[Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 2

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste
Acties:
  • 16.025 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EngiBenchi schreef op zondag 12 juni 2005 @ 21:46:
[...]

Mmm ff inloggen wil ook helpen. 8)7

maar ikvind daar niet wat ik zoek. Namelijk: De door mij gedraaide telefoonnnummers via tiscalitelefonie. Mocht ik met mijn neus hebben gekeken hoor ik het graag
Mijn fout. Niet de handigste link gecopieerd zo te zien.....
Die van bjck is makkelijker. Ik krijg wel keurig een lijstje, maar is niet helemaal bij (bijgewerkt tot de vorige dag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zondag 12 juni 2005 @ 22:09:
[...]

http://www.tiscali.nl/helpdesk/service.asp?id=2657

En dan op link naar Gesprekskosten-informatie pagina klikken.

[...]

Standaard staat de firewall aan, zet die eens uit en zet alles eens op uit (vinkje bij enable uitvinken) onder Firewall - Default Policy.

Allow Asymmetrical Route aanvinken, rest op forward zetten.

Reset-to-factory defaults niet vergeten na upgrade van de firmware? Niet perongeluk een eerder opgeslagen (onder oude firmware) configuratie terug geupload naar je modem?
Ik heb het geprobeerd...werkt helaas niet. Ik krijg geen resulaten van Shareaza..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2005 @ 22:33:
[...]

Ik heb het geprobeerd...werkt helaas niet. Ik krijg geen resulaten van Shareaza..
Wat bedoel je met 'resultaten'?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goofy_2005
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-07 16:39
Byte_Me schreef op zondag 12 juni 2005 @ 11:19:
Ik ga ook een tiscali abbootje aanschaffen, maar zit nog met een paar vragen. Ik twijfel over het modem dat ik zal nemen. Ik heb een thuisnetwerkje liggen, met een sweex router. alleen bevalt die router me niet zo goed, omdat ik maar 20 poorten kan forwarden, hetgeen niet echt veel is. Dus zit ik erover te denken om een multi-pc modem erbij te nemen. Maar is de router/switch functie van dat modem wel uitgebreid genoeg om flink wat poorten te mappen? Anders kan ik net zo goed het extra geld dat ik uitgeef aan het duurdere modem (30 euro) bijleggen bij het geld om een betere switch te kopen. Mocht ik toch voor het multi PC modem gaan, dan kan ik ook meteen voor draadloos kiezen. Krijg je dan alleen het modem, of zit daar ook een wifi kaartje bij? Ik zat ook nog even op marktplaats/ebay te snuffelen, en daar kun je ook leuke (draadloze) modems vinden. Maakt het iets uit of je een modem van Tiscali gebruikt, of een eigen modem naar keuze?
Als je het uitgebreide draadloze multi-pc modem neem de ZyXEL P2602HW zit daar inderdaad een Wifi G-220 USB stick bij met een 54Mbps snelheid.
Je hebt zowiezo een modem nodig wat geschikt is voor telefonie. Let daar wel even op.

[ Voor 7% gewijzigd door goofy_2005 op 13-06-2005 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zondag 12 juni 2005 @ 22:59:
[...]

Wat bedoel je met 'resultaten'?
Nou, als ik zoek op Robbie Williams dat ie niets kan vinden... met mijn oude USB ADSL-modem wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels Tiscali gebeld, die geven aan dat je soms wel en soms niet voor P2P een poort moet openzetten. Nou kan ik dat best allemaal uit gaan zoeken, maar het probleem blijft dat ik niet meer kan internetten als ik überhaupt Shareaza P2P opstart!

Komt bij dat mijn probleem met de trage bestandsoverdracht op MSN nog steeds niet is opgelost. Zyxel ook gebeld, kom je niet door heen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 09:59:
Inmiddels Tiscali gebeld, die geven aan dat je soms wel en soms niet voor P2P een poort moet openzetten. Nou kan ik dat best allemaal uit gaan zoeken, maar het probleem blijft dat ik niet meer kan internetten als ik überhaupt Shareaza P2P opstart!

Komt bij dat mijn probleem met de trage bestandsoverdracht op MSN nog steeds niet is opgelost. Zyxel ook gebeld, kom je niet door heen ;(
Je USB modem geeft je externe IP direct op je PC. Dat doet een modem/router natuurlijk niet en heeft met NAT en portforwarding van doen. Niet echt te vergelijken en direct aan toevallig deze ZyXEL toe te wijzen.

Zoek eerst even in wat FAQ's en informatie over (NAT) router gebruik icm P2P en andere filetransfer dingen als MSN. Het kan best zijn dat je inderdaad nog wat poorten moet forwarden naar die PC waar je het op draait. Shareaza is ook niet geheel bugvrij en zonder juiste settings niet echt optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-09 10:09
Zit te denken om over te stappen naar een 4096/640 abbo met telefonie.

Weet iemand of ik het zyxel modem ook achter mijn Linksys WAG54G (wireless modem/router) kan zetten? Dus WAG54G als modem en router, en de zyxel als VOIP interface?

Denk dat ik sowieso wel overstap, heb nu 2048/320 op Tiscali netwerk die na 2006 wordt gehalveerd. Ik weet dat:
- Er geen overstap kosten zijn, afgezien van het modem
- Ik opnieuw een jaarcontract aanga
- Het telefonie modem 30 euro kost

Weet iemand of er nog haken en ogen aan zijn aan overstappen?

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjnarruf
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 22:58
Treurig, ik zit nu al meer dan 3 maanden te wachten op en reactie van Tiscali. Elke keer als ik bel dan zijn er problemen met de uitrol van telefonie in Den Haag en moet ik nog maar even geduld hebben.

Ik zit erover te denken om heel de flikkerse zooi maar op te zeggen en over te stappen naar een andere aanbieder van internet en telefonie, want de service van Tiscali is echt naadje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
The Cheese schreef op maandag 13 juni 2005 @ 15:18:
Zit te denken om over te stappen naar een 4096/640 abbo met telefonie.

Weet iemand of ik het zyxel modem ook achter mijn Linksys WAG54G (wireless modem/router) kan zetten? Dus WAG54G als modem en router, en de zyxel als VOIP interface?

Denk dat ik sowieso wel overstap, heb nu 2048/320 op Tiscali netwerk die na 2006 wordt gehalveerd. Ik weet dat:
- Er geen overstap kosten zijn, afgezien van het modem
- Ik opnieuw een jaarcontract aanga
- Het telefonie modem 30 euro kost

Weet iemand of er nog haken en ogen aan zijn aan overstappen?
Je kan niet een modem achter een modem hangen natuurlijk. Dus WAG opzij zetten en de ZyXEL nemen van €30, of de WiFi versie a €70 omdat je WAG ook WiFi heeft.

Je zou als je een WRT had ipv een WAG hem als AP kunnen configureren en achter je ZyXEL hangen. Alleen heeft je WAG geen ethernet WAN kant maar een DSL WAN kant wat niet gaat natuurlijk.

Voor €30 euro een nieuw modem, gratis bellen binnen nederland en twee keer meer snelheid tov wat je nu hebt lijkt mij geen slechte deal.
Sjnarruf schreef op maandag 13 juni 2005 @ 15:49:
Treurig, ik zit nu al meer dan 3 maanden te wachten op en reactie van Tiscali. Elke keer als ik bel dan zijn er problemen met de uitrol van telefonie in Den Haag en moet ik nog maar even geduld hebben.

Ik zit erover te denken om heel de flikkerse zooi maar op te zeggen en over te stappen naar een andere aanbieder van internet en telefonie, want de service van Tiscali is echt naadje.
Misschien toch nog maar eens bellen en doorvragen. Gezien je hier niet veel leest over mensen met problemen en die niet kunnen bellen lijkt het meer een individueel probleem.

Ook is VoIP niet regio gebonden, dus waarom zou het problemen geven in één stad.

[ Voor 25% gewijzigd door bjck op 13-06-2005 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op maandag 13 juni 2005 @ 16:00:
[...]

Je kan niet een modem achter een modem hangen natuurlijk. Dus WAG opzij zetten en de ZyXEL nemen van €30, of de WiFi versie a €70 omdat je WAG ook WiFi heeft.

Je zou als je een WRT had ipv een WAG hem als AP kunnen configureren en achter je ZyXEL hangen. Alleen heeft je WAG geen ethernet WAN kant maar een DSL WAN kant wat niet gaat natuurlijk.

Voor €30 euro een nieuw modem, gratis bellen binnen nederland en twee keer meer snelheid tov wat je nu hebt lijkt mij geen slechte deal.
Hier wil ik wel even wat op zeggen...
Zeker niet je Linksys WAG54G de deur uit doen!

Laat dan gewoon je nieuwe Zyxel als modem het hele Tiscali verhaal afhandelen. (incl. VoIP)
Knoop de Linksys gewoon aan een poort van je Zyxel.
In je linksys configuratie: Setup >> Basic Setup, onder het kopje "Encapsulation": Bridged Mode Only.

Voila, volledig gebruik blijven maken van je Wireless gedeelte + nog een paar poorten xtra ter beschikking als je die wilde gebruiken/nodig dacht te hebben :*)
In het geval van geen VoIP, geen modem nemen en lekker de linksys gebruiken. Ik heb nog nooit zo'n brakke en stroringsgevoelige router gezien als die Zyxell.. wat een rampenplan is dat ding (geweest)

Ik zal ook nog even terugkomen op mijn nieuw aangeschafte "Draytek Vigor2510V Annex-A" (na een aantal weken geleden gepost te hebben daarover)
Ik had wat problemen met het VoIP gedeelte namelijk: nr herkenning werkte niet, kon niet NAAR maar wel VAN mijn tiscali nr bellen. etc. keine vervelende dingetjes.
Heb een mailtje gestuurd naar de support desk van draytek in nederland, mijn problemen omschreven en een verzoek om hulp/volledige medewerking mijner zijds daarmee.

Gelijk de volgende ochtend keurig mailtje retour met een nieuwe firmware die men nog niet officieel vrijgegeven heeft. Of ik deze dan wilde gebruiken... beschrijving staat online daar.
Of ik na mijn test ook een paar screenshots wilde maken van mijn instellingen en wat feedback wilde geven. Supersnel geregeld daar!!
Het bleek namelijk dat het moden zo nieuw is dat er nog wel wat aan te komen zit. Maar er waren voornamelijk problemen het VoIP gedeelte van Tiscali. Open en eerlijk, geen poespas of eromheen draaien. Daarna had ik nog 1 dingetje over en ik heb inmiddels na wat uitwisseling van log's etc een nieuwere firmware waar ik 100% tevreden mee ben. Het is een super routertje, nog geen ene keer uitval of reboot gehad. (en ik draai al een paar weken) De combinatie van mijn KPN belbudget en VoIP van tiscali gaat geweldig.

Ik denk dat de heren van Draytek het daar goed voor elkaar hebben met de spulletjes. _/-\o_
Voor een ieder die op zoek gaat naar een ander ADSL VoIP router.. in combinatie met tiscali werkt deze perfect. (alleen 1x mailtje naar helpdesk, de firmware is nog niet "officieel" vrijgegeven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
Hey thanx aafke, ik ga het proberen als ik mijn zyxel binnen heb. Resultaten volgen later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Wat kost die Draytek? Misschien het overwegen waard al denk ik wel dat de Zyxel ook nog kinderziektes heeft.

Iemand ervaring met een niet-Tiscali firmware op de Zyxel router?

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
The Cheese schreef op maandag 13 juni 2005 @ 21:16:
Hey thanx aafke, ik ga het proberen als ik mijn zyxel binnen heb. Resultaten volgen later.
Heb toch niet het idee dat "Bridge mode only" iets doet aan instellingen als je internet vanaf de LAN kant laat komen. 't Zou inderdaad kunnen werken, maar hoeft niet persé.

Je wilt het apparaat dan als AccessPoint laten draaien, gewoon proberen of hij dat toevallig op die manier doet.
Deddiekoel schreef op maandag 13 juni 2005 @ 21:25:
Wat kost die Draytek? Misschien het overwegen waard al denk ik wel dat de Zyxel ook nog kinderziektes heeft.

Iemand ervaring met een niet-Tiscali firmware op de Zyxel router?
Probeer het eens, als ik de data zo zie van de firmware kan die van ZyXEL zelf niet veel nieuwer zijn en loopt het gewoon gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zeer happy met die Draytek.
En heeft ook nog eens "smoel" ipv die sigarenkist.. maar dat is bijzaak.
Heb hem zo plat tegen de muur aangeschroefd, staat wel stoer, ledjes zitten er perfect voor :*)

Ik heb hem nergens goedkoper kunnen krijgen als bij mij zo ongeveer om de hoek, een autmatiseringsbedrijf(je) waar je heen kan bellen voor levertijd en vervolgens alsnog even een melding maakt via de webshop. duiverman automatisering
Leveren zeer snel en kan keurig bezorgd worden. (ik haalde natuurlijk even met de fiets op..)

Een ontzettend leuk item overigens op die Draytek 2510V is de E-mail Detection led.
Opgeven van username, password en pop3 server. Heb nou niet altijd je pc aanstaan, zie je in 1 oogopslag of er toch mail voor je staat te wachten. Wel een leuke en coole feature >:)

Mocht iemand hier hem nou willen halen, mail dan even en bezorg ik die aangepaste Firmware in je mailbox. Scheelt de weg naar de support afdeling..

@BJK (en voorgaande)
Wat die Linksys WAG54G in bridged mode only betreft, ik bevestig je dat het keurig functioneerd!
Zowel met de Zyxel als met mijn Draytek.
Inderdaad een soort van accespoint. Je wireless verbinding gaat keurig via de Zyxel router als gateway naar buiten.

O'ja, ik heet stiekum Barry... m'n vriendin heet aafke, maar mijn naam was al bezet.. ;(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2005 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 12:43
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 21:06:
Ik heb nog nooit zo'n brakke en stroringsgevoelige router gezien als die Zyxell.. wat een rampenplan is dat ding (geweest).
niet meer dan? ik wil de ZyXEL 2602H (multi pc modem, niet draadloos) bij mijn abbo nemen en mijn sweex router (ultra brak ding) weg doen, maar dan wil ik wel zeker weten dat de router functie goed is, omdat ik bijvoorbeeld een download bak heb, waar veel poorten naartoe moeten worden gemapt (bittorrent, ftp, emule, irc). met de sweex gaat dat mis, omdat ie maar 20 poorten aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
weet iemand of het mogelijk is om nu een voordeel abbo af te sluiten, en deze na een halfjaar om te zetten naar special of iets soortgelijks?

ik kan een hoop info vinden op de ticali helpdesk, zoals dat het 25 euro kost, en dat je een nieuw jaarabbo aangaat, maar niet of het specifiek voor dit abbonnement mogelijk is. dat kun je pas zien als je inlogt, maar ik kan niet inloggen want ik heb nog geen abbonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Byte_Me schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 13:31:
weet iemand of het mogelijk is om nu een voordeel abbo af te sluiten, en deze na een halfjaar om te zetten naar special of iets soortgelijks?

ik kan een hoop info vinden op de ticali helpdesk, zoals dat het 25 euro kost, en dat je een nieuw jaarabbo aangaat, maar niet of het specifiek voor dit abbonnement mogelijk is. dat kun je pas zien als je inlogt, maar ik kan niet inloggen want ik heb nog geen abbonnement.
Ik ben nog geen enkele ISP tegen gekomen waar je niet op elk gewenst moment (dus ook binnen eerste jaar of al na paar weken) kon upgraden.

Downgraden daar in tegen is vaak niet mogelijk binnen eerste jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Byte_Me schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 13:13:
[...]
niet meer dan? ik wil de ZyXEL 2602H (multi pc modem, niet draadloos) bij mijn abbo nemen en mijn sweex router (ultra brak ding) weg doen, maar dan wil ik wel zeker weten dat de router functie goed is, omdat ik bijvoorbeeld een download bak heb, waar veel poorten naartoe moeten worden gemapt (bittorrent, ftp, emule, irc). met de sweex gaat dat mis, omdat ie maar 20 poorten aan kan.
Die ZyXEL is niet echt de stabielste in zijn soort, misschien an de nieuwe firmware is hij beter. Echter kunt poort ranges opgeven, maar volgens mij is dit wel gelimiteerd. Check het manual
Waarom map je niet alle poorten door naar je donwloadbak?

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
een tip voor mensen met een tiscali voordeel abbo:

je kunt op internet ook VOiP accounts afsluiten.
zie Gratis bellen naar vaste nummers

deze combi ga ik zelf ook aanschaffen, vanwege de lage abbonnements kosten voor het voordeel abbonnement.

nog een vraagje: hoe gaat tiscali om met dataverbruik. is er echt gaan datalimiet, of is het een FUP. als het een FUP is, wat is dan de limiet? en wat zijn de consequenties van het overtreden hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
jeanj schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 14:05:
[...]

Die ZyXEL is niet echt de stabielste in zijn soort, misschien an de nieuwe firmware is hij beter. Echter kunt poort ranges opgeven, maar volgens mij is dit wel gelimiteerd. Check het manual
met de sweex kan dat niet. als de zyxel dat wel kan, zal ik dat zeker doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Byte_Me schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 14:20:
[...]
met de sweex kan dat niet. als de zyxel dat wel kan, zal ik dat zeker doen.
Ik heb in mijn Zyxel 2602H poort 1 t/m 65355 doorgemapt naar de ene firewall die erachter staat, en dat lijkt prima te werken.. het beestje stuurt dan UDP en TCP door zo te zien.

Alleen stuurt ie soms wel UDP pakketjes door, en soms weer niet :) UDP/5060 in mijn geval.. na een reboot doet ie het weer soms.. Dusseh.. betrouwbaar.. nah..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Byte_Me schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 14:18:
...
nog een vraagje: hoe gaat tiscali om met dataverbruik. is er echt gaan datalimiet, of is het een FUP. als het een FUP is, wat is dan de limiet? en wat zijn de consequenties van het overtreden hiervan?
mei 88Gb down (geen nieuwsgropen), 64Gb up, niks van tiscali gehoord (tenzij mailtjes sturen, die ik niet lees)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer al bijna een week mijn telefonie te activeren, maar krijg steeds de melding dat de service niet beschikbaar is :? . Bekend probleem ???

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2005 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
jeanj schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 14:05:
[...]

Ik moet toch echt zeggen dat ik helemaal geen last of problemen heb met m'n 2602HW hier.

Nieuwe firmware maakt wel een wereld van verschil, doe die er sowieso in.
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 09:27:
Ik probeer al bijna een week mijn telefonie te activeren, maar krijg steeds de melding dat de service niet beschikbaar is :? . Bekend probleem ???
Misschien is je DSL verbinding nog niet helemaal opgeleverd administratief? Bel ze even zou ik zeggen.

[ Voor 34% gewijzigd door bjck op 16-06-2005 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024

cool0

Wat verstaat Tiscali onder Fair Use met bellen? Scarlet zegt ook dat het onbeperkt is maar daar krijg je maar 500 minuten ik wil eigenlijk wel eens weten wat Tiscali hierover te melden heeft.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is je DSL verbinding nog niet helemaal opgeleverd administratief? Bel ze even zou ik zeggen.
Heb ik gedaan. Alles zou moeten werken, de medewerker bij Tiscali krijgt de melding zelf ook bij mijn account. "Probeer het een paar dagen en bel dan eens terug....".

Ik heb al post gekregen met alle gegevens, dus die administratieve oplevering zou ook goed moeten zijn.

Ik maak me nog geen zorgen, lijn is pas een week oud, maar ben wel benieuwd of er meer zijn met dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 13:42
cool0 schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 09:46:
Wat verstaat Tiscali onder Fair Use met bellen? Scarlet zegt ook dat het onbeperkt is maar daar krijg je maar 500 minuten ik wil eigenlijk wel eens weten wat Tiscali hierover te melden heeft.
Je kunt ook gewoon Tiscali bellen, hebben ze het antwoord direct voor je klaarliggen... Of je zoekt op het forum, is het ook al tig keer voorbij gekomen. Ik zal het dan nog maar een keer zeggen, Tiscali geldt 1000 minuten per maand als FUP. En dat is voor de gemiddelde beller echt meeeeeeeeer dan voldoende...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 09:27:
Als je op de site bij het activeren een foutmelding krijgt moet je de administratie bellen, die kunnen het telefonisch doen. Flink pushen wel, want happig zijn ze er niet op. Na de brief
duurd het nog een week of 2/3 voordat het rode gedeelte weg is op de site.( Bij mij dan.)
Dan even het trucje gebruiken van loginnaam veranderen wat ergens hier in het topic vermeld wordt en bellen maar. Ik moet zeggen dat het helemaal niet verkeerd klnkt.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2005 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 12:03:
[...]

Je kunt ook gewoon Tiscali bellen, hebben ze het antwoord direct voor je klaarliggen... Of je zoekt op het forum, is het ook al tig keer voorbij gekomen. Ik zal het dan nog maar een keer zeggen, Tiscali geldt 1000 minuten per maand als FUP. En dat is voor de gemiddelde beller echt meeeeeeeeer dan voldoende...
Klopt, je mag er zelfs overheen. Eenmalig 1100 doet Tiscali niet moeilijk over, zolang er maar niet structureel meer dan 1000 minuten per maand gebeld wordt.
Dan even het trucje gebruiken van loginnaam veranderen wat ergens hier in het topic vermeld wordt en bellen maar. Ik moet zeggen dat het helemaal niet verkeerd klnkt.
Die activatiecodes (wachtwoord van internettelefonie) kunnen idd handmatig veranderd worden in servicecentre, handig als de brief er nog niet is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Cryonist

- Something clever -

Sinds ik mijn nieuwe modem met adsl heb valt mijn internet onwillekeurig uit, momentopname:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/bps/Ping%20test.JPG

Het lijkt te maken te hebben met e-mule en bittorrent, maar als die aanstaan gebeurt het niet de hele tijd. Ik heb de firmware al geupdate volgens de aanwijzigingen op de tiscali site vorige week maar dit heeft niet geholpen, en het is bijna onmogelijk normaal te internetten als het steeds uitvalt.

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03:16
GoUdViS schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 02:35:
Sinds ik mijn nieuwe modem met adsl heb valt mijn internet onwillekeurig uit, momentopname:
[afbeelding]

Het lijkt te maken te hebben met e-mule en bittorrent, maar als die aanstaan gebeurt het niet de hele tijd. Ik heb de firmware al geupdate volgens de aanwijzigingen op de tiscali site vorige week maar dit heeft niet geholpen, en het is bijna onmogelijk normaal te internetten als het steeds uitvalt.
Wat voor modem? Hoe hoog staan in E Mule en Bittorrent de maximaal aantal gelijktijdige verbindingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryonist

Cryonist

- Something clever -

EricJH schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 03:50:
[...]

Wat voor modem? Hoe hoog staan in E Mule en Bittorrent de maximaal aantal gelijktijdige verbindingen?
Zyxel 2602H
ZyNOS F/W Version: V3.40(MS.4)D0 | 04/26/2005

Emule Hard Limit: 500
Emule Max Connections: 800

Azureus: 120 Connections per torrent
Azureus: 500 Maximum connections globally

[ Voor 7% gewijzigd door Cryonist op 18-06-2005 11:54 ]

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03:16
GoUdViS schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 11:47:
[...]

Zyxel 2602H
ZyNOS F/W Version: V3.40(MS.4)D0 | 04/26/2005

Emule Hard Limit: 500
Emule Max Connections: 800

Azureus: 120 Connections per torrent
Azureus: 500 Maximum connections globally
Wat wordt bedoeld met 500 maximum connections globally?

E Mule staat standaard op 800 max gelijktijdige verbindingen ingesteld zoals ook bij jouw het geval is. Afhankelijk van het modem moet je die aanpassen. Vraag bij de support van Zyxel na wat het maximaal aantal gelijktijdige verbindingen van je modem is. Bij de Speedtouch die ik gebruik werkt het nog goed als je 150 van de 250 gebruikt voor p2p programma's (60% van de capaciteit). Houdt die 60% of lager maar als richtsnoer.

Begrens de uplaod ook tot max 60% van de totale uplaodcapaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:56
Globally is totaal aantal connecties, dus van alle torrents bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

GoUdViS schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 02:35:
[afbeelding]

Ik heb precies hetzelfde probleem. Al over gebeld met Tiscali maar nog niets van gehoord. Ik dacht dat het de DNS servers zouden moeten zijn want mijn MSN blijft op zich wel draaien. Maar ik ga dit weekend eens mijn oude modem eraan hangen. Kijken wat er dan gebeurt...
Ik denk dat er een nieuwe F/W mag komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 10:47

ReLight

echo("What Now ? !")

Ik heb hier net de Zyxel multipc draadloos opgezet, ging best van een leien dakje. En ook dsl etc in 1 keer up.

Heb m;n Smart abbo zonder moeite naar de Special gekregen aangezien die nog niet eens geleverd was.. Erg netjes, per email een bevestiging etc..

Maar ik krijg mijn Cisco VPN client op m'n pc niet door die Zyxcel heen (met standaard instellingen en nieuwe filmware erop) Alls gaat goed tot de echte tunnel opbouw op het laatste en dan gebeurd er niets meer. Op m'n brakke Zweex-Routertje geen last van.
Mis ik wat ?

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Port forwarden? UPnP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryonist

Cryonist

- Something clever -

Deddiekoel schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 15:24:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem. Al over gebeld met Tiscali maar nog niets van gehoord. Ik dacht dat het de DNS servers zouden moeten zijn want mijn MSN blijft op zich wel draaien. Maar ik ga dit weekend eens mijn oude modem eraan hangen. Kijken wat er dan gebeurt...
Ik denk dat er een nieuwe F/W mag komen...
MSN blijft inderdaad draaien, downloads van azureus en emule lopen gewoon door en bijv. met Fluff online heb ik geen lag en dergelijke dat je zou verwachten. Alleen internet explorer lijkt er problemen mee te hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Cryonist op 19-06-2005 13:25 ]

D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 18:50
Iemand toevallig ergens een lijst gevonden met telefoons waarbij nummerweergave wordt ondersteund door het modem? Want bij onze huidige Ericson doet ie niks, is ook al een oudje dus verbaaste me niks. Maar we gaan nu dus een nieuwe kopen en die moet het wel doen. Of wellicht iemand een merk dat het over het algemeen wel doet?

[ Voor 4% gewijzigd door B-Bandit op 19-06-2005 17:38 ]

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Wat bedoel je dan met telefoon? Ik dacht nl. dat alle telefoons zouden werken. Maar volgens mij moet hij wel op tone stand staan (niet pulse).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Ow, sorry, ik bedoel natuurlijk telefoons die nummerweergave ondersteunen in combinatie met het modem 8)7 . Alle telefoons werken uiteraard :7

offtopic:
heb ff mn eerdere reactie aangepast

[ Voor 18% gewijzigd door B-Bandit op 19-06-2005 17:38 ]

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is Wisselgesprek en Three-way calling trouwens mogelijk? De ZyXEL P2602 kan het wel, maar biedt Tiscali het ook aan? Ik kan het nergens vinden bij Tiscali, maar je krijgt twee telefoonnummers, dus hij zou op zich het tweede lijntje kunnen combineren met de normale (als ie dat normaal gesproken al niet doet)... toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Laatst online: 27-08 11:32
Ik heb nu sinds 22 april Tiscali ADSL.
Maar ik kan geen verbinding krijgen met omega.tiscali.nl

ik gebruik newsleecher. ik heb e-mail en postname ook ingesteld.

logon credentials die ik gebruik
username: adsl######@tiscali.nl / adsl######
pwd: <passwd>

Ik krijg steeds de melding

code:
1
 Unable to logon. 502 dreader1.news.tiscali.nl: access denied to your node.

Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Ik wou nog zeggen...: Alleen adslxxxxxx invullen. Dus zonder "@tiscali.nl"
Maar toen zag ik dat je dat had geprobeerd. Dus ik zou gewoon ff bellen. Kost je toch niks :P

Hoe lossen jullie btw het probleem van de bandbreedte op? Als ik volop zit te leechen van de newsserver, en vervolgens ga bellen, gaat het geluid een beetje hakkelen. En ik heb de kwaliteit al op G.711 ingesteld bij het modem. Deze verbruikt zo'n 64kbit, ipv de 8 kbit van het standaardprotocol. Maar dat maakt het niet erger, maar ook niet beter. Is er enige manier om je telefoon meer prioriteit te geven? Want om mn download nou te gaan cappen met netlimiter vind ik een beetje omslachtig, als je bedenkt dat die router dat hoort te doen. En dat is de oplossing volgens de helpdesk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Bij mij gaat de telefonie van kwaad to erger. Momenteel kan ik eigenlijk alleen maar luisteren naar de mensen aan de andere kant. Alles wat ik zeg komt niet door, zowel wanneer ik bel als wanneer ik gebeld word. Iemand vergelijkbare problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort tiscali telefonie. Ik ben op zoek naar een programma waarmee ik VOIP informatie kan zien. Bijvoorveeld gemiste oproepen, in- en uitgaande oproepen etc.

Weet iemand of er tools beschikbaar zijn icm het Zyxel 2602HW modem?

Met vriendelijke groet

Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 16:04:
Ik heb sinds kort tiscali telefonie. Ik ben op zoek naar een programma waarmee ik VOIP informatie kan zien. Bijvoorveeld gemiste oproepen, in- en uitgaande oproepen etc.

Weet iemand of er tools beschikbaar zijn icm het Zyxel 2602HW modem?
Asterisk, er is zelfs een windows versie werkt met diverse voip protocollen, waaronder Tiscali, maar ik moet het nog proberen

[ Voor 10% gewijzigd door jeanj op 21-06-2005 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 21:14
Ik geniet (ahum) nu al een maand van tiscali Family met telefonie. In het begin zeer veel problemen gehad met hoge ping tijden en trage upload. Het probleem van de hoge ping tijden hebben ze, na uren bellen met de helpdesk, eindelijk kunnen oplossen. Ze hadden dagen lang vol gehouden dat het aan onze configuratie lag, nou mooi niet dus.. was dus een server-side probleempje.

Maar dan de upload. Hiermee is het nog steeds bijzonder triest gesteld. Ik kan gerust stellen dat iemand met een 56K modem een beter upload heeft. Constant blijft deze variëren tussen 5kb/s en met een beetje geluk 35kb/s. De helft van de tijd staat hij zelfs een seconde of 2 stil. En dat is dan bij een willekeurige ftp server. Bij @home (ahh, ik verlang weer naar die tijd :P) had ik een constante upload van minimaal 50kb/s.

De lijn is mooi in orde, ik heb een ping response van 12ms en een download snelheid van 490kb/s. Ik heb de laatste firmware gebruikt, de splitter al een keer verwijderd, het modem op 20cm van de hoofdaansluiting geplaatst.. Wat wil mijn adsl lijntje nog meer? Waarom kan die upload dan niet normaal werken? Het begint me langzaam een beetje gek te maken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
jeanj schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 19:09:
[...]

Asterisk, er is zelfs een windows versie werkt met diverse voip protocollen, waaronder Tiscali, maar ik moet het nog proberen
Nou ja, Asterisk is niet zomaar een tooltje, maar full-blown telefooncentrale (zoekt maar even in dit topic). Waarschijnlijk zoekt firstbas21 een tooltje om zijn Zyxel uit te lezen..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruthger schreef op maandag 23 mei 2005 @ 21:46:
Ik heb Tiscali VoIP al draaien via X-Lite. Instellingen zijn:

[SIP PROXY]
Display name: Bedenk maar wat....
Username: [TELEFOONUMMER]
Autorizition Username: [TELEFOONUMMER]
Password: [PASSWORD]
Domain/Realm: tel.tiscali.nl
Sip Proxy: sip.tiscali.nl

[NETWORK]
RTP port: 8004
Ik heb NET Xlite geinstalleerd en de audio-instellingen gezet.
Wat m niet duidelijk is in jouw info is
a) welke telefoonnummers moet ik invoeren bij de settings [zowel voor 'Username' als voor 'authorization username']? Is de eerste het nummer van degene die ik wil bellen en de 2e het nummer welk ik van Tiscali heb gekregen?
b) waar moet ik die RTP port instellen?
c) kan ik de gesprekken ook opnemn?

BTW Ik heb een 2602H-63 ZyXel modem en windows 2000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 16:56:
[...]
Ik heb NET Xlite geinstalleerd en de audio-instellingen gezet.
Wat m niet duidelijk is in jouw info is
a) welke telefoonnummers moet ik invoeren bij de settings [zowel voor 'Username' als voor 'authorization username']? Is de eerste het nummer van degene die ik wil bellen en de 2e het nummer welk ik van Tiscali heb gekregen?
Alleen je eigen nummer. Dit zijn namelijk de instellingen waarmee jij je aanmeldt op de SIP server. Als je eenmaal aangemeld bent, kun je gaan bellen.
b) waar moet ik die RTP port instellen?
Die instelling is als het goed is niet eens nodig. Gewoon proberen.. Als je aangemeld bent, nummer inkloppen en bellen maar..
c) kan ik de gesprekken ook opnemn?
Niet met XLite volgens mij, wel met zijn betaalde broertje als ik het goed heb. Maar misschien zijn er nog meer tools.
BTW Ik heb een 2602H-63 ZyXel modem en windows 2000
Je besturingssysteem en modem maakt in dit geval niet zo uit, je kunt op elke pc, achter elke router (en ik denk zelfs nog vanaf elke ISP) je aanmelden bij je SIP server.

[ Voor 5% gewijzigd door axis op 22-06-2005 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
ik heb net mn kpn nummer binnen en sta op het punt om tiscali adsl te bestellen. maar nu kom ik erachter dat de zyxel modems van tiscali aangepaste firmware hebben. bovendien geeft tiscali geen support over het gebruik van voip, als dat bij andere providers gebeurt dan tiscali. zyxel geeft geen support over de voip mogelijkheden van de modems die via tiscali zijn verkocht, aangezien die tiscali-firmware hebben. door dit alles ben ik toch weer aan het twijfelen geslagen, aangezien ik niet van dergelijke monopolitische, koppelverkoopachtige praktijken gediend ben, omdat de klant daar altijd de dupe van is. in dit geval dus doordat je niet de veel goekopere concurrent van tiscali telefonie mag gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of deze vraag al gesteld is maar ik zit met het volgende probleem, ik wil via xlite bellen naar vaste nummers, dit werkt prima, het probleem is echter dat degene aan de telefoon mij wel kan horen maar ik degene niet. Met de telefoons die op het modem zijn aangesloten kan ik wel gewoon bellen. Heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
Byte_Me schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 14:56:
ik heb net mn kpn nummer binnen en sta op het punt om tiscali adsl te bestellen. maar nu kom ik erachter dat de zyxel modems van tiscali aangepaste firmware hebben. bovendien geeft tiscali geen support over het gebruik van voip, als dat bij andere providers gebeurt dan tiscali. zyxel geeft geen support over de voip mogelijkheden van de modems die via tiscali zijn verkocht, aangezien die tiscali-firmware hebben. door dit alles ben ik toch weer aan het twijfelen geslagen, aangezien ik niet van dergelijke monopolitische, koppelverkoopachtige praktijken gediend ben, omdat de klant daar altijd de dupe van is. in dit geval dus doordat je niet de veel goekopere concurrent van tiscali telefonie mag gebruiken.
Sja.. support is misschien een beetje lastig, maar met een beetje geluk heb je niet eens de support nodig, je hebt GoT toch? :)

Heb nu ook een paar maanden adsl+telefonie, en ik ben erg tevreden.. Alleen over het modem niet zo, daarom komt er volgende week ook een ander modem tussen te hangen. Ik laat de VoIP mijn eigen telefooncentrale inlopen, dus daar heb ik sowieso geen support op.

Ik ben 5 jaar gewend aan @home, en als je daar bij wijze van spreken schuin op je stoel zit, bieden ze je al geen support meer. Dusseh, heb het al niet meer zo op helpdesken..

Maar goed, dat gezeik met het supporten van modems en ISP, da's waarschijnlijk bij elke ISP zo. De ISP's kopen bulk modems in met hun eigen firmware preconfigured, waarop de fabrikant geen support biedt, en andersom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bij mijn tiscali abbo een Zyxel 2602HW. Ik heb niet terug kunnen vinden of deze WDS (Wireless Distribution System) ondersteund.

Het matige bereik van de 2602HW dwingt me namelijk om het apparaat te wireless te bridgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Als ik het allemaal over zou kunnen doen met wat ik nu weet zou ik het volgende hebben gedaan:

Gewoon Tiscali nemen want het internet zit goed in elkaar. Alleen zou ik niet hun Zyxel modem nemen, die zit volgens mij nog vol met kinderziektes. Ik zou voor de Draytek 2150 (oid) gaan. Ik heb erg goede ervaringen met Draytek en dit modem kan je normale KPN lijn combineren met een VoIP lijn van Tiscali, het beste van beide werelden dus. Als er niet snel een nieuw firmware voor de Zyxel komt dan ga ik ook die kant op maar ik kan het me nu niet veroorloven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
Deddiekoel schreef op zondag 26 juni 2005 @ 16:52:
[...]

Als ik het allemaal over zou kunnen doen met wat ik nu weet zou ik het volgende hebben gedaan:

Gewoon Tiscali nemen want het internet zit goed in elkaar. Alleen zou ik niet hun Zyxel modem nemen, die zit volgens mij nog vol met kinderziektes. Ik zou voor de Draytek 2150 (oid) gaan. Ik heb erg goede ervaringen met Draytek en dit modem kan je normale KPN lijn combineren met een VoIP lijn van Tiscali, het beste van beide werelden dus. Als er niet snel een nieuw firmware voor de Zyxel komt dan ga ik ook die kant op maar ik kan het me nu niet veroorloven...
ik was al op marktplaats aan het rondsnuffelen voor draytek routers idd.

het moet wel een router/modem met voip zijn, want ik wil bellen met voipbuster, en dat gaat niet met de zyxel modems van tiscali. ik neem aan dat je de 2510 bedoelt?

[ Voor 11% gewijzigd door Byte_Me op 26-06-2005 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
woei, kom er nu pas achter dat je in de telnet mode veel meer opties heb dan in de webinterface.. Wist al wel dat je in telnet mode ook nog realtime de CPU% kon monitoren, maar je kunt dus ook een DMZ host instellen.

Die regel 1, die default zie je dus niet in de web interface, de regel 1 die je daar invult, komt hieronder als regel 2.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
            Menu 15.2 - NAT Server Setup

Rule   Start Port No.   End Port No.   IP Address
---------------------------------------------------
   1.    Default          Default        192.168.1.33
   2.      0                0            0.0.0.0
   3.      0                0            0.0.0.0
   4.      0                0            0.0.0.0
   5.      0                0            0.0.0.0
   6.      0                0            0.0.0.0
   7.      0                0            0.0.0.0
   8.      0                0            0.0.0.0
   9.      0                0            0.0.0.0
  10.      0                0            0.0.0.0
  11.      0                0            0.0.0.0
  12.      0                0            0.0.0.0

Press ENTER to Confirm or ESC to Cancel:

Hmm.. maar protocol 41 wil ie nog steeds niet doormappen Hmm.. misschien wel, maar nu de firewall erachter nog..

[ Voor 12% gewijzigd door axis op 27-06-2005 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 18:33:
Ik weet niet of deze vraag al gesteld is maar ik zit met het volgende probleem, ik wil via xlite bellen naar vaste nummers, dit werkt prima, het probleem is echter dat degene aan de telefoon mij wel kan horen maar ik degene niet. Met de telefoons die op het modem zijn aangesloten kan ik wel gewoon bellen. Heeft iemand een oplossing?
Is al eens over gepost! poorten openzetten, ergens rond de poorten 8000-8005, dacht ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

axis schreef op maandag 27 juni 2005 @ 15:08:
woei, kom er nu pas achter dat je in de telnet mode veel meer opties heb dan in de webinterface.. Wist al wel dat je in telnet mode ook nog realtime de CPU% kon monitoren, maar je kunt dus ook een DMZ host instellen.

Die regel 1, die default zie je dus niet in de web interface, de regel 1 die je daar invult, komt hieronder als regel 2.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
            Menu 15.2 - NAT Server Setup

Rule   Start Port No.   End Port No.   IP Address
---------------------------------------------------
   1.    Default          Default        192.168.1.33
   2.      0                0            0.0.0.0
   3.      0                0            0.0.0.0
   4.      0                0            0.0.0.0
   5.      0                0            0.0.0.0
   6.      0                0            0.0.0.0
   7.      0                0            0.0.0.0
   8.      0                0            0.0.0.0
   9.      0                0            0.0.0.0
  10.      0                0            0.0.0.0
  11.      0                0            0.0.0.0
  12.      0                0            0.0.0.0

Press ENTER to Confirm or ESC to Cancel:

Hmm.. maar protocol 41 wil ie nog steeds niet doormappen Hmm.. misschien wel, maar nu de firewall erachter nog..
Zijn er voordelen/nadelen aan om die eerste regel op iets anders te zetten dan de standaard 0.0.0.0

Of stel je daarmee de DMZ in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
Deddiekoel schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 23:01:
[...]
Zijn er voordelen/nadelen aan om die eerste regel op iets anders te zetten dan de standaard 0.0.0.0
Of stel je daarmee de DMZ in?
Yup, die eerste regel (die je dus niet in de web interface ziet) is de DMZ host.

Je kunt ook poort 1 t/m 65535 doormappen naar 1 host, maar dan wordt alleen TCP en UDP doorgestuurd, niet het andere IP verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Er zit wezelijk geen verschil in de modems. Tiscali werkt nauw samen met ZyXEL dus firmware ondersteuning is het probleem niet.

Je kan ook alles wat je wilt instellen in je modem, geen enkele beperking verder daarin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
bjck schreef op maandag 13 juni 2005 @ 16:00:
[...]
[...]
Zoals beloofd zou ik de resultaten van mijn configuratie posten:
Nou, ik heb mijn ZyXEL modem binnen, en hierbij post ik wireless via mijn WAG54G. Het is dus wel mogelijk om de WAG als access point te gebruiken in combinatie met het ZyXEL modem. Ik gebruik de ZyXEL nu als DHCP server en zo te zien gaat het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
bjck schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 18:21:
[...]
Je kan ook alles wat je wilt instellen in je modem, geen enkele beperking verder daarin.
Sja, je kunt veel instellen, maar je moet niet meer dan een paarduizend simultane connecties willen openen (portscan, dikke filesharing, etc), want dat trok ie bij mij niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat kan je eigenlijk extra doen ? Kan je je telfoon ook doorschakelen en heb je voice mail etc?

Is het zinnig voor een klein bedrijfje om dit te nemen? Heb bijv. ook een pinautomaat en een fax , kan dat gewoon nog over de oude lijn of kan je daar niet meer mee bellen dan ?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2005 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Laatst online: 22:56
Doorschakelen heb ik nog niet geprobeerd (ik ben thuis of ik ben er niet ;) ) maar ik kan me bijna niet voorstellen dat dat niet kan. Voicemail krijg je er bij en dat werkt best aardig. Je krijgt dan een mailtje met een geluidsfragment van de ingesproken voicemail als bijlage.

Ik neem aan dat je met de oude lijn je KPN lijn bedoeld. Die kun je gewoon gebruiken. Gewoon niet porteren naar Tiscali. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaman144
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-01 12:36

megaman144

waarom ik weet het niet

Moet wel zeggen als ik mijn upload vol gebruik dat dan telefoon iets of wat ruist en dat mijn upload minder snel wordt. Is hier iets vooor?

amd64 3000+ 939 9800@pro 19"tft G7muisie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Laatst online: 01-07 22:34
Hebben meer mensen sinds vanmiddag last van een brakke verbinding? Zowel op kantoor met Tiscali zakelijk als hier thuis met ADSL Special, beide in Enschede, heb ik problemen met DNS. De webbrowser komt met "uable to locate" e.d., een paar keer refresh hameren en het werkt wel.

Gelukkig heb ik een VPN accountje elders, ik 'tunnel' me onder de problemen door so to say. Maar meer dan een thuisbrengertje is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
axis schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 11:23:
[...]

Sja, je kunt veel instellen, maar je moet niet meer dan een paarduizend simultane connecties willen openen (portscan, dikke filesharing, etc), want dat trok ie bij mij niet...
Heb er geen last meer van sinds de nieuwe firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga morgen bij thephonehouse ook tiscali ADSL aanvragen.
Ik zie heel even door de bomen het bos niet meer in dit topic.

Welke modem heb ik nodig?

Mijn eisen:
- Ik wil zo goedkoop mogelijk klaar zijn
- Ik wil de telefonie optie kunnen gebruiken
- 2 telefoons los in huis vind ik niet erg
(dus 1 voor kpn om gebeld te worden via belbudget, en 1 om mee te bellen met Tiscali)
- Geen kinderziektes in de modem, gewoon stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Gewoon het Tiscali modem bestellen, als je geen sores wilt een modem nemen waarmee je de helpdesk ook nog eens kunt bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

bjck schreef op zondag 03 juli 2005 @ 16:37:
Gewoon het Tiscali modem bestellen, als je geen sores wilt een modem nemen waarmee je de helpdesk ook nog eens kunt bellen.
Mee eens. Ik vermoede van te voren al dat ik problemen met de standaard modem zou krijgen (omat het een nieuwe modem was) echter ze leveren daar wel support op en waren snel met een nieuwe firmware.

Natuurlijk kun je ook een ander modem nemen als een draytek en je support hier vandaan halen :). Echter die alternatieven zijn wel duurder als 30 euro....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zondag 03 juli 2005 @ 16:37:
de tiscali modem heeft geen telefonie ondersteuning las ik ergens hier toch?
dus welke type moet ik dan wel nemen?

en wat is het voordeel van die draytek dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2005 @ 16:55:
[...]

de tiscali modem heeft geen telefonie ondersteuning las ik ergens hier toch?
dus welke type moet ik dan wel nemen?

en wat is het voordeel van die draytek dan?
Het standaard (gratis) modem heeft geen telefonie mogelijkheid inderdaad, wel een modem dat je voor €30 kan bestellen of €70 zelfs met wireless bij Tiscali.

't Voordeel van de Draytek oplossing is dat je je bestaande KPN telefonie lijn kan 'doorlussen'. Mocht Tiscali Telefonie niet werken bel je automatisch met KPN (maar ook als je een instelling fout hebt, of je draytek een fout(je) maakt bel je via KPN). Ook inkomende gesprekken op beide lijnen komen dan gewoon bij 't zelfde toestel uit.

[ Voor 35% gewijzigd door bjck op 03-07-2005 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al medelotgenoten die ook hun hele zondag (uiteindelijk vruchteloos) hebben besteed aan het 'inbouwen' van een Linksys WRT54G draadloos breedband router achter hun Zyxel 6202H-61C (geleverd via Tiscali)?

Het lukt immers niet op internet te komen met de Linksys ertussen.

Kan iemand mij helpen met de juiste instellingen van het modem en de router zodat internet wel te benaderen is? We begrepen dat de routerfunctie van beide apparaten conflicteren!
We hebben al erg veel geprobeerd met andere DHCP-instellingen, IP-adressen etc., maar niets mocht baten.

Dank bij voorbaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zondag 03 juli 2005 @ 17:40:
[...]

Mocht Tiscali Telefonie niet werken bel je automatisch met KPN (maar ook als je een instelling fout hebt, of je draytek een fout(je) maakt bel je via KPN)
Dit is toch eigenlijk ook een nadeel?
Je weet dan dus niet of hij dan via kpn of via tiscali belt.. hij kan dus ineens voor kpn kiezen net voor je een lang gesprek wilt gaan houden.. en deze kosten gaan dus via kpn.

Geeft hij dit aan dan ergens dat hij via kpn belt als de tiscali down is?
of kan je een button instellen van altijd met tiscali bellen? hoe moet ik het zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2005 @ 18:43:
[...]

Dit is toch eigenlijk ook een nadeel?
Je weet dan dus niet of hij dan via kpn of via tiscali belt.. hij kan dus ineens voor kpn kiezen net voor je een lang gesprek wilt gaan houden.. en deze kosten gaan dus via kpn.

Geeft hij dit aan dan ergens dat hij via kpn belt als de tiscali down is?
of kan je een button instellen van altijd met tiscali bellen? hoe moet ik het zien
Geen idee hoe fabrikanten dit oplossen (bijv draytek). Wanadoo heeft zo'n opzet en ga maar eens klagen bij de helpdesk dat je zonder je het 'wist' via je dure-tikken-belbudget hebt gebeld met je moeder de hele week....

Heb hier een ZyXEL van Tiscali en gewoon twee toestellen voor het geval iemand nog op m'n KPN-belbudget lijntje/nummertje belt. Dan heb je nul-komma-nul risico dat het gebeurt. Zo'n life-line heeft voordelen maar ook nadelen. Iedereen heeft z'n voorkeur, mijne is een apart toestel dat stof hapt in een hoekje op de KPN lijn.

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 03-07-2005 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2005 @ 17:52:
Zijn er al medelotgenoten die ook hun hele zondag (uiteindelijk vruchteloos) hebben besteed aan het 'inbouwen' van een Linksys WRT54G draadloos breedband router achter hun Zyxel 6202H-61C (geleverd via Tiscali)?

Kan iemand mij helpen met de juiste instellingen van het modem en de router zodat internet wel te benaderen is? We begrepen dat de routerfunctie van beide apparaten conflicteren!
We hebben al erg veel geprobeerd met andere DHCP-instellingen, IP-adressen etc., maar niets mocht baten.

Dank bij voorbaat!
Routerfunctie van je linksys niet gebruiken.. DHCP server van de linksys uitzetten, en alleen de LAN poorten gebruiken, niet je WAN poort van je linksys.. Je gebruikt dat je linksys alleen als access point..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knoop de Linksys gewoon aan een poort van je Zyxel.
In je linksys configuratie: Setup >> Basic Setup, onder het kopje "Encapsulation": Bridged Mode Only.

Voila, volledig gebruik blijven maken van je Wireless gedeelte + nog een paar poorten xtra ter beschikking als je die wilde gebruiken/nodig dacht te hebben
Dit had ik ergens eerder rond pagina 9 van dit topic al een keer uitgelegd, maar bij deze nogmaals heel kort ivm tijdgebrek aan mijn zijde!

(ik ben nog steeds heel happy met mijn Draytek vigor2510, sinds mijn laatste post in dit topic geen problemen /reboot of whatever gehad!)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2005 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 15:22:
[...]
Dit had ik ergens eerder rond pagina 9 van dit topic al een keer uitgelegd, maar bij deze nogmaals heel kort ivm tijdgebrek aan mijn zijde!

(ik ben nog steeds heel happy met mijn Draytek vigor2510, sinds mijn laatste post in dit topic geen problemen /reboot of whatever gehad!)
Op welke pagina iets staat is afhankelijk van hoe groot je pagina's zijn ingesteld ;) , maar inderdaad, zoals je uitlegt werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

Na netjes (vrij kort) gewacht te hebben totdat ik alles in huis had, inlusief tel-access codes heb ik gisteren alles eens opgezet, Postcode gebied 3225. (voorne-putten)

Icm een Zyxel draadloos Multimodem. (veel opties in de software trouwens)
Geen enkel probleem. Alles werkt EXACT volgends de handleiding boekjes. Dat ben ik als Tweaker (eerst doen , dan lezen) niet gewend, en viel dan ook van de stoel...
NAT interface voor servertjes is beetje wennen in eerste instantie.

Telefoon kwaliteit is beter dan ik dacht, en ik kan geen onderscheid maken tussen de kpn en tiscali. Enkel de verbinding opbouw zelf na nummer draaien is 3 seconde langer. (lekker boeiend).

Heb nu nog de orginele KPN abbo en lijn, dat gaat over naar budget snel (online te regelen). Nu nog 2 toestellen, maar als dit een maandje goed gaat dan zo'n lijn-bundel doosje uit taiwan kopen.

Het is natuurlijk op dit moment nog maar een moment opname, maar op het eerste gezicht een goede voldoende voor Tiscali.

En als het gaat tegenvallen,.. dan heb ik in ieder geval 2 tientjes goedkoper Internet tov Chello..

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
ReLight schreef op maandag 04 juli 2005 @ 15:26:
Heb nu nog de orginele KPN abbo en lijn, dat gaat over naar budget snel (online te regelen). Nu nog 2 toestellen, maar als dit een maandje goed gaat dan zo'n lijn-bundel doosje uit taiwan kopen.
Waar kun je die lijn-bundel doosjes kopen? Ik neem aan dat je de Artech AX520 bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

The Cheese schreef op maandag 04 juli 2005 @ 15:35:
[...]

Waar kun je die lijn-bundel doosjes kopen? Ik neem aan dat je de Artech AX520 bedoelt.
Helaas niet in NL, tenzij er weer een inkoop actie is.
Je kan ze los bestellen op de fabrikant website.

, dan worden ze als 'sample' verstuurd waardoor je geen import ook hoeft te betalen. (als het er 1 is natuurlijk...) http://www.artech.com.tw/html/english/ax520/Ax520.htm

[ Voor 8% gewijzigd door ReLight op 04-07-2005 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:37
Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2005 @ 17:52:

Dank bij voorbaat!
WRT54G LAN poort op Zyxel LAN poort.
DHCP van de Linksys uit.
Linksys instellen op Router
WRT54G een IP adres uit de DHCP range van de Zyxel. Die begint standaard bij 192.168.1.33
Stuur even een mailtje dan stuur ik je een paar screenshots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag allemaal,

Ik heb sind een maad of twee tiscali telefonie live. Ik heb van hun een zyxel 2602h-61 ontvangen.
De boel aangesloten en alles draait incl. SIP. Ik heb ook de laatste firmware update erop gezet

Probleem is dat ik battlefield 2 heb gekocht (leel me wel leuk). Het spel hangt alleen de hele verbinding op als ik online wil gamen.
Contact gehad met Tiscali, maar die weten het niet. Zij sturen mij door naar zyxel (geen probleem, want ik ben dealer). Maar ook zijn komen er blijkbaar niet uit.
Daarna ook nog contact gehad met ea games, maar zij kunnen alleen de poorten mailen die open moet. Op mijn wedervraag of die poorten inbound of outbound zijn, mailen zijn mij weer terug welke poorten open moetn(schiet lekker op dus).
Ik heb kiwi syslogd draaien, en log alles. Heel schattig maar als je battlefield start, en de verbinding wordt opgehangen, logt er ook niet veel meer.
De uptime geeft aan dat de router gewoon up blijft. Als ik BF afsluit (via taakbeheer), dan duurt het een paar seconden en heb ik weer verbingding, zowel intern als extern.
Nu meest stomme, als ik vanaf 1 machine een telnet sessie open naar de zyxel en vanaf mijn andere machine battlefield start(wordt dus de verbinding weer opgehangen), de telnet sessie echter blijft wel functioneren. Als ik een ping verstuur vanaf de machine die telnet draait naar de zyxel krijg ik geen reply.
Het leek erop dat de firewall het aantal connecties niet aan zou kunnen. Onine games hebben nogal eens de neiging een hoop connecties te openen. Maar als ik de firewall uitschakel blijft het probleem bestaan.

Wie heeft een soortgelijk probleem, en beter nog een oplossing gevonden (behalve de aanschaf van een draytek2600v?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag langs de winkel om adsl te bestellen..
ken ik niet eens een ingangsdatum ergens invullen :?

lekker dan.. zit ik dalijk met 2 abbos.. mijn chello loopt namelijk 21 juli af
dus ik wil nu tiscali aanmelden dan met als ingangsdatum 21 juli... ik dacht dat dit eerst kon?
nu moet ik maar de gok nemen wanneer ze langskomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 20:19:
Dag allemaal,

Ik heb sind een maad of twee tiscali telefonie live. Ik heb van hun een zyxel 2602h-61 ontvangen.
De boel aangesloten en alles draait incl. SIP. Ik heb ook de laatste firmware update erop gezet

Probleem is dat ik battlefield 2 heb gekocht (leel me wel leuk). Het spel hangt alleen de hele verbinding op als ik online wil gamen.
Contact gehad met Tiscali, maar die weten het niet. Zij sturen mij door naar zyxel (geen probleem, want ik ben dealer). Maar ook zijn komen er blijkbaar niet uit.
Daarna ook nog contact gehad met ea games, maar zij kunnen alleen de poorten mailen die open moet. Op mijn wedervraag of die poorten inbound of outbound zijn, mailen zijn mij weer terug welke poorten open moetn(schiet lekker op dus).
Ik heb kiwi syslogd draaien, en log alles. Heel schattig maar als je battlefield start, en de verbinding wordt opgehangen, logt er ook niet veel meer.
De uptime geeft aan dat de router gewoon up blijft. Als ik BF afsluit (via taakbeheer), dan duurt het een paar seconden en heb ik weer verbingding, zowel intern als extern.
Nu meest stomme, als ik vanaf 1 machine een telnet sessie open naar de zyxel en vanaf mijn andere machine battlefield start(wordt dus de verbinding weer opgehangen), de telnet sessie echter blijft wel functioneren. Als ik een ping verstuur vanaf de machine die telnet draait naar de zyxel krijg ik geen reply.
Het leek erop dat de firewall het aantal connecties niet aan zou kunnen. Onine games hebben nogal eens de neiging een hoop connecties te openen. Maar als ik de firewall uitschakel blijft het probleem bestaan.

Wie heeft een soortgelijk probleem, en beter nog een oplossing gevonden (behalve de aanschaf van een draytek2600v?
Heb hier de firewall uit staan en alles aangevinkt op die pagina verder. De demo was geen enkel probleem hier online, bij jou ook de demo foutloos?
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 20:30:

dus ik wil nu tiscali aanmelden dan met als ingangsdatum 21 juli... ik dacht dat dit eerst kon?
Langskomen? Kan je prima zelf die installatie toch?

Levertijd van een DSL verbinding is tussen een week en gemiddeld rond de 2 weken, mooie periode om juist nu aan te vragen gelijk zonder opgeven van een wens/ingangsdatum. Dat kan alleen als je een overstap vanaf een andere DSL aansluiting aanvraagt dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op maandag 04 juli 2005 @ 20:38:[...]

Heb hier de firewall uit staan en alles aangevinkt op die pagina verder. De demo was geen enkel probleem hier online, bij jou ook de demo foutloos?

[...]
Ik heb de demo niet gespeeld. Maar ik heb alle vinkjes (en combinaties) al geprobeerd. Ding blijft disconnecten.
Moet nog ff oefenen met de quotes.
Gezien het feit dat de poorten van battlefield deel uit maken van de range die in gebruik is voor RTP, wat op zijn beurt weer deel uitmaakt van het hele SIP gebeuren, zou dat natuurlijk ook een conflict kunnen zijn. Ik heb het dus getest en sip uitgeschakelt, maar het probleem blijft. Ik weet overigens niet hoe ik de gehele rtp functie uitschakel.

[ Voor 37% gewijzigd door bjck op 04-07-2005 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 20:19:
Dag allemaal,
Voor zover ik heb kunnen troubleshooten is het niet het online gamen, maar het opbouwen van de serverlijst. BF2 gaat namelijk iedere server uit z'n lijstje tegelijk benaderen, en dat vindt de zyxel net iets teveel connecties, en trekt het niet. Dusseh, als je je lijstje hebt, ff je router resetten, en spelen maar..

Heb ik ook een week gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

axis schreef op maandag 04 juli 2005 @ 21:31:
[...]

Voor zover ik heb kunnen troubleshooten is het niet het online gamen, maar het opbouwen van de serverlijst. BF2 gaat namelijk iedere server uit z'n lijstje tegelijk benaderen, en dat vindt de zyxel net iets teveel connecties, en trekt het niet. Dusseh, als je je lijstje hebt, ff je router resetten, en spelen maar..

Heb ik ook een week gedaan :)
Probleem is alleen dat ik 9 van de tien keer het lijstje niet eens krijg. En het is ook niet echt een oplossing, maar iig. bedankt voor je reactie:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Hmmm, is vast niet dat de ZyXEL "het niet trekt", maar om een vast wel zinnige reden bedacht blokkeerd.

Dan moet het ook aan te passen/corrigeren zijn of ZyXEL zal iets in de firmware moeten aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
bjck schreef op maandag 04 juli 2005 @ 23:00:
Hmmm, is vast niet dat de ZyXEL "het niet trekt", maar om een vast wel zinnige reden bedacht blokkeerd.

Dan moet het ook aan te passen/corrigeren zijn of ZyXEL zal iets in de firmware moeten aanpassen.
Had het ook als ik een portscannetje deed, was het modem een minuut of tien volledig onbereikbaar.. daarna komt ie weer up.. Of ie het nou niet trekt of blokkeert, heeft hetzelfde resultaat :+ Alleen is het een misschien op te lossen ja..

Heb nog wel gekloot met de thresholds in zyxel, maar zonder succes. Nieuwe firmware van Tiscali hielp ook niet.. Zyxel aan de kant en een Cisco er voor in de plaats, en het probleem is opgelost.:)

[ Voor 10% gewijzigd door axis op 04-07-2005 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

Heb net BF-2 voor het eerst hier gespeeld via de Zyxel, naar aanleiding van dit topic ook dacht ik even dat er dan toch iets fout zou gaan.
Hier geen problemen met de gameplay, dacht heel even dat het idd bij de serverlijst fout ging maar dit was ook weer zo over. Nu komt er onderandere voor de game browser en meer een patch 1.01 voor BF2 uit.

Mijn router is op wat nat poorten na standaard, heb wel VOIP in BF-2 uit staan.
Telefonie tijdens de game ging ook gewoon.
Heb adsl-Special 4066/640. (erg schrale upload btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
ReLight schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 00:20:

[...]

Heb adsl-Special 4066/640. (erg schrale upload btw)
Schraal of niet schraal, scheeld uiteindelijk weer heel veel 'boze' mensen overal die zeuren dat ze de "beloofde 1024Kbps" niet halen op hun lijn. Uiteindelijk kan dat dermate veel 'gezeur' schelen dat je dat in de abonnementsprijs terug ziet wat we allemaal graag hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Feedback gehad van derde lijn zyxel. Het probleem schijnt voor te komen als:

als de inkomende poorten wel goed gaat, maar als de uitgaande poort(en) boven de 10000 (terugbabbeld) naar buiten gaat, dat de Prestige modem dit probleem veroorzaakt.

Het probleem is overigens bij de fabrikant bekend. Houdt in ieder geval de Tiscali webpagina in de gaten voor een nieuwe firmware. We hopen hierbij dat het probleem zich met de komende versie oplost.

Dus wel degelijk een firmware probleem. Afwachten maar dus.

Groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

bjck schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 01:04:
[...]

Schraal of niet schraal, scheeld uiteindelijk weer heel veel 'boze' mensen overal die zeuren dat ze de "beloofde 1024Kbps" niet halen op hun lijn. Uiteindelijk kan dat dermate veel 'gezeur' schelen dat je dat in de abonnementsprijs terug ziet wat we allemaal graag hebben.
Leg eens uit? Ik snap niet wat je bedoeld. Iets meer mogelijke upload zou gewoon fijn zij tegenover 4096-Down.Ik doe veel met remote beheer en dan ook wel eens met virtual media, dan is een lekkere upload wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 20:30:

gewoon bestellen. wat maakt het uit als je een weekje dubbel hebt. ik zit al twee dagen zonder, dat is veel erger. Maar ik moet tiscali complimenteren met de snelle service. enkele dagen na het bestellen werd mijn modem bezorgd. ook zeer snel reaktie over het ADSL-geschikt naken van de tel. lijn. nu alleen nog hopen dat ik vandaag mijn inloggegevens heb gekregen, dan kan ik straks weer thuis internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 10:08:
Feedback gehad van derde lijn zyxel. Het probleem schijnt voor te komen als:

als de inkomende poorten wel goed gaat, maar als de uitgaande poort(en) boven de 10000 (terugbabbeld) naar buiten gaat, dat de Prestige modem dit probleem veroorzaakt.

Het probleem is overigens bij de fabrikant bekend. Houdt in ieder geval de Tiscali webpagina in de gaten voor een nieuwe firmware. We hopen hierbij dat het probleem zich met de komende versie oplost.

Dus wel degelijk een firmware probleem. Afwachten maar dus.

Groeten.
De Zyxel lijkt wel veel problemen te hebben met veel connecties. Ik hoop dan ook dat een nieuw F/W uitkomst biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
ReLight schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 10:30:
[...]

Leg eens uit? Ik snap niet wat je bedoeld. Iets meer mogelijke upload zou gewoon fijn zij tegenover 4096-Down.Ik doe veel met remote beheer en dan ook wel eens met virtual media, dan is een lekkere upload wel fijn.
Huidige ADSL standaard kan officieel 832Kbps upstream aan (of zelfs 640Kbps voor ISDN linesharing). Door wat 'fratsen' van de fabrakanten van apparatuur door ietsje af te wijken van de standaard is het mogelijk om in sommige gevallen (en apparatuur combinaties op een lijn die het toelaat) tot maximaal 1024Kbps te gaan.

Vaak als dat verkocht wordt (1024Kbps) staat er ook bij: "Tot maximaal 1024Kbps upstream snelheid" etc omdat veelal het op een lijn niet verder dan 640Kbps of misschien rond de 800Kbps uit komt maximaal.

Gaat iedereen van bellen/klagen/zeuren etc omdat ze niet goed lezen ;) Je hebt het vast niet gemist hier @ GOT in diverse threads. Zelfs toen KPN de downstream van FAST naar 8Mbps zette was het nodig om een sticky thread te plaatsten dat het niet nodig is om te melden dat jij wel of jij niet de snelheid haalt en waarom het is.

En dan heb je het alleen over de kleinste groep KPN-DSL abonnees die FAST hebben.

ADSL2 & ADSL2+ komen gemakkelijker aan de 1024Kbps upstream straks.

[ Voor 20% gewijzigd door bjck op 05-07-2005 17:19 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Nieuwe firmware is alleen voor de 2602H61 en 2602HW61 (MS5) en ook voor de 2602H63 en 2602HW63 (MU4).

En het persé noodzakelijk om na de firmware upgrade de modem naar factory-defaults te resetten!

Dit kan via menu onder: ConfiguratIon Maintenance --> Default. of als hij aan staat met ballpoint resetknopje ingedrukt houden tot hij herstart vanzelf.

(zet ook geen oude eerder opgeslagen config terug natuurlijk!)