Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Vandaag heb ik meer het inparkeren gedaan. Haaks in een schuin vak, recht in een schuin vak (van de goede kant aankomen dus), en achteruit in een recht vak. Nou heb ik weer zoiets idioots...je moet voor zoiets heel langzaam rijden, omdat je het anders niet red. Maar op de één of andere manier, ga ik versnellen als ik mijn stuur snel moet draaien. Echt elke keer gebeurde dat! M'n rij-instructeur begon er zelfs een keertje om te lachen "Nou doe je het wéér (versnellen), je moet juist snel sturen en langzaam rijden!". En vroeg of het misschien met elkaar verbonden was ofzo.
Samsung Galaxy Note 3
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ik stond te wachten voor een stoplicht, het werd groen dus ik lekker gasgeven maar wat gebeurde er: Ik liet de koppeling te snel opkomen en ik trapte de gas per ongeluk te diep in met als gevolg met slippende en piepende banden weggereden, dat vond ik wel leuk en mijn instructeur moest er wel mee lachen
De laatste 2 uur had ik een toetst van module 1 van de RIS opleiding die ik volg. Tijdens de toetst zegt de instructeur niet echt veel dus moet je zelf alles doen. In de verte was een klein stoplicht, die stond op groen maar er rende kinderen over, dus ik ging opletten of er niet meer kinderen over rende wat niet het geval was en we waren bijna bij het stoplicht. We reden 60 km/h en ineens mijn instructeur VOL!!!!!! op de rem. Ik schrok me kapot, ik wist niet wat me overkwam
Verder gaat het lessen wel goed.
Hehe, ja zo'n ingreep is wel lachen. Paar keer in het begin gehad, en dan schrik je wel ff. Maar nu voorkom ik het. Op het moment dat hij gevaar ruikt, gaat zijn been richting rem, en dan weet ik hoe laat het is. Doet hij meestal bij kruispunten, ik rem gewoon nog steeds te langzaam, korte remafstand dus, maar wel goed.darkdesign schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 17:23:
Ik ben weer wat lessen verder, ik heb om precies te zijn 16 uur gereden. En dit heb ik de laatste lessen meegemaakt:
Ik stond te wachten voor een stoplicht, het werd groen dus ik lekker gasgeven maar wat gebeurde er: Ik liet de koppeling te snel opkomen en ik trapte de gas per ongeluk te diep in met als gevolg met slippende en piepende banden weggereden, dat vond ik wel leuk en mijn instructeur moest er wel mee lachen![]()
De laatste 2 uur had ik een toetst van module 1 van de RIS opleiding die ik volg. Tijdens de toetst zegt de instructeur niet echt veel dus moet je zelf alles doen. In de verte was een klein stoplicht, die stond op groen maar er rende kinderen over, dus ik ging opletten of er niet meer kinderen over rende wat niet het geval was en we waren bijna bij het stoplicht. We reden 60 km/h en ineens mijn instructeur VOL!!!!!! op de rem. Ik schrok me kapot, ik wist niet wat me overkwamHij begon zo te lachen en zei iets in de zin van: "De volgende keer let je denk ik wel op en rem je wel voor een rood stoplicht." Wat er dus gebeurt was: ik lette op die kinderen en nietmeer op het stoplicht maar het stoplicht was inmiddels op rood gesprongen. Maarja nu heb ik meteen een noodstop meegemaakt
![]()
Verder gaat het lessen wel goed.
Maar is zo'n RIS nou wat? Lijkt me gewoon wat extra geldklopperij, hoewel er wel een hoger slagingspercentage is. Maar dat mag ook wel voro dat geld.
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Heb ik natuurlijk ook weleens gehad...sterker nog ik doe het vaak zelf, zo'n noodstop!Shailesh schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 18:19:
[...]
Hehe, ja zo'n ingreep is wel lachen. Paar keer in het begin gehad, en dan schrik je wel ff. Maar nu voorkom ik het. Op het moment dat hij gevaar ruikt, gaat zijn been richting rem, en dan weet ik hoe laat het is. Doet hij meestal bij kruispunten, ik rem gewoon nog steeds te langzaam, korte remafstand dus, maar wel goed.
Dat komt nl omdat mijn rij-instructeur eens heeft gezegd over een stoplicht: "Dat was rood he." Terwijl ik ZEKER weet dat het nog oranje was! En ik vind het wel lachen (let natuurlijk wel goed op auto's achter me).
Dus nou heb ik het een keer voor elkaar gekregen om redelijk hard te rijden (weet niet meer of het bijv 60/70/80 was), en we naderden een stoplicht en die sprong echt op het allerlaatste moment op oranje (ik zou dus ff snel moeten doorrijden). Dus ik echt VOL in de remmen! (Wel vet hoor. Geen ingreep dus.) En ik kwam iets over de streep tot stilstand. Die auto naast/achter ons moet wel gedacht hebben: zo pittig stoppie.
[ Voor 3% gewijzigd door Sterretje6 op 04-02-2006 01:25 ]
Samsung Galaxy Note 3
public void ik()
Anoniem: 104562

Heb dus wel al een auto gekocht, die ik volgende week zaterdag ga ophalen, maarja, moet dus ipv 3 dagen, 10 dagen wachten voor ik er (hopelijk) mee kan rijden...
Dat is wel minder.. waarom is het verplaats dan, want dat doen ze toch niet zomaar ?Anoniem: 104562 schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 02:22:
Examen is dus verplaatst naar de 20ste, AAARGH!!!![]()
![]()
![]()
Heb dus wel al een auto gekocht, die ik volgende week zaterdag ga ophalen, maarja, moet dus ipv 3 dagen, 10 dagen wachten voor ik er (hopelijk) mee kan rijden...
No signature required.
Heb wel eens, bij gewoon rustig remmen, het laatste stukje extra hard geremd ipv zachter. Ik heb me kapot gelachen, dat gezicht van hemDaantjuh schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 01:10:
Heb tijdens de les zelf wel eens een halve noodstop gemaakt (geen ingreep dus), stoplicht dat voor m'n neus op rood ging. Minder geslaagd icm het bekertje koffie dat m'n instructrice net gekocht had ergens
Ook leuk: bewust je handen pas naar het stuur brengen bij schakelen van 1 naar 2. Toen hij doorkreeg dat ik het erom deed, zei hij niks meer
Ik moet altijd wel lachen om mensen die voor de 1e/2e keer rijden. Sorry kan er niks aan doen. Ik zat nl bij een jongen in de auto die voor de 2e keer reed en hij kon na de koppeling het gas maar niet vinden. Dus we minderden zoveel vaart dat ie niet eens meer hoefde over te schakelen. Hij kon ook het stuur niet goed recht houden. En hij wilde bij Tegelen de snelweg op rijden waar iedereen ervanaf komt.
Arme jongen...
Kan er niks aan doen, maar ik deed het toch wel een stukkie beter bij mn 2e keer. Dat sturen, schakelen+gas geven had ik snel door. Nu hoop ik dat het kijken zo goed als de vorige keer lbijft gaan. Hoop natuurlijk zelfs nog wat beter.
Samsung Galaxy Note 3
Ik snap je niet, wat bedoel je daar precies mee?MBV schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 22:40:
[...]
Ook leuk: bewust je handen pas naar het stuur brengen bij schakelen van 1 naar 2. Toen hij doorkreeg dat ik het erom deed, zei hij niks meer
Je heb ze er tussen zitten. Ik probeer me meestal zo veel mogelijk in te houden. Iedereen moet een kans krijgen het te leren. Ik heb ook rare fouten gemaakt en zou het niet leuk vinden als ik daarom uitgelachen wordt.Sterretje6 schreef op zondag 05 februari 2006 @ 23:15:
Ik moet altijd wel lachen om mensen die voor de 1e/2e keer rijden. .
Mijn ergste blunder is dat ik eens hard op wilde trekken en vervolgens door wil schakelen. Wat doe ik, ik duw het gaspedaal en de koppeling tegelijk in. WROEOEOEOOEEOMMMMMMMMMMM! 2 min later zat mijn leraar te bellen met de garage of er geen toerenbegrenzer op de wagen kon

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>
Waarschijnlijk bedoelt hij dat je, als je op een recht stuk weg optrekt, het stuur niet perce vast hoeft te hebben bij het optrekken. Dat je eerst naar de 2 schakelt en dan pas weer het stuur pakt. Denk ik.kieltju schreef op zondag 05 februari 2006 @ 23:39:
[...]
Ik snap je niet, wat bedoel je daar precies mee?
Ik heb trouwens ook wel eens bij iemand gezeten die de derde les had ofzo. Heb echt doodsangsten uitgestaan, half over de middenlijn op een provinciale weg, in de 4 door de bocht, op het nippertje remmen...

[ Voor 23% gewijzigd door .daan op 05-02-2006 23:49 ]
public void ik()
Das een autowegSterretje6 schreef op zondag 05 februari 2006 @ 23:15:
Ik denk dat ik voor de grap ook eens ga proberen om met piepende banden weg te rijden bij een stoplicht. Natuurlijk gewoon 1 keer proberen, lukt het niet, pech dan.
Ik moet altijd wel lachen om mensen die voor de 1e/2e keer rijden. Sorry kan er niks aan doen. Ik zat nl bij een jongen in de auto die voor de 2e keer reed en hij kon na de koppeling het gas maar niet vinden. Dus we minderden zoveel vaart dat ie niet eens meer hoefde over te schakelen. Hij kon ook het stuur niet goed recht houden. En hij wilde bij Tegelen de snelweg op rijden waar iedereen ervanaf komt.![]()
Arme jongen...
Kan er niks aan doen, maar ik deed het toch wel een stukkie beter bij mn 2e keer. Dat sturen, schakelen+gas geven had ik snel door. Nu hoop ik dat het kijken zo goed als de vorige keer lbijft gaan. Hoop natuurlijk zelfs nog wat beter.
Ik heb weleens in de auto gezeten bij een nogal aso gast, zowel qua uiterlijk als qua rijden. Veel te hard (en met koppeling ingehouden) door bochten, te dicht op voorgangers en te hard rijden. Dat deed hij graag, en ondertussen maar praten over vechtpartijen en de Mercedessen van familieleden. Dat was de enige waarbij ik altijd m'n gordel maar omdeed als ik achterin zatDaantjuh schreef op zondag 05 februari 2006 @ 23:46:
[...]
Ik heb trouwens ook wel eens bij iemand gezeten die de derde les had ofzo. Heb echt doodsangsten uitgestaan, half over de middenlijn op een provinciale weg, in de 4 door de bocht, op het nippertje remmen...

Gelukkig ben ik daar inmiddels vanaf, want sinds 6 december heb ik ook m'n rijbewijs. Na 45 lessen en 1 examen.
[ Voor 7% gewijzigd door Piggen op 06-02-2006 02:38 ]
wel eens drag race gedaan in een les auto....MBV schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 22:40:
[...]
Heb wel eens, bij gewoon rustig remmen, het laatste stukje extra hard geremd ipv zachter. Ik heb me kapot gelachen, dat gezicht van hem
ik heb gelest bij de vader van een goede vriend, altijd lachen gieren brullen in de auto..
stonden voor een stoplicht (2 banen recht door) na het stoplicht gingen de banen over in 1 baan.
komt er naast ons zo'n sjonny staan met dikke patserbak... 'denk je dat je hem voor kan blijven?' 'Tuurlijk!!!' (golf tdi dubbel rood:P) this nog gelukt ook! had je die kop van die sjonny moeten zien!
iemand het lef om te schakelen zonder koppeling? (+/- 2000 toeren)
De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel
MPmad schreef op maandag 06 februari 2006 @ 02:51:
Maar heb je ondanks het lachen, het gieren, het brullen en het schakelen zonder koppeling (?) wel je rijbewijs gehaald?
Maar dat schakelen zonder je koppeling te gebruiken, dat zei een vriend laatst ook tegen mij. Hij had met zijn pa wat gereden en die pa kon dat ook... vond ik nogal vreemd, maar het kan dus wel? Ook maar eens proberen dan, of kan dat niet met alle auto's?
Maar ik raad het je niet aan. De aandrijflijn moet onbelast zijn als je de versnelling eruit haalt (dwz: niet versnellen en niet vertragen, dus wel een beetje gas geven) en je moet op precies het goede toerental uitkomen voor de volgende versnelling. Vooral dat laatste is een kwestie van oefenen, gewenning, oefenen, oefenen, nog meer gewenning en oefenen. En veel tandjes poetsen uiteraard (afhankelijk van hoe snel je leert).
Signatures zijn voor boomers.
Zelf nog nooit geprobeerd, behalve als ie stilstaat dan
Anoniem: 118213
Het is probleem is niet exact "vooruitkijken", het gaat erom dat ik 'verkeerd' kijk, ik zal het proberen te verwoorden net als de examinator dat heeft gedaan:Shailesh schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 21:45:
[...]
Zijn dat jouw woorden of die van je instructeur? 10 lessen vind ik wel erg veel namelijk, zeker als je álleen maar je kijken vooruit hoeft te verbeteren.
Er zijn 2 types van kijken:
De ene is het kijken of je moet stoppen
De andere of je kunt doorrijden.
Ik kijk als de eerste, dus of ik moet stoppen. Nu moet ik dus aanleren om 'anders' te gaan kijken. Dus beter vooruitkijken, al is dat misschien niet de juiste benaming.
Ik hoop dat ik wat duidelijk ben, anders zeg het maar even.
Snap wat je bedoelt. Dat moet ik mezelf ook nog aanleren. Meer vooruitkijken ipv snel handelen. Maar mijn instructeur zegt dat ik daar nog niet al te veel op moet focussen. Eerst het rijden en de regels volledig kunnen toepassen, en daarna alles vlot laten lopen. Na een blokuur of 10 gaan we daarop in. Zit nu op Nr 6, en moet inderdaad zeggen dat het lastig is om je kijkgedrag te verbeteren als je steeds nieuwe situaties behandelt. Maar goed, time will tell. Op hoeveel lessen zit je inmiddels dan? En gaat de rest van het rijden zelf ook wel goed.Anoniem: 118213 schreef op maandag 06 februari 2006 @ 19:43:
[...]
Het is probleem is niet exact "vooruitkijken", het gaat erom dat ik 'verkeerd' kijk, ik zal het proberen te verwoorden net als de examinator dat heeft gedaan:
Er zijn 2 types van kijken:
De ene is het kijken of je moet stoppen
De andere of je kunt doorrijden.
Ik kijk als de eerste, dus of ik moet stoppen. Nu moet ik dus aanleren om 'anders' te gaan kijken. Dus beter vooruitkijken, al is dat misschien niet de juiste benaming.
Ik hoop dat ik wat duidelijk ben, anders zeg het maar even.
Anoniem: 118213
Voor de rest gaat eigenlijk alles goed. Natuurlijk zijn er nog altijd schoonheidsfoutjes in situaties die ik nog niet heb gezien (maar dat kun je nooit voorkomen natuurlijk)Shailesh schreef op maandag 06 februari 2006 @ 20:02:
[...]
Snap wat je bedoelt. Dat moet ik mezelf ook nog aanleren. Meer vooruitkijken ipv snel handelen. Maar mijn instructeur zegt dat ik daar nog niet al te veel op moet focussen. Eerst het rijden en de regels volledig kunnen toepassen, en daarna alles vlot laten lopen. Na een blokuur of 10 gaan we daarop in. Zit nu op Nr 6, en moet inderdaad zeggen dat het lastig is om je kijkgedrag te verbeteren als je steeds nieuwe situaties behandelt. Maar goed, time will tell. Op hoeveel lessen zit je inmiddels dan? En gaat de rest van het rijden zelf ook wel goed.
in totaal 12 lessen.
Noodstop maken is wel lachen, mits je het zelf doet. Heb ik tijdens het lessen met vrachtwagen ook een keer gemoeten. Auto reed door rood stoplicht, en toen zaten instructeur en ik beide door mijn snelle trap op de rem even met de neus richting de voorruitDaantjuh schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 01:10:
Heb tijdens de les zelf wel eens een halve noodstop gemaakt (geen ingreep dus), stoplicht dat voor m'n neus op rood ging. Minder geslaagd icm het bekertje koffie dat m'n instructrice net gekocht had ergens
Heeft iemand ervaring met het behalen van z'n motorrijbewijs in een paket van 2 dagen? Dus 1 dag 8 lessen voertuigbeheersing en 1 dag 8 lessen verkeersdeelneming. Ik zit zelf niet meer te wachten op een half jaar lessen zeg maar
Heb sinds 2002 m'n rijbewijs B. Wat verder belangrijk om te melden denk ik is dat ik niet van plan ben na het halen van m'n rijbewijs direct een motor te kopen.. Ten 1e geen geld en ik heb het als vervoersmiddel niet direct nodig. Nadeel daarvan is dus dat ik m'n rijbewijs haal en daarna waarschijnlijk best lang niet meer zal rijden.. is dit een groot risico?
Ik wil het nu dus graag halen zodat ik het iig heb (heb er nu ook nog tijd voor), een motor komt later wel. Alvast bedankt voor de tips
Ik ben toch malle pietje niet!
Zelf moet ik maandag de 20e voor 't eerst op en opzich zie ik 't wel zitten.
Ik heb m'n theorie in 1x gehaald en rijden gaat me opzich ook best wel goed af. Tot nu toe heb ik 28 lessen van 1,5 uur gehad en als ik op moet (waarschijnlijk) 32 lessen van 1,5 uur. Volgens mij iets boven 't gemiddelde, maarja ik hoop dus ook wel dat dat de moeite loont.
Gisteren weer ff gereden en was 'n les, met allerlei kleine foutje enzo (in z'n vrij laten staan bij de hellingproef tot 2x toe en dergelijke) dus m'n rij-instructeur gelijk helemaal hyperventilleren enzo
Als ik m'n examen heb zorg ik er wel voor dat die lekker niet meegaat en ik alleen bij 'n examinator in de auto zit, lijkt me namelijk veel chiller. Ik ben benieuwd of ik 't in 1x ga halen. Uiteraard hoop ik 't van wel (want net als iedereen: geldprobleempjes) en anders maar in twee keer!
Ik laat 't hier wel weten...
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Dan wel niet de eerste keer (2e) maar het kan een keertje misgaan natuurlijk. Hoewel ik dat nog wel mee vond vallen de vorige keer, maargoed
38 lessen van 60min gehad volgens mij, valt nog wel mee geloof ik
Leave only footprints, take only memories
38 lessen van 60 minuten valt idd mee. Je zit zelfs nog onder het gemiddelde, dat als ik het me goed herinner 42 lessen zou zijn.
Moi heeft nu eindelijk ook de datum voor het examen, mag op 14 maart 11:40 - 12:35.
Vandaag was de nieuwe auto er van de rijschool, de oude Punto is ingeruild voor een nieuwe Grande Punto
Achja zo kun je 't ook bekijken. Ik kom om te rijden en ik ben geen taxi-bedrijf die m'n rij-instructeur even Rijswijk/ Delft laat zien. Wat betreffende dat praatje heb je misschien wel gelijk, maar ach ik heb m'n woordje wel klaar hoor. (niet dat ik stoer wil doen hoor. Als hij zegt dat ik ben gezakt, ben ik dat ook wel natuurlijk)DrivinUCrazy schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 13:05:
Ik denk juist dat het beter is als je je instructeur er bij laat zitten. Die kan je dan nog wat verdedigen als de examinator wat situaties achteraf bekijkt. Anders is het alleen jouw woord tegen het zijne, en je weet nu al wie er dan aan het kortste eind trekt. Ook heeft de examinator zo iemand om mee te praten, en kun jij je op een beetje meebabbelen na helemaal concentreren op het rijden.
Die vriend van me, waar ik 't in de eerste post over had is ook gewoon keihard genaait door zo'n CBR-dude. 't Is namelijk maar 'n 'vaag' persoon waarmee ik bedoel: wijde broeken, grote truien, lange krullen, zegt bijna niets, zit als een aardappelzak op een stoel en dergelijke. Naja hij klaar met z'n examen werd er dus recht in z'n gezicht gezegd: 'Nja je bent op zich wel een goede bestuurder, maar je bent gewoon maar een vaag persoon. Als ik een emmer water over je heen zou gooien, zou je niet eens wat doen. En daarom ben je gezakt'
Dat is toch te absurd voor woorden
Als zo'n CBR'r dat tegen mij zou zeggen, zou heel 't CBR weten dat ik 't maar een f*cking )(@#$ vindt
@ RoD: Doe dat maar idd. Bij mij kon m'n praktijk nog niet worden aangevraagd omdat ik 'n beetje laks was met m'n theorie. Ik had gewoon geen zin om te leren (heb ik dus ook niet gedaan). Niet dat ik 10x gezakt ben hoor, want m'n theorie had ik in 1x
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
ALS ik hem morgen haal, dan mag ik alsnog vrolijk wachten tot Vrijdag, omdat ons gemeentehuis morgenmiddag dicht is....
Mocht ik bij mijn eerste keer zakken, dan wil ik daar wel een goede uitleg bij hebben. Mij zal ie niet laten zakken om een of andere vage reden. Niet dat ik er wat aan kan doen, CBR is "oppermachtig", maar wel zodat ik bij een herexamen kan zeggen, de vorige keer deed ik dit en dat fout, nu heb ik het verbeterd en kan je me nergens meer op afrekenen.
Anoniem: 71105
Gefelici Mafkeezcooolkast schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 13:19:
Congrats Mafkeez!
Moi heeft nu eindelijk ook de datum voor het examen, mag op 14 maart 11:40 - 12:35.
Vandaag was de nieuwe auto er van de rijschool, de oude Punto is ingeruild voor een nieuwe Grande Punto. Fijne 1.4 benzine ligt erin, en rijdt echt formidabel! Helaas kan ik de 21e pas weer lessen ivm vakantie. Kan echt niet wachten tot 't examen eindelijk is!
* Anoniem: 71105 moet 8 maart 11:45
ik heb alleen het probleem dat ik voor zulke dingen altijd ongelofelijk zenuwachtig ben waardoor ik fouten ga maken
Ik ga ook over een fout van me nadenken zodat meteen de volgende fout maak dit had ik bij de TTT ook
ik was teveel mijn eigen instructeur zei de instructeur, maar hoop dat het allemaal wel losloopt op het examen.
En?netvisions schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 15:05:
Pff.. Morgen is _de_ dag ... De stress begint er al lichtelijk in te komen....
ALS ik hem morgen haal, dan mag ik alsnog vrolijk wachten tot Vrijdag, omdat ons gemeentehuis morgenmiddag dicht is....
Kortom, we mogen straks vrolijk nog een keer... Volgende week verder plannen...
[ Voor 1% gewijzigd door Sypher op 10-02-2006 08:45 . Reden: Geen :( maar ;( ]
Daarnaast is zoiets ook wel oriënterend, ik weet nu tenminste hoe het in z'n werk gaat...
Ik kreeg van m'n ouders gewoon een budget van €2000 en daar moest ik het mee doen. Als ik het niet in één keer had gehaald, moest ik misschien de rest zelf betalen. Maar gelukkig bleef ik met 45 lessen á €40 en een examen á €180 net binnen budget (eigenlijk iets erover, als je het theorie-examen meetelt).
netvisions, jij gaat gewoon de volgende keer lekker je rijbewijs halen! Maak je er niet te druk om, ook al is dat misschien lastig. Gewoon lekker doorlessen, komt vanzelf goed
Leave only footprints, take only memories

No signature required.
De rest: thnx voor de reacties
Die van mij had een motor (wil ik ook) en zij was gek van formule 1 (ik ook) Hoppa die pluspunten. Maarja het hangt er idd maar net vanaf. Je moet gewoon rijden alsof je instructeur ernaast zit, dan komt alles goednetvisions schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 13:39:
Gefeliciteerd M3rcury!Veel plezier d'rmee..
De rest: thnx voor de reactiesEen klasgenoot van me vroeg welke examinator ik had, en hij blijkt hem te kennen.. Het blijkt een behoorlijke zeikerd te zijn, want hij is bij hem gezakt en een vriend van 'm ook... Dus tjah.. Maar dat praat natuurlijk niets goed, het verlicht wel een beetje
Net nog ff in de auto van me ma gereden. maar das moeilijk

Nu eerst maar voor me motorrijbeijws
No signature required.
Gewoon 'n route gereden die examinators eventueel zouden kunnen willen gaan rijden enzo.
Beetje bebouwde kom, beetje snelweg, paar speciale handelingen en dergelijke.
Naja hij vond 't best!
Hoeveel geld zijn jullie er eigenlijk aan kwijt bij elkaar? Ik kom toch aan 'n aardig bedrag:
Theorie-boeken + Theorie-examen --> 90 euro
Praktijk-examen -->220 euro (is dat normaal, ik vind 't namelijk 'n beetje absurd...)
32 lessen a 1,5 uur: 60 euro/ les --> 1960 euro
Bij elkaar zit ik dan dus aan de 2270 euro oftewel 5000 gulden

(exclusief al die pasfoto's enzo en natuurlijk nog m'n rijbewijs zelf a 30 euro ofzo)
Anoniem: 35417
Praktijkexamen kostte bij mij overigens 200 euro rond, alles inclusief en de instructeur regelde het ook nog
Maar dat examen, k vroeg me even af, whoow klopt dat is toch mooi 500 gulden
Theorie-boeken + Theorie-examen --> 90 euroCLB schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 16:55:
Vandaag soort van nep-examen afgelegd, gewoon met m'n rij-instructeur!
Gewoon 'n route gereden die examinators eventueel zouden kunnen willen gaan rijden enzo.
Naja hij vond 't best!'Als je zo rijdt haal je 't gewoon in 1x' naja we zien wel.
Hoeveel geld zijn jullie er eigenlijk aan kwijt bij elkaar? Ik kom toch aan 'n aardig bedrag:
Praktijk-examen -->220 euro (is dat normaal, ik vind 't namelijk 'n beetje absurd...)
Bij elkaar zit ik dan dus aan de 2270 euro oftewel 5000 gulden![]()
(exclusief al die pasfoto's enzo en natuurlijk nog m'n rijbewijs zelf a 30 euro ofzo)
Praktijk-examen -->210 euro daar zit dan wel die eigenverklaring bij. van 19 euro.
29 lessen a 1 uur: 37,50 euro/ les --> 1087 euro
1390 euri afgerond ongeveer. Het is iets minder geweest omdat ik al voor januari een hoop lessen had van 35 euro. het is omhoog gegaan

[ Voor 5% gewijzigd door M3rcury op 12-02-2006 21:27 ]
No signature required.
Anoniem: 71105
Ja, idd heb ik ook gedaan
Van een vriend ff een boek geleend (heb 1 boek gebruikt) en van een klasgenoot nog ff een cd-rom geleend.

Aargh, net uit de schulden, en direct er weer terug in

Om 15:50 reden we weg uit Rijswijk en om 16:10 zei ie dat ik weer terug mocht rijden het CBR-plaatsje op. Dus ik dacht al...kut kut kut kut! en toen zei hij vrolijk: "Ja, je reed zó goed. Je hebt in die 20 minuten me bijna in slaap laten vallen. Je deed niks, maar dan ook niks fout. Dus ik ga ervan uit dat je gewoon bedreven bent"
WOEHOE!
Overigens was ik nog zo zenuwachtig als een tierelier.
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Netjes, gefeliciteerd dan maar. Na 4 keer zou ik hem ook wel knijpen. Maar wel lekker dat alles foutloos ging. Dat zie ik bij mezelf nog niet zo gebeuren. Maar goed, ik heb dan ook nog wat lessen nodig.armageddon_2k1 schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 17:13:
Nou, vandaag voor de 4e keer (ja, 4e, lees maar boven voor het verhaal) en ik ben geslaagd!!
Om 15:50 reden we weg uit Rijswijk en om 16:10 zei ie dat ik weer terug mocht rijden het CBR-plaatsje op. Dus ik dacht al...kut kut kut kut! en toen zei hij vrolijk: "Ja, je reed zó goed. Je hebt in die 20 minuten me bijna in slaap laten vallen. Je deed niks, maar dan ook niks fout. Dus ik ga ervan uit dat je gewoon bedreven bent"
WOEHOE!
Overigens was ik nog zo zenuwachtig als een tierelier.
Neejoh lenen is uit. Je moet 't kopen man! In deze maatschappij die bulkt van 't geld!
En ik had dus idd wel zo'n boek gekocht (a 30 eu's) maar nooit ingekeken.
Ik leerde alles (whaha 2 uurtjes gekeken) via www.theorie-leren.nl!
Zeker 'n aanrader als je je theorie in 1x wilt halen. Ik had zo'n toegangscode gekocht ofzo
waarmee ik 22 uur online mocht leren. Whaha nu heb ik dus nog 20 uur over, maar die
geef ik wel aan 'n vriend van me ofzo.
CLB heeft morgen z'n laatste rij-lesje
Dan nog ff 'n chill weekend (Osdorp Posse concertje zaterdagavond)
En dan maandag rij-examen.... Whiej spannend hoor ben benieuwd
En hoeveel lessen heb je dan gehad? Mijn ouders zeiken echt aan 1 stuk door. Ik zit nu op 22 lessen, en ik denk zelf bij 36 klaar te kunnen zijn. Mijn instructeur mikt op 42, maar dat vind ik wel erg veel. Het zijn nu slechts de kleine dingen die fout gaan (blijven gassen bij het inhalen op snelweg, richting aangeven zo nu en dan). En dat gaat naar mijn idee echt geen 20 lessen kosten. Bijzondere verrichtingen gaan allemaal prima, dus daar zal het ook niet aan liggen. Maar mijn ouders, sjonge jonge, die flippen helemaal als ze horen dat mijn instructeur nog 20 lessen extra nodig acht. Ik heb er reden voor om te denken dat het te veel is, maar mijn ouders zeggen zomaar dat het te veel is. "ja die kleine dingen doe je na het rijbewijs wel goed". Maar het zijn juist dat soort dingen waarop je kan zakkenCLB schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 17:47:
[...]
CLB heeft morgen z'n laatste rij-lesje
Dan nog ff 'n chill weekend (Osdorp Posse concertje zaterdagavond)
En dan maandag rij-examen.... Whiej spannend hoor ben benieuwd

32 x 1,5 uur gereden = 48 uur
+ nog 1 uur voor m'n examen = 49 uurtjes.
Opzich boven 't gemiddelde lees ik overal, mja ik heb denk wel 'n goede (in 1x) slagingskans nu
Dat mag je sowieso altijd. Zelf gas geven en schakelen ws. nog niet, maar sturen welRoD schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 14:29:
Zometeen mn eerste rijles, spannendHopelijk mag ik wel direct achter het stuur.
De basis van sturen is nl. het makkelijkst van het hele autorijden. Later in je lessen krijg je de fijne kneepjes een handige trucs aangeleerd
Veel plezier
Mijn zus werd wel door haar instructeur meegenomen naar een rustig industrieterrein om daar pas te gaan rijden, dat kan ik me nog wel voorstellen, maar wel "rijden" maar niet gasgeven/schakelen enzo snap ik echt niet
Anyway, succes enzo!
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Anoniem: 47730
6 maart is een feestdag hier, want dan heb ik m'n rijbewijs een half jaar!!
Net mijn rijschool gebeld en kan maandag theorie doen. Dat word nog even blokken dit weekend..
Ik rijd nu bijna altijd in Amsterdam en ik denk ook dat ik er ga afrijden, mijn ouders hebben echter een uitgesproken voorkeur voor Haarlem maar na beide te vergeleken hebben ga ik toch liever voor Amsterdam denk ik.
Ik heb een 40 uur pakket voor €1799 en dat is incl. 1x afrijden. Ik hoop dat ik hem dan haal want daarna zijn alle kosten voor mij...
Edit\
Ik hoor het ook van sommige klasgenoten dat die de eerste les niet mogen schakelen. Gelukkig had ik al een keer gereden voordat ik ging lessen en ik stapte dan ook in en drukte de koppeling in toen ik mocht weg rijden, zodat ie wist dat ik zelf meteen wou gaan schakelen.
[ Voor 19% gewijzigd door Banjy op 17-02-2006 15:52 ]
Ik heb het hele uur geredenweebl schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 15:15:
[...]
Dat mag je sowieso altijd. Zelf gas geven en schakelen ws. nog niet, maar sturen wel![]()
De basis van sturen is nl. het makkelijkst van het hele autorijden. Later in je lessen krijg je de fijne kneepjes een handige trucs aangeleerd![]()
Veel plezier
Wat een ervaring zeg
ik zit momenteel opCLB schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 16:55:
Vandaag soort van nep-examen afgelegd, gewoon met m'n rij-instructeur!
Naja hij vond 't best!'Als je zo rijdt haal je 't gewoon in 1x' naja we zien wel.
Bij elkaar zit ik dan dus aan de 2270 euro oftewel 5000 gulden![]()
theorieboek + examen 90
47 lessen a 39,50 = 1856,5
proef examen 60
intake 50
examen 215
5000 gulden... nie sleg
kan je dus een hand geven
[ Voor 6% gewijzigd door Duinkonijn op 17-02-2006 18:59 ]
Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?
Heb je ook al rotondes en dat soort ongein gedaan? of alleen op een industriterein rondgereden?RoD schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 16:24:
[...]
Ik heb het hele uur geredenSchakelen, sturen, gas geven, remmen, terugschakelen, alles
Hij heeft ook nauwelijks hoeven corrigeren, heb gewoon zelf helemaal rondgereden in het verkeer
Wat een ervaring zeg
Eerste lessen zijn altijd wel leuk. Later begon ik me te ergeren dat ik niet zelf mocht kiezen waar ik heen wou.
Nu ga ik voor mijn motorrijbewijs
No signature required.
Auto rijden is cool
Wacht maar tot je je rijbewijs hebt. Daarna wordt het rijden pas écht coolGijsh schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 19:18:
Ik ben nu 16 lessen bezig, en gaat wel lekker moet ik zeggen![]()
Auto rijden is cool
public void ik()
Maar nu dus niet meer, echt heerlijk om zo mobiel te zijn.
mijn instructeur is nog gekker dan ik ben.
enige nadeel is als we examen na doen dat ik niet serieus kan zijn.
dus dat wordt nog feest...
Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?
Ja, ook al rotondes ja. Gewoon door het dorp, op de autoweg, op smalle weggetjes, enz. Gewoon echt in het verkeer dus.M3rcury schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 19:13:
[...]
Heb je ook al rotondes en dat soort ongein gedaan? of alleen op een industriterein rondgereden?
Eerste lessen zijn altijd wel leuk. Later begon ik me te ergeren dat ik niet zelf mocht kiezen waar ik heen wou.
Nu ga ik voor mijn motorrijbewijsMaar eerst over 3 kwartier op vakantie
Het was wel wat meer dan bedienen, ook voorsorteren enzo.MBV schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 18:46:
@RoD: vergis je niet, je hebt zelf niet hoeven te navigeren, baan kiezen enz. Je hebt nu alleen het bedienen gedaan, de rest komt nog wel een keertje
Maargoed, dit was zeker nog niet alles nee..

[ Voor 3% gewijzigd door RoD op 18-02-2006 01:26 ]
Gisteren besloten om eindelijk es aan mijn rijbewijs te beginnen. Mij ingeschreven voor model II (belgie), dat is volledig met de rijschool, ik heb namelijk niemand die begeleider kan zijn. Het hele grapje kost mij 1025€. Enfin, vannacht de theorie geleerd en vandaag mijn theorieexamen gaan afleggen. 50 vragen in 60 seconden
edit
ik val achterover als ik zie wat het allemaal kost in nederland O_o : >2000€ voor een rijbewijs, ja santé.
Ik moet overigens maar 18u rijlessen nemen, dan nog 2u vlak voor het praktijkexamen, and that's it (als ik er door ben teminste
[ Voor 19% gewijzigd door MMach op 18-02-2006 02:50 ]
Is dat de methode waar je na 20 rijlessen met een "L" (zonder begeleider) mag rijden?
ifconfig eth0 down
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| 7 lessen à 35 € 245,00 30 lessen à 36 € 1.080,00 theoriecertificaat € 29,85 TTT € 115,00 Examen € 185,00 rijbewijs € 22,55 boeken € 25,00 Totaal: € 1.702,40 |
Dit heeft zich dan wel allemaal in Nederland afgespeeld, maar dan wel in Zuid-Limburg (omgeving Maastricht om precies te zijn) De uurtarieven zijn dus niet vergelijkbaar met de Randstad, lijkt me.
Bij 40 lessen, met een verschil van € 5,- per les, zit je al aan € 200,- verschil.
[ Voor 113% gewijzigd door DrivinUCrazy op 18-02-2006 13:31 ]
theorie boeken = 39,60
CBR 2x = 58,60
totaal = 1394,20
en in 1x geslaagd voor praktijk, 2x over het theorie gedaan.
PhD i.o.
Ik betaal dus bij elkaar 2300 euro en dan zegt eropeens 'poeh heej dat kan nooit' maar ja kom jij wel uit Nederland of uit Belgie. Zoals ik net las kun je daar met 1025 euro en 20 uur lessen al op dus ja...
[Nederland]
1
2
3
4
5
6
7
8
| 32 lessen à € 60 = € 1920,00 1 les à € 40 = € 40,00 Theoriecertificaat € 30,00 Praktijk-examen € 220,00 Rijbewijs € 30,00 Theorie-leerstof € 60,00 Totaal: € 2300,- |
Dit is dan wel in de Randstad, waar de rijlessen gemiddeld iets duurder zijn (Je moet blij zijn met 60 euro / anderhalf uur) Dus daarom heb ik totaal wel iets meer betaald. Ook zit ik rond de 50 uur met lessen, wat ook iets boven het gemiddelde is. Als ik eerlijk mag zijn had ik rond de 2000 euro gerekent voor m'n rijbewijs dus ik zit er ietsjes boven. Uiteraard moet ik dan nog wel in 1x slagen

@ DrivinUCrazy: Wat is TTT
[ Voor 64% gewijzigd door CLB op 18-02-2006 14:20 ]
[België]JeRa schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 03:34:
@MMach
Is dat de methode waar je na 20 rijlessen met een "L" (zonder begeleider) mag rijden?
Jeps, het volledige model even uitschrijven misschien:
-Theorieexamen (ofwel zelfstudie, ofwel 12u les volgen). Zelfstudie is volgens mij wel aan te raden want moeilijk is het niet echt.
-Praktijkgedeelte:
eerst 18u rijlessen met de rijschool, per 2u (telkens 100€). Daarna mag je naar het gemeentehuis achter je voorlopig rijbewijs. Daarmee moet je minstens 3 maanden mee verder rijden (in die periode mag je geen passagiers meenemen, tenzij die >24 zijn en een rijbewijs hebben). Na 3 maanden kan je je praktijkexamen afleggen. Net voor het examen krijg je nog 2u les. Je hoeft niet direct na die 3 maanden je praktijk examen afleggen, maar wel vóór er 6 maanden voorbij zijn. Doe je examen niet binnen de 6 maanden, dan vervalt het voorlopig rijbewijs, en dan moet je het dus opnieuw behalen.
Vergeet je niet zo'n uitreksel van het bevolkingsregister á 11 euro en eventuele pasfoto's voor theorie en rijbewijs zelf, of had je die allemaal nogDrivinUCrazy schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 11:47:
Ik edit even de hele post, want CLB hieronder heeft een heel goed punt. Daarbij heb ik even de exacte kosten opgezocht:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 7 lessen à 35 € 245,00 30 lessen à 36 € 1.080,00 theoriecertificaat € 29,85 TTT € 115,00 Examen € 185,00 rijbewijs € 22,55 boeken € 25,00 Totaal: € 1.702,40
Dit heeft zich dan wel allemaal in Nederland afgespeeld, maar dan wel in Zuid-Limburg (omgeving Maastricht om precies te zijn) De uurtarieven zijn dus niet vergelijkbaar met de Randstad, lijkt me.
Bij 40 lessen, met een verschil van € 5,- per les, zit je al aan € 200,- verschil.
Had zelf in totaal rond de 2100 euro een driekwart jaar geleden. 40 lessen + tussentijdsetoets + soort remcursus + 2 keer theorieexamen + rijbewijs + pasfoto's etc. Theorieboek kunnen lenen van iemand. Voor tweede keer theorie ook nog aan een CD-Rom met allemaal oefenexamens kunnen komen wat wel heeft geholpen. In Venlo gelest in ieder geval.
Woow, 60 voor anderhalf uur?CLB schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 13:20:
Kunnen de laatste posters misschien hun bericht editten met daarin [Nederland] of [Belgie] ofzo.
Ik betaal dus bij elkaar 2300 euro en dan zegt eropeens 'poeh heej dat kan nooit' maar ja kom jij wel uit Nederland of uit Belgie. Zoals ik net las kun je daar met 1025 euro en 20 uur lessen al op dus ja...
[Nederland]code:
1 2 3 4 5 6 7 8 32 lessen à € 60 = € 1920,00 1 les à € 40 = € 40,00 Theoriecertificaat € 30,00 Praktijk-examen € 220,00 Rijbewijs € 30,00 Theorie-leerstof € 60,00 Totaal: € 2300,-
Dit is dan wel in de Randstad, waar de rijlessen gemiddeld iets duurder zijn (Je moet blij zijn met 60 euro / anderhalf uur) Dus daarom heb ik totaal wel iets meer betaald. Ook zit ik rond de 50 uur met lessen, wat ook iets boven het gemiddelde is. Als ik eerlijk mag zijn had ik rond de 2000 euro gerekent voor m'n rijbewijs dus ik zit er ietsjes boven. Uiteraard moet ik dan nog wel in 1x slagen
@ DrivinUCrazy: Wat is TTT

Ik woon in Nederland, op het platteland
Klinkt dat zo goed of ben ik nou doof?MMach schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 13:30:
[...]
[België]
Jeps, het volledige model even uitschrijven misschien:
-Theorieexamen (ofwel zelfstudie, ofwel 12u les volgen). Zelfstudie is volgens mij wel aan te raden want moeilijk is het niet echt.
-Praktijkgedeelte:
eerst 18u rijlessen met de rijschool, per 2u (telkens 100€). Daarna mag je naar het gemeentehuis achter je voorlopig rijbewijs. Daarmee moet je minstens 3 maanden mee verder rijden (in die periode mag je geen passagiers meenemen, tenzij die >24 zijn en een rijbewijs hebben). Na 3 maanden kan je je praktijkexamen afleggen. Net voor het examen krijg je nog 2u les. Je hoeft niet direct na die 3 maanden je praktijk examen afleggen, maar wel vóór er 6 maanden voorbij zijn. Doe je examen niet binnen de 6 maanden, dan vervalt het voorlopig rijbewijs, en dan moet je het dus opnieuw behalen.
Daarmee moet je minstens 3 maanden mee verder rijden (in die periode mag je geen passagiers meenemen, tenzij die >24 zijn en een rijbewijs hebben).
Hoe moet ik me dat voorstellen, dat je alleen rijd of dat je alleen met iemand met een RBW mag rijden?
<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>
@ Psychokiller: Het uittreksel had ik nog, want ik had een paar maanden eerder wat moeten regelen op school, en daar had ik het uittreksel voor nodig. Pasfoto's ben ik idd vergeten te vermelden, maar ik heb ook geen flauw idee meer wat die me hebben gekost.
Maar je kunt er dus idd nog wel een 15 tot 20 euro bijtellen.
Ik bedenk me nog wat: ik heb ook een cd-rom gehad om theorieëxamens mee te oefenen. Echter, die heeft me niks extra's gekost. Dwz, ik heb die cd-rom een weekje van mijn instructeur geleend, die dat niet (gespecificeerd) heeft doorberekend. Extra service, dus.
[ Voor 28% gewijzigd door DrivinUCrazy op 19-02-2006 10:33 ]
@ RoD: Bij elkaar inderdaad wel veel!
1
2
| Stel je even voor dat je 50 uur moet rijden, kost mij CLB 50 x 40 = 2000 tsjorro Stel je even voor dat je 50 uur moet rijden, kost jouw Rod 50 x 27 = 1350 euro |
Daarin zit 't grote verschil
Dat klinkt inderdaad zo goedkieltju schreef op zondag 19 februari 2006 @ 04:14:
[...]
Klinkt dat zo goed of ben ik nou doof?
Daarmee moet je minstens 3 maanden mee verder rijden (in die periode mag je geen passagiers meenemen, tenzij die >24 zijn en een rijbewijs hebben).
Hoe moet ik me dat voorstellen, dat je alleen rijd of dat je alleen met iemand met een RBW mag rijden?
ifconfig eth0 down
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
Een vriend van me heeft dat ook, is opzekers klote! 1,5 jaar geleden begonnen met rijlessen nemen. Ongeveer 8 maanden gereden (lesje per week) en toen 2x gezakt voor 't examen. Ondertussen rijd hij alweer een half jaar niet, uit geldgebrek enzo. Ik ben toch benieuwd of je 't dan weer heel snel weer op kan pakken.Underworld schreef op zondag 19 februari 2006 @ 19:59:
Damn..ik ben al weer meer als een jaar gestopt ik had 30 lessen gedaan, reiden ging aardig maar had toen een "te weinig geld periode" ik heb niet van die rijke ouders die het voor me betalen, ik denk dat ik pas weer ga auto reiden als ik een vaste baan heb ofzo, het is me nu echt te duur...
[nortmodus] Je moet ook niet in 'n auto rEIden Underworld maar rIJden[/nortmodus]
CLB Gaat slapen want hij heeft morgen z'n eerste praktijk-examen...
Het gaat er gewoon om dat je in de vorm van zelfstudie het verkeer onder de knie krijgt. Die L is er eigenlijk om de mensen achter jou te waarschuwen dat de bestuurder een leerling is en ze dus hun aandacht moeten verhogen omdat die nogal onverwacht zou kunnen reageren (noodstoppen enzoJeRa schreef op zondag 19 februari 2006 @ 16:34:
[...]
Dat klinkt inderdaad zo goedna die 18 uur les mag je 3 maanden lang helemaal alleen rondrijden op bepaalde tijden/dagen en alleen met mensen van 24+ jaar met een rijbewijs. Heel apart vind ik dat, want ik snap dan niet waarom je een "L" krijgt (de "L" staat voor leswagen, maar van wie krijgt de bestuurder les?...).
Tja, ervaring opdoen is natuurlijk erg goedMMach schreef op zondag 19 februari 2006 @ 20:16:
[...]
Het gaat er gewoon om dat je in de vorm van zelfstudie het verkeer onder de knie krijgt. Die L is er eigenlijk om de mensen achter jou te waarschuwen dat de bestuurder een leerling is en ze dus hun aandacht moeten verhogen omdat die nogal onverwacht zou kunnen reageren (noodstoppen enzo)
De "L" is trouwens ook niet alles; als je een plak-L hebt dan zal die op de achterruit meer naar boven dan naar achteren wijzen. Mijn vriendin heeft dat opgelost door er een zuignap met een haakje doorheen te halen. Maar dan nog, die L zie je alleen van achteren en niet (of erg slecht) van voren; dat is vragen om problemen als de betreffende bestuurder de voorrangsregels nog niet zo heel goed heeft ingeprent.
Je had het trouwens over 24+ jaar, ik had zoiets gehoord als 'minstens 4 jaar in het bezit van een rijbewijs'?
[ Voor 13% gewijzigd door JeRa op 19-02-2006 23:52 ]
ifconfig eth0 down
De 18u lessen zullen de meest voorkomende situaties wel dekken vermoed ik, e als beginnend chauffeur rem je voor het minste denk ik.JeRa schreef op zondag 19 februari 2006 @ 23:51:
[...]
Tja, ervaring opdoen is natuurlijk erg goedalleen als je iets nog niet hebt meegemaakt, is er niemand om in te grijpen als het fout gaat of je te vertellen hoe het wél moest. Dat kan alleen achteraf.
De "L" is trouwens ook niet alles; als je een plak-L hebt dan zal die op de achterruit meer naar boven dan naar achteren wijzen. Mijn vriendin heeft dat opgelost door er een zuignap met een haakje doorheen te halen. Maar dan nog, die L zie je alleen van achteren en niet (of erg slecht) van voren; dat is vragen om problemen als de betreffende bestuurder de voorrangsregels nog niet zo heel goed heeft ingeprent.
offtopic:
Je had het trouwens over 24+ jaar, ik had zoiets gehoord als 'minstens 4 jaar in het bezit van een rijbewijs'?
Met de L zal ik geen problemen hebben want ik zal rijden in een Golf Variant
En het is minstens 24 jaar en minstens 6 jaar een rijbewijs.
[CBR Rijswijk]
Vanochtend moest ik afrijden om 09.50 en 't was werkelijk 'n prachtritje.
Weg bij CBR, zo de snelweg op naar Rotterdam toen naar Voorburg. In
Voorburg wat rondgereden en wat van die speciale shit gedaan. Toen weer
richting 't CBR gedaan, moest ik daar parkeren en ik stond werkelijk zo
scheef als 'n toeter, mja zij zei 'zo is 't wel best' Naja best joh
Wat ik wel even te horen kreeg voor m'n examen was dat er nog iemand mee
ging ofzo. Dit was uiteindelijk 'n soort van examinator die m'n examinatrice ging
examineren. Naja had ik uiteindelijk geen last van mja even 2 personen in je auto
tijdens je praktijk-examen is toch wel apart. (m'n rij-instructeur gaat nooit mee btw)
Mja ach ik heb 'm! Net m'n rijbewijs opgehaald en ga nu m'n moeder ophalen met de voiture
Op naar het praktijk examen dus, duurt nog wel een paar maanden maar de eerste echte stap is gezet.
(Ik had graag 'n camera in de auto gehad, zodat alles gefilmd was qua m'n rit die ik heb
gereden enzo en dat je alles wat gezegd was nog 'n keertje kon naluisteren.
Mja dat zal wel te futuristisch gedacht zijn)
[ Voor 5% gewijzigd door CLB op 20-02-2006 15:13 ]
Congrats. In 1 keer toch? Netjes gedaan dan. Moet een lekker gevoel zijn als je af bent van dat modelrijdenCLB schreef op maandag 20 februari 2006 @ 14:17:
Whaaaaaa CLB heeft z'n rijbewijs!!
Ik mag 15 maart afrijden om 8 uur s'ochtends. Komt dus neer op 8.20 ofzo, lekker met al die schoolgaande kinderen
Feli! Heb je toch 4x sneller gedaan dan ik
[ Voor 8% gewijzigd door armageddon_2k1 op 20-02-2006 16:35 ]
En vanavond (gelijk in 't donker) 'n ritje gemaakt met m'n ma naar m'n oom en tante in Leiderdorp
(woon zelf in Wateringen) Dus via de snelweg enzo, ging best goed, alhoewel 't uiteraard wel wennen was aan onze auto (qua pedalen en sturen enzo) Maar na 'n half uurtje was dat alweer bijna helemaal aangeleerd dus!
@ Shailesh: achjoh 8 uur is 'n mooie tijd om af te rijden! Succes alvast!
Der ging nog een hoop aan vooraf, het was echt een kut dag wat dit betrof
Bij ophaal thuis bleek mijn rij-instructeur dood ziek, hij wilde eik afbellen, dan had zijn vrouw mij hier naar toe gereden, dan had ik dus geen les van te voren gehad en was ik dus een stuk nerveuzer geweest, maar hij had de rest afgebeld, en was net uit bed zodat ie er bij kon zijn. Viel nog mee. Was echt ontzettend nerveus, lessen ging ook vet kut.
Toen het examen begon starte ik al meteen lekker, vergeten ding in zijn 1 te zetten, en sloeg uiteindelijk ook af. Nja, ik mocht het op zenuwen houden. Het begin stuk ging super, al het rijden ging goed, tot ik plotseling een inschattings fout maakte en midden op een fietspad stil kwam te staan. Misser 1.
Tegen die tijd stuurde hij ons weer terug naar het cbr, en kreeg ik het bij een rotonde voor elkaar hetzelfde geintje te flikken, alleen nu was het niet 100% mijn schuld. Misser 2.
Na 13 minuten waren we bijna bij de Vliert, had nog 1 kruispunt, en had geen nacontrole (niet duidelijk iig) gedaan, en toen begon de examinator ineens te flippen: "Ja Stef, en nou had er een fietser op kunnen liggen! Je moet wel op de ventweg letten! Wat weegt bij jou zwaarder, een fietser op je kap of ff een keer naar links en rechts kijken? Misser 3.
Toen we terug kwamen voelde ik me echt kut, had maar 13 minuten gereden in totaal, en we waren er als eerste. Ik moest in mijn eentje uitstappen en zij bleven ff zitten, maar der was maar 1 woord gesproken: Geslaagd.
Dat ontzettend korte rijden was dus omdat ik hem kennelijk in de eerste 5 minuten ofzo al overtuigd had, moesten toen alleen nog een rot eind terug rijden
Ondanks die schoonheidsfoutjes vond hij dat ik genoeg inzicht had, en veilig en goed reed. En toen moest ik snel opsodemieteren voor hij zich van gedachten veranderde :lol:
Toen was daar ook ons mam nog om mij te verassen, en zijn we snel naar het gemeentehuis gereden, kwam daar om 8 over 2 binnen. Waren ze net gesloten (om 2 uur)

Miste ik alleen een pasfoto
Meisje wederom heel lief aangekeken, en mocht uiteindelijk snel een stel foto's laten maken om even later terug te komen.
Inmiddels heb ik al ong. 4 of 5 uur in mijn auto gereden, en ben ik helemaal verliefd. Wel snel nieuwe bandjes eronder, maar damn wat is dit een vrijheid zeg, vrees dat mijn ov in de vergetelheid raakt nu

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 104562 op 21-02-2006 00:10 ]
Dit topic is gesloten.