[Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 2

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste
Acties:
  • 16.023 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na 8 dagen zit ik al in stap 4 van het aansluitings proces!

Netjes een brief gehad met de oplevering op 30-9 en de modem ligt klaar bij het postkantoor (was natuurlijk afgelopen 2 dagen niet thuis).

Petje af! Tiscali heeft de processen goed op orde!

Trouwens, wanneer ga je abonnement in? Bij administratieve oplevering (dus: ADSL werkende) of kan ik nu alvast op mijn persoonlijke website zonder dat de abonnement nu al ingaat? (moet wat content migreren voor mijn website)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BINGO....

Telefonie storing!!!

Ik kan niet uitbellen en als ik gebeld wordt hoort de andere partij hem niet over gaan maar hij belt wel hier bij mij. Raar he!? hopen dat het gauw over is... Ik ga iig tis niet bellen vanaf mn belbudget ;) er zullen al wel tig andere bellen nu :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Klopt, telefonie is storing momenteel.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov2008
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 11:59
Idd, geen Voip verbinding met Tiscali, internet en mailservers werken wel blijkbaar,
weet iemand de stand van zaken bij Tiscali hierover? Ook ik sta niet te trappelen om de helpdesk te bellen met 50 wachtenden tegen mobiel tarief...
En op de website melden ze natuurlijk weer helemaal niets (bij 'Storingen') :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
davidov2009 schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 15:35:
Idd, geen Voip verbinding met Tiscali, internet en mailservers werken wel blijkbaar,
weet iemand de stand van zaken bij Tiscali hierover? Ook ik sta niet te trappelen om de helpdesk te bellen met 50 wachtenden tegen mobiel tarief...
En op de website melden ze natuurlijk weer helemaal niets (bij 'Storingen') :(
Was om 15.35 opgelost.

Bellen was wel mogelijk naar andere Tiscali bellers, maar niet naar andere netwerken tijdens storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov2008
  • Laatst online: 12-09 11:59
Alles doet het inderdaad weer, dank voor de informatie, en op dat het zo stabiel mag blijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

davidov2009 schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 15:35:
Dan wacht je toch met bellen tot het weer werkt...? :) 8)7 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 10:47

ReLight

echo("What Now ? !")

Wanneer nemen ze bij de help desk zelf nu ook eens een VOIP Tiscally nummer ??

Tijdens de meeste storingen kan je idd wel binnen het netwerk bellen...Kan je hun tenminste (gratis) vragen wat er is.

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
ReLight schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 19:40:
Wanneer nemen ze bij de help desk zelf nu ook eens een VOIP Tiscally nummer ??

Tijdens de meeste storingen kan je idd wel binnen het netwerk bellen...Kan je hun tenminste (gratis) vragen wat er is.
Was een keer een storing dat internetverkeer niet mogelijk was, toen kon je wel gewoon bellen naar alles in de wereld. 't Kan ook andersom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtb558
  • Laatst online: 27-12-2024
Ik heb nu een AX520 maar weet iemand hoe het kan dat als ik bel het soms zomaar over de 2e lijn gaat? waarvoor je normaal volgens de handleiding eerst #0 zou moeten draaien.
Je hoort dan ook een piep door de telefoon voor het bellen (weet niet of dit normaal is voor de 2e lijn)

Ik moet daarna het kastje ook eerst weer uit en aan zetten om weer via de gewone lijn te bellen.

Aansluitschema:
LINE 1 = VoIP (Tiscali)
LINE 2 = PSTN (KPN Basis) (moet in nog omzetten naar KPN budget)
Telefoon op de derde aansluiting (Siemens Dect) maar heb er ook een ouderwet toestel aangehad.

Ik kan geen logica vinden voor de reden waarom het niet lekker werkt, hopelijk kunnen jullie mij verder helpen. want het is niet handig dat ik steeds de AX520 moet resetten.

need help,
Gerard

• Jeronimusius
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 15:19
Hey ,

ik zit met een probleem
ik heb nu ook tiscali adsl ( telefonie komt er nog aan)

maar ik heb zeg maar de gewone modem gekozen omdat ik al een wireless router van linksys de wrt54g heb.
.
nu heb ik een aantal posts terug al gevraagd of dit geen probleem oplevert.er werd gezegd . als je je dhcp op de linksys maar uitzet. ok volgens mij gedaan (werkt niet) maar wat moet ik dan wel aanzetten om ervoor te zorgen dat mijn laptop en pda wel kunnen internetten?
help me!

bedankt alvast!

• Sleepyhead
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:59

Sleepyhead

Sleepy as always....

Jeronimusius schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 08:12:
[...]

Is ook wel op zich. maar ben erg gecharmeerd van de linksys wrt54g. heb het idee dat die beter is als dat ding van tiscali.

Hoe goed zijn de nieuwsgroups van tiscali? valt er wat vanaf te halen of is het niet veel soeps zoals bij veel providers.
Bij tiscali zijn de nieuwsgroepen wel goed. Ik haal altijd maximale snelheid en je mag 3 draadjes. Retentie is ook wel aardig.

• RobbieDee
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-12-2016

RobbieDee

Buuf waar ben je

Jeronimusius schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 11:36:
.....ik heb zeg maar de gewone modem gekozen omdat ik al een wireless router van linksys de wrt54g heb.

<knip>
er werd gezegd . als je je dhcp op de linksys maar uitzet
Ik denk dat wat er gezegd werd fout is.

Ik overweeg ook een gewoon (voip) modem te nemen dat geen router fucntionalitiet heeft omdat ik al een draadloze router heb.

Het DSL modem (heeft maar 1 uitgaande Ethernet port) moet dan wel in "bridge" mode staan. Oftwel puur modem functie. In je 4 poorts "draadloze router" moet je wel degelijk opgeven dat je (Linksys) router de aangesloten apparaten (bedraad en onbedraad) van een IP adres voorziet. In mijn router heet dat op de ene plaats "obtain IP address automatically" Dit gaat over het publiek adres dat ik van mijn provider krijg (is overigens op basis van DHCP). Op de andere plaats in mijn router (de apparaten kant) heb ik "DHCP" aan staan en geef ik zelf op welke NAT adressen er in de pool zitten om aan de apparaten uit te delen.

Waarschijnlijk werd er bedoeld dat er geen twee "NATte" aparaten achter elkaar moeten worden gezet. Dus dat het DSL "modem" ook staat te routeren (contradictio) en aan de uitgang NAT adressen uitdeelt en dat je Linksys dat ook nog eens gaat doen. Want dan krijg je problemen.

Probeer maar rustig of het wel werkt met DHCP aan op je LinkSys. Als je "DSL modem" inderdaad een modem is en geen router, dan gaat het goed. Succes!

[ Voor 10% gewijzigd door RobbieDee op 10-09-2005 12:05 ]

• Jeronimusius
het punt is dat die nieuwe Zyxel wel een router en modem ineen is met telefonie.
nu heb ik al wat gelezen hierover en geven ze een aantal oplossingen.
zyxel als bridge.
zyxel als modem / router en de linksys als AP.

ik heb het 2e omdat dat easier was en dus niet 4 uur moest wachten op een nieuw ip nummer.
maar nu kan ik niet met mijn laptop en pda inloggen op de wireless modem die ik wel vanuit mijn computer kan benaderen.

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Jeronimusius schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 13:13:
het punt is dat die nieuwe Zyxel wel een router en modem ineen is met telefonie.
nu heb ik al wat gelezen hierover en geven ze een aantal oplossingen.
zyxel als bridge.
zyxel als modem / router en de linksys als AP.

ik heb het 2e omdat dat easier was en dus niet 4 uur moest wachten op een nieuw ip nummer.
maar nu kan ik niet met mijn laptop en pda inloggen op de wireless modem die ik wel vanuit mijn computer kan benaderen.
Je geeft zelf het antwoord en ik schreef ook al: "modem in Bridge mode, niet in Router mode". Anders gaat niet werrukuh! B)

• Jeronimusius
RobbieDee schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 14:17:
[...]

Je geeft zelf het antwoord en ik schreef ook al: "modem in Bridge mode, niet in Router mode". Anders gaat niet werrukuh! B)
die keuze heb ik niet genomen omdat ik geen 4 uur wil wachten op een ip adres. dus daarom zei ik. ik heb keuze 2 genomen.

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Jeronimusius schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 15:28:
[...]

die keuze heb ik niet genomen omdat ik geen 4 uur wil wachten op een ip adres. dus daarom zei ik. ik heb keuze 2 genomen.
4 uur wachten versus oneindig wachten. ik zou het wel weten. :?

overigens blijkt 4 uur wachten het maximum te zijn. in de praktijk heb je het binnen een half uur. en dat is alleen de eerste keer. daarna heb je direct een IP adres.

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Jeronimusius, ik vermoed dat je de ZyXEL 2602H hebt. Ik zie net dat die 4 poorten heeft.

- Ding staat vermoed ik bij default als router ingesteld om er direct 4 "hardwired" apparaten op aan te sluiten. Jouw apparaten zitten al dan niet hardwired (oftwel draadloos) achter de LinkSys.
- Ding zul je moeten aanpassen naar "switch of bridge" (is hetzelfde). Aan het begin van dit Topic staat dat de ZyXEL 2602H zowel als router als switch kan werken. RTFM en met mijn aanwijzingen kom je er uit. Anders hoop ik dat iemand anders je kan helpen. Ik heb genoemde opstelling hier tenslotte ook niet bij de hand en spreek tot op zekere hoogte vanuit een aantal veronderstelingen. Zo vermoed ik ook dat je LinkSys op poort 1 van de ZyXEL 2602H moet komen omdat de andere 3 poorten in Bridge Mode uit staan....

Dat je iets anders hebt gekozen :o omdat dat makkelijker is :O wisten we al. En dat het niet werkt ook!

Kom op: een beetje tweaken joh.

[ Voor 17% gewijzigd door RobbieDee op 10-09-2005 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gtb schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 23:51:
Ik heb nu een AX520 maar weet iemand hoe het kan dat als ik bel het soms zomaar over de 2e lijn gaat? waarvoor je normaal volgens de handleiding eerst #0 zou moeten draaien.
Je hoort dan ook een piep door de telefoon voor het bellen (weet niet of dit normaal is voor de 2e lijn)

Ik moet daarna het kastje ook eerst weer uit en aan zetten om weer via de gewone lijn te bellen.

Aansluitschema:
LINE 1 = VoIP (Tiscali)
LINE 2 = PSTN (KPN Basis) (moet in nog omzetten naar KPN budget)
Telefoon op de derde aansluiting (Siemens Dect) maar heb er ook een ouderwet toestel aangehad.

Ik kan geen logica vinden voor de reden waarom het niet lekker werkt, hopelijk kunnen jullie mij verder helpen. want het is niet handig dat ik steeds de AX520 moet resetten.
Het lijkt me toch dat je AX520 defect is OF dat 'ie met enige regelmaat zonder stroom zit. Want (uit de handleiding):
  • "When use picks up the handset, LINE 1 will be connected. If the user want to make call through LINE 2, dial #, 0 from the telephone keypad and LINE 2 will be connected."
  • "When the power is off, or the switch is on “BYPASS” position, the telephone will
    connect to LINE2 all the time."
Je belt dus uitsluitend via LINE 2 als je ofwel #0 gebruikt ofwel de AX520 geen stroom heeft. Die opmerking over 'bypass position' snap ik ook niet, dat wordt in de handleiding verder nergens uitgelegd. Ik zou contact opnemen met Artech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobbieDee schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 16:19:
Jeronimusius, ik vermoed dat je de ZyXEL 2602H hebt. Ik zie net dat die 4 poorten heeft.

- Ding staat vermoed ik bij default als router ingesteld om er direct 4 "hardwired" apparaten op aan te sluiten. Jouw apparaten zitten al dan niet hardwired (oftwel draadloos) achter de LinkSys.
- Ding zul je moeten aanpassen naar "switch of bridge" (is hetzelfde). Aan het begin van dit Topic staat dat de ZyXEL 2602H zowel als router als switch kan werken. RTFM en met mijn aanwijzingen kom je er uit. Anders hoop ik dat iemand anders je kan helpen. Ik heb genoemde opstelling hier tenslotte ook niet bij de hand en spreek tot op zekere hoogte vanuit een aantal veronderstelingen. Zo vermoed ik ook dat je LinkSys op poort 1 van de ZyXEL 2602H moet komen omdat de andere 3 poorten in Bridge Mode uit staan....

Dat je iets anders hebt gekozen :o omdat dat makkelijker is :O wisten we al. En dat het niet werkt ook!

Kom op: een beetje tweaken joh.
Jonges dank je wel heb sind 09-09-05 ook adsl tiscali met telefoon (werkt nog niet even 2 weken wachten) en had gelijke problemen. Heb simpel op zyxel een quick instal gedaan en vraag 1 was keuze router of bridge. Bridge gekozen de rest er gewoon doorgedrukt.
Vervolgens helemaal niets meer.
Toen op Acces router + AP ook een quik install gedraaid.
Nu werkt alles weer, en als ik het goed begrepen heb worden de IP adressen nu door Acces uitgegeven en niet ook nog door Zyxel dus moet probleem zijn opgelost.
Alleen nog een probleem kom Zyxel niet meer in via "tiscali-modem" kan dit ook nog opgelost worden of moet ik dan met de laptop in de meterkast gaan zitten?

bedankt en groetjes

RobS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:44

jerry_a

doei

Jeronimusius schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 08:12:
[...].

Hoe goed zijn de nieuwsgroups van tiscali? valt er wat vanaf te halen of is het niet veel soeps zoals bij veel providers.
omega.tiscali.nl stopt ermee op 1 oktober. Dan dus geen binaries meer via Tiscali. Dat wordt dus een payserver en daar baal ik ontzettend van. ;(

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Heb weer wat meer info over mijn Telefonie problemen (wellicht interessant voor bjck). Maar het lijkt nu vooral aan bandbreedte te liggen. Ik heb vandaag twee keer een videostream geopent terwijl mijn vriending zat te bellen. En beide keren viel bij haar het geluid weg, gelukkig niet de verbinding. Ik zou denken dat dit geen invloed zou mogen hebben en dat er voor telefonie een vast deel van de bschikbare bandbreedte zou worden gereserveerd. Hoop dat dit in de nieuwe versie gefixt word.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-09 10:09
jerry_a schreef op zondag 11 september 2005 @ 09:39:
[...]

omega.tiscali.nl stopt ermee op 1 oktober. Dan dus geen binaries meer via Tiscali. Dat wordt dus een payserver en daar baal ik ontzettend van. ;(
Vanwaar die wijsheid? Als dat inderdaad klopt zou dat balen zijn ja. Gaan ze dan misschien de news.tiscali.nl aanpassen voor binairies, of stoppen ze er gewoon doodleuk mee?

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 15:54:
Inderdaad, helemaal mee eens! De kwaliteit van xs4all is super, maar op een gegeven moment gaat de prijs knagen. Daarnaast zullen ze doordat hete en kpn bedrijf is vast heel laat met telefonie komen... Ik was een tevreden klant sinds 2001, maar nu is de liefde over...
Hebben ze dus net pech gehad, met de aankomende KPN snelheidsverhoging kwamen ze weer wat meer in lijn met de andere providers. Maar goed, deze verhoging is pas over +/- 4 maanden terwijl ik nu al via Tiscali van de hogere snelheden geniet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 september 2005 @ 01:40:
[...]

Jonges dank je wel heb sind 09-09-05 ook adsl tiscali met telefoon (werkt nog niet even 2 weken wachten) en had gelijke problemen. Heb simpel op zyxel een quick instal gedaan en vraag 1 was keuze router of bridge. Bridge gekozen de rest er gewoon doorgedrukt.
Toen op Acces router + AP ook een quik install gedraaid.
Nu werkt alles weer, en als ik het goed begrepen heb worden de IP adressen nu door Acces uitgegeven en niet ook nog door Zyxel dus moet probleem zijn opgelost.
Alleen nog een probleem kom Zyxel niet meer in via "tiscali-modem" kan dit ook nog opgelost worden of moet ik dan met de laptop in de meterkast gaan zitten?

bedankt en groetjes

RobS
Deze situatie heb ik meegemaakt. Xyzel(non-wireless) router/ modem en U.S. Robotics wireless router( USR 8054).Eerst deed ik de voorgesteilde oplossing. Wireless router ( US Robotics) als bridge instellen en DHCP uitschakelen. Maar toen kreeg ik helemaal geen verbinding meer. Zowel de Xyzel als de US robotics router kon ik helemaal niet meer gebruiken.Geen internet,e-mails nada.

Toen heb ik beide routers ge-reset naar fabrieks instellingen en vervolgens de computer opnieuw opgestart, en viola heb ik verbinding (met beide routers in gebruikt). Ik keek snel naar de instellingen van de wireless router ( US Robotics), DHCP ingeschakeld en als router geïnstalleerd. Daarna heb ik de instellingen van de Xyzel router gecheckt, ook DHCP ingeschakeld en ook als router geïnstallerd.

Éen voor éen heb ik mijn voorkeur instellingen geïmplementeerd en elke keer de internet verbinding gecheckt en het werkt nog steeds. Maar het feest is niet compleet zonder de wireless verbinding van mijn laptop te checken. Dus verbinding gemaakt en verrek het werkt! ( met een WEP- 256 bit encryptie zelfs).

Voor de goede orde heb ik de volgende instellingen:

Computer:
Vaste IP adress:
Standard Gateway: Wireless router ( U.S. Robotics)
Standard DNS Server: Wireless Router ( U.S. Robotics )
Software firewall.........

Xyzel router:
Firewall aan
DHCP aan
Als Router

U.S. Robotics:
Firewall aan
DHCP aan
Als router

Laptop:
Vaste IP adres
Standard gateway: U.S. Robotics
DNS: ook U.S. Robotics
Software firewall...................

Raar maar waar beide DHCP ingeschakeld en beide als router ingesteld. Het werkt nog steeds dus uit eigen ervaring. Bitcomet draait ook heel goed zonder port forward.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Verwijderd schreef op zondag 11 september 2005 @ 01:40:
.....
Heb simpel op zyxel een quick instal gedaan en vraag 1 was keuze router of bridge. Bridge gekozen de rest er gewoon doorgedrukt.

RobS
Als je de Zyxel als Bridge instelt is er verders vermoed ik niks maar aan te configgen. Ding is dan een "domme doorgever" van het signaal. Doet niks meer met IP. Het VOIP gedeelte laat ik FF buiten beschouwing.

Ik vraag me hier ter plekke dan toch af of de Zyxel als Bridge ook nog kan VOIPpen..... BJCK??

Tenslotte als je iets aan de settings van je "geBridgede" Zyxel wilt veranderen zul je dat waarschijnlijk alleen kunnen doen door er direct met een kabel in te gaan. Dus niet vanachter de router. Als je Zyxcel in de meterkast staat en jij een laptop hebt zou ik dat maar voor lief nemen. Met een Desktop naar de meterkast (in mijn geval) is een stuk lastiger. Maar zoals gezegd er is aan een Bridge niks te veranderen dus dat komt niet voor. Tenzij je hem weer naar router wilt omzetten. In mijn geval haal ik mijn modem (andere provider, ander merk) even los en breng die naar de desktop.

Nota Bene. Ik lees en praat in deze topic mee omdat ik de overstap overweeg. Ik heb al een Wireless router dus ik zou de meest simple VOIP capable modem willen aanschaffen. De genoemde Zyxcel blijkt dus een DSL router die zich ook laat gebruiken als switch/bridge/modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Verwijderd schreef op zondag 11 september 2005 @ 12:54:
[...]

Raar maar waar beide DHCP ingeschakeld en beide als router ingesteld. Het werkt nog steeds dus uit eigen ervaring. Bitcomet draait ook heel goed zonder port forward.
Zo zie je maar. Zelf proberen helpt en de theorie en de praktijk kunnen aardig van elkaar verschillen! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobbieDee schreef op zondag 11 september 2005 @ 13:10:
[...]

Zo zie je maar. Zelf proberen helpt en de theorie en de praktijk kunnen aardig van elkaar verschillen! O-)
Inderdaad.Het heeft mij wel éen avond gekost maar het is wel de mooite waard.Weer wat geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a

jerry_a

doei

The Cheese schreef op zondag 11 september 2005 @ 12:36:
[...]

Vanwaar die wijsheid? Als dat inderdaad klopt zou dat balen zijn ja. Gaan ze dan misschien de news.tiscali.nl aanpassen voor binairies, of stoppen ze er gewoon doodleuk mee?
Via de nieuwsgroep tiscali.helpdesk. Zie ook het FTD forum http://forum.ftd.nu/showthread.php?t=177806

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heey daar :)
ik heb ook tiscali telefonie aangevraagt, het abonement is ook doorgegeven nieuwe modem en alles, enigste probleem is, als ik me aanmeld voor tiscali telefonie BLIJFT de melding dat ik nog me kpn abonement via tiscali heb
rare is dit is al gaande vanaf july en ik zou me in augustus tiscali telefonie hebben
na aardig wat keren ge-emailt te hebben met tiscali blijven hun erbij ja de abonementsvorm is handmatig omgezet en binnen enkele dagen kunt u zich aanmelden

hebben meer mensen last van dit probleem dat dit heel erg langzaam proces is en dat ze zich maar niet kunnen aanmelden voor tiscali telefonie,
ik wordt namelijk strontziek van al dat gewacht erop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 september 2005 @ 12:54:
[...]

Deze situatie heb ik meegemaakt. Xyzel(non-wireless) router/ modem en U.S. Robotics wireless router( USR 8054).Eerst deed ik de voorgesteilde oplossing. Wireless router ( US Robotics) als bridge instellen en DHCP uitschakelen. Maar toen kreeg ik helemaal geen verbinding meer. Zowel de Xyzel als de US robotics router kon ik helemaal niet meer gebruiken.Geen internet,e-mails nada.

Toen heb ik beide routers ge-reset naar fabrieks instellingen en vervolgens de computer opnieuw opgestart.
Je heb gelijk.
Bij mij viel alles uit nadat ik de computer herstarte.
Ben 12 uur bezig geweest en toen Tiscali maar gebeld.

Zowaar hebben ze me er door gepraat en nu werkt het weer.
We hebben eerst de zyxel terug gebracht naar fabrieks standaard.
Toen een paar vruchtelose oplossingen geprobeerd.
vervolgens weer terug gebracht naar fabrieks standaard.
hier verder alles zo laten staan.
Toen mijn asus router/AP onder handen genomen.
uiteindelijke conclusie en die werkt nu is dat mijn asus een modus kent AP Only.
Het is dan geen router of main poort meer.
En zie alles viel weg bij de asus.
Valt bijna niets meer in te stellen behalve WEP ed. De Asus is dus nu alleen door geef luik.
geeft geen IP's meer uit doet verder eigelijk niets meer.

Het werkt, ook een tweede PC doet het nu weer.

Enig nadeel is dat mijn oude systeem standvastiger was verbindingen bleven constant intact.
nu valt de verbinding nog wel eens weg en dan komt ie een paar tellen later weer terug. onder tussen ben je dan wel alles kwijt en weet je bv. niet of er nu wel of niet iets verzonden is. vind dit wel lastig.

ben er nu dus uit hopenlijk gaat het met de telefoon sneller en beter.

groetjes RobS

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2005 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:31
Een kennis van mij met "ADSL Special met Telefonie" heeft sinds dat hij het nieuwe modem gebruikt grote problemen met de stabiliteit. Eerst had hij een gewone ADSL-lijn zonder telefonie met een ZyXel Prestige 650H-33 (over ISDN dus). Dat heeft een jaar of anderhalf perfect gewerkt, met amper downtime. Nu is hij dus overgestapt op ADSL met telefonie en heeft een ZyXel P2602H-63C gekregen. Maar sinds dit modem is aangesloten is de lijn erg instabiel, en valt dus ook vaak weg. Sinds vrijdag is zijn oude KPN-nummer geporteerd naar Tiscali, maar ook telefoongesprekken vallen dus regelmatig weg. Nou heeft hij zelf al met Tiscali's helpdesk gebeld, en zei hebben hem de firmware laten flashen. Maar nog steeds dezelfde problemen. Als je naar het geporteerde nummer belt krijg je de foutmelding: "Dit nummer is niet in gebruik, blablabla"

Hijzelf denkt (maar dat lijkt mij vrij onlogisch) dat bellen goed gaat zolang de pc aan is, is de pc uit kan er ook niet gebeld worden. Iemand suggesties?

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 10:47

ReLight

echo("What Now ? !")

Er is met sommige extra routers een andere opzet te maken die ik hier ook wil noemen.

wifi-Router-1(oude) verbinden via Wifi naar Router-Zyxcel.

Op die manier kan je dus op 1 locatie je pc's aangesloten hebben, en dit hele 'clustertje' verbinden naar de adsl. Je oude router moewt wel 'infrastructure'ondersteunen als modus. Ik heb dat met een Sweex LB200010 gedaan.

De Zyxcel gebruik je voor alle normale dingen, en daar verander je niets aan. De hele opzet zit in de 2e router (de Sweex) welke als 'domme' link gaat werken. Deze sweex heeft dan ook niets aan de wan poort zitten, en je configureerd al je pc's dus ook om de zyxel ip als gateway te gebruiken.

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimusius
KPN gaat snelheid omhoog gooien.
AMSTERDAM - Telecomaanbieder KPN heeft aangekondigd de snelheden van zijn ADSL-abonnementen te verhogen. In veel gevallen gaat het om een verdubbeling van de downloadsnelheid. De prijs blijft gelijk.
De snelheden worden nog voor het einde van het jaar doorgevoerd. De snelheden zijn echter afhankelijk van een aantal factoren, zoals de kwaliteit van de telefoonlijn, de afstand tot de centrale en de gebruikte apparatuur.

De veranderingen op een rij:

Slim 288/128 naar 375/128
Go 800/256 naar 1,5MB/256
Lite 1,6MB/512 naar 3MB/512
Basic 3,2MB/768 naar 6MB/768
Extra 8MB/1024 naar 12MB/1024

zou Tiscali volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:16

Arfman

Drome!

Ik heb veel liever dat ze de problemen met Telefonie oplossen. 4 mbit is meer dan voldoende voor mij.

O.a. het niet horen van het signaal dat de telefoon van degene die je belt overgaat en het soms niet bereikbaar zijn totdat je de modem reset (1 x gebeurd bij mij tot nu toe).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Arfman schreef op maandag 12 september 2005 @ 10:58:
[...]

Ik heb veel liever dat ze de problemen met Telefonie oplossen. 4 mbit is meer dan voldoende voor mij.

O.a. het niet horen van het signaal dat de telefoon van degene die je belt overgaat en het soms niet bereikbaar zijn totdat je de modem reset (1 x gebeurd bij mij tot nu toe).
Je schrijft dat ze probleen met telefonie moeten oplossen. Je geeft aan 1x een problem te hebben gehad en zo te zien is dit je eerste post in dit Topic. Welke problemen zijn er nog meer dan?

Ik vraag dit omdat ik nog moet overstappen en er volgens jou grote problemen zijn die mijn voorgenomen besluit in de weg staan. Verklaar je nader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimusius
Inderdaad.
ik heb nu ook tiscali sinds een paar dagen en ben er erg tevreden ( vooral snelheid bestellen - inhuis) over.
Telefonie aangevraagd maar ben benieuwd hoe dat gaat lopen. 2 weken wachten op logincodes vind ik eigenlijk te lang.

snelheidsverhogingen bij concurrenten levert meestal snelheidsverhogingen op bij je eigen internetboer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

RobbieDee schreef op maandag 12 september 2005 @ 11:36:
[...]Je schrijft dat ze probleen met telefonie moeten oplossen. Je geeft aan 1x een problem te hebben gehad en zo te zien is dit je eerste post in dit Topic. Welke problemen zijn er nog meer dan?

Ik vraag dit omdat ik nog moet overstappen en er volgens jou grote problemen zijn die mijn voorgenomen besluit in de weg staan. Verklaar je nader.
Het eerste probleem (het niet horen van het "overgaansignaal" (geen idee hoe dat echt heet)) heb ik sinds het begin al. Soms hoor je dat ineens de telefoon aan de andere kant wordt opgenomen, zonder dat je zelf hebt gehoord dat-ie overging. Soms heb je wel een kiestoon, maar ga je een nummer bellen, dan gebeurt er niks. Het tweede probleem (niet meer bereikbaar) is nog maar 1 x voorgekomen, maar als wij niet de KPN lijn nog als reserve hadden liggen waren we daar dus echt niet of heel laat achtergekomen, ik bedoel, je gaat niet dagelijks jezelf bellen om te controleren of alles werkt. Na een reset werkte het allemaal wel weer, maar toch.

Maar, zo is ons beloofd, de nieuwe firmware lost allerlei telefonie problemen op. Helaas is die firmware nog steeds niet beschikbaar, we wachten al een aantal weken. Over de internetverbinding zelf niets dan lof tot nu toe.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimusius
heb je al eens in het menu van de modem gekeken? volgens mij zijn er wat opties die je kunt instellen. ik dacht ook dat ik iets tegen was gekomen over het "overgaan signaal".

en die firmware wordt toch al in dit topic beschreven of bedoel je een volgende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Arfman schreef op maandag 12 september 2005 @ 12:39:
[...]

1) Het eerste probleem (het niet horen van het "overgaansignaal" (geen idee hoe dat echt heet)) heb ik sinds het begin al. Soms hoor je dat ineens de telefoon aan de andere kant wordt opgenomen, zonder dat je zelf hebt gehoord dat-ie overging.

2) Soms heb je wel een kiestoon, maar ga je een nummer bellen, dan gebeurt er niks.

3) Het tweede probleem (niet meer bereikbaar) is nog maar 1 x voorgekomen, maar als wij niet de KPN lijn nog als reserve hadden liggen waren we daar dus echt niet of heel laat achtergekomen, ik bedoel, je gaat niet dagelijks jezelf bellen om te controleren of alles werkt. Na een reset werkte het allemaal wel weer, maar toch.
Hartelijk dank voor je toelichting. Ik tel dus drie problemen (zie boven). Klinkt serieus. ;( Hebben inderdaad meer mensen hier last van en hoe lang bestaan die problemen al? Zijn er nog andere problemen?

Welke verklaringen geeft Tiscali voor die problemen :X ? De toezeggingen dat dit met nieuwe firmware wordt opgelost zeggen mij niet zoveel. Daarmee geven ze eerder aan dat het aan de Zyxcel ligt en eigenlijk nergens anders aan. Terwijl ik daar juist mijn twijfels over heb. Met name het tweede punt lijkt eerder op gebrek aan capaciteit met KPN (c.q. het openbare net). Het hangen van de Zyxcels kan ook aan brakke (incompatibele en/of overbelaste) apparatuur/netwerk bij Tiscali liggen.

Vooralnog lijkt deze Tiscali actie nog het meest op [4 Mb internet (voor 29,95) met gratis telefonie "als tie het doet"]. Of zijn er ook uitsluitend postieve reacties?

Ervaringen met de facturatie (afgezien van eenmalige terugstortperikelen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:41
Ik heb nu 2 weken Tiscali en dat bevalt prima. Geen enkel probleem tot nu toe.

Telefonie ook al een kleine week en kan de hier boven omschreven problemen NIET bevestigen. Ik werk met de laatste beta firmware op een 2602HW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat Tiscali gaat stoppen met Omega? Geen binaries meer?
Heeft iemand daar al wat meer over vernomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2005 @ 15:28:
Klopt het dat Tiscali gaat stoppen met Omega? Geen binaries meer?
Heeft iemand daar al wat meer over vernomen?
Het gerucht gaat inderdaad:
Modbreak:En deze URL hoort hier absoluut niet.
.
Dan maar naar Eweka, als ze dat tenminste normaal doorgeven.

[ Voor 16% gewijzigd door Xandrios op 13-09-2005 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyxKyo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-06 23:47

LyxKyo

Dreambox was fun!

hallo, ik ben weer trug!! :D

alleen nu met een probleem.

Mijn modem lijkt een verbinding op te bouwen, powerlampje aan.. daarna knippert ADSL - die gaat later continu branden. Daarna gaat het phonelampje branden. Daarna gaan beide knipperen, en dan zijn ze uit. dan herhaald dit zich...

is dit een known issue met deze zyxel gebakjes?

cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik heb wat problemen met de telefonie. Ik kan bellen en ik hoor de andere kant echter zij horen mij niet.

Ik heb een AX520 en bellen via KPN gaat wel
O ja ik download veel via diverse p2p apps, continue :)

Heeft iemand een idee wat ik kan tweaken om het bellen weer mogelijk maken

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
jeanj schreef op maandag 12 september 2005 @ 22:59:
Ik heb wat problemen met de telefonie. Ik kan bellen en ik hoor de andere kant echter zij horen mij niet.

Upstream limiteren misschien iets in P2P applicatie.

Gaat bellen wel goed als je PC lostrekt van je modem immers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Wanadoo gaat de snelheid flink verhogen: http://www.webwereld.nl/articles/37244

Nou en nu maar hopen dat Tiscali ook met iets gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartve
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:00
jeanj schreef op maandag 12 september 2005 @ 22:59:

Heb ik ook al twee keer gehad. De configuratie van je modem/router backuppen, daarna je modem resetten en dan weer de configuratie van je modem restoren en alles werkt weer. Denk er wel aan dat je na het resetten en voor het restoren weer moet inloggen in je modem/router setup met het oorspronkelijke initiële wachtwoord ...

Panasonic 7kW all-in-one KIT-ADC07L3E5 | Heishamon | Node-Red | Home Assistant | bgg 66 m2 vvw | 1e + 2e verd lt convectoren (Jaga) | pv 10120 wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mediacj schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 13:25:
Wanadoo gaat de snelheid flink verhogen: http://www.webwereld.nl/articles/37244

Nou en nu maar hopen dat Tiscali ook met iets gaat komen.
Inderdaad. De Xyzel multi pc modem is al sowieso voorbereid voor ADSL2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
omg.. wat ik nu binnen krijg:
Beste Omega-gebruiker,

Al geruime tijd test Tiscali de zogeheten Omega-server waar gebruikers content in de vorm van bijvoorbeeld films en muziek kunnen downloaden. Uit deze test is gebleken dat dergelijke binarie-servers helaas voornamelijk worden gebruikt voor het onrechtmatig uitwisselen van auteursrechtelijk beschermd materiaal.

Tiscali wil niet het onrechtmatig gebruik van intellectuele eigendommen faciliteren. Tiscali maakt zich immers sterk voor legale distributie via het internet van films en muziek via bijvoorbeeld tiscali.music en tiscali.video.

De testperiode zal dan ook met ingang van 1 oktober aanstaande worden afgesloten. Vanaf dat moment kunt u geen gebruik meer maken van de Omega-server. De tekstgebaseerde nieuwsservers, waar u informatie over specifieke onderwerpen kunt delen, zullen in de toekomst wel blijven bestaan op het adres news.tiscali.nl.

In de hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Tiscali bv

Rob van Velzen
Director Sales & Marketing
Wel nonde... zou dit een geldige reden zijn om het contract open te breken? Dit zou de druppel zijn om over te stappen..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Wat een fscking drogreden. "Uit deze test is gebleken dat dergelijke binarie-servers helaas voornamelijk worden gebruikt voor het onrechtmatig uitwisselen van auteursrechtelijk beschermd materiaal." NO SHIT SHERLOCK, alsof dat ooit (naja.. de afgelopen 10 jaar iig) anders is geweest.

De werkelijke redenen zullen wel "het kost geld" zijn geweest.

Anyway, zonde. Nu moeten we onze series en pr0n van buiten het Tiscali-netwerk halen. Dat kost pas geld voor Tiscali!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

ADSL2+ is wel aan het opkomen merk ik. Als KPN er al mee begint en nu ook Wanadoo zal Tiscali ook wel komen. TOch weer een voordeel van die Zyxel unit, die is al ADSL2+ enabled zoals eerder al werd opgemerkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Dat is de livebox van Wanadoo ook. Alhoewel die niet echt stabiel genoemd kan worden.

De timing van Tiscali is wel heel erg "goed". Wanadoo komt met 20Mpbs voor 23 euro en Tiscali schaft de newsserver af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tiscali wil niet het onrechtmatig gebruik van intellectuele eigendommen faciliteren.
Wat een onzin... laten ze dan ook per 1-10 stoppen met het aanbieden van internettoegang... :(

In ander nieuws: Wistten jullie al dat VW gaat stoppen met het produceren van auto's? Uit onderzoek is gebleken dat die worden gebruikt om verkeersovertredingen mee te begaan 8)7

Morgen meer nieuws over Plextor en DVD-recorders... :Z

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2005 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Tuurlijk zal Tiscali niets doen aan abonnementen en snelheid, vast niet :? Wat denken we zelf dat ze onder een steen verstoppen ofzo...

Binairie usenet is een aparte zet misschien. Maar andere ISP's bieden het ook nauwelijks aan op een enkele na. XS4all biedt newzilla die nu na al die jaren bijna alle groepen eens gaat voeren en de snelheid wat omhoog. Wanadoo haalde laatst de snelheid voor een gros van de abonnementen extreem omlaag voor usenet en Versatel? Die biedt 't zo goed als niet aan zelfs.

't Is niet eens een onderdeel van de dienst of je abonnement, hoe kan je d'r dan over vallen eigenlijk.

Voor goede binarie usenet toegang met redelijke retentie en compleetheid zijn er prima oplossingen zelfs in NL tegenwoordig. Kan je voor een paar euro per maand doen wat je wilt en als 't niet werkt kan je nog ergens terecht ook.

't Is geen doen voor ISP's om het 'er even bij' te blijven doen. Elke 24 uur momenteel ongeveer 2TeraByte aan usenet articles binnenkomen nieuw? En dat was nog niet eens 12 maanden geleden de helft nog....

[ Voor 37% gewijzigd door bjck op 13-09-2005 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:56
Het is inderdaad jammer dat Omega eruit gaat. Ik ben zelf een dagelijkse gebruiker van deze server. Echter, ik heb niet anders geweten dan dat het een testserver is. Terecht klagen is er dan ook niet bij imho.

Ik zal zelf dus weer wat meer torrents gaan gebruiken en hierdoor per maand ongeveer 30 tot 40 GB extra uploadverkeer genereren (daar maak ik zelf geen punt van, ik hoop Tiscali ook niet :P ). Ik heb zelf niet het idee dat ik significant veel muziek en films ga missen (misschien iets harder zoeken voortaan), maar een film slurpen in 25 minuten kan ik met torrents wel vergeten. Dat duurt met torrents soms wel 2 uur!! :+

Ach ja, het was mooi zolang het duurde. :)

[ Voor 6% gewijzigd door DJTimo op 13-09-2005 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a

jerry_a

doei

Dit ga je toch niet weer krijgen?

maandag, 20 september 2004, Tiscali is niet blij met de hoeveelheid dataverkeer die Eweka's usenetdienst genereert. Tiscali wil de provider nu geld in rekening brengen.

Uit Webwereld: http://www.webwereld.nl/comments/13521

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
jerry_a schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 23:23:
Dit ga je toch niet weer krijgen?

maandag, 20 september 2004, Tiscali is niet blij met de hoeveelheid dataverkeer die Eweka's usenetdienst genereert. Tiscali wil de provider nu geld in rekening brengen.

Uit Webwereld: http://www.webwereld.nl/comments/13521
Oud nieuws, heel oud nieuws. Is al lang opgelost door een directe peering op de AMS-IX tussen de netwerken van Tiscali NL en Eweka.

Vergeet niet dat Tiscali groter is dan alleen Nederland ;)

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 13-09-2005 23:28 ]

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb net een Tiscali ADSL special aangevraagd, en heb vandaag het DHZ pakket ontvangen. Het wordt op 22 september omgezet vanaf Wanadoo/KPN ADSL.
Ik wil Tiscali Telefonie Basis aanvragen, waarbij ik dus een KPN budget lijn houd.
Nu is mijn vraag of je met het Zyxel modem ook 2 gesprekken tegelijkertijd kan voeren (als je 1 tel. op poort 1 hebt, en 1 tel op poort 2), en of je ook onderling kunt doorverbinden?

• bjck
koelkast schreef op woensdag 14 september 2005 @ 20:55:
Ik heb net een Tiscali ADSL special aangevraagd, en heb vandaag het DHZ pakket ontvangen. Het wordt op 22 september omgezet vanaf Wanadoo/KPN ADSL.
Ik wil Tiscali Telefonie Basis aanvragen, waarbij ik dus een KPN budget lijn houd.
Nu is mijn vraag of je met het Zyxel modem ook 2 gesprekken tegelijkertijd kan voeren (als je 1 tel. op poort 1 hebt, en 1 tel op poort 2), en of je ook onderling kunt doorverbinden?
Met telefonie Basis heb je maar 1 nummer. Echter kan je wel beide poorten gebruiken en met dat ene nummer gewoon twee gesprekken tegelijk voeren ;)

• Arfman

Arfman

Drome!

Enig idee wanneer die nieuwe firmware uitkomt, en of deze het probleem oplost dat je niet de overgangstoon hoort ? Had het vanavond opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerder werd er gesproken over problemen met telefonie. geen oproepsignaal, nummer onbekend, etc. Ik heb daar dus regelmatig (zeg maar gerust een paar maal per dag) last van. Over het internet heb ik geen klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Arfman schreef op donderdag 15 september 2005 @ 00:19:
Enig idee wanneer die nieuwe firmware uitkomt, en of deze het probleem oplost dat je niet de overgangstoon hoort ? Had het vanavond opnieuw.
Vandaag of ergens volgende week.
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 00:00:
Eerder werd er gesproken over problemen met telefonie. geen oproepsignaal, nummer onbekend, etc. Ik heb daar dus regelmatig (zeg maar gerust een paar maal per dag) last van. Over het internet heb ik geen klachten.
Dit klinkt als de beta firmware in gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
Wie heeft er in de praktijk problemen gehad met de fair use policy van Tiscali? Ik heb de laatste tijd soms (tijdelijk) geen internet of erg traag internet. Kan dit ermee te maken hebben dat ik momenteel, volgens Tiscali, teveel zou downloaden? (60 GB+ per maand)
Enig idee wat Tiscali verstaat onder fair use bij een 4096/640 abonnement? En als je teveel gebruikt, hoe wordt je dan geinformeerd, en wat zijn de directe consequenties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gevonden op forum.tiscali.nl, met dank aan simbah :)

Er is een nieuwe software beschikbaar voor de Zyxel 2602! Je kunt deze downloaden op:

http://operations2.tiscal...er/telefonie/340MS5D0.bin

Wel resetten naar default instellingen en je modem opnieuw configgen... (anders werkt telefonie niet)

Bij mij draait ie al en so far so good....

Gr,
GlobalOne

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2005 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OKA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:29

OKA

Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 11:54:
Er is een nieuwe software beschikbaar voor de Zyxel 2602!
Ik heb hem eringezet en hij lijkt beter te lopen dan de beta-firmware.

- Geen ruis meer op Tiscali-lijn.
- Internet lijkt stabieler en beter (en sneller) te lopen.

Maar als ik met #### (4 x hekje) vanaf de Tiscali-lijn intern wil bellen naar poort 2 (Voipbuster), dan loopt mijn AX521 vast en valt ie terug op de KPN-lijn én blijft ie op de KPN-lijn staan.

Ook stond alles in de voice settings nog op tel.telefoniedienst.nl.
Is deze firmware misschien toch nog steeds een beta????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
'k Heb even de topic waarschuwing gezet. Let hier op bij nieuwe firmware update!

Alle firmwares die tot nu toe bekend zijn en geen beta hebben D0 achter de versie. Dit moet de nieuwe versie 5 dus zijn.

[ Voor 69% gewijzigd door bjck op 16-09-2005 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
bjck schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 23:28:
[...]

Oud nieuws, heel oud nieuws. Is al lang opgelost door een directe peering op de AMS-IX tussen de netwerken van Tiscali NL en Eweka.

Vergeet niet dat Tiscali groter is dan alleen Nederland ;)
Klopt, toen tiscali ineens content ging aanbieden wilden ze wel gratis peeren (daarvoor hadden we een workaround gemaakt). Daarvoor wilden ze 30 euro per mbit hebben (lekker rendabel met usenet).

Overigens je laatste opmerking slaat helemaal de plank raak, want tiscali nederland wilde in de eerste instantie zowieso wel peeren, maar Italie hield tegen.

* Punica- heeft zowieso een tyfus hekel aan die toko's die door italianen gerund worden (bbned, Telia etc), om de 1 of andere reden kan het daar nooit normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:04
Heb net die nieuwe firmwire erop gezet, maar helaas. Tijdens het refreshen van een game server lijst, knalt m'n verbinding er na 1000 servers nog steeds uit.

Of heb ik nou iets verkeerd gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
T-mo-T schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 15:41:
Heb net die nieuwe firmwire erop gezet, maar helaas. Tijdens het refreshen van een game server lijst, knalt m'n verbinding er na 1000 servers nog steeds uit.

Of heb ik nou iets verkeerd gedaan?
Dat probleem merk ik niet met BF2. Heb je na de firmware update echt je modem naar factory-defaults gereset? Of in menu, of als hij aan staat en werkt met ballpoint resetknopje achterkant ingedrukt houden tot hij herstart.

Daarna is hij weer helemaal default.

Of anders even zonder firewall proberen in je modem, zet die even uit. (ik heb die uit staan eigenlijk altijd)

[ Voor 3% gewijzigd door bjck op 16-09-2005 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
Nieuwe firmware geinstalleerd, maar helaas, het lijkt erop dat hij nu nog eerder problemen geeft bij Enemy Territory dan voorheen, terug naar de MS4 versie dan maar :(

[ Voor 5% gewijzigd door Stiegl op 16-09-2005 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Punica- schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 14:44:
[...]

* Punica- heeft zowieso een tyfus hekel aan die toko's die door italianen gerund worden (bbned, Telia etc), om de 1 of andere reden kan het daar nooit normaal.
Wat bedoel je daar nou helemaal te zeggen? Een beetje schreeuwen in een lekker opvallend kleurtje maar voor mij is het nieuws als Telia, het voormalige Televerket de Zweedse staat PTT in Italiaanse handen zou zijn. Zie onderstaand:

Telia (http://www.telia.se/) är efterträdaren till det svenska Televerket, som ursprungligen hette Kungl. telegrafverket och grundades år 1853. Televerket ombildades år 1993 till Telia AB.
Företaget noterades på Stockholms fondbörs den 13 juni 2000 till aktiekursen 85 kronor. Svenska staten behöll 70 % av aktierna.

I december 2002 slogs Telia samman med finländska motsvarigheten Sonera i en fusion. EU-kommissionen godkände affären under förutsättning att Telia sålde com hem samt sitt mobilnät i Finland. Det sammanslagna bolaget heter TeliaSonera AB. I Sverige bedrivs verksamheten under varumärket "Telia".

Daar is geen woord Italiaans bij. Maar Telia klinkt wel een beetje als Fiat ja >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
Ook ik ben lid van Tiscali en heb ADSL Special met Telefonie met name gekozen vanwege de Binairies Newsserver (ook al was die in test/beta-fase).
Net als iedereen ben ik aan het einde van mijn contract weg, maar ik ga wel ondertussen een payserver gebruiken (en hopen dat ze die niet gaan blokken).

Maar om Tiscali toch bewust proberen te maken van hun actie, heb ik een POLL geplaatst op het forum van Tiscali zelf.

Op dit moment hebben al 47 leden gestemd, waarvan 51% zegt Tiscali te verlaten aan het einde van hun contract.

Vul dus allemaal deze poll in en misschien wordt men wakker bij Tiscali....

http://forum.tiscali.nl/viewtopic.php?t=863

Het is koeiestront dat ze de newsserver plat gooien wegens illegale contact, dan kunnen ze net zo goed heel internet plat gooien. De echte die-hard downloader haalt het dan wel ergens anders vandaan. Is het niet van rechts, dan is het wel van links.
Teveel bandbreedte is ook gelul, want ze hadden simpel het aantal lijntjes van 3 naar 2 kunnen gooien en dan scheelt dan weer bandbreedte.

Al met al : Tiscali gooit zijn eigen ruiten in....

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
51% van de hoeveel gaat weg denk je dan? Binairy usenet wordt, lijkt het, door iedereen gebruikt van wat je online leest. Maar %-uteel gezien maar heel weinig mensen in nederland.

Je zal zien dat straks geen enkele ISP die internet toegang biedt voor concurerende prijzen de binairy usenet toegang gaat stoppen en het overlaat aan de gespecialiseerde zoals in Nederland bijvoorbeeld Eweka & TweakNews dat nu kunnen aanbieden voor weinig.

Wanadoo was vorig jaar al begonnen door de snelheid naar een paar Kbps te verlagen voor de lagere abonnementen. Retentie valt bijna niet meer bij te financieren gezien er nu al 2.1TeraByte aan nieuwe articles per 24uur bij komen.

De gegeven reden kan een reden zijn, maar zijn er vast veel meer. Komt het niet van Omega komt het elders wel vandaan natuurlijk.

[ Voor 32% gewijzigd door bjck op 16-09-2005 23:41 ]

• Arfman

Arfman

Drome!

Help ! :P

Ik heb de nieuwe firmware erin gezet, maar nu werkt telefonie niet meer. Ik heb alle gegevens netjes ingevuld (denk ik), sip.tiscali.nl enzo, maar aangezien ik met mijn stomme kop de telefonie brief kwijt ben, weet ik mijn username niet meer. Ik dacht dat deze hetzelfde was als mijn andere Tiscali gegevens, zoals je die bv. in moet vullen bij je emailadres, maar dat is denk ik niet zo ?

Vreemde is wel dat ik WEL gebeld kan worden, maar zelf niet uit kan bellen. Als ik de hoorn oppak krijg ik een kiestoon die om de seconde even onderbroken wordt.

Kan iemand me helpen ? O-)

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 09:51
@ Arfman
Je sip username is je telefoonnummer. En het wachtwoord heb je in de brief gekregen, deze is wel degelijk anders dan die van de hoofdaccount. Tenzij je het ww gewijzigd hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door lexi op 17-09-2005 12:40 ]

• Arfman

Arfman

Drome!

Thanks, het werkt ! :)

En als dank voor de snelle hulp hier iets om te lachen: normaal zou je zeggen "kijk wat er in die router staat, schrijft het op/maak printscreens/etc", maar dat kon ik niet .. omdat ik iets fout had gedaan bij Remote Management :X Er was op geen enkele manier bij mijn moden te komen, behalve een harde reset, maar daar had ik geen zin in :P

Als jullie allemaal uitgelachen zijn kunnen we weer verder met dit topic, ok ? :P

en nee, ik had ook geen backup :X

• bjck
Had je niets aan gehad ook. Opgeslagen backup configuratie van oudere firmware moet je niet terugzetten met nieuwe firmware. Anders doe je de reset-to-factorydefaults ook weer te-niet ;)

En sip.telefoniedienst.nl en tel.telefoniedienst.nl nu gewoon laten staan hoor ;)

Telefonie heeft apart wachtwoord inderdaad, en je login = nummer. Dus invoeren: nummer, nummer en wachtwoord.

Kan iedereen net als ik nu weer BF2 de servers listen?

[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 17-09-2005 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

bjck schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 15:03:
[...]

Had je niets aan gehad ook. Opgeslagen backup configuratie van oudere firmware moet je niet terugzetten met nieuwe firmware. Anders doe je de reset-to-factorydefaults ook weer te-niet ;)
Weet ik, maar dan had ik een backup kunnen terugzetten van voor het geklooi met het Remote Management knopje :P

Ik zal vanavond ff BF2 testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik heb de nieuwe firmware er ook op staan. Zal vandaag eens wat tests uithalen met Shareaza en bellen. More news as it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Is al eens eerder genoemd maar mensen die zenuwachtig worden over de toegangscode voor telefonie:
http://www.tiscali.nl/helpdesk/telefonie/default.asp
Na inloggen onderaan de pagina, wijzigingen die je hier maakt worden METEEN verwerkt dus je kunt met je nieuwe code meteen (weer) bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Arfman schreef op maandag 12 september 2005 @ 12:39:
[...]

Maar, zo is ons beloofd, de nieuwe firmware lost allerlei telefonie problemen op. Helaas is die firmware nog steeds niet beschikbaar, we wachten al een aantal weken. Over de internetverbinding zelf niets dan lof tot nu toe.
Zo. Nu iedereen je heeft geholpen met je firmware zou ik graag willen weten wat jouw bevindingen zijn t.a.v. de problemen waarvan Tiscali je had beloofd dat ze met de nieuwe firmware zouden zijn opgelost. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
RobbieDee schreef op maandag 19 september 2005 @ 19:04:
[...]

Zo. Nu iedereen je heeft geholpen met je firmware zou ik graag willen weten wat jouw bevindingen zijn t.a.v. de problemen waarvan Tiscali je had beloofd dat ze met de nieuwe firmware zouden zijn opgelost. :o
't Gaat hier prima, alleen moet voor servers listen in BF2 wel de firewall uit. Die 'schrikt' toch blijkbaar van al die connecties ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

BF2 gaat prima (firewall zet ik altijd meteen uit, snap het nut van een firewall icm. NAT niet), bellen gaat tot nu toe ook goed. Alleen duurt het nog steeds vrij lang (vind ik) voordat je de telefoon aan de andere kant over hoort gaan, maar het is nog niet voorgekomen dat ik helemaal geen overgangstoon te horen kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 13:09
Ook ik ga het waarschijnlijk niet uithouden bij Tiscali.

De laatste tijd hobbelt de snelheid achterruit. Gisteren zat ik weer rond de 50k down voor een 2MBit lijn. 50k had ik 6 jaar terug bij de KPN op mn basis abbo!

Openen van websites is ook een drama. Het kan het modem zijn, maar ik denk dat Tiscali gewoon problemen heeft die ze niet aankunnen. Of de KPN loopt de boel te saboteren :P

Dat het downloaden wat langzamer gaat zal me een worst wezen, maar als mn upload net zo snel is als mn download, dat gaat me wat ver...tenzij de beiden 2Mbit zijn.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
Arfman schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 00:12:
firewall zet ik altijd meteen uit, snap het nut van een firewall icm. NAT niet
Leg uit. Ik heb ook nog steeds problemen met Enemy Territory, waarschijnlijk gelijksoortig als de BF2 problemen. Ik heb zowel NAT als firewall aan, maar vaak (niet altijd) gaat het modem hangen na connectie met een server, niet tijdens serverlijst. Vervolgens heb ik ongeveer 5 minuten geen enkele verbinding met internet, en daarna werkt alles weer, behalve ET dan.
Is dit de firewall die over zijn nek gaat? Is het niet onveilig om de firewall uit te zetten? Ik vind het wel een prettig idee dat pings van buitenaf gedropt worden.
Ik kan overigens nergens iets van logs vinden waarin firewall problemen worden gelogd. Alles is leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik ben niet zo bang voor m'n "veiligheid" :P
Ik had hiervoor een SurfSnel abbo, dan heb je gewoon een paar IP adressen op internet, dus geen NAT zeg maar. Firewall uit, Remote Desktop aan, geen enkel probleem gehad, als je Windows en antivirusscanner maar up-to-date is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zoals meerdere van jullie een echo in de telefoon lijn gehad. Vervolgens 2 dingen op -1 gezegt wat een aantal keer op dit topic staat. En de telefonie meer snelheid gegeven.

Alleen nog blijf ik klachten houden dat mensen zichzelf dubbel horen of dat ik me zelf heel zachtjes hoor.

Dit alles is icm. de AX520 Lineswitch.

Wat ik alleen niet snap is dat als iemand mij op me KPN nummer belt, er ook klachten zijn van de echo. Terwijl dat eigenlijk helemaal niks te maken heeft met Tiscali Telefonie.

Zou dit nu aan de AX520 kunnen liggen. Of moet ik me probleem ergens anders zoeken?

En zijn er meerdere mensen die hier last van hebben icm. de AX520 Lineswitch?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

tofman126: als ik dat verhaal zo lees zou het wel eens de AX520 kunnen zijn. Haal hem er eens tussenuit en probeer het, dan weet je het meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
basset schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 08:19:
Ook ik ga het waarschijnlijk niet uithouden bij Tiscali.

De laatste tijd hobbelt de snelheid achterruit. Gisteren zat ik weer rond de 50k down voor een 2MBit lijn. 50k had ik 6 jaar terug bij de KPN op mn basis abbo!

Openen van websites is ook een drama. Het kan het modem zijn, maar ik denk dat Tiscali gewoon problemen heeft die ze niet aankunnen. Of de KPN loopt de boel te saboteren :P

Dat het downloaden wat langzamer gaat zal me een worst wezen, maar als mn upload net zo snel is als mn download, dat gaat me wat ver...tenzij de beiden 2Mbit zijn.
Als dit structureel zou zijn, zou 't hier wel iets drukker zijn met zulke meldingen ;)

Als je bent overgestapt vanaf KPN-DSL (telco-telco) kan 't zijn dat je nog je oude KPN splitter gebruikt. Mogelijk dat hier de oorzaak zit, of toch echt iets voor je splitter aangesloten op je telefoonlijn misschien? Veroorzaakt ook dit soort problemen als je een analoge lijn hebt. Bij ISDN kan je 't niet fout doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arfman schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 15:38:
tofman126: als ik dat verhaal zo lees zou het wel eens de AX520 kunnen zijn. Haal hem er eens tussenuit en probeer het, dan weet je het meteen.
Hij is er nu tusen uit. Tijd met iemand gebelt (inkomend & uitgaand).
Bij het begin nog 10sec een echo, daarna helemaal niks meer. Maar een echo van een aantal seconden zou ook kunnen komen door een hoog internetverbruik door de pc.

Dus misschien dat het toch aan de AX520 ligt, alleen nu wil ik dat nog weten van iemand anders. Of die dat ook heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 10:46
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 18:07:
[...]

Hij is er nu tusen uit. Tijd met iemand gebelt (inkomend & uitgaand).
Bij het begin nog 10sec een echo, daarna helemaal niks meer. Maar een echo van een aantal seconden zou ook kunnen komen door een hoog internetverbruik door de pc.

Dus misschien dat het toch aan de AX520 ligt, alleen nu wil ik dat nog weten van iemand anders. Of die dat ook heeft.
Ik heb dezelfde config, en totaal geen problemen... Ik herken de klachten helemaal niet. Ik heb wel een nieuwe splitter ertussen zitten, deze was na de migratie vanaf kpn kaduuk gegaan!

Misschien dom bedacht.... maare sluit eens een andere telefoon aan. Wie weet...... :?
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarty77 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 19:02:
[...]

Ik heb dezelfde config, en totaal geen problemen... Ik herken de klachten helemaal niet. Ik heb wel een nieuwe splitter ertussen zitten, deze was na de migratie vanaf kpn kaduuk gegaan!

Misschien dom bedacht.... maare sluit eens een andere telefoon aan. Wie weet...... :?
:?
En ook met de ax520?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Arfman schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 00:12:
BF2 gaat prima (firewall zet ik altijd meteen uit, snap het nut van een firewall icm. NAT niet), bellen gaat tot nu toe ook goed. Alleen duurt het nog steeds vrij lang (vind ik) voordat je de telefoon aan de andere kant over hoort gaan, maar het is nog niet voorgekomen dat ik helemaal geen overgangstoon te horen kreeg.
Dat het even duurt voordat hij gaat bellen na laatste cijfer klopt. Dat is standaard 5 seconden omdat modem niet kan ruiken of er misschien nogwel een cijfer gaat komen ;)

Als je na 't nummer afsluit met een # intikken gaat hij gelijk bellen :P

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 13:09
bjck schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 15:51:
[...]

Als dit structureel zou zijn, zou 't hier wel iets drukker zijn met zulke meldingen ;)

Als je bent overgestapt vanaf KPN-DSL (telco-telco) kan 't zijn dat je nog je oude KPN splitter gebruikt. Mogelijk dat hier de oorzaak zit, of toch echt iets voor je splitter aangesloten op je telefoonlijn misschien? Veroorzaakt ook dit soort problemen als je een analoge lijn hebt. Bij ISDN kan je 't niet fout doen ;)
Nee, iki heb de splitter ertussen zitten die ik erbij kreeg. Het rare is dat de ene keer is het wel 200k.
Van de week nog haalde ik Day of defeat via steam binnen met 180k. Op speedtest.nl gister en eergister zat ik op 50k (steam stond uit, Mcafee uit en ms antispyware uit. Netwerkverkeer bekeken en gewoon geen gekke dingen. 11mbit met de wireess ap. Allemaal goed.

Het zou natuurlijuk ook kunnen dat de wireless kaart van asus prut is, maar dan had ik niet aan de 180k kunnen komen via steam :?

Verwarrend allemaal......

Hop,hop,hop!

• Arfman

Arfman

Drome!

bjck schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 21:38:
[...]

Dat het even duurt voordat hij gaat bellen na laatste cijfer klopt. Dat is standaard 5 seconden omdat modem niet kan ruiken of er misschien nogwel een cijfer gaat komen ;)

Ah ok, thanks voor de info, dat ga ik eens even proberen vanavond :P
basset schreef op woensdag 21 september 2005 @ 08:43:
Het zou natuurlijuk ook kunnen dat de wireless kaart van asus prut is, maar dan had ik niet aan de 180k kunnen komen via steam :?

Verwarrend allemaal......
Heb je het al geprobeerd zonder wireless ? Dus gewoon een UTP touwtje van je PC/alptop naar het Tiscali modem ? Dan kun je iig. het wireless gedeelte uitsluiten, mocht dat ook traag zijn.

Wel vreemde klachten trouwens, ik haal altijd de volledige snelheid (ik verwacht tegenwoordig niet meer anders eigenlijk).

• Smarty77
Zoals ik al zei exact dezelfde config.... dus ook een ax520.. ;)

• Smarty77
Ik weet wel dat het wireless gedeelte voor heel veel problemen zorgt! Ik heb asus wireless spul... En ik heb pas sinds een recente firmware update een beetje normale prestaties... Ik moet ook mijn computer schuin op een doos zetten aangezien ik anders met het asus kaartje bijna geen ontvangst heb, terwijl ik op dezelfde plek met mijn laptop gewoon full bereik heb!

Dus de kern van mijn verhaal... probeer alles eens zonder wireless... Sterker nog.... Wat ik zou doen...
Eerst alleen het modem i.c.m. computer... testen
Daarna splitter erbij... testen
Daarna wireless erbij maar met de computer via een draadje op de wireless router.. testen
Daarna alles wireless.... testen
Daarna de ax520 ertussen... testen

Kan me niet voorstellen dat je dan niet achter de oorzaak komt! :?

Success met testen!!! ;) :X

Verwijderd

bjck schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 21:38:
[...]
Is die 5 seconden ergens in te stellen (oftewel: verlagen :))dat je weet?

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 11:43:
[...]
Is die 5 seconden ergens in te stellen (oftewel: verlagen :))dat je weet?
Kan wel inderdaad in webinterface, maar dan mag je nergens tussen de nummers langer dan 5 seconde wachten met intikken ook :P

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Nieuwe firmware is alleen voor de 2602H61 en 2602HW61 (MS5) en ook voor de 2602H63 en 2602HW63 (MU4).

En het persé noodzakelijk om na de firmware upgrade de modem naar factory-defaults te resetten!

Dit kan via menu onder: ConfiguratIon Maintenance --> Default. of als hij aan staat met ballpoint resetknopje ingedrukt houden tot hij herstart vanzelf.

(zet ook geen oude eerder opgeslagen config terug natuurlijk!)