[Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 2

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste
Acties:
  • 16.028 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 12:43
whoohoo, ik heb weer internet thuis... tiscali voordeel. geen geld natuurlijk, 9,95 pm. tegen de tijd dat die actie voorbij is en ik 19,95 pm moet betalen, neem ik misschien wel het special abbonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmz, ik zit nog even met twee vraagjes. Heb al even rondgekeken en volg het topic al een tijdje, maar heb nog steeds geen bedredigend, helder en duidelijk antwoord gevonden.

Vrrrrrrrrraaag 1: Wat is nou precies het verschil tussen ADSL2 en ADSL2+?

Vrrrrrrrrraaag 2: Daarnaast zou ik graag willen weten waarom men, zelfs met een nieuwe ADSL2 standaard, toch niet boven die verdomde 1024kbps upstream uitkomt. Er moet toch wel íemand zijn die creatief genoeg is om ADSL zo 'Assymetric' te maken als-ie zelf wil? 8)

Bevredigt mijn nieuwsgierigheid O-)

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2005 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 02:13:
Hmmz, ik zit nog even met twee vraagjes. Heb al even rondgekeken en volg het topic al een tijdje, maar heb nog steeds geen bedredigend, helder en duidelijk antwoord gevonden.

Vrrrrrrrrraaag 1: Zou iemand mij het verschil tussen ADSL2 en ADSL2+ kunnen vertellen?

Vrrrrrrrrraaag 2: Daarnaast ik zou ook graag willen weten waarom men, zelfs met een nieuwe ADSL2 standaard, toch niet boven die verdomde 1024kbps upstream uitkomt? Er moet toch wel íemand zijn die creatief genoeg is om ADSL zo 'Assymetric' te maken als je zelf wilt 8)

Bevredigt mijn nieuwsgierigheid O-)
ADSL2 gaat tot 12/1 en ADSL2+ tot 24/1.

ADSL2 maakt van dezelfde freqenties beter gebruiken de + van ADSL2+ voegt daar een aantal nieuwe freqenties aantoe. Juist die hogere nieuwe freqenties zijn nog vatbaarder voor lijnlengte dan de lagere ADSL en ADSL2 freqenties.

Door beter gebruik van die frequenties kan de upstream nu wel 1024Kbps halen ongeveer tov de ADSL standaard wat vaak rond de 800Kbps blijft steken door de lijn. Ook zie je geen exacte 32Kbps sprongen meer en kan ook 996Kbps gewoon als upstream op je lijn of 1010Kbps.

En wederom is het ontworpen met maxima en is de lijn tussen upstream & downstream niet te verschuiven zoals je bedoelt. 't Is niet zo dat je ~20Mbps te verdelen hebt in een vrije verdeling, zou wel mooi zijn.

ADSL2 is dus iets wat vast niet aangeboden gaat worden en die term zal wel gebruikt worden in de volksmond voor ADSL2+ aansluitingen. Nu het mag van KPN op het vaste net ADSL2+ en dus ook die groep hogere frequenties gebruikt mogen worden issut vrij zinloos. Behalve dan op langere lijnen waar nu zeg bijvoorbeeld 'maar' 3Mbps gehaald wordt met ADSL kan er met ADSL2 misschien wel 5Mbps gehaald worden. De ADSL2+ zal waarschijnlijk weinig meer toevoegen dan omdat juist die frequenties ook vast het probleem vormen dat er niet boven de > 3Mbps gehaald wordt.

Er is overigens een vorm van ADSL2+ (annexJ dacht ik of M) die tot 3Mbps upstream gaat. Of die gebruikt gaat worden en mag worden in nederland is de vraag nog.

[ Voor 23% gewijzigd door bjck op 06-07-2005 02:23 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Wow, bedankt voor je snelle reactie en goede uitleg. Had ik toch even niet verwacht om 2:20 :P Misschien een idee om je verhaal in de startpost op te nemen? Ben vast niet de enige die dit soort weetjes graag op een rijtje zou willen zien.

Dan nog iets. Hier is te lezen dat er vanaf ongeveer 1 kilometer van de centrale steeds minder overblijft van de snelheid. Een vriend van me woont ongeveer op 2,5 kilometer van de centrale waarop hij is aangesloten.Hij doet nu heel erg stoer omdat hij wel ADSL2+ bij Versatel kan bestellen en ik nog niet. Ik wacht mijn beurt geduldig af, want als het zo ver is straks in 2006 ben ik mooi wel degene die slechts 140 meter van de centrale woont... :9

Tot die tijd zou ik hem graag de mond snoeren, maar dan moet ik natuurlijk wel zeker zijn van mijn informatie... :X Ik zou wat dat betreft ook graag het volgende willen weten:

* Hoe is de bandbreedte verdeeld? Ligt dit vast, of kun je bijvoorbeeld meer bandbreedte gebruiken voor internet als de televisie uitstaat.
* Hoeveel bandbreedte gebruikt het televisiesignaal en het telefoonsignaal?
* Ervanuitgaande dat er op die afstand zo'n 10Mbit overblijft en meneer belt en kijkt televisie tegelijk, hoeveel bandbreedte zou er dan nog ongeveer overblijven voor internet?
* De ADSL2+ techniek is nog vrij nieuw. Het is daarom goed mogelijk dat er bij de introductie nogal wat fout gaat en er wellicht hele dagen geen signaal zal zijn. Is er dan meteen geen internet, geen tv én geen telefoon?

Als je nog meer ADSL2+ lastering weet is dat natuurlijk ook altijd welkom })

Edit: bjck, zit me net ff te bedenken - tis al laat natuurlijk -, misschien dat het handig is om de laatste drie berichten (mijnes, je antwoord en deze) naar het Versatel ADSL2+ topic te schoppen. Daar zijn ze denk ik meer op z'n plaats:)

Edit 2: AnnexJ/M doet suggereren dat het om een ander lijntype gaat. AnnexA is toch analoog, AnnexB is ISDN, dus AnnexJ/M is .....

_/-\o_ @ 3Mbps upstream anyway B)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2005 02:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 02:39:
offtopic:
Wow, bedankt voor je snelle reactie en goede uitleg. Had ik toch even niet verwacht om 2:20 :P Misschien een idee om je verhaal in de startpost op te nemen? Ben vast niet de enige die dit soort weetjes graag op een rijtje zou willen zien.

Dan nog iets. Hier is te lezen dat er vanaf ongeveer 1 kilometer van de centrale steeds minder overblijft van de snelheid. Een vriend van me woont ongeveer op 2,5 kilometer van de centrale waarop hij is aangesloten.Hij doet nu heel erg stoer omdat hij wel ADSL2+ bij Versatel kan bestellen en ik nog niet. Ik wacht mijn beurt geduldig af, want als het zo ver is straks in 2006 ben ik mooi wel degene die slechts 140 meter van de centrale woont... :9

Tot die tijd zou ik hem graag de mond snoeren, maar dan moet ik natuurlijk wel zeker zijn van mijn informatie... :X Ik zou wat dat betreft ook graag het volgende willen weten:

* Hoe is de bandbreedte verdeeld? Ligt dit vast, of kun je bijvoorbeeld meer bandbreedte gebruiken voor internet als de televisie uitstaat.
* Hoeveel bandbreedte gebruikt het televisiesignaal en het telefoonsignaal?
* Ervanuitgaande dat er op die afstand zo'n 10Mbit overblijft en meneer belt en kijkt televisie tegelijk, hoeveel bandbreedte zou er dan nog ongeveer overblijven voor internet?
* De ADSL2+ techniek is nog vrij nieuw. Het is daarom goed mogelijk dat er bij de introductie nogal wat fout gaat en er wellicht hele dagen geen signaal zal zijn. Is er dan meteen geen internet, geen tv én geen telefoon?

Als je nog meer ADSL2+ lastering weet is dat natuurlijk ook altijd welkom })

Edit: bjck, zit me net ff te bedenken - tis al laat natuurlijk -, misschien dat het handig is om de laatste drie berichten (mijnes, je antwoord en deze) naar het Versatel ADSL2+ topic te schoppen. Daar zijn ze denk ik meer op z'n plaats:)
Informatie mag overal staan opzich, iedereen kan refereren naar informatie uit andere threads ;)

Opzich is ADSL2+ gewoon een nieuwe DSL techinek met hogere maximale snelheden.. Het is IP verkeer wat er overheen gaat ivm internet dat zo werkt. Wat een ISP doet qua reservering voor TV-beelden en / of dat dan altijd gereserveerd is of alleen als er gekeken wordt is afwachten en kan door iedereen anders gedaan worden.

Je ziet het ook met telefonie (VoIP) dat bandbreedte gebruikt, maar alleen als er een gesprek is. Alles is data, beelden, geluid (telefoongesprek) wat over de IP-datalijn gaat. Zo moet je het zien eigenlijk.

Het + gedeelte zwakt aardig af na 2km inderdaad. Maar let op dat de afstanden uit postcode checks en routeplanners niet zaligmakend is over de werkelelijke kabellengte en al helemaal niets over de kwaliteit van die liggende kabels. 't Kan ook (een stuk) langer zijn in de praktijk.

Zeker als het hemelsbreed maar 170 meter is kan het zijn dat jou lijn eerst in een dikke bundel naar een verdeelpunt gaat aan de andere kant van de wijk en daar vandaan pas terug naar jou woning/straat/pand/aansluiting.

Als je nu op het Tiscali DSL netwerk bent aangesloten (BaByXL) waarom dan wachten op Versatel persé? Denk je niet dat Tiscali daar ook mee komt zelf en de ISP's die gebruik maken van het DSL netwerk.

Annex dingen is verwarrend inderdaad, maar komt omdat je het toch over linesharing dingen hebt doordat het alleen kan op een dedicated verbinding (dus zonder telefonie op je koperlijn zegmaar van KPN) omdat het ook die frequenties nodig heeft. Dat zal ook wel het probleem zijn ivm mogelijke storing op de lijnen ernaast in de grond die dat wel gebruiken voor telefonie diensten op de ouderwetse manier ;)

[ Voor 16% gewijzigd door bjck op 06-07-2005 02:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 02:49:
Je ziet het ook met telefonie (VoIP) dat bandbreedte gebruikt, maar alleen als er een gesprek is. Alles is data, beelden, geluid (telefoongesprek) wat over de IP-datalijn gaat. Zo moet je het zien eigenlijk.
Dus als het ADSL2+ storing geeft is het dus gedaan met internet, tv én telefoon |:( Dan heb ik écht geen leven meer over hoor :O
Het + gedeelte zwakt aardig af na 2km inderdaad. Maar let op dat de afstanden uit postcode checks en routeplanners niet zaligmakend is over de werkelelijke kabellengte en al helemaal niets over de kwaliteit van die liggende kabels. 't Kan ook (een stuk) langer zijn in de praktijk. Zeker als het hemelsbreed maar 170 meter is kan het zijn dat jou lijn eerst in een dikke bundel naar een verdeelpunt gaat aan de andere kant van de wijk en daar vandaan pas terug naar jou woning/straat/pand/aansluiting.
Mwoah, ik denk dat mijn kabel gezien de overige omstandigheden omringende mijn niet al te grote wijk KPN wel overtuigd hebben om ons gewoon een eigen verdeelkast te geven. Zou een beetje overdreven zijn om ons signaal eerst door een ringvaart, spoor of dijk te boren om het vervolgens weer terug te sturen. Ik denk dat mijn lijn in ieder geval niet langer zal zijn dan de kritische 1 kilometer grens. Daarnaast nieuwbouwwijk dus die lijn zal wel oké zijn. Niets is zeker natuurlijk, maar toch :)
Als je nu op het Tiscali DSL netwerk bent aangesloten (BaByXL) waarom dan wachten op Versatel persé? Denk je niet dat Tiscali daar ook mee komt zelf en de ISP's die gebruik maken van het DSL netwerk.
Versatel heeft voetbal en daar zit vaders zich al op te verheugen. Daarnaast denk ik dat zij sowieso één van de weinigen zullen zijn die een totaalpakket met ADSL2+, tv en telefoon aan kunnen bieden. Als er andere ISP's komen met een aantrekkelijke aanbieding dan zal ik die natuurlijk niet per definitie uit de weggaan omdat er geen Versatel opstaat. Dan maar geen voetbal hoor! 8)7
Annex dingen is verwarrend inderdaad, maar komt omdat je het toch over linesharing dingen hebt doordat het alleen kan op een dedicated verbinding (dus zonder telefonie op je koperlijn zegmaar van KPN) omdat het ook die frequenties nodig heeft. Dat zal ook wel het probleem zijn ivm mogelijke storing op de lijnen ernaast in de grond die dat wel gebruiken voor telefonie diensten op de ouderwetse manier ;)
Kleine theorie, net bedacht - vergeef me het is laat: ik dacht dat KPN zeker in nieuwbouwwijken standaard twee lijntjes in de grond legde per huis. Als je nou de ene zou gebruiken voor telefonie, zou je dan de andere - loze, lege - lijn kunnen gebruiken voor een 'dedicated' verbinding O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 03:59:
[...]

Dus als het ADSL2+ storing geeft is het dus gedaan met internet, tv én telefoon |:( Dan heb ik écht geen leven meer over hoor :O

[...]
Klopt. Zelfde als je van de kabelmaatschappij 3 diensten afneemt en er gaat iets mis in het netwerk heb ook niets. Nog fijner wordt het als alle diensten uit 1 kastje laat komen, die kan ook nog stuk.
[...]

Kleine theorie, net bedacht - vergeef me het is laat: ik dacht dat KPN zeker in nieuwbouwwijken standaard twee lijntjes in de grond legde per huis. Als je nou de ene zou gebruiken voor telefonie, zou je dan de andere - loze, lege - lijn kunnen gebruiken voor een 'dedicated' verbinding O-)
Misschien wel 2 kabels per woning je huis binnen, maar niet totaal voor iedere woning twee kabels van de wijk naar de centrale toe beschikbaar. Dus het kan wel, maar niet iedereen dan. Zelfde situatie kan nu ook als je al een telefonie lijn/abonnement hebt en je vraagt er nog één aan. Dan kunnen ze (mits beshikbaar) dat leveren op de tweede koperlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
is het normaal dat het even duurt voordat je beschikking hebt over alle diensten? Ik heb sinds gisteren een tiscali abbo, maar ik kan geen emailboxen aanmaken, en heb geen toegang tot de nieuwsserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Byte_Me schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 15:12:
is het normaal dat het even duurt voordat je beschikking hebt over alle diensten? Ik heb sinds gisteren een tiscali abbo, maar ik kan geen emailboxen aanmaken, en heb geen toegang tot de nieuwsserver.
Klopt, kan even duren voordat als klaar is. Vaak is je lijn en internet connectiviteit als eerste en volgt de rest een dag of paar dagen later. Dan kan je ook pas Telefonie gaan aanvragen dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-09 11:52
Ik kan al vanaf 30 juni op Tiscali internet terwijl het in de week van 1-7 technisch opgeleverd zou moeten zijn. Emailboxen aanmaken en toegang tot de omega newsserver zit er echter nog steeds niet in. Aanmelden voor telefonie was wel al mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 18:50
Ff een vraag voor de mensen die een beetje met portforwarden om kunnen gaan.

Ik heb opzich geen problemen met het forwarden, maar ik kan er niet achter komen hoe ik dezelfde poort voor 2 computers kan forwarden. Dus:
Computer 1: 192.168.1.33
Computer 2: 192.168.1.34

Als ik dan bijvoorbeeld poort 6881 wil forwarden, stel ik in:
Begin poort: 6881 Eind poort: 6881 IP: 192.168.1.33

Maar het probleem is dat je een poort niet 2 keer kan forwarden. Dus computer 2 zit nog altijd met een geblokte poort.

Welk IP adres moet ik invullen om beide computer te forwarden?

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Forwarden gaat vanaf de router naar de pc en niet andersom. "Neem de poort voor email en stuur die door naar het ip adres van mijn email server in het lokale netwerk" dat idee.
http://www.tekstenuitleg....n/port_forwarden_mappen/1 misschien heb je hier wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Shailesh schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 22:43:

Ik heb opzich geen problemen met het forwarden, maar ik kan er niet achter komen hoe ik dezelfde poort voor 2 computers kan forwarden. Dus:
Computer 1: 192.168.1.33
Computer 2: 192.168.1.34

Als ik dan bijvoorbeeld poort 6881 wil forwarden, stel ik in:
Begin poort: 6881 Eind poort: 6881 IP: 192.168.1.33

Maar het probleem is dat je een poort niet 2 keer kan forwarden. Dus computer 2 zit nog altijd met een geblokte poort.

Welk IP adres moet ik invullen om beide computer te forwarden?
Hoe wil je nu dezelfde poort naar twee computers forwarden? Een pakketje is voor een computer bestemd en nooit voor meerdere tegelijk. Je router krijgt een pakketje op poort 1000 binnen en wil van jou weten naar welke PC dat dan zou moeten gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 06-07-2005 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
bjck schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 23:05:
[...]

Hoe wil je nu dezelfde poort naar twee computers forwarden? Een pakketje is voor een computer bestemd en nooit voor meerdere tegelijk. Je router krijgt een pakketje op poort 1000 binnen en wil van jou weten naar welke PC dat dan zou moeten gaan.
Dat snap ik, maar ik heb Azureus op 2 computers geinstalleerd. En ik wil poort 6881 forwarden naar beide computers. Dus als ik op computer 1 zit (192.168.1.33) en ik gebruik Azureus moet poort 6881 geforward zijn. Maar als ik op computer 2 zit (192.168.1.34) en ik wil Azureus gebruiken zou ik poort 6881 ook moeten forwarden.
Maar kan dit dan niet? Want de router biedt slechts de optie om een bepaalde poort(range) te forwarden naar 1 intern ipadres.
Ik kan natuurlijk ook een andere poort gebruiken voor computer 2, maar dat is niet echt mijn voorkeursoplossing omdat ik dan een hele waslijst forwards krijg in mn NAT.

Voor de duidelijkheid, op computer 1 werkt alles al naar behoren. Nu wil ik echter ook computer 2 instellen, maar dit gaat dus niet. Of ik zou voor elk programma een andere poort moeten toewijzen (wat bij services als msn file transfer niet echt te doen is).

[ Voor 12% gewijzigd door B-Bandit op 06-07-2005 23:22 ]

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Je kan inderdaad niet dezelfde poort twee keer forwareden, onmogelijk.

Als je dus op meerdere machines dezelfde applicatie gebruikt die een forward vereist zal je die op een andere poort moeten zetten. (Volgensmij is de forward voor torrent aplicaties niet eens echt nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
bjck schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 23:31:
Je kan inderdaad niet dezelfde poort twee keer forwareden, onmogelijk.

Als je dus op meerdere machines dezelfde applicatie gebruikt die een forward vereist zal je die op een andere poort moeten zetten. (Volgensmij is de forward voor torrent aplicaties niet eens echt nodig).
Ok, bedankt voor je reactie, dan weet ik het tenminste zeker, en niet dat ik nog meer uren ga lopen klooien om dit voor elkaar te krijgen :X Maar goed, dat wordt dan gewoon andere poorten toewijzen op computer 2. En het is naar mijn weten juist voor torrent applicaties dat je poorten moet forwarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
't Werkt hier zonder forwards ook prima. Heb wel de firewall uitgezet in de ZyXEL. Krijg geen groen smiley maar 't werkt wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 23:58:
't Werkt hier zonder forwards ook prima. Heb wel de firewall uitgezet in de ZyXEL. Krijg geen groen smiley maar 't werkt wel gewoon.
Je moet wel weten, lieve moderator, dat de smiley niet voor niets geel is. Ik heb DHCP en ben te lui om nu vaste IP's in te stellen, dus af en toe zit ik op een andere IP en moet ik ff de poorten opnieuw forwarden. Ik weet het, stom stom stom, maar die vaste IP's komen nog wel...

Anyway, op het moment dat de poorten niet geforward zijn worden de smileys inderdaad geel en is de download- en uploadsnelheid bagger. Het gáát wel, maar allesbehalve naar behoren. Nu heeft Azureus tegenwoordig een UPnP-functie maar die werkt zo goed als niet. Als ik ze dan weer wél forward worden ze weer groen en gaat Azureus weer als een trein.

Forward de poort die je in Azureus kunt instellen [standaard 6881] én poort 6969 [weet niet meer precies waar deze poort voor gebruikt wordt, ik geloof voor communicatie met tracker] voor de groene smiley!
Shailesh schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 23:21:
[...]
Dat snap ik, maar ik heb Azureus op 2 computers geinstalleerd. En ik wil poort 6881 forwarden naar beide computers. Dus als ik op computer 1 zit (192.168.1.33) en ik gebruik Azureus moet poort 6881 geforward zijn. Maar als ik op computer 2 zit (192.168.1.34) en ik wil Azureus gebruiken zou ik poort 6881 ook moeten forwarden.
Maar kan dit dan niet? Want de router biedt slechts de optie om een bepaalde poort(range) te forwarden naar 1 intern ipadres.
Ik kan natuurlijk ook een andere poort gebruiken voor computer 2, maar dat is niet echt mijn voorkeursoplossing omdat ik dan een hele waslijst forwards krijg in mn NAT.

Voor de duidelijkheid, op computer 1 werkt alles al naar behoren. Nu wil ik echter ook computer 2 instellen, maar dit gaat dus niet. Of ik zou voor elk programma een andere poort moeten toewijzen (wat bij services als msn file transfer niet echt te doen is).
offtopic:
Ruben, jij muggenzifter. Dit had je ook gewoon even aan mij kunnen vragen op MSN. Of even kunnen zoeken op internet. Pfff, hoe kom je erbij man :P 8)7
Maar goed, natuurlijk kun je niet één pakketje naar twee computers forwarden. En het is echt geen moeite om Azureus een andere poort te geven. En wees maar niet bang voor een waslijst aan portforwards: meer dan Azureus, een ftp-servertje en misschien een webservertje op z'n tijd hoef je niet te forwarden!

Overigens suggereert Shailesh dat MSN File Transfer te forwarden is. Ik had altijd gedacht dat het ding random poorten pakt en volgens een of ander ActivePorts programmaatje bleek dat ook elke keer het geval te zijn. Mijn vraag aan jullie is dan ook: welke poorten moet ik forwarden, áls het mogelijk is, om een fatsoenlijke MSN File Transfer te krijgen? Ik gebruik nu noodgedwongen een eigen FTP-servertje om bestanden uit te wisselen en zou graag weer eens net als ieder ander mens fatsoenlijk willen MSN filetransferren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 02:36:
[...]
Je moet wel weten, lieve moderator, dat de smiley niet voor niets geel is. Ik heb DHCP en ben te lui om nu vaste IP's in te stellen, dus af en toe zit ik op een andere IP en moet ik ff de poorten opnieuw forwarden. Ik weet het, stom stom stom, maar die vaste IP's komen nog wel...

Anyway, op het moment dat de poorten niet geforward zijn worden de smileys inderdaad geel en is de download- en uploadsnelheid bagger. Het gáát wel, maar allesbehalve naar behoren. Nu heeft Azureus tegenwoordig een UPnP-functie maar die werkt zo goed als niet. Als ik ze dan weer wél forward worden ze weer groen en gaat Azureus weer als een trein.

Forward de poort die je in Azureus kunt instellen [standaard 6881] én poort 6969 [weet niet meer precies waar deze poort voor gebruikt wordt, ik geloof voor communicatie met tracker] voor de groene smiley!

[...]
Ik merkte zelf weinig verschil in snelheid, maar zegt niet zo veel omdat elke tracker anders is ook en ik niet dezelfde download nogmaals heb getest.

In plaats van vaste IP's kan je ook in je ZyXEL instellen welk MAC-adres hij via DHCP welk IP moet uitdelen. Zelfde eindsituatie, minder werk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 02:36:

Overigens suggereert Shailesh dat MSN File Transfer te forwarden is. Ik had altijd gedacht dat het ding random poorten pakt en volgens een of ander ActivePorts programmaatje bleek dat ook elke keer het geval te zijn. Mijn vraag aan jullie is dan ook: welke poorten moet ik forwarden, áls het mogelijk is, om een fatsoenlijke MSN File Transfer te krijgen? Ik gebruik nu noodgedwongen een eigen FTP-servertje om bestanden uit te wisselen en zou graag weer eens net als ieder ander mens fatsoenlijk willen MSN filetransferren.
Mjah het is wel te forwarden hoor, maar of het ook werkt...
Ports to open are:
- Voice: TCP and UDP 6901
- File Transfer: TCP 6891 - 6900
- Instant Messaging: TCP 1863
http://www.tomsnetworking...(opening+ports)-5.php#226
Ik heb het nog niet echt uitvoerig getest of het werkt. Betwijfel het eerlijk gezegd...Zal het zo wel ff testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
Shailesh schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 13:03:
[...]

Mjah het is wel te forwarden hoor, maar of het ook werkt...

[...]

Ik heb het nog niet echt uitvoerig getest of het werkt. Betwijfel het eerlijk gezegd...Zal het zo wel ff testen.
bij portforward.com zeggen ze hetzelfde:
http://www.portforward.co...660HW61/MSN_Messenger.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik heb ook altijd veel gezeur gehad met mijn MSN File Transfer. Bij was het goed instellen van UPnP de oplossing...

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 12:08:
In plaats van vaste IP's kan je ook in je ZyXEL instellen welk MAC-adres hij via DHCP welk IP moet uitdelen. Zelfde eindsituatie, minder werk ;)
Tsja... beetje jammer dat ik dan een US Robotics SureConnect Wireless ADSL rommelding heb O-) Heb nog even gekeken, en het MAC-adres + IP truukje zit helaas niet bij de functionaliteiten.
Deddiekoel schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 14:48:
Ik heb ook altijd veel gezeur gehad met mijn MSN File Transfer. Bij was het goed instellen van UPnP de oplossing...
Bij mij kan je UPnP als volgt instellen: aan... of uit :'( Dan maar geen MSN File Transfer, ik gebruik gewoon een eigen FTP server die het wél doet.
Shailesh schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 13:03:
Het werkt dus niet. Waarom, WAAROM, krijg ik dat maar niet aan de praat :? Buitengewoon frustrerend.
spoiler:
!@#$%^& kl*teding brrrrrrrandt in de hel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 03:09:
Bij mij kan je UPnP als volgt instellen: aan... of uit :'( Dan maar geen MSN File Transfer, ik gebruik gewoon een eigen FTP server die het wél doet.
Het gaat ook niet zo zeer om je router maar om de instellingen in Windows. Er is een programmaatje, UPnPTest, waarmee je die settings kunt nalopen. Bij mij bleek toen ook dat er gewoon services uitstonden. Toen alles aan stond kon ik eindelijk file transferen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-one
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-01-2024
Hoe kan ik het beste de overstap naar Tiscali maken?

Ik zit nu tot 18 aug vast bij een ADSL provider (nog niet opgezegd) en ik zou graag het liefst niet een dag zonder internet willen zitten. Kan je bij Tiscali een datum (18 aug) opgeven wanneer ADSL op hun lijn gestart kan worden, als ik de opzegging bij de huidige provider tot 18 aug heb opgezegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Deddiekoel schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 10:00:
[...]

Het gaat ook niet zo zeer om je router maar om de instellingen in Windows. Er is een programmaatje, UPnPTest, waarmee je die settings kunt nalopen. Bij mij bleek toen ook dat er gewoon services uitstonden. Toen alles aan stond kon ik eindelijk file transferen!
En hier zie je wat gedetailleerder hoe dat moet:
http://support.dlink.com/faq/view.asp?prod_id=1147
http://support.dlink.com/faq/view.asp?prod_id=1171
d-one schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 11:47:

Ik zit nu tot 18 aug vast bij een ADSL provider (nog niet opgezegd) en ik zou graag het liefst niet een dag zonder internet willen zitten. Kan je bij Tiscali een datum (18 aug) opgeven wanneer ADSL op hun lijn gestart kan worden, als ik de opzegging bij de huidige provider tot 18 aug heb opgezegd?
Je moet bij Tiscali als wensdatum 18 augustus opgeven als overstapdatum, en je huidige provider gewoon opzeggen. En Tiscali handelt de rest af. Maar ik moet wel zeggen dat je een beetje krap met de tijd zit. Want de meeste providers eisen een opzegtermijn van 1 maand, en dat betekent dat je nog maar de tijd hebt tot 18 juli om op te zeggen.

[ Voor 44% gewijzigd door B-Bandit op 08-07-2005 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
d-one schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 11:47:

Andersom juist!

Als je een vlekkeloze overstap wil [b] de overstap aanvragen en pas als die bevestigd is opzeggen. Anders valt er niets te migreren vlekkeloos gezien een verbinding die gereserveerd staat voor ophef niet over te zetten meer is.

Aanvragen is niet bevestigd natuurlijk, dan is er ook een datum bekend en je aanvraag goedgekeurd. Houdt ook rekening met het feit dat ISP's aanvragen soms 7 dagen stil houden ivm wettelijke bedenktijd bij aankoop op afstand.

Je kan een wensdatum opgeven voor overstappen inderdaad, houd een paar dagen speling....
Shailesh schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 11:58:

[...]

Je moet bij Tiscali als wensdatum 18 augustus opgeven als overstapdatum, en je huidige provider gewoon opzeggen. En Tiscali handelt de rest af. Maar ik moet wel zeggen dat je een beetje krap met de tijd zit. Want de meeste providers eisen een opzegtermijn van 1 maand, en dat betekent dat je nog maar de tijd hebt tot 18 juli om op te zeggen.
Inderdaad, dus vandaag aanvragen en dan maar de 17de opzeggen op goed geluk. Misschien kan je er nog bij vermelden dat je gaat overstappen en ze je DSL lijn dus pas op het laatste moment kunnen indienen voor ophef bij hun DSL partner.

Mocht je lijn toch opgeheven gaan worden en je overstap aanvraag afgekeurd worden omdat je huidige ISP eerder is kan je daarna gewoon een nieuwe aanvraag doen zonder overstap, die duren ook maar een weekje als je lijn DSL-vrij is. Valt wel mee ook tegenwoordig ;)

[ Voor 46% gewijzigd door bjck op 08-07-2005 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Biedt Tiscali geen overstap service aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Deddiekoel schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 14:41:
Biedt Tiscali geen overstap service aan?
Hangt er vanaf wat jij bedoelt en verstaat onder overstap service. Je kan twee type aanvraag doen:

• Ik heb al DSL van een andere partij en wil dit overzetten.
• Ik heb geen DSL nog.

Dat zijn de enigste twee opties en uitgangs situaties die er zijn immers. Het DSL netwerk waar je nu aan hangt krijgt bericht van Tiscali na de overzetting netjes en zal dit (waarschijnlijk) aan je oude ISP doorgeven. Zelf ook nog opzeggen is een extra zekerheid, hangt helemaal af van de procedures van je huidige ISP.

Let daarom wel op dat je niet eerst opzegt, dan zou je oude ISP ook je DSL lijn kunnen opzeggen en valt er niet meer over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Ik zie dat veel mensen al tiscali telefonie hebben. Heb daar de volgende vraag voor,

hebben mensen al geprobeerd om telefoonnummers te blokkeren? Ben zelf van plan om over te stappen naar tiscali vanwege de telefonie, en zou het het wel interessant vinden als dat namelijk kon.

De bedoeling is dan om alle telefoonnummers te blokkeren die niet gratis zijn :P zodat ik de telefoon zonder (geld)zorgen in mijn kamer kan zetten zonder bang te zijn dat iemand er eens een keer gebruik van maakt en naar mobieltjes gaat bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Iblies schreef op zondag 10 juli 2005 @ 13:21:
Ik zie dat veel mensen al tiscali telefonie hebben. Heb daar de volgende vraag voor,

hebben mensen al geprobeerd om telefoonnummers te blokkeren? Ben zelf van plan om over te stappen naar tiscali vanwege de telefonie, en zou het het wel interessant vinden als dat namelijk kon.

De bedoeling is dan om alle telefoonnummers te blokkeren die niet gratis zijn :P zodat ik de telefoon zonder (geld)zorgen in mijn kamer kan zetten zonder bang te zijn dat iemand er eens een keer gebruik van maakt en naar mobieltjes gaat bellen.
Van de telefonie instellingen pagina: (antwoord is dus ja)
Blokkering mobiele nummers: aan uit

Als deze blokkering aan staat, kunt u niet meer bellen naar mobiele nummers binnen Nederland. Buitenlandse mobiele nummers zijn wel bereikbaar.

Blokkering internationale nummers: aan uit

Als deze blokkering aan staat, kunt u niet meer bellen naar internationale nummers. Het zijn nummers die beginnen met 00, en 0800-0410.

Blokkering 0900: aan uit

Als deze blokkering aan staat, kunt u niet meer bellen naar alle betaalde servicenummers voor informatie of amusement en naar nummers voor erotisch amusement en babbelboxen. Het zijn nummers die beginnen met 0900, 0909, 0906, 0800-406, 0800-41, 0800-43, 0800-46 en 0800-49.

Blokkering 0906: aan uit

Als deze blokkering aan staat, kunt u niet meer bellen naar nummers voor erotisch amusement en babbelboxen. Het zijn nummers die beginnen met 0906, 0800-406, 0800-41, 0800-43, 0800-46 en 0800-49.

Blokkering 0909: aan uit

Als deze blokkering aan staat, kunt u niet meer bellen naar alle betaalde servicenummers voor amusement en naar nummers voor erotisch amusement en babbelboxen. Het zijn nummers die beginnen met 0909, 0906, 0800-406, 0800-41, 0800-43, 0800-46 en 0800-49.

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 10-07-2005 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-one
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-01-2024
bjck schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 12:01:
[...]

Andersom juist!

Als je een vlekkeloze overstap wil [b] de overstap aanvragen en pas als die bevestigd is opzeggen. Anders valt er niets te migreren vlekkeloos gezien een verbinding die gereserveerd staat voor ophef niet over te zetten meer is.

Aanvragen is niet bevestigd natuurlijk, dan is er ook een datum bekend en je aanvraag goedgekeurd. Houdt ook rekening met het feit dat ISP's aanvragen soms 7 dagen stil houden ivm wettelijke bedenktijd bij aankoop op afstand.

Je kan een wensdatum opgeven voor overstappen inderdaad, houd een paar dagen speling....

[...]

Inderdaad, dus vandaag aanvragen en dan maar de 17de opzeggen op goed geluk. Misschien kan je er nog bij vermelden dat je gaat overstappen en ze je DSL lijn dus pas op het laatste moment kunnen indienen voor ophef bij hun DSL partner.

Mocht je lijn toch opgeheven gaan worden en je overstap aanvraag afgekeurd worden omdat je huidige ISP eerder is kan je daarna gewoon een nieuwe aanvraag doen zonder overstap, die duren ook maar een weekje als je lijn DSL-vrij is. Valt wel mee ook tegenwoordig ;)
Zojuist aangevraagd. Ik wacht eerst 5 dagen af voor de bevestiging van wensdatum van tiscali af en verstuur dan de opzegging huidige isp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
d-one schreef op zondag 10 juli 2005 @ 15:58:
[...]

Zojuist aangevraagd. Ik wacht eerst 5 dagen af voor de bevestiging van wensdatum van tiscali af en verstuur dan de opzegging huidige isp.
Je zou Tiscali nog kunnen bellen om het na te vragen (niet wachten op post) na die 5 dagen, of zelfs eerder om aan te geven dat het spoed heeft ivm opzegging huidige ISP.

Of je huidige ISP duidelijk aangeven dat de lijn zal worden overgenomen voor de einddatum bij je opzegging. Misschien dat ze zo tof kunnen zijn de lijn nog niet op te zeggen tot zeg een week van te voren.

En vergeet geen bevestiging te ontvangen/vragen van je huidige ISP over je opzegging. Discussie daar over en je hebt een jaar lang twee nota's ;)

Veel ISPs doen dit al, lijn niet direct opzeggen na een opzegging, maar op het laatste moment voor 't geval iemand een opzegging wil annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 10:46
bjck schreef op maandag 04 juli 2005 @ 23:00:
Hmmm, is vast niet dat de ZyXEL "het niet trekt", maar om een vast wel zinnige reden bedacht blokkeerd.

Dan moet het ook aan te passen/corrigeren zijn of ZyXEL zal iets in de firmware moeten aanpassen.
Gelukkig... na veel zoeken in het toppic (Stuk of 10 keer 42 pagina's :Z ) van battlefield dacht ik dat ik de enige was die deze problemen had met de connectie! :(

Nu lees ik dat het dus die zyxel modem is... Is er al zicht op een oplossing? Is Zyxel een beetje snel met nieuwe firmware, en zijn ze uberhaubt op de hoogte van het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Laatst online: 27-08 11:32
Shailesh schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 23:35:
[...]

Ok, bedankt voor je reactie, dan weet ik het tenminste zeker, en niet dat ik nog meer uren ga lopen klooien om dit voor elkaar te krijgen :X Maar goed, dat wordt dan gewoon andere poorten toewijzen op computer 2. En het is naar mijn weten juist voor torrent applicaties dat je poorten moet forwarden.
Port forwarden is functioneel gezien in het leven geroepen om services richting een ander netwerk te kunnen leveren zonder dat je je hele firewall open hoeft te zetten.
Bijv een webserver, ftpserver o.i.d.
Met die filesharing programma's wordt er ook een dergelijke services geleverd (soort ftp service). Om te zorgen dat dit werkt moet de router wel weten waar hij de requests vanaf internet naar toe moet sturen. En dat kan nou eenmaal maar naar 1 ip-adres.

[ Voor 22% gewijzigd door Mickman op 11-07-2005 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Smarty77 schreef op maandag 11 juli 2005 @ 11:36:
[...]

Gelukkig... na veel zoeken in het toppic (Stuk of 10 keer 42 pagina's :Z ) van battlefield dacht ik dat ik de enige was die deze problemen had met de connectie! :(

Nu lees ik dat het dus die zyxel modem is... Is er al zicht op een oplossing? Is Zyxel een beetje snel met nieuwe firmware, en zijn ze uberhaubt op de hoogte van het probleem?
Even een schoppie omhoog......
Heeft iemand er kijk op wanneer het probleem met battlefield wordt opgelost. Het is hoogst irritant dat elke keer als ik een server lijst opvraag mijn hele connectie eruit klapt! Lees goed mijn HELE connectie... Ik kan het modem niet meer pingen kan er op geen mogelijkheid meer bij. Het enige wat nog kan is naar de meterkast en het modem uit en aan zetten! :'(

Geen enkele andere modem zou hier last mee hebben zo te lezen in diverse draadjes! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Smarty77 schreef op maandag 11 juli 2005 @ 22:53:
[...]

Heeft iemand er kijk op wanneer het probleem met battlefield wordt opgelost. Het is hoogst irritant dat elke keer als ik een server lijst opvraag mijn hele connectie eruit klapt! Lees goed mijn HELE connectie... Ik kan het modem niet meer pingen kan er op geen mogelijkheid meer bij. Het enige wat nog kan is naar de meterkast en het modem uit en aan zetten! :'(

Geen enkele andere modem zou hier last mee hebben zo te lezen in diverse draadjes! :(
Je had wel laatste firmware al en firewall uitgezet? Nieuwe firmware zal vast wel komen gezien ZyXEL nooit stil zit. Maar geef ze wel de tijd natuurlijk.

'k Heb (nog) geen BF2 dus kan het ook niet testen/proberen hier.

[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 11-07-2005 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
bjck schreef op maandag 11 juli 2005 @ 23:13:
[...]

Je had wel laatste firmware al en firewall uitgezet? Nieuwe firmware zal vast wel komen gezien ZyXEL nooit stil zit. Maar geef ze wel de tijd natuurlijk.

'k Heb (nog) geen BF2 dus kan het ook niet testen/proberen hier.
Ik heb inderdaad de laatste firmware.. en mijn LAN wordt niet beveiligd door de firewall van de modem zelf... Uiteraard moet zyxel de tijd krijgen, maar in mijn ogen is dit nogal een bug!! Als er nou een hikje optreed, ok, maar de hele modem hangt zowel het lan als het wan gedeelte... Dat vind ik iets te veel van het goede! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Smarty77 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 08:12:
[...]

Ik heb inderdaad de laatste firmware.. en mijn LAN wordt niet beveiligd door de firewall van de modem zelf... Uiteraard moet zyxel de tijd krijgen, maar in mijn ogen is dit nogal een bug!! Als er nou een hikje optreed, ok, maar de hele modem hangt zowel het lan als het wan gedeelte... Dat vind ik iets te veel van het goede! :?
Dan zou het dus alleen met BF2 voorkomen dat de modem dit doet bij mijn informatie. Klinkt als iets dat in de oude firmware gebeurede, in de nieuwe niet meer. Maar 't kan natuurlijk.

Ook niet vergeten de reset naar factory-defaults te doen? Geen oude (onder oude firmware opgeslagen) config terug gezet na de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-v-R
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
* WAARSCHUWING *

Tiscali levert telefonie als losstaande dienst bij je adsl abonnement.
Voor het activeren hoef je niets te betalen, ze zien het dan ook als een gratis dienst.
Dit houdt volgens Tiscali tevens in dat je er geen enkele rechten aan kunt ontlenen !
Als het werkt is het leuk, als het niet werkt heb je geen poot om op te staan.
Als ze telefonie niet aan de praat weten te krijgen is dat ook geen geldige reden om je abonnement te laten ontbinden. Je adsl abonnement en de telefonie dienst staan immers los van elkaar.
Ik vind dit zelf onzin, je sluit een abonnement af met in de naam "met telefonie", bijvoorbeeld
Smart met Telefonie of Special met Telefonie.
Ik heb zelf geprobeerd om van mijn Special met Telefonie abonnnement af te komen omdat ze telefonie na drie maanden nog niet aan de praat hebben gekregen. (ik ken ook iemand die nu al vier maanden hier mee bezig is)
Dit is om bovengenoemde redenen niet gelukt, ik moet gewoon de contractsduur uitdienen, zonder telefonie dus.
Ik wil hiermee aangeven dat je bij het afsluiten van een "met telefonie" abonnement bij Tiscali best wel eens een "zonder telefonie" abonnement zou kunnen krijgen en daar gewoon een jaar aan vast zit. Je bent gewaarschuwd !

Wie het laatst lacht is gewoon wat trager van begrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
R-v-R schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 10:15:
* WAARSCHUWING *

Voor het activeren hoef je niets te betalen, ze zien het dan ook als een gratis dienst.
Dit houdt volgens Tiscali tevens in dat je er geen enkele rechten aan kunt ontlenen !
Als ze telefonie niet aan de praat weten te krijgen is dat ook geen geldige reden om je abonnement te laten ontbinden. Je adsl abonnement en de telefonie dienst staan immers los van elkaar.
Ik vind dit zelf onzin, je sluit een abonnement af met in de naam "met telefonie", bijvoorbeeld
Ik heb zelf geprobeerd om van mijn Special met Telefonie abonnnement af te komen omdat ze telefonie na drie maanden nog niet aan de praat hebben gekregen. (ik ken ook iemand die nu al vier maanden hier mee bezig is)
Dit is om bovengenoemde redenen niet gelukt, ik moet gewoon de contractsduur uitdienen, zonder telefonie dus.
Ik wil hiermee aangeven dat je bij het afsluiten van een "met telefonie" abonnement bij Tiscali best wel eens een "zonder telefonie" abonnement zou kunnen krijgen en daar gewoon een jaar aan vast zit. Je bent gewaarschuwd !
Tiscali ADSL Special is de DSL lijn. Mogelijkheid om ook Telefonie te bestellen op dat abonnement en de kosten zijn €0 daarvoor. Zo kan je het ook zien inderdaad natuurlijk.

Waarom los je het niet op met ze? VoIP is niet een kwestie van het werkt niet of kan bij u niet geleverd worden immers. 't Werkt altijd als je DSL verbinding werkt. Moet een administratief iets zijn lijkt mij enkel.

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 12-07-2005 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-v-R
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
@Bjck

het is inderdaad een administratieve handeling maar het schijnt toch in veel gevallen erg moeilijk te zijn voor ze. Omdat je er niets extra voor betaalt en wel telefoontikken genereert is het voor Tiscali zelfs voordeliger om je telefonie dienst niet aan de praat te krijgen :|
Ik weet natuurlijk niet zeker of dat soort overwegingen meespelen maar ze doen echt niet veel moeite om de problemen op te lossen. (vriendelijk uitgedrukt)
Ik heb op 8 April de telefoniedienst geactiveerd, dat kunnen de helpdeskers ook bevestigen maar daarna wordt het een duister verhaal waar niemand bij Tiscali iets zinnigs over kan zeggen.
Ik heb al eens voorgesteld om mijn activatie compleet te cancellen en dan maar opnieuw uit te voeren maar dat was veel te ingewikkeld.
Ik heb ondertussen zeer vaak gemaild, gebeld, geschreven en gefaxt met als enige resultaat een berg ticketnummers en als tegemoetkoming een maand gratis adsl.
Het abonnement opzeggen werd niet geaccepteerd omdat telefonie gratis zou zijn 8)7
Ik heb er wel een duurder abonnement voor afgesloten in de verwachting minder tikken te hoeven betalen en met het idee om mijn belbasis om te laten zetten in een belbudget abonnement.
Het is voor mij dus zeker niet gratis geweest, ik ben nu per maand meer kwijt i.p.v. minder :(
Ik post dit hier om aan te geven dat je er niet 100% zeker van kunt zijn dat je ook daadwerkelijk telefonie krijgt als je dat bij Tiscali aanvraagt.
Dit wordt door Tiscali uiteraard nergens vermeld en daarom doe ik het maar .........

Wie het laatst lacht is gewoon wat trager van begrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
R-v-R schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 11:06:
@Bjck
Ik heb ondertussen zeer vaak gemaild, gebeld, geschreven en gefaxt met als enige resultaat een berg ticketnummers en als tegemoetkoming een maand gratis adsl.
Het abonnement opzeggen werd niet geaccepteerd omdat telefonie gratis zou zijn 8)7
Ik heb er wel een duurder abonnement voor afgesloten in de verwachting minder tikken te hoeven betalen en met het idee om mijn belbasis om te laten zetten in een belbudget abonnement.
Het is voor mij dus zeker niet gratis geweest, ik ben nu per maand meer kwijt i.p.v. minder :(
Ik post dit hier om aan te geven dat je er niet 100% zeker van kunt zijn dat je ook daadwerkelijk telefonie krijgt als je dat bij Tiscali aanvraagt.
Dit wordt door Tiscali uiteraard nergens vermeld en daarom doe ik het maar .........
Ik heb exact dezefde problemen gehad, na verloop van tijd ben ik achter de naam van de team-leider gekomen en hij heeft mij gebeld... sindsdien heb ik mijn hele aansluiting na 3 maand eindelijk voor elkaar. Ik weet zeker dat als ik geen contact met die teamleider had gehad, had ik nu nog steeds niks gehad! Wat dat betreft Tiscali is qua provider helemaal super (tot nog toe weinig tot geen storingen), maar qua klantenservice en service zijn ze net zo lame en log als alle andere bedrijven die te snel groot zijn geworden! Maar voor die teamleider ==> _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 10:47

ReLight

echo("What Now ? !")

Ik heb nu SJPhone op de (wifi) PDA samen met Tiscali aan de gang. Heel erg leuk.

Enkel probleem is dat ik op de PDA niets hoor. Dus ik kan bellen, opnemen op een kpn lijn, ik hoor goed wat er gesproken wordt (dus op de pda met sjphone) maar als ik terug praat komt er niets ui de pda speaker.
Bekend probleem ?
Ik kan wel gewoon bellen met normale telefoons direct aan de router.

Suggesties zijn erg welkom!
Zou dat nu ook buiten het tiscali netwerk werken?...

SJPhone PPC2003

type=SIP PROXY
Strictly outbound calling
Display name: tiscali-voip
Username: [TELEFOONUMMER]
Autorizition Username: [TELEFOONUMMER]
Password: [PASSWORD]
Domain/Realm: tel.tiscali.nl
Sip Proxy: sip.tiscali.nl

[NETWORK]
proxy port 0

[ Voor 6% gewijzigd door ReLight op 12-07-2005 20:08 ]

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 19:57
Werken voicemailmelders met Tiscali telefonie over ADSL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Smarty77 schreef op maandag 11 juli 2005 @ 22:53:
[...]

UPNP aanzetten in je modem zou kunnen helpen en nieuwe patch van EA games.
roderickvd schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 21:12:
Werken voicemailmelders met Tiscali telefonie over ADSL?
Die normaal voor KPN-voicemail bedoeld zijn niet. Voicemail systemen zijn verschillend en werken anders lijkt mij. Tiscali-voicemail krijg je ook in je mailbox netjes en hoef je niet bellent af te luisteren ;)

[ Voor 25% gewijzigd door bjck op 13-07-2005 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

* WAARSCHUWING *

:( :( :(
Ja, ik zit ook al iets van 4 maanden in dit schuitje. Diverse keren gebeld. Ik had onderhand al Belbudget genomen. Ze belazeren je net als die andere lui (Scarlet enzo). Iedereen wilde mee op de Voip-trein maar leveren ho maar. Heeft de Opta ofzo hier niets over te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

bjck schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 14:09:
[...]
[...]
Die normaal voor KPN-voicemail bedoeld zijn niet. Voicemail systemen zijn verschillend en werken anders lijkt mij. Tiscali-voicemail krijg je ook in je mailbox netjes en hoef je niet bellent af te luisteren ;)
Ik dacht dat die voice mail melders van KPN alleen keken of de telefoon 5x over is gegaan. Ik heb nog ergens zo'n kastje liggen en het lampje gaat ook knipperen als je geen voicemail hebt (zoals bij mij)

[ Voor 4% gewijzigd door jeanj op 14-07-2005 13:08 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
jeanj schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 13:08:
[...]

Ik dacht dat die voice mail melders van KPN alleen keken of de telefoon 5x over is gegaan. Ik heb nog ergens zo'n kastje liggen en het lampje gaat ook knipperen als je geen voicemail hebt (zoals bij mij)
Dan zal het vast wel gewoon werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Iemand toevllig inside information omtrent een nieuwe F/W voor de Zyxel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
is het misschien een idee om die omega.tiscali.nl nieuwsserverop te nemen in de OP? Best wel nuttige info namelijk. Ik had er tot nu toe overheen gelezen, en kwam er toevallig gisteren via een ander forum achter. Ik had uiteraard ook al op de Tiscali helpdesk gekeken, maar daar staar alleen de news.tiscali.nl nieuwsserver vermeld. (expres???)

Hoedanook, ik vind het een erg goede nieuwsserver die je zomaar gratis bij je ADSL account krijgt. Ik ben steeds meer te spreken over tiscali. Ik kom van UPC/chello, dus ik weet ook hoe het niet moet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

Zjn er meer mensen die problemen hebben bij het instellen van een NAT entry & de bijbehorende firewall settings om een SMTP server te runnen achter de Tiscali multipcmodem draadloos ?

Klopt het dat je voor deze router een NAT entry (Sue) moet maken EN een firewall entry WAN-LAN ?

Ik heb een NAT entry aangemaakt van port 25 tot port 25 naar mijn interne server ip, en een WAN-LAN firewall rule forward from ANY naar 'ServerIPadress' voor protocol SMPT(25)

Maar ik krijg er niets doorheen (test met Shields-UP)

[ Voor 31% gewijzigd door ReLight op 15-07-2005 14:26 ]

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
ReLight schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 14:02:
Zjn er meer mensen die probelmen hebben bij het instellen van een NAT entry & de bijbehorende firewall settings om een SMTP server te runnen achter de Tiscali multipcmodem draadloos ?

Klopt het dat je voor deze router een NAT entry (Sue) moet maken EN een firewall entry WAN-LAN ?
Waarom zou je een smtp op je eigen lijn willen draaien en die van buitenaf toegankelijk maken? Bij misbruik wordt jouw lijn afgesloten door een abuse afdeling immers dan.

Iedereen kan toch smtp van z'n eigen ISP gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

Die mail software is m'n werk, van abuse-desks heb ik geen last :o.
Ik draai al jaren een smtp server met eigen domein, na het bART geintje waar ik dus mijn domein en mail adressen kwijt raakte. En op deze manier kan ik makkelijk nieuwe versies veld testen.
Nu al 2 maal van isp gewisseld maar ik heb lekker al mijn mail adressen nog :)

Enkel deze router wil niet meewerken nu weer. Raar zyxel ding.

[ Voor 10% gewijzigd door ReLight op 15-07-2005 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Vorige week Tiscali ADSL aangevraagd, en net de modem en alles ontvangen.
Uur later kwam de normale post en er zat een brief bij van Pretium Telecom:

==========================
Welkom bij Pretium Telecom! Op uw verzoek hebben wij Pretium Telecom CPS voor de door u opgegeven telefoonnummer geactiveerd. Al uw gesprekken worden nu via Pretium Telecom gevoerd.
========================

What The .... is dit?... Heeft Tfortelecom (waar ik de boel aanvraagde) nou een heel andere aanbieder eraan gekoppelt ofzo?... dit is toch niet van Tiscali ADSL?????... wie kan mij wat duidelijkheid verschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 16:16:
Hallo,

Welkom bij Pretium Telecom! Op uw verzoek hebben wij Pretium Telecom CPS voor de door u opgegeven telefoonnummer geactiveerd. Al uw gesprekken worden nu via Pretium Telecom gevoerd.
========================

What The .... is dit?... Heeft Tfortelecom (waar ik de boel aanvraagde) nou een heel andere aanbieder eraan gekoppelt ofzo?... dit is toch niet van Tiscali ADSL?????... wie kan mij wat duidelijkheid verschaffen.
CPS is een andere aanbieder voor telefonie over je KPN telefoonlijn. Heeft niets met Tiscali te maken. Dus even achteraan dat je daar niets mee te maken wilt hebben en eraf laten halen zodat je (nog) via KPN gewoon blijft bellen.

't Is een soort Tele2 zegmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Hey ReLight, hoe ben je aan het testen?

Ik weet nl. dat als je vanaf je eigen PC een server op je publieke adres probeert te bereiken dit niet per definitie lukt. Om je servers op je publieke IP lokaal bereikbaar te maken moet je het volgende doen:

- Login via telnet
- Ga naar optie 24 (meen ik, iig System Maintenance oid)
- Kies daar optie 8 (command prompt)
- Voer hier het volgende commando in: "ip nat loopback on"

Hiermee zouden je servers via je publieke adres lokaal benaderbaar moeten zijn, zo heb ik het iig opgelost voor mijn web- en FTP-server. Uiteraard moeten je poorten wel zijn doorgemapt!

[ Voor 8% gewijzigd door Deddiekoel op 15-07-2005 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 16:52:
[...]

CPS is een andere aanbieder voor telefonie over je KPN telefoonlijn. Heeft niets met Tiscali te maken. Dus even achteraan dat je daar niets mee te maken wilt hebben en eraf laten halen zodat je (nog) via KPN gewoon blijft bellen.

't Is een soort Tele2 zegmaar.
CPS is geen andere aanbieder, maar het enablen van een andere gespreksaanbieder op je KPN lijn, voluit Carrier Pre Select. Daardoor hoef je niet iedere keer 1602 (bijv. = Tele2) voor je gesprek te drukken om via Tele2 te bellen, maar lopen al je ingestelde gesprekken via de ingestelde provider. Per soort gesprek (lokaal, interlokaal, nationaal) kan je die provider enablen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:16

Arfman

Drome!

Ik was vandaag bij tforTelecom, en die man raadde me juist aan om eerst op te zeggen bij m'n huidige provider, en dan met de datum waarop ADSL afgesloten werd naar de winkel te komen, zodat hij Tiscali kon aanvragen op die lijn met opgave van die datum, zodat je hooguit een paar uur zonder internet zat.

Wat raden jullie mij aan ? (tijd begint te dringen, abonnement bij surfsneladsl loopt tot 11 augustus ...)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
Ik ben onlangs van Planet Internet overgestapt op Tiscali.
Ik heb eerst Planet opgezegd per 1 juli en daarna Tiscali aangevraagd per 1 juli.
Op 30 juni kon ik al op Tiscali (modem en alles was al lang binnen).
Ergens 3e week van juni kreeg ik een email van Planet dat mijn abonnement toch niet was opgezegd en op een email naar hun toe reageerde zij dat ik het niet kon opzeggen, maar mijn nieuwe ISP (Tiscali dus) dat moest opzeggen.
Ik dus een email naar Tiscali gestuurd en de helpdesk daar zei me dat ik me geen zorgen hoefde te maken....zij zouden inderdaad Planet opzeggen.

Echter afgelopen week kreeg ik toch een factuur over de email van Planet over de maand juli 2005.
Ik dus geprobeerd naar Planet te bellen, maar de helpdesk is altijd erg druk (9 minuten wachttijd) en dus heb ik nu weer een email naar Planet gestuurd dat ik geen afschrijvingen en facturen meer wil ontvangen. Tevens een email naar Tiscali gestuurd dat hun nog eens nagaan of Planet daadwerkelijk is opgezegd.
En als laatste heb ik mijn bank opdracht gegeven de automatisch incasso weer ongedaan te maken, dus dat Planet deze maand van mij geen geld krijgt.

Dit was even een administratief probleem dat ik even kwijt wilde, maar het technische gedeelte ging perfekt. Ik heb geen dag zonder internet gezeten.

Wel moet je rekening ermee houden dat je de eerste dagen alleen toegang hebt tot internet en email, maar niet op de newsserver (Omega) en andere diensten van Tiscali.
Daarvoor moet administratief bij hun je account verwerkt zijn en dat duurt een aantal dagen.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

Deddiekoel schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 16:53:
Hey ReLight, hoe ben je aan het testen?

Ik weet nl. dat als je vanaf je eigen PC een server op je publieke adres probeert te bereiken dit niet per definitie lukt. Om je servers op je publieke IP lokaal bereikbaar te maken moet je het volgende doen:

- Login via telnet
- Ga naar optie 24 (meen ik, iig System Maintenance oid)
- Kies daar optie 8 (command prompt)
- Voer hier het volgende commando in: "ip nat loopback on"

Hiermee zouden je servers via je publieke adres lokaal benaderbaar moeten zijn, zo heb ik het iig opgelost voor mijn web- en FTP-server. Uiteraard moeten je poorten wel zijn doorgemapt!
:) dank je maar dat is het probleem niet. De Nat forwarding naar m'n server vanbuiten af doet het geheel niet.Ik krijg hem wel open dmv de firewall, maar het lijkt wel of de NAT het gewoon vertikt :(
Ik heb een machine elders op het internet waarop ik kan testen 'van buiten af'. Ik vind deze Zyxel maar lastig. Had ik met m'n simplele sweex of Linksys geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Arfman schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 20:23:
Ik was vandaag bij tforTelecom, en die man raadde me juist aan om eerst op te zeggen bij m'n huidige provider, en dan met de datum waarop ADSL afgesloten werd naar de winkel te komen, zodat hij Tiscali kon aanvragen op die lijn met opgave van die datum, zodat je hooguit een paar uur zonder internet zat.

Wat raden jullie mij aan ? (tijd begint te dringen, abonnement bij surfsneladsl loopt tot 11 augustus ...)
Opzich zit je dan een weekje zonder DSL op die manier.

Je kan ook bij Tiscali direct een overstap aanvragen en dan de overstap datum kiezen. Kies een paar dagen voor de einddatum waarop je bij je huidige ISP gaat opzeggen (de einddatum).
Zeg bij je huidige ISP wel op, op een paar dagen voordat je opzegtermijn afloopt. Zorg voor een bevestiging van je opzegging, krijg je ook geen discussie meer.

Daarna wordt het afwachten, wie als eerste de actie voor jou lijn uitzet. Als je huidige ISP eerder is met het doorvoeren van de 'ophef opdracht' zal je lijn worden opgeheven en kan Tiscali hem niet meer over laten zetten. Als Tiscali eerste is met jou overname opdracht kan je huidige ISP hem niet meer opheffen en zal je lijn dus met 15min zonder DSL worden omgeprikt.

Eigenlijk moet je het iets eerder regellen dan 'de tijd begint te dringen' ;)

Onderstaande blijkt dat het ook dan soms goed kan gaan...
speedme schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 21:09:
Ik ben onlangs van Planet Internet overgestapt op Tiscali.
Ik heb eerst Planet opgezegd per 1 juli en daarna Tiscali aangevraagd per 1 juli.
Op 30 juni kon ik al op Tiscali (modem en alles was al lang binnen).
Ergens 3e week van juni kreeg ik een email van Planet dat mijn abonnement toch niet was opgezegd en op een email naar hun toe reageerde zij dat ik het niet kon opzeggen, maar mijn nieuwe ISP (Tiscali dus) dat moest opzeggen.
Ik dus een email naar Tiscali gestuurd en de helpdesk daar zei me dat ik me geen zorgen hoefde te maken....zij zouden inderdaad Planet opzeggen.

Echter afgelopen week kreeg ik toch een factuur over de email van Planet over de maand juli 2005.
Ik dus geprobeerd naar Planet te bellen, maar de helpdesk is altijd erg druk (9 minuten wachttijd) en dus heb ik nu weer een email naar Planet gestuurd dat ik geen afschrijvingen en facturen meer wil ontvangen. Tevens een email naar Tiscali gestuurd dat hun nog eens nagaan of Planet daadwerkelijk is opgezegd.
En als laatste heb ik mijn bank opdracht gegeven de automatisch incasso weer ongedaan te maken, dus dat Planet deze maand van mij geen geld krijgt.

Dit was even een administratief probleem dat ik even kwijt wilde, maar het technische gedeelte ging perfekt. Ik heb geen dag zonder internet gezeten.

Wel moet je rekening ermee houden dat je de eerste dagen alleen toegang hebt tot internet en email, maar niet op de newsserver (Omega) en andere diensten van Tiscali.
Daarvoor moet administratief bij hun je account verwerkt zijn en dat duurt een aantal dagen.
't Vermoeden is dat Planet ondanks je opzegging de ophef opdracht voor je lijn niet direct verstuurt naar KPN (of KPN laat hem even liggen). En intussen kan je overstap naar Tiscali netjes geregeld worden, niet alle ISP's doen dit.

Echt de 'veilige' of 'trefzekere' volgorde is dit niet.

Overigens meldt Tiscali niets aan Planet over de omzetting. Tiscali meldt aan KPN-DSL, dat is immers de DSL-netwerk provider, dat de lijn is omgezet en die kan het weer aan de betreffende ISP melden. Dat is de volgorde van berichten die gezonden worden.

[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 15-07-2005 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

FYI: Had vandaag een dvd van de film 0605 in bus. Als compensatie voor het lange wachten (2 maanden) op het aansluiten van de telefonie. Een hele nette actie.

Het was alleen nog consument vriendelijker geweest als je binnen de door hen genoemde termijn (10 dagen) hadden laten weten dat ze me later zouden aansluiten. Ik was in de verondestellingen dat ik de de brief had zoek gemaakt. Maar nog steeds netjes van ze......

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het ook mogelijk om met het Tiscali ADSL Live! + Telefonie gebruik te maken van een andere combinatie modem/router dan de door Tiscali geleverde Zyxel?
Zo ja, welke modems en routers zijn dan ook goed te gebruiken en eventueel voorbereid op ADSL2(+)?
Dit om niet afhankelijk te zijn van de toch wat negatieve gebruiks ervaringen van de Zyxel.

Ik dacht zelf aan de Draytek 2200V met apart ADSL modem Allied Data Copperjet 1616-2p.
Of alleen de Allied Data Copperjet 1626-4p.
Heeft iemand hier al ervaringen mee?

Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 16:16:
Hallo,

========================

vaag want je moet dit namelijk zelf aanvragen .

met mijn oude lijntje .belde ik ook via pretium telecom
echter met het opzeggen van mijn oude lijn ivm dig bellen

is dit komen te vervallen.
hoefde ik niks voor te doen.
ik geloof dat tiscali dit overbrengt .

let wel ze bellen je op of je weer terug wilt ,
maar vooralsnog ,heb ik de laatste rekening betaald .en niks meer gehoord .
nu 4 maanden geleden . ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Tiscali zegt dat niet letterlijk op. Wat er denk ik bij jou de situatie is dat:

Je het KPN nummer hebt laten overzetten naar Tiscali. KPN laat bij het uitporteren van het telefoonnummer het abonnement stoppen automatisch (heeft ook geen zin om te blijven bestaan zonder nummer).

En dus wordt ook de CPS dienst van de lijn gehaald in de proces natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

8)7 |:( :r :? *ZUCHT*
Is er ook iemand anders die een service (http, ftp, smtp) achter die zyxel 2602HW werkend heeft ? Zou diegene eens screenshots van zijn NAT (SUA)+ Firewall screens(alle rules en defaults) willen maken. _/-\o_ en sturen ? mail in profiel.
'k wordt hier redelijk gestoord van dat ding, soms laad hij enkel na een reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
ReLight schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 11:01:
8)7 |:( :r :? *ZUCHT*
Is er ook iemand anders die een service (http, ftp, smtp) achter die zyxel 2602HW werkend heeft ? Zou diegene eens screenshots van zijn NAT (SUA)+ Firewall screens(alle rules en defaults) willen maken. _/-\o_ en sturen ? mail in profiel.
'k wordt hier redelijk gestoord van dat ding, soms laad hij enkel na een reboot.
Draai FTP achter de ZyXEL. Nieuwste firmware, firewall uit en alles d'r onder op forward en een poort forward toegevoegd bij NAT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

dat klinkt niet erg veilig, zo zonder FW bjck, heb je dan extra andere maatregelen genomen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Mijn insteek is altijd dat je je moet beveiligen tegen de standaard dingen als virussen. Computer up-to-date, opletten wat je wel en niet opent. Virusscanners netjes up-to-date etc.

Een firewall is fijn, maar meeste meuk komt van binnen uit via je browser of mail of gebruikers in het algemeen. Geen PC's op externe IP's (achter bridge modem) hangen is een goede start. Geen overbodige poorten forwarden of zeker niet naar applicaties waar je het fijne niet van weet.

En iemand die echt binnen wil komt er toch wel in als hij echt graag wil immers. Rest van de probeersels heb ik geen firewall voor nodig ;)

[ Voor 17% gewijzigd door bjck op 16-07-2005 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Nou, opzeggingsbrief naar InterNLNet is uitgeprint en ga hem zo op de post doen. Als ik een bevestiging heb ga ik naar T for Telecom en dan moet het volgens die verkoper naadloos op elkaar aansluiten. We zien wel ;)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Arfman schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 17:33:
Nou, opzeggingsbrief naar InterNLNet is uitgeprint en ga hem zo op de post doen. Als ik een bevestiging heb ga ik naar T for Telecom en dan moet het volgens die verkoper naadloos op elkaar aansluiten. We zien wel ;)
Dat gaat het dan juist niet....

Wat voor aanvraag ga je dan doen bij Tiscali? Een overstap zal niet meer gaan lukken als InterNLNet je opzegging heeft doorgevoerd voor jou lijn immers.

Een nieuwe aanvraag zonder overstap moet je wachten tot je lijn vrij is van DSL.

[ Voor 26% gewijzigd door bjck op 16-07-2005 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik draai dus vrolijk een webserver en een FTP server achter mijn Zyxel. Bij staat ook de vuurmuur uit. NAT vind ik beveiliging genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrijdag dus de modem ontvangen en alles... en gister een brief dat mijn abonnement op 20 juli wodt geactiveerd..

Ik dacht dat zodra je de modem kreeg dat als je hem aansluit, de boel ook werkt?
Nu moet ik nog een paar dagen wachten dus?... of is dit de telefonie activatie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi mensen.

Ik wil mijn ervaringen delen met jullie over mn Zyxel modem.

Ik heb altijd slechte ervaringen over de het bereik van de WLAN. Ik heb een call bij de distribiteur geplaatst die vervolgens met Zyxel in Taiwan heeft gecommuniceerd:

Download niet alle Zyxel firmware op de router. ivm telefonie moet er een sleciaal voor Tiscali bedoelde versie draaienop de 2602HW-61, nu is dat 340MS4d0.bin

Er zijn nogal wat klachten bekend dat in de router het antenne kabel los raakt. Maar pas op. De connector zit op een uiterst breekbaar printplaat-module. Mij hielp het om de antenne connector los te halen en beter vast te zetten.

Aanloggen met Telnet levert meer instel mogelijkheden op. 1 die niet is gedocumenteerd, is "power":
"wlan power <getal>" waarbij waarde de volgende waarden kan aannemen:

1 19 dbm
2 18 dbm
3 16 dbm
4 15 dbm
5 14 dbm

Daarnaast geeft deze site nuttige tips en uitleg:
http:www.zyxel.nl/support/a005.html

Veel suc6 ermee.
Leon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 12:28:
Vrijdag dus de modem ontvangen en alles... en gister een brief dat mijn abonnement op 20 juli wodt geactiveerd..

Ik dacht dat zodra je de modem kreeg dat als je hem aansluit, de boel ook werkt?
Nu moet ik nog een paar dagen wachten dus?... of is dit de telefonie activatie??
Als je nog geen DSL hebt (en dus niet overstapt) is dat het koppellen van jou telefoonlijn/koperlijn in de centrale aan de DSL apparatuur van Tiscali.

Als dat het geval is gewoon je modem aansluiten zoals het in de handleiding staat alvast. 't Komt voor dat het eerder wordt aangesloten in zo'n geval. Als 't DSL lampje gaat branden is het al aangesloten en kan je het in gebruik nemen.

Let goed op... splitter niet verkeerd om doen. Binnenkomende telefoonlijn zit naast je modem, telefoontoestel zit appart. En splitter als eerste op de lijn aansluiten, geen toestellen of wat dan ook voor de splitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zondag 17 juli 2005 @ 12:37:
[...]

Als je nog geen DSL hebt (en dus niet overstapt) is dat het koppellen van jou telefoonlijn/koperlijn in de centrale aan de DSL apparatuur van Tiscali.

Als dat het geval is gewoon je modem aansluiten zoals het in de handleiding staat alvast. 't Komt voor dat het eerder wordt aangesloten in zo'n geval. Als 't DSL lampje gaat branden is het al aangesloten en kan je het in gebruik nemen.

Let goed op... splitter niet verkeerd om doen. Binnenkomende telefoonlijn zit naast je modem, telefoontoestel zit appart. En splitter als eerste op de lijn aansluiten, geen toestellen of wat dan ook voor de splitter.
Bjck, ik had chello adsl.. dus ik heb nog geen DSL.
Ik ga hem dalijk eens aansluiten dan (vandaag laatste dag chello).
1 vraag nog die niet beantwoord was... is dit ook dan tevens de activatie van mijn telefonie?
Zoniet, waar kan ik de telefonie activeren? tfortelecom zei dat je dit op een bepaalde link moet doen?.. ik heb zitten rond neuzen op tiscali maar ik kan het niet vinden ... weet jij dit misschien :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

bjck schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 18:07:
[...]

Dat gaat het dan juist niet....

Wat voor aanvraag ga je dan doen bij Tiscali? Een overstap zal niet meer gaan lukken als InterNLNet je opzegging heeft doorgevoerd voor jou lijn immers.
Volgens die verkoper moest ik dit eerst doen, en dan wachten totdat ik een brief kreeg met daarop de datum waarop ze de lijn afsluiten, zeg maar. Daar heb ik ook specifiek om gevraagd in de brief die ik gestuurd heb. Dan ga ik naar T for Telecom en vraag een overname aan door Tiscali. Dat moest volgens die man precies samenvallen met de opzeggingsdatum zoals mijn oude provider die heeft gegeven, en dan ging het goed.
Een nieuwe aanvraag zonder overstap moet je wachten tot je lijn vrij is van DSL.
Heerlijk toch, al die tegenstrijdige verhalen ... :X
Naja, dan maar een weekje zonder internet .. snap alleen niet dat dit niet makkelijker kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bezig met aansluiten maar ik kom er niet helemaal uit.. de situatie..

Volgens de handleiding kom ik uit op het laatste punt.. 1 hoofdaansluiting in huis aanwezig..
Dat is deze dan in mijn huis (linker):

Afbeeldingslocatie: http://dylan19.myftp.org/Hosting/mini-DSC00377.jpg

Volgens het boekje moet ik de stekker eruit halen en die in de splitter douwen in de phone.
maar dit is een grote telefoonaansluiting en past dus niet in de splitter... :| duh...
Afbeeldingslocatie: http://dylan19.myftp.org/Hosting/mini-DSC00378.jpg

Het kastje ernaast is van de kabel.. die moet ik dus niet hebben..
doe ik nou iets heel dom verkeerd?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 08:18:
Is het ook mogelijk om met het Tiscali ADSL Live! + Telefonie gebruik te maken van een andere combinatie modem/router dan de door Tiscali geleverde Zyxel?
Zo ja, welke modems en routers zijn dan ook goed te gebruiken en eventueel voorbereid op ADSL2(+)?
Dit om niet afhankelijk te zijn van de toch wat negatieve gebruiks ervaringen van de Zyxel.

Ik dacht zelf aan de Draytek 2200V met apart ADSL modem Allied Data Copperjet 1616-2p.
Of alleen de Allied Data Copperjet 1626-4p.
Heeft iemand hier al ervaringen mee?

Ben benieuwd :)
Qua modems die voorbereid zijn op ADSL 2+ kan ik je niet helpen, maar als je dit topic had gelezen, had je gezien dat er meerdere mensen zijn die vigors hebben aangesloten. Mijn Cisco 827 doet het ook prima..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 13:13:
Bezig met aansluiten maar ik kom er niet helemaal uit.. de situatie..

Volgens de handleiding kom ik uit op het laatste punt.. 1 hoofdaansluiting in huis aanwezig..
Dat is deze dan in mijn huis (linker):

[afbeelding]

Volgens het boekje moet ik de stekker eruit halen en die in de splitter douwen in de phone.
maar dit is een grote telefoonaansluiting en past dus niet in de splitter... :| duh...
[afbeelding]

Het kastje ernaast is van de kabel.. die moet ik dus niet hebben..
doe ik nou iets heel dom verkeerd?...
Neuh, je doet volgens mij niets verkeerd, alleen past dan inderdaad je 'oude' telefoon niet meer in de splitter.. Dus moet je een conversie-stekkertje kopen, of een nieuw klein kopje (genaamd RJ-11) op de kabel zetten.. (of een hele andere kabel trekken, als je er niet uit komt ;) )

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
't Is heel simpel eigenlijk hoe het werkt. KPN legt de lijnen in de telefooncentrale aan op verzoek van een DSL-netwerk (dus telco zoals BBned & Versatel & Tiscali en KPN-DSL etc).

Een lijn overnemen, dus loshalen bij de één om vast te zetten bij de ander, kan alleen als er:
  1. Een bestaande ADSL lijn ligt.
  2. Deze bestaande lijn niet opgeheven gaat worden.
Er kan maar één actie tegelijk gebeuren, dus als jou huidige ISP jou opzegging verwerkt. En zeg bij BBned jou lijn opzegt omdat jij het abonnement beeindigd. Dan kan Tiscali die lijn niet meer overnemen en zal je aanvraag afgewezen worden.

Als dat gebeurt moet je dus een nieuwe aanvraag doen, maar dan niet als overname maar als 'ik heb geen ADSL' op het moment dat je lijn DSL vrij is weer. En dan zit je dus een periode zonder internet.....

Het gaat er om wie als eerste de actie aanmeldt. Zoals je het nu schetst geeft je je huidige ISP heel ruim te tijd om je lijn op te zeggen.

Procedure is:
  1. Overstap aanvragen met wensdatum wanneer gewenst.
  2. Als die is bevestigd (en je hebt dus een datum dat de lijn wordt omgezet) opzeggen bij je huidige ISP.

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 17-07-2005 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
ReLight schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 14:02:
Zjn er meer mensen die problemen hebben bij het instellen van een NAT entry & de bijbehorende firewall settings om een SMTP server te runnen achter de Tiscali multipcmodem draadloos ?

Ik heb een NAT entry aangemaakt van port 25 tot port 25 naar mijn interne server ip, en een WAN-LAN firewall rule forward from ANY naar 'ServerIPadress' voor protocol SMPT(25)

Maar ik krijg er niets doorheen (test met Shields-UP)
En als je je firewall uitzet? (Heb qua zyxel alleen ervaring met de 2602H, de niet-draadloze, maar goed), komt ie er dan wel doorheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap hem niet meer :/
Wie ken ff duidelijk uitleggen wat ik moet doen..
Dit heb ik...

Afbeeldingslocatie: http://dylan19.myftp.org/Hosting/mini-DSC00378.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

bjck schreef op zondag 17 juli 2005 @ 13:17:
'
  1. Overstap aanvragen met wensdatum wanneer gewenst.
  2. Als die is bevestigd (en je hebt dus een datum dat de lijn wordt omgezet) opzeggen bij je huidige ISP.
OK, bedankt. Voor mij komt deze informatie te laat en zal dus een tijdje zonder internet zitten. Erg lastig, ik ben juist T for Telecom binnengestapt omdat ik eigenlijk geen dag zonder internet wil/kan (ivm. werk ook) en dan krijg je dit. Naja, we zien wel hoe het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Arfman schreef op zondag 17 juli 2005 @ 13:22:
[...]

OK, bedankt. Voor mij komt deze informatie te laat en zal dus een tijdje zonder internet zitten. Erg lastig, ik ben juist T for Telecom binnengestapt omdat ik eigenlijk geen dag zonder internet wil/kan (ivm. werk ook) en dan krijg je dit. Naja, we zien wel hoe het gaat.
Ze kunnen ook niet alles weten daar, meer verstand van ver... mobiel bellen.

Het kan zijn dat je huidige ISP niet direct je lijn opzegd en een overstap nog mogelijk is. Waarom vraag je die overstap niet aan via www.tiscali.nl gelijk? Dan heb je nog de meeste kans dat die wordt goed gekeurd immers.

Als je zeker bent dat je niet bijvoorbeeld nog 8 maanden moet wachten bij je huidige ISP door een jaarcontract kan je dat gewoon doen toch? En communiceer ook met de helpdesk van Tiscali om mocht het niet gaan overstappen een nieuwe aanvraag zo snel mogelijk na het opheffen van je DSL aansluiting door te kunnen zetten.
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 13:21:
Ik snap hem niet meer :/
Wie ken ff duidelijk uitleggen wat ik moet doen..
Dit heb ik...

[afbeelding]
Je hebt er toch zo'n aansluitkastje bij gekregen? Dan steek je daar die stekker in, kort kabeltje van 't doosje naar de splitter gebruiken (phone).

Dan gebruik je dat andere korte kabeltje + stekker om van splitter naar je hoofdaansluiting te gaan (line).

Dan zit er in de doos van je modem 't laatste kabeltje om van de splitter naar je modem te gaan (DSL).

Als je die stekker los maakt op de muur, heeft geen enkel toestel dan meer een kiestoon in huis? Dan heb je de hoofdaansluiting gevonden.

Je kan ook testen of er al DSL signaal is door gewoon je modem direct met een kabeltje + stekker in die aansluiting te steken. Kan je alleen even niet bellen omdat er geen splitter in zit en dus geen toestel aan hangt ;)

Zo met foto's is wel super overigens, erg handig om te volgen wat je precies doet en bedoelt.

[ Voor 76% gewijzigd door bjck op 17-07-2005 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tis gelukt... keek idd niet verder in de doos..
gewoon dat kopje gebruiken.. kabel erin steken en de andere kant op de splitter..
ben nu aan het w8ten tot het DSL lampje gaat knipperen.. dan heb ik dus internet..
als hij niet knippert moet ik dus wachten tot de 20ste zoals in de brief..

Bjck:

1 vraag nog die niet beantwoord was... is dit ook dan tevens de activatie van mijn telefonie?
Zoniet, waar kan ik de telefonie activeren? tfortelecom zei dat je dit op een bepaalde link moet doen?.. ik heb zitten rond neuzen op tiscali maar ik kan het niet vinden ... weet jij dit misschien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 13:46:
Tis gelukt... keek idd niet verder in de doos..
gewoon dat kopje gebruiken.. kabel erin steken en de andere kant op de splitter..
ben nu aan het w8ten tot het DSL lampje gaat knipperen.. dan heb ik dus internet..
als hij niet knippert moet ik dus wachten tot de 20ste zoals in de brief..

Bjck:

Zoniet, waar kan ik de telefonie activeren? tfortelecom zei dat je dit op een bepaalde link moet doen?.. ik heb zitten rond neuzen op tiscali maar ik kan het niet vinden ... weet jij dit misschien
Dus je modem gaat ook niet branden/knipperren (DSL lampje) als je hem rechtstreeks aansluit? (dat is een goede test om aansluitfouten te controleren)

En splitter type is 126F (annaloog)?

Misschien foto hoe 't nu zit?

Dan wordt het wachten tot deze week een monteur van KPN de opdracht uitvoert nog. Kan best maandag morgen al zijn, gewoon aan laten staan je modem.

Telefonie is los van de DSL verbinding, als die inorde is en geactiveerd worden daarna je login+wachtwoord gereed gezet. Dan kan je daarmee Telefonie aanvragen en je nummer uitkiezen. Dit kan niet eerder omdat je zeker moet zijn dat de ADSL verbinding natuurlijk inorde is anders kan je ook geen Telefonie leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke... de situatie nu dan 8)
Zo zit het op de muur.. ff een kabeltje 'gejat' om mij telefoon aan te sluiten op de splitter.

1 kabel dus van splitter naar muur, andere kabel naar modem
Afbeeldingslocatie: http://dylan19.myftp.org/Hosting/mini-DSC00381.jpg

Modemlampje blijft dus branden..
Afbeeldingslocatie: http://dylan19.myftp.org/Hosting/mini-DSC00382.jpg

[qoute]Dus je modem gaat ook niet branden/knipperren (DSL lampje) als je hem rechtstreeks aansluit? (dat is een goede test om aansluitfouten te controleren)[/quote]

Uhm nog niet geprobeerd.. maar heeft toch geen nut?.. het zit zo goed (lijkt mij)..
en op de brief staat duidelijk de 20ste.. tis nu pas de 17e..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Maar goed dat je foto plaatst....

Je splitter zit fout ;)

Binnenkomende lijn (dus uit de muur) is line op je splitter. Poortje phone moet naar je telefonie toestellen toe. Poortje DSL gaat naar je modem, die zal je goed hebben inderdaad.

Splitter type ook goed? 126F is annaloog.
Uhm nog niet geprobeerd.. maar heeft toch geen nut?.. het zit zo goed (lijkt mij)..
en op de brief staat duidelijk de 20ste.. tis nu pas de 17e..
Als 't geen overstap betreft (je had kabel en geen DSL dus is nieuw ipv overstap) wordt het wel eens sneller aangelegd.

[ Voor 57% gewijzigd door bjck op 17-07-2005 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zondag 17 juli 2005 @ 14:38:
Maar goed dat je foto plaatst....

Je splitter zit fout ;)

Binnenkomende lijn (dus uit de muur) is line op je splitter. Poortje phone moet naar je telefonie toestellen toe. Poortje DSL gaat naar je modem, die zal je goed hebben inderdaad.

Splitter type ook goed? 126F is annaloog.
Oeppssss :o :o :o ...
Het is een 126F ja.
Ok vanaf de muur naar de splitter gaat hij nu de line in, op de phone zit nu de telefoon.
Hij knippert nog steeds niet.. dat is dus wachten :9 ...
Morgen even tfortelecom uitschelden dat ik geen pretium wil...
Telefonie is los van de DSL verbinding, als die inorde is en geactiveerd worden daarna je login+wachtwoord gereed gezet. Dan kan je daarmee Telefonie aanvragen en je nummer uitkiezen. Dit kan niet eerder omdat je zeker moet zijn dat de ADSL verbinding natuurlijk inorde is anders kan je ook geen Telefonie leveren.
Oke snap ik... ik heb wel die brief met mijn klantcode / email / wachtwoord enz. al maar dat is voor de DSL verbinding dus.
Maar deze zin van je:
Dan kan je daarmee Telefonie aanvragen en je nummer uitkiezen.
Hoe gaat dit dan?.. welke link? helpdesk bellen hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit: krijg nou wat :*)
er branden ineens nog 2 lampjes continu (niet knipperen) ADSL en internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 14:47:
[...]

Oke snap ik... ik heb wel die brief met mijn klantcode / email / wachtwoord enz. al maar dat is voor de DSL verbinding dus.
Maar deze zin van je:

[...]

Hoe gaat dit dan?.. welke link? helpdesk bellen hiervoor?
http://www.tiscali.nl/producten/telefonie/default.asp

Kiezen tussen Basis en Totaal. Bij Totaal neem je het nummer van KPN mee naar Tiscali en kost 29,95 eenmalig , Basis krijg je een extra nummer en is compleet kostenloos. Even goed lezen welke je wilt.

Klik je op "Meer informatie". Dan achter "Ik ben al Tiscali ADSL abonnee" op 'verder'. Dan "Ik wil mij aanmelden voor Tiscali Telefonie". En daar moet je inloggen wat straks pas kan een aantal dagen nadat je verbinding volledig is opgeleverd.
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 14:50:
edit: krijg nou wat :*)
er branden ineens nog 2 lampjes continu (niet knipperen) ADSL en internet
PC d'r aanhangen en netwerk kaart op automatisch zetten (staan ze standaard). Verbinding activeren, modem herstarten en PC even herstarten als DSL+Internet weer brandt.

Goed aansluiten helpt vaak behoorlijk wat ;)

[ Voor 21% gewijzigd door bjck op 17-07-2005 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na wat verschillende pogingen blijft deze error komen als ik een internetpagina wil openen.
(activatie is gedaan)
Connection Test Failed

Make sure your device is connected to a telephone jack using the included phone wire. Otherwise contact your ISP.

If your ISP gives you a static (fixed) IP address, please configure the Internet settings on the device (click here to access the web configurator)
Ik heb wat kabels verwisseld maar het schijnt niet te helpen....
Zoals in het boekje staat is de kabel vanaf me laptop naar de modem gewoon die gele kabel die erbij zat.. die connectie is dus goed..

De kabel DSL naar de modem is het grijse kabeltje uit de modemdoos.
Phone naar splitter, 1 v/d 2 meegeleverde kabels (tel werkt gewoon prima).
Splitter line naar muur, ook 1 v/d meegeleverde kabels.

edit: hij werkt ineens :9 :'( (dit bericht komt vanaf ADSL :9 )
vreemd spul haha... wel makkelijk zo laptopje.. pc draait nog met chello kabel..
en me laptop met adsl :9

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2005 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:05
Je moet erop letten dat, het modem ontzettend traag is met opstarten. Ik gebruikte eerst een stekkerblok met schakelaar. Als ik de boel aanzette was Xp al lang opgestart voordat het modem een verbinding kon maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien wel leuk dit, een speedtest van beide.
(sorry voor de size.. gewoon even op de link klikken dus)

Dit is met mijn nieuwe ADSL Tiscali
http://dylan19.myftp.org/Hosting/SNAG-000.jpg

En dit is met Chello classic:
http://dylan19.myftp.org/Hosting/SNAG-001.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2005 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 15:11:
na wat verschillende pogingen blijft deze error komen als ik een internetpagina wil openen.
(activatie is gedaan)
edit: hij werkt ineens :9 :'( (dit bericht komt vanaf ADSL :9 )
vreemd spul haha... wel makkelijk zo laptopje.. pc draait nog met chello kabel..
en me laptop met adsl :9
Moet je na activatie niet even je modem resetten? (powercycle) En heb je op je PC wel DHCP?

"me mijn laptop". Staat zo stom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Modem herstarten duurt inderdaad lang. Als pwr/sys eenmaal stabiel brandt is hij opgestart. Daarna moet hij de DSL lijn nog oppakken (DSL) en daarna als dat brandt een IP opvragen wat het lampje 'Internet' aangeeft als hij die heeft.

Dus inderdaad aansluiten op een stekkerdoos die steeds weer uit gaat is niet handig, sowieso niet met telefonie omdat je dan niet meer kan bellen en gebeld worden ;)

Modem gewoon aan laten staan, dat is het beste ook voor 't beestje. Denk dat Dylan19 iets te vlug was met 'het werkt niet'.

Ow! Controleer gelijk je firmware voordat je tegen rare problemen aan gaat lopen.

http://www.tiscali.nl/helpdesk/handleiding.asp?id=3471

Qua snelheid ben je er aardig op vooruit gegaan zeg, op alle onderdelen zelfs...

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 17-07-2005 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow! Controleer gelijk je firmware voordat je tegen rare problemen aan gaat lopen.

http://www.tiscali.nl/helpdesk/handleiding.asp?id=3471

Qua snelheid ben je er aardig op vooruit gegaan zeg, op alle onderdelen zelfs...
idd ja.. meteen even doen..
ben er idd op voorruit gegaan.. alleen valt me upload een beetje tegen.. had dit hoger verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 15:52:
[...]

idd ja.. meteen even doen..
ben er idd op voorruit gegaan.. alleen valt me upload een beetje tegen.. had dit hoger verwacht
Als je die nou eens echt test door iets te uploaden of kijk even op www.mordax.nl. Die is qua upload testen veel betrouwbaarder dan speedtest.nl ;)

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Nieuwe firmware is alleen voor de 2602H61 en 2602HW61 (MS5) en ook voor de 2602H63 en 2602HW63 (MU4).

En het persé noodzakelijk om na de firmware upgrade de modem naar factory-defaults te resetten!

Dit kan via menu onder: ConfiguratIon Maintenance --> Default. of als hij aan staat met ballpoint resetknopje ingedrukt houden tot hij herstart vanzelf.

(zet ook geen oude eerder opgeslagen config terug natuurlijk!)