik dat nooit (is mijn telefoon ook niet toe in staat dacht ik).
om nummerweergave bug te verhelpen moet je effe firmware updaten dan doet hij het..

trust me i know

Apoc_Ownz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald136813
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 15:08
hallo allemaal,

Inderdaad erg vervelend dat gedoe met P2P ik heb ook de nieuwe firmware er in gezet wat alle problemen zou moeten oplossen , de rest werkt heel goed , VoIP is perfect en surfen is super zolang je maar niet Edonkey gaat gebruiken want dat is het over met de pret.

IK heb TIscali hier ook al een mail over gestuurd en de technical support van Zyxel , echter Zyxel verwijst terug naar de helpdesk van Tiscali , schiet niet op dus.

TIscali zegt dat ze met (weer) een nieuwe firmware bezig zijn en kunnen echter geen tijdspanne geven dat weten ze gewoonweg niet, we moeten maar afwachten met zijn allen.

Toch jammer dat de Speedtouch 510 V4 geen voicepoorten heeft.

greetz

Ronald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
ronald1368 schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 22:12:
hallo allemaal,

Inderdaad erg vervelend dat gedoe met P2P ik heb ook de nieuwe firmware er in gezet wat alle problemen zou moeten oplossen , de rest werkt heel goed , VoIP is perfect en surfen is super zolang je maar niet Edonkey gaat gebruiken want dat is het over met de pret.

IK heb TIscali hier ook al een mail over gestuurd en de technical support van Zyxel , echter Zyxel verwijst terug naar de helpdesk van Tiscali , schiet niet op dus.

TIscali zegt dat ze met (weer) een nieuwe firmware bezig zijn en kunnen echter geen tijdspanne geven dat weten ze gewoonweg niet, we moeten maar afwachten met zijn allen.

Toch jammer dat de Speedtouch 510 V4 geen voicepoorten heeft.

greetz

Ronald.
Werkt deze tip niet: [rml]bjck in "[ Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 2"[/rml] ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 14:50:
[...]

Dan zal dat het zijn denk ik. Ik wacht nog een paar daagjes.
Nou ik gewacht en het is beloond. Hij doet het, en toch weer niet.... 8)7
Hoe bedoel je zal je zeggen. Nou ik bedoel het zo, hij werkt in Xnews, heb er gedownload. Maar nu in Newsleecher. Daar doet hij niets, zelfde server, zelfde gegevens. Rara, hoe kan dat? Is het misschien zo dat je een bepaalde poort moet aangeven? NL geeft aan: Idle(Transfers Scanned). Wat dat ook mag inhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 23:40:
[...]

Nou ik gewacht en het is beloond. Hij doet het, en toch weer niet.... 8)7
Hoe bedoel je zal je zeggen. Nou ik bedoel het zo, hij werkt in Xnews, heb er gedownload. Maar nu in Newsleecher. Daar doet hij niets, zelfde server, zelfde gegevens. Rara, hoe kan dat? Is het misschien zo dat je een bepaalde poort moet aangeven? NL geeft aan: Idle(Transfers Scanned). Wat dat ook mag inhouden.
Als newsleecher aangeeft: Idle (Transfers Scanned), dan betekend het dat hij klaar is met zijn download taken of je hebt geen groep geselecteerd dat hij moet updaten (post listenings binenhalen).. Ik zou daarvoor de faq van Newsleecher raadplegen:

Een ding wat zeker is: Je bent daarmee ingelogd...

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald136813
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 15:08
Hallo,

Sorry dat ik niet eerder kon antwoorden , maar ik heb een tip geprobeerd.
Uitzetten van de firewall en alles op forward gezet en optie asymetrical route ingeschakeld
In NAT porten doorgezet (geforward) en edonkey gestart en hoera alles blijft het doen

Bedankt voor de tips , Als de helpdesk van TIscali nu ook eens in dit soort forums gaan kijken i.p.v. hun klanten een berg onzin te vertellen

IK had afgelopen week nog iets , ik kon niet bellen en omdat ik mijn nummer wilde onderdrukken had ik de optie "Send Caller ID" uitgevinkt en ik kreeg bij elk nummer wat ik belde informatietoon.
Dus ik servicedesk gebeld en de medewerker moest tot 3 keer toe dingen aan zijn collega vragen ondertussen dacht ik van ik probeer zelf wel iets , dus de optie "Send Caller ID" weer aangezet en ik kon weer bellen, dit was niet bekend bij de helpdesk

Ik diende via het servicecentrum de nummeronddrukking in te schakelen en dat heb ik ook gedaan.
Maar ik blijf het toch raar vinden van de instelling in het modem.

Greetz

Ronald.

PS ik moet wel zeggen dat de gesprekskwaliteit met VOice perfect is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 15:06:
Dit is volgens mij de combine-a-line.
Deze heeft geen externe stroomvoorziening en volgens mij schakelt dit kastje bij het "uitbellen" niet automatisch naar een lijn, maar gebruikt het de laatst gebruikte lijn tenzij je handmatig schakelt. Dus moet je voor je zelf belt nog even handmatig de VOIP lijn kiezen. Niet echt automatisch dus. Er zal wel een bistabiel relais inzitten.
Het is inderdaad de combine-a-line. Geen externe stroom (voordeel imo, ook bellen als de stroom is uitgevallen), of hij automatisch schakelt weet ik niet. Mijn VoIP is nog niet geactiveerd dus dat kan ik nog niet testen.

Er zitten 4 poorten op; line 1 & line 2 in, auto out en nog eentje 2-line in, geen idee waar die voor is.

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
ronald1368 schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 09:05:
Sorry dat ik niet eerder kon antwoorden , maar ik heb een tip geprobeerd.
Uitzetten van de firewall en alles op forward gezet en optie asymetrical route ingeschakeld
In NAT porten doorgezet (geforward) en edonkey gestart en hoera alles blijft het doen

Bedankt voor de tips , Als de helpdesk van TIscali nu ook eens in dit soort forums gaan kijken i.p.v. hun klanten een berg onzin te vertellen

IK had afgelopen week nog iets , ik kon niet bellen en omdat ik mijn nummer wilde onderdrukken had ik de optie "Send Caller ID" uitgevinkt en ik kreeg bij elk nummer wat ik belde informatietoon.
Dus ik servicedesk gebeld en de medewerker moest tot 3 keer toe dingen aan zijn collega vragen ondertussen dacht ik van ik probeer zelf wel iets , dus de optie "Send Caller ID" weer aangezet en ik kon weer bellen, dit was niet bekend bij de helpdesk

Ik diende via het servicecentrum de nummeronddrukking in te schakelen en dat heb ik ook gedaan.
Maar ik blijf het toch raar vinden van de instelling in het modem.

PS ik moet wel zeggen dat de gesprekskwaliteit met VOice perfect is :)
Was het ook nodig om die threshold te verhogen? Of was alles op forward zetten, firewall uitzetten en poort forwarden voldoende?

Dat Send Caller ID uitzetten niet werkt klopt in de modem. Dan kan je niet meer bellen, optie in service centre werkt wel perfect ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag het hier even aangezien hier de Tiscali klanten zitten. Ik heb grote problemen om via mijn GSM(Treo 650) mobiel mijn email op te halen/verzenden. Is er hier iemand die dat voor elkaar heeft gekregen? Zo ja, welke pop3/smtp instellingen heb je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verzenden altijd met de SMTP server van de provider waar je een internet verbinding van hebt.

POP kan je voor ophalen gebruiken waar je mail wilt ophalen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:32
Nou, ik heb alles geprobeerd wat hier staat...

Voor eMule...
Laatste firmware upgrade
4662 en 4672 naar m'n client gestuurd waar eMule dag en nacht aan staat.
Firewall uit, "Allow Asymmetrical Route" staat aan. Verder álles daar op forward, niets wordt gelogged.
In firewall rules voor wan2wan, lan2wan, wan2lan en lan2lan aanstaan dat ie al het tcp en udp verkeer moet forwarden.

eMule werkt altijd, maar ik krijg altijd een LowID.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
Fryske_Apoc schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 22:00:
[...]

om nummerweergave bug te verhelpen moet je effe firmware updaten dan doet hij het..

trust me i know
Wat is de naam van dit apparaatje? Ik neem liever zo'n een als hij veel goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik heb net de video van combine-a-line gezien.

Kun je bij deze switch ook via het telefoon toestel kiezen tussen de twee uitgaande lijnen? Ik zag wel knopjes zitten, maar dat lijkt me erg onhandig. Heeft iemand ergens een online manual/specs voor dit ding?

[ Voor 13% gewijzigd door jeanj op 21-05-2005 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Ik heb gewoon een tweede DECT toestel gehaald, andere was batterij toch slecht van ;)

Langzaam gaan steeds meer mensen op nieuwe nummer bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trapm
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-06 08:03
Ook een 2e dect toestel gekocht.
Mensen bellen op mn oude vertrouwde KPN nummer en ik bel uit via VOIP.
Wie weet dat ik volgend jaar beslis KPN eruti te doen, nu nog even niet dus is dit een voor mij prima werkende oplossing.

Prima geluidskwaliteit overigens.
Zyxel 2602HW doet t inmiddels ook perfect (had wat wireless aanloop problemen met instellen WPA key)
Ik wacht nu nog op mn upgrade van de snelheid van SMART naar SPECIAL.
Ik schijn te bheoren tot een groep mensen waarbij eoa switch niet goed is gezet in de Database waardoor ik voorlopig even moet wachten. Ach, ik heb iig een 2,5Mb lijn dus het gaat wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik zit ook al 2 maanden te wachten op die omschakeling naar SPECIAL snelheid. Behalve dat krijg ik ook extra kosten in rekening omdat ik over de datalimiet heenga, die dus al maanden niet meer bestaat... Maar zien dat ik dat weer terugkrijg... Die hele klantendatabase en email ondersteuning van Tiscali is dus echt vodden.

Tipje voor de 2602 is dat je bij voice - sip settings - advanced settings G711>G729 kiest, dan wordt de minder zware compressie eerst gekozen en dat levert een betere geluidskwaliteit op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Laatst online: 09:50
Verbal Kint schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 09:58:
[...]

Het is inderdaad de combine-a-line. Geen externe stroom (voordeel imo, ook bellen als de stroom is uitgevallen), of hij automatisch schakelt weet ik niet. Mijn VoIP is nog niet geactiveerd dus dat kan ik nog niet testen.

Er zitten 4 poorten op; line 1 & line 2 in, auto out en nog eentje 2-line in, geen idee waar die voor is.
Dat ook kunnen bellen als er geen stroom is kan de AX520 ook. Die schakeld dat zelf terug naar lijn 1 dacht ik. Moet je natuurlijk wel een telefoon hebben die geen stroom vereist of die een lege accu heeft :X :X

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trapm schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 16:54:
Ook een 2e dect toestel gekocht.
Mensen bellen op mn oude vertrouwde KPN nummer en ik bel uit via VOIP.
Wie weet dat ik volgend jaar beslis KPN eruti te doen, nu nog even niet dus is dit een voor mij prima werkende oplossing.
Gewoon je KPN abo omzetten naar belbudget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 21:31:
[...]

Gewoon je KPN abo omzetten naar belbudget.
Dat ga ik ook doen. Het heeft namelijk geen zin je KPN abo om te zetten naar Tiscali, het blijft evenveel kosten. Het enige wat het je scheelt is 6 facturen per jaar (1x per 2 maand). Daar heb ik liever een backup lijn voor. Tevens ben je flexibeler. Investeer in een AX520 of een comb-a-line, ca 15-40 euro om je twee lijnen naar 1 telefoon installatie/centrale te bundelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 22:38
Heb hier ook alles naar wens draaien:

Special met Telefonie, KPN met BelBudget gecombineerd met een AX520.
Werkt echt goed. Grote voordeel van de AX520 is dat ie alles automatisch regelt:
Alle inkomende gesprekken (KPN en Tiscali) naar 1 toestel.
Uitbellen standaard via Tiscali (lijn1). Wil ik via KPN bellen toets ik #0 voor het nummer. De AX520 schakelt dan om naar lijn 2.
Valt de spanning van de AX520 een keertje uit, belt ie uitgaand via KPN (Lijn 2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

_/-\o_
De gouden tip! Hij doet het!
Ik ben wel niet zo heel blij met UPnP, dus misschien dat ik nog wel ga zoeken naar een andere oplossing, maar ik ben voorlopig van het Ratio-Gevaar af! Thanks!!

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor allen die een goede eMule-configuratie zoeken voor in combinatie met de ZyXel, ik heb er een geschreven en die vind je op het Tiscali forum. [High ID proof]

Funkyfy your lives!

Idolon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 21:47:
Voor allen die een goede eMule-configuratie zoeken voor in combinatie met de ZyXel, ik heb er een geschreven en die vind je op het Tiscali forum. [High ID proof]

Funkyfy your lives!

Idolon
Linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruthger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-11-2024
Ik heb Tiscali VoIP al draaien via X-Lite. Instellingen zijn:

[SIP PROXY]
Display name: Bedenk maar wat....
Username: [TELEFOONUMMER]
Autorizition Username: [TELEFOONUMMER]
Password: [PASSWORD]
Domain/Realm: tel.tiscali.nl
Sip Proxy: sip.tiscali.nl

[NETWORK]
RTP port: 8004

Veni, vidi et cervesiam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trubo
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:28
dvdstelt schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 13:47:
Nou, ik heb alles geprobeerd wat hier staat...

Voor eMule...
Laatste firmware upgrade
4662 en 4672 naar m'n client gestuurd waar eMule dag en nacht aan staat.
Firewall uit, "Allow Asymmetrical Route" staat aan. Verder álles daar op forward, niets wordt gelogged.
In firewall rules voor wan2wan, lan2wan, wan2lan en lan2lan aanstaan dat ie al het tcp en udp verkeer moet forwarden.

eMule werkt altijd, maar ik krijg altijd een LowID.
Misschien moet je de modem nog opnieuw opstarten, dit kan je doen door even de stroom eraf te halen en er weer op of via telnet: start --> uitvoeren --> cmd --> telnet 192.168.1.254 --> wachtwoord --> menu 24 --> menu 4 --> optie 21

Dit omdat je dan zeker weet dat de instellingen opnieuw geladen worden en niet perongeluk nog de vorige configuratie blijft hangen in de modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trubo
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:28
EricJH schreef op zondag 22 mei 2005 @ 21:50:
[instellingen zyxel + emule]

Linkje?
hierzo: http://forum.tiscali.nl/viewtopic.php?t=173
Ruthger schreef op maandag 23 mei 2005 @ 21:46:
Ik heb Tiscali VoIP al draaien via X-Lite. Instellingen zijn:

[SIP PROXY]
Display name: Bedenk maar wat....
Username: [TELEFOONUMMER]
Autorizition Username: [TELEFOONUMMER]
Password: [PASSWORD]
Domain/Realm: tel.tiscali.nl
Sip Proxy: sip.tiscali.nl

[NETWORK]
RTP port: 8004
Zou het moegelijk zijn dat als je een proxie server thuis maakt en dan met je laptop bij iemand anders via deze proxie kan bellen met X-lite? ( dit dus over een andere adsl verbinding!? )
Zou wel gaaf zijn!

[ Voor 66% gewijzigd door Trubo op 23-05-2005 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruthger
Ik heb nu meerdere Windows SIP Proxy en Redirect programma's geprobeerd maar dat wil nog niet echt lukken. Zal toch bezig moeten met Asterisk. Dus coLinux maar weer eens uit de kast halen.

Veni, vidi et cervesiam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat me opvalt is dat er maar weinig mensen zijn die voor een andere router hebben gekozen dan de zyxel die Tiscali zelf leverd..

Ik heb zelf nl een vraagje over de DRAYTEK vigor 2510V annex-A :)
(via tiscali special)

Zijn er hier mensen die hem gebruiken om o.a de PSTN lijn te koppelen aan hun VOIP??
Het werkt bij prima om te bellen en te ontavangen als iemand op m'n kpn nummer belt.
De instellingen heb ik van deze post uit deel 1: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/23182879

Maar waarom kan ik nu niet meer ontvangen op mijn VOIP nr? Krijg dan direct Tiscali voicemail..
En heeft iemand ervaring met de nummerweergave? Die doet het dan ook niet als men belt op mijn kpn nummer, de tel gaat wel over op de VOIP lijn, dus de koppeling werkt vlekkeloos!

Via de Zyxel ging het prima alleen zonder koppeling naar mijn kpn nr.

Moet verder even vermelden dat het een Prima routertje is, en er ook nog eens goed uitziet ipv. die "doos" zoals de zyxel. 8)

Wie o wie weet het antwoord, ik me echt al overal een rotje gezocht naar info!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft een van jullie ook al gemerkt dat je nog niet kan overstappen van basis naar totaal? Wel een beetje kl@te want ik wil wel van KPN af. Ze raadden aan om basis op te zeggen en totaal aan te vragen maar dan zit ik een tijd zonder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

Iemand een idee wat er net mis was? Ik kon vanaf een Special-lijntje niets buiten het tiscali netwerk bereiken, en hier vanaf een andere verbinding niets op het tiscali-netwerk...

(nu werkt het weer overigens)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet niet wat er op doet

maar de helpdesk is al vanaf 8:30 overbelast
en dat internet is erg brak vandaag

mischien iemand een idee wat er aan het handje is ?

kan niks vinden op de mededelingen page van tiscali

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2005 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Netwerk storing in A'dam (Tiscali/BaByXL netwerk). Wordt aan gewerkt.

[ Voor 23% gewijzigd door bjck op 24-05-2005 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck
sry voor het offtopic gezwans van moi ;)

maar mag ik vragen waar je die info kan vinden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Andere ISP's zijn eerder met melden zo te zien, zien, zien

Betreft een storing op het Tiscali DSL netwerk, niet alleen Tiscali abonnees zijn onderbroken.

edit:
Nu ook op Tiscali.nl te vinden

edit:
Nu alles weer inorde

[ Voor 84% gewijzigd door bjck op 25-05-2005 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyxKyo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-06 23:47

LyxKyo

Dreambox was fun!

weet iemand hoe het nu psies zit met die gratis smsjes.

ze hebben een nieuwe online tool..

nu zie ik dat ieder mail account 10 gratis sms had. voorheen was dit alleen bij het adsl6xxx@tiscali.nl emailadres.

weet iemand hoe dit nu gekoppeld is ?

cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassie dutch
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:35
Hier vind je meer info wat betreft het sms'en. Het ziet er naar uit dat we 25 sms'jes per maand krijgen, i.p.v. de momentele 10 sms'jes per dag. Valt me tegen, Tiscali ! Trouwens, je kan nu wel per e-mail-account een FTP webruimte aanmaken _/-\o_ Maar dit is allemaal wat offtopic..

Ik ga binnenkort over op de Tiscali 4 mbit met telefonie. Ben te laat om die AX520 lineswitch te halen via inkoopacties.net (registratie-mail kwam maar niet, is er nog steeds niet btw..), dus ga die maar direct bij het bedrijf bestellen. Ik heb Topic 1 ook gelezen, maar wat zijn ongeveer de levertijden direct van dat bedrijf? Ze claimen voor Europa 4-7 dagen.. Ons Tiscali abo komt uiterlijk 26 juni. Op dit moment heb ik een 3 jaars oud Light abo, 1600/512, voor 35 euri per 2 maanden, geloof ik.

I live the way I type; fast, with a lot of mistaaakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf ook zo'n AX520 kastje besteld bij Artech in Taiwan.
Binnen 7 werkdagen kreeg ik het keurig per post aangeleverd.
In een zware envelop met daarop: Sample, zodat je geen invoerrechten
hoeft te betalen.

PS die registratie van die Inkoop Aktie deugt niet. Ook ik heb me ingeschreven, maar nooit een bevestigings mailtje terug gekregen. En met mij reeds vele anderen.
Reageren op e-mails doen ze ook niet. Kortom waardeloos

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2005 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Laatst online: 09:50
Lassie dutch schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 13:52:
Hier vind je meer info wat betreft het sms'en. Het ziet er naar uit dat we 25 sms'jes per maand krijgen, i.p.v. de momentele 10 sms'jes per dag. Valt me tegen, Tiscali ! Trouwens, je kan nu wel per e-mail-account een FTP webruimte aanmaken _/-\o_ Maar dit is allemaal wat offtopic..

Ik ga binnenkort over op de Tiscali 4 mbit met telefonie. Ben te laat om die AX520 lineswitch te halen via inkoopacties.net (registratie-mail kwam maar niet, is er nog steeds niet btw..), dus ga die maar direct bij het bedrijf bestellen. Ik heb Topic 1 ook gelezen, maar wat zijn ongeveer de levertijden direct van dat bedrijf? Ze claimen voor Europa 4-7 dagen.. Ons Tiscali abo komt uiterlijk 26 juni. Op dit moment heb ik een 3 jaars oud Light abo, 1600/512, voor 35 euri per 2 maanden, geloof ik.
Je weet dat er een nieuwe actie bezig is?http://www.inkoopactie.net/ia/dff2zg4c

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassie dutch
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:35
Had ik gezien maar vanwege de planning,
** Planning **
14/5 t/m 18/5: Animo check
19/5 t/m 24/5: Inschrijven
25/5 t/m 1/6: Inkoopaktie wordt in afrondigsfase gezet, mogelijkheid tot betalen (info volgt t.z.t.)
1/6: DEAD-LINE BETALING: Geld niet binnen = Uitsluiting van deelname
2/6: Bestelling
22/6: Verzending van bestelling
dacht ik dat ik na de 24e niet meer kon meedoen, en een registratie mail voor mijn account bij inkoopacties.net is ook nog niet gearriveerd, en die verzending zou pas de 22e verstuurd worden....
3 redenen om toch maar niet te doen of te kunnen doen.

Daarom heb ik nu gewoon direct via het bedrijf besteld met de CC van mn pappie 8)

I live the way I type; fast, with a lot of mistaaakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Laatst online: 01-07 22:34
Ik ben aan het spelen met SIP software. Persoonlijk vind ik de mogelijkheden daarvan veel interessanter dan het gedoe met verschillende telefoons en modem/routers :+

Waar ik uiteindelijk naartoe wil
Een publiek SIP adres zoals belme@<mijndomein>, plus de mogelijkheid van een "call me"-knop op mijn website op <mijndomein>, welke dan een Java-applet start die zonder verder gedoe voor de bezoeker automatisch mij belt op belme@<mijndomein>.

Op <mijndomein> draait dan een SIP proxy-/server/redirector/whatever, welke dan mijn echte, @tel.tiscali.nl nummer belt zodat gewoon de telefoon hier overgaat.

Wat ik heb
  • Tiscali (duh) Special + telefonie
  • Zyxel2206 modem/router + een telefoon aangesloten op de modem/router. Deze werkt nu gewoon prima als vaste telefoon; bellen en gebeld worden gaat vlekkeloos.
  • Windows servertje, achter de NAT van de Zyxel modem/router.
  • Een stukje software. Momenteel ben ik met OSS aan de slag, hetgeen gratis en multi-platform is, maar een ander stuk (gratis!) software dat werkt onder Windows vind ik ook best.
  • Domeinnaam, wijzend naar mijn IP nummer.
Wat nog niet gelukt is
  • VoIP telefoon van Zyxel modem/router laten registreren op eigen SIP server.
  • Automatisch "doorregistreren" van telefoon naar sip.tiscali.nl; uiteraard wil ik wel gewoon bereikbaar blijven op het vaste nummer en er ook mee kunnen bellen.
  • Tijd vinden om het allemaal uit te zoeken :(
Zijn meer mensen hiermee bezig? En zo nee, dan hoop ik dat dit verhaal weer wat mensen heeft geprikkeld om zelf ook te gaan klussen :) VoIP is natuurlijk veel flexibeler dan het standaard telefoongebeuren, het het zou leuk zijn om daar zelf ook meer mee te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruthger
Ik denk dat we niet dat een SIP proxy/redirect server gaat werken voor datgene wat wij zoeken... De Sip servers die ik geprobeert heb kunnen niet een call van ikke@mijndomein.com doorsturen naar adslxxxxxx@tel.tiscali.nl.

PBX systeem zoals Asterisk zou het wel kunnen. Deze werkt als een schakel centrale tussen zelf te definieren in- en uitgaande lijnen. Misschien dat het PBX systeem van OnDO ook werkt.

Veni, vidi et cervesiam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 18:58:
Maar waarom kan ik nu niet meer ontvangen op mijn VOIP nr? Krijg dan direct Tiscali voicemail..
En heeft iemand ervaring met de nummerweergave? Die doet het dan ook niet als men belt op mijn kpn nummer, de tel gaat wel over op de VOIP lijn, dus de koppeling werkt vlekkeloos!

Via de Zyxel ging het prima alleen zonder koppeling naar mijn kpn nr.

Moet verder even vermelden dat het een Prima routertje is, en er ook nog eens goed uitziet ipv. die "doos" zoals de zyxel. 8)

Wie o wie weet het antwoord, ik me echt al overal een rotje gezocht naar info!!
Had 13 mei 2005 Draytek om support gevraagd. Kreeg zojuist mailtje met nieuwe firmware en aanvullende info. Heb alleen apparaat niet hier om te proberen. Mail me eventueel maar op w.eerland@NOSPAMraketnet.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:42
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 14:32:
hoeft te betalen.

PS die registratie van die Inkoop Aktie deugt niet. Ook ik heb me ingeschreven, maar nooit een bevestigings mailtje terug gekregen. En met mij reeds vele anderen.
Ik wil ook Tiscali telefonie aanschaffen, en vind het eigenlijk ook wel handig om de KPN lijn als backup te laten fungeren (dus niet over te doen aan Tiscali)... Wat ik niet begrijp is dat ik daar een AX520 kastje voor nodig heb... Is het niet zoals bij Wanadoo, dat alle inkomende gesprekken automatisch doorgestuurd worden, en alle uitgaande gesprekken automatisch via Tiscali gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Wordt inderdaad niet automatisch doorgestuurd. Het Tiscalimodem heeft nl. geen PSTN-input (voor de telefoonlijn dan, uiteraard wel een RJ11 voor de ADSL-verbinding op zich). De KPN-lijn en de Tiscali-lijn zijn echt helemaal afzonderlijk. Je moet niet per se een AX520 hebben, maar als je niet met twee telefoons wil werken (een voor KPN en een voor Tiscali) dan heb je weinig keus...

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 13:05:
[...]

Had 13 mei 2005 Draytek om support gevraagd. Kreeg zojuist mailtje met nieuwe firmware en aanvullende info. Heb alleen apparaat niet hier om te proberen. Mail me eventueel maar op w.eerland@NOSPAMraketnet.nl
Ik weet dat thnx hier niet aan bod mag komen ;) (doe het stiekum toch)

Maar ik had hetzelfde mailtje ook vandaag gehad.
V2.5.8 RC10 is de nog niet officieel vrijgegeven firmware voor de Draytek Vigor2510V annex-A.

Ik heb hem er nu in zitten en het is K*T.
Kan nu niet meer bellen, alleen onvangen op mijn KPN nummer via de loopthrough.
Als ik nu een # gebruik om dan via kpn naar mijn eigen 06 te bellen, zie ik het lampje oranje en gaat dan dus schakelen naar kpn lijn. Krijg ik een vreemde aan de lijn... 8)7

Very strange allemaal, ga maar gauw proberen oude versie te herstellen (als dat nog lukt)
En uiteraard ook even terug rapporteren zoals men verzocht heeft!
Hopelijk ZEER snel een andere versie!

Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al zijn aansluitkosten teruggestort gekregen?
Ik heb geloof ik eind april een brief gehad dat het teruggestort zijn worden binnen enkele dagen maar tot op heden niets :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 00:37:
Iemand al zijn aansluitkosten teruggestort gekregen?
Ik heb geloof ik eind april een brief gehad dat het teruggestort zijn worden binnen enkele dagen maar tot op heden niets :(
Ik heb mijn abbo inmiddels ruim een jaar. Ik heb destijds mijn geld netjes gekregen, maar heel snel was het niet. Geven ze zelf geen termijn aan?

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-X
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-03-2024

F-X

Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 14:32:
hoeft te betalen.

Wat heeft die AX520 je uiteindelijk gekost? En hoeveel scheelt dat met of zonder invoerrechten?
En zetten ze dat "Sample" er zelf op of heb je dat aan moeten geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net maar ff gebeld met Tiscali en m'n geld word volgende week teruggestort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:42
Brabo-Joossie schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 21:46:
Wordt inderdaad niet automatisch doorgestuurd. Het Tiscalimodem heeft nl. geen PSTN-input (voor de telefoonlijn dan, uiteraard wel een RJ11 voor de ADSL-verbinding op zich). De KPN-lijn en de Tiscali-lijn zijn echt helemaal afzonderlijk. Je moet niet per se een AX520 hebben, maar als je niet met twee telefoons wil werken (een voor KPN en een voor Tiscali) dan heb je weinig keus...
Het is toch maar 1 lijntje neem ik aan? :?

Iets anders, ik heb zelf VODSL van Tweak. Nu kreeg ik daar een ACS blokje bij die er, zolang de lijn nog niet geporteerd was naar Tweak, de inkomende telefoongesprekken van KPN, doorsluisde naar de telefoon. UItgaande gesprekken gingen dan automatisch via VoDSL... Zou ik dat ACS blokje niet kunnen gebruiken in plaats van zo;n AX520??

[ Voor 24% gewijzigd door Martijn op 27-05-2005 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Hoe bedoel je 1 lijntje? Je krijgt, als je KPN houdt, sowieso twee lijnen: 1 van KPN, wordt na het ISRA-punt (waar ie je huis binnen komt) gesplitst door de splitter in een "normale" telefoonlijn (waar je je telefoon aan hangt) en een "datalijn" die naar het ADSL-modem gaat. Er gaat dan vanaf het modem weer een lijn naar buiten welke je dan gebruikt voor ip-telefonie (je Tiscali-telefoonabonnement, zeg maar). Je hebt dus echt twee lijnen, en de AX520 is dus om die twee lijnen met 1 telefoontoestel te kunnen bedienen.

Op zich is het blokje van ACS dat je beschrijft qua functionaliteit precies hetzelfde als de AX520. Ikzelf kan je niet zeggen of het ook zal werken bij Tiscali, maar eerlijk gezegd lijkt me het niet zo'n probleem. Ik zou zeggen, probeer het wanneer je Tiscali-telefonie is opgeleverd; werkt het niet, bestel je alsnog een AX520...

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 15:08:
[...]

Het is toch maar 1 lijntje neem ik aan? :?

Iets anders, ik heb zelf VODSL van Tweak. Nu kreeg ik daar een ACS blokje bij die er, zolang de lijn nog niet geporteerd was naar Tweak, de inkomende telefoongesprekken van KPN, doorsluisde naar de telefoon. UItgaande gesprekken gingen dan automatisch via VoDSL... Zou ik dat ACS blokje niet kunnen gebruiken in plaats van zo;n AX520??
ACS blokje? wat is dat? Googelen op ACS levert niks zinnings op!
merk? type?
Wellicht is dit blokje een zinnige vervanging voor een ax520!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead
  • Laatst online: 01-06 10:26

Movinghead

ing.

Heeft iemand ook zo'n last van die DNS van Tiscali. Sinds dat zei next generation DNS draaien als test. Je moet nu zelf eerst je eigen DNS server instellen en forwarders naar Tiscali. Want doe je het direct en je pingt een host gaat het meestal naar het IP van de Next Generation Internet van de INAIC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen die XLink Kai aan de praat hebben gekregen met dit modem (2602H-61)?

Voor diegenen die het nog niet kennen, dit is een online gaming programma
(www.teamxlink.co.uk voor meer info).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F-X schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 10:19:
[...]

Wat heeft die AX520 je uiteindelijk gekost? En hoeveel scheelt dat met of zonder invoerrechten?
En zetten ze dat "Sample" er zelf op of heb je dat aan moeten geven?
Ik heb uiteindelijk betaald EURO 45,08 (afhankelijk van de koers).
Invoerrechten: geen idee.
Sample wordt er door Artech opgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Morgen gaat mijn KPN nummer helemaal over op Tiscali. Op zich geen probleem maar ik heb de laatste tijd steeds meer gebeld met Tiscali en ik heb ook last van het feit dat de verbinding spontaan wegvalt.
Draai de nieuwe firmware want ik wil wel P2P'en. Als ik morgen over ga dan haal ik wel de ADSL splitter er tussen uit.

Daarnaast heb ik nu ook last van wat ik vermoed de DNS problemen. Wat is daar nu de beste oplossing voor? Handmatig DNS instellen in Windows?

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
Deddiekoel schreef op zondag 29 mei 2005 @ 12:33:
Morgen gaat mijn KPN nummer helemaal over op Tiscali. Op zich geen probleem maar ik heb de laatste tijd steeds meer gebeld met Tiscali en ik heb ook last van het feit dat de verbinding spontaan wegvalt.
Draai de nieuwe firmware want ik wil wel P2P'en. Als ik morgen over ga dan haal ik wel de ADSL splitter er tussen uit.

Daarnaast heb ik nu ook last van wat ik vermoed de DNS problemen. Wat is daar nu de beste oplossing voor? Handmatig DNS instellen in Windows?
Ik zou als ik jou was de adsl splitter niet er tussenuit halen, dat is namelijk nadelig voor jouw internetverbinding qua stabiliteit en snelheid... met directe invloed op jouw VoIP verbinding

---

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Nieuwe firmware is alleen voor de 2602H61 en 2602HW61 (MS5) en ook voor de 2602H63 en 2602HW63 (MU4).

En het persé noodzakelijk om na de firmware upgrade de modem naar factory-defaults te resetten!

Dit kan via menu onder: ConfiguratIon Maintenance --> Default. of als hij aan staat met ballpoint resetknopje ingedrukt houden tot hij herstart vanzelf.

(zet ook geen oude eerder opgeslagen config terug natuurlijk!)