Ik zou jullie even laten zien hoe het hoort (Dus foto's posten

) !

Front Tannoy EFX 6.1 + Tannoy MX2
Ik was samen met mijn vader naar de raf geweest omdat deze tannoy 6.1 set in de aanbieding was voor maar 200 euro (elders rond de 400 euro). Ik had zelf niet zulke goeie verwachtingen van zo satelliet ondanks dat de revieuws erg goed waren. Maar ben toch maar met me vader naar de raf gegaan in hilversum.
In de luistere ruimte waren ze opgesteld. Ze klonken erg ruimtelijk, waardoor je het niet door hebt dat het uit zo klein luidsprekerstje komt. De suround effecten klonken geweldig. Daar dat de luidsprekers erg goed in balance zijn klonk het alsof je midde in de film zat. Dit effect krijg je alleen waneer je systeem hebt wat goed in balance is. Bij stereo neem je ook geen twee verschilende luidsprekers omdat het anders niet klinkt, dat zelfde ervaar ik bij velen 5.1 setups die niet goed in balans staan waardoor ze me koud laten. Ze klonken niet schel maar ook weer niet dof, er was geen hoorbare resonatie over andere vervoring. De sub woofer klonk ook veel beter dan verwacht, niet boomerige waar ik bang voor was maar mooi laag. Het is een downfirening subwoofer, terwijl bij het vorige model het nog een compound subwoofer zat

.
Al is het wel jammer dat het middelaag bij deze set minder aanwezig is, bij films heb je het niet zo door maar voor muziek zijn ze minder goed geschikt.
Mijn vader vondt heeft hem ook gekocht omdat hij ze zooi mooi vond klinken.
Hij had al erge goeie luidsprekers 3 B&M zuilen en twee tannoy MX2 als rears, de kwaliteit was wel goed maar de balance was er gewoon niet tussen die luidsprekers, waardoor het je koud liet tijdens de films
Thuis aangekomen ben ik hem meteen in de huiskuimer wezen aansluiten om er daanra uitgebreid er naar te luisteren. Ik vond ze in de grotere kamer beter klinken dan in die luister ruimte, door de subwoofer beter te plaatsen hoorde je dat daardoor de gat in het middelaag veel minder is.
Op mijn kamer klonken ze in begingwaardeloos. Dat kwam door de verkeerde opsteling. Suboofer verkeerd geplaats en de fronts veelste dicht op elkaar. Het klinkt nu beter maar de fronts moeten eigelijk nog wat meer uit elkaar.
Voor 20 euro heb ik van me vader de 6de luidspreker over gekocht zodat ik nu een 7.1 setup heb, voor 50 euro per stuk heb ik de zo goed als nieuwe tannoy mx2 gekocht die ik erg mooi vind klinken en perfect op me buro passen.
Genoeg gepraat, nu nog meer fotos.

Rechts, computer, Denon 1905 achteraf gezeien had ik beter silver kunne neme, een sony cd speler, de radiator van mijn waterkoeling

.
Er moet alleen nog hoop gebeuren, center mischien ook aan de moer bevestiging, tft scherm opnieuw ophangen en nog meer kabels weg werken.

Let op de groen canal plus kaart

Natuurlijk Soundstorm omboard voor de games

Rears. (zelf gemaakte houte stand.)
7.1
Mij werd aangeraden om me luidsprekers zou te gaan plaatsen maar ik vond het zwaar waardeloos klinken omdat de mixen helemaal niet op gebaseerd zijn dat je rears naast je staan.
Op deze manier vind ik het veel beter klinken,
De twee rears zet je volgens de normale 5.1 setup neer, en de twee achter luidsprekers zet je achter je neer met wat ruimte er tussen. Bij mij staan de achter luidspreker te ver naar achter, maar daarvoor ga ik nog wel iets maken.
Een ieder die van plan is om een satelliet luidsprekers te kopen kan ik zeer aan raden om ook even naar de Tannoy EFX 6.1 te luisteren. Het mooi aan satelliet luidsprekers is dat je ze ook veel beter kan plaatsen wat bij een 7.1 setup zeer belangrijk is.
Ik heb hier ook een Harmon Kardon stereo versterker HK620 gehad maar ik vond hem niet echt beter klinken dan de Denon 1905 op direct. In het laag hoorde je wel een verschil maar het laag klonk niet mooi met de combinatie tannoy mx2 & HK.