[Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 2

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste
Acties:
  • 16.026 views sinds 30-01-2008

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 13:42
Martijn schreef op donderdag 01 september 2005 @ 11:55:
[...]

Ik heb het 2 dagen terug voor m'n ouders aangevraagd op zondag. Woensdag was het pakket binnen, en donderdag werkte het al... HEEL snel dus ;) in dit geval...

Wel een belangrijk gegevens, mijn ouders hadden nog GEEN ADSL van een andere partij, dus er hoefde niks vrij gemaakt / verhuisd te worden ofzo, dus het kon in 1 ruk door...

edit:
even 2 maanden in 2 dagen veranderd
HEY BJCK ;) beetje mijn berichten editten? >:) Ik bedoelde dus gewoon 2 MAANDEN geleden ;).

Ik heb dus 2 maanden geleden op EEN zondag voor m'n ouders Tiscali besteld... :+

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Martijn schreef op donderdag 01 september 2005 @ 12:52:
[...]

HEY BJCK ;) beetje mijn berichten editten? >:) Ik bedoelde dus gewoon 2 MAANDEN geleden ;).

Ik heb dus 2 maanden geleden op EEN zondag voor m'n ouders Tiscali besteld... :+
* bjck moet lezen :+

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
foutjuh..

[ Voor 98% gewijzigd door Chutney op 01-09-2005 13:14 ]

• Martijn
Chutney schreef op donderdag 01 september 2005 @ 12:55:
[...]

''HEEL snel dus in dit geval...'' lekker snel dan.. 2 maanden \o/
Ik heb ADSL aanvragen wel is gezien binnen 10 dagen :)
Jij moet ook leren lezen. Ik zal het nog een keer uitleggen.

Ik heb 2 maanden geleden (ergens begin juli) op een zondag besteld... 3 dagen daarna op woensdag kwam het binnen, en op donderdag (weer een dag daarna dus) werkte het...

Ik zit nu niet 2 maanden te wachten... |:(

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Cryonist

- Something clever -

Is er inmiddels een oplossing voor het probleem met azureus dat die teveel connecties niet snapt? Want dit is nog steeds een groot probleem voor mij. Tevens werkt bij ons aantal maanden na overstap nog steeds de telefoon-gedeelte niet. Ik krijg bij tiscali deze melding:

Telefonie is (nog) niet bij u geactiveerd. U kunt uw instellingen pas wijzigen nadat u de activatiebevestiging voor Tiscali Telefonie ontvangen hebt. (Fout 2)

Ik vindt het nu wel heel lang duren.

/edit huidige firmware versie, hij is al een keer geupdate:
System Name: tiscali-modem
ZyNOS F/W Version: V3.40(MS.4)D0 | 04/26/2005
DSL FW Version:TI AR7 03.02.06.00
Standard:ADSL_G.dmt

[ Voor 17% gewijzigd door Cryonist op 01-09-2005 13:18 ]

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Verwijderd

bjck schreef op donderdag 01 september 2005 @ 12:50:

Je hebt op de modems 2 telefonie poorten. Je krijgt een extra nummer gratis en je nummer porteren heb je dus voor elke poort een nummer.

Zelfs als je alleen 1 gratis nummer (Telefonie Basis) zou bestellen kan je gewoon 2 poorten aanzetten en zo dus twee gesprekken tegelijk voeren met maar 1 nummer ;) Heb je alleen 3 toestellen nog. Twee voor op de beide poorten van de modem en één voor op je KPN lijn/nummer op je ADSL splitter mocht daar nog iemand op bellen.

Kan je KPN gewoon naar belbudget zetten en niet meer mee bellen.
Wel vreemd trouwens dat bij KPN een belbudget 9,67 per maand kost en kale koperhuur bij Tiscali 9,95!

KPN opzeggen is dus DUURDER dan blijven zitten. Nadeel is weer dat je dan meerder telefoons moet hebben en dat je twee rekeningen krijgt. (en als je een keer per ongeluk via KPN belt het bokje bent). De beste relatie met KPN is nog altijd geen relatie, dus ik kies toch maar voor het opzeggen!

• Jeronimusius
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 15:19
Je moet het telefoonnr niet meer gebruiken van KPN. :D

(ik heb het voordeel dat ik alles nu opnieuw kan aanvragen dus KPN en tiscali.
dat telefoonnr van kpn dat krijgt niemand en gebruikt niemand :D
dus dat telefonie totaal kost je alleen 35 euro. het enige voordeel is natuurlijk als je al heel lang je telefoonnr gebruikt en iedereen in je omgeving gebruikt dat. of als je het rustig wilt hebben gewoon eruit gooien en alleen het tiscali nummer gebruiken :D

ik hoop alleen wel dat tiscali niet gaat zeuren met kPN ivm met nieuwe nummer wat ik gisteren bevestigt heb gekregen.

ben benieuwd hoelang het gaat duren. had hiervoor casema aangevraagd. 4 keer een afspraak gemaakt om alleen die kl*te doos af te leveren komen ze ineens willekeurig op een dag dat ik er natuurlijk niet ben. daaag casema. zoek het maar uit.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
GoUdViS schreef op donderdag 01 september 2005 @ 13:13:
Is er inmiddels een oplossing voor het probleem met azureus dat die teveel connecties niet snapt? Want dit is nog steeds een groot probleem voor mij. Tevens werkt bij ons aantal maanden na overstap nog steeds de telefoon-gedeelte niet. Ik krijg bij tiscali deze melding:

Telefonie is (nog) niet bij u geactiveerd. U kunt uw instellingen pas wijzigen nadat u de activatiebevestiging voor Tiscali Telefonie ontvangen hebt. (Fout 2)

/edit huidige firmware versie, hij is al een keer geupdate:

[...]
Azureus: is al veel langsgekomen: Firewall uitzetten en alles op forward ipv block, zoek even op firewall in dit topic.

Telefonie: http://www.tiscali.nl/helpdesk/telefonie/default.asp hier kun je de toegangscode "wijzigen" dwz ook 1 invullen als je de brief niet meer hebt of nog niet hebt. Probeer dat eens.

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Cryonist

- Something clever -

Gianni Rombios schreef op donderdag 01 september 2005 @ 19:50:
[...]

Azureus: is al veel langsgekomen: Firewall uitzetten en alles op forward ipv block, zoek even op firewall in dit topic.

Telefonie: http://www.tiscali.nl/helpdesk/telefonie/default.asp hier kun je de toegangscode "wijzigen" dwz ook 1 invullen als je de brief niet meer hebt of nog niet hebt. Probeer dat eens.
Firewall zal ik even uittesten dan, die link die je geeft is dezelfde link die ik in mijn post gezet heb :).

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

• bjck
Jeronimusius schreef op donderdag 01 september 2005 @ 16:28:
Je moet het telefoonnr niet meer gebruiken van KPN. :D

(ik heb het voordeel dat ik alles nu opnieuw kan aanvragen dus KPN en tiscali.
dat telefoonnr van kpn dat krijgt niemand en gebruikt niemand :D
dus dat telefonie totaal kost je alleen 35 euro. het enige voordeel is natuurlijk als je al heel lang je telefoonnr gebruikt en iedereen in je omgeving gebruikt dat. of als je het rustig wilt hebben gewoon eruit gooien en alleen het tiscali nummer gebruiken :D

ik hoop alleen wel dat tiscali niet gaat zeuren met kPN ivm met nieuwe nummer wat ik gisteren bevestigt heb gekregen.

ben benieuwd hoelang het gaat duren. had hiervoor casema aangevraagd. 4 keer een afspraak gemaakt om alleen die kl*te doos af te leveren komen ze ineens willekeurig op een dag dat ik er natuurlijk niet ben. daaag casema. zoek het maar uit.
Je laat KPN gewoon liggen voor die 10 euro p/m bedoel je?

Gelijk over laten zetten heeft natuurlijk 0,0 zin als je toch niet gebeld wordt op dat nummer. Lekker je nieuwe nummer van Tiscali Basis gebruiken zou ik zeggen.

Nummer porteren naar Tiscali als je KPN nog geen jaar hebt is sowies niet handig want je hebt bij KPN minimaal een jaarcontract bij vaste telefonie.

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:41
GoUdViS schreef op donderdag 01 september 2005 @ 13:13:
Tevens werkt bij ons aantal maanden na overstap nog steeds de telefoon-gedeelte niet. Ik krijg bij tiscali deze melding:

[...]
Die truuk lijkt inderdaad niet meer te werken, krijg de zelfde melding, maar wacht jij al zo lang op telefonie?? Je hebt je wel voor telefonie aangemeld etc?

Ik dacht dat de telefonie problemen v.w.b. aangesloten worden nu niet meer speelde...

• RobbieDee
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-12-2016

RobbieDee

Buuf waar ben je

Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 13:48:
[knip knap]
De beste relatie met KPN is nog altijd geen relatie, dus ik kies toch maar voor het opzeggen!
Dit is voor mij ook de werkelijke motivatie om hierin te willen duiken. Ik heb KPN lang de hand boven het hoofd gehouden maar ben het nu zat :( . Zelfs zo zat dat ik er een paar kwartjes per maand extra voor over heb om hun faktuur niet meer te zien! Ik overweeg nu alles bij KPN op te zeggen en mijn nummer (1 stuks) naar Tiscali te porteren. Mijn huidige situatie is als volgt:
- ISDN met quatrovox en op 4 plaatsen in huis -hard-wired-telefoons-.
- 1 DECT station met 2 handsets.
- Demon via BBNed (prima dienstverlening) met Allied Data CopperJet 816-2P (geschikt voor Voice).

Ik voorzie een aantal zaken die waarschijnlijk overkoombaar zijn. Graag uw input (SVP uit eigen ervaring en niet van horen zeggen):
- ISDN centrale moet worden vervangen voor analoge 4 poorts centrale. Daarin is ruime keus op marktplaats. Maar pikt mijn "voice modem" dat?
- Zet ik het DECT station op de 2de voice poort van het modem? Of zoals nu op 1 poort van de centrale? Of doe ik er een googeldoosje tussen (AX512 o.i.d.)?
- Kan ik inderdaad gelijktijdig met twee lijnen bellen (1 Tiscali PLUS 1 geporteerd KPN nummer)?
- Kan ik de CopperJet op BBXL gebruiken? Waar haal ik de settings vandaan?
- Welke ervaring is er inmiddels met de gesprekskosten facturatie van Tiscali ? Ik neem aan dat de 900 nummers op je maandelijkse variabele Tiscali factuur verschijnen. Is er online inzicht in de factuur?
- Zijn er nog dingen te verwachten of te regelen i.v.m. het verhuizen van BBNed naar BBXL?

Mvg,

RD

• bjck
RobbieDee schreef op donderdag 01 september 2005 @ 23:03:
[...]

Dit is voor mij ook de werkelijke motivatie om hierin te willen duiken. Ik heb KPN lang de hand boven het hoofd gehouden maar ben het nu zat :( . Zelfs zo zat dat ik er een paar kwartjes per maand extra voor over heb om hun faktuur niet meer te zien! Ik overweeg nu alles bij KPN op te zeggen en mijn nummer (1 stuks) naar Tiscali te porteren. Mijn huidige situatie is als volgt:
- Demon via BBNed (prima dienstverlening) met Allied Data CopperJet 816-2P (geschikt voor Voice).
Dit modem is geschikt voor VoDSL techniek maar niet voor VoIP. Dus een ander modem moet er komen in geval van Tiscali. Alleen ISP's die telefonie in NL via BBNed leveren kunnen VoDSL (ook wel VoATM) leveren eventueel.
Ik voorzie een aantal zaken die waarschijnlijk overkoombaar zijn. Graag uw input (SVP uit eigen ervaring en niet van horen zeggen):
- ISDN centrale moet worden vervangen voor analoge 4 poorts centrale. Daarin is ruime keus op marktplaats. Maar pikt mijn "voice modem" dat?
Uit een voice modem (andere wel, zie boven) komen gewoon normale 'analoge' aansluitingen. Dus geen probleem als 't maar een analoge centrale is.

Zijn/komen in de toekomst ook vast VoIP modems of losse router/apparatuur met ISDN poorten. Maar moet je even zoeken en/of wachten.
- Zet ik het DECT station op de 2de voice poort van het modem? Of zoals nu op 1 poort van de centrale? Of doe ik er een googeldoosje tussen (AX512 o.i.d.)?
Als dect gewoon analoog systeem is geen probleem. Geen schakelkasten nodig gezien je dit vaak gewoon in modem kan regellen welke poort met welk nummer moet uitbellen (of beide zelfde nummer) en welke moet rinkellen op welk inkomend nummer (of beide).
- Kan ik inderdaad gelijktijdig met twee lijnen bellen (1 Tiscali PLUS 1 geporteerd KPN nummer)?
Kan zonder problemen. Zelfs al zou je maar 1 nummer hebben kan je twee gesprekken voeren. Thans wel met de ZyXEL's van Tiscali.
Voor DSL wel, alleen VPI/VCI is anders. 0/34 ipv 0/35 voor BBNed. Voice gedeelte gaat niet werken. Alleen de 1616-2P kan VoDSL & VoIP aan.
- Welke ervaring is er inmiddels met de gesprekskosten facturatie van Tiscali ? Ik neem aan dat de 900 nummers op je maandelijkse variabele Tiscali factuur verschijnen. Is er online inzicht in de factuur?
Facturen online beschikbaar inderdaad. Tussentijds kijk ik nooit eigenlijk, zou 't niet weten.

Je kan ook gemakkelijk betaal diensten en nummers blokkeren op de instellingen pagina voor je telefonie mocht je dat willen.
- Zijn er nog dingen te verwachten of te regelen i.v.m. het verhuizen van BBNed naar BBXL?
Nieuw modem & kosten d'r voor even bij berekenen in je overstap. En houdt rekening dat de genoemde prijzen de kortingsprijzen zijn. Volledige bedragen worden eerst geincasseerd waarna de kortingsbedragen teruggevraagd kunnen worden.

Worden doorgaans binnen aantal weken weer geretourneerd.

En telefonie diensten kan je pas aanvragen als je overstap (dus oplevering DSL) afgerond is helemaal.

• Martijn
RobbieDee schreef op donderdag 01 september 2005 @ 23:03:
[...]

Mvg,
RD
Je modem is een VoDSL modem, oftewel Tiscali Telefonie gaat daar nooit mee werken, die gebruikt VOIP. Als je Tiscali aanvraagt krijg je gewoon een modem van hun met 2 voip kanalen dus dat zou gen probleem moeten zijn. Je krijgt dan een extra nummer (bovenop je huidige nummer). Het huidige nummer wordt geporteerd naar Tiscali. Je hebt dan dus 2 nummers voor 2 kanalen, en kunt daar tegelijk mee bellen. Op het Tiscali modem kun je er dan 2 telefoons aanhangen, waarbij je ook nog in kunt stellen dat allebei te telefoons over moeten gaan als 1 van de kanalen een inkomend gesprek krijgt... >:)

[ Voor 1% gewijzigd door Martijn op 01-09-2005 23:19 . Reden: die modereters ook, altijd eerder ;) ]

• RobbieDee
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-12-2016

RobbieDee

Buuf waar ben je

Dank bjck en Martijn. Het moet er maar eens van komen. Mijn jaar bij Demon zit er bijna op. Ga daar met spijt weg maar ze hebben geen alternatief. Op het hele BBNed platform trouwens niet. Wie wil er nu gratis bellen naar mensen met BBNed voice? Dat schiet lekker op NOT!

RD

• FryX
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-03 19:20
Ik heb een klein probleempje!!!

Ik ben namelijk in het mooie verkooppraatje getrapt |:( van dat de modem (Zyxel 2602 niet draadloos) tussen Tiscali telfonie en kpn kan switchen met maar een toestel. achteraf kan dat dus niet... ik vraag dus hierbij of iemand mij kan helpen?

Ik wil graag iets krijgen dat zo werkt dat het uitgaande verkeer via tiscali telefonie gaat en inkomend verkeer via kpn... met maar 1 toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FryX
Ik heb nu even de topic doorzocht (had ik eerder moeten doen O-) ) en vond al direct een oplossing :*) een dervan was de ax520 maar nu vraag ik: waar kan je die kopen? want dat vond ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
FryX schreef op donderdag 01 september 2005 @ 23:57:
Ik heb een klein probleempje!!!

Ik ben namelijk in het mooie verkooppraatje getrapt |:( van dat de modem (Zyxel 2602 niet draadloos) tussen Tiscali telfonie en kpn kan switchen met maar een toestel. achteraf kan dat dus niet... ik vraag dus hierbij of iemand mij kan helpen?

Ik wil graag iets krijgen dat zo werkt dat het uitgaande verkeer via tiscali telefonie gaat en inkomend verkeer via kpn... met maar 1 toestel!
http://www.artech.com.tw/html/english/ax520/Ax520.htm
AX520 2-Line Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 10:47

ReLight

echo("What Now ? !")

FryX schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 00:08:
Ik heb nu even de topic doorzocht (had ik eerder moeten doen O-) ) en vond al direct een oplossing :*) een dervan was de ax520 maar nu vraag ik: waar kan je die kopen? want dat vond ik nog niet.
offtopic:
aanvullingen op je post als nog niemand na je gepost heeft kan met de edit knop

+
Martijn schreef op donderdag 01 september 2005 @ 11:24:
Iets anders, nog mensen die een Artech AX520 nodig hebben? Ik heb geen zin om een complete IA te houden op ia.net, maar een paar wil ik wel bestellen. Contact me maar via MSN of mail... Ik wil het wel vandaag horen...
=Join the fun, laten we samen doen ?

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FryX
ReLight schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 00:15:
[...]

offtopic:
aanvullingen op je post als nog niemand na je gepost heeft kan met de edit knop

[...]

=Join the fun, laten we samen doen ?
Klinkt leuk :D , maar hoeveel gaat het kosten?

[ Voor 10% gewijzigd door FryX op 02-09-2005 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
FryX schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 11:19:
[...]

Klinkt leuk :D , maar hoeveel gaat het kosten?
Ik ben in gesprek met Artech, ik had er gisteren al een snel besteld namelijk (mijn pa kan niet wachten ;)), toen ik de animo van anderen ontdekte ;)... Heb nu dus Artech gemaild of het nog aangepast kan worden... Mail mij ff als je interesse hebt (zie profile)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FryX
Ik hoop voor je dat het nog kan, maar hoeveel gaat het me ongeveer kosten? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
FryX schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 11:42:
Ik hoop voor je dat het nog kan, maar hoeveel gaat het me ongeveer kosten? O-)
OK, tis gelukt met Artech, ik kan nog wat meer bestellen. Wat de prijs wordt is nog beetje moeilijk te zeggen (wisselkoers en aantal speelt daarin een rol)... Maar 3 moeten het er dus sowieso zijn? IKzelf, Relight en FryX?? Please mail me snel, want ik wil het binnen een paar uur rond maken als het kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:16

Arfman

Drome!

Heb je een inschatting van de prijs ?
Zie dat Telefonie geactiveerd is bij mij, vanavond ff de codes in het modem invoeren ! :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Arfman schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 14:04:
Zie dat Telefonie geactiveerd is bij mij, vanavond ff de codes in het modem invoeren ! :P
Hoe lang heb je op die telefonie codes moeten wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Even een korte berekening, kan uiteraard iets anders uitvallen, maar ongeveer een indicatie. (berekend volgens http://www.go2.be/varia/wisselkoers.shtml)

Voor 1 AX520 betaal je +- 1750 Taiwan Dollar = € 42,89
Voor 3 stuks betaal je +- 4250 Taiwan Dollar = € 104,20 (per stuk dus +- 35 euro)
Voor 4 stuks betaal je +- 5400 Taiwan Dollar = € 132,41 (per stuk dus +- 33 euro)

Dit is uiteraard nog zonder porto van mij naar jullie... En het kan allemaal net wat anders uitvallen natuurlijk, ik weet niet wat Mastercard voor koerslijst hanteerd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FryX
Ik heb slecht nieuws ;( , ik kan mijn ouders niet berijken en ze zijn nog druk op het werk. Ze komen vanavond weer thuis en zullen het dan bespreken. En dan gaan we naar een verjaardag. Ik kan dan ook niet vanavond zeggen of het kan.

Zou het morgen ook nog kunnen? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
FryX schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 15:04:
Ik heb slecht nieuws ;( , ik kan mijn ouders niet berijken en ze zijn nog druk op het werk. Ze komen vanavond weer thuis en zullen het dan bespreken. En dan gaan we naar een verjaardag. Ik kan dan ook niet vanavond zeggen of het kan.

Zou het morgen ook nog kunnen? _/-\o_
Morgen kan nog wel, tis toch weekend... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Arfman schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 14:04:
Arfman, moet jij er een hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Sorry, 35 euro is me teveel. Voor zoiets wil ik maximaal 10 a 15 euro uitgeven, maar toch bedankt.

@jpu: heb voor mijn gevoel redelijk lang op die codes moeten wachten, ongeveer 2 weken als ik me het goed herinner. Weet niet of ik ze al thuisheb hoor, maar ik kan wel op die Telefonie pagina komen en daar kan ik ze veranderen, dus daar kom ik vanavond wel uit ;)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Arfman schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 15:22:
Sorry, 35 euro is me teveel. Voor zoiets wil ik maximaal 10 a 15 euro uitgeven, maar toch bedankt.

@jpu: heb voor mijn gevoel redelijk lang op die codes moeten wachten, ongeveer 2 weken als ik me het goed herinner. Weet niet of ik ze al thuisheb hoor, maar ik kan wel op die Telefonie pagina komen en daar kan ik ze veranderen, dus daar kom ik vanavond wel uit ;)
Voor 10/15 euro kun je zoiets natuurlijk nooit krijgen... 8)7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik ook mee doen in de inkoop aktie voor de Artech AX520 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 22:09:
Mag ik ook mee doen in de inkoop aktie voor de Artech AX520 ?
Mail me please... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
bjck schreef op donderdag 01 september 2005 @ 12:50:

VPN is nog een issue (sommige varianten) in de firmware van de ZyXEL. Dat is in de volgende meegenomenen die spoedig moet komen (laatste puntjes nog).
Oke, dank je. Dan is het wachten daarop. Het lijkt me dat hij de problemen moet doorgeven aan Tiscali, zodat hij op de hoogte wordt gebracht als de nieuwe firmware klaar is?
(of moet hij echt bij zyxel zijn?)

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Quacka schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 23:41:
[...]

Oke, dank je. Dan is het wachten daarop. Het lijkt me dat hij de problemen moet doorgeven aan Tiscali, zodat hij op de hoogte wordt gebracht als de nieuwe firmware klaar is?
(of moet hij echt bij zyxel zijn?)
Wordt momenteel weer een versie grondig doorzocht op fouten en als die er niet zijn issie af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 15:23:
[...]

Ach, dan koopt 'ie toch de veel goedkopere combine-a-line (u weet wel, dat product met dat hoogst irritante reclamefilmpje)... En dan kom je, als je KPN rekening op de mat valt, er vanzelf wel achter dat dat apparaat als uitgaande lijn de laatst gebruikte inkomende lijn gebruikt... erg leuk als je net op je KPN lijn gebeld bent en dan overdag een paar uurtjes naar de andere kant van Nederland gaat bellen over je 3,3 x zo dure Belbudget lijntje... :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is jouw e-mail adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FryX
Martijn schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 15:17:
[...]

Morgen kan nog wel, tis toch weekend... ;)
O dank je :D :D 8)7 . Je hoort het echt morgen van me. Ik mail dan wel direkt mijn gegevens door (welke gegevens heb je eigenlijk nodig en hoe moeten we gaan betalen?)....

Het is echt een heel handig dingetje, het belt uit via Voip maar toch kan je het kpn nummer houden met nummerherkenning....

Maar nogmaals bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Nummerherkenning van de KPN lijn zou nog een probleem zijn door dat kastje heen. Tis nummerweergave niet omdat die op de andere (primaire) poort zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FryX
ik heb de user manual gelezen van ax520, er staat dat de telefoonlijn op poort 2 altijd aan de telefoon gebonden is, bij kpn (DTMF signaal) wordt voor de echte bel het nummer doorgestuurd naar de telefoon en doordat de telefoon altijd in normale stand altijd op poort 2 staat ontvangt de telefoon altijd het nummer. uitbellen gaat automatisch over poort 1 (VoIP dus), als er nou storing zou kunnen zijn hoef je alleen maar #0 voor het nummer in te tikken en je belt via lijn 2.

Bij VoIP kan je ook nummer herkenning krijgen als het maar een FSK signaal is.

handig he :+ (wat zijn die koreanen toch slim 8)7 ).

Je kan het zelf checken als je wilt op de volgend url http://www.artech.com.tw/html/english/ax520/Ax520.htm :D
en de handleiding http://www.artech.com.tw/html/english/ax520/AX520ME.pdf :D

Als ik het fout heb dan mag je een sukkel noemen, ik heb de handleiding al meerdere malen gecheckt.

[ Voor 17% gewijzigd door FryX op 03-09-2005 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dan is de vraag of je ook FSK uit je ZyXEL ontvangt voor nummerweergave op VoIP ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FryX
bjck schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 01:26:
Dan is de vraag of je ook FSK uit je ZyXEL ontvangt voor nummerweergave op VoIP ;)
Nee volgens de handleiding van ZyXEL kan dat niet (DTMF), je moet dan weer een EX 220 kopen om het signaal om te zetten naar FSK en ik weet niet eens zeker of het werkt op nummerweergave van de telefoons hier. Maar bij ons zullen we toch bijna nooit gebelt worden op de tiscali lijn.

nog een url voor de ex220 http://www.artech.com.tw/html/english/ex220/ex220.htm

[ Voor 9% gewijzigd door FryX op 03-09-2005 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 10:47

ReLight

echo("What Now ? !")

De Ax520 icm tiscaly laat gewoon het inkomende nummer zien op de voip lijn.
Er is op inkoopacties.net (link staat ook ergens in dit topic) ook een hoop info te vinden, er werd toen ook veel ingekocht door Tiscali gebruikers.

Maar dan nog is het niet een showstopper, althans voor mij niet. Heb nu 2 telefoons met labels erop om vergissing te voorkomen, staat niet leuk in de kamer.
Je kan ook gewoon de kpn op kanaal 1 zetten, dan heb je het zoals normaal, maar dan moet je wel altijd #0 bellen voor viop bellen natuurlijk, en dat vergeet je snel.

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FryX
bij mij gaat het alleen om het samenvoegen van twee telefoonlijnen, wij zullen toch bijna nooit gebelt worden op de VoIP lijn.

voor martijn:

Het kan. ik zou alleen nu graag willen weten wat voor gegevens je allemaal nodig hebt.

[ Voor 32% gewijzigd door FryX op 03-09-2005 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Martijn schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 15:23:
[...]

Dan maar niet ;)
Ik heb Tiscali genomen om (flink) te besparen op mijn KPN rekening. Ik bespaar nu zo'n 30 euro per maand, minus de "tikken" bij Tiscali die ik naar GSM's verbel, maar dat zullen er niet veel zijn. Er hadden iets van 10-15 mensen ons oude KPN nummer, die heb ik ons nieuwe Tiscali nummer gegeven en voor de zekerheid heb ik een oude telefoon achter de KPN lijn geknoopt zodat mensen die ik eventueel vergeten ben mij toch kunnen bereiken. Daarom is 35 euro me teveel, daar kan ik bijna een week van eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Staat in me profile, ga ik hier niet posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Iemand al kijk op wanneer de final F/W komt? Ik draai nu de Beta maar heb met name voor het Telefonie deel nu niet het idee dat er sprake van verbetering is, in tegendeel zelfs. Telefoon valt nu supervaak weg als je opneemt!

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 11:40:
Ben xs4all zowiezo zat, 39 euro voor een lite abonnement!
Ik heb altijd met xs4all gesympatiseerd maar ik denk dat ze nu een grote fout maken door geen goedkoop internet aan te bieden. Volgens mij gaan er nu echt vele honderden mensen per maand van xs4all (kpn) naar Tiscali. Een provider als HCC!Net springt hier nog handig op in door (tegen iets slechtere voorwaarden dan Tiscali zelf) internet aan te bieden via Tiscali (wel hogere upload).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Deddiekoel schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 13:02:
Iemand al kijk op wanneer de final F/W komt? Ik draai nu de Beta maar heb met name voor het Telefonie deel nu niet het idee dat er sprake van verbetering is, in tegendeel zelfs. Telefoon valt nu supervaak weg als je opneemt!
Dat is ook één van de issues die problemen gingen geven toen een aantal andere opgelost waren. Ziet er nu goed uit met de laatste versie die momenteel grondig getest wordt. Als daar geen fouten meer in ondekt worden (die nu bekend zijn natuurlijk) kan 't niet lang meer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 13:25:
[...]

Ik heb altijd met xs4all gesympatiseerd maar ik denk dat ze nu een grote fout maken door geen goedkoop internet aan te bieden. Volgens mij gaan er nu echt vele honderden mensen per maand van xs4all (kpn) naar Tiscali. Een provider als HCC!Net springt hier nog handig op in door (tegen iets slechtere voorwaarden dan Tiscali zelf) internet aan te bieden via Tiscali (wel hogere upload).
Inderdaad, helemaal mee eens! De kwaliteit van xs4all is super, maar op een gegeven moment gaat de prijs knagen. Daarnaast zullen ze doordat hete en kpn bedrijf is vast heel laat met telefonie komen... Ik was een tevreden klant sinds 2001, maar nu is de liefde over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 12:41:
[...]

Staat in me profile, ga ik hier niet posten ;)
To Martijn:

pls. check your mailbox :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OKA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:29

OKA

bjck schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 00:45:
Nummerherkenning van de KPN lijn zou nog een probleem zijn door dat kastje heen. Tis nummerweergave niet omdat die op de andere (primaire) poort zit.
Ik heb in deze post een mogelijke oplossing aangedragen voor nummermelding via de VOIP lijn. Ik kan het niet testen (heb geen telefoon met nummermelder), maar de vele mensen die nummermelding erg belangrijk vonden, wilden dit niet testen 8)7. Als er hier mensen zijn die het willen testen én terugkoppelen, graag _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 10:46
OKA schreef op zondag 04 september 2005 @ 23:04:
[...]

Ik heb in deze post een mogelijke oplossing aangedragen voor nummermelding via de VOIP lijn. Ik kan het niet testen (heb geen telefoon met nummermelder), maar de vele mensen die nummermelding erg belangrijk vonden, wilden dit niet testen 8)7. Als er hier mensen zijn die het willen testen én terugkoppelen, graag _/-\o_
Ik heb tiscali + zyxel + AX250

Ik wordt gebeld op mijn kpn budget lijn met nummerherkenning... ik bel via Tiscali...
Ik heb gewoon nummerherkenning op mijn ouwe ericsson telefoon dect260
Ik heb GEEN nummerherkenning op de Tiscali lijn!!!!! Maar daar beld niemand mij op!! dus is dit ook niet noodzakelijk!

Wat er namelijk gebeurt, DTMF heeft als eigenschap dat alleen het nummer van de beller binnen de 1e seconde van de gespreksopbouw geeft. Daarna niet meer. Aangezien poort 2 naar poort 1 word geschakeld is dat nummer alweer verdwenen en wordt niet opnieuw gemeld.. FSK doet constant een melding van het nummer en vandaar dat fsk wel door die schakeling heen komt..

Ik hoop dat jullie wat aan bovenstaande uitleg hebben?! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Smarty77 schreef op maandag 05 september 2005 @ 12:20:
[...]

Ik wordt gebeld op mijn kpn budget lijn met nummerherkenning... ik bel via Tiscali...
Ik heb GEEN nummerherkenning op de Tiscali lijn!!!!! Maar daar beld niemand mij op!! dus is dit ook niet noodzakelijk!

Wat er namelijk gebeurt, DTMF heeft als eigenschap dat alleen het nummer van de beller binnen de 1e seconde van de gespreksopbouw geeft. Daarna niet meer. Aangezien poort 2 naar poort 1 word geschakeld is dat nummer alweer verdwenen en wordt niet opnieuw gemeld.. FSK doet constant een melding van het nummer en vandaar dat fsk wel door die schakeling heen komt..

Je spreekt jezelf dus tegen. Je zegt dat je WEL kpn nummerherkenning hebt en geen tiscali nummerherkenning. Daarna vertel je dat DTMF(=kpn) niet werkt omdat het nummer maar 1 keer wordt doorgestuurd, en FSK (=tiscali) wel werkt omdat het vaker wordt meegestuurd...

Deze twee stellingen sporen dus niet met elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OKA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:29

OKA

Smarty77 schreef op maandag 05 september 2005 @ 12:20:
[...]

Met deze opties die ik heb gevonden, kun je ervoor zorgen dat DTMF tijdens het overgaan doorkomt, dus niet alleen maar de 1e seconde. Theoretisch zou het dan goed moeten gaan, maar iemand moet dat eerst gaan testen.

Daarnaast is het ook mogelijk om het Caller-Id soort te wijzigen in FSK. Maar omdat Tiscali met DTMF werkt, weet ik niet of de modem dan het DTMF-signaal omzet in FSK. Ook dit moet eerst in de praktijk getest worden.

Dus nogmaals mijn verzoek. Wil iemand dit testen. Als het dan blijkt te werken, hebben we toch een mooie oplossing :*) en heeft iedereen er wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:50
Voor Tiscali users die verhuist zijn of gaan verhuizen

Omdat ik ging verhuizen bekeek ik de verhuis voorwaarden van Tiscali. Tiscali garandeerd, indien je het 4 weken voor je verhuizing aangeeft en je binnen hetzelfde netwerk verhuist, je lijn tijdig werkend te hebben.
Nu nam ik hier nog 1 week boven op en stuurde mijn verhuis gegevens in. Op de dag dat ik aangegeven had de lijn nodig te hebben werkte deze echter nog niet. Na een telefoontje kreeg ik te horen dat ze nog geen datum hadden waarop ik aangesloten zou zijn. Dit was op maandag en ze rade me aan om aan het eind van de week nogmaals terug te bellen om te controlleren of er dan al een datum bekend was. Vrijdag belde ik weer en kreeg ik het bericht dat mijn verbinding de 13e rond zou zijn. Aangezien dit is 17 dagen te laat is vroeg ik hoe nu verder. Ik kreeg het antwoord dat het proces niet te versnellen was maar dat ik wel een brief kon sturen om het geld terug te krijgen van de verloren weken.
Nu is mijn vraag of meer mensen dit of dergelijke situatie hebben doorgemaakt en of er nog tips zijn voor het schrijven van een terug claim brief. Zelf zit ik te denken het geld dat tiscali vraagt om je lijn te verhuizen terug te vragen. Ik heb het immers ruim van te voren aangegeven en ze vragen hier het schofterige bedrag van 100 euro voor. (En iedereen weet onderhand dat dit het werk niet is.)
Reacties zijn welkom, ik zal de voortgang hier bijhouden en mocht ik mijn 100 euro terug krijgen zal ik mijn brief hier ook posten mocht iemand anders hem nog kunnen gebruiken.

Tot slot een tip voor het verhuizen van je lijn:
- Geef het zeker 7 weken van te voren aan als je tijdig van je lijn gebruik wil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 10:46
Martijn schreef op maandag 05 september 2005 @ 12:45:
[...]

Je spreekt jezelf dus tegen. Je zegt dat je WEL kpn nummerherkenning hebt en geen tiscali nummerherkenning. Daarna vertel je dat DTMF(=kpn) niet werkt omdat het nummer maar 1 keer wordt doorgestuurd, en FSK (=tiscali) wel werkt omdat het vaker wordt meegestuurd...

Deze twee stellingen sporen dus niet met elkaar...
Je hebt helemaal gelijk!! :+ :o :r

Alleen jouw aanname is dat Tiscali FSK heeft! Maar Tiscali heeft DTMF!
De kabel bedrijven (chello/UPC, Essent) gebruiken FSK!

DUSSS....... 2 x dtmf signaal: poort 1 komt wel door en poort 2 niet!
Zet je Tiscali op poort 1 dan heb je nummerherkenning via tiscali en geen N.H. van KPN. :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door Smarty77 op 05-09-2005 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Asprine schreef op maandag 05 september 2005 @ 13:28:
Voor Tiscali users die verhuist zijn of gaan verhuizen

Omdat ik ging verhuizen bekeek ik de verhuis voorwaarden van Tiscali. Tiscali garandeerd, indien je het 4 weken voor je verhuizing aangeeft en je binnen hetzelfde netwerk verhuist, je lijn tijdig werkend te hebben.
Nu nam ik hier nog 1 week boven op en stuurde mijn verhuis gegevens in. Op de dag dat ik aangegeven had de lijn nodig te hebben werkte deze echter nog niet. Na een telefoontje kreeg ik te horen dat ze nog geen datum hadden waarop ik aangesloten zou zijn. Dit was op maandag en ze rade me aan om aan het eind van de week nogmaals terug te bellen om te controlleren of er dan al een datum bekend was. Vrijdag belde ik weer en kreeg ik het bericht dat mijn verbinding de 13e rond zou zijn. Aangezien dit is 17 dagen te laat is vroeg ik hoe nu verder. Ik kreeg het antwoord dat het proces niet te versnellen was maar dat ik wel een brief kon sturen om het geld terug te krijgen van de verloren weken.
Nu is mijn vraag of meer mensen dit of dergelijke situatie hebben doorgemaakt en of er nog tips zijn voor het schrijven van een terug claim brief. Zelf zit ik te denken het geld dat tiscali vraagt om je lijn te verhuizen terug te vragen. Ik heb het immers ruim van te voren aangegeven en ze vragen hier het schofterige bedrag van 100 euro voor. (En iedereen weet onderhand dat dit het werk niet is.)
Reacties zijn welkom, ik zal de voortgang hier bijhouden en mocht ik mijn 100 euro terug krijgen zal ik mijn brief hier ook posten mocht iemand anders hem nog kunnen gebruiken.

Tot slot een tip voor het verhuizen van je lijn:
- Geef het zeker 7 weken van te voren aan als je tijdig van je lijn gebruik wil maken.
Verhuizen hangt van meer factoren af dan alleen tijdig aangeven. Als jij op je nieuwe adres weer linesharing krijgt en je telefoonlijn wordt ook pas op die dag door KPN daar weer aangesloten kan je DSL het toevallig ook die dag doen.

Maar 't kan ook dat eerst dat klaar moet zijn en werken voordat Tiscali er weer DSL op kan opleveren natuurlijk. En daar kunnen ze niets aan doen ook verder omdat ze geen invloed hebben op wat jij als klant regelt met KPN voor je telefoonlijn/nummer verhuizing.

Het optijd aanmelden van je verhuizing bij Tiscali kan er voor zorgen dat KPN ze beide tegelijk kan aanleggen op je adres, vaak gaat dat goed. Behalve als je verhuizing te-laat doorgeeft aan Tiscali dan moeten ze wachten tot je telefoonlijn het doet en dan pas je verhuizing (opnieuw) doorzetten.

Wanneer wordt je KPN-telefonie opgeleverd op je nieuwe adres?

Te-vroeg verhuizing doorgeven wordt het ook niet goed verwerkt. Als KPN nog niets weet van je verhuizing en Tiscali gaat DSL verhuizing opstarten stagneert het ook compleet natuurlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door bjck op 05-09-2005 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:50
Mijn kpn lag er al een maand toen ik het verhuis bericht doorgaf aan Tiscali.
Dat kan dus niet echt het probleem zijn geweest. Plus dat je via kpn pas vlak voor de oplevering je nummer krijgt. Tiscali wil bij je verhuizing graag je nummer weten. Begrijp niet hoe je dit synchroom kan doen bij een andere provider dan je telefoon provider. Ze hebben immers je nummer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 19:57
Net voor 't eerst router-reset gehad. Combinatie: actieve telefoonsessie + eMule. Met Azureus nog niet eerder gehad. Nu wacht ook ik met smart op de final van de nieuwe firmware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

bjck schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 15:33:
[...]
Dat is ook één van de issues die problemen gingen geven toen een aantal andere opgelost waren. Ziet er nu goed uit met de laatste versie die momenteel grondig getest wordt. Als daar geen fouten meer in ondekt worden (die nu bekend zijn natuurlijk) kan 't niet lang meer duren.
Hoe kom jij aan deze inside information? Het klinkt allemaal super iig. Ik wil me ook best pre-Beta tester opwerpen! Met de huidige beta heb ik alleen maar meer problemen gekregen. Nieuwste euvel is dat mijn WLAN op gezette tijden signaal bijna verliest (van 5 naar 1 balkje). Hetzelfde geld ook voor de telefonie met als enige verschil dat deze helemaal wegvalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Vanavond is m'n telefonie uitgevallen, voor het eerst. Telefoon ging simpelweg niet meer over, maar als ik met m'n GSM belde zag ik wel de Phone lamp knipperen. Router aan en uit en hij deed het weer.

Hopen dat snel de nieuwe firmware er is die dit oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gromit77
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-05-2024
Ik zit met veel belangstelling dit topic te lezen omdat mij is gevraagd om naar een goede internet provider te zoeken in Helmond. De desbetreffende persoon heeft totaal geen verstand van computers.

Na wat speurwerk op het net blijven er voor mij ivm met de wensen maar 2 providers/abonnementsvormen over:

-Wanadoo (fam. abonnement)
-Tiscali (Special met Telefonie)

Als ik beide topics door lees kom ik bij beide produkten problemen tegen, het lijkt wel of geen produkt/provider echt 100% goed is.

Belangerijk is dat het adsl gedeelte stabiel draait, en stroringsvrij is.

Welke provider raden jullie mijn aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
gromit77 schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 10:23:
Ik zit met veel belangstelling dit topic te lezen omdat mij is gevraagd om naar een goede internet provider te zoeken in Helmond. De desbetreffende persoon heeft totaal geen verstand van computers.

Na wat speurwerk op het net blijven er voor mij ivm met de wensen maar 2 providers/abonnementsvormen over:

Als ik beide topics door lees kom ik bij beide produkten problemen tegen, het lijkt wel of geen produkt/provider echt 100% goed is.

Tiscali producte kan ook zonder telefonie en DSL gedeelte is het bestaande Tiscali (voorheen BaByXL) netwerk gewoon. DSL wordt ook aangesloten netjes met een splitter en modem los van elkaar. Bellen kan je ook eerst gratis een nieuw/extra nummer nemen en je KPN-telefonie gewoon blijven behouden/gebruiken dan.

Wanadoo's DSL-netwerk is net nieuw en heeft nog wat kuren misschien. En de Livebox die verplicht is als modem is nog in ontwikkeling. Telefoonlijn gaat ook voor bellen via KPN door de Livebox heen wat mogelijk een issue kan zijn. Bellen is ook bij Wanadoo verder optioneel.

Daar hoor je de meeste klachten nog over 't internet bellen. Maar bij beide gaat 't een stuk beter (bijna helemaal goed) zeker tov KPN ;)

Tiscali helpdesk is een gewoon 030 nummer. Wanadoo helpdesk kost 10ct p/m, misschien wel belangrijk om mee te nemen.

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 06-09-2005 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn

Het is voor een persoon die niks van computers weet, dus ik denk dat ie ook weinig anders zal doen als beetje internetten en mailen ? In dat geval is Tiscali zeker prima. Voor BitTorrent krijg je nog wel eens problemen, maar daar zal hij denk ik geen last van hebben dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimusius
Hoi,

ik heb nu ook tiscali ADSL met telefonie aangevraagd en heb de multipc modem gekozen.
Even voor mijn beeld, de multipc modem =ZyXEL 2602H of is dat een andere?

ik heb al een Linksys WRT54g wireless accesspoint dus heb geen wireless genomen. ik neem aan dat het geen probleem hoeft op te leveren als ik deze linksys achter de multipc modem gooi? ook ivm telefonie vanuit multipc modem.

groet,

[ Voor 6% gewijzigd door Jeronimusius op 06-09-2005 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Jeronimusius schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 14:32:
Hoi,

ik heb nu ook tiscali ADSL met telefonie aangevraagd en heb de multipc modem gekozen.

ik heb al een Linksys WRT54g wireless accesspoint dus heb geen wireless genomen. ik neem aan dat het geen probleem hoeft op te leveren als ik deze linksys achter de multipc modem gooi? ook ivm telefonie vanuit multipc modem.

groet,
Nee hoor, werkt hier prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimusius
Martijn schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 14:35:
[...]
Nee hoor, werkt hier prima...
Mooi! jij hebt dus ook de linksys WRT 54g. En ik heb even zelf nagezocht. de Multipc is de ZyXEL 2602H .

[ Voor 25% gewijzigd door Jeronimusius op 06-09-2005 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Voor mensen die het draadloze bereik en de snelheid vinden tegenvallen van de 2602HW: niet vergeten een ander channel te testen! Channel 11 gaat bij mij een heel stuk beter dan de default 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keep it Cool
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-01-2024
IK lees met belangstelling al een tijdje deze treath en heeft me ook doen besluiten tiscali ADSL met basis telefoni aan te vragen.... alleen de ADSL was zo voor elkaar maar ik ben al een week aan het proberen het basis telefonie aan te vragen maar na het inloggen kom je op de pagina waar je kunt aanmelden dat je het modem reeds hebt en ga je dan verder met volgende dan krijg ik de melding dat er iets mis is gegaan en dat ik contact moet opnemen met de helpdesk.
Ik heb nu al een paar maal gebeld, en men zegt dat met het probleem onderkend en dat het niet bij elke gebruiker voorkomt en ze er wel mee bezig zijn maar nog niet weten hoe men dit moet oplossen :-((

Zijn er meer lezers die dit herkennen of weten wat je zou kunnen veranderen om het wel voor elkaar te krijgen die helpdesk kom ik dus niks verder mee en hun kunnen de aanmelding ook niet voor mij verzorgen vertelden ze mij.

K.i.C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie ook problemen met de mailbox?
Schijnt een storing te zijn al enige dagen ofzo? Ik kan iig mijn mailbox niet meer in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Keep it Cool schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 19:37:
IK lees met belangstelling al een tijdje deze treath en heeft me ook doen besluiten tiscali ADSL met basis telefoni aan te vragen.... alleen de ADSL was zo voor elkaar maar ik ben al een week aan het proberen het basis telefonie aan te vragen maar na het inloggen kom je op de pagina waar je kunt aanmelden dat je het modem reeds hebt en ga je dan verder met volgende dan krijg ik de melding dat er iets mis is gegaan en dat ik contact moet opnemen met de helpdesk.
Ik heb nu al een paar maal gebeld, en men zegt dat met het probleem onderkend en dat het niet bij elke gebruiker voorkomt en ze er wel mee bezig zijn maar nog niet weten hoe men dit moet oplossen :-((

Zijn er meer lezers die dit herkennen of weten wat je zou kunnen veranderen om het wel voor elkaar te krijgen die helpdesk kom ik dus niks verder mee en hun kunnen de aanmelding ook niet voor mij verzorgen vertelden ze mij.

K.i.C
Het is me een week geleden in 1 keer gelukt. Is wel weer heel erg klantonvriendelijk zoals ze je bij de helpdesk afschepen.

Het is zeker geen browserprobleem, maar zal wel in het systeem van Tiscali fout zitten neem ik aan? Anders zou je het op een andere plek nog een keer kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeronimusius schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 14:32:

Dat kan prima werken; gooi 'm gewoon op 1 van de 4 UTP poorten.
Zorg er dan wel voor dat je de DHCP functie van de Linksys uit zet, anders krijg je daar wel problemen mee (2 DHCP servers op 1 netwerkje).
Zelf vind ik het overigens handiger alles in 1 apparaat te hebben dus heb de 2602HW (multi PC + wireless) genomen. M'n huidige wireless router verkoop ik gewoon voor ongeveer het prijsverschil tussen de 2602H en 2602HW. Scheelt weer stroom, extra adapter, extra apparaat... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Keep it Cool schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 19:37:
...alleen de ADSL was zo voor elkaar maar ik ben al een week aan het proberen het basis telefonie aan te vragen maar na het inloggen kom je op de pagina waar je kunt aanmelden dat je het modem reeds hebt en ga je dan verder met volgende dan krijg ik de melding dat er iets mis is gegaan en dat ik contact moet opnemen met de helpdesk.
Al geprobeerd om:
  • de browsercache te legen (in IE menu extra, internetopties, tabblad algemeen)
  • de geschiedenis te legen (idem)
  • de cookies te wissen (idem)
  • eventueel de standaardinstellingen te herstellen (extra, opties, tabblad geavanceerd, knop onderaan)
  • na bovenstaande stappen browser afgesloten en opnieuw gestart
  • het aanmelden vanaf een hele andere PC te doen
?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2005 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keep it Cool
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-01-2024
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 11:11:
[...]

Al geprobeerd om:
  • de browsercache te legen (in IE menu extra, internetopties, tabblad algemeen)
  • de geschiedenis te legen (idem)
  • de cookies te wissen (idem)
  • eventueel de standaardinstellingen te herstellen (extra, opties, tabblad geavanceerd, knop onderaan)
  • na bovenstaande stappen browser afgesloten en opnieuw gestart
  • het aanmelden vanaf een hele andere PC te doen
?
Vandaag weer geprobeerd voor de zoveelste maal en het lukte dus nu wel in 1maal dus erg vreemd probleem maar affijn we zijn were een stap verder. :-)
Toch bedankt voor je reactie K.i.C
Ook JPU bedankt voor je reactie zoals je leest het is voor elkaar :-) K.i.C

[ Voor 6% gewijzigd door Keep it Cool op 07-09-2005 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens ,ik heb een probleem. Speedtest zeg 452 KB/s down 69 KB/s up, maar als ik een bestand download ( bvb. bij Nvidia site) kreeg ik alleen maximal 178 KB/s. Dit lijkt mij heel traag. Alles draait op standard instellingen ( tiscali router). Wie weet een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 19:13:
Jongens ,ik heb een probleem. Speedtest zeg 452 KB/s down 69 KB/s up, maar als ik een bestand download ( bvb. bij Nvidia site) kreeg ik alleen maximal 178 KB/s. Dit lijkt mij heel traag. Alles draait op standard instellingen ( tiscali router). Wie weet een oplossing?
Dat Nvidia de bestanden gaat aanbieden vanaf een server in europa in plaats vanaf de westkust van USA?

Zit wel 1/3 van de wereldbol, meerdere netwerken en veel heel veel kilomters glasvezel en routers tussen natuurlijk voor die download.

Download deze maar eens als test.

Is heel normaal dat het niet overal vandaan altijd de snelheid haalt van jou lijn. Meestal binnen nederland en overig europa wel gewoon. Maar ook de andere kant en / of onderweg kan beperkend zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door bjck op 07-09-2005 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 19:13:
Probeer eens iets van de Micorsoft site te downen die zijn over het algemeen wel snel. Die 178 kb/s ziet er prima uit. Je moet niet denken dat je altijd die 452 zult halen. Zeker niet bij een site als die van nVidia, want die zal best druk zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Deddiekoel schreef op woensdag 07 september 2005 @ 19:16:
[...]

Probeer eens iets van de Micorsoft site te downen die zijn over het algemeen wel snel. Die 178 kb/s ziet er prima uit. Je moet niet denken dat je altijd die 452 zult halen. Zeker niet bij een site als die van nVidia, want die zal best druk zijn!
Dat is ook heel gevaarlijk. Microsoft downloads komen overal vandaan en sommige uit USA en somige uit EU of worden via akamai gehost op diverse plekken ;) Zijn periodes zat geweest dat geen enkele download van Microsoft enige vaart had bij alles ISP's in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

bjck schreef op woensdag 07 september 2005 @ 19:17:
[...]

Dat is ook heel gevaarlijk. Microsoft downloads komen overal vandaan en sommige uit USA en somige uit EU of worden via akamai gehost op diverse plekken ;) Zijn periodes zat geweest dat geen enkele download van Microsoft enige vaart had bij alles ISP's in NL.
Inderdaad. Paar weken terug een PC op m'n werk Windows Update gedaan, 5 mB per seconde (Surfnet Gigabit). Vandaag een paar servers gedaan, 15 kB per seconde 8)7
Er is geen enkele betrouwbare snelheidstest eigenlijk. Behalve als je provider een 10 of 100 mb BIN bestand aanbiedt, dan kun je je snelheid testen binnen het netwerk van je provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op woensdag 07 september 2005 @ 19:15:
[...]

Dat Nvidia de bestanden gaat aanbieden vanaf een server in europa in plaats vanaf de westkust van USA?

Zit wel 1/3 van de wereldbol, meerdere netwerken en veel heel veel kilomters glasvezel en routers tussen natuurlijk voor die download.

Download deze maar eens als test.

Is heel normaal dat het niet overal vandaan altijd de snelheid haalt van jou lijn. Meestal binnen nederland en overig europa wel gewoon. Maar ook de andere kant en / of onderweg kan beperkend zijn.
Bedank voor de link,Download snelheid gemmideld 415, beter dan de 178 . :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinci
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-01-2024

Da_Vinci

Leonardo da Vinci

Vrienden van mij, met Tiscali Surf abbo en Sagem F@st 800E USB modem hebben me gevraagd om te kijken naar een wireless router voor hen. Nu heb ik een paar vragen waar ik bij Tiscali op de site niet uitkom (zit achter een login die ik momenteel niet heb...)

1. Is het mogelijk om met een huidig Tiscali Surf abbo (24.95) over te stappen naar een Special abbo met telefonie (29.95) en welke voorwaarden stelt Tiscali hieraan? (Gratis modem en/of modem actie met bijbetalen? Aansluit-/oversluitkosten? Dat soort zaken).

offtopic:
2. Indien de actie niet mogelijk is...Zouden jullie uberhaupt een wireless router achte zo'n Sagem USB-modem hangen of moeten zij gaan voor een compleet nieuwe wireless modem/router bij het huidige abbonement... zo ja welk wireless/modem router verdient volgens jullie de voorkeur (merk? / type? / met VoIP?)?

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie ook problemen met de mailbox?
Schijnt een storing te zijn al enige dagen ofzo? Ik kan iig mijn mailbox niet meer in??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Da_Vinci schreef op woensdag 07 september 2005 @ 19:35:
Vrienden van mij, met Tiscali Surf abbo en Sagem F@st 800E USB modem hebben me gevraagd om te kijken naar een wireless router voor hen. Nu heb ik een paar vragen waar ik bij Tiscali op de site niet uitkom (zit achter een login die ik momenteel niet heb...)

1. Is het mogelijk om met een huidig Tiscali Surf abbo (24.95) over te stappen naar een Special abbo met telefonie (29.95) en welke voorwaarden stelt Tiscali hieraan? (Gratis modem en/of modem actie met bijbetalen? Aansluit-/oversluitkosten? Dat soort zaken).
Geen idee. Desnoods bel je ze of log in met hun (of bij hun) met user & pass en kijk of je abonnement kan upgraden en modem uitzoeken.
2. Indien de actie niet mogelijk is...Zouden jullie uberhaupt een wireless router achte zo'n Sagem USB-modem hangen of moeten zij gaan voor een compleet nieuwe wireless modem/router bij het huidige abbonement... zo ja welk wireless/modem router verdient volgens jullie de voorkeur (merk? / type? / met VoIP?)?
Tiscali zelf ondersteut alleen de geleverde ZyXEL voor telefonie. Misschien kunnen ze hem voor dezelfde korting ontvangen als je even belt als ze naar hoger abonnement stappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck. weet jij antwoord op mijn vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 21:59:
bjck. weet jij antwoord op mijn vraag?
Over mail?

* bjck heeft nergens last van opzich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Bij mij werkt de mail ook zoals het hoort.

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

offtopic:
Als ik het allemaal over zou kunnen doen zou ik niet zoals nu de Zyxel wireless router met Telefonie totaal hebben genomen. Ik zou dan voor Telefonie basis en een Draytek 2510 (oid) gaan. In dit topic is deze al besproken en hij werkt perfect met Tiscali telefonie. Leuke bijkomstigheid van de router is dat deze die switch mogelijk al in zich heeft zitten. Hiermee bedoel ik dus dat je altijd gebeld wordt op je normale KPN lijn en belt met de gratis Tiscali lijn. Draytek support is ook erg goed naar mijn ervaring.
Helaas heb ik nu het geld er niet voor anders zou ik alles nog terug draaien en die Draytek kopen. Nu hoop ik maar dat de nieuwe firmware snel komt...

Verwijderd

Meestal kun je binnen je contractperiode hooguit de snelheid upgraden. Als je een heel ander modem nodig hebt kan het waarschijnlijk alleen als je aan het einde van de periode opzegt en het andere abbo aanvraagt. Bel of mail Tiscali gewoon, dan weet je het zeker :)
offtopic:
Het nadeel van dat eerste is dat je qua netwerkperformance nooit hoger komt dan de USB doorvoersnelheid. Voor internettoegang is dat genoeg, als het USB 1.1 is en je lokaal een bestandje over je netwerk wilt kopieren kan dat echter wel even duren... :Z

Verwijderd

Kijk eens bij quicknet

• Arfman

Arfman

Drome!

@keeskees: had je nog iets toe te voegen :?
Ik snap het nu van je posting niet helemaal ;)

Verwijderd

waar kun je zo'n ax520/comb-a-line kastje krijgen in nederland?

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 22:21:
Bestellen bij de leverancier uit thailand, zie dit topic of het Artech AX 520 2-Line Switch topic voor info en prijzen (e 43 voor 1, ca 1 week levertijd)
Of met een inkoop actie meedoen (was bij mij ca e33, met afhalen) of zelf een ia opstarten
Dan kun je nog veiling sites aflopen

Ik had zelf het idee dat ze ook in Frankrijk te krijgen zijn/waren, mijn frans is niet zo goed, check google.

Mijn advies: direct in thailand bestellen, inkoop acties leveren hooguit 5-10 euro voordeel op.
Heb je helaas geen cc, go https://www.ingcard.nl/

Let op ax520 is iets anders als het com-a-line doosje....

[ Voor 33% gewijzigd door jeanj op 08-09-2005 22:47 ]

Everything is better with Bluetooth

Verwijderd

wat bedoel je met iets anders?

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Volgens mij zat er verschil in de functionaliteit van de doosjes, ik kan echter de comb-a-line specs niet terug vinden met google, volgens mij staat het wel in het topic of anders deel 1. Moet je zelf maar even vergelijken
Oa. dit kun je terug vinden in dit topic
Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 15:06:
Dit is volgens mij de combine-a-line.
Deze heeft geen externe stroomvoorziening en volgens mij schakelt dit kastje bij het "uitbellen" niet automatisch naar een lijn, maar gebruikt het de laatst gebruikte lijn tenzij je handmatig schakelt. Dus moet je voor je zelf belt nog even handmatig de VOIP lijn kiezen. Niet echt automatisch dus. Er zal wel een bistabiel relais inzitten.
Aangezien ik de ax521 heb maakt het mij niet meer uit :)

[ Voor 52% gewijzigd door jeanj op 08-09-2005 22:56 ]

Everything is better with Bluetooth

• Arfman

Arfman

Drome!

Waar kan ik eigenlijk zien wat ik precies moet doen om dat geld van m'n eerste rekening (gedeeltelijk) terug te krijgen ? :X
OF ik ben blind, OF het staat gewoon niet op de site :P

• bjck
Arfman schreef op donderdag 08 september 2005 @ 23:03:
Waar kan ik eigenlijk zien wat ik precies moet doen om dat geld van m'n eerste rekening (gedeeltelijk) terug te krijgen ? :X
OF ik ben blind, OF het staat gewoon niet op de site :P
http://www.tiscali.nl/helpdesk/service.asp?id=1543

En dan: "Terugvorderen eenmalige actiekorting"

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimusius
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 11:06:
[...]

Dat kan prima werken; gooi 'm gewoon op 1 van de 4 UTP poorten.
Zorg er dan wel voor dat je de DHCP functie van de Linksys uit zet, anders krijg je daar wel problemen mee (2 DHCP servers op 1 netwerkje).
Zelf vind ik het overigens handiger alles in 1 apparaat te hebben dus heb de 2602HW (multi PC + wireless) genomen. M'n huidige wireless router verkoop ik gewoon voor ongeveer het prijsverschil tussen de 2602H en 2602HW. Scheelt weer stroom, extra adapter, extra apparaat... :)
Is ook wel op zich. maar ben erg gecharmeerd van de linksys wrt54g. heb het idee dat die beter is als dat ding van tiscali.

Hoe goed zijn de nieuwsgroups van tiscali? valt er wat vanaf te halen of is het niet veel soeps zoals bij veel providers.

[ Voor 31% gewijzigd door Jeronimusius op 09-09-2005 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

OK, ik ben blind :+
Bedankt !

Wanneer komt die nieuwe firmware uit ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 22:21:
Niet. Hooguit tijdens inkoopacties maar die zijn er momenteel niet.
Gewoon de AX521 (AX520 leveren ze niet meer) rechtstreeks bestellen in Taiwan voor 43 euro. Wel ff opletten dat je het bedrag in Taiwanese dollars moet invoeren, staat op de Artech site. Je hebt 'm binnen een week per koerier in huis, met een voor NL geschikte adapter. Ze doen er een nepfactuur bij van 3 dollar zodat je geen invoerrechten hoeft te betalen :)
De Combine-a-line zou ik vooral NIET doen, die gebruikt de laatstgebruikte inkomende lijn als uitgaande lijn. Niet leuk als je op die manier ongewenst weer over je 3,3 x duurdere belbudget lijn belt...
Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Nieuwe firmware is alleen voor de 2602H61 en 2602HW61 (MS5) en ook voor de 2602H63 en 2602HW63 (MU4).

En het persé noodzakelijk om na de firmware upgrade de modem naar factory-defaults te resetten!

Dit kan via menu onder: ConfiguratIon Maintenance --> Default. of als hij aan staat met ballpoint resetknopje ingedrukt houden tot hij herstart vanzelf.

(zet ook geen oude eerder opgeslagen config terug natuurlijk!)