[ADSL] Algemeen Provider/Netwerk-wissel topic

Pagina: 1
Acties:
  • 212 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-07 16:20
Vanuit meerdere threads kwam de vraag naar een ADSL overstaptopic.

Er zijn verschillende ADSL netwerken:
• KPN (ex. Mxstream)
• BBned
• BabyXL
• Versatel
• Enkele kleine partijen

Op deze netwerken wordt door een provider (ISP) de internet dienst aangeboden. Enkele voorbeelden van providers zijn:

Planet Internet (KPN)
Xs4all (KPN / BBned)
TweakDSL (BBned)
Demon Internet (BBned / BabyXL)
Tiscali (KPN / BabyXL)

Elke ISP heeft andere voorwaarden, z'n eigen voor/nadelen, en zijn prijzen. Het kan soms zo zijn dat je wilt verhuizen, wilt overstappen, op een andere ISP.

Dit is altijd mogelijk, mits je contractperiode is afgelopen. Meestal kan dat na 12 maanden maandelijks, bij sommigen (Bijv. Planet Internet) kan het maar 1x per jaar. (Contract wordt elk jaar met een jaar verlengd).

Een verhuizing kan sinds kort op verschillende manieren. Vroeger was er maar één methode: Jezelf laten afsluiten bij de huidige provider, en zodra het internet signaal verdwenen was jezelf opnieuw aanmelden bij een andere provider.
Hier zat echter een heel groot nadeel aan: Het kostte veel tijd. Het laten afsluiten kon tot enkele weken duren, het opnieuw aansluiten idem. Een totale downtime (Niet verbonden met internet) van meer dan een maand was normaal.
Natuurlijk was het ook mogelijk om een extra telefoonlijn aan te vragen, en daar dan de nieuwe verbinding op te laten activeren. Hier zijn echter wel extra kosten aan verbonden, en een wissel van telefoonnummer.

Tegenwoordig zijn er meer methoden. Zo kunnen sommige providers bijvoorbeeld een "spoed-migratie" uitvoeren: Binnen 15-30 minuten overstappen tussen de verschillende netwerken of providers!

Hoe gaat zo'n migratie in z'n werk? Vrij simpel. Normaal werd eerst het oude DSL signaal afgesloten, en pas daarna de nieuwe aansluiting aangevraagd. Maar met deze methode kan de nieuwe provider simpelweg de oude "unpluggen". De nieuwe verbinding zal daarna direct aangesloten worden.
Dus het grootste verschil is dat de nieuwe provider het signaal van de oude provider kan afkoppelen.

Let op: Ook bij zo'n migratie moet wel het contract van de oude provider afbetaald worden. Ook al heeft de nieuwe provider het oude signaal al lang geblokkeerd. Als het oude contract nog actief is, moet deze gewoon betaald worden. (Evenals die van de nieuwe provider).

Goed, dit ter info. In dit topic kan gediscussierd worden door mensen die een overstap willen gaan maken, en de problemen die er mischien bij voorkomen. Ervaringen zijn ook erg gewenst, om te zien hoe de providers de procedure afhandelen.

Het is nog onduidelijk welke providers deze snelle migratie ondersteunen. We proberen hier echter wel een lijstje te maken met providers die het kunnen. Suggesties voor andere providers zijn welkom :)

Naam Provider Migratie naar welk(e) netwerk(en) Migratie-Prijs
Cistron BabyXL Normale aansluitkosten
Cambrium BBned ???
Telebyte BabyXL Geen gratis modem

[ Voor 25% gewijzigd door Xandrios op 06-12-2004 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:44

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ik mis in het overzicht nog een mogelijkheid om (vrijwel) zonder verlies aan internetverbinding te wisselen, namelijk de tweede telefoonlijn. Deze techniek heeft weliswaar het nadeel van iets hogere kosten en een wisseling van telefoonnummer, maar daar staat tegenover dat de eerste verbinding pas verbroken hoeft te worden als de nieuwe correct werkt.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:14

Wallie

Herr

Xandrios schreef op 05 november 2004 @ 14:53:
Tegenwoordig zijn er meer methoden. Zo kunnen sommige providers bijvoorbeeld een "spoed-migratie" uitvoeren: Binnen 15-30 minuten overstappen tussen de verschillende netwerken of providers!
Dit kan dus nog niet bij BBned... (of het kost je 199 euro).

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71832

Mijn ouders zijn in enkele minuten overgestapt van Planet naar Telebyte. Telebyte ondersteund dit dus ook, alleen maar naar het BabyXL netwerk. Ze leveren via BBNed en babyxl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87145

goede startpost :*) , dan zal ik gelijk even mijn vraag hier neer zetten:
ik zit nu bij demon (op BBned) en ik wil graag overstapen naar http://www.quicknet.nl/ (ook BBned) heeft iemand ervaring met het overstappen van BBned naar BBned, een maand downtime vind ik niet zo fijn (ook wegens school, een ict opleiding)

Misschien dat er iets geregeld kan worden als ik quicknet bel?
maar ik moet eerst me ouders nog zo ver krijgen :Z

graag wat meer informatie als iemand toevallig iets weet :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-07 16:20
Mr. Liu schreef op 05 november 2004 @ 15:00:
Ik mis in het overzicht nog een mogelijkheid om (vrijwel) zonder verlies aan internetverbinding te wisselen, namelijk de tweede telefoonlijn. Deze techniek heeft weliswaar het nadeel van iets hogere kosten en een wisseling van telefoonnummer, maar daar staat tegenover dat de eerste verbinding pas verbroken hoeft te worden als de nieuwe correct werkt.
Toegevoegd :)
Wallie schreef op 05 november 2004 @ 15:00:
[...]

Dit kan dus nog niet bij BBned... (of het kost je 199 euro).
Is dit voor alle providers zo? hmz, 'k zal eens kijken of ik bij Cambrium wat meer te weten kan komen :)
Anoniem: 71832 schreef op 05 november 2004 @ 15:09:
Mijn ouders zijn in enkele minuten overgestapt van Planet naar Telebyte. Telebyte ondersteund dit dus ook, alleen maar naar het BabyXL netwerk. Ze leveren via BBNed en babyxl.
Weet je daar toevallig de prijs van? :) Van die extra "Snelle migratie-service" ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71832

Xandrios schreef op 05 november 2004 @ 15:22:
Weet je daar toevallig de prijs van? :) Van die extra "Snelle migratie-service" ? :P
Was even zoeken maar:
Voorwaarden
# Het overstappen naar Telebyte brengt geen kosten met zich mee!
# U betaalt tijdens onze ADSL-actie geen aansluitkosten!
# Overstappen is alleen mogelijk indien het BabyXL-netwerk mogelijk is op uw adres.
# U krijgt geen gratis modem indien u een 'Telco-to-Telco' migratie wilt.
# U heeft tijdens onze ADSL-actie recht op de 3 maanden korting overeenkomstig bij uw abonnement!
bron: http://www3.telebyte.nl/info_overstappen.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-07 15:37
Maak even duidelijk een onderverdeling in migraties van ISP --> ISP maar je blijft op hetzelfde DSL netwerk. Dus van bijvoorbeeld ISP A via BBned naar ISP B via BBned.

En een migratie naar een ander netwerk + ISP tegelijk. Dat wordt gezien als een 'telco migratie' en niet als 'isp migratie'.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katwijck1
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-07 17:25

Katwijck1

So little time to spend

Ik onderga binnenkort dus zo'n "telco" migratie... en wel van Demon (bbned) naar Xs4all (KPN).

Reden van overstappen is niet de ping problemen o.i.d. , maar de concludering dat alles volgens Demon bij mij niet goed zit.

Ik heb 3 verschillende router / modem combinatie's geprobeerd, maar geen stabiele verbinding. Ook schijnt nu de kabel van splitter -> modem te lang te zijn.
Terwijl ik deze al bijna 2 jaar hier heb liggen, en nooit eerder problemen heb gehad.

Vandaag loopt als het goed is de 30 dagen opzegtermijn af, dus ben benieuwd.

Exploring the island of Tsushima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:10

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Het BabyXL-netwerk is toch een hele tijd geleden overgenomen door Tiscali en is nu dus toch het Tiscali-Wholesale netwerk? Als je nl. naar www.babyxl.nl gaat, wordt je automatisch doorgestuurd naar de site van Tiscali Wholesale.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

FlipFluitketel schreef op 06 november 2004 @ 12:29:
Het BabyXL-netwerk is toch een hele tijd geleden overgenomen door Tiscali en is nu dus toch het Tiscali-Wholesale netwerk? Als je nl. naar www.babyxl.nl gaat, wordt je automatisch doorgestuurd naar de site van Tiscali Wholesale.
Klopt, maar in naam bestaat dat netwerk nog wel.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:22
Misschien beetje overbodig maar:

GAEvakYD in "Telebyte adsl wide open, iemand al ervar..."

[ Voor 25% gewijzigd door mhr-zip op 06-11-2004 14:06 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fnc
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

fnc

Katwijck1 schreef op 06 november 2004 @ 09:56:
Ik onderga binnenkort dus zo'n "telco" migratie... en wel van Demon (bbned) naar Xs4all (KPN).
Hoe gaat dat verder in z'n werk, heb je op deze manier geen tot weinig downtime? Of kun je pas xs4all aanvragen op het moment dat de opzegtermijn van demon verstreken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katwijck1
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-07 17:25

Katwijck1

So little time to spend

Nou, de procedure is er nog niet geloof ik...

Ik moet eerst Demon opzeggen, signaal laten slopen en dan kan ik XS4ALL aanvragen.

Dus denk niet dat de meest tijdbesparende methode is.

Exploring the island of Tsushima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Katwijck1 schreef op 06 november 2004 @ 18:08:
Nou, de procedure is er nog niet geloof ik...

Ik moet eerst Demon opzeggen, signaal laten slopen en dan kan ik XS4ALL aanvragen.

Dus denk niet dat de meest tijdbesparende methode is.
Je kan eventueel voor de tweede telefoonlijn gaan, dan zit je in ieder geval niet zonder ADSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65517

Dus als ik het goed begrijp kan je dus van KPN naar BabyXL migreren met een minimale downtime.
En geld die Telco-Telco migratie dan voor elke ISP op het BabyXL netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 65517 schreef op 06 november 2004 @ 21:48:
[...]

Dus als ik het goed begrijp kan je dus van KPN naar BabyXL migreren met een minimale downtime.
En geld die Telco-Telco migratie dan voor elke ISP op het BabyXL netwerk?
Als die ISP's dat willen wel. 't Heeft nogal wat impact op procedures en software bij de ISP's dus kan zijn dat ze het niet allemaal aanbieden of aan willen bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49450

Hallo, ik wil graag migreren van Demon naar een andere provider, maakt het dan ook nog uit welke ISP je neemt? Want ik neem aan dat als ik migreer van Demon naar een andere ISP die ook op bbned zit, dat het geen hol uitmaakt en dat ik alsnog met dezelfde ping-tijden zit, klopt dit?

Dus zou ik moeten verhuizen naar het BabyXL netwerk ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Anoniem: 49450 schreef op 10 november 2004 @ 18:35:
Hallo, ik wil graag migreren van Demon naar een andere provider, maakt het dan ook nog uit welke ISP je neemt? Want ik neem aan dat als ik migreer van Demon naar een andere ISP die ook op bbned zit, dat het geen hol uitmaakt en dat ik alsnog met dezelfde ping-tijden zit, klopt dit?

Dus zou ik moeten verhuizen naar het BabyXL netwerk ofzo?
Als je van bbned - bbned gaat, heb je waarschijnlijk die problemen niet. Maar Demon ondersteund geen ISP-ISP migratie. Dus je kan allen opzeggen, en 6 weken later aanvragen.

Het voordeel van Telco - Telco, is dat de ISP waar je vertrekt, helemaal niet hoeft mee te werken. Want jou 'stekker' daar wordt gewoon los getrokken. Het enigste waar je evt. nog mee vast zit is je contract.

Ik heb babyxl boven bbned staan, dus dat lijkt me geen probleem.

[ Voor 5% gewijzigd door mhr-zip op 10-11-2004 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:41
Goed dat er eindelijk zo'n topic is, ik ben erg benieuwd naar de migratie (van Demon, BBned) naar Speedlinq (BabyXL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
flipjevandejam schreef op 10 november 2004 @ 19:37:
Goed dat er eindelijk zo'n topic is, ik ben erg benieuwd naar de migratie (van Demon, BBned) naar Speedlinq (BabyXL).
Benieuwd naar wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:47
Of je gemakkelijk kan verhuizen van Demon (BBNed) naar Speedlinq (BabyXL).

Wat ik mij afvraag, is of je gemakkelijk van MyADSL (Cambrium) naar TweakDSL (ook Cambrium) zou kunnen verhuizen zonder signaalverlies.
Tweak is na het eerste jaar namelijk goedkoper dan MyADSL, vandaar dat het interessant is om over te stappen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127255

Heeft iemand ook ervaring van een zogenaamde telco-telco migratie, tussen demon en quicknet? Ben erg nieuwsgierig of quicknet deze migratie ook ondersteund..

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100176

Quicknet ondersteund in ieder geval nog geen telco-telco van KPN naar hun netwerk (Tiscali Wholesale meen ik).

Dat heb ik van een helpdeskmedewerker vernomen. Maar ze waren wel bezig om de procedure op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100176 schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 11:33:
Quicknet ondersteund in ieder geval nog geen telco-telco van KPN naar hun netwerk (Tiscali Wholesale meen ik).

Dat heb ik van een helpdeskmedewerker vernomen. Maar ze waren wel bezig om de procedure op te zetten.
en tussen demon en quicknet?
weet je dat ook toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127255 schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 11:45:
[...]

en tussen demon en quicknet?
weet je dat ook toevallig?
Nee, dat weet ik helaas niet. Maar ik gok dat ze dat ook nog niet ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb net even gemailed met quicknet en betreffende de telco-telco migratie zeggen ze het volgende:

Op dit moment is het nog niet mogelijk om naar ons over te stappen zonder downtime. Helaas hebben wij nog niet de technisce kennis voor een telco-telco
migratie.

Dus jammer maar helaas

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:21
Wel jammer dat Demon die snelle migratieniet ondersteund, om nou 50 euro te betalen, om vervolgens een abbonement te nemen van 39 euro, die me toch eigenlijk net iets te traag is, omdat ik voor 30 euro ergens anders een sneller abbonement kan krijgen... Wel beetje jammer.
Wat doe ik... Blijkf ik nog maanden 65 euro betalen voor een lijn die ik amper gebruik, of kies ik er voor om met een paar weken downtime te zitten... Ik kan best een week zonder internet, maar daarna word het toch wel veel denk ik.

[ Voor 9% gewijzigd door eX0duS op 18-11-2004 10:43 ]

Anoniem: 122762

Heeft iemand ervaring om van het 2.2mbit abbonement van planet terug te stappen naar het 1.1mbit abbonement?

modbreak:
dit topic gaat over Provider/Netwerk-wissel zoals de titel al doet vermoeden

[ Voor 40% gewijzigd door Korakal op 06-12-2004 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-06 11:14
Mijn Planet Advanced (KPN) ADSL-abonnement loopt af op 29-01-2005. € 79,95 :(
Ik wil overstappen naar Speedlinq All-in 3072 (BabyXL). € 7,95 :*)

Hoe doe ik dat zonder dat ik lang zonder verbinding hoef te zitten? :?

Telco-to-telco-formulier aanvragen bij Speedlinq of krijg je dat al als je het besteld?

Ik wil zo weinig mogelijk met Speedlinq bellen aangezien dat € 0,70 per minuut kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Epitome schreef op maandag 06 december 2004 @ 01:41:
Ik wil zo weinig mogelijk met Speedlinq bellen aangezien dat € 0,70 per minuut kost.
* bjck snapt het niet

En toch wil je naar deze ISP? Je zal een probleem met je verbinding hebben en ze een paar maanden een uur moeten bellen per maand. Stel je moet 2 uur bellen om je probleem verholpen te krijgen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Epitome schreef op maandag 06 december 2004 @ 01:41:
Mijn Planet Advanced (KPN) ADSL-abonnement loopt af op 29-01-2005. € 79,95 :(
Ik wil overstappen naar Speedlinq All-in 3072 (BabyXL). € 7,95 :*)

Hoe doe ik dat zonder dat ik lang zonder verbinding hoef te zitten? :?

Telco-to-telco-formulier aanvragen bij Speedlinq of krijg je dat al als je het besteld?

Ik zou gewoon even een e-mailtje sturen naar Speedlinq, die worden over het algemeen snel en correct afgehandeld.
bjck schreef op maandag 06 december 2004 @ 06:11:
[...]
* bjck snapt het niet

En toch wil je naar deze ISP?
Op zich snap ik het wel.
Je zal een probleem met je verbinding hebben en ze een paar maanden een uur moeten bellen per maand. Stel je moet 2 uur bellen om je probleem verholpen te krijgen ....
Als het werkt, werkt het over het algemeen zonder verdere problemen. Verder werkt het vaak direct. Ik heb al ruim meer dan een jaar een verbinding via Speedlinq en ik heb de helpdesk nog ruim minder dan één uur totaal aan de lijn gehad.

[ Voor 35% gewijzigd door Freee!! op 06-12-2004 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb mijn wanadoo abo van kpn opgezegd. Dit abo loopt af op 31 jan. 2005.
Nu wil ik overstappen naar hccnet ook van kpn. Wanneer kan ik nu het beste dit nieuwe abo aanvragen zodat ik geen internet downtime heb en geen dubbele abonnements kosten heb?
Ik heb met Hccnet gebeld en daar heb ik niet de mogelijkheid om het abonnement op een bepaalde datum in te laten gaan. Ik moet dus ergens volgende maand het nieuwe abo bij Hccnet aanvragen.
Verder deed wanadoo niet moeilijk over het opzeggen. En de overstapkosten van 30 euro worden door hccnet teruggestort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Mr. Liu schreef op maandag 06 december 2004 @ 09:01:
[...]

Ik zou gewoon even een e-mailtje sturen naar Speedlinq, die worden over het algemeen snel en correct afgehandeld.

[...]

Op zich snap ik het wel.

[...]

Als het werkt, werkt het over het algemeen zonder verdere problemen. Verder werkt het vaak direct. Ik heb al ruim meer dan een jaar een verbinding via Speedlinq en ik heb de helpdesk nog ruim minder dan één uur totaal aan de lijn gehad.
Ja maar er zijn zat mensen met klapperende lijnen. En als je dan een goede provider hebt, die de tijd neemt om het probleem op te lossen.

Of je mag a 70 cent per minuut...... etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

mhr-zip schreef op maandag 13 december 2004 @ 13:38:
[...]
Ja maar er zijn zat mensen met klapperende lijnen. En als je dan een goede provider hebt, die de tijd neemt om het probleem op te lossen.

Of je mag a 70 cent per minuut...... etc.
Speedlinq is op zich een goede provider en problemen worden (in mijn ervaring) goed opgelost. Helaas is die helpdesk een beetje duur. Verder heeft het ook zo zijn voordelen om met e-mail te communiceren. Dat kun je namelijk afdrukken en/of nalezen terwijl van een telefoongesprek alleen maar een herinnering overblijft met alle mogelijke kansen op misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd
  • Laatst online: 18:21

TheFruitNerd

iets met fruit

Gaat de telco-telco regel eigenlijk op voor elke provider? Dan kan ik namelijk mooi snel overstappen. De enige belemmering zou dan de opzegtermijn van 2 maanden die HCCNet hanteerd zijn (voor abo's ouder dan 1 jaar).

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67961

Momenteel proberen vrijwel alle ADSL aanbieders de consument over te halen vóór 1 jan 2005 een aansluiting te nemen, met speciale lokkertjes (voor 1 jan geen aansluitkosten, voor 1 jan gratis modem, etc.)
Weet iemand waarom ze allemaal zo graag willen dat men voor het nieuwe jaar de aansluiting neemt? Wat verandert er per 1 jan 2005? Komen er dan betere aanbiedingen? Is het slim om even te wachten? Of is het juist slim om nu nog even snel voor 1 jan ADSL in huis te halen?? Ik ben wat achterdochtig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Anoniem: 67961 schreef op maandag 13 december 2004 @ 18:27:
Momenteel proberen vrijwel alle ADSL aanbieders de consument over te halen vóór 1 jan 2005 een aansluiting te nemen, met speciale lokkertjes (voor 1 jan geen aansluitkosten, voor 1 jan gratis modem, etc.)
Weet iemand waarom ze allemaal zo graag willen dat men voor het nieuwe jaar de aansluiting neemt? Wat verandert er per 1 jan 2005? Komen er dan betere aanbiedingen? Is het slim om even te wachten? Of is het juist slim om nu nog even snel voor 1 jan ADSL in huis te halen?? Ik ben wat achterdochtig...
Behalve dat CistroN per 1 januari, Xs4all wordt. Veranderd er niet zoveel in de adsl wereld volgens mij :+

En er komen echt wel nieuwe acties hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Laatst online: 15:41
1 januari is gewoon een mooie datum, er wordt gewoon meegelift op het idee van de feestmaand, dus dan hebben aanbiedingen altijd wat meer effect. Je ziet dan altijd dat in januari "de aanbieding door succes wordt doorgezet tot 1 februari!!!" en meer van dat soort leuzen :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En misschien is er dan toch iets waar van het gerucht dat KPN de ADSL verbindingen gaat upgraden in januari 2005 ! (ze zullen wel moeten naar mijn mening)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Anoniem: 100176 schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 08:39:
En misschien is er dan toch iets waar van het gerucht dat KPN de ADSL verbindingen gaat upgraden in januari 2005 !
We zien het wel, we zien het wel, we zullen het wel beleven,
Maar kan het niet een beetje snel, het leven duurt maar even.
(ze zullen wel moeten naar mijn mening)
Chronisch geval van "Too little too late".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Dark Matter schreef op maandag 13 december 2004 @ 12:32:
Ik heb mijn wanadoo abo van kpn opgezegd. Dit abo loopt af op 31 jan. 2005.
Nu wil ik overstappen naar hccnet ook van kpn. Wanneer kan ik nu het beste dit nieuwe abo aanvragen zodat ik geen internet downtime heb en geen dubbele abonnements kosten heb?
Ik heb met Hccnet gebeld en daar heb ik niet de mogelijkheid om het abonnement op een bepaalde datum in te laten gaan. Ik moet dus ergens volgende maand het nieuwe abo bij Hccnet aanvragen.
Verder deed wanadoo niet moeilijk over het opzeggen. En de overstapkosten van 30 euro worden door hccnet teruggestort.
Ik heb zojuist netjes een brief van KPN gekregen, waarin staat dat mijn adsl lijn per 31 jan. wordt gestopt en dat ik tot 24 jan. de tijd heb om nog naar een andere provider over te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16460

Ik heb gister met demon gebeld en zij ondersteunen de isp migratie wel. Over de telco migratie weet ik niks. Ik weet wel wat ik ga verhuizen van 2mbit bij demon naar 8mbit bij quicknet voor dezelfde prijs. Enige wat je moet doen is een telefoonnummer bellen en tussentijds een handtekening te zetten voor een nieuw contract. Daarna sluit je nieuwe abonnement naadloos aan met hoogstens een uurtje downtime!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmiv
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-04 19:57
Volgende weetje is misschien handig voor anderen:

Ik ben bezig om van XS4ALL ADSL (KPN) over te gaan naar TweakDSL&Bel.
Voor het soepel verlopen van de aanvraag heeft TweakDSL het zogenaamde service-id van je huidige ADSL aansluiting nodig.
Voor dit service-id moet je bij je huidige provider zijn echter XS4ALL werkte in eerste instantie hier niet aan mee. Volgende gebeurde namelijk:

- Ik stuurde een e-mail aan xs4all (helpdesk@xs4all.nl). Hierop kreeg ik het antwoord dat zij dit niet konden gegeven. Zou geheim zijn.
- Ik bel hierna met het xs4all adsl telefoon nummer. De persoon die ik krijg vraagt waarom ik dit nodig heb en ik zeg dat ik wil migreren. Ik krijg wederom te horen dat zij dit niet kunnen verstrekken geheim van KPN. Ik wordt zelf bijna uitgelachen dat een migratie naar BBNed toch niet zal lukken.
- Ik bel KPN met de vraag om het service-id. Zij verwijzen mij naar mijn ISP (xs4all).
- Ik bel wederom xs4all centraal nummer. Ik krijg iemand die totaal niet weet wat een service-id is en stuurt mij door naar eerste lijns sales. In eerste instantie weet zij niet waar ik het over heb maar als ik zeg dat het gaat om een service-id wat bestaat uit drie (3) letters en vier (4) cijfers word ik even in de wacht gezet. Even later verteld de sales medewerker mij mijn service-id :*) .

De wijze les is bij XS4ALL bel met de sales afdeling als je je service-id wil hebben.

Groeten,

Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Laatst online: 30-03 21:55

it0

Mijn mening is een feit.

Ik ben al jaren een tevreden klant bij xs4all basic en met FUP 2048/440 mag ik ook niet klagen echter ik gebruik voor de rest nix van xs4all zelfs geen email antispam etc... daarom is 50 euro per maand wel duur als ik voor 35 euro 3048/1024 kan hebben.

In andere topics lees ik dat ik dan ook een vast ip krijg maar volgens adsl.nl zit ik dan op het tiscali netwerk en ik weet niet wat daarvan moet denken...

Daarom hoor ik graag een doen of niet doen.

O ja mijn verbruik ligt tussen de 10 en 40 Gb per maand en ik draai web/mail/etc maar volgens adsl.nl mag dat geen probleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49530

Heeft iemand er ervaring mee om tijdens een providerwissel van lijntype over te schakelen? Wil namelijk graag van ISDN naar Analoog overschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:10
@Houz74
Dit lijkt mij geen probleem en kan volgens mij op al de voorgaande manieren.
het enigste wat anders is, is dat je een nieuw modem moet hebben ANNEX-A naar ANNEX-B of andersom dat weet ik niet

ik wil overstappen van de kabel (@home) naar een ADSL aanbieder die ongever hetzelfde aanbied 4000 down 512 up ?
dit wil ik omdat ik een emailserver wil gaan opstarten en @home blocked port 25 :(

of mag ik dat niet hier vragen ?
Afbeeldingslocatie: http://whatpulse.bounceme.net/sig/damousys.png
Hoe zet ik dit in mijn sig

[ Voor 11% gewijzigd door DaMoUsYs op 13-01-2005 12:09 ]

Check dit en help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Laatst online: 30-03 21:55

it0

Mijn mening is een feit.

Ik word helemaal knetter, ik heb de sprong gewaagd en ga nu van xs4all naar speedlinq. Echter ik begrijp dat ik van KPN-> BabyXL ga. Wat een telco-telco switch is.

Lig je er dan 1 dag of max 30 minuten eruit?

En mijn tweede vraag is hoe het zit met de HOP.
Speedlinq zegt dat ik een formulier op de Xs4all website moet invullen.
Xs4all zegt, nee speedlinq informeert KPN, die op zijn beurt Xs4all informeert die op zijn beurt mij informeert dat ik via de website kan hoppen.

Dus moet ik nu opzeggen, of wachten dat ik een brief thuis krijgen, ik heb dus geen zin om dubbel te betalen. Weet iemand hoe het zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49530

DaMoUsYs schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 12:03:
@Houz74
Dit lijkt mij geen probleem en kan volgens mij op al de voorgaande manieren.
het enigste wat anders is, is dat je een nieuw modem moet hebben ANNEX-A naar ANNEX-B of andersom dat weet ik niet
Alleen kun je niet een nieuw abo aanvragen op een ander lijntype dan aanwezig op het adres volgens mij.

P.S. Overstappen van Kabel naar ADSL kan altijd zonder connectieverlies, dit omdat het 2 verschillende systemen zijn. Welke ADSL-provider voor jou de beste is, daar zijn andere topics over.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 49530 op 17-01-2005 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-05 16:40
dus bij bbned kan je niet overswitchen naar KPN zonder dat je 199 euri neerlegt..
terwijl KPN net de opdracht heeft gekregen van de OPTA om alles sneller te laten verlopen... (lees 4 uur)

what a world.. :S

Audi A8 W12 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmiv
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-04 19:57
Mijn Telco-Telco migratie ervaringen.

Half december 2004 heb ik bij TweakDSL het pakket TweakDSL&Bel aangevraagd. Ik had op dat moment al ADSL via XS4ALL met netwerk van KPN en gaf bij de aanvraag dat ik overgezet wou worden.

In eerste instantie hoorde ik niets meer van TweakDSL totdat ik eind december maar eens zelf ging bellen met de helpdesk en kreeg te horen dat zij het service-id nummer van mijn ADSL aansluitingen misten in de aanvraag, ze hadden nog niet de moeite genomen om zelf even te bellen of te mailen.
Ik heb uiteindelijk via de Sales afdeling van XS4ALL mijn service-id nummer (drie cijfers en twee letters) verkregen. In eerste instantie wou XS4ALL hier niet aan meewerken en KPN wil het ook niet verstrekken want zij zeggen dat je ISP het moet doen. Mijn service-id heb ik dus doorgegeven per telefoon aan TweakDSL en zij zouden alles in gang zetten.

Begin januari 2005 ontving ik per e-mail de eerste berichten van TweakDSL/Cambrium dat mijn aanvraag in het systeem zat en ik vanaf dat moment per stap een update zou ontvangen. Dit verliep bijna precies zoals in de e-mails stonden.

Ergens half januari kreeg ik bericht dat KPN het ADSL en ISDN signaal zouden loskoppelen op mijn lijn. Hier heb ik niets van gemerkt maar is blijkbaar wel uitgevoerd.

Tegen eind januari 2005 kreeg ik het bericht dat KPN had aangegeven dat ze op 26 januari 2005 mijn lijn zouden porteren naar het Cambrium netwerk. Op de 26e kreeg ik aan het eind van de dag via TPG mijn Copperjet 816-2P modem geleverd. Op dat moment had ik nog steeds een verbinding van XS4ALL met het internet. Dus ik ging maar even wachten totdat het signaal zou wegvallen en ik geen internet meer had. Ik dacht dat als mijn internet weg was de lijn werkelijk overgezet zou zijn.

Echter op 28 januari 2005 had ik nog steeds een verbinding met XS4ALL. Ik kon gelukkig nog steeds internetten. Ik bel TweakDSL om een vast ip-adres te vragen. Ik dacht laten we dit vroeg doen dan heb ik vanaf het begin een vast ip. Echter werd mij toen door de helpdesk verteld dat mijn lijn door KPN was afgemeld als geporteerd en ik zou dus geen verbinding meer mogen hebben met XS4ALL. De helpdesk van TweakDSL heeft toen uitgezocht of KPN misschien het ADSL signaal op mijn ander koper paar had gezet. Dit was echter niet het geval. De KPN monteur had niets overgezet, of misschien een ander. TweakDSL heeft het toen als storing gemeld bij Cambrium en die moesten dan weer naar KPN. Aangezien het vrijdag was zou er waarschijnlijk pas wat op maandag of dinsdag aan gedaan worden.
Ik vond het nog steeds niet geheel erg want ik had nog steeds internet via XS4ALL.

Op maandag rond lunchtijd probeer ik vanaf werk mijn computer thuis te benaderen. Dit lukte niet. Yes dacht ik. Snel naar huis en de copperjet aansluiten en de nieuwe splitter. Volgens de handleiding van TweakDSL moest het ook met ISDN kunnen. Echter mijn copperjet kreeg geen ADSL signaal en mijn telefoon werkte niet meer. Ik mijn oude splitter installeren en copperjet verwijderen. Telefoon deed het weer internet nog niet.
Toen ging ik het setup menu van de copperjet eens goed doorlopen en kwam er achter dat de DSL ingesteld stond op AnnexA, analoog dus. Dat gaat niet werken met ISDN. Ik bel de helpdesk van TweakDSL en daar wordt mij verteld dat ze dan het verkeerde pakket hebben opgestuurd. Er had een groene sticker op moeten zitten, maar ik zou hem zelf kunnen tweaken, van analoog naar ISDN, met een aantal firmware updates die ik van, juist ja, internet moest halen. Ze zouden dan een nieuwe splitter opsturen. Ik naar de buren en daar de updates binnenhalen. Nou heb ik in mijn leven behoorlijk veel biosen en andere firmware updates gedaan en altijd zonder problemen. Echter bij de installatie van de eerste update verteld het modem dat de upload goed is gegaan en installatie ook. Ik moet hem alleen even resetten. Na de reset kan ik het modem niet meer benaderen. Op geen enkele manier.
Ik de helpdesk van TweakDSL weer bellen en alles uitleggen. Ze hadden echter te kampen met 50% ziekte en konden nu geen modem meer Tweaken. De volgende dag zouden ze een getweaked modem opsturen.

Gisteren, woensdag 2 februari 2005. Mij nieuwe modem is gearriveerd. Er zit een groen sticker op. Ik sluit hem aan en ja het werkt meteen. Nu nog een vast ip-adres aanvragen en ik moet de Telefonie nog testen. Ik bel nu nog via KPN. Als het goed is dan wordt mijn telefoon nummer in de komende twee weken geporteerd.

Resume: Totale overzet heeft ruim ander halve maand geduurd. Internet heeft er door het foute modem 2,5 dag uitgelegen.

Hopenlijk hebben andere gelijke ervaringen en hebben mensen die dit ook willen doen hier wat aan.

Groeten,

Michel.
Pagina: 1