[Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 2

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste
Acties:
  • 16.020 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Newbie hier..

Weet iemand of tiscali bij problemen met hun ip telefonie ook terug valt naar het KPN netwerk?
Ik meen dat het wannadoo spul dat wel doet..

Zit nl. momenteel bij chello, heb daar m;n buik van vol, wil dus overstappen naar tiscali family met telefonie (de aanbieding..tot de 30e).

Kan iemand mij ook vertellen of het standaard modem afdoende is (ik heb zelf nu een smc2804 wifi router, dus die rommel hoeft van mij niet perse in het tiscali modem te zitten)

Thanks!

Martin

Verwijderd

Smarty77 schreef op woensdag 21 september 2005 @ 09:16:
[...]

Zoals ik al zei exact dezelfde config.... dus ook een ax520.. ;)
De ax520 is er nu een aantal dagen uit. Maar gister toen ik naar me huistelefoon belde kreeg ik weer de vervelende echo in de lijn.

2 dingen die ik nu nog kan doen denk ik:

-andere telefoon aansluiten, want ik heb nu zo'n dect set van philips.
-andere splitter aanvragen via tiscali.

De kabels van het ISRA punt zijn gewoon de kabels die ik bij het modem van tiscali gekregen heb, dus dat kan het ook niet wezen.

Iemand die nog misschien iets heeft wat ik kan proberen?

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 13:09
Ik moet mijn woorden inslikken.

Vandaag helpdesk van Tiscali gebeld. Die meneer daar zei dat ik kon proberen het modem te resetten.

En voila! Mn snelheid is weer zoals vanouds 218k down en een wel magere 33k up

Maar is toch weer een factor 4/5

Mn excuses aan tiscali

[ Voor 98% gewijzigd door basset op 22-09-2005 20:26 ]

Hop,hop,hop!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 20:46:
Newbie hier..

Weet iemand of tiscali bij problemen met hun ip telefonie ook terug valt naar het KPN netwerk?
Ik meen dat het wannadoo spul dat wel doet..
Klopt, Wanadoo heeft dat wel. Tiscali doet dat juist niet. Als 't niet werkt VoIP (nog niet meegemaakt hier eigenlijk) heb je misschien niet door dat je gesprek wel eens niet gratis is...
Zit nl. momenteel bij chello, heb daar m;n buik van vol, wil dus overstappen naar tiscali family met telefonie (de aanbieding..tot de 30e).
Family? Ow bij Wanadoo bedoel je dat die loopt tot de 30ste.
Kan iemand mij ook vertellen of het standaard modem afdoende is (ik heb zelf nu een smc2804 wifi router, dus die rommel hoeft van mij niet perse in het tiscali modem te zitten)
VoIP werkt alleen in 't modem als je die ook als router gebruikt. Dus als je nu WiFi hebt kan je kiezen voor modem met WiFi of kijken of je je huidige SMC2804 ook als AccesPoint kan gebruiken zodat hier de router functionaliteit wegvalt.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-09 10:09
bjck schreef op donderdag 22 september 2005 @ 22:23:
Klopt, Wanadoo heeft dat wel. Tiscali doet dat juist niet. Als 't niet werkt VoIP (nog niet meegemaakt hier eigenlijk) heb je misschien niet door dat je gesprek wel eens niet gratis is...
Daarvoor is de AX520 ook een mooie oplossing, als je VoIP niet werkt, schakelt hij automatisch over op KPN, je krijgt eerst wel 2 waarschuwingstonen te horen.

Bij de weg, ik had wat problemen met mijn AX520, ff mailtje gestuurd naar Artech, en nu sturen ze een nieuwe _/-\o_ _/-\o_

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 10:46
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 10:48:
[...]

De ax520 is er nu een aantal dagen uit. Maar gister toen ik naar me huistelefoon belde kreeg ik weer de vervelende echo in de lijn.

2 dingen die ik nu nog kan doen denk ik:

-andere telefoon aansluiten, want ik heb nu zo'n dect set van philips.
-andere splitter aanvragen via tiscali.

De kabels van het ISRA punt zijn gewoon de kabels die ik bij het modem van tiscali gekregen heb, dus dat kan het ook niet wezen.

Iemand die nog misschien iets heeft wat ik kan proberen?
Menig computer/elektro zaak heeft een splitter te koop... +/- 9 euro... Van Tiscali krijg je hem niet denk ik! Verder heb ik ook een dect set alleen een wat oudere van Ericsson... Maar geen last van echo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu een andere kabel vanaf het isra punt.

Dus weer is kijken of dit helpt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 18:50
Nog iemand in omgeving Rotterdam die last heeft van een slechte verbinding? De snelheid is normaal, maar het verbinden gaat slecht. Heel vaak gaan linkjes niet enzo. Na meerdere keren klikken pas. Staat niks over op de pagina van Tiscali.
Zit wel op de nieuwste firmware, en gister alles probleemloos..

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Shailesh schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 14:46:
Nog iemand in omgeving Rotterdam die last heeft van een slechte verbinding? De snelheid is normaal, maar het verbinden gaat slecht. Heel vaak gaan linkjes niet enzo. Na meerdere keren klikken pas. Staat niks over op de pagina van Tiscali.
Modem al eens herstart? Gewoon even 10-sec uitzetten en weer aan. Kijken of 't dan beter gaat weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-12-2016

RobbieDee

Buuf waar ben je

bjck schreef op donderdag 22 september 2005 @ 22:23:
[...]

VoIP werkt alleen in 't modem als je die ook als router gebruikt. Dus als je nu WiFi hebt kan je kiezen voor modem met WiFi of kijken of je je huidige SMC2804 ook als AccesPoint kan gebruiken zodat hier de router functionaliteit wegvalt.
Mmmmh, ik heb hier een tijdje geleden (toen jij er niet was bjck) iemand geprobeerd te helpen die ook een Wireless router aan de praat wilde krijgen in combinatie met een "niet wireless Voip modem" van Tiscali. Ik adviseerde om het Tiscali ding (Zyxcel) als modem in te stellen (dus geen routing functie) en de Wireless router er achter als router. Ik redeneerde dat de Zyxcel dan niks met IP doet maar ik vroeg me wel af hoe de VOIP het dan zou moeten doen wat dat is WEL een typische IP functie. Hoe het ook zij, ik kreeg daarop geen reactie. Alleen maar als antwoord dat hij beide routers als router had ingesteld en dat het werkte.

Ik moet nog steeds beslissen over te gaan. Mijn routertje hier heeft ook een Wireless gedeelte (E-tech WLRT03). Staat vrolijk te NATten. De Wireless kaart in mijn PC ziet de WLRT03 als Access Point. Of ik daarmee goed wegkom weet ik niet zo. Want als ik de Zyxcel ook als router instel heb ik twee keer NAT achter elkaar. En daarvan wordt gezegd dat het problemen oplevert. Stel jij voor bjck dat de 4 poorten op mijn "router" worden uitgechakeld en dat ik alleen de Wireless open houdt? Hoe zit het met DHCP? Wie geeft adressen uit aan wie? Want dat was ook de originele vraag van de man met ik meen een LinkSys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:04
Hier in zaandam hetzelfde probleem. Erg vaag, vooral met .com sites heb ik dat. Niet alle..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 18:50
T-mo-T schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 16:29:
[...]

Hier in zaandam hetzelfde probleem. Erg vaag, vooral met .com sites heb ik dat. Niet alle..
Hmm, het lijkt nu alweer voorbij, maar het is zwaar irritant. Hoop dat het niet vaker gebeurt.
En kan je bij het resetten van de modem ook gewoon de settings backupen en na het resetten weer terugzetten, of moet je echt met een clean slate beginnen.. Want elke keer die settings instellen wordt je ook maar beetje moe van.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:04
Bij mij is het nog steeds hoor... Zo maar ff modem herstarten, kijken wat ie doet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:16

Arfman

Drome!

Volgens mij heeft/had de DNS server van Tiscali problemen, want ik had vandaag in Almelo dezelfde symptomen ...

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Hier ook. En op kantoor ook. Weer DNS-problemen. En ik heb zojuist mijn modem van nieuwe firmware voorzien en opnieuw ingesteld, dus het ligt duidelijk aan Tiscali zelf.

Gelukkig heb ik meerdere wegen naar Rome, ehh, internet. VPN to the rescue. Maar irritant is het wel, zeker aangezien dit al de hele dag duurt en niet voor het eerst is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Dat brakke DNS probleem hier ook in Groningen, steekt af en toe de kop op. Beter maar andere DNS servers gebruiken, bijv die van xs4all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pffffffffffffff, heb er ook last van Internet onstabiel

echt irritant, ze zeggen niks te weten maar ik ga morgen weer bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Probeer anders de DNS servers van XS4ALL eens in te stellen. Ikzelf heb die van m'n werk nu ingesteld, draait als een tierelier.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:20

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

welke ip nrs dan? die zijn toch alleen vanaf xs4all netwerk te gebruiken d8 ik?

• DJTimo
  • Laatst online: 22:56
Ik heb er ook last van. Firmware geupdate, (dacht dat het een probleem was van de oude FM) browsercache geleegd, modem en pc gereset en de dns van zowel demon als xs4all geprobeerd. Helaas... Ik ga maar snel slapen, kijk morgen wel weer wat er gebeurd. :z

Opmerkelijk staat er op de mededelingen pagina niets vermeldt. Ik zit overigens in Nieuwegein.

Verwijderd

de hostname van de dns servers zijn ook een beetje vreemd

195.241.48.33 old-ns1.tiscali.nl
195.241.49.33 old-ns2.tiscali.nl

overgens helpt het niet om naar de volgende dns servers over te stappen;

195.241.77.53 ns1.tiscali.nl
195.241.77.54 ns2.tiscali.nl

ik krijg dus met nslookup steeds vaker een timeout te verwerken... :( daar ligt dus het probleem, morgen maar bellen

overgens het instellen van andere dns servers (van providers) wilt niet echt lekker werken, krijg rare responses terug met nslookup.. mag geloof ik niet..

• Soyuz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-09 14:33
Arfman schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 23:56:
Probeer anders de DNS servers van XS4ALL eens in te stellen. Ikzelf heb die van m'n werk nu ingesteld, draait als een tierelier.
Mag ik vragen hoe je dat precies doet? Ik wordt persoonlijk ook nogal gek van het dns probleem :-/

• DJTimo
Problemen lijken weer opgelost te zijn. Ik kan weer mail ophalen en fatsoenlijk internetten. :)

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:50
Ook DNS problemen hier in Amsterdam al 2 dagen.
Het leek gister avond even weg maar is nu weer terug...
Nog altijd geen reactie van Tiscali.

• bjck
Ik gebruik ook gewoon de standaard DNS en werkt zonder problemen eigenlijk.

Gewoon:

• Soyuz
bjck schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 14:02:
Ik gebruik ook gewoon de standaard DNS en werkt zonder problemen eigenlijk.

Gewoon:
Hoe kan ik zien welke mijn verbinding gebruikt? (sorry voor de n00b vraag...)

• bjck
StyleWarz schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 14:32:
[...]

Dat is vrij lastig en niet zomaar te zien. Je ZyXEL krijgt die twee (bij ADSL via Tiscali netwerk) van Tiscali automatisch. Je kunt ze niet zien in de webinterface van je ZyXEL, daar staat alleen je IP.

• DJTimo
StyleWarz schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 14:32:
[...]

start, uitvoeren, "cmd". Dan "ipconfig /all".

(ik heb die 2 dns'en alleen wel handmatig in het modem gezet. Wanneer je dit niet doet, zie je bij dns waarschijnlijk 192.168.1.254, het ip van je modem staan)

[ Voor 28% gewijzigd door DJTimo op 24-09-2005 14:40 ]

• Soyuz
DJTimo schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 14:38:
[...](ik heb die 2 dns'en alleen wel handmatig in het modem gezet. Wanneer je dit niet doet, zie je bij dns waarschijnlijk 192.168.1.254, het ip van je modem staan)
Klopt, ik heb het IP van m'n modem daar staan. Daarom was ik ook zo benieuwd hoe jullie het te zien kregen.

@bjck
Bedankt voor je uitleg. Ik ga er van uit dat de dns servers wel goed zullen staan aangezien ik mijn abbo gisteren geactiveerd heb.
(goed in de zin van de nieuwe tiscali servers)

[ Voor 6% gewijzigd door Soyuz op 24-09-2005 15:08 ]

• Fuzzillogic
Als je via de console op je modem inlogt (telnet) dan kun je daar de IP's van de gebruikte DNS servers krijgen.

Maar ik heb net Tiscali gebeld. Helpdeskkerel heeft een "uitgebreide test" gedaan (whatever it may be) en hij kwam tot de conclusie dat er een "storing in de centrale in Enschede [mijn woonplaats]" is. Ik heb maar eens niet de nerderige betweter uitgehangen om erop te wijzen dat het voornamelijk DNS problemen zijn ;)

Ook heb ik nog even vermeld dat het op kantoor (andere locatie, ander abo (business), andere hardware, ISDN ipv POTS) ook dezelfde problemen optraden, en dat ik op een forum (welke zou dat zijn? :P) las dat meerdere mensen er last van hebben.

In het begin van de week zouden de problemen opgelost moeten zijn.

Hij wist wel nog te melden dat hij eerder vandaag nog iemand aan de lijn had met deze problemen. Enfin, als je nog problemen hebt, bel Tiscali, leg de symptomen uit en laat ze zelf maar uitzoeken wat nou precies het probleem is.

Meanwhile zet ik de VPN-pijp maar weer aan, en heb ik er verder weinig last van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Laatst online: 16-07 19:12
Ik heb sinds een paar maanden ook de special van Tiscali. Daarvoor had ik voor 4-5 jaar Planet. Ik moet zeggen goedkoop is duurkoop en je zit er een jaar aan vast. Bij planet betaalde ik alleen het dubbele :)

Het gezeik begon gelijk vanaf de eerste dag . Er liep geen DSL signaal over de lijn. Je wordt als een nitwit behandeld en moet allerlei testjes uitvoeren ..zelfs je telefoon eruit rukken zodat je daarna opnieuw kan bellen :D. In de 3 maanden dat ik ze heb heb ik al 4 keer een storing gehad. Iedere keer vinden zij het normaal om daar 10 werkdagen voor te nemen en je dat ook te verkopen. Ik heb dus weer geen DSL signaal over mijn lijn lopen :/

Ik ben aan het uitzoeken hoe ik van ze afkom want een jaar lang kan ik dit niet uithouden. :X

[ Voor 5% gewijzigd door Chadi op 25-09-2005 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Zo ongeveer 99.98% van de problemen is oplosbaar. Brand eens los hier met wat je ervaart, wat je hebt onderzocht en wat je hebt geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
bjck schreef op zondag 25 september 2005 @ 00:41:
Zo ongeveer 99.98% van de problemen is oplosbaar. Brand eens los hier met wat je ervaart, wat je hebt onderzocht en wat je hebt geprobeerd?
Andere modems.... splitters... pc's ..laptops.. fuck it er is gewoon geen DSL signaal en dat zeggen zij ook. Maar er wat aan doen ho maar :D En je krijgt geen voorrang omdat ze jou al voor de zoveelste maal met hetzelfde probleem opzadelen je moet netjes 5-10 werkdagen wachten. Er zitten er al 5 op .. hoop dat ze over de 10 gaan kan ik bij ze weg.

zit dankzij mijn saneo kaartje op internet })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
The Cheese schreef op zondag 11 september 2005 @ 12:36:
[...]

Vanwaar die wijsheid? Als dat inderdaad klopt zou dat balen zijn ja. Gaan ze dan misschien de news.tiscali.nl aanpassen voor binairies, of stoppen ze er gewoon doodleuk mee?
Ze hebben iedereen een lul verhaal gemaild dat ze geen ondersteuning willen bieden bij het illegaal verspreiden van software en films... what the ... stop dan meteen met het aanbieden van internet of controleer al je data verkeer of zo als je toch zo heilig wil doen. Wat het echt is is dat het ze te veel geld gaat kosten wat ze niet willen ophoesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Chadi schreef op zondag 25 september 2005 @ 00:50:
[...] Wat het echt is is dat het ze te veel geld gaat kosten wat ze niet willen ophoesten.
Dat klopt, alleen dat zullen ze idd nooit zeggen. Maar als jij toch zoveel GB van die usenetzooi aftrekt, waarom dan niet een payservertje van een tientje per maand ?

Ik verwacht dat het een kwestie van tijd is voordat elke ISP zegt "ho eens, 2 of 3 TB datatraffic per dag wordt ons te gortig, we kappen ermee". Tiscali zal niet de enige zijn die ermee stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit ook sinds Woensdag zonder internet( van Tiscali dan). Geen DSL signal,paar keer de helpdesk gebeld.Maar daar houd het op. "Je moet minsten 5-10 werkdagen wachten meneer, ze gaan de lijn testen" krijgt ik als antwoord van de heldesk.10 dagen voor DSL lijn test :( Gelukkig heb ik nog tot 1 Nov. mijn @Home verbinding,kan ik gewoon switchen.Maar als dit vaker gebeurt, weet ik met wel welke ISP ik een abbo gaan aansluiten ( niet met TISCALI) in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Arfman schreef op zondag 25 september 2005 @ 13:31:
[...]

Ik verwacht dat het een kwestie van tijd is voordat elke ISP zegt "ho eens, 2 of 3 TB datatraffic per dag wordt ons te gortig, we kappen ermee". Tiscali zal niet de enige zijn die ermee stopt.
Klopt. Veel zijn er al mee gestopt. Zoals bekend is Usenet ooit als "discussie dienst" gestart waarin mensen elkaar over diverse belanghebbende zaken kunnen spreken (text only). Vergelijkbaar met de moderne Webbased Fora (zoals op Tweakersnet). Niemand vindt het vreemd dat je daar nergens complete speelfiles, games en software suites vanaf kan halen. Tweakers bijvoorbeeld keurt zelfs links naar illegale content af. Er heeft al menig moderator zitten wijzigen in posts van mensen. Niemand vindt dat raar.

Usenet heeft jarenlang toegelaten dat binaries (voornamelijk zelfgemaakte software) konden worden uitgewisseld en getest. Als onderdeel van het uitwisselen van ideeën. De jeugd van tegenwoordig ziet Usenet als synoniem voor het downloaden van Joost mag weten wat. Als daar vervolgens wat aan wordt gedaan dan is de wereld te klein, ongeacht de argumenten.

Het lijkt me logisch dat:
1) serieuze partijen hun neus niet willen branden aan het doorgeven van illegale content. Als meer dan 95% van het verkeer naar die specifieke machines "niet pluis is" dan is het voor juristen van bellanghebbende partijen (content owners) niet moeilijk om een zaak te beginnen. Tiscali e.v.a. hebben daar geen zin in en laten het niet zo ver komen. In het geval van Tiscali die ook in de legale doorgifte van content zit is dit zelfs een bijzonder logische stap.
2) de eigenaren van Payservers hetzelfde juridische riscio lopen als alle andere partijen die binaries aanbieden. Echter zij laten er zich voor betalen en kunnen zich daarom de aanzienlijk investeringen in hardware en bandbreedte veroorloven. Bovendien vestigen ze zich in plaatsen waar juristen zich veiliger voelen om content door te geven waarvan ze geen eigenaar zijn. In ieder geval kunnen ze het zich veroorloven om gespecialiseerde juristen in dienst te nemen. Ze moeten wel.
3) serieuze partijen naar het rendement van hun investeringen kijken. Tenslotte zal het eerste interne argument bij een Tiscali zijn dat de Hardware en Bandbreedte investeringen niet uit kunnen. Ook al komt er geen enkele betalende Tiscali klant bij en zelfs als het aantal Tiscali downloaders zou afnemen dan is er maandelijk meer bandbreedte en schijfcapaciteit nodig, domweg omdat de totale hoeveelheid geripte speelfilms dagelijks toeneemt. Met dank aan de uploaders.

Gelukig blijven er voor de fanatieke "gratis" downloaders nog genoeg plekken over waar dit kan. Er zijn genoeg P2P netwerken waar ook van alles langskomt. Alleen daar heb je geen enkele garantie dat er iets tussen zit wat het doet of dat het er over een dag nog staat. Daar hoor je niemand over maar als de retentie bij een Tiscali binarie te kort is dan is de wereld weer te klein. Ook bij de P2P rechtzaken blijkt trouwens niet de downloader maar juist degene die de content aanbiedt met succes te kunnen worden vervolgd. Dus het juridische argument is zo gek nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 00:36:
de hostname van de dns servers zijn ook een beetje vreemd

195.241.48.33 old-ns1.tiscali.nl
195.241.49.33 old-ns2.tiscali.nl

overgens helpt het niet om naar de volgende dns servers over te stappen;

ik krijg dus met nslookup steeds vaker een timeout te verwerken... :( daar ligt dus het probleem, morgen maar bellen

overgens het instellen van andere dns servers (van providers) wilt niet echt lekker werken, krijg rare responses terug met nslookup.. mag geloof ik niet..
Dit was dus een scherpe van Rahman, Tiscali is inderdaad afgelopen week overgestapt naar nieuwe DNS servers. Toch raar dat ook de helpdesk daar niets van wist of wilde zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gianni Rombios schreef op zondag 25 september 2005 @ 18:16:
[...]

Dit was dus een scherpe van Rahman, Tiscali is inderdaad afgelopen week overgestapt naar nieuwe DNS servers. Toch raar dat ook de helpdesk daar niets van wist of wilde zeggen.
Vreemd ik heb de helpdesk verschillende malen gebeld en verschillende personen aan de lijn gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Ik heb vandaag geen DNS problemen meer gehad. Lijkt erop dat het dus opgelost is. Mocht ook tijd worden :/
Gelukig blijven er voor de fanatieke "gratis" downloaders nog genoeg plekken over waar dit kan. Er zijn genoeg P2P netwerken waar ook van alles langskomt. Alleen daar heb je geen enkele garantie dat er iets tussen zit wat het doet of dat het er over een dag nog staat.
Klopt, er zijn vele wege naar Rome. Maar usenet vind ik by far het makkelijkst en snelst.

Jammer dat die mediabedrijven een plank teakhout voor hun kop hebben. Ik volg 3-4 (Amerikaanse) series, en voor het gemak ben ik zelfs bereid om voor een usenet-pay-server te betalen. Maar als die bedrijven hun spul gewoon zelf via internet tegen betaling aanbieden, zeg een dollar of $1,50 per ep, dan zou ik met alle plezier hun dat geld geven, ipv de portemonnee van zo'n usenet payserver-tent.

Maar dan wil ik die series wel in een 'normaal' formaat (MPEG2, MPEG, H264) kunnen downloaden zonder verschrikkelijke DRM-crap.

Met de diverse online muziekdiensten blijkt gewoon dat mensen echt niet te beroerd zijn om te betalen. Zelfs al zit er DRM op (iTunes) :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
De isdn versie 340mu3d0.bin is nog de oude firmware?
(Directe link http://operations2.tiscal...er/telefonie/340MU3D0.bin)

[ Voor 28% gewijzigd door Gianni Rombios op 25-09-2005 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Klopt. Nieuwe versie voor ISDN komt iets later dan de PSTN versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
Arfman schreef op zondag 25 september 2005 @ 13:31:
[...]

Dat klopt, alleen dat zullen ze idd nooit zeggen. Maar als jij toch zoveel GB van die usenetzooi aftrekt, waarom dan niet een payservertje van een tientje per maand ?

Die gebruik ik ook. :)
Verwijderd schreef op zondag 25 september 2005 @ 16:09:
Ik zit ook sinds Woensdag zonder internet( van Tiscali dan). Geen DSL signal,paar keer de helpdesk gebeld.Maar daar houd het op. "Je moet minsten 5-10 werkdagen wachten meneer, ze gaan de lijn testen" krijgt ik als antwoord van de heldesk.10 dagen voor DSL lijn test :( Gelukkig heb ik nog tot 1 Nov. mijn @Home verbinding,kan ik gewoon switchen.Maar als dit vaker gebeurt, weet ik met wel welke ISP ik een abbo gaan aansluiten ( niet met TISCALI) in ieder geval.
Ach ja ik weet ook waar ik dus volgend jaar niet bij moet zitten. Wat een kut lui zeg. 14 dagen nodig om een lijntje aan de praat te krijgen. En dan niet 1 keer maar gewoon hetzelfde 3-4 keer binnen 3 maanden flikken. Ik zit te kijken hoe de ontwikkelingen zijn van Versatel en Wanadoo familly ..misschien dat ik dat doe als dit zo kut blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in Amsterdam vandaag nog steeds DNS problemen ... en we wachten maar weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Mja, of je gebruikt andere DNS servers ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Wat die DNS problemen betreft, sowieso even het modem rebooten wegens die nieuwe DNS servers..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist handmatig onderstaande dns servers ingevoerd in de modem en die lijken te werken:

Wat niet werkte:
- Rebooten
- Nieuwste firmware + reset
- Bellen naar de helpdesk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Cheese schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 08:30:
[...]

Daarvoor is de AX520 ook een mooie oplossing, als je VoIP niet werkt, schakelt hij automatisch over op KPN, je krijgt eerst wel 2 waarschuwingstonen te horen.

Bij de weg, ik had wat problemen met mijn AX520, ff mailtje gestuurd naar Artech, en nu sturen ze een nieuwe _/-\o_ _/-\o_
Wat waren de problemen met de AX520? Heb zelf een AX521(!) die regelmatig mijn Line1 (VoiP) poort vast zet. Heb inmiddels een meeltje gestuurd naar Artech en wacht op antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-09 10:09
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 15:48:
[...]
Wat waren de problemen met de AX520? Heb zelf een AX521(!) die regelmatig mijn Line1 (VoiP) poort vast zet. Heb inmiddels een meeltje gestuurd naar Artech en wacht op antwoord.
Tja, antwoord kan even duren, volgens mij hebben ze het daar nogal druk ;)

Mijn probleem is dat bij het opstarten het ding soms rare dingen doet, hij geeft een vreemd geluid alsof er iets doorbrandt, en de ledjes gaan licht rood knipperen. Bij uit en aanschakelen doet hij het soms wel weer. Daarnaast wordt er soms niet gedetecteerd dat er een lijn is aangesloten, en werkt de nummerweergaven ongeveer de helft van de tijd niet.

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Nexxennium schreef op zondag 25 september 2005 @ 22:09:
[...]

Jammer dat die mediabedrijven een plank teakhout voor hun kop hebben. Ik volg 3-4 (Amerikaanse) series, en voor het gemak ben ik zelfs bereid om voor een usenet-pay-server te betalen. Maar als die bedrijven hun spul gewoon zelf via internet tegen betaling aanbieden, zeg een dollar of $1,50 per ep, dan zou ik met alle plezier hun dat geld geven, ipv de portemonnee van zo'n usenet payserver-tent.

Maar dan wil ik die series wel in een 'normaal' formaat (MPEG2, MPEG, H264) kunnen downloaden zonder verschrikkelijke DRM-crap.

Met de diverse online muziekdiensten blijkt gewoon dat mensen echt niet te beroerd zijn om te betalen. Zelfs al zit er DRM op (iTunes) :/
Jij geeft aan er wel voor te willen betalen. En natuurlijk zijn er ook al veel mensen die voor bijvoorbeeld iTunes willen betalen. Dat je, zodra je ervoor betaalt aan de eigenaren feitelijk een non-distributie verklaring erkend wordt duidelijk met die "DRM troep". Maar ook op elke CD die je in de winkel (...) koopt. Staat er duidelijk op dat je niet mag kopieren of in het openbaar mag afspelen. Door de koop ga je met die voorwaarden akkoord. Hoe dat zit met TV series weet ik niet maar ik kan me voorstellen dat als een Casema op die manier aan zijn content komt, ze de juristen snel aan de deur kunnen verwachten.

Veel mensen zijn niet bereid te betalen. Dat vind ik verder prima maar dan SVP niet zeuren en andermans vleeswaren in de mond nemen dat een ISP die hobby niet langer in stand wil houden.

Met betreking tot die DRM troep. Ik denk dat er een snel spelers zullen komen (ontwikkeld in bepaalde circuits) die dit kunnen omzeilen. Misschien zijn ze er al. Inmiddels zijn we weer aardig aan het afdwalen van het onderwerp dat hier besproken wordt.... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Het ergelijke van DRM-meuk is dat het mij beperkt in hoe/wanneer/waar ik het aangeschafte goed ga 'nuttigen'. Ik gebruik veelal geen "standaard" players. En als ik een stukje muziek download, dan wil ik die op mijn PC, laptop, PDA en op kantoor kunnen luisteren. Fair use.

Enfin, ik wil niet lastig gevallen worden door beperkingen die de mediabedrijven mij opleggen om hun falend business-model nog wat te redden.

On-topic: ik heb sinds gisteren geen problemen meer gehad met DNS. Maar is nou eens duidelijk wat de problemen veroorzaakt heeft? Het installeren van nieuwe servers hoeft toch niet gepaard te gaan met 2 dagen brakheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Je IP wijzigen, dan 2 dagen brakheid. Geldt ook voor DNS servers..! Duurt even voor de rest van de wereld geupdate is he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Nexxennium schreef op maandag 26 september 2005 @ 22:39:
Het ergelijke van DRM-meuk is dat het mij beperkt in hoe/wanneer/waar ik het aangeschafte goed ga 'nuttigen'. Ik gebruik veelal geen "standaard" players. En als ik een stukje muziek download, dan wil ik die op mijn PC, laptop, PDA en op kantoor kunnen luisteren. Fair use.

Enfin, ik wil niet lastig gevallen worden door beperkingen die de mediabedrijven mij opleggen om hun falend business-model nog wat te redden.
Mee eens! Ik hou er ook niet van dat er in een willekeurige commerciële player doorbrieft wat ik afspeel. Of dingen soms niet wil afspelen (of branden) omdat ik er geen rechten voor heb.
Nexxennium schreef op maandag 26 september 2005 @ 22:39:
On-topic: ik heb sinds gisteren geen problemen meer gehad met DNS. Maar is nou eens duidelijk wat de problemen veroorzaakt heeft? Het installeren van nieuwe servers hoeft toch niet gepaard te gaan met 2 dagen brakheid?
Zoals Rombios al schreef: “ja het heeft zijn tijd nodig voordat de rest van de wereld etc. etc.” Maar dat de Tiscali helpdesk van niks weet over nieuwe DNS servers en ook niet de geruststellende mededeling kan doen dat het dan binnen 48 uur OK is.... Slappe hap van Tiscali. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Na alle DNS-perikelen gaat het bij mij nu een stuk beter.

Ik heb Tiscali sinds 22 september (vorige week dus). Ik heb die avond gelijk telefonie aangevraagd. Hoe lang gaat het duren voor dit is doorgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Hoe werkt het eigenlijk als je de DNS op een computer vast insteld op je netwerkkaart?

Verwijderd

als je het insteld op je netwerk kaart worden de gegevens van je DHCP, die ip/dns gegevenst stuurt gedeeltelijk (de dns gedeelte) genegeerd en toch de door jou ingestelde dns gebruikt

je kunt het controleren door naar start->run->cmd intikken->ok
en daarna nslookup en daarna een willekurige website..

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2005 09:39 ]

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Heb vandaag mijn Tiscali DSL aangevraagd. Plus Telco - Telco migratie vanaf Demon//BBNed. Wensdatum 1 november. Kunnen ze er rustig een maandje over doen. :Z

Wat is de ervaring hier m.b.t. dat onderwerp? Gaan die migraties goed of is het nog steed kommer en kwel? Topic over dat onderwerp is vrij leeg de laatste tijd http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/973666.

[ Voor 12% gewijzigd door RobbieDee op 28-09-2005 23:13 ]

• bjck
RobbieDee schreef op woensdag 28 september 2005 @ 23:10:
Heb vandaag mijn Tiscali DSL aangevraagd. Plus Telco - Telco migratie vanaf Demon//BBNed. Wensdatum 1 november. Kunnen ze er rustig een maandje over doen. :Z

Wat is de ervaring hier m.b.t. dat onderwerp? Gaan die migraties goed of is het nog steed kommer en kwel? Topic over dat onderwerp is vrij leeg de laatste tijd http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/973666.
Gaat bijna altijd foutloos. Meest gemaakte fout is dat mensen opzeggen eerst en dan overstap gaan regellen. Dat moet je dus andersom doen. Eerst overstap aanvragen en laten bevestigen met datum, dan pas opzeggen.

Als je huidige ISP de opzegging verwerkt en je lijn wordt gereserveerd voor ophef (sloop) valt hij niet meer te migreren naar ander netwerk.

Je hebt 7 dagen wettelijke bedenktijd om een koop op afstand (dus aanvraag van abonnement via internet) te annuleren. Die dagen moet je sowieso afwachten, niet lang daarna zou je van Tiscali mail/post moeten krijgen met de werkelijke opleverdatum/overzetdatum van je verbinding. Dan kan je veilig opzeggen.

[ Voor 16% gewijzigd door bjck op 28-09-2005 23:30 ]

Verwijderd

Wie kan mij helpen aan de juiste Tiscali telefonie instellingen voor de Sipura SPA-1001 ?
Op Line 2 heb ik VoipBuster ingesteld en dat werkt prima.
Tiscali telefonie wil ik graag op Line 1 instellen.

Alvast bedankt.

Edit 1: Ik heb overigens de instellingen die Tiscali op haar website heeft staan al geprobeerd, maar het werkt helaas nogsteeds niet (Registration State: Failed).

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2005 08:20 ]

Verwijderd

bjck schreef op woensdag 28 september 2005 @ 23:29:
[...]

Gaat bijna altijd foutloos. Meest gemaakte fout is dat mensen opzeggen eerst en dan overstap gaan regellen. Dat moet je dus andersom doen. Eerst overstap aanvragen en laten bevestigen met datum, dan pas opzeggen.
Of het per ISP verschilt weet ik niet, maar bij mijn komende overstap van Demon naar Tiscali moet ik vooral niet opzeggen. Gewoon Tiscali de lijn laten opvernemen en met Tiscali's bewijs van migratie verwerkt Demon dan met terugwerkende kracht de opzegging.

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 08:57:
[...]
Of het per ISP verschilt weet ik niet, maar bij mijn komende overstap van Demon naar Tiscali moet ik vooral niet opzeggen. Gewoon Tiscali de lijn laten opvernemen en met Tiscali's bewijs van migratie verwerkt Demon dan met terugwerkende kracht de opzegging.
Dat is mij ook gebleken. Maar het Tiscali stappenplan http://www.overstappendoejezo.nl laat een voorbeeldbrief zien die je moet versturen nadat je je Tiscali aanvraag hebt gedaan. Er wordt nergens gezegd dat je moet wachten met die ophefopdracht totdat je Tiscali DSL is opgeleverd. Sterker nog, er wordt min of meer gesuggereerd dat je i.v.m. opzegtermijnen dat juist snel moet doen.

Het enige waaruit voor de ontvanger van de brief (Demon) blijkt dat ze er nog even af moeten blijven is dat er in staat dat Tiscali de lijn OVERNEEMT. Ik heb Demon gebeld en die begrijpen heel goed dat zij in zo'n geval met hun tengels van die lijn moeten afblijven omdat Tiscali hem anders niet kan overnemen. Demon wil een kopie van de opleverbrief zien (dus als het al werkt met Tiscali). En dan pas heffen ze (met terugwerkende kracht) op, zo werd gezegd. Dit is overigens in tegenspraak met de Demon voorwaarden waarin staat dat je na de 12 maandstermijn per maand kunt opzeggen. Moet een maand te voren. Daarom heb ik ze maar een vooraankondigingsfax gestuurd. :9

Verwijderd

The Cheese schreef op maandag 26 september 2005 @ 17:19:
[...]

Tja, antwoord kan even duren, volgens mij hebben ze het daar nogal druk ;)

Mijn probleem is dat bij het opstarten het ding soms rare dingen doet, hij geeft een vreemd geluid alsof er iets doorbrandt, en de ledjes gaan licht rood knipperen. Bij uit en aanschakelen doet hij het soms wel weer. Daarnaast wordt er soms niet gedetecteerd dat er een lijn is aangesloten, en werkt de nummerweergaven ongeveer de helft van de tijd niet.
Ik heb m'n AX521 toch maar even opengemaakt en wat bleek: het spoeltje van Line1 zat los. Gelijk een foto gemaakt en naar Artech gestuurd. Kreeg de volgende dag reaktie dat ik binnen 14 dagen een nieuwe krijg toegestuurd ! Thanks Artech _/-\o_ _/-\o_

• Chadi
Internet doet het weer. Baggere zooi.

• Gianni Rombios
  • Niet online
quote van Tiscali forum:
Zaterdag heb ik nog even met de helpdesk gebeld, omdat zo nu en dan willekeurige websites niet te bezoeken waren. Dit kwam volgens de helpdesk door de DNS servers. Die werden bijgewerkt door de omzetting van alle centrales naar ADSL2+. Het zou vanzelf weer goed moeten komen en kon enkele dagen duren. Gisteren (zondag) heb ik al geen enkel probleem meer gehad met websites. De firmware werkt prima en het netwerk lijkt ook weer helemaal hersteld. Nu maar snel hopen op ADSL2+ en ik ben ook erg geintresseerd in TV via ADSL.

M.a.w. deze persoon kreeg netjes info van de helpdesk en ook weten we dan weer waar die dns verhuizing goed voor was.

• Fuzzillogic
Mooi, dan is dat ook weer opgehelderd. Wel jammer dat ze hun helpdesk dan zo slecht hebben ingelegd, de persoon die ik aan de lijn had wist dit dus duidelijk niet.

• DJTimo
Gianni Rombios schreef op donderdag 29 september 2005 @ 18:25:
M.a.w. deze persoon kreeg netjes info van de helpdesk en ook weten we dan weer waar die dns verhuizing goed voor was.
Ik snap niet waarom Tiscali dit niet via een mailing rondstuurt. Vooraf that is. Dit scheelt zo verschrikkelijk veel irritatie bij de gebruikers én ontlasting (letterlijk en figuurlijk) voor de eigen helpdesk.

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

ADSL2+ klinkt erg goed. Ik hoop dat ze dat snel als mogelijkheid aanbieden, al heb ik nu niet te klagen over de snelheid. Ik baal dat laatst weer de telefoon weg viel en mijn vriendin wordt er al helemaal simpel van!

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobbieDee schreef op donderdag 29 september 2005 @ 11:43:
[...]Dit is overigens in tegenspraak met de Demon voorwaarden waarin staat dat je na de 12 maandstermijn per maand kunt opzeggen. Moet een maand te voren. Daarom heb ik ze maar een vooraankondigingsfax gestuurd. :9
In ieder geval bij Demon is het zo:
Je hoeft NIET een maand tevoren op te zeggen als een andere ISP de lijn overneemt;
Je moet WEL een maand tevoren opzeggen als je je aansluiting wilt opzeggen ZONDER dat de aansluiting wordt overgenomen door een andere ISP (EN in dit geval moet je minimale contracttermijn van 1 jaar natuurlijk verstreken zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 11:32
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 09:30:
[...]
In ieder geval bij Demon is het zo:
Je hoeft NIET een maand tevoren op te zeggen als een andere ISP de lijn overneemt;
Je moet WEL een maand tevoren opzeggen als je je aansluiting wilt opzeggen ZONDER dat de aansluiting wordt overgenomen door een andere ISP (EN in dit geval moet je minimale contracttermijn van 1 jaar natuurlijk verstreken zijn).
Ik heb m'n Demon abonnement opgezegd, zodra ik een orderbevestiging kreeg van Tiscali. En het is allemaal zonder problemen gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Er is wel een verschil tussen 'order bevestiging' en 'order okee + aansluitdatum bekend'.

Eigenlijk moet je pas opzeggen bij de 2de.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mickman schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 09:36:
[...]Ik heb m'n Demon abonnement opgezegd, zodra ik een orderbevestiging kreeg van Tiscali. En het is allemaal zonder problemen gegaan.
Wat ik net schreef is wat de Demon helpdesk me zelf zei, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat dat de enige manier is. Het risico met zelf voortijdig opzeggen is dat als Demon de opdracht geeft de lijn te slopen er dan geen migratie meer kan plaatsvinden zo gaven ze aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

bjck schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 09:44:
Er is wel een verschil tussen 'order bevestiging' en 'order okee + aansluitdatum bekend'.

Eigenlijk moet je pas opzeggen bij de 2de.
Ik heb daarover in detail nagevraagd omdat ze eerst vaag deden en omdat het Tiscali stappenplan er ook niet duidelijk in is. Demon gaf mij telefonisch aan "bij oplevering" dus als de aansluiting daadwerkelijk is gerealiseerd. Oftwel "after the fact", de 3de variant. Dat vond ik allemaal aardig maar niet goed genoeg.

Uiteindelijk werd er ook gezegd dat ze de opheffing dan "met terugwerkende kracht" zouden doorvoeren. En ter verduidelijking dat eventueel al geincasseerde bedragen zouden worden terug gestort.

[ Voor 5% gewijzigd door RobbieDee op 30-09-2005 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 09:53:
[...]
Wat ik net schreef is wat de Demon helpdesk me zelf zei, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat dat de enige manier is. Het risico met zelf voortijdig opzeggen is dat als Demon de opdracht geeft de lijn te slopen er dan geen migratie meer kan plaatsvinden zo gaven ze aan.
Het risico van te vroeg slopen is dat je dan geen internet meer hebt (van je oude provider).
:'(

Dat migratie niet kan doorgaan is verder een pure namen questie. Als er geen DSL signaal meer op de lijn zit omdat die er al is afgehaald dan is het formeel gezien geen migratie meer maar een nieuwbouwopdracht. Dan moet de order opnieuw worden ingeschoten en die gaat via of naar KPN.

Dat is tijdrovende exercitie want na een opheffer op een lijn (of willekeurig welke opdracht) kan er 3 weken of zo geen nieuwe opdracht worden verwerkt (door de systemen van KPN). De provider krijgt de aanvraag van KPN dan gewoon terug. Je nieuwe provider mag de nieuwbouworder dan pas na drie weken opnieuw inleggen.

Stel je voor: 3 weken of een maand geen Internet. Lekker rustig. ;(

[ Voor 4% gewijzigd door RobbieDee op 30-09-2005 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Laatst online: 00:31
Ik heb een dringend probleem met Tiscali Special Telefonie.

In de eerste week van september heb ik ADSL bij Tiscali aangevraagd. Opleveringsdatum zou in de week van 16 september vallen. Paar dagen vantevoren netjes pakket thuisgestuurd gekregen, aangesloten etc. Maar op de 16e nog geen internet. Gebeld met Tiscali: "Jaah het is druk kan nog een paar dagen duren", echter heb ik de 15e al een mailtje van Tiscali gehad dat de lijn klaar was voor gebruik!
Toch maar enkele dagen gewacht, maar op de 22e toch maar weer gebeld. De helpdesk vond het maar vreemd en heeft een storingsonderzoek aangevraagd (Tiscali-monteur gaat hier in de wijkcentrale kijken). Nou vertelde men mij dat zo'n onderzoek na hooguit 10 werkdagen gedaan moet zijn, maar er is nog steeds niets veranderd.

Maar het probleem is, dat mijn @Home abonnement per 30 september komt te vervallen (vandaag dus). Nou voel ik de bui al hangen dat dat onderzoek veel langer gaat duren, of dat het probleem helemaal niet in de wijkcentrale zit.

Op het modem (2602H61) is het DSL-lampje groen, en het internet-lampje rood (ik krijg dus geen ip-adres).

Heeft iemand ervaring met die storingsonderzoeken of aansluitperikelen?

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Tom_Paris schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 20:22:
....
Maar het probleem is, dat mijn @Home abonnement per 30 september komt te vervallen (vandaag dus). Nou voel ik de bui al hangen dat dat onderzoek veel langer gaat duren, of dat het probleem helemaal niet in de wijkcentrale zit.

Op het modem (2602H61) is het DSL-lampje groen, en het internet-lampje rood (ik krijg dus geen ip-adres).

Heeft iemand ervaring met die storingsonderzoeken of aansluitperikelen?
EDIT: heb net zelf het manual van internet gevist en zie dat er inderdaad een rode LED is waaruit je kunt afleiden dat het uitgeven van een IP adres is mislukt.
1) Ik ken dat modem verder niet maar als jij zeker weet dat er wel een DSL signaal op de lijn staat dan heeft de monteur niks in de centrale te zoeken. Want dat is het enige wat er in de wijkcentrale gebeurt.
2) Dat rode lampje ken ik dus ook niet (nooit van een lampje voor een IP adres gehoord). maar rood is nooit goed. Dan is er meestal iets goed mis met het modem zelf (hardware probleem).
3) Als je geen IP adres krijgt kan dat ook nog komen doordat de modem config niet goed is. Heb je er NIETS aan veranderd en is je opstelling (om het te testen) identiek aan de bechrijving in de manual die je van Tiscali hebt gekregen?

Er zijn talloze andere redenen waarom je geen IP adres krijgt. Maar die oorzaak is nooit in de wijkcentrale. Tenslotte, in de gesprekken met de Tiscali Helpdesk, heb je toen uitgelegd welke lampjes er branden? Is de afstand tussen jouw huis en de wijkcentrale ter sprake gekomen? Als je aan de kritische afstandsgrens zit dan kan je DSL lampje nog wel branden maar de verbinding is dan brak. Toch moet je ook bij een brakke verbinding een IP adres krijgen.

Slechte bekabeling, in de centrale waar ze de monteur misschien naar laten kijken of bij jou thuis, verklaart niet dat je geen IP adres krijgt, verondersteld dat je inderdaad wel een DSL signaal hebt.

Nee dat rode lampje is erg verdacht. :( Kijk maar in het boekje of zoek op het internet de echte handleiding van de fabrikant.

EDIT: Als DHCP inderdaad het probleem is (zorgt bij Tiscali voor de uitgifte van je IP adres) dan kan er iets mis gaan met het MAC adres van het modem (indien Tiscali daar nog mee werkt). Of ze hebben je account domweg niet goed aangemaakt.

EDIT2: Omdat je wel DSL signaal hebt, kan ik me wel voorstellen dat de monteur de bedrading die voor jou is gemaakt in de centrale gaat controleren (kruisdraden op de verdeler). Je bent misschien "per ongeluk" op een andere poort van de Tiscali apparatuur aangesloten die wel DSL signaal geeft maar waar verders niks op zit (of die jouw MAC adres niet kent). In het ergste geval zit er in de kabelbundel tussen verschillende apparatuur en verdelers een kruising.

In beide gevallen heb jij de poort van een ander in de wijk te pakken en hij misschien die van jou. Kan ook zijn dat die ander nog geen klant is en zich dus nog niet heeft gemeld. Zoiets.

[ Voor 24% gewijzigd door RobbieDee op 30-09-2005 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
RobbieDee schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 22:58:
[...]
EDIT2: Omdat je wel DSL signaal hebt, kan ik me wel voorstellen dat de monteur de bedrading die voor jou is gemaakt in de centrale gaat controleren (kruisdraden op de verdeler). Je bent misschien "per ongeluk" op een andere poort van de Tiscali apparatuur aangesloten die wel DSL signaal geeft maar waar verders niks op zit (of die jouw MAC adres niet kent). In het ergste geval zit er in de kabelbundel tussen verschillende apparatuur en verdelers een kruising.
Dit is idd wat Tiscali denkt dat er aan de hand is.

Er is dus wel een DSL signaal, maar ik krijg simpelweg geen IP van de DHCP-server. Dat heb ik zo ook de helpdesk gemeld.

Aan de modeminstellingen heb ik niets veranderd, heb ik ook enkele keren met de helpdesk doorgenomen.

De afstand tussen mij en de centrale is ongeveer 2.5km, ligt toch zeker binnen de grenzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
't Kan ook een netwerk issue zijn of defect ergens. Hoeft niet persé een modem instelling te zijn.

ZyXEL modem kan je resetten naar de defaults die de juiste Tiscali instellingen zijn door al hij is opgestart met een ballpoint het resetknopje ingedrukt te houden tot hij herstart gewoon. Dan zou die sowieso goed moeten staan.

Afstand is het probleem niet, anders zou je DSL lampje niet gaan branden. Wat wel kan is dat je bekabeling in je huis zo onwijs beroerd is naar je modem toe dat het aanvragen van een IP-lease al niet eens lukt door je lijn.

Modem aansluiten direct op eerste aansluitpunt waar je KPN-lijn binnenkomt in huis. Dus niets aan aftakkingen en/of toestellen etc op je lijn en de splitter helemaal aan het eerst mogelijke aansluitpunt (ISRA) hangen. Modem met korte (bijgeleverde) kabel aan je splitter hangen.

Dan nog rood? Dan onderzoek van de Tiscali engineers afwachten.

[ Voor 56% gewijzigd door bjck op 01-10-2005 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
Vanaf het ISRA-punt zit er 1.5 meter kabel naar de splitter, van de splitter zo'n 20cm naar het modem. Is spul dat in het installatiepakket zat, dus kan nooit brak/oud zijn.
Heb het ook al zonder de splitter geprobeerd, maakt niets uit.

Merkwaardiggenoeg werkt de kabelverbinding nog wel, laat het @Home maar niet horen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens Tiscali kreeg je een ip adres die om de tijd veranderd (dynamisch)
Heb Tiscali netwerk al 2 maanden met telefonie tot nu toe nog dezelfde ipadres is dat eventueel zelf tewijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 06:27:
Volgens Tiscali kreeg je een ip adres die om de tijd veranderd (dynamisch)
Heb Tiscali netwerk al 2 maanden met telefonie tot nu toe nog dezelfde ipadres is dat eventueel zelf tewijzigen?
Als je een ander modem aansluit krijg je wel een andere. Het is een dynamisch IP-adres, maar in praktijk verandert die eigenlijk nauwelijks zomaar.

Zelf veranderen gaat ook niet. Is ook bijna geen zinnige reden voor te bedenken waarom je dat zelf zou willen. Als je dat zou willen door bans op gameservers etc heb je het immers zelf veroorzaakt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tiscali oke, vanaf aanvraag tot werkelijke activering: negen (9 !!) dagen. Perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Tom_Paris schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 00:39:
Vanaf het ISRA-punt zit er 1.5 meter kabel naar de splitter, van de splitter zo'n 20cm naar het modem. Is spul dat in het installatiepakket zat, dus kan nooit brak/oud zijn.
Heb het ook al zonder de splitter geprobeerd, maakt niets uit.

Merkwaardiggenoeg werkt de kabelverbinding nog wel, laat het @Home maar niet horen O-)
Meestal gaat daar bij @home nogal wat dagen overheen voordat ze merken dat er nog een klant zit te internetten op hun al beeindigde lijn... Is normaal bij @home hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Tom_Paris schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 23:57:
[...]
Dit is idd wat Tiscali denkt dat er aan de hand is.

Er is dus wel een DSL signaal, maar ik krijg simpelweg geen IP van de DHCP-server. Dat heb ik zo ook de helpdesk gemeld.
Je moet je modem aan de lijn laten hangen (ik ga er vanuit dat dat nog steeds het geval is). En kort voordat je gaat bellen met hun helpdesk je modem aan en uit zetten. Dan doet je modem een DHCP request. Je moet de datum en tijd (zo nauwkeurig mogelijk) noteren en het MAC adres van je modem.

De Helpdesk (in ieder geval de 2e of 3de lijns engineers) kunnen in de logging van hun DHCP server zien of JIJ een request hebt gedaan (met dat MAC adres) rond die tijd. Uit dat onderzoek moet blijken waarom je geen IP krijgt:
- Als jouw verzoek niet binnen komt kunnen ze er ook geen uitdelen. Dan is er een kruising in de centrale.
- Komt je verzoek wel binnen dan is je account niet aangemaakt of niet geactiveerd.

Enjoy.

[ Voor 3% gewijzigd door RobbieDee op 01-10-2005 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, na 5 dagen gezeten zonder internet( geen DSL signal) kreeg ik opeens een postbode voor mijn deur met een nieuwe XYzel model ( wel dezelfde type).Lijn test is al klaar dus.Telefoon werkt trouwens goed in combinatie met Artech 520 alleen geen nummer melder. Nu heb ik nog een vraagje: Mijn DSL verbinding is al sinds 9 Sept. geactiveerd, maar de eerste factuur heb ik nog niet ontvangen.Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:37
Alvast mijn excuses als het al voorbij is gekomen, maar aangezien me internet het telkens maar een paar seconden volhoud heb ik maar besloten om gelijk een post te maken, want langdurig zoeken werkt niet echt met bijna tot geen internet :P

Het zit zo, sinds een paar dagen doet me internet nogal vaag, vandaag is het helemaal erg geworden. Maar het komt er dus op neer dat het internet telkens wegvalt, we hebben eigenlijk geen idee waar het aan ligt. We hebben al van routers gewisselt omdat dat het misschien kon zijn, maar daar ligt het dus ook niet aan want het probleem blijft bestaan.

Nu zit er op het modem dat we hebben (Speedtouch van Alcatel) een lampje dat volgens me pa met de lijn synchronisatie (ofzoiets) te maken heeft, dat hoort dus constant aan te zijn, maar dat blijft hier dus knipperen en blijft dan weer branden, gaat uit/knipper etc..

Best wel irritant aangezien het internet het dus telkens maar 10 seconden blijft doen ofzo. Zijn er meer mensen die hier last van hebben, of enig idee wat het kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Je zit een beetje offtopic met je Tiscali verbinding via KPN-DSL, maar okee.

Je kan zelf de oorzaak vinden thuis door modem direct en met kort kabeltje aan de hoofdaansluiting van KPN te hangen. Zonder splitter en dan zouden op dat moment ook geen andere telefonie apparatuur zoals: toestel, fax, nummermelder, alarminstallatie etc een kiestoon meer moeten hebben. (heeft er iets nog een kiestoon als je splitter losmaakt helemaal zit het fout!)

Helpt dat niet kan je een ander modem testen van kennis, vriend of familie van zelfde lijntype of die wel blijft branden. Die zelfde probleem? Of niet in die mogelijkheid?

Dan kan modem defect zijn of KPN heeft een probleem en die kan je bellen daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neggix
  • Laatst online: 07-07 09:41
Ik zit met volgende probleem.

Vriendin is overgestapt van kabel naar Hccnet via Tiscali netwerk. Ze hebben al een router (vigor 2200E) dus ze hebben de Zyxel 623R-T3 (voor isdn ook) besteld. Nu is het probleem dat ik alleen internet krijg rechtstreeks via de modem. Doe ik de router ertussen heb ik helemaal niets meer. Wel de router 192.168.1.1 maar de modem (192.168.1.254) krijg ik dan ook al niet te pakken.

Ik zag op internet al eerder iets hierover maar dat moest met een paar instellingen te verhelpen zijn. Helaas helpt dit niet.

Weet iemand wat ik precies moet instellen in modem en router

Mario Kart FC 1590-4774-1019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Gewoon de routers als switch gebruiken, dus lan poorten 1t/m4, niet de wan poort. Dat is het makkelijkst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Gianni Rombios schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 00:00:
Gewoon de routers als switch gebruiken, dus lan poorten 1t/m4, niet de wan poort. Dat is het makkelijkst.
Dan zal je in de Draytek best ea uit moeten gaan zetten. Of je ZyXEL van router mode afhalen en als bridge instellen.

Eigenlijk gewoon draytek aan de kant (ZyXEL is ook al een router) en voor minder dan €20 heb je een 5 of 8 poorts switch. Koop die met 1 ethernet kabel tussen switch en ZyXEL en hang je PC's aan de switch. Zo blijft het ook te supporten voor een helpdesk omdat je gewoon het geleverde modem als router gebruikt.

[ Voor 41% gewijzigd door bjck op 03-10-2005 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neggix
  • Laatst online: 07-07 09:41
ja, maar er zijn 4 computers in het spel :P
Maar goed. ik zal het voor zolang zo maar eens proberen. Hoef ik dan helemaal niets anders in te stellen?

Zyxel als Bridge instellen had ik al geprobeerd maar dat werkte hier niet

-als hub gebruiken werkt dus zonder iets in te stellen :) dan maar ff met 3 pc's. Als iemand nog suggesties heeft hoe het wel kan, ik wacht.

Thnx

[ Voor 46% gewijzigd door neggix op 03-10-2005 00:24 ]

Mario Kart FC 1590-4774-1019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Die 623 heeft meen ik ook nog een usb-poort. Ik heb ook een draytek2200e direct achter de zyxel zitten, dat is gewoon een domme switch als je alleen de lan poorten gebruikt.

Maar gewoon via de Wan poort en dan bridgen: kijk in LAN IP network
LAN IP Network Configuration
For NAT Usage
1st IP Address : bijvoorbeeld 192.168.1.253
1st Subnet Mask : 255.255.255.0
For IP Routing Usage : Disable
2nd IP Address : niet invullen
2nd Subnet Mask : niet invullen
DHCP disable
Zoek even op GoT naar "router achter router" hier is echt wel wat over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Maak het jezelf gewoon gemakkelijk en gebruik de ZyXEL als router zoals nu en hang daar een 8-poorts switch achter. Kost bijna niets en is de beste/gemakkelijkste oplossing.

Of je zet je ZyXEL als bridge (maar dan goed/werkend) en sluit dan je Draytek aan als router. Probleem dat het niet werkte is vermoedelijk omdat je ISP (HCCnet) je 1-IP-adres uitgeeft per verbinding met een leasetijd van 8 uren. Als je nu met de ZyXEL online bent heb je een lease op je MAC-adres van je ZyXEL lopen. Je Draytek heeft een ander MAC-adres standaard en krijgt geen IP.

Dus dan kan je hem 's avonds omzetten. Ergens in de loop van de volgende morgen moet je Draytek dan online komen. Of je achterhaald het mac-adres van je ZyXEL (niet gemakkelijk) en zet die in je Draytek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey,

ik heb ff een vraag over dat tiscalli internet met telefonie... ik wil dat wel want die prijs is mooi en die snelheid is ook wel mooi. alleen is het met telefonie, kan ik gewoon dan dat adsl aanvragen maar niet dat telefonie gebruiken? Dus het opgegeven nummer dat ik daar aanmaakt helemaal niet gebruiken? want ''schrijft'' tiscalli dan niet over het normale huis nummer heen. want dat mag absoluut niet!

dus zeg maar die van tiscalli buiten spel zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-06 15:56
Tiscali Telefonie is standaard niet actief als je een nieuw abonnement hebt, je moet dit nog activeren via de pagina http://telefonie.tiscali.nl. Dus zolang jij telefonie niet activeerd zal je er ook geen gebruik van hoeven te maken.

Je kan trouwens uit verschillende mogelijkheden kiezen.
Telefonie Basis, dat is zonder nummerportering dus je bestaande KPN abo blijft gewoon hetzelfde, je krijgt 1 nieuw nummer dat je via Tiscali Telefonie kan gebruiken.
Telefonie Totaal MET nummerportering, je krijgt 1 nieuw nummer en je KPN nummer word geporteerd, daarbij word je KPN abo opgeheven.
Telefonie Totaal ZONDER nummerportering, je krijgt 2 nieuwe nummers en je bestaande KPN abo blijft ook gewoon hetzelfde, je betaald echter wel de 29,95 euro ondanks dat je geen portering hebt.

Let op bij Telefonie Totaal MET nummerportering ga je 9,95 euro per maand extra betalen voor het gebruik van een kale telefonie lijn van de KPN. Bij de overige mogelijkheden betaal je deze kosten dus niet omdat je KPN abo gewoon blijft bestaan.

[ Voor 8% gewijzigd door siknu op 03-10-2005 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 14:12:
hey,

ik heb ff een vraag over dat tiscalli internet met telefonie... ik wil dat wel want die prijs is mooi en die snelheid is ook wel mooi. alleen is het met telefonie, kan ik gewoon dan dat adsl aanvragen maar niet dat telefonie gebruiken? Dus het opgegeven nummer dat ik daar aanmaakt helemaal niet gebruiken? want ''schrijft'' tiscalli dan niet over het normale huis nummer heen. want dat mag absoluut niet!

dus zeg maar die van tiscalli buiten spel zetten?
Waarom zou je niet een goedkope telefoon aan je Tiscali telefonie modem hangen? Want dan bel je immers gratis. Je oude lijn blijft gewoon als normaal in gebruik. Overigens moet je voor een modem dat telefonie ondersteund €30 euro extra betalen, dat zou je je kunnen besparen als je toch absoluut geen telefonie wilt.

[ Voor 12% gewijzigd door Gianni Rombios op 03-10-2005 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-08 06:43
Heeft er op dit moment iemand anders problemen om te verbinden naar omega.tiscali.nl? Ik krijg namelijk totaal geen contact met de server via mijn nieuwsprogramma. Ik kan hem echter wel pingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
hiostu schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 19:53:
Heeft er op dit moment iemand anders problemen om te verbinden naar omega.tiscali.nl? Ik krijg namelijk totaal geen contact met de server via mijn nieuwsprogramma. Ik kan hem echter wel pingen.
Mailtje gemist dat het Omega testproject per 1 Oktober gestaakt is? Officiele tekst newsserver is wel gewoon in de lucht natuurlijk (news.tiscali.nl).

Dat wordt een accountje nemen voor paar euro per maand bij www.Tweaknews.nl of www.eweka.nl (of een amerikaanse usenetprovider).

[ Voor 23% gewijzigd door bjck op 03-10-2005 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-08 06:43
bjck schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 19:58:
[...]

Mailtje gemist dat het Omega testproject per 1 Oktober gestaakt is? Officiele tekst newsserver is wel gewoon in de lucht natuurlijk (news.tiscali.nl).

Dat wordt een accountje nemen voor paar euro per maand bij www.Tweaknews.nl of www.eweka.nl (of een amerikaanse usenetprovider).
shit sorry, heb ik idd even gemist. Dat is alleen niet zo mooi natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Het valt me trouwens op dat het bij Tiscali wel heel erg lang zomer blijft. Nu hebben ze de zomervoordeelweken alweer gerekt tot 17 oktober. Het lijkt wel een blijvende aanbieding, het ADSL special abonnement...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Als je naar het portfolio kijkt op www.tiscali.nl zie je nu 4 abonnementen. Special lijkt daar nu een vast onderdeel vanuit te maken en het Family product is verdwenen. Die naam lijkt wel populair gezien Wanadoo & Versatel hem voeren momenteel.

(Family was ook 4096/640 maar dan voor €39.95 dus vrij zinloos als Special blijft).

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Nieuwe firmware is alleen voor de 2602H61 en 2602HW61 (MS5) en ook voor de 2602H63 en 2602HW63 (MU4).

En het persé noodzakelijk om na de firmware upgrade de modem naar factory-defaults te resetten!

Dit kan via menu onder: ConfiguratIon Maintenance --> Default. of als hij aan staat met ballpoint resetknopje ingedrukt houden tot hij herstart vanzelf.

(zet ook geen oude eerder opgeslagen config terug natuurlijk!)