Lol volgens mij bedoeld hij van een bepaald persoons die ze relatiev vaak poste (niet dat ik het erg vond hoor, alleen had ik ze liever van de inrichting van de set dan van de units van de speakerBlue Eyes schreef op zondag 26 juni 2005 @ 22:06:
zal eens zoeken naar eentje dan
Dan stop ik maar met het zoeken naar de seas (was er nog niet aan begonnen)
Na ja...ik heb het al een hele tijd beloofd en al een hele tijd gezegd dat ik mijn digicam nog niet heb opgehaald bij mijn ma, maar hier dan nu maar even wat foto's van mijn nieuwe speakertjes die ik met mijn telefoon heb genomen (ik hoef er vast niet bij te zeggen dat ze nu geen eer worden aangedaan):

Het zijn Xavian XN270 speakers met Target stands. Ben erg tevreden, want mooi mid/hoog en strak en zuiver laag (gesloten systeem). Ook erg makkelijk te plaatsen in vrijwel elke ruimte door het ontbreken van een baspijp. Laatst op de juiste plek een paar gaten geboord in de bovenplaat van de stands en de speakers er op vast geschroefd (die optie zat uiteraard al op de speakers). Bovendien de poten van de stands helemaal gevuld met zand.....spulletje staat nu erg stabiel en de poten kunnen ook niet meer resoneren.
Drivers zijn de Scan Speak 18W8535-00 en de D2905/970000.
Hiervoor heb ik een paar maanden een AOS-bouwpakketje gehad wat uiteindelijk niks is geworden, want na het bouwen van de testspeaker had ik gewoonweg geen zin meer om de uiteindelijke versie te bouwen. Ik beleef toch niet genoeg plezier aan het feitelijke bouwen met MDF en dergelijke en bovendien was ik niet tevreden genoeg met de eerste testversie waardoor ik dus eigenlijk eerst weer een andere testversie zou moeten maken voor ik over zou gaan tot de uiteindelijke versie. Wel veel leuke ideeën, maar gebrek aan motivatie om het uit te voeren. Daarbij moet ik ook vermelden dat ik nogal een estheet ben, dus de afwerking zou sowieso heel veel tijd gaan kosten. Maar goed....hier dus de enige overgebleven foto van de speakers in een kast:

Drivers hier zijn de AOS-Scan Speak 15W9530 K02 en de Vifa XT300 V4 (de aluminium uitvoering).
Deze heb ik dus maar een paar maand gehad. Daarvoor had ik de Audio Physic Tempo 3 (blijkbaar heb ik daar ook niet zoveel goede foto's meer van):

Op zich hele mooie speaker, maar heeft wel wat ruimte nodig en een stevige versterker om het wat minder geforceerd te laten klinken. Bovendien zat er een beschadiging op een hoek van één van de speakers en dat irriteerde me wel, vandaar dat ik ze uiteindelijk weg heb gedaan. Toch wel wat jaartjes mee gedraaid.
Dit allemaal werd/wordt aangedreven door nog steeds hetzelfde Duson setje. Versterker zal ooit het eerste moeten gaan geloven aan een vervanging, maar in de zomer heb ik altijd andere dingen aan mijn hoofd, dus dat zal wel het najaar of de winter worden. In ieder geval wat foto's:

Nu nog even een (telefoon)foto van mijn rack (Creaktiv Trend 2-3 kersen), mijn tv (Sony KV-28LS60) en een gedeelte van mijn CD-collectie.

Zo...nu staan er tenminste weer wat extra foto's in het topic.

Het zijn Xavian XN270 speakers met Target stands. Ben erg tevreden, want mooi mid/hoog en strak en zuiver laag (gesloten systeem). Ook erg makkelijk te plaatsen in vrijwel elke ruimte door het ontbreken van een baspijp. Laatst op de juiste plek een paar gaten geboord in de bovenplaat van de stands en de speakers er op vast geschroefd (die optie zat uiteraard al op de speakers). Bovendien de poten van de stands helemaal gevuld met zand.....spulletje staat nu erg stabiel en de poten kunnen ook niet meer resoneren.
Hiervoor heb ik een paar maanden een AOS-bouwpakketje gehad wat uiteindelijk niks is geworden, want na het bouwen van de testspeaker had ik gewoonweg geen zin meer om de uiteindelijke versie te bouwen. Ik beleef toch niet genoeg plezier aan het feitelijke bouwen met MDF en dergelijke en bovendien was ik niet tevreden genoeg met de eerste testversie waardoor ik dus eigenlijk eerst weer een andere testversie zou moeten maken voor ik over zou gaan tot de uiteindelijke versie. Wel veel leuke ideeën, maar gebrek aan motivatie om het uit te voeren. Daarbij moet ik ook vermelden dat ik nogal een estheet ben, dus de afwerking zou sowieso heel veel tijd gaan kosten. Maar goed....hier dus de enige overgebleven foto van de speakers in een kast:

Drivers hier zijn de AOS-Scan Speak 15W9530 K02 en de Vifa XT300 V4 (de aluminium uitvoering).
Deze heb ik dus maar een paar maand gehad. Daarvoor had ik de Audio Physic Tempo 3 (blijkbaar heb ik daar ook niet zoveel goede foto's meer van):

Op zich hele mooie speaker, maar heeft wel wat ruimte nodig en een stevige versterker om het wat minder geforceerd te laten klinken. Bovendien zat er een beschadiging op een hoek van één van de speakers en dat irriteerde me wel, vandaar dat ik ze uiteindelijk weg heb gedaan. Toch wel wat jaartjes mee gedraaid.
Dit allemaal werd/wordt aangedreven door nog steeds hetzelfde Duson setje. Versterker zal ooit het eerste moeten gaan geloven aan een vervanging, maar in de zomer heb ik altijd andere dingen aan mijn hoofd, dus dat zal wel het najaar of de winter worden. In ieder geval wat foto's:

Nu nog even een (telefoon)foto van mijn rack (Creaktiv Trend 2-3 kersen), mijn tv (Sony KV-28LS60) en een gedeelte van mijn CD-collectie.

[ Voor 3% gewijzigd door zimbab op 26-06-2005 23:17 . Reden: Foto van rack vergeten...... ]
Schitterend spul man, en mooie units ook in die speakerszimbab schreef op zondag 26 juni 2005 @ 22:57:
Na ja...ik heb het al een hele tijd beloofd en al een hele tijd gezegd dat ik mijn digicam nog niet heb opgehaald bij mijn ma, maar hier dan nu maar even wat foto's van mijn nieuwe speakertjes die ik met mijn telefoon heb genomen (ik hoef er vast niet bij te zeggen dat ze nu geen eer worden aangedaan):
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Thanks. Ik zit nog even naar de exacte drivers van de Tempo's te kijken.....de tweeter is in ieder geval dezelfde als in mijn bouwpakket, maar in de Tempo zat de versie met de kunststof frontplaat. De woofers zijn Nomex woofers van Peerless....misschien de Peerless Nomex 176 classic. Zit volgens mij niet meer in het assortiment, maar ik ben niet helemaal zeker van het type.Exirion schreef op zondag 26 juni 2005 @ 23:02:
[...]
Schitterend spul man, en mooie units ook in die speakers
mja ik zie vaak dit topic voorbij komen, ik denk kom ik gooi ook is wat online.
Het is niet " high end" maar het werkt prima.
Het is wat rommelig, maar ach
, foto zijn niet helemaal scherp , ging wat mis met
resizen ?!!?

een pioneer VSX808-rds reciever 5x 100 watts
en een pioneer DVL919 E LD/DVD speler voor de Lp cd
collectie

philips DVP720SA dvd speler
Pioneer PD207 cd playertje
voor de echo een zoom studio 1202
een panasonic vhs thingy
en een graphic eq pioneer GR-555

een Sony buisje 82cm KV32CS70

Jbl subje van het scs setje
oke was hem
Het is wat rommelig, maar ach
resizen ?!!?

collectie

een panasonic vhs thingy

oke was hem
[ Voor 3% gewijzigd door DrDrax op 26-06-2005 23:11 ]
DoubleSpace anomaly! (A)bort, (R)etry, (C)all Stac's legal department
Nice...een laserdisc speler. Kan me nog wel herinneren dat ik daar altijd op zat te geilen in de plaatselijke hifi-shop.Dr.Drax schreef op zondag 26 juni 2005 @ 23:09:
[afbeelding]
collectie
Er komen hier mooie spulletjes voorbij mensen! 
Heb een home cinema op mn verlanglijstje staan.
dwz:
versterker, rear speakers, sub en center speaker.
Alleen is het geld een beetje op... op jezelf wonen is best duur.
dwz:
Whatever.
Geen frontsmeendering schreef op zondag 26 juni 2005 @ 23:22:
Er komen hier mooie spulletjes voorbij mensen!
dwz:
zul je wel vergeten zijn uit vanzelfsprekendheid
mja ik kwam hem op ebay tegen tijd geleden, en ik had hem op de laatste sec.zimbab schreef op zondag 26 juni 2005 @ 23:19:
[...]
Nice...een laserdisc speler. Kan me nog wel herinneren dat ik daar altijd op zat te geilen in de plaatselijke hifi-shop.
Dat was geluk hebben idd ... regio vrij, facturen dr bij van de aankoop + ombouw, perfect.
DoubleSpace anomaly! (A)bort, (R)etry, (C)all Stac's legal department
Verwijderd
Mooie set! Ik zou persoonlijk(qua uiterlijk) die zuilen houden die zien er
Mooie uptodate fotosDr.Drax schreef op zondag 26 juni 2005 @ 23:09:
Het is wat rommelig, maar ach, foto zijn niet helemaal scherp , ging wat mis met
resizen ?!!?
[afbeelding]
collectie
[afbeelding]
een panasonic vhs thingy
[afbeelding]
[afbeelding]
oke was hem
[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2005 23:50 ]
Waarom heb ik in mijn hoofd zitten dat jij N803s had met NAD C370/270 amps? Of ben ik in de war met iemand anders?zimbab schreef op zondag 26 juni 2005 @ 23:06:
[...]
Thanks. Ik zit nog even naar de exacte drivers van de Tempo's te kijken.....de tweeter is in ieder geval dezelfde als in mijn bouwpakket, maar in de Tempo zat de versie met de kunststof frontplaat. De woofers zijn Nomex woofers van Peerless....misschien de Peerless Nomex 176 classic. Zit volgens mij niet meer in het assortiment, maar ik ben niet helemaal zeker van het type.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Qua uiterlijk vind ik de nieuwe speaker toch beter. Die zuilen zijn echt wel mooi, maar in Birds Eye Maple terwijl mijn rack in dark cherry is met zwarte poten. Nu zijn mijn nieuwe speakers ook dark cherry met zwarte stands....past perfect. Waren die zuilen in dark cherry geweest dan hadden ze ook mooi gepast, maar de belangrijkste reden dat ik ze weg heb gedaan (naast de kleine beschadiging) is dat ze gewoon niet in alle kamers lekker werken.....je hebt gewoon de ruimte nodig. De nieuwe zijn kleiner en gesloten en dus perfect eigenlijk. Ik ga er uiteindelijk nog eens een sub bij bouwen/laten bouwen.Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 23:49:
Mooie set! Ik zou persoonlijk(qua uiterlijk) die zuilen houden die zien eruit. Waar heb je dat rack weg als ik vragen mag ?
Oh ja...het rack heb ik bij Versnel hifi in Apeldoorn gekocht. Dit is de importeur: http://www.audioclassics.nl/
Dat was Baviaan ofzo......Dr. Strangelove schreef op zondag 26 juni 2005 @ 23:57:
[...]
Waarom heb ik in mijn hoofd zitten dat jij N803s had met NAD C370/270 amps? Of ben ik in de war met iemand anders?
Edit: ja dus: [rml]Baviaan in "[ HIFI] Arcam vs NAD"[/rml]
[ Voor 12% gewijzigd door zimbab op 27-06-2005 00:13 ]
Zucht, omdat ik er over twee dagen afscheid van moet gaan nemen, een kleine tribute aan 'mijn' in bruikleen gekregen Sony F-240R:

Kon mijn Mission M33's een stuk beter aan dan mijn eigen Sony F170 en echt hulde voor de phono lijn, dat klonk echt heel mooi

Nu moet ik weer opzoek naar wat nieuws en kolere dat valt vies tegen
Meeste in mijn prijsklasse (+/- 100 tot max 150 euro) is echt plastic bagger.
Ben nog aan het twijfelen of ik alleen een eindtrap ga kopen en die via m'n mengbord laat gaan of dat ik toch maar weer voor een 'normale' stereo amp/reciever ga.
Luxe problemen, maar wel verdomde lastig.

Kon mijn Mission M33's een stuk beter aan dan mijn eigen Sony F170 en echt hulde voor de phono lijn, dat klonk echt heel mooi

Nu moet ik weer opzoek naar wat nieuws en kolere dat valt vies tegen
Ben nog aan het twijfelen of ik alleen een eindtrap ga kopen en die via m'n mengbord laat gaan of dat ik toch maar weer voor een 'normale' stereo amp/reciever ga.
Luxe problemen, maar wel verdomde lastig.
Daar is maar één antwoord op en dat is tweedehands. Wat dacht je van b.v. onderstaande Sansui? Legendarisch model, echte vintage high-end en ook nu nog erg lekker om naar te luisteren. Heb er zelf nog over nagedacht om die te kopen voor "erbij", maar toch maar niet gedaan. Kost 175 euro. En gewicht is 18 kilo, dus plasticgehalte zal wel meevallen denk ik.Sjoewe schreef op maandag 27 juni 2005 @ 01:03:
Nu moet ik weer opzoek naar wat nieuws en kolere dat valt vies tegen![]()

Advertentie: http://markt.hifi.nl/cgi-...&session=42bf891c756c4526
En zo is er nog zat ander mooi spul te vinden tweedehands....je moet gewoon even zoeken.
[ Voor 16% gewijzigd door zimbab op 27-06-2005 07:36 ]
Ja ik had ook al wat tweede hands rondgekeken, maar had nog niet veel soeps gezien, die Sansui is wel erg tof
Mooi ding, jammer van die brakke terminals...
Die Sansui ziet er idd erg netjes uit, zeker van binnen!
Maar eigenlijk gaat ie over je budget heen he Sjoewe
(wat mij niet zou tegenhouden, die €25 meer, magoed
)
[ Voor 20% gewijzigd door Xander op 27-06-2005 12:53 ]
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Mijn setje:

JVC LT-26C50S LCD TV
Crystal XboX
Pioneer DV-470-s DVD speler
Pioneer VSX-D711K receiver
Niet op de foto: Sony Pascal 5.1 speakerser.
Ik ga de set binnenkort updaten, ben van plan de receiver te vervangen voor een Pioneer 915 (zilver), en een ander meubel (glas + chroom) aan te schaffen.

JVC LT-26C50S LCD TV
Crystal XboX
Pioneer DV-470-s DVD speler
Pioneer VSX-D711K receiver
Niet op de foto: Sony Pascal 5.1 speakerser.
Ik ga de set binnenkort updaten, ben van plan de receiver te vervangen voor een Pioneer 915 (zilver), en een ander meubel (glas + chroom) aan te schaffen.
[ Voor 3% gewijzigd door Schweino op 27-06-2005 12:58 ]
Leuk spul, die receiver heb ik ook!
Ik mis je speakers alleen nog?
Waarom vervang je je receiver? Qua surroundstandaarden zit je nog wel goed met die pioneer, en die receiver lijkt me voldoende om je speakersetje aan te sturen? Ik zou dan liever geld steken in nieuwe speakers...?
[ Voor 44% gewijzigd door Xander op 27-06-2005 13:04 ]
Ik kan ook nog hierop gaan bieden:
http://www.marktplaats.nl...rkt/audio/versterkers.htm
Helaas heeft het niet zo veel zin nu, ik heb pas geld over een maandje ofzo
Helaas heeft het niet zo veel zin nu, ik heb pas geld over een maandje ofzo
Je linkt naar de categorie versterkers? Met opzet? Of had je een specifieker model in gedachte om ons te laten zien?Sjoewe schreef op maandag 27 juni 2005 @ 13:14:
Ik kan ook nog hierop gaan bieden:
Op deze foto:

staat je sub praktisch tegen je pc aan! Lijkt me niet echt geweldig ivm de grote en sterke magneet die in je sub zit? Of heb je daar nog geen last van gehad bij je pc? Ik weet iig dat ze bij bijvoorbeeld de z5500 van logitech minstens 30 of 60 cm (weet het niet precies) aanraden tussen je pc en de subwoofer.

staat je sub praktisch tegen je pc aan! Lijkt me niet echt geweldig ivm de grote en sterke magneet die in je sub zit? Of heb je daar nog geen last van gehad bij je pc? Ik weet iig dat ze bij bijvoorbeeld de z5500 van logitech minstens 30 of 60 cm (weet het niet precies) aanraden tussen je pc en de subwoofer.
Piccies van de speakers maak ik als m'n setje "af" isXanderH schreef op maandag 27 juni 2005 @ 13:02:
[...]
Leuk spul, die receiver heb ik ook!
Ik mis je speakers alleen nog?Ah het staat er wel bij, maar ik wil ook picjes
![]()
Waarom vervang je je receiver? Qua surroundstandaarden zit je nog wel goed met die pioneer, en die receiver lijkt me voldoende om je speakersetje aan te sturen? Ik zou dan liever geld steken in nieuwe speakers...?
http://www.avland.co.uk/sony/save835/save835lrg.jpg
Over de speakers ben ik dik tevreden, die zal ik ook niet wegdoen, de receiver is inderdaad ook nog prima, maar ik heb het liefst alles in het zilver, vandaar de upgrade.
Ik heb het dan wel niet met een subwoofer, maar heb een normale speaker vrij dicht bij mijn PC staan:GNIFFEL schreef op maandag 27 juni 2005 @ 13:20:
Op deze foto:
[afbeelding]

Heb altijd te horen gekregen dat dit zo iig geen kwaad kan, en heb er dan ook nog nooit problemen mee gehad. Volgens mij is het magnetische veld dat van een speaker af kan komen dermate klein dat hdd's ofzo er geen last van gaan krijgen. Hoe het met subwoofers zit weet ik niet, maar het zal neit zo veel verschillen?
Sorry: Arcam Alpha die bedoelde ik.XanderH schreef op maandag 27 juni 2005 @ 13:16:
[...]
Je linkt naar de categorie versterkers? Met opzet? Of had je een specifieker model in gedachte om ons te laten zien?
Verwijderd
Zijn die missions dan niet magnetisch afgeschermt?XanderH schreef op maandag 27 juni 2005 @ 13:36:
[...]
Ik heb het dan wel niet met een subwoofer, maar heb een normale speaker vrij dicht bij mijn PC staan:
[afbeelding]
Heb altijd te horen gekregen dat dit zo iig geen kwaad kan, en heb er dan ook nog nooit problemen mee gehad. Volgens mij is het magnetische veld dat van een speaker af kan komen dermate klein dat hdd's ofzo er geen last van gaan krijgen. Hoe het met subwoofers zit weet ik niet, maar het zal neit zo veel verschillen?
tis een recent model, en die hebben dat meestal toch wel
Ze zijn magnetisch afgeschermd ja. Die JBL sub niet dan?Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 14:17:
[...]
Zijn die missions dan niet magnetisch afgeschermt?
tis een recent model, en die hebben dat meestal toch wel
Dat is inderdaad jammer ja, maar volgens mij was dat vroeger meer regel dan uitzondering. Voor de rest gewoon een mooi ding een waarschijnlijk zal er ook wel een aardig goede phono voortrap in zitten.Dr. Strangelove schreef op maandag 27 juni 2005 @ 12:44:
Mooi ding, jammer van die brakke terminals...
Goede phono voortrap is echt een must voor mij, die in m'n Sony F170 is om te janken namelijk.
Mijn draaitafel behoeft wel wat kwaliteit
Mijn draaitafel behoeft wel wat kwaliteit
Daarom zei ik het ook.
Aangezien jij vinyl-extremist bent en die Sansui nog uit het Vinyl tijdperk komt (1977).
Aangezien jij vinyl-extremist bent en die Sansui nog uit het Vinyl tijdperk komt (1977).
Heeft Akai ooit wat fatsoenlijks gemaakt dan? Niet als flame bedoeld maar ik heb ooit een Akai setje gehad (toen ik 10 was) en dat was om te janken.....
[ Voor 22% gewijzigd door Schweino op 27-06-2005 15:47 ]
Kom maar luisteren. Dit is echt een hele goede draaitafel, was een v/d topmodellen, in de jaren 70 heeft Akai echt kwaliteit afgeleverd, in de jaren 80 is het afgeleden tot een budget kutmerk.
Als je tegenwoordig dezelfde tafel wilt kopen kost 'ie je nog steeds 60 euro, plus nog 30 euro voor een goed element. Vergis je niet Akai heeft best goede dingen afgeleverd.
Als je tegenwoordig dezelfde tafel wilt kopen kost 'ie je nog steeds 60 euro, plus nog 30 euro voor een goed element. Vergis je niet Akai heeft best goede dingen afgeleverd.
Akai heeft ook goeie tape decks gemaakt (niet te verwarren met Aiwa overigens, dat was ook ooit een topmerk). Er zijn wel meer merken onder druk van de commercie enorm ingestort qua klasse en kwaliteit.Schweino schreef op maandag 27 juni 2005 @ 15:40:
Heeft Akai ooit wat fatsoenlijks gemaakt dan? Niet als flame bedoeld maar ik heb ooit een Akai setje gehad (toen ik 10 was) en dat was om te janken.....
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Het nare daarvan is dat mensen nog steeds denken dat het topmerken zijn. Ik wilde vorig jaar een MP3 speler aanschaffen, voor in de trein. Toen kwam ik in de Kijkshop, en zei tegen de verkoper; ''goh, Lenco? Ik wist niet dat jullie merk apparatuur verkopen''. Eemaal gekocht, diiiiiréct weer terug, kutmerk!Exirion schreef op maandag 27 juni 2005 @ 16:42:
[...]
Akai heeft ook goeie tape decks gemaakt (niet te verwarren met Aiwa overigens, dat was ook ooit een topmerk). Er zijn wel meer merken onder druk van de commercie enorm ingestort qua klasse en kwaliteit.
[ Voor 6% gewijzigd door Barry|IA op 27-06-2005 19:43 ]
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Verwijderd
Oke weer een Fotootje van mij dan.
Onkyo DX-C390

Een Onkyo 6cd wisselaar dus, nu alweer een maand
in bezit en ik ben er zeer tevreden over.
Onkyo DX-C390

Een Onkyo 6cd wisselaar dus, nu alweer een maand
En dan nu pas postenVerwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 20:19:
Oke weer een Fotootje van mij dan.
Onkyo DX-C390
[afbeelding]
Een Onkyo 6cd wisselaar dus, nu alweer een maand in bezit en ik ben er zeer tevreden over.
Verwijderd
Vaak lees ik hier dat je cd spelers beter analoog kan aansluiten, dat heb ik nog niet geprobeerd hangt nu nog optisch aan de reciever. Maar hij klinkt iig wel beter dan mijn dvd speler en daar ging het mij om en natuurlijk het gebruiksgemak van een wisselaar.Drawer schreef op maandag 27 juni 2005 @ 20:24:
Mooi blauw licht er in. En ook strakke vormgeving.![]()
Ook mooi geluid?
Het is geen kwestie van "beter" maar meer een kwestie van jouw smaak.
Je gebruikt of de DAC van je bron (analoog) of die van je receiver (digitaal). Kwestie van welke DAC jij het mooist vindt klinken.
Je gebruikt of de DAC van je bron (analoog) of die van je receiver (digitaal). Kwestie van welke DAC jij het mooist vindt klinken.
Ik heb eventueel deze nog wel in de aanbieding:Sjoewe schreef op maandag 27 juni 2005 @ 01:03:
Nu moet ik weer opzoek naar wat nieuws en kolere dat valt vies tegen![]()
Met behuizing natuurlijk, maar deze pic was geschoten voor het 'schroef je apparatuur open' topic
Marantz 1070 amp
Meer info
Het is wel een kwestie van beter. Het is alleen de vraag welke DAC beter is: die van de CD-speler of van de receiver. Ik gebruik een vrij kostbare NAD surround preamp waar goeie DACs in zitten. Daar hangt een NAD DVD-speler aan waarvan ik niet denk dat de DACs beter zijn. Als ik echter een Arcam CD-speler zou hebben staan, en dat komt ook wel een keer, dan sluit ik 'm analoog aanBlue Eyes schreef op maandag 27 juni 2005 @ 23:07:
Heb wel interesse, kan je me mailen op sieuwe [at] wtf-mate [dot] comTrasos schreef op maandag 27 juni 2005 @ 23:30:
[...]
Ik heb eventueel deze nog wel in de aanbieding:
Met behuizing natuurlijk, maar deze pic was geschoten voor het 'schroef je apparatuur open' topic
[afbeelding]
Marantz 1070 amp
Meer info
Hoeven we het hier niet te vervuilen
Ik doelde met beter op iets anders. Iets wat technisch beter is hoeft niet mooier te klinken.
Maar goed, we bedoelen hetzelfde
Maar goed, we bedoelen hetzelfde
Ik heb ook al een tijdje niets meer gepost, maar zie tot mijn genoegen dat het hier weer wat beter gaat c.q. er worden weer meer pics en specs gepost.
Ik zit zelf te wachten op MIT Zap II speakerkabel voor in eerste instantie aan mn center, en later eventueel ook aan de rest van mn speakers.
Verder ben ik van plan de Yamaha rx-v540 de deur uit te doen en daarvoor in de plaats komt dan waarschijnlijk een Pioneer 1015 of een 2014i (kosten bijna hetzelfde).
Na een mislukt CRT-beamer verhaal ben ik daar ook weer helemaal vanaf en ga ik dus maar weer eens wat investeren in de bekabeling en de versterking.
Voor de pics nog even wat plaatjes van mn fronts (meer voor de vorm dan omdat ze nieuw zijn ofzo). De JBL Northridge e80's

Als ik mn oude spul (reciever+ beamer) de deur uit heb en het nieuwe naar binnen zal ik weer eens nieuwe pics posten.
Ik zit zelf te wachten op MIT Zap II speakerkabel voor in eerste instantie aan mn center, en later eventueel ook aan de rest van mn speakers.
Verder ben ik van plan de Yamaha rx-v540 de deur uit te doen en daarvoor in de plaats komt dan waarschijnlijk een Pioneer 1015 of een 2014i (kosten bijna hetzelfde).
Na een mislukt CRT-beamer verhaal ben ik daar ook weer helemaal vanaf en ga ik dus maar weer eens wat investeren in de bekabeling en de versterking.
Voor de pics nog even wat plaatjes van mn fronts (meer voor de vorm dan omdat ze nieuw zijn ofzo). De JBL Northridge e80's

Als ik mn oude spul (reciever+ beamer) de deur uit heb en het nieuwe naar binnen zal ik weer eens nieuwe pics posten.
\_Specs_/
Verwijderd
Ook weer nieuwe foto's van mijn kant.
Heb vandaag de Marantz CD17MkII binnen gekregen en een PM 17 MKII eerder deze week
Draai nu alleen stereo icm beamer.
CD's klinken nu al weer beter, de versterker heeft een betere controle over de speakers.
Meer detail en openheid in mijn set nu.
Hulde ook voor de looks en de afstandbedieningen
Het is op sommige foto's een beetje donker, maar ja dat is logisch om half 1 en de flitser van een kleine digicam is niet zo geweldig sterk

Misschien ga ik over op stereo-only en worden de fronts vervangen door nog betere speakers, of misschien nog een Pioneer 915 7.1 receiver om toch de films nog op een hoog geluids-peil te houden
Heb vandaag de Marantz CD17MkII binnen gekregen en een PM 17 MKII eerder deze week
CD's klinken nu al weer beter, de versterker heeft een betere controle over de speakers.
Het is op sommige foto's een beetje donker, maar ja dat is logisch om half 1 en de flitser van een kleine digicam is niet zo geweldig sterk

Misschien ga ik over op stereo-only en worden de fronts vervangen door nog betere speakers, of misschien nog een Pioneer 915 7.1 receiver om toch de films nog op een hoog geluids-peil te houden
Mooi spul!Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 00:58:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Waarom zou je overstappen op stereo (meer geld over voor hogere kwaliteit?)?
Die Pioneer 915 leek mij eerst ook erg interessant door zijn bi-amp mode en de inregelmic. Bovendien kan je hiermee goede stereo en surround combineren dmv de pre-outs (maar dat wist je waarschijnlijk al).
Maar ik denk dat ik zelf toch voor de 1015 of 2014 ga omdat die maar ongeveer een 150 euro extra kosten. En natuurlijk omdat ik geen Marantz PM17 II heb
[ Voor 11% gewijzigd door ZiegoM op 28-06-2005 01:15 ]
\_Specs_/
Verwijderd
ThanksZiegoM schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 01:12:
[...]
Mooi spul!
Waarom zou je overstappen op stereo (meer geld over voor hogere kwaliteit?)?
Die Pioneer 915 leek mij eerst ook erg interessant door zijn bi-amp mode en de inregelmic. Bovendien kan je hiermee goede stereo en surround combineren dmv de pre-outs (maar dat wist je waarschijnlijk al).
Maar ik denk dat ik zelf toch voor de 1015 of 2014 ga omdat die maar ongeveer een 150 euro extra kosten. En natuurlijk omdat ik geen Marantz PM17 II hebdie de fronts van voldoende en goed sap voorziet.
Als ik mijn rears, center, fronts en SVS verkoop, kan ik speakers van rond de 2000-2500 per paar kopen. Dat is toch een flinke verbetering en weer een of 2 klasses hoger op de stereo-ladder.
Aangezien de afschrijving op receivers erg hoog is (veel hoger dan stereo) heb ik nu toch liever een betere stereo set.
Maar films op de projector, surround en de SVS is toch wel erg gaaf, dus daarom twijfel ik zo.
Als oplossing dus een redelijke receiver, die niet al te duur is. Zo is de afschrijving veel minder en heb je toch nog wat kwaliteit.
Voor stereo ben ik toch veel kritische dan surround, dat vind ik al snel vrij goed. Merk met films ook niet echt veel verschil om heel eerlijk te zijn. Een A/V Receiver op muziekgebied wel, maar ja, daar gebruik ik dus nu de Marantz-set voor.
Toch zou ik de Akai vervangen voor een mooie Thorens TD160.Sjoewe schreef op maandag 27 juni 2005 @ 15:59:
Kom maar luisteren. Dit is echt een hele goede draaitafel, was een v/d topmodellen, in de jaren 70 heeft Akai echt kwaliteit afgeleverd, in de jaren 80 is het afgeleden tot een budget kutmerk.
Ik heb er hier ook 1 staan (compleet hersteld) en daar ben ik toch wel heel blij mee. Ik gebruik de thorens om de platen te digitaliseren (dj, veel platen, maar cd's slepen wat makkelijker diep in de nacht dus vandaar digitaliseren
Even gegoogled op TD160 en het blijkt dezelfde te zijn als die m'n vader nog altijd gebruiktReind schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 02:46:
Toch zou ik de Akai vervangen voor een mooie Thorens TD160.
Het kleinste verschil tussen de 915 en de 1015 is nog altijd zo'n 200 euro volgens kieskeurig (329,- voor de 915 en 535,- voor de 1015), de 2014 komt daar nog eens ruim 100 euro boven. Of mis ik nu iets?ZiegoM schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 01:12:
[...]Maar ik denk dat ik zelf toch voor de 1015 of 2014 ga omdat die maar ongeveer een 150 euro extra kosten.
Wat is nu het grote voordeel van de 1015/2014 boven de 915, behalve de THX select (2) certificatie? En is het prijsverschil hiermee te billijken (voor de casual luisteraar)?
[ Voor 15% gewijzigd door Schweino op 28-06-2005 08:56 ]
Ik koop altijd in Duitsland mn AV spul. Veel goedkoper en goede service is mijn ervaring.
Via www.preissuchmachine.de kan je de goedkoopste shops vinden. Je wel even opletten of ze naar Nederland versturen of dat je de spullen kan af halen. Dat laatste doe ik altijd als dat enigzins mogelijk is (<200 km ofzo).
Benzine-kosten heb ik geen last van (lease) en rijden vind ik erg leuk, vooral in Duitsland
Via die preissuchmachine kom ik op:
Pioneer VSX-915 (zwart of zilver): 314 euro
Pioneer VSX-1015 (zwart of zilver): 519,80 euro
Pioneer VSX-2014i-S (alleen zilver): 518 euro
In dit geval liggen de prijzen dus wel vrijwel gelijk met NL. Alleen de 2014 is veel goedkoper.
Je hebt dus wel gelijk dat er meer dan 150 tussen de 915 en 1014 zit: 205,80 euro. Vooral de 2014i lijkt mij interessant omdat deze zeg maar hetzelfde kost als de 1015. De 2014 heeft geen THX Select2, maar wel iLink en 12v trigger. En zijn infeite verder gelijk. Daar ben ik dus ook nog niet helemaal over uit.
Tussen de 915 en 1015 zitten meer verschillen:
- De 1015 heeft 150 W (6Ohm, 1% THD, 1 kHz) tegen de 100 W (8Ohm, 1% THD, 1 kHz) van de 915 (wel even op de 6 en 8 Ohm letten: het verschil is dus in werkelijkheid kleiner)
- THX Select 2 vs geen THX
- De 1015 heeft een betere opbouw (3d space frame),een symetrische power train en een OSD
- En de gevoelsmatige zaken die mij naar de 1015 doen neigen: 15,4kg vs 9,7kg en een opgenomen vermogen van 430 vs 360 watt.
Bovendien ziet de 1015 er mooier uit.
Voor mij is het verschil van 200 euro wel gerechtvaardigd en bovendien denk ik dat ik meer heb aan een upgrade van een yamaha rx-v540 naar een 1015 dan naar een 915.
Dit alles neemt niet weg dat de vsx-915 mij een erg leuke reciever lijkt en ook zo uit de testen komt:
"The high-end amplifier with the amazing price tag"
http://www.homecinemachoi...yreview.php?reviewid=5923
http://www.areadvd.de/hardware/pioneer_vsx_415_vsx_915.shtml
Ik ben er zelf ook nog niet helemaal uit en ben nog aan het wachten op de eerste reviews van de 1015. De zaken die mij bij pioneer in ieder geval aanspreken is de inregelmicrofoon, Bi-amp mode voor de fronts. Verder zien ze er in mijn ogen goed uit en hebben ze beiden een goede remote. Verder heeft pioneer bij mij altijd een beetje een underdog status in de hifi wereld en ze hebben nu dus wel een aantal producten met een geweldige prijs/kwaliteits verhouding.
Via www.preissuchmachine.de kan je de goedkoopste shops vinden. Je wel even opletten of ze naar Nederland versturen of dat je de spullen kan af halen. Dat laatste doe ik altijd als dat enigzins mogelijk is (<200 km ofzo).
Benzine-kosten heb ik geen last van (lease) en rijden vind ik erg leuk, vooral in Duitsland
Via die preissuchmachine kom ik op:
Pioneer VSX-915 (zwart of zilver): 314 euro
Pioneer VSX-1015 (zwart of zilver): 519,80 euro
Pioneer VSX-2014i-S (alleen zilver): 518 euro
In dit geval liggen de prijzen dus wel vrijwel gelijk met NL. Alleen de 2014 is veel goedkoper.
Je hebt dus wel gelijk dat er meer dan 150 tussen de 915 en 1014 zit: 205,80 euro. Vooral de 2014i lijkt mij interessant omdat deze zeg maar hetzelfde kost als de 1015. De 2014 heeft geen THX Select2, maar wel iLink en 12v trigger. En zijn infeite verder gelijk. Daar ben ik dus ook nog niet helemaal over uit.
Tussen de 915 en 1015 zitten meer verschillen:
- De 1015 heeft 150 W (6Ohm, 1% THD, 1 kHz) tegen de 100 W (8Ohm, 1% THD, 1 kHz) van de 915 (wel even op de 6 en 8 Ohm letten: het verschil is dus in werkelijkheid kleiner)
- THX Select 2 vs geen THX
- De 1015 heeft een betere opbouw (3d space frame),een symetrische power train en een OSD
- En de gevoelsmatige zaken die mij naar de 1015 doen neigen: 15,4kg vs 9,7kg en een opgenomen vermogen van 430 vs 360 watt.
Bovendien ziet de 1015 er mooier uit.
Voor mij is het verschil van 200 euro wel gerechtvaardigd en bovendien denk ik dat ik meer heb aan een upgrade van een yamaha rx-v540 naar een 1015 dan naar een 915.
Dit alles neemt niet weg dat de vsx-915 mij een erg leuke reciever lijkt en ook zo uit de testen komt:
"The high-end amplifier with the amazing price tag"
http://www.homecinemachoi...yreview.php?reviewid=5923
http://www.areadvd.de/hardware/pioneer_vsx_415_vsx_915.shtml
Ik ben er zelf ook nog niet helemaal uit en ben nog aan het wachten op de eerste reviews van de 1015. De zaken die mij bij pioneer in ieder geval aanspreken is de inregelmicrofoon, Bi-amp mode voor de fronts. Verder zien ze er in mijn ogen goed uit en hebben ze beiden een goede remote. Verder heeft pioneer bij mij altijd een beetje een underdog status in de hifi wereld en ze hebben nu dus wel een aantal producten met een geweldige prijs/kwaliteits verhouding.
[ Voor 15% gewijzigd door ZiegoM op 28-06-2005 12:47 ]
\_Specs_/
Ik woon aan de grens en ga meestal ook naar onze oosterburen als het om electronica gaat (de saturn in Kleef bijvoorbeeld), maar met deze Pioneer maakt het inderdaad niet zoveel uit of ik nu naar Kleef of Elst (Pick2pay.nl) rijd.
Overigens, de 915 heeft wel 2 blauwe leds, en de 1015 niet
Met deze subwoofer van JBL heb ik de laatste tijd een groot probleem, als ik aan de volume knop van de woofer draai dan gaat hij heel hard bonken (een soort scheurend geluid) totdat je de knop weer los laatDr.Drax schreef op zondag 26 juni 2005 @ 23:09:
[afbeelding]
oke was hem
Weet iemand wat dit is of wat ik er aan kan doen?
Is dat niet juist de bedoeling van een sub... op dat scheuren na dan.
Misschien ff een geluidsimpressie van maken.
Misschien ff een geluidsimpressie van maken.
Bovendien krijg je bij Pick2pay vaak artikelen van de Duitse markt, dus dan maakt het al helemaal niks uit.Schweino schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 13:15:
Ik woon aan de grens en ga meestal ook naar onze oosterburen als het om electronica gaat (de saturn in Kleef bijvoorbeeld), maar met deze Pioneer maakt het inderdaad niet zoveel uit of ik nu naar Kleef of Elst (Pick2pay.nl) rijd.
Edit: die receivers zijn niet duits.....scheelt anders ook alleen maar in de handleiding trouwens.
[ Voor 10% gewijzigd door zimbab op 28-06-2005 16:14 ]
Verwijderd
Enkele foto's van mijn set waar ik erg blij mee ben
NAD DVD Speler T513
NAD Receiver T743
Kef KHT-5005 speaker set 5.1
Het geluid is erg zuiver en klinkt ook bij stereo erg goed (ears functie van NAD). De speakers zijn van aluminium behuizing gemaakt. De achter speakers hangen op oor hoogte aan de muur. De 2 fornt speakers hangen aan een balk bij het plafond en de center speaker staat op de TV. De subwoover staat links van de kamer op de grond.

NAD DVD Speler T513
NAD Receiver T743
Het geluid is erg zuiver en klinkt ook bij stereo erg goed (ears functie van NAD). De speakers zijn van aluminium behuizing gemaakt. De achter speakers hangen op oor hoogte aan de muur. De 2 fornt speakers hangen aan een balk bij het plafond en de center speaker staat op de TV. De subwoover staat links van de kamer op de grond.

Jammer dat dat alleen opgaat voor mainstream consumer merken zoals Pioneer, Yamaha en misschien Marantz en Denon; als je hoger in de boom gaat zitten met merken als NAD, Rotel, Arcam en B&W dan vis je achter het net omdat die vaak hun spullen niet via internet laten aanbieden.Ik koop altijd in Duitsland mn AV spul. Veel goedkoper en goede service is mijn ervaring.
Ik gebruik hem nu een jaar of 2 voor het digitaliseren van mijn vinyl.Exirion schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 08:42:
[...]
Even gegoogled op TD160 en het blijkt dezelfde te zijn als die m'n vader nog altijd gebruiktHoelang heb jij hem? Bij m'n ouders staat ie toch al zeker vanaf begin jaren 70 denk ik. Vrij recentelijk heeft ie er nog een nieuw Stanton element in gezet.
Tis inderaad al een oud bakje maar werkt prima. Totale kosten waren nog geen 100€ inclusief het vervangen van enkele onderdelen. De TD160 kom je overigens op iedere rommelmarkt wel een keer tegen voor een scheet en 2 knikkers.
Verwijderd
Bij mij precies hetzelfde, film klinkt inderdaad altijd wel goed, stereo is veel moeilijker en belangrijker toch wel voor mij. Had het niet gedacht toen ik overschakelde op een surround receiver. Naar wat ik hier heb gevolgd heb je die subwoofer toch pas net....wel een beetje zonde, ik zou het niet zomaar overboord gooien. Wellicht verstandiger om het geheel voorlopig te houden en verder te sparen... een subwoofer is toch iets wat je gaat missen bij de films, behalve als je perse nu meteen iets nieuws wilt (daarin lijk je redelijk op mij...zuchtVerwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 00:58:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wel grappig om te zien dat je inmiddels je boxen zo naar binnen hebt gedraaid trouwens
Ik heb zelf de NAD 352 stereo versterker bestelt, ga ik via de pre-outs aansluiten op mijn surround receiver (dus combinatie surround/stereo), ipv een nieuwe center kopen heb ik besloten om te gaan sparen voor een stel nieuwe goede fronts...dat is voor mij nu echt het belangrijkste, die rears zijn leuk maar interesseren me verder erg weinig!
Nette set, past ook erg goed bij elkaar!Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 16:36:
Enkele foto's van mijn set waar ik erg blij mee ben![]()
NAD DVD Speler T513
NAD Receiver T743
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb deze KEF set nog niet beluisterd, maar is het geluid heel anders dan de 'normale' eitjes?
\_Specs_/
Erg mooi. Zo zou ik het ook doen denk ik als het in de woonkamer zou moeten staan. Die receiver van NAD schijnt (relatief) ook erg muzikaal te zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 16:36:
Enkele foto's van mijn set waar ik erg blij mee ben![]()
NAD DVD Speler T513
NAD Receiver T743
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Heb er wel een 20 jaar oude JVC cd speler aan gehad, analoog en dat ding klonk echt super in vergelijking met mijn dvd speler.Blue Eyes schreef op maandag 27 juni 2005 @ 23:07:
Maar jah geen remote, 1 cd en na een poosje wilde de lade ook niet meer open.
Maar ga het zeer zeker proberen, moet ik alleen eerst een kabeltje scoren.
Ik hoop toch zo dat er nu niemand zegt dat je die voor 2 euro bij de lokale electroboer kunt halen en dat iemand anders zegt dat beter wat meer neer kan leggen...
Eens kijken wie de verleiding niet kan weerstaan
Maar het is idd een kwestie van ff proberen en smaak of je de DAC van de CD-speler beter vind dan die van de receiver. Over het algemeen kun je wel stellen dat de DAC van een CD speler van een hogere kwaliteit is dan van een receiver uit dezelfde prijsklasse.
Ehhh.......jij?Trasos schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 20:48:
[...]
Ik hoop toch zo dat er nu niemand zegt dat je die voor 2 euro bij de lokale electroboer kunt halen en dat iemand anders zegt dat beter wat meer neer kan leggen...
Eens kijken wie de verleiding niet kan weerstaan
Verwijderd
Muzikaalzimbab schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 19:21:
[...]
Erg mooi. Zo zou ik het ook doen denk ik als het in de woonkamer zou moeten staan. Die receiver van NAD schijnt (relatief) ook erg muzikaal te zijn.
Een versterker is altijd muzikaal
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2005 21:05 ]
Wellicht moet men dan de term muzikaal maar niet meer gebruiken, veel te verwarrendVerwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 21:05:
[...]
MuzikaalJe lijkt Rene van Es wel
Verwijderd
Als in: je schrijft het fout?Blue Eyes schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 21:10:
[...]
Wellicht moet men dan de term muziekaal maar niet meer gebruiken, veel te verwarrend
Quote van rene van es (bron: http://www.hifi.nl/allesover.php?id=977 )
enHoe verder de versterker ingedeeld kan worden naar de rechter bovenhoek, hoe beter hij zal zijn. Detailrijk, muzikaal, niet storend en in de betere of beste klasse. Hoe dichter bij de linker onderhoek, des te minder details, storend en niet muzikaal.
mu·zi·kaal (bn.)
1 begaafdheid voor muziek hebbend
2 behorend tot de muziek
3 als muziek klinkend
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2005 21:18 ]
Verwijderd
Ziegom schreef:
Nette set, past ook erg goed bij elkaar!
Ik heb deze KEF set nog niet beluisterd, maar is het geluid heel anders dan de 'normale' eitjes?
Ik heb de KEF set in een super vette opruiming gekocht. De korting was 60% eraf dus direct genomen. Zover ik heb begrepen van de verkoper is de sound vele malen beter als de eitjes. Puur vanwege het feit dat ieder speaker zeer zwaar is door het aluminium en daardoor een veel directere sounnd kan geven. Vooral op een stenen muur geeft het de juiste sound voor mijn muziek namelijk jazz en soul. Accoutische muziek is ook erg top met deze set.
NAD stereo set had ik al hiervoor maar dan zonder AV. Uiteindelijk ben ik na veel lezen op Got toch over gegaan van stereo set naar AV set. Geen moment spijt gehad van deze beslissing
.
Nette set, past ook erg goed bij elkaar!
Ik heb de KEF set in een super vette opruiming gekocht. De korting was 60% eraf dus direct genomen. Zover ik heb begrepen van de verkoper is de sound vele malen beter als de eitjes. Puur vanwege het feit dat ieder speaker zeer zwaar is door het aluminium en daardoor een veel directere sounnd kan geven. Vooral op een stenen muur geeft het de juiste sound voor mijn muziek namelijk jazz en soul. Accoutische muziek is ook erg top met deze set.
NAD stereo set had ik al hiervoor maar dan zonder AV. Uiteindelijk ben ik na veel lezen op Got toch over gegaan van stereo set naar AV set. Geen moment spijt gehad van deze beslissing
Ok...even een uitleg voor de mensen die geen flauw benul hebben wat ik bedoel.Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 21:05:
[...]
MuzikaalJe lijkt Rene van Es wel
Een stereo kan muziek mooier, beter, whatever weergeven dan een HT van ongeveer dezelfde prijs. Maar de ene HT-versterker besteedt meer aandacht aan de stereokwaliteiten dan de andere. Die receiver van NAD is er één die iets minder waar voor je geld biedt op HT-gebied dan een aantal andere merken, maar daarentegen meer aandacht besteedt aan de weergave op stereoniveau, wat tegenwoordig toch wel het domein van de muziek is en daarom is de term muzikaler best te gebruiken naar mijn mening.
Edit: Oh zo bedoel je dat! Had ik eigenlijk nog niet zo over nagedacht. Maaruh...wat is dan een goed woord daarvoor? Volgens mij is muzikaal toch wel een geaccepteerde term.....
[ Voor 12% gewijzigd door zimbab op 28-06-2005 21:52 ]
Verwijderd
Oww weer een kabeldiscussieTrasos schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 20:48:
[...]
Eens kijken wie de verleiding niet kan weerstaan![]()
Maar het is idd een kwestie van ff proberen en smaak of je de DAC van de CD-speler beter vind dan die van de receiver. Over het algemeen kun je wel stellen dat de DAC van een CD speler van een hogere kwaliteit is dan van een receiver uit dezelfde prijsklasse.
Vinyl versus compact disc discussie dan?
Een klein vraagje voor de 'vinyl extremist':
Ik heb wel eens een LP gedraaid op de Thorens TD 165 die ik van mn ouders heb gekregen, maar ik kan echt niet tegen die ruis die ALTIJD aanwezig is.
Is dit normaal voor een platenspeler of komt dit door mijn oude speler/naald ?
[/LP Noob-mode]
\_Specs_/
Ruis kan door een heleboel dingen komen. Ga eens naar een hifishow en luister eens naar een _goede_ draaitafel. Je kan het echt wel zo goed als ruisvrij krijgen.ZiegoM schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 22:45:
[...]
Een klein vraagje voor de 'vinyl extremist':
Ik heb wel eens een LP gedraaid op de Thorens TD 165 die ik van mn ouders heb gekregen, maar ik kan echt niet tegen die ruis die ALTIJD aanwezig is.
Is dit normaal voor een platenspeler of komt dit door mijn oude speler/naald ?
[/LP Noob-mode]
Dat is wat ik wilde horen.
Ik geloof namelijk best alle verhalen over het betere geluid door het grotere frequentiebereik ed., maar ik snapte niet hoe mensen door die ruis heen konden luisteren. Maar dat ligt dus aan mijn ervaring met vinyl. Duidelijk
Ik geloof namelijk best alle verhalen over het betere geluid door het grotere frequentiebereik ed., maar ik snapte niet hoe mensen door die ruis heen konden luisteren. Maar dat ligt dus aan mijn ervaring met vinyl. Duidelijk
\_Specs_/
Ruis zou je niet moeten horen. Het kunnen een paar dingen zijn die ik zo één twee drie bedenken.
1. Versleten naald/element. Tja er is geen echte manier om dit te kunnen testen behalve door er een nieuwe naald/element in te zetten en kijken of het geluidsverbetering opleverd. Een goede LP naald moet zo'n 10 jaar meegaan. Daarna is het toch wel slim om 'm te verwisselen. Je hoort het verschil echt meteen.
2. Gare snaar (alleen bij een belt-drive natuurlijk
) Krijg je kleine trillingen die het geluid kunnen verstoren.
3. Stof in de groeven van je LP. Zacht stofdoekje eroverheen halen.
4. Niet helemaal goed aangesloten/gecorrodeerde aarde draad. Probeer even de aarde draad los te maken kijken of 'ie nog glimt en anders klein stukje eraf en opnieuw een stukje strippen. Dit is wel echt het minst logische, maar het is mij wel eens gebeurd, duurde eeuw voor ik eracher was.
5. Matige phonotrap in je versterker. Phonobox kopen.
Maar zoals gezegd het kan veel zijn.
1. Versleten naald/element. Tja er is geen echte manier om dit te kunnen testen behalve door er een nieuwe naald/element in te zetten en kijken of het geluidsverbetering opleverd. Een goede LP naald moet zo'n 10 jaar meegaan. Daarna is het toch wel slim om 'm te verwisselen. Je hoort het verschil echt meteen.
2. Gare snaar (alleen bij een belt-drive natuurlijk
3. Stof in de groeven van je LP. Zacht stofdoekje eroverheen halen.
4. Niet helemaal goed aangesloten/gecorrodeerde aarde draad. Probeer even de aarde draad los te maken kijken of 'ie nog glimt en anders klein stukje eraf en opnieuw een stukje strippen. Dit is wel echt het minst logische, maar het is mij wel eens gebeurd, duurde eeuw voor ik eracher was.
5. Matige phonotrap in je versterker. Phonobox kopen.
Maar zoals gezegd het kan veel zijn.
Het wordt maar weer eens tijd dat ik mijn uitbreidingen laat zien
.
Ik heb nu nieuw (sinds een paar maandjes) de kef Q9c als center. Tevens heb ik dit weekend de PSW 3500 in ontvangst mogen nemen. Door de toevoeging van de sub is het geluid een stuk verbeterd!
Vanavond zal ik wat foto's maken, voor de liefhebbers
.
Ik heb nu nieuw (sinds een paar maandjes) de kef Q9c als center. Tevens heb ik dit weekend de PSW 3500 in ontvangst mogen nemen. Door de toevoeging van de sub is het geluid een stuk verbeterd!
Vanavond zal ik wat foto's maken, voor de liefhebbers
Verwijderd
ey eindelijk kan ik mijn set laten zien kheb ze op een msn site gezet 
zie hier mijn set:
http://groups.msn.com/beeldengeluid
zie hier mijn set:
http://groups.msn.com/beeldengeluid
Verwijderd
Ik zie wat onkyo, pioneer en jbl klopt toch??Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 20:12:
Netjes, wat zijn de specs? Lekker knusse kamer, wat voor rears heb je?
Voor de anderen net zo scheel als mij, de fotos staan rechts (was voor mij ook ff zoeken
Verwijderd
Hier nog is wat foto's!!!
Men DIY speakers zijn eindelijk afgewerk, ze moesten enkel nog gespoten worden, de filters verbeteren en draad vervangen. Ze zijn in het bordaux gespoten met een verf die ook voor pa boxen gebruikt word (50€/liter) . (deze is goed krasbestendig, wel geen hoogglans mr zijdeglans valt nog best mee vind ik).
Samsung DVDHD745
Sony Str-DB790Qs
Mivoc SW 1000 SUB (ook gespoten en van spikes voorzien)
D.I.Y. 6.0 Surrounds speakers
Tv vervangen door een volwassener exemplaar ondertussen ( groter en ouder dus )
Hier de foto's en de uitleg. De volledige specs kan je vinden op http://my.hifi.nl/index.php?user=961
Overzicht van de kamer

Reciever

D.I.Y.

Brico spikes @ 1€/st

Al wat minder aangesloten zodat ruis miniem is.

Nu is het verder sparen voor een grotere en betere tv met dvi ingang. Denk dat volgend jaar met de wk wel intressante koopjes te doen zijn. Kan ik al beginnen te sparen. Heb ook wat ölflex Lappkabel gekocht om de apparater van een euroconnector te voorzien en zo onnodig lange snoeren te vervangen door kortere en dikkere.
Ga binnekort ook nog een netverdeeldoos van Brennenstuhle halen met overspanningsbeveiliging en netfilter. Wij wonen vlak naast een cabine en wil het risico niet lopen dat er iets kapotgaat. Voor de rest wat meer muziek aanschaffen en genieten van films met men vriendin. Die ook al blij is dat men speakerstjes terugzijn
Men DIY speakers zijn eindelijk afgewerk, ze moesten enkel nog gespoten worden, de filters verbeteren en draad vervangen. Ze zijn in het bordaux gespoten met een verf die ook voor pa boxen gebruikt word (50€/liter) . (deze is goed krasbestendig, wel geen hoogglans mr zijdeglans valt nog best mee vind ik).
Samsung DVDHD745
Sony Str-DB790Qs
Mivoc SW 1000 SUB (ook gespoten en van spikes voorzien)
D.I.Y. 6.0 Surrounds speakers
Tv vervangen door een volwassener exemplaar ondertussen ( groter en ouder dus )
Hier de foto's en de uitleg. De volledige specs kan je vinden op http://my.hifi.nl/index.php?user=961
Overzicht van de kamer
Reciever
D.I.Y.
Brico spikes @ 1€/st
Al wat minder aangesloten zodat ruis miniem is.
Nu is het verder sparen voor een grotere en betere tv met dvi ingang. Denk dat volgend jaar met de wk wel intressante koopjes te doen zijn. Kan ik al beginnen te sparen. Heb ook wat ölflex Lappkabel gekocht om de apparater van een euroconnector te voorzien en zo onnodig lange snoeren te vervangen door kortere en dikkere.
Ga binnekort ook nog een netverdeeldoos van Brennenstuhle halen met overspanningsbeveiliging en netfilter. Wij wonen vlak naast een cabine en wil het risico niet lopen dat er iets kapotgaat. Voor de rest wat meer muziek aanschaffen en genieten van films met men vriendin. Die ook al blij is dat men speakerstjes terugzijn
Verwijderd
Mooi gedaan man, ben benieuwd hoe goed ze klinken.
Ik zou wel nog naar je versterking kijken, daar valt ook veel winst te pakken.
En ik zou je frontspeakers is een stuk naar binnen draaien, totdat de stem duidelijk uit je tv lijkt te komen zeg maar
En ik zou je frontspeakers is een stuk naar binnen draaien, totdat de stem duidelijk uit je tv lijkt te komen zeg maar
Sommige mensen defineren kraak ook als ruis.Sjoewe schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 23:05:
Ruis zou je niet moeten horen. Het kunnen een paar dingen zijn die ik zo één twee drie bedenken.
10 jaar met een naald? Bij regelmatig gebruik zou ik hem gewoon lekker eens per 1,5 a 2 jaar vervangen.1. Versleten naald/element. Tja er is geen echte manier om dit te kunnen testen behalve door er een nieuwe naald/element in te zetten en kijken of het geluidsverbetering opleverd. Een goede LP naald moet zo'n 10 jaar meegaan. Daarna is het toch wel slim om 'm te verwisselen. Je hoort het verschil echt meteen.
Met een versleten naald help je ten eerste je vinyl om zeep en ten tweede klinkt een verse naald gewoon beter. Je kunt overigens wel horen of een naald versleten is, in het hoog gaat een naald namelijk slissen. Dan ben je in princiepe je vinyl al aan het slopen maar dat is toch wel de duidelijkste aanwijzing die je kunt krijgen.
Tevens pikken versleten naalden meer stof op.
En als ze echt ranzig zijn, 1 deel isopropanol, 5 delen demi water, in een planten spuit, plaat nat spuiten, even in laten trekken en droog wrijven met een pluisvrije doek.3. Stof in de groeven van je LP. Zacht stofdoekje eroverheen halen.
Middeltje wat ik hier boven geef werd vroeger door lenco verkocht alszijnde record cleaner
Wat betreft ruis, controleer alle verbindingen even zoals de headshell die de toonarm in gaat (eventueel kun je daarvan de contact puntjes ook schoon maken met isopropanol), tulpstekkers (willen zo af en toe nog wel eens iets fijn geknepen moeten worden om een goede verbinding te maken), aarde draad zoals al eerder aan gegeven e.d
Verwijderd
hier even de specs van me setje... enja als je op de site kijkt moet je naar afbeeldingen gaan :d
http://groups.msn.com/beeldengeluid/shoebox.msnw
om te beginnen de receiver:
Stereo: 2 x 100 W, 8 ohm bij 1 kHz, bij 0,8% THD; Surround: 5 x 100 W, 8 ohm bij 1 kHz, bij 0,8% THD
Dolby Digital/DTS decoders ingebouwd
Dolby Pro Logic II
DAP: HALL/DANCE CLUB/LIVE CLUB/PAVILION/ALL CH STEREO
A/V afstandsbediening
ANDERE FEATURES
Audio
Hoog/laag regeling
Algemeen
Oplichtend display met dimmer
Vernieuwde COMPU LINK besturing
Ingangen/uitgangen
Analoog audio: 5 ingangen en 2 uitgangen
Digitaal audio: 1 optische ingang en 1 coaxiale ingang (toewijsbaar)
Video (composiet): 2 ingangen en 2 uitgangen
Subwoofer preout
Luidspreker aansluitingen: voor L/R, midden, surround L/R
Tuner
RDS tuner (PS/PTY/RT, PTY Search)
Enhanced Other Network: TA/NEWS/INFO
Geheugen voor 30 FM en 15 AM zenders
dvd speler::
Pioneer DV-575A-S DVD-speler
• DVD, VCD, CD, CD-R/RW, DVD-R/RW, DVD-A/V, SACD, MP3, WMA JPEG photo viewer
• DIVX, PAL Progressive
• 192 KHz/ 24 bit D/A Converter
• Coaxial Digital output
• Optical Digital output
• SR
• 2 Euro-scarts
• RGB-Y/C Video output on Euro Scart
• Zilverkleurige uitvoering
erg goed spelertje slikt echt alles door
center:
B&W 2000 IFS echt zwaar aan te raden! zeer mooi kwa geluid en vormgeving
fronts:
2 jbl zuiluidsprekers type MK-1000 daar zit een mooi helder geluid in en een strakke bas als het wel weer wat harder moet :d vangt me sub de bas op en dat werkt cker prima
kheb een pioneer TS-WX80 sub die oorspronkelijk voor in de auto is maar ik kan je verzekeren dat dat prima werkt hier. als versterker voor de sub een pioneer A-777 versterker
de tv is een aristona blackline breedbeeld 70 cm. geen vlakke beeldbuis enzo maja dat kan ik niet betalen ik ben 17 dus student
als rears 2 B&W V201 boxjes die uitstekend voldoen daaraan.
om te beginnen de receiver:
Stereo: 2 x 100 W, 8 ohm bij 1 kHz, bij 0,8% THD; Surround: 5 x 100 W, 8 ohm bij 1 kHz, bij 0,8% THD
Dolby Digital/DTS decoders ingebouwd
Dolby Pro Logic II
DAP: HALL/DANCE CLUB/LIVE CLUB/PAVILION/ALL CH STEREO
A/V afstandsbediening
ANDERE FEATURES
Audio
Hoog/laag regeling
Algemeen
Oplichtend display met dimmer
Vernieuwde COMPU LINK besturing
Ingangen/uitgangen
Analoog audio: 5 ingangen en 2 uitgangen
Digitaal audio: 1 optische ingang en 1 coaxiale ingang (toewijsbaar)
Video (composiet): 2 ingangen en 2 uitgangen
Subwoofer preout
Luidspreker aansluitingen: voor L/R, midden, surround L/R
Tuner
RDS tuner (PS/PTY/RT, PTY Search)
Enhanced Other Network: TA/NEWS/INFO
Geheugen voor 30 FM en 15 AM zenders
dvd speler::
Pioneer DV-575A-S DVD-speler
• DVD, VCD, CD, CD-R/RW, DVD-R/RW, DVD-A/V, SACD, MP3, WMA JPEG photo viewer
• DIVX, PAL Progressive
• 192 KHz/ 24 bit D/A Converter
• Coaxial Digital output
• Optical Digital output
• SR
• 2 Euro-scarts
• RGB-Y/C Video output on Euro Scart
• Zilverkleurige uitvoering
erg goed spelertje slikt echt alles door
center:
B&W 2000 IFS echt zwaar aan te raden! zeer mooi kwa geluid en vormgeving
fronts:
2 jbl zuiluidsprekers type MK-1000 daar zit een mooi helder geluid in en een strakke bas als het wel weer wat harder moet :d vangt me sub de bas op en dat werkt cker prima
kheb een pioneer TS-WX80 sub die oorspronkelijk voor in de auto is maar ik kan je verzekeren dat dat prima werkt hier. als versterker voor de sub een pioneer A-777 versterker
de tv is een aristona blackline breedbeeld 70 cm. geen vlakke beeldbuis enzo maja dat kan ik niet betalen ik ben 17 dus student
als rears 2 B&W V201 boxjes die uitstekend voldoen daaraan.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2005 13:32 ]
Nice
Vind alleen de 6.0 opstelling zonder centerspeaker wat raar?
Btw, heb je er nog redenen voor dat je achterspeakertjes wel gespiegeld zijn en je voorspeakers beide hetzelfde zijn?
Ik zie een center onder de tv liggen?XanderH schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 13:30:
[...]
Nice
Vind alleen de 6.0 opstelling zonder centerspeaker wat raar?Bij 6.0 zou ik denken aan front left, front center, front right, surround right, surround center, surround left?
Jij hebt nu front left, front right, back right, surround right, surround left, back left, ofzo?
Wist niet dat het bestond
Btw, heb je er nog redenen voor dat je achterspeakertjes wel gespiegeld zijn en je voorspeakers beide hetzelfde zijn?
Verwijderd
De voorste heb ik enkel nog de kast van de originele speakers gebruikt, daarkon ik dus weinig aan veranderen. Dat gespiegeld is om er wat symmetrie in te brengen. Had al wel eens gedacht aan men versterker te Modificeren met pre outs en banaanklemmen, maar weet niet of ze dat bij het sony service center hier dichtbij willen doen. Deze versterker zit in mijn kamer nog lang niet aan zen maximum.XanderH schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 13:30:
[...]
Nice
Vind alleen de 6.0 opstelling zonder centerspeaker wat raar?Bij 6.0 zou ik denken aan front left, front center, front right, surround right, surround center, surround left?
Jij hebt nu front left, front right, back right, surround right, surround left, back left, ofzo?
Wist niet dat het bestond
Waar halen jullie eigenlijk die mooie doorschijnende kabeltjes (coaxiaal, optisch etc) en waar zijn mooie pimpy bananenstekkers te halen? De online electroboeren hebben wat saaier spul allemaal naar mijn mening.
Verwijderd
Witte sokken zijn uitVerwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 13:29:
hier even de specs van me setje... enja als je op de site kijkt moet je naar afbeeldingen gaan :d
Ziet er verder prima uit, wou dat ik dat om mijn 17de had...ipv een samsung midi deck
Verwijderd
netjes gemaakt kerel, meubel ook zelf gemaakt ?Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 13:10:
Hier nog is wat foto's!!!
Verwijderd
Jah hier ben ik ook benieuwd naar het is namelijk precies wat ik zoek!!Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 16:13:
[...]
netjes gemaakt kerel, meubel ook zelf gemaakt ?
En anders maak ik hem zelf wel na
Verwijderd
Yep, eigen ontwerp (ook cdrekje) . Matriaal (buiten hout) van vaders bedrijfVerwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 16:13:
[...]
netjes gemaakt kerel, meubel ook zelf gemaakt ?
Ga toch is mailen denk naar die kerel van de sony service center, heb daar ook is geweest voor een reciever, het schol echter 150€ met een duitse webshop, daarmee is het nogal ambetant voor te vragen of het men reciever onder handen zou kunnen nemen.
p.s. mijn banaanstekkers waren 2€ /2stuks:)
Erg leuke variant van het flexi rack (zie www.tnt-audio.com ) heb je daar onder je TV!Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 18:35:
[...]
Yep, eigen ontwerp (ook cdrekje) . Matriaal (buiten hout) van vaders bedrijf. Wou eerst een spider rack maken mr nu kan ik er nog vanalles opleggen, beter dus achteraf gezien. Heb nog draadstangen liggen en andere lengtes van inoxe buisjes dus kan de hoogtes nog iets wijzigen achteraf. Ben de plannen van autocad wel verloren door een crash, spijtig
Ga toch is mailen denk naar die kerel van de sony service center, heb daar ook is geweest voor een reciever, het schol echter 150€ met een duitse webshop, daarmee is het nogal ambetant voor te vragen of het men reciever onder handen zou kunnen nemen.
Je ontwerp is erg praktisch zo te zien, echt iets wat ik ook kan gebruiken.
Tv en av meubel in één is natuurlijk erg handig.
Met kersenkleur houtplaten van de bouwmarkt zou het heel goed bij mn speakers passen.
En banaanstekker voor 1 euro p.s.? Waar?
[ Voor 3% gewijzigd door ZiegoM op 30-06-2005 21:34 ]
\_Specs_/
Verwijderd
Heel flauw hoor, maar die zwemt in de zeeVerwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 18:35:
[...]
Ga toch is mailen denk naar die kerel van de sony service center, heb daar ook is geweest voor een reciever, het scholechter 150€ met een duitse webshop, daarmee is het nogal ambetant voor te vragen of het men reciever onder handen zou kunnen nemen.
En wat de heck is ambetant???
Wat bedoel je met benaanklemmen ? Ik heb namelijk dezelfde versterker (zwart) en me speakers Bi-wire aangesloten met supra classic 4.0 en gebruik aan de versterker kant benaanstekkers omdat 2x 4mm2 niet in de bindingpots past. Je kan als je je speakers met benaanstekkers aan wilt sluiten de zwarte dopjes uit je bindingpots halen, dan past daar een banaanstekker in.Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 14:12:
[...]
De voorste heb ik enkel nog de kast van de originele speakers gebruikt, daarkon ik dus weinig aan veranderen. Dat gespiegeld is om er wat symmetrie in te brengen. Had al wel eens gedacht aan men versterker te Modificeren met pre outs en banaanklemmen, maar weet niet of ze dat bij het sony service center hier dichtbij willen doen. Deze versterker zit in mijn kamer nog lang niet aan zen maximum.
Ik neem aan dat je op de receiver doelt. Waarom zeg je zoiets? Als er iemand zijn auto laat zien kom je toch niet met de opmerking "hey, kijk even bij de Porsche dealer, die zijn veel beter dan je Opel."Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 13:19:
Ik heb zelf ook de 790QS en heb daar al zolang als ie er staat (jaar of 2?) super veel plezier aan. Deze komt ui onze lokale HiFi winkel, uitgebreid vergeleken met Yamaha, Maranz, NAD en Denon, maar die konden mijn Dali's niet lekker laten klinken. Deze Sony doet dat wel perfect. Geluid is persoonlijk, en de receiver/speaker combo moet ook maar net goed zijn.
Enfin, dat wilde ik even kwijt. Ik erger me soms dood aan dit soort loze opmerkingen zoniet standaard antwoorden als er een burgerlijk merk voorbij komt.
Mocht je de receiver niet bedoelt hebben, mijn excuses.
Verwijderd
Ambetant is in de kempen een synoniem voor ongemakkelijk.Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 22:09:
[...]
Heel flauw hoor, maar die zwemt in de zee
En wat de heck is ambetant???Mooie kleur trouwens je speakers, net niet TE rood wat ik ook wel eens gezien heb.
En schol gebruiken we hier ook wel is in plaats van Santé voor het drinken.
Die banaanstekkers haal ik bij een plaatselijke audiowinkel die ook in 2de hands en faillisementen verkoopt. Hij haalt zijn matriaal van een leveransier van onderstaande site denk ik, het is geen topspul maar prijs/kwaliteit goed genoeg voor een student. Men tweeters en Woofers van de center speaker komen ook van daar.
http://www.itcweb.net/nl/cadre_client.htm
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.
Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laad sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeg gehaald.
** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.
Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laad sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeg gehaald.
** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **