speedme schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 18:39:
Hoi luitjes,
Ik heb nu ook ADSL+telefonie aangevraagd van Tiscali (anders post ik niet in dit draadje he) en ik heb inmiddels ook al mijn ordergegevens binnen.
Nu heb ik 1 klein vraagje :
Ik was lid van Planet Internet en heb bij hun mijn ADSL opgezegd. KPN heeft mij een brief gestuurd dat de lijn opgeheven gaat worden.
In de orderbrief van Tiscali lees ik, dat ik straks ADSL over het Tiscali-netwerk en dus blijkbaar niet over het KPN netwerk.
Kan het dus geen kwaad dat mijn KPN ADSL aansluiting wordt opgeheven ?
Wat heb je bij Tiscali aangevraagd, dat is de vraag. Als je wenst over te stappen
moet de overstap eerst bevestigd zijn (dan heb je ook aansluitdatum, kan de helpdesk je vast bevestigen) voordat je opzegd.
Vuistregel is:
Een verbinding die is opgezegd en gesloopt gaat worden kan niet gemigreerd worden naar een andere ISP of DSL-netwerk
Als eerst Tiscali de tijd heeft gehad om jou verbinding voor een overstap te reserveren gaat het prima en heeft de opzegging geen invloed. Andersom wordt het wel degelijk een vervelendere situatie. Dan wordt je overstap afgekeurd (kan immers niet) en zal je waarschijnlijk opnieuw moeten aanvragen als je lijn DSL-vrij is zonder overstap.
Vergeet niet dat aanvraag doen niet gelijk een bevestiging is van overstappen. Wettelijk heb je nog 7 dagen bedenktijd, kan zijn dat er dus niets gebeurt in het begin.
Die brief van KPN kan ook komen door de overstap, KPN krijgt daar bericht van als latende partij van DSL en heft daardoor je abonnement ook adminstratief op, niet direct iets om zorgen over te maken. De vraag is wel waar die brief nu door komt, of de overstap of de opzegging die eerder was.
Bel het even na een aantal dagen na je aanvraag om te controleren of het nog wel of niet goed loopt.
[
Voor 13% gewijzigd door
bjck op 08-06-2005 20:47
]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.