Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 31.052 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Ik vind Bose zelf echt niks, al hoef ik er 4 keer zo weining voor te betalen dan is het vaak nog steeds duur voor in vergelijking wat je krijgt.
Voor 110,- per paar kan je zeker wel wat leuks kopen maar je moet dan wel de aanbiedingen in de gaten houden.

Maar dit is mijn mening, er zijn ook mensen die bose helemaal geweldig vinde klinken, is net waar je van houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151481

Yo!

Ik kom al een tijdje op Tweaker.net en dan vooral het forum met name het AV gedeelte om te kwijlen over somige HT.
Had ik nu eindelijk tijd om zelf eens wat te posten dus hier mijn bescheiden HTje:

Het bestaat uit:

A/V
1 x Harman/Kardon AVR135 6.1 DD/DTS.
1 x JVC RX-554R Dolby Pro Logic/surround.
1 x JVC XL-Z232 CD player.
1 x Sony MDS-S38 Minidisc player/recorder.
1 x Tom-Tec DVD player (el cheapo) speelt wel elke DVD en CD.
1 x Sony SLV-SE30 video recorder.
1 x Sony Playstation 2 + 2 controller (1 logitech wireless).
1 x Sony PSone + 1 controller.
1 x Aristona TV.

Speakers.
1 x JBL SCS-178 5.1 surround speakers set.
1 x JVC SP-X20 4.0 speaker set.
2 x Koda TH114 2 weg speakers.

PC's

Game PC:
Lan-Party NFII Rev.B .
AMD Athlon XP-M 2600+ @ 2525 Mhz 1.8 volt.
2 x 512 MB Corsair XMS3200C2 v1.5 Winbond UTT @ 240 Mhz 2.0-2-2-2-6-13-15-2T 3.2 volt.
Club3D GeForce 6800GT 256MB DDR3@ stock.
WDC Raptor 36 GB 10.00 Rpm 8mb Cach SATA HDD.
Maxtor 160 GB DMplus 9 8mb cach SATA HDD.
2 x Maxtor 60 GB DMplus 9 2mb cach PATA HDD @ Raid 0.
SB Live 5.1 digital.
17" LG Flatron L1715S (wordt eem Samsung 930BF) hangt ook aan de TV deze PC.

Barebone:
SIS630ET.
Intel Celeron 1.3 Ghz
2 x 256 MB SDRAM PC100 @ Cas 2 1T.
1 Club3D ATI Readon 9250 @ stock.
1 x Maxtor 60 GB DMplus 9 2mb cach PATA HDD.
SB Audigy player retail.
Hangt aan de TV deze PC

MediaCenter: (nog in aanbouw)
Chaintech 7NJS Zenith.
AMD Athlon XP 2500+ @ ?
2 x 256 MB Kingston HyperX PC3000 Winbond BH-5 @ ?
Point of View GeForce FX5900SE 128MB @ ?
1 x Maxtor 20 GB 2mb cach PATA HDD.
Onboard C-media (word iets anders)
Word een LG Flatron L1715S en komt aan de TV te hangen

Laptop:
Acer Aspire.
Intel Centrino.
Intel Pentium-M 725 (1.6 Ghz 2mb L2 400FSB)
2 x 256 MB Nanya 2.5-3-3-7-1T PC2700 DDR333.
ATI Radeon 9700 Mobile 64 MB.
40 GB 4200 Rpm 2 mb cach.
Onboard audio.

Zo dat was het wel ongeveer.
Ik ben hier zeer te vrede mee alleen ik wil nog wel een LCD TV of Beamer.

Hier wat foto's:

Mijn kamer (een gedeelte ervan dan).(Klikbaar)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~edental/pics/kamer1_s.jpg

Mijn Audio stuff.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~edental/pics/audio-stuff.jpg

Mijn HK AVR135 in het donker.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~edental/pics/hk135-1.jpg

Mijn TV en div. (Klikbaar)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~edental/pics/video-stuff1_s.jpg
(Klikbaar)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~edental/pics/video-stuff2_s.jpg

Mijn legale DVD collectie: (Klikbaar)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~edental/pics/dvd-col_s.jpg

Zo dat was het, ik hoop dat jullie het de moeite waard vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110233

Heb je die 4 fronts op de presence speakers aangesloten op je receiver?? Klinkt dat nou beter als je het niet volgens het boekje doet: oftewel 20 graden naast de tv en op hoogte....??

Ziet er verder goed uit, een beetje nettere kamer doet heel wat vind ik altijd echter ;) Lekker veel planten ook, houd ik wel van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:13
Onlangs ben ik ook op pad gegaan naar een Home Theatre en met goed rond kijken en wat geluk hebben heb ik voor een leuk bedrag deze set kunnen samenstellen.

Hij bestaat uit :

Marantz SR-5500 Reciever
Mordaunt-Short 912 (4X) Bookshelfs
Mordaunt-Short 905C Centerspeaker
Mordaunt-Short 907 Subwoofer

De dvd-speler was er al ( Pioneer DV-464 )

Foto's :

Een overzicht :
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/theebag/TEMP2/1.jpg

De reciever:
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/theebag/TEMP2/2.jpg

Overzicht achter:
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/theebag/TEMP2/3.jpg

Close-up achter + Vogels standaard:
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/theebag/TEMP2/4.jpg

En nog een overzicht:
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/theebag/TEMP2/5.jpg

En nu nog het inspelen van deze set ( Waar Mordaunt-Short speakers nogal berucht voor zijn ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132776

Theebag schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 22:35:
Onlangs ben ik ook op pad gegaan naar een Home Theatre en met goed rond kijken en wat geluk hebben heb ik voor een leuk bedrag deze set kunnen samenstellen.

Hij bestaat uit :

Marantz SR-5500 Reciever
Met alle respect, maar hoort het rek waar al die apparatuur in zit niet ergens in de garage, om rommel op te stapelen? Beetje spijtig van al dat audio/video gerief...
Koop een mooi meubel en werk die kabels weg!
Ziet er verder wel leuke stuff uit!

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 132776 op 07-08-2005 23:00 . Reden: een lief woordje erbij O+ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151481

Anoniem: 110233 schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 22:26:
Heb je die 4 fronts op de presence speakers aangesloten op je receiver?? Klinkt dat nou beter als je het niet volgens het boekje doet: oftewel 20 graden naast de tv en op hoogte....??

Ziet er verder goed uit, een beetje nettere kamer doet heel wat vind ik altijd echter ;) Lekker veel planten ook, houd ik wel van
De JBL's hangen aan de Harman/Kardon AVR135 en die 2 zwarte Koda TH114 speakers hangen aan mijn oude JVC RX-554R
De JVC is gewoon voor het stereo geluid van de Barebone PC, hoofdzakelijk 128 of 192 Kb MP3's.
De H/K AVR135 is voor de Game PC, CD player en DVD player om 5.1 geluid weer te geven, erg gaaf in BF2 of Doom III })

De rommel was erger ;)

Wat is dat met 20 graden naast de TV enzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-05 08:49

Elektronicanet

Leds do it!

Anoniem: 132776 schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 22:38:
[...]

Met alle respect, maar hoort het rek waar al die apparatuur in zit niet ergens in de garage, om rommel op te stapelen? Beetje spijtig van al dat audio/video gerief...
Kwestie van smaak lijkt me ;) Meubel zou zo door een styliste van "In holland staat een huis" in elkaar getimmerd kunnen zijn, en dat is "design" :P
Maar die kabels moet hij zeker wel wergwerken ja.

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Theebag schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 22:35:

Hij bestaat uit :

Marantz SR-5500 Reciever

De dvd-speler was er al ( Pioneer DV-464 )

Foto's :

Een overzicht :
[afbeelding]

De reciever:
[afbeelding]

Overzicht achter:
[afbeelding]

Close-up achter + Vogels standaard:
[afbeelding]

En nog een overzicht:
[afbeelding]

En nu nog het inspelen van deze set ( Waar Mordaunt-Short speakers nogal berucht voor zijn ).
toon volledige bericht
Leuke set!

Hoe bevalt de opstelling van je achterspeakers je? Lijkt mij dat ze in feite 'langs je heen stralen' als je ze zo naar voren gericht hebt. Kan je ze niet beter naar de luisterplek (of zelfs daarachter) richten?
Niet zo zeer een vraag specifiek voor jou, maar ook voor de anderen. Ik heb mn rears altijd echt naar mn hoofd gericht staan.

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-05 06:45
dit is de ideale setup volgens dolby zelf:
Afbeeldingslocatie: http://www.dolby.com/images/consumer/home_entertainment/room_d1.gif
daarbij is het de bedoeling dat de front en centers op oor-hoogte zijn geplaatst en de surrounds boven oor-hoogte. De subwoofer maakt in feite niet uit omdat je zijn positie als het goed is niet kan horen, echter kan je hem het best plaatsen rechts tussen center en front; zo is het in een concertbak ook opgesteld, en dan moet het in feite het beste klinken als je de positie kan horen, meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
Wat betreft de kabels, die moeten inderdaad nog weggewerkt worden. Ik had de set net geplaatst toen de foto's werden gemaakt.

De meubels; niets mis met IVAR van Ikea. De achter speakers hebben wel mooie voeten (Vogels), maar de kast blijft. :9

Qua plaatsing van speakers; daar kan naar gekeken worden. Zoals ik al zei stond alles net opgesteld dus het kan nog allemaal veranderen.

[ Voor 6% gewijzigd door Theebag op 08-08-2005 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertAtHome
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-05 20:39
Hallo allemaal,

Hieronder een foto van mijn audio/video installatie.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bdaanje/forumpics/Lundia.jpg

Bestaat uit onderstaande componenten:
  • A/V receiver Sony STR-D965 Dolby 5.1
  • DVD/SACD speler Sony DVP-NS705V
  • Videorecorder Philips VR860
  • Breedbeeld televisie Philips 24PW8504 100hz
  • Luidsprekers Philips MFB 22RH544 ~30jr oud!! :)
  • Subwoofer Sony SA-WM200
  • surround speakerset van Sony (Center, Left rear, Right rear)
De stelling is een eigen ontwerp gebruikmakend van Lundia componenten.
Destijds, ~8jr geleden, alle apparatuur op kinderveilige hoogte geplaatst.
De bekabeling is geheel weggewerkt achter de achterwand.
I

[ Voor 4% gewijzigd door BertAtHome op 08-08-2005 22:34 ]

BertAtHome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132776 schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 22:38:
[...]

Ziet er verder wel leuke stuff uit!
Zo'n kast heeft toch half nederland? Niks mis mee...en het is uitermate handig met de plaatsing van die speakers zo. Ik vind het er echt toppie uitzien, geen idee wat je voor die gehele set heb betaald maar daar ga je nog lang plezier van hebben. Zet inderdaad je rears nog iets verder van je luisterpositie af, naar je toe gedraaid (en het liefst nog 10-20 graden achter je). Ach, tegenwoordig met die receivers weten ze hoe je het ook plaats al een supergoed geluidje uit te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo zou het er moeten uitzien: Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/snitch/set-overdag.JPG
Dit is gezellig, knus, comfortabel, mooi en vrouwvriendelijker :+
De setup die BertAtHome heeft is ook niet mis.
(ik ben gewoon een paginatje terug gegaan en er de eerste mooie uitgenomen).

Wat belanrgrijk is dat jij je installatie mooi vindt, wat ik hier zit te zeggen kan je rekening mee houden of je niets van aantrekken. Het is volledig jouw keuze. Wat ik wel weet is, dat mocht ik naar jou thuis gaan is dat mijn ogen niet direct op jouw installatie zullen vallen. Het zou me wel in de ogen vallen maar dan eerder als: "Wat is dàt?" Het toont erg rommelig en weinig 'technologisch'... Ook vindt ik het érg goedkoop uitzien.

Maar nogmaals, dit is volledig smaak. Wat ik mooi vindt, vind een ander lelijk.

theebag, neem hier geen aanstoot aan, ik meen het goed met je :> ik heb schrik je te kwetsen, je hebt er ongetwijfeld veel geld & tijd in gestoken en nu kom ik hier de wijsneus uithangen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:12

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 132776 schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 01:13:
Zo zou het er moeten uitzien: [afbeelding]
Ik wil de eigenaar van het bovenstaande niet grof beledigen ofzo, maar dat spul hierboven zou ik toch van m'n leven niet in m'n kamer willen hebben. Dus zo zie je maar: "hoe het moet zijn" is zeer persoonlijk.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Exirion schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 09:36:
[...]

Ik wil de eigenaar van het bovenstaande niet grof beledigen ofzo, maar dat spul hierboven zou ik toch van m'n leven niet in m'n kamer willen hebben. Dus zo zie je maar: "hoe het moet zijn" is zeer persoonlijk.
Wat bedoel je met 'spul'? Als het gaat om de apparatuur, daar heb ik het niet over. Ik heb het gewoon over het interieur.
Dit vindt ik ook mooi, qua interieur:
Afbeeldingslocatie: http://www.qone.nl/speaker5.jpg

Wat me lijkt is dat jullie vooral het audio/video gebeuren belangrijk vinden, maar dat dan de rest inferieur is. Ik bedoel: is het niet veel leuker tv kijken en muziek luisteren in een woonkamer die je zelf 'ontworpen' hebt? Ik heb eens gekeken voor luidsprekers voor in m'n kamer, met twee eisen: goede geluidskwaliteit én dat ze een beetje mooi in mijn kamer passen. Kan je belachelijk vinden, maar ik hecht belang aan het geheel.
Kijk nu naar die luidsprekers van BertAtHome. Ik ben er zeker van dat die zeer goeie geluidskwaliteit hebben, maar ik zou die nooit in mijn slaapkamer/latere living willen hebben! ik vind ze namelijk spuuglelijk :X
dit is het laatste wat ik erover zeg, want hier gaan we toch niet uitkomen, het ligt vooral aan smaak. anders wel leuke discussie vind ik zo :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 132776 schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 10:08:
Wat bedoel je met 'spul'? Als het gaat om de apparatuur, daar heb ik het niet over. Ik heb het gewoon over het interieur.
[afbeelding]
Ja, met spul bedoel ik het geheel ja. En niets is zo persoonlijk als smaak.
Wat me lijkt is dat jullie vooral het audio/video gebeuren belangrijk vinden, maar dat dan de rest inferieur is. Ik bedoel: is het niet veel leuker tv kijken en muziek luisteren in een woonkamer die je zelf 'ontworpen' hebt? Ik heb eens gekeken voor luidsprekers voor in m'n kamer, met twee eisen: goede geluidskwaliteit én dat ze een beetje mooi in mijn kamer passen. Kan je belachelijk vinden, maar ik hecht belang aan het geheel.
Kromme logica heb jij. Jij zegt dat anderen geen waarde hechten aan de vormgeving een woonkamer omdat JIJ het niet mooi vindt. Andere beweren misschien hetzelfde over jou omdat ze jouw kamer monsterlijk lelijk vinden. Kan ik ook zeggen: sja, hij vindt zeker alleen de audio apparatuur boeiend. Snappie?

Ik vind m'n eigen kamer schitterend en m'n audio spul past er perfect bij. Maar daarom hoef jij het nog niet mooi te vinden.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

Jongens hou het nou even gezellig zeg. Niet zo vuurspugen hier... Als iemand je set/woonkamer niet mooi vind mag hij dat gerust zeggen op een subtiele manier en hoeft je niet direct in de aanvallende verdedig tespringen. Respecteer iemand anders zijn mening met oprecht.

Klaar met zeuren en flamen.

teveel gepraat, te weinig foto's!
*mauce gaat zo even foto's maken van de luister/kijk kamer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 23:54
Anoniem: 132776 schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 10:08:
[...]

[afbeelding]

Wat me lijkt is dat jullie vooral het audio/video gebeuren belangrijk vinden, maar dat dan de rest inferieur is. Ik bedoel: [/small]
Naast dat smaak erg persoonlijk is zijn er hier ook best wel veel die geen eens een eigen woonkamer hebben. Die zitten ergens in een studentenhuis zitten of nog bij pa & ma thuis op een kamer of zolder. Dat impliceert vaak een scholier/student en dus minder budget ;) En wat mezelf betreft, ik voel me perfect thuis in mijn eigen woonkamer waar ik m'n HT spul heb staan :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Abbadon schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 11:36:
En wat mezelf betreft, ik voel me perfect thuis in mijn eigen woonkamer waar ik m'n HT spul heb staan :)
En afgezien van het feit dat die compacte 5.1 zut nergens naar klinkt is het ook nog eens enorm kaal he, als je niks zichtbaars om je heen hebt staan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Exirion schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 11:38:
[...]

En afgezien van het feit dat die compacte 5.1 zut nergens naar klinkt is het ook nog eens enorm kaal he, als je niks zichtbaars om je heen hebt staan? :P
@play idiot...

Jij soliciteerd echt wel naar een waarschuwing :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-05 22:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kunnen we aub gewoon on topic blijven?

Want deze discussie leidt nergens toe, behalve dan een zwik onnodige flames. Smaak is persoonlijk - dat geldt voor (huis)kamerinrichtingen net zoals voor versterkers en luidsprekers, zoals ook in de FAQ is beschreven :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108806

Ik lurk al zon 10 delen mee, en heb veel zien langskomen... ik vind dat 8 van de tien mensen een ok-inrichting hebben, en sommigen hechten inderdaad alleen maar waarde aan hun HT... en dat lijkr me hun goed recht. Je moet een persoonlijke mening niet met feiten verwarren =) mad_boy1986, zeggen "zo zou het eruit meoten zien" is natuurlijk helemaal krom... Jij vind deze inrichting moet, ik persoonlijk moet er niet aan denken. Laat smaak nou het enige zijn waarin geen gelijk te behalen is. Ik neem aan dat je iets bedoeld in de geest van, zo zou het volgens mij moeten zijn... Ik hou van alles met knopjes, en ben het gelukkigst in mn kamer annex miniserverkamer... Dat vind ik mooi. (hoort bij het nerd zijn I guess). Natuurlijk weet ik een- in mijn geval- strak ingericht huis/kamer te waarderen, maar uiteindelijk moet je niet vergeten: mooi is erg erg persoonlijk.

Aangezien ik nu toch een van m'n zelfzame posts in dit topic maak, complimenten aan bijna allen... Ik ziet of hele geile setjes langskomen, of dingen die gewoon creatief zijn, en een lekker tweaker gehalte hebben, toch een van m'n favo lurk topics =) thanks

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 108806 op 09-08-2005 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108806 schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 15:49:
Ik lurk al zon 10 delen mee, en heb veel zien langskomen... ik vind dat 8 van de tien mensen een ok-inrichting hebben, en sommigen hechten inderdaad alleen maar waarde aan hun HT... en dat lijkr me hun goed recht. Je moet een persoonlijke mening niet met feiten verwarren =) mad_boy1986, zeggen "zo zou het eruit meoten zien" is natuurlijk helemaal krom... Jij vind deze inrichting moet, ik persoonlijk moet er niet aan denken. Laat smaak nou het enige zijn waarin geen gelijk te behalen is. Ik neem aan dat je iets bedoeld in de geest van, zo zou het volgens mij moeten zijn... Ik hou van alles met knopjes, en ben het gelukkigst in mn kamer annex miniserverkamer... Dat vind ik mooi. (hoort bij het nerd zijn I guess). Natuurlijk weet ik een- in mijn geval- strak ingericht huis/kamer te waarderen, maar uiteindelijk moet je niet vergeten: mooi is erg erg persoonlijk.

Aangezien ik nu toch een van m'n zelfzame posts in dit topic maak, complimenten aan bijna allen... Ik ziet of hele geile setjes langskomen, of dingen die gewoon creatief zijn, en een lekker tweaker gehalte hebben, toch een van m'n favo lurk topics =) thanks
Ik wil toch nog eens reageren.
Je hebt gelijk dat als ik zeg dat het er zo moet uitzien dat ik verkeerd ben. Daar heb je volledig je gelijk in. Ik had me een beetje te sterk uitgedrukt. Ik bedoelde eerder zoiets: dat is iets wat ik mooier vindt.
Mijn eigenlijke bedoeling met mijn allereerste opmerking was van een soort discussie te starten van wat de mensen hier speciaal doen aan het interieur gecombineerd met hun passie voor audio/video. Het was niet mijn bedoeling (en daar ben ik zelf een klein beetje in de fout gegaan) om mensen aan te duiden en zeggen dit is mooi. Neen, je vindt mooi wat je zelf mooi vindt, niet wat ik zeg.
En dit is nu werkelijk het laatste wat ik erover zeg, want ik ben dit topic een beetje aan het vervuilen :+ (tenzij iemand me een uitspraak in de schoot legt waar ik wel op moet reageren :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100860

Het is weer een tijdje geleden, en er is het een en ander verandert, en dat wou ik jullie niet onthouden :)

Ten eerste 2 veranderingen qua apparatuur:
SR4200 is weg, en is nu een SR5400 voor in de plaats gekomen.
CD5400 is weg, en is nu een CDX-596 voor gekomen (Yamaha).

Dit omdat de SR4200 net niet genoeg power had naar mijn idee, en plopte bij DTS :( (bekend probleem)
en de CD5400 is vervangen omdat deze (wederom bekend probleem) soms stopt met spelen van de CD en dan een sec. later verder gaat. Nu is dat niet het grootste probleem, maar hij las ook gewoon soms geen cd's meer met cd-text :/ (helemaal niet meer, geen text okay, maar geen muziek is no go :9 )

Afbeeldingslocatie: http://img226.imageshack.us/img226/6076/pict00013vb.th.jpg
Dit is de set in volle glorie :P Kast zelf gemaakt met draadeindes en massief beuken hout.
(Idee van google gehaald, TNT plexy(R) dacht ik te menen ... :? :) )

Afbeeldingslocatie: http://img226.imageshack.us/img226/6306/pict00023cs.th.jpg
Mijn center staat nu mooi in de kast gemonteerd op een standaard, kunnen de deurtjes mooi dicht.
(De standaard is ooit een keer bij Conrad(R) besteld en laatst weer gevonden :D )

Afbeeldingslocatie: http://img226.imageshack.us/img226/7282/pict00033uu.th.jpg
Mijn bed, waarvan ik alle films kijk, het is een zolderkamer met 4,5x4,5 mtr, dus niet zo veel ruimte, voor een relax stoel of bank :)

Het geheel bestaat nu dus uit het volgende:

Marantz SR5400
Marantz DV6400
Yamaha CDX-596
JBL ATX 10c/20/30/100S (Speakers)

En dat alles verbonden aan elkaar met Profigold(R) bekabeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twan1
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-08-2024
Ben je tevreden van die Yamaha ? Ik was ook geinteresseerd in dat model als aanvulling op mijn andere Yamaha set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou jullie even laten zien hoe het hoort (Dus foto's posten :+) !

Afbeeldingslocatie: http://img53.imageshack.us/img53/7350/front7ee.th.jpg
Front Tannoy EFX 6.1 + Tannoy MX2

Ik was samen met mijn vader naar de raf geweest omdat deze tannoy 6.1 set in de aanbieding was voor maar 200 euro (elders rond de 400 euro). Ik had zelf niet zulke goeie verwachtingen van zo satelliet ondanks dat de revieuws erg goed waren. Maar ben toch maar met me vader naar de raf gegaan in hilversum.
In de luistere ruimte waren ze opgesteld. Ze klonken erg ruimtelijk, waardoor je het niet door hebt dat het uit zo klein luidsprekerstje komt. De suround effecten klonken geweldig. Daar dat de luidsprekers erg goed in balance zijn klonk het alsof je midde in de film zat. Dit effect krijg je alleen waneer je systeem hebt wat goed in balance is. Bij stereo neem je ook geen twee verschilende luidsprekers omdat het anders niet klinkt, dat zelfde ervaar ik bij velen 5.1 setups die niet goed in balans staan waardoor ze me koud laten. Ze klonken niet schel maar ook weer niet dof, er was geen hoorbare resonatie over andere vervoring. De sub woofer klonk ook veel beter dan verwacht, niet boomerige waar ik bang voor was maar mooi laag. Het is een downfirening subwoofer, terwijl bij het vorige model het nog een compound subwoofer zat :X .
Al is het wel jammer dat het middelaag bij deze set minder aanwezig is, bij films heb je het niet zo door maar voor muziek zijn ze minder goed geschikt.
Mijn vader vondt heeft hem ook gekocht omdat hij ze zooi mooi vond klinken.
Hij had al erge goeie luidsprekers 3 B&M zuilen en twee tannoy MX2 als rears, de kwaliteit was wel goed maar de balance was er gewoon niet tussen die luidsprekers, waardoor het je koud liet tijdens de films

Thuis aangekomen ben ik hem meteen in de huiskuimer wezen aansluiten om er daanra uitgebreid er naar te luisteren. Ik vond ze in de grotere kamer beter klinken dan in die luister ruimte, door de subwoofer beter te plaatsen hoorde je dat daardoor de gat in het middelaag veel minder is.
Op mijn kamer klonken ze in begingwaardeloos. Dat kwam door de verkeerde opsteling. Suboofer verkeerd geplaats en de fronts veelste dicht op elkaar. Het klinkt nu beter maar de fronts moeten eigelijk nog wat meer uit elkaar.
Voor 20 euro heb ik van me vader de 6de luidspreker over gekocht zodat ik nu een 7.1 setup heb, voor 50 euro per stuk heb ik de zo goed als nieuwe tannoy mx2 gekocht die ik erg mooi vind klinken en perfect op me buro passen.
Genoeg gepraat, nu nog meer fotos.

Afbeeldingslocatie: http://img53.imageshack.us/img53/4684/front24cq.th.jpg
Rechts, computer, Denon 1905 achteraf gezeien had ik beter silver kunne neme, een sony cd speler, de radiator van mijn waterkoeling :+ .
Er moet alleen nog hoop gebeuren, center mischien ook aan de moer bevestiging, tft scherm opnieuw ophangen en nog meer kabels weg werken.

Afbeeldingslocatie: http://img53.imageshack.us/img53/6042/pc1wg.th.jpg
Let op de groen canal plus kaart ;)
Natuurlijk Soundstorm omboard voor de games :*)

Afbeeldingslocatie: http://img53.imageshack.us/img53/2199/rears2zg.th.jpg
Rears. (zelf gemaakte houte stand.)

7.1
code:
1
2
3
4
5
#   #   #

#   O   #

#       #

Mij werd aangeraden om me luidsprekers zou te gaan plaatsen maar ik vond het zwaar waardeloos klinken omdat de mixen helemaal niet op gebaseerd zijn dat je rears naast je staan.

Op deze manier vind ik het veel beter klinken,
code:
1
2
3
4
5
#   #   #

O   
#       #
   # #

De twee rears zet je volgens de normale 5.1 setup neer, en de twee achter luidsprekers zet je achter je neer met wat ruimte er tussen. Bij mij staan de achter luidspreker te ver naar achter, maar daarvoor ga ik nog wel iets maken.

Een ieder die van plan is om een satelliet luidsprekers te kopen kan ik zeer aan raden om ook even naar de Tannoy EFX 6.1 te luisteren. Het mooi aan satelliet luidsprekers is dat je ze ook veel beter kan plaatsen wat bij een 7.1 setup zeer belangrijk is.

Ik heb hier ook een Harmon Kardon stereo versterker HK620 gehad maar ik vond hem niet echt beter klinken dan de Denon 1905 op direct. In het laag hoorde je wel een verschil maar het laag klonk niet mooi met de combinatie tannoy mx2 & HK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

twan1 schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 17:23:
Ben je tevreden van die Yamaha ? Ik was ook geinteresseerd in dat model als aanvulling op mijn andere Yamaha set.
Ik ben er uitermate tevreden over. In mijn oren doet hij echt niet onder voor een CD5400. Daarnaast heeft ie 115db S/N en nog veel meer specificaties die niet misselijk zijn. Nu gaat het niet om de specs, maar om de klank, en naar mijn idee is deze ook dik in orde. Vind het echt werkelijk een fantastische speler, staat op het moment van schrijven ook lekker te spelen :)

M.a.w. naar mijn mening doe je zeker geen miskoop met deze speler.

Maar je zegt "was", nu niet meer geinteresseerd dan :9 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
Anoniem: 132776 schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 01:13:
Zo zou het er moeten uitzien: [afbeelding]
De setup die BertAtHome heeft is ook niet mis.
(ik ben gewoon een paginatje terug gegaan en er de eerste mooie uitgenomen).

Wat belanrgrijk is dat jij je installatie mooi vindt, wat ik hier zit te zeggen kan je rekening mee houden of je niets van aantrekken. Het is volledig jouw keuze. Wat ik wel weet is, dat mocht ik naar jou thuis gaan is dat mijn ogen niet direct op jouw installatie zullen vallen. Het zou me wel in de ogen vallen maar dan eerder als: "Wat is dàt?" Het toont erg rommelig en weinig 'technologisch'... Ook vindt ik het érg goedkoop uitzien.

Maar nogmaals, dit is volledig smaak. Wat ik mooi vindt, vind een ander lelijk.

theebag, neem hier geen aanstoot aan, ik meen het goed met je :> ik heb schrik je te kwetsen, je hebt er ongetwijfeld veel geld & tijd in gestoken en nu kom ik hier de wijsneus uithangen :X
Anoniem: 110233 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 23:54:
[...]

Zo'n kast heeft toch half nederland? Niks mis mee...en het is uitermate handig met de plaatsing van die speakers zo. Ik vind het er echt toppie uitzien, geen idee wat je voor die gehele set heb betaald maar daar ga je nog lang plezier van hebben. Zet inderdaad je rears nog iets verder van je luisterpositie af, naar je toe gedraaid (en het liefst nog 10-20 graden achter je). Ach, tegenwoordig met die receivers weten ze hoe je het ook plaats al een supergoed geluidje uit te krijgen...
Even nog een duit in het off-topic zakje doen.

Ik ben heel trots op deze set. Maar het komt zeer kwetsend over als het eerste commentaar wat je over je set leest negatief is en nog niet eens over de set zelf is. Het is heel gevaarlijk negatieve commentaar te geven, maar zoals je zelf aangeeft, heb je dat denk ik wel begrepen. :>

De kast voldoet prima, ik vind het zelf een zeer leuke opstelling -net zoals kippekop er over denkt-. Tuurlijk kan ik een Aldenkamp meubel kopen met alles derop en deraan, maar daar heb ik geen zin in. Anyway, genoeg over meubel perikelen, over naar homecinema's.

Het verhaal over deze speakerset : is dat de belgische importeur vorige maand een stock liquidatie had voor bepaalde Mordaunt-Short speakers omdat sommigen eruit gaan. Daar heb ik gretig gebruik van gemaakt bij het samenstellen van m'n set.

Maar eigenlijk had ik de speakers blind ( doof ) gekocht. :*) Niet heel erg slim want het gaat over toch wel een redelijk bedrag. Na het beluisteren van deze speakers ( de 912s ) met verschillende versterkers was de keuze uiteindelijke gevallen op de Marantz SR-4500. Maar toen ik zag dat Correct opruiming had van recievers ben ik voor de SR-5500 gegaan. Deze koste minder dan de 4500 die ik in België zou kopen. :)

Uiteindelijk ben ik er heel erg tevreden over en is het meer dan ik oorspronkelijk voor ogen had, terwijl het budget het zelfde is gebleven. Zo zie je maar, goed rondkijken helpt altijd.

[ Voor 20% gewijzigd door Theebag op 09-08-2005 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWO
  • Laatst online: 31-05 19:43

JWO

mijn laatste aanwinst :)

Afbeeldingslocatie: http://img35.imageshack.us/img35/4944/center8ci.th.jpg
B&W CC6 center speaker, 2ehands gekocht voor 110,-

Rest van mijn set:

Marantz sr-4300 receiver
2x BMM 4005MKII DIY eindversterker
Denon DCD-1560 cdplayer
Sony ns-dvp305 dvdspeler
DIY Zuilen Seas / Visaton
IXOS Speakercable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
These boots are made for walking? :+

Maarre mooi setje en ik ben het met je eens dat jouw versie van 7.1 mooier is.
Ziet er imho ook logischer uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Trasos op 10-08-2005 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graveheart
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-05 10:21

Graveheart

Say what?

JWO schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 21:09:
mijn laatste aanwinst :)

[afbeelding]
B&W CC6 center speaker, 2ehands gekocht voor 110,-
Hoe vaak je het ook ziet, het is en blijft mooi spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hihi, ik heb de boots gehad maar heb ze nog niet op straat gedragen. Ik woon in een wereld stad.

Thnx, ik vindt ze niet verkeerd uit zien. Alleen mijn receiver :X , maarja in de tijd had ik nog niks met een zilvere kleur. Maar ik mag het hier de voel we veder gaan afwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-05 22:30
offtopic:
Hoe zoek je eigenlijk op marktplaats op "B&W"... lukt mij gewoon niet.. ik kan wel hand matig zoeke mjah ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
GleNnoS_ schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 23:57:
offtopic:
Hoe zoek je eigenlijk op marktplaats op "B&W"... lukt mij gewoon niet.. ik kan wel hand matig zoeke mjah ...
Je moet zoeken op 'DM' en niet op 'B&W'.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BertAtHome schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 22:22:
Bestaat uit onderstaande componenten:
  • Luidsprekers Philips MFB 22RH544 ~30jr oud!! :)
Woh, 30 jaar en dat ook nog zonder defecten of dat die opnieuw moest worden afgesteld ?
Op school ben ik als project bezig geweest met een MFB subwoofer. De minder vervorming was zeer goed meetbaar, de ferq curf werd helemaal recht getrokken en wat helemaal goed te zien was dat de woofer helemaal niet meer na slingerde.
Ik moet er maar nog een keer na kijken of het mogelijk is om mijn zelfgemaakte mfb module ook te gebruiken bij een downfirering subwoofer. Iets in mijn gedachten zegt dat het alleen bruikbaar is bij gesloten systemen.

Plaatsing van subwoofer,
Probleem is waar ik hem nu heb staan.
http://img53.imageshack.us/my.php?image=front24cq.jpg
Vind ik toch niet zo goede posittie. Nu voel ik hier het ene andere wat gaan mee trillen waneer die hard speelt en ik kan mijn benen niet meer kwijt. Nu moet ik maar gaan kijken of ik hem mischien nog anders kan plaatsen. Of is het zo dat een sub elktijd het beste klinkt in een hoek ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offtrack
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-05 15:45

Offtrack

Ondertitel

Barry|IA schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 00:16:
[...]

Je moet zoeken op 'DM' en niet op 'B&W'.
Of op Bowers en/of Wilkins...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114270

Wat ik niet snap: waarom heeft iedereen van die "budget" marantz'en? ipv een 4500/5500 kan je toch beter een 1700/1900 serie van denon kopen? Prijs scheelt niet zoveel. 250 eu. heb je al een 1705 nieuw. Die denons hebben veel meer power. Volgens mij is dat echt wel een betere keuze :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1705 kan ik je sterk afraden, de dacs die er in zitten ruisen veelste veel. Daarom heb ik hem opgeruild voor de denon 1905 die rond de 300 euro koste. Over de kwaliteit ben ik tevreden, vooral de eindtrappen zijn zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:32
Een prijsverschil van 250 euro, dat vind ik nogal wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Anoniem: 114270 schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 12:50:
Wat ik niet snap: waarom heeft iedereen van die "budget" marantz'en? ipv een 4500/5500 kan je toch beter een 1700/1900 serie van denon kopen? Prijs scheelt niet zoveel. 250 eu. heb je al een 1705 nieuw. Die denons hebben veel meer power. Volgens mij is dat echt wel een betere keuze :?
Wat boeit dat vermogen nou? Die Marantzen trekken de meeste speakers ook makkelijk. Als je zoveel mogelijk vermogen in de specs wil, kun je volgens mij beter Yamaha kopen.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
Omdat Marantz'en veel beter klinken als je gewoon naar een cdtje luisterd. Dat is juist het grote probleem met Denon. Deze zijn heel goed in surrround maar vallen tegen in stereo en dat is niet persoonlijke smaak maar een algemeen gekend iets.

Trouwens, de 1700/1900 zijn ook de budget lijnen van Denon ;) .

[ Voor 18% gewijzigd door Theebag op 10-08-2005 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je me Denon 1905 op direct hebt staan dan klinkt die ook erg goed waneer je cds afspeelt. Ik heb een Harmon Kardon HK620 er naast gehad en het verschil was minimaal in mijn config. Bij de Denon moet je alleen niet de dac gaan gebruiken om cds af te spelen. Maarja heb je zelf wel geluisterd naar de Denon 1905 of zit je alleen maar andere na te praten ?

Alleen de marantz 4500 - Denon 1905 kan je met elkaar vergelijking, de andere zitten in een andere prijs klasse.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 10-08-2005 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41615

Ik had voor 500 euro een Marantz SR-7400 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik voor 600 een AVC-A10se :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

leonbong schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 13:00:
Een prijsverschil van 250 euro, dat vind ik nogal wat.
Waar? Een 1905 kost maar 300/350 euro
Grrrrrene schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 13:15:
[...]

Wat boeit dat vermogen nou? Die Marantzen trekken de meeste speakers ook makkelijk. Als je zoveel mogelijk vermogen in de specs wil, kun je volgens mij beter Yamaha kopen.
Onzin, dat vermogen doet er wel degelijk toe. Speakers vervormen sneller als je de versterker harder zet, ongeacht het vermogen. Vermogen is dus altijd een pre. Niet zozeer kwa specs, maar ik heb ze wel naast elkaar gehoord en de denon stuurt de speakers "krachtiger" aan (bij harder volume, that is), wat het geluid ten goed komt natuurlijk.
Die Marantzen trekken de meeste speakers ook makkelijk
De meeste speakers, als in ?
we hebben het hier over de 4500 he?
Theebag schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 13:31:
[...]

Omdat Marantz'en veel beter klinken als je gewoon naar een cdtje luisterd. Dat is juist het grote probleem met Denon. Deze zijn heel goed in surrround maar vallen tegen in stereo en dat is niet persoonlijke smaak maar een algemeen gekend iets.

Onzin, heb je ze weleens gehoord?
ik snap natuurlijk ook wel dat dat budget lijnen zijn, maar die marantzen, tsja, ik vind ze zo goedkoop nageaapt van de hogere lijnen, en 5x80w lijkt me echt gewoon te weinig (ja, ik weet ook wel dat dat niet zoveel zeggen wil) zie ook hierboven, ik vind de denon _stukken_ beter.
Anoniem: 91634 schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 14:23:
Als je me Denon 1905 op direct hebt staan dan klinkt die ook erg goed waneer je cds afspeelt. Ik heb een Harmon Kardon HK620 er naast gehad en het verschil was minimaal in mijn config. Bij de Denon moet je alleen niet de dac gaan gebruiken om cds af te spelen. Maarja heb je zelf wel geluisterd naar de Denon 1905 of zit je alleen maar andere na te praten ?

Alleen de marantz 4500 - Denon 1905 kan je met elkaar vergelijking, de andere zitten in een andere prijs klasse.
^^

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 114270 op 10-08-2005 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
Over persoonlijk smaak valt niet te twisten, laat ik dat voorop stellen :P

Maar goed, Ik ben voor de SR-5500 gegaan omdat ik die als totaalplaatje het beste vond klinken. Voor mijn smaak beter in combinatie met de Mordaunt-Short speakers die reeds blind gekocht had . De 1905 heb ik ook beluisterd en ik vond die wat minder klinken. Alhoewel een B&W DM604 met de 1905 heel goed klonk, maar ik had de MS speakers al...

Alleen kwam die stelling vaak terug dat de 1905 wat minder waren in stereo en dat werd voormij eigenlijk ook bevestigd. Surround vond ik net iets beter klinken op de 1905 dan de Marantz ...

De 5500 en de 1905 waren beiden €349, maar omdat stereo ook belangrijk was voor mij heb ik gekozen voor de 5500.

[ Voor 15% gewijzigd door Theebag op 10-08-2005 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lijkt mij misschien ook best logisch, mordaunt-short is volgens mij marantz. Misschien een "made2match"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Anoniem: 114270 schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 15:09:
Lijkt mij misschien ook best logisch, mordaunt-short is volgens mij marantz. Misschien een "made2match"?
Waar baseer je dat op :? Ik heb er zelf eigenlijk geen flauw benul van (anders dan dat ik over die MS'en goede verhalen hoor), maar een linkje zou in dit geval welkom zijn :)

Overigens: meer foto's zou leuk zijn :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik zie net die link Guido.....wist ik dus helemaal niet.

Maar na iets verder zoeken kan ik de Denon / Marantz discussie denkk ik ook beslechten, zie hier
MARANTZ TODAY

The Philips period ended in 2001 when Marantz Japan Inc. acquired the brand and all overseas sales subsidiaries. Today, Marantz falls under D&M Holdings, a joint holding company set up in 2002 to integrate Marantz and Hi-Fi manufacturer Denon in a strategic union that will strengthen both companies in the current tough economic climate. The company employs more than 1600 people in over fifty countries. It carefully selects its dealers to ensure that the quality of the service they provide matches the quality of the products Marantz produces. A dealer must satisfy strict requirements regarding demonstration facilities and store layout before Marantz products can be sold.
en
THE FUTURE

Marantz stepped into the new adventure with D&M Holding Inc. in 2002. This new holding company will be well positioned to benefit from a rapidly growing AV market as well as an industry wide digital evolution. Both Marantz and DENON are leading branded manufacturers of premium home theatre and AV products. While maintaining the established Marantz and DENON brands both companies will benefit from the economies of scale regarding purchasing power and Research and Development leading to a more competitive positioning in the market.
Oftewel: Marantz = Denon (al zal d'r wel iets aan verschil in componenten zitten, misschien zit het hem zelfs wel in de kundigheid van het personeel dat de apparatuur in elkaar zet :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet ik, dat staat ook in een ander topic hier op GoT. MAar dat maakt verder niets uit, ik zie ze nog steeds niet dezelfde onderdelen gebruiken, en dat vond ik bij marantz/philips wel (beetje zelfde look als oude philips 900 serie, zelfde eindtrappen in oa de oude 5000 serie als in de 996 van philips, etc.)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 114270 op 10-08-2005 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

350,- is wel goedkoop voor de Marantz 5500 waardoor je natuurlijk anders over gaat nadneken als ze in de zelfde prijsklasse zitten. Maar dat de Denon 1905 geen goed stereo geluid heeft vindt ik niet kloppen. Wel handig dat die Marantz twee coax in heeft, al heeft die jammer genoeg geen mogelijkheid tot extra stereo luidsprekers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
Anoniem: 91634 schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 15:51:
350,- is wel goedkoop voor de Marantz 5500 waardoor je natuurlijk anders over gaat nadneken als ze in de zelfde prijsklasse zitten. Maar dat de Denon 1905 geen goed stereo geluid heeft vindt ik niet kloppen. Wel handig dat die Marantz twee coax in heeft, al heeft die jammer genoeg geen mogelijkheid tot extra stereo luidsprekers.
Is wel mogelijk, de surround back kanalen zijn hiervoor geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

H/K is ook al van denon, dus drie van de grootste receiver merken allen één moederbedrijf?

Tja, ik vind mijn yamaha toch nog wel een stuk beter op andere gebieden: enorm veel functies, supermakkelijk te bedienen, heerlijke learning remote en lekker analytisch/snel geluid bij films (zeer gedetailleerd...). Voor stereo moet je deze dingen (eigenlijk) niet gebruiken dus daar beoordeel ik hem niet op (zit wel pure direct op wat een beter effect geeft, maar niet enorm)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja bij de remote van Denon had ik maar wat vaags, want de 1705 remote deet het niet op mijn cd speler en de 1905 wel, die doet het ook op haast op andere dingen :) (op de satelliet ontvanger na).

@Theebag
Dat is erg relax, dan kan je ook op de achtergrond muziek luisteren via je twee rears terwijl je front gebruikt tijdens het video bewerken. Want dat mis ik bij mijn denon 1905. Al is het wel mogelijk via winamp, maar dat is natuurlijk geen highend waneer de soundstorm het geluid encode naar Dolby Digitaal 48Khz.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 10-08-2005 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Theebag schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 13:31:
[...]

lol waar haal jij dat nou weer vandaan dan? Ja zeker met die AVR serie's maar weet zeker dat de AVC-1* series daar niet zo moeite mee hebben... maar je kan roepen wat je wilt... een losse stereo versterker is altijd beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Anoniem: 110233 schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 18:19:
H/K is ook al van denon, dus drie van de grootste receiver merken allen één moederbedrijf?
Dat is onzin Harman international is een onafhankelijk bedrijf.
Alleen Harman is heel groot o.a.
JBL
H/K
Tag Mclaren
Infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110233 schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 18:19:

Tja, ik vind mijn yamaha toch nog wel een stuk beter op andere gebieden: enorm veel functies, supermakkelijk te bedienen, heerlijke learning remote en lekker analytisch/snel geluid bij films (zeer gedetailleerd...). Voor stereo moet je deze dingen (eigenlijk) niet gebruiken dus daar beoordeel ik hem niet op (zit wel pure direct op wat een beter effect geeft, maar niet enorm)...
Yamaha? nofi, ik vind dat zelf echt rotdingen. Op geen enkele receiver zit _geen_ dsp-zut. Vind ik echt jammer. Over het geluid kan ik kort zijn, dat heb ik nog nooit gehoord, maar die dspzut mogen ze afschaffen, ook al is dat gewoon extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

leonbong schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 18:31:
[...]

JBL
H/K
Tag Mclaren Mark levinson dus ;)
Infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Oeps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-02 22:31
leonbong schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 18:31:
[...]

JBL
H/K
Tag Mclaren
Infinity
Sinds wanneer is TAG McLaren onderdeel van HK?

Oeps, zie dat het al verbeterd is.

Ter info, TAG McLaren als audio afdeling bestaat ook niet meer. De doelstellingen waren behaald en met heeft de boel verkocht. Het heet nu Audiolab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Blue Eyes schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 19:28:
[...]

Sinds wanneer is TAG McLaren onderdeel van HK?

Oeps, zie dat het al verbeterd is.

Ter info, TAG McLaren als audio afdeling bestaat ook niet meer. De doelstellingen waren behaald en met heeft de boel verkocht. Het heet nu Audiolab.
Zal leuk worden als ze dan speakers willen maken want Audiolab speakers bestaan al een jaartje of 30 en word in nederland gemaakt op bestelling. Ik heb zelf ook Audiolabs Donia (45kilo 1.20meter hoog aardappelkisten) staan thuis aan me stereo versterker. Klink heel erg netjes voor hun prijs tot over stel B/W 700/800 serie of Mission E83 elegante.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 30670 op 10-08-2005 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
Anoniem: 30670 schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 18:28:
[...]

lol waar haal jij dat nou weer vandaan dan? Ja zeker met die AVR serie's maar weet zeker dat de AVC-1* series daar niet zo moeite mee hebben... maar je kan roepen wat je wilt... een losse stereo versterker is altijd beter.
Ik heb ook niet over high-end recievers, en dergelijke. Ik heb het over de modellen tot €500, lower-end dus. En natuurlijk zijn stereo versterkers het beste. Er zijn ook betere dingen te koop dan Denon, Marantz, of wat dan ook. Audio kent geen grenzen, je kan het zo gek nog niet bedenken of het bestaat. Kabels die per meter meer kosten dan een leuke instap reciever, ....

Ik heb het gevoel dat ik iets heel verkeerds heb gezegt wat betreft de 1905 en Denon. ;(
Maar - mijn mening - op de zoektocht naar recievers, ben ik meermaals tegen gekomen dat mensen zeiden dat de Denon 1905 muzikaal wat minder was. Dat werd ook - mijn mening - bevestigt toen ik naar verschillende recievers heb geluisterd. Ik val Denon niet aan ofzo, kan goed zijn dat de volgende versterker gewoon een Denon is hoor. En kunnen we nu deze discussie sluiten, ik zal het nooit meer zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73878

Denon is een receiver die een wat hogere klankkleur heeft, ideaal voor mensen die klassiek en jazz als hoofdmuziek draaien. Ga je puur kijken naar all round muziek dan is de Marantz altijd al de muzikalere geweest op het allround segment. Je zou als je Denon wilt nemen dus een cd moeten pakken met klassieke muziek, en dit dan vergelijken met de Marantz, dit is namelijk de enigste manier om een goed oordeel te vellen tegen elkaar.

En zowel Denon als Marantz maken nette receivers, technisch ontloopt het elkaar niet heel veel. Maar ik vond de klankkleur van de Marantz overtuigender bij mijn muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Budget ? :P .. vind dat altijd zo raar heh, deze SR5400 kost normaal 749,-- heb hem voor 600,-- mee mogen nemen .. (tijdje geleden) vind eigenlijk dat 600,-- nog best veel geld is hoor :>

En waarom marantz .. en geen denon .. muziek is net als met een hoop dingen in het leven nogal sterk (al dan niet geheel afhankelijk) van smaak, en smaak is iets persoonlijks. Voor mij klinkt de Marantz beter dan de Denon of een H/K. Maar dat kan voor iemand anders heel verschillend zijn.
Misschien zijn de specs wel beter van andere merken, net als mijn cd-speler, de Yamaha, iedereen kijkt mij raar aan, maar hij heeft een bepaalde klank, moeilijk uit te leggen, maar het sprak mij aan, is het niet dat waar het omgaat in de audio wereld ? dat je het mooi vind klinken naar -jou- smaak ? :>

maar genoeg off-topic .. foto's plz mensen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Laatst online: 27-05 13:59

Hakker

a.k.a The Dude

Persoonlijk ben ik ook een iets grotere voorstander van Marantz dan Denon. Ik vind de Marantz iets veelzeidiger als de Denon. Vandaar dat mijn nieuwe receiver ook een Marantz gaat worden waar ik nu een Sony nog heb staan... pics hopelijk binnenkort al moet er nog een beamer enzo nog bijkomen :D

yup at casa de Hakker is een storm aan het waaien ;)

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143800

hallo,

zelf ben ik nu in het bezit van mordaunt short avant 904 front speakers, deze wil ik binnenkort gaan vervangen voor speakers die ietsje meer vermogen hebben dan deze. ik zelf zit te denken aan de 906 van mordaunt short, maar mijn oog viel ook op de jbl e80's. deze zitten ongeveer in dezelfde prijsklasse.

nu ben ik nog in het bezit van een yamaha rds-v550 receiver, maar deze wil ik gaan vervangen door een rds-v1500 thx. deze geeft 180w per kanaal weg, kan iemand mij een advies geven welke front speakers hiervoor ideaal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23690

Bij veel van de setjes die ik in dit topic voorbij zie komen zie ik dat de speakers zijn aangesloten door middel van 'banana plugs'. Ik zelf heb een paar oudere speakers waarvan regelmatig de kabels los raken. Waarschijnlijk komt dit door speling waardoor ze steeds losser gaan zitten en er op den duur tussenuit schieten. Nu is mijn vraag, hoe werken deze banana-plugs precies? Is dit iets moderns wat alleen op de nieuwste generatie luidsprekers past, of is dit universeel en op iedere luidspreker aan te sluiten? Het zou voor mij namelijk een uitkomst zijn als ik de kabels gewoon in mijn luidsprekers (en misschien ook in mijn versterker?) kon 'prikken' ipv het aandraaien zoals nu gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vervangen? waarom de 904 niet naar achter en de 906 als fronts?
Budget ? :P .. vind dat altijd zo raar heh, deze SR5400 kost normaal 749,-- heb hem voor 600,-- mee mogen nemen .. (tijdje geleden) vind eigenlijk dat 600,-- nog best veel geld is hoor :>
Naja, voor 600 euro vind ik toch dat je een slechte deal hebt gemaakt. Ik weet niet of je veel waarde hecht aan "nieuw", maar als je zo veel geld uit te geven hebt zou ik dus persoonlijk iets 2dehands zoeken, dan zit je bijna high end :)
Maar goed, dat is persoonlijk. Ik had een paar posts geleden al gezegd dat ik de Denon AVC-A10se voor 600 euro had gekocht.. lijkt mij een beter plan 8)

[ Voor 83% gewijzigd door Anoniem: 114270 op 10-08-2005 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 23690 schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 22:10:
Bij veel van de setjes die ik in dit topic voorbij zie komen zie ik dat de speakers zijn aangesloten door middel van 'banana plugs'. Ik zelf heb een paar oudere speakers waarvan regelmatig de kabels los raken. Waarschijnlijk komt dit door speling waardoor ze steeds losser gaan zitten en er op den duur tussenuit schieten. Nu is mijn vraag, hoe werken deze banana-plugs precies? Is dit iets moderns wat alleen op de nieuwste generatie luidsprekers past, of is dit universeel en op iedere luidspreker aan te sluiten? Het zou voor mij namelijk een uitkomst zijn als ik de kabels gewoon in mijn luidsprekers (en misschien ook in mijn versterker?) kon 'prikken' ipv het aandraaien zoals nu gebeurt.
Gewone goeie vergulde schroefklemmen zijn beter dan die malle bananenpluggen. Die zijn volgens mij puur om commerciele redenen weer van stal gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114270 schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 22:11:
Vervangen? waarom de 904 niet naar achter en de 906 als fronts?

[...]

Naja, voor 600 euro vind ik toch dat je een slechte deal hebt gemaakt. Ik weet niet of je veel waarde hecht aan "nieuw", maar als je zo veel geld uit te geven hebt zou ik dus persoonlijk iets 2dehands zoeken, dan zit je bijna high end :)
Maar goed, dat is persoonlijk. Ik had een paar posts geleden al gezegd dat ik de Denon AVC-A10se voor 600 euro had gekocht.. lijkt mij een beter plan 8)
En in september 2004 heb ik voor 499 een nieuwe SR-7400 gekocht (hificorner, Groningen)
Dus 600 euro voor een SR-5400 vind ik redelijk aan de prijs, al is de prijs voor de SR-7400 uitzonderlijk laag ;-)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 41615 op 10-08-2005 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23690 schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 22:10:
Het is toepasbaar op alle speakers waar op de kabelaansluiting een "gat" zit.. Ik heb zelf op mijn fronts deze aansluitingen wel zitten, maar op mijn rears bijvoorbeeld niet (terwijl die rears wel recenter zijn aangeschaft en geproduceerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41615 schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 22:49:[...]En in september 2004 heb ik voor 499 een nieuwe SR-7400 gekocht (hificorner, Groningen) Dus 600 euro voor een SR-5400 vind ik redelijk aan de prijs, al is de prijs voor de SR-7400 uitzonderlijk laag ;-)
haha, inderdaad, maar zoals ik al zei, het is een tijdje geleden dat ik hem gekocht heb, exacte data weet ik niet, maar ik vind het een rop receiver, en idd, 499,-- voor een 7400 is best laag inderdaad :+

Maar nogmaals, het is persoonlijk en een kwestie van smaak, en wat het mij ook gekost heeft, ik ben er momenteel uitermate tevreden over :>

nu nog een mooie diboss lcd _/-\o_ .. maar dat terzijde :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand waar je goedkoop een rol luidspreker draad kan kopen van zo 25 meter ?
Bij zo beetje elke winkel moet je per meter betalen, terwijl ik zeker weet dat er best wel wat van de prijs af kan als je zelf zo rol koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 91634 schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 23:38:
Weet iemand waar je goedkoop een rol luidspreker draad kan kopen van zo 25 meter ?
Bij zo beetje elke winkel moet je per meter betalen, terwijl ik zeker weet dat er best wel wat van de prijs af kan als je zelf zo rol koopt.
Elke respectabele kabel wordt per meter verkocht. Per 25 meter is gewoon zut die je bij de electroboer om de hoek haalt.

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-04 18:02
Ik heb zelf de Marantz 5400 OSE.
Ik had toen ook geluisterd naar Denon, H\K en Yamaha.
Ik luisterde naar gewoon stereo muziek en vond de Yamaha echt slecht klinken veels te koud en schel.
De H\K was veels te warm en helemaal niet gedetaileerd voor mijn gevoel.
Toen kreeg ik de Denon te horen, maar dit was wel 1tje in de hogere prijsklasse in de 3xxx lijn, zelfs die vond ik niet mooier klinken dan de Marantz 5400 OSE.
Ik heb ook nog zitten twijfelen tussen de 7400 en de 5400OSE, want de 7400 was maar 100 euro duurder, maar tot mijn verbazing klonk de 5400OSE gewoon een stuk beter met muziek!
Ik heb de 5400OSE nieuw voor 500 euro gekocht, niet echt een slechte deal lijk mij.
Maar ik heb dus niet de normale lijn van Marantz beluisterd tegenover denon en H\K dus daar kan ik niet over oordelen.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

sjaak88 schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 04:00:
Ik luisterde naar gewoon stereo muziek en vond de Yamaha echt slecht klinken veels te koud en schel.
Toen kreeg ik de Denon te horen, maar dit was wel 1tje in de hogere prijsklasse in de 3xxx lijn, zelfs die vond ik niet mooier klinken dan de Marantz 5400 OSE.
Ik heb ook nog zitten twijfelen tussen de 7400 en de 5400OSE, want de 7400 was maar 100 euro duurder, maar tot mijn verbazing klonk de 5400OSE gewoon een stuk beter met muziek!
Ik heb de 5400OSE nieuw voor 500 euro gekocht, niet echt een slechte deal lijk mij.
Maar ik heb dus niet de normale lijn van Marantz beluisterd tegenover denon en H\K dus daar kan ik niet over oordelen.
Wat je zegt over Yamaha is iets waar ze al heel lang bekend om staan. Het hoog klinkt schril.

Verder is de discussie over welk merk eigendom van wie is totaal niet interessant. Bij Marantz was het inderdaad zo dat het sterk verwant aan Philips was. Bij Grundig was dat ook wel zo. Maar als een bedrijf een ander bedrijf opkoopt dan is dat meestal 'op papier'. Het bedrijf krijgt de aandelen maar het is echt niet zo dat dan meteen de ontwikkelafdelingen van het opgekochte bedrijf verdwijnen. Die blijven vrijwel altijd gewoon zeldstandig dus het is onzin om te zeggen: Denon en Marantz is allemaal hetzelfde want Marantz is van Denon. Erg kort door de bocht.

Anoniem: 73878

Exirion schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 23:39:
[...]

Elke respectabele kabel wordt per meter verkocht. Per 25 meter is gewoon zut die je bij de electroboer om de hoek haalt.
Hmm dus een Oehlbach 30meter klos 2.5mm2 kabel is dus niks ;)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 73878 schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 09:55:
Kuch... Is het veel goedkoper dan per meter? ;)

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-05 13:32
Exirion schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 22:16:
[...]

Gewone goeie vergulde schroefklemmen zijn beter dan die malle bananenpluggen. Die zijn volgens mij puur om commerciele redenen weer van stal gehaald.
Ik heb ook banenpluggen, en die maken ook gewoon contact hoor :+
Ik heb ze gewoon netjes gesoldeerd en voor mij werkt het perfect, daarbij had ik die klemmen nog liggen en ik vond het wel handig ze ook gewoon te gebruiken.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

ConZito schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 10:34:
Ik heb ook banenpluggen, en die maken ook gewoon contact hoor :+
Ik heb ze gewoon netjes gesoldeerd en voor mij werkt het perfect, daarbij had ik die klemmen nog liggen en ik vond het wel handig ze ook gewoon te gebruiken.
Hoezo handig te gebruiken. Hoevaak koppel je je speakers los van je versterker? Het 'gemak' van die pluggen is mij dus een raadsel. Maar het is wel weer een extra contactpunt (met een relatief klein contactoppervlak) en een extra solderverbinding.

Ik heb dit soort verbindingen:

Afbeeldingslocatie: http://www.bmm-electronics.nl/images/Data/hq/bp-500g.jpg

Muurvast te draaien en m'n 4mm2 kabels passen er probleemloos in.

Anoniem: 73878 schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 09:55:
Kost maar 35 euro per rol bij alternate, waneer ik hem binne hebt vraagt het om een update :o

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 11-08-2005 11:27 ]

sjaak88 schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 04:00:
Zeker op mordaunt shorts? Dit wat jij zegt is natuurlijk sterk afhankelijk per speaker.

• ConZito
Exirion schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 10:51:
[...]

Hoezo handig te gebruiken. Hoevaak koppel je je speakers los van je versterker? Het 'gemak' van die pluggen is mij dus een raadsel. Maar het is wel weer een extra contactpunt (met een relatief klein contactoppervlak) en een extra solderverbinding.

Ik heb dit soort verbindingen:

[afbeelding]

Muurvast te draaien en m'n 4mm2 kabels passen er probleemloos in.
Hm dan hebben we het niet overhetzelfde en toch ook weer wel. Want ik heb dezelfde als wat jij daar post, ik heb alleen het uiteinde van me kabel gesoldeerd omdat ik dat afgewerkter vind. Ik dacht dat dat bananenpluggen waren joh :+ Hoe heten die dingen op die foto dan wel :?

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ConZito schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 12:49:
[...]

Hm dan hebben we het niet overhetzelfde en toch ook weer wel. Want ik heb dezelfde als wat jij daar post, ik heb alleen het uiteinde van me kabel gesoldeerd omdat ik dat afgewerkter vind. Ik dacht dat dat bananenpluggen waren joh :+ Hoe heten die dingen op die foto dan wel :?
Dat zijn ook bananenpluggen...

• ConZito
MikeyMan schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 12:55:
[...]

Dat zijn ook bananenpluggen...
Mag ik nu de weg kwijt zijn :+

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Nee, dat zijn het niet. Je draait het voorste deel los en dan zit er in de as waar ie op zit een gat. Daarin steek je je speakerkabel en vervolgens draai je het voorste deel weervast zodat het je speakerkabel vastklemt en tegen de wand van het gat in de as drukt. Heeft niks met pluggen of stekkers te maken.

Opzich helemaal niks bijzonders want het is al zo oud als de weg naar Rome. Voor zover ik weet worden ze ook op vrijlwel alle goeie speakers gebruikt. Zij het misschien wat minder mooi en niet altijd verguld. Vaak zijn de dingen waarmee je ze vastdraait zwart en rood kunststof.

[ Voor 24% gewijzigd door Exirion op 11-08-2005 13:01 ]

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bananenpluggen met een andere bevestiging dus :?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

MikeyMan schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 13:12:
Bananenpluggen met een andere bevestiging dus :?
Het zijn geen bananenpluggen |:(

Als je nou niet weet wat bananenpluggen zijn, blaat dan niet zomaar wat.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Exirion schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 13:13:
[...]

Het zijn geen bananenpluggen |:(

Als je nou niet weet wat bananenpluggen zijn, blaat dan niet zomaar wat.
Als je nou eens uitlegt wat volgens jou een bananenplug is, zonder meteen te gaan lopen mekkeren...

Wat is volgens jou een bananenplug dan?

edit: oh, ik zie het al, jouw plaatje zijn aansluitbussen... Lekker duidelijk ook... Gezien een gemiddelde banaanplug er ongeveer net zo uitziet:

Afbeeldingslocatie: http://www.radioshack.com/images/ProductCatalog/ProductImage/278/278-306.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door MikeyMan op 11-08-2005 13:31 ]

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

MikeyMan schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 13:27:
Als je nou eens uitlegt wat volgens jou een bananenplug is, zonder meteen te gaan lopen mekkeren...
Het is een vogel, nee het is een vliegtuig, oh een vogel met stilstaande vleugels dus, nee het is een vliegtuig!. Zo ging het ongeveer :P Maar goed, je snapt 'm.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

En speciaal voor Exirion:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/SSFPL5RTU2N9

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/2U9N2CH2CF7V

[quote]Exirion schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 14:56:
[...]

Ik zou ook gauw eens dat displaytje in je DIGN kast netjes afwerken. Ziet er niet uit zo in zo'n mooie kast :X[/quote]

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 11-08-2005 19:41 ]

• Hakker
  • Laatst online: 27-05 13:59

Hakker

a.k.a The Dude

Exirion schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 09:37:
[...]

Wat je zegt over Yamaha is iets waar ze al heel lang bekend om staan. Het hoog klinkt schril.

Verder is de discussie over welk merk eigendom van wie is totaal niet interessant. Bij Marantz was het inderdaad zo dat het sterk verwant aan Philips was. Bij Grundig was dat ook wel zo. Maar als een bedrijf een ander bedrijf opkoopt dan is dat meestal 'op papier'. Het bedrijf krijgt de aandelen maar het is echt niet zo dat dan meteen de ontwikkelafdelingen van het opgekochte bedrijf verdwijnen. Die blijven vrijwel altijd gewoon zeldstandig dus het is onzin om te zeggen: Denon en Marantz is allemaal hetzelfde want Marantz is van Denon. Erg kort door de bocht.
Het kan aan mij liggen maar jij zegt eerst dat de hele merkendiscussie niet interessant is terwijl je later loopt te zeggdan dat Marantz van Denon is :? 8)7

Daarnaast was Sjaak88 helemaal niet over de merkendiscussie begonnen en om het nog mooier te maken ik heb vandaag een nieuwe receiver gekocht en zat eigenlijk te twijfelen van tevoren tussen Pioneer, Denon en Marantz maar ben uiteindelijk heel happy de deur uitgelopen met een Marantz SR7500 omdat ie beter imho beter klinkt dan de Denon 2805 en de Pioneer 2014.

Tevens ook geluisterd tussen de Mordaunt Short Genie en de Kef 2005.2 en kan maar 1 ding zeggen Die Mordaunt Shorts zijn zwaar heftig en ben blij dat ik die nu ook heb. Ik wilde eerst eigenlijk die Kef hebben totdat ik die Genies hoorde... alle twijfel was gelijk weg en die Kefs zijn al goed.

Specs dan nog....
Receiver: Marantz SR7500
Front/rear/sub: Mordaunt Short Genie
DVD speler: Pioneer 656A
TV: Sony KV28FX20 & Dell PW2405

in planning:
Beamer: Benq PE7700
Scherm: Beamax waarschijnlijk
bekabeling: QED Silver Anniversary

foto's... nu nog niet het is echt een zooitje en het staat allemaal nog niet zoals het moet.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Ik denk dat het er mooier uit zal zien waneer je de H/K op de computer kast plaats en daarboven de video recoder. Nu lijkt het er op dat de verschilende kleuren zwart nogal met elkaar vloeken.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:28
MikeyMan schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 19:41:
En speciaal voor Exirion:

[afbeelding]

[afbeelding]

[quote]Exirion schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 14:56:
[...]

Ik zou ook gauw eens dat displaytje in je DIGN kast netjes afwerken. Ziet er niet uit zo in zo'n mooie kast :X[/quote]
Braaf. Nu moet je cd-lade nog zwart :> :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Mosez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022

Mosez

Watermanager

Zo. Op de valreep van dit topic voor de liefhebbers vast even een voorproefje van mijn nieuwe HT-set. Ik ben inmiddels verhuisd naar de VS en alle componenten zijn binnen. Uitgebreidere post met specificaties volgt.

Afbeeldingslocatie: http://img295.imageshack.us/img295/4913/picture0407jb.th.jpg

Quad L-series speaker-set, piano black.

[ Voor 5% gewijzigd door Mosez op 11-08-2005 20:40 . Reden: URL naar Quad toegevoegd ]

Mooi zitten? Barcelona chair!

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hakker schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 20:07:
[...]

Daarnaast was Sjaak88 helemaal niet over de merkendiscussie begonnen en om het nog mooier te maken ik heb vandaag een nieuwe receiver gekocht en zat eigenlijk te twijfelen van tevoren tussen Pioneer, Denon en Marantz maar ben uiteindelijk heel happy de deur uitgelopen met een Marantz SR7500 omdat ie beter imho beter klinkt dan de Denon 2805 en de Pioneer 2014.

Tevens ook geluisterd tussen de Mordaunt Short Genie en de Kef 2005.2 en kan maar 1 ding zeggen Die Mordaunt Shorts zijn zwaar heftig en ben blij dat ik die nu ook heb. Ik wilde eerst eigenlijk die Kef hebben totdat ik die Genies hoorde... alle twijfel was gelijk weg en die Kefs zijn al goed.
ik heb ook de genie set en ik ben op zoek naar een nieuwe receiver. Zou je de klank verschillen tussen de receivers kunnen verwoorden?

Ben ook wel blij met m'n genie set maar ik ben toch ook wel nieuwsgierig naar de tannoy arena, die zien er helemaal :9~ uit. Alleen gaat die subwoofer van de arena niet zo hard als de 409 denk ik omdat die 2x zo klein en gesloten is.

Mosez schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 20:33:
Zo. Op de valreep van dit topic voor de liefhebbers vast even een voorproefje van mijn nieuwe HT-set. Ik ben inmiddels verhuisd naar de VS en alle componenten zijn binnen. Uitgebreidere post met specificaties volgt.

[afbeelding]

een woord: Puregeiligheid :9~

EDIT

3 post na mij mag hij dicht :P

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 30670 op 11-08-2005 21:14 ]

• ToniBraxton
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 31-05 00:52
Mosez schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 20:33:

Mooi zijn die dingen! Vooral de lak.

Ik heb even met het idee gespeeld om die 12L als gewone stereo luidsprekers te kopen, maar ik vond ze gewoon echt te klein :+ Die 11L zijn helemaal miniem.

Als surround set is het natuurlijk perfect _/-\o_

"I got clown in my eyes! Makes me laugh!"

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-05 18:28
Nieuwe deeltje staat klaar enzo :+
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.

Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laad sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeg gehaald.

** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **