Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 31.197 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ah, vandaar. Laat ik m'n XBMC dan maar weer eens updaten. Thx! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 15:12:
Xbox ziet er stoer uit met die software _/-\o_ . Ik weer wat mijn volgende consel wordt.
Toch zou ik nu wachten op de xbox 360 ;) , maar das off topic.
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 22:57:
ik zie steeds meer projector opstellingen. TripleA eindelijk foto's :) Mooi voor elkaar die shiva/hypex combi. Nu de afwerking van het geheel nog..

www.mijnhometheater.com/foto
Ja ik weet het, ik denk aan hoogglans zwart ofzo, ik moet nog ff kijken of dat te doen is omdat ik niet echt veel ervaring heb met verven :)
Mooie site btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AsBest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-05-2024
Ik heb gisteren eindelijk wat nieuw spul gekocht.
Mijn oude 52cm tv en mijn oude vertrouwde Philips stereosetje hebben plaatsgemaakt voor een 76cm lcd tv en een 5.1 set van Mordaunt-short met een receiver van Pioneer.

De tv is een 30" lcd van Tatung (V30CMAM).

Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.co.uk/images/products/avamplifierreceiver/pioneer/1115028117042vsx415s_detailpage.jpg
De Pioneer VSX-415-S

Afbeeldingslocatie: http://www.mordaunt-short.co.uk/pix/302.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.mordaunt-short.co.uk/pix/304c.jpg
De satelite + de center speakers, MS 302 en 304.

Afbeeldingslocatie: http://www.mordaunt-short.co.uk/pix/308.jpg
En de sub, een MS 308.

Tot slot nog wat foto's van mijn opstelling. De positie van de 4 satelites is nog niet helemaal goed, daar moet ik nog wat op puzzelen.. (klik op de foto's voor een grote versie)

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/gijsbertvandenbrink/hifi/DSCN1425.JPG
Overzichtje

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/gijsbertvandenbrink/hifi/DSCN1426.JPG
Overzichtje van iets verder af... (rechts in de vensterbank staat nu een van de satelites)

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/gijsbertvandenbrink/hifi/DSCN1416.JPG
Close-up van de receiver en htpc

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/gijsbertvandenbrink/hifi/DSCN1419.JPG
Sub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:00
Nice! Dat nieuwe design van Pioneer! :)

Hoewel dit een 4** model is (een van de "laagste" modellen zou je kunnen zeggen?) geeft die "*15" er toch een hele nette look aan, ik vind hem qua uiterlijk sowieso veel beter dan welk model uit de "*14" serie dan ook, tot aan de 2014 toe.... :o

edit:

Al moet ik wel zeggen dat ik Pioneer qua design een beetje gek bezig vind. Het nieuwe design van de 415, de 515 en de 915 vind ik mooi, zonder twijfel. Die "goot" in het midden ter vervanging van die aflopende bovenkant vind ik best leuk gevonden. Alleen de 1015 vind ik veel minder dan de 1014... De 1014 heeft nog best een "stoer" uiterlijk, ook nog met het oude design aflopende bovenkantje, waar de 1015 gewoon *plat* is. Geen aflopend randje, geen geultje (waarschijnlijk door het klepje)... Mja, het zal een kwestie van smaak zijn. Vroeger vond ik de 1014, en zeker de 2014 qua uiterlijk ook evel mooier dan bijv de 814. De nieuwe 915 vind ik echter een stuk mooier dan de 1015...

[ Voor 40% gewijzigd door Xander op 15-06-2005 17:05 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

XanderH schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 16:59:
edit:

Al moet ik wel zeggen dat ik Pioneer qua design een beetje gek bezig vind. Het nieuwe design van de 415, de 515 en de 915 vind ik mooi, zonder twijfel. Die "goot" in het midden ter vervanging van die aflopende bovenkant vind ik best leuk gevonden. Alleen de 1015 vind ik veel minder dan de 1014... De 1014 heeft nog best een "stoer" uiterlijk, ook nog met het oude design aflopende bovenkantje, waar de 1015 gewoon *plat* is. Geen aflopend randje, geen geultje (waarschijnlijk door het klepje)... Mja, het zal een kwestie van smaak zijn. Vroeger vond ik de 1014, en zeker de 2014 qua uiterlijk ook evel mooier dan bijv de 814. De nieuwe 915 vind ik echter een stuk mooier dan de 1015...
Ja ja........voor de Pioneer-noob is dit echt abracadabra. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
zimbab schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 17:07:
[...]

Dus? :+ Dat geld voor alles wel... :P

Maargoed, ik heb er maar ff wat picjes bij gezocht dan:
Oude modellen:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/60826/thumb.jpg
de 514

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/60827/thumb.jpg
de 814

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/60828/thumb.jpg
de 1014

Nieuwe modellen:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/60829/thumb.jpg
de 515

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/60830/thumb.jpg
de 915

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/60831/thumb.jpg
de 1015

En ik vind de 1015 nu dus als "topmodel" (in die serie dan) qua design uit de boot vallen bij de nieuwe modellen, waar ik de 1014 qua design vroeger ook echt boven de lagere modellen vond staan... volg je het nu? :+ Ohja alle plaatjes zijn uiteraard klikbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Xander op 15-06-2005 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zimbab schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 17:07:
[...]

Ik weet welke modellen hij bedoelt en ik ken ze ook wel qua typenummer, maar heb het ook wel 2x moeten lezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 17:15:
[...]

Ik weet welke modellen hij bedoelt en ik ken ze ook wel qua typenummer, maar heb het ook wel 2x moeten lezen :P
Ja hey, hoe moest ik het anders schrijven? :+

Hm, ik begin zelf trouwens ook te twijfelen, hoe vaker ik de 1015 zie hoe mooier hij wordt lijkt het :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderH schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 17:18:
[...]

Ja hey, hoe moest ik het anders schrijven? :+

Hm, ik begin zelf trouwens ook de twijfelen, hoe vaker ik de 1015 zie hoe mooier hij wordt lijkt het :X
Ik zou dan toch even wachten op de 2015 of desnoods nu voor 600 euro de 2014 kopen.
Deze heeft namelijk een stuk meer functies, bijvoorbeeld iLink.
Dat is echt geweldig icm een een Pioneer DV757.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

XanderH schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 16:59:
Alleen de 1015 vind ik veel minder dan de 1014... De 1014 heeft nog best een "stoer" uiterlijk, ook nog met het oude design aflopende bovenkantje, waar de 1015 gewoon *plat* is. Geen aflopend randje, geen geultje (waarschijnlijk door het klepje)...
Schitterend toch, die functionele soberheid :P Ik vind die 1015 juist mooier dan al die andere. Die frutsels zijn zo modegevoelig, en ze komen elk jaar weer met een nieuw frutseltje. Dat hoort IMHO bij populair spul en niet bij een serieus model dat goed is nog een paar jaar actueel kan blijven voordat het weer vervangen wordt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 17:27:
[...]

Schitterend toch, die functionele soberheid :P Ik vind die 1015 juist mooier dan al die andere. Die frutsels zijn zo modegevoelig, en ze komen elk jaar weer met een nieuw frutseltje. Dat hoort IMHO bij populair spul en niet bij een serieus model dat goed is nog een paar jaar actueel kan blijven voordat het weer vervangen wordt.
Hoe minder knoppen, hoe audiofieler het apparaat overkomt :P

Van mij mogen er best wat knoppen opzitten, maar met mate. Anders wordt het zo'n zooitje :)
Doe die knoppen dan achter een mooi frontje, zoals bij de AX5i, die je naar beneden kunt laten klappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Exirion schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 17:27:
[...]

Dat snap ik ook :) Ik vind het alleen typisch dat ze de hele serie "verheffen" tot een nieuw niveau qua design, en dat het hoogste model (nouja, niet echt, maar wel binnen de serie van modellen die al geupdate is) juist de andere kant op gaat...
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 17:26:
[...]

Ik zou dan toch even wachten op de 2015 of desnoods nu voor 600 euro de 2014 kopen.
Deze heeft namelijk een stuk meer functies, bijvoorbeeld iLink.
Dat is echt geweldig icm een een Pioneer DV757.
Oh, ik zat er sowieso niet aan te denken om iets te kopen op het moment hoor :+
De 1015 is oveirgens niet zo duur, die is voor onder de 550 euro te krijgen. Voor zover ik zie zijn de zwarte uitvoeringen (zilver sla ik meestal over bij kijken :+) zelfs goedkoper dan de 1014. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de 2015 gaat doen qua prijs.
Ik heb nog geen upgrades gepland staan ofzo, maar het lijken me wel mooie dingetjes :) Vooral ingebouwde mogelijkheid voor front biamping (tot 5.1 modes, natuurlijk niet meer in 7.1 :+) spreekt mij persoonlijk best aan... Maar dat zit tegenwoordig zelfs al op de 915.

En dat iLink geweldig is met de DV757 zal best :) Ik heb echter de DV575 en die gaat echt nog niet vervangen worden... Ik zie het nog eerder gebeuren dat ik mijn DVD-speler en receiver weg doe en voor stereo ga dan dat ik een nieuwe DVD-speler koop, dat ding wordt echt maximaal 1x per week gebruikt :)

offtopic:
Hm, het gaat nu misschien wat te offtopic over pioneer modellen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn mening: voor zover die ertoe doet :+
Receiver hoort gewoon plat. Niets aflopend, stylistische meuk. Dan kan je ze toch niet meer goed stapelen? Dat ziet er toch niet uit? Daarom vind ik de 1015 het mooist :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 18:16:
Dan kan je ze toch niet meer goed stapelen?
Naast het feit dat ik dit soort dingen helemaal niet meer wíl stapelen omdat ik het met losse plankjes mooier vind en dat ook nog eens beter is voor de luchtcirculatie, zit dat schuine aflopende stukje enkel op het front en kun je ze nog prima stapelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2005 @ 16:43:
Maar nu weer een foto. :)

[afbeelding]

Mijn nieuwste aanwinst. Een Pioneer VSX-2014i
Eejjj een 2014i ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AsBest schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 16:38:
Mijn oude 52cm tv en mijn oude vertrouwde Philips stereosetje hebben plaatsgemaakt voor een 76cm lcd tv en een 5.1 set van Mordaunt-short met een receiver van Pioneer.

[afbeelding]
De Pioneer VSX-415-S

[afbeelding][afbeelding]
De satelite + de center speakers, MS 302 en 304.

[afbeelding]
En de sub, een MS 308.

Tot slot nog wat foto's van mijn opstelling. De positie van de 4 satelites is nog niet helemaal goed, daar moet ik nog wat op puzzelen.. (klik op de foto's voor een grote versie)

[afbeelding]
Overzichtje

[afbeelding]
Overzichtje van iets verder af... (rechts in de vensterbank staat nu een van de satelites)

[afbeelding]
Close-up van de receiver en htpc

[afbeelding]
Sub
die speakers heb ik ook gehad.. tip van mij, breng ze terug en ruil ze in voor hun grotere broers, de 902's en de 905c. ze zijn niet veel duurder (bij de Correct in rotterdam kostte de 902 tijden 65,- ps.) maar het geluid is dan werkelijk stukken beter. vooral met het laag. verder kunnen de 302's niet lang op hoog volume aan. ik heb dr 2 overbelast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fly_guy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-10-2020
Zelf heb ik een in mijn ogen een redelijk homogene opstelling staan:

4 x B&W 603 S3
B&W LCR600
B&W ASW600

Receiver: Yamaha RX-V750
DVD speler: Yamaha S550
TV: een oude JVC, ergens eind dit jaar te vervangen door een LCD

Dit staat er ongeveer een half jaar en ben er erg blij mee. Over de center niets dan lof. Hij is
op alle gebied compatible met zijn 4 broertjes ook bij hogere volumes. Ik weet nog dat ik 'm verkoos
boven de LCR60 maar die luistersessie is alweer lang achter de rug dus ik weet niet meer waarom :)
De sub is ok maar komt niet in de buurt van de kwaliteit van de overigen. Misschien toch ooit
vervangen door iets anders.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/neok/overview_right.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/neok/front.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/neok/left.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/neok/right.jpg

De opstelling is niet perfect, de fronts staan tegen de muur, 2 meter tussen de fronts en 3 meter van de center tot de bank. Verder staan de surrounds een beetje achter wat planten (bekeken vanop de bank). Als ik binnen niet al te lange tijd verhuis zal het er in ieder geval beter op worden (en dan zeker de sub) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is precies de speaker set waar ik van "droom" (betaalbare droomset dan ;)).. Als ik straks klaar ben met school gaat er zeker zo iets komen!

Maar een mooie set, waar een nieuwe LCD zeker niet zal misstaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Zeer nette set fly_guy! :) B&W is altijd mooi om te zien. Je kamer lijkt wel een beetje donker trouwens, met al dat zwart en ook nog vrij donkere muren... Als je het mij vraagt zou een wat fellere kleur op je muur niet misstaan, maargoed :+

Ik heb met jouw pics btw iets vreemds, ik zie zowel in FireFox als in Photoshop knipperende witte vlekjes in de zwarte gebieden... ik heb nog zitten testen maar dit heb ik echt alleen met jouw foto's :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ben ik het helemaal mee eens wat zijn dat toch gruwelijk mooie speakers om te zien. :9
Heb ze helaas nog nooit beluisterd, maar dit zijn ook kanshebbers voor mijn volgende upgraderonde. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
Overzichtje
Dode sub-pixel (boven)midden op je TV? ik zie namelijk een rood stipje :| :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 22:29:
[...]

Dode sub-pixel (boven)midden op je TV? ik zie namelijk een rood stipje :| :/
Dan heeft hij ook een kleine dode groene subpixel onder zijn tv en een paarse dode subpixel op zijn subwoofer... :P Lijkt me meer aan de cam liggen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij die nieuwe serie van Pioneer hebben ze in elk geval erg goed naar Yamaha en Sony gekeken. Beetje té goed wat mij betreft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zekers mooie set plasma of lcd en je bent helemaal klaar 8)
Felle kleuren zijn uit vriend :|
Grijs zwart donkerrood enz enz das was in nou :|
XanderH schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 22:20:
Zeer nette set fly_guy! :) B&W is altijd mooi om te zien. Je kamer lijkt wel een beetje donker trouwens, met al dat zwart en ook nog vrij donkere muren... Als je het mij vraagt zou een wat fellere kleur op je muur niet misstaan, maargoed :+

Ik heb met jouw pics btw iets vreemds, ik zie zowel in FireFox als in Photoshop knipperende witte vlekjes in de zwarte gebieden... ik heb nog zitten testen maar dit heb ik echt alleen met jouw foto's :?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2005 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 18:16:
Receiver hoort gewoon plat. Niets aflopend, stylistische meuk. Dan kan je ze toch niet meer goed stapelen? Dat ziet er toch niet uit? Daarom vind ik de 1015 het mooist :+

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2005 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-09 19:43
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 00:43:
Helemaal mee eens het Bios geluid is uit en stereo is in >:)
Je hebt ook extreem goede HT voorversterkers, extreem goede DVD loopwerken die samen een ijzersterke combi vormen.

Het hoeft per definitie niet te betekenen dat het of HT of stereo is.

Voor de foto's:
Als het goed is wordt dit binnenkort bij me afgeleverd:

Afbeeldingslocatie: http://www.rna.it/images/t32r.jpg

TAG McLaren T32R tuner, in het zwart. Optioneel is nog een DAB module. Dat kan altijd nog.

[ Voor 33% gewijzigd door blue eyes op 15-06-2005 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Als Kees de DJ een 6 dB boost op 50 Hz ''lekker'' vindt klinken - en dat komt echt voor - dan maak jij niks goed met je ijzersterke tuner.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Barry|IA schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 23:27:
Als Kees de DJ een 6 dB boost op 50 Hz ''lekker'' vindt klinken - en dat komt echt voor - dan maak jij niks goed met je ijzersterke tuner.
Een goeie tuner klinkt nog altijd beter dan een slechte, net zoals een goeie CD-speler met een beroerde CD nogsteeds beter klinkt dan een slechte CD-speler. Maar als ik radio draai, en dat gebeurt niet vaak, dan lig ik ook niet zo wakker van de kwaliteit. Het klinkt toch nooit echt goed ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Ik vind een goede Cd altijd nog beter klinken op een slechte Cd-speler, dan andersom.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Ja, maar dat is niet waar ik het over had.

[ Voor 87% gewijzigd door Exirion op 16-06-2005 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Exirion schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 00:00:
Ja, maar dat is niet waar ik het over had.
Het heeft er wel veel mee te maken.

Ben je het met mij eens dat een dure tuner geen nut heeft, als de uitzending al verpest is? (vergelijk het met die Cd-speler)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Barry|IA schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 00:05:

Ben je het met mij eens dat een dure tuner geen nut heeft, als de uitzending al verpest is? (vergelijk het met die Cd-speler)
Ja, maar gaf ik dat in m'n eerste reactie niet al aan? :)

Maar ik begrijp ook best dat iemand toch een goeie tuner wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Exirion schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 00:09:
[...]

Ja, maar gaf ik dat in m'n eerste reactie niet al aan? :)
Heb jij al 'es op de klok gekeken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Barry|IA schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 00:16:
Heb jij al 'es op de klok gekeken? :P
Bedtijd voor leesblinden dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Barry|IA schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 00:05:
[...]

Dat is natuurlijk onzin. Van een slechte uitzending maakt een goede tuner meer goed dan een slechte tuner. Bovendien zijn er ook zenders die het wel redelijk doen. Waarom zou je trouwens een goede tv kopen als de kabelkwaliteit ook brak is? Dit soort redeneringen kan je op zoveel dingen toepassen.

En als hij een keer de optionele DAB module er in zet (als dat eindelijk een keer een beetje van de grond komt in Nederland) dan heeft ie wel een dijk van een tuner. Maar ik zou het geld er ook niet aan uitgeven hoor.....als ik al radio luister dan is het vaak tijdens werkzaamheden.....opruimen, afwassen, schoonmaken etc. Dan hoeft het niet per sé highend te zijn.....het is echt niet zo dat ik even lekker op de bank ga zitten om naar de radio te luisteren.

[ Voor 30% gewijzigd door zimbab op 16-06-2005 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de liefhebbers staat er op een duitse site inmiddels een review van de nieuwe pioneer 415 en 915 online. Komt er erg positief uit.

Hier een linkje:
http://www.areadvd.de/hardware/pioneer_vsx_415_vsx_915.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind die Pioneers niet zo geweldig uit zien van binne, erg kleine condensators 2* 4700µF en van die power amp ic's (dat verklaart dus het geluid van pioneer wat ik niet zo mooi vindt).

Op digitaal radio via de sateliet kan je veel meer ontvangen. Maar zo als boven staat is het gewoon een feit dat veel radio zenders bagger kwaliteit hebt en dat hoor je alleen maar erger op een betere tuner.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2005 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde even zeggen dat design echt super mooi is voor zo'n onbekende tv, ook apart size (meeste zijn of 66cm of 82cm), ziet er verder netjes uit, jammer van die hoek, heb ik zelf ook :(
fly_guy schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 21:49:
Zelf heb ik een in mijn ogen een redelijk homogene opstelling staan:

4 x B&W 603 S3
B&W LCR600
B&W ASW600

Receiver: Yamaha RX-V750
DVD speler: Yamaha S550
TV: een oude JVC, ergens eind dit jaar te vervangen door een LCD

De opstelling is niet perfect, de fronts staan tegen de muur, 2 meter tussen de fronts en 3 meter van de center tot de bank. Verder staan de surrounds een beetje achter wat planten (bekeken vanop de bank). Als ik binnen niet al te lange tijd verhuis zal het er in ieder geval beter op worden (en dan zeker de sub) :)
Moet je niet je rears een STUK meer naar binnen toe draaien, nu is de straling vrijwel terug naar je tv? Ziet er allemaal verder super uit, heb dezelfde receiver en dvd-speler en ga ook mijn tv vervangen door een lcd deze zomer :)
Blue Eyes schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 23:11:
[...]

Je hebt ook extreem goede HT voorversterkers, extreem goede DVD loopwerken die samen een ijzersterke combi vormen.

Het hoeft per definitie niet te betekenen dat het of HT of stereo is.

Voor de foto's:
Als het goed is wordt dit binnenkort bij me afgeleverd:

[afbeelding]

TAG McLaren T32R tuner, in het zwart. Optioneel is nog een DAB module. Dat kan altijd nog.
Welke voorsterver en dvd zou jij dan aanraden, van arcam ofzo? Ik vind trouwens dat bij ons via de kabel het radio geluid echt prima is....zeer zuiver en qua geluid beter dan menig cd'tjes. Ik vind zowieso de kwaliteit van veel cd's erg slecht, kan er ook aanliggen dat mijn receiver slechts met 2 kanaals analoog om kan maar de meeste cd's klinken gewoon zoveel minder dan tv/radio maar vooral dvd geluid. Ik zou het zelf er ook nooit voor over hebben zo'n tuner, maar kan het prima begrijpen als je er wel vaak en intensief naar luister om het zo maar te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 17:55:
Welke voorsterver en dvd zou jij dan aanraden, van arcam ofzo? Ik vind trouwens dat bij ons via de kabel het radio geluid echt prima is....zeer zuiver en qua geluid beter dan menig cd'tjes. Ik vind zowieso de kwaliteit van veel cd's erg slecht, kan er ook aanliggen dat mijn receiver slechts met 2 kanaals analoog om kan maar de meeste cd's klinken gewoon zoveel minder dan tv/radio maar vooral dvd geluid. Ik zou het zelf er ook nooit voor over hebben zo'n tuner, maar kan het prima begrijpen als je er wel vaak en intensief naar luister om het zo maar te zeggen.
Ik gok dat Blue Eyes je geen arcam aan gaat raden maar eerder TAG McLaren :P
En radio beter dan cd's? Misschien is het zuiver als je ontvangst goed is (wat ik bij mij thuis niet zou willen zeggen), maar de dynamiek is toch veel minder :? Óf ik heb een brakke tuner, óf jij hebt een brakke cd-speler? :P Ik kan me het moeilijk voorstellen dat radio beter kan klinken dan cd's namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

plasmaburnin schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 19:27:
mENSEN mENSEN . :)
Waar blijven de fotos :9
Ik ga foto's posten van zodra mijn speakerstandaards gemaakt zijn. Ik schat nog een weekje werk :)

Al wat specs:
Yamaha rx-v550rds
lg dvd 5353
Infinity Primus hcs speakerset
Samsung 28m66v tv

Alles werkt perfect. Het enige probleem dat ik heb is met DTS films. Ik heb er nu een 5tal geprobeerd en ze hebben allemaal stotterend geluid. Op de receiver zie ik ook het DTS symbool en de speakeraanduiding wegvallen en weer verschijnen. Dit zijn maar fracties van seconden maar storen wel enorm. Dolby Digital 5.1 werkt echter wel goed. Ik hoop dan ook dat dit een probleem is van de DVD speler en niet van de receiver. Als dit zo is wordt hij vervangen door een Yamaha S550.

Zijn er mensen die de oorzaak van dit probleem kennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Ik heb zelf ook de Rx-v 550, en ikzelf heb er geen last van. Als dvdspeler staat er een Yamaha s550 onder, zeer goed toestel vind ik, vooral de divx mogelijkheid is wel handig. Beide zijn in mijn ogen geen slechte aankoop geweest. Ik speel nu wel "maar" in stereo, met 2 B&W 303's er aan. Prachtig geluid vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
[...]

Welke voorsterver en dvd zou jij dan aanraden, van arcam ofzo?

Ik vind trouwens dat bij ons via de kabel het radio geluid echt prima is....zeer zuiver en qua geluid beter dan menig cd'tjes.
Wat ik aan zou raden? Niets, veelal zijn deze pre's en DVD loopwerken behoorlijk geprijst. Kijk eens op HT forum, krijg je wel een idee. En nog leuk ook ;)

Arcam is idd een erg goed merk, ook erg mooi om te zien en aangenaam om te luisteren. Ik denk echter als ik iets aan moet raden in absolute zin in kwaliteit dat je dan geen Arcam van mij te horen krijgt. Alhoewel ze een erg leuke PRE hebben (AV8 uit mijn hoofd?) en zeer zeker bovengemiddelde DVD spelers, FMJ serie.

Ik heb de tuner gekocht omdat ik ook radio wil luisteren. Ik vind echter niet dat radio kwaliteit beter is dan CD's. Als dat zou zijn zou je op zijn minst digitale radio moeten hebben, en ongecomprimeerd.

Ik luister geen klassiek, maar het schijnt dat radio4 kwalitatief er bovenuit steekt, zeker in vergelijking met zenders als radio538 waar ze standaard de loudness knop meezenden :D

[ Voor 7% gewijzigd door blue eyes op 16-06-2005 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offtrack
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:00

Offtrack

Ondertitel

Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 21:33:
[...]
(bij de Correct in rotterdam kostte de 902 tijden 65,- ps.)
Nu dus niet meer?
Ze staan iig niet (meer) op hun site, kheb daar ook nooit mordaunts gezien ([EDIT] had ik beter moeten kijken).
Ik ben namelijk opzoek naar een setje 902's, dus ik zou graag willen weten als ze ergens nog voor deze prijs te koop zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Offtrack op 16-06-2005 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AsBest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-05-2024
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 21:33:
[...]

die speakers heb ik ook gehad.. tip van mij, breng ze terug en ruil ze in voor hun grotere broers, de 902's en de 905c. ze zijn niet veel duurder (bij de Correct in rotterdam kostte de 902 tijden 65,- ps.) maar het geluid is dan werkelijk stukken beter. vooral met het laag. verder kunnen de 302's niet lang op hoog volume aan. ik heb dr 2 overbelast...
Volgens mij zijn die 902's + een 905 nog wel een stukje duurder dan het setje wat ik nu heb. Voor de hele set (4x302, 304 en de 308 sw) heb ik 499 betaald. Die subwoofer zorgt trouwens voor genoeg lage tonen om ook mijn buren het huis uit te laten stuiteren :P

Ik wilde even zeggen dat design echt super mooi is voor zo'n onbekende tv, ook apart size (meeste zijn of 66cm of 82cm), ziet er verder netjes uit, jammer van die hoek, heb ik zelf ook :(
Thnx. Het design was ook een van de eerste dingen die mij opviel aan deze tv, hij ziet er lekker breed en slank uit..
Het is alleen wel een beetje wazig merk, Tatung, bijna niemand kent het en dit model staat niet eens in het productoverzicht op hun site. Ma ja, hij bevalt me tot nu toe prima. Heb em overigens gekocht bij office centre, die hebben hem deze week in de aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

-Sander-

///M Powerrrrrr

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 13:19:
Ja okee er zijn nog zwaardere projector bakbeesten is zo ,pics volgen vanavond of morgen.
Hoe was het beeld van die sony eigenlijk?

[...]
En en ... ?
Ik Wij wil willen foto's!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderH schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 18:00:
[...]

Ik gok dat Blue Eyes je geen arcam aan gaat raden maar eerder TAG McLaren :P
En radio beter dan cd's? Misschien is het zuiver als je ontvangst goed is (wat ik bij mij thuis niet zou willen zeggen), maar de dynamiek is toch veel minder :? Óf ik heb een brakke tuner, óf jij hebt een brakke cd-speler? :P Ik kan me het moeilijk voorstellen dat radio beter kan klinken dan cd's namelijk...
Ik heb een nad c521BEE, dus gewoon een alom geprezen cd-speler, dus daarom begrijp ik het niet echt, tv en radio klinken gewoon af en toe veel ruimtelijker en ook dynamischer (het springt meer van de boxen af). De tuner is van de yamaha receiver zelf (rx-v750)
Blue Eyes schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 21:43:[...]

Wat ik aan zou raden? Niets, veelal zijn deze pre's en DVD loopwerken behoorlijk geprijst. Kijk eens op HT forum, krijg je wel een idee. En nog leuk ook ;)

Arcam is idd een erg goed merk, ook erg mooi om te zien en aangenaam om te luisteren. Ik denk echter als ik iets aan moet raden in absolute zin in kwaliteit dat je dan geen Arcam van mij te horen krijgt. Alhoewel ze een erg leuke PRE hebben (AV8 uit mijn hoofd?) en zeer zeker bovengemiddelde DVD spelers, FMJ serie.
Ikzelf vind die arcam serie supermooi, daarnaast schijnt de stereo kwaliteit van hun recievers erg goed te zijn, die dvd spelers uit de fmj serie hebben ook een goed cd loopwerk, dus dan kan ik de rest waarschijnlijk wegdoen. Kost me wel zo'n 2500 euro waarschijnlijk, maar dan heb je ook wat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Offtrack schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 22:46:
[...]

Nu dus niet meer?
Ze staan iig niet (meer) op hun site, kheb daar ook nooit mordaunts gezien ([EDIT] had ik beter moeten kijken).
Ik heb daar een jaar geleden een set gekocht voor 100 euro, 50 euro p/st!!! _/-\o_
Voor dat geld is er niet veel beters te verkrijgen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 08:07:
[...]

Ik heb een nad c521BEE, dus gewoon een alom geprezen cd-speler, dus daarom begrijp ik het niet echt, tv en radio klinken gewoon af en toe veel ruimtelijker en ook dynamischer (het springt meer van de boxen af). De tuner is van de yamaha receiver zelf (rx-v750)
Pas op dat je kwaliteit en mooi geluid niet verward met de getructe weergave zoals veel zenders dat weergeven, het boosten van het signaal.

Maar als jij het mooi en goed vind, is het helemaal goed ;)

p.s. TMF doet het ook in extreme mate....

[ Voor 4% gewijzigd door blue eyes op 17-06-2005 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 08:07:
Als jij TV- en radiogeluid 'ruimtelijker' en 'dymamischer' vindt klinken dan een CD dan vrees ik dat NAD of Arcam spul aan jou niet besteed is :{ Feitelijk is de dynamiek bij TV en radio nou juist ver te zoeken omdat alles door de compressor gaat om de dynamiek in te krimpen en alles zo hard mogelijk te maken. Dat is ook de reden dat het 'van de boxen af springt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fly_guy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-10-2020

Moet je niet je rears een STUK meer naar binnen toe draaien, nu is de straling vrijwel terug naar je tv? Ziet er allemaal verder super uit, heb dezelfde receiver en dvd-speler en ga ook mijn tv vervangen door een lcd deze zomer :)
Nu staan ze op ongeveer 90 graden tov de center en het is inderdaad beter. Net wat Placebo (Live in Paris) en Twister gekeken en yep, het was een goeie tip. Thanks! _/-\o_ Volgende week nog wat met de sub schuiven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~swinneke/amps001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~swinneke/amps003.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~swinneke/amps002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~swinneke/amps004.jpg

Teveel small-talk, te weinig foto's. Dan maar eens men Marantz verzameling op gevoelige plaat gezet ;)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Exirion schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 20:40:
[...]

Als jij TV- en radiogeluid 'ruimtelijker' en 'dymamischer' vindt klinken dan een CD dan vrees ik dat NAD of Arcam spul aan jou niet besteed is :{ Feitelijk is de dynamiek bij TV en radio nou juist ver te zoeken omdat alles door de compressor gaat om de dynamiek in te krimpen en alles zo hard mogelijk te maken. Dat is ook de reden dat het 'van de boxen af springt'.
Kan zijn dat zijn CD's ook zo zijn. Compressie wordt erg veel gebruikt tegenwoordig op CD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

zimbab schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 21:49:
Kan zijn dat zijn CD's ook zo zijn. Compressie wordt erg veel gebruikt tegenwoordig op CD's.
Absoluut. Ik wilde het volgende er nog bij typen maar liet het maar achterwege om niet gigantisch off-topic te gaan ;)

Alsnog:

Om hier even over verder te gaan: bij het gros van de CD's van de laatste 10 a 15 jaar is hetzelfde gebeurd. Alles moet hard, harder, hardst. De dynamiek is bij pop-muziek ver te zoeken. Het 'leuke' is dat we nu ineens lekker worden gemaakt met DVD en SACD opnamen die zoveel beter dan CD zouden zijn omdat er zoveel bitjes meer zijn, bla bla... Onzin in zoverre dat het gros van de mensen op hun setje echt de technische verbetering NIET kan horen.

Wat WEL beter is, maar dat wordt er dan weer niet bij verteld, is dat ze bij SACD e.d. nu ineens wel weer hun best doen om een goeie opname af te leveren die anders gemasterd is dan de CD-meuk waar we zolang mee overspoeld zijn. Kortom, het is misleiding omwille van nieuwe technologien die qua klank echt niet zoveel beter zijn als dat men wil doen geloven.

Als je eerlijk wil vergelijken moet je dezelfde masteropname vergelijken op de verschillende media en dan zijn de verschillen ineens niet zo groot meer dat iedereen het verschil meent te kunnen horen op een SACD ondersteunende DVD speler van 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-09 21:57
TomSwinnen schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 21:14:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Teveel small-talk, te weinig foto's. Dan maar eens men Marantz verzameling op gevoelige plaat gezet ;)
Los van een compliment voor de prachtige apparatuur, ook een compliment voor de nette foto's.
Ik moet echt m'n batterijen opladen, dan kan ik ook weer wat foto's maken, het is allemaal weer wat anders. Maar eerst een nieuwe versterker zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, nette foto`s! En mooie apparatuur ;)

Zal mijn foto`s ook weer eens posten, alleen nu maar het linkje, daar ik anders de layout verneuk ;)
http://www.middelhoven.net/hometheater/images.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Dank voor de complimentjes :)
Nu hopen dat de piccies weer overvloedig zullen vloeien met mijn aanloop? ;)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Sorry ik heb geen updates, maar als jullie foto's willen zien: Lennieboy83 in "Post hier foto's en specs van je home-ci..." ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 21:59:
[...]

Absoluut. Ik wilde het volgende er nog bij typen maar liet het maar achterwege om niet gigantisch off-topic te gaan ;)

Alsnog:

Om hier even over verder te gaan: bij het gros van de CD's van de laatste 10 a 15 jaar is hetzelfde gebeurd. Alles moet hard, harder, hardst. De dynamiek is bij pop-muziek ver te zoeken. Het 'leuke' is dat we nu ineens lekker worden gemaakt met DVD en SACD opnamen die zoveel beter dan CD zouden zijn omdat er zoveel bitjes meer zijn, bla bla... Onzin in zoverre dat het gros van de mensen op hun setje echt de technische verbetering NIET kan horen.

Wat WEL beter is, maar dat wordt er dan weer niet bij verteld, is dat ze bij SACD e.d. nu ineens wel weer hun best doen om een goeie opname af te leveren die anders gemasterd is dan de CD-meuk waar we zolang mee overspoeld zijn. Kortom, het is misleiding omwille van nieuwe technologien die qua klank echt niet zoveel beter zijn als dat men wil doen geloven.

Als je eerlijk wil vergelijken moet je dezelfde masteropname vergelijken op de verschillende media en dan zijn de verschillen ineens niet zo groot meer dat iedereen het verschil meent te kunnen horen op een SACD ondersteunende DVD speler van 100 euro.
Laat ik het zo zeggen een heleboel cd's zijn echt verschrikkelijk slecht opgenomen, en daarnaast moet ik waarschijnlijk gewoon een stereo versterker kopen, ik hoorde laatst zo'n stereo versterker op een paar eltax boxen en dat klonk echt ZOVEEL beter dan via mijn receiver (en het was gewoon een cheap ass sony versterkertje). Als je trouwens echt goed opgenomen cd's wil luisteren, dan moet je de cafe del mar serie eens luisteren, ook erg goed is de Keane cd, die klinken meteen een stuk beter op mijn set. Veel slechter zijn bijvoorbeeld de coldplay cd's (erg bright)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 13:37:
Als je trouwens echt goed opgenomen cd's wil luisteren, dan moet je de cafe del mar serie eens luisteren
Cafe Del Mar is electronische muziek. Ook al gebruiken ze hier en daar akoestische samples.

Je kunt beter zoeken naar goeie akoestische opnamen. Ik heb een rijtje referentie-CD's waarmee ik verschillende apparatuur beoordeel omdat ik de opnamen door en door ken. Op een goeie installatie is het alsof de band en zanger(es) bij je in de kamer staan. Op hoog volume blijven bij een goeie installatie de afzonderlijke geluiden in het stereobeeld aanwijsbaar zonder dat het een brij van geluid wordt. Ook de klankkleur is dan zodanig dat het geheel realistisch klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 13:37:
[...]

Laat ik het zo zeggen een heleboel cd's zijn echt verschrikkelijk slecht opgenomen, en daarnaast moet ik waarschijnlijk gewoon een stereo versterker kopen, ik hoorde laatst zo'n stereo versterker op een paar eltax boxen en dat klonk echt ZOVEEL beter dan via mijn receiver (en het was gewoon een cheap ass sony versterkertje). Als je trouwens echt goed opgenomen cd's wil luisteren, dan moet je de cafe del mar serie eens luisteren, ook erg goed is de Keane cd, die klinken meteen een stuk beter op mijn set. Veel slechter zijn bijvoorbeeld de coldplay cd's (erg bright)
Wat voor spul heb jij dan staan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 15:15:
Wat voor spul heb jij dan staan :+
Weet je zeker dat je het wil weten? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 21:15

jotheman

Was like that when I got here!

Exirion schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 16:10:
[...]

Weet je zeker dat je het wil weten? :P
Altijd :) 't Is niet voor nic 't post hier je home-cinema topic, alles is leuk om te zien ;)
Zal binnenkort hier ook 's wat foto's maken, tis niet spectaculair maar ok...

I see dead pixels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Exirion schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 13:56:
[...]

Cafe Del Mar is electronische muziek. Ook al gebruiken ze hier en daar akoestische samples.
Dus? Er is ook goed opgenomen electronische muziek hoor. En bovendien is lang niet alles van Café del Mar electronisch. Maar aangezien het allemaal verzamelaars zijn kan je ook niet zomaar zeggen dat die serie echt goed is. Dat ligt vaak toch echt wel aan de uitvoerenden specifiek. Bij Café del Mar zal het ene nummer beter zijn dan het andere. Bij elektronische muziek is vergelijkingsmateriaal inderdaad wel lastig, als je daar op doelt, maar de meeste mensen hebben ook niet gigantisch veel ervaring met meerdere instrumenten en ook al heb je dat wel dan weet je vaak nog niet hoe de CD is opgenomen.
Je kunt beter zoeken naar goeie akoestische opnamen. Ik heb een rijtje referentie-CD's waarmee ik verschillende apparatuur beoordeel omdat ik de opnamen door en door ken.
Als je de instrumenten en de opnames goed kent dan kan je inderdaad hele goede vergelijken maken. Helaas is dit bij de meeste mensen niet het geval. Bij mij ook niet, maar ik weet wel welke klankkleur ik mooi vind (en dat weet iedereen wel) en dat is toch wel het belangrijkste. Daarnaast heb ik wel een aantal CD's die ik op veel verschillende installaties heb gehoord.....daar moet ik het dan maar mee doen, maar het gaat wel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb niet al teveel bijzonders staan, als fronts twee jmlab 714 s's, de nad cd-speler en yamaha receiver, maar het komt ook voor een groot deel door mijn slechte setup (alles in de hoek) en ik ben toch redelijk veeleisend blijkbaar...

Cafe del mar is wel degelijk goed opgenomen, ik heb namelijk de orginelen van sommige van de nummers die hierop staan en die klinken minder goed (de ruis is weggenomen en de recordings zijn zuiverder) dat over dance vind ik ook redelijke onzin. Ik vraag me nog steeds af wat het grootste probleem is: de source of de boxen, dvd's kunnen echt erg goed klinken, cd's gewoon minder.

Exirion> wat heb jij verder qua versterking aan je fronts hangen, meestal klinkt het ook al een stuk beter met een extra voorversterker per front....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 23:44:

Exirion> wat heb jij verder qua versterking aan je fronts hangen, meestal klinkt het ook al een stuk beter met een extra voorversterker per front....
Imho, kan de opstelling erg veel aan het geluid doen. Er zijn maar weinig luidsprekers die het in een hoek goed doen.

Bedoel je losse eindversterkers? Het hangt van de einderversterkers af of het beter klinkt, het is iig niet per definitie beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk dan eens een keertje mijn set. Ik post hier niet zoveel, maar lees des te meer.

En ja, ik ben erg goed in het bewegen van de camera, zelfs als ie op een stand staat :p

Het overzicht van achter de luisterpositie:
Afbeeldingslocatie: http://www.jukie.demon.nl/Fotos/overzicht-thumb.jpg

Linker-front, de Xavian Trionfa:
Afbeeldingslocatie: http://www.jukie.demon.nl/Fotos/left-thumb.jpg

Linker-front zonder kap... Zie je gelijk hoeveel hout verkleurd door zonlicht :D
Afbeeldingslocatie: http://www.jukie.demon.nl/Fotos/leftzoom-thumb.jpg

De center, de Xavian Scena T:
Afbeeldingslocatie: http://www.jukie.demon.nl/Fotos/center-thumb.jpg

Nogmaals de center, nu zonder kap:
Afbeeldingslocatie: http://www.jukie.demon.nl/Fotos/center2-thumb.jpg

De sub, een SVS PB10-ISD
Afbeeldingslocatie: http://www.jukie.demon.nl/Fotos/sub-thumb.jpg

Surrounds, de Xavian XN125
Afbeeldingslocatie: http://www.jukie.demon.nl/Fotos/surrounds-thumb.jpg

Close-up van de surround:
Afbeeldingslocatie: http://www.jukie.demon.nl/Fotos/surround-thumb.jpg

De apparatuur, een Marantz SR-14 en een Arcam DV-78
Afbeeldingslocatie: http://www.jukie.demon.nl/Fotos/apparatuur-thumb.jpg

De kabels:
Afbeeldingslocatie: http://www.jukie.demon.nl/Fotos/kabels-thumb.jpg

En als laatste, de chill-plek 8) :
Afbeeldingslocatie: http://www.jukie.demon.nl/Fotos/bank-thumb.jpg

Als upgradezaken staan op het lijstje:

1) Experimenteren met demping onder de sub, aangezien de kast nu zowat omvalt >:)
2) Nieuw stereomeubel waarbij alles onder de tv past. Waarschijnlijk komt de tv dan iets hoger te staan, maar moet nog even bedenken hoe hoog precies voordat het TE hoog wordt.
3) Nieuwe versterker, iig voor muziek maar misschien gaat de huidige er wel helemaal uit. Het geheel is een tikkie warm en rommelig zo. In films op zich wel lekker, maar met muziek moet het volgens mij beter kunnen, dus binnenkort waarschijnlijk eens rustig de 2e hands markt in de gaten houden.
4) Losse cd-speler.

Nou, dat was hem geloof ik wel, barst maar los :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erg fraaie set, luidsprekers zien er kostbaar uit. Alleen die tweeter (Seas Millenium) kost al een godsvermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Erg mooie set! :) Die speakers van echt hout zouden niets voor mij zijn, ik heb weleens de neiging om een maandje met fronts te draaien en dan weer een maandje zonder... Maargoed dat moet geen probleem zijn als je je fronts er op houdt natuurlijk :)

Leuke receiver trouwens, zo zie je ze niet vaak meer (qua uiterlijk dus :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2005 @ 11:11:
Eindelijk dan eens een keertje mijn set. Ik post hier niet zoveel, maar lees des te meer.

En ja, ik ben erg goed in het bewegen van de camera, zelfs als ie op een stand staat :p

Het overzicht van achter de luisterpositie:
[afbeelding]

Linker-front, de Xavian Trionfa:
[afbeelding]

Linker-front zonder kap... Zie je gelijk hoeveel hout verkleurd door zonlicht :D
[afbeelding]

De center, de Xavian Scena T:
[afbeelding]

Nogmaals de center, nu zonder kap:
[afbeelding]

De sub, een SVS PB10-ISD
[afbeelding]

Surrounds, de Xavian XN125
[afbeelding]

Close-up van de surround:
[afbeelding]

De apparatuur, een Marantz SR-14 en een Arcam DV-78
[afbeelding]

De kabels:
[afbeelding]

En als laatste, de chill-plek 8) :
[afbeelding]

1) Experimenteren met demping onder de sub, aangezien de kast nu zowat omvalt >:)
2) Nieuw stereomeubel waarbij alles onder de tv past. Waarschijnlijk komt de tv dan iets hoger te staan, maar moet nog even bedenken hoe hoog precies voordat het TE hoog wordt.
3) Nieuwe versterker, iig voor muziek maar misschien gaat de huidige er wel helemaal uit. Het geheel is een tikkie warm en rommelig zo. In films op zich wel lekker, maar met muziek moet het volgens mij beter kunnen, dus binnenkort waarschijnlijk eens rustig de 2e hands markt in de gaten houden.
4) Losse cd-speler.

Mooi spul.

Ik ben net als jij een tijdje op zoek geweest naar een meubel dat zowel in de breedte, hoogte als diepte voldoende ruimte biedt. Tegelijk mocht ie niet te hoog zijn omdat anders m'n TV te hoog kwam te staan (zit al een voet onder). Ik ken je smaak niet, maar als je van glas/metaal houdt kan ik je dit meubel aanraden:

Afbeeldingslocatie: http://exirion.mine.nu:8080/DSCN3228_2.jpg

De hoogte is 54cm en je hebt in de breedte en diepte een zee van ruimte, ook voor stugge kabels dus enzo. Nadeel is wel dat je toch vaker dan 1 keer in de maand moet afstoffen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi meubel idd :)

Maar zoals je waarschijnlijk aan de rest van de inrichting wel ziet gaat mijn voorkeur uit naar natuurlijke kleuren/materialen.

Waarschijnlijk ga ik dan ook een mooi meubel (laten) maken van eikenhout, precies naar mijn wensen. Center bovenin, en dan 2 vakken voor min. 2 stuks app. onderin.

Zoiets ongeveer:

Afbeeldingslocatie: http://www.jukie.demon.nl/Fotos/heelsneltekeningetjevanmeubel.jpg

Dan wordt het, incl. hout, alleen wel een meubel van 70cm hoog en de vraag is dus of dat niet te hoog is. Vandaar dat ik misschien het onderste vak iets minder hoog wil maken...
XanderH schreef op zondag 19 juni 2005 @ 11:19:
[...]

Erg mooie set! :) Die speakers van echt hout zouden niets voor mij zijn, ik heb weleens de neiging om een maandje met fronts te draaien en dan weer een maandje zonder... Maargoed dat moet geen probleem zijn als je je fronts er op houdt natuurlijk :)

Leuke receiver trouwens, zo zie je ze niet vaak meer (qua uiterlijk dus :P)
Als je de fronts er gedurende een maand of 2 af zou houden is de rest van het hout waarschijnlijk al voor 80% bij gekleurd. Dat gaat op zich vrij snel. En de rest van de speaker zal niet veel donkerder meer worden denk ik, aangezien ik de speakers 2e hands gekocht heb en ze dus al een paar jaar staan te verkleuren. ;)

Maar ik heb inderdaad de fronts er altijd op :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2005 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2005 @ 11:52:
Dan wordt het, incl. hout, alleen wel een meubel van 70cm hoog en de vraag is dus of dat niet te hoog is. Vandaar dat ik misschien het onderste vak iets minder hoog wil maken...
70cm is wel aan de hoge kant inderdaad. Nu is het misschien OK met een lage TV, maar als je een keer een FlatTV wil dan is die 70cm erg hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2005 @ 11:11:

4) Losse cd-speler.

Errug mooi setje! Ik heb sinds kort ook Xavians.....de XN270. Ik zal zo eens wat foto's maken met mijn telefoon (want mijn digicam nog steeds niet terug). Kan je ook het meubel zien dat ik heb.

Maaruh....hebben je fronts niet erg veel toe-in?
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2005 @ 11:52:

Als je de fronts er gedurende een maand of 2 af zou houden is de rest van het hout waarschijnlijk al voor 80% bij gekleurd. Dat gaat op zich vrij snel. En de rest van de speaker zal niet veel donkerder meer worden denk ik, aangezien ik de speakers 2e hands gekocht heb en ze dus al een paar jaar staan te verkleuren. ;)

Maar ik heb inderdaad de fronts er altijd op :Y)
Bij die van mij zitten geen fronts met stof bijgeleverd....dus die zijn gewoon helemaal egaal gekleurd. Zitten alleen fronts van MDF bij, puur voor bescherming tijdens vervoer.

[ Voor 24% gewijzigd door zimbab op 19-06-2005 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 23:44:
Ik heb niet al teveel bijzonders staan, als fronts twee jmlab 714 s's, de nad cd-speler en yamaha receiver, maar het komt ook voor een groot deel door mijn slechte setup (alles in de hoek) en ik ben toch redelijk veeleisend blijkbaar...

Cafe del mar is wel degelijk goed opgenomen, ik heb namelijk de orginelen van sommige van de nummers die hierop staan en die klinken minder goed (de ruis is weggenomen en de recordings zijn zuiverder) dat over dance vind ik ook redelijke onzin. Ik vraag me nog steeds af wat het grootste probleem is: de source of de boxen, dvd's kunnen echt erg goed klinken, cd's gewoon minder.

Lijkt me iig beter dan een brak sony versterkertje met aldiluidsprekers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier dan eindelijk een paar foto's van mijn setje :)

Afbeeldingslocatie: http://www.rpmark.nl/audio/foto1.jpg
Technics SA-DX930 Digital reciever
Technics SH-GE-90 Digital Sound Processor

Afbeeldingslocatie: http://www.rpmark.nl/audio/foto2.jpg
Technics RS-BX-501 Cassettedeck
Technics SL-PG-590 CD-Speler
Panasonics DVD-S47 DVD/MP3-Speler

Afbeeldingslocatie: http://www.rpmark.nl/audio/foto3.jpg
Hier de complete set met platenspeler Technics SL-BD-20 (ongeveer 20jaar oud :9)
Tevens de HTPC in aanbouw erbij

Afbeeldingslocatie: http://www.rpmark.nl/audio/foto4.jpg
De Frontluidspreakers OMNI audio

Afbeeldingslocatie: http://www.rpmark.nl/audio/foto5.jpg
De rearspeaker Technics worden binnenkort vervangen door Missions M31

Afbeeldingslocatie: http://www.rpmark.nl/audio/foto6.jpg
Overzicht van Panasonic TV, Kast Panasonic Video recorder en center Technics welke ook vervangen word

Afbeeldingslocatie: http://www.rpmark.nl/audio/foto7.jpg
En de Sub van Sony

Al met al ben ik zeer tevreden met de set ook al is hij al wat ouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2005 @ 11:11:

[quote]

Inderdaad echt heel erg mooi, die kleur hout wil ik ook qua mijn volgende boxen, inderdaad wel zoals al eerder gemeld niet iets teveel toe in? Jammer dat je surrounds niet dezelfde kleur hebben trouwens, maar gewoon supernetjes, wat een mooi uitziende kamer wel niet doet aan je "home-ciname"....
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2005 @ 14:01:
Hier dan eindelijk een paar foto's van mijn setje :)

[afbeelding]
De rearspeaker Technics worden binnenkort vervangen door Missions M31

[afbeelding]
En de Sub van Sony

Al met al ben ik zeer tevreden met de set ook al is hij al wat ouder.
Ik heb echt een beetje meedelijden met je dvd speler on al die technics brokstukken ;)

En dan je fronts...omni audio, niet toevallig uit een busje gekocht?? Want voor deze speakers wordt dus echt overal gewaarschuwd. Ik zou zowieso eerst je fronts vervangen voor je rears, alhoewel ik natuurlijk geen definitieve uitspraak kan doen over de klank, als jij er tevreden over bent dan vind ik dat helemaal top :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_J
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Speedy_J

...........

Die toe in is niet zo vreemd hoor, mijn dynaudio's staan ook ongeveer zo. Zijn wel meer mensen waar ze zo staan, ligt maar net aan de speakers en de omgeving hoe ze in jou oren het best staan. Ik zou zeggen ga zelf ook is schuiven, kan leuke resultaten opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 23:31

Jag

Er valt nog best wat te zeggen voor veel toe in. Zoiezo doen veel mensen te weinig toe in (veel mensen laten de speakers gewoon rechtdoor kijken). Kijk als je in je eentje luistert is het makkelijk, dan richt je de speakers gewoon op de luisterpositie (voor optimale clarity en lineaire respons), maar in een situatie met een kamer vol mensen is het al lastiger. Je kan dan heel weinig toe in geven zodat mensen gemiddeld meer on axis zitten, maar je kan ook juist heel veel toe in geven zodat iedereen ook meer on axis zit (gemiddeld) maar dan heb je als bijkomend voordeel dat de verhoudnig in niveau tussen de linker en rechter front egaler is.

Mooie speakers trouwens, zo te zien Seas tweeters en Scanspeak woofers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Toe-in is wel ok en ik geef ook geen waarde oordeel over zijn opstelling, maar het was een vraag of het niet wat veel is.....zoals ik het zie kruisen de lijnen elkaar vóór de luisterpositie....dat lijkt me vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

zimbab schreef op zondag 19 juni 2005 @ 21:20:
Toe-in is wel ok en ik geef ook geen waarde oordeel over zijn opstelling, maar het was een vraag of het niet wat veel is.....zoals ik het zie kruisen de lijnen elkaar vóór de luisterpositie....dat lijkt me vreemd.
Ik vond precies hetzelfde ja ;) Maar soms is het op een foto lastig inschatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je je speakers erg veel toe-in draait, dan hoor je het geluidsbeeld voor je samenkomen en hoor je het geluid niet uit de speakers komen en kun je de instrumenten beter plaatsen.
Heb die tip laatst gekregen en het klinkt idd beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2005 @ 23:54:
Als je je speakers erg veel toe-in draait, dan hoor je het geluidsbeeld voor je samenkomen en hoor je het geluid niet uit de speakers komen en kun je de instrumenten beter plaatsen.
Heb die tip laatst gekregen en het klinkt idd beter.
De vuistregel is volgens mij: laten samenkomen op ongeveer 0.50 tot 1 meter voor je. Afhankelijk van de afstand tussen luisteraar en speakers. Ik heb ze maar een klein stukje voor me laten samenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
  • Laatst online: 16:12
Exirion schreef op zondag 19 juni 2005 @ 23:59:
[...]

De vuistregel is volgens mij: laten samenkomen op ongeveer 0.50 tot 1 meter voor je..
Je bedoelt dat ze moeten samenkomen 0.5 tot 1.0 m achter je? Anders krijg je volgens mij een beetje vreemd stereo beeld (geinverteerd iig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Prince_of_Darkness schreef op maandag 20 juni 2005 @ 08:16:
Je bedoelt dat ze moeten samenkomen 0.5 tot 1.0 m achter je? Anders krijg je volgens mij een beetje vreemd stereo beeld (geinverteerd iig).
Nee, voor je. Dat is ook in overeenstemming met de stelling dat 'veel toe-in' positief uitvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga ik gelijk eens testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het goed is hoor je het geluid niet meer uit de richting van je speakers komen, maar alsof de band voor je speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sneakpeak, binnenkort meer
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/7228T191Y97U

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Laatst online: 24-09 20:28

EraZor

Don't mention the war

Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2005 @ 14:57:
....
[...]

Ik heb echt een beetje meedelijden met je dvd speler on al die technics brokstukken ;)

En dan je fronts...omni audio, niet toevallig uit een busje gekocht?? Want voor deze speakers wordt dus echt overal gewaarschuwd. Ik zou zowieso eerst je fronts vervangen voor je rears, alhoewel ik natuurlijk geen definitieve uitspraak kan doen over de klank, als jij er tevreden over bent dan vind ik dat helemaal top :)
Omni Audio....daar ben ik ook wel benieuwd naar...Studio monitors achter uit een busje gekocht? Hoe klinken ze?
Cool! Kan je het scherm ook inklappen? Ik denk dat ik zo toch aardige ruzie met moederdevrouw zou krijgen... Ze vindt mijn setje met de Kefjes d'r direct naast al een 'altaar'.

[ Voor 24% gewijzigd door EraZor op 20-06-2005 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

EraZor schreef op maandag 20 juni 2005 @ 15:39:
Ik denk dat ik zo toch aardige ruzie met moederdevrouw zou krijgen... Ze vindt mijn setje met de Kefjes d'r direct naast al een 'altaar'.
Vrouwen willen ook altijd al trouwen voor een altaar, dus ze moeten niet zo zeiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cool! Kan je het scherm ook inklappen? Ik denk dat ik zo toch aardige ruzie met moederdevrouw zou krijgen... Ze vindt mijn setje met de Kefjes d'r direct naast al een 'altaar'.
Nee het scherm is vast en mn vriendin is ook wel erg meegaand in mn hobby, mocht ook 7.1 hangen na heel erg lief vragen.....meerdere keren (heet dat zeuren :+ ) Er komt zeker nog wel een rolscherm want ik vind dat zelf ook mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EraZor schreef op maandag 20 juni 2005 @ 15:39:
[...]

Omni Audio....daar ben ik ook wel benieuwd naar...Studio monitors achter uit een busje gekocht? Hoe klinken ze?

[...]
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2005 @ 14:57:

[...]

Ik heb ze gekocht lieverd bij van pielanen en unen in Gouda dus niet achter uit een busje. Mijn neef heeft dat wel gedaan en die klinken kompleet anders hebben ze open gemaakt en zitten andere filters in.... Ik vind ze prima klinken en ben er heel tevreden mee...

Daarom doe ik ook eerst andere achter luidsprekers.....

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2005 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 22:54

Elektronicanet

Leds do it!

* Elektronicanet post hier binnenkort ook zijn homecinema. Maar niet voordat het helemaal klaar is :)
Een tipje van de sluier: *Z-5500* / *X10* / *MCE* / *TX-100* :)

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2005 @ 23:37:

Ik heb ze gekocht lieverd bij van pielanen en unen in Gouda dus niet achter uit een busje. Mijn neef heeft dat wel gedaan en die klinken kompleet anders hebben ze open gemaakt en zitten andere filters in.... Ik vind ze prima klinken en ben er heel tevreden mee...

Daarom doe ik ook eerst andere achter luidsprekers.....
Ok, dat is in ieder geval mooi, want omni audio lijkt namelijk op monitor audio wat mensen dan bekend in de oren klinkt. Ik ken de winkel niet, maar als er al andere filters inzitten...het blijven rare verhalen, een vriend van mij heeft ook zo 2 boxen gekocht. Ze stoppen gewoon met hun busje naast je, vertellen het verhaal van teveel geleverd en laten zo de shipping bon zien (met veel hogere prijs dan ze er zelf voor vragen). Hij werd niet al te erg opgelicht, ik geloof dat hij 200 euro voor twee redelijk aardige boxen heeft betaalt die normal 150 euro kosten. Maar via het internet en via via worden mensen nog wel eens enorm afgezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om even te reageren op het toe-in verhaal, ze staan op de foto inderdaad erg veel indgedraaid. DIt nadat ik in een topic op het ht foum had gelezen dat dit het boomerige uit je set kan halen. Om het verschil voor mijzelf even duidelijk te laten horen heb ik ze toen echt in 1 keer voverdreven ver ingedraaid en ben ze daarna steeds iets terug gaan draaien. Ze staan nu zo dat de speakers op ongeveer 1 meter voor mijn oren samen komen als ik op de bank zit.

Maar ik krijg steeds meer het vermoeden dat voor stereo de marantz gewoon niet helemaal het geluid geeft dat ik zoek. Dus na de zomer waarschijnlijk toch maar eens op zoek naar iets aparts voor stereo of misschien dat ik de marantz wel in zijng geheel vervang. Dat ligt er allemaal een beetje aan wat voor moois ik op de 2e hands markt tegen kom.
Ook erg mooie setup :P

Hierbij wel een vraagje: jouw scherm hangt erg hoog. ALs ik ooit op een beamer over zou gaan zou het scherm ook met de onderkant boven de tv komen te hangen. Dus op zo'n 1.2 meter hoog. Ik zou hier dan op zo'n 3.5 meter vanaf zitten, maar vroeg me af of dat niet erg vervelend kijken is? Of heb je niet echt het gevoel dat je omhoog kijkt? (jij zit er wel verder dan 3.5 meter vanaf volgens mij).

Scherm voor de tv is geen optie, omdat ik hem dan op een manier op moet gaan hangen die ik niet wil.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2005 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:43
Ik heb ook een Marantz receiver, die nu alleen nog dienst doet als processor. Ik vond dat het geluid aan de warme kant is en dat op sommige speakers het stereobeeld nog wel eens wil verzuipen, als ik het zo kan uitdrukken. Het hoog van Marantz versterkers vind ik ook niet indrukwekkend.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr. Strangelove schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 10:41:
Ik heb ook een Marantz receiver, die nu alleen nog dienst doet als processor. Ik vond dat het geluid aan de warme kant is en dat op sommige speakers het stereobeeld nog wel eens wil verzuipen, als ik het zo kan uitdrukken. Het hoog van Marantz versterkers vind ik ook niet indrukwekkend.
Ik denk dus dat ik hetzelfde gevoel heb.

Daar waar ik hem beluistert heb klonk hij ook al aan de warme kant, maar mijn huiskamerakoestiek maakt het allemaal wel heel erg...

Ik heb toen ook een tijdje een arcam avr-300 erop gehad, maar die kwam echt iets tekort voor deze speakers. Hoewel de klank en plaatsing daarvan volgens mij, zeker achteraf gezien, meer mijn smaak is. Dus waarschijnlijk eens meer in die richting gaan luisteren. Maar dan met wat zwaardere versterking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het hoog van mn marantz ook wat te! Als je dan op hogere volumes zit teluisteren kan je wel last van je oren krijgen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 10:37:

Hierbij wel een vraagje: jouw scherm hangt erg hoog. ALs ik ooit op een beamer over zou gaan zou het scherm ook met de onderkant boven de tv komen te hangen. Dus op zo'n 1.2 meter hoog. Ik zou hier dan op zo'n 3.5 meter vanaf zitten, maar vroeg me af of dat niet erg vervelend kijken is? Of heb je niet echt het gevoel dat je omhoog kijkt? (jij zit er wel verder dan 3.5 meter vanaf volgens mij).

Scherm voor de tv is geen optie, omdat ik hem dan op een manier op moet gaan hangen die ik niet wil.
Ik moet mijn hoofd wel iets tilten ja maar ik stoor me er niet aan, als ik recht voor me uit kijk dan zie ik de onderzijde van het scherm. Kon ook niet echt anders want ik wil geen keystone gebruiken. Als ik dat wel zou doen kan het scherm echt wel lager, zonder keystone : laag hangend scherm = laag hangende beamer in de woonkamer aan het plafond.
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikkienator/images/ht2.JPG
Sweetspot
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikkienator/images/ht3.JPG
en ja er komt een mooi meubel nog want je apparatuur op de grond is not done !
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikkienator/images/ht4.JPG
En een paar surround speaker pics (helaas een beetje bewogen) ik zou ipv deze toch graag een 4tal B&W FPM2's hebben, kunnen die ook mooi op de ideale hoogte gehangen worden.
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikkienator/images/ht5.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikkienator/images/ht6.JPG
En het laag niet te vergeten
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikkienator/images/ht7.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie set! Sub heb je overgekocht van peerles monster of niet?

PS: Woon je in een kerk ofzo? Hele hoge kamer! waarvan de ramen gebogen zijn met van die "draden"..

Edit: Wat voor apparatuur heb je daar trouwens? Ik zie een marantz cdspeler en een marantz monoblock! En geloof ik een pioneer reciever ?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2005 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 14:35:
Mooie set! Sub heb je overgekocht van peerles monster of niet?

PS: Woon je in een kerk ofzo? Hele hoge kamer! waarvan de ramen gebogen zijn met van die "draden"..

Edit: Wat voor apparatuur heb je daar trouwens? Ik zie een marantz cdspeler en een marantz monoblock! En geloof ik een pioneer reciever ?
jah pioneer VSX D2011. marantz cd6000OSE en een monoblokje voor de sub (van peerless monster idd) het is een oud klooster waar het in staat te spelen.
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.

Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laad sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeg gehaald.

** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **