[Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 2

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 16.021 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

TweakBoy schreef op zondag 29 mei 2005 @ 12:44:
[...]
Ik zou als ik jou was de adsl splitter niet er tussenuit halen, dat is namelijk nadelig voor jouw internetverbinding qua stabiliteit en snelheid... met directe invloed op jouw VoIP verbinding
Serieus? Leek mij juist goed, omdat er dan weer een schakeling minder tussen zat. Waarom is het effect nadelig dan?

Heb nu wel voor de zekerheid de splitter die ik bij mijn nieuwe modem heb gekregen ertussen gezet. De oude splitter zat er al weer anderhalf jaar tussen. Het zal wel niets uitmaken maar je weet nooit.

[ Voor 20% gewijzigd door Deddiekoel op 29-05-2005 22:52 ]

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ILS1002=ax520?

Hoi

Ik kwam op ebay dit kastje tegen.ILS1002.
http://cgi.ebay.com/ws/eB...I_RSCC_Pr4_PcY_BIN_Stores

Zo op het oog is het hetzelfde kastje als die ax520 en heeft het dezelfde functionaliteit. Weet iemand of er verschillen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Deddiekoel schreef op zondag 29 mei 2005 @ 21:03:
[...]

Serieus? Leek mij juist goed, omdat er dan weer een schakeling minder tussen zat. Waarom is het effect nadelig dan?

Heb nu wel voor de zekerheid de splitter die ik bij mijn nieuwe modem heb gekregen ertussen gezet. De oude splitter zat er al weer anderhalf jaar tussen. Het zal wel niets uitmaken maar je weet nooit.
Elke koppeling is een stootpunt in een lijn waar signaal verlies (kaatsing) in optreedt. Als je geen linesharing (dus kpn-telefonie op dezelfde lijn) meer hebt kan je zonder splitter prima af. Maar kwaad kan het zeker niet om hem ertussen te laten.

Aansluit dozen en overbodige verloopjes met koppelstukjes, waar mogelijk natuurlijk minimaliseren altijd. Net als kabellengte tussen ISRA --> modem ook minimaliseren liefst.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:43
Ruthger schreef op maandag 23 mei 2005 @ 21:46:
Ik heb Tiscali VoIP al draaien via X-Lite. Instellingen zijn:

[SIP PROXY]
Display name: Bedenk maar wat....
Username: [TELEFOONUMMER]
Autorizition Username: [TELEFOONUMMER]
Password: [PASSWORD]
Domain/Realm: tel.tiscali.nl
Sip Proxy: sip.tiscali.nl

[NETWORK]
RTP port: 8004
Met deze instellingen lukt het mij wel om naar buiten toe te bellen via de computer, maar ik wil ook graag binnenkomende telefoongesprekken op zowel mijn computer als telefoon(s) kunnen beantwoorden. Heeft iemand een idee of en hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
jswinkels schreef op maandag 30 mei 2005 @ 08:23:
[...]

Met deze instellingen lukt het mij wel om naar buiten toe te bellen via de computer, maar ik wil ook graag binnenkomende telefoongesprekken op zowel mijn computer als telefoon(s) kunnen beantwoorden. Heeft iemand een idee of en hoe dit kan?
Niet vergeten om de inkomende poort te forwarden? En ook in je firewall open te zetten in je modem (of firewall uit)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 10:47

ReLight

echo("What Now ? !")

Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 23:12:
ILS1002=ax520?

Hoi

Ik kwam op ebay dit kastje tegen.ILS1002.
http://cgi.ebay.com/ws/eB...I_RSCC_Pr4_PcY_BIN_Stores

Zo op het oog is het hetzelfde kastje als die ax520 en heeft het dezelfde functionaliteit. Weet iemand of er verschillen zijn?
Ziet er identiek uit, ik weet alleen niet of die ax520 ook een voeding nodig had.
Er wordt hier wel ook melding gemaakt van een power-outage 'feature' waarbij het kastje terugvalt op puur pstn. Heeft vaak niet erg veel nut met al die dect apperatuur die toch ook niet werkt zonder stroom, maar kan nooit kwaad.

Alleen de kosten zijn een stuk hoger, 30$ voor internationaal verzenden.

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReLight schreef op maandag 30 mei 2005 @ 08:44:
[...]

Alleen de kosten zijn een stuk hoger, 30$ voor internationaal verzenden.
volgens mij niet, je kunt ook kiezen voor $10,- verzendkosten. Die 30,- is voor express via UPS.

Dan zit je dus totaal ook rond de €40,- en dat was die ax520 dacht ik ook, incl verzenden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

ReLight schreef op maandag 30 mei 2005 @ 08:44:
[...]

Ziet er identiek uit, ik weet alleen niet of die ax520 ook een voeding nodig had.
Er wordt hier wel ook melding gemaakt van een power-outage 'feature' waarbij het kastje terugvalt op puur pstn. Heeft vaak niet erg veel nut met al die dect apperatuur die toch ook niet werkt zonder stroom, maar kan nooit kwaad.
Lijkt idd erg op de ax520, ik zou zelfs zeggen dat ie het zelfde is

Ja de ax520/521 heeft een externe voeding en ja hij valt terug, maar op de tweede lijn. Als je daar je kpn lijn aan hangt gaat het goed (tenzij bij de KPN de stroom ook uitvalt :).

Maar een echte tweaker heeft natuurlijk ook een UPS voor zijn modem en dect basisstation?

Ikke, ehm, niet ,... ik moet misschien nog maar een gaan regelen....

[ Voor 10% gewijzigd door jeanj op 30-05-2005 13:31 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

bjck schreef op zondag 29 mei 2005 @ 23:18:
[...]

Elke koppeling is een stootpunt in een lijn waar signaal verlies (kaatsing) in optreedt. Als je geen linesharing (dus kpn-telefonie op dezelfde lijn) meer hebt kan je zonder splitter prima af. Maar kwaad kan het zeker niet om hem ertussen te laten.

Aansluit dozen en overbodige verloopjes met koppelstukjes, waar mogelijk natuurlijk minimaliseren altijd. Net als kabellengte tussen ISRA --> modem ook minimaliseren liefst.
Dat was mijn originele gedachte. Mede ook omdat ik hier wel eens heb gelezen dat helpdesk medewerkers vroegen om de splitter er tussenuit te halen (zoiets bedenken ze niet zelf).
It's worth a shot!

Edit: Zo splitter is er tussenuit. Eerst was het even benauwd maar de eerste indruk is uiterst positief!

[ Voor 8% gewijzigd door Deddiekoel op 30-05-2005 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Deddiekoel schreef op maandag 30 mei 2005 @ 12:07:
[...]

Dat was mijn originele gedachte. Mede ook omdat ik hier wel eens heb gelezen dat helpdesk medewerkers vroegen om de splitter er tussenuit te halen (zoiets bedenken ze niet zelf).
It's worth a shot!

Edit: Zo splitter is er tussenuit. Eerst was het even benauwd maar de eerste indruk is uiterst positief!
Benauwd? Warom dat?

Kan geen enkel kwaad. Een splitter is ook alleen maar een soort "telefonie filter" eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deddiekoel schreef op zondag 29 mei @ 21:03:
......de eerste indruk is uiterst positief!
Waarom uiterst positief? Werkt het beter? Hogere downloadsnelheid?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2005 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Is er trouwens ook een nieuwsgroep ofzo met storingen? Want er is nu bijvoorbeeld ook een storing in Tilburg, maar op de site is nog niets te vinden. Als je dan gaat bellen raden ze je aan om te resetten of zelfs een factory reset te doen, waarna de medewerker pas ziet dat er vanochtend werkzaamheden waren, waar dit waarschijnlijk een gevolg is.. (ATM lijn komt wel tot stand, maar krijg geen IP van DHCP).

Bij cistron zat ik bij problemen in #helpdesk, en daar was altijd wel iemand die je meer kon vertellen ;)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
axis schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 09:40:
Want er is nu bijvoorbeeld ook een storing in Tilburg, maar op de site is nog niets te vinden.
Welk gedeelte van mijn post snap je niet? ;)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Laatst online: 08-09 11:41
* TweakBoy examen's zijn afgelopen, ik neem de komende dagen de tijd om de startpost up to date te zetten..

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
axis schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 19:18:
[...]

[...]

Welk gedeelte van mijn post snap je niet? ;)
Je stelde dat er _niets_ te vinden was, maar er staan al tijden diverse onderhoudsplannen, zelfs voor 2 juni. Hiermee gaat jouw "er staat niets" dus ff niet op he. Ik ging er dus eigenlijk van uit dat je met "niets" bedoelde dat je helemaal geen info hebt kunnen vinden, dus ik dacht, kom, ik geef gewoon ff deze link door. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
DJTimo schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 20:22:
[...]
Je stelde dat er _niets_ te vinden was, maar er staan al tijden diverse onderhoudsplannen, zelfs voor 2 juni. Hiermee gaat jouw "er staat niets" dus ff niet op he. Ik ging er dus eigenlijk van uit dat je met "niets" bedoelde dat je helemaal geen info hebt kunnen vinden, dus ik dacht, kom, ik geef gewoon ff deze link door. :>
Klopt, ik loop je ook maar een beetje te geinen, maar ik stel het wel op prijs dat je meedenkt. :> Wat ik eigenlijk bedoelde, is dat het een beetje schort aan de communicatie.. Nadat ik een kwartier loop te rebooten en te testen vertelt men doodleuk dat er nog onderhoud is, zal wel uitgelopen zijn van die ochtend.

Bij Cistron had ik bij storingen een alternatief communicatiekanaal, namelijk IRC. Bij @home had ik een alternatief communicatiekanaal, namelijk troublesathome. Die alternatieve communicatiekanalen stel ik op prijs, omdat mijn ervaring is dat de mensen daar meer technisch inzicht hebben, of meer inside information hebben dan de eerstelijns helpdesk-medewerkers. Ik vroeg me af of er zoiets ook was voor Tiscali..

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geacht tweakers

ik heb ook een abnm bij tiscali.
maar mijn pinautomaat werkt niet via deze tel lijn
weet iemand een oplossing

gr piet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 13:42
Hmm, verdomme, dinsdag Tiscali Smart met telefonie aangevraagd voor 29,95 per maand, hebben ze vanaf vandaag een actie met Tiscali Special, ook voor 29,95. Hierbij is de up en down alleen wel 2x zo snel !!

Zouden ze hier iets aan doen als je ze belt? Of moet ik het hele annuleringstraject doorlopen als ik dit aanbod wil...? Ik zit nog binnen de 7 dagen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 22:14:
ik heb ook een abnm bij tiscali.
maar mijn pinautomaat werkt niet via deze tel lijn
weet iemand een oplossing
Tiscali Telefonie is VoIP, voor spraak geen probleem. Data verbindingen (zoals PIN verbindingen) is lastiger met VoIP, net als faxen.

Of werkt de pinautomaat niet meer sinds je een ADSL splitter tussen je KPN lijn, modem en pinautomaat hebt gezet? (splitter misschien verkeerd om? LINE moet naar de binnenkomende kpn-lijn).
Martijn schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 22:17:
Hmm, verdomme, dinsdag Tiscali Smart met telefonie aangevraagd voor 29,95 per maand, hebben ze vanaf vandaag een actie met Tiscali Special, ook voor 29,95. Hierbij is de up en down alleen wel 2x zo snel !!

Zouden ze hier iets aan doen als je ze belt? Of moet ik het hele annuleringstraject doorlopen als ik dit aanbod wil...? Ik zit nog binnen de 7 dagen... ;)
Annuleren en opnieuw aanvragen lijkt mij vrij zijnloos, duurt alleen maar lang en omzetten is veel sneller na oplevering. Misschien zien ze het wel als een upgrade gewoon. Je kan immers altijd upgraden, ook binnen eerste jaar ;)

Mijn idee, gewoon even voorleggen.

[ Voor 42% gewijzigd door bjck op 02-06-2005 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trapm
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-06 08:03
Martijn schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 22:17:

Ik denk "Annuleren en opnieuw aanvragen."
Ik heb gebruik gemaakt van de upgrade mogelijkheid (op 4 april jl) en wacht nog steeds op de verhoogde snelheid.
Een heel groot nadeel van Tiscali is dat men ALLES bewaard. Dus als je dan gaat bellen met de helpdesk gebeurt het regelmatig dat men denkt dat je smart hebt (die je nu gaat annuleren) terwijl je in het traject van de special (die je nu gaat bestellen) zit. Zo word ik nog steeds geconfronteerd met een annulering die ik in 2000 eens heb gedaan. Wat dat betreft dus wel op blijven letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

opmerkelijk bericht

KPN wil een deel van het klantenbestand van internetprovider Tiscali Nederland overnemen. Het telecomconcern heeft daar 12 miljoen euro voor over.

Tiscali kan het geld goed gebruiken. De Italiaanse internetaanbieder zit in zwaar weer en moet in juli een lening van 250 miljoen euro afbetalen.

http://www.planet.nl/plan...ontentid=584002/sc=79788b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trapm
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-06 08:03
betreft de abonees die nu ook al via KPN aangesloten zijn ophet Tiscali netwerk.

Diegenen die via de eigen Tiscali lijnen hun abo hebben lopen worden niet (iig vooralsnog niet :)) overgenomen.
KPN wil zn markpositie verstevigen en Tiscali heeft geld nodig ...1 + 1 = 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 10:46:

[....]
Tiscali [....] zit in zwaar weer en moet in juli een lening van 250 miljoen euro afbetalen.
Ja, en mij moeten ze ook nog betalen! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 13:04:
[...]

Je bent niet de enige :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
trapm schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 09:52:
[...]

Ik denk "Annuleren en opnieuw aanvragen."
Ik heb gebruik gemaakt van de upgrade mogelijkheid (op 4 april jl) en wacht nog steeds op de verhoogde snelheid.
Een heel groot nadeel van Tiscali is dat men ALLES bewaard. Dus als je dan gaat bellen met de helpdesk gebeurt het regelmatig dat men denkt dat je smart hebt (die je nu gaat annuleren) terwijl je in het traject van de special (die je nu gaat bestellen) zit. Zo word ik nog steeds geconfronteerd met een annulering die ik in 2000 eens heb gedaan. Wat dat betreft dus wel op blijven letten.
Ik heb ze net gebeld, en hij raadde me aan om een brief te sturen, en dan kunnen ze het gewoon aanpassen... Het is niet superbelangrijk (surf pctje van de schoonmoeder ;)), dus als ze daar ff over doen boeit me niet... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 10:46:
opmerkelijk bericht

KPN wil een deel van het klantenbestand van internetprovider Tiscali Nederland overnemen. Het telecomconcern heeft daar 12 miljoen euro voor over.

Tiscali kan het geld goed gebruiken. De Italiaanse internetaanbieder zit in zwaar weer en moet in juli een lening van 250 miljoen euro afbetalen.

http://www.planet.nl/plan...ontentid=584002/sc=79788b
Tiscali heeft al een heel groot deel van NL vol liggen met een eigen netwerk, dus ik vind het niet zo vreemd dat ze de KPN klanten van de hand doen op het moment dat ze geld nodig hebben... Ze kunnen voor veel minder geld hetzelfde aan gaan bieden op hun eigen netwerk... Daarbij denk ik niet dat Tiscali snel op de fles zal gaan... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
Weet iemand trouwens of je zo een ander modem eraan kunt hangen? Heb het een beetje gehad met die zyxel meuk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 13:04:
[...]

Ik heb mijn geld afgelopen week terug gekregen. Een kleine 5 weken na de bevestiging te hebben gehad dat ze het zouden gaan overmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 13:40:
[...]

Tiscali heeft al een heel groot deel van NL vol liggen met een eigen netwerk, dus ik vind het niet zo vreemd dat ze de KPN klanten van de hand doen op het moment dat ze geld nodig hebben... Ze kunnen voor veel minder geld hetzelfde aan gaan bieden op hun eigen netwerk... Daarbij denk ik niet dat Tiscali snel op de fles zal gaan... ;)
Ze verdienen te weinig aan de connected bij KPN klanten en ze hebben het geld hard nodig. De berichten dat tiscali het moeilijk heeft zijn niet van de laatste weken, dat speelt al enige tijd enkel moeten ze nu binnen korte tijd enkelen leningen aflossen.

Tiscali is een te kleine speler en ik denk dat ze of helemaal overgenomen gaan worden of op de fles gaan en dan overgenomen worden. Het eerste ligt meer voor de hand aangezien ze er dan nog wat aan overhouden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 20:23:
[...]

Ze verdienen te weinig aan de connected bij KPN klanten en ze hebben het geld hard nodig. De berichten dat tiscali het moeilijk heeft zijn niet van de laatste weken, dat speelt al enige tijd enkel moeten ze nu binnen korte tijd enkelen leningen aflossen.

Tiscali is een te kleine speler en ik denk dat ze of helemaal overgenomen gaan worden of op de fles gaan en dan overgenomen worden. Het eerste ligt meer voor de hand aangezien ze er dan nog wat aan overhouden.....
Bijna elke internationale onderneming in telecom of internet heeft schulden her en der. Dat is vaak niet echt iets om je zorgen over te maken. KPN heeft ook een miljarden schuld uit staan, tijd terug werden de aandeelhouders een beetje 'schrikkerig' en werden er een aantal onderdelen weer afgestoten om zo het weer in balans te trekken. (kort door de bocht uitgelegd)

Hoeveel grote bedrijven hebben dit niet, korte lijst vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 18:50
Ok mensen, ff een vraagje. Ik heb dus vandaag mn internet opgeleverd gekregen, werkt perfect en zo, geen enkel probleem. Alleen, op mijn modem (2602H) knipperen de dsl en internet lampjes continu. Volgens de handleiding knippert het internet lampje bij overdracht, dat klopt wel. Maar het dsl lampje hoort alleen te knipperen bij het zoeken naar verbinding volgens de handleiding? En ook knippert het lampje nummer 1 (van de aangesloten computer). Maar het is niet echt een probleem ofzo...want alles werkt, maar ik kon het gewoon nergens terug vinden

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, ik wacht nou al iets van 2 maanden op voip. Ik had m'n KPN al op budget gezet en kan nu dus niemand bellen. :X :(

telkens als ik Tis bel (bij iemand anders) dan zeggen ze: "ja hoor meneer, ligt op de stapel". Ik word er niet goed van!

@Shailesh:
Alleen, op mijn modem (2602H) knipperen de dsl en internet lampjes continu.
Bij mij knipperen die 2 rechter lampjes ook regelmatig tegelijk, en die ene waar op dat moment een pc aan hangt ook. Bij downen gaat alles als een gek knipperen natuurlijk. Ik zou eens kijken of je niet iets van spyware/virusscanner/active desktop ofzo hebt dat telkens contact maakt met internet.

Leuk modem, vooral technisch gezien met al die instellingen enzo. Wel een beetje groot (sigarendoos formaat) En ja, net als het vorige tis-modem loopt hij met Bittorrent af en toe van de rails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Aangezien ik gek word van Casema en ik van vele mensen gehoord heb dat Tiscali nu ook een abbo heeft met Telefonie dacht ik, tijd om over te stappen!

Maar helaas, op mijn postcode is ADSL via het Tiscali netwerk nog niet verkrijgbaar, alleen dure en minder snelle abbo's via het KPN netwerk.

Op de site van Tiscali kan ik niets vinden, en Tiscali reageert niet op m'n mail, maar weet misschien iemand hier wanneer het Tiscali netwerk hier mogelijk beschikbaar is? (Omg. Utrecht, Odijk om precies te zijn...).

Zou fijn zijn als ik Casema helemaal de deur uit kan doen en KPN ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 14:08:
Tja, ik wacht nou al iets van 2 maanden op voip. Ik had m'n KPN al op budget gezet en kan nu dus niemand bellen. :X :(

telkens als ik Tis bel (bij iemand anders) dan zeggen ze: "ja hoor meneer, ligt op de stapel". Ik word er niet goed van!

@Shailesh:

[...]

Bij mij knipperen die 2 rechter lampjes ook regelmatig tegelijk, en die ene waar op dat moment een pc aan hangt ook. Bij downen gaat alles als een gek knipperen natuurlijk. Ik zou eens kijken of je niet iets van spyware/virusscanner/active desktop ofzo hebt dat telkens contact maakt met internet.

Leuk modem, vooral technisch gezien met al die instellingen enzo. Wel een beetje groot (sigarendoos formaat) En ja, net als het vorige tis-modem loopt hij met Bittorrent af en toe van de rails.
Nayh, geen spyware, lekkere nieuwsserver die met 450 down gaat >:)
Maar bittorrent ging gisteravond ook wel lekker. Alleen ff port 6881 geforwarded en hij ging als een speer. Zonder te forwarden ging hij bijna niet... kijk eens op deze site voor instellingen (het modem is nagenoeg gelijk aan deze variant) http://www.portforward.co.../Prestige660HW61index.htm

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 00:34:
[...]

Bijna elke internationale onderneming in telecom of internet heeft schulden her en der. Dat is vaak niet echt iets om je zorgen over te maken. KPN heeft ook een miljarden schuld uit staan, tijd terug werden de aandeelhouders een beetje 'schrikkerig' en werden er een aantal onderdelen weer afgestoten om zo het weer in balans te trekken. (kort door de bocht uitgelegd)

Hoeveel grote bedrijven hebben dit niet, korte lijst vermoed ik.
De schulden zijn het probleem niet, wel het niet op tijd kunnen aflossen van de leningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 14:08:

probeer eens op deze site in te loggen: http://www.tiscali.nl/helpdesk/telefonie/default.asp

Als je ingelogd bent, zie je op het einde van de pagina 2 LEGE vakken (indien ingevuld, mag het ook)
Verzin hier zelf een wachtwoord, en bevestig het.. (let op: onthoud wat je hebt ingevuld)

Ga daarna naar http://192.168.1.254/ log vervolgens in op de modem met je wachtwoord

Op de pagina daarna kies je onder Wizard Setup > Voice Wizard

SIP 1 Settings
Active [ x ]
SIP Number je aangevraagde telefoonnr: netnummer + telnummer bijv. 0707800900
User-ID je aangevraagde telefoonnr: netnummer + telnummer bijv. 0707800900
Password je zojuist op de site ingevulde wachtwoord
Incoming Call apply to [ x ] Phone1 [ x ] Phone2

deze handeling heb ik zelf bedacht en uitgevoerd op de dag na mijn activatie van de verbinding, het werkte gelijk en ik heb tot nu toe nog geen brief ontvangen! (5 weken na activatie, en 9 weken na aanvraag telefonie)

*edit*:

daarna ga je eventueel naar Maintenance > System Status en klik je vervolgens op Register bij het eerste veld van telefonie, mocht de setup dat niet voor je hebben gedaan..

[ Voor 8% gewijzigd door TweakBoy op 04-06-2005 20:27 ]

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
hmm.. ik zit ook met het probleem, wacht al tijden op de codes.. Had bovenstaande zelf al uitgevonden, maar bovenaan de pagina staat al meteen in het rood: "user <telefoonnummer> does not exist".. Dus hij kent m'n nummer wel..

Ach, m'n asterisk is toch nog niet klaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyxKyo
  • Laatst online: 07-06 23:47

LyxKyo

Dreambox was fun!

TweakBoy schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 20:24:
[...]

probeer eens op deze site in te loggen: http://www.tiscali.nl/helpdesk/telefonie/default.asp

Als je ingelogd bent, zie je op het einde van de pagina 2 LEGE vakken (indien ingevuld, mag het ook)
Verzin hier zelf een wachtwoord, en bevestig het.. (let op: onthoud wat je hebt ingevuld)

Ga daarna naar http://192.168.1.254/ log vervolgens in op de modem met je wachtwoord

Op de pagina daarna kies je onder Wizard Setup > Voice Wizard

SIP 1 Settings
Active [ x ]
SIP Number je aangevraagde telefoonnr: netnummer + telnummer bijv. 0707800900
User-ID je aangevraagde telefoonnr: netnummer + telnummer bijv. 0707800900
Password je zojuist op de site ingevulde wachtwoord
Incoming Call apply to [ x ] Phone1 [ x ] Phone2

deze handeling heb ik zelf bedacht en uitgevoerd op de dag na mijn activatie van de verbinding, het werkte gelijk en ik heb tot nu toe nog geen brief ontvangen! (5 weken na activatie, en 9 weken na aanvraag telefonie)

*edit*:

daarna ga je eventueel naar Maintenance > System Status en klik je vervolgens op Register bij het eerste veld van telefonie, mocht de setup dat niet voor je hebben gedaan..
moeten die codes (wachtwoord) nog aan een bepaalde voorwaarden (syntax) voldoen?

[ Voor 96% gewijzigd door LyxKyo op 05-06-2005 18:53 ]

cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
nicknec schreef op zondag 05 juni 2005 @ 17:40:
[...]

moeten die codes (wachtwoord) nog aan een bepaalde voorwaarden (syntax) voldoen?
nee, ik heb gewoon een zwak wachtwoord gedaan. 8)7 ( ik weet, dat hoort niet :P )
maar als je gewoon wordt herkend, dus niet zoals axis:
maar bovenaan de pagina staat al meteen in het rood: "user <telefoonnummer> does not exist"..
kun je bovenstaande procedure volgen, ik heb tot nu toe helemaal geen brief met inlogcodes gehad o.i.d.

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TweakBoy schreef op zondag 05 juni 2005 @ 19:39:
[...]

nee, ik heb gewoon een zwak wachtwoord gedaan. 8)7 ( ik weet, dat hoort niet :P )
maar als je gewoon wordt herkend, dus niet zoals axis:

[...]

kun je bovenstaande procedure volgen, ik heb tot nu toe helemaal geen brief met inlogcodes gehad o.i.d.
Er zijn problemen ontstaan bij Tiscali telefonie,die schijnen weer opgelost te zijn
vanaf nu gaat de stapel weer behandeld worden

Ik heb zelf wel een aansluiting
Ik moet zeggen ,prima geluid en werkt altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyxKyo
  • Laatst online: 07-06 23:47

LyxKyo

Dreambox was fun!

Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2005 @ 20:58:
[...]

Er zijn problemen ontstaan bij Tiscali telefonie,die schijnen weer opgelost te zijn
vanaf nu gaat de stapel weer behandeld worden

Ik heb zelf wel een aansluiting
Ik moet zeggen ,prima geluid en werkt altijd
ik heb nu net de toegangscode zelf geactiveerd .. werkt prima! helemaal TOP deze TIP! :)

cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
na ruim 400 uur dienst is mijn router weer gereset :S .. firewall en zo waren optimaal ingesteld, dus super-relaxed. Gewoon spontaan tijdens het surfen zonder enig andere programma's aan.

* TweakBoy gaat deze week dus even de Helpdesk van Tiscali bellen....
offtopic:
ik heb al zo'n drukke week, 3 dagen werken+ 1 dag drukkerij/apple, 1 dag training TomTom Utrecht

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:50
Vraagje aan de tiscali special gebruikers.
Hoe zit het met de FUP? Zie wat tegenstrijdige berichten.
Op de site van tiscalie staat dat je gebruik gemiddeld moet zijn aan het gemiddelde van 10 gebruikers. Op speedsuite.nl staat dat er een FUP is van 4 gig.
En aan het begin van dit topic zag ik al mensen bij wie de hoeveelheid data niet werd bijgehouden.

Abbo is goedkoop te noemen dus dat het 4 gig zou zijn zou voor mij geen verassing zijn maar zou het graag horen van wat gebruikers, en het liefst in regio Amsterdam.
Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Asprine schreef op maandag 06 juni 2005 @ 15:01:
Op de site van tiscalie staat dat je gebruik gemiddeld moet zijn aan het gemiddelde van 10 gebruikers. Op speedsuite.nl staat dat er een FUP is van 4 gig.
En aan het begin van dit topic zag ik al mensen bij wie de hoeveelheid data niet werd bijgehouden.

Abbo is goedkoop te noemen dus dat het 4 gig zou zijn zou voor mij geen verassing zijn maar zou het graag horen van wat gebruikers, en het liefst in regio Amsterdam.
Thanks
Hoe kom je bij een FUP, er staat gewoon dat er GEEN datalimiet is hoor...
Er geldt alleen een FUP voor de telefonie, en dat is 1000 minuten per maand (zegt de klantenservice)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Asprine schreef op maandag 06 juni 2005 @ 15:01:

Thanks
Ik heb net in mn eerste 3 dagen 81 gb erdoorheen gejaagd. Als ik er niks van te horen krijg, zal jij dat vast ook niet krijgen. En bovendien staat er geen datalimiet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Laatst online: 21:50
Op de tiscalie website bij abonnementen onderaan actie voorwaarden. In pop up scherm iets naar beneden scrollen naar abonnnementen staat het volgende.
(Zie dat ik me vergist heb in het aantal gebruikers maar er staat wel dat er gebruik wordt gemaakt van een FUP, zie dik gedrukte tekst hieronder)

Datalimiet
De Tiscali ADSL-abonnementen via het Tiscali-netwerk hebben geen datalimiet. Tiscali hanteert hier een Fair Use Policy. Dit betekent dat de hoeveelheid data die je in een bepaalde periode mag gebruiken niet gelimiteerd is tot een op voorhand vastgestelde waarde, maar dat voor jouw gebruik als norm de hoeveelheid data geldt die houders van het destreffende Tiscali ADSL-abonnement in diezelfde periode gemiddeld hebben gebruikt.

Het voordeel van een dergelijk beleid is dat je af en toe met een gerust hart veel data kunt downloaden, zolang de door jouw gebruikte hoeveelheid data over langere periodes gemeten maar niet hoger is dan het gemiddelde gebruik van data door houders van het destreffende Tiscali ADSL-abonnement.
De beoordeling of je overeenkomstig deze norm hebt gehandeld ligt geheel bij Tiscali. Bij een meer dan gemiddeld gebruik word je daarover door Tiscali geïnformeerd. Je zult daarbij in de gelegenheid worden gesteld je abonnement aan te passen, bijvoorbeeld door overschakeling naar een abonnementstype waar het gemiddelde gebruik hoger ligt of waar je voor elke overschrijding van de norm separaat wordt gefactureerd.

Voor het geval je tot een dergelijke aanpassing niet bereid bent en/of het door jouw gegenereerde dataverkeer bovengemiddeld blijft, behoudt Tiscali zich het recht voor om (I) alle daarmee verbandhoudende kosten aan je in rekening te brengen en/of (II) je toegang tot de diensten van Tiscali, al dan niet tijdelijk, te blokkeren en/of (III) je Tiscali ADSL-abonnement met onmiddellijke ingang te beëindigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
TweakBoy schreef op zondag 05 juni 2005 @ 23:16:
na ruim 400 uur dienst is mijn router weer gereset :S .. firewall en zo waren optimaal ingesteld, dus super-relaxed. Gewoon spontaan tijdens het surfen zonder enig andere programma's aan.

* TweakBoy gaat deze week dus even de Helpdesk van Tiscali bellen....
offtopic:
ik heb al zo'n drukke week, 3 dagen werken+ 1 dag drukkerij/apple, 1 dag training TomTom Utrecht
En als dat nu gewoon een spanningsdipje is geweest of iets in die richting. 400 Uur is bijna 17 dagen, kan bijna niet iets anders zijn anders zou het meer/vaker gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss
  • Laatst online: 09-08 07:07

Nss

The Dude Abides

ik heb een tiscali abonnement met telefonie totaal. over 1,5 maand wordt mn ISDN lijn van kpn afgesloten. nu ga ik waarschijnlijk binnenkort verhuizen en is de vraag of ik dan een werkende kpn lijn moet hebben op het nieuwe adres. dit zou namelijk erg ongunstig zijn, omdat ik de ISDN versie van het zyxel modem heb en geen zin heb om weer een isdn lijn aan te vragen. volgensmij is het technisch gewoon mogelijk een adsl lijn zonder telefonie aan te sluiten, maar doet KPN/Tiscali dit ook?? En zo ja, ook een ISDN lijn zonder telefonie, wat noodzakelijk is om mn apparatuur te laten werken.
Ik heb contact gehad met de helpdesk van Tiscali en die zeide in eerste instantie dat het geen probleem moet zijn. later heb ik van hun begrepen dat die dus wel een probleem is en er altijd een werkende kpn lijn moet liggen, wat tiscali betreft.
Stel nou dat ik dus een nieuwe lijn moet aanvragen op mn nieuwe adres, is het dan mogelijk om met wijziging van de firmware de zyxel voor pstn te laten werken, of is dit echt hardware-matig bepaald in het modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Technisch is het mogelijk om een DSL lijn aan te leggen zonder dat je eerst een kpn-telefonie abonnement nodig hebt. Wordt alleen nog niet aangeboden door veel ISP's. Zal vast ook wel meer beschikbaar komen overal in de toekomst.

Vaak wordt je dan wel op een PSTN (annexA) poort gezet met zo'n aansluiting inderdaad.

[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 06-06-2005 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:46
Martijn schreef op maandag 06 juni 2005 @ 15:05:
[...]

Hoe kom je bij een FUP, er staat gewoon dat er GEEN datalimiet is hoor...
Er geldt alleen een FUP voor de telefonie, en dat is 1000 minuten per maand (zegt de klantenservice)...
Waar FUP voorstaat is vaag en blijft vaag, men is niet bereidt een limiet aan te geven.
Ik heb afgelopen vrijdag nog met de helpdesk gebeld 2e lijn i.v.m. een mogelijk abbo.
Met het gemiddelde van 1 uur bellen per dag zat ik nog lang niet aan de limiet, dat is toch minimaal 1800 min/mnd.

Heeft Tiscali dan al een limiet vastgesteld waar FUP ophoudt, en waar staan dan de tarieven die daarna gelden?

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

Voor mensen die nu een SMART adsl aanvraag hebben lopen, en dus de SPECIAL aanbieding mislopen, even een faxje sturen naar. de Tiscali Customer service (die bovenaan je bevestigings brief staan). Dit heb ik van de administratie van Tiscalli als antwoord gekregen.

Als je Smart abbo nog niet opgeleverd is gaan ze (vrijwel zeker) er wel mee accoord ermee je het Speciaal abbo te geven van de aanbieding. (zou anders zwaar naatje zijn...)
..hopelijk wel ,lekker 4096 ipv 2048

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
ReLight schreef op maandag 06 juni 2005 @ 21:22:
Voor mensen die nu een SMART adsl aanvraag hebben lopen, en dus de SPECIAL aanbieding mislopen, even een faxje sturen naar. de Tiscali Customer service (die bovenaan je bevestigings brief staan). Dit heb ik van de administratie van Tiscalli als antwoord gekregen.

Als je Smart abbo nog niet opgeleverd is gaan ze (vrijwel zeker) er wel mee accoord ermee je het Speciaal abbo te geven van de aanbieding. (zou anders zwaar naatje zijn...)
..hopelijk wel ,lekker 4096 ipv 2048
En anders? Dan upgrade je er naartoe via het service-menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

bjck schreef op maandag 06 juni 2005 @ 21:43:
[...]

En anders? Dan upgrade je er naartoe via het service-menu.
Voor dezelfde prijs ? 29,95
Ik ga nu voor het eerst met T, wat doen, dus dat is me ook onbekend. Enige wat ik hier las, en zag online is dat voor het zelfde geld ik bijna nu 2048 misloop, en dat kan toch hopelijk niet..
Dus een net faxje gestuurd dus :), dank u, groeten, alstubliefs etc.

[ Voor 9% gewijzigd door ReLight op 06-06-2005 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
ReLight schreef op maandag 06 juni 2005 @ 21:50:
[...]

Voor dezelfde prijs ? 29,95
Ik ga nu voor het eerst met T, wat doen, dus dat is me ook onbekend. Enige wat ik hier las, en zag online is dat voor het zelfde geld ik bijna nu 2048 misloop, en dat kan toch hopelijk niet..
Vast niet. Achter een ISP zitten ook mensen. Mensen en mensen kunnen vaak veel bereiken samen als er normaal gecommuniceerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
Woei, mijn telefonie is opgeleverd.. (er staat niet meer 'user unknown' op de pagina), nieuwe codes erin gezet, en getest met de zyxel.. werkt prima, nu de asterisk erachter gehangen. Zal wel even duren voor ik die werkend heb, snap SIP i.c.m. NAT nog niet helemaal, maar ben aan het lezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 11:32
Je hoeft ook helemaal niets met NAT te doen om te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Laatst online: 01-07 22:34
axis schreef op maandag 06 juni 2005 @ 22:54:
werkt prima, nu de asterisk erachter gehangen. Zal wel even duren voor ik die werkend heb, snap SIP i.c.m. NAT nog niet helemaal, maar ben aan het lezen..
Aha, nou laat je vorderingen weten! Ik kwam net tot de ontdekking dat er ook een Win32 "port" voor Asterisk is, (http://www.asteriskwin32.com/), die ga ik eens tjekken zodra ik tijd (en zin) heb. Op SF kwam ik nog een GUI tegen, maar ik weet niet of die ook werkt voor de Windows-versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen weekend heeft Tiscali het netwerkgebied in mijn regio geupgrade, waardoor ik met mijn 3 jaar oude E-tech modempje met oudste firmware ineens niet meer kan werken. (nog bedankt trouwens Tiscali) Nieuwe firmware slikt het ding op de een of andere manier niet, ben nog met e-tech support aan het mailen maar heb weinig vertrouwen erin.

Vandaar dat ik naar een ander modem aan het kijken ben, en wellicht dan ook maar tegelijk met Voip mogelijkheden. Moet ik echt aan de Zyxel of zijn er ook nog andere opties ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2005 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 09:39:
Afgelopen weekend heeft Tiscali het netwerkgebied in mijn regio geupgrade, waardoor ik met mijn 3 jaar oude E-tech modempje met oudste firmware ineens niet meer kan werken. (nog bedankt trouwens Tiscali) Nieuwe firmware slikt het ding op de een of andere manier niet, ben nog met e-tech support aan het mailen maar heb weinig vertrouwen erin.

Vandaar dat ik naar een ander modem aan het kijken ben, en wellicht dan ook maar tegelijk met Voip mogelijkheden. Moet ik echt aan de Zyxel of zijn er ook nog andere opties ?
Andere opties zijn er opzich genoeg. Meest trefzeker en vanaf de support kan gezien van je ISP is een ZyXEL de beste optie toch echt. Mooie prijs ook voor een bijna €300 modem van ZyXEL via Tiscali.

Alleen de E-tech V1 wil niet hoger dan 3.27 en die firmware werkt inderdaad niet op nieuwe apparatuur/netwerk. Zit een foutje in bij E-tech die ze blijkbaar niet kunnen of willen herstellen voor dit oude beestje.

Modem type kan je zien aan:

Model:Router with built-in ADSL modem and 4-ports switch (v1) --> deze kan het niet meer.

Router with built-in ADSL modem (See sticker at the bottom of the Router, this should say: 4-port ADSL Router V2 or Multi PC Modem) --> deze is te upgraden.

E-tech firmware is hier te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Cryonist

- Something clever -

Ik heb nu sinds bijna een week mijn tiscali abbo omgezet naar Tiscali met telefonie. Alleen nu heb ik het probleem dat het modem steeds wegvalt ofzo. Als ik het modem ping met -t blijkt dat ongeveer in de helft van de gevallen ik een time-out krijg.
Dit is met nieuwste modem firmware, en het maakt weinig verschil of ik azureus aan of uit heb staan. Het gaat om de 2602 H Zyxel.

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Laatst online: 27-08 11:32
Speelt iemand van jullie weleens online-games? Ik speel regelmatig Enemy Territory waarin een server-browser zit. Deze haalt een lijst op met servers waar je op kunt spelen. Van elke server worden een aantal gegevens op gehaald en er wordt naar geping-ed. Nu blijkt het modem (2602HW) gestressed raakt door het ophalen van deze lijst.

Vervolgens kan ik een aantal minuten geen verbinding maken naar het modem. Tiscali kende het probleem niet en ik moest m'n modem maar resetten met het kleine knopje aan de achterkant. Dit heeft dus niet geholpen.

Hebben jullie dit ook?

Ik heb met de WebConfigurator wel wat gevonden over afgebroken TCP verbindingen en het uitsluiten van clients voor een aantal minuten. Het blijft echter een vreemde situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 09:39:
(..)
Draytek heeft een goed, alternatief de Vigor nog iets (2200xx of 2600xx dacht ik). Heeft pots-loopthrough waardoor je geen apart kastje nodig hebt om KPN en Tiscali lijn te combineren op één lijn.

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 09:50:
[...]

Andere opties zijn er opzich genoeg. Meest trefzeker en vanaf de support kan gezien van je ISP is een ZyXEL de beste optie toch echt. Mooie prijs ook voor een bijna €300 modem van ZyXEL via Tiscali.

Alleen de E-tech V1 wil niet hoger dan 3.27 en die firmware werkt inderdaad niet op nieuwe apparatuur/netwerk. Zit een foutje in bij E-tech die ze blijkbaar niet kunnen of willen herstellen voor dit oude beestje.

Modem type kan je zien aan:

Model:Router with built-in ADSL modem and 4-ports switch (v1) --> deze kan het niet meer.

Router with built-in ADSL modem (See sticker at the bottom of the Router, this should say: 4-port ADSL Router V2 or Multi PC Modem) --> deze is te upgraden.

E-tech firmware is hier te vinden.
Bedankt... die firmware heb ik dus idd geprobeerd. Tevergeefs inderdaad op een v1 |:(
Vervelende actie hoor van Tiscali. Sturen ze je een brief met de mededeling, 1 werkdag van te voren gewoon ! Veel te laat om nog enige actie te kunnen ondernemen. Bovendien weet je niet zomaar even van te voren of je modem het nieuwe signaal wel of niet aan kan... bah.

Nou ja... ik denk dat ik deze maar even bij MyCom ga halen. Dat zal toch wel goed gaan ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
Mickman schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 22:42:
Je hoeft ook helemaal niets met NAT te doen om te bellen.
Weet je uberhaupt wel wat Asterisk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
Nexxennium schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 23:07:
[...]

Aha, nou laat je vorderingen weten! Ik kwam net tot de ontdekking dat er ook een Win32 "port" voor Asterisk is, (http://www.asteriskwin32.com/), die ga ik eens tjekken zodra ik tijd (en zin) heb. Op SF kwam ik nog een GUI tegen, maar ik weet niet of die ook werkt voor de Windows-versie.
Heb het werkend :) Mijn Asterisk registreert zich bij Tiscali, en mijn Xlite softphones en de Zyxel VOIP module registreren zich weer bij mijn Asterisk :) :)

Gisteren had ik het na 8 uur eindelijk aan de praat, maar soms komen binnenkomende gesprekken opeens niet meer binnen, reset ik de zyxel opeens weer wel.. vaag ding.. Denk dat ik er toch uiteindelijk een ander modem tussen hang, want ik heb het een beetje gehad met die zyxel.

Zie hier en daar wat tweedehands Cisco 827's, weet iemand of die werken met tiscali? Vast wel, maar ik wacht wel even tot iemand het werkend heeft, kan ik ook bij hem/haar de config afkijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
Hoi luitjes,

Ik heb nu ook ADSL+telefonie aangevraagd van Tiscali (anders post ik niet in dit draadje he) en ik heb inmiddels ook al mijn ordergegevens binnen.
Nu heb ik 1 klein vraagje :

Ik was lid van Planet Internet en heb bij hun mijn ADSL opgezegd. KPN heeft mij een brief gestuurd dat de lijn opgeheven gaat worden.
In de orderbrief van Tiscali lees ik, dat ik straks ADSL over het Tiscali-netwerk en dus blijkbaar niet over het KPN netwerk.

Kan het dus geen kwaad dat mijn KPN ADSL aansluiting wordt opgeheven ?

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
speedme schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 18:39:
Hoi luitjes,

Ik heb nu ook ADSL+telefonie aangevraagd van Tiscali (anders post ik niet in dit draadje he) en ik heb inmiddels ook al mijn ordergegevens binnen.
Nu heb ik 1 klein vraagje :

Ik was lid van Planet Internet en heb bij hun mijn ADSL opgezegd. KPN heeft mij een brief gestuurd dat de lijn opgeheven gaat worden.
In de orderbrief van Tiscali lees ik, dat ik straks ADSL over het Tiscali-netwerk en dus blijkbaar niet over het KPN netwerk.

Kan het dus geen kwaad dat mijn KPN ADSL aansluiting wordt opgeheven ?
Wat heb je bij Tiscali aangevraagd, dat is de vraag. Als je wenst over te stappen moet de overstap eerst bevestigd zijn (dan heb je ook aansluitdatum, kan de helpdesk je vast bevestigen) voordat je opzegd.

Vuistregel is: Een verbinding die is opgezegd en gesloopt gaat worden kan niet gemigreerd worden naar een andere ISP of DSL-netwerk

Als eerst Tiscali de tijd heeft gehad om jou verbinding voor een overstap te reserveren gaat het prima en heeft de opzegging geen invloed. Andersom wordt het wel degelijk een vervelendere situatie. Dan wordt je overstap afgekeurd (kan immers niet) en zal je waarschijnlijk opnieuw moeten aanvragen als je lijn DSL-vrij is zonder overstap.

Vergeet niet dat aanvraag doen niet gelijk een bevestiging is van overstappen. Wettelijk heb je nog 7 dagen bedenktijd, kan zijn dat er dus niets gebeurt in het begin.

Die brief van KPN kan ook komen door de overstap, KPN krijgt daar bericht van als latende partij van DSL en heft daardoor je abonnement ook adminstratief op, niet direct iets om zorgen over te maken. De vraag is wel waar die brief nu door komt, of de overstap of de opzegging die eerder was.

Bel het even na een aantal dagen na je aanvraag om te controleren of het nog wel of niet goed loopt.

[ Voor 13% gewijzigd door bjck op 08-06-2005 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
De brief van KPN is naar aanleiding van de stopzetting van mijn Planet ADSL verbinding per 1 juli.
In de brief van KPN staat duidelijk aangegeven dat ik nog 24 juni de tijd heb om mijn huidige ADSL abonnement (van KPN dus) voort te zetten via een andere ISP.

Bij Tiscali heb ik gekozen voor ASDL Special met telefonie (ingangsdatum 1 juli), wat volgens mij niet via KPN netwerk loopt (als ik het goed lees dan), maar via eigen Tiscali netwerk

In dat geval is het dus niet erg als KPN fisiek de ADSL verbinding verbreekt, of zie ik het verkeerd ?
(moet de lijn dus wel beschikbaar blijven?)
Of zal Tiscali aan KPN aangeven dat zij de nieuwe provider zijn en de lijn in stand gehouden moet worden ?

Ik heb gebeld met KPN en volgens hun moet ik dat met mijn huidige (Planet) provider regelen.

Ik ben dus nu even het spoor bijster moet ik eerlijk toegven 8)7

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
speedme schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 22:33:
De brief van KPN is naar aanleiding van de stopzetting van mijn Planet ADSL verbinding per 1 juli.
In de brief van KPN staat duidelijk aangegeven dat ik nog 24 juni de tijd heb om mijn huidige ADSL abonnement (van KPN dus) voort te zetten via een andere ISP.

Bij Tiscali heb ik gekozen voor ASDL Special met telefonie (ingangsdatum 1 juli), wat volgens mij niet via KPN netwerk loopt (als ik het goed lees dan), maar via eigen Tiscali netwerk

In dat geval is het dus niet erg als KPN fisiek de ADSL verbinding verbreekt, of zie ik het verkeerd ?
(moet de lijn dus wel beschikbaar blijven?)
Of zal Tiscali aan KPN aangeven dat zij de nieuwe provider zijn en de lijn in stand gehouden moet worden ?

Ik heb gebeld met KPN en volgens hun moet ik dat met mijn huidige (Planet) provider regelen.

Ik ben dus nu even het spoor bijster moet ik eerlijk toegven 8)7
Wat heb je aangevraagd, een overstap of een nieuwe aansluiting?

Dat is de hamvraag. Als je het te-kort op elkaar hebt gepland is je overstap nog niet ingezet voordat de lijn zal worden gesloopt door je huidige ISP/DSL netwerk. Navraag doen bij Tiscali of je overstap is goedgekeurd en bevestigd is kan geen kwaad wellicht. Goede bevestiging is ook als je je modem ontvangt, dan gaat het goed.

Vermoedelijk gaat het wel goed omdat Planet jou opzegging pas blijkbaar de 24ste doorstuurt naar KPN-DSL voor het opheffen van je lijn. Voor die tijd moet je overname dan gedaan zijn (bevestigd) van je lijn, anders wordt het alsnog opgeheven.

Heb je een nieuwe aansluiting aangevraagd (dus zonder aan te geven dat je al DSL hebt) zal die worden afgekeurd. Je kan immers niet twee keer DSL op één telefoonlijn hebben. Zo'n aanvraag kan pas worden verwerkt als je lijn DSL-vrij is. Wensdatum van 1 Juli zal dan eerder opnieuw indienen op 1 Juli worden.

Gezien de data zal het wel loslopen en goedkomen. Waarom plant iedereen altijd exact op de data, een weekje dubbel betalen is minder erg dan twee weken zonder DSL toch :?

Tiscali heeft inderdaad een eigen DSL netwerk los van KPN-DSL verder (voormalige BaByXL netwerk)

[ Voor 13% gewijzigd door bjck op 08-06-2005 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand ervaring met het vegroten van het bereik (afstand in meters) of het versterken van het signaal van de zyxel 2602hw-61? De mijne heeft zelfs moeite met een houte muurtje? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Ik heb bij Tiscali aangegeven dat ik al een bestaande ADSL verbinding heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
speedme schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 17:00:
Ik heb bij Tiscali aangegeven dat ik al een bestaande ADSL verbinding heb
Beste is voor jezelf (en je gemoedsrust) even nabellen na een dag of 10 na je aanvraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
bjck schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 17:18:
[...]

Beste is voor jezelf (en je gemoedsrust) even nabellen na een dag of 10 na je aanvraag.
Thanks bjck, ik zal over een aantal dagen wel eens bellen met Tiscali inderdaad en ik hou natuurlijk de status in de gaten.

Nog 1 korte vraag : hoe is het gesteld met de newsserver van Tiscali ?
Of is het verstandig om een Eweka abbo erbij te nemen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
speedme schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 18:28:
[...]

Thanks bjck, ik zal over een aantal dagen wel eens bellen met Tiscali inderdaad en ik hou natuurlijk de status in de gaten.

Nog 1 korte vraag : hoe is het gesteld met de newsserver van Tiscali ?
Of is het verstandig om een Eweka abbo erbij te nemen ?
op dit moment is het zeker aan te raden om een extra usenetaccount erbij te doen, aangezien de server van tiscali nogal vaak down is en bepaalde dingen niet compleet heeft staan. (ik heb nu omega + eweka, werkt erug goed)

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rebooten die Zyxel routers altijd uit zichzelf? Heb em net 2 weken en gisteravond begon ie dit te doen, ook vandaag de hele dag.
Het ligt iig niet aan het aantal connecties dat ie niet aankan ofzo. 10 torrents aan of helemaal nix, maakt niet uit. Ook heb ik hem handmatig uitgezet en een kwatier later weer aan, en een restore to default oid, maar het probleem blijft. Zou ie zomaar ineens stuk zijn ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

axis schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 14:19:
[...]

Heb het werkend :) Mijn Asterisk registreert zich bij Tiscali, en mijn Xlite softphones en de Zyxel VOIP module registreren zich weer bij mijn Asterisk :) :)
offtopic:
Wat voor hardware heb je nodig voor astrix. Kun voldoen met een gewoon modem?
Kun iemand wat over zijn of hear setup vertellen?

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 19:50:
Rebooten die Zyxel routers altijd uit zichzelf? Heb em net 2 weken en gisteravond begon ie dit te doen, ook vandaag de hele dag.
Het ligt iig niet aan het aantal connecties dat ie niet aankan ofzo. 10 torrents aan of helemaal nix, maakt niet uit. Ook heb ik hem handmatig uitgezet en een kwatier later weer aan, en een restore to default oid, maar het probleem blijft. Zou ie zomaar ineens stuk zijn ofzo?
Nog geen nieuwe firmware in je modem gezet?

Hij (en de uitleg) is hier te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 20:14:
[...]

Firmware, daar had ik niet aan gedacht. Tot en met stap 29 is gelukt, nu kan ik niet meer inloggen met pass 1234 of mijn eigen, dus kom er niet meer in 8)7vreemd, nu ineens wel... Maar internet doet het en tot nu toe nog geen reboot

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2005 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
jeanj schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 19:51:
[...]

offtopic:
Wat voor hardware heb je nodig voor astrix. Kun voldoen met een gewoon modem?
Kun iemand wat over zijn of hear setup vertellen?
Je kunt een willekeurige huis-tuin- en keukenpc met linux pakken, dan kun je al Asterisk draaien. En kan kun je dus je Tiscali SIP-lijnen aan je telefooncentrale hangen, en je kunt met IP-telefoons aan de slag (of dat nou echte telefoons zijn zoals Cisco's of Grandstream toestellen, of softphones, zoals Xlite).

Eventueel kun je met een FXS kaart een of meerdere analog toestellen op je telefooncentrale aansluiten, of met een FXO kaart kun je je analog lijn van bijvoorbeeld KPN eraan hangen, een gewoon modem heb je niets aan. En die FXS en FXO kaarten zijn PCI kaarten die je bij de sponsor van Asterisk kunt kopen, maar het is dus niet nodig.

Ik laat mijn Zyxel nu bij mijn asterisk registreren, zodat ik de huidige 2 analoge toestellen toch kan gebruiken, maar ik kan ze toch volledig beheren in de telefooncentrale (muziekje on hold, doorschakelen, etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Ik heb gisteren de bevestiging al gekregen van Tiscali dat mijn ADSL verbinding in de week van 30 juni wordt overgezet.
Het ziet er dus tot op heden allemaal veelbelovend uit.

Nu is het wachten op het doe-het-zelf pakket dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Laatst online: 11-09 12:43
Ik ga ook een tiscali abbootje aanschaffen, maar zit nog met een paar vragen. Ik twijfel over het modem dat ik zal nemen. Ik heb een thuisnetwerkje liggen, met een sweex router. alleen bevalt die router me niet zo goed, omdat ik maar 20 poorten kan forwarden, hetgeen niet echt veel is. Dus zit ik erover te denken om een multi-pc modem erbij te nemen. Maar is de router/switch functie van dat modem wel uitgebreid genoeg om flink wat poorten te mappen? Anders kan ik net zo goed het extra geld dat ik uitgeef aan het duurdere modem (30 euro) bijleggen bij het geld om een betere switch te kopen. Mocht ik toch voor het multi PC modem gaan, dan kan ik ook meteen voor draadloos kiezen. Krijg je dan alleen het modem, of zit daar ook een wifi kaartje bij? Ik zat ook nog even op marktplaats/ebay te snuffelen, en daar kun je ook leuke (draadloze) modems vinden. Maakt het iets uit of je een modem van Tiscali gebruikt, of een eigen modem naar keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Byte_Me schreef op zondag 12 juni 2005 @ 11:19:
Ik ga ook een tiscali abbootje aanschaffen, maar zit nog met een paar vragen. Ik twijfel over het modem dat ik zal nemen. Ik heb een thuisnetwerkje liggen, met een sweex router. alleen bevalt die router me niet zo goed, omdat ik maar 20 poorten kan forwarden, hetgeen niet echt veel is. Dus zit ik erover te denken om een multi-pc modem erbij te nemen. Maar is de router/switch functie van dat modem wel uitgebreid genoeg om flink wat poorten te mappen? Anders kan ik net zo goed het extra geld dat ik uitgeef aan het duurdere modem (30 euro) bijleggen bij het geld om een betere switch te kopen. Mocht ik toch voor het multi PC modem gaan, dan kan ik ook meteen voor draadloos kiezen. Krijg je dan alleen het modem, of zit daar ook een wifi kaartje bij? Ik zat ook nog even op marktplaats/ebay te snuffelen, en daar kun je ook leuke (draadloze) modems vinden. Maakt het iets uit of je een modem van Tiscali gebruikt, of een eigen modem naar keuze?
Mocht je gebruik willen maken van telefonie, dan moet je sowieso de MultiPC modem nemen... Ik neem aan dat ze geen wifi kaartjes bij hun router leveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Laatst online: 11-09 12:43
Martijn schreef op zondag 12 juni 2005 @ 11:31:
[...]

Mocht je gebruik willen maken van telefonie, dan moet je sowieso de MultiPC modem nemen... Ik neem aan dat ze geen wifi kaartjes bij hun router leveren...
daar heb je wel een punt, ik wil er idd ook mee bellen, want ik ga voor het special abbonnement. denk dat ik maar voor de gewone multi PC modem ga, heb geen zin in extra investeringen in wifi kaartjes, aangezien de kabels er toch al min of meer liggen. ik kan trouwens nergens specs van die modems vinden, zelfs niet op ww.zyxel.com ... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Byte_Me schreef op zondag 12 juni 2005 @ 11:47:
[...]

daar heb je wel een punt, ik wil er idd ook mee bellen, want ik ga voor het special abbonnement. denk dat ik maar voor de gewone multi PC modem ga, heb geen zin in extra investeringen in wifi kaartjes, aangezien de kabels er toch al min of meer liggen. ik kan trouwens nergens specs van die modems vinden, zelfs niet op ww.zyxel.com ... :?
http://zylamp.zyxel.nl/pr...indexFlagvalue=1075687935

De non wireless is zonder W ;), verder hetzelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Mensen, ik hoor net dat het doe ut zelluf pakketje is aangekomen bij me schoonmoeder... ;) Nu effe een vraagje, wat is verstandiger, telefoonnummer porteren of k*tten met een line switch...? Gaat er dus om hoe betrouwbaar Tiscali is. Voor mezelf zou ik de KPN wel houden, en er dan een lineswitch op zetten, maar bij schoonmoeders gaat extra hardware enzo altijd fout... ;)

Oftewel, ligt Tiscali er eigenlijk NOOIT uit, en is er altijd telefoon, of is het toch wel aan te raden KPN er naast te houden ... ;)

BTW, mag je je KPN abo wel naar Budget zetten als je er Tiscali ADSL op hebt zitten? Ik kan me herinneren dat je vroeger perse KPN Basis moest hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Je kan gewoon KPN omzetten naar de goedkoopste abonnementsvorm, BelBudget.

Persoonlijk zou ik het nummer van KPN niet porteren naar Tiscali. Laatst was er een landelijke storing en lag ADSL eruit. Ik verbaasde mij dat ik wel gewoon kon bellen via Tiscali, maar dat wil niet zeggen dat dat bij de volgende storing weer het geval is. Voor de maandlasten hoef je het in ieder geval niet te doen. Met andere woorden, gewoon dat huis van je schoonmoeder vol stoppen met hardware. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
DJTimo schreef op zondag 12 juni 2005 @ 14:31:
Je kan gewoon KPN omzetten naar de goedkoopste abonnementsvorm, BelBudget.

Persoonlijk zou ik het nummer van KPN niet porteren naar Tiscali. Laatst was er een landelijke storing en lag ADSL eruit. Ik verbaasde mij dat ik wel gewoon kon bellen via Tiscali, maar dat wil niet zeggen dat dat bij de volgende storing weer het geval is. Voor de maandlasten hoef je het in ieder geval niet te doen. Met andere woorden, gewoon dat huis van je schoonmoeder vol stoppen met hardware. :+
Hangt er vanaf waar er storing is in een netwerk en wat nog wel of nietmeer bereikbaar is.

Kom er hier achter dat steeds meer mensen gewoon op mijn nieuwe nummer gaan bellen. Uitbellen doe ik sowieso daar nog mee. Voor de mensen die toevallig nog op mijn oude (KPN Belbudget lijn) bellen hangt er een los toestel aan nog.

Zolang de kosten nog gelijk zijn voor KPN belbudget telefonie en de toeslag voor het niet meer hebben van je KPN-telefonie aansluiting laat ik het zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik heb de laatste tijd erg veel problemen met Tiscali. Ik wil dan ook terug naar een Beldbudget abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay, laatste hoop vestig ik op jullie piepel!

Ik heb sinds vanmiddag een Zyxel 2606-modem aangesloten die geschikt is voor Tiscali ADSL. Nu heb ik nog ADSL van Planet Internet, maar volgens Zyxel kan het modem daar ook voor gebruikt worden. Ik heb de instellingen geconfigureerd en kan op het internet.

Na een paar minuten, wordt de verbinding continue onregelmatig verbroken. Dan komt er een pop-up met de tekst 'Één van de netwerkkabels is niet aangesloten' en nog geen seconde later staat er 'Er is nu een LAN-verbinding'. Het lijkt wel of het gebeurt na een test van het modem. MSN en Shareaza worden dan afgemeld en weer aangemeld en het surfen is ook geen pretje!

Kabel is splinternieuw, netwerkkaart ook, heb ik al in een ander PCI-slot geprobeerd, mocht niet baten. Nu gaat het weer een tijdje goed, over een minuut ligt het er weer even uit.

Ander probleem: bestandsoverdracht van MSN Messenger is übertraag! Shareaza P2P hoef ik maar op te starten en internetten lukt niet meer.

Wie heeft er voor mij dé oplossing. Zit al 3 uur te Googlen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2005 @ 21:10:
Okay, laatste hoop vestig ik op jullie piepel!

Ik heb sinds vanmiddag een Zyxel 2606-modem aangesloten die geschikt is voor Tiscali ADSL. Nu heb ik nog ADSL van Planet Internet, maar volgens Zyxel kan het modem daar ook voor gebruikt worden. Ik heb de instellingen geconfigureerd en kan op het internet.

Na een paar minuten, wordt de verbinding continue onregelmatig verbroken. Dan komt er een pop-up met de tekst 'Één van de netwerkkabels is niet aangesloten' en nog geen seconde later staat er 'Er is nu een LAN-verbinding'. Het lijkt wel of het gebeurt na een test van het modem. MSN en Shareaza worden dan afgemeld en weer aangemeld en het surfen is ook geen pretje!

Kabel is splinternieuw, netwerkkaart ook, heb ik al in een ander PCI-slot geprobeerd, mocht niet baten. Nu gaat het weer een tijdje goed, over een minuut ligt het er weer even uit.

Ander probleem: bestandsoverdracht van MSN Messenger is übertraag! Shareaza P2P hoef ik maar op te starten en internetten lukt niet meer.

Ik pak even bericht van mijzelf terug stukje geleden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engibenchi
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-07 18:43
Al geruime tijd bel ik via tiscali (voip) met volle tevredenheid.
Het enige wat ik mis is een overzicht van de door mij gedraaide nummers. Nu kan ik deze in mijn modem/router log terug vinden. Deze log laat ik naar mijn gmail acount sturen.
Nu is mijn vraag, zijn er utils dan wel is het te doen om deze nummers met datum en tijd uit de log file te destileren. Helemaal zou het mooi zijn als dit automatisch zou gebeuren. Ik heb geen pc 24/7 aanstaan dus gebruik van bv de syslog daemon van kiwi zie ik niet als een optie.
Heeft iemand een idee dan wel een site of forum waar ik meer te weten kan komen? Naar mijn idee is het doorspitten van log bestanden een weinig gelieft klusje onder it specialisten dus er moeten haast wel oplossingen voor bestaan

[ Voor 1% gewijzigd door engibenchi op 12-06-2005 21:53 . Reden: typo's ]

EngiBenchi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zondag 12 juni 2005 @ 21:20:
[...]

Ik pak even bericht van mijzelf terug stukje geleden...

Ik had de nieuwste firmware er al in, maar heb het nog een keer geüpdated... helpt wel, hij gaf aan dat er een kabel niet goed zat, dat is opgelost, maar Sharaeza en MSN zijn een crime!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EngiBenchi schreef op zondag 12 juni 2005 @ 21:23:
Al geruime tijd bel ik via tiscali (voip) met volle tevredenheid.
Het enige wat ik mis is een overzicht van de door mij gedraaide nummers. Nu kan ik deze in mijn modem/router log terug vinden. Deze log laat ik naar mijn gmail acount sturen.
Nu is mijn vraag, zijn er utils dan wel is het te doen om deze nummers met datum en tijd uit de log file te destileren. Helemaal zou het mooi zijn als dit automatisch zou gebeuren. Ik heb geen pc 24/7 aanstaan dus gebruik van bv de syslog daemon van kiwi zie ik niet als een optie.
Heeft iemand een idee dan wel een site of forum waar ik meer te weten kan komen? Naar mijn idee is het doorspitten van log bestanden een wijnig gelieft klusje onder it specialisten dus er moeten haast wel oplossingen voor bestaan
Is het overzicht van tis zelf niks voor je? http://ecare.tiscali.nl/servlet/LiteECareServlet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engibenchi
Misschien wel maar vooralsnog werkt de site niet.
dit is wat ik kreeg:

Sorry the service you requested is currently unavailable.
Please try again later.

Click here to go back.

Maar desalniettemin bedankt ik probeer het dadelijk nog wel eens (of misschien moet ik het met ie proberen ipv ff.)

[ Voor 1% gewijzigd door engibenchi op 12-06-2005 21:54 . Reden: missing bracket ]

EngiBenchi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2005 @ 21:10:

Iemand tips om het modem zo te configureren dat P2P en MSN vlekkeloos werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engibenchi
EngiBenchi schreef op zondag 12 juni 2005 @ 21:37:
[...]

Misschien wel maar vooralsnog werkt de site niet.
dit is wat ik kreeg:

Sorry the service you requested is currently unavailable.
Please try again later.

Click here to go back.

Maar desalniettemin bedankt ik probeer het dadelijk nog wel eens (of misschien moet ik het met ie proberen ipv ff.
Mmm ff inloggen wil ook helpen. 8)7

maar ikvind daar niet wat ik zoek. Namelijk: De door mij gedraaide telefoonnnummers via tiscalitelefonie. Mocht ik met mijn neus hebben gekeken hoor ik het graag

EngiBenchi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
EngiBenchi schreef op zondag 12 juni 2005 @ 21:46:
[...]

Mmm ff inloggen wil ook helpen. 8)7

maar ikvind daar niet wat ik zoek. Namelijk: De door mij gedraaide telefoonnnummers via tiscalitelefonie. Mocht ik met mijn neus hebben gekeken hoor ik het graag
http://www.tiscali.nl/helpdesk/service.asp?id=2657

En dan op link naar Gesprekskosten-informatie pagina klikken.
Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2005 @ 21:38:
[...]

Iemand tips om het modem zo te configureren dat P2P en MSN vlekkeloos werkt?
Standaard staat de firewall aan, zet die eens uit en zet alles eens op uit (vinkje bij enable uitvinken) onder Firewall - Default Policy.

Allow Asymmetrical Route aanvinken, rest op forward zetten.

Reset-to-factory defaults niet vergeten na upgrade van de firmware? Niet perongeluk een eerder opgeslagen (onder oude firmware) configuratie terug geupload naar je modem?

[ Voor 42% gewijzigd door bjck op 12-06-2005 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engibenchi
Perfect dat is wat ik zocht.
Bedankt

edit:
even je quote gefixed

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 12-06-2005 22:42 ]

EngiBenchi

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Nieuwe firmware is alleen voor de 2602H61 en 2602HW61 (MS5) en ook voor de 2602H63 en 2602HW63 (MU4).

En het persé noodzakelijk om na de firmware upgrade de modem naar factory-defaults te resetten!

Dit kan via menu onder: ConfiguratIon Maintenance --> Default. of als hij aan staat met ballpoint resetknopje ingedrukt houden tot hij herstart vanzelf.

(zet ook geen oude eerder opgeslagen config terug natuurlijk!)