Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Verwijderd
[edit]:
Ook even vertellen hoe het is verlopen natuurlijk, maar de telefoon ging. Zoals al eerder genoemd gaat de examinator met je praten, om te kijken of je je al zonder er goed over na te hoeven denken door het verkeer kan manouvreren. Ik had het geluk dat zijn neef een eerstejaars bij ons op elektrotechniek bleek te zijn (ik ben zelf 2e jaars), zodat het ijs direct gebroken was. Ook had ik zo een onderwerp waar ik vrij goed over kan praten, terwijl ik er niet echt over hoefde na te denken. (gelukkig had ie geen problemen met zijn pc
Één keer was het even spannend; toen ik moest invoegen (voor de mensen uit de regio Maastricht, van de Kennedybrug af komend, op de A2 invoegen, richting Eijsden). Daar zat ik naast 2 vrachtwagens, en daar moest ik toch de snelweg op zien te komen. Door een kuil in de weg sloeg het stuur even naar links, terwijl ik over mijn schouder achterom keek. Het leek dus alsof ik al naar links stuurde. (kan ik ook begrijpen, maar het was niet zo) Daar schrok hij even van, en hij wilde al ingrijpen. Daar zag hij op het laatste moment van af. Om te kijken of ik het invoegen echt wel beheers, heb ik dat dus nog een paar keer moeten doen. Dat ging dus verder goed. O ja, hij had nog een klein puntje: dat ik de linkerbuitenspiegel wat nadrukkelijker moest bekijken. Hij kon niet goed zien of ik die spiegel wel gebruikte of niet. Toen ik hem vertelde dat ik die 2 meisjes op de fiets wel degelijk had gezien, was hij daar ook tevreden over. (Mijn instructeur had van te voren ook gezegd, als hij ergens over twijfelt, je mag jezelf verdedigen. Als je je keuzes maar kunt onderbouwen)
[ Voor 83% gewijzigd door DrivinUCrazy op 09-01-2006 14:33 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Ik had om 14:00 praktijkexamen (te Enschede). Gezakt

Zal maar geen hele rede gaan houden over wat ik van d'r vind, maar ik ben het ernstig oneens met haar kritiekpunten. Laat ik het daar maar op houden
M'n instructeur had verder ook weinig te zeggen, behalve dan dat ie in een situatie met een voetganger (afslaan) twijfelde of ze het wel bij het rechte eind had.
Kl*tezooi dus, hier word ik niet vrolijk van.
8 februari de herkansing..
Leave only footprints, take only memories
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Gefeliciteerd!! (ja, nog maar een keerDrivinUCrazy schreef op maandag 09 januari 2006 @ 14:04:
[knip] geslaagd [knip]
Nu kun je je nickname eer aan gaan doen
@Mafkeez: shit voor je. Volgende keer beter. Laat je iig niet onzeker maken door het feit dat je een keer gezakt bent, er zijn zoveel factoren waar het van afhankelijk kan zijn (jouw humeur, dat van de examinator, andere weggebruikers enz enz) dat je twee examens toch nauwelijks met elkaar kunt vergelijken.
public void ik()
ik vrijstelling voor mn byzondere verrichtingen, het viel egt reuze mee. Ik weet nu wel dat ik niet zenuwachtig hoef te zijn voor mij examen, ik moest alleen beter in mijn linker spiegel kijken,maar ik heb nog een maand om dat te verbeteren, dus ik denk dat het gaat lukkenPittie schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 23:28:
Ik moet morgen ook op voor mijn TTT...en 10 februari heb ik dan echt examen, maar ik ben eens benieuwd morgen...
Heb in december al een tussentijdsetoets gedaan en heb vrijstelling gekregen voor m'n bijzondere verichtingen.
Ben best zenuwachtig, 't zal me benieuwen.
Arrows are made to fly, so are aeros.
Ik heb ook een paar keer 2x 2 uur les gehad per week, maar dat deed ik toch niet zo vaak, aangezien ik dat toch vrij veel vond.darkdesign schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 21:06:
Ik heb nu 2 x 2 uur in de week les, iemand van mening dat dat nadelig is ten opzichte van 1 x 2 uur in de week?
Dus persoonlijk zou ik dat niet doen..
Verwijderd
Omdat ik volgens de vegetarische mevrouw met snor, kort haar en een hekel aan computers niet voldoende in m'n spiegels keek. Ze gaf een paar voorbeelden van situaties waar ik volgens haar niet in m'n spiegels keek.
Terwijl ik zeker weet dat ik dat op die momenten wel deed. M'n instructeur reed mee en die is het helemaal niet eens met de uitslag. Dat geeft dus wel een goed gevoel, maar helaas heb ik er niets aan.
Het vreemdste is dat ik een tussentijdsetoets gedaan heb en dat daar geen één kruisje bij kijkgedrag stond.
M'n instructeur vind dat ik een klacht bij het CBR moet indienen, misschien doe ik dat wel.
Naja, volgende keer beter!
Verwijderd
Ik vond zelf 2x 2 uur rijden per week heel prettig. Ik heb zelfs wel eens 3x 2 uur in de week gereden. Ik bleef zo in het ritme, zo bleef alles vers in het geheugendarkdesign schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 21:06:
Ik heb nu 2 x 2 uur in de week les, iemand van mening dat dat nadelig is ten opzichte van 1 x 2 uur in de week?
ik heb ook elke week minimaal 2*2 uur gereden.. soms nog een blok uur van 2 erbij en soms maar 1 uurtje er nog extra bij.Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 13:31:
[...]
Ik vond zelf 2x 2 uur rijden per week heel prettig. Ik heb zelfs wel eens 3x 2 uur in de week gereden. Ik bleef zo in het ritme, zo bleef alles vers in het geheugen
Qua concentratie maakte het mij niks uit en je kan eens wat meer dingen doen (verder weg rijden bijv.)
Heb 17 lessen gehad nu ook, dus ik vind het maar eens tijd worden om praktijk te gaan aanvragen
Wat ik me eigenlijk afvroeg: ik heb m'n theorie zonder al te veel moeite gehaald maar niet álle getallen zijn blijven hangen. Kan ik daar problemen mee krijgen op het rijexamen? Dingen als profieldikte e.d. weet ik natuurlijk wel
ifconfig eth0 down
Ik geloof niet dat er ooit theorie gevraagd wordt tijdens je rijexamen. Je moet natuurlijk de verkeersregels kennen en kunnen toepassen, dat spreekt voor zich. En als je geen vrijstelling hebt voor je bijzondere verrichtingen heb je kans dat je onder de motorkap moet kijken en een paar dingen aanwijzen, dacht ik. Maar de examinator zal je niet vragen naar de maximumlengte van een aanhangwagen oid, als ze dat zouden doen zou het theorieexamen nutteloos zijn. Dat is tenslotte bedoelt om te bewijzen dat je de theorie beheerst.JeRa schreef op zondag 15 januari 2006 @ 15:36:
Ik word morgenvroeg om 8.30 opgehaald om een uurtje te rijden waarna ik om 9.50 mag beginnen aan m'n rijexamen...niet zenuwachtig, wel heel erg benieuwd
Wat ik me eigenlijk afvroeg: ik heb m'n theorie zonder al te veel moeite gehaald maar niet álle getallen zijn blijven hangen. Kan ik daar problemen mee krijgen op het rijexamen? Dingen als profieldikte e.d. weet ik natuurlijk wel
public void ik()
had dan ook niet gepraat over computersyogy schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 19:11:
Omdat ik volgens de vegetarische mevrouw met snor, kort haar en een hekel aan computers niet voldoende in m'n spiegels keek. Ze gaf een paar voorbeelden van situaties waar ik volgens haar niet in m'n spiegels keek.

dan had je in ieder geval op meer begrip kunnen rekenen
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Okay, tnxDaantjuh schreef op zondag 15 januari 2006 @ 15:57:
[...]
Ik geloof niet dat er ooit theorie gevraagd wordt tijdens je rijexamen. Je moet natuurlijk de verkeersregels kennen en kunnen toepassen, dat spreekt voor zich. En als je geen vrijstelling hebt voor je bijzondere verrichtingen heb je kans dat je onder de motorkap moet kijken en een paar dingen aanwijzen, dacht ik. Maar de examinator zal je niet vragen naar de maximumlengte van een aanhangwagen oid, als ze dat zouden doen zou het theorieexamen nutteloos zijn. Dat is tenslotte bedoelt om te bewijzen dat je de theorie beheerst.
ifconfig eth0 down
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Ja, want het is compleet nutteloos om te weten hoe een auto in elkaar zitMBV schreef op maandag 16 januari 2006 @ 11:17:
Echt zo onwijs nutteloos, die blik onder de motorkap. Als er een probleem is, kijk ik toch gewoon in het boekje?

Anyway, heb 't gehaald
Nou ja, over het algemeen was ze tevreden en dat was waar het om ging
ifconfig eth0 down
Nogmaals iedereen succes!
Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)
Verwijderd

1) Mijn 'examinator' liet mij langer en moeilijkere ritten rijden omdat ie geen foutjes kon vinden. Zo reden we ipv de normale 10-15 minuutjes net geen half uur, en dan over snelweg, en wegen waar je goed op moet letten. Evenals door de drukste winkelstraat van Den Bosch (hinthamerstraat voor de kenners), en zelfs toen weinig tot geen klachten. Ik vond het onzin, als je goed rijd, rijd je goed.
2) Ik kreeg te horen dat dit een examenrit had kunnen zijn, en dat mijn niveau al goed was, waarom wás dit dan geen examenrit?

Moest iig keren en fileparkeren achteruit, en hij vond het zeer goed gaan, maar hij vroeg zich af waarom ik het mijzelf zo moeilijk maakte. Stond namelijk bij beide verrichtingen behoorlijk van de kant af. Ach, nogmaals, als je goed rijd, dan rijd je goed
Het rijden zelf was wel brak, soms iets te ver door gereden voor ik indraaide waardoor je dus een ? neer zet, 2x (ja 2 x) motor af laten slaan

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2006 14:29 ]
En zelf krijg ik van mijn instructeur ook wel eens de opmerking dat ik een ? neer zet tijdens het inrijden van wegen maar dat komt dan vooral omdat ik eigenlijk net iets te snel die bocht in rijd.
Oh, dat het koelwater warm is snap ik wel hoor. En wat een cilinder is, verschil tussen 2-takt en 4-takt (néé Chevvy, geen examen AUBJeRa schreef op maandag 16 januari 2006 @ 13:00:
[...]
Ja, want het is compleet nutteloos om te weten hoe een auto in elkaar zitJe zal niet de eerste zijn die z'n fikken verbrandt aan het koelwater
[knip]
En denk je dat mijn zusje weet wat dat grote ding voorin de auto is? Ik denk het niet
Ik word hiet toch langzaamaan een beetje verdrietig van. Weer niet gehaald
Het is nu al de 3e keer dat ik te fucking zenuwachtig/nerveus ben en dan moet ik ook nog afrijden in de fucking keiharde regen in de spits in Den Haag/Rijswijk......
De examinator: "Ik denk dat jij wel goed kan rijden, maar je moet niet zo zenuwachtig zijn, want je maakt het alleen maar moeilijk voor jezelf. Helaas kan ik je op het uurtje (ja uurtje) van vandaag niet laten slagen."
Echt....ik ga over alles malen enzo...
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Klote voor jearmageddon_2k1 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 09:54:
Nou moe![]()
Ik word hiet toch langzaamaan een beetje verdrietig van. Weer niet gehaald![]()
Het is nu al de 3e keer dat ik te fucking zenuwachtig/nerveus ben en dan moet ik ook nog afrijden in de fucking keiharde regen in de spits in Den Haag/Rijswijk......
De examinator: "Ik denk dat jij wel goed kan rijden, maar je moet niet zo zenuwachtig zijn, want je maakt het alleen maar moeilijk voor jezelf. Helaas kan ik je op het uurtje (ja uurtje) van vandaag niet laten slagen."
Echt....ik ga over alles malen enzo...

De eerste keer was ik ook gewoon _te_ zenuwachtig.. mede daardoor toen ook niet gehaald..
2e keer bij de apotheek anti zenuwachtigheids pilletjes gehaald, en wonderlijk genoeg hielpen die nog ook
2e keer heb ik het dan ook gehaald
De eerste keer na 38 lessen (in Nijmegen/Wijchen)
Het was wel een heel aparte rit. Een beetje een vreemde (wel aardige/relaxte examinator). En een rit waarbij ik per ongeluk een keer verkeerd stond voorgesorteerd... Maar goed opgevangen enzo.
In totaal drie keer afgeslagen (de motor dan he
Bij het CBR moest ik ineens snel ff de auto in een vak neerzetten die al heel dichtbij was. Dus de auto daar neer gegooid (Mazda 6
aan al die smileys te zien ben ik blij
[ Voor 5% gewijzigd door bartvl op 17-01-2006 11:31 ]
Life is not about specs, it is about joy!
Het is ook van den zotte dat ik als een idioot daar achter het stuur zit._Ernst_ schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 10:45:
[...]
Klote voor je
De eerste keer was ik ook gewoon _te_ zenuwachtig.. mede daardoor toen ook niet gehaald..
2e keer bij de apotheek anti zenuwachtigheids pilletjes gehaald, en wonderlijk genoeg hielpen die nog ookZat iig niet meer met trillende handen achter het stuur..
2e keer heb ik het dan ook gehaald
Ik kan me niet voorstellen dat die pilletjes anti-zenuwachtigheidspilletjes heten
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Verwijderd
Als er niet zo'n gele stikker op zit van "dit middel kan het reactievermogen aantasten, enz..." lijkt het me niet echt een probleem. Misschien is het alleen maar om je niet zo'n verkrampt gevoel in je maag te geven o.i.d.
Ik heb geloof ik voordat ik de tweede keer examen deed een paar druppeltjes valeriaan genomen
En zelfs het placebo-effect kan al voldoende zijn om je niet zo zenuwachtig te laten voelen.Gebruik:
Rustgevend bij algemene nervositeit, onrust, angst -en spanningstoestanden, slaapstoornissen. Ook bij nerveuze krampachtige pijnen in maag en darm gebied.
Werking:
Mild rustgevend, krampstillend, ontspant de spieren, bevordert het inslapen. Werkt slaapbevorderend en niet verdovend, het slaapproces wordt niet veranderd, het uitrusten niet beïnvloed. Een gewenning of verslaving treedt niet op.
[ Voor 18% gewijzigd door OnTracK op 17-01-2006 13:37 ]
Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.
Zo heten ze idd niet neearmageddon_2k1 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 11:36:
[...]
Het is ook van den zotte dat ik als een idioot daar achter het stuur zit.
Ik kan me niet voorstellen dat die pilletjes anti-zenuwachtigheidspilletjes hetenWeet je misschien de echte naam en of het op recept is?
De echte naam weet ik niet, maar het was iig wel op recept, en het verlaagde je bloeddruk.
Je kon ze volgens m'n huisarts en de apotheker gewoon gebruiken icm autorijden (werd dan ook vaker gebruikt voor examens enzo), en het beïnvloedde je rijgedrag niet volgens de bijsluiter
Ik heb destijds Ambrazin gehad voor tijdens mijn rijexamen. Werkte bij mij vrij goed_Ernst_ schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 16:11:
[...]
Zo heten ze idd niet neeMoest snel weg en kon zo snel ff geen andere naam bedenken
De echte naam weet ik niet, maar het was iig wel op recept, en het verlaagde je bloeddruk.
Je kon ze volgens m'n huisarts en de apotheker gewoon gebruiken icm autorijden (werd dan ook vaker gebruikt voor examens enzo), en het beïnvloedde je rijgedrag niet volgens de bijsluiter
Misschien dat ie dat was?

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst...
Denk het niet, de naam komt me niet bekent voor, en het zat echt in een apotheek doosje, paar witte pilletjesbemeall schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 16:23:
[...]
Ik heb destijds Ambrazin gehad voor tijdens mijn rijexamen. Werkte bij mij vrij goed![]()
Misschien dat ie dat was?
[afbeelding]
[ Voor 13% gewijzigd door _Ernst_ op 17-01-2006 16:24 ]
Verwijderd
Ik ben erg blij in een keer te zijn geslaagd na 17 lessen
Heb tot nu toe alles in een keer gehaald, brommer, trekker en auto.
Volgend jaar de motor er maar achteraan.
Probleem is dat die rotzooi allemaal zo duur is. Bij de motor moet je nu al twee keer examen doen..
Verwijderd
(ja ik heb zelf ook mijn motor rijbewijs en een gsx750)
Hopen dat ik dit jaar me opleiding ICT niveau 4 haal, dan kan ik werken en dan mooi een rijbewijs kopen van het geld wat ik dan verdien.
Alhoewel het toch beter is als je, je rijbewijs al hebt voordat je bij een bedrijf aan klopt.
Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?
Kosda nou, zo'n rijbewijs?en dan mooi een rijbewijs kopen
Het naarste van alles is stiekem wel dat ik om 13:05 examen moet doen a.s. maandag, maar ons gemeentehuis hier sluit om 13:00 al. Stelletje ambtenaren
Dus dan moet ik wachten tot dinsdag voordat ik echt kan rijden
public void ik()
Maar, ik zou eerst even zorgen voor een rijvaardigheidsbewijs.
[edit]: Dat was dus hetzelfde gemeentehuis als /\/\/\ hem hier boven.
[ Voor 17% gewijzigd door DrivinUCrazy op 21-01-2006 14:04 ]

Verder was alles goed en netjes behalve dat ik een keer 130 reed toen ik ging invoegen op de snelweg.
Over 4weekjes nog maar eens proberen dan
Moi heeft vanochtend z'n theorie gehaald met 2 foutjes en hoopt eind februari examen te mogen doen. Dat gebeurt dan ook in een nieuwe auto die de rijschool begin ferbruari verwacht. Reed nu al in een Punto van zo'n 3 jaar oud schat ik, en dalijk in een nieuwe Punto Grande
Balenscrewwie schreef op maandag 23 januari 2006 @ 17:12:
Zozo, heel jammer want ik ben gezakt. Alles ging goed tot ongeveer 5 minuten vanaf 't cbr op de terug weg, de examinator (een vrouw, met korte haren![]()
) was bezig met dingen aan mij vragen terwijl ik een kruising met ronde verkeerslichten naderde en ik moest links af, de 1e 2 auto's van de tegenliggende baan ging ook links dus we konden mooi voor elkaar langs, alleen daar achter zat dus nog een auto die rechtdoor ging en omdat ik te druk was met bedenken van een antwoord/antwoorden op haar vraag lette ik niet goed op en kreeg ik een ingreep.
Verder was alles goed en netjes behalve dat ik een keer 130 reed toen ik ging invoegen op de snelweg.
Verder wel lekker gereden? Wel jammer dat je op deze manier een ingreep krijgt, maar gelukkig is het zo ook gelijk een duidelijk besluit. Succes iig alvast voor de volgende keer
Dat is wel jammer, maar op deze manier is het ook voor jezelf duidelijk dat het terecht was. Blijft lullig, dat snap ik ook wel, maar op deze manier is het voor jou niet alsof ze een reden moest zoeken om je te laten zakken.screwwie schreef op maandag 23 januari 2006 @ 17:12:
Zozo, heel jammer want ik ben gezakt. Alles ging goed tot ongeveer 5 minuten vanaf 't cbr op de terug weg, de examinator (een vrouw, met korte haren![]()
) was bezig met dingen aan mij vragen terwijl ik een kruising met ronde verkeerslichten naderde en ik moest links af, de 1e 2 auto's van de tegenliggende baan ging ook links dus we konden mooi voor elkaar langs, alleen daar achter zat dus nog een auto die rechtdoor ging en omdat ik te druk was met bedenken van een antwoord/antwoorden op haar vraag lette ik niet goed op en kreeg ik een ingreep.
Over dat 130 rijden met invoegen: ik mocht in de 4 invoegen, en als ik ingevoegd was mocht ik pas doorschakelen naar de 5. Zo kun je iig nooit te hard rijden. (eventuele wegwerkzaamheden en andere oorzaken van een lagere maximumsnelheid daargelaten)
Dit geeft wel een fijn gevoel wetende dat ik het dus opzich volgende keer wel kan halen als ik gewoon even iets beter op blijf letten.
Maar ik heb een een tutorial positie op de weg en voorsorteren nodig.
If it aint broke, fix it till it is!
Het is denk ik gewoon iets wat je een keer door moet hebben en dan kun je t overal wel toepassen.

No signature required.
Juist wel sturen. Meteen als je ziet dat je een beetje scheef begint te gaan, tegensturen. een heel klein beetje maar!Verder, niet te veel over nadenken. Kijk waar je heen wilt, en je handen doen de rest.M3rcury schreef op maandag 23 januari 2006 @ 19:06:
Oww.. rijbewijs topic.. Ik mag 10 februari, na 29 uur examen doen, Hopen dat ik het haal. Weet iemand trouwens hoe je recht achteruit moet rijden. Ik krijg het niet voor elkaar om in een rechte lijn te rijdenen nou niet zeggen dat ik niet moet sturen
[ Voor 4% gewijzigd door DrivinUCrazy op 23-01-2006 19:37 ]

Oh ja, met achteruit rijden heb je geen minimumsnelheid. Doe het gewoon rustig aan, stuk makkelijker. Erg moeilijk om zachtjes te rijden, makkelijker met sturen e.d.
Dat op de spiegels rijden zal ik toch wel moeten blijven doen, nu ik het rijbewijs heb. De garage in en uit rijden is bij ons behoorlijk smal, omdat er niet meer de standaard poort in zit. Mijn pa heeft zich nu pas bedacht dat dat niet zo'n slimme actie is geweest, omdat hij nu niet meer de enige is die daardoorheen rijdt.:pMBV schreef op maandag 23 januari 2006 @ 19:41:
Ik heb het tijdens mijn rijles geleerd op de spiegels (en heel snel afgeleerd), dat kan helpen. Je hebt dan niet het probleem dat je je stuur minder goed kan beheersen. Kijk eens naar je stuur als je vooruit rijdt, en een correctie maakt. 9 van de 10 keer is dat maar 5 cm aan de bovenkant. Als je achteruit gaat, draai je al snel 45 graden. Dat moet je dus in de gaten houden: heel klein beetje is genoeg
Oh ja, met achteruit rijden heb je geen minimumsnelheid. Doe het gewoon rustig aan, stuk makkelijker. Erg moeilijk om zachtjes te rijden, makkelijker met sturen e.d.
Maar verder ben ik het helemaal met je eens.
Maar idd, voorzichtig met sturen, en vooral niet te hard rijden. Laatst nog een straatje achteruit gedaan (toen dus eigenlijk voor het eerst bedenk ik me nu) en dat ging goed, alleen op het einde wilde ik draaien, en toen merkte ik wel dat je vooral niet te veel moet sturen
Door een malloot die tijdens het inhalen niet in z'n spiegels keek had ik van het weekend bijna mn auto in de poeier gereden, dus roep het niet te hard. Die vent zag dus niet ik HEM al aan het inhalen wasMBV schreef op maandag 23 januari 2006 @ 19:41:
Ik heb het tijdens mijn rijles geleerd op de spiegels (en heel snel afgeleerd), dat kan helpen. .

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Kwestie bij achteruit rijden is vooral dat je niet moet denken dat het lastiger zou zijn dan vooruit rijden. Het lijkt vreemd omdat je het vergeleken met vooruit vrij weinig doet. Sturen gaat echt niet ander dan vooruit, behalve dat het draaipunt van de auto op een andere plek zit. Je moet dus iets eerder aan een bocht beginnen dan wanneer je het vooruit zou doen.M3rcury schreef op maandag 23 januari 2006 @ 19:06:
Oww.. rijbewijs topic.. Ik mag 10 februari, na 29 uur examen doen, Hopen dat ik het haal. Weet iemand trouwens hoe je recht achteruit moet rijden. Ik krijg het niet voor elkaar om in een rechte lijn te rijdenen nou niet zeggen dat ik niet moet sturen
Ik weet niet meer precies hoe ik het op les moest doen, maar als ik nu ergens achteruit moet draai ik me half om en kijk door de achterruit, gecombineerd met regelmatig de zijspiegels om de rand van de weg in de gate te houden. En niet vergeten ook je omgeving (zoals vóór de auto) te controleren.
public void ik()
Vandaag nogal wat moeten prutsen. Eerst kon ik niet rechtsaf, dus rechtdoor, later linksaf, keren, en dan vanaf de andere kant uiteindelijk rechtsaf moeten. Gewoon vooruit erin steken, achteruit eruit zodat je de goede richting in gaat. Neem de tijd, zorg dat er geen andere achterlijke automobilisten (meer) op de weg zitten op dat stuk en gewoon doen. Het zal zeker niet goed gaan, maar zolang je niet de toerenbegrenzer gaat opzoeken in de achteruit kan er moeilijk iets mis gaan
Naja, een paalje op bumperhoogte die er niet hoort te zijn enzo

Verwijderd
Nog 3 weekjes wachten dus, maar dan kan ik nog ff goed oefenen. Had er gisteren wel even een woordenwisseling met em over, was ook niet mijn bedoeling maar ik ben super blij dat ik nu in ieder geval een datum weet waar ik naartoe kan leven.
Gisteren ging ie me echt onder druk zetten, met 50km/h bijvoorbeeld 20 meter voor de afslag zeggen, hier derin. En dan natuurlijk een rot weg dat je moet zien als van links komen, dus eerst iedereen voorrang geven etc, maar ik wist het kennelijk toch goed te doen. Er waren maar weinig dingen waar die echt iets over zeggen kon, daar was ik wel heel blij mee.
In ieder geval snel mijn rijbewijs halen, dan kan ik hopelijk af en toe ook een auto'tje van de zaak mee nemen
Ik had het over achteruitrijden, niet over vooruit rijden. Achteruit rijden kan je op 2 manieren doen: hoofdsteun omarmen met je rechterarm, en gewoon blijven zitten en in je spiegels kijken. Allebei hebben ze nadelen: ene situatie kan je niet sturen, andere situatie heb je grotere dode hoeken en moeilijker afstanden schatten. Dus ja, normaal kijk ik wel in mijn spiegelsGunner schreef op maandag 23 januari 2006 @ 19:57:
[...]
Door een malloot die tijdens het inhalen niet in z'n spiegels keek had ik van het weekend bijna mn auto in de poeier gereden, dus roep het niet te hard. Die vent zag dus niet ik HEM al aan het inhalen was
vandaag 1x niet op tijd: zag voor me bijna een ongeluk gebeuren doordat een auto naar links wilde gaan, terwijl daar precies naast hem een auto zat, hij had naar binnen kunnen kijken. Ik denk: "wat een eikel!", en zie vervolgens die auto die mij wil inhalen erg laat

Ach wees niet bang, ze hebben nu al wel overal gestrooit (hier dan) en je instructeur grijpt echt wel in als het fout gaan. die man zit niet voor nix naast je.Shailesh schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 11:33:
Sjonge jonge jonge, heb ik weer. Mijn eerste rijles is vandaag, en dan móét het natuurlijk weer de gladste dag in maanden zijn. Honderden ongelukken met blikschade, 10tallen kneuzingen van gevallen fietsers en sneeuw hier en daar
. Gelukkig valt het hier in Rotterdam nog mee, maar al die berichten zijn niet echt bemoedigend
Ik heb vandaag ook nog rijles, hoop dat er nog een glad stukje in zit, lijkt me wel een x geinig
No signature required.
Ghehe, tsjah, ik wou toch nog een keer vragen of hij me kon laten zien hoe de ABS nou precies ingrijpt bij een slip. Misschien hoef ik dat niet eens te vragenM3rcury schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 11:55:
[...]
Ach wees niet bang, ze hebben nu al wel overal gestrooit (hier dan) en je instructeur grijpt echt wel in als het fout gaan. die man zit niet voor nix naast je.En zorg dat je het niet erg vind dat hij ingrijpt, nu al helemaal niet, bij IEDEREEN gebeurt het regelmatig, en mensen waarbij het niet gebeurt liegen
Ik heb vandaag ook nog rijles, hoop dat er nog een glad stukje in zit, lijkt me wel een x geinig
Dat voordeel heb je idd, maar een nadeel aan in de winter rijden is, dat je veel meer overzicht heb bij somige kruispunten (kruispunten met struiken langs de weg) je kan er nu makkelijk langs kijkenShailesh schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 12:01:
[...]
Ghehe, tsjah, ik wou toch nog een keer vragen of hij me kon laten zien hoe de ABS nou precies ingrijpt bij een slip. Misschien hoef ik dat niet eens te vragen. Maar het is opzich wel handig om nu ff te rijden denk ik, dan krijg je gelijk een beetje antislip technieken mee. Terwijl als je je rijbewijs in de zomer haalt, je in de winter jezelf maar moet redden. Elk nadeel heb z'n voordeel
No signature required.
Ze hebben net gestrooid overal idd maar op de radio zeiden ze al dat het te laat was omdat het zout nu niet meer werkt schijnbaar.M3rcury schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 11:55:
[...]
Ach wees niet bang, ze hebben nu al wel overal gestrooit (hier dan) en je instructeur grijpt echt wel in als het fout gaan. die man zit niet voor nix naast je.En zorg dat je het niet erg vind dat hij ingrijpt, nu al helemaal niet, bij IEDEREEN gebeurt het regelmatig, en mensen waarbij het niet gebeurt liegen
Ik dacht dat door het zout, het ijs ging smelten? Smeltpunt hoger --> bij lagere temperaturen smelten, aangezien het nu ook al boven 0 is (hier iig) Lijkt het mij dat het niet meer glad is. Ik had er op de fiets al minder last vancvs79 schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 12:09:
[...]
Ze hebben net gestrooid overal idd maar op de radio zeiden ze al dat het te laat was omdat het zout nu niet meer werkt schijnbaar.
No signature required.
Bij de Binnenhof (ommoord) was het alleen glad op de stoeptegels tussen de rails van de metro in, op een stukje asfalt dicht in de buurt was niks meer aan de hand. Dat was om 10 uur
- 1ste keer examen
- 24 lessen gehad
- Begonnen in september '05
GefeliciteerdPsboy schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 16:13:
Woeii, sinds gisteren heb ik dan mijn rijbewijs \o/
- 1ste keer examen
- 24 lessen gehad
- Begonnen in september '05
Had ie nog op of aanmerkingen? (vink wel handig om te weten voor mezelf, zodat ik een beetje weet dat ik niet die fouten moet maken
No signature required.
ThnxM3rcury schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 16:26:
[...]
Gefeliciteerd
Had ie nog op of aanmerkingen? (vink wel handig om te weten voor mezelf, zodat ik een beetje weet dat ik niet die fouten moet maken)
Ze had verder geen op of aanmerkingen, alleen op het laatst toen ik het CBR terrein opreed, toen deed ik effe een beetje een domme actie .. ik reed een beetje tussen de vakken door, en daardoor zag ik een busje niet
Netjes.Psboy schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 16:29:
[...]
Thnx
Ze had verder geen op of aanmerkingen, alleen op het laatst toen ik het CBR terrein opreed, toen deed ik effe een beetje een domme actie .. ik reed een beetje tussen de vakken door, en daardoor zag ik een busje nietMaar verder vond ze dat ik goed gereden had \o/
Sorry voor alle vrouwelijke instructrice's die ik op dit moment beledigd heb
No signature required.
Verwijderd
En ja hoor, bijzondere verrichtingen zijn al binnen!
Maar helaas was mijn kijken nog niet goed (wel goed kijken, maar niet goed genoeg 'vooruit' kijken), dus nog een les of 10.
Zijn dat jouw woorden of die van je instructeur? 10 lessen vind ik wel erg veel namelijk, zeker als je álleen maar je kijken vooruit hoeft te verbeteren.Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 19:22:
Na mijn theorie certificaat heb ik inmiddels ook mijn TTT gedaan.
En ja hoor, bijzondere verrichtingen zijn al binnen!
Maar helaas was mijn kijken nog niet goed (wel goed kijken, maar niet goed genoeg 'vooruit' kijken), dus nog een les of 10.
Hoe bedoel je de rijlessen zo moeilijk mogelijk maken?
Alleen door dat kutgekijk heb ik elke keer een slechte rit. Terwijl verder alles goed gaat! Als ze nou eens alleen het echt nodige gekijk deden. (VB: Waarom zou ik op een snelweg bij de afslag in de rechter dode hoek moeten kijken, als ik meteen bij de stippellijn (begin) eraf ga?)
Kan iemand mij dit ff uitleggen, want ik plof. Mn rijleraar zegt nl gewoon dat ik NIET kijk, terwijl ik verdomme meer kijk dan hij zegt (denkt).
EDIT: Dat van achter me kijken wanneer ik rem, vind ik nog steeds onzin, maar begrijp dat wel meer dan dit stomme gedoe.
[ Voor 7% gewijzigd door Sterretje6 op 02-02-2006 01:22 ]
Samsung Galaxy Note 3
Je examinator zal er straks maar al te goed op letten
ifconfig eth0 down
Verwijderd
Als ik voor een stoplicht sta, en van achter nadert op volle snelheid een vrachtwagen die niet kan stoppen, dan wil ik dat graag weten zodat ik door rood kan rijden.Sterretje6 schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 01:21:
Mag ik ff., kan iemand mij in godsnaam uitleggen waarom ik na ELK kruispunt, zijstraat, weet ik veel wat, achter me moet kijken in mijn achteruitkijkspiegel??? WTF heb ik daarmee te maken? Als er een ongeluk gebeurd achter me (met 2 andere voertuigen), dan kan ik toch nooit de schuldige zijn?
Je hebt aso-rijders die nog een stukje vluchtstrook pakken als ze willen uitvoegen, gewoon een nacontrole.(VB: Waarom zou ik op een snelweg bij de afslag in de rechter dode hoek moeten kijken, als ik meteen bij de stippellijn (begin) eraf ga?)
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2006 08:26 ]
Verwijderd
En dat terwijl ik een vraag gewoon te laat indrukte, dan was ik nu klaar. Na afloop denk je echt

Nuja, vrijdag maar nog een keer dan
Niet iedere ambulance rijd asoVerwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 08:25:
Je hebt aso-rijders die nog een stukje vluchtstrook pakken als ze willen uitvoegen, gewoon een nacontrole.
Overigens, vraag gewoon aan je instructeur waarom je moet kijken. Heb je weer wat te praten en het wordt weer wat duidelijker waarom
[opschepmode] Ik had voor mijn theorie 0 fout in 1 xShailesh schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 09:49:
Wheheh, gister ff gefaald op het theorie examen met 7 fout![]()
En dat terwijl ik een vraag gewoon te laat indrukte, dan was ik nu klaar. Na afloop denk je echt
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
.
Nuja, vrijdag maar nog een keer dan. Zit nu al op 10 lessen met het rijden en het schiet aardig op. Kijken begint nu ook al beetje te automatiseren. Tussen de 25 en 30 lessen schat mijn instructeur, dus ik hoop dat ik dat kan waarmaken.
Volgende week vrijdag mag ik dan eindelijk examen doen, nog 2 lesjes om alles te perfectioneren, en dan hoop ik dat ik vrijdag mezelf kan blij maken met het roze papiertje
No signature required.
is alleen vervelend als je op een 'rare' automobilist voor je moet letten, en ervan uit gaat dat dat automatische ondertussen door heeft gewerkt
Helaas is dat bij mij niet zo. Het word gewoon geen automatismeShailesh schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 09:49:
Zit nu al op 10 lessen met het rijden en het schiet aardig op. Kijken begint nu ook al beetje te automatiseren.

Het goed vooruit kijken wel redelijk, maar constant in de achteruitkijkspiegel en de dode hoeken en de zijspiegels word maar geen automatisme. Hoe krijg ik dat voor elkaar dat het WEL automatisme word? Want ik word er gewoon wanhopig van. Ik heb al zo'n 20 lessen gehad. En ik heb er maar 36 te besteden!
Ik wil het wel halen binnen dat aantal. Maar als ik zo mezelf bekijk, gaat dat never nooit lukken.
Zucht...het is zóveel moeilijker dan ik had verwacht (en denk maar niet dat ik verwacht dat het (erg) makkelijk zou gaan).
En iemand reageerde trouwens op mij dat ie wel zou willen weten of er een vrachtwagen niet ging remmen bij een stoplicht, zodat ie door rood kon rijden (aan de andere kant ook niet bepaald veilig). Maar daar had ik het niet over. Ik had het over NA elk stoplicht, kruispunt, zijstraat enz.
Samsung Galaxy Note 3
Zeg hard op wat je wil gaan doen, Bijvoorbeeld bij linksafslaan. Binnenspiegel, buitenspiegel, naast, en dan knipperlicht, voorsorteren.Sterretje6 schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 22:21:
[...]
Helaas is dat bij mij niet zo. Het word gewoon geen automatisme. En de grote vraag is bij mij: waarom niet?!
![]()
Het goed vooruit kijken wel redelijk, maar constant in de achteruitkijkspiegel en de dode hoeken en de zijspiegels word maar geen automatisme. Hoe krijg ik dat voor elkaar dat het WEL automatisme word? Want ik word er gewoon wanhopig van. Ik heb al zo'n 20 lessen gehad. En ik heb er maar 36 te besteden!
Ik wil het wel halen binnen dat aantal. Maar als ik zo mezelf bekijk, gaat dat never nooit lukken.
Zucht...het is zóveel moeilijker dan ik had verwacht (en denk maar niet dat ik verwacht dat het (erg) makkelijk zou gaan).
En iemand reageerde trouwens op mij dat ie wel zou willen weten of er een vrachtwagen niet ging remmen bij een stoplicht, zodat ie door rood kon rijden (aan de andere kant ook niet bepaald veilig). Maar daar had ik het niet over. Ik had het over NA elk stoplicht, kruispunt, zijstraat enz.
Vraag anders of je instructeur het wil doen.
No signature required.
Ik moet wel zeggen dat ik sinds ik in mijn eentje rijd, een stuk minder ben gaan kijken dwz met bijv. bochten nemen. Op de snelweg zorg ik er echter wel heel goed voor dat ik precies weet wat er om me heen gebeurt.
[ Voor 4% gewijzigd door heuker op 02-02-2006 23:55 ]
Zoals MBV al zei, gewoon een gedwongen automatisme van maken. Mijn instructeur heeft mij tijdens les 6/7 gezegd dat ik moest gaan kijken. Sindsdien kijk ik ook gewoon _altijd_. Al rijd ik op de rechterstrook en ga ik rechts afslaan, zonder kruisend verkeer, toch _kijken_ .Sterretje6 schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 22:21:
[...]
Helaas is dat bij mij niet zo. Het word gewoon geen automatisme. En de grote vraag is bij mij: waarom niet?!
![]()
Het goed vooruit kijken wel redelijk, maar constant in de achteruitkijkspiegel en de dode hoeken en de zijspiegels word maar geen automatisme. Hoe krijg ik dat voor elkaar dat het WEL automatisme word?
Binnenspiegel>dode hoek>richting rechts>binnenspiegel>dode hoek>afslaan en naar rechts blijven kijken voor fietsers en dergelijken. Als je dat maar vaak genoeg doet, blijf je het op een gegeven moment doen, zeker als je het doet wanneer het ook niet hoeft.
Wat ik zelf ook doe, tijdens het fietsen probeer ik hetzelfde kijkgedrag na te bootsen. Drempel? Ik kijk omhoog(binnenspiegel kijken ivm remmen) en ga er zachtjes overheen. Bocht? Omhoog kijken(binnenspiegel), rechts kijken (dode hoek), "richtingwijzer aanzetten", vervolgens nadert de bocht, controle binnenspiegel>links kijken>rechts kijken>en blijven kijken terwijl ik de bocht neem.
Het zijn die kleine dingen die er voor zorgen dat je er sneller aan went. In principe is 36 lessen gewoon weinig, als je geen natuurlijke aanleg hebt, en dan ook niet oefent. Probeer anders ook wanneer je met iemand anders meerijdt, echt actief mee te kijken. Het kan echt flink schelen.
Ik rij (tijdens de les
Ik had - en heb - bijna elke vrijdagavond tussen 19:00 en 21:00 gereden. Voordeeltje is wel dat ik dan wel redelijk kan rijden in het donker. Nadeel is dat je je te veel focust op dingen als verlichting.
Waar ik tijdens m'n examen wel goed op moet letten is OPVALLEND kijken, niet vanuit de ooghoeken ofzo maar echt laten zien dat ik die spiegel in kijk...... Time will tell
dat moet ik met me dode hoek doennetvisions schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 08:59:
Waar ik tijdens m'n examen wel goed op moet letten is OPVALLEND kijken, niet vanuit de ooghoeken ofzo maar echt laten zien dat ik die spiegel in kijk...... Time will tell

nog 25 dagen en dan mag ik op voor mijn examen
waarom willen de meeste vrijstelling voor bijzondere verichtingen tijdens de ttt
als je examen heb kan je moeilijk aan het einde je auto midden op de weg laten staan... cq je examinator haalt hem ook niet uit het parkeervak voor je
[ Voor 25% gewijzigd door Duinkonijn op 03-02-2006 09:12 ]
Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?
Gedeeltelijk ben ik het met je eens: je kunt ieder moment dat je achter het stuur zit in een zodanige situatie komen dat je een bijzondere verrichting nodig hebt. (keren, achteruit rijden, noem maar op). Dat moet je ten allen tijde probleemloos kunnen doen, en niet die ene keer. Aan de andere kant, het zorgt wel voor wat rust tijdens het examen, als je nogal zenuwachtig bent.Duinkonijn schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 09:09:
[...]
dat moet ik met me dode hoek doen![]()
nog 25 dagen en dan mag ik op voor mijn examen
waarom willen de meeste vrijstelling voor bijzondere verichtingen tijdens de ttt
als je examen heb kan je moeilijk aan het einde je auto midden op de weg laten staan... cq je examinator haalt hem ook niet uit het parkeervak voor je
Verwijderd
gewoon zorgen dat je goed kijkt (denk aan de dode hoek bij de halve draai enzo), en zorg dat je auto ongeveer in de buurt komt van de plek waar hij zou moeten staan. dan issut allang goed.
//zie je het voor je; examinator: "ja, was een lekker ritje, ging allemaal goed, maarja dat fileparkeren he, daar zak je dan toch op"
nope, dat gebeurt dus niet
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2006 11:03 ]
Ik zie ze er voor aan!Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 11:00:
zo'n examinator zal het worst wezen hoe je je bijzondere verrichtingen doet. als jij straks je rijbewijs hebt, en je kan je auto niet in 1x fileparkeren, dan steek je toch lekker 2x? idemdito voor de hellingproef: als je auto afslaat, doe je het lekker nog een keer. zolang je geen 5 meter achteruit rolt is er niets aan de hand.
gewoon zorgen dat je goed kijkt (denk aan de dode hoek bij de halve draai enzo), en zorg dat je auto ongeveer in de buurt komt van de plek waar hij zou moeten staan. dan issut allang goed.
//zie je het voor je; examinator: "ja, was een lekker ritje, ging allemaal goed, maarja dat fileparkeren he, daar zak je dan toch op"
nope, dat gebeurt dus niet
Hoorde laatst van een vriendin die prima had gereden maar ja... ze deed de deur open met de verkeerde hand.
<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>
Hierop had de examinator te melden dat ik in het vervolg beter moest letten op mijn volgafstand. Fileparkeren heeft hij nog geen eens iets over gezegd.
Maar wel de eerste keer geslaagd
LULKOEK!kieltju schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 11:47:
[...]
Ik zie ze er voor aan!
Hoorde laatst van een vriendin die prima had gereden maar ja... ze deed de deur open met de verkeerde hand.
Op een deur kun je never nooit zakken.
Overgens zegt iedereen dat ze perfect reden...maar hell...wie rijd er nu perfect zodra hij op examen moet?
Je kan net zonder zijwieltjes fietsen...het RIJDEN moet nog komen.
Ik pakte met de motor een doorgetrokke streep , en toch haalde ik het???
Gewoon zorgen dat als je een fout maakt , dat je toch weet wat je doet.
Mijn kijk technieken etc waren goed toen ik het deed , dat was mijn redding.
Ze laten je echt niet zomaar zakken....
Het ligt ook altijd aan die examinatoren...nooit aan diegene die afrijd
[edit]
\/\/\/ Zo kan het ook ja, maar dat bedoelde ik niet.
[ Voor 16% gewijzigd door DrivinUCrazy op 03-02-2006 13:58 ]
In R'dam komt dat nog steeds voor hoor...alleen daar zijn ze niet vies van steekpenningenDrivinUCrazy schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 13:48:
Precies, net als de mensen die na het parkeerterrein te hebben verlaten regelrecht konden omdraaien, en direct hun rijbewijs krijgen. Mijn vader beweert dat van zichzelf ook. Tuurlijk, joh.
Dit topic is gesloten.