Het grote rijbewijs topic - Deel 3 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.881 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
GVD wat haat ik die kerel van het CBR zeg.. wat een zak... echt ALLES ging perfect, nog beter als een goede les en ja hoor laat ie mij zakken. Hij vond dat ik sneller moest rijden, dan hadden we nog 1 of 2 stoplichten kunnen meepakken. Van die kut fietsers die half op de weg fietsen voor een zebrapad, daar had ik gewoon moeten inhalen, terwijl er gelijk na het zebrapad een t splitsing was en daarna een weg versmalling... en ik zag net dat hij mij ook een o op fileparkeren had gegeven, maar daar heeft die niks over gezegd en ik bij God geen idee wat hij bedoeld.. echt ik dacht kat in het bakkie alles ging zo fucking goed...

GVD ik baal echt ENORM, straks ben ik op vakantie en tegen die tijd dat ik terug kom kan ik 1 weekje lessen voordat de rijschoolhouder weggaat, dus dan ben ik er 2 maand tussen uit (minimaal)... hopelijk kan ik over 2 weken als nog over nieuw proberen. Ik ben ook nog in discussie gegaan met die man, omdat ik vond dat hij onredelijk was, ik vond het gewoon te gevaarlijk en hij zei serieus letterlijk 'het gaat erom, als die fietsers achter je vallen maakt het niks uit, als ze maar niet voor je vallen'

Hij woont hier vlakbij en gister is hier in de buurt ingebroken, mijn ma zei ook al, waarschijnlijk was het gewoon bij hem :r :P . Zei voor de rest ook niks tijdens de rit, dus heb ik maar het woord genomen. Zo frustrerend, als ik nou een voorrangsfout had of een ingreep oid.. maar hij zei dat ik gewoon goed had gereden MAAR dat ik sneller moest beslissen e.d... volgende keer zou ik desnoods wel een paar fietsers bijna omver rijden als het net kan, dan ben ik iig vlot genoeg :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:54

_Ernst_

Mark It Zero!

^ dat suckt :/
Ik vind het hele CBR maar ronduit ruk geregelt, waar gaat het nou om als je je rijbewijs wil halen?? Toch dat je veilig rijdt, en niet, zoals uit jou verhaal blijkt, opschieten en daarom redelijk risico's nemen? :?
Ze willen gewoon geld verdienen dus laten ze je maar een paar keer zakken, je komt toch wel bij ze terug...

Ik mag 27 september weer (ja das ver weg), tussendoor nog 3 weken op vakantie en een week lannen, dus heb het voor de zekerheid maar een tijdje vooruit geplant.

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:05

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Waypoint: vage uitspraak van die CBR man. Je krijgt volgens mij alleen een onv voor je fileparkeren als je niet goed kijkt. Al pakeer je nog zo scheef, zolang je maar blijft kijken is het volgens mij gewoon een voldoende.

_Ernst_: doorrijden is ook belangrijk. Als je te vaak niet goed meekomt met het verkeer, ben je soms ook een gevaar op de weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We Are Borg schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 13:59:

_Ernst_: doorrijden is ook belangrijk. Als je te vaak niet goed meekomt met het verkeer, ben je soms ook een gevaar op de weg :)
Je moet gewoon vlot doorrijden, dat zei mijn instructeur toendertijd. En dat betekent niet plankgas bij elke stoplicht maar vlot met het verkeer mee gaan.

Wel kut voor Waypoint :| Mij is altijd vertelt dat je fietsers zo snel mogelijk moet inhalen. Fietsers zijn gewoon gevaarlijke objecten voor een automobilist. Wat wel ernstig is dat ik onderweg altijd loop te vloeken op fietsers, terwijl ik een paar uur later dezelfde dingen uithaal op de fiets :P

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2005 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Gister mn eerste lesdag van de zeven. Vier uur achtermekaar gereden, 't ging al best aardig. Laat de motor alleen nog best vaak afslaan voor het verkeerslicht, maargoed, dat komt wel goed hoop ik :)
Vandaag 4,5 uur gereden, ging al een stuk beter. Ook gelijk stukje snelweg gedaan, maar dr stond file, dus ging niet echt mooi....
Zondag weer 4 uur rijden, morgen lekker vrij :P Op naar mn examen as donderdag.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Spiller schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 17:41:
Gister mn eerste lesdag van de zeven. Vier uur achtermekaar gereden, 't ging al best aardig. Laat de motor alleen nog best vaak afslaan voor het verkeerslicht, maargoed, dat komt wel goed hoop ik :)
Vandaag 4,5 uur gereden, ging al een stuk beter. Ook gelijk stukje snelweg gedaan, maar dr stond file, dus ging niet echt mooi....
Zondag weer 4 uur rijden, morgen lekker vrij :P Op naar mn examen as donderdag.
zozo intensief lesprogramma :P
Wat kost dat nou zo'n spoedcursus en hoeveel lessen heb je dan?

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Woensdag eerste les gehad ook. Voor motor dan. :7

We hebben twee lessen in een les kunnen behandelen. Ging opzich allemaal erg makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:35

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

_Ernst_ schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 17:47:
[...]

zozo intensief lesprogramma :P
Wat kost dat nou zo'n spoedcursus en hoeveel lessen heb je dan?
In z'n eerste zin zegt ie dat ie zeven lessen heeft ;)
Maar ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat dat nou kost...

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

Spike_wolf schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 18:54:
[...]

In z'n eerste zin zegt ie dat ie zeven lessen heeft ;)
Maar ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat dat nou kost...
lesdagen, niet het aantal lessen ;)

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Officieel is het een 10 daagse cursus. Kost ongeveer 1700 euro, maar mijn rijinstructeur die ik in eerste instantie zou krijgen slordig was, moest ik 2 dagen voor het begin zelf bellen over wat, hoe en waar ik ging rijden. Toen een nieuwe instructrice gekregen, en les nu 4 tot 6 uur per dag met haar. Gister (donderdag) begonnen, zaterdag even vrij, zondag weer 4 uur, dinsdag TTT en dan donderdag laatste les + examen (als het goed is :P )

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal Mother
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 22:27

Animal Mother

Seven-six-two millimeter

4 uur achter elkaar is wel erg lang. :) Ik heb ook een spoedcurus gedaan bij de anwb. Dat was eerst 2 dagen in de simulator. Daarna iets van 7 dagen van 08:00 tot 17:00 op de weg, maar dan rij je met nog een andere cursist. Dus een uurtje rijden, dan ergens langs de kant wisselen. :) Dan nog een paar keer per dag ergens iets eten/drinken in de stad ofzo. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
Thanx voor de reactie's! Ik snap ook wel dat jullie natuurlijk maar 1 kant van het verhaal horen, maar ik blijf nog steeds bij mijn kant van het verhaal. 16 september kan ik pas weer.

Binnen 2 weken kan het namelijk niet meer (alles zit vol) en daarna ben ik 3 weken weg op vakantie. Dan ben ik 1 week thuis waarin ik geen examen kan doen, dan zou ik eerst 2 losse lessen nemen, maar dat ga ik denk ik niet doen. De week erna is de rijschoolhouder namelijk weg en de week erop ook, maar de 2e week ben ik ook weer weg. Als ik dan weer kom hebben we nog 2 weken (in de 2e week moet ik weer op een vrijdag afrijden om half 11 dacht ik) en neem ik nog 2 lessen in de ene week en 2 in de andere (allebei een blokuur) en een uurtje voor het examen.

Iedereen zegt nl dat het helemaal geen zin heeft om die 2 losse lessen tussendoor te doen, ben daarna ook weer 2 weken er tussen uit hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Laatst online: 15-09 16:18
ik ken het waypoint. Laatst met de motor reed ik tussen 80 en 85 op de klok waar je 80 mocht, kreeg ik als commentaar dat ik te zacht reed, want als hij 80 reed kwam hij op me af zei hij :| :?
Morgen nieuwe poging :) en nu ga ik hem wel halen!

je kan trouwens ook bij andere rijscholen informeren of die examendata hebben gereserveerd! Heb ik ook gedaan, daardoor kon ik na 2 weken alweer afrijden. En een andere instructeur wijst je toch weer op andere puntjes...

[ Voor 38% gewijzigd door marteltor op 10-07-2005 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
marteltor schreef op zondag 10 juli 2005 @ 20:14:
ik ken het waypoint. Laatst met de motor reed ik tussen 80 en 85 op de klok waar je 80 mocht, kreeg ik als commentaar dat ik te zacht reed, want als hij 80 reed kwam hij op me af zei hij :| :?
Morgen nieuwe poging :) en nu ga ik hem wel halen!

je kan trouwens ook bij andere rijscholen informeren of die examendata hebben gereserveerd! Heb ik ook gedaan, daardoor kon ik na 2 weken alweer afrijden. En een andere instructeur wijst je toch weer op andere puntjes...
Daar zat ik eigelijk ook al aan te denken.. gewoon andere rijscholen bellen? Probeel is eigelijk alleen dat de rijschool van mij direct al die van september heeft ingekocht en ik zei dat dat goed was, maar nu snap ik meteen waarom :/

En dat aankopen kunnen ze zeker niet terug draaien? Hij heeft hem vrijdag rond 1 uur gekocht en als hij hem nog kan verkopen of het kan terug draaien bel ik gelijk alle rijscholen hier in de buurt af. Dat zijn er zat nl ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Waypoint op 10-07-2005 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
je kan misschien beter eerst bij die andere rijscholen informeren en zeggen dat ze het nog horen als je bij hun wilt lessen omdat je dan die andere rijschool moet proberen te annuleren. In ieder geval succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:47
Sinds oktober is mijn vriendin aan het rijlessen en heeft ondertussen al meer dan 75 lessen gehad (van 50 minuten). Afgelopen vrijdag heeft ze voor het eerst afgereden en is ze gezakt.

Ze is tijdens het autorijden erg onzeker en denkt vaak teveel na over de dingen die ze net daarvoor fout heeft gedaan tijdens het lessen. Hebben jullie misschien nog tips om de onzekerheid tijdens het autorijden weg te nemen? Voor mij is het ook onbekend terrein, want ik ben na zo'n 30 lessen netjes geslaagd en ben ik eigenlijk geen moment onzeker geweest tijdens het autorijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
EdwinB schreef op maandag 11 juli 2005 @ 00:05:
Sinds oktober is mijn vriendin aan het rijlessen en heeft ondertussen al meer dan 75 lessen gehad (van 50 minuten). Afgelopen vrijdag heeft ze voor het eerst afgereden en is ze gezakt.

Ze is tijdens het autorijden erg onzeker en denkt vaak teveel na over de dingen die ze net daarvoor fout heeft gedaan tijdens het lessen. Hebben jullie misschien nog tips om de onzekerheid tijdens het autorijden weg te nemen? Voor mij is het ook onbekend terrein, want ik ben na zo'n 30 lessen netjes geslaagd en ben ik eigenlijk geen moment onzeker geweest tijdens het autorijden.
Misschien een andere rijschool kiezen die speciaal met dit soort mensen traint? Niet lullig bedoeld, maar hier in de buurt trainen sommige kleinere rijscholen juist dit soort mensen, ze adverteren er ook mee enzo.

Ik heb ondertussen al 38 uur gelesd en ook gezakt en dan is het kut om te horen dat vrienden in 29 uur lessen het in 1x halen :/ . Ik ga nu 2 maand en 1 week niet lessen en dan heb ik nog 5 lessen (incl uurtje voor examen) en dan proberen we het weer. Het idee om eerder examen te doen heb ik maar laten varen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Nou, vandaag is voor mij ook de eerte keer dat ik ga afrijden..
K moet vanochtend om half 12 in Arnhem zijn.. uurtje ervoor word k dus opgehaald en ga k daarheen rijden.
K hoop dat ik het in een keer haal.. anders word het denk ik heel krap aan om het nog een te proberen, aangezien ik eind deze maand voor een paar maanden het land uit ga :/

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
En Spike_wolf? Is het gelukt?
Ik had vandaag na 4 dagen lessen mn TTT. Had geheel tegen mijn verwachting in behoorlijk last van mn zenuwen. 2 keer heb ik die vent niet eens iets horen zeggen, terwijl ik wel links of rechts had moeten gaan. Maarrr, mn bijzondere verichtingen gingen gelukkig wel goed, en heb ik dus ook vrijstelling voor gekregen :)
Donderdag afrijden, hopen dat ik dan wat minder last heb van mn zenuwen.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Spiller schreef op maandag 11 juli 2005 @ 18:01:
Ik had vandaag na 4 dagen lessen mn TTT. Had geheel tegen mijn verwachting in behoorlijk last van mn zenuwen. 2 keer heb ik die vent niet eens iets horen zeggen, terwijl ik wel links of rechts had moeten gaan. Maarrr, mn bijzondere verichtingen gingen gelukkig wel goed, en heb ik dus ook vrijstelling voor gekregen :)
Vrijstelling is fijn ja, alvast succes donderdag :)

Bij mijn eerste examen 2 weken geleden had ik ook vrijstelling vanwege de TTT, alleen nu hoorde ik vorige week van mijn instructeur dat die vrijstelling alleen voor het eerste examen geld. En dat wist ik niet. Volgende examen dus gewoon weer de bijzondere verrichtingen erbij :( Opzich niet erg, bij de TTT ging het ook goed, maar toch weer een grotere kans om iets fout te doen en te zakken :/

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 14:55:
[...]
lees de kleine lettertjes van de aanvullende voorwaarden rbw-garantie maar eens na, puntje 4: "u heeft bij de medische vragen voor aanvraag van het rij-examen geen enkele vraag met ja hoeven te beantwoorden"
maar als ze die voorwaarde bij jou blijkbaar niet hanteren: toppie!

[...]

hmmz, dat is inderdaad minder. alhoewel je met 1 oog 100% op zich de nummerbord-test gewoon zou moeten kunnen halen. maar ik snap wel dat je daar eerlijk over wilt zijn.
Sorry voor het late antwoord, maar ik ben wat bezig geweest in mijn nieuwe huis.
Na even te bellen werdt dit bevestigd, alleen is mij wel verteld dat als ik doormiddel van een bril of contactlenzen door het CBR goedgekeurd wordt, ik de garantie wel krijg.
Zelf zit ik te denken om maar ergens anders te gaan lessen, is veel goedkoper namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Spiller schreef op maandag 11 juli 2005 @ 18:01:
Neej het is me niet gelukt :/
Beetje jammer, maar het was eerlijk gezecht ook wel een mierenneuker die examinator hoor :X
Het rijden ging allemaal perfect... maar ik stond een keer een beetje te ver naar rechts toen ik op een kruispunt linksaf wilde, en ik keek een keer niet goed genoeg vond ie....
Verder had ik de hellingproef niet goed goenoed... :X okay, toen hij zij dat ik het moest doen gaf ik iets te veel gas waardoor de motor nogal begon te brullen, maar verder ging ie perfect, k rlde geen milimeter achteruit... en verder op het parcours heb ik de hellingproef nog 4 keer moeten door bij stoplichten en dergelijke, maar die gingen allemaal perfect.....

Hij stuurde me ook nog een aantal keer door smalle straatjes waar ineens een stel verhuiswachens stonden... ik had steeds aan bijde kanten 2 cm speling anders had ik de spiegels eraf gereden, maar hier reed ik heel soepeltjes doorheen.... "die situaties heb je perfect gedaan" zegt ie.. "heel mooi soepel tussendoor gestuurd" zegt ie... "maar toch ben je gezakt" zegt ie :| :/

beetje jammer....
helemaal omdat ik het waarschijnlijk niet meer ga redden om nog en keer af te rijden voor ik 29 juli op het vliegtuig stap om 5 maanden op Aruba te gaan stage lopen :/
lekker dan.. moet ik eerst nog eens daar m'n rijbewijs halen... en daarna hier NOG een keer :/ ... lekker dan...

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
Spike_wolf schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 14:09:
[...]

Neej het is me niet gelukt :/
Beetje jammer, maar het was eerlijk gezecht ook wel een mierenneuker die examinator hoor :X
Het rijden ging allemaal perfect... maar ik stond een keer een beetje te ver naar rechts toen ik op een kruispunt linksaf wilde, en ik keek een keer niet goed genoeg vond ie....
Verder had ik de hellingproef niet goed goenoed... :X okay, toen hij zij dat ik het moest doen gaf ik iets te veel gas waardoor de motor nogal begon te brullen, maar verder ging ie perfect, k rlde geen milimeter achteruit... en verder op het parcours heb ik de hellingproef nog 4 keer moeten door bij stoplichten en dergelijke, maar die gingen allemaal perfect.....

Hij stuurde me ook nog een aantal keer door smalle straatjes waar ineens een stel verhuiswachens stonden... ik had steeds aan bijde kanten 2 cm speling anders had ik de spiegels eraf gereden, maar hier reed ik heel soepeltjes doorheen.... "die situaties heb je perfect gedaan" zegt ie.. "heel mooi soepel tussendoor gestuurd" zegt ie... "maar toch ben je gezakt" zegt ie :| :/

beetje jammer....
helemaal omdat ik het waarschijnlijk niet meer ga redden om nog en keer af te rijden voor ik 29 juli op het vliegtuig stap om 5 maanden op Aruba te gaan stage lopen :/
lekker dan.. moet ik eerst nog eens daar m'n rijbewijs halen... en daarna hier NOG een keer :/ ... lekker dan...
Tell me all about ik, ik kan ook pas september weer :/ . Kut is dat ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woei, 'k heb em vandaag gehaald bij de eerste keer afrijden. Was wel een relaxte gast, die examinator. Voor m'n gevoel zat hij alleen maar met m'n rij-instructeur achterin te praten en lette hij niet op :P 'k had wel een aantal foutjes, maar blijkbaar was 't toch goed genoeg. 'k ben blij!! :D

Jammer voor degenen die gezakt zijn, 't is volgens mij echt afhankelijk van je examinator.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2005 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Jammer he!
Wel balen hoor.

Maar met de motor moest ik 28 juni afrijden. Toen zakte ik. Gisteren, de 11 heb ik opnieuw examen gedaan en gehaald. Het kan dus echt nog wel voor je naar aruba gaat. Ik zat in dezelfde situatie; over een aantal dagen voor een aantal maanden naar het buitenland. Daarom ben ik toen eens gaan rondbellen of rijscholen nog examens vrij hadden. Dat hadden ze, en daardoor kon ik zo snel weer afrijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 22:54

Elektronicanet

Leds do it!

Waypoint schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 00:15:
[...]
Tell me all about ik, ik kan ook pas september weer :/ . Kut is dat ja..
Ik mag 3 augustus weer, het kan dus wel in de vakantie :)

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 11:51
Dinsdag 5 Juli was mijn datum... gezakt...

Een vrouw bij een weg gemist die blijkbaar wilde oversteken, ik was van mening van niet. Twas geen zebrapad ofzo, ze stond met een hond langs de kant van de weg. Ook ander punt dat wanneer ik iets rustiger had benadert dat ik meer tijd had gehad om wat fietsers voor te laten gaan wat in de later opvolgende bocht makkelijker was geweest. Heel wazig allemaal...

Examinator was aardige man, wel onwennig ineens met iemand anders naast je.
Maar dat niet alleen, er zat ook nog eens een tweede examinator in mn nek te hijgen tijdens het examen. Die kwam de examinator beoordelen. Echt dik gaar dus gewoon, want ik wilde dat mn instructeur meeging wat nu dus niet meer kon.

Naja... jammer balen en alles, eerst maar op vakantie zonder rijbewijs. Na de vakantie gaan we dan maar weer beginnen met rijden, 2 augustus ofzo heb ik afgesproken weer wat te gaan rijden. Zien dan wel verder hoe of wat. Dan maar weer herexamen doen met wat lesjes nog. Hopelijk lukt het dan. Meer leren lukt me toch niet echt meer met de instructeur naast me. Kheb echt veel gelest en veel geleert. Ervaring opdoen met een instructeur naast je is niet echt goed ofzo, kdenk dat het beter was geweest als ik em had gehaalt en nu kon gaan rijden en ervaring opdoen, zat tijd in de vakantie, zat autos ter beschikking van mensen. Jammer hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yeah, geslaagd.

ik reed echt niet beter dan de vorige keer (vond instructeur ook), maar tis gelukt :P
bijzondere verrichtingen niet gedaan btw.

examinator was wel een geschikte man. mompelde af en toe "juist juist juist juist, gaat goed dit.".
m'n instructeur zo (ongeveer): "dat zal best maar meneer heeft dus al wel 5 examens om zeep geholpen"
examinator: "mja, we zijn allemaal mensen he..."
ik zo (kon best, was echt goede kerel): "ikke of die collega's van u?"

en toen deed hij alsof hij me niet gehoord had :X :X

verder kende hij de weg niet echt dus we reden een beetje langs de examen-hotspots in EHV, die ken ik inmiddels wel. ging prima dus.

//ohja: wederom geen enkel verschil gezien tussen dit bnor examen en zo'n cbr examen. of het moet zijn dat ik weer geen nummerbordje hoefde te lezen :P
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 12:24:
[...]

Sorry voor het late antwoord, maar ik ben wat bezig geweest in mijn nieuwe huis.
Na even te bellen werdt dit bevestigd, alleen is mij wel verteld dat als ik doormiddel van een bril of contactlenzen door het CBR goedgekeurd wordt, ik de garantie wel krijg.
ah op die fiets.
Zelf zit ik te denken om maar ergens anders te gaan lessen, is veel goedkoper namelijk
kan. anwb is duur (ontkennen ze ook niet), maar je hebt de kans dat het in 10 dagen lukt. hoef je dat niet dan doe je het niet.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2005 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prut...

Het blijkt dat bij een lui oog het probleem niet gecorigeerd kan worden door contactlenzen of een bril omdat het in je hoofd zit.
Wel mag ik waarschijnlijk gewoon rijden omdat ik geen klachten heb (maar geen rijbewijs garantie dan.... bagger bagger bagger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Morgen alweer afrijden. Heb nog maar 6 lessen gehad, maar wel al een uurtje of 20 gereden. 1400 uur hopen dat iedereen uit de hele stad naar de snelweg gegaan is, lekker rustig in de stad en file op de snelweg :P

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Eeey eindelijk _/-\o_ Gefeliciteerd man :9~

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

lol, gefeli! :*)

Uiteindelijk toch gehaald :) voor jou was het dus wel voordelig die rijbewijsgarantie :P

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

danku danku. handtekeningen na de show :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 20:41
Hmm, ik ben pas begonnen (5 lessen gehad ala 8-9 uur gereden) maar goed ik ben gewoon veel te gespannen, en ik heb _geen_ idee waarom. Ik denk veel te veel na, vergeet van alles en kan me niet goed concentreren. Ik sla gewoon helemaal dicht als ik 6 kanten te gelijk op moet kijken (bij een drukke rotonde bijvoorbeeld). Kan je wel zeggen dat ik net begonnen ben en dat ik niet zoveel van mezelf moet verwachten, maar goed dat je moet je toch wel een beetje fatsoenlijk kunnen concentreren. En dan les ik ook nog eens midden in Amsterdam, dus da's ook handig. Hmm jah, je kan wel zeggen "je moet gewoon relax de auto in stappen" maar dat kan ik zelf wel ook wel bedenken ;) Ik denk zelf dat het gewoon een stukkie onzekerheid is of iets dergelijks.

Iemand anders hier evaring / advies voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
silentsnake schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 23:29:
Hmm, ik ben pas begonnen (5 lessen gehad ala 8-9 uur gereden) maar goed ik ben gewoon veel te gespannen, en ik heb _geen_ idee waarom. Ik denk veel te veel na, vergeet van alles en kan me niet goed concentreren. Ik sla gewoon helemaal dicht als ik 6 kanten te gelijk op moet kijken (bij een drukke rotonde bijvoorbeeld). Kan je wel zeggen dat ik net begonnen ben en dat ik niet zoveel van mezelf moet verwachten, maar goed dat je moet je toch wel een beetje fatsoenlijk kunnen concentreren. En dan les ik ook nog eens midden in Amsterdam, dus da's ook handig. Hmm jah, je kan wel zeggen "je moet gewoon relax de auto in stappen" maar dat kan ik zelf wel ook wel bedenken ;) Ik denk zelf dat het gewoon een stukkie onzekerheid is of iets dergelijks.

Iemand anders hier evaring / advies voor?
Ik les ook midden in Amsterdam, tenminste, in het examengebied bij Sloterdijk, maar meestal valt het heel erg mee vind ik. Af en toe wat rottige stukjes, de afslag bij de VU bijvoorbeeld, als je op de derde baan van rechts komt aanrijden, en dan in een heel kort stuk naar de meest rechtse baan moet gaan om uit te voegen. Voor de rest is het overdag vrijwel overal heel rustig.
Als je op je examen ook nog ontzettend last van je zenuwen hebt kun je altijd nog de volgende keer, als het niet lukt, een recept halen voor wat zenuwremmend spul. Zorgt er voor dat je wél alert blijft, maar gewoon relaxter voelt. Iniedergeval minder paniekerig.
Met mn TTT had ik ook erg last van mn zenuwen, maar denk dat dat bij mn afrijden wel mee gaat vallen vandaag. Je weet nu wat je te wachten staat he :)
Succes!

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had zoiets in het allereerste begin van m'n lessen, bang dat ik bochten verkeerd inschatte enzo, dus dan durfde ik er niet hard genoeg doorheen. na een paar uurtjes had m'n instructeur er genoeg van, die heeft me toen ff laten zien wat zo'n auto allemaal kan: hij greep (vanaf de bijrijdersstoel) mijn stuur, gaspedaal aangekoppeld, en is toen een stukje "sportief" gaan rijden. ik moest ff nix doen, alleen kijken. heeft wel geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had dat ook toen ik begon (de eerste paar lessen, tot een uur of 8 denk ik). Toen ik eenmaal wat meer routine en controle over het voertuig had voelde ik me veel beter in de auto.

Komt vanzelf dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb het gisteren gehaald, first try (iets van 40 lessen gehad). de examinator zei dat het prima was :*) 8) . alleen hier kun je niet naar het gemeentehuis dat roze papiertje meteen halen, ze sturen dat per post :?
Ik heb zo'n RIS-opleiding gedaan, dus was al 2x eerder bij het cbr geweest en met een examinator gereden en ik moet zeggen dat ik wel het gevoel had dat ik wat relaxter daar zat de laatste keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:10
zometeen examen, na 28 lessen (en zo nog een), hopelijk gaat het lukken, heb er wel vertrouwen in :)

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2023
mijn chickie moet over 15 minuten afrijden....
ik hoop echt zo hard dat ze slaagt!!
28 lessen gehad en eerste keer dat ze examen gaat doen :)
zondag naar z-frankrijk met de auto, zou dus wel tof zijn als ze het haalt, anders kan ze pas over 4 weken ofzo weer lessen. :/

YEAHH!!! ze heeft het gehaald *ik werd net gebeld*

[ Voor 10% gewijzigd door SaiBork op 14-07-2005 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 13:41

Crayne

Have face, will travel

Meldt zich.

Heb vorig jaar in juli 2of 3 lessen gehad voor mijn vrouw me duidelijk maakte dat ze een scheiding wilde. Toen ben ik maar gestopt, met het kostenplaatje voor dat feest in mijn hoofd. ;)

Ik heb op 27 juli weer een intakeles om te kijken wat ik nog onthouden heb en hoeveel lessen ik nodig ga hebben. Ik kan niet zeggen dat ik echt zenuwachtig was vorig jaar. Of nu. *shrug*

Ik hoop alleen dat het allemaal een beetje binnen de perken blijft, want mijn geldvoorraad is ook niet onuitputbaar.

Mijn Library Thing catalogus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-09 12:50

Namu

Silver Wings Of Morning

Vandaag laatste les... FF alles goed inpeperen voor morgen... 13:10 examen in rijswijk... En ik ben totaal kalm eigelijk...

Ik weet dat ik goed kan rijden, ik heb al dat spul onder de knie... proberen me ego thuis te laten en braaf te luisteren voor een keer (de discussies die ik met m'n instructeur gehad heb soms...)

Maar goe. Veel geluk aan andere die vandaag en morgen ook examen doen.

-- Edit --

GVD!

De rijles ging heerlijk... hij was nog nooit zo stil :P

Maar dan komen we terug... krijg ik een papiertje waarop staat wat ik morgen mee moet nemen:

Me Theorie Certificaat
Identificatie
Oproep
Uitrekstel
Pasfoto (grr... moe'k weer 7 euri uitgeven voor foto's :( )
en 75 euro Om nog even de auto van de instructeur te mogen gebruiken!!

Vreselijk die rijschool... laatste week je nog helemaal uitmelken!
maandag 30 euro, vandaag 60 en morgen nog eens 75 euro!!

zucht... beter slaag ik in een keer...

[ Voor 42% gewijzigd door Namu op 14-07-2005 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Yeah, mijn 7 daagse cursus heeft zn vruchten afgeworpen. Ik ben geslaagd!
Examinator was een coole vent, zat de heletijd maar te babbelen met mn instructrice. Hij zei "Je hebt het gehaald met een kleine voldoende".
Zometeen als het stadhuis weer open is (koopavond) snel mn roze papiertje ophalen :)

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Laatst online: 21:10
Sv3n schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 10:26:
zometeen examen, na 28 lessen (en zo nog een), hopelijk gaat het lukken, heb er wel vertrouwen in :)
en geslaagd 8)

1 klein foutje bij invoegen (moest meer naar m'n voorganger en minder naar m'n achterligger) en verder had ie niks aan te merken :)

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Kheb morgen theorie, ben benieuwd :o
Spiller schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 16:22:
Yeah, mijn 7 daagse cursus heeft zn vruchten afgeworpen. Ik ben geslaagd!
Examinator was een coole vent, zat de heletijd maar te babbelen met mn instructrice. Hij zei "Je hebt het gehaald met een kleine voldoende".
Zometeen als het stadhuis weer open is (koopavond) snel mn roze papiertje ophalen :)
Sv3n schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 17:19:
[...]

en geslaagd 8)

1 klein foutje bij invoegen (moest meer naar m'n voorganger en minder naar m'n achterligger) en verder had ie niks aan te merken :)
Gefeliciteerd :D

[ Voor 49% gewijzigd door Erik1 op 14-07-2005 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iedereen feli!!
SaiBork schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 10:30:
zondag naar z-frankrijk met de auto, zou dus wel tof zijn als ze het haalt
denk er wel aan dat er voor onervaren bestuurders in frankrijk lagere maximumsnelheden gelden.
tis iets van 20 km/h langzamer dan normaal en dan gedurende 2 jaar ofzo, maar dat moet je maar ff uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
Namu schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 12:02:
Vandaag laatste les... FF alles goed inpeperen voor morgen... 13:10 examen in rijswijk... En ik ben totaal kalm eigelijk...

Ik weet dat ik goed kan rijden, ik heb al dat spul onder de knie... proberen me ego thuis te laten en braaf te luisteren voor een keer (de discussies die ik met m'n instructeur gehad heb soms...)

Maar goe. Veel geluk aan andere die vandaag en morgen ook examen doen.

-- Edit --

GVD!

De rijles ging heerlijk... hij was nog nooit zo stil :P

Maar dan komen we terug... krijg ik een papiertje waarop staat wat ik morgen mee moet nemen:

Me Theorie Certificaat
Identificatie
Oproep
Uitrekstel
Pasfoto (grr... moe'k weer 7 euri uitgeven voor foto's :( )
en 75 euro Om nog even de auto van de instructeur te mogen gebruiken!!

Vreselijk die rijschool... laatste week je nog helemaal uitmelken!
maandag 30 euro, vandaag 60 en morgen nog eens 75 euro!!

zucht... beter slaag ik in een keer...
Hoeveel kost een examen dan? bij mij 170 en dat is alles incl. (tarief van auto lenen zou er wel in zitten verwerkt)...

Iedereen gefeli die het gehaald heeft.. helaas kan niet iedereen dat zeggen :'( ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
niet voor buitenlanders dacht ik hoor :)
(vind ik iig :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^^ hmmz nou je het zegt, zou best wel eens kunnen. iemand die dat zeker weet?
Waypoint schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 18:36:
[...]

Hoeveel kost een examen dan? bij mij 170 en dat is alles incl. (tarief van auto lenen zou er wel in zitten verwerkt)...
cbr wil E 83,15 zien. (jahaa, zo'n figuur moet toch een half uur op z'n reet zitten, zwaar werk hoor).
vroegah moest je eenmalig dokken voor de medische verklaring maar da's tegenwoordig gratis.

de rest van de kosten gaan inderdaad naar de rijschool, auto's rijden niet op lucht en ze zijn ook niet gratis verzekerd. verder zijn examens voor een rijschool erg handig om nog snel ff 50 euro extra te verdienen...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2005 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glitch
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
De meeste rijscholen rekenen er echter gewoon 1 uurtarief bij, oftewel 1 rijles. Niet het dubbele :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 18:44:
vroegah moest je eenmalig dokken voor de medische verklaring maar da's tegenwoordig gratis.
Je betaalt officieel wel voor je Eigen Verklaring, dat papiertje waar je je gegevens en een rijtje met NEE's invult (als het goed is). Maar de meeste rijscholen rekenen dat gewoon bij het examen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de wereld draait om perceptie :)

maar wat ik in ieder geval bedoelde: vroeger betaalde je extra voor die medische verklaring, en dat bedrag hoefde je maar 1x te betalen, ook als je meerdere examens deed (het eerste examen was dus wat duurder). tegenwoordig betaal je niets extra's en zijn herexamens dus ook evenduur.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2005 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Weet iemand misschien wat meer over een wet/regel die verbied dat je binnen een jaar nadat je je (schakel)rijbewijs hebt gehaald een automaat gaat rijden? Mijn instructrice zegt dat dit niet mag, maar ik kan hier nergens iets over vinden, of niemand die ik ken weet hier iets van.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

da's uit de tijd dat daf-variomatics populaire lesauto's waren. way back.

tegenswoordigs is dat allemaal europees geregeld. afrijden in een automaat = automaatrijbewijs (code 78). zelfs rijden in een semi-automaat mag dan niet. (rijden in een auto met automaat én semi-automaat, denk aan DSG, mag btw weer wel)

ohja, staat gewoon op cbt sait: http://rijbewijs.cbr.nl/index.asp?pageid=116#L323

///hmmz, ik zie net dat ik weer eens met stront in m'n ogen lees :X :X

nee da's echt onzin. het "schakel-rijbewijs" als zodanig bestaat niet eens. er is maar 1 soort rijbewijs, en daar kunnen eventueel beperkingen op staan (automaat bijv. maar ook handgas, breed rempedaal of een voetstuur) complete lijst: http://rijbewijs.cbr.nl/pdf/Codelijst2003.pdf

het is met een rijbewijs zonder aanpassingen gewoon toegestaan om te gaan rijden met een auto voorzien van wat voor aanpassing dan ook. bij sommige aanpassingen is dat uitermate onverstandig, maar nog steeds toegestaan.

/me feliciteert erik1 trouwens :P

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2005 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Erik1 schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 17:53:
Kheb morgen theorie, ben benieuwd :o
3 fout 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Laatst online: 15-09 12:57
Spiller schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 11:27:
Weet iemand misschien wat meer over een wet/regel die verbied dat je binnen een jaar nadat je je (schakel)rijbewijs hebt gehaald een automaat gaat rijden? Mijn instructrice zegt dat dit niet mag, maar ik kan hier nergens iets over vinden, of niemand die ik ken weet hier iets van.
Dus afrijden in een schakelauto mag je wel in een automaat gaan rijden :Y)

Feli Erik1

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namu
  • Laatst online: 16-09 12:50

Namu

Silver Wings Of Morning

Blegh, gezakt...

Binnen de bebouwde kom rij ik keurig. Ik kijk goed, kom goed mee met het verkeer enzo...

Maar op de snelweg rij ik te langzaam. Waneer ik van baan wissel let ik zo op het verkeer in die baan zodat ik er netjes tussen kan dat ik me snelheid naar de 80 a 90 laat zakken... 4 keer >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

da's balen.

ik begreep van m'n examinator eergister trouwens dat snelheid een soort van uitzonderingspositie heeft. als je in bepaalde situaties te snel of te langzaam rijdt mogen (niet moeten helaas) ze dat zeggen, en als je het dan in het vervolg niet meer doet rekenen ze het je ook niet aan.

(we hadden het daarover omdat we in zo'n belachelijke 30-zone reden. "je hebt groot gelijk dat je hier wat harder rijdt, maar als je dinges achterin een plezier wilt doen hou je ff in bij die zwarte peugeot daar" - was flitsauto :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagabonding
  • Niet online
Namu schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 14:28:
Blegh, gezakt...

Binnen de bebouwde kom rij ik keurig. Ik kijk goed, kom goed mee met het verkeer enzo...

Maar op de snelweg rij ik te langzaam. Waneer ik van baan wissel let ik zo op het verkeer in die baan zodat ik er netjes tussen kan dat ik me snelheid naar de 80 a 90 laat zakken... 4 keer >.<
Dat is balen... :'(

Dankzij de geweldig korte wachttijden hiero mag ik pas mijn examen doen in eind Augustus. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EJVL schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 12:42:
Dus afrijden in een schakelauto mag je wel in een automaat gaan rijden :Y)
Waarom niet? Je kan iets extra's, namelijk met handmatige versnelling rijden. Als je je E achter B haalt mag je ook nog steeds zonder aanhanger rijden hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Laatst online: 21:00

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 16:34:
[...]
Waarom niet? Je kan iets extra's, namelijk met handmatige versnelling rijden. Als je je E achter B haalt mag je ook nog steeds zonder aanhanger rijden hoor ;)
Agh, automaat is alleen maar brok ellende, krom getrokken remschijven etc omdat je constant voor het stoplicht je poot op de rem moet hebben.

Ik rijd geregeld automaat, auto van me moeder opzich is daar niets mis mee maar geef mijn toch maar liever een leuke bak met schakel lekker door trekken tot de toeren begrenzer en dan rap over :+

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kunt hem natuurlijk ook ff in N zetten :P
zelfde als met een handbak: als je hem in z'n vrij zet hoef je de koppeling ook niet ingetrapt te houden.

overigens zijn er ook wel automaten die (in D) gewoon net zo werken als een kart: gaat pas rijden als je het gas indrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:27

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Woensdag ga ik samen met mijn zusje voor het theoretisch rijexaam :P

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:05

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 16:56:
overigens zijn er ook wel automaten die (in D) gewoon net zo werken als een kart: gaat pas rijden als je het gas indrukt.
serieus :) ? Heb niet veel verstand van auto's, maar ben er nog geen tegen gekomen die in drive stil blijft staan. En ik heb al in een aantal verschillende auto's gereden met automaat. Opel, volvo, jaguar en mercedes hebben dit in ieder geval niet. Maar goed, nul verstand van auto's, dus wie weet een ander merk wel. Ik heb er iig nog nooit van gehoord :)

[ Voor 9% gewijzigd door We Are Borg op 15-07-2005 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook niet verstand van auto's hoor. :P

de klassieke automaat is in feite een handbak waar een koppelomvormer in gedaan is. maw: als je nix doet gaat de auto rijden op het stationair toerental.

je kan er natuurlijk best een stukje extra techniek tussen zetten zodat de koppelomvormer uitgeschakeld wordt zolang het gas niet ingedrukt is.

maar er zijn natuurlijk legio andere technieken mogelijk: bijvoorbeeld een systeem met een elektronische koppeling ipv een koppelomvormer. en die kan je natuurlijk zo maken dat hij pas koppelt als je het gas indrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Laatst online: 22:02

Maximus

There is no substitute

kleine kick,

ik begin morgen met lessen :) Morgen om 9 uur is de eerste les

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Laatst online: 03-07 12:24
brr ik mag morgen afrijden, 8:55... duim voor me :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Laatst online: 21:00

Meneer aard

Porsche rulez!

Matthijs schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 22:28:
brr ik mag morgen afrijden, 8:55... duim voor me :p
suc6 hopen dat je het haalt :)

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
We Are Borg schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 17:44:
[...]

serieus :) ? Heb niet veel verstand van auto's, maar ben er nog geen tegen gekomen die in drive stil blijft staan. En ik heb al in een aantal verschillende auto's gereden met automaat. Opel, volvo, jaguar en mercedes hebben dit in ieder geval niet. Maar goed, nul verstand van auto's, dus wie weet een ander merk wel. Ik heb er iig nog nooit van gehoord :)
Laatst in een nieuwe volvo V40 gereden, die bleef stil staan in de D
Verder heb je ook semi automaat oid, hier zit gewoon een schakelpook in maar geen koppeling, als je over wilt schakelen laat je het gas los en kun je schakelen, ook wel leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Nou, ik heb net van m'n instructeur tehoren gekregen dat ik volgende week opgeroepen word om nog een keer af te rijden... :D volgende week... eind volgende week stap ik dus op het vliegtuig :D hopen dat ik het nu wel haal.. :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Laatst online: 03-07 12:24
En gehaald hoor :D

20 minuutjes, geen eens de snelweg :) Fileparkeren + straatje keren :)

30 juni begonnen, 30 uur gelest.. chillllll 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Matthijs schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 10:04:
En gehaald hoor :D

20 minuutjes, geen eens de snelweg :) Fileparkeren + straatje keren :)

30 juni begonnen, 30 uur gelest.. chillllll 8)
gefeli :)

[edit]

Ik hoor net van m'n instructeur dat ik woensdag de 27 om 15:50 nog een keer mag :)

[ Voor 16% gewijzigd door Spike_wolf op 20-07-2005 11:42 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:01

Tux

Morgen om 8.55... brr... :X :P

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben vandaag opgeweest voor E bij B, en gehaald :D

Sinds 14 juni gewone rijbewijs, meteen doorgegaan voor E, 3x les gehad en examen gedaan. ff in enschede het industrieterrein op, keren dmv steken met behulp van een zijweg (wat een benaming ;)), stukje rijden, "lading afzetten" door ff voor een garagedeur te parkeren. Ben bijna naar binnen gereden zonder de deur open te doen, inschattingsfoutje ;)

Verder alles goedgegaan, zowel auto als examinator nog heel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Yay!!
* Spike_wolf is gisteren geslaagd voor het rijbewijs :D
Heb hem vanmorgen opgehaald en ben gelijk in de auto van m'n zus naar Ede gereden om een WiFi kaartje te halen voor de PC van m'n Pa, en ik rijd zometeen maar eens naar m'n werk om afschijd te nemen van een stel collega's :)

Maar de instructeur had nergens wat op aan te merken :)
Ik had zelf eenpaar keer dat ik dacht "Sh*t, nu ben ik er geweest" maar dat viel dus wel mee :)
Hij is ook één keer op de rem gaan staan... op een kruispunt op een of ander landweggetje... er kwam een auto van links (op een voorangsweg) en ik kon daar nog makkelijk voor langs, maar hij remde toch maar... maar zal daarna wel ingezien hebben dat het nog makkelijk kon ofzo.. want hij heeft er niks meer over gezegd:)

* Spike_wolf is blij :D

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
Spike_wolf schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 13:41:
Yay!!
* Spike_wolf is gisteren geslaagd voor het rijbewijs :D
Heb hem vanmorgen opgehaald en ben gelijk in de auto van m'n zus naar Ede gereden om een WiFi kaartje te halen voor de PC van m'n Pa, en ik rijd zometeen maar eens naar m'n werk om afschijd te nemen van een stel collega's :)

Maar de instructeur had nergens wat op aan te merken :)
Ik had zelf eenpaar keer dat ik dacht "Sh*t, nu ben ik er geweest" maar dat viel dus wel mee :)
Hij is ook één keer op de rem gaan staan... op een kruispunt op een of ander landweggetje... er kwam een auto van links (op een voorangsweg) en ik kon daar nog makkelijk voor langs, maar hij remde toch maar... maar zal daarna wel ingezien hebben dat het nog makkelijk kon ofzo.. want hij heeft er niks meer over gezegd:)

* Spike_wolf is blij :D
Feli!
offtopic:
waar haal je altijd zulke dingen in Ede?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 14:58

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Ik ga binnenkort ook beginnen met lessen. Maar wat een uitzoek werk wat betreft verschillende rijscholen :X:X

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

EJVL schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 13:58:
[...]

Feli!
offtopic:
waar haal je altijd zulke dingen in Ede?
Die dingen haal ik vaak bij Office Centre... soort van groothandel voor bedrijven :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Woei om 11 uur eerste les in een Volkswagen bora. Een vriend van mij had vannochtend om 10 uur zn eerste les, dus ik moet hem wss naar huis brengen.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

nou les zit er op. Gelijk al alles zelf gedaan en de instructeur vond het goed gaan.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

* Hooglander1 mag nog niet rijden, maar wil wel heel graag.

Nu hebben we op mijn vakantiewerk een klein trekkertje staan, die officieel toch al niet de weg op mag O-) Misschien zou ik daar een keer in kunnen gaan rijden >:)

Leuk over busbanen scheuren enzo met dat ding :+

Groenvoorziening is zo slecht werk nog niet.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Tja dat is inderdaad klote. Iedereen om mij heen had zijn rijbewijs, en deze sukkel die mocht elke keer de rechter stoel warm houden.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Laatst online: 10-09 10:03
AkroBatik schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 20:49:
Tja dat is inderdaad klote. Iedereen om mij heen had zijn rijbewijs, en deze sukkel die mocht elke keer de rechter stoel warm houden.
Moet je overal waar je met hen naar toe gaat flink zuipen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Dupje schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 20:54:
[...]

Moet je overal waar je met hen naar toe gaat flink zuipen :P
Blijft niet leuk als je klasgenoot rijdt naar jouw nieuwe stad en jouw nieuwe kamer.

En we bleven slapen, dus we waren beide lam. Zuigt gewoon, hopelijk snel mijn rijbewijs halen...

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Laatst online: 16-09 14:35

weebl

YARR!

Ik heb vandaag zo'n theoriecursus gedaan op m'n rijschool. Maandag moet ik om 8:30 er zijn, dan doen we nog 2 examens, en dan gaan we daarna naar leusden om het voor het "eggie" te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Morgen heb ik dus theorie :*) Moet ik in 1x halen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Mag woensdag voor de tweede keer weer op. Kan alleen m'n theoriecertificaat nergens meer vinden :X Morgen eens goed zoeken!

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

Nou daar gaan we dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

En geslaagd :) 0 fout @ theorie :) Binnenkort afrijden :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

proller schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 12:20:
En geslaagd :) 0 fout @ theorie :) Binnenkort afrijden :z
Netjes hoor :)
Ik ga morgen 10:30 theorie examen doen in Amsterdam. Laten we hopen dat ik hetzelfde resultaat haal als jij :)

edit: ik heb nog wel steeds twijfels over het maximum toegestande promillage. Hier (bovenaan) staat een grens aangegeven van 0,5, maar met het puntenrijbewijs is dit 0,2.
Welke moet ik nou invullen op het examen? Bij alle oefenexamens op de pc krijg ik het antwoord 0,5, maar toch twijfel ik nog.

Iemand die hier uitleg over kan geven? :)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2005 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

0.5 :) WS krijg je die vraag niet eens, aangezien bij mij examen duidelijk van tevoren werd gezegd dat het , -teken niet gebruikt wor. Had dus ook geen vragen over de lengte van een vrachtwagen met oplegger enzo ;)

[ Voor 95% gewijzigd door Nik op 01-08-2005 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar er kan wel gevraagd worden dat je maximaal 220 microgr/L (uGL) alcohol in je bloed mag hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, bedankt :)
Ja, dat van maximaal 220 microgram wist ik wel, gelukkig maar :P

edit: er was nog iets wat ik niet helemaal snapte hehe.
Aan de achterkant van een vrachtwagen en een aanhangwagen zitten verschillende stickers.
Maar zit er verschil in de stickers van een oplegger en aanhangwagen? Ik vind die twee termen nogal verwarrend met die stickers.
Een vrachtwagen heeft een gele sticker met rode rand, en een aanhangwagen eentje met geel/rode strepen. Maar onder wat valt nou een oplegger en welke sticker heeft deze? :P

Mijn boek maakt ook onderscheid tussen vrachtwagens en trekkers? Is een losse trekker soms zo'n cockpit zonder iets erachter?

Mijn dank is groot wie mij dit kan uitleggen, want mijn instructeur spreek ik ook niet meer voor morgenochtend :+

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2005 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:18

Duinkonijn

Huh?

kan die getallen maar niet in me harses krijgen :(

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 20:45:
Mijn dank is groot wie mij dit kan uitleggen, want mijn instructeur spreek ik ook niet meer voor morgenochtend :+
Het verschil zit hem in een combinatie van los trekkend voertuig met daarachter een laadgedeelte (trekker met oplegger en een vrachtauto met aanhangwagen) en een vrachtauto waarbij het laadgedeelte vast zit aan het trekkend voertuig. M.a.w. bestaat het voertuig uit 1 deel of uit meerdere delen.

Snap je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 21:14:
[...]
Het verschil zit hem in een combinatie van los trekkend voertuig met daarachter een laadgedeelte (trekker met oplegger en een vrachtauto met aanhangwagen) en een vrachtauto waarbij het laadgedeelte vast zit aan het trekkend voertuig. M.a.w. bestaat het voertuig uit 1 deel of uit meerdere delen.

Snap je?
Dus een losse vrachtwagen en een trekker met oplegger hebben dezelfde sticker, en een vrachtwagen met aanhangwagen heeft weer een andere?
Dan is het me helemaal duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, je moet een vrachtwagen met aanhangwagen en een trekker met oplegger als dezelfde zien. Ze zijn namelijk beiden voertuigen met een losse (afneembare) toevoeging. Die hebben dus dezelfde sticker, en een vrachtwagen zonder aanhanger (dus met een vast laad-gedeelte) heeft het andere soort sticker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whoohoo, eerste keer gehaald met 5 fout :D
Eigenlijk net op het randje, maar dat maakt nu niets meer uit.
Proller en JSS bedankt voor jullie hulp :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2005 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Laatst online: 16-09 14:35

weebl

YARR!

weebl schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 22:15:
Ik heb vandaag zo'n theoriecursus gedaan op m'n rijschool. Maandag moet ik om 8:30 er zijn, dan doen we nog 2 examens, en dan gaan we daarna naar leusden om het voor het "eggie" te doen.
Ik ben geslaagd :) Ik had 3 fout. er waren trouwens veel mensen gezakt... Van de 50 waren er maar 15 geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Morgen @ 9:50 mag ik voor de tweede keer op. Heb het theoriecertificaat gelukkig nog gevonden ;)

@weebl: bij mij waren er van de 50 maar 11 geslaagd :p (waaronder ik natuurlijk B) )

Nederlander in België

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.