[Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 2

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste
Acties:
  • 16.028 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Dat probleem met het eenrichtingsverkeer heb ik nu ook. Dat kwam meestal doordat ik Shareaza aan had staan en die veroorzaakte teveel verbindingen oid. Ook al zette ik Shareaza uit dan bleef het probleem alsnog. Het enige dat hielp was de modem resetten (niet naar factory defaults, maar gewoon een normale reset). Ik hoopte juist dat een nieuwe firmware dit zou verhelpen...
Eens proberen als ik weer thuis ben.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Deddiekoel schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 09:58:
Dat probleem met het eenrichtingsverkeer heb ik nu ook. Dat kwam meestal doordat ik Shareaza aan had staan en die veroorzaakte teveel verbindingen oid. Ook al zette ik Shareaza uit dan bleef het probleem alsnog. Het enige dat hielp was de modem resetten (niet naar factory defaults, maar gewoon een normale reset). Ik hoopte juist dat een nieuwe firmware dit zou verhelpen...
Eens proberen als ik weer thuis ben.
Dat duurt een minuut of 4 na uitzetten van de applicatie. Dan zouden de verbindingen die eerste zijn opgezet een time-out moeten hebben en dus weer wegvallen.

Dat probleem is we wel verholpen in nieuwe firmware. Zelfde probleem had ook BF2 zegmaar.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 10:47

ReLight

echo("What Now ? !")

ReLight schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 10:12:
Ik kijk net bij de rekening, en zie dat ik van tiscali de kosten voor het gratis modem a 69,00 euro terug heb gekregen, maar waar zijn de aansluitkosten dan ?
Is dat normaal dat het in 2 keer overgemaakt wordt ? Ik heb toch exact gedaan wat er moest.
Factuur meegestuurd en pas ingediend nadat het bij mij afgeschreven was.
Ehh, iemand hier een idee over ?

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Gewoon even mailen/bellen en administratie vragen.

Verwijderd

Hallo,
Vergeef me, het zal best wel ergens staan in al die Tiscali pagina's maar ik kan het niet zo 123 vinden.
Of ik ben geen zoekwonder, dat kan ook nog. 8)7
Maar goed, mijn vraag is hoe ik in die router een port open moet zetten om gebruik te maken van een FTP server. Zeg even voor het gemak dat port 21 open moet komen te staan zodat iemand anders iets van mijn FTP kan downloaden.

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:16

Arfman

Drome!

Iemand enig idee of ik bij Tiscali een overzichtspagina heb van mailaliases die ik nu heb ? Ik kan ze alleen maar aanmaken via die webinterface, geen overzicht bekijken.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Verwijderd

Arfman schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 09:55:
Iemand enig idee of ik bij Tiscali een overzichtspagina heb van mailaliases die ik nu heb ? Ik kan ze alleen maar aanmaken via die webinterface, geen overzicht bekijken.
Mijn abonnement / E-mail en homepage instellingen / Mail alias Extra e-mailbox verwijderen / Inloggen /
Mijn abonnement(en) en diensten / Dienstenoverzicht

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2005 10:29 ]

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 18:50
Hmm, bij mij heb ik de nieuwe eindelijk werkend gekregen. Loste gelijk ook een aantal problemen met Shareaza op. Gewoon volgens die 3 punten gedaan die bjck noemde. Na het flashen en resetten werkte het internet zowiezo al. Daarna nog ff de firewall uitgeschakeld en alle noodzakelijke poorten geforwarded en vervolgens de telefonieinstellingen ff aangepast.

Heeft het btw nog enig voordeel om de firewall aan te houden als je toch al achter een NAT zit? Want ik vind het nogal dubbelop om telkens een poort te forwarden in de NAT en hem vervolgens ook nog eens te enablen in de firewall. En ik heb weken zonder firewall gedraaid zonder enige problemen...

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• bjck
De uiteindelijke firmware duurt ook niet gek lang meer nu. Dus je kan binnenkort nog een keertje flashen.

Firewall heeft wat extra bescherming, maar in princiepe komt een pakketje niet zomaar door NAT bij je machine aan inderdaad. Alleen als je alles forward natuurlijk ;)

• Arfman

Arfman

Drome!

@RIRE: thanks !

Met die firmware wacht ik nog heel even totdat de final uit is. De serverbrowser van Live for Speed S2 werkt nu al prima, en dat is voorlopig toch het enige spel wat ik speel ;)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 09:00:
Hallo,
Vergeef me, het zal best wel ergens staan in al die Tiscali pagina's maar ik kan het niet zo 123 vinden.
Of ik ben geen zoekwonder, dat kan ook nog. 8)7
Maar goed, mijn vraag is hoe ik in die router een port open moet zetten om gebruik te maken van een FTP server. Zeg even voor het gemak dat port 21 open moet komen te staan zodat iemand anders iets van mijn FTP kan downloaden.
In de NAT Sue, table een entry toevoegen voor poort 21 naar je server ip + eventueel (las je niet alles open hebt) in je firewall rules in de WAN->LAN sectie een rule toevoegen voor een enkel IP, met service FTP(21).

En vergeet niet aply-aply te drukken netjes totdat je weer in het main firewall menu bent..
Nu moet je vanaf buiten met een daadwerkelijke ftp client testen. een poort scanner op 21 werkt niet door de firewall statefull inspection kunstjes.

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

• bjck
ZyXEL modems zijn wat extreem uitgebreid en op de firewall en settings. Niet altijd even duidelijk en / of gemakkelijk maar wel even andere koek dan een routertje van een paar tientjes.

En je kan / mag gewoon overal bij van Tiscali in tegenstelling tot de modems van Versatel of de Livebox van Wanadoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 23:31:
ZyXEL modems zijn wat extreem uitgebreid en op de firewall en settings. Niet altijd even duidelijk en / of gemakkelijk maar wel even andere koek dan een routertje van een paar tientjes.

En je kan / mag gewoon overal bij van Tiscali in tegenstelling tot de modems van Versatel of de Livebox van Wanadoo.
Nee dat is me duidelijk geworden. Ik ben een Draytek gewent en die is lekker simpel.
Het is in ieder geval gelukt. Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
't Heeft beide voordelen natuurlijk. Beknopt en simpel is voor iedereen snel en gemakkelijk. Uitgebreid en geavanceerd wordt niemand minder of dommer van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry1122
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-08-2005
Hello,

Net nieuwe firmware gedownload en geinstalleerd. Lijkt met hulp uit dit formum allemaal goed te werken :). Dé reden dat ik downloade was evenwel de mogelijkheid om calls te kunnen forwarden. Die OPTIE zit nu in ieder geval wel in het menu voice. Maar, hoe werkt het cq werk het?

Menu lijkt namelijk erg simpel (telefoonnummer invullen naar waar je door wil schakelen en op apply drukken, maar er gebeurt vervolgens als je belt helemaal niets (lijn is dood).

Voor de goede orde:
- gewoon bellen en gebeld worden lukt wel;
- ik het in het tiscali telefonie instellingen menu de optie voicemail uitgeschakeld (die kon anders namelijk wel eens dwars gaan liggen)
- telefoonnummer om door te schakelen geprobeerd met 06-nummer / gewoon nummer en +31 ervoor
- ik heb een tiscali abo met 1 telefoonlijn (dus alleen sip 1 actief)
- op de modem zit in zowel phone 1 als phone 2 een toestel. Je kan tegelijkertijd op beide toestellen een uitgaand gesprek voeren (naar 2 verschillende nummers dus).

Ik verwacht nu eigenlijk dat ik ergens een instelling zal moeten wijzigen om een inkomend gesprek (phone 1) via iets / (phone2) retour te sturen door de kabel. Maar wat of hoe.

Please help!!

Lodewijk1122

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Doorschakellen naar een ander nummer werkt niet en kan niet.

Doorverbinden komt er wel in naar je andere phone2 poort bijvoorbeeld.

[ Voor 36% gewijzigd door bjck op 19-08-2005 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-one
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-01-2024
Ik zit al een paar weken op stap 4 (wachten op technische opleveringsdatum). De wensdatum om over te stappen heb ik gesteld op 24 augustus. Krijg ik normaal gesproken van Tiscali een (officiele) brief met de datum van de overzetting? Volgens mijn huidige provider zou ik deze brief moeten krijgen zodat ik hun de datum kan geven om de lijn af te sluiten. Ik heb Tiscali gebeld en die zeggen dat ik waarschijnlijk (!) op aangegeven datum op 24 augustus overgezet kan worden, maar officieel hoort er ook een brief verstuurd te zijn, die ik niet heb gekregen. Lijkt me overigens logisch dat geen brief krijg, aangezien ik op stap 4 sta.
Maar volgens mijn huidige provider moet Tiscali wel eerst verplicht een datum verstrekken.
Wie weet wie hier gelijk heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
d-one schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 09:57:
Ik zit al een paar weken op stap 4 (wachten op technische opleveringsdatum). De wensdatum om over te stappen heb ik gesteld op 24 augustus. Krijg ik normaal gesproken van Tiscali een (officiele) brief met de datum van de overzetting? Volgens mijn huidige provider zou ik deze brief moeten krijgen zodat ik hun de datum kan geven om de lijn af te sluiten. Ik heb Tiscali gebeld en die zeggen dat ik waarschijnlijk (!) op aangegeven datum op 24 augustus overgezet kan worden, maar officieel hoort er ook een brief verstuurd te zijn, die ik niet heb gekregen. Lijkt me overigens logisch dat geen brief krijg, aangezien ik op stap 4 sta.
Maar volgens mijn huidige provider moet Tiscali wel eerst verplicht een datum verstrekken.
Wie weet wie hier gelijk heeft?
Je krijgt inderdaad bericht van je aanvraag. Daarna ligt je aanvraag nog 7 werkdagen stil omdat je wettelijk gezien je aanvraag mag annuleren binnen die periode.

Daarna zal hij door gaan lopen en wordt hij bevestigd met datum of afgewezen omdat je huidige ISP al een ophef heeft ingezet door je opzegging bijvoorbeeld. Hangt er dus beetje vanaf wanneer je aanvraag hebt ingediend hoe ver hij is.

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 19-08-2005 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 07:24:
't Heeft beide voordelen natuurlijk. Beknopt en simpel is voor iedereen snel en gemakkelijk. Uitgebreid en geavanceerd wordt niemand minder of dommer van ;)
Dat hoor jij mij toch ook nergens zeggen. Mooi dat er zoveel mogelijk is, maar wel even wennen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 11:01:
[...]

Dat hoor jij mij toch ook nergens zeggen. Mooi dat er zoveel mogelijk is, maar wel even wennen. ;)
Schreef het eigenlijk omdat ik daar zelf heel blij met ben. 'k Houd er niet van als ik niet bij instellingen mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ik overweeg om over te stappen van @Home naar Tiscali 4 MB.
Ik vraag me echter af of de nieuwsgroepen kwaliteit vergelijkbaar is.
Heeft iemand ervaring met nieuwsgroepen van @Home en Tiscali die daar
iets zinnigs over kan zeggen (@Home veel inclompete postings, maar snelheid redelijk goed en Tiscali?)

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Kwaliteit is goed genoeg hoor. En snelheid is perfect. Trek gewoon altijd de max met 2 van de 3 lijntjes. Retentie is redelijk, 6 dagen ofzo, en meeste is wel compleet. Maar ik gebruikt toch meestal eweka, maar in principe is het grote verschil alleen de retentie.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:37
Vergeleken met @H ga je er een stuk op vooruit.
Ben zelf drie maanden geleden overgestapt en zeer tevreden over de Tiscali nieuwsgroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

jerry_a

doei

Masimo schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 20:00:
Vergeleken met @H ga je er een stuk op vooruit.
Ben zelf drie maanden geleden overgestapt en zeer tevreden over de Tiscali nieuwsgroepen
Wat is er zo bijzonder aan de Tiscali nieuwsgroepen? Alleen tiscali.helpdesk is matig bezocht.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

jerry_a schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 11:28:
[...]

Wat is er zo bijzonder aan de Tiscali nieuwsgroepen? Alleen tiscali.helpdesk is matig bezocht.
zit je dan wel op omega? BINARIES.....

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Nu online

jerry_a

doei

jeanj schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 14:16:
[...]

zit je dan wel op omega? BINARIES.....
Tuurlijk wel maar binaries zijn geen Tiscali nieuwsgroepen.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
jerry_a schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 15:37:
[...]

Wat is het dan :?
Kom op hoor, op dit moment zit ik volop te downloaden van omega.tiscali.nl . En de content is toch echt nagenoeg gelijk aan die van eweka. En als dat geen nieuwsgroepen zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

jerry_a schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 15:37:
[...]

"Tiscali nieuwsgroepen."
context 1: nieuwsgroepen over Tiscali
context 2: nieuwsgroepen die doorgegeven worden door Tiscali
Laat me raden, jij bedoeld context 1, terwijl de rest van de wereld (ok alleen de Tiscali abonnees in NL) geintresseerd is in context 2

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Nu online

jerry_a

doei

Masimo schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 20:00:zeer tevreden over de Tiscali nieuwsgroepen
"De Tiscali nieuwsgroepen" staat daar zo pontificaal. Providers hebben ook vaak nieuwsgroepen. Nieuwsgroepen zijn niet providergebonden. Bijna iedere provider heeft wel meerdere nieuwsgroepen ook met binaries bv. Planet.
Ik was vanochtend goed wakker maar ik had er smilies achter moeten zetten. :) :)

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Tsjonge, wat een discussie is losgebarsten. Had ik dan beter "Tiscali binaries nieuwsgroepen" gezegd? Je weet wel, die op de Omega-server staan?
In ieder geval weten de meesten toch hopelijk wel wat ik bedoelde? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Hmmm, de "wlan power" optie waarmee je de signaalsterkte van je WLAN kon instellen lijkt niet meer in de nieuwe firmware te zitten. Weet niet of het nu zoveel uitmaakte maar ik vond het wel een leuke mogelijkheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Laatst online: 00:41
Deddiekoel schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 21:59:
Hmmm, de "wlan power" optie waarmee je de signaalsterkte van je WLAN kon instellen lijkt niet meer in de nieuwe firmware te zitten. Weet niet of het nu zoveel uitmaakte maar ik vond het wel een leuke mogelijkheid...
Ik overweeg ook het wlan modem te nemen in combinatie met tiscali special maar wat is nu eigenlijk de kwaliteit van het wireless gedeelte?

Heeft de zyxel een redelijk bereik door 1 a 2 muren?

[ Voor 7% gewijzigd door Mediacj op 22-08-2005 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Wireless moet je zien als netwerk toevoeging. Niet als netwerk eigenlijk. Gewoon kabels leggen en wireless niet naar alle PC's gebruiken. Snelheid van ADSL2+ haal je ook niet door wireless vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
bjck schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 11:13:
Wireless moet je zien als netwerk toevoeging. Niet als netwerk eigenlijk. Gewoon kabels leggen en wireless niet naar alle PC's gebruiken. Snelheid van ADSL2+ haal je ook niet door wireless vaak.
Ik weet niet zeker of dat je op mijn vraag antwoord geeft(in ieder geval bedankt) maar dat was niet helemaal mijn vraag.

Ik wil alleen weten wat het bereik van het wireless zyxel modem is om het met mijn notebook te gebruiken, en dan zit je de ene keer met 1 muur er tussen en een andere keer met 2 muren. En om nu een kabel te gebruiken in combinatie met mijn notebook is ook zo onhandig ;)

Mijn overige pc's sluit ik gewoon met utp aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dat moet prima gaan gewoon. Werkt bij mij ook prima door de muren heen. Let wel op met de plaatsing van de modem. Meest optimaal voor DSL is dicht mogelijk bij ISRA punt, voor wireless kan dat niet de meest optimale zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
bjck schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 11:46:
Dat moet prima gaan gewoon. Werkt bij mij ook prima door de muren heen.
Met het zelfde zyxel modem?

Ik heb nu een SMC baricade wireless 2804 en die heeft maar een beperkt bereik. Dus ik zou er graag op vooruit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

De zyxel heeft een redelijk stabiel Wlan deel.
Ik gebruik het hier icm met een 2e WiFi router welke een bridge vormt voor alle pc;s

Alle pc's hier zitten dus aan router 1 met utp, en deze router verzorgt een draadloze link naar de zyxel-router-2, welke aan adsl dus zit. mijn isra punt is heel ongelukkig :)
Geen last van doorvoer problemen.
Maar ik heb er wel een verbeterde bi-polaire wifi antenne opzitten aan router -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Rico schreef op donderdag 10 maart 2005:

Heb gebeld met Tiscali over de regel dat na het beeindigen van je abbo het recht op een gratis modem en geen aansluitkosten vervalt.
Hij vond het zelf ook een erg vreemde regel en heeft het nagevraagd. Hij zegt dat je het niet alsnog hoeft te betalen na het beeindigen. De site zou ook aangepast worden wat betreft deze regel.
Maar ik vertrouw het zelf nog niet......
Volgens mij is het niet vertrouwen van Rico terecht.

Als je nu bij de actievoorwaarden kijkt staat deze regel er een half jaar later nog precies hetzelfde in.

Is het inmiddels duidelijk wat het inhoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Iemand een idee wanneer de final firmware voor de ZyXEL uitkomt ? Ik verwacht mijn telefoniecodes vandaag binnen (heb ze een week geleden aangevraagd) en het zou mooi zijn als ik dan meteen die firmware erin kan zetten, als ik toch aan het "klooien" moet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
De wireless zyxel heeft een prima bereik. Door de meterkast en 1 muur heen nog steeds uitstekende verbinding (54 mbits) met m'n lappie. Ook boven een PC aangesloten en altijd uitstekende verbinding. Uitzend vermogen is nog wat op te krikken via Telnet.

Aanloggen met Telnet levert meer instel mogelijkheden op. 1 die niet is gedocumenteerd, is "power":
"wlan power <getal>" waarbij waarde de volgende waarden kan aannemen:

1 19 dbm
2 18 dbm
3 16 dbm
4 15 dbm
5 14 dbm

Daarnaast geeft deze Zyxel site nuttige tips en uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Masimo schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 20:56:
De wireless zyxel heeft een prima bereik. Door de meterkast en 1 muur heen nog steeds uitstekende verbinding (54 mbits) met m'n lappie. Ook boven een PC aangesloten en altijd uitstekende verbinding. Uitzend vermogen is nog wat op te krikken via Telnet.

Aanloggen met Telnet levert meer instel mogelijkheden op. 1 die niet is gedocumenteerd, is "power":
"wlan power <getal>" waarbij waarde de volgende waarden kan aannemen:

1 19 dbm
2 18 dbm
3 16 dbm
4 15 dbm
5 14 dbm

Daarnaast geeft deze Zyxel site nuttige tips en uitleg.
Volgens bij is bovenstaande hack niet meer mogelijk met de beta firmware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Grmbl .. kreeg gisteren een brief van Tiscali, was het alleen maar de bevestiging dat ik telefonie had aangevraagd ! 8)7
Ja, dat wist ik zelf ook wel .. ik zit met smart te wachten totdat ik van dat dure KPN abbo + hoge belkosten afben ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Hoe lang wacht je al dan?

Ik heb me gisteren ook aangemeld. Ik heb nu nog kabel tot 1 oktober dus ga er eigenlijk wel vanuit dat ik dat haal met Tiscali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Nu online

jerry_a

doei

De bevestiging van aanmelden voor telefonie kreeg ik na twee dagen en de uiteindelijke brief met de codes na een week.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

De bevestiging heeft bij mij dus al een week geduurd ... :/
Misschien heb ik vandaag de codes al wel hoor, en heeft die eerste breif gewoon ff geduurd.

@jpu: ik surf nu al een weekje (tot volle tevredenheid) via Tiscali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

GVD
Net viel telefoonverbinding alweer weg. Had toch echt gehoopt dat dat met de niet F/W voorbij zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Beta firmware kan nog wat telefonie issues hebben....

@ Arfman

Is altijd 7 werkdagen na aanvraag van telefonie dat je bevestiging krijgt. Dit omdat je 7 dagen wettelijk je aanvraag mag annuleren. Dan nog een 10 werdagen en je hebt je codes. Is wel mogelijk dat je online op de telefonie instellingen pagina kan inloggen al met je normale login/wachtwoord.

Als dat al lukt kan je je telefonie wachtwoord aanpassen en werkt het ;)

@ jpu

Eerst moet je DSL opgeleverd zijn voordat je telefonie kan aanvragen, dat is los van elkaar. Anders zou je DSL aanvraag afgekeurd kunnen zijn en niet geleverd kunnen worden en heb je een nutteloos telefonie gedeelte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
@arfman

Of je belt nog even met bel1649, zo goed als gratis gesprekskosten voor vaste telefonie

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ben nu een andere aanpak voor Shareaza aan het proberen. Normaal zette ik altijd een poort open voor Shareaza. Deze heb ik nu dichtgezet (UPnP staat wel aan). Hiermee hoop ik dat de Zyxel meer van het verkeer regelt waardoor het Telefonie deel meer ademruimte krijgt. Ben benieuwd...

• Mediacj
Nou dat gaat wel heel erg snel!

23 augustus aangemeld en vandaag al bericht dat ik op stap 4 zit en op 2 september aangesloten zal zijn. Eigenlijk een maand te vroeg, @home loopt nog door tot 1 oktober.

Maar dat kost me dus wel een maand extra Tiscali (@home en Tiscali september).

Wanneer gaat het abonnement officieel in, als het administratief is opgeleverd of als je voor de eerste keer inlogt?

[ Voor 37% gewijzigd door Mediacj op 25-08-2005 19:20 ]

• Soyuz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-09 14:33
Mediacj schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 19:11:
Nou dat gaat wel heel erg snel!

23 augustus aangemeld en vandaag al bericht dat ik op stap 4 zit en op 2 september aangesloten zal zijn. Eigenlijk een maand te vroeg, @home loopt nog door tot 1 oktober.

Maar dat kost me dus wel een maand extra Tiscali (@home en Tiscali september).

Wanneer gaat het abonnement officieel in, als het administratief is opgeleverd of als je voor de eerste keer inlogt?
Als je hum helpdesk belt kunnen ze het een maandje voor ze verzetten, heb ik ook gedaan, zodat ik in september geen dubble abbonements kosten heb :) goede service daar bij Tiscali

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
Arfman schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 09:36:
Grmbl .. kreeg gisteren een brief van Tiscali, was het alleen maar de bevestiging dat ik telefonie had aangevraagd ! 8)7
Ja, dat wist ik zelf ook wel .. ik zit met smart te wachten totdat ik van dat dure KPN abbo + hoge belkosten afben ...
Hou er wel rekening mee dat je een nieuwe telefoonnummer krijgt voor VOIP waarmee je kan bellen en gebeld kan worden.
Het KPN nummer loopt dus niet via VOIP (en is daarmee dus niet gratis).
Tenzij je een kastje extra koopt (de A520) waarmee je gesprekken ontvangt via je KPN lijn en uitbelt via VOIP.

Erg omslachtig allemaal en uiteraard verteld Tiscali dit er niet bij als je je aanmeldt.

In mijn situatie kon ik 3 dingen doen :

1. Telefonie TOTAAL nemen (waarbij het KPN nummer geporteerd wordt naar Tiscali en deze voor VOIP geschikbaar wordt)
2. Het kastje (A520) kopen (extra kosten = minimaal 43 euro), waarbij ik dan kan bellen via nieuwe nummer (VOIP) en gebeld kan worden via bekende nummer (KPN)
3. Een extra telefoon kopen en deze gebruiken om uit te bellen. Telefoontjes komen nog altijd binnen op KPN lijn.

Ik heb voor de laatste optie gekozen en een extra DECT telefoon gekocht (had mazzel, deze kostte maar 18,49 euro bij de Action, een soort Lidl).
Deze aangesloten op het modem en nummerherkenning uitgeschakeld (via website van Tiscali).

Nu kunnen mensen mij normaal bellen op het bekende KPN nummer en als ik moet bellen pak ik simpelweg de nieuwe DECT telefoon.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

• Mediacj
speedme:
3. Een extra telefoon kopen en deze gebruiken om uit te bellen. Telefoontjes komen nog altijd binnen op KPN lijn.
Ik wilde ook voor optie 3 gaan, maar dan moet je wel de nummerweergave van KPN aanhouden(1 euro per maand) als je wilt zien wie er belt op je KPN lijn.

Dus ik denk dat ik toch maar ook het nieuwe nummer ga gebruiken waarop ze ons kunnen bellen.

[ Voor 23% gewijzigd door Mediacj op 25-08-2005 19:51 ]

• Mediacj
StyleWarz schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 19:24:
[...]

Als je hum helpdesk belt kunnen ze het een maandje voor ze verzetten, heb ik ook gedaan, zodat ik in september geen dubble abbonements kosten heb :) goede service daar bij Tiscali
Dat ga ik maar eens doen dan. Ik hoop wel dat ze het modem etc. alvast sturen.

Verwijderd

Weet iemand de instellingen om VOIP op een speedtouch 716G werkende te krijgen met tiscali?
Ik krijg elke keer de melding dat hij zichzelf niet kan aanmelden (inloggegevens zijn correct)
Heeft iemand de juiste instellingen?

Alex

• bjck
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 23:03:
Weet iemand de instellingen om VOIP op een speedtouch 716G werkende te krijgen met tiscali?
Ik krijg elke keer de melding dat hij zichzelf kan aanmelden (inloggegevens zijn correct)
Heeft iemand de juiste instellingen?

Alex
Heb iemand 't zien proberen en die ook niet slaagde. De instellingen zijn exact gelijk aan die van de ZyXEL modems qua sip/telefonie gebeuren. En 't zou gewoon moeten kunnen werken zou je verwachten.

Modem is nog vrij nieuw ook nu en sowieso de SIP (VoIP) producten van Alcatel/Thompson.

Verwijderd

hmmm vervelend,
Nou ja dan maar even afwachten of ze met een update of met een howto komen om het te regelen icm. tiscali.
Weet iemand toevallig ook als je de pstn lijn aansluit en je hebt 1 VOIP poort aangesloten dat het dan niet uitmaakt of je op het voip nummer of kpn nummer wordt gebeld dat elke keer dezelfde telefoon overgaat, zonder dus een 2de aan te sluiten?

Je stelt nu specifieke vragen over een Thompson modem in een thread over Tiscali die alleen ZyXEL's levert. Misschien dat iemand 't weet, maar verwacht 't niet.

TweakDSL gaat de Speedtouch leveren straks, misschien dat daar mensen het uitvinden straks.

[ Voor 28% gewijzigd door bjck op 25-08-2005 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

@speedme: hier had ik indedaad niet bij stilgestaan, bedankt.

Ik heb geen zin om nog meer geld uit te geven (heb tenslotte dit abbo + telefonie gekozen om geld te besparen, niet om nog meer uit te geven) en heb geen zin in een extra telefoon. Ik denk dat ik vrienden/familie dus maar het Tiscali nummer doorgeef, kunnen ze ons daar op bereiken. Uitbellen doe ik dan vanzelfsprekend ook via Tiscali.

Kan trouwens nog niet inloggen op de telefoniepagina, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartve
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 18:00
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 23:11:

Weet iemand toevallig ook als je de pstn lijn aansluit en je hebt 1 VOIP poort aangesloten dat het dan niet uitmaakt of je op het voip nummer of kpn nummer wordt gebeld dat elke keer dezelfde telefoon overgaat, zonder dus een 2de aan te sluiten?
Dit is waarschijnlijk wat je zoekt: http://www.artech.com.tw/html/english/ax520/Ax520.htm
Er zijn een paar inkoopacties geweest (www.inkoopactie.net) maar de laatste is prematuur afgeblazen. Op marktplaats worden ze ook wel eens aangeboden.

Panasonic 7kW all-in-one KIT-ADC07L3E5 | Heishamon | Node-Red | Home Assistant | bgg 66 m2 vvw | 1e + 2e verd lt convectoren (Jaga) | pv 10120 wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:10
'n vraagje; op adsl.nl staat bij de eigenschappen van 't Tiscali abbo dat het 'n dynamisch ip heeft: nu vraag ik me af; hoe dynamisch is die? Krijg je elke 24 uur 'n nieuw ip, elke reconnect of zelfs elk uur?

Alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soyuz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-09 14:33
Mediacj schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 20:15:
[...]

Dat ga ik maar eens doen dan. Ik hoop wel dat ze het modem etc. alvast sturen.
Het modem en dergelijke ontvang je gewoon al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
StyleWarz schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 20:37:
[...]

Het modem en dergelijke ontvang je gewoon al :)
Helaas ik heb gebeld maar het is niet mogelijk. Ik kan alleen annuleren en over een week of twee opnieuw aanmelden. Waarschijnlijk omdat ik van kabel kom en niet een oversluiting via ADSL heb.

Niet echt klantvriendelijk dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Mediacj schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 22:42:
[...]

Helaas ik heb gebeld maar het is niet mogelijk. Ik kan alleen annuleren en over een week of twee opnieuw aanmelden. Waarschijnlijk omdat ik van kabel kom en niet een oversluiting via ADSL heb.

Niet echt klantvriendelijk dus.
Dan ligt je DSL lijn er al bijna en is de datum ook niet meer te verplaatsen voor Tiscali. Annuleren en later weer opnieuw aanvragen zou 'k niet zo snel doen. Zal je precies zien dat je aanvraag dan vertraging op loopt om een reden en je zonder i-net zit.

Beter een paar weken dubbel dan een week zonder zeg ik altijd. En die €30 ben je ook wel weer vergeten over een paar maanden ;)
Yorixz schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 17:48:
'n vraagje; op adsl.nl staat bij de eigenschappen van 't Tiscali abbo dat het 'n dynamisch ip heeft: nu vraag ik me af; hoe dynamisch is die? Krijg je elke 24 uur 'n nieuw ip, elke reconnect of zelfs elk uur?

Alvast bedankt ;)
Je houdt gewoon steeds dezelfde, wordt niet elke nacht andere ofzo.

Enige verschil waarom Tiscali dit zo neer zet is omdat ze dan niemand hoeven te informeren als ze de IP blokken willen herindelen of door technische netwerk veranderingen mensen uit een ander blok een IP ontvangen.

Als je een 'vast ip' hebt bij een ISP kan het ook wijzigen door een technische noodzaak, alleen wordt je dan vaak wel (niet eens altijd) geinformeerd van te voren dat je "een" ander IP gaat krijgen.

Heb hier al maanden dezelfde gewoon ;)

[ Voor 38% gewijzigd door bjck op 26-08-2005 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

En je kan zowiezo beter een gratis DNS dienst gebruiken zoals bv www.dtdns.net of anderen.
Dan heb je een simpel adres om te onthouden, en je hebt er programmatjes bij die je ip checken en dan een dynamische update doen. Dan gaat bij een IP verandering ook alles goed :D

Heb hier nu al 4,5 jaar het zelfde dynamische domein, over 3 ISP veranderingen heen. Altijd mijn eigen server naam, en mail domain :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
ZyXEL modem kan zelfs voor je die dynamische DNS diensten updaten zoals DynDns :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:10
Ok, heel erg bedankt :Y), ik ga m'n oudjes maar eens overtuigen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Nu online

jerry_a

doei

Yorixz schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 09:55:
Ok, heel erg bedankt :Y), ik ga m'n oudjes maar eens overtuigen ;)
Ik ben van Planet overgegaan naar Tis en heb totaal geen klachten. Spaart ook nog telefoonkosten uit.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

onverwachts gaan wij verhuizen en hebben abbo bij tiscali helaas hebben we ons niet echt verdiept in de regels van het afzeggen dus gisteren mijn ma tis gebelt zitten we er nog een jaar aan vast kregen we te horen dus ik zeg en kunnen we het niet meeverhuizen dan en jahoor dat kon nu blijkt nadat ik postcodecheck heb gedaan dat tiscali op dat adres niet leverd maar kpn wel en die abbo die wij hebben loopt via kpn iemand enig idee hoe of wat er gaat gebeuren zodra wij verhuist zijn met de internet verbinding ik ben namelijk bang dat we 1 jaar lang met de kosten zitten voor het internet van tis en geen inet krijgen op onze nieuwe lokatie ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Je hebt een verbinding bij Tiscali via 't KPN-DSL netwerk, gewoon je telefonie laten verhuizen door KPN en je ASDL verhuisd gewoon mee.

Doordat KPN de op KPN-DSL aangesloten klanten van Tiscali heeft overgenomen zie je bij Tiscali zelf nu geen netwerk dekking meer. Maar gewoon KPN de boel laten verhuizen en geen probleem omdat je een KPN-DSL aansluiting hebt en niet op eigen netwerk van Tiscali.

[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 27-08-2005 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 17:42:
onverwachts gaan wij verhuizen en hebben abbo bij tiscali helaas hebben we ons niet echt verdiept in de regels van het afzeggen dus gisteren mijn ma tis gebelt zitten we er nog een jaar aan vast kregen we te horen dus ik zeg en kunnen we het niet meeverhuizen dan en jahoor dat kon nu blijkt nadat ik postcodecheck heb gedaan dat tiscali op dat adres niet leverd maar kpn wel en die abbo die wij hebben loopt via kpn iemand enig idee hoe of wat er gaat gebeuren zodra wij verhuist zijn met de internet verbinding ik ben namelijk bang dat we 1 jaar lang met de kosten zitten voor het internet van tis en geen inet krijgen op onze nieuwe lokatie ;(
Wellicht willen de nieuwe bewoners het wel overnemen en wellicht zou tiscali daar wel mee akkoord willen gaan. Het gaat er hun toch immers om dat de rekening betaald wordt. Dat ze even de te naamstelling moeten wijzigen zal toch niet zo'n probleem zijn?
Jij kan dan gewoon een nieuwe verbinding regelen op je nieuwe adres.
Geen idee alleen of tiscali wil mee werken aan zoiets.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor het idee ik zal jullie op de hoogte houden hoe dit verder gaat en hopelijk ten goede komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verbinding over laten zetten naar nieuwe bewonders zou een goede zijn. Even informeren of dat mogelijk is. Misschien kan Tiscali je telefonie stoppen voor je zodat je de verbinding kan overdragen en de nieuwe eigenaar/gebruiker daarvan zelf weer Telefonie kan aanvragen bijvoorbeeld.

Wie-weet, hou ons op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likewise
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 09:08
Ik heb nog problemen met het Prestige 2602 modem, ook met de nieuwste (?) beta firmware:
http://www.zyxel.nl/tiscali/340MS5b4.bin

* Battlefield 2 serverlist ophalen lijkt nog steeds een NAT table limiet te overschrijden - al het andere Internetverkeer gaat mis. Als mijn huisgenoten aan het Skypen zijn oid, heb ik ruzie :-( Zelf kan ik gedurende enkele minuten niet meer connecten met een BF2 server.

* Veranderen van instellingen in het modem lijkt ook invloed te hebben op de reeds openstaande Internet verbindingen - deze vallen soms weg.

Zulke problemen heb ik bijv. nooit gehad met een Linksys WRT54G router.

Dus, als tijdelijke oplossing maar naar bridged mode met de Linksys erachter.

Echter, is VOIP/SIP nog mogelijk in bridge mode? Dat is wel de bedoeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dat probleem met BF2 serverlijst is opgelost opzich, maar weet niet of het ook in b4 d'r uit is precies.

Komt wel in de MS5 final gewoon als 'fixed' straks.

Niet vergeten te resetten naar factory defaults? Geen oude config terug geplaatst? En elke verandering in modem vereist geen reboot van modem, maar je merkt het wel als hikje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net adsl special aangevraagd

Omzet datum op 1-10 (kom van xs4all)

Heb dus vandaag en morgen om xs4all nog op te zeggen. (nu maar hopen dat het per fax mag)

Lees ik op Tiscalie dat de uitlevering van de modem 4 tot 6 weken duurt!
Lekker, zit ik met een aansluiting zonder adsl modem!

Wat is de praktijk ervaring met de levering van aparatuur?

Ik heb gebeld of ik de omzet datum een maand kon uitstellen, maar dat kon niet: oplossing, order cancelen en opnieuw inschieten... Denk dat ik dat maar ga doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Je moet naar de sales afd. van Xs4all bellen, vervolgens krijg je een link waar je een formulier kunt invullen wat je vervolgens moet afddrukken en opsturen of wat je kunt faxen.

Ik heb binnen 1 week na aanmelding mijn modem etc. van Tiscali al in huis, lijkt me dus geen probleem :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 10:39:
Net adsl special aangevraagd

Omzet datum op 1-10 (kom van xs4all)

Heb dus vandaag en morgen om xs4all nog op te zeggen. (nu maar hopen dat het per fax mag)

Lees ik op Tiscalie dat de uitlevering van de modem 4 tot 6 weken duurt!
Lekker, zit ik met een aansluiting zonder adsl modem!

Wat is de praktijk ervaring met de levering van aparatuur?

Ik heb gebeld of ik de omzet datum een maand kon uitstellen, maar dat kon niet: oplossing, order cancelen en opnieuw inschieten... Denk dat ik dat maar ga doen...
Je aanvraag ligt bij Tiscali de eerste 7 dagen stil je mag namelijk nog annuleren. Dus je moet bij XS4all NIET opzeggen anders gaat de hele overstap niet door.

Opzeggen pas als je van Tiscali bevestiging hebt dat je overstap okee is. Modem ontvang je dan ook gelijk al want die levertijd is een paar dagen op moment dat je aanvraag okee is en vastgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou snap ik er niks meer van! Volgens Tiscali kan ik hem gewoon opzeggen (en op het formulier aangeven dat ik overstap) Waarom zou Tiscali niet kunnen leveren?

Ik neem het risico maar! In het ergste geval kom ik er over 7 dagen achter dat Tiscali niet kan leveren en zoek ik een andere provider... (waarom bedenk ik dit soort akties nooit vlak voor mijn zomer vakantie ;-)

Ben xs4all zowiezo zat, 39 euro voor een lite abonnement!

BTW: Tiscali is toch niet via het KPN netwerk?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2005 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Je kunt dat inderdaad aangeven op het formulier van Xs4all.

Heb het hier gisteren ook voor iemand anders geregeld die bij Xs4all zit.

Verder doet Tiscali zeker wel iets in de eerste week. Zoals ik al zei, heb ik in 1 week status 4 en het modem etc. al in huis.

En Tiscali heeft inderdaad zijn eigen netwerk.

[ Voor 10% gewijzigd door Mediacj op 30-08-2005 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vaag!

Volgens mij heb ik het verkeerde formulier gebruikt:

"Als u overstapt naar een andere internetprovider met behoud van uw ADSL aansluiting van KPN en wilt deze overstap bevestigen, gebruik dan dit formulier."

In interpreteerde dit als Nee, aangezien Tiscali een eigen netwerk heeft...

Klopt waarschijnlijk niet!

Zal ze maar weer bellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-09 10:09
Tiscali biedt toch zowel op hun eigen netwerk (oude babyXL) en op het KPN netwerk ADSL aan, of zijn alle KPN-netwerk gebruikers inmiddels door KPN zelf overgenomen?

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfff, ik ben eruit!

Net XS4ALL gebeld! Mijn order wordt op On Hold gezet wanneer het verzoek voor switching van Tiscali door komt. Ik krijg dan een brief waarin opnieuw gevraagd wordt dit te bevestigen en dan kan ik de vorige order cancelen!

Ik hou jullie op de hoogte hoe het gaat ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 11:32
likewise schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 00:11:
Ik heb nog problemen met het Prestige 2602 modem, ook met de nieuwste (?) beta firmware:
http://www.zyxel.nl/tiscali/340MS5b4.bin

* Battlefield 2 serverlist ophalen lijkt nog steeds een NAT table limiet te overschrijden - al het andere Internetverkeer gaat mis. Als mijn huisgenoten aan het Skypen zijn oid, heb ik ruzie :-( Zelf kan ik gedurende enkele minuten niet meer connecten met een BF2 server.

* Veranderen van instellingen in het modem lijkt ook invloed te hebben op de reeds openstaande Internet verbindingen - deze vallen soms weg.

Zulke problemen heb ik bijv. nooit gehad met een Linksys WRT54G router.

Dus, als tijdelijke oplossing maar naar bridged mode met de Linksys erachter.

Echter, is VOIP/SIP nog mogelijk in bridge mode? Dat is wel de bedoeling...
Bij Enemy Territory heb ik ook problemen met het ophalen van een serverlijst. Als ik dan het spel stop en probeer gelijk het modem te benaderen op http://192.168.1.254 dan krijg ik niets. Een paar minuten later kan ik er wel weer op. Lekker bout is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

Even uitleggen

Ik zit mijzelf nu te orienteren voor een adsl verbinding, en mijn oog is gevallen op 2 internet verbindingen namelijk: wandoo adsl familie( met livebox) en tiscali surf+telefonie.

''Probleem''

Nou het zo: wanadoo vind ik( en me vader) te vaag, door die livebox die je hoort en daardoor weer teruggegeven moet worden :X Dan blijft eigenlijk alleen nog adsl tiscalli over: alleen daar heb ik hier in de TS gezocht maar daar staat dit stukje in:

Telefonie

Telefonie Basis Telefonie Totaal
Gratis bellen* ja ja
Nieuwe nummers 1 behouden +1 nieuw 1 meenemen +1 nieuw
Kosten per maand 0,00 0,00
Eenmalige kosten 0,00 29,95
KPN kosten? Belbudget** 9,95*

En dat schuingedrukte stukje vind ik dus juist zo vaag... want betaal je nou 29,95+9,95? of gewoon 29,95 dat snap ik dus niet helemaal?!

alvast bedankt

PS: Ik wil gewoon die 4mb/s voor 29,95, als iemand een andere aanbieder heeft voor zegmaar 30 eurie voor 4mb/s. Geef een gil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op dit moment zijn er zeker aanbiedingen van 4Mb rond de 30 Euro.
Kijk even op http://www.adslwinkel.nl/ om te zien wat er op jouw postcode mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Als het alleen om 4MB gaat kijk dan eens naar quicknet.nl, ik meen 21 euro voor 4MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

Even ter aanvulling op deze thread , het tegoed voor de gratis modem & retour aansluitkosten worden APPART overgemaakt. dus 1x 65,= en 1x 75,=

;) bij mij waren ze de aansluitkosten vergeten terug te geven....foutje met excuus.
Even bellen, zo geregeld.(bellen is toch gratis .. :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 22:10:
hallo,

Even uitleggen

Ik zit mijzelf nu te orienteren voor een adsl verbinding, en mijn oog is gevallen op 2 internet verbindingen namelijk: wandoo adsl familie( met livebox) en tiscali surf+telefonie.

''Probleem''

Nou het zo: wanadoo vind ik( en me vader) te vaag, door die livebox die je hoort en daardoor weer teruggegeven moet worden :X Dan blijft eigenlijk alleen nog adsl tiscalli over: alleen daar heb ik hier in de TS gezocht maar daar staat dit stukje in:

Telefonie

Telefonie Basis Telefonie Totaal
Gratis bellen* ja ja
Nieuwe nummers 1 behouden +1 nieuw 1 meenemen +1 nieuw
Kosten per maand 0,00 0,00
Eenmalige kosten 0,00 29,95
KPN kosten? Belbudget** 9,95*

En dat schuingedrukte stukje vind ik dus juist zo vaag... want betaal je nou 29,95+9,95? of gewoon 29,95 dat snap ik dus niet helemaal?!

alvast bedankt

PS: Ik wil gewoon die 4mb/s voor 29,95, als iemand een andere aanbieder heeft voor zegmaar 30 eurie voor 4mb/s. Geef een gil ;)
Tiscali Special bedoel je, niet Surf.

Telefonie Basis kost niets, Telefonie totaal kost eenmalig 29,95 om je nummer over te laten zetten. Maandelijks vervalt dan je KPN nota helemaa en ga je 9.95 extra betalen aan Tiscali voor gebruik van de koperlijn (die je niet meer via KPN nota betaalt in je telefonie abonnement).

Je kan ook gewoon ADSLSpecial nemen met telefonie basis. Houd je gewoon je KPN lijn en bel je met je nieuwe nummer gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mediacj schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 23:29:
Als het alleen om 4MB gaat kijk dan eens naar quicknet.nl, ik meen 21 euro voor 4MB
Dan moet je niet van downloaden via nieuwsgroepen houden: die worden als matig beoordeeld!

De reden voor Tiscali van mijn kant zijn de goede nieuwsgroepen...
(aan de andere kant kan je voor 8 euro ook een payserver nemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Een collega heeft sinds kort ADSL van tiscali (incl telefonie). Nu heeft hij problemen met de verbinding met de zaak via VPN.
De instellingen op zijn laptop zijn goed (net nog via een eigen prive breedband-verbinding getest), dus het probleem moet OF in het modem zitten, OF in de verbinding.
Logischerwijs denk ik in het modem. Zijn er problemen bekend dat jullie weten / hebben gemerkt?

Het probleem is dat mijn collega niet veel verstand van dit soort zaken heeft en nogal ver van mij vandaan woont. Ik heb aan hem gevraagd in het modem zijn firewall uit te zetten, maar dit helpt niet.

Iemand een idee wat hij nog kan/moet veranderen?

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 09:51
Heeft iemand voor mij nog een MS3 firmware liggen? ben mijn backup kwijt namelijk. Mijn zyxel draait nu op ms5 en heb nu dus problemen met voip. Aangezien de voip belangrijker voor me is dan p2p en nummerweergave, ga ik graag terug naar ms3. Met die ms3 is slechts één keer in 2 maanden de voip uitgevallen en het adsl nooit.
grtz lexi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iedereen bedankt voor de tips :) ! maar ik denk dat het hccnet 4mb/s wordt. Want daar krijg je nog heel leuk een wireless router bij >:) .

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 13:42
Iets anders, nog mensen die een Artech AX520 nodig hebben? Ik heb geen zin om een complete IA te houden op ia.net, maar een paar wil ik wel bestellen. Contact me maar via MSN of mail... Ik wil het wel vandaag horen...

• bjck
Quacka schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 14:41:
Een collega heeft sinds kort ADSL van tiscali (incl telefonie). Nu heeft hij problemen met de verbinding met de zaak via VPN.
De instellingen op zijn laptop zijn goed (net nog via een eigen prive breedband-verbinding getest), dus het probleem moet OF in het modem zitten, OF in de verbinding.
Logischerwijs denk ik in het modem. Zijn er problemen bekend dat jullie weten / hebben gemerkt?

Het probleem is dat mijn collega niet veel verstand van dit soort zaken heeft en nogal ver van mij vandaan woont. Ik heb aan hem gevraagd in het modem zijn firewall uit te zetten, maar dit helpt niet.

Iemand een idee wat hij nog kan/moet veranderen?
VoIP is niet bedoelt om een data verbinding over op te bouwen. Dus inbellen, faxen, girotel (de inbel versie) is niet altijd even goed of werkt helemaal niet. VoIP is voice (dus spraak) ;)

Data (dus inbellen, faxen, pin apparatuur etc) is mogelijk over een ouderwetse telefoonlijn alleen.
lexi schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 17:20:
Heeft iemand voor mij nog een MS3 firmware liggen? ben mijn backup kwijt namelijk. Mijn zyxel draait nu op ms5 en heb nu dus problemen met voip. Aangezien de voip belangrijker voor me is dan p2p en nummerweergave, ga ik graag terug naar ms3. Met die ms3 is slechts één keer in 2 maanden de voip uitgevallen en het adsl nooit.
grtz lexi
MS3 heeft heel veel rare andere problemen. MS4 kan je gewoon van de Tiscali site pakken.

[ Voor 29% gewijzigd door bjck op 01-09-2005 11:39 ]

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
bjck schreef op donderdag 01 september 2005 @ 11:37:
[...]

VoIP is niet bedoelt om een data verbinding over op te bouwen. Dus inbellen, faxen, girotel (de inbel versie) is niet altijd even goed of werkt helemaal niet. VoIP is voice (dus spraak) ;)

Data (dus inbellen, faxen, pin apparatuur etc) is mogelijk over een ouderwetse telefoonlijn alleen.
@ BjcK : volgens mij bedoeld hij niet het inbellen via VPN naar de zaak.

@ Quacka : Ondersteund zijn modem wel VPN tunneling? Als de modem geen VPN ondersteund, kan je ook geen connectie maken lijkt me.

• Jeronimusius
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 15:19
Wat zijn jullie ervaringen over hoe lang het gaat duren totdat ik internet heb via tiscali ?
op de orderbevestiging op de website stond maar liefst 4-6 weken!

ik heb het vandaag aangevraagd.

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 13:42
Jeronimusius schreef op donderdag 01 september 2005 @ 11:48:
Wat zijn jullie ervaringen over hoe lang het gaat duren totdat ik internet heb via tiscali ?
op de orderbevestiging op de website stond maar liefst 4-6 weken!

ik heb het vandaag aangevraagd.
Ik heb het 2 maanden terug voor m'n ouders aangevraagd op een zondag. Woensdag was het pakket binnen, en donderdag werkte het al... HEEL snel dus ;) in dit geval...

Wel een belangrijk gegevens, mijn ouders hadden nog GEEN ADSL van een andere partij, dus er hoefde niks vrij gemaakt / verhuisd te worden ofzo, dus het kon in 1 ruk door...

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 01-09-2005 12:54 ]

• Mediacj
Binnen 1 week, maar ook hier zat er nog geen ADSL op de lijn toen ik het aanvroeg.

[ Voor 71% gewijzigd door Mediacj op 01-09-2005 12:43 ]

Verwijderd

Als ik telefonie totaal neem, en mij KPN nummer gepoord wordt, heb ik dan 2 'lijnen' of komen beide nummers uit op dezelfde lijn?

(Lees: kan ik tijdens het online gamen met mijn buddy 1 lijn gebruiken om te chatten zonder dat mijn vriendin begint te zeiken dat de telefoonlijn bezet is) ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2005 12:44 ]

• bjck
Chutney schreef op donderdag 01 september 2005 @ 11:44:
[...]

@ BjcK : volgens mij bedoeld hij niet het inbellen via VPN naar de zaak.

@ Quacka : Ondersteund zijn modem wel VPN tunneling? Als de modem geen VPN ondersteund, kan je ook geen connectie maken lijkt me.
VPN is nog een issue (sommige varianten) in de firmware van de ZyXEL. Dat is in de volgende meegenomenen die spoedig moet komen (laatste puntjes nog).
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 12:44:
Als ik telefonie totaal neem, en mij KPN nummer gepoord wordt, heb ik dan 2 'lijnen' of komen beide nummers uit op dezelfde lijn?

(Lees: kan ik tijdens het online gamen met mijn buddy 1 lijn gebruiken om te chatten zonder dat mijn vriendin begint te zeiken dat de telefoonlijn bezet is) ;)
Je hebt op de modems 2 telefonie poorten. Je krijgt een extra nummer gratis en je nummer porteren heb je dus voor elke poort een nummer.

Zelfs als je alleen 1 gratis nummer (Telefonie Basis) zou bestellen kan je gewoon 2 poorten aanzetten en zo dus twee gesprekken tegelijk voeren met maar 1 nummer ;) Heb je alleen 3 toestellen nog. Twee voor op de beide poorten van de modem en één voor op je KPN lijn/nummer op je ADSL splitter mocht daar nog iemand op bellen.

Kan je KPN gewoon naar belbudget zetten en niet meer mee bellen.

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 01-09-2005 12:51 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Nieuwe firmware is alleen voor de 2602H61 en 2602HW61 (MS5) en ook voor de 2602H63 en 2602HW63 (MU4).

En het persé noodzakelijk om na de firmware upgrade de modem naar factory-defaults te resetten!

Dit kan via menu onder: ConfiguratIon Maintenance --> Default. of als hij aan staat met ballpoint resetknopje ingedrukt houden tot hij herstart vanzelf.

(zet ook geen oude eerder opgeslagen config terug natuurlijk!)