Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 31.211 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 14:59:
[...]

jah pioneer VSX D2011. marantz cd6000OSE en een monoblokje voor de sub (van peerless monster idd) het is een oud klooster waar het in staat te spelen.
Wiehh had ik alles goed :P Nog maals mooie set ! Aan wat voor nieuw meubel zat je trouwens te denken? Een rack, of iets soort gelijk zoals je nu had/hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 15:05:
[...]

Een rack, of iets soort gelijk zoals je nu had/hebt?
een rack, maar die heb ik al, wordt alleen op het moment voor andere doeleinden gebruikt (nog een maandje of iets)
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikkienator/images/rack.jpg
dit was in de vorige woning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

nice..die CM4 O-) ..
zou ze alleen zeker weten op spikes zetten.

aardig rekkie erbij :) mooi man!

Gebruik je ptb de bijgeleverder proppen ? volgens mij is dat wle aan te raden om die erbij te zetten met die ruimte. naja.. wellicht wee tje dat zelf beter =)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 10:37:
Om even te reageren op het toe-in verhaal, ze staan op de foto inderdaad erg veel indgedraaid. DIt nadat ik in een topic op het ht foum had gelezen dat dit het boomerige uit je set kan halen. Om het verschil voor mijzelf even duidelijk te laten horen heb ik ze toen echt in 1 keer voverdreven ver ingedraaid en ben ze daarna steeds iets terug gaan draaien. Ze staan nu zo dat de speakers op ongeveer 1 meter voor mijn oren samen komen als ik op de bank zit.

Maar ik krijg steeds meer het vermoeden dat voor stereo de marantz gewoon niet helemaal het geluid geeft dat ik zoek. Dus na de zomer waarschijnlijk toch maar eens op zoek naar iets aparts voor stereo of misschien dat ik de marantz wel in zijng geheel vervang. Dat ligt er allemaal een beetje aan wat voor moois ik op de 2e hands markt tegen kom.
[...]
Stereo is gewoon vrijwel geen enkele surround receiver goed, of je bent echt met gemak 3 a 4000 euro kwijt (oudere receivers zijn nog slechter in stereo, dus 2e hands wordt moeilijk). Ik ga binnenkort een stereo versterker apart kopen voor mijn fronts. Dus gewoon surround en stereo combineren, niet de meest practische combinatie, maar wel het beste of both worlds (en redelijk goedkoop daardoor), de grootste aandacht gaat wel naar stereo.

Laat even weten waar je uiteindelijk hebt gekozen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, ik hier ook zoiets
Nu is de TX-DS787 van onkyo (7.1 receiver) echt niet slecht op stereovlak, maar ik heb er een Denon PMA-1520 bijgekocht. En of het nou beter klinkt? Ach, er is wel degelijk verschil, wat nou echt "het best" is, is voor iedereen anders. Mijn stereo-amp stuurt in ieder geval mijn fronts rustiger aan, met veel vermogen. Precies.

Mijn preouts op mijn receiver heb ik aangesloten op mijn main ins, en cd spelert, etc, direct op denon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:09
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 17:07:
Mijn preouts op mijn receiver heb ik aangesloten op mijn main ins, en cd spelert, etc, direct op denon.
Kijk, zo'n opstelling wil ik dus ook een keer. :)

Probleem: Ik heb geen preouts op mijn receiver. Dus dan zou ik toch al een nieuwe receiver moeten gaan kopen, en eigenlijk ga ik dan al een receiver kopen met in mijn achtehroofd dat ik die receiver te slecht vind voor stereoweergave en er een stereo versterker bij wil hebben... Dat vind ik nog een beetje een gek idee zeg maar :+

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:27

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 23:44:
Exirion> wat heb jij verder qua versterking aan je fronts hangen, meestal klinkt het ook al een stuk beter met een extra voorversterker per front....
Ik had je vraag even gemist. Ik neem echter aan dat je eindversterker bedoelt ;)

Momenteel heb ik er nog een stereo klasse-A versterker bij staan. Dat wordt binnenkort de versterker voor de achterkanalen en dan gaat ie in klasse-A/B draaien. De nieuwe eindversterker voor de fronts wordt een 4-kanaals versterker waarin elk kanaal een eigen voeding heeft. Feitelijk dus 4 mono-versterkers in 1 kast. Ik ben er nog niet helemaal uit of ik ga bi-ampen of dat ik 2 kanalen voor fronts gebruik en eentje voor een center speaker. In het laatste geval doe ik wel bi-wiring naar de fronts.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderH schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 17:13:
[...]

Kijk, zo'n opstelling wil ik dus ook een keer. :)

Probleem: Ik heb geen preouts op mijn receiver. Dus dan zou ik toch al een nieuwe receiver moeten gaan kopen, en eigenlijk ga ik dan al een receiver kopen met in mijn achtehroofd dat ik die receiver te slecht vind voor stereoweergave en er een stereo versterker bij wil hebben... Dat vind ik nog een beetje een gek idee zeg maar :+
Op auxilary-niveau heeft dat ook een tijdje gedraaid bij mij (toen had ik nog een denon PMA-980r), (dus gewoon tapeout --> aux (oid) in, die out kon ik dan assignen, zodat ik geen lus kreeg). werkte ook prima, alleen jammer dat je dan op 2 voorversterkers het volume moet regelen. Met pre-outs en mainins bespaar je een hoop werk, etc.

Is het niet een mogelijkheid om zelf preouts te maken? Ik heb nu, na een smak geld uit te hebben gegeven aan meerkanaals, geleerd dat een nieuwe receiver geen enkele zin heeft. Al die functies (DPLIIx, etc) hebben niet echt een toegevoegde waarde. Zolang hij maar DTS en DD ondersteund en dat op beetje niveau kan decoderen vind ik het wel goed. HDMI iLink etc zijn nou toch nog veel te duur.

Jij had een pioneer 712, toch? Die phoneoutput kan je toch wel fixen tot preout? moet je wel even kijken ofdat je als je een hoofdtelefoon erin hebt zitten, het geluid van de andere speakers wel door gaat, anders is dat ook best veel werk. Is vast wel iets van op internet te vinden over dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-10 08:32

R-B

Blokkert

Whooooooooooooooooooooooooooooooooooot, ouders nieuwe set gekocht + lcd scherm.. En krijg oude breedbeeld tv :D Eindelijk weg me met kleine kut tv :)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 17:29:
Op auxilary-niveau heeft dat ook een tijdje gedraaid bij mij (toen had ik nog een denon PMA-980r), (dus gewoon tapeout --> aux (oid) in, die out kon ik dan assignen, zodat ik geen lus kreeg). werkte ook prima, alleen jammer dat je dan op 2 voorversterkers het volume moet regelen. Met pre-outs en mainins bespaar je een hoop werk, etc.
Dat is ook precies de reden dat ik het niet wil... :P Al zou het voor mij geen probleem zijn, het moet toch ook wel iets van gebruiksgemak overhouden zeg maar...
Is het niet een mogelijkheid om zelf preouts te maken? Ik heb nu, na een smak geld uit te hebben gegeven aan meerkanaals, geleerd dat een nieuwe receiver geen enkele zin heeft. Al die functies (DPLIIx, etc) hebben niet echt een toegevoegde waarde. Zolang hij maar DTS en DD ondersteund en dat op beetje niveau kan decoderen vind ik het wel goed. HDMI iLink etc zijn nou toch nog veel te duur.
Mja, voor surround voldoet mijn receiver nog prima, het is alleen dat ie geen preouts heeft dus... Maar ik denk dat ik als ik toch een andere receiver zou kopen vanwege de preouts dat ik ook een receiver wil die in stereo gewoon goed is, maargoed dat kost wat...
Jij had een pioneer 712, toch? Die phoneoutput kan je toch wel fixen tot preout? moet je wel even kijken ofdat je als je een hoofdtelefoon erin hebt zitten, het geluid van de andere speakers wel door gaat, anders is dat ook best veel werk. Is vast wel iets van op internet te vinden over dat.
Pioneer VSX-D711. Phone uitgang gebruiken is geen optie, de speakers schakelen uit als ik een headphone insteek. Daarnaast krijg ik niet alleen de voorkananalen maar gewoon een stereo mix, dat gaat insurround sowieso niet echt meer klinken gok ik... :P

Op een andere manier zelf preouts maken.... Als het zou kunnen zou het fantastisch zijn, maar ik denk dat dit best lastig gaat worden?

Naja, ik heb voorlopig ook geen geld voor een goede stereo eindversterker, dus het kan sowieso nog wel even wachten... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gitaarwerk schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 16:32:

Gebruik je ptb de bijgeleverder proppen ?
spikes ging ik toevallig morgen halen :P

sorry proppen voor wat?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2005 04:12 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 17:07:
Hm, ik hier ook zoiets
Nu is de TX-DS787 van onkyo (7.1 receiver) echt niet slecht op stereovlak, maar ik heb er een Denon PMA-1520 bijgekocht. En of het nou beter klinkt? Ach, er is wel degelijk verschil, wat nou echt "het best" is, is voor iedereen anders. Mijn stereo-amp stuurt in ieder geval mijn fronts rustiger aan, met veel vermogen. Precies.

Mijn preouts op mijn receiver heb ik aangesloten op mijn main ins, en cd spelert, etc, direct op denon..

Is het niet een mogelijkheid om zelf preouts te maken? Ik heb nu, na een smak geld uit te hebben gegeven aan meerkanaals, geleerd dat een nieuwe receiver geen enkele zin heeft. Al die functies (DPLIIx, etc) hebben niet echt een toegevoegde waarde. Zolang hij maar DTS en DD ondersteund en dat op beetje niveau kan decoderen vind ik het wel goed.
Kun je eens een foto'tje van hoe je dit allemaal hebt aangesloten (achterkant) maken?

Op zich gaat het vrijwel alleen om de decoding, maar als je alleen de reciever hebt dan is een beetje versterking en power wel leuk, jij hebt neem ik aan dus een multi channel eindversterker eraan hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De specificaties:

Yamaha AV-Pack 204 Titan:

Receiver RX-V 350
Stereo 2x130W
Center 130W
Surround 2x130W
Back Center 130W
Ingangen 4xAV, 4x Digital, 2x Component
uitgangen 1xAudio, 1xVideo, 1xS-Video, 1xKomponent

DVD-Player DVD-S 550
MP3, DivX, Jpeg, VCD
Ondersteund bijna alle mediadragers
192 kHz/24-Bit-D/A Converter
Uitgangen: 1x Stereo, 1x SCART, 1x S-Video, 1x Composiet, 1x Component, 1x opt Digital, 1x koax. Digital

Afbeeldingslocatie: http://scuseme.tweakdsl.nl/images/dklein.JPG
DVD speler & Receiver

Beamer:
BenQ PB 6210
DLP 1024x 768

Afbeeldingslocatie: http://scuseme.tweakdsl.nl/images/bklein.JPG
Beamer tussen de meuk

Overzicht foto' s

Afbeeldingslocatie: http://scuseme.tweakdsl.nl/images/oklein.JPG
Overzichtje met Sub & Stereo speakers

Afbeeldingslocatie: http://scuseme.tweakdsl.nl/images/owklein.JPG
Hmm wat zou er toch op die lege wand komen? :P

Het beeld van de beamer is aardig, vooral als je bedenkt dat de boel nog niet helemaal optimaal is. Er hangt nog geen scherm, ik heb nog niet overal donkere gordijnen (zie reflectie TV) en hij hangt nog niet aan het plafond.

Afbeeldingslocatie: http://scuseme.tweakdsl.nl/images/bdklein.JPG
Hier het verzoeknummer

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2005 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 11:02:
[...]

Kun je eens een foto'tje van hoe je dit allemaal hebt aangesloten (achterkant) maken?

Op zich gaat het vrijwel alleen om de decoding, maar als je alleen de reciever hebt dan is een beetje versterking en power wel leuk, jij hebt neem ik aan dus een multi channel eindversterker eraan hangen?
Voglens mij heeft ie alleen voor de fronts een andere versterker. (Nieteens een eindversterker, gewoon een integrated amp die met main-ins ook als eindversterker te gebruiken is). Neem aan dat hij de andere kanalen gewoon met zijn receiver zelf versterkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:06
Ik heb toen ook een tijdje een arcam avr-300 erop gehad, maar die kwam echt iets tekort voor deze speakers. Hoewel de klank en plaatsing daarvan volgens mij, zeker achteraf gezien, meer mijn smaak is. Dus waarschijnlijk eens meer in die richting gaan luisteren. Maar dan met wat zwaardere versterking.
Let wel dat je met de AVR300 heel makkelijk kan bi-ampen als je met 5.1 ipv 7.1 tevreden bent, en dat zou meer dan voldoende moeten zijn voor een paar CM4s.

Een andere oplossing is een AVR200/300 met een P90 erbij voor het laag.

[ Voor 8% gewijzigd door Dr. Strangelove op 22-06-2005 12:44 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 11:02:
[...]

Ik zal nog wel eens foto's posten een keer
XanderH schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 12:09:
[...]

Voglens mij heeft ie alleen voor de fronts een andere versterker. (Nieteens een eindversterker, gewoon een integrated amp die met main-ins ook als eindversterker te gebruiken is). Neem aan dat hij de andere kanalen gewoon met zijn receiver zelf versterkt :)
Klopt, alleen voor fronts. Is een integrated amp idd. Maar voor een cdbron gebruik ik daarvan de voorversterker ook. Om nou steeds te switchen met kabels is ook niet alles, dus heb ik er een EQ tussen gezet, daar kan ik van input verwisselen met een druk op de knop. En kan nog eens een beetje bij EQen ook... Niet dat dat nodig is bij cd, maar voor vcr is het wel handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 11:46:
De specificaties:

Yamaha AV-Pack 204 Titan:

Receiver RX-V 350
Stereo 2x130W
Center 130W
Surround 2x130W
Back Center 130W
Ingangen 4xAV, 4x Digital, 2x Component
uitgangen 1xAudio, 1xVideo, 1xS-Video, 1xKomponent

DVD-Player DVD-S 550
MP3, DivX, Jpeg, VCD
Ondersteund bijna alle mediadragers
192 kHz/24-Bit-D/A Converter
Uitgangen: 1x Stereo, 1x SCART, 1x S-Video, 1x Composiet, 1x Component, 1x opt Digital, 1x koax. Digital

[afbeelding]
DVD speler & Receiver

Beamer:
BenQ PB 6210
DLP 1024x 768

[afbeelding]
Beamer tussen de meuk

Overzicht foto' s

[afbeelding]
Overzichtje met Sub & Stereo speakers

[afbeelding]
Hmm wat zou er toch op die lege wand komen? :P
Hier heb ik laatst ook nog naar staan kijken. Ik vroeg me alleen af hoe het geluid van die kleine speakertjes was. Blaas je die niet al te snel op als je op een beetje hoog volume speelt (zoals ik nog wel eens wil doen met wat stevige house, mijn buren zijn blij met me >:) ) En ik zou dan voor een receiver gaan met iets meer opties, maar da's persoonlijk. D'r was nog zo'n AV-pack nl bij de BCC, maar die hadden ook die zelfde speakers :/

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

De Celestion-familie heeft er weer een telg bij sinds vandaag. Straks foto's ;)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-10 18:57
Na bewonderingswaardig naar jullie HT's te hebben gekeken, wil ik jullie de mijne ook niet onthouden.. :D

Zie hier mijn crisis, low budget HT:

Modbreak:Graag normaal formaat foto's neerzetten SVP! :)

http://picserver.org/view...1ZA1J4KYQG/picserver.jpeg

http://picserver.org/view...5W18865CJ8/picserver.jpeg

tv: Samsung WS28M066V
dvd: Sony PStwo :o
speakers: Philips 9638

Versterker heb ik niet nodig, want die zitten al ingebouwd in de speakers zelf.
Ach, tis geen surround cinema set, maar het geluid en met name de bass is vele malen beter in films dan met de standaard speakertjes in de tv, wat de beleving toch weer versterkt.

Het is niet veel, maar ik kan me er mee redden en daar gaat het om toch.. :+

[ Voor 25% gewijzigd door JvS op 22-06-2005 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Eagle schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 13:57:
[...]

Hier heb ik laatst ook nog naar staan kijken. Ik vroeg me alleen af hoe het geluid van die kleine speakertjes was. Blaas je die niet al te snel op als je op een beetje hoog volume speelt (zoals ik nog wel eens wil doen met wat stevige house, mijn buren zijn blij met me >:) ) En ik zou dan voor een receiver gaan met iets meer opties, maar da's persoonlijk. D'r was nog zo'n AV-pack nl bij de BCC, maar die hadden ook die zelfde speakers :/
Ik heb ze iig nog niet opgeblazen met een stukje Blues. En ook niet met een Rammstein dus het zal wel meevallen. Wat kwaliteit betreft vind ik het erg goed. Ik heb hiervoor ook al een upgrade liggen, oftewel nieuwe kabels, want standaard is het nagenoeg draadloos :P

Wat wilde je nog meer aan opties hebben dan?

semi off-topic: Maar ik wist niet dat BCC Yamaha mocht verkopen, want zover ik begrijp worden er behoorlijke eisen gesteld... Anders ben ik voor niets naar Arnhem geweest.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2005 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yamaha wordt ook gewoon bij de BCC verkocht, redelijk low-end merk toch, wel erg degelijk gelukkig met enorm veel mogelijkheden.

Maak eens een foto van het beeld uit je projector zou ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 16:20:
Yamaha wordt ook gewoon bij de BCC verkocht, redelijk low-end merk toch, wel erg degelijk gelukkig met enorm veel mogelijkheden.

Maak eens een foto van het beeld uit je projector zou ik zeggen!
Nou ik heb ff gecheckt bij BCC, maar ik kan daar alleen een alles in één set vinden (YAMAHA DVXS150-II), ben ik even opgelucht...

Verder foto toegevoegd van beamerbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@HWG: Dank voor de info. Op de website van BCC staat idd slechts 1 Yamaha...hier in de winkel bij mij voor de deur in Den Haag hebben ze wat meer op de plank staan :) Ik denk dat iedere winkel wel het e.e.a. aan eigen assortiment heeft, naast het basisassortiment dat op de website staat :)
Hoe zwaar zijn die speakers eigenlijk? Als je versterker 5x130 watt is - trekken die kleine speakertjes dat :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Eagle schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 22:51:
@HWG: Dank voor de info. Op de website van BCC staat idd slechts 1 Yamaha...hier in de winkel bij mij voor de deur in Den Haag hebben ze wat meer op de plank staan :) Ik denk dat iedere winkel wel het e.e.a. aan eigen assortiment heeft, naast het basisassortiment dat op de website staat :)
Hoe zwaar zijn die speakers eigenlijk? Als je versterker 5x130 watt is - trekken die kleine speakertjes dat :?
Die speakers zijn 100 Watt maximaal 30 Watt nominaal. De schaalverdeling van de receiver loopt van -80 tot 25, en ik heb nog niet de behoefte gehad om verder dan -5 te gaan. Hmm toch maar even oppassen met die well-pley kabels :D 130 Watt zal wel peak output zijn hoor...

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2005 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is makkelijker een speaker op te blazen met een versterker met minder watts, iig van die prijsklasse waar jullie het over hebben, denk ik. Bij hoog volume (op de versterker), wordt de amp ongecontroleerd en gaan er hele voltages door de speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

zal straks ff nieuwe foto's maken. Aangezien mij setup ietwat veranderd is datn vorige keer :)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10 19:42

potatox

unz unz unz

Mijn setup sinds eergisteren :)

Complete set overview:
Panasonic 37PA50 Plasma TV:

Nokia 119c tvhome dingetje:
Pioneer DV-575A:

Pioneer VSX-C300 met S-W80S sub en 5x S-CR50 speakers:

Wat extra info, de dvd-speler zit met MonsterVideo 2 component kabels aan het plasma scherm, natuurlijk lekker progressive scan kijken in de hoogst mogelijke kwaliteit ;)

Audio vanuit de Nokia en de dvd-speler word optisch doorgegeven naar de receiver.
Let niet op alle kabels achter het meubel ;) die moeten nog een beetje weggewerkt worden :D

Modbreak:Ik heb alle plaatjes weggehaald. Dit was meer dan anderhavle megabyte voor 5 plaatjes. ook waren ze 1200pixels breed, het forum is ongeveer 600 px breed...

[ Voor 28% gewijzigd door JvS op 24-06-2005 15:59 ]

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

_PoTaToX_ schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 11:38:
Let niet op alle kabels achter het meubel ;) die moeten nog een beetje weggewerkt worden :D
Je had beter voor iets meer geld een meubeltje met achterschot en kabelgaten kunnen nemen :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

_PoTaToX_ schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 11:38:
Mijn setup sinds eergisteren :)

Complete set overview:
Panasonic 37PA50 Plasma TV:
[afbeelding]

Nokia 119c tvhome dingetje:
Pioneer DV-575A:
[afbeelding]

Pioneer VSX-C300 met S-W80S sub en 5x S-CR50 speakers:
[afbeelding]

Wat extra info, de dvd-speler zit met MonsterVideo 2 component kabels aan het plasma scherm, natuurlijk lekker progressive scan kijken ik de hoogst mogelijke kwaliteit ;)
[afbeelding]

Audio vanuit de Nokia en de dvd-speler word optisch doorgegeven naar de versterker.
Nice ik ben ook begonnen met een serie van pioneer. Alleen ik heb de VSX-C100 ;) En mijn bestaande dvd speler heb ik teruggestuurd (dvd454 MEEN IK) vanwege haperingen enzo in 1e half uur van films..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-10 22:57
Exirion schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 11:42:
[...]

Je had beter voor iets meer geld een meubeltje met achterschot en kabelgaten kunnen nemen :)
En een t-shirt aan kunnen trekken voordat je de foto nam, geldt ook voor je maat op de bank ;)

Even zonder gekheid: waarom heb je voor een slimline receiver gekozen ipv een full-size? En waar heb je je meubel vendaan en wat zijn de maten tussen de glazen platen, ik vind em wel netjes namelijk (ben al even op zoek naar een meubel waarin ik een 22 cm dikke amp + dvd speler in kan gooien.

[ Voor 33% gewijzigd door Schweino op 24-06-2005 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox

potatox

unz unz unz

Schweino schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 12:20:
[...]

En een t-shirt aan kunnen trekken voordat je de foto nam, geldt ook voor je maat op de bank ;)

Even zonder gekheid: waarom heb je voor een slimline receiver gekozen ipv een full-size? En waar heb je je meubel vendaan en wat zijn de maten tussen de glazen platen, ik vind em wel netjes namelijk (ben al even op zoek naar een meubel waarin ik een 22 cm dikke amp + dvd speler in kan gooien.
De receiver + boxen zijn al 2 jaar oud, daar zat een dv-444 bij als dvd-speler, aangezien dat ik nu een progressive scan tv heb, wou ik een wat betere dvd speler, dus heb alleen die vervangen.. en nee, het was vanochtend al te warm voor een t-shirt :Y)

Dat meubel is 80cm breed, hoogte is 51cm en diepte 40 cm gekocht bij leem bakker voor euh.. iets van 50 dacht ik..

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

_PoTaToX_ schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 14:39:
Dat meubel is 80cm breed, hoogte is 51cm en diepte 40 cm gekocht bij leem bakker voor euh.. iets van 50 dacht ik..
60 euro ;) Hij was wel in de aanbieding voor 50. Zag 'm toevallig toen ik een audiomeubeltje voor bij de PC scoorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox

potatox

unz unz unz

Exirion schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 14:44:
[...]

60 euro ;) Hij was wel in de aanbieding voor 50. Zag 'm toevallig toen ik een audiomeubeltje voor bij de PC scoorde.
Ah ook goed :) vind het een mooi ding.

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Hier is mijn update :)

Front surround set

(tijdelijke) dvd-speler, receiver and versterker..

Boven naar onder
1. Hiteker DVD-Speler, Staat tijdelijk als vervanger voor me pioner dv-454 meen ik. Die is op moment terug naar fabriek..
2. VSX-C100, receiver van pioneer. (Surround set etc ja ;))
3. A-402R, Stereo versterker. Staat me pc en tv op aan. Nu ook me dvd-speler. PC staat tevens ook op receiver ;)

TV

All Together

Heb geen pic's gemaakt van rear en center. Die zijn nie zo boeiend. En me subwoofer staat achter me bureau. Dus ook geen pic ;)

Modbreak:Ik heb alle plaatjes weggehaald. Dit was meer dan een megabyte voor 6 plaatjes!!! Ook is het forum ongeveer max 600 pixels breed en niet 1350... Graag voortaan normaal formaat plaatjes posten

[ Voor 36% gewijzigd door JvS op 24-06-2005 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Zo, eindelijk foto's van de Celestion DL4. Ze vervangen de Celestion 9 die te groot waren voor in de eetkamer, spijtig genoeg. Laatstgenoemde staan nu te koop.

Piccies:
Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~swinneke/DL4001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~swinneke/DL4002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~swinneke/DL4003.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~swinneke/DL4004.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~swinneke/DL4005.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~swinneke/DL4006.jpg

Vooral de plaatjes van de drivers zouden cool moeten zijn, dat is toch zo bij bookshelfs nietwaar? ;)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
TomSwinnen schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 15:12:
Vooral de plaatjes van de drivers zouden cool moeten zijn, dat is toch zo bij bookshelfs nietwaar? ;)
Neehee, dat is alleen cool bij Jamo Concert 8`s. ;)
Ik begin ze een beetje te missen, al lang niet meer gezien die lieve speakers :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
:X Beetje grote plaatjes niet? Wel mooie set hoor overigens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trasos schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 15:49:
[...]

Neehee, dat is alleen cool bij Jamo Concert 8`s. ;)
Ik begin ze een beetje te missen, al lang niet meer gezien die lieve speakers :X
Euh.. hehe, Ik voorspel een met pic's beladen post van JT nu je dat gezegd hebt >:)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2005 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
_PoTaToX_ schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 14:39:
[...]
40 cm diep, da's net iets te weinig. Ik vind het overigens vreemd dat er zo weinig meubeld te vinden zijn die een goede full size receiver kunnen herbergen, mijn pioneer is al 41 cm diep namelijk....

Iemand overigens ooit ergens tulp stekkers gezien die "de bocht om" gaan? Dus niet recht naar achteren maar met een hoek erin zodat 'ie hopelijk wat minder diep is?

[ Voor 20% gewijzigd door Schweino op 24-06-2005 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schweino schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 20:00:
[...]

40 cm diep, da's net iets te weinig. Ik vind het overigens vreemd dat er zo weinig meubeld te vinden zijn die een goede full size receiver kunnen herbergen, mijn pioneer is al 41 cm diep namelijk....

Iemand overigens ooit ergens tulp stekkers gezien die "de bocht om" gaan? Dus niet recht naar achteren maar met een hoek erin zodat 'ie hopelijk wat minder diep is?
Hier moet ik toch even antwoord op geven ;)

Jij vind vreemd dat er zo weinig meubels te vinden is die een goede full size receiver in past. Dan zeg ik Huhh :X

Nou eerst even wat vragen?
- Welke meubels kijk jij na dan?
- Welk budget?

Want als ik even kijk dan hoeft het niet goed te zijn zie ik al verschillende meubels met diepte van 48 cm wat standaard is , sommige zelfs 50 cm.
Merken die dat hebben
Creaktiv
Soundstyle , in Duitsland heet het status
Finite elemente

Anders kijk eens hier na deze site toe.http://www.audio-moebel.de/ genoeg meubels op deze site met meer en deel 48 cm diepte , daar gaat 98% van alle receivers in en versterkers. :Y) :)

Er zijn er genoeg te vinden.Als je maar zoekt , maar zo veel zoeken is het ook niet.

Mits je aan een budget zit die het niet toelaat , maar dan zeg ik zo dan moet je ook niet een receiver aanschaffen die niet weg kan in een rack.Doe je toch dan moeten ze ook een fijn plekkie krijgen in een rack.;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2005 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 17:08
Bij deze dan een foto en wat informatie over mijn thuisbioscoop

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ebiemold/Img2005-06-24%20205930.jpg

De TV is een loewe Concept L 32 die ik vorige week heb gekocht. Hiervoor had ik een Loewe Xelos 5270 maar deze is helaas stuk gegaan.

De Denon DVD 2500 speler is al behoorlijk op leeftijd. Ik heb hem gekocht in de zomer van 1999. Tot op de dag van vandaag doet hij het nog prima. Enig nadeel van deze speler is dat ik er geen gebrande CD's op af kan spelen. Gebrande DVD's werken wel, heb alleen geen DVD brander dus daar heb ik niet zo veel aan. De specificaties kun je lezen in het PDF bestand wat je hier kunt vinden: http://www.xs4all.nl/~ebiemold/denon_dvd2500_bro2_us.pdf

De reciever is een Denon AVR 2800 deze heb ik gekocht in januari 2000. Ik ben sinds de aanschaf altijd erg tevreden geweest over deze reciever. Meer details over de specificaties van mijn reciever kun je in dit PDF bestand lezen: http://www.xs4all.nl/~ebiemold/denon_avr2800_bro2_us.pdf

Ik heb in de kast ook nog een oude Mitsubishi videorecorder staan, deze moet terzijnertijd nog vervangen worden door een HD recorder.

Om de kast een beetje op te vullen heb ik mijn oude Denon cassette deck er ook even ingezet. Op internet kon ik deze terugvinden in het Denon Museum: http://denon.jp/museum/1991.html. Hij schijnt te dateren uit 1991, hij doet het overigens nog prima :)

Als front speakers gebruik ik MB Quart 600, deze heb ik in 1993 gekocht. Mijn center speaker is van Quadral die ik denk rond 1996 te hebben gekocht. Mijn rear speakers heb ik tegelijkertijd met de reciever gekocht en zijn van het merk Kef, model Cresta sp 3303.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 21:48:
[...]

Nou eerst even wat vragen?
- Welke meubels kijk jij na dan?
Ik ben nog niet verder gekomen dan VCM (http://www.vcm-live.de/) en wat online wehkamp-shit (heb geen idee waar ik anders zou moeten kijken, nu wel dus, dank je).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Schweino schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 20:00:
Ik zat met precies hetzelfde probleem en als je een beetje terugbladert in deze topic kun je de kast zien die ik heb gekocht. Een zee van ruimte en als het je smaak is dan is het een mooi ding :) Zat hoogte, zat diepte en twee kolommen naast elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

R-B schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 15:11:
Hier is mijn update :)

Modbreak:Ik heb alle plaatjes weggehaald. Dit was meer dan een megabyte voor 6 plaatjes!!! Ook is het forum ongeveer max 600 pixels breed en niet 1350... Graag voortaan normaal formaat plaatjes posten
O okj, naja. Omdat ik niet kan editten zet ik hier de links neer van me plaatjes!

Front Surround Set
Stereo Speaker
Beide speakers
(Tijdelijke) Dvd-speler, receiver and versterker
Boven naar onder
1. Hiteker DVD-Speler, Staat tijdelijk als vervanger voor me pioner dv-454 meen ik. Die is op moment terug naar fabriek..
2. VSX-C100, receiver van pioneer. (Surround set etc ja ;))
3. A-402R, Stereo versterker. Staat me pc en tv op aan. Nu ook me dvd-speler. PC staat tevens ook op receiver ;)
TV
All Together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:21
Ik zal ook weer eens een foto'tje plaatsen.

Mijn 'beruchte' Wharfedale Diamond VI's

Afbeeldingslocatie: http://sunsetvertigo.nl/img/wd.jpg

Ben aan het zoeken voor stands want nu staan ze op de grond en dat is toch iets te ghetto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Sjoewe schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 00:54:
Mijn 'beruchte' Wharfedale Diamond VI's

[afbeelding]

Ben aan het zoeken voor stands want nu staan ze op de grond en dat is toch iets te ghetto ;)
Voor het geld zijn die Wharfedale Diamonds altijd al leuk geweest :) Niks berucht dus.

En ik heb voor bij de PC stands van Monacor. Kosten een euro of 60 per paar.

Afbeeldingslocatie: http://exirion.mine.nu:8080/jmlabs1.jpg

Voor jouw Diamonds ook prima denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Berucht omdat ik ongeveer 1000x geroepen heb dat ik ze voor 15 euro van een dwaas heb gekocht die ze al bijna weg wilde gooien onder het mom: "Kleine speakers kenne noowjt goed zajn"

Heb ook al studio-monitor stands gezien voor 14,95 het stuk bij Feedback, leek me ook wel leuk.
Die zagen er nagenoeg hetzelfde uit als de jouwe.
:)

[ Voor 8% gewijzigd door Sjoewe op 25-06-2005 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomSwinnen schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 15:12:
Zo, eindelijk foto's van de Celestion DL4. Ze vervangen de Celestion 9 die te groot waren voor in de eetkamer, spijtig genoeg. Laatstgenoemde staan nu te koop.
Zijn die nou tweedehands, die DL4's? En jammer dat je de vloerstaanders weg moet doen, nu staan ze daar zo lullig op je open haard, waar bejaarden hun porcelein zouden neerzetten :)
Faxe schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 23:27:

[afbeelding]

De TV is een loewe Concept L 32 die ik vorige week heb gekocht. Hiervoor had ik een Loewe Xelos 5270 maar deze is helaas stuk gegaan.
Ubergeile tv! Is dat een nieuw model, want ik kijk redelijk vaak even in de winkel naar lcd's, maar deze nog nooit gezien :)
R-B schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 00:49:
[...]
O okj, naja. Omdat ik niet kan editten zet ik hier de links neer van me plaatjes!
[/quote]

Netjes, maar ik zou toch erg snel een nieuwe receiver kopen, kun je je sony's als rears gaan gebruiken en maar een apparaat te bedienen, zal waarschijnlijk nog veel beter geluid weergeven ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:30

Daniel

Kapitein NCC-1701
Het heeft even geduurd maar uiteindelijk toch ook maar een HT-set samengesteld :)

TV:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/~daniel/pics/HT/tv.jpg

Sony KLV26HG2 66 cm LCD TV. Ik wilde eerst een wat grotere (76 of 82 cm) maar eigenlijk ben ik hier al erg tevreden mee. 66 cm is me groot genoeg, een grotere TV is al snel te overheersend in je woonkamer, zeker als hij zoals bij mij wat hoger staat.
Dit specifieke model kon ik bovendien zo ernstig voordelig krijgen dat de keuze vrij makkelijk was :) Hij zapt razendsnel en het beeld is prima. Het enige echte nadeel is dat er geen PC-aansluitingen op zitten. Vanaf je PC of laptop films kijken moet dus via de S-video of composiet ingang en dat is natuurlijk niet ideaal.

Receiver:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/~daniel/pics/HT/receiver.jpg

Pioneer VSX-2014i 7.1 receiver (Specs. Gekocht als 'plank'-model voor 500 euro minder dan de adviesprijs. Plankmodel houdt in dat hij in de showroom heeft gestaan, maar nog nooit is gebruikt. Een vergelijkbaar nieuw model, evt. van een ander merk zou me minimaal een paar honderd euro meer gekost hebben. Hoewel ik mijn HT pas een paar dagen compleet heb ben ik er erg tevreden over. De bediening is praktisch, hij ondersteund zo'n beetje alle mogelijke surround-formaten en er is ruim voldoende power aan boord.

Center-speaker + DVD-speler

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/~daniel/pics/HT/center.jpg

Als center wordt een gekantelde Focal SibXL op een Bop-stand gebruikt. Als DVD-speler gebruik ik nu nog een ranzige Sharp video-DVD combi maar daar moet nog wat anders voor komen. Helaas is het budget daarvoor nog even niet voorhanden :P Ik zit te twijfelen of ik het zal laten bij een gewone HD-DVD-recorder (bijv. de Pioneer DVR-530H) of zal gaan voor een echte Media Center PC. Het voordeel van dat laatste is dat je echt alle media dan via je HT kunt afspelen, maar anderzijds is door het ontbreken van een D-sub of DVI-ingang mijn TV niet echt geschikt voor het goed weergeven van PC-beeld. Daarnaast zit je voor een beetje media center al snel op 1000 euro, terwijl een goede HD-DVD-recorder voor de helft thuis staat.

Front-speakers

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/~daniel/pics/HT/front.jpg

Ook de front-speakers zijn Focal SibXL's op Hop-stands. Ik heb voor deze gekozen omdat ze slank zijn en gemakkelijk in het interieur passen, en daarnaast goed te betalen zijn (een enkele speaker heeft een adviesprijs van 260 euro, maar Focal biedt ook verschillende HT-sets aan waarbij ze goedkoper uitvallen) De stands zijn ook van Focal en zijn lekker zwaar en solide.

Rear-speakers

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/~daniel/pics/HT/rear.jpg

Achter staan twee Focal Sib's op Hip-stands. Als achterspeakers zijn deze prima geschikt. Ik heb nog getwijfeld of ik niet ook Sib's als front en center zou gebruiken, met name vanwege het prijsverschil. De speakerset zoals die nu hier staat kost 1200 euro, ten tijde van aanschaf kostte een set met alleen maar Sib's 300 euro minder, en een week later nog eens 150 euro minder :X
Door het hoorbare verschil in geluidskwaliteit, met name bij gewoon stereo-muziek ben ik toch wel blij dat ik voor de grotere speakers gekozen heb. De SibXL's beschikken ten opzichte van de Sib's over een extra 13 cm Polyflex woofer en zijn uitgevoerd met een 19 mm OAL aluminium tweeter, waar de Sib het moet doen met een 19 mm Mylar tweeter. Dit resulteert in een aanzienlijk ruimer frequentiebereik (75-20.000 Hz voor de SIb vs. 67-35.000 Hz voor de SibXL)
Door de Hip-stands zijn de rear-speakers handig op oorhoogte in een hoek weg te frommelen :)

Subwoofer

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/~daniel/pics/HT/sub.jpg

De laatste component van mijn set is een Focal Cub2 actieve subwoofer. De Cub2 is voorzien van een 21 cm Polyflex woofer en heeft een 150W versterker aan boord. Van deze subwoofer is nog een andere versie die een wat hoger nerdgehalte heeft: de iCub. Dat is dezelfde subwoofer maar dan met een Wifi-unit aan boord waardoor je draadloos kan verbinden met bijvoorbeeld een PC met MP3's. Door vervolgens de twee front-speakers te verbinden met de subwoofer kun je vanaf je PC muziek afspelen. Deze setup kan ook gebruikt worden om in verschillende kamers een muzieksysteempje neer te zetten. Gezien het feit echter dat de iCub niet in een set leverbaar is en daardoor een forse meerprijs zou betekenen en een lange levertijd kent heb ik het maar achterwege gelaten. Voor die MP3's trek ik wel een kabel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Sjoewe schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 10:17:
Heb ook al studio-monitor stands gezien voor 14,95 het stuk bij Feedback, leek me ook wel leuk.
Die zagen er nagenoeg hetzelfde uit als de jouwe.
:)
Het is wel zo dat je deze in hoogte kunt verstellen en de voet is loodzwaar. Je krijgt ze dus niet zo makkelijk om. En ik ben nog van plan om de buis van de stand aan de onderkant dicht te maken en dan de buis met zand te vullen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Daniel schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 10:33:
Het enige echte nadeel is dat er geen PC-aansluitingen op zitten. Vanaf je PC of laptop films kijken moet dus via de S-video of composiet ingang en dat is natuurlijk niet ideaal.

....

maar anderzijds is door het ontbreken van een D-sub of DVI-ingang mijn TV niet echt geschikt voor het goed weergeven van PC-beeld. Daarnaast zit je voor een beetje media center al snel op 1000 euro, terwijl een goede HD-DVD-recorder voor de helft thuis staat.
Ik heb met m'n vorige TV een tijd gedraaid met een VGA->SCART kabel (niet echt te koop dus wel zelf solderen). Daarmee heb je echt een goeie RGB weergave van je PC naar de TV. Je moet wel liefst een videokaart hebben die het benodige composite sync signaal uitstuurt (anders moet je extra electronica gebruiken). nVidia, ATI en Matrox kunnen dat allemaal.

Overigens bouw je voor 500/600 euro al een compact leuk Media Center systeem hoor.

[ Voor 7% gewijzigd door Exirion op 25-06-2005 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ja ze moeten idd niet wiebelen, maar ik moet ook al een nieuwe versterker gaan kopen en ik vrees dat daarmee het audio budget voorlopig op is :(
Dus goedkoop does it ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 10:19:
[...]

Netjes, maar ik zou toch erg snel een nieuwe receiver kopen, kun je je sony's als rears gaan gebruiken en maar een apparaat te bedienen, zal waarschijnlijk nog veel beter geluid weergeven ook!
Vind het voorlopig wel ff best zo ja. Geld groeit me niet op de rug voor een goede receiver van €500 of hoger.. Ben nu veel aant werk. Maar dat is voro einde van jaar. Voor nieuwe pc en xbox360 of ps3.. Als ik geld overheb kan ik altijd nog naar receiver kijken ;)

[ Voor 28% gewijzigd door R-B op 25-06-2005 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

[afbeelding]

Aparte TV. Niet direct herkenbaar als Loewe design als je het mij vraagt. Maar nette HT voor de rest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 17:08
Ubergeile tv! Is dat een nieuw model, want ik kijk redelijk vaak even in de winkel naar lcd's, maar deze nog nooit gezien :)
Is inderdaad vrij recent model. Denk dat de concept serie ergens in maart/april geintroduceerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

[...]
Zijn die nou tweedehands, die DL4's? En jammer dat je de vloerstaanders weg moet doen, nu staan ze daar zo lullig op je open haard, waar bejaarden hun porcelein zouden neerzetten :)
Ja, die zijn tweedhands. Zien er goed uit é ;)
Vloerstaanders hebben er nooit gestaan hoor. Vroeger stonden de 9 (grootformaat bookshelf) op de haard en dat was écht iets te hoog. Als ik er vloerstaanders zou zetten, zou je niet kunnen passeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Vandaag zijn m'n 'oude' speakers verenigd met m'n nieuwe speakers en ze gaan nu als rear speakers dienen. Ze hebben een verfbehandeling ondergaan en zijn voorzien van betere filters.

Hier nog een plaatje waarop m'n setup van ruim een jaar geleden te zien is:

Afbeeldingslocatie: http://exirion.mine.nu:8080/DSCN2047_2.jpg

Nu dan een overzicht van m'n hele setup:

De rear speakers:

Afbeeldingslocatie: http://exirion.mine.nu:8080/DSCN3305_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://exirion.mine.nu:8080/DSCN3329_2.jpg

De front speakers:

Afbeeldingslocatie: http://exirion.mine.nu:8080/DSCN3307_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://exirion.mine.nu:8080/DSCN3311_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://exirion.mine.nu:8080/DSCN3297_2.jpg

De electronica zut:

Afbeeldingslocatie: http://exirion.mine.nu:8080/DSCN3333_2.jpg

Een klein legertje afstandsbedieningen:

Afbeeldingslocatie: http://exirion.mine.nu:8080/DSCN3340_2.jpg

Overzichtje:

Afbeeldingslocatie: http://exirion.mine.nu:8080/DSCN3336_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://exirion.mine.nu:8080/DSCN3316_2.jpg

Binnenkort is de nieuwe versterker aan de beurt. Spikes en marmeren tegels komen ook heel gauw onder de speakers.

* Exirion is blij \o/ :P

[ Voor 3% gewijzigd door Exirion op 26-06-2005 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Je rears zijn wel een stuk hoger als je fronts? Of lijkt dat maar? :)

Het ziet er trouwens wel erg netjes uit! :) Ik heb zwarte speakers altijd mooi gevonden, maar deze kleur heeft ook wel iets... lekker fris... lekker zomers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

XanderH schreef op zondag 26 juni 2005 @ 01:24:
... lekker fris... lekker zomers :P
En in de winter verft ie ze gewoon zwart... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
TomSwinnen schreef op zondag 26 juni 2005 @ 01:37:
[...]

En in de winter verft ie ze gewoon zwart... ;)
Lol :+ Daar zat ik bij het typen van mijn post idd ook aan te denken... :P Had het alleen maar niet gepost. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op zondag 26 juni 2005 @ 00:56:
Vandaag zijn m'n 'oude' speakers verenigd met m'n nieuwe speakers en ze gaan nu als rear speakers dienen. Ze hebben een verfbehandeling ondergaan en zijn voorzien van betere filters.

Hier nog een plaatje waarop m'n setup van ruim een jaar geleden te zien is:

[afbeelding]

Nu dan een overzicht van m'n hele setup:

De rear speakers:

[afbeelding]

[afbeelding]

De front speakers:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

De electronica zut:

[afbeelding]

Een klein legertje afstandsbedieningen:

[afbeelding]

Overzichtje:

[afbeelding]

[afbeelding]

Binnenkort is de nieuwe versterker aan de beurt. Spikes en marmeren tegels komen ook heel gauw onder de speakers.

* Exirion is blij \o/ :P
Die fronts zijn echt _/-\o_
volgens mij had je het al eens gepost ergens (kan het niet meer vinden 8)7 ) maar zijn dat Vifa units?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-10 16:00
behoorlijk op leeftijd. Ik heb hem gekocht in de zomer van 1999. Tot op de dag van vandaag doet hij het nog prima. Enig nadeel van deze speler is dat ik er geen gebrande CD's op af kan spelen.
Waarom is dat een nadeel? Je koopt je CD's toch origineel? En als je kopieen maakt van je eigen CD's speel je ze toch niet af op je stereo maar in je auto oid.

Ik zie het probleem niet :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blue Eyes schreef op zondag 26 juni 2005 @ 10:19:
[...]

Waarom is dat een nadeel? Je koopt je CD's toch origineel? En als je kopieen maakt van je eigen CD's speel je ze toch niet af op je stereo maar in je auto oid.

No offence hoor, maar het feit dat jij dat zo doet wil niet zeggen dat iedereen dat zo doet ;)
Het kan toch zo zijn dat Faxe cd's van z'n maten kopiëerd ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 23:25

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 10:07:
[...]

Die fronts zijn echt _/-\o_
volgens mij had je het al eens gepost ergens (kan het niet meer vinden 8)7 ) maar zijn dat Vifa units?
Peerless als ik het me goed kan herinneren (dat was iig jaaaaaren geleden toen deze jongens volgens mij al in de planning stonden het plan :P).

Mooie set exirion!
Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 10:27:
[...]

No offence hoor, maar het feit dat jij dat zo doet wil niet zeggen dat iedereen dat zo doet ;)
Het kan toch zo zijn dat Faxe cd's van z'n maten kopiëerd ofzo?
Inderdaad. Opmerking uit de catagorie 8)7 ik kijk/redeneer op een forum niet verder dan mijn eigen belevingswereld.

[ Voor 33% gewijzigd door JvS op 26-06-2005 10:52 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Blue Eyes schreef op zondag 26 juni 2005 @ 10:19:
[...]

Ik koop albums ook bijna allemaal origineel, maar toch zou ik een CD-speler willen hebben die CD-R's af kan spelen. Ik brand nog wel eens een DJ-set (of live-set) of een concert op CD die ik van 3voor12 heb opgenomen. Die kan je niet kopen in de winkel. Bovendien heb ik ook een paar vrienden die muzikant en/of DJ zijn en daar wil ik ook wel een keer een CDtje van in mijn CD-speler kunnen gooien als ze met iets langs komen. Zo irritant als je dan moet zeggen "pak maar even een biertje uit de koelkast en dan gaan we even in de auto zitten".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
zimbab schreef op zondag 26 juni 2005 @ 11:58:
[...] Zo irritant als je dan moet zeggen "pak maar even een biertje uit de koelkast en dan gaan we even in de auto zitten".
In dat geval kun je toch een simpele Cd-speler opstellen voor je gefikte CD's?

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

XanderH schreef op zondag 26 juni 2005 @ 01:24:
Je rears zijn wel een stuk hoger als je fronts? Of lijkt dat maar? :)
Ze zijn exact even hoog. Wel zitten er in de rears kleinere woofers en zijn de zuilen smaller. Ze ogen dus misschien wat hoger ;)
Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 10:07:
De units zijn niet zo nieuw meer maar gelukkig nog wel in nieuwstaat. Ze zijn allemaal van Peerless en de woofers zijn nog wel te vinden. Speakerland verkoopt de woofers van de rear speakers nog (82 euro voor de CC180). De CC220 woofers in de fronts (niet de CCS220!) zijn ook nog wel voor een euro of 110 te vinden. De middentoner in de fronts is de CC146 en ik weet niet of die er nog is.

De tweeters zijn het lastigste verhaal. Dat was de CC10. Destijds (eind 80, begin jaren 90) was die al zo'n 180 gulden. Later is ie opgevolgd door een stuk goedkopere DT105H. Uiterlijk identiek maar de specs zijn anders. Seas heeft ook nog een uiterlijk identieke tweeter maar die is qua specs ook heel anders.

Inmiddels heeft Peerless ook een wat ander image gekregen. Het is samengegaan met o.a. Vifa en Scanspeak. In volgorde van klasse is het rijtje dan zo'n beetje Scanspeak, Vifa, Peerless geworden. Dat is ook aan de prijsstelling te merken. De oudere modellen zijn in de loop der jaren eigenlijk alleen maar goedkopere geworden dan toen ze nog volop in het assortiment zaten. En da's wel leuk als je er nu nog iets mee wil bouwen :)

Gelukkig heb ik nog een setje tweeters liggen die uit speakers van m'n zus zijn gekomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
JvS schreef op zondag 26 juni 2005 @ 10:50:

Inderdaad. Opmerking uit de catagorie 8)7 ik kijk/redeneer op een forum niet verder dan mijn eigen belevingswereld.
Ik zou willen zeggen: bovenstaand is een quote uit de maatschappij waarin we leven.......... O jongens, ik vind de cd's te duur dus ik "steel" ze maar! Tjonge, dus als ik daarin weiger mee te doen (ja, ik koop alles) kijk ik niet verder dan mijn eigen wereld? Sorry maar die wereld is wel een eerlijke wereld. Liever een eerlijke en een "bekrompen" wereld (volgens jouw mening) dan een maatschappij die het niet zo nauw neemt. Deze houding zie ik wel vaker, en dat is niet wat een prettige is.

=====

Maar goed, heeft niets met dit topic te maken, dus kom maar op met de foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Exirion schreef op zondag 26 juni 2005 @ 13:07:
[...]

Ze zijn exact even hoog. Wel zitten er in de rears kleinere woofers en zijn de zuilen smaller. Ze ogen dus misschien wat hoger ;)
Hm, ik vergeleek ze met de bovenkant van je tv toen je rears eerst nog voor stonden.... Alleen je tv is ook gegroeid :+ :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blue Eyes schreef op zondag 26 juni 2005 @ 15:12:
[...]

Ik zou willen zeggen: bovenstaand is een quote uit de maatschappij waarin we leven.......... O jongens, ik vind de cd's te duur dus ik "steel" ze maar! Tjonge, dus als ik daarin weiger mee te doen (ja, ik koop alles) kijk ik niet verder dan mijn eigen wereld? Sorry maar die wereld is wel een eerlijke wereld. Liever een eerlijke en een "bekrompen" wereld (volgens jouw mening) dan een maatschappij die het niet zo nauw neemt. Deze houding zie ik wel vaker, en dat is niet wat een prettige is.

=====

offtopic:
Ik snap je best, maar nogmaals; niet iedereen denkt en doet op die manier :)

/me Triple_A heeft net even z'n 20jaar oude harman/kardon uit de kast getrokken :>
En dit klinkt echt zo onvoorstelbaar veel mooier dan m'n Marantz surround receivertje...
echt, ik sta versteld van m'n speakers :P helemaal toen ik vanmiddag ook nog es de Denon cdspeler van m'n pa ervoor zette.. O+

Wordt lastig een receiver te vinden die dat de hk nadoet...
Wat zijn ht en hifi toch heerlijke fenomenen >:)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2005 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Jij doet echter vermoeden dat CD-R's alleen maar illegale shit kan bevatten en dat is gewoon niet waar. Zoals eerder gezegd zijn er zat mensen die actief met muziek bezig zijn en die willen hun eigen opnames dan ook wel op hun goede CD-speler horen ipv in de auto of op de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Zimlab: daar heb je gelijk in.

Maar jullie begrepen best wel dat ik daar niet op doelde ;)

Maar goed: foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 15:57:

Wordt lastig een receiver te vinden die dat de hk nadoet...
Wat zijn ht en hifi toch heerlijke fenomenen >:)
Moet je eens gaan luisteren naar de nieuwe Lexicon receiver :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blue Eyes schreef op zondag 26 juni 2005 @ 16:19:
[...]

Moet je eens gaan luisteren naar de nieuwe Lexicon receiver :D
Vervang dat zinnetje van mij maar door:

Wordt lastig met mijn budget een receiver te vinden die dat de hk nadoet...

:P :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:41

JT

VETAK y0

zimbab schreef op zondag 26 juni 2005 @ 11:58:
[...]
Zo irritant als je dan moet zeggen "pak maar even een biertje uit de koelkast en dan gaan we even in de auto zitten".
Fatsoenlijke auto kopen met vette install en koelbox voor de bier :P

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 16:24:
[...]

Vervang dat zinnetje van mij maar door:

Wordt lastig met mijn budget een receiver te vinden die dat de hk nadoet...

:P :)
Dat dacht ik al :D >:)

Maar wat maakt het uit? Zo te lezen was en ben je onder de indruk en tevreden, Lexicon sucks :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

JT schreef op zondag 26 juni 2005 @ 16:39:
[...]

Fatsoenlijke auto kopen met vette install en koelbox voor de bier :P
offtopic:
Nee joh, vette installatie betekent extra gewicht en overstemming van het motorgehuil en de koelbox vreet pk's en betekent ook nog eens meer gewicht! :X :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:41

JT

VETAK y0

zimbab schreef op zondag 26 juni 2005 @ 17:16:
[...]

offtopic:
Nee joh, vette installatie betekent extra gewicht en overstemming van het motorgehuil en de koelbox vreet pk's en betekent ook nog eens meer gewicht! :X :+
offtopic:
Niet zeuren, gewoon zorgen dat je 500pk hebt, nergens last van B)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

[...]

Wat een ontzetten extreem uit z'n verband getrokken aantijging. Ik ga er niet meer woorden en een hele discussie aan vuil maken, je bevestigt alleen maar mijn 'beschuldiging' over jouw manier van redeneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Moeilijk te accepteren he, dat er ook mensen zijn die anders denken....

Laten we maar weer ontopic gaan, we denken verschillend, daar komen we toch niet uit.

[ Voor 39% gewijzigd door blue eyes op 26-06-2005 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Blue Eyes schreef op zondag 26 juni 2005 @ 18:46:
Moeilijk te accepteren he, dat er ook mensen zijn die anders denken....
Voor jou kennelijk wel.
Deze houding zie ik wel vaker, en dat is niet wat een prettige is.
Of is dat jouw eigen manier om aan te geven dat JvS ook mag denken zoals ie wil? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Betreft cd's kopen of niet moet iedereen zelf weten maar er is wel een ding wat ik werkelijke onzin vind.
Dat is namelijk als men gaat zeggen ze zijn te duur!!!!!
Zoiets waardeloos heb ik nog nooit gehoord.
in Nederland zijn de gemiddelde prijzen van cd's goedkoper als vele andere west - europese landen.Alleen Duitsland is in sommige cd's iets goedkoper als hier(komt verandering in BTW gaat daar misscien naar 18%).Ga ik in centraal-Europa en Zuid-Europa kijken zijn ze gemiddeld duurder als in Nederland.
Dan nog niet eens met noord-Europa vergeleken want daar zijn ze flink duurder.
Ik heb het eens vergeleken met elkaar met mijn beroep geen enkel probleem kom overal en kan ook bekijken hoe het in de desbetreffende landen de prijzen zijn.

En ja ik brand ook nog wel eens een cd maar is het alleen te kijken of het album goed is , is het goed koop ik hem origineel.

Ten tweede als men goede apparatuur heeft waarom dan een gebrande cd , originele cd's zijn altijd beter hoe je het keert of draait.
Als je gebrande cd's gewoonweg blijft draaien ben je duurdere apparatuur niet waardig , ik zeg het zomaar dan wil je er bijhoren niets anders.Want dat soort apparaten hebben meer verdiend als gebrande troep.Hierbij praat ik wel op dat men constant gebrande cd's draait niet als men een concert van TV opneemt of wat wat niet op originele cd te krijgen is.(voorbeeld van Zimbab)

Even weer ontopic , mijn foto's van mijn nieuwe kamer volgen nog.Ben nog een beetje aan het testen hoe het moet staan.
Als er personen zijn die het toch willen zien hoor ik het wel , dan post ik alvast wat kiekjes ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2005 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
MaximusAurelius schreef op zondag 26 juni 2005 @ 19:07:
Betreft cd's kopen of niet moet iedereen zelf weten maar er is wel een ding wat ik werkelijke onzin vind.
Dat is namelijk als men gaat zeggen ze zijn te duur!!!!!
Zoiets waardeloos heb ik nog nooit gehoord.
in Nederland zijn de gemiddelde prijzen van cd's goedkoper als vele andere west - europese landen.Alleen Duitsland is in sommige cd's iets goedkoper als hier(komt verandering in BTW gaat daar misscien naar 18%).Ga ik in centraal-Europa en Zuid-Europa kijken zijn ze gemiddeld duurder als in Nederland.
Dan nog niet eens met noord-Europa vergeleken want daar zijn ze flink duurder.
Ik heb het eens vergeleken met elkaar met mijn beroep geen enkel probleem kom overal en kan ook bekijken hoe het in de desbetreffende landen de prijzen zijn.

Tja, maar in bijvoorbeeld de VS zijn ze dacht ik wel veel goedkoper. En overigens, ik heb ook nog nooit van iemand het argument gehoord dat cd's in Nederland te duur zijn. Dat cd's in andere landen duurder zijn wil niet zeggen dat ze over het algemeen niet te duur zijn toch? :P
Vergelijking met landen in Noord-Europa is volgens mij trouwens best zinloos, vrijwel alles is daar duurder en de lonen liggen hoger. (In bv Noorwegen dan toch iig)

Ten tweede als men goede apparatuur heeft waarom dan een gebrande cd , originele cd's zijn altijd beter hoe je het keert of draait.
Als je gebrande cd's gewoonweg blijft draaien ben je duurdere apparatuur niet waardig , ik zeg het zomaar dan wil je er bijhoren niets anders.Want dat soort apparaten hebben meer verdiend als gebrande troep.Hierbij praat ik wel op dat men constant gebrande cd's draait niet als men een concert van TV opneemt of wat wat niet op originele cd te krijgen is.(voorbeeld van Zimbab)
En ik denk dat gebrande cd's op een goede set nogsteeds beter klinken dan gebrande cd's op een slechte set hoor ;) Lijkt me geen reden om geen duurdere apparatuur te kopen. Daarnaast heb ik nog nóóit verschil gehoord tussen een cd en een 1:1 kopietje ervan. En ja die heb ik hier liggen, veel cd's die beneden bij mijn vader in de kast legaal staan... iets met luiheid enzo? :P
Even weer ontopic , mijn foto's van mijn nieuwe kamer volgen nog.Ben nog een beetje aan het testen hoe het moet staan.
Als er personen zijn die het toch willen zien hoor ik het wel , dan post ik alvast wat kiekjes ;)
Post maar picjes alvast hoor :) Leuk voor de afwisseling :P

[ Voor 3% gewijzigd door Xander op 26-06-2005 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zeg je nou man?
Deze wereld eerlijk?
Het is iedereen voor zijn eigen hiero 8)7
ik weet niet hoe jou denkwijze is wil ik ook niet weten!
Maar dit is een peop wereld!!
[...]

=====

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nog een ding he,
ik vind dat goed kopieren!
Moet je ook nog eens gaan betalen voor alle zooi die deze @#! capatalistische wereld mij wil opdringen!
Mensen in gekke huizen en dat soort zooi geld autos omdat mensen zoals de meeste willen dat we zijn maar moeten blijven betalen voor hun zooi?? :r (cd's) enz enz
helpt sony jou als je in de problemen zit?
wil je ze nog rijker maken? philips cd auteurs? en de hele mikmak?
Betaal al genoeg in deze wereld!
Dus als ik zooi kan downloaden en niet hoeft te betalen dan doe ik dat
En er zullen nog genoeg mensen zijn zoalsmij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
XanderH schreef op zondag 26 juni 2005 @ 18:53:
[...]

Voor jou kennelijk wel.

[...]

Of is dat jouw eigen manier om aan te geven dat JvS ook mag denken zoals ie wil? :)
Alhoewel ik wel eens kromme zinnen schrijf, gun ik een ieder zijn eigen mening. En dat "verwacht" ik ook een beetje van anderen.

Leven en laten leven.

p.s. Binnen hetgeen toegestaan is bij de wet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 19:47:
En nog een ding he,
ik vind dat goed kopieren!
Moet je ook nog eens gaan betalen voor alle zooi die deze @#! capatalistische wereld mij wil opdringen!
Mensen in gekke huizen en dat soort zooi geld autos omdat mensen zoals de meeste willen dat we zijn maar moeten blijven betalen voor hun zooi?? :r (cd's) enz enz
wil je ze nog rijker maken? philips cd auteurs? en de hele mikmak?
Niet alles gaat naar de platenmaatschappijen heh!!
Denk ook eens aan de artiesten die moeten eruit eindelijk leven van de verkoop van albums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderH schreef op zondag 26 juni 2005 @ 19:13:
[...]

Tja, maar in bijvoorbeeld de VS zijn ze dacht ik wel veel goedkoper. En overigens, ik heb ook nog nooit van iemand het argument gehoord dat cd's in Nederland te duur zijn. Dat cd's in andere landen duurder zijn wil niet zeggen dat ze over het algemeen niet te duur zijn toch? :P
Vergelijking met landen in Noord-Europa is volgens mij trouwens best zinloos, vrijwel alles is daar duurder en de lonen liggen hoger. (In bv Noorwegen dan toch iig)

Post maar picjes alvast hoor :) Leuk voor de afwisseling :P
In Noord Europa ligt de lonen niet hoger als hier , inderdaad in Noorwegen ligt het wat hoger , maar over het algemeen niet.Ik kom vrij regelmatig in Zweden en Finland dat zijn ontzettend dure landen maar qua besteding hebben ze net zoveel als bij ons.
Helaas hoor ik die argumenten dagelijks dat ze in NL te duur zijn en andere landen goedkoper zijn :) Daar wilde ik even op attenderen.
In de VS goedkoper daar zit wat in , maar er is wat waar bijna niemand rekening mee houdt.De (meeste) cd's zijn exclusief BTW , dus er komt meen ik nog 9% bovenop.Ga je dat omrekenen kom je toch al gauw tussen de 12-15 euro uit.Wat niet zo aanzienlijk groot verschil is. ;)

Nou ik zal morgen een paar kiekjes laten zien ;) Het is op dit moment dus wel een testopstelling , bestaat wel de mogelijkheid om blijven te staan , er veranderd dan alleen dat bij 1 luidspreker de kabel goed gelegt wordt.(zie je op de foto liggen)Zullen we zo zeggen afwerking ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2005 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Ik dacht al: 'Wat is er veel gepost dit weekend'
Maar helaas, we hebben we weer eens een 'gouwe' ouwe discussie uit de sloot gehaald :Z

IK WIL PICS EN SPECS!!!
Geen discussie die toch nergens op uit komt...
iedereen heeft gelijk vanuit zijn eigen optiek.

Wat ik graag wou weten is:
zit er nou echt verschil tussen kabels van de Gamma of die van €100+ per meter? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Wat een discussie weer, ben ik ff blij dat ik alleen maar LP's heb :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Trasos schreef op zondag 26 juni 2005 @ 20:24:
zit er nou echt verschil tussen kabels van de Gamma of die van €100+ per meter? ;)
Hoop dat dat sarcastisch was? :P
Maar helaas, we hebben we weer eens een 'gouwe' ouwe discussie uit de sloot gehaald :Z

IK WIL PICS EN SPECS!!!
Geen discussie die toch nergens op uit komt...
iedereen heeft gelijk vanuit zijn eigen optiek.
De kabeldiscussie hebben we ook wel gehad denk ik :+

Als je het geld hebt voor kabels van €100+ per meter, leuk, dan koop je die. :) Heb je het er niet voor over koop je goedkopere. Dat is mijn mening dan... ;)
De meest gebruikte richtlijn is om ongeveer 10% van de waarde van een set aan kabels uit te geven geloof ik. Zelf koop ik niet de goedkoopste kabels, maar ze hoeven ook geen merk te hebben ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Trasos schreef op zondag 26 juni 2005 @ 20:24:
Oh mijn god! Zet alsjeblieft (!!) er nog even duidelijk bij dat het een grapje is! Je hebt altijd van die mensen die over de smilies heen lezen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 19:47:
En nog een ding he, ik vind dat goed kopieren!
Dat is je goed recht om dat goed te vinden, echter is dat niet de wet. Je hebt je aan de wet te houden.
Als jij zonodig weigert aan deze capitalistische wereld mee te betalen, wat doe je dan hier? Blijkbaar heb je een computer en heb je interesse in audio. Dat zijn al twee zaken die niet primair zijn en zeker capitalistisch.
Mensen in gekke huizen en dat soort zooi geld autos omdat mensen zoals de meeste willen dat we zijn maar moeten blijven betalen voor hun zooi?? :r (cd's) wil je ze nog rijker maken? philips cd auteurs? en de hele mikmak? enz enz
Dat heet werken en daardoor geld verdienen. Dat zij nu een product hebben waar veel van wordt verkocht en ja, met een hoge marge, geeft dat zij veel geld verdienen en dus dure auto's en huizen kunnen betalen.

Onze hele maatschappij is daar op ingesteld, anders zou iedereen wel even veel verdienen bijv. Waarom verdient de een nu meer dan de ander? Omdat hij beter is? Daar kan de ander niet altijd wat aan doen, maar is het gevolg van capitalisme.
Niet relevant
Ja en? Zie eerder antwoord.

Als mijn buurman de sleutels per ongeluk in zijn nieuwe Audi A6 laat zitten neem ik hem ook maar mee denk ik :D :D
Ik ken er genoeg ;)

Algemeen denk ik dat er geen reden is om een illegale kopie te rechtvaardigen. Als je bijv. de prijzen ter discussie stelt ga ik daarin met je mee. Er blijft veel aan de strijkstok van de tussenhandel hangen. Maar ja, ook dat is onze economie.
Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 19:41:
Wat zeg je nou man?
Deze wereld eerlijk?
Het is iedereen voor zijn eigen hiero 8)7
ik weet niet hoe jou denkwijze is wil ik ook niet weten!
Maar dit is een peop wereld!!

[...]
Ik zeg alleen dat de zaken zoals ik ze doe in mijn beleving de eerlijke wereld is, bijv. zoals de discussie nu over CD's gaat dat ik deze koop. Persoonlijk vind ik dat kopieren stelen is, dus als ik niet kopieer maar betaal aan de kassa ben ik eerlijk.

Ik heb niet gezegt dat de wereld eerlijk is, maar ik probeer mijn handelen daar naar in te richten.

Ik ben er van overtuigt dat het aan de mens zelf ligt, met name hebzucht. De marketeers spelen daar erg goed op in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik ga vanaf hier alle berichten over kopieren van cd's wissen. Deze discussie is offtopic, uitgekauwd en nu afgelopen omdat-ie ook nog eens op een niet al te hoog discussie-niveau gevoerd kan worden geloof ik.

En voor alle mensen die denken dat kopieren en downloaden in nederland illegaal is: Stel je beter op de hoogte: http://www.cedar.nl/thuis...gebruikers.html#consument

[ Voor 14% gewijzigd door JvS op 26-06-2005 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Foto's dan maar?

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou blue :D geef het goeie voorbeeld :P Ik krijg als het goed is dinsdag me nieuwe cam binnen misschien dan wat fotos (A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 21:26:
[...]

nou blue :D geef het goeie voorbeeld :P Ik krijg als het goed is dinsdag me nieuwe cam binnen misschien dan wat fotos (A)
Ik heb geen aanpassingen in mijn set, daarnaast heb ik ze eens gepost. Moeten toch niet altijd dezelfde te zien krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZUCHT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Desnoods pics van Seas Excels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
zal eens zoeken naar eentje dan
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.

Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laad sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeg gehaald.

** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **