[Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 2

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste
Acties:
  • 16.031 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-09 10:09
Kijk, het wordt nog eens wat daar bij Tiscali. Gisteren gebeld omdat mijn modem steeds vastliep bij het spelen van Enemy Territory. Kreeg ik te horen dat het een meer voorkomend probleem is, maar... er lijkt een workaround:
-Reset het modem via reset knop op de achterkant
-Zet opnieuw je settings voor telefonie, deze gaan bij een reset verloren
-Zet de vinkjes in het menu uPnP allemaal aan

Voorlopig lijkt het erop dat alles werkt. Nuttige tip van de Tiscali helpdesk. Thanx

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 10:47

ReLight

echo("What Now ? !")

"Zet opnieuw je settings voor telefonie, deze gaan bij een reset verloren"

?: Via die aan/uit knop ? Da's toch gewoon een reset dan, of zit er nog 1 ? Geen last van dat telefonie er niet meer in zou zitten.

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 13:42
ReLight schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 00:41:
"Zet opnieuw je settings voor telefonie, deze gaan bij een reset verloren"

?: Via die aan/uit knop ? Da's toch gewoon een reset dan, of zit er nog 1 ? Geen last van dat telefonie er niet meer in zou zitten.
Er zit ook een echte reset button op, moet je met een pen / spelt indrukken... (zit achter dat gaatje...;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Ingedrukt houden tot pwr/sys uitgaat (hij dus herstart) dan reset je hem echt helemaal naar de basis instellingen. (dit moet ook na een firmware upgrade bijvoorbeeld maar kan ook in 't menu)

[ Voor 25% gewijzigd door bjck op 28-07-2005 07:56 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

Martijn schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 00:45:
[...]

Er zit ook een echte reset button op, moet je met een pen / spelt indrukken... (zit achter dat gaatje...;))
Ah okey :D, Tja toen ik hem hier uit de doos haalde is dat het 1ste wat ik gedaan heb (omdat ik dit topic al volgde, laptop er aan (backupje opzoeken) en flashen met de nieuwe, voordat ik uberhaupt al adsl had. O-)

'k vind het machtig mooi speelgoed dat voip

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

huidige situatie: ISDN + ADSL Lite XS4ALL (+/- 63 euro p/m ex. telefoonverkeer)

gewenste situatie: PSTN belbudget + nummerherkenning + Tiscali Speciaal + telefonie basis (+/- 42 euro p/m incl binnenlands vast telefoon verkeer)

ik wil graag KPN tel lijn houden ivm alarmsysteem

Actie1= opzeggen XS4all ADSL abbo
Actie2= omzetten ISDN => analoog belbudget
Actie3= aanvragen tiscali ADSL speciaal zonder modem (wil modem met pstn backup)
Actie4= aanvragen telefonie basis

Modems met pstn backup= e-tech triple play (billion bipac 7402vgp), alcatel 716G of Zyxel 2602WGL
De eerste 2 modems kosten rond de 170 euro, de zyxel 340!

Het lijkt erop dat ik een tijdje zonder adsl ga zitten vanwege de omzetting van isdn naar analoog, maar ik zie geen andere mogelijkheid om de gewenste situatie te bereiken (ik wil geen ISDN1 wat dit kost nog steeds 21 euro p/m!)

Graag jullie advies over eventuele alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
E-tech heeft al eerder een stunt gehad met een firmware 'foutje' waardoor je geen IP kreeg op je ADSL lijn. De helpdesk kan je niet helpen natuurlijk, immers kan je geen 60+ ADSL modems uit je hoofd kennen.

Een eigen/ander modem is handig, maar bestel dan zeker de gratis 1Poorts ZyXEL bij je verbinding. Kan je bij problemen tenminste testen met een ander modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

bij:
Actie1= opzeggen XS4all ADSL abbo
Actie2= omzetten ISDN => analoog belbudget

zou kpn toch moeten kunnen zorgdragen dat je adsl blijft bestaan.
Technisch is er geen reden waarom er niet ook direct naar bel-budget gegaan kan worden.
(Heb eff gevraagd hier bij iemand van beneden bij Canvas/kpn-vaste net)

Die gratis modem moet je idd gewoon aanpakken zoals bjck je al deed aanraden.

[ Voor 13% gewijzigd door ReLight op 29-07-2005 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Je hebt nog wel een probleem met je splitters aan de DSL kant natuurlijk. Je kan alles omzetten en ombouwen administratief en technisch natuurlijk. Maar als je telefoonlijn op een ISDN ADSL aansluiting zit heb je daar ook een ISDN splitter achter zitten waar je telefoonlijn doorheen gaat.

Verander je het telefonie type gaat 't er niet meer doorheen ....

ADSL moet van de lijn, dan pas omzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb nu een aantal weken tiscalli op me studentenflat

Maar ik krijg het maar niet goed werkend :(.

Internet valt om de haverklap uit, soms na na 2 min en soms na 25 min. Geen stabiele connectie dus. Ik heb nog geen P2P software of dergelijke gebruikt.

Ik heb het volgende gedaan en geprobeerd :

Nieuwe firmware van tiscali geflashed. (hierna netjes ge-reset)
Firewall uitgeschakeld, alles op forward
UPnP ingeschakeld (alle vinkjes aangevinkt)
Twee verschillede computers getest
Splitter er uitgehaald, opnieuw aangesloten
Modem er een dag uit gehad

Tijdens het spelen van een spel of dergelijke, krijg ik dus constant een disconnect. Vreselijk irritant.

Msn valt uit en internet pagina's zijn tijdelijk onbereikbaar. Ipv een internet pagina krijg ik een foutmelding pagina terug van de router met de volgende melding :

code:
1
2
3
4
connection Test Failed

Make sure your device is connected to a telephone jack using the included 
phone wire. Otherwise contact your ISP.

Een ping -t naar de router geeft geen problemen weer. Ook niet na een half uur tijd.

code:
1
2
3
Ping-statistieken voor 192.168.1.254:
    Pakketten: verzonden = 1267, ontvangen = 1267, verloren = 0
    (0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:

Een ping -t naar www.google.com

Geeft wel het probleem weer, de router blijft online. Het Internet lampje lijkt dus alleen uit te vallen.

Hij geeft onderstaande om de zoveel tijd. (situatie 1) En soms valt de verbinding langer weg.(situatie 2)

Situatie 1
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Antwoord van 216.239.59.99: bytes=32 tijd=32 ms TTL=241
Antwoord van 216.239.59.99: bytes=32 tijd=33 ms TTL=241
Time-out bij opdracht.

Situatie 2

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Antwoord van 192.168.1.254: De doelhost is niet bereikbaar.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.

Ik weet het niet meer.. volgens mij is de modem kapot. Iemand een idee?
bjck schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 07:51:
Dit probleem treed op als je online gaat gamen? Dan ken ik het en komt binnenkort nieuwe firmware die dit oplost.

Intussen even de firewall uitzetten in je modem. (die sowieso uitlaten als je online gamed)
Ik heb het dus ook met online gamen, maar OOK met normaal internetten/msnen. Firewall staat al uit zoals al vermeld in me post.

[ Voor 7% gewijzigd door Workaholic op 02-08-2005 12:17 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dit probleem treed op als je online gaat gamen? Dan ken ik het en komt binnenkort nieuwe firmware die dit oplost.

Intussen even de firewall uitzetten in je modem. (die sowieso uitlaten als je online gamed)

[ Voor 12% gewijzigd door bjck op 02-08-2005 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ovaal schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 12:29:
Mijn laatste KPN rekening was inderdaad een feestje :D
In plaats van belbasis nu belbudget ---> 10 Euri per maand.
Gratis bellen naar vast ---> 8 Euri per maand.
Uiteindelijk ruim een halvering op de 2 maandelijkse rekening. Dus voor 5 euro per maand 18 euro per maand bespaard. In 2 maanden heb ik dus GTA San Andreas "verdiend". ;)
Gratis bellen voor 8 euro via KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 15:08:
[...]

Gratis bellen voor 8 euro via KPN?
Niet alle nummers zijn gratis, enkel de normale vast nummers. Dus naar een 0900 bellen mooet je gewoon voor betalen, of naar mobiel etc. ;) Het staat idd er wel beetje raar :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
Ik ben ook sinds kort overgestapt op Tiscali+telefonie, maar 1 ding begrijp ik niet :

moet ik zelf de telefooncodes aanvragen of gebeurt dat automatisch ?

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

speedme schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 18:11:
moet ik zelf de telefooncodes aanvragen of gebeurt dat automatisch ?
Apart aanvragen, je geeft hen dan ook machtiging om de eventueel gemaakte ksoten van je rekening af te boeken. Volgens mij staat de link wel ergens genoemd in het topic.

[ Voor 10% gewijzigd door jeanj op 02-08-2005 19:34 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:56

jerry_a

doei

Vrijdag van Planet naar Tiscali overgegaan. Na het lezen van dit topic was ik wel huiverig geworden. 's Ochtends kon ik nog op Planet en na mijn werk niet meer, dus modempje aangesloten en werken. Ik had van tevoren al omega.tiscali.nl in mijn newsreader gezet dus meteen geprobeerd en wham, vrij constant 450Kb/s. Gamen doe ik niet dus daar kan ik geen problemen meen krijgen. De overgang ging vlekenloos. Heb niet zonder internet gezeten.

Telefoon aanvragen moet je doen op: http://www.tiscali.nl/producten/telefonie/basis.asp

Ik ga eerst kijken hoe Basis gaat en dan laat ik mijn KPN porteren.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Succesverhalen schrijft bijna niemand. Niet te snel huiverig worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

jerry_a schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 19:52:
Ik geloof nog niet zo in Tiscali dat ik mijn nummer ga porteren, en het hebben van twee nummer is ook wel leuk, dus waarom zou je het risico willen lopen dan wel willen doen?

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

Moet je aanloggen op omega.tiscali.nl ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a

jerry_a

doei

ReLight schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 20:10:
Moet je aanloggen op omega.tiscali.nl ??
Ja, gebruikersnaam en wachtwoord.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
jerry_a schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 19:52:
Vrijdag van Planet naar Tiscali overgegaan. Na het lezen van dit topic was ik wel huiverig geworden. 's Ochtends kon ik nog op Planet en na mijn werk niet meer, dus modempje aangesloten en werken. Ik had van tevoren al omega.tiscali.nl in mijn newsreader gezet dus meteen geprobeerd en wham, vrij constant 450Kb/s. Gamen doe ik niet dus daar kan ik geen problemen meen krijgen. De overgang ging vlekenloos. Heb niet zonder internet gezeten.

Telefoon aanvragen moet je doen op: http://www.tiscali.nl/producten/telefonie/basis.asp

Ok, dank je voor de link.
Ik heb me net aangemeld.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Helaas is bij mij het probleem nog steeds aanwezig, zelfs na hulp van de helpdesk. Enige oplossing hadden ze om de lijn te testen. Dit kon wel 10 werkdagen duren! :(. Maar even afwachten dus...

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Audi-Addict schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 22:10:
Helaas is bij mij het probleem nog steeds aanwezig, zelfs na hulp van de helpdesk. Enige oplossing hadden ze om de lijn te testen. Dit kon wel 10 werkdagen duren! :(. Maar even afwachten dus...
Weet je heel heel zeker dat er niets voor je splitter zit aangesloten? Zelfs niet een loze aftakking die misschien bijna kortsluiting maakt omdat hij is afgeknipt? Of een stuk plat verlengsnoer of klein stukkie dat gewoon niet lekker is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou vooruit; hierbij nog een succesverhaal :)

3 juli adsl aangevraagd (telefoon zou 5 juli aangesloten worden, en order werd binnen ca. 2 dagen verwerkt :))

15 juli, de dag dat ik de sleutel van mn huis kreeg werd ook adsl opgeleverd, telefoon werkte dus al 10 dagen, maarja ik wilde zsm. de telefonie aanvragen omdat ik toch een nieuw nummer kreeg wil ik gelijk volledig tis gaan gebruiken. 3 dagen daarvoor uit de brievenbus daar mn codes gevist en telefonie aangevraagd (met 2 nieuwe nummers, 1 voor fax) en vandaag 2 augustus werkt ook de telefonie als een tiet. Adsl is mooi snel :) heb eventjes wat gedownload via emule en de daarvoor nodige poorten opengezet en ging goed (ik had direct voor ik het modem aansloot al geupgrade)

Oja en ook nummerweergave op mn 5 jaar oude Siemens Gigaset 3010 comfort werkte goed, enige vreemde is dat nummers van scarlet one raar (internationaal) doorkomen, als mijn ouders mij bellen krijg ik 0031104****** ipv 0104****** en bel ik vanaf mijn eigen isdn lijn die nog in mijn ouderlijk huis ligt krijg ik wel gewoon 010****** vind het erg strange maarja je belt dan van Colt (die doet scarlet tel.) naar Tiscali, helemaal buiten de kpn om he dus daar zal het zitten hahahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus wat je nu eigenlijk gaat betalen is: ADSL a 29,95 p/m (4096 abo) en daarnaast nog eens 9,95 p/m voor je KPN koperlijntje? Misschien al gevraagd, sorry hiervoor dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 23:41:
Nou vooruit; hierbij nog een succesverhaal :)

3 juli adsl aangevraagd (telefoon zou 5 juli aangesloten worden, en order werd binnen ca. 2 dagen verwerkt :))

15 juli, de dag dat ik de sleutel van mn huis kreeg werd ook adsl opgeleverd, telefoon werkte dus al 10 dagen, maarja ik wilde zsm. de telefonie aanvragen omdat ik toch een nieuw nummer kreeg wil ik gelijk volledig tis gaan gebruiken. 3 dagen daarvoor uit de brievenbus daar mn codes gevist en telefonie aangevraagd (met 2 nieuwe nummers, 1 voor fax) en vandaag 2 augustus werkt ook de telefonie als een tiet. Adsl is mooi snel :) heb eventjes wat gedownload via emule en de daarvoor nodige poorten opengezet en ging goed (ik had direct voor ik het modem aansloot al geupgrade)

Oja en ook nummerweergave op mn 5 jaar oude Siemens Gigaset 3010 comfort werkte goed, enige vreemde is dat nummers van scarlet one raar (internationaal) doorkomen, als mijn ouders mij bellen krijg ik 0031104****** ipv 0104****** en bel ik vanaf mijn eigen isdn lijn die nog in mijn ouderlijk huis ligt krijg ik wel gewoon 010****** vind het erg strange maarja je belt dan van Colt (die doet scarlet tel.) naar Tiscali, helemaal buiten de kpn om he dus daar zal het zitten hahahaha
Colt zet de bellers in (dacht duitsland) 't buitenland over op andere netwerken waar het gesprek heen moet. Prijstechnisch misschien goedkoper voor ze of netwerk infrastructuur ligt daar voor Colt. Krijg je landcode d'r bij standaard blijkbaar ;)

Faxen (sowieso data op inbel methode) over VoIP is geen succes wat ik begrijp.
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 00:39:
Dus wat je nu eigenlijk gaat betalen is: ADSL a 29,95 p/m (4096 abo) en daarnaast nog eens 9,95 p/m voor je KPN koperlijntje? Misschien al gevraagd, sorry hiervoor dan...
Klopt al een bus. En dan kan je die €9.95 betalen aan KPN direct in de vorm van een belbudget abonnement/lijn. Of aan Tiscali als je KPN lijn opzegt of opzegt door nummer naar Tiscali te laten zetten.

[ Voor 13% gewijzigd door bjck op 03-08-2005 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a

jerry_a

doei

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 00:39:
Plus gesprekskosten voor mobiel, internationaal en 0900 nummers als je KPN opzegd.

[ Voor 3% gewijzigd door jerry_a op 03-08-2005 17:35 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 13:42
Bij mijn vader is vandaag dus het KPN nummer geporteerd naar Tiscali. We kwamen er te laat achter dat je bij Tiscali je nummer helemaal niet kunt doorschakelen... Nu is de vraag wat ik moet doen om een doorschakeling (bijv. naar mobiel) wel van de grond te krijgen...

Ik kan natuurlijk een Asterisk server installeren en daar de inkomende en uitgaande telefoon mee regelen, maar ik hoop dat er een wat makkelijkere oplossing is... Iemand een idee?

Is het trouwens mogelijk om het Telefonie TOTAAL weer om te laten zetten in Telefonie gewoon, dus dat KPN het telefoonnummer weer terug overneemt? Dan ben ik ook van het hele gezeik af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 18:50
Martijn schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 19:06:
Bij mijn vader is vandaag dus het KPN nummer geporteerd naar Tiscali. We kwamen er te laat achter dat je bij Tiscali je nummer helemaal niet kunt doorschakelen... Nu is de vraag wat ik moet doen om een doorschakeling (bijv. naar mobiel) wel van de grond te krijgen...

Ik kan natuurlijk een Asterisk server installeren en daar de inkomende en uitgaande telefoon mee regelen, maar ik hoop dat er een wat makkelijkere oplossing is... Iemand een idee?

Is het trouwens mogelijk om het Telefonie TOTAAL weer om te laten zetten in Telefonie gewoon, dus dat KPN het telefoonnummer weer terug overneemt? Dan ben ik ook van het hele gezeik af...
Ja, als je de aansluitkosten weer betaalt....75 euro dacht ik? Je hebt de lijn nu eenmaal opgegeven, dus is er helaas niks meer voor te doen.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Is iets minder (dacht iets van €45) maar 't kan wel. Porteer je je nummer terug naar KPN.

Wat alleen wel mogelijk is dat je niet weer je linesharing terug krijgt en de KPN je nieuwe aansluiting (met zelfde nummer dus weer) naast je DSL aansluiting zet. Dan betaal je dus wel de toeslag omdat je DSL aansluiting nogsteeds niet (meer) op een telefonie aansluiting van KPN zit maar op andere lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

o da's wel relaxed dan, mocht het hele voip me voor geen meter bevallen kan ik dus mn beide tis nummers altijd nog naar een isdnlijn laten porteren? Ik heb mn isdn namelijk met pijn in mn hart laten vallen (pijn in mn portomonaie neemt daardoor af, dat is de hoofdreden...)

En mn ouders zitten bij scarlet one, dat is ook niks, die bieden nog steeds geen nummer weergave, dat snap je toch ook niet? Alhoewel een goedkoop philipsfoontje een nummer geeft maar alle overige fsk en dmtf melders geven NIKS. officieel werkt het ook nog niet, en de service is ook bagger, dus ik denk dat dat ook een teruggang naar de kpn wordt...

Trouwens, mijn ouders hebben dus bij scarlet voor het geld dat ik voor mn tis special + tel icm met kpn belbudged lijn betaal maar een 512 kbps internet verbinding, dat geloof je toch niet...grrr.ik heb 4096 voor het zelfde geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Zijn er eigenlijk inmiddels al andere (OSS/gratis) PBX pakketten a la Asterisk, maar dan eenvoudiger? De leercurve van Asterisk begint namelijk recht omhoog. Daar heb ik geen zin in en geen tijd voor. En Asterisk lijkt me sowieso overkill voor wat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmy01
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-07-2022
ik heb al enige tijd problemen met 2 pc's en de modem van ZyXel Prestige 623R-T3

het vreemde is dat op 1 pc het wel werkt en met 2 andere pc's niet
Het is een verbinding van Tiscali.

Ik heb sterk het vermoeden dat het aan windows SP2 ligt.
Immers worden alle pc's direct op de modem aangesloten
kabels zijn uit getest. Firewalls zijn allemaal uitgezet en zelfs
de MAC adressen heb ik gecontroleerd.

Waarom PC1 wel en de andere twee niet geen idee.
Ze ze hebben alle drie SP2 en Windows XP Pro.
Allemaal dezelfde installatie van dezelfde CDrom.
Netwerk kaarten... nope, beide 'probleem' pc's heb
ik aangesloten gehad op ook een Tiscali verbinden
maar dan een andere modem. Daarom hebben ze
wel gewerkt. Dus het probleem lig aan de 623R-T3
en combinatie SP2. Immers werkte het zonder SP2
nog wel.....

Iemand ervaring met dit probleem.

Groet,
Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Windows firewall al eens uitgezet om te proberen?

En krijgt je netwerk kaart wel een IP van 't modem?

Heb je achter je 623T een switch gehangen en daar je PC's in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmy01
bjck schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 00:13:
Windows firewall al eens uitgezet om te proberen?

En krijgt je netwerk kaart wel een IP van 't modem?

Heb je achter je 623T een switch gehangen en daar je PC's in?
Immers worden alle pc's direct op de modem aangesloten
kabels zijn uit getest. Firewalls zijn allemaal uitgezet en zelfs
de MAC adressen heb ik gecontroleerd.

--> nope, geen ip van de modem....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

probeer eens vaste ip nrs in te stellen. Is altijd beter en sneller ook in zo'n kleine opzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmy01
ReLight schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 10:30:
probeer eens vaste ip nrs in te stellen. Is altijd beter en sneller ook in zo'n kleine opzet.
nee, heb ook al geprobeerd.
maar dat gaat niet lukken.

Logisch.. immers zien elkaar niet...
er moet iets softwarematig gewijzigd worden.
maar wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:16

Arfman

Drome!

timmy01 schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 23:40:
ik heb al enige tijd problemen met 2 pc's en de modem van ZyXel Prestige 623R-T3

het vreemde is dat op 1 pc het wel werkt en met 2 andere pc's niet
Het is een verbinding van Tiscali.

Ik heb sterk het vermoeden dat het aan windows SP2 ligt.

Waarom PC1 wel en de andere twee niet geen idee.
Ze ze hebben alle drie SP2 en Windows XP Pro.
Conclusie: het ligt dus NIET aan XP SP2.
Netwerkkaartdrivers al eens opnieuw geinstalleerd ? Post anders eens een ipconfig /all van alle 3 PC's.

[ Voor 3% gewijzigd door Arfman op 05-08-2005 13:43 ]

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

Nogmaals : stel alles vast in, dat is dan ten minste 1 variabele minder.

Waarom gaat dat niet lukken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmy01
ReLight schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 18:08:
Nogmaals : stel alles vast in, dat is dan ten minste 1 variabele minder.

Waarom gaat dat niet lukken ?
Omdat ie dan nog geen verbinding krijgt.
En waarom het wel aan SP2 ligt is dat als ik sp2 er gooi
ik wel verbinding krijg...

en waarom ik denk dat het niet aan de driver van de netwerkkaart ligt
omdat ie met een andere modem wel verbinding krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Hmm. Alle 3 PC's hebben XP Pro met SP2, 2 doen niet, 1 wel. Wat is het ding wat ze allemaal gemeen hebben, en waar het dus niet aan kan liggen ? Juist, SP2. Misschien dat iets er voor zorgt dat het niet werkt in combinatie met SP2, dat zou kunnen.

Maargoed, post eens een ipconfig /all van alle 3 de PC's ?

edit: kom er trouwens achter dat 12 augustus een vrijdag is (wordt mijn huidige abonnement stopgezet), en 13 augustus (zaterdag) zou mijn nieuwe lijn (Tiscali) opgeleverd worden .. ik heb zo'n vermoeden dat ik het weekend zonder internet zit :'(

[ Voor 29% gewijzigd door Arfman op 06-08-2005 00:26 ]

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a

jerry_a

doei

Arfman schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 00:25:
.. ik heb zo'n vermoeden dat ik het weekend zonder internet zit :'(
Daar was ik ook bang voor, helemaal toen ik een brief kreeg van Tis ze vrijdag de 29ste in actie kwamen terwijl Planet maandag 1 augustus opgezegd was, maar ik heb me dus zenuwachtig gemaakt voor niets. Hopelijk gaat het bij jou ook zo.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

timmy01 schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 22:56:
[...]

Omdat ie dan nog geen verbinding krijgt.
En waarom het wel aan SP2 ligt is dat als ik sp2 er gooi
ik wel verbinding krijg...

en waarom ik denk dat het niet aan de driver van de netwerkkaart ligt
omdat ie met een andere modem wel verbinding krijg.
Vreemd. Zou je toch eens alles op elke pc vast willen instellen en dan een ipconfig screen shot van alle 3 hier plaatsen ? Kan je ze wel onderling pingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmy01
ReLight schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 09:44:
[...]

Vreemd. Zou je toch eens alles op elke pc vast willen instellen en dan een ipconfig screen shot van alle 3 hier plaatsen ? Kan je ze wel onderling pingen ?
// ipconfig van de werkende pc
/////////////////////////////////////////////////////
Microsoft Windows XP [Version 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\pc1>ipconfig /all

Windows IP Configuration

Host Name . . . . . . . . . . . . : home
Primary Dns Suffix . . . . . . . :
Node Type . . . . . . . . . . . . : Hybrid
IP Routing Enabled. . . . . . . . : No
WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : No

Ethernet adapter Local Area Connection:

Connection-specific DNS Suffix . :
Description . . . . . . . . . . . : Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethe
rnet NIC
Physical Address. . . . . . . . . : 00-50-BF-93-71-CD
Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.1.33
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.1.254
DHCP Server . . . . . . . . . . . : 192.168.1.254
DNS Servers . . . . . . . . . . . : 192.168.1.254
Primary WINS Server . . . . . . . : 0.0.12.0
Secondary WINS Server . . . . . . : 39.123.0.0
Lease Obtained. . . . . . . . . . : Saturday, August 06, 2005 4:30:41 PM

Lease Expires . . . . . . . . . . : Tuesday, August 09, 2005 4:30:41 PM

C:\Documents and Settings\pc1>
// ipconfig van de niet werkende pc
////////////////////////////////////////////////////
Microsoft Windows XP [Version 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\Jess>ipconfig /all

Windows IP Configuration

Host Name . . . . . . . . . . . . : RODRI_PC
Primary Dns Suffix . . . . . . . :
Node Type . . . . . . . . . . . . : Unknown
IP Routing Enabled. . . . . . . . : No
WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : No

Ethernet adapter Local Area Connection:

Connection-specific DNS Suffix . :
Description . . . . . . . . . . . : Realtek RTL8139/810x Family Fast Eth
ernet NIC
Physical Address. . . . . . . . . : 00-50-BF-93-71-CD
Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
Autoconfiguration IP Address. . . : 169.254.50.6
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
Default Gateway . . . . . . . . . :

C:\Documents and Settings\Jess>

pingen naar elkaar of eigen netwerkkaart is geen probleem...
de andere ipconfig heb ik niet wat das de pc van mn moeder...
Mac address zijn gelijk, maar die heb ik zelf aangepast of te kijken
of dat ging werken... (niet dus)

[ Voor 4% gewijzigd door timmy01 op 06-08-2005 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:39
mac adressen mogen nooit hetzelfde zijn dan gaat dhcp namelijk nooit werken. Die tweede pc heeft ook geen ip-adres gekregen van de dhcp server, te zien aan het 169.254.50.5 adres.

Wat je eens kunt proberen is de snelheid vast te zetten van de kaart. bv 100Mb half duplex.
Geen full duplex wat dat werkt alleen als je de switch ook vast insteld.

Verder een driver update kan juist bij dit soort dingen heel goed werken. Incompatibiliteit tussen netwerk producten komt vrij vaak voor, wat met een driver update soms wordt opgelost.

[ Voor 50% gewijzigd door wortelsoft op 06-08-2005 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
De ZyXEL zelf is 192.168.1.254 en is dus gateway en DNS voor je netwerk. Dat klopt. Je PC's moeten dus 192.168.1.33 en hoger krijgen van je ZyXEL.

Wat een probleem kan zijn is dat in je ZyXEL bij LAN je DHCP range te klein staat en zo dus andere PC's geen IP krijgen van je modem/router. Log even in op http://192.168.1.254/ met 1234 (standaard) vanaf de PC die wel internet heeft (die met 192.168.1.33).

"Size of Client IP Pool" moet niet op 1 staan maar zet die op 32 of 64.

Als je dat ziet immers wil je PC wel een IP adres maar krijgt hij er geen of geen antwoord van een DHCP server (je ZyXEL dus). Dus of de communicatie is niet inorde (netwerk) of hij vraagt het helemaal niet of je ZyXEL geeft geen IP (of mag/kan dat niet omdat je client IP pool op 1 staat en die al uitgedeeld is aan die andere netwerkaart).

[ Voor 39% gewijzigd door bjck op 06-08-2005 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dit moment heb ik een KPN ISDN lijn, met Siemens ISDN toestellen die ik voor het telefoneren gebruik. Weet iemand of, en hoe ik gebruik kan blijven maken van deze toestellen als ik overstap naar Tiscali?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Tiscali biedt twee analoge telefonie poorten op de modems. Als de apparatuur specifiek ISDN is zal dit niet gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmy01
bjck schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 17:24:
De ZyXEL zelf is 192.168.1.254 en is dus gateway en DNS voor je netwerk. Dat klopt. Je PC's moeten dus 192.168.1.33 en hoger krijgen van je ZyXEL.

Wat een probleem kan zijn is dat in je ZyXEL bij LAN je DHCP range te klein staat en zo dus andere PC's geen IP krijgen van je modem/router. Log even in op http://192.168.1.254/ met 1234 (standaard) vanaf de PC die wel internet heeft (die met 192.168.1.33).

"Size of Client IP Pool" moet niet op 1 staan maar zet die op 32 of 64.

Als je dat ziet immers wil je PC wel een IP adres maar krijgt hij er geen of geen antwoord van een DHCP server (je ZyXEL dus). Dus of de communicatie is niet inorde (netwerk) of hij vraagt het helemaal niet of je ZyXEL geeft geen IP (of mag/kan dat niet omdat je client IP pool op 1 staat en die al uitgedeeld is aan die andere netwerkaart).
Size of Client IP Pool staat op 32. Is volgens mij ook standaard. Daarbij is er geen sprake van een netwerk... Ik probeer steed een pc direct intepluggen op de modem.. dus geen meerdere pc's tegelijk op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Misschien zou 't kunnen zijn dat als je die netwerk kaarten die niet willen werken eens vast zet op 10Mbps-halfduplex in de netwerk opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Bjck

1/ Klopt het dat als ik 2 telefoons in huis hebt aangesloten op de phone 1 en 2 aansluiting op de modem, dat het lampje bij phone 2 gewoon uitblijft??

Alles werkt wel gewoon, als ik met phone 2 belt, belt hij wel met het 010-7 nummer.
Bij mijn modem staat het zoals in de handleiding:

Outgoing Call use
X SIP1 SIP2

(sip2 niet aangevinkt dus)

Staat alles gewoon goed zo? of niet?

==================================

2/ Ik heb bij remotemanagement WAN only gedaan en als poort 6000 gekozen en op toepassen gedrukt.. nu kom ik niet meer bij me router?? |:( ...
Het ip liet ik gewoon leeg op 0.0.0.0 .. hoe kom ik nu nog erbij?
http://192.168.1.254:6000 wil niet..

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2005 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

2/ Ik heb bij remotemanagement WAN only gedaan en als poort 6000 gekozen en op toepassen gedrukt.. nu kom ik niet meer bij me router?? ...
Het ip liet ik gewoon leeg op 0.0.0.0 .. hoe kom ik nu nog erbij?
http://192.168.1.254:6000 wil niet..
Nier meer, enkel nog vanaf je WAN (dus vanaf de internet kant kan je het proberen.
Je had natuurlijk LAN only moeten instellen. 0.0.0.0 betekend vanaf elke ip adres.
LOL, dus nu kan ierdereen jouw router configureren in de wereld behalve jij :)

Een systeem reset is de enige optie, of even bij de buren vandaan instellen. Je moet dan naar je externe ip browsen http://JEIPADRES:6000
(http:// moet je er handmatig voorzetten anders werkt het niet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 16:07:
@Bjck

1/ Klopt het dat als ik 2 telefoons in huis hebt aangesloten op de phone 1 en 2 aansluiting op de modem, dat het lampje bij phone 2 gewoon uitblijft??

Alles werkt wel gewoon, als ik met phone 2 belt, belt hij wel met het 010-7 nummer.
Bij mijn modem staat het zoals in de handleiding:

Outgoing Call use
X SIP1 SIP2

(sip2 niet aangevinkt dus)

Staat alles gewoon goed zo? of niet?
Ja dit werkt. Je kan ook gewoon zoals "normale" telefonie verschillende telefoontoestellen in serie achter SIP1 zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Je kan de ZyXEL altijd terug zetten naar hoe je hem hebt ontvangen (qua settings, nieuwe firmware d'r ingezet en die blijft natuurlijk wel) door als hij aan staat met een ballpoint het reset knopje ingedrukt te houden totdat pwr/sys uit gaaat.

Dan herstart het modem in de standaard instellingen terug. Dus moet je wel je telefonie etc weer ingeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 19:57
Ben zeer te spreken over Tiscali. Was binnen no-time aangesloten (2-3 weken) en een week daarna had ik de codes voor telefonie binnen. Alles werkte meteen probleemloos en de snelheid is zoals beloofd. (Enschede, 3 km van de centrale). Vind de ZyXEL ook een uitstekende router, en te zien aan de firmware upgrades is er ook nog eens uitstekende support op.

Enige minpuntje zijn de actievoorwaarden: eerst dik EUR 250 afschrijven en vervolgens pas EUR 150 terug kunnen vorderen. Ben benieuwd hoe snel dat zal gaan... (staat geadverteerd als maximaal 6 weken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 10:46
roderickvd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 10:01:
Ben zeer te spreken over Tiscali. Was binnen no-time aangesloten (2-3 weken) en een week daarna had ik de codes voor telefonie binnen. Alles werkte meteen probleemloos en de snelheid is zoals beloofd. (Enschede, 3 km van de centrale). Vind de ZyXEL ook een uitstekende router, en te zien aan de firmware upgrades is er ook nog eens uitstekende support op.

Enige minpuntje zijn de actievoorwaarden: eerst dik EUR 250 afschrijven en vervolgens pas EUR 150 terug kunnen vorderen. Ben benieuwd hoe snel dat zal gaan... (staat geadverteerd als maximaal 6 weken).
Firmware upgrades???? Waar heb jij het dan over? Er is er 1 geweest, de andere zitten we nu al een paar maand op te wachten!!! :( :(
Tot die tijd hebben nog veel mensen problemen met dat spontaan internet uitvalt of dat de hele modem vast loopt zowel lan als wan!

Trouwens heeft er iemand nog wat van tiscali vernomen...... over de nieuwe firmware!? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Dat zou ik ook wel eens willen weten. Ben die problemen nu wel eens zat. Ik heb die 4 Mb verbinding zodat ik lekker wat kan downen (voornamelijk via Shareaza) maar momenteel kan ik niets anders...

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OKA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:29

OKA

Trouwens heeft er iemand nog wat van tiscali vernomen...... over de nieuwe firmware!? :? :?
Volgens dit forum komt er volgende week een nieuwe Tiscali-firmware uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Is ietsje vertraagd, maar verwachting is wel deze maand.

En dan werkt ook gewoon BF2 gameserver listen weer gewoon normaal standaard en P2P geneuzel met max connecties etc.

Wel firewall uit dan want die ziet het echt als een attack als je 5000 servers list en een UDP ping op af stuurt die gaan antwoorden.

[ Voor 82% gewijzigd door bjck op 08-08-2005 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
bjck schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 17:42:
Is ietsje vertraagd, maar verwachting is wel deze maand.

En dan werkt ook gewoon BF2 gameserver listen weer gewoon normaal standaard en P2P geneuzel met max connecties etc.

Wel firewall uit dan want die ziet het echt als een attack als je 5000 servers list en een UDP ping op af stuurt die gaan antwoorden.
Ik hoop dat de het schema niet van Tiscali afhangt..... Daar heb ik heeeeeeeele slechte ervaringen mee.... Migratie van Tiscali via KPN naar Tiscali via Tiscali +/- 3 maand!!!! aaaaagggghhhh ;( ;( |:(

Zal mij benieuwen..... Op goed geluk zal ik maar zeggen dan! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-one
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-01-2024
Weet iemand hoelang de technische oplevering voor adsl (stap 4 vd status-site) duurt? Ik zit al ruim 2 weken te wachten op een brief voor een datum van de technische oplevering. Mijn wensdatum voor het overstappen is nl. over 2 weken al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
d-one schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 19:39:
Weet iemand hoelang de technische oplevering voor adsl (stap 4 vd status-site) duurt? Ik zit al ruim 2 weken te wachten op een brief voor een datum van de technische oplevering. Mijn wensdatum voor het overstappen is nl. over 2 weken al.
Even bellen met de administratie afdeling, kunnen ze zo vertellen of alles nog goed loopt en welke datum 't is geworden. (of even mailen)
Smarty77 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 20:06:
[...]

Ik hoop dat de het schema niet van Tiscali afhangt..... Daar heb ik heeeeeeeele slechte ervaringen mee.... Migratie van Tiscali via KPN naar Tiscali via Tiscali +/- 3 maand!!!! aaaaagggghhhh ;( ;( |:(

Zal mij benieuwen..... Op goed geluk zal ik maar zeggen dan! :Y)
Goed mis gegaan ergens blijkbaar? Die stap zou wel na aanvragen een maand verder uitgevoerd moeten worden en geen 3.

[ Voor 35% gewijzigd door bjck op 10-08-2005 08:22 ]

• Arfman

Arfman

Drome!

Nou, morgen wordt mijn SurfSnel signaal van de lijn gehaald en zaterdag komt hopelijk Tiscali online .. ben benieuwd, ik heb het donkerbruine vermoeden dat ik dit weekend wel eens zonder internet zou kunnen komen te zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cool_Mod_E
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-08 06:56

Cool_Mod_E

9200 Wp

Ik kan het nergens echt vinden, maar begrijp ik het goed dat Tiscali zijn facturen via E-Mail stuurt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Jazeker, elke maand ontvang je je factuur via de email. Met abonnementskosten van de maand die eraankomt(vooruitbetalen dus). En de kosten van de telefoon, de extra kosten dan wel. Daarbij staat ook kort aangegeven wat de extra kosten inhouden (servcenummers of mobiel etc)

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cool_Mod_E
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-08 06:56

Cool_Mod_E

9200 Wp

Thanks !
Demon verstuurt n.l. geen facturen (en da's lastig declareren bij je baas) ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Ligt het nou aan mij of ligt de voip verbinding eruit? Ik moest net noodgedwongen bellen met kpn belbudget (14 c/m :r ). Maar alle nummers die ik probeer bestaan niet volgens de operator. Beetje vaag, want internet doet het nog wel gewoon, en op de site van Tiscali staat niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a

jerry_a

doei

Shailesh schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 17:48:
Ligt het nou aan mij of ligt de voip verbinding eruit? Ik moest net noodgedwongen bellen met kpn belbudget (14 c/m :r ). Maar alle nummers die ik probeer bestaan niet volgens de operator. Beetje vaag, want internet doet het nog wel gewoon, en op de site van Tiscali staat niks.
Heb ik ook.Ik kan op het Tiscali nummer wel gebeld worden.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

Er is een telefonie storing bij Tiscaly, vermoedelijk heel het tiscaly telefonie. De oorzaak zou gevonden zijn, en zou (volgends de meneer aan de helpdesk) bijna verholpen zijn. (uurtje ?)

'k dacht dat wel even nuttig te delen :D.
Erg irritant, exact waarom ik dus nog geen nummer poort heb gedaan.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is misschien een toeval , maar het volgende is gekomen vanaf het moment dat ik het nieuwe modem van Tiscali telefonie heb ontvangen
het is het normale modem ( wired)

Ik had eerst een normaal modem van Tiscali.
achter het tiscali modem heb ik een Router van SMC type SMC2404WBR
Hiermee ga ik draadloos naar een laptop

Ik kon hiermee gewoon in mijn netwerk kijken.
Ik had gewoon 3 computers in het netwerk waarvan ik onderling bestanden kon uitwisselen en waarmee ik met alle 3 de computer gebruik kon maken van 1 printer.
Dit vond ik erg handig

Maar

Sinds dat ik het normale modem van Tiscali vervangen heb voor een Tiscali Telefoon modem , kan ik niet meer in mijn netwwerk komen.
de computers zien elkaar niet meer, wel kan ik met alle computers het internet op!

Weet misschien iemand waardoor dit komt , en hoe je dit moet oplossen :?

Dank je wel

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier problemen, kan wel gebeld worden, niet uitbellen naar nummer BUITEN tiscali

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
http://www.tiscali.nl/helpdesk/handleiding.asp?id=3628

Wordt aan gewerkt al. Eens moest de eerste keer zijn....

[ Voor 19% gewijzigd door bjck op 12-08-2005 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Ah, zolang het maar een bekend probleem is, vind ik het niet erg :) . Het kan immers gebeuren. Als het maar niet op regelmatige basis gebeurt, want dat kan anders een duur grapje worden.

edit, hij lijkt het weer te doen

[ Voor 9% gewijzigd door B-Bandit op 12-08-2005 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a

jerry_a

doei

Bij mij doet hij het weer. :) :) :) :)

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij ook, na reboot modem.

Oja en nog even terugkomend op faxen via voip. Mijn HP officejet 5510 faxt perfect, zelfs op 33k6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik heb nog verbinding via Surfnet, terwijl mijn lijn vandaag (de 12e) opgezegd zou worden. Gaat dit problemen opleveren bij de migratie naar Tiscali morgen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Arfman schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 22:53:
Ik heb nog verbinding via Surfnet, terwijl mijn lijn vandaag (de 12e) opgezegd zou worden. Gaat dit problemen opleveren bij de migratie naar Tiscali morgen :?
Jij denkt dat KPN monteurs op zaterdag lijnen omprikken?

't Is bij een overstap juist niet de bedoeling dat je huidige ISP de lijn kan/mag slopen. Als jij bij Tiscali een overstap hebt aangevraagd en die is bevestigd kan je huidige ISP je lijn ook niet meer opzeggen, je hooguit de toegang tot hun netwerk blokkeren.

Nu is het wachten op de oplever datum van je overstap. Die dag gaat een engineer van KPN de kabels van jou telefoonlijn omprikken.

Als die dag al achter de rug is (was het vandaag? even helpdesk bellen?) moet de helpdesk een storing aanmelden bij hun collega's van 't DSL-netwerk. Dan kunnen die KPN melden dat iemand iets vergeten is om te prikken zodat het alsnog rechtgezet kan worden.

De hamvraag is wat is de geplande overstap datum bij Tiscali? Even de helpdesk bellen morgen maar. Administratie misschien kan je beste kiezen denk ik.

[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 12-08-2005 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

De overstapdatum was vandaag, maar zoals je ziet heb ik nog steeds verbinding. Ik mag toch aannemen dat Tiscali bij dergelijke data checkt of het in het weekend valt :?

Heb overigens ook al gehoord dat voor zo'n overstap niemand fysiek de centrale inhoeft, dat gebeurt allemaal remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Arfman schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 08:29:
De overstapdatum was vandaag, maar zoals je ziet heb ik nog steeds verbinding. Ik mag toch aannemen dat Tiscali bij dergelijke data checkt of het in het weekend valt :?

Heb overigens ook al gehoord dat voor zo'n overstap niemand fysiek de centrale inhoeft, dat gebeurt allemaal remote.
Als je nu via surfnetsurft is je huidige ISP InterNLnet via 't BBned netwerk. Dan zal er toch echt een monteur van KPN de koperlijn moeten omzetten van de BBned apparatuur in de telefooncentrale waar je lijn aan hangt naar die van Tiscali.

Daar is een plandatum van, die is nooit op Zaterdag. Die kan de helpdesk zo voor je opzoeken als je even belt. Was die gisteren, dan kun je gelijk een storings melding laten aanmaken. Is die volgende week ergens kan je rustig afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

OK, bedankt voor de opheldering. De plandatum was gisteren, zojuist gecheckt in de brief van Tiscali. Dat is wat anders dan ik te horen heb gekregen in de winkel .. storingsmelding aan laten maken dan maar ?

[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 13-08-2005 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Arfman schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 11:44:
OK, bedankt voor de opheldering. De plandatum was gisteren, zojuist gecheckt in de brief van Tiscali. Dat is wat anders dan ik te horen heb gekregen in de winkel .. storingsmelding aan laten maken dan maar ?
Yups, dat je oplevering niet inorde is omdat je nogsteeds via je oude ISP/DSL-netwerk surft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net 1ste factuur gehad en schrik me dood :r

Afbeeldingslocatie: http://dylan19.myftp.org/Hosting/tiscali.jpg

Welke kosten zitten nou bij die kosten die ik weer terug krijg?
Ik neem aan de 62,98 en de 83,19 euro? de eenmalige aansluitkosten dus?
En de abbonementskosten, waarom heb ik eerst 9,74 en erna 25,17??
En hoezo nemen ze volgende maand er ook al bij...

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2005 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 13:39:

Welke kosten zitten nou bij die kosten die ik weer terug krijg?
Ik neem aan de 62,98 en de 83,19 euro? de eenmalige aansluitkosten dus?
De bovenste krijg je terug (Eenmalige aansluitkosten) en een deel van je modem. Modem is dacht ik €30 en de rest krijg je nog terug dacht ik.

Even de excl in incl BTW bedragen omrekenen.

Modem 83.19 + 19% BTW = €99, daar krijg je nog 70 van terug.
Aansluitkosten 62.98 + 19% BTW = €75 en die krijg je ook nog terug.

Totaal dus €145 terug op je bankrekening ivm kortingen etc ;)

't Valt wel mee, en je hebt september al betaald zelfs dan. Eerste factuur is altijd zuur ;)

Gelijk de terugvraag procedure starten, heb je het zo snelmogelijk weer terug.
En de abbonementskosten, waarom heb ik eerst 9,74 en erna 25,17??
Stukje van de maand waarin je bent aangesloten. En bedragen zijn EXCL BTW, dus die 25.17 x 1.19 = €29.95 per maand.
En hoezo nemen ze volgende maand er ook al bij...
Tiscali factureert altijd een maand vooruit, dus je betaalt ergens in augustes al voor September.

[ Voor 49% gewijzigd door bjck op 13-08-2005 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

Ik kijk net bij de rekening, en zie dat ik van tiscali de kosten voor het gratis modem a 69,00 euro terug heb gekregen, maar waar zijn de aansluitkosten dan ?
Is dat normaal dat het in 2 keer overgemaakt wordt ? Ik heb toch exact gedaan wat er moest.
Factuur meegestuurd en pas ingediend nadat het bij mij afgeschreven was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Afgelopen vrijdag en vandaag worden wij regelmatig gebeld op ons KPN nummer door een onbekend nummer. Zodra we oppakken wordt er direct opgehangen, bijna te snel. Kan dit met de overstap naar Tiscali te maken hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Arfman schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 11:10:
Afgelopen vrijdag en vandaag worden wij regelmatig gebeld op ons KPN nummer door een onbekend nummer. Zodra we oppakken wordt er direct opgehangen, bijna te snel. Kan dit met de overstap naar Tiscali te maken hebben ?
Dan zou KPN een 'foutje' hebben gemaakt en wat dingen verwisseld kunnen hebben. Maar dat herstelt zich bij het omprikken van je DSL signaal bij de overstap dan waarschijnlijk.

Als je jezelf belt vanaf een mobiel werkt het wel gewoon goed? En als je zelf belt met de lijn naar een mobiel of een ander zie je ook gewoon je eigen nummer?

[ Voor 15% gewijzigd door bjck op 15-08-2005 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

bjck schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 11:42:
[...]

Dan zou KPN een 'foutje' hebben gemaakt en wat dingen verwisseld kunnen hebben. Maar dat herstelt zich bij het omprikken van je DSL signaal bij de overstap dan waarschijnlijk.

Als je jezelf belt vanaf een mobiel werkt het wel gewoon goed? En als je zelf belt met de lijn naar een mobiel of een ander zie je ook gewoon je eigen nummer?
Jup, alles lijkt normaal te werken, als we zelf bellen of gebeld worden.

Overigens kan ik nog steeds mijn router pingen die op SurfSnel zit, dus we zijn nog niet overgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 19:57
Op http://forum.tiscali.nl/viewtopic.php?t=767 staat een link en changelog naar een betaversie (eigenlijk release candidate?) van de nieuwe firmware. Heb 'm zelf nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij zit erin bij mij, tot op heden werkte alles trouwens hoor dus ik ben benieuwd of ik er wat van merk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Ik weet niet waar het aan lag, maar met de nieuwe firmware deed de telefoon het bij mij niet...
Ik heb van alles geprobeerd, maar ik kreeg hem niet aan het werk. Dus maar de oude firmware weer geflasht en toen deed ie het weer. Ik wacht wel op de final

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Vergeet drie dingen niet !!:
  1. Na firmware upgrade altijd reset-to-factory defaults doen! (in menu of als modem aan staat reset knopje ingedrukt houden tot hij herstart)
  2. Nooit een eerder opgeslagen configuratie terug zetten die niet gemaakt is met dezelfde firmware versie!
  3. In de beta staat sip.telefoniedienst.nl & tel.telefoniedienst.nl bij Voice. Deze moet je aanpassen naar sip.tiscali.nl & tel.tiscali.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Woei !
Online via Tiscali ADSL, 4 mbit ! :D
Werkt perfect tot nu toe (15 minuten online nu ongeveer), snelheid is dik in orde (460 kbps down, up nog niet getest).

Ben alleen met m'n stomme kop vergeten om me aan te melden voor Telefonie |:(
Wil ik dat nu doen, ligt die site eruit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Arfman schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 17:13:
Woei !
Online via Tiscali ADSL, 4 mbit ! :D
Werkt perfect tot nu toe (15 minuten online nu ongeveer), snelheid is dik in orde (460 kbps down, up nog niet getest).

Ben alleen met m'n stomme kop vergeten om me aan te melden voor Telefonie |:(
Wil ik dat nu doen, ligt die site eruit :(
Telefonie kan je altijd pas aanvragen als je DSL gedeelte/abonnement is opgeleverd compleet. Vaak duurt het nog een paar werkdagen voordat na oplevering je login/mail/usenet werkt. En dan kan je pas telefonie aanvragen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ah, naja de login werkte eigenlijk direct al. Maargoed, de site deed het weer en ik heb me aangemeld. Nog een paar dagen KPN spekken en dan kan ik naar een BelBudget abonnement + NummerMelding opzeggen *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik ben weer terug op de gewone firmware... Heb eigenlijk nog nooit problemen gehad met telefonie en nu ineens meerdere achetr elkaar.

Ik kreeg vanmiddag ineens geen telefoon meer binnen, ging wel over maar hij belde niet hier en toen ik een keer opnam en neerlegde en toen opniuew liet bellen werkte het wel. En vanmiddag kon ik bij meerdere gesprekken ineens niet meer praten, in hoorde de andere kant wel, zij mij niet...

Terug op D4 of hoe heet ie ook alweer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
roderickvd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 13:32:
Op http://forum.tiscali.nl/viewtopic.php?t=767 staat een link en changelog naar een betaversie (eigenlijk release candidate?) van de nieuwe firmware. Heb 'm zelf nog niet getest.
Heb vanavond de nieuwe firmware ge-flashed... Tot nog toe ondervind ik geen problemen... Uiteraard was ik het wachtwoord van Voip kwijt.... Maar na deze terug gevonden te hebben deed alles het!

LET OP : Zorg dat je screenshotjes maakt van je huidige config aangezien je het hele telefonie verhaal ff moet configgen.... Ook de rest van je instellingen gaat verloren...+/- 5 min. werk! ;)

Ik heb ff vlug alles doorgekeken maar er zitten nog wel wat wijzigingen in de nieuwe firmware... voor mij de belangrijkste... alle poorten in één keer forwarden naar de primaire firewall achter mijn modem. >:) >:) Ook kun je nu inkomende nummers doorschakelen... schijnt niet goed te werken...
Battlefield server lijst is nu ook helemaal compleet binnen te halen zonder vastloper :Y) :Y)

Tot nu toe ben ik helemaal tevreden.... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Als je VoIP wachtwoord kwijt bent kan je ook op de telefonie instellingen pagina die aanpassen, mits je je mail wachtwoord nog wel hebt natuurlijk ;)

Game-ze vanavond. Serverlijst ophalen duurt wel tergend lang zeg. Maar dat is meer een probleem van BF2/EA dan van de ZyXEL of ISP ;)

[ Voor 32% gewijzigd door bjck op 15-08-2005 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou 't kan toeval wezen maar vanavond met de oude firmware & defaults gerest WEER telefoon half dood , ik versta de andere kant wel, hun mij niet. Ook antwoordapparaat hoor je dus niet als je belt... Help hoe komt dit !!! Wie weet raad? En moet ik de qualiteit nog aanpassen van de telefonie? iets met G729 ofzo, had ik eerst geloof ik namelijk wel... Maargoed telefoneren is dus al de hele avond KUT in een woord....

Wie weet raad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Niet de reset naar fabrieks instellingen gemist tussendoor?

Dan draait je modem namelijk met een configuratie die niet overeenkomt met de firmware meer en krijg je rare dingen. Daarom altijd na flashen de regels aanhouden die ik hierboven al meldde.

[ Voor 63% gewijzigd door bjck op 15-08-2005 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee.... niks gemist.... dat is het ergste juist....
Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Nieuwe firmware is alleen voor de 2602H61 en 2602HW61 (MS5) en ook voor de 2602H63 en 2602HW63 (MU4).

En het persé noodzakelijk om na de firmware upgrade de modem naar factory-defaults te resetten!

Dit kan via menu onder: ConfiguratIon Maintenance --> Default. of als hij aan staat met ballpoint resetknopje ingedrukt houden tot hij herstart vanzelf.

(zet ook geen oude eerder opgeslagen config terug natuurlijk!)