Het grote rijbewijs topic - Deel 3 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.887 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Eindelijk is het dan zover: * Tsuru gaat zijn rijbewijs halen >:)

Volgende week zondag om 16:30 is mijn eerste (officiele) rijles, blijf dus binnen en hou ramen en deuren gesloten. B)

Ook al meteen een gratis eigen deukie geregeld voor als ik het felbegeerde roze papiertje dan eindelijk op zak heb; een blauwe Toyota Corolla 1.6 stationwagon uit 1990. Wordt vervolgd. :P

[ Voor 7% gewijzigd door Tsuru op 29-10-2005 11:20 ]

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik heb ook mijn theorie gehaald. \o/ (2 foutjes)

Op naar de TTT.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:54

Meneer aard

Porsche rulez!

Mensen gefeliciteerd die hun papiertje, theorie, TTT hebben gehaald :)

Feli :)

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Laatst online: 12-09 17:32

Spotter

Lichtnicht

met stom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:49
Wat zijn jullie allemaal goedkoop uit,damn.
Ik heb 50 lessen gehad,a 33 euro per keer=1650
3 x examen moeten doen =600
3 x theorie(dont ask) =100
Total =2350

Was kennelijk best slecht :p

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moest nog 50 euro dokken voor m'n papiertje op het Stadhuis Almere. :/
Maarja, ik heb hem nu wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 16:06
Ik ben bezig met mijn taxidiploma en heb vandaag mijn praktijktest gehaald

Het is in principe een rijexamen, alleen letten ze meer op comfortabel rijden e.d. Snelheid e.d. letten ze minder op, meer op hoe je klant zich in de auto voelt.. daarnaast moet je nog een deel topografie doen om het te halen

over 2 weekjes theorie.. dat wordt weer leren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:46

Wok

Dakloos...

418O2 schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 16:57:

Het is in principe een rijexamen, alleen letten ze meer op comfortabel rijden e.d. Snelheid e.d. letten ze minder op, meer op hoe je klant zich in de auto voelt.. daarnaast moet je nog een deel topografie doen om het te halen

Ey.. gefeli kerel! :) Kun je mij straks een keer met me zatte harses naar huis brengen :+

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:10

weebl

YARR!

Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 14:31:
Ik moest nog 50 euro dokken voor m'n papiertje op het Stadhuis Almere. :/
Maarja, ik heb hem nu wel :P
WTF 50 euro 8)7

Damn, ik woon in Loosdrecht (Wijdemeren) en hier kostte het 27 euro. Wat een stelletje afzetters daar zeg. Microsoft maakt misbruik van haar monopolie, maar dit slaat echt alles... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Direct men eerst lesje O+

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
418O2 schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 16:57:

Kan je daar wat meer over vertellen hoe dat gaat enzo? Betaald je bedrijf dat? En wat houdt dat gedeelte topografie in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 14:45

PromWarMachine

Forsaken Archer

Dude! Succes. Je hoeft nog niet erg op te lettenn de eerste les, gelukkig. :P

Ik dacht op m'n eerste les dat we op een afgesloten terrein gingen oefenen. Toen zei de instructeur doodleuk dat we naar een heel groot terrein gingen. Ik denk: *phew*

Daarna vroeg hij of ik wist hoe dat terrein heette. Ik dacht: "Huh? Moet ik dat weten, jij bent de instructeur toch?". Toen zei hij: Utrecht. *oops*

[ Voor 6% gewijzigd door PromWarMachine op 31-10-2005 18:21 ]

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
PromWarMachine schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 18:21:
[...]

Dude! Succes. Je hoeft nog niet erg op te lettenn de eerste les, gelukkig. :P

Ik dacht op m'n eerste les dat we op een afgesloten terrein gingen oefenen. Toen zei de instructeur doodleuk dat we naar een heel groot terrein gingen. Ik denk: *phew*

Daarna vroeg hij of ik wist hoe dat terrein heette. Ik dacht: "Huh? Moet ik dat weten, jij bent de instructeur toch?". Toen zei hij: Utrecht. *oops*
haha verschrikkelijk zou ik dat vinden.
Ben wel beetje zenuwachtig, verder dan hier thuis oefenen ben ik nog niet gekomen :+

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 14:45

PromWarMachine

Forsaken Archer

langezwieper schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 18:24:
[...]

haha verschrikkelijk zou ik dat vinden.
Ben wel beetje zenuwachtig, verder dan hier thuis oefenen ben ik nog niet gekomen :+
Ach het viel best mee. Wat hij deed:
• Kijken
• Schakelen
• Remmen
• Gas geven

Wat ik deed:
• Spiegel goedzetten
• Stoel goedzetten
• Sturen

Kind kan de was doen :P

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
PromWarMachine schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 18:28:
[...]

Ach het viel best mee. Wat hij deed:
• Kijken
• Schakelen
• Remmen
• Gas geven

Wat ik deed:
• Spiegel goedzetten
• Stoel goedzetten
• Sturen

Kind kan de was doen :P
Wtf, als je zo de lessen moet vullen :/ Dat kon ik na 1x "autoles" van mn ouders al allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:45

DataGhost

iPL dev

nja eerste les was even meerijden naar een rustige woonwijk, uitleg gekregen en wat geoefend met schakelen, hij liet zien hoe het sturen en alles werkte etc en na een half uur oid mocht ik zelf gaan rijden :) en idd het opletten.. tsja je speelt veel GTA en dan ben je daar aan gewend :+ 2baansweg, vrachtwagen wilde rechtsaf slaan, dus ik denk hop daar gaan we voorbij
niet dus, kwam een auto (wel ver mja) van achteren op de linkerbaan aan :P
verder niet zoveel bijzonders gebeurd eigenlijk, paar vage foutjes soms
theorie in 1x gehaald met 4 foutjes en dan ga ik volgende week woensdag voor mn praktijk :) (TTT morgen gaat niet door, schoolexamen sk1 en sk2.. missen = 2 herkansingen weg, beetje pijnlijk voor de 6e klas.. CBR had ook niet echt ruimte meer op tijden dat ik kan enzo mja)

oja en mij is verteld dat ik dezelfde dag het papiertje nog zou hebben \o/ dus dat komt hopelijk gewoon goed in mijn gemeente :+

[ Voor 8% gewijzigd door DataGhost op 31-10-2005 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:04
vorige week maandag me autotheorie gehaald in 1x.. wel 6 fout :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Waypoint schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 18:19:
[...]

Kan je daar wat meer over vertellen hoe dat gaat enzo? Betaald je bedrijf dat? En wat houdt dat gedeelte topografie in?
Wordt idd door het bedrijf betaald. De helft is subisidie. Als ik binnen 2 jaar ontslag neem moet ik een deel terugbetalen

240 - ( 24 - aantal gewerkte maanden * 10 ) euro

Dus per maand gaat er 10 eu vanaf, valt wel mee dus..

Het praktijk examen is 70 minuten rijden. Allereerst moet je naar een adres rijden. Dit mag op navigatie. Hierna moest ik een stuk op commando rijden. Bij het praktijk gedeelte gaat het er (uiteraard) om dat je de klant (examinator) zo comfortabel mogelijk vervoerd. Daarnaast stelt de examinator onderweg een aantal vragen over wat je zou doen in bepaalde gevallen..

Topografie is vrij lastig. In het geval van Zwolle moest ik 25 objecten, 15 hoofdwegen (zijn samengesteld, dus bijv. Veerallee - Ijsselallee, je moet ze ook los van elkaar kennen dus in feite zijn het er een stuk of 40) en 10 wijken kennen. De examinator vroeg bij mij ong. 5 objecten, 1 wijk en 5 wegen. Daarna vraagt hij/zij een route. Dan moet je het begin en eindpunt (allebij een object van de objectenlijst) aanwijzen en uit je hoofd vertellen over welke hoofdwegen je moet rijden. Daarbij moet je een inschatting maken van de prijs en tijd.

En als je dat goed hebt gedaan heb je het gehaald..

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
418O2 schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 13:46:
[...]

Wordt idd door het bedrijf betaald. De helft is subisidie. Als ik binnen 2 jaar ontslag neem moet ik een deel terugbetalen

En als je dat goed hebt gedaan heb je het gehaald..
Hmm klinkt nog vrij lastig :P , vooral dat topo gedeelte uit je kop kennen. Ik woon ook in Zwolle, dus zal voor mij wel min of meer hetzelfde zijn :) Je rijbewijs moet je zeker minimaal een jaar oid hebben?

[ Voor 55% gewijzigd door Waypoint op 10-11-2005 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Jeeeej

* Wouter roze papiertje heeft 8)

Na 38 uur lessen, 3 tussentijdse toetsen en 2110 euro was het dan zover, mijn examen.
Het was geen 10 waard volgens m'n examinator, maar 't was wel voldoende.

Een dure aangelegenheid, dat Rijbewijs In Stappen. Erop terugkijkend vraag ik me af of de methode wel zoveel beter is dan gewoon lessen zonder al die extra toetsen. Een ding is zeker; het is niet goedkoop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieltju
  • Laatst online: 15-09 21:52
. w o u t e r . schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 14:12:
Jeeeej

* kieltju roze papiertje heeft 8)
Feli :Y)
Een dure aangelegenheid, dat Rijbewijs In Stappen. Erop terugkijkend vraag ik me af of de methode wel zoveel beter is dan gewoon lessen zonder al die extra toetsen. Een ding is zeker; het is niet goedkoop :P
RIS = Bullshit
CBR = afleggers

Ik mag donderdag, om 9.50... duim voor me! :)

[ Voor 7% gewijzigd door kieltju op 11-11-2005 20:43 ]

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Nou mijn praktijk haalde ik :)

En mijn theorie vandaag ook gehaald.. Heb nu mijn Taxi-Diploma :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieltju
  • Laatst online: 15-09 21:52
Ah.... ik ben nu al pis zenuwachtig :X

[ Voor 19% gewijzigd door kieltju op 15-11-2005 22:06 ]

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Waypoint schreef op donderdag 10 november 2005 @ 22:53:
[...]

Hmm klinkt nog vrij lastig :P , vooral dat topo gedeelte uit je kop kennen. Ik woon ook in Zwolle, dus zal voor mij wel min of meer hetzelfde zijn :) Je rijbewijs moet je zeker minimaal een jaar oid hebben?
Volgens mij mag je morgen nog afrijden als je vandaag je b hebt gehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Gefeli Catch!

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Voor mij is het morgen zover, om 9:05 heb ik mijn eerste rijexamen :o

Iemand nog tips, behalve beetje rondrijden en goed duidelijk kijken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Wom

Erik1 schreef op zondag 20 november 2005 @ 20:34:
Voor mij is het morgen zover, om 9:05 heb ik mijn eerste rijexamen :o

Iemand nog tips, behalve beetje rondrijden en goed duidelijk kijken? :P
Let op hoe je in en uitstapt. Zorg dat je alle lichtjes uit het dashboard kent en drink geen alcohol van tevoren. Kan niet misgaan; succes!

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wom schreef op zondag 20 november 2005 @ 20:44:
[...]

Let op hoe je in en uitstapt. Zorg dat je alle lichtjes uit het dashboard kent en drink geen alcohol van tevoren. Kan niet misgaan; succes!
Dat van dat in en uitstappen vat ik ff niet, maar ben vanmorgen wel geslaagd *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:22

Impry

Rallymedia.nl

Met het uitstappen met je rechterhand de deur open doen, je zit dan automatish al een beetje gedraaid en kunt goed kijken of er niets naast je loopt, staat of rijdt. (soort dode-hoek controle dus.)

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:45

DataGhost

iPL dev

8)7 trouwens de 9e geslaagd en al veel meer dan 100km in 3 verschillende auto's gedaan :)
en inderdaad je leert het pas nadat je het papiertje hebt gehaald... eerste wat ik deed was eigenlijk alleen maar 's nachts rijden, gisteren en vandaag door de sneeuw etc :)
en bij het uitproberen van de V8 heb ik een keertje de 170 aangetikt toen ik erachter kwam dat het gaspedaal *NOG* verder ingedrukt kon :+ (zat een kleine barriere zegmaar) maar nog niet sneller gedaan, k ben ook niet van plan punten kwijt te raken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Okee, ik start dit topic even, omdat ik sta te springen van de zenuwen hier. Wel gezonde zenuwen, maar toch echt wel erg. Het viel me op dat er weinig rijbewijs topics zijn, of ik zoek verkeerd, en daarom ook dit topic voor iedereen die moet afrijden of aan het lessen is.

Morgen om 7:00 moet ik voor mijn flat staan voor een rijles en dan om 8:00 breekt de hel los in Rijswijk. Vandaag nog een aardige fout gemaakt (: Ik gaf te vroeg richting aan waardoor ik iemand dwong van baan te verwisselen), maar mijn instructrice heeft er vertrouwen in dat ik het in één keer ga halen :)

Dingen die ik de hele tijd in mijn hoofd hou
- Elke kruising kijken, ik kijk soms onbewust een klein zijstraatje niet in
- Goed kijken bij speciale verrichtingen. Het schijnt dat je niet eens goed hoeft file te parkeren, als je maar perfect kijkt.

Aargh...was het maar morgen 9:00.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
armageddon_2k1 schreef op woensdag 30 november 2005 @ 20:38:
Okee, ik start dit topic even, omdat ik sta te springen van de zenuwen hier. Wel gezonde zenuwen, maar toch echt wel erg. Het viel me op dat er weinig rijbewijs topics zijn, of ik zoek verkeerd, en daarom ook dit topic voor iedereen die moet afrijden of aan het lessen is.

Morgen om 7:00 moet ik voor mijn flat staan voor een rijles en dan om 8:00 breekt de hel los in Rijswijk. Vandaag nog een aardige fout gemaakt (: Ik gaf te vroeg richting aan waardoor ik iemand dwong van baan te verwisselen), maar mijn instructrice heeft er vertrouwen in dat ik het in één keer ga halen :)

Dingen die ik de hele tijd in mijn hoofd hou
- Elke kruising kijken, ik kijk soms onbewust een klein zijstraatje niet in
- Goed kijken bij speciale verrichtingen. Het schijnt dat je niet eens goed hoeft file te parkeren, als je maar perfect kijkt.

Aargh...was het maar morgen 9:00.
Misschien kan een modje Het grote rijbewijs topic - Deel 3! verplaatsen uit de HK?

Voor de TS, het is een groot rijbewijs topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:11

Spotmatic

Ken sent me

Ach, dan hou ik altijd mijn eigen rij-examen in gedachten. Instappen, starten, snelweg op, aansluiten in de file, aan het einde van het examen de file verlaten, en het CBR-terrein oprijden. OK, ik moest op de terugweg nog wel even achteruit inparkeren, maar dat was een formaliteit. Conclusie: meneer, u bent geslaagd.

offtopic:
Overigens was dit mijn tweede examen. Mijn eerste liep niet zo goed af: van de zenuwen wilde ik dwars door een andere auto een kruising oversteken. U raadt het al: gezakt :)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Laatst online: 15:06
Aargh ik heb nu 14 lessen gehad maar ik blijf dingen vergeten als ik veel tegelijk moet doen.

Bijvoorbeeld: Hellingproef zelf gaat perfect maar ik vergeet bij stilstaan en wegrijden om knipperlichten te gebruiken en bij stilstaan in mijn achteruitspiegel te kijken.

Heeft iemand hier een hulpje voor ofso? :P

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdSTone|IA
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-12-2017

ColdSTone|IA

lui..

Relax, wie weet komt het allemaal goed. Ik reed ook nooit echt relaxt met m'n instructeur ernaast. Toen kwam m'n examen, instructeur niet meegenomen, examinator wel. Relaxte kerel, beetje praten over auto's, werk en vrouwen, ondertussen autorijden. Voor ik 't wist was ik weer terug bij het vertrekpunt en kreeg ik de mededeling dat ik geslaagd was. Hij gaf me wel wat aandachtspuntjes, als zekerder reageren op situaties zodat medeweggebruikers beter aan mij konden zien wat ik doen ging.
Hetzelfde heb ik nogsteeds als m'n pa naast me zit, dan lijkt 't wel of er een soort druk is en vind ik van mezelf dat ik minder goed rijdt. Met anderen naast me heb ik daar totaal geen last van.

Succes morgen en maak er wat van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 14:31
Oww ik kon mezelf voor me kop slaan, en waarom? Omdat ik achteraf gezien veelste zenuwachtig was.. Dat is echt nergens voor nodig, een beetje stress houdt de mens scherp zegt men wel eens.. Dus denk niet dat je het helemaal weg moet nemen ofzo ;).

Mijn examinator was ook een supergoede gozer, een jonge gast die vlot uit praatte .. Ook over vrouwtjes, werk de 'standaard' gesprekken zeg maar. Voor ik het wist was ik alweer terug en was ik met een dikke pluim geslaagd!
Volgens mij ligt de druk van zenuwen er vooral zwaar op omdat het allemaal zoveel kost.. Kan iemand mij mischien van die gedachten veranderen? ;).

@TS Veel succes man! Het lukt je vast wel.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Relax, _kijk_ en vooral, laat ZIEN dat je kijkt. De examinator kan niet zien dat jij je ogen beweegt, dus draai je hoofd :)
Zelf in 1x m'n rijbewijs gehaald, ondanks dat ik voetgangers niet voor liet gaan en 'm een keer bijna liet afslaan. Kortom, als je niet al te grote fouten maakt slaag je wel.

Uiteraard veel succes gewenst :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
De kosten zorgen voor veel zenuwen. Ook het feit dat ik dan toch weer 6 weken moet wachten.
Ik denk dat het morgen allemaal wel goed komt, mede doordat de instructrice zo gigantisch veel vertrouwen in me heeft en ze zegt dat ik een enorme leuke examinator (vrouw) krijg. Dus voor mij geen gebabbel over de vrouwtjes helaas, maar eerder over hoe we de studentenwoning onderhouden enzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReddishRat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-02-2023
Ik heb een maand of 3 geleden me rijbewijs gehaald en was ook erg zenuwachtig. Ik heb het in 2x moeten doen omdat ik het de 1x zwaar vernaggelde :( Alles ging fout. Tja, niet zenuwachtig zijn is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik zou je adviseren om je instructeur mee te laten rijden omdat de examinator dan altijd nog eventjes overlegt met je instructeur hoe het ging na afloop van de rit :)

[ Voor 3% gewijzigd door ReddishRat op 30-11-2005 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Speciale verrichtingen hoeven idd niet perfect te gaan, afslaande motor is ook niet erg. Ze kijken vooral naar of je veilig bezig bent, dat is het belangrijkste. Dat je motor afslaat voor het stoplicht doet niks af aan de veiligheid.

Succes morgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-12-2023
Waar heb je rijles eigenlijk ???

ohja en succes morgen bij CBR met examen ... Tip let goed op het fietspad voor het CBR .....

[ Voor 11% gewijzigd door Jeff[NL] op 30-11-2005 21:59 ]

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Fietspad + voetpad bij CBR is berucht, ik weet het :)
Ik rij bij Arianne rijschool in Den Hoorn. Superrelaxte instructrice in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Ik was met mijn motor examen ook behoorlijk zenuwachtig, totdat ik op de weg zat en me realiseerde dat zenuwen nu niet nodig waren en ik me beter kon concentreren op het rijden. Nog nooit zo fijn gereden en na afloop geslaagd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nvidiot schreef op woensdag 30 november 2005 @ 21:14:
Relax, _kijk_ en vooral, laat ZIEN dat je kijkt. De examinator kan niet zien dat jij je ogen beweegt, dus draai je hoofd :)
Zelf in 1x m'n rijbewijs gehaald, ondanks dat ik voetgangers niet voor liet gaan en 'm een keer bijna liet afslaan. Kortom, als je niet al te grote fouten maakt slaag je wel.

Uiteraard veel succes gewenst :)
hangt ook erg af van de examinator en zijn of haar bui..
zulle genoeg examinatoren zijn die jou hadden laten zakken.. of iemand laten slagen die rechts inhaald en een ingreep krijgt bv :P of juist laten zakken door 1 zielig kijkfoutje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Laatst online: 16:23

ThunderNet

Flits!

Het klinkt heel raar.. maar maak het je zelf gemakkelijk.
Ikzelf heb 4x over mijn rijbewijs gedaan.. verschil met de laatste keer? Ik had de radio aangezet, zoals ik gewend was tijdens de rijlessen.
Dit soort dingen kunnen je een stuk gemakkelijker gevoel geven.
En daarnaast het overdreven kijken, en vooral niet twijfelen!

Succes :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-09 23:27
Punten waar je op moet letten: Kijk veel in je spiegels etc. Ga praten met je examinator, dan weet hij dat je alles onder controle hebt en je je gewoon op je gemak voelt tijdens het autorijden. Nog een tip eet een banaan alvorens je af gaat rijden (het werkt kalmerend, maar geeft je toch energie :p ). Veel succes en hopen dat je het in 1 keer haalt (like me)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiDNN
  • Laatst online: 16:25
uhm..Overdreven kijken :? Dat zou ik maar laten.. Gewoon doelbewust de straten in kijken, en verders goed zelfverzekerd overkomen.. En als je wel een foutje maakt! gewoon rustig door rijden net alsof er niets aan de hand is.. want anders gaan er nog meer dingen fout.
Ik kan het weten want bij mij sloeg de motor af.. en het fileparkeren ging door de "nerves" compleet fout.. Maar k`was wel geslaagt! :D

Dus Rustig aan en rijdt gewoon zoals je bij de lessen ook doet/deed ;)

Ohjah! nog een Tip! Maar een praatje met de examinator.. maakt het rijden al gelijk een stuk gemakkelijker :)

Goodluck!! :)

^^ mzz.. typt ook zo langzaam met 1 hand :(

[ Voor 5% gewijzigd door HiDNN op 01-12-2005 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:08

The_Scarabial

MTB for life!

idd vooral niet twijfelen, ik mocht de radio niet aandoen van mijn examinator toendertijd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Jou instructeur trakteert zichzelf maar op bakkie koffie(en blijft bij het CBR!!!), jij gaat lkkr rijden met de examinator.. beetje ouwehoeren over computers oid ;) Laat zien dat je wel bij de weg bent en blijft! :)
Daarnaast natuurlijk kijken! overdreven kijken. Laat je neus naar alle spiegels aanwijzen.

Afbeeldingslocatie: http://twoday.net/static/jungundfrei/images/red%20bull.gif op drinken voordat je aan je warming up autorijles begint...

Succes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Over een half uur is de rijles en daarna het Uur U. Waarschijnlijk kom ik wel weer tot rust als ik eenmaal in die auto zit :) maar nu even snel die boterhammetjes wegwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Nou, ik heb het niet gehaald.
Ik kan er kort over zijn: Na 1 ingreep, waarmee ik het nog makkelijk gehaald zou hebben zei hij, raakte ik mijn zelfvertrouwen compleet kwijt.
Die les ervoor ging zo lekker, nog nooit zo lekker gereden.

Enfin, ik ga mij nu wentelen in zelfmedelijden

/me wentelt zich in zelfmedelijden

[ Voor 10% gewijzigd door armageddon_2k1 op 01-12-2005 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

armageddon_2k1 schreef op donderdag 01 december 2005 @ 09:44:
Ik kan er kort over zijn: Na 1 ingreep, waarmee ik het nog makkelijk gehaald zou hebben zei hij, raakte ik mijn zelfvertrouwen compleet kwijt.

balen voor je!
Het is ook erg belangrijk om rustig te blijven na een fout, is erg moeilijk ik weet het. Maar anders ga je alleen maar meer fouten maken door de zenuwe/stress. better luck next time!

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Laatst online: 14:55

Cyphax

Moderator LNX
armageddon_2k1 schreef op donderdag 01 december 2005 @ 09:44:

Jammer, maar je krijgt gewoon nog een kans.
Mijn zusje is 4 keer geloof ik gezakt (en is dus nog bezig) dus het kan veeeel erger. :)
* Cyphax heeft het de 2e keer gehaald.
Blijft een slecht systeem, dat met die examens. Maar dat heb je nu zelf ook ondervonden.

[ Voor 10% gewijzigd door Cyphax op 01-12-2005 09:49 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:10

weebl

YARR!

Ik had ook een ingreep tijdens m'n examen (geen voorang geven aan rechtdoorgaand verkeer op een kruispunt waar ik naar links moest). Maar ik heb het wel gewoon gehaald. Ik had zoiets van: "nu heb ik het toch al verneukt, dus het maakt allemaal niks meer uit". Met als gevolg dat ik heel relaxed ben gaan rijden de rest van de rit. Terug bij het CBR vertelde de examinator dat ik op die ene ingreep na erg gecontroleerd en rustig heb gereden en dat ie die fout door de vingers zag.

De truc is dus rustig blijven onder alle omstandigheden. Want dat moet je ook doen zonder examinator of instructeur naast je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:09

MBV

Sorry voor je. Als er 'in het echt' iets bijna fout gaat (bijna een auto geramd op 2cm na o.i.d) zou ik hem aan de kant zetten, en even rustig ademhalen. Met een examen kan dat natuurlijk niet ;). Zijn maar weinig mensen die het in de eerste keer hebben gehaald.

Wat voor ingreep was het trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

Cyphax schreef op donderdag 01 december 2005 @ 09:48:
[...]

Jammer, maar je krijgt gewoon nog een kans.
Mijn zusje is 4 keer geloof ik gezakt (en is dus nog bezig) dus het kan veeeel erger. :)
* Cyphax heeft het de 2e keer gehaald.
Blijft een slecht systeem, dat met die examens. Maar dat heb je nu zelf ook ondervonden.
ik vind het een prima systeem!

Foutloze rit, anders géén rijbewijs.... (dat is mijn mening)
ohja... en zónder tussentijdse examens en dat soort gedoe... of je examen in stappen afleggen :|

je kunt rijden of je kunt het niet. Als je een beetje kunt rijden, dan kun je het dus niet.

* paQ rent hard weg voor sommigen nu

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

Jammer man volgende keer beter.
Je weet nu iig wat je nog kan doen / aanpassen om ingrepen te voorkomen.
Heb je ook een tussentijdse toets gedaan? (vrijstelling op bijz verrichtingen)
Ik mag er binnenkort ook aan geloven..
Na 30 lesjes.
Komende tijd bezig met de bijz verrichtingen.
Kijken.

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:42

crisp

Devver

Pixelated

paQ schreef op donderdag 01 december 2005 @ 10:15:
[...]

ohja... en zónder tussentijdse examens en dat soort gedoe... of je examen in stappen afleggen :|

je kunt rijden of je kunt het niet. Als je een beetje kunt rijden, dan kun je het dus niet.

Echt goed rijden leer je pas als je eenmaal je rijbewijs hebt en echt uren achter het stuur gaat maken; die ervaring doe je niet op in 40-60 lessen. Als jij afdwingt dat mensen echt praktisch foutloos rijden op een examen dan heb je minstens 200 lessen nodig.
Ik heb nu een jaar mijn rijbewijs en heb zo'n 20K kilometers gereden nu, en pas nu krijg ik het gevoel dat ik echt een beetje 'lekker' begin te rijden...
(overigens vorig jaar in 1x geslaagd na zo'n 30 lessen)

[ Voor 5% gewijzigd door crisp op 01-12-2005 10:22 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Laten wel wezen, ik geef de examinator helemaal gelijk. Jammer, volgende keer beter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:06

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Ik moet morgen voor de 3e keer op. Ik heb de vorige 2x echt last gehad van fietsers (ik begin echt een hekel aan ze te krijgen nu ik op moet voor mn rijbewijs en zelf een ov heb). De eerste keer had ik niet over mijn schouder gekeken nadat ik netjes had gewacht tot ik ná de bocht de fietsers in kon halen. "Er had wel een brommertje naast je kunnen zitten!" (midden in de bouwvak, geen hond op de weg en tijdens het rijden wel veel gekeken óf er ook andere weggebruikers waren).

De tweede keer een stel scholieren tegengekomen, die ik te dicht ingehaald zou hebben. Slingerende scholieren, die netjes fietsten toen ik mn inhaalactie wilde beginnen. Ook zat deze examinator me niet mee, normaal ben ik nooit zenuwachtig, maar deze gast trok echt het bloed onder mijn nagels vandaan. Hoe hij dat precies deed weet ik niet, maar hij stelde me totaal niet op mijn gemak met zijn gedrag.

het ging trouwens wel altijd gewoon veilig, nog never een ingreep gehad

Ik hoop dat er morgen een massale fietsstaking is in Hengelo en Enschede, zodat ik niet weer zak op fietsers, maar nu met een "geslaagd" papier de deur van het CBR uitloop.

[ Voor 6% gewijzigd door SandaX op 01-12-2005 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Ach, op zich is het systeem wel ok zo. T is alleen wel jammer dat je af en toe wordt overgeleverd aan de willekeur van het been waarmee je examinator uit bed is gestapt die morgen, of hij ruzie heeft met zijn vrouw, zijn zoon een kut-rapport heeft ingeleverd etc etc....Maar goed, in the end moet je gewoon kunnen rijden :)

* kamstra ook een keertje gezakt is (uiteraard was dat NIET mijn schuld :P ), maar heb nu toch al bijna 5 jaar mijn papiertje :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

crisp schreef op donderdag 01 december 2005 @ 10:21:
[...]

Echt goed rijden leer je pas als je eenmaal je rijbewijs hebt en echt uren achter het stuur gaat maken; die ervaring doe je niet op in 40-60 lessen. Als jij afdwingt dat mensen echt praktisch foutloos rijden op een examen dan heb je minstens 200 lessen nodig.
Ik heb nu een jaar mijn rijbewijs en heb zo'n 20K kilometers gereden nu, en pas nu krijg ik het gevoel dat ik echt een beetje 'lekker' begin te rijden...
kan wel wezen, maar als er een ingreep wordt gedaan, dan houdt dan hoogstwaarschijnlijk (!) in dat het anders wel eens fout had kunnen gaan.

Met een grote L op je dak wordt daar nog wel rekening mee gehouden, maar als je eenmaal in je eigen net aangeschafte rammelbakkie rijdt zonder ABS, stuurbekrachtiging en een koppeling die het maar rot doet, kun je je dergelijke ingrepen simpelweg niet permiteren.

idd volgende keer beter zou ik zeggen.
Als een instructeur / examinator op zo'n klein k*t stukkie eens of meerdere malen moet ingrijpen, dan ben je er gewoon nog niet klaar voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

crisp schreef op donderdag 01 december 2005 @ 10:21:
[...]

200 lessen? beetje overdreven neem ik aan. maar ben het wel een beetje eens met PaQ.
Mijn mening is ook ingreep = gezakt.
sommige mensen kunnen ook gewoon niet rijden, hoeveel lessen ze ook krijgen.
tuurlijk kun je in het begin niet als de beste rijden, maar je kan wel zien of je er aanleg voor hebt.
en om het felbegeerde rozé papiertje te krijgen moet je gewoon foutloos kunnen rijden (eventueel op een klein puntje na).

offtopic:
moet wel iets sneller typen :|

[ Voor 4% gewijzigd door Gekkenhuis op 01-12-2005 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:42

crisp

Devver

Pixelated

paQ schreef op donderdag 01 december 2005 @ 10:36:
[...]

kan wel wezen, maar als er een ingreep wordt gedaan, dan houdt dan hoogstwaarschijnlijk (!) in dat het anders wel eens fout had kunnen gaan.

Met een grote L op je dak wordt daar nog wel rekening mee gehouden, maar als je eenmaal in je eigen net aangeschafte rammelbakkie rijdt zonder ABS, stuurbekrachtiging en een koppeling die het maar rot doet, kun je je dergelijke ingrepen simpelweg niet permiteren.
True; bij een ingreep heb je gewoon een fout gemaakt die je je in het 'echt' gewoon niet kan permitteren, maar foutloos rijdt bijna niemand. De nadruk ligt dan ook op veilig rijden. Dat je een klein foutje maakt is dan niet zo erg, als je het maar goed en veilig ook weer oplost - dat heet inzicht (en sommige mensen hebben dat inzicht sneller dan anderen).

[ Voor 4% gewijzigd door crisp op 01-12-2005 10:43 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

de pest is dat het allemaal erg duur is geworden.

ik heb mijn rijbewijs nu 8 jaar.
ik betaalde voor een spoedcursus 1290 GULDEN bij Fillipo in Den Haag. Inclusief examen.
ik geloof dat ik 5 dagen op tijd van 9 dagen, 2 uur, en 1 keer 4 uur heb gereden.
Ik ben uiteindelijk op mijn sloffen geslaagd, maar had dan ook een SUPER goede en relaxte instuctrice. Stoer wijf... kan ik me nog herinneren.

we waren na de derde dag ook eigenlijk al 'klaar' :?
die laatste dagen hebben we gewoon wat rondgetoerd op de snelweg. Effe naar de Mac in Utrecht en weer terug 8)7
Dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Laatst online: 16:37

Standeman

Prutser 1e klasse

paQ schreef op donderdag 01 december 2005 @ 10:36:
[...]

idd volgende keer beter zou ik zeggen.
Als een instructeur / examinator op zo'n klein k*t stukkie eens of meerdere malen moet ingrijpen, dan ben je er gewoon nog niet klaar voor.
Het ligt naar mijn mening voor de 80% aan de examinator die je krijgt of je slaagt of niet. Bij de ene rijd je vlot door en bij de andere rij je onbehouden. Bij de ene treuzel je te veel en ben je onzeker, bij de andere rij je rustig en let je goed op. Het is naar mijn idee maar net hoe de wind waait, of de examinator goede sex heeft gehad de nacht daarvoor en de stand van de sterren.

Dit na 5 rijexamens waarvan ik 2x geslaagd ben. Slechts bij 1 examen kan ik zeggen dat ik terecht gezakt ben, aangezien ik door rood reed 8)7.

Stiekum denk ik dat ze gewoon een quota hebben van geslaagde / gezakte mensen. Het CBR heeft nogal een monopoly wat dat betreft.

In geen van de examens heb ik een ingreep / noodstop gehad (zelfs niet toen ik door rood reed) :Y)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w3news
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-03 21:42
als je maar zeker overkomt, en laat zien dat je de auto onder controle hebt, dan maken kleine foutjes niet uit.

heb 2x niet gehaald, derde keer reed ik te snel door zowel 30km wijk (40 a 45), en overd e ring bij inhalen +/- 80 a 85 ipv 70, en fileparkeren ging ook niet echt netjes.
Maar geen ingreep gehad, en kwam zeker over, en zorgde voor goede doorstroom, als je te voorzichtig doet, en te langzaam, en te sociaal bent, is juist negatiever!

Een beter internet begint bij jezelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
paQ schreef op donderdag 01 december 2005 @ 10:15:
[...]

Mijn bezwaar er tegen is ook meer dat je heel goed tijdens je rijlessen kan rijden en de zenuwachtigheid het gewoon verknald. Geeft geen goed beeld van hoe goed je kan rijden imho (normaliter zit je niet zo zenuwachtig in de auto).
Ideaal zou zijn als alle rij-instructeurs gewoon mochten beoordelen wanneer jij klaar bent. Zij zitten veel meer in de auto met je. :)
Overigens kreeg ik ook een ingreep tijdens mijn 2e poging: ik was op weg de verkeerde afslag te nemen van de rotonde. Hij hield me tegen en liet het mij het oplossen. Deed ik netjes: geen enkel punt.

[ Voor 12% gewijzigd door Cyphax op 01-12-2005 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

Standeman schreef op donderdag 01 december 2005 @ 10:46:
[...]

Het ligt naar mijn mening voor de 80% aan de examinator die je krijgt of je slaagt of niet. Bij de ene rijd je vlot door en bij de andere rij je onbehouden. Bij de ene treuzel je te veel en ben je onzeker, bij de andere rij je rustig en let je goed op. Het is naar mijn idee maar net hoe de wind waait, of de examinator goede sex heeft gehad de nacht daarvoor en de stand van de sterren.
onzin!

het mag toch zeker niet uitmaken wie er naast je zit?
je moet gewoon kunnen rijden!

het ligt helemaal aan jezelf.
Cyphax schreef op donderdag 01 december 2005 @ 10:48:
[...]

Mijn bezwaar er tegen is ook meer dat je heel goed tijdens je rijlessen kan rijden en de zenuwachtigheid het gewoon verknald. Geeft geen goed beeld van hoe goed je kan rijden imho (normaliter zit je niet zo zenuwachtig in de auto).
Ideaal zou zijn als alle rij-instructeurs gewoon mochten beoordelen wanneer jij klaar bent. Zij zitten veel meer in de auto met je. :)
Overigens kreeg ik ook een ingreep tijdens mijn 2e poging: ik was op weg de verkeerde afslag te nemen van de rotonde. Hij hield me tegen en liet het mij het oplossen. Deed ik netjes: geen enkel punt.
"hier, instructeur... 300 euro extra....
issss goed zo ;) "

[ Voor 38% gewijzigd door paQ op 01-12-2005 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
paQ schreef op donderdag 01 december 2005 @ 10:49:
"hier, instructeur... 300 euro extra....
issss goed zo ;) "
Ik weet het... dat bedoelde ik ook met "ideaal zou zijn".
De opzet zou moeten veranderen want ik zou ook kunnen redeneren "hier examinator, 300 euro"... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-01 22:36
crisp schreef op donderdag 01 december 2005 @ 10:42:
[...]

True; bij een ingreep heb je gewoon een fout gemaakt die je je in het 'echt' gewoon niet kan permitteren, maar foutloos rijdt bijna niemand. De nadruk ligt dan ook op veilig rijden. Dat je een klein foutje maakt is dan niet zo erg, als je het maar goed en veilig ook weer oplost - dat heet inzicht (en sommige mensen hebben dat inzicht sneller dan anderen).
Precies. Ik heb inmiddels sinds een jaar en een aantal maanden mijn rijbewijs, en ik heb er 2 keer over gedaan. De eerste keer heb ik een aantal fouten gemaakt die gewoon niet konden, deels door de zenuwen. Bij de tweede keer ging het een stuk relaxter, en vrijwel foutloos gereden. Echt zonder fouten rijden doet niemand, alleen gaat het er om dat je de fout optijd ziet, en jezelf op een goede manier corrigeert. Het gaat er om dat het veilig is, niet perse zonder fouten. Zoals al vaker gezegd, het draait vooral om het kijken. Kijk de ogen uit je kop als het moet, want daar kijken ze echt naar tijdens het examen. Bij mijn 2e examen zei de examinator zelfs dat ik 'te veel' keek, en dat het zelfs iets minder mocht. Maarja, liever dat dan te weinig kijken toch? Als laatst ligt het ook een beetje aan de examinator zelf vind ik. Sommige zijn heel relaxed, maar sommige gooi je het liefst meteen voor die auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

[...]

onzin!

Helemaal geen onzin. De ene examinator houdt van rustig rijden (50 waar je 50 mag) en de andere houd van lekker doorrijden (55-60 waar je 50 mag). De ene keer zorg je voor een goede doorstroming en de andere keer rijd je veelste hard. Ik heb ze beide gehad.
Ik reed bij 1x zakken dus te hard en te zeker.. (55-60) en heb de keer daarna juist op mijn snelheid gelet (50 - 52) en toen was ik opeens te onzeker verteld hij dat ik op die lange rechte weg zeker wel 65 kon rijden :|

Hoe bedoel je willekeur.

Het hele probleem is dat er geen enkele manier een objectieve meting wordt gedaan naar je rijkwaliteiten, maar het geheel wordt gebaseerd op wat de examinator van je (rijkwaliteiten?) vind.

Ik raad ook altijd aan om je instructeur te laten meerijden met je examen, dat scheeld een hoop gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawrentium
Standeman schreef op donderdag 01 december 2005 @ 10:59:
Helemaal geen onzin. De ene examinator houdt van rustig rijden (50 waar je 50 mag) en de andere houd van lekker doorrijden (55-60 waar je 50 mag). De ene keer zorg je voor een goede doorstroming en de andere keer rijd je veelste hard. Ik heb ze beide gehad.
Ik reed bij 1x zakken dus te hard en te zeker.. (55-60) en heb de keer daarna juist op mijn snelheid gelet (50 - 52) en toen was ik opeens te onzeker verteld hij dat ik op die lange rechte weg zeker wel 65 kon rijden :|
Ik dacht dat ze je niet zomaar konden laten zakken op te snel rijden? Ik heb tijdens mijn examen 80 gereden waar ik 50 mocht, omdat ik het bord van de bebouwde kom totaal niet had gezien. Uiteindelijk had ik mezelf gecorrigeerd. Niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

wat zou het dan moeten worden? 2 examinators tijdens 1 examen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w3news
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-03 21:42
tsja, eigelijk moet je wel zoiets zien he ;)
Maar als je je zelf corrigeerd is stuk beter dan de examinator het doet. :P

Een beter internet begint bij jezelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

Standeman schreef op donderdag 01 december 2005 @ 10:59:
[...]

Het hele probleem is dat er geen enkele manier een objectieve meting wordt gedaan naar je rijkwaliteiten, maar het geheel wordt gebaseerd op wat de examinator van je (rijkwaliteiten?) vind.
en je vind dat 'een' examinator niet objectief is? of alleen die examniator die jou heeft laten zakken ;)

Doorstroom van verkeer hoort gewoonweg bij autorijden.
Desnoods zeg je er bij in zo'n situatie:
"hee... 50 op deze weg. :? het beïnvloedt wel een beetje de doorstroming, ?"
peil gewoon zijn/haar mening.

en dat is helemaal niet vreemd om te zeggen, want het zijn precies die dingen die in je omgaan op zo;n moment. Ook als je je rijbewijs al hebt. Alleen gaat het dan al vaak over in:
" **verdomme... 50... tsss... je kan hier MAKKELIJK 80.... :( "

[ Voor 7% gewijzigd door paQ op 01-12-2005 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyna18
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 11:46
MBV schreef op donderdag 01 december 2005 @ 10:06:
Zijn maar weinig mensen die het in de eerste keer hebben gehaald.
Meer dan de helft van de mensen haalt het in een keer hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyna18
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 11:46
Ik lees verschillende tips van 'maak een gezellig praatje met de instructeur'. Dit kan zeker helpen om de zenuwen weg te nemen, maar pas wel op.
Door te praten kun je ook je aandacht voor het rijden verliezen (zo ik zie bijv. ook zeer vaak twee kleppende vrouwen op de weg, zonder enig aandacht voor het verkeer).

Zorg dat je altijd je volle aandacht bij het verkeer hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
  • Laatst online: 16-09 06:05
't Is en 't blijft een momentopname. Er zijn er genoeg die voor hun examen terwijl ze wel goed kunnen rijden (ik heb nu 5 jaar mijn rijbewijs, en heb niet de illusie dat ik het examen zou halen, al rij ik nog steeds erg goed :X), en er zijn er ook genoeg die hun examen wel halen en daarna alsnog niet kunnen rijden (dat soort mensen kom je elke dag meerdere keren tegen :Y)).

Ik weet niet wat de ingreep was, maar leer ervan; ik heb 3 keer examen gedaan, en van beide keren zakken heb ik veel geleerd.

Paar weekjes wachten, en dan nog een keer! Als je het rijbewijs eenmaal hebt, neemt niemand het je meer af (als je het niet te gek maakt :P).

[edit]
En over de stelling ingreep = zakken: hier ben ik het mee eens, maar de gevolgtrekking ('als je in het echte leven zoiets doet is het gelijk een stuk erger') is niet (altijd) juist: als je op je examen een auto van rechts geen voorrang geeft, krijg je een rem-ingreep, als je dat in het 'echte leven' doet krijg je een vinger en een toeter van de auto van rechts (als het al tegenzit). Als je je rijbewijs hebt, kan je je fouten corrigeren, op je examen niet.

[ Voor 28% gewijzigd door sjroorda op 01-12-2005 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

dyna18 schreef op donderdag 01 december 2005 @ 11:20:
Ik lees verschillende tips van 'maak een gezellig praatje met de instructeur'. Dit kan zeker helpen om de zenuwen weg te nemen, maar pas wel op.
Door te praten kun je ook je aandacht voor het rijden verliezen (zo ik zie bijv. ook zeer vaak twee kleppende vrouwen op de weg, zonder enig aandacht voor het verkeer).

Zorg dat je altijd je volle aandacht bij het verkeer hebt.
kleppen vrouwen en een auto gaan überhaupt niet samen natuurlijk...

dat gaat zelfs in de trein al mis

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawrentium
paQ schreef op donderdag 01 december 2005 @ 11:13:
Er zou maar net een straatrace aan de gang zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Ik zal een verder uitleggen:
Ik moest linksaf slaan en dus de tegemoetkomende baan kruisen. Daarop reed een fietser. Ik schatte in dat ik makkelijk voor die fietser langs kon gaan, maar hij niet. Tja...bij nader inzien kan je dan beter op safe spelen.

Nou, toen was de toon gezet en toen reed ik nog weg bij een spoorwegovergang terwijl de bomen weer naar beneden kwamen (what are the odds), maar stom. En dus weer ingreep....

Helemaal aan mezelf te wijten, jammer dan...volgende keer beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Ach ja beter zakken door een "echte" fout, dan zakken omdat de examinator een kut dag heeft en je afscheept met een smoesje dat je te weinig in de spiegels gekeken hebt oid.
Wat dat betreft zijn rij examens gewoon pure willekeur. :r

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

paQ schreef op donderdag 01 december 2005 @ 11:13:
[...]

en je vind dat 'een' examinator niet objectief is? of alleen die examniator die jou heeft laten zakken ;)

en dat is helemaal niet vreemd om te zeggen, want het zijn precies die dingen die in je omgaan op zo;n moment. Ook als je je rijbewijs al hebt. Alleen gaat het dan al vaak over in:
" **verdomme... 50... tsss... je kan hier MAKKELIJK 80.... :( "
Mijn probleem is gewoon dat de ene examinator anders naar je gedrag op de weg kijkt dan de andere. Ze vinden allemaal (lekker aan 't generaliseren :P) iets anders belangrijk (maximum snelheid / doorstroming).

Uiteraard is er geen examinator puur objectief, maar ik vind dat ze best wel wat meer 1 lijn kunnen trekken in hun beoordeling.

En vragen aan je examinator hoe hard je mag? Hoe bedoel je onzeker overkomen, weer een reden om te zakken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawrentium
Standeman schreef op donderdag 01 december 2005 @ 15:53:
[...]

Mijn probleem is gewoon dat de ene examinator anders naar je gedrag op de weg kijkt dan de andere. Ze vinden allemaal (lekker aan 't generaliseren :P) iets anders belangrijk (maximum snelheid / doorstroming).

Uiteraard is er geen examinator puur objectief, maar ik vind dat ze best wel wat meer 1 lijn kunnen trekken in hun beoordeling.

En vragen aan je examinator hoe hard je mag? Hoe bedoel je onzeker overkomen, weer een reden om te zakken ;)
Integendeel. Het laat juist zien dat je kijkt naar het andere verkeer... Inzicht! (in de situatie die paq schetst that is)

[ Voor 4% gewijzigd door Lawrentium op 01-12-2005 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Het feit dat jullie het daarover oneens zijn geeft al aan dat het enorm van de examinator afhangt of je het moet vragen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

[...]

onzin!

...
Mijn nichtje heeft 3 jaar geleden haar rijbewijs gehaald. Direct erna heeft ze verteld hoe dat gegaan is. Ze heeft niet gekeken met inparkeren (de examinator was zelfs zo aardig om te zeggen: "die man daarzo wacht wel voor je" 8)7), en ze is bij een kruispunt zonder te kijken e.d. naar links gegaan. Ze moest namelijk rechtdoor, maar verzon op het laatste moment dat ze naar links wilde :X. Ze had ook de grootste moeite met haar E achter B rijbewijs :). Ja, op zo'n manier kan ik het ook in 1x halen |:(

Toen moest ik dus mijn rijbewijs halen. 1e keer om diverse redenen verknald, ik keek gewoonweg niet goed genoeg. 2e keer had ik het kunnen halen volgens mij. Ik had 1x niet over mijn schouder gekeken bij een stoplichtje naar rechts (ik moet de eerste automobilist die dat doet nog tegenkomen...) en nog een paar zenuwendingetjes. Toen kwam ik aanrijden bij correct, vanaf de zwartjansstraat. Die kruising waar de bergweg erbij komt is ook een klein straatje aan de rechterkant. Daar stond een auto te wachten, stilstaand. Ging die lul op de rem staan 8)7. Bestelbusje achter ons kon maar met moeite remmen :X. Nou, na die ingreep ben ik wat gaan kletsen voor de zenuwen. Had hij het erover dat hij het liefste iedereen wilde laten slagen. Weet je wel hoelaat het is :/
3e keer trouwens zonder enig probleem gehaald, geeneens verbeterpuntjes.

Goed, maakt dus niet uit wie er naast je zit? Dacht het wel :r

En jouw utopische idee dat je rijinstructeur je moet beoordelen lijkt me ideaal, maar heel erg fraudegevoelig. Stel nou eens dat je instructeur al een jaar of 3 denkt dat je nog niet klaar bent, wat doe je dan? Als je nu stronteigenwijs bent kan je altijd doordrammen dat je een examen gaat doen

[ Voor 6% gewijzigd door MBV op 01-12-2005 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 22:46

Rejgun

Leven is Bier drinken

En over de stelling ingreep = zakken: hier ben ik het mee eens, maar de gevolgtrekking ('als je in het echte leven zoiets doet is het gelijk een stuk erger') is niet (altijd) juist: als je op je examen een auto van rechts geen voorrang geeft, krijg je een rem-ingreep, als je dat in het 'echte leven' doet krijg je een vinger en een toeter van de auto van rechts (als het al tegenzit). Als je je rijbewijs hebt, kan je je fouten corrigeren, op je examen niet.
In het beste geval krijg je een middelvinger en een hoop getoeter. In het slechtste geval knal je er boven op!

[quote]
Toen moest ik dus mijn rijbewijs halen. 1e keer om diverse redenen verknald, ik keek gewoonweg niet goed genoeg. 2e keer had ik het kunnen halen volgens mij. Ik had 1x niet over mijn schouder gekeken bij een stoplichtje naar rechts (ik moet de eerste automobilist die dat doet nog tegenkomen...) en nog een paar zenuwendingetjes./quote]

Hallo!, waar leef jij? in de gemiddelde stad in Nederland ligt er bij elke kruising met stoplichten een fietspad en de fietsers die daar rijden hebben gewoon voorrang als jij rechtsf slaat. Dus je moet daar wel kijken!

Alleen deze twee voorbeelden tonen alweer aan dat er genoeg redenen zijn om mensen te laten zakken en nog geheel terecht ook.

Audi: Vorsprung durch Technik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik kijk ook wel, ik doelde alleen op de 'gemiddelde' automobilist in de 'gemiddelde' stad. Ben vaak zat bijna overhoop gereden omdat mensen dat niet doen, dat probeer ik ermee te zeggen.

De 2e keer voelde een beetje onterecht aan voor mij, omdat ik toen dacht het goed te hebben gedaan. Maar dat mijn nichtje het met net zo erge, of veel ergere, fouten wél haalt vind ik ronduit onrechtvaardig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

kun je boos om worden, maar het zegt alleen dat je nichtje het in dit geval wellicht niet verdient had, NIET dat jij het daarom OOK zou verdienen...

dat over de beoordeling van de rij-instructeur kwam overigens niet van mij, maar dat terzijde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Zucht, ik moet om 2 uur voor de 3e keer op. Ik hoop echt dat ik nu een keer verlost ben van de rijschool en het CBR. De instructeur (de 3e onderhand al) gaf me een goede kans, nu nog hopen dat de examinatrice (ja, female) me een beetje meezit en ik niet al te rare situaties tegenkom. Ik moet echt niet nog een keer lessen gaan volgen, ben nu al bijna platzak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

en? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Laatst online: 16:39

St@m

@ Your Service

hehe, ik heb er ook 3x over mogen doen :X
Nu ben ik nachtkoerier in het weekend, en schaaf ik mijn rij-skills lekker bij.. heb nu 3 jaar mn rijbewijs ongeveer :)

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

helaas... voor de 3e keer gezakt... heb er nog wel een heel verhaal over, maar dat komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Laatst online: 11:31

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Ik heb 't in één keer gehaald :)

Zelfs met een ingreep (redelijk forse) en het feit dat ik te hard reed op een stukje waar je eigenlijk 70 mocht... :X

Ik heb 52 lessen gehad, 2x per week 1x 1 uur en 1x 2 uur, heb ik alle verschillende weerstypen les gehad, les gehad in de parkeergarage (iedereen aan te raden!!!!) en zelfs in de sneeuw moeten rijden...

Gewoon in een keer geslaagd.

Over mijn ingreep:
een vervelend scooterkereltje naaide al de hele dag bij het CBR mensen die afreden samen met een auto die ineens optrok terwijl je het totaal niet verwachte.
Komt op een hoek aan, staat een container precies voor de hoek, het is een 90 graden bocht naar rechts wat je moet maken. Je kunt niet om de hoek kijken omdat daar die container staat, voor de container staat een auto stil, zonder draaiende motor (ogenschijnlijk!). Het scootertje rijdt van stoep op stoep af en racet over de weg heen, schiet achter de container. Verwachtingspatroon: dat k*t gastje zal dus zo wel achter die container uitschieten, oppassen en in de gaten houden die scoot.
Ik had van te voren gezien dat er verder niets op de weg was, behalve die stilstaande auto. Rij ik op die container af, geef netjes richting aan naar rechts en zo. Allemaal prima. Ineens geeft die auto vol gas en ramt mij bijna van de rijkant (rechterkant nog nét voor die container die in de hoek staat).
Ik trap op de rem, zachtjes, maar mijn examinator had die auto in de gaten zitten houden en trapte ook, maar dan volop. Hij kijkt me aan met zo'n blik van: "waarom lette je niet op de auto? Maar remde je wel?" vliegt die scoot met volle snelheid ineens achter die container vandaan.

hij snapte gelukkig dat ik die scoot in de gaten aan het houden was :) Toen ik zei dat ik ook liever blikschade van die auto had willen hebben ipv iemand van een scoot af te rijden wassie het helemaal met mijn eens. Ik kon ook niet weten dat die auto ineens volgas geeft vond hij. :)

Maar wel geslaagd :)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yotta
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09 15:58

Yotta

0110101001111010

Ik heb mijn rijbewijs in één keer gehaald en heb hiervoor 24 lesuur voor nodig gehad. Theorie ook in één keer 8)
Ik snap echt niet dat sommige mensen pas na 4 examens en 40+ lessen hun rijbewijs halen :? Gaan die ooit met een veilig gevoel de weg op??

0110101001111010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Laatst online: 16:10

Piggen

Lekker bakkie

Ik moest er vandaag aan geloven voor de eerste keer en ik heb het gehaald :)
Examen duurde veel korter dan verwacht en ik was ook niet zenuwachtig, tot mijn opluchting. Gewoon lekker en rustig gereden. Het ging niet perfect, want op het kijken waren nog wat kleine aanmerkingen en de bijzondere handelingen gingen niet vlekkeloos (bochtje achteruit en vooruit fileparkeren, maar dat laatste had ik ook pas één keer gedaan), maar gelukkig goed genoeg.

De examinator was ook een aardige man en mijn instructeur had ik maar niet meegenomen. Eén man die op m'n vingers zit te kijken vond ik wel genoeg :P
Hij had er vandaag al 3 gehad, waarvan er 2 zakten. Nu staat de score dus weer op 50% :)

Maar het mocht ook wel na 45 lessen.

[ Voor 17% gewijzigd door Piggen op 06-12-2005 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Yotta schreef op maandag 05 december 2005 @ 21:45:
Ik heb mijn rijbewijs in één keer gehaald en heb hiervoor 24 lesuur voor nodig gehad. Theorie ook in één keer 8)
Ik snap echt niet dat sommige mensen pas na 4 examens en 40+ lessen hun rijbewijs halen :? Gaan die ooit met een veilig gevoel de weg op??
Niet iedereen is een natuurtalent, sommige mensen moeten het leren door te oefenen. Nichtje 1 zal nooit echt zelfverzekerd op pad gaan vermoed ik, en heeft ook absoluut niks geleerd met een slipcursus die ze een keer heeft gedaan. Haar zus, nichtje 2, van het verhaal hierboven, was de beste van het hele spul. De mannen in het gezelschap waren allemaal 'gezakt' met de slipcursus voor te hard rijden :P

Er zijn ongetwijfeld zat mensen die het in 1x hebben gehaald na 20 lessen, die na 3 dagen onwijs slecht rijden (sjonnie uithangen of andere manier slecht), en mensen die na 45 lessen en 3x examen prima rijden. Ik ben niet helemaal voor niets aangenomen als studentchauffeur :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Yotta schreef op maandag 05 december 2005 @ 21:45:
sommige mensen hebben het "gevoel" iets minder snel, heb het zelf ook de eerste keer gehaald met 18 uur. Niet iedereen leert toch ook even goed op school? iedereen is gewoon verschillend, de één doet er gewoon langer over dan de ander maar uiteindelijk komt bijna iedereen er toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Ik heb nogal een probleem om door het examen heen te komen volgens mij. Afgelopen vrijdag voor de 3e keer opgeweest maar het dus weer niet gehaald. Nu lijkt het of ik er niks van kan, maar ik blijk nogal een geval te zijn dat ook deels slachtoffer is van de agenda.

Ik ben in Juli begonnen om in 8 weken mijn rijbewijs te halen. Vanwege de vakantieperiode moest ik ongeveer 25 lessen bij de eerste instructeur om vervolgens na nog eens 10 lessen bij een andere instructeur af te rijden. Deze gaf me een goede kans om te slagen, al kon mijn kijkgedrag op sommige momenten iets beter. Ik werd afgerekend op het niet achterom kijken vlak voor het inhalen van een groep fietsers en het niet duidelijk kijken tijdens het oprijden van een rotonde.

De 2e poging heeft toen een hele tijd geduurt, omdat ik zat met de overgang naar op kamers gaan en het gelijk al wisselen van studie na 3 weken. Ik heb na ongeveer 7 weken weer gebeld voor een aantal lessen en een examen. Na 2 en een halve maand kon ik weer een paar lesjes doen bij mijn eerste instructeur. Deze gaf me wederom een goede kans als ik een beetje zou opletten. Deze rit ging gewoon rampzalig, ik voelde me totaal niet op mijn gemak bij de examinator en had ook niet verwacht geslaagd te zijn.

De afspraak voor het 3e examen was snel gemaakt, weer een andere instructeur omdat het de rijschool anders niet uitkwam (de 3e dus). Omdat ik er verder wel klaar voor was volgens mijn eerste instructeur heb ik maar een bloklesje vooraf gehad (advies van rijschool). Na mijn rit krijg ik dus te horen dat ik niet voldoende uitgekeken heb, zijstraten gemist zou hebben e.d. Ook vertelde de examinatrice me dat ik meer lessen nodig gehad zou hebben. Ik was compleet overdonderd toen mijn instructeur hier mee instemde.

Ik heb dus een klein beetje stennis staan schoppen op het kantoor van de rijschool, waarna ik gister gebeld werd met de boodschap dat ik het volgende examen en 2 lessen van de school krijg. Het verhaal dat ik slechts 1 à 2 lesjes nodig zou hebben staat echter nog, mijn eerste instructeur vertrouwd me de auto compleet toe. Het probleem bij me zou zijn dat als ik van verre de situatie al voor mezelf heb overzien ik te weinig controle op de plek zelf uitvoer.

Ik ga nu dus in Januari weer op bij mijn 3e instructeur, het totaal aantal lessen moet nog ingevuld worden, er staat nu een blokuur gepland op 22 december.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.