Toon posts:

Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 17 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 28.772 views sinds 30-01-2008

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:01
Mijn vriendin snapt hem juist wel omdat er niet zoveel knoppen op zit. Daarnaast de bijzondere functies staan gewoon op het display. Ik vind het juist een topding aangezien je geen symbolen uit je kop hoeft te leren.

De versie voor 6 apparaten is ook maar 60 eurie. Dat valt ook ermee voor de mogelijkheden. De versie voor 8 was 90 eurie. Vind ik ook nog meevallen. Ik heb ooit een cameleon gehad nou wat een ramp elke knop had een andere functie bij elk apparaat. Heb je hier niet want je leest gewoon van het display.

mediamarkt verkoopt heeft hem vast in het asortiment. Ik had een gloednieuwe die net uit de grote doos kwam.

[Voor 11% gewijzigd door leonbong op 23-07-2005 13:30]

• GleNnoS_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:53
Anoniem: 110233 schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 10:41:
Toch zou ik liever een stel monitors nemen, ik begrijp dat een stel vloerstaanders groot en "stoer" (in de positieve zin van het woord) staan, maar op zo'n kleine kamer...het zijn niet al te grote speakers echter dus het zou kunnen. Ik zou echter altijd voor de goedkopere monitors gaan met een goede subwoofer erbij...
Zoveel maakt het niet uit met een stel monitoren, ik denk dat ze zelf kleiner zijn.. Deze zuilen zijn dun maar hoog, monitoren met stand zijn begin dun en later groter! Mjah ik denk dat ik bij deze zuilen ook wel een sub'je nodig heb, niet echt grote woofers en een smalle behuizing. In reviews zeiden ze dat ook.

Anoniem: 110233

Er gaat echt niks boven een universele learning remote, het staat zoveel netter en het is zo super handig....

• Anoniem: 114270
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Anoniem: 110233 schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 14:07:
Er gaat echt niks boven een universele learning remote, het staat zoveel netter en het is zo super handig....
Tis toch wel weer een euro of honderd. Niet zo bijster veel maar voor iemand van 16, 17 jaar is dat toch weer een aantal uur werken, etc. Ik zie btw dat er wel erg veel jeugdigen hier zijn (Glennos, triple_a, xanderh, en ik natuurlijk...). :o

Anoniem: 41615

Ik ben met mijn 23 jaar niet meer jeugdig ;)
(al zit ik ook gewoon nog op school.. :D)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-05 17:25

JT

VETAK y0

Mijn kamer is bijna opnieuw ingericht en mijn nieuwe HT is daarom ook bijna klaar :9 Met nieuwe speakers om de Concert 8 aan te vullen en 1 of 2 zelfbouw subs ! Stay tuned !

• Da_man
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-04-2019

Da_man

Times like these...

JT schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 17:47:
Mijn kamer is bijna opnieuw ingericht en mijn nieuwe HT is daarom ook bijna klaar :9 Met nieuwe speakers om de Concert 8 aan te vullen en 1 of 2 zelfbouw subs ! Stay tuned !
Hoe zagen die concert 8 er ook alweer uit?

;)

...call for a Big Lebowski

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Ben benieuwd! De nieuwe speakers ook zelfbouw of gewoon fabrieksspeakers?
Da_man schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 18:35:
[...]

;)
UTFS! :P

[Voor 21% gewijzigd door zimbab op 23-07-2005 19:05]

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
[...]

;)
De vorige keer hapte ie ook al niet... ;(

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:28
Anoniem: 114270 schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 17:27:
[...]

Tis toch wel weer een euro of honderd. Niet zo bijster veel maar voor iemand van 16, 17 jaar is dat toch weer een aantal uur werken, etc. Ik zie btw dat er wel erg veel jeugdigen hier zijn (Glennos, triple_a, xanderh, en ik natuurlijk...). :o
Pfff en ikke dan :'( ...

Alienware 51M * 32GB * i9 9900k 3,6 GHz * 236Gig SSD intel optane * 1tb 2,5 ssd Samsung Evo * RTX 2080

Anoniem: 111211

[...]

Jong beginnen is leuk! ;)
Ben benieuwd, heb al een tijdje nix meer vernomen van jouw set namelijk :)

[n00b]

Hoe krijg ik een url in mijn signature?

[/n00b]

• Da_man

Da_man

Times like these...

Anoniem: 41615 schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 20:48:
[n00b]

Hoe krijg ik een url in mijn signature?

[/n00b]
Kijk is in de algemene Faq.

[url=HIER JE URL]BESCHRIJVING VAN DE URL[/url]

Zo dus

[Voor 13% gewijzigd door Da_man op 23-07-2005 21:07]

• Niet online
Jij ook hoor :>

Da_man schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 21:06:
[...]

Kijk is in de algemene Faq.

[url=HIER JE URL]BESCHRIJVING VAN DE URL[/url]

Zo dus
Tnx..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

[...]

;)
Zal binnenkort speciaal voor jou ff pics maken :Y)
zimbab schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 19:02:
[...]

Ben benieuwd! De nieuwe speakers ook zelfbouw of gewoon fabrieksspeakers?
Subs zelfbouw, speaker fabrieks voor een leuke prijs :) Ik ben tegenwoordig ook erg veel bezig met car hifi en andere dingen aan m'n auto (weer 2 hobbys erbij, ik moet maar coke gaan dealen in Volendam ofzo :| ) en aangezien ik deze speakers voor een zacht prijsje kon krijgen, heb ik ze maar genomen. Ik denk niet dat je met zelfbouw veel beter gaat krijgen dan dit, inclusief de nette afwerking. Wat voor speakers en subs enzo, blijft allemaal in het midden totdat ik er pics van post :)
Juh, toen ik 15 was had ik een Yamaha receiver van 1700 gulden :P De eerste betaalbare met DTS, Yamaha RX-V795 :P :Y)
[...]

Ben benieuwd, heb al een tijdje nix meer vernomen van jouw set namelijk :)
Nope, zie stukje over auto :P Net weer een nieuwe subamp gekocht van Audison voor in de auto :P LRx1.400, als je weet waar dat over gaat :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

JT schreef op zondag 24 juli 2005 @ 01:31:

Nope, zie stukje over auto :P Net weer een nieuwe subamp gekocht van Audison voor in de auto :P LRx1.400, als je weet waar dat over gaat :P
Nice, dat zijn inderdaad wel leuke ampjes.. Wat hangt er verder nog aan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

[...]

Ik ben ook pas 25 dus het valt nog mee, maar die learning remote zat gewoon bij mijn reciever (yamaha 750) echt een superafstandsbediening (vooral dat je ook gewoon via de infrarood alle functies kunt "overbeamen"...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Anoniem: 41615 schreef op zondag 24 juli 2005 @ 10:10:
[...]

Nice, dat zijn inderdaad wel leuke ampjes.. Wat hangt er verder nog aan?
Als het goed is komt er een LRx 5.600 bij voor een hele mooie prijs, maar ik wil kijken of ik die kan ruilen voor een 4.300. Verder probeer ik mijn Alpine CDA 9831R te verkopen zodat ik een 9855 terug kan kopen en de zooi actief aan kan sturen. Als sub hangt er een Alpine SWR 1221D aan, compo JBL GTi met 1 Welltech tweeter 8)7 omdat de andere kapot is. Maar ik wil een andere compo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 131645

na ongeveer een jaartje dit topic te volgen en als gevolg daarvan langzaamaan mijn eigen setupje samen te stellen met tweedehands koopjes heb ik eindelijk een camera kunnen lenen om wat foto's te maken, dus hier komen ze:

Overzicht plaatje

Nog een overzicht plaatje

Front luidspreker, Wharfedale CRS-9 , ik weet weinig over deze luidspreker enkels de specs op de achterkant. Heb deze enkel op het gehoor gekocht en hebben een zeer strak nie boemerig laag en daar was ik wel naar op zoek (binnen mijn prijscategorie natuurlijk :) deze kostten 80euro)

De center is een Jamo center 50, wederom een model dat niet meer gemaakt wordt en waar ik weinig over weet..maar de stemmen klinken heel natuurlijk en zuiver naar mijn mening

De rears zijn twee Sony luidsprekers die als surrounds bij de breedbeeld van mijn pa zaten, niet veel soeps, nogal metaalachtig geluid zonder veel overtuiging...

De apparatuur dan: de dvd speler van neufunk is echt het "pronkstuk" (not) en staat dus eerst op de lijst voor vervanging, maar ik spaar eerst nog wat bijeen zodat ik meteen ook een nieuwe bijpassende receiver kan zoeken. Momenteel is het nog wat afzien want het geluid dat deze dvd speler produceert is echt ondermaats, ook beeld kan veel beter.
Over de JVC RX-7000 ben ik redelijk tevreden al mis ik soms wat dynamiek..

In de kast zit een oude pentium III met een Hauppauge PVR350 waarop een MythTV server draait aangesloten op de receiver, wordt ontzettend veel gebruikt is redelijk onmisbaar geworden voor mij en mijn vriendin :)

ziezo, dit was mijn bescheiden setup :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:28
Poeh ziet er leuk uit je hebt ook wel een leuke kamer lekker veel ruimte als ik de foto's zo zie ;) ...

Ben je ook nog ooit van plan om de tv te vervangen ? of is dit groot genoeg voor je.

Alienware 51M * 32GB * i9 9900k 3,6 GHz * 236Gig SSD intel optane * 1tb 2,5 ssd Samsung Evo * RTX 2080

Acties:
  • 0Henk 'm!

de tv ziet er wat kleiner uit op de foto's dan in werkelijkheid vind ik, het is een Audiosonic van 70 cm doorsnede, voorlopig vind ik dit wel goed genoeg als ik de prijs van grotere/betere TV's bekijk

die kamer is eigenlijk de living van ons appartement, idd veel ruimte maar misschien wel beetje te veel :) de ruimte is in de breedte eigenlijk dubbel zo groot als op de foto's en ook staat de zetel tegen tegen de muur en is er dus niet echt plaats om de rears te plaatsen, die staan momenteel eigenlijk praktisch naast mijn oor :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 73878

Anoniem: 19574 schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 12:26:
Hier foto's van mijn home-cinema.

Bestaand uit:
-Harman Kardon AVR 230
-Harman Kardon DVD 22
-JBL SCS 260.5
-Fujitsu Siemens MYRICA P42-1

bla bla verhaal
Ik moet je zeggen dat je een erg mooie set hebt. Die AVR 230 is een lekkere versterker met een goed vermogen erin. Alleen de DVD22 vind ik qua opbouw wat minder. Het ziet er heel gelikt uit qua kleurtjes en strakheid, maar het metalen plaatje op de DVD22 laat vaak los. Ik krijg op me werk achter elkaar DVD22 machine's terug met dat foutje erin. Vind dat vanuit Harman Kardon toch wel een slordigheidje.

Qua speakerkeus zit je wel goed, al ben ik ook benieuwd hoe de Harman Kardon HKTS-11 speelt. Heb dit helaas nog nooit kunnen horen, wel de HKTS-7 die bij de Cinepower lijn word geleverd. Mag ik je vragen of mijn collega's (andere vestiging waarschijnlijk) voor speakerkabel hebben geadviseerd, zelf ben ik namelijk van mening dat de originele bekabeling bij de speakers afbreuk zijn op het geluid, en dat je beter 2,5mm2 speaker kabel erin kan pluggen.

Tja verder niks op aan te merken, erg stijlvol!

Acties:
  • 0Henk 'm!

JT schreef op zondag 24 juli 2005 @ 12:40:
[...]

Als het goed is komt er een LRx 5.600 bij voor een hele mooie prijs, maar ik wil kijken of ik die kan ruilen voor een 4.300. Verder probeer ik mijn Alpine CDA 9831R te verkopen zodat ik een 9855 terug kan kopen en de zooi actief aan kan sturen. Als sub hangt er een Alpine SWR 1221D aan, compo JBL GTi met 1 Welltech tweeter 8)7 omdat de andere kapot is. Maar ik wil een andere compo.
Laat me raden, die JBL 408 GTi compo? ;)
Die heb ik namelijk ook en ben er niet tevreden over (eigenlijk al 3 jaar niet :P)

Verder leuke set hoor!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Anoniem: 41615 schreef op zondag 24 juli 2005 @ 18:11:
[...]

Laat me raden, die JBL 408 GTi compo? ;)
Die heb ik namelijk ook en ben er niet tevreden over (eigenlijk al 3 jaar niet :P)

Verder leuke set hoor!
Nou, eerlijk is eerlijk, met 2 GTi tweeters ben ik er zeker niet ontevreden over ! Alleen wil ik toch wat anders :P En op dit moment twijfel ik tussen Hertz of Focal.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Zekerseweten die Polykevlar serie van Focal, dat is nog eens een upgrade die ik in de verre toekomst ook wil doen. Alleen dan moet er eerst een auto komen met 16.5 cm deurbakken.. Ipv die stukjes plastic met een diameter van 10cm in mijn swift :)

Maargoed, nu weer verder met home audio ;)
Ben nu aan het prutsen met een oude pc voor HTPC doeleinden.. Ben er alleen nog niet geheel uit welke software ik draaien ga.. En of die celeron 1ghz met 386 intern voldoende is..

Acties:
  • 0Henk 'm!

mijn HTPC die dienst doet als mythtv server die constant bezig is met mpeg2 streams op te nemen en af te spelen (tegelijk zelfs) is een pentium III 800mhz en heeft 256 ram, dus ik denk dat je wel safe zit met die 1ghz en 386

ik moet wel vermelden dat er een pvr350 in steekt die heel wat werk van de cpu wegneemt maar dat moet een goeie grafische kaart ook wel kunnen

ook draai ik linux en dat is altijd wel iets minder veeleisend..

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 131645 op 24-07-2005 22:06]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Inderdaad, Linux is een stuk gunstiger in de system requirements, maar een PVR350 of 500 is inderdaad wel een must, voor opnemen van videostreams..

Draai nu momenteen even als proef met WinXP en MyHTPC software, heel eenvoudig..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Anoniem: 41615 schreef op zondag 24 juli 2005 @ 21:52:
Zekerseweten die Polykevlar serie van Focal, dat is nog eens een upgrade die ik in de verre toekomst ook wil doen. Alleen dan moet er eerst een auto komen met 16.5 cm deurbakken.. Ipv die stukjes plastic met een diameter van 10cm in mijn swift :)
offtopic:
Nog even OT :P Ik kan je aanraden om de Hertz Hi Energy HSK165 is te gaan beluisteren. Ook zeer veel speaker voor je geld en vooral een fenomenale kickbas :)

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:29
Hier is ons "hoofd" home cinema set :

http://img309.imageshack.us/img309/6429/img01580qu.jpg

Dit is een Dick Smith Electronics (een soort Nieuw Zeelandse media markt) 5.1 surround subwoofer, die ook als "hoofdstation" van dienst doet. etc volume niveau enzo.

http://img309.imageshack.us/img309/686/img01594lg.jpg

Onze Dell mp-2100 projector aan het plafond, die witte reep die je kan zien is het ingetrokken scherm, waar ook de 3 front speakers hangen.

http://img309.imageshack.us/img309/5662/img01604zz.jpg

Dit zit allemaal aan de speakers + projector aangesloten:
Sky digital television (nieuw zeelands satelliet tv)
Een sony 160gb hard disk/dvd recorder
DSE 5.1 dvd player
Akai VHS speler
Sony VHS + Video 8 Speler

Dit is onze wat meer serieuze muziek installatie:

http://img309.imageshack.us/img309/5723/img01578gw.jpg

VBNO : een sony LP speler, een quad 405 controller, sony radio tuner, jvc equalizer, pioneer bandjes afspeler, sony 5 disc cd player, en als onderste de quad amp.

http://img309.imageshack.us/img309/7576/img01541re.jpg

De Quad amplifier controller

http://img309.imageshack.us/img309/8027/img01551uw.jpg

De amp zelf (quad 405)

http://img309.imageshack.us/img309/7505/img01562ve.jpg

Een van de 2 speakers die door de amp aangedreven wordt

Edit: ESL's 55 is het type daarvan

Sorry van de niet al te goede fotos:(

[Voor 3% gewijzigd door Basekid op 26-07-2005 11:51]

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Basekid schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 10:14:

Een van de 2 speakers die door de amp aangedreven wordt

(zijn volgens mij ook quads, maar weet neit welk type)
Dat zijn als het goed is de ESL 55's.

Anoniem: 105280

@Basekid

Luistert en kijkt dat niet ambetant? je scherm en je speakers hangen aan het plafond...
of is het zo'n scherm met een lang zwart stuk bovenaan?

maar de speakers die zo hoog hangen, dat luistert volgens mij wel raar :s
of valt dit mee?

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Dit is nu mijn tijdelijke vakantie 6.1 set.

http://img321.imageshack.us/img321/5393/ht10ge.th.jpg

Tv is de mycom lcd tv 32"
dvd-speler is de pioneer 575A aan de tv aangesloten via component kabels.
Nadeel van de lcd is dat het beeld minder scherp is dan een crt tv omdat de scherm resolutie hoger is dan de dvd of divx resolutie. Maar dat is alleen als je dicht op de tv zit. Enige film die ik hierop mooier vind is the incredibles (vooral met progressive scan) dan op mijn 28" BB, 100Hz, vlakke Panasonic.

De zuilen zijn de modaunt-short 904, center heb ik vervangen door de center van mijn Genie set omdat het geluid nu meer uit het beeld komt zeg maar.

De receiver is de yamaha rvx-440.
Verder heb ik nog een gamecube en een ps2.

http://img292.imageshack.us/img292/4595/ht24cy.th.jpg

Hier zie je de sub, hij staat nu wel dichtbij de bank maar ik verplaats de sub meer naar de deur toe als ik een film ga kijken. Anders kan de deur niet open of kan m'n moeder niet bij de kasten komen.

http://img292.imageshack.us/img292/5426/ht35xn.th.jpg

Ik heb nu dus 3 rears, allemaal van de genie set. De linker rear staat in de klerenkast want dan staat die even ver van de sweetspot als de rechter rear. Bovenop de witte kast zie je nog de grote MS center die ik nu niet gebruik. Je ziet ook nog een groot deel van mijn dvd collectie.

http://img292.imageshack.us/img292/9692/ht47do.th.jpg

De achterkant van de sub voor de liefhebbers wat ik trouwens matig vind afgewerkt. Zie de aan/uit knop en de plastic draaiknoppen.

Upgrade plannen:
De receiver ga ik binnenkort vervangen, waarschijnlijk door de pioneer vsx-1015
en de sub door een SVS cilinder als ik genoeg geld heb.
De kabels moet ik ook nog vervangen maar dat doe ik pas als ik een eigen huis heb :)

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-10-2020

Reemster

Soul Reaver

@basekid: die 1e foto lijkt wel een pc :P

Mr.C4 schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 13:13:
Dit is nu mijn tijdelijke vakantie 6.1 set.

[afbeelding]

Tv is de mycom lcd tv 32"
dvd-speler is de pioneer 575A aan de tv aangesloten via component kabels.
Nadeel van de lcd is dat het beeld minder scherp is dan een crt tv omdat de scherm resolutie hoger is dan de dvd of divx resolutie. Maar dat is alleen als je dicht op de tv zit. Enige film die ik hierop mooier vind is the incredibles (vooral met progressive scan) dan op mijn 28" BB, 100Hz, vlakke Panasonic.

De zuilen zijn de modaunt-short 904, center heb ik vervangen door de center van mijn Genie set omdat het geluid nu meer uit het beeld komt zeg maar.

De receiver is de yamaha rvx-440.
Verder heb ik nog een gamecube en een ps2.

[afbeelding]

Hier zie je de sub, hij staat nu wel dichtbij de bank maar ik verplaats de sub meer naar de deur toe als ik een film ga kijken. Anders kan de deur niet open of kan m'n moeder niet bij de kasten komen.

[afbeelding]

Ik heb nu dus 3 rears, allemaal van de genie set. De linker rear staat in de klerenkast want dan staat die even ver van de sweetspot als de rechter rear. Bovenop de witte kast zie je nog de grote MS center die ik nu niet gebruik. Je ziet ook nog een groot deel van mijn dvd collectie.

[afbeelding]

De achterkant van de sub voor de liefhebbers wat ik trouwens matig vind afgewerkt. Zie de aan/uit knop en de plastic draaiknoppen.

Upgrade plannen:
De receiver ga ik binnenkort vervangen, waarschijnlijk door de pioneer vsx-1015
en de sub door een SVS cilinder als ik genoeg geld heb.
De kabels moet ik ook nog vervangen maar dat doe ik pas als ik een eigen huis heb :)
Very nice :)
Alleen zou ik zelf niet twee sets door elkaar heen gemixed hebben, kan me bijna niet voorstellen dat die genies center beter is dan de MS serie, maar dat terzijde...
En je lcd...dat vind ik raar, dat alleen de incredibles mooier is, om het niet al te off topic te houden, op jou dvd-speler hoort het er gewoon beter uit te zien dan op crt, ik ben net van een 72 cm 100 hz crt naar een jvc 32 inch lcd gegaan, en dat ziet er echt 10 keer beter uit bij dvd's...

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:35

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 110233 schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 16:10:
En je lcd...dat vind ik raar, dat alleen de incredibles mooier is, om het niet al te off topic te houden, op jou dvd-speler hoort het er gewoon beter uit te zien dan op crt, ik ben net van een 72 cm 100 hz crt naar een jvc 32 inch lcd gegaan, en dat ziet er echt 10 keer beter uit bij dvd's...
Ja, maar het gaat hier ook wel over een Mycom LCD TV van nog geen 1000 euro he. Als ik die vergelijk met m'n eigen LCD TV dan kan ik begrijpen dat hij z'n CRT mooier vindt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Dan is het dus alleen handig bij computergebruik...maar zelfs voor 1000 euro vind ik dat je meer mag verwachten

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 110233 schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 16:32:
Dan is het dus alleen handig bij computergebruik...maar zelfs voor 1000 euro vind ik dat je meer mag verwachten
1000 euro is een prijsdoorbraak voor een 32" LCD. En sja, dat prijsverschil komt ergens vandaan. Er zijn veel mensen met zo'n scherm die er heel tevreden over zijn maar ik ben er niet kapot van. Je krijgt echter wel wat voor je geld.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Da_man

Da_man

Times like these...

Even een update nu de overgang naar stereo heeft plaatsgevonden :)
Heb de speakers nu verder uit elkaar kunnen schuiven en de bank naar achteren.
Het is even tricky om de deur niet te ver op te schoppen, maar tot nu toe gaat het aardig ;)
Ook zit het scherm nu meer naar rechts.

REL Strata III en de platenspeler. Zet de sub momenteel niet aan.

Prachtige spul, deze Marantz lijn.

De kabels van BlueJeansCable.

Daar op de bank vind al het genot plaats ;)

And my first Vinyl:

Tot zover de overgang naar een stereo opstelling. Ben er zeer tevreden over zo, heb geen spijt dat er nu geen 5.1 staat :)
Meer info op htforum.nl :)

Modbreak:Plaatjes verwijderd, lees even de melding die bij het plaatsen van een reactie / foto's boven dat scherm staan in dikke blauwe en rode letters...

[Voor 40% gewijzigd door JvS op 27-07-2005 12:24]

• I_am_akira
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:51
Hier mijn spullies

Ten eerste Volledig verduisterende rolgordijnen en rode extra voorgordijnen.

Dan de specs:

Beamer : Epson TW-10H (480p 720p 1080i)(aangesloten met - PRO- X-1 professionele component videokabel)
Scherm : Beamax 213x122 cm (16:9 breedbeeld) Cinema
Tv : Philips Matchline 100HZ 82 CM Breedbeeld
Versterker : ONKYO TX- DS696
Speakers : Modelset JBL SCS 178
Component switcher : Inday RGB4x -R Switcher
Xbox component naar beamer (monster kabel ) (480p 720p 1080i)
dvd speler component naar beamer (monster kabel) (Progressive scan,Xvid etc..)
gamecube component naar beamer (niet op foto) (Official nintendo component kabel) (480p)
Ps2 slimline component naar beamer (niet op foto) (3rd party component kabel) (480p 720p 1080i)

Fotos :

http://www.vogtschmidtoutdoorcenter.nl/akira/cpg130/albums/userpics/10007/IMG_0627.JPG

p.s. Het scherm is gewoon flak je ziet geen golven er op.

[Voor 4% gewijzigd door I_am_akira op 26-07-2005 21:39]

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Exirion schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 16:35:
[...]

1000 euro is een prijsdoorbraak voor een 32" LCD. En sja, dat prijsverschil komt ergens vandaan. Er zijn veel mensen met zo'n scherm die er heel tevreden over zijn maar ik ben er niet kapot van. Je krijgt echter wel wat voor je geld.
het is zeker waar voor geld. De lcd is meer gericht op de toekomst, dus meer voor mediacenters, next-gen consoles en vooal met HD want dat ziet er wel :9~ uit. Dus zeker geen spijt van.
Als je er één of twee meter ervoor zit dan is mijn crt toch veel scherper maar als je er verder vanaf zit dan is het beeld ook goed en mooi maar toch net niet zo mooi als mijn crt. Met gamen is dat net zo behalve met soul calibur II voor de ps2, met progressive scan ziet die er echt wel mooier uit. Ik heb helaas geen GC component kabels dus daar kan ik niets over zeggen.
De lcd's en plasma's die veel beter uitzagen dan mijn crt zijn zeker 3x zo duur, dus een prijsklasse van ongeveer 3000 euro en hoger, voornamelijk de merken: pioneer, panasonic en hitachi.
En btw het verschil tussen de genie set en de grotere speakers is niet zo groot. Daar ben ik dus heel erg tevreden mee en ze zien er ook erg mooi uit. Met een betere receiver zal ik vast meer uit m'n speakers halen.

• Niet online
@Mr.C4: koop een upscaler, dat gaat er perfect uitzien

@Rody: ik zag het al op HT-forum. Tip: je platenspeler doet het beter als je de sub aanzet :+

• Da_man

Da_man

Times like these...

Anoniem: 114270 schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 22:31:
@Mr.C4: koop een upscaler, dat gaat er perfect uitzien

@Rody: ik zag het al op HT-forum. Tip: je platenspeler doet het beter als je de sub aanzet :+
Je bedoelt zeker dat de platenspeler het beter doet als de sub uit staat?
Weet ik, sub staat altijd uit. Hij gaat nl toch weg, dient nu alleen als meubel voor de LPspeler :)
Paradigms geven genoeg bas, heb geen REL nodig :9

• Niet online
Sarcasm? :P

Waarom verkoop je je CD17 eigenlijk..?

• Da_man

Da_man

Times like these...

Anoniem: 114270 schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 22:39:
Sarcasm? :P

Waarom verkoop je je CD17 eigenlijk..?
Ga een nieuwe buizenversterker kopen, en die is zwart.
Zocht een bijpassende zwarte CDspeler en die heb ik gevonden, de Vincent CD S6 die ik a.s. zaterdag krijg.
Dus werd de Cd17 overbodig, dus iemand die interesse heeft mag mailen.
Nieuwstaat, met garantiebon en 2 maanden garantie.

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-03 18:59
Hoe krijgen jullie al die schermen eigenlijk zo strak? :)
Ik had hier laatst een oprolbaar scherm staan en dat was net een stukje Atlantische Oceaan :p

Zijn al die schermen vast gemonteerd ofzo? :)

• Da_man

Da_man

Times like these...

Dupje schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 23:46:
Hoe krijgen jullie al die schermen eigenlijk zo strak? :)
Ik had hier laatst een oprolbaar scherm staan en dat was net een stukje Atlantische Oceaan :p

Zijn al die schermen vast gemonteerd ofzo? :)
Met een speciale nietmachine niet je het doek vast, aan een kant.
Vervolgens trek je het heel strak aan.
En natuurlijk niet om de 10cm vastnieten, maar echt om de centimeter.
Eventueel het opnieuw doen aan een kant als het niet helemaal strak is.

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Da_man schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 23:41:
Ga een nieuwe buizenversterker kopen, en die is zwart.
Ok, interessant. Welke wordt het en heb je hem al beluisterd op je speakers?

Da_man schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 23:57:
[...]

Met een speciale nietmachine niet je het doek vast, aan een kant.
Vervolgens trek je het heel strak aan.
En natuurlijk niet om de 10cm vastnieten, maar echt om de centimeter.
Eventueel het opnieuw doen aan een kant als het niet helemaal strak is.
Alleen rolt hij dan weer zo moeilijk op he :P

• Basekid
  • Laatst online: 13:29
@ DeanJ

Met de speakers hoor je geen verschil met als ze op de grond staan vind ik.

Ik heb geen zwarte balk bovenin het scherm, maar het valt wel mee hoor, ik verstrek mijn nek niet ofzo:) en ik lig toch meestal in een beanbag als ik de films kijk.

Anoniem: 77615

ziet er leuk en sfeervol uit, zie toch wel wat golven op je scherm op de eerste (scherm)foto maar dat is niet storend zeg je?

Het is wel een bekend probleem met dat soort schermen, ik moet er ook aan geloven een vast scherm komt er bij mij niet in (WAF) Ik heb echter een tw10 (niet de H versie)

• Da_man

Da_man

Times like these...

zimbab schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 00:04:
[...]

Ok, interessant. Welke wordt het en heb je hem al beluisterd op je speakers?
Onix i60 / Genesis i50.
http://www.genesisloudspeakers.com/news_press050106.html
http://forum.av123.com/photopost/data/500/2557prd_AmpI50Large.jpg
http://forum.av123.com/photopost/data/500/2557prd_AmpI50-2Large.jpg

samen met de Onix Reference 1.5

http://forum.av123.com/photopost/data/500/2557ref1_1__5_img_8796_med.jpg
http://forum.av123.com/photopost/data/500/2557ref1_1__5_img_8859-black_med.jpg

Heb ze niet beluisterd, maar dat kan ook niet. Tis nl een internet-based company.
Echt one hell of a deal kan ik je vertellen.
The 50-watt per channel stereo integrated I50 amplifier retails for $3,495 each
Ik heb de set van speakers à 1800$ per paar + amp voorrr.....2321$ >:)
:9~

[Voor 10% gewijzigd door Da_man op 27-07-2005 11:29]

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Ziet er erg netjes uit die versterker. Wist niet dat Genesis dat tegenwoordig ook maakte. Ben benieuwd wat je bevindingen zijn!

Edit: ook gewoon een 300B als driver buis hè!

[Voor 17% gewijzigd door zimbab op 27-07-2005 11:54]

Ik ben echt benieuwd wat je ervan vindt, totaal overschakelen van 5.1 naar stereo met platenspeler :) Ik zit er ook steeds meer aan te denken, goedkoper voor veel meer kwaliteit, minder kabels en troep alleen natuurlijk geen sacd en minder surround sound (behalve als je misschien erg holografische speakers hebt: dus heel erg breed en diep beeld...

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 110233 schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 12:56:
Ik ben echt benieuwd wat je ervan vindt, totaal overschakelen van 5.1 naar stereo met platenspeler :) Ik zit er ook steeds meer aan te denken, goedkoper voor veel meer kwaliteit, minder kabels en troep alleen natuurlijk geen sacd en minder surround sound
Of wat langer sparen en 5.1 EN high-end kwaliteit hebben ;)

• MikeyMan
  • Laatst online: 21:30

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@DA_Man...

Vind je het niet een beetje riskant om zoveel geld uit te geven aan iets wat je niet hebt kunnen horen?

• Da_man

Da_man

Times like these...

Anoniem: 110233 schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 12:56:
Ik ben echt benieuwd wat je ervan vindt, totaal overschakelen van 5.1 naar stereo met platenspeler :) Ik zit er ook steeds meer aan te denken, goedkoper voor veel meer kwaliteit, minder kabels en troep alleen natuurlijk geen sacd en minder surround sound (behalve als je misschien erg holografische speakers hebt: dus heel erg breed en diep beeld...
Sacd luisterde ik toen ik nog t5.1 had gewoon in stereo. Vond ik beter klinken.
Veel films die ik kijk maken toch weinig gebruik van het surround.
Als je goede speakers hebt kunnen die ook een goed ruimtelijk geluid weergeven.

Film is voornamelijk beeld, dus daarvoor heb ik de projector.
Muziek is geluid, dus daarvoor heb ik een stereo-set.

Heb er absoluut geen spijt van dan ik het gedaan heb.
Zeker als ik die Onix set heb is het helemaal fantastich.
MikeyMan schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 13:01:
@DA_Man...

Vind je het niet een beetje riskant om zoveel geld uit te geven aan iets wat je niet hebt kunnen horen?
Nee :)

Heb er genoeg over gelezen. Veel vergelijkingen met Onix Speakers vs Paradigm speakers, en ik heb zelf ook Paradigms dus ik kan wel een beetje inschatten wat ik kan verwachten.
De Rocket serie wordt vaak vergeleken met de Studio 100 van Paradigm en meestal vonden mensen de Rockets beter. De studio 100's kosten hier €2500,- :)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Da_man schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 11:25:
Ik heb de set van speakers à 1800$ per paar + amp voorrr.....2321$ >:)
:9~
Weet je het echt heel zeker? Dit zijn nou niet goederen die ongemerkt voorbij de douane komen en ik denk dat je heel erg schrikt als je dan ziet wat je moet afdragen aan BTW en invoerrechten.

• Da_man

Da_man

Times like these...

Exirion schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 13:34:
[...]

Weet je het echt heel zeker? Dit zijn nou niet goederen die ongemerkt voorbij de douane komen en ik denk dat je heel erg schrikt als je dan ziet wat je moet afdragen aan BTW en invoerrechten.
Ja weet ik echt heel zeker.
Ik weet dat je nog BTW en invoerrechten moet betalen hoor ;)
Heb ik uiteraard ingecalculeerd. Er staat ook niet voor niets 2321$ :)

• Yotta
  • Laatst online: 25-05 10:41

Yotta

0110101001111010

I_am_akira schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 20:18:
Hier mijn spullies

Dan de specs:

Beamer : Epson TW-10H (480p 720p 1080i)(aangesloten met - PRO- X-1 professionele component videokabel)
gamecube component naar beamer (niet op foto) (Official nintendo component kabel) (480p)
Ps2 slimline component naar beamer (niet op foto) (3rd party component kabel) (480p 720p 1080i)

Fotos :

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat is de afstand beamer -> scherm? En hoe groot is het beeld op het scherm, is dat volledig dus 213x122 cm??

0110101001111010

Exirion schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 13:00:
[...]

Of wat langer sparen en 5.1 EN high-end kwaliteit hebben ;)
Ik kan je wel vertellen wat mijn allerbeste aankoop van de afgelopen jaar is geweest: mijn Nad 352 stereoe versterker. Iedereen die op zijn receiver cd'tjes afspeelt hoort gewoon maar 40% van wat een even dure stereo versterker kan weergeven, het is ZOVEEL beter...en ik ben het eens met da-man, er wordt erg weinig in surround gedaan.

Ik weet dat jij zelfbouw hebt, maar het is een behoorlijk dure grap om twee fronts van 1000-1500 euro te hebben, en dan ook nog eens voor de rears te moeten kopen. Een paar el cheapo andere speakers staat ook weer zoveel minder...waarschijnlijk ga ik gewoon op stereo over, waar je toch "the most bang for the buck" krijgt en in de toekomst als ik echt centen overheb dezelfde rears kopen...hopelijk is dan eindelijk eens sacd of zoiets de standaard :)

k...ik bedoelde uiteraard even dure stereo versterker als receiver. (nog steeds geen idee hoe ik moet editen hier, heb allen view en quote staan, geen edit)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 110233 schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 16:40:
Ik kan je wel vertellen wat mijn allerbeste aankoop van de afgelopen jaar is geweest: mijn Nad 352 stereoe versterker. Iedereen die op zijn receiver cd'tjes afspeelt hoort gewoon maar 40% van wat een even dure stereo versterker kan weergeven, het is ZOVEEL beter...
Dan denk ik dat je over een aantal jaren ook wel zal doorstromen naar meer het high-end segment ;) Die 352 zal zeker goed klinken maar 450 euro voor een eindversterker is niet eens echt duur. Wel als je het vergelijkt met alle 5.1-rampzut voor 200 a 300 euro die de laatste jaren zo mainstream is geworden. Maar dat klinkt dan ook meestal tamelijk beroerd.
en ik ben het eens met da-man, er wordt erg weinig in surround gedaan.
Valt mee vind ik hoor. Op TV zit in vrijwel elke film en zelfs veel commercials surround geluid, en het voegt toch wel wat toe. Dan is een high-end surround-setup weliswaar overkill, maar niet overbodig.
Ik weet dat jij zelfbouw hebt, maar het is een behoorlijk dure grap om twee fronts van 1000-1500 euro te hebben, en dan ook nog eens voor de rears te moeten kopen. Een paar el cheapo andere speakers staat ook weer zoveel minder...waarschijnlijk ga ik gewoon op stereo over, waar je toch "the most bang for the buck" krijgt en in de toekomst als ik echt centen overheb dezelfde rears kopen...hopelijk is dan eindelijk eens sacd of zoiets de standaard :)
Je kunt het opbouwen toch? Ik had mijn vorige speakers al heel wat jaren en nu dienen ze dan als rear speakers. 2 speakers en een goeie eindversterker erbij en je hebt al 4.0 ;)

Exirion> dat bedoelde ik ook precies, opbouwen, maar veel mensen hebben dat er niet voor over, nog even een jaar wachten voor je surrounds en kopen liever een goedkopere set.

Ik heb geen flut surround setje zoals je wel kunt zien in de posts die ik heb gemaakt, en een yamaha surround versterker van 550 euro maar de nad blaast die redelijk weg... :)

En ja, ik ga zeker nog de ladder op, maar ik moet het iets rustiger aandoen nu (financien)

• Niet online
Gisteren een Denon AVC-A10SE gekocht, en uiteraard meteen aangesloten, en damn... :9. Zal morgen wel piccies maken :)

Anoniem: 30670

Anoniem: 114270 schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 17:37:
Gisteren een Denon AVC-A10SE gekocht, en uiteraard meteen aangesloten, en damn... :9. Zal morgen wel piccies maken :)
Cwel !!! nog een Denon AVC eigenaar erbij :) Ik heb de precies de zelfde in zwart en jij ? Ik heb een stel Audiolabs Donia's als front zitten en als sub een Rell Stadium III . Voor mij de perfect match na heel wat luister dagen :) !

Anoniem: 100083

Hyves.nl

Het wordt steeds populairder, dus heb ik maar even de HTH (Home Theater Hyve) gestart :Y)

http://home-theater.hyves.nl/

Voor degene die al lekker aan 't hyven waren, kunnen daar voortaan ook hun ei kwijt op HT gebied. :D
En voor alle andere maak even een profielletje en hyve lekker mee 8)

groetjes

• Da_man

Da_man

Times like these...

s-p-a-m

Anoniem: 114270 schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 17:37:
Er staat er ook eentje voor 650 euro tekoop op htforum als ik het goed heb...

• Niet online
Anoniem: 110233 schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 20:33:
[...]

Er staat er ook eentje voor 650 euro tekoop op htforum als ik het goed heb...
Klopt, die is nu van mij, voor 600 euro. De krasjes die erop zaten vielen alles mee, je moet echt goed kijken, of de lamp er oprichten.

Frontspeakers heb ik nu hepta's, maar ik baal er als een stekker van dat ik mijn KEFs aan mijn vader heb verkocht :(, die Q90 en Q80 en model 100 matchte als geen ander. Nu heb iuk totaal geen 4G :P.

Ik heb hem btw in champagne

• Niet online
Hierbij dan de foto van mijn nieuwe aanwinst :D
http://home.planet.nl/~mols0004/PICT0051t.JPG

Nog een keertje, maar dan een goede foto :P
http://home.planet.nl/~mols0004/PICT0060t.JPG

(alles clickable)

• Offtrack
  • Laatst online: 10-02 08:18

Offtrack

Ondertitel

Anoniem: 114270 schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 21:24:
Hierbij dan de foto van mijn nieuwe aanwinst :D
Wat een beest! Ziet er erg mooi uit (y)

Ik zelf heb net een paar nieuwe rear speakers gehaald, ik heb 'r alleen nog geen plaats voor.
Zolang beneden op de Cyrus 5 van m'n vader (Floatings even los >:) )
Ik heb uiteindelijk voor de 904's gekozen, omdat ze goedkoper waren dan de 902's.

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

[Een man is nog geen Tweaker]

I_am_akira schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 20:18:
Hier mijn spullies

Dan de specs:

Fotos :

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Dat ziet er ongelooflijk goed uit zeg!
Ik zit er zelf over na te denken dezelfde beamer te gaan kopen, het is dat of een mycom lcd 32" tv. Op dit moment heb ik een kleine tv welke echt niet meer kan voor films kijken :)

Hoe bevalt de beamer je? Start hij snel op? Is hij handig te bedienen of heb je er echt een goede TV naast nodig?
Mijn doelstelling is: films/series kijken. Tv zoals het journaal of shows kijk ik bijna nooit op mijn eigen kamers.

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

• Reemster
  • Laatst online: 26-10-2020

Reemster

Soul Reaver

hmm, ik zie hier erg mooie dingen. Als ik later groot ben... :P Dus als ik klaar ben met m'n studie en 't geld stroomt binnen dan ga ik zeker ook wat uitgeven aan audio en beeld :) Tegen die tijd zijn HD-tv's ook wel wat goedkoper 8)

• Trasos
  • Niet online
Offtrack schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 22:17:
[...]

Wat een beest! Ziet er erg mooi uit (y)

Ik zelf heb net een paar nieuwe rear speakers gehaald, ik heb 'r alleen nog geen plaats voor.
Zolang beneden op de Cyrus 5 van m'n vader (Floatings even los >:) )
Ik heb uiteindelijk voor de 904's gekozen, omdat ze goedkoper waren dan de 902's.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
904 goedkoper dan de 902? Waar?

Haal je wel de folie van de onderkant? ;)

• Offtrack

Offtrack

Ondertitel

Trasos schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 02:23:
[...]

904 goedkoper dan de 902? Waar?

Haal je wel de folie van de onderkant? ;)
In Leiden, bij Overgaauw. Ze hadden ze daar deze maand in de aanbieding (904 voor €95,- en de 902 voor €99,-) niet echt overdreven, maar toch. En ik vind staande speakers achter wel heel classy, als je er ruimte voor hebt :).

De folie was tijdelijk, wilde ze meteen aansluiten. Nu heb ik de bijgeleverde voetjes eronder, zonder spikes, dat gaan de ouders niet waarderen in hun parket als ze terug zijn van vakantie.

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

-Sander-

///M Powerrrrrr

Even weer een kleine update..

Nadat ik mijn beamer (kapot) en scherm had weggedaan was de balk waar het scherm aanhing natuurlijk overduidelijk zichtbaar :P

Nog met scherm:

http://members.home.nl/ar33//ht1.jpg

http://members.home.nl/ar33/ht/ht5.jpg

Zostraks even in de verf gezet maar dit leekt nogal "geverfd" .. dus een andere oplossing gezocht en er mat-zwart plakvilt overgedaan.

http://members.home.nl/ar33/ht/ht6.jpg

http://members.home.nl/ar33/ht/ht7.jpg

Morgen nog even voor zwarte stof voor erachter halen en dan is het eerst even weer af :9~ O+ (het nu nog witte gedeelte)

[Voor 14% gewijzigd door -Sander- op 29-07-2005 16:40]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Om dit topic van de ondergang te redden:

@alfa145

Waarom geen nieuwe/oude beamer gekocht?
Komt er nog een vervanging van deze TV?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

-Sander-

///M Powerrrrrr

Trasos schreef op zondag 31 juli 2005 @ 20:30:
Om dit topic van de ondergang te redden:

@alfa145

Waarom geen nieuwe/oude beamer gekocht?
Komt er nog een vervanging van deze TV?
Soms moet je keuzes maken als je teveel dure hobby's hebt..
Dus maar weer een normale TV gekocht een Sony 63cm Trinitron.. (imho de beste beeldbuizen!)

TV zal dus niet eerder vervangen worden dan dat ik op mezelf woon en een aparte HT ruimte heb.

• Jism
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Vanmiddag deze speakers besteld

http://www1.nl2.conrad.com/m/3000_3999/3500/3500/3505/350581_LB_01_FB.EPS.jpghttp://www1.nl2.conrad.com/m/3000_3999/3500/3500/3505/350581_RB_00_FB.EPS.jpg
Technische spec.: Vermogen (sinus) 150 W • Impedantie 8 Ω • Geluidsniveau 92 dB • Frequentiebereik 20 - 22.000 Hz • Afm. 180 x 800 x 150 mm. Afneembaar stoffen front.
49.95 p stuk , ben echt benieuwd naar hoe ze klinken en anders is het zowiezo een verbetering op m'n huidige setup (2x sony)

[Voor 3% gewijzigd door Jism op 02-08-2005 23:40]

M'n magische bol werken.

lism schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 23:38:
Vanmiddag deze speakers besteld

[afbeelding][afbeelding]

[...]

49.95 p stuk , ben echt benieuwd naar hoe ze klinken en anders is het zowiezo een verbetering op m'n huidige setup (2x sony)
49,95? Ik zou als je weinig centen hebt zeker tweedehands kijken, mijn overbuurman heeft een stel enorme wharfedales voor 300 gulden ooit op de kop getikt, die dingen zijn 25 jaar oud en nog steeds klinken die dingen als nieuw (is een monitor van zo'n halve meter hoog!!) en zijn in staat dusdanig hard en zuiver te spelen dat zijn mijn gehele set met gemak wegspelen (en dat zijn speakers van nu en het veelvoud van die prijs).

Maar ik ben benieuwd, proof me wrong zou ik zo zeggen, ik hoop dat ze bevallen :)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:39
Ik wilde jullie deze pano niet onthouden :)

http://www.tweakers.net/ext/f/63786/full.jpg
clickable

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• BNX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-05 22:15
XanderH schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 21:37:
Ik wilde jullie deze pano niet onthouden :)

[afbeelding]
clickable
nice shot(s)

ook even mijn nieuwe aanwinst laten zien, is inplaats gekomen voor een Philips FR930 receiver en een FV930 equalizer na 9 jaar trouwe dienst _/-\o_ (slaapkamer HT, alvast voor toekomstig stulpje)

Audio\Video:
Receiver: Marantz SR-5500 Home Cinema 7.1 DTS
DVD\Gaming: Xbox + HiDefinition pack (Progressive Scan)
TV: Philips 82cm breedbeeld 100hz + design meubel
Video: Philips 4 koppen videorecorder (gaat eruit voor een zéér platte HDD recorder)
Projector: Epson TW10H LCD projector (Progressive Scan aangestuurd, component)
Projectie-grootte: 2,20m op vlakke witte muur ;-)

Speakers:
2x Celestion Speaker\Subwoofer system 50W
1x Pioneer center-speaker 75W
2x Pioneer stereo-speaker 80W (speakers worden vervangen door Mordaunt-Short Genie)

http://www.student.tue.nl/m/a.w.v.dongen/images/plaatjes/BNX/marantz3.jpg
http://www.student.tue.nl/m/a.w.v.dongen/images/plaatjes/BNX/marantz2.jpg
http://www.student.tue.nl/m/a.w.v.dongen/images/plaatjes/BNX/marantz1.jpg

[Voor 6% gewijzigd door BNX op 04-08-2005 22:29]

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

Anoniem: 53287

Gistere heb ik maar even de hele slaapkamer omgedraaid:
Waar nu de tv staat, stond mn bed... en visa versa ...

Nu staat mijn bed onder de schuine wand, ipv de tv.
Dus heb ik een mooie rechte wand om een beamer op te richten,
of om een grote LCD op te hangen.

Pics zeggen meer:

Front overzicht:
http://members.chello.nl/s.broerse1/slaapkamer/front.jpg

Harman/Kardon AVR2550/S en DVD2550/S:
http://members.chello.nl/s.broerse1/slaapkamer/harmankardon1.jpg

http://members.chello.nl/s.broerse1/slaapkamer/harmankardon.jpg

Infinity model 61 front:
http://members.chello.nl/s.broerse1/slaapkamer/front%20links.jpg

Infinity center en Sony TV KV29X5D:
http://members.chello.nl/s.broerse1/slaapkamer/tv.jpg

Infinity model 51 rear:
http://members.chello.nl/s.broerse1/slaapkamer/rear%20rechts.jpg

http://members.chello.nl/s.broerse1/slaapkamer/rear%20links.jpg

De werkplek:
http://members.chello.nl/s.broerse1/slaapkamer/werkplek.jpg

Pc (zie sig):
http://members.chello.nl/s.broerse1/slaapkamer/pc.jpg

Maar ik ben er nog niet helemaal over uit wat ik wil qua tv.
Waarschijnlijk wordt het toch een 30'' of 32'' LCD scherm..

of toch maar een beamer?? :?
ik weet het nog niet.. :P

Anoniem: 148225

na aanschaf nieuwe tv.. toch maar even wat posten :)

HiFi gedeelte:

http://members.home.nl/joppiesaus/tn_P1010149.JPG

JVC AV-32X5B 32"
Denon 1404 receiver
JBL 178 center speakers (& rears)
Mission M71 als front-speakers
Mordaunt-Short 308 subwoofer

http://members.home.nl/joppiesaus/tn_P1010151.JPG

Xbox
Gamecube
PS2

Pc met 19" Samsung 913N.. incl. de nieuw razor :9

http://members.home.nl/joppiesaus/tn_P1010144.JPG

vind het eigenlijk best zonde dat ik geen (/amper) ruimte heb voor zuilen mja.. :X

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

wat picjes van mijn update, een HTPC:

http://picserver.org/view_image.php/4AY45KAJ3B1K

http://picserver.org/view_image.php/2K07Q0AYT64B

http://picserver.org/view_image.php/E24F0YD7A0A1

http://picserver.org/view_image.php/Z9T5L8L8UOP0

en, binnen drie maanden ga ik eindelijk eens speakers kopen...

[Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 05-08-2005 14:44]

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

MikeyMan schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 14:43:
[afbeelding]

Ik zou ook gauw eens dat displaytje in je DIGN kast netjes afwerken. Ziet er niet uit zo in zo'n mooie kast :X

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah, iknow, zit ook gewoon een ir-glaasje voor... Maar ik vind het display wat te fel, dus ben ik aan het knutselen met zonne-folie om het wat te verduisteren... komt goed :p

leuk zo'n kast, maar ik ben alsnog uren aan het knutselen geweest

[Voor 19% gewijzigd door MikeyMan op 05-08-2005 15:08]

Anoniem: 111211

MikeyMan schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 14:43:
wat picjes van mijn update, een HTPC:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Zo'n amp en geen speakers?? :>
Wat is dat voor Akai spul er bovenop dan? :P

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 111211 schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 15:15:
Dat mag de naam speaker niet dragen :P

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-01 21:20
Kleine update aan mijn Home Theatre:

- Speaker kabel vervangen door Supra Classic 4.0T welke ik wat rustiger vind klinken dan mijn DIY Belden FTP Cat6 Bi-Wire kabel.
- De kabel van de Center vervangen door Monster XPNW Bi-Wire, dit maakte het hoog wat duidelijker waardoor het geluid beter uit de kast komt.
- WBT 645 Pluggen Gebruikt om de ls-kabel mooi en stevig op de reciever aan te sluiten.
- Die-is't Audio Interlinks tussen met CD-speler en Reciever gezet ipv de Profigold die er tussen zat.
- Philips pronto aangeschaft om het hele zaakje met 1 afstandbediening te bedienen.

Foto's:

http://www.ruighaver.nl/DSC00015.jpg
Apparatuur

http://www.ruighaver.nl/DSC00017.jpg
http://www.ruighaver.nl/DSC00018.jpg
Het front

http://www.ruighaver.nl/DSC00008.jpg
Interlink

Specs:
- Sony STR-DB790QS
- Sony CPD-365
- Akai DVP-4410
- MS906-A Front
- MS904-A Rear
- MS905C-A Center
- DIY Sub
- Philips Matchline 100Hz uit '91

De eerstvolgende upgrade wordt een nieuwe CD/DVD Speler, waarschijnlijk iets uit de Sony 900 Serie, maar merk en type ben ik nog niet uit.

My System Specs

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Anoniem: 111211 schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 15:15:
[...]

Zo'n amp en geen speakers?? :>
Sjah, was een kwestie van keuzes maken... Heb elke keer gekeken naar welk gedeelte het slechtst was, en daar dan iets aan gedaan... Volgorde was:

- Receiver
- DVD speler
- CD speler
- TV
- HTPC
en nu binnenkort twee speakers + woofer, en daarna de bekabeling...

De akai speakers heb ik gekregen, en klinken eigenlijk nog verbazend goed... Gaan voorlopig ook als achterspeakers fungeren... Hangen nu wel aan de front-uitgangen, maar das meer een gebleven test-opstelling...

Anoniem: 105280

Maar ik ben er nog niet helemaal over uit wat ik wil qua tv.
Waarschijnlijk wordt het toch een 30'' of 32'' LCD scherm..

of toch maar een beamer??
ik weet het nog niet..
Ik weet precies hoe je je voelt :P
Heb werkelijk identitiek hetzelfde luxeprobleem, het heeft alle twee z'n voor- en nadelen...
mja, de knoop zal doorgehakt worden als het geld er ligt eind van de maand 8)

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Lang geleden dat ik actief foto's heb gepost hier, en dat gaat nog heel even niet gebeuren.

http://www.xs4all.nl/~albersr/stereo/ daar zijn wat oudere foto's van me te vinden. Ik heb momenteel een nieuwe kamer met meer plaats. En wat heb je aan plaats als je die niet kan invullen !! :P

Dus nieuwe luidspreker zijn er al een tijdje en aankomende week komt daar een projector bij (die tv kan ook echt niet meer alleen he ;) en het scherm komt denk ik over een weekje of twee.

Zo gauw alles hangt komen de foto's :P
Anoniem: 105280 schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 19:49:
[...]

Ik weet precies hoe je je voelt :P
Heb werkelijk identitiek hetzelfde luxeprobleem, het heeft alle twee z'n voor- en nadelen...
mja, de knoop zal doorgehakt worden als het geld er ligt eind van de maand 8)
Ik heb daar ook heel erg lang mee gezeten, een echt luxe probleem inderdaad.
Neem maar als leiddraad aan wat je ermee wilt gaan doen.
Als je vaak tv programma's zit te kijken en vooral snel wil kunnen zappen, je ruimte is niet zo goed verduisterd en er zitten veel / vaak andere mensen dan kan je betere een zo groot mogelijke tv kopen.
Als je alleen maar films/gave serie's kijkt en af en toe een spel speelt, de ruimte is goed te verduisteren en je geeft er niet zoveel om dat het geheel wat minder makkelijk te bedienen is (relatief gezien) dan ga je voor de projector.

Hoewel zo'n tv ongelooflijk gaaf is en de resolutie hoger, een beeld van laat zetten een paar meter bij een meter is natuurlijk veel overweldigender bij een film!

[Voor 52% gewijzigd door mr._Anderson op 06-08-2005 14:57]

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

• Offtrack

Offtrack

Ondertitel

MnM schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 15:28:
Specs:
- MS906-A Front
- MS904-A Rear
- MS905C-A Center
Mooi speakers :)

Ik heb eindelijk een aanvaardbare (tijdelijke) 5.1 opstelling weten te bouwen. Mijn bed moest ervoor weg, maar ja prioriteiten...
Dus achter mijn nieuwe Mordaunt Short 904 Avants, en onder de TV 2 maal Marantz MA-500, mijn laatste aanwinsten.

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Offtrack schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 16:07:
[...]

Mooi speakers :)

Ik heb eindelijk een aanvaardbare (tijdelijke) 5.1 opstelling weten te bouwen. Mijn bed moest ervoor weg, maar ja prioriteiten...
Dus achter mijn nieuwe Mordaunt Short 904 Avants, en onder de TV 2 maal Marantz MA-500, mijn laatste aanwinsten.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Gaaf, maar als die bank/tafel weggaan kan je bed er toch wel staan :P

Anoniem: 148225 schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 14:15:
na aanschaf nieuwe tv.. toch maar even wat posten :)

HiFi gedeelte:

[afbeelding]

JVC AV-32X5B 32"
Denon 1404 receiver
JBL 178 center speakers (& rears)
Mission M71 als front-speakers
Mordaunt-Short 308 subwoofer

[afbeelding]

Xbox
Gamecube
PS2

Pc met 19" Samsung 913N.. incl. de nieuw razor :9

[afbeelding]

vind het eigenlijk best zonde dat ik geen (/amper) ruimte heb voor zuilen mja.. :X
Nette tv! Dat ding reflecteert alleen enorm, zit er een soort speciale hoogglans glasplaat voor ofzo??

Een week totale rustig en dan opeens dit allemaal, niemand wat te doen op een zaterdag ofzo ;)

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Anoniem: 110233 schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 19:06:
[...]

Nette tv! Dat ding reflecteert alleen enorm, zit er een soort speciale hoogglans glasplaat voor ofzo??

Een week totale rustig en dan opeens dit allemaal, niemand wat te doen op een zaterdag ofzo ;)
Ik heb voor het eerst sinds een jaartje vrij op zaterdag :P en ik heb niet eens foto's gepost :P

• digitalmind
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:27
Beginnende home theatre in bouw hier :)
Op moment: 26" Mycom LCD tv, Sony receiver (LBT-502, is al een oud beestje), Bose 305, el-cheapo dvd speler die aan vervanging toe is, xbox media center, en een Ikea bank.

(plaatjes zijn clickable)

http://www.alaxy.net/ht/small_1.jpg
Overzicht

http://www.alaxy.net/ht/small_2.jpg
Hoe het eruit ziet van waar ik zit.

http://www.alaxy.net/ht/small_3.jpg
Receiver, koptelefoon, en extra xbox controllers.

http://www.alaxy.net/ht/small_4.jpg
Front links.

http://www.alaxy.net/ht/small_5.jpg
De bank :P (nee, hij is niet zo vies, de flits verpest het een beetje :\)

http://www.alaxy.net/ht/small_6.jpg
Om even te laten zien hoe krap de ruimte is, 26" is groot zat hier.

http://www.alaxy.net/ht/small_8.jpg
Zullen na aankoop van een nieuwe receiver het voorlopig moeten doen als rears, klinkt redelijk, maarja, geen geld voor verbetering.

Ben dus opzoek naar een nieuwe dolby/dts/etc receiver. Budget ligt rond de 250 euro, maximaal 300. 2e hands is zeker een optie, dus als jullie advies hebben, is het zeer welkom. Ook advies voor een dvd speler is welkom, dank!

Het haalt het bij lange na niet bij sommige sets die ik hier zie :9~, maarja, ik ben ook maar een arm 18 jarig studentje :P

[Voor 5% gewijzigd door digitalmind op 07-08-2005 17:19]

Rik

Anoniem: 30670

even heel kort hoor. Wat zijn jullie bevindingen met de Bose 301 versie 5 modellen? Ik kan namelijk nieuw aankomen voor 110euro per paar. Alleen hoor ik namelijk overal verschillende dingen gezegt worden. Ze worden gebruikt bij me pc voor muziek en wat film bewerking in me vrijetijd.
Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.

Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laad sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeg gehaald.

** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee