Het grote rijbewijs topic - Deel 3 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.885 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 14:14:
Whoohoo, eerste keer gehaald met 5 fout :D
Eigenlijk net op het randje, maar dat maakt nu niets meer uit.
Proller en JSS bedankt voor jullie hulp :)
Netjes :) Ik had ook 5 fout :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Nou, ik ben nu ook aardig bezig een leuke eigen manier van reiden op te bouwen... :/
Hier op Aruba zijn de automobulisten echt GEK!! er zijn geen snelheidslemieten... amper regels, en iedereen neemt overal gewoon voorang.. hoewel er wel af en toe aardige mensen tusse nzitten die je op drukke wegen voor laten gaan :)
Maar als je hier heelhuids wilt overleven moet je wel agresief en snel rijden, overal snel tussendoor schieten want anders kom je overal te laat :/

Maar verder is het toch wel leuk hier :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 22:54

Elektronicanet

Leds do it!

Elektronicanet schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 18:15:
Morgen @ 9:50 mag ik voor de tweede keer op. Heb het theoriecertificaat gelukkig nog gevonden ;)
Jaaaaaaaaaaaaa >:) Gehaald :9~

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Laatst online: 16-09 15:34

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Gefeliciteerd, en vele veilige kilometers! :)

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

AngelDust schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 12:48:
[...]
Gefeliciteerd, en vele veilige kilometers! :)
De eerste zitten er al op, van het gemeentehuis naar huis, in het autootje van m'n ma. Seat Marbella :X (zie auto topic :P )
Gruwelijk wennen, geen rem- of stuurbekrachtiging, schakelen is ook heel anders, maar met wat gebrul en gestoot toch veilig thuisgekomen ;)

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 19:20
woehoe! gehaald!
wel op het nippertje, de examinator vondt dat ik te dicht langs de kant reed en een beetje aan de harde kant :?

Vond het zelf wel mee vallen, en m'n instructeur ook, dus heeftie me maar laten slagen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:31
als je aan de zachte kant rijdt zit je in de berm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Laatst online: 16-09 15:34

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

DrNizeGuy schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 17:57:
woehoe! gehaald!
wel op het nippertje, de examinator vondt dat ik te dicht langs de kant reed en een beetje aan de harde kant :?

Vond het zelf wel mee vallen, en m'n instructeur ook, dus heeftie me maar laten slagen :D
Jij ook gefeliciteerd, en ook vele veilige kilometers :)

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

DrNizeGuy schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 17:57:
woehoe! gehaald!

Hey kan ik vandaag ook nog iemand feliciteren ;) Bij deze :9~

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

vanochtend ook voor het eerst een wiel moeten vervangen :/
kom vanochtend m'n appartement uit en wil naar m'n werk gaan, loop richting m'n jeep... :/ lekke voorband..
Lekker dan, kon ik daar in m'n eentje, in de brandende zon (op Aruba weet je nog? ;) ) voor het eerst in m'n leven, met k*t gereedschap en een te kleine krik een wiel gaan vervangen... :/

Maar t is met toch in 20 minuten gelukt 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Spike_wolf op 03-08-2005 19:07 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Leuke verspreking :Y)

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
/me PilatuS is nu lekker bezig met het halen van zijn motorrijbewijs

Heb nu 8 lessen gehad en het gaat al zeg ik het zelf best aardig.

Het autorijbewijs heb ik nu al aardig lang en het werd toch echt eens tijd dat ik het motorrijbewijs ging halen, heb zelf geen auto gekocht maar ga zeker wel een motor halen.. teminste als dat ding bij mij door het pad kan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Hey probeer jij je hoofd er maar eens bij te houden in deze hitte ;)
maar typo is gefixt nu ;)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glitch
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Glitch schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 15:30:
Woei, net examen voertuigbeheersing voor de motor gehaald :)

Ging lekker, alle oefeningen in 1 keer goed :)

Theorie ook al binnen, alleen nog het examen verkeersdeelneming en dan zit ik van de zomer lekker op de motor 8) (met een rijbewijs he, niet om te lessen :p)
En ik heb em!! :7

Beetje jammer dat de motor van mn pa op het moment kaduuk is, maarja :p

Nu dus rijbewijs A en B, dus het CBR krijgt nooooit meer geld van me :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb vanmiddag weer rijles na meer dan 2 weken niet rijden vanwege vakantie, hoop dat ik het niet allemaal verleerd heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:36

Rubman

Retarded or just overjoyed!

had gisteren me eerste praktijkexsamen, helaas gezakt op 2 kleine foutjes.
better luck next time.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glitch schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 14:25:
Nu dus rijbewijs A en B, dus het CBR krijgt nooooit meer geld van me :p
2 down, 5 to go ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2005 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Rubman schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 16:42:
had gisteren me eerste praktijkexsamen, helaas gezakt op 2 kleine foutjes.
better luck next time.
Succes bij het volgende examen. Ik ben zelf ook de eerste keer gezakt, vond zelf de foutjes niet zo ernstig. Voor mijn idee de tweede keer ongeveer hetzelfde gereden, en toen wel geslaagd.
Houd moed, het komt goed :Y)

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Laatst online: 15-09 21:23

JdM

Humbled

Feli, met zo'n sterke basis had ik niet anders verwacht trouwens O-) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tymiek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:54

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

Ik mag eindelijk opkomen voor mijn TTT (maandag).
Mijn rij-instructeur zegt wel alleen dat ik te langzaam ga bij mogelijk verkeer van rechts, maar dat komt omdat ik denk dat ik te langzaam ben met remmen...dus ga ik daar nog maar ff aan werken

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 17:25
Ik word helemaal gestoord.. ben net voor de 4e keer gezakt :(

Eerste twee keer geef ik toe, gewoon slecht gereden.. 3e keer was een twijfelgeval, reed goed op 1 puntje na wat redelijk gevaarlijk had kunnen aflopen..

4e keer vind ik bullshit, heb gewoon echt goed gereden.. komt die gast aan met 'dat ik niet genoeg in de binnenspiegel keek'.. er had een motor kunnen zitten die me net ging inhalen... fuck dat.

Probleem is dat ik het gevoel heb dat ik veel minder in de binnenspiegel zie dan in de linkerbuitenspiegel.. bovendien, als ik naar links wil, en ik kijk in de linkerbuitenspiegel en daarna in de dode hoek..wtf kan er dan fout gaan !! arghh...

En ik heb altijd vette koppijn en last van het felle licht op examens.. terwijl ik dat met lessen nooit heb.. waar de neuk slaat dat op ..

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glitch
  • Niet online
Waarom zo eigenwijs? Als het goed is wordt je geleerd bij linksaf Binnenspiegel -> Buitenspiegel -> Dode hoek. Het is zwaar klote dat je weer gezakt bent, dat begrijp ik. Maar op een examen willen ze het gewoon zo zien, dus doe het, anders krijg je dat rijbewijs niet.

Die kerel heeft gelijk, er kan een motor zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Laatst online: 16-09 15:11

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Sluuut schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 12:21:
Ik word helemaal gestoord.. ben net voor de 4e keer gezakt :(

Eerste twee keer geef ik toe, gewoon slecht gereden.. 3e keer was een twijfelgeval, reed goed op 1 puntje na wat redelijk gevaarlijk had kunnen aflopen..

4e keer vind ik bullshit, heb gewoon echt goed gereden.. komt die gast aan met 'dat ik niet genoeg in de binnenspiegel keek'.. er had een motor kunnen zitten die me net ging inhalen... fuck dat.

Probleem is dat ik het gevoel heb dat ik veel minder in de binnenspiegel zie dan in de linkerbuitenspiegel.. bovendien, als ik naar links wil, en ik kijk in de linkerbuitenspiegel en daarna in de dode hoek..wtf kan er dan fout gaan !! arghh...

En ik heb altijd vette koppijn en last van het felle licht op examens.. terwijl ik dat met lessen nooit heb.. waar de neuk slaat dat op ..
zenuwen kerel, ik had het zelf ook. pas bij de 3e keer geslaagd!!!
maar goed ik heb gewoon super goed geslapen de dag er voor en toen er heen gegaan!! :) ben afgereden toen der sneeuw lag!! en goed kijken!
Vooral kijken, want daar hameren ze op :)
ennu niet gelijk sip worden want ik had dat toen ook, maar dat lost niks op.. LOL :)

Anders haal je van die kalmeringsspul :) helpt ook wel goed :>

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Misschien lezen jullie er overheen maar dit was de 4e keer al :P

En ik heb mega veel geslapen vannacht, van 9 tot 9 ofzo.. echt gewoon 12 uur lang. Een betere nachtrust kan ik niet krijgen.. En nu is m'n koppijn ook weg he. Misschien komt dat wel van de zenuwen.. En tsja, hij had gelijk, maar kom op.. ik kijk supervaak in die spiegel, alleen op dat moment niet.Als er een motor had gezeten dan had ik heb gezien als hij me links inhaalde, omdat ik links in de buitespiegel keek én in de dode hoek. Dus nee, ik vind het onzin.. maargoed.. shit happens.

Volgende keer staats examen of gewoon weer een normaal 5e examen doen?

Het heeft trouwens niks met eigenwijsheid te maken maar met het niet snappen van het nut om erin te kijken en mezelf dus aanleren om het ook niet te doen.

[ Voor 12% gewijzigd door Sluuut op 12-08-2005 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

mydogisgone schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 13:10:
[...]

zenuwen kerel, ik had het zelf ook. pas bij de 3e keer geslaagd!!!
maar goed ik heb gewoon super goed geslapen de dag er voor en toen er heen gegaan!! :) ben afgereden toen der sneeuw lag!! en goed kijken!
Vooral kijken, want daar hameren ze op :)
ennu niet gelijk sip worden want ik had dat toen ook, maar dat lost niks op.. LOL :)

Anders haal je van die kalmeringsspul :) helpt ook wel goed :>
Ligt allemaal van persoon tot persoon, ik heb zelf op me eerste les met plensende regen gereden, mijn instructeur vroeg zo is het wel verstandig, had al vaker lompe acties in de regen gedaan dus di tkon ook nog wel, tis gewoon allemaal verschillend van persoon tot persoon.

Kijk het zijn wel mierenneukers @ CBR, maar soms zijn het echt mega domme acties waar je op blijft zitten maar er zit denk ik wel een kern van waarheid in, ook met die motor rijder wat ie als voorbeeld gaf. Het probleem bij het CBR (wat ik van mensen hier en andere heb gehoord) is dat de examinatoren geen goede voorbeelden geven of uitleg geven aan de hand waarop je bent blijven zitten. Dat komt gewoon omdat het gewoon mega lopende band werk is, tis daar altijd vet druk en ik denk dat daar ook een fout in zit.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glitch
  • Niet online
Sluuut schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 13:38:
Het heeft trouwens niks met eigenwijsheid te maken maar met het niet snappen van het nut om erin te kijken en mezelf dus aanleren om het ook niet te doen.
Je gaat naar een rijschool om jezelf dingen aan te leren? Nee hoor, dat is echt niet eigenwijs :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Nou geloof mij nou maar als je elke week 1x rijd en dat een jaar lang dan kan je niet anders :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Nu online

Wom

Hoera, geslaagd voor E achter B :)

Gisteren overigens al, maar vergeten te vermelden :+

[ Voor 47% gewijzigd door Wom op 12-08-2005 18:21 ]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Feli :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:09

Stoffel

Engineering the impossible

Wom schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 18:19:
Hoera, geslaagd voor E achter B :)

Gisteren overigens al, maar vergeten te vermelden :+
Is dat moeilijk? Ik heb wel behoorlijk wat ervaring met ongeremde enkelassers, maar wil mijn E nog een keer gaan halen. En wat kost het ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:10
Ik heb om 11 uur mijn eerste rijles, voor theorie moet ik me nog opgeven etc.

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Nu online

Wom

_-SToFFeL-_ schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 00:59:
[...]

Is dat moeilijk? Ik heb wel behoorlijk wat ervaring met ongeremde enkelassers, maar wil mijn E nog een keer gaan halen. En wat kost het ongeveer?
Ik betaalde 47 euro per lesuur, en je moet rekenen op ongeveer 6 lesuren. Er was ook een 'snelcursus' pakket waarmee je het in één dag kan halen. Dat kost ongeveer 500 euro. Het examen zelf kost ook nog eens 85 euro en ik kreeg dan mijn lesboek gratis. Je rijdt dan met een geremde dubbelasser met een hoge lading (dus je zit niks in je binnenspiegel). Je krijgt dan wat tips voor het keren en sturen van je aanhanger als je insteekt en je krijgt wat andere spiegel technieken geleerd. Echt moeilijk wil ik het niet noemen, het is meer een kwestie van durven omgaan met je aanhanger.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Sluuut schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 13:38:

Ik heb wel al een tijdje mijn rijbewijs, maar als mijn vrouw in de auto heeft gereden en ik maar een klein stukkie ga rijden stel ik die binnenscpiegel ook niet altijd opnieuw af. Je merkt dan echt wel dat je een stuk minder ziet tijdens het rijden.

Zowiezo heeft het nut om erin te kijken, want als je het niet doet zak je volgende keer weer. Lijkt me genoeg reden om het iig goed aan te leren :+

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Wom schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 07:12:
[...]

Ik betaalde 47 euro per lesuur, en je moet rekenen op ongeveer 6 lesuren. Er was ook een 'snelcursus' pakket waarmee je het in één dag kan halen. Dat kost ongeveer 500 euro. Het examen zelf kost ook nog eens 85 euro en ik kreeg dan mijn lesboek gratis. Je rijdt dan met een geremde dubbelasser met een hoge lading (dus je zit niks in je binnenspiegel). Je krijgt dan wat tips voor het keren en sturen van je aanhanger als je insteekt en je krijgt wat andere spiegel technieken geleerd. Echt moeilijk wil ik het niet noemen, het is meer een kwestie van durven omgaan met je aanhanger.
Hier ook iets van 500 euro. Dagcursus van 6 uur. Ik reed met een Toyota Hiace met een dubbelasser (nouja, volgens het kentekenbewijs enkelas omdat de assen dicht bij mekaar zitten). Theorie werd me ter plekke geleerd zonder boek of wat dan ook en werd overhoord door de examinator (stelt geen ene kloot voor, is alleen wel waardeloos dat je plotseling de afmeting van de wagen uit je kop moet stampen).

Het is goed te doen. Het sturen heb je binnen een halfuurtje wel door. Achteruit rijden wat langer, maar na 3 uurtjes lessen (dus niet persé constant achteruitrijden) krijg je het gevoel te pakken.

Mijn instructeur zei overigens wel dat ik erg veel "mazzel" had. Er waren maar weinig die slaagden voor E achter B met pas 2 maanden een rijbewijs. Wat hij niet wist is dat ik al iets van 5000 km in die 2 maanden had afgelegd :+. Verder zat ik gewoon zelfverzekerd achter het stuur en had ik een nette rit gemaakt met de examinator. Als je al je B hebt ben je veel meer zelfverzekerd achter het stuur dan als je voor het eerst op moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
morgen om 9 uur in de ochtend mij 2e rijles, wohoo. Vind het allemaal wel leuk tot nu toe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb morgen mijn 18de les. Voertuigbeheersing is geen probleem, alleen nu nog het kijken beter doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tymiek
  • Laatst online: 07:54

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

Ik mag mij sinds gisteren een bestuurder van autovoertuigen noemen (heb het dus gehaald, en dat in een keer) en nog wel op mijn verjaardag ook....Alleen nog geen auto, maar dat mag de pret niet drukken :)

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Laatst online: 16-09 14:47
Ik heb maandag ook "ff" E achter B gehaald :*) De les ervoor ging wat minder maar de examenrit ging wel lekker, alleen toen ik in een straatje een vrachtwagen zag staat dacht ik dat het nooit goed zou gaan :P. Maar tot mijn opluchting paste de combinatie er precies tussen (5 cm speling enzo ;)) Lekker de halve dag gecrossed in een Mercedes ML 270 CDI (automaat, lederen interieur ect. :9 ) en een tendemasser. Kosten: ongeveer 500 euro (ik heb een les extra gehad (1.5 uur) van 74 euro)

• Spotter
  • Laatst online: 12-09 17:32

Spotter

Lichtnicht

SCHOP

Ook * Spotter is nu een gevaar op de weg met een rijbewijs.

Naja, zo eerst maar even ophalen bij het gemeentehuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Nou gefeliciteerd dan maar he ;)

Ik heb vanochtend mn theorie gehaald, 1 fout :)

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag ook in het bezit van een rijbewijs! :)
Examenrit ging prima, 1 situatie waar ik het anders had moeten oplossen, maar geen ingreep ofzo.

Theorie en praktijk allebei in 1x gehaald, dus ik ben wel trots op mezelf :P :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
Zo meteen sinds anderhalf/ 2 maand ( vakantie e.d) weer rijlessen. Volgende week vrijdag voor de 2e keer afrijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
en geslaagd :*) . rit vond ik niet zo goed gaan,mja die kerel vond het allemaal wel best blijkbaar :P .

Nu is er een computerstoring en kan ik pas voor woensdag een afspraak maken, dan troep inleveren en dan pas DONDERDAG mijn rijbewijs ophalen!! Een fucking week later! Echt wat een gezeik zeg, laat ze eens goede back-up servers maken.

En ivm dat gezeik van de privacywet mag ik hem ook niet in een andere stad ophalen.

Heb ik weer hoor :r :r :r :r :r :r :r :r !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
Zo nog ff een vette schop... morgen kan ik hopelijk als nog mijn rijbewijs ophalen. Vandaag gewoon zonder afspraak erheen gegaan en omdat ze aan het verbouwen zijn kan ik hem morgen pas ophalen :)

Wat verandert er volgend jaar allemaal aan het rijbewijs? Alleen het formaat? http://www2.telegraaf.nl/...js_in_2006_ingevoerd.html

Mij gaat het vooral om het E rijbewijs. Mag je met B die kleine boedelbak dingen rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Edward
  • Laatst online: 19-02-2024
Afgelopen vrijdag geslaagd (35 lessen en in 1 keer!). Net geprobeerd het papiertje op te halen op het gemeentehuis, maarrrrr die lui die rijbewijzen etc maken gaan om 1 uur al naar huis. en de rest van de week zijn ze maar tot 1 uur open (s'middags..). Dus morgen maar een uurtje spijbelen.

Stome burocraten :(

[ Voor 6% gewijzigd door Kapitein Edward op 19-09-2005 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
Vrijdagochtend mijn 6e les, en mag nu naar de grote stad Arnhem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Waypoint schreef op maandag 19 september 2005 @ 18:15:
Zo nog ff een vette schop... morgen kan ik hopelijk als nog mijn rijbewijs ophalen. Vandaag gewoon zonder afspraak erheen gegaan en omdat ze aan het verbouwen zijn kan ik hem morgen pas ophalen :)

Wat verandert er volgend jaar allemaal aan het rijbewijs? Alleen het formaat? http://www2.telegraaf.nl/...js_in_2006_ingevoerd.html

Mij gaat het vooral om het E rijbewijs. Mag je met B die kleine boedelbak dingen rijden?
Ik meen van wel, je mag met je rijbewijs B volgens mij een aanhangwagen trekken die een maximaal belastbaar vermogen heeft van 750 kg, inclusief aanhanger zelf.

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
Jojk schreef op maandag 19 september 2005 @ 20:06:
[...]

Ik meen van wel, je mag met je rijbewijs B volgens mij een aanhangwagen trekken die een maximaal belastbaar vermogen heeft van 750 kg, inclusief aanhanger zelf.
oh dat weet ik wel, maar ik heb geen idee hoeveel kg zo'n ding heeft.

Een tandemmaster is te groot, een caravan ook, maar het lijkt mij niet logisch dat je voor een boedelbak ook al een E nodig hebt. Maar dat zei een kennis van mij en volgens mij klopt het niet nl :)

[ Voor 4% gewijzigd door Waypoint op 19-09-2005 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Op boedelbak.com onder 'boedelbakken'->'types en huurprijzen' staat het volgende:
voor type E + EH is veelal een rijbewijs BE verplicht
E en EH zijn twee-assers met en zonder huif. Dat komt dan ook in overeenstemming met het gewicht. De E(H)-versie is max 1300kg en de andere 2 type boedelbakken zijn 740kg maximale massa. :)

Verder heeft Jojk gelijk qua 'rijbewijs-regels'.

[ Voor 21% gewijzigd door _the_crow_ op 19-09-2005 20:39 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
Okee bedankt... Maar, veranderen die regels volgend jaar ook nog? Wat heben jullie gedaan, gelijk erachter aan of eerst rijervaring opdoen? Als men die regels volgend jaar al gaat aanpassen en dat zal wel niet in mijn voordeel zijn, dan wil ik hem dit jaar misschien nog proberen te halen nl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

Jojk schreef op maandag 19 september 2005 @ 20:06:
[...]

Alles mag nog, alleen met de volgende dingen:

met B rijbewijs:

-Geen tandemasser (dus officieel.... met voldoende tussen ruimte)
-Max 3500 kg van aanhanger + auto
-+750 kg trekken mag, maar als de auto leegdig gewicht zwaarder is
-niet totaal 3500 kg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Ik moet morgen ochtend om 9 uur gaan afrijden. Post als ik thuis ben wel of ik het gehaald heb of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Succes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafkees
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Succes d'r mee. Ik heb vrijdag over een week, 30 sept dus, m'n eerste rijles. Meteen twee uurtjes achter elkaar van 1 tot 3 _O_ Heb al beetje gereden in m'n moeders auto (Honda Civic 2 deurs) en ik wil de auto nog wel eens af laten slaan als ik weg rij :P

Had liever gehad dat m'n vader geen automaat had, dan mocht ik wel even in een echte Chevrolet Trailblazer rijden zei die :'(

[ Voor 7% gewijzigd door Mafkees op 19-09-2005 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:43

The Legend

*Plop*

Waypoint schreef op maandag 19 september 2005 @ 20:29:
[...]

oh dat weet ik wel, maar ik heb geen idee hoeveel kg zo'n ding heeft.

Een tandemmaster is te groot, een caravan ook, maar het lijkt mij niet logisch dat je voor een boedelbak ook al een E nodig hebt. Maar dat zei een kennis van mij en volgens mij klopt het niet nl :)
Dat is onzin, wat 2 posts hier onder geloof ik ook gezegd wordt. Je mag met alleen rijbewijs B nog een combinatie rijden van 3500KG, zolang het geen kilo meer is én je trekkende voertuig zwaarder is dan het getrokken voertuig. Daarnaast mag het uiteraard alleen een enkelasser zijn.

Wij hebben thuis een caravan van 1400KG en een auto van ~1600, combinatie van 3000KG en dat mag prima met rijbewijs B.

Laat je dus nix wijs maken, E achter B is vrij zelden echt nodig ;)

[ Voor 3% gewijzigd door The Legend op 19-09-2005 23:48 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Nou ik heb 't gehaald. Ging heel erg goed vanmorgen, en de examinator had weinig commentaar.

Maar hij zat wel over allerlei andere dingen te zeuren. Ik had een papiertje niet bij me, maar die had m'ninstructeur wel mee. Dus dat moet geen probleem zijn. Nou wel dus, het kleurtje was niet goed hoor. Zou bijna het examen niet door gaan, omdat het eigenlijk niet kan.... Het papiertje was het zelfde als mijn versie alleen is mijne geel en de zijne blauw, en er ligt als het goed is ook zo'n zelfde papier bij hun... Nog een hoop gedoe over dat papier en mijn vrijstelling voor de bijzondere verichtingen die daar ook op stond. Hij kon in mijn ris boekje zien dat ik het had gehaald, het stond op het blauwe papier, maar hij bleef moeilijk doen :r. Toen ik aan het rijden was moest ik dus ook opeens een bijzondere verrichting doen :?. "t was maar achetruit rijden, dus dat was niet het probleem, maar waarom, ik heb toch vrijstelling. aan het einde, moest ik uit de auto, sleutels afgeven en nog voor de deur wachten. Toen hebben mijn instructeur en examinator een minuut of 5 a 10 in de auto zitten praten over het moeilijke gedoevan die examinator. En ik stond daar maar te wachten. Het ging niet over mij, maar ik zit natuurlijk te wachten of ik heb gehaald of niet.

Uiteindelijk wel geslaagd dus, kreeg alleen nog te horen dat ik wat besluitvaardiger een rotonde moest oprijden. Dat zou normaal ook zo zijn, alleen nu wou ik het zo perfect mogelijk doen. Ben iig wel happy. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
The Legend schreef op maandag 19 september 2005 @ 23:48:
[...]
Dat is onzin, wat 2 posts hier onder geloof ik ook gezegd wordt. Je mag met alleen rijbewijs B nog een combinatie rijden van 3500KG, zolang het geen kilo meer is én je trekkende voertuig zwaarder is dan het getrokken voertuig. Daarnaast mag het uiteraard alleen een enkelasser zijn.
Die eis bestaat toch al lang niet meer ? Enige probleem is dat 9/10 tandemassers te veel max. laadgewicht hebben waardoor je boven de 3500 totaal uitkomt. Als jij een tandemasser hebt met een max laadgewicht van 1200 kg met een auto ervoor van leeg 1300 en max 2000 mag je daar gewoon mee rijden. (Kijk trouwens maar in de startpost, het gaat alleen om gewicht, niet om het aantal assen)
Wij hebben thuis een caravan van 1400KG en een auto van ~1600, combinatie van 3000KG en dat mag prima met rijbewijs B.

Laat je dus nix wijs maken, E achter B is vrij zelden echt nodig ;)
Wat is het max laadgewicht van de auto ? Als die boven de 2100 zit (busje ?) mag je de combinatie dus niet meer rijden. Voor de rest mag je met alleen B inderdaad al best veel rijden :)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

redwing schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 13:27:
[...]

Die eis bestaat toch al lang niet meer ? Enige probleem is dat 9/10 tandemassers te veel max. laadgewicht hebben waardoor je boven de 3500 totaal uitkomt. Als jij een tandemasser hebt met een max laadgewicht van 1200 kg met een auto ervoor van leeg 1300 en max 2000 mag je daar gewoon mee rijden. (Kijk trouwens maar in de startpost, het gaat alleen om gewicht, niet om het aantal assen)

[...]

Wat is het max laadgewicht van de auto ? Als die boven de 2100 zit (busje ?) mag je de combinatie dus niet meer rijden. Voor de rest mag je met alleen B inderdaad al best veel rijden :)
Dat van die dubbelassers wist ik niet, maar het is een sedan dus die komt niet boven de 2100kg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

Volgende week woensdag afrijden :D Spannend :D Als ik het haal staat er binnen 48 uur een Ford Mondeo 2.5 liter 170 pk V6 sedan voor de deur :P Dus wel een stukje extra motivatie dacht ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Vandaag weer les gehad, merk in de lessen na me eerste praktijk waarvoor k zakte wel dat k opeens stukken beter rij en zeker de laatste 3. Het muntje is gevallen denk k en dat zegt me leraar ook, geen maffe niet uit te leggen acties of foutjes meer.

Volgende week dinsdag de 27ste 2e keer praktijkexamen, nu maar hopen dat k het deze keer wel haal (het is namelijk zoveel geld), waar ik nu een stuk zekerder van ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanavond eerste rijles :D

Enig idee waar ik nog op moet letten of wat ik te verwachten krijg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 17:57:
Vanavond eerste rijles :D

Enig idee waar ik nog op moet letten of wat ik te verwachten krijg ?
Succes, ik vond het heel erg vreemd allemaal. Je hoeft verder niet ergens op te letten, je instructeur zal je alles uitleggen en het stapje voor stapje opbouwen.

Ik moest bijvoorbeeld eerst alleen maar sturen en later gas geven + schakelen en remmen. Veel later ga je dan pas kijken naar borden etc. Die borden miste ik in het begin volkomen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De eerste paar lessen heb je achteraf ook geen flauw idee waar je geweest bent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 18:50:
De eerste paar lessen heb je achteraf ook geen flauw idee waar je geweest bent :P
Idd, maar dat heb ik nu nog steeds hoor. Komt ook omdat ik in de buurt waar ik reed niet echt bekend ben. Maar na een hoop lessen leer je steeds meer kennen.

Verwijderd

Meneer aard schreef op maandag 19 september 2005 @ 21:01:
[...]

Alles mag nog, alleen met de volgende dingen:

met B rijbewijs:

-Geen tandemasser (dus officieel.... met voldoende tussen ruimte)
-Max 3500 kg van aanhanger + auto
-+750 kg trekken mag, maar als de auto leegdig gewicht zwaarder is
-niet totaal 3500 kg
ik heb E bij B gedaan

Tandemasser niet mogen rijden met B? Onzin, zolang je onder de 750 Kg totaalgewicht van de aanhanger blijft maakt het niet uit hoor. Kijk in het kentekenbewijs wat er achter je auto mag hangen, er is verschil tussen geremd en ongeremd.

Met E mag je maximaal 3,5 ton treingewicht hebben, dus inclusief lading.

quote van de rijschool waar ik E heb gehaald over een nieuwe Europese richtlijn die eraan zit te komen:
Vanaf dat moment moet iedereen die met een aanhangwagen rijdt, waarvan het ledig gewicht + laadvermogen meer bedraagt dan 750 kg., in het bezit zijn van het BE rijbewijs.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2005 09:04 ]

• The Legend

The Legend

*Plop*

Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 09:03:
[...]

ik heb E bij B gedaan

Tandemasser niet mogen rijden met B? Onzin, zolang je onder de 750 Kg totaalgewicht van de aanhanger blijft maakt het niet uit hoor. Kijk in het kentekenbewijs wat er achter je auto mag hangen, er is verschil tussen geremd en ongeremd.

Met E mag je maximaal 3,5 ton treingewicht hebben, dus inclusief lading.

quote van de rijschool waar ik E heb gehaald over een nieuwe Europese richtlijn die eraan zit te komen:

[...]
Euh jah, de Europese richtlijn die eraan zit te komen.. vanaf 2012 :+

Tot die tijd mag je dus met rijbewijs B rijden met een combinatie van 3500kg met in achtneming van de voorwaarden die al tig keer genoemd zijn :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door The Legend op 21-09-2005 11:34 ]

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
Okee duidelijk... Ik heb net mijn rijbewijs kunnen ophalen (na 5 dagen) en ga straks lekker rondrijden :Y)

Verwijderd

justawitte schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 18:41:
[...]

Succes, ik vond het heel erg vreemd allemaal. Je hoeft verder niet ergens op te letten, je instructeur zal je alles uitleggen en het stapje voor stapje opbouwen.

Ik moest bijvoorbeeld eerst alleen maar sturen en later gas geven + schakelen en remmen. Veel later ga je dan pas kijken naar borden etc. Die borden miste ik in het begin volkomen namelijk.
Idd :Y) Alleen sturen, later gas erbij , schakelen en stukje rijden in de stad.

Ging allemaal erg goed, op 2 dingen na, is dat ik het stuur net iets anders vastpak dan de 2 beschreven methodes van hoe wel je stuur vast te houden, en de koppeling rustig loslaten, de motor sloeg 2 x af bij een stoplicht maar na veel oefenen ging het wel :)

Ben iig heel blij dat ik een beetje inzicht in dingen gekregen heb met rijden :)

volgende week weer.

Verwijderd

proller schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 17:16:
Volgende week woensdag afrijden :D Spannend :D Als ik het haal staat er binnen 48 uur een Ford Mondeo 2.5 liter 170 pk V6 sedan voor de deur :P Dus wel een stukje extra motivatie dacht ik zo :)
een ouwe voor jou of een nieuwe voor je pa? :P

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-09 14:35

weebl

YARR!

Ik ben er bijna... Volgende week (27/9) moet ik m'n TTT doen, en 18 oktober moet ik afrijden... Ik heb er iig zin in

• Justawitte
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 15:47:
[...]

Idd :Y) Alleen sturen, later gas erbij , schakelen en stukje rijden in de stad.

Ging allemaal erg goed, op 2 dingen na, is dat ik het stuur net iets anders vastpak dan de 2 beschreven methodes van hoe wel je stuur vast te houden, en de koppeling rustig loslaten, de motor sloeg 2 x af bij een stoplicht maar na veel oefenen ging het wel :)

Ben iig heel blij dat ik een beetje inzicht in dingen gekregen heb met rijden :)

volgende week weer.
Dat je de kopeling rustig moet laten opkomen komt vanzelf wel goed, de motor zal nog heel veel uitvallen. Vooral als het druk word in de stad en je een beetje vlotjes met het verkeer mee wilt. Op dat soort momenten ging het altijd mis bij mij.
weebl schreef op woensdag 21 september 2005 @ 17:40:
Ik ben er bijna... Volgende week (27/9) moet ik m'n TTT doen, en 18 oktober moet ik afrijden... Ik heb er iig zin in
succes altvast.

• Spiller
  • Laatst online: 05-09 23:14
Ik denk dat er maar heel weinig mensen zijn (lees: niemand) die auto hebben leren rijden zonder daarbij in het begin de motor vaak af te laten slaan. Natuurlijk gebeurt het bij de een vaker dan bij de ander en hangt het ook van de auto af.
Er is echt maar een methode om de koppeling onder de knie te krijgen: oefenen. Veel oefenen.
Ik heb mn rijbewijs nu een paar maanden en laat nogsteeds regelmatig de motor afslaan. Gewoon rustig blijven en opnieuw starten. Laat de mensen achter je maar een paar seconde wachten, daar gaat niemand dood van.
Het is trouwens ook echt geen ramp als je op je examen je motor een keer af laat slaan, mits je laat zien dat je er rustig onder blijft. Als je gaat zitten panieken kun je het natuurlijk wel op je buik schrijven...

Ioniq 5 P45

• Nik

Nik

Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 15:49:
[...]

een ouwe voor jou of een nieuwe voor je pa? :P
Tweedehands auto dat wel... Zelf betaald van mijn eigen verdiende centjes :D Anders had mijn pa zijn auto wel aan mij gegeven en hij zelf die Mondeo gekocht (hij heeft een Toyota Cor E1x 1.6 dacht ik, ook uit '95 :D).

En ja, auto dus vandaag nog eens goed bekeken, en zatderdag kopen denk ik zo maar eens even. Ik moet wachten op mijn pa want die wil dus een testrit maken (en ik mag dat nog niet, heb geen rijbewijs he ;)).

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
Net ff anderhalf uur met mijn ma in d'r auto gereden (voor het eerst).. Een benzine. Damn da's ff wennen zeg, hij's wel 3keer voor het stoplicht afgeslagen :X . En die lui maar toeteren, daar voel ik mij dan zo kut bij hè.

Maar eigelijk moet ik mij niet laten opfokken, ik weet het. Mja 't rijdt echt anders vind ik :P

[ Voor 7% gewijzigd door Waypoint op 21-09-2005 21:51 ]

• Justawitte
  • Niet online
Spiller schreef op woensdag 21 september 2005 @ 20:33:
Het is trouwens ook echt geen ramp als je op je examen je motor een keer af laat slaan, mits je laat zien dat je er rustig onder blijft. Als je gaat zitten panieken kun je het natuurlijk wel op je buik schrijven...
M'n instructeur vertelde dat er een keer een leerling (ik weet niet of het de zijne was) 't presteerde om 6x op z'n examen de motor te laten afslaan. Maar die persoon haalde 't examen wel.

• weebl

weebl

YARR!

Hee bedankt :)

Ik heb van de 30 lessen die ik nu heb gehad er misschien 3 gehad waarin ik de motor niet heb af laten slaan. Waarvan die van gisteren. Het ging best goed. Keren op de weg ging in een keer goed (in een stationcar, opel vectra ofzo), en ook de hellingproef deed ik een een keer goed. Dus ik heb er wel vertrouwen in dat ik er dinsdag twee kan afronden

• Thijsch
  • Laatst online: 07:19
Zit nu op 18 lessen. Gister voor het eerst keren op de weg. heel makkelijk eigenlijk :P net als hellingproef en (bochtje) achteruit... gister ook voor het eerst snelweg. Dat was eigenlijk helemaal niet eng of speciaal :P Alleen als je er van afkomt lijk je net stil te staan!!

Ik hoorde alleen dat als je in 2006 je rijbewijs gaat halen dat je dan de eerste 2 jaar niet s avonds mag rijden? Het klonkt mij in de oren als een sterk verhaal :P of is het echt waar?

• Meneer aard
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

ParaDot schreef op donderdag 22 september 2005 @ 16:36:
Zit nu op 18 lessen. Gister voor het eerst keren op de weg. heel makkelijk eigenlijk :P net als hellingproef en (bochtje) achteruit... gister ook voor het eerst snelweg. Dat was eigenlijk helemaal niet eng of speciaal :P Alleen als je er van afkomt lijk je net stil te staan!!

Ik hoorde alleen dat als je in 2006 je rijbewijs gaat halen dat je dan de eerste 2 jaar niet s avonds mag rijden? Het klonkt mij in de oren als een sterk verhaal :P of is het echt waar?
Lijkt me een beetje stug :X

S`avonds rijden vind ik toch echt wel relax, lekker rustig, gewoon beter in te schatten soms door de lichten en het rijd gewoon beter vind ik..

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

* Paitor gaat 21-10 op voor z'n examen

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• Nik

Nik

18 lessen en woensdag examen :D Ik heb er zin in :D

• OutSIdeR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:40
Vandaag gehoord dat een vriend van me al voor de vierde keer is gezakt op zijn praktijk examen.. :/

Ik moet iig op 4 oktober afrijden.
Heb nu zon 23/24 lessen achter de rug, maar ik vergeet toch steeds dingen bij bijzondere verrichtingen hoe ik moet kijken voordat ik ga, straatje keren / achteruit rijden / inparkeren etc etc...
Ik vergeet het de hele tijd, ik moet het de hele tijd aan mijn instructeur vragen, maarja op het examen gaat dat niet.

Zou iemand het voor mij kennen neerkalken, zodat ik het uit me kop ken leren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:31
elke 3 seconden je hoofd naar de binnenspiegel en vervolgens naar de buitenspiegel draaien, opvallend kijken dus.

En bij speciale verrichtingen goed je spiegels in de gaten houden en over je schouder kijken..

er is eigenlijk maar 1 tip

KIJKEN!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

418O2 schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 06:18:
elke 3 seconden je hoofd naar de binnenspiegel en vervolgens naar de buitenspiegel draaien, opvallend kijken dus.

En bij speciale verrichtingen goed je spiegels in de gaten houden en over je schouder kijken..

er is eigenlijk maar 1 tip

KIJKEN!!
Eeerhm... en het verkeer voor je dan :? Achteruit kijken doe je als je een nieuwe straat in rijdt, of als je voor langere tijd je weg vervolgt. Maar echt niet elke 3 secondes hoor! Dan zou je niet eens meer zien wat er voor je gebeurd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Waypoint schreef op woensdag 21 september 2005 @ 21:50:
Net ff anderhalf uur met mijn ma in d'r auto gereden (voor het eerst).. Een benzine. Damn da's ff wennen zeg, hij's wel 3keer voor het stoplicht afgeslagen :X . En die lui maar toeteren, daar voel ik mij dan zo kut bij hè.

Maar eigelijk moet ik mij niet laten opfokken, ik weet het. Mja 't rijdt echt anders vind ik :P
Wordt vanzelf beter. In het begin laat je elke nieuwe auto waar je in rijdt wel een paar keer afslaan. Na een tijdje merk je dat dit vanzelf overgaat :)
Verder niets aantrekken van die mensen die lopen te toeteren. Die hebben zelf ook ooit leren rijden en gegarandeert dat ze toen dezelfde problemen hadden :+

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Laatst online: 08:47

Maximus

There is no substitute

Heb nu 13 lesjes gehad en het gaat erg goed vind ik zelf. De instructeur is ook wel te vreden die gokt op een les of 25 en dan examen. Alleen dat gallige theorie :r echt ik had 2 foutjes teveel. Dus we mogen weer even buurten bij het CBR ...

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

proller schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 06:27:
[...]

Eeerhm... en het verkeer voor je dan :? Achteruit kijken doe je als je een nieuwe straat in rijdt, of als je voor langere tijd je weg vervolgt. Maar echt niet elke 3 secondes hoor! Dan zou je niet eens meer zien wat er voor je gebeurd!
in woonwijken etc, en gewoon dorpen is het hiero vrij overzichtelijk, enigste keer dat ik ff kijk is enkel als ik moet parkeren ofsow.

Maar @ snelweg wil ik wel graag ff overzicht houden, met name over de duitse snelweg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
Net les 6 gehad :)
Gedaan:
• Op de snelweg gereden met 120km/h :), zowel in voegen als uitrit nemen en inhalen.
• Getankt :P
• Achteruit rijden en omkeren
• voor fileparkeren
• Spiegels in de gaten houden voor afslaan(doe ik al 2 lessen nu :X).

Het ging allemaal goed/perfect op het scannen(bewust kijken en niet gewoon kijken) na en ik moet niet naar de pook kijken als ik wil schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor

Paitor

ga ik nou te ver als ik zeg dat het heel logisch is dat je op de eerste keer snelweg leert invoegen en een uitrit nemen :+ Lijkt me namelijk lastig straatjekeren daar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Laatst online: 16-09 15:52
Venxir schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 09:24:
en ik moet niet naar de pook kijken als ik wil schakelen.
Herkenbaar. Maargoed, gewoon wat meer rijden. Zelf heb ik het me ook pas afgeleerd toen ik goed kon optrekken (lees: niet al te langzaam :P) Dan heb je geen zin om naar de pook te kijken. Daarnaast, je moet even door hebben dat als je de pook in z'n vrij zet dat hij tussen 3 en 4 zit. Daar moet je goed gebruik van maken :)
Paitor schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 09:37:
ga ik nou te ver als ik zeg dat het heel logisch is dat je op de eerste keer snelweg leert invoegen en een uitrit nemen :+ Lijkt me namelijk lastig straatjekeren daar :P
En zelfs dan moet je nog uitvoegen :+

Na, in princiepe kun je (in Eindhoven Noord) ook gewoon met een stoplicht van de snelweg af. Zeker als je vanaf nijmegen komt, als je vanaf Tilburg komt moet je nog wel een beetje voorsorteren :)

Overigens heeft * blackangel ongeveer 1 week geleden 's avonds mijn eerste deel van de auto gemolt :P Bij achteruit rijden in het donker stond er een paaltje :P Ik dacht dat er alleen een glasbak stond, maar die hadden ze blijkbaar ook aan de zijkant nog afgeschermd met paaltjes :(

Ach, jammer maar helaas. Het is niet zo alsof de achterbumper nog intact was (niet mijn schuld dat er al krasjes zaten :P ) De deuk is wel mijn schuld, maar die zie je gelukkig bijna niet (+/- kwart centimeter diep, nog geen 3 cm breed en nog geen 2cm hoog) en gelukkig zaten mijn ouders er ook niet mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

Is het al woensdag? :P

Meeeeh ik wil mijn rijbewijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
blackangel schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 10:23:
[...]

Herkenbaar. Maargoed, gewoon wat meer rijden. Zelf heb ik het me ook pas afgeleerd toen ik goed kon optrekken (lees: niet al te langzaam :P) Dan heb je geen zin om naar de pook te kijken. Daarnaast, je moet even door hebben dat als je de pook in z'n vrij zet dat hij tussen 3 en 4 zit. Daar moet je goed gebruik van maken :)
Hoe bedoel je dat? :/

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomoDigger
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:02
^ bij schakelen naar 3 of 4, eerst naar vrij duwen, dan recht omhoog of omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Laatst online: 05-09 23:14
Misschien een stomme tip/anekdote, maargoed.
Toen ik mn examen ging doen, was ik van te voren best zenuwachtig enzo. Dacht dat ik al mn spullen bij me had, maar kwam er een kwartier van te voren achter dat ik mn pasfoto vergeten was. Ik snel mn moeder bellen of ze die op het CBR langs wil brengen, een half uur fietsen.
Op het moment dat ik het kamertje wordt ingeroepen, en mn spullen moet afgeven zeg ik dat mn moeder er aan komt met de pasfoto.
Daarna rustig gaan afrijden, geen echte fout gemaakt op een misschakel na.
Terug bij het CBR zat mn moeder daar te wachten en geeft ze de pasfoto aan me, toen ik nog niet wist of ik wel of niet geslaagd was.
De examinator zei ook dat ik met een kleine voldoende geslaagd was, én dat ie het voor mn moeder deed zodat ze niet voor niets naar het CBR was gekomen.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Paitor schreef op donderdag 22 september 2005 @ 16:49:
* Paitor gaat 21-10 op voor z'n examen
Veel succes!!...Mocht je slagen mag je wel een rondje geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor

Paitor

jk_warrior schreef op maandag 26 september 2005 @ 00:27:
[...]

Veel succes!!...Mocht je slagen mag je wel een rondje geven ;)
dankje, de eerst volgende keer dat ik je op USR zie krijg je dan wel een biertje van me :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Laatst online: 16-09 15:52
NomoDigger schreef op zondag 25 september 2005 @ 23:39:
^ bij schakelen naar 3 of 4, eerst naar vrij duwen, dan recht omhoog of omlaag.
met zijn wijze woorden.

Je hoeft dan niet te richten. In z'n 1 moet je hem dan naar links duwen, en dan omhoog. In z'n tweede rag je hem ook naar links en dan naar beneden. Of als je vanuit zijn 1 in de 2 wilt zetten alleen omlaag trekken en ook nog een klein beetje naar links trekken.

3 is hem in zijn vrij duwen, en vervolgens naar boven. 4 in z'n vrij duwen, en dan naar beneden. De 5 schakelt precies omgekeerd zoals de 2 :)

't is wat moeite met in praktijk brengen, maar uiteindelijk kun je op deze manier echt schakelen zonder te kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:50

_Ernst_

Mark It Zero!

\o/

Vanmorgen voor de 2e keer af moeten rijden... Gehaald :D
De rit ging opzich wel goed, alleen stond ik bij achteruit inparkeren een beetje scheef, en voegde ik op de snelweg te langzaam in. Ik reed 80, maar 100 was beter geweest.
Desondanks toch gehaald, examinator vond het wel een soepele rit verder :)

Vanmiddag even rijbewijs ophalen :)

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Whoehoe, vanmiddag voor de 2e keer moeten afrijden en gewoon netjes geslaagd.
prima ritje gemaakt en goed ingespeeld op maffe situatie op snelweg dus goed woordje gehad van examinator en leraar.

en nog feli voor de andere die vandaag ook geslaagd zijn uiteraard.

[ Voor 16% gewijzigd door Rubman op 27-09-2005 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl

weebl

YARR!

weebl schreef op woensdag 21 september 2005 @ 17:40:
Nou, dat ging niet zo best... Volgens de examinator. Ik moet de risico's beter inschatten, en iets beter om me heen kijken. Maargoed, het is maar een TTT en niet m'n examen. Ik heb ervan geleerd, en m'n speciale verrichtingen gehaald. Dus ik ben wel tevreden. Gewoon iets relaxter doen tijdens het examen en dan komt het allemaal wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsch
  • Laatst online: 07:19
Gister weer rijles gehad(19e) maar het ging niet echt lekker. Ik merk dat ik niet genoeg voor me kijk. maar te dicht op de auto zeg maar. ik scan niet goed genoeg wat er komen gaat en daardoor miste ik een paar keer een bord enzo. Zijn er meer mensen die hiermee problemen hebben?

Ik had ook dat ik een inrit naar links moest nemen, terugschakelen naar de 1 en toen zat ik in de 3. Vervelend maar kan natuurlijk gebeuren
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.