bjck schreef op maandag 13 juni 2005 @ 16:00:
[...]
Je kan niet een modem achter een modem hangen natuurlijk. Dus WAG opzij zetten en de ZyXEL nemen van €30, of de WiFi versie a €70 omdat je WAG ook WiFi heeft.
Je zou als je een WRT had ipv een WAG hem als AP kunnen configureren en achter je ZyXEL hangen. Alleen heeft je WAG geen ethernet WAN kant maar een DSL WAN kant wat niet gaat natuurlijk.
Voor €30 euro een nieuw modem, gratis bellen binnen nederland en twee keer meer snelheid tov wat je nu hebt lijkt mij geen slechte deal.
Hier wil ik wel even wat op zeggen...
Zeker niet je Linksys WAG54G de deur uit doen!
Laat dan gewoon je nieuwe Zyxel als modem het hele Tiscali verhaal afhandelen. (incl. VoIP)
Knoop de Linksys gewoon aan een poort van je Zyxel.
In je linksys configuratie: Setup >> Basic Setup, onder het kopje "Encapsulation": Bridged Mode Only.
Voila, volledig gebruik blijven maken van je Wireless gedeelte + nog een paar poorten xtra ter beschikking als je die wilde gebruiken/nodig dacht te hebben
In het geval van geen VoIP, geen modem nemen en lekker de linksys gebruiken. Ik heb nog nooit zo'n brakke en stroringsgevoelige router gezien als die Zyxell.. wat een rampenplan is dat ding (geweest)
Ik zal ook nog even terugkomen op mijn nieuw aangeschafte "
Draytek Vigor2510V Annex-A" (na een aantal weken geleden gepost te hebben daarover)
Ik had wat problemen met het VoIP gedeelte namelijk: nr herkenning werkte niet, kon niet NAAR maar wel VAN mijn tiscali nr bellen. etc. keine vervelende dingetjes.
Heb een mailtje gestuurd naar de support desk van draytek in nederland, mijn problemen omschreven en een verzoek om hulp/volledige medewerking mijner zijds daarmee.
Gelijk de volgende ochtend keurig mailtje retour met een nieuwe firmware die men nog niet officieel vrijgegeven heeft. Of ik deze dan wilde gebruiken... beschrijving staat online daar.
Of ik na mijn test ook een paar screenshots wilde maken van mijn instellingen en wat feedback wilde geven. Supersnel geregeld daar!!
Het bleek namelijk dat het moden zo nieuw is dat er nog wel wat aan te komen zit. Maar er waren voornamelijk problemen het VoIP gedeelte van Tiscali. Open en eerlijk, geen poespas of eromheen draaien. Daarna had ik nog 1 dingetje over en ik heb inmiddels na wat uitwisseling van log's etc een nieuwere firmware waar ik 100% tevreden mee ben. Het is een super routertje, nog geen ene keer uitval of reboot gehad. (en ik draai al een paar weken) De combinatie van mijn KPN belbudget en VoIP van tiscali gaat geweldig.
Ik denk dat de heren van Draytek het daar goed voor elkaar hebben met de spulletjes.
Voor een ieder die op zoek gaat naar een ander ADSL VoIP router.. in combinatie met tiscali werkt deze perfect. (alleen 1x mailtje naar helpdesk, de firmware is nog niet "officieel" vrijgegeven)